abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157494198
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157494621
Zo, vervolg van de werksoap in spoiler. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N. was vandaag mega heppiedepeppie bij de GO, ze heeft het weer super gedaan. Wat is het toch heerlijk om zo'n vrolijk meisje op te mogen halen na zo'n butdag. O+
pi_157494631
Gefeliciteerd mooie I. en DaD! Veel plezier bij de dreumesen!
pi_157494831
Gefeliciteerd DaD! :)

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
:)
pi_157495493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
Dat heb jij weer, zo'n bijzonder geval ;) O+ wel een heel schattig bijzondere dat dan weer wel. Sterkte daar, ik denk aan je :* en je weet het he: als het niet gaat zoals het moet... Zet em op A!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157495527
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?

Vervelend dat jullie nog wat langer moeten blijven mignonne. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat er geen heftige onderliggende oorzaak is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks, LuDann en Malteser!

Ik kwam nog even afscheid nemen. Posten deed ik hier al niet veel meer de laatste tijd, want we zijn echt wel duidelijk het tijdperk van krampjes en dergelijke voorbij. Ik wil jullie bedanken voor alle gezelligheid het afgelopen jaar en ik hoop dat jullie allemaal met jullie kindjes net zo'n mooi jaar hebben als wij met I. Geniet ervan, want het cliché is keihard waar: het gaat zoooooo snel...

Een overzichtje van het eerste jaar in foto's:

[ afbeelding ]
Wat ontzettend leuk om te zien is dat toch, zo'n jaaroverzicht. Knapperd. O+
pi_157495629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:54 schreef LuDann het volgende:
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?
Helemaal niet over nagedacht van tevoren, het is zo vanzelfsprekend. :@ Ik ben al jaren mentor van of een 3GT of een 4GT dat de optie om geen mentor te zijn helemaal niet in me op is gekomen. :D
pi_157495798
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
pi_157495990
Ik heb mijn baby vandaag voor het eerst een jurkje aangetrokken. Ze lijkt meteen zo groot. :o Even fotospam hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden alweer. *O* Sinds zondag al, maar goed, eerder geen tijd gehad voor foto's. :P
pi_157496128
Wat een leukerd LuDann!
pi_157496196
Nohh. Wat een mooie grote kijkers. O+
pi_157496266
Gefeliciteerd met je knappe I DaD!

:* Selvaria! Idd goed dat je het hebt aangegeven!

Wat knap Cholula!!

Hier duurt het oefenen en in de lucht trappelen al ruim een maand, wanneer zal het em eens lukken :P Leek er afgelopen dagen heel sterk op dat er een tand zou komen, verhoging, luieruitslag, op z'n vingers kauwen en idioot veel kwijlen, maar zie nog niks! We zien het wel, heb al vaker gedacht dat het nu toch écht van een tandje moest komen :P
Verder zijn we, behalve vriend, licht ziekig hier. Q hoest en rochelt wat en is wat slaperiger, maar hij blijft er vrolijk onder :) Zelfs best goed geslapen vannacht! Nacht ervoor even wat drama, bleef maar krijsen, dus voor het eerst een zetpil gegeven. Daar kunnen we nog wat oefening in gebruiken :') Op z'n zij rolde ie door en spartelde erg, dus maar op z'n rug geprobeerd. Lukte gelukkig na even proberen, hielt m'n vinger er nog even tegenaan zodat ie er niet uit zou komen. Toen voelde ik nattigheid aan m'n hand en was ie alles aan het onderplassen :P . Ach, toen ie werkte sliep ie best goed ook!
pi_157496302
Ahhh dat koppie LuDann! O+
pi_157496476
Mignonne, wat vreemd! Wel fijn dat jullie in goede handen zijn. Ik hoop dat A. z'n bili snel bijtrekt.

Selvaria, goed dat je het in ieder geval hebt geuit. Hulp vragen is imo nooit zwak. Maar ik kan me voorstellen dat mensen van het type 'niet lullen maar poetsen' daar anders over denken. ;)

DaD, gefeliciteerd met I.! En ik had een mindfuck, ik lees boeken die zich afspelen in een stad die Imre heet en ik was in de war door je slingers. :P

Gevalletje, beterschap!

Cho, kiek 'em gaan dan! L. probeert dat hier ook. Alleen vergeet ze dat het nogal lastig gaat als je met je neus op de grond ligt.

LD, je groterd. O+

Die slaaptraining he, kan die na 2 dagen al werken? :') Ik ben dinsdag begonnen met oefenen, gister is ze naar de opvang geweest en vandaag heeft ze 3 keurige slaapjes in slaapzak op d'r kamer gedaan terwijl ik d'r wakker weg heb gelegd. En de slaapjes worden zowaar langer dan hazenslaapjes. :o
En is dat gebrabbel een voorteken van hoe veel een kind gaat praten als ze dat eenmaal kunnen? Want het is hier geloof ik vandaag nog geen seconde stil geweest buiten slaapjes om.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157496499
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
  donderdag 12 november 2015 @ 19:19:07 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497391
Vanaf 10 weken ongeveer Jantina. Hema heeft soms wel een maat 56 -62 liggen. En Prénatal verkoopt ze ook. Verder heb je online ook kleine slaapzakjes. Maat 68 lijkt me wat groot voor een baby van 3 weken. Maat het belangrijkste is dat het hoofdje niet door de halsopening kan verdwijnen. misschien heeft jouw baby een groot hoofd, dan is het prima.

http://m.hema.nl/winkel?f(...)econdid=pnl_33476600
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157497471
Oeh, 68 klinkt wel wat te groot. Is de halsopening wel zo smal dat haar hoofd er niet door kan?

Wij zijn nog niet aan de slaapzak. Bij de oudste gingen we na vier weken over. Die wapperde nogal. :P

We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
  donderdag 12 november 2015 @ 19:23:28 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497490
DaD gefeliciteerd met Imre!

Wow, wat doet hij dat goed en snel, Cholula!

Wat een schatje, LuDann! Ze lijkt inderdaad groot zo!
pi_157497769
Wat een schatje LuDann O+

Wij gaan over op een slaapzak als hij ooit een keer wil gaan slapen denk ik :') ;)
Nee hoor, als hij zich buiten de dekens werkt tijdens het slapen.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:37:12 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157497814
Gefeliciteerd dad! *O*

Beterschap voor A. Mignonne, hoop dat jullie snel naar huis mogen :*

Ludann O+
pi_157497832
Straks met bijlees...

We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
pi_157498491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:22 schreef Limone het volgende:
We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
pi_157498515
LuDann, wat een mopje O+

Mw Cactus, hopelijk zakt de koorts gauw!
pi_157498795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

Nou zeg, na je mooie thuisbevalling toch in het ziekenhuis. :{ . Het zou op zich wel prettig zijn als ze wel gaan begrijpen waardoor dit komt, maar fijn dat hij het verder heel goed doet. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157499016
Sterkte Cactus, ik hoop dat de koorts snel wil zakken, zou wel heel erg balen zijn anders!
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
Mijn baby is met 13 weken 5300 gram en ze zit op het middelste lijntje. Nu heb ik wel een meisje en dat maakt ook nog uit, maar het onderling verschil is gewoon heel groot.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:09 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
[ link | afbeelding ]
Ach, kijk nou! Flink de vaart erin. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:39 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
Maatje 62 past ze nu meestal goed, afhankelijk van het merk. :Y
pi_157499631
quote:

[..]

Mijne scheelt niet zoveel met Twix dacht ik in leeftijd, en hij woog met negen weken al 6400 gr... (Geboortegewicht bijna 8 pond, met 5 weken zo'n 5500) Er zit zoveel verschil in, die eerste maanden!

Limone, daar ben je! Herkenbaar, dat doorpraten :D Sterkte met je grote, niet leuk voor beide partijen.

Slaapzak doen we soms aan, maar hij blijft nog keurig liggen. Ik heb er eentje van 70 cm van wibra.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 20:59:47 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157499851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...

We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157499915
Op een lange werkdag is dit topic echt niet bij te houden! Nog even uit het vorige topic:
Fuente: wij waren deze week bij de kinderarts i.v.m. KMA en die adviseert echt om met 4 maanden te beginnen. En zelfs om pinda (kaas) en hazelnoot (pasta) dan ook al te geven, op basis van recent onderzoek.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley. Sowieso had J. tot 5 maanden helemaal geen interesse in eten.

Mariposas (geloof ik?): de easybase vind ik soms wel zwaar gaan, maar de familyfix gaat hier wel soepel. Misschien contact opnemen met de winkel hierover?

Selvaria: goed dat je aan de bel trekt. Ik herken het wel, dat de werktijd zo snel gevuld is en dat er dus dingen blijven liggen. Gelukkig heb ik een duo en kan ik soms de administratieve dingen thuis doen, maar er is altijd tijd tekort.

Ik voel me soms een zeurende pitbullmoeder. Ik wil gewoon dat het goed gaat met mijn baby, en nee, dan neem ik geen genoegen met 80% en ja, dan hang ik ook weer aan de telefoon als er fouten gemaakt worden. Fouten en onhandigheden van artsen zijn menselijk, maar ik kan intussen mijn eigen zuigelingenvoedingdistributiecentrum (leuk woord voor galgje) beginnen. Hopelijk komt morgen de voeding waar J. ook écht wat aan heeft.
pi_157500194
Scheelt echt veel onderling bij die kleintjes! Heb me dat nooit zo gerealiseerd.
#onervarenmama
pi_157500253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)
Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 21:19:27 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157500317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.
dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_157500573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?
Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.
pi_157500622
Hoop dat hij voor die tijd beter wordt, mevrouw cactus!
pi_157500650
Lastig MC, maar 36 uur is nog best lang. Vaak gaat het bij die kleintjes net zo snel weg als het gekomen is.

Mijn werk gaat fuseren. Ik krijg net bericht dat ik maandag een gesprek heb met mijn nieuwe toekomstige baas over mijn functie binnen de gefuseerde organisatie. Spannend :X en lastig vind ik het om nu al even uit mijn cocon te stappen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 21:31:56 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157500659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.
hopelijk was het gewoon warmte van moeheid .. wil ook nog wel eens gebeuren. Sterkte!

pi_157500670
quote:

[..]

Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram :o
pi_157501694
DaD, gefeliciteerd met I.! *G*

Selvaria, je meisje al 6mnd! :o *O*
Die van ons ook al bijna..!
Ik vind het oprecht veel sterker om aan te geven dat iets niet lukt, dan aan te blijven modderen! :* Goed gedaan! ^O^

LuDann, ook al weer 3mnd joh, gaat hard! :o

mignonne, je kleine A. ;( hoop dat het snel beter gaat! en jullie lekker thuis kunnen genieten! :*

MwC hoop dat Sjaak zich snel beter voelt! :*

Limone sterkte met je dreumes, lijkt me zwaar/lastig! :*

Slaapzakken:
Daar gingen wij al na een paar weken op over, omdat de Minion echt niet stil kon liggen in bed. Bij de Prenatal hebben ze inderdaad ook die kleinere maatjes :Y

Bijvoeding:
Vind ik lastig, omdat het CB nu zo op die 4mnd hamert, terwijl bijv. de WHO nog steeds de 6mnd grens aanhoudt. Onderzoeken naar allergieën e.d. zijn vaak tegenstrijdig en lastig op waarde/kwaliteit te schatten.
Heb zelf coeliakie (geen allergie, maar toch) en daar zijn de adviezen de afgelopen jaren ook al meerdere keren over aangepast.
pi_157501721
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram :o
Ja, vanmorgen gewogen bij het CB. Exact 5 kilo! En hij past de suits prima, die past hij echt nog wel even.
pi_157501737
Nooh, ik heb mijn baby vanavond voor het eerst in z'n bedje gelegd boven ipv beneden bij ons, ik ben nog een keertje teruggeweest voor speen en kus, en hij slaapt gewoon sindsdien! :o Zo knap vind ik het!
pi_157501919
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:11 schreef Mineola het volgende:
Nooh, ik heb mijn baby vanavond voor het eerst in z'n bedje gelegd boven ipv beneden bij ons, ik ben nog een keertje teruggeweest voor speen en kus, en hij slaapt gewoon sindsdien! :o Zo knap vind ik het!
Dat is ook knap!

Mijne slaapt serieus al de hele dag. Hij is welgeteld 40 minuten wakker geweest vandaag (2 keer voor een fles). Hij is ook erg warm en drinkt zijn fles niet leeg. Prikjes zijn stom :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 22:25:20 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157502054
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

bouw doet een hoop! lang en smal of iets korter en wat gezetter, ;)

pi_157502359
DaD, gefeliciteerd met I!! *O* O+
pi_157504245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...

huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.

Ah ik geloof dat je het zelf niet zit zitten nadat ik wat meer posts heb gelezen. Ik kan het mij voorstellen, L. dronk goed, at goed. Je merkte eigenlijk nergens aan dat hij ziek was, dat was voor ons de reden om wel op vakantie te gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157504441
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:20 schreef Malteser het volgende:

[..]
Mijne slaapt serieus al de hele dag. Hij is welgeteld 40 minuten wakker geweest vandaag (2 keer voor een fles). Hij is ook erg warm en drinkt zijn fles niet leeg. Prikjes zijn stom :{
:* stomme prikjes!
pi_157504479
Mignonne wat balen dat jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven.

Verder heb ik alles gelezen, maar reageren lukt niet /zeef
  vrijdag 13 november 2015 @ 06:38:57 #46
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157506160
Mignonne, hopelijk mogen julie snel naar huis. Balen na zo'n fijne thuisbevalling.
LuDann, wat een leukerd! O+
Selveria, goed dat he het hebt aangegeven op je werk! Hopelijk snel wat rustiger.
Nog gefeliciteerd voor DaD, beetje te laat.
MevrC, hopelijk zakt de koorts en kunnen jullie lekker op vakantie gaan.

Gisteren hebben we nazorgavond gehad in het ziekenhuis. Wat was dat heftig. Er was een grote groep ouders gekomen. Voor de pauze was de bedoeling dat iedereen zijn verhaal zou doen en na de pauze zouden we met iets anders doorgaan. De avond zou tot 22:00 duren. Voordat iedereen zijn verhaal had gedaan was het al 22:45. Verder hebben we niks gedaan. Maar wat een heftige verhalen ook. Er waren verhalen die minder erg waren, maar ook verhalen die veel erger waren dan die van ons. O ja, en ik was natuurlijk de eerste die ging zitten janken.... Ik ben echt zo'n jankerd en heb het er soms echt moeilijk mee. Ik voel me soms schuldig, terwijl ik niks had kunnen doen. De meiden wilden eruit en ze moesten er ook uit. Ik had niks kunnen doen om het uit te stellen. Maar toch voel ik ne schuldig. En ik ben soms nog steeds boos dat L mee naar huis moest, terwijl ze altijd hebben gezegd dat ze er alles aan zouden doen om ze samen naar huis te laten gaan. En als het bed van L dan gebruikt zou worden, prima! Maar de week die N er nog heeft gelegen, waren er steeds meerdere bedden vrij op de MC.
pi_157506222
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:40 schreef Skoap het volgende:

[..]

huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.

Ah ik geloof dat je het zelf niet zit zitten nadat ik wat meer posts heb gelezen. Ik kan het mij voorstellen, L. dronk goed, at goed. Je merkte eigenlijk nergens aan dat hij ziek was, dat was voor ons de reden om wel op vakantie te gaan.
Op zich is Sjaak vrolijk, drinkt goed etc, maar vanmorgen had hij 39,5. Zo eerst maar de huisarts bellen en kijken wat de annuleringsverzekering voor opties heeft.
Op zich vind ik vliegen met een ziek kind niet heel erg, maar vooral heel zielig voor Sjaak.
pi_157506235
Shop, wat een heftige avond! Janken daarbij lijkt me heel normaal... En dat schuldig voelen ook eerlijk gezegd, ik herken het in ieder geval. De boosheid zou ik ook hebben, vooral omdat het bed niet gebruikt werd.
:*
pi_157506264
Shop :* Ik kan me je emoties goed voorstellen, het was ook zo enorm heftig. En stom van die bedden zeg.. :(

Cactus, oei, dat is ook wel vervelend, jullie kijken al zo lang uit naar die reis.. Hopelijk zakt de koorts!

Bedankt voor alle reacties. :) Ik voel me er al een stukje beter over.

N. sliep gisteren van 19.00-22.00-03.00. *O* Daarna werd het rommelig, maar ik was gelukkig al voldoende uitgerust: 04.30-06.00-wekker om 06.15.

Nog een kort dagje werken en dan weekend! Onze vierdejaars leerlingen zijn vandaag een dag in Londen en het is voor het eerst in 5 jaar dat ik niet meega omdat ik met de borstvoeding zit. Jammer, maar volgend jaar weer een kans. :)
pi_157506388
Shop, wat ontzettend heftig. Goed dat daar ruimte voor is. Huilen lijkt me niet meer dan normaal. :*

Cactus, ik hoop dat jullie toch op vakantie kunnen en dat Sjaak zich snel beter voelt. :*

Mineola, hoe is de rest van de nacht verlopen?

Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was. :') Verschil in perspectief gok ik. ;)

L. sliep vannacht weer door. Had ze nog niet gedaan deze week, dus ik had me er net bij neergelegd dat ze weer standaard een nachtvoeding wilde. Prima, 1 nachtvoeding is natuurlijk nog steeds peanuts. Maar ik schrok vanochtend wakker van man die van z'n nachtdienst thuis kwam. L. kennelijk ook, want die hoorde ik spontaan blij kirren.
Ik vind dat zo onbeschrijfelijk leuk hoe blij zo'n kleintje kan zijn als ze je weer zien. Lachen, kraaien, enthousiast op en neer wippen. O+
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:11:19 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157506523
Doorslaapbaby's O+
Ik ging gisteren om 22.00u slapen, en werd vanochtend om 6.45u wakker door J. F sliep nog *O* . Om 7 uur werd F. ook wakker, fles gegeven, en nu weer slaaps...

Jammergenoeg is J. nu wel een beetje ziek. Hij heeft gisteren voor het eerst bij de MacDonalds gegeten, en dat viel blijkbaar niet zo goed. Gelukkig vond ie t wel heel leuk op t moment zelf, en vond ie de lichtjes bij Glow ook magisch O+

Shop, heftig hoor. Wij hebben voor J. nooit zoiets gehad. Achteraf wel jammer, had ik denk ik toen wel fijngevonden.

MevrC, beterschap, hopelijk knapt Sjaak snel weer op en kunnen jullie lekker op vakantie!

Selvaria, jammer is dat, dat je niet mee kunt. Ik ben dit jaar ook voor het eerst niet mee geweest op kennismakingskamp met de eerstejaarsstudenten. Baal ik wel van, maar ja, toen was ik net bevallen ;). Ook wel een raar idee dat er dus nu een lichting studenten is die ik niet ken, en in januari wel meteen les mag gaan geven.
pi_157506647
Klinkt heftig shop. Erover praten is belangrijk.

Hier eindelijk weer een goede nacht. 22:30 voeding en daarna pas weer om 3:30 :o en om 7. Van half 1 tot half vier zelfs in zijn bed geslapen *O*

Alleen beetje jammer dat J. ziek is en vannacht daarom heel hard moest huilen steeds. Maar ze slaapt wel uit vandaag ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 13-11-2015 08:49:08 ]
pi_157506819
Shop, lijkt me erg heftig zo'n avond! En vind het niet gek dat er dan weer emoties loskomen hoor! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:

Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was. :') Verschil in perspectief gok ik. ;)
Haha dit ja! :D

Hier was het 20.00-23.15(fles)-04.00(speen)-04.45(speen)-06.00(speen)-07.30 en dat is 'wel een redelijke' nacht hier :X :')
Respect hoor _O_

MwC poeh 39,5 is wel flink ja! Beterschap! ;( :*
pi_157506891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Klopt! N. heeft een paar weken doorgeslapen (half 10 tot half 6 / half 7) en daarna vond ik het weer heel zwaar om 1 nachtvoeding te hebben. Inmiddels ben ik tevreden bij 3+ uur achter elkaar, vooral nadat ze een paar dagen elke 2 uur kwam. :') Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik er prima op functioneer. Het scheelt ook weer dat ik haar zo uit de co-sleeper vis, haar aanleg en daarna weer slapend terugschuif. Ik ben niet ook nog eens bezig haar weer in slaap te krijgen, waardoor ik hooguit een paar kwartiertjes wakker ben 's nachts. Verder jompel ik ook omdat we al 3 dagen op rij de avond voor onszelf hebben omdat ze van 19-22 slaapt. *O*

Dit neemt niet weg dat ik nog steeds uitkijk naar het moment dat ik een keer wakker schrik van de wekker. :P Ik heb me er wel bij neergelegd (kijkende naar andere kindjes uit dit topic) dat dit nog wel een paar weken / maanden / jaren ;( kan duren.
pi_157507027
Shop :* wat heftig. Maar wat goed dat die avonden er zijn!
En dat die emoties loskomen is alleen maar goed. Het is ook allemaal niet niks geweest!

En dat schuldig voelen herken ik heel erg. En dan heb ik het nog 4 weken tegen kunnen houden wonder boven wonder.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:20:54 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507138
Ik kan me er soms zo aan irriteren dat in een baby-app groepje waar ik in zit ( :') ) het zo draait om doorslapen. Vooral 1 is daar zo gefocussed op, alles wordt uit de kast getrokken om te zorgen dat het kind doorslaapt, tot pap en forte voeding aan toe (baby van nog geen 4 maanden oud). We hebben net 2 weken achter de rug waarbij L elk uur / 1,5 uur wakker werd en we hem moesten troosten of voeden, en dat vond ik wel zwaar. Maar even kort wakker worden of 1 a 2 nachtvoedingen vind ik echt niet erg, dat hoort erbij. Maar als ik soms in die app berichten lees, ben ik wel een soort van kneus dat onze baby niet doorslaapt. :')
pi_157507175
Misschien moet je ze een beetje rum in de fles aanraden, slapen ze lekker van. Ook een goede voor L., want dat die nog niet doorslaapt kan echt niet hoor Mari. :{w
pi_157507181
Shop, fijn dat zo'n avond er is zeg. Was dat voor alle ouders met kindjes op de IC in de tijd dat L & N er lagen? Ik was waarschijnlijk ook gaan huilen hoor, tis ook niet niks allemaal.

MC, heel begrijpelijk dat jullie twijfelen over het vliegen nu. Ik hoop dat Sjaak snel weer beter is.

Denk dat het met dat doorslapen maar net is waar je aan gewend bent. Wolk heeft nog nooit doorgeslapen dus ik weet niet beter. Ben er gelukkig helemaal op ingesteld en hier hetzelfde als bij Selvaria: uit de cosleeper vissen en slapend weer terugleggen. Zolang zij niet meer gaat doorslapen gaat ze ook niet naar haar eigen kamer

22.00-23.00-1.00-3.30-6.00-8.15 en ben hier niet ontevreden mee. In ieder geval twee keer meer dan 2 uur kunnen slapen. :Y

Mijn baby lag net op een kleed in de huiskamer op haar buik. Ik loop even de keuken in, kom terug en ze ligt 3 meter verderop op haar rug. :o Misschien maar beter er bij gaan blijven voortaan. :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:26:48 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507213
kruipt ze al Ludann? :D
pi_157507256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:26 schreef Mariposas het volgende:
kruipt ze al Ludann? :D
Nja, kruipen zou ik het niet noemen. Ze trekt haar benen onder zich en zet zich dan af, maar haar armen doen niet mee, dus ze doet een faceslide. :P Ik zal even kijken of ik er een filmpje van kan maken een keer. :Y
pi_157507263
Uhoh LuDann, tijd om het huis babyproof te maken :D
pi_157507338
Noh, zo'n vaart zal het niet gaan. Ik houd het voorlopig op een eenmalige actie. :P
pi_157507426
faceslide _O- :') :D dat vraagt om een filmpje!

Ik werd gister gebeld door het cb, voor de intake komende week want dan is A. alweer bijna 2 weken ooit zei ze. Hoooo stop de tijd? whut :o t gaat hard.
pi_157507459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan me er soms zo aan irriteren dat in een baby-app groepje waar ik in zit ( :') ) het zo draait om doorslapen. Vooral 1 is daar zo gefocussed op, alles wordt uit de kast getrokken om te zorgen dat het kind doorslaapt, tot pap en forte voeding aan toe (baby van nog geen 4 maanden oud). We hebben net 2 weken achter de rug waarbij L elk uur / 1,5 uur wakker werd en we hem moesten troosten of voeden, en dat vond ik wel zwaar. Maar even kort wakker worden of 1 a 2 nachtvoedingen vind ik echt niet erg, dat hoort erbij. Maar als ik soms in die app berichten lees, ben ik wel een soort van kneus dat onze baby niet doorslaapt. :')
Haha, hier hetzelfde. Mijn babykneus is de enige die nog niet het klokje rond slaapt als ik ze moet geloven. Ik vraag me af of het echt zo is (kan natuurlijk!) of dat ze niet durven zeggen dat hun baby niet compleet perfect is. :P

Ik denk dat vooral je eigen houding belangrijk is. Ik kan een groot probleem maken van 2 of 3 keer wakker worden of ik kan omdenken en blij zijn dat ze tussendoor weer goed / makkelijk gaat slapen.

Dit is uiteraard niet van toepassing op echte horrornachten die ik hier soms lees. ;(
pi_157507585
Ik zal eens vragen in mijn baby-app groepje (ja, wie heeft die niet! :P) hoe dat zit met hun baby's en doorslapen.

Is het ook niet zo dat baby's die flesvoeding krijgen vaker/eerder doorslapen? Of is dat mijn eigen interpretatie van wat ik in mijn omgeving zie?
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:56:17 #66
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157507596
Ooh Ludann filmpje!!!!

Mignonne het gaat hard hè!

Mariposas soms is het best triest om te lezen hoe ver mensen daarin gaan. Mijn 10 maander (wait whut :o, 10 fcuking maanden al :o) slaapt sinds een weekje ofzo met 1 nachtvoeding, en als mensen daar lucht van krijg je meestal ook van die rare opmerkingen over doorslapen. Nou heb ik wat dat betreft echt wel een olifantenhuid opgebouwd na Draak maar af en toe kan ik het toch niet laten om :') te doen.

Wij gaan hier inmiddels vrolijk door met de tandenrace. 2 onder zijn klaar, 2 boven zijn nu ook goed door, de onderste snijtanden beginnen ook bloeduitstortinkjes te krijgen en jawel hoor, de bovenste snijtanden zijn ook al flinke bobbels.
pi_157507649
Ik zal proberen een filmpje te maken. Ze is er echter spontaan cranky van geworden net en wil het niet herhalen. :')

Zo NTS, dat gaat hard met die tandjes. :o

Mijn schoonmoeder is eigenlijk de enige die er soms een opmerking over maakt. Verder praat ik er eigenlijk niet over, dus dan hoor je ook geen meningen. Mijn man krijgt op zijn werk weleens de vraag of ze al doorslaapt (bizar hoe dit onderwerp zelfs mannen bezig houdt) maar dan geeft hij aan dat hij het niet weet, want hij wordt nooit wakker van haar. Ik pak haar namelijk al voordat ze gaat huilen.
pi_157507652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef LuDann het volgende:
Ik zal eens vragen in mijn baby-app groepje (ja, wie heeft die niet! :P) hoe dat zit met hun baby's en doorslapen.
* twist02 steekt hand op :W
Heb ook geen cursus ofzo gedaan ;)
quote:
Is het ook niet zo dat baby's die flesvoeding krijgen vaker/eerder doorslapen? Of is dat mijn eigen interpretatie van wat ik in mijn omgeving zie?
Ja, enerzijds hoor je dat inderdaad wel vaker volgens mij, maar tegelijkertijd kreeg ik constant de 'waarschuwing' dat ik er maar niet vanuit moest gaan, want het "was geen garantie" ;)
pi_157507693
Het ligt er inderdaad aan wat je gewend bent denk ik :Y met 12 weken sliep onze Minion opeens een hele week door :o dus dat viel even tegen toen ze daar weer mee stopte zeg maar ;)

Toppunt hier was mijn schoonmoeder die in de kraamweek al 2x vroeg of ze al doorsliep 8)7
"Niet? Oh, en krijgt ze dan ook nog een voeding enzo?"
Toen keek de kraamhulp ook wel even verbaasd op :')
pi_157507868
Het is een hoax! Doorslapende baby's. Laat je niks wijsmaken in zo'n whats app groepje. :P
pi_157508006
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.

Is er nog iets dat ik kan doen? Of beter even de huisarts bellen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:04 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.

sudocreme, na het verschonen in de blote billen laten liggen (die celstofmatjes van de kraamzorg zijn daar fantastisch voor), en maizena

pi_157508105
quote:

Veel meer kun je niet doen denk ik. Ja wat djmo zegt. Maizena inderdaad.
Misschien kun je een ander merk luier proberen? Die oudste van ons had rodere billen bij kruidvat merk.

Ik zou zelf de huisarts niet zo snel bellen voor luieruitslag maar wie ben ik :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:43:48 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157508162
Sillie, ander merk luiers proberen? Sommige kindjes zijn allergisch voor bv pampers...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 10:45:16 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508185
es kijken of dit werkt .. kunnen jullie dit zien?
https://www.facebook.com/(...)16801287/?permPage=1

pi_157508220
Sillie, wat de rest zegt, plus dat een week nog niet zo lang is op zich.
Als het echt steeds erger wordt, zou het ook nog een schimmelinfectie kunnen zijn; daar kun je bij de apotheek evt. wat voor krijgen (ook zonder recept).
pi_157508242
Was een grapje, van dat baby-app groepje, weet dat niet iedereen die heeft. ;)

Ik heb het in 'mijn' groepje nagevraagd, alle flesvoedingsbaby's slapen de nacht door in ieder geval (3 van de 6). Twee van de borstvoedingsbaby's niet, de derde heeft nog niet gereageerd.

In de kraamweek al vragen of je baby doorslaapt. :D :')
pi_157508254
quote:

Probeer inderdaad eens een ander merk luier en als het je lukt, laat hem in zn blote billen liggen. Even drogen in de lucht :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_157508319
En ik zou willen dat Hielke eens ging doorslapen, man. Ik ben kapot -O-
Hij slaapt overdag al amper. (Maar zonet ruim een uur (Op zn buik en op de grond (!!!) )
's Avonds slaapt hij van 20:00 tot 22:00 en is vervolgens tot ruim na 00:00 wakker.. Daarna komt hij vanaf 04:00 weer en vind het eigenlijk rond 05:00 alweer genoeg en begint dan met stembandtrainingen en buikspieroefeningen :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:58:21 #80
360012 Shopaholic1984
pi_157508361
LuDann, het was inderdaad voor ouders van te vroeg geboren baby's, die een langer dan +/-2 weken daar hebben gelegen.
Ik merk dat het meer met me heeft gedaan dan ik van te voren had verwacht. Ben vandaag nog helemaal
Emotioneel.
Doorslapen doen ze nu wel allebei. Tot minimaal 6:00. Maar er komen vast ook genoeg nachten dat ik er uit moet. Vooral met 2 van die spookjes.
pi_157508524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
Ja :D O+
pi_157508544
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
Ach, kiek dat dan! O+ Het ziet er echt supervrolijk uit. :D

Sillie, er is bij de apotheek ook een zalfje te halen waar meer zink in zit dan in sudocreme. Dat zou je ook kunnen proberen. Gewoon zinkzalf zeg maar.

Ik heb een filmpje gemaakt van de faceslide. :P Ze komt niet vooruit in dit filmpje omdat de speelboog in de weg zit, maar net lukte het haar wel. (klinkt alsof ik het verzin, ''kijk eens wat mijn baby kan! Oh, ze doet het niet als je kijkt hoor.'' :') )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 11:09:27 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ach, kiek dat dan! O+ Het ziet er echt supervrolijk uit. :D

Sillie, er is bij de apotheek ook een zalfje te halen waar meer zink in zit dan in sudocreme. Dat zou je ook kunnen proberen. Gewoon zinkzalf zeg maar.

Ik heb een filmpje gemaakt van de faceslide. :P Ze komt niet vooruit in dit filmpje omdat de speelboog in de weg zit, maar net lukte het haar wel. (klinkt alsof ik het verzin, ''kijk eens wat mijn baby kan! Oh, ze doet het niet als je kijkt hoor.'' :') )

[ link | afbeelding ]
geweldig O+

en dat zijn baby's. standaard. Ze doen het de hele dag door, behalve als je een camera in je hand hebt of als je het aan iemand wil laten zien :')

pi_157508601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

geweldig O+

en dat zijn baby's. standaard. Ze doen het de hele dag door, behalve als je een camera in je hand hebt of als je het aan iemand wil laten zien :')
En daarom is het gerechtvaardigd om eerst een foto van je kind te maken als ze zichzelf in de knoei hebben gewerkt en ze daarna pas te redden. :Y

Alle kinders aan de kruip. Knappe Wolk en Michael!

Sillie, Maizena is hier echt wondermiddel gebleken. Goedkope oplossing ook (en sinds ik het in huis heb maak ik ook erg lekkere sausjes bij het avondeten :P).
pi_157508692
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooid ;) Zal ook wel wat gescheeld hebben.

We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.

Hoelang na de bevalling hebben jullie nog 's middags een rust momentje gepakt?
pi_157508737
Rust haha dus... :') rust is voor mietjes :P
pi_157508800
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooid ;) Zal ook wel wat gescheeld hebben.

We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.

Een jaar of zes. O+
pi_157508837
Ik heb op aanraden van de VK al andere luiers gehaald ook :@.

Maizena dus, en drogen aan de buitenlucht. Ga ik doen. Volgende week komt de huisarts op kraambezoek (is dat bij jullie ook zo? :X ) en als het dan nog niet minder is zal ik het wel vragen.
pi_157508858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:24 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb op aanraden van de VK al andere luiers gehaald ook :@.

Maizena dus, en drogen aan de buitenlucht. Ga ik doen. Volgende week komt de huisarts op kraambezoek (is dat bij jullie ook zo? :X ) en als het dan nog niet minder is zal ik het wel vragen.
Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.
pi_157508882
Dus die "van 12:00 tot 15:00 rusten wij" op het geboortekaartje, is nooit opgegaan :o ?
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:41 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_157508906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef JantinaGr het volgende:
Dus die "van 12:00 tot 15:00 rusten wij" op het geboortekaartje, is nooit opgegaan :o ?
niet als je al twee kinderen hebt gok ik :D
Da's een eerstekind luxe volgens mij :Y

(ik heb het uiteraard ook nooit gedaan :'))
disclaimer
pi_157508908
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.
Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat? :{
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:29:23 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157508938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:

tot dag 3 na de bevalling. :+ ik kan overdag niet of heel erg moeilijk in slaap vallen (zeker nooit slaapttraining gehad :+ )

Je kan proberen of ze eerder op jouw verzoek wilt clusteren. Dat lukte hier goed. Deed ik direct na het avondeten.
pi_157508957
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat? :{
Nee om te kijken hoe het gaat met jullie. Bij ons keek ze de baby na. Luisteren naar hartje en zo. Dat is ook hun patiënt he vanaf nu. Het is in ieder geval geen betutteling.
pi_157508970
Eh sinds de kraamweek niet meer Jantina :@ miss eigenwijs hier ook. Maar als het kan, doen!

Baby sliep vannacht van 19.30-02.00! Jammer alleen dat hij toen klaarwakker was incl gezellige geluidjes, haha. En de rest van de nacht bleef hij onrustig. Wel met z'n ogen dicht, maar de speen bleek essentieel. :O

En het blijft zo leuk he, zo'n stralende lach als hij je ziet O+

Sillie, hier was het zinkzalf en tijd wat uiteindelijk werkte. Heeft best even geduurd, wel een paar weken.
pi_157508987
Overdag slapen lukte mij ook nooit. Ben in de kraamweek wel even gaan liggen soms maar slapen kwam er niet van.

Mijn huisarts kwam niet op bezoek, jammer genoeg. Ik had het wel fijn gevonden, zo'n blijk van interesse. Ze heeft wel even gebeld hoe het ging nadat ik thuis was gekomen van het ziekenhuis nav kraamvrouwenkoorts.
pi_157509053
Bij de middelste is de huisarts niet geweest. Bleek toen ik na 6 weken wen afspraak voor haar wilde maken dat de vk vergeten was door te geven dat ik bevallen was. Was ik volgens hun systeem inmiddels 47 weken zwanger :P
pi_157509113
Haha Estrys, en niet eens bellen of je al was bevallen? Tssssk! :P

Huisarts heeft hier een felicitatiekaartje gestuurd, vond ik heel attent. Maar hij/zij is niet langs geweest. Ik ken ze zelf niet eens, we hebben net een nieuwe.
pi_157509116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:35 schreef Estrys het volgende:
Bij de middelste is de huisarts niet geweest. Bleek toen ik na 6 weken wen afspraak voor haar wilde maken dat de vk vergeten was door te geven dat ik bevallen was. Was ik volgens hun systeem inmiddels 47 weken zwanger :P
Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen. :o

Hier geen huisarts op bezoek gehad... had zelf 2 weken terug wel gebeld om dochter in te schrijven, kon geeneens een felicitatie vanaf (assistente). -O-
pi_157509148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:31 schreef LuDann het volgende:
Overdag slapen lukte mij ook nooit. Ben in de kraamweek wel even gaan liggen soms maar slapen kwam er niet van.

Mijn huisarts kwam niet op bezoek, jammer genoeg. Ik had het wel fijn gevonden, zo'n blijk van interesse. Ze heeft wel even gebeld hoe het ging nadat ik thuis was gekomen van het ziekenhuis nav kraamvrouwenkoorts.
Overdag slapen, I can it not :'(

Hier geen huisarts of wijkverpleegkundige gezien!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157509226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen. :o

Hier geen huisarts op bezoek gehad... had zelf 2 weken terug wel gebeld om dochter in te schrijven, kon geeneens een felicitatie vanaf (assistente). -O-
Dat houden ze echt niet bij. Ik heb er ook niet bij stilgestaan dat ze niet geweest was. Je mist er ook niks aan zeg maar :P
De Wvk kwam een week na de kraamweek voor de intake van het cb.
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:46:21 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_157509322
hier geen huisarts gezien, wel een geboortekaartje naar de praktijk gestuurd. Toen ik een paar maanden later met Mauw naar de dokter ging wegens blafhoest + gevalletje kinkhoest op het kdv werden we uit de wachtkamer geroepen met "Jazzlynn?". Was een kampkindje dat op dezelfde dag was geboren dus, Mauw stond niet in het systeem :')
(maar goed, gelukkig komen we er verder ook nooit :P)
disclaimer
pi_157509547
Huisarts op bezoek? :? Nee, nooit gezien... bij Minke was het zelfs zo dat mijn bloeddruk gecheckt moest worden ivm medicatie maar daar weigerde hij voor langs te komen en moest ik zelf maar langs komen op de praktijk :')

En rustmomentjes... _O- Da's pas een hoax.... Ik heb dan wel een doorslaapbaby maar geen doorslaapkleuter, dus och... Ik slaap wel als ik later groot ben. En ga ze uiteraard ook wakker schoppen als ze na een nacht stappen met een kater in bed liggen om 6 uur... payback! ~O>
pi_157509603
Huisarts murmelde ook iets over anticonceptie. Nou was zij degene die de mirena recht door mijn baarmoederwand stak dus ik heb het maar genegeerd. Koop wel een huispak bij de zeeman :P
pi_157509674
Ik weet niet of het zichtbaar is, maar dit is echt hilarisch: https://www.facebook.com/primacool/videos/10153300961726245/
Herkenbaar voor de tweelingouders hier?
pi_157510000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:02 schreef Estrys het volgende:
Huisarts murmelde ook iets over anticonceptie. Nou was zij degene die de mirena recht door mijn baarmoederwand stak dus ik heb het maar genegeerd. Koop wel een huispak bij de zeeman :P
Ik heb het besproken bij mijn vk toen ze kraambed kwam afsluiten :P
Ze zei dat het alleen werkt als je het combineert met gevoerde crocs :+ :D
pi_157510118
Na mijn vraag woensdag over berg vanmorgen toch maar ff bij de huisarts geweest. Vriendlief haalde hem gisteren bij het KDV op en mini zat helemaal onder.. Het vermoeden is nu dauwworm. Gelukkig lijkt het hem niet te deren en lijkt hij geen jeuk te hebben. Hopelijk word t met de zalf snel beter, het ziet zo sneu uit 😢

Hier kwam de huisarts na 4 weken, hij had toen daags vantevoren de brief van het ziekenhuis gekregen...
pi_157510132
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb het besproken bij mijn vk toen ze kraambed kwam afsluiten :P
Ze zei dat het alleen werkt als je het combineert met gevoerde crocs :+ :D
:D dat valt onder de categorie dubbel dutch denk ik
pi_157510426
Middagdutjes O+ Ik doe ze nog steeds wel eens, en Ketel is al bijna 5 maanden. Als ik merk dat hij moe is maar niet goed in slaap komt, gaan we samen op het grote bed liggen. Dan voed ik hem in slaap en doe ik zelf ook even mijn ogen dicht (indien nodig - ik sluip ook vaak weg om even snel afwas te doen of was op te hangen).
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:47:25 #110
360012 Shopaholic1984
pi_157510557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Ik weet niet of het zichtbaar is, maar dit is echt hilarisch: https://www.facebook.com/primacool/videos/10153300961726245/
Hihi daarom kleed ik ze om de beurt aan ;) ! En ze kunnen nog niet kruipen. Maar willen wel steeds omdraaien als ik ze aan het aankleden ben.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:12:37 #111
409579 LuDann
All the way
pi_157511180
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Hihi daarom kleed ik ze om de beurt aan ;) ! En ze kunnen nog niet kruipen. Maar willen wel steeds omdraaien als ik ze aan het aankleden ben.
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze dat niet doen in het filmpje. Vooral die eerste, waar ze zo te zien van het bed af kunnen kruipen. Ik zou er dan eentje even veilig in de buurt wegleggen, in de box of bedje ofzo. Lijkt me dat het aankleden dan een stuk sneller gaat. :P
pi_157511231
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:12 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze dat niet doen in het filmpje. Vooral die eerste, waar ze zo te zien van het bed af kunnen kruipen. Ik zou er dan eentje even veilig in de buurt wegleggen, in de box of bedje ofzo. Lijkt me dat het aankleden dan een stuk sneller gaat. :P
Het is een man he, die eerste in dat filmpje. Verder zeg ik niks ;)
pi_157511377
Ik moest lachen. Ze kijken er wel lekker vrolijk bij.

Wij zijn terug van het CB, mevrouw meet 66,6 ( :o ) en ruim 7,4kg (8mnd)
Dat ze dus ruim een kilo zwaarder is voelde ik al, wat een gewicht op je arm zo.
Ze zit op haar eigen lijntje op -1 volgend grafiekje van CB.
Die van BV weet ik niet en de groeiapp heb ik al 5 maanden niet geupdate. :')
pi_157511410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Geen idee maar tranen over mijn wangen van mijn lachen... dank! Made my day! ^O^
pi_157511793
Oh, hoe vaak ik dat hoorde in de kraamweek ja; "Oh, dan ga je zelf toch ook even lekker slapen 's middags?" :')
Ik heb voor m'n gevoel echt een week stijf gestaan van de adrenaline ofzo ;( ik kon gewoon Echt Niet slapen...elke keer als ik bijna in slaap viel 'schrok' ik letterlijk weer wakker (inclusief wapperende benen en armen net als bij pasgeboren baby's ;) )

Huisarts is hier ook in de kraamweek langsgeweest, vond ik wel leuk. Inderdaad puur om de nieuwe patiënt te zien, heb het ook totaal niet als betuttelend ervaren :)

Die tweelingfilmpjes :D _O- Zou er één van de twee inderdaad gewoon lekker in bed laten liggen, maar de filmpjes zijn wel hilarisch!
pi_157511978
quote:

Maizena!! Hier alles gesmeerd en niks hielp. Maizena gestrooid, billen dicht en niet meer rood :).
pi_157512262
Mwehehe die tweeling!

Kruips en kronkels voor Michael en Wolk O+

Beterschap voor Sjaak nog en Mignonne ook sterkte met A. Stom dat jullie alsnog in het ziekenhuis zitten.

Risu mooie stats!

Babygroepapp: die van mij is eigenlijk wel te vergelijken met hier qua euhm 'niveau' en mensen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Er worden vaak tips gevraagd voor reflux en onrustige baby's enzo. Voor zover ik weet parkeert in ieder geval niemand zn baby in de woonkamer om zelf te kunnen gaan slapen.. Geloof dat er 2 doorslapen waarvan er eentje een nog niet duidelijke aandoening/allergie heeft waarbij ze de hele dag huilt en 's nachts dus doodop is (en doorslaapt).

Doorslapen is hier trouwens ook verleden tijd. Ik heb nu nachten à la Selvaria. Mijn lijf lijkt er wel weer op afgestemd dus wat dat betreft is het te doen. Ik heb wel het ledikant in onze kamer gezet. Wel is mijn baby superdupervrolijk vandaag O+ En ze heeft het spetteren in bad ontdekt O+

SPOILER
pi_157512848
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:55 schreef kazy het volgende:
SPOILER
:o Ben jij mijn schoonzus?!
Ohnee, mijn schoonvader leeft gelukkig nog!
pi_157513154
@Twist :D

Wekelijks hoor ik trouwens ook standaard.
- Ze krijgt tanden, want ze kwijlt zo veel! (Naam random person) heeft het ook gezien en zei het ook! (Inmiddels zou ze dr gebit wel compleet moeten hebben :7 )
- Moet ze nu alwéér eten? (Mamahonger)
- En krijgt ze dan straks ook wéér eten voor het slapengaan?
- Al mijn kinderen sliepen met stipt 3 maanden door (ja mbv een ingedikte fles melk..).

Gut ze is best lief hoor en als M er geen last van zou hebben, vind ik het prima, maar op deze manier niet. En dan blijven we ook iedere donderdag eten omdat ze nu zo alleen is waardoor de dag helemaal extreem lang is voor M. pff.
pi_157513191
O ja dat: moet hij nu alweer eten? Heel herkenbaar
pi_157513448
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier komt volgende werk de sociale medewerker van de gemeente op huisbezoek. Vind ik ook zo gek...
pi_157513511
Oh, en mijn baby is in minder dan een maand tijd en kilo aangekomen en weegt nu 5600 gram!
pi_157513774
Och m'n middelste heeft een temp van 40.9. Zo ziek. Wil alleen bij mij liggen. En net vandaag slaapt A. overdag niet. Bleh. Soms zou het handig zijn als je jezelf in tweeën kom delen.
pi_157514097
Oh bah Estrys.. Sterkte met je gupjes :*

Ik kreeg van de week een "moet ie dan helemaa wachten tot 15uur voor ie weer een fles mag? En daartussen niks??" Maar die is aan het azen op hpjes geven... (Dezelfde oma die het stom vond dat we Minke met 5 maanden geen hapje ijstaart lieten krijgen..." :+
pi_157514263
Het heeft weinig met baby's te maken maar Ok ik zat zojuist tegen het plafond hier. Dochter sliep, na paar minuten begint ze rare bromgeluiden te maken, kwijl uit haar mond en haar lippen leken blauwig. Dus ik probeer haar wakker te maken maar ze reageerde nauwelijks op mij. Duurde echt even. Doodeng :X koortsstuip misschien?
pi_157514522
Jeetje Estrys wat eng! Niet dat ik ervaring heb met koortsstuipen, maar wat ik erover heb gelezen klinkt wel hetzelfde. (Had er expres laatst iets overgelezen met de koorts hier om evt voorbereid te zijn, anders krijg ik zelf een beroerte geloof ik als mijn kind ineens begint te stuipen..)

Lekker gegroeid Jagar! Maf dat ze van de gemeente langskomen. Ik ben benieuwd wat ze dan doen/zeggen. Even checken of je het wel
goed doet ofzo? Hier heb ik trouwens nooit een huisarts ofzo gezien na de bevalling.

Ik heb al een uur een slaapbaby op schoot O+ (Alleen zo jammer dat ik dan altijd moet plassen en dorst of honger krijg :') )
pi_157514698
bah, Estrys, dat lijkt me eng zeg!

Kijk mijn lachebekje nou..
pi_157514751
Estrys :* goed koelen, natte doekjes op dr voorhoofd enzo en kleding open/uit. Is ze inmiddels wel weer bij?

Bij E. zei de huisarts dat we na een koortsstuip altijd moesten bellen dan kwam ie thuis even checken.
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:50:57 #129
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157514792
Oh Estrys wat naar :*
Ik zou geloof ik ook de huisarts nog wel even bellen
pi_157514849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:48 schreef mignonne het volgende:
Estrys :* goed koelen, natte doekjes op dr voorhoofd enzo en kleding open/uit. Is ze inmiddels wel weer bij?

Bij E. zei de huisarts dat we na een koortsstuip altijd moesten bellen dan kwam ie thuis even checken.
Ja ze heeft alweer een kwartier aan een stuk gehuild. Dus dat komt niet zo overeen met koortsstuipen wel? Of zijn ze niet altijd sloom daarna? heel zielig is ze wel in elk geval.
pi_157514893
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja ze heeft alweer een kwartier aan een stuk gehuild. Dus dat komt niet zo overeen met koortsstuipen wel? Of zijn ze niet altijd sloom daarna? heel zielig is ze wel in elk geval.
Kan. Ter geruststelling kun je altijd je huisarts bellen hiervoor he. 40.9 is sowieso wel erg hoog qua temp. Onze huisarts heeft toen even hart/longen geluisterd en geobserveerd qua ademhaling en alertheid en tekenen van bepaalde ziektes enzo.
Dat ze niet duf is, is positief idd.
pi_157514956
Jagar O+ ! Wat een pretletter! Wij hebben hetzelfde boekje, dikke hit hier. :D

Oei Estrys wat schrikken! Hoe is het nu?

Na dagen van op álles kauwen komt het toch nog enigszins onverwachts: Houston, we have a tandje. :o :o :o

Het randje is door, dan is het ergste geweest toch? Het was eigenlijk helemaal niet zo erg gelukkig.

Moeten we gelijk aan de poets? Zo ja, spam me met tips alsjeblieft. :7 *)
pi_157515003
Over het slapen: zodra ik mijn bed raak, slaap ik. In de kraamweek (en de weken erna) heb ik elke middag even geslapen, anders kwam ik de nachten niet veilig door.
Bij ons kwam de huisarts in de kraamweek langs, maar heeft alleen geinformeerd hoe het ging.

LuDann: wat knap, die faceslide, met die knietjes!

Estrys: brrr, dat is schrikken!
pi_157515130
Ze is nu eindelijk rustig. Papa is eerder naar huis gekomen dus daar ligt ze nou op schoot. Heb een zetpil gegeven.
pi_157516479
Boh, Estrys, wat naar zeg. Arm kind. Gelukkig is papa thuis. :*

Ik heb de groeiapp geupdate.
SPOILER
En toen was het weer vrijdag..

Maarrrrr mijn fietsstoeltje is binnen (man noemt het alleen steeds kinderstoel en ik raak daar zo van in de war, maar goed hij noemt haar ledikant ook kribbe :') )
Dus yay *O*
pi_157516941
Estrys, jeetje wat schrikken! :o Hoop dat ze snel opknapt! :*
Lijkt me zo'n naar gezicht hè ;(

Mnohh, Jagar! O+ En wij hebben dat boekje ook! :D Hier is het ook echt een hit!

Selvaria het eerste tandje! *O*
N.a.v. die vorige foto van jou net even gekeken of de Minion ook al zo cool op de bank kon staan ;) Uhm, nee dus :') die zakt voorlopig nog door d'r beentjes. Maar jouw N. is natuurlijk ook een stuk ouder! ;)

Ohja, en Risu mooie stats! Wel bijzondere lijntje zo! :D
pi_157517074
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier komt volgende werk de sociale medewerker van de gemeente op huisbezoek. Vind ik ook zo gek...
Dat is nog wel wat gekker ja.. Is dat standaard beleid in Duitsland of?

Estrys; beterschap voor je dochtertje!
pi_157517534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:33 schreef twist02 het volgende:
Selvaria het eerste tandje! *O*
N.a.v. die vorige foto van jou net even gekeken of de Minion ook al zo cool op de bank kon staan ;) Uhm, nee dus :') die zakt voorlopig nog door d'r beentjes. Maar jouw N. is natuurlijk ook een stuk ouder! ;)
Over twee dagen kan jouw minion het dan vast ook. :+

Nee, N. strekt haar beentjes al heel lang zo stevig, en nu blijft ze dus echt staan. Steeds langer, al zo'n 2 minuten nu. O+ Rollen doet ze alleen nog steeds niet, maar dat hoeft ook nog niet. :)
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:16:11 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157517736
Ik ben echt op. Gekukkig is lief zn nachtdienst voorbij. Alex is zo zo zo zielig ;( Hij slaapt alleen in de draagdoek, nu wel al een hele tijd, want vanmorgen en vannacht was alles drama. Ik kan soms wel met mn hoofd tegen de muur slaan, zo radeloos.
Maandag naar inloopspreekuur voor voedingsadvies, daarna maar een afspraak maken met een osteopaat.
;( :'( ik wil m zo graag van zn pijn af helpen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157517806
Ach wat sneu pinquit. Zoveel krampjes?
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:21:46 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157517861
Oh, wat naar, pinq! Herkenbaar je frustratie. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Hier was het helaas de tijd uitzitten.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:28:06 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157518017
Krampen, scheten (stiiiinken niet normaal), spugen, maagzuur, pijn pijn pijn. De hele rataplan :'(
En nogsteeds wakker=huilen en slapen=heel weinig. Breekt je op
pi_157518156
Koemelk weglaten heeft dus niet geholpen? ;( N. had exact dezelfde problemen, maar hier was dat echt de oplossing. Zo lastig als je niet weet wat die kleintjes dwarszit.. wij hebben wat dat betreft echt gelukkig gehad. :{
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:36:35 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157518226
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:34 schreef Selvaria het volgende:
Koemelk weglaten heeft dus niet geholpen? ;( N. had exact dezelfde problemen, maar hier was dat echt de oplossing. Zo lastig als je niet weet wat die kleintjes dwarszit.. wij hebben wat dat betreft echt gelukkig gehad. :{
Ja ik ben nog niet aan de pepti, wil t toch even met t CB bespreken.. ik denk wel echt kma eigenlijk. Maar dus flesvoeding veranderen van merk en type wilde ik eerst overleggen ofzo.. geen idee waarom. Heb al wel een aantal keer op t punt gestaan om naar de apotheek te hollen om t gewoon te halen
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:37:22 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157518249
Ben nogsteeds van de koemelkproducten af, hij krijgt zo alleen BV, kijken of dat groot verschil maakt.
pi_157518771
O wat naar Pinq :'( hopelijk snel een oplossing voor zijn pijn. :*
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:15:16 #147
360012 Shopaholic1984
pi_157518985
Owh Pinq, hoop dat er snel iets werkt!
pi_157519481
Wat naar Pinq! Hoop dat er snel iets werkt.

Ik heb een ontzettende verliefd-op-mijn-kindje dag. O+ Hij is zo lief en leuk en gezellig! Ik geniet sowieso echt heel erg van mijn mamadagen met Ketel. Vrijdag is mijn vrije dag, J is dan werken, dus we zijn echt met zijn tweetjes. We doen meestal niks bijzonders, wat boodschappen, knuffelen, en als hij slaapt probeer ik het huishouden wat bij te houden. Maat het is zo fijn om gewoon met zijn tweetjes te chillen. *;
SPOILER
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:45:07 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157519726
Pinq, als hij kma heeft, zal het niet veel zin hebben om koemelk-vrij te eten/drinken, als hij ook flesvoeding krijgt met koemelk-eiwitten. Dan wordt het toch steeds geprovoceerd. Het effect zie je meestal na een dag weglaten van de allergenen, maar het kan een week duren voor je volledig effect ziet.
Kan het kwaad om alvast Pepti te proberen? Ik zou het denk ik gewoon halen. Ik herken je wanhoop maar al te goed. Ik zou ervoor naar Groningen zijn gelopen, als ik L daarmee had kunnen helpen. ;(
pi_157519751
Dat klinkt zo fijn, lunapella! En wat een leuke foto!
pi_157519808
Hier is de Duutser het hele weekeind werken, en volgende week en keer meer dan 24 uur weg voor een sollicitatiegesprek. Op mijn 30ste verjaardag nog wel... Daar zie ik wel een beetje tegenop..
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:56:53 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157520009
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:45 schreef Mariposas het volgende:
Pinq, als hij kma heeft, zal het niet veel zin hebben om koemelk-vrij te eten/drinken, als hij ook flesvoeding krijgt met koemelk-eiwitten. Dan wordt het toch steeds geprovoceerd. Het effect zie je meestal na een dag weglaten van de allergenen, maar het kan een week duren voor je volledig effect ziet.
Kan het kwaad om alvast Pepti te proberen? Ik zou het denk ik gewoon halen. Ik herken je wanhoop maar al te goed. Ik zou ervoor naar Groningen zijn gelopen, als ik L daarmee had kunnen helpen. ;(
Oh buhh lekker nutteloos dan.
Ik weet dus niet of het kwaad kan om pepti te proberen. Hoeveel last krijgt een kindje van wisselen van flesvoeding merk en type? Ik kan r natuurlijk ook bij de apotheek vragen
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:01:08 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157520117
Apotheek is morgen natuurlijk niet open :') kan je t ook bij de drogist halen?
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:01:42 #154
409579 LuDann
All the way
pi_157520126
Je kunt het ook zo bekijken Pinq; hoeveel kwaad kan het om flesvoeding te geven waar hij niet tegen kan? Ik zou het gewoon uitproberen, vraag het desnoods inderdaad aan de apotheek of bel het CB om te vragen of het erg is om ineens over te stappen.

Veel sterkte ermee zeg, het klinkt heel heftig!
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:02:21 #155
409579 LuDann
All the way
pi_157520149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:01 schreef pinquit het volgende:
Apotheek is morgen natuurlijk niet open :') kan je t ook bij de drogist halen?
Er is toch altijd wel een centrale apotheek open?
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:03:37 #156
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157520190
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of het kwaad kan om pepti te proberen. Hoeveel last krijgt een kindje van wisselen van flesvoeding merk en type? Ik kan r natuurlijk ook bij de apotheek vragen
Het zal wel iets effect hebben, want hoe minder allergeen hij binnen krijgt hoe beter. Maar toch krijgt hij dan elke keer weer wat van het allergeen, en bij een heftige allergie kunnen enkele sporen al een reactie oproepen die enige tijd kan duren.
Wisselen van voeding kan inderdaad reacties veroorzaken, maar zou het erger kunnen zijn dan de situatie nu is?
Ik heb geen ervaring met Pepti, maar volgens mij kan het geen kwaad om het te proberen. Maar met de apotheek overleggen lijkt me wel een goed plan.
pi_157520192
Desnoods ga je het bij de apotheek bij het ziekenhuis halen ofzo. Lijkt mij dat er altijd wel iets open is.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:07:54 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157520286
Misschien is het bij Albert Heijn te koop, online zie ik het in elk geval staan.
pi_157520375
N. heeft helemaal niet hoeven wennen aan de Pepti, ging prima! Elk kindje is anders, maar ik zou het gewoon proberen. Het is helaas wel vrij prijzig, maar als de KMA bewezen is krijg je het volledig vergoed. Wij hebben nog steeds geen officiële provocatietest kunnen laten doen omdat ze dat pas willen doen als we voor minstens de helft op KV over zijn en dat wil ik dus nog niet. Het scheelt dat N. een bus per 4 weken (zo lang hij houdbaar is) drinkt en het met de kosten nog wel meevalt. Ik heb wel alle bonnetjes bewaard. :@
pi_157520403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Misschien is het bij Albert Heijn te koop, online zie ik het in elk geval staan.
Bij onze AH (XL) hebben ze het niet, en bij drogisten of bijvoorbeeld de Prenatal ook niet. Wij kunnen het echt alleen bij de apotheek halen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:14:48 #161
409579 LuDann
All the way
pi_157520470
*bijlees doet*

Nou kazy, lastige situatie zeg. Ik zou het ook niet op prijs stellen als er zo met mijn kind werd omgegaan maar kan me voorstellen dat het op dit moment moeilijk is om het bespreekbaar te maken.

Wij gaan morgen naar mijn schoonouders, ik heb er echt totaal geen zin in. :') SV vroeg of we op weg naar naar hun ergens een autoband kunnen ophalen. Dan moeten we flink omrijden en 2,5 uur in de auto zitten. Dat we dat liever niet doen met een baby in de auto komt niet in hem op. }:|

Jeetje, Estrys, dat is schrikken! Nu gaat het weer beter?

Selvaria, het eerste tandje, wat goed. *O* Fijn ook dat het meeviel allemaal.

Luna, dat klinkt heerlijk en wat een leuke foto! Ik ben op vrijdag ook alleen met Wolk thuis, vind ik ook heel fijn. O+

Jager, veel sterkte vast met het alleen doen even. En alvast feli met je verjaardag. Jammer dat de Duitser net nu dan weg moet!

*langste telefonische post everrrrr*

Ik lig op bed met kind aan de tiet en snurkende man naast me. Ik probeer Wolk af en toe weg te leggen maar dan is ze *blij* en wakker en dan rolt ze op haar rug en gaat na een tijdje keten hard huilen. Want ze ligt op haar rug. :') Ze is wel moe want ze gaapt.
pi_157520608
Dat zou ik ook niet fijn vinden met een baby LuDann. 2,5 uur is nogal :o

Dochter is naar bed nu. We maken ons op voor een onrustige nacht want heb haar door de babyfoon al meerdere keren horen jammeren. Zal blij zijn als ze haar vrolijk zelf weer is.
pi_157520640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:03 schreef Krisvc het volgende:
Desnoods ga je het bij de apotheek bij het ziekenhuis halen ofzo. Lijkt mij dat er altijd wel iets open is.
Apotheek van de HAP is hier ook altijd open, en er is altijd een apotheek op zaterdag open. Even googlen levert misschien wel wat op.

Ik heb wel een hoop gelezen, maar weet nog maar weinig. Sjaak heeft nog steeds koorts. We mogen vliegen van de dokter, de oortjes zijn schoon en de longetjes zijn ook goed. Sjaak is flink hangerig en dat is misschien wel makkelijk in het vliegtuig, in plaats van willen zitten/staan/aan de hand stapjes zetten enzo. Stuk minder vermoeiend...
pi_157520804
Er is altijd een apotheek die weekend dienst heeft toch?

Fijn MC. Goede reis en fijne vakantie!

Hello fresh verkoper aan de deur: 'hallo ik ben op zoek naar de kok van het huis'. Mijn man: ja die zoek ik ook nog steeds :') Bedankt schat
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:30:47 #165
409579 LuDann
All the way
pi_157520911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:20 schreef Estrys het volgende:
Dat zou ik ook niet fijn vinden met een baby LuDann. 2,5 uur is nogal :o

Dochter is naar bed nu. We maken ons op voor een onrustige nacht want heb haar door de babyfoon al meerdere keren horen jammeren. Zal blij zijn als ze haar vrolijk zelf weer is.
Ja toch? Dat leek mij ook. En het is niet alsof hij die autoband echt nu nodig heeft want hij zit nog een week of 6 met zijn been in het gips. :')

Wat sneu Estrys. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

MC, fijn dat jullie wel mogen vliegen!
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:37:49 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157521112
Yes, apotheek gevonden die morgen open is :) *O*
pi_157521390
Estrys die opmerking van je man! :D
En nog een :* voor je meisje!

Pinq, fijn dat je een apotheek hebt gevonden! Onze Minion hoefde ook totaal niet te wennen aan de Pepti, dat ging meteen goed! :Y Binnen een dag zagen we al verschil in ontlasting; van zwaar donkergroen naar 'mooi' ( :') ) geel. En onze huisarts was vrij makkelijk met het voorschrijven ervan (zoveel last had onze Minion er op zich niet van), dus dat is voor mij wel een teken dat het weinig kwaad kan
Het stinkt alleen wel, die Pepti :X en het is vrij dun, dus onze Minion geeft wel weer wat vaker een beetje terug.
Onze Minion kreeg en krijgt wel volledige fv en kreeg eerst al hypoallergene voeding, misschien maakt dat nog wel verschil...

MwC fijn dat jullie wel mogen vliegen! En als Sjaak inderdaad wat hangerig is, is het misschien juist wel een rustige vlucht ja.

Luna wat een heerlijke post! O+ Hier ook elke vrijdag (en dinsdag) met z'n tweetjes *;
pi_157523419
Pinquit: mijn (bv-)kindje heeft in 5 weken tijd 4 soorten fv geprobeerd (dankzij artsen) en dat wisselen ging prima. Bij de eerste voedingsoort voor KMA moesten we mengen met bv, omdat hij het de eerste dag weigerde te drinken, maar verder geen problemen.

Selvaria: mijn verzekering zei dat ze pas vergoeden vanaf het moment dat een arts een machtiging uitgeeft en dat dit geleverd moest worden via een gecontracteerde apotheek. Bonnetjes indienen kan niet bij hen. Ik weet niet of dat bij andere verzekeringen anders kan zijn?

MevrouwCactus: succes, een lastige situatie. En beterschap voor de kleine man!
pi_157523897
Mijn baby slaapt al sinds 7 uur. Ben heel benieuwd naar de nacht die gaat komen!
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:18:52 #170
409579 LuDann
All the way
pi_157525709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:37 schreef pinquit het volgende:
Yes, apotheek gevonden die morgen open is :) *O*
Wat fijn! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn baby slaapt al sinds 7 uur. Ben heel benieuwd naar de nacht die gaat komen!
Ik heb die van mij pas net in bed geworsteld. :P

Nu weer alle melk die ik gekolfd heb afgelopen week pasteuriseren. Pokkeklus...
pi_157537968
Zo, na een prutnacht voor ons alledrie heeft Sjaak geen koorts meer en laden we de auto in. Tot na de reis :*
  zaterdag 14 november 2015 @ 07:05:54 #172
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157538123
Fijne vakantie Mvcactus!
pi_157538136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo, na een prutnacht voor ons alledrie heeft Sjaak geen koorts meer en laden we de auto in. Tot na de reis :*
Gelukkig maar dat de koorts weg is! Fijne vakantie! :W

Mijn baby heeft 2 nieuwe features: handen vanonder de deken trekken ( dat zijn net ijsklompjes bij 't opstaan) en zo hard trappelen dat je met beide benen in 1 broekspijpje terecht komt 8)7 :? . Echt, hoe 'ie dat nu voor elkaar heeft gekregen.

[ Bericht 12% gewijzigd door silliegirl op 14-11-2015 07:22:02 ]
pi_157538436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:30 schreef Hupje het volgende:
Pinquit: mijn (bv-)kindje heeft in 5 weken tijd 4 soorten fv geprobeerd (dankzij artsen) en dat wisselen ging prima. Bij de eerste voedingsoort voor KMA moesten we mengen met bv, omdat hij het de eerste dag weigerde te drinken, maar verder geen problemen.

Selvaria: mijn verzekering zei dat ze pas vergoeden vanaf het moment dat een arts een machtiging uitgeeft en dat dit geleverd moest worden via een gecontracteerde apotheek. Bonnetjes indienen kan niet bij hen. Ik weet niet of dat bij andere verzekeringen anders kan zijn?

MevrouwCactus: succes, een lastige situatie. En beterschap voor de kleine man!
Dit was bij mijn jongste ook zo ja. Nutramigen kreeg ze en werd alleen vergoed na doktersmachtiging en kon alleen geleverd worden via onze apotheek (die vervolgens keer op keer superslecht bevoorraad bleek... hou daar een beetje rekening mee ook anders kun je 600 x op en neer voor een blik melk :') )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 november 2015 @ 08:23:07 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157538441
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit was bij mijn jongste ook zo ja. Nutramigen kreeg ze en werd alleen vergoed na doktersmachtiging en kon alleen geleverd worden via onze apotheek (die vervolgens keer op keer superslecht bevoorraad bleek... hou daar een beetje rekening mee ook anders kun je 600 x op en neer voor een blik melk :') )
je middelste bedoel je o|O

pi_157538481
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

je middelste bedoel je o|O
ohja kak :') :D
daar moet k wel aan wennen hoor :D
mn jongste dochter dan *fixed* :7

oh mensen, we hebben zo heerlijk geslapen in ons eigen bedje ♡ de meiden zijn nog uit logeren bij mijn vader dus ik denk dat ik strakjes even A in de doek doe en lekker naar het dorp wandel :) nu al zin in!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 november 2015 @ 08:34:37 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157538495
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja kak :') :D
daar moet k wel aan wennen hoor :D
mn jongste dochter dan *fixed* :7

oh mensen, we hebben zo heerlijk geslapen in ons eigen bedje ♡ de meiden zijn nog uit logeren bij mijn vader dus ik denk dat ik strakjes even A in de doek doe en lekker naar het dorp wandel :) nu al zin in!
troost je, ik heb het ook nog regelmatig over de jongste terwijl ik Geert bedoel :')

pi_157538517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

troost je, ik heb het ook nog regelmatig over de jongste terwijl ik Geert bedoel :')
Ja ik snap ineens ook een stuk beter waarom mijn moeder altijd het rijtje namen afging voor ze de goeie had :P mn oma idem :D
  zaterdag 14 november 2015 @ 08:39:35 #179
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157538533
Fijne vakantie Cactus! Heb je een extra koffer bij je om te shoppen ;)?

Pinq hopelijk helpt KMA-vrij bij jouw kleine manneke.

Verder: Zombiepost :O . Om 23.00uur ontroostbaar wakker worden en pas om 2.30uur na een zetpil en veeeeeel troosten weer rustig gaan slapen :Z. Op dat moment merk je pas hoe gewend je bent aan 1 nachtvoeding van 10 minuutjes :@.
pi_157538575
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik snap ineens ook een stuk beter waarom mijn moeder altijd het rijtje namen afging voor ze de goeie had :P mn oma idem :D
Mijn schoonmoeder noemt de hele familie op. Incl haar ex schoonfamilie voordat ze de goede naam noemt :')

Dochter heeft vanmorgen alles eruit gegooid en is nu weer redelijk beter. Ze heeft weer praatjes in ieder geval
pi_157538600
MC fijne vakantie!

Pinquit en Estrys sterkte :*

Vandaag gaan we de twee heren wegen met de Wii. Misschien mogen ze naar buiten toe :s)
pi_157538630
Hier 5 voedingen tussen 19.00 en 08.30, en elke keer zo weer doorslapen. ^O^ Ik ben wel ontzettend bang voor het moment dat ze niet meer direct doorslaapt en we 's nachts ook nog echt met haar bezig moeten. :X Nu ben ik 's nachts 3x tien minuutjes wakker geweest, valt dus mee.

Fijne vakantie Cactus!

Meerdere-kinderen-verwarring. :D Kan het me goed voorstellen als je er ineens weer zo'n humpie bij hebt. O+

Naar wakker worden zeg met dat nieuws over Parijs. ;( Toen ik naar bed ging had ik alleen nog maar gehoord over die schietpartij in het restaurant (ook vreselijk uiteraard), maar dat het zo uit de hand zou lopen... Ik heb N. nog maar eens extra geknuffeld. *;
pi_157538723
Naar nieuws he.

Voor alles een eerste keer. Ben zojuist ondergepoept toen ik B in bad wilde doen. Mooi geel is niet lelijk :P
pi_157538993
Sterkte Pinq en beterschap voor Estrys' uk!

Fijn dat je toch goed hebt geslapen Selvaria!

Fijne vakantie MwC! Fijn dat Sjaak weer koortsvrij is.

Balen NTS weer zo'n rotnacht voor jullie ;(

Haha Daui!! En ik hoop dat de meneren naar buiten mogen.

Nieuws over Parijs ga ik nu maar even checken :@ Ving wel iets op net op de radio maar niet echt geregistreerd wat.

Oh en en en: Ik hoefde er maar 2x uit :o *O* Verder lag M ineens 90 graden gedraaid in bed met haar hoofd tegen de rand van het ledikant ( :') )en lag ze net ineens weer op haar zij op het speelkleed. De wiebels beginnen!
pi_157539061
Fijne reis MC! Ik hoop dat Sjaak zich goed blijft voelen.

Fijn dat jullie weer thuis zijn Mignonne!

Daui, mooi geel isnie lelijk. :Y

M. on the move! :D

Ik word heel erg verdrietig van het nieuws over Parijs. Op het onredelijke af bijna. Dat had ik nooit. :@

L. wilnieslapenie. Vanaf vannacht om 5 uur was het tijd om de stembandjes te oefenen. En nu wil ze ook niet slapen, ook al is ze verschrikkelijk moe. -O-
pi_157539076
Hier gaat vanmiddag de box naar beneden. Ze trekt zich steeds op aan de rand. Ze valt er nu nog niet overheen, maar volgens mij is dat echt een kwestie van tijd.

Verder heeft ze het knopje op de ipad gevonden. Als je er op drukt gaat hij aan :o
Ik ben zo belachelijk trots.
Mijn kleine ontdekkingsreiziger.
pi_157539333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:01 schreef Hupje het volgende:
Op een lange werkdag is dit topic echt niet bij te houden! Nog even uit het vorige topic:
Fuente: wij waren deze week bij de kinderarts i.v.m. KMA en die adviseert echt om met 4 maanden te beginnen. En zelfs om pinda (kaas) en hazelnoot (pasta) dan ook al te geven, op basis van recent onderzoek.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley. Sowieso had J. tot 5 maanden helemaal geen interesse in eten.

Mariposas (geloof ik?): de easybase vind ik soms wel zwaar gaan, maar de familyfix gaat hier wel soepel. Misschien contact opnemen met de winkel hierover?

Selvaria: goed dat je aan de bel trekt. Ik herken het wel, dat de werktijd zo snel gevuld is en dat er dus dingen blijven liggen. Gelukkig heb ik een duo en kan ik soms de administratieve dingen thuis doen, maar er is altijd tijd tekort.

Ik voel me soms een zeurende pitbullmoeder. Ik wil gewoon dat het goed gaat met mijn baby, en nee, dan neem ik geen genoegen met 80% en ja, dan hang ik ook weer aan de telefoon als er fouten gemaakt worden. Fouten en onhandigheden van artsen zijn menselijk, maar ik kan intussen mijn eigen zuigelingenvoedingdistributiecentrum (leuk woord voor galgje) beginnen. Hopelijk komt morgen de voeding waar J. ook écht wat aan heeft.
Zag je bericht net pas, thnx! Ik ga er nog wat meer over lezen. En zeurende pitbullmoeders bestaan niet, juist super goed dat je zo opkomt voor je kind!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157539584
Mijn uk heeft praatjes voor 10. :D

Ik ga zo naar de kapper. Voor het eerst langer dan een uur weg van mijn baby. Het is even een dingetje. En met zulk nieuws op tv wil ik het liefst met mijn hele gezin in bed kruipen. Onder de dekens. Weg van de wereld. :'(
pi_157539635
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Overgaan op pepti deden wij in 1 keer, ging probleemloos (sterker nog, direct na de eerste voeding werd B zo rustig, was ze nog nooit eerder geweest).
De drogisterij hier verkoopt het normaal gesproken wel, maar die heeft het nu niet liggen ivm leveringsproblemen. De apotheek heeft het hier standaard en daar krijgen wij het nu per doos van ivm verzekering etc.
Eventueel weekendapotheek?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157539671
Zo zit ze, en dan roept ze uit, uit. Snapt ze dat? Waarschijnlijk niet. Ze roept ook ikke en eteh en tata.
SPOILER
pi_157539700
Oh ja: onze huisarts heeft de machtiging kunnen regelen (gelukje) en wij gaan de komende tijd niet provoceren. De klachten van B, zijn zoveel verbeterd dat hij vindt dat het bewijs genoeg is.
Wij zorgen overigens altijd voor een doos op voorraad ivm dat er soms leveringsproblemen zijn. Wij bellen de apotheek 2 dagen van tevoren dat we een nieuwe bestelling willen doen en kunnen deze dan ophalen.
Bonnetjes inleveren doet onze verzekeraar ook niet meer aan, dus de bussen die we voor de machtiging rond was hebben gekocht krijgen we niet vergoed helaas.
Sara
Merel
Ukje
pi_157539705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Risu het volgende:
Zo zit ze, en dan roept ze uit, uit. Snapt ze dat? Waarschijnlijk niet. Ze roept ook ikke en eteh en tata.
SPOILER
O+ O+
Sara
Merel
Ukje
pi_157539711
Ja die zou ik inderdaad even naar beneden zetten Risu :D O+
pi_157539732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Fuente het volgende:
Oh ja: onze huisarts heeft de machtiging kunnen regelen (gelukje) en wij gaan de komende tijd niet provoceren. De klachten van B, zijn zoveel verbeterd dat hij vindt dat het bewijs genoeg is.
Wij zorgen overigens altijd voor een doos op voorraad ivm dat er soms leveringsproblemen zijn. Wij bellen de apotheek 2 dagen van tevoren dat we een nieuwe bestelling willen doen en kunnen deze dan ophalen.
Bonnetjes inleveren doet onze verzekeraar ook niet meer aan, dus de bussen die we voor de machtiging rond was hebben gekocht krijgen we niet vergoed helaas.
Oké, toch even goed dat ik hier meelees dus. :o Ik zal gelijk de huisarts bellen maandag, want ook al gebruiken we niet veel KV, 35 euro per maand tikt toch wel enigszins aan.
pi_157540371
I haz zeh pepti! *O*

Apothekersassistent vroeg of ik al in de computer stond voor een bon op naam. Uhh nee dit is de eerste keer dat ik het gebruik :') Ohh maar wel op aanraden van arts neem ik aan? Erm :P

Nou iig, ik kreeg helemaal een bon op naam mee, voor vergoeding. Ze zei dat ik alleen nog een verklaring van de HA of kinderarts nodig heb. Ik ga maandag sowieso maar naar de HA.
Ik duim dat het werkt!
pi_157540429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:
I haz zeh pepti! *O*

Apothekersassistent vroeg of ik al in de computer stond voor een bon op naam. Uhh nee dit is de eerste keer dat ik het gebruik :') Ohh maar wel op aanraden van arts neem ik aan? Erm :P

Nou iig, ik kreeg helemaal een bon op naam mee, voor vergoeding. Ze zei dat ik alleen nog een verklaring van de HA of kinderarts nodig heb. Ik ga maandag sowieso maar naar de HA.
Ik duim dat het werkt!
*O*
pi_157540539
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn uk heeft praatjes voor 10. :D

Ik ga zo naar de kapper. Voor het eerst langer dan een uur weg van mijn baby. Het is even een dingetje. En met zulk nieuws op tv wil ik het liefst met mijn hele gezin in bed kruipen. Onder de dekens. Weg van de wereld. :'(
Ik wilde ook naar de kapper maar je kunt bij onze kapper geen afspraak maken. Wachttijd was ruim 1,5 uur dus ik ben omgedraaid en teruggefietst.
Het was de derde poging deze week en drie keer was de wachttijd zo lang. Zegt ze net: "Ja, je weet dat het op zaterdag druk is."
Mijn "Ik stond hier verdorie al twee keer eerder op een doordeweekse dag, zelfde ellende!" antwoord was misschien niet zo netjes :@.
Nu moet ik ervan huilen.
pi_157540588
:* geen andere goede (meer gestructureerde :') kapper in de buurt?

Pinq *O*
pi_157541086
Ach dat is klote Malteser. Hier op afspraak gelukkig. Maar was al vrij laat met afspraak maken. Normaal ga ik heel vroeg op de ochtend. Nu kon mijn man niet bij de kinderen blijven want die moest weg vanmiddag. A en J zijn dus nu bij mijn moeder. Heb om 10:30 gevoed dus hopelijk kan hij even vooruit. Anders krijgt hij een flesje met kV. Ben heel onrustig nu, zonder baby. Maar komt vast goed. En ik ben dadelijk weer van mijn grijze haren af ;)
pi_157541117
Kan ik er van uitgaan dat elk maat schepje even groot is? :') zit geen schepje bij
pi_157541348
Huh wat vreemd, bij ons altijd wel. Schepje is geloof ik dezelfde als bij gewone Nutrilon.
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:58:01 #202
409579 LuDann
All the way
pi_157541566
Blegh, wat een baggernacht. Twee keer kakjepakje inclusief slaapzak en om 5 uur was ze klaar met slapen. Ik ben gesloopt. Ik heb honderd keer liever dat ze 6 keer komt voor een voeding dan dat ik er 1 keer helemaal uit moet om de boel te verschonen.

Nu wachten tot man terug is van de barbier (hij laat een baard staan en is daar heel fanatiek in :P ) en dan gaan we met een snotverkouden Wolk richting schoonouders. Ze klinkt heel nasaal en het snot stroomt eruit. Mijn charmante baby. :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:15:29 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_157541963
Wij krijgen de pepti via sorgente kan kan je ze gewoon online bestellen. En krijg je het meestal de volgende dag binnen.

Misschien een tip?
pi_157542193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
Kan ik er van uitgaan dat elk maat schepje even groot is? :') zit geen schepje bij
Ik weet niet hoe Pepti verpakt zit, maar als het een bus is kun je er even doorheen roeren met een vork om het schepje te vinden. Is het een zak in een doos, zou ik even teruggaan of naar de apotheek gaan.

Selvaria en Pinquit: de verzekering verplicht óf een provocatietest óf beredeneerde uitleg van een arts waarom de voeding nodig is.
pi_157542536
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:25 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Pepti verpakt zit, maar als het een bus is kun je er even doorheen roeren met een vork om het schepje te vinden. Is het een zak in een doos, zou ik even teruggaan of naar de apotheek gaan.

Selvaria en Pinquit: de verzekering verplicht óf een provocatietest óf beredeneerde uitleg van een arts waarom de voeding nodig is.
Weet ik, maar het CB wil de provocatietest pas laten doen als we voor meer dan 50% op kv over zijn en dat wil ik nog niet. Ze krijgt alleen kv als ik er niet ben ivm onvoldoende kolfopbrengst. Ik ga wel even contact opnemen met de HA, wellicht kan die meer betekenen.
pi_157542892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Risu het volgende:
SPOILER
O+
R roept alleen nog onverstaanbare dingen, al hoorde ik vanochtend iets wat sterk op Nanananana leek, met bijbehorende intonatie (zoals vroeger op het speelplein. :')
pi_157542958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
Het schepje zit vaak halverwege de bus :')

Overigens is de manier waarop het vergoed wordt afhankelijk van de zorgverzekeraar. Onze verzekeraar vergoed alleen bij bepaalde afhaalpunten, zoals onze apotheek. Sorgente bijvoorbeeld niet. Verder werden de bonnen op naam hier ook niet vergoed, omdat de machtiging pas later inging.

Maar onze verzekeraar neemt wel genoegen met de brief van de huisarts, als je 'pech' hebt moet je via de kinderarts met provocatie etc.
Sara
Merel
Ukje
pi_157543608
Tijd voor een nieuwe kapper dan Malteser! Ik ben vorige week voor het eerst geweest sinds m'n bruiloft in juni, heerlijk! Ik had al wat slag in m'n haar, maar dat is na de bevalling veel meer geworden en ik voelde me net een schaap bij het opstaan en zorgen dat het er niet te chaotisch uit zag was lastig. Zolang ik borstvoeding geef zijn de krullen iig blijvend volgens de kapper, daarna is het afwachten. Ik ben overstag gegaan en sinds vorige week dus een echte krullenbol en ik voel me gelijk niet zo slonzig meer. Eigenwaarde +1

MevrouwCactus veel plezier op vakantie! Ik hoop dat de reis mee valt en dat Sjaak nergens meer last van heeft. En ik ben na afloop heel benieuwd hoe het bevallen is, wij zijn nu aan het overwegen om als O een maand of 8/9 is toch nog een reis te gaan maken (naar Oost Canada waarschijnlijk) dus ben benieuwd naar jullie ervaring.
pi_157544643
Eerste fles zit erin :9 't doet nog niks :P Lief zei ook al tijdens de fles: "En? trekt zn eczeem al weg?" :') :P
pi_157544984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef pinquit het volgende:
Eerste fles zit erin :9 't doet nog niks :P Lief zei ook al tijdens de fles: "En? trekt zn eczeem al weg?" :') :P
is dat nog niet zo dan? :o
Hopelijk helpt het!
pi_157548201
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het schepje zit vaak halverwege de bus :')
Dat ja... }:|
quote:
Overigens is de manier waarop het vergoed wordt afhankelijk van de zorgverzekeraar. Onze verzekeraar vergoed alleen bij bepaalde afhaalpunten, zoals onze apotheek. Sorgente bijvoorbeeld niet.
En dit idd; bij ons heeft de apotheek gebeld met de verzekeraar om te vragen hoe zij het deden.
pi_157548286
En OMG onze Minion is vandaag gewoon al een half jaar oud! :o *O*

Net naar de intocht van de Sint geweest, ze vond het geweldig! :D Alle Pieten vonden haar ook erg schattig, zelfs 3 mandarijnen en 2 snoepjes gescoord! :7

Ze keek ook vol verwondering naar alle muziekbandjes, dus dat komt over een paar maanden helemaal goed (Carnaval *) ;) )!

(Foto's volgen uiteraard nog!)
pi_157549103
Gefeliciteerd met een half jaar Twist! *O*

Mijn kind is een kneus. O+ Ze draait continu op haar buik, maar is vergeten hoe ze weer terug moet rollen. En ze wil helemaal niet op d'r buik liggen. :') Dus heel veel gefrustreerde huils hier.

Pinq, was fles 2 wel magisch?
pi_157549194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:43 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd met een half jaar Twist! *O*

Mijn kind is een kneus. O+ Ze draait continu op haar buik, maar is vergeten hoe ze weer terug moet rollen. En ze wil helemaal niet op d'r buik liggen. :') Dus heel veel gefrustreerde huils hier.

Pinq, was fles 2 wel magisch?
Heeeeel herkenbaar :D
pi_157549365
Gefeliciteerd Twist! *O* Je grote kleine. O+

N. gaat Sinterklaas en zwarte Piet voor het eerst zien op de sinterklaasviering op mijn werk. Ze moet altijd heel hard huilen al ze mijn schoonmoeder (volbloed Indisch, behoorlijk getint) ziet dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met Piet. :D Overigens gaat het na een paar minuten bij SM altijd heel goed en zijn ze heel lief met elkaar. ;) *;

Haha Kris, net zo handig als haar mama zo te lezen. :D

Nog even een vraag in de categorie dingen waar je nooit bij stil stond voordat je kinderen had:

Wij hadden het in de auto net over oud en nieuw en of we dan iets speciaals moeten doen, m.b.t. vuurwerk bedoel ik dan. Wij wonen in een wijk waar enorm veel afgestoken wordt (vorig jaar kwamen we rond half 2 thuis en was het nog steeds net een oorlogsgebied) en dat lijkt me echt heel vervelend voor N. en dus voor ons. Is het overdreven om een huisje / hotel in the middle of nowhere te boeken? Ze kan best volgend jaar als ze iets ouder is aan dat geknal wennen toch, hoeft toch niet nu? Wat doen jullie?
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:00:51 #216
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157549470
Grote kans dat ze er dwars door heen slaapt Selvaria. Zelfs onze lichte slaper werd er niet wakker van.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157549570
Serieus? :o Laatst was een of andere grapjas al bezig 's avonds laat (5 of 6 knallen) en daar moest ze heel hard van huilen. Ze sliep daarna gelukkig wel makkelijk weer verder, maar toch.
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:45 #218
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157549667
Sliep ze toen al of schrok ze toen ze bijna in slaap was/einde slaapcyclus?

Hotel middle of nowhere is natuurlijk ook gezellig. Maar ik ken niet anders dan doorslapende kindjes/ kindjes die al wakker waren.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157549689
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:04 schreef Selvaria het volgende:
Serieus? :o Laatst was een of andere grapjas al bezig 's avonds laat (5 of 6 knallen) en daar moest ze heel hard van huilen. Ze sliep daarna gelukkig wel makkelijk weer verder, maar toch.
Ik vroeg toevallig ook aan de kraamhulp of we daar iets mee moeten want hier is het ook net oorlogsgebied, maar zij zei ook dat kleintjes er eigenlijk nooit zoveel last van hebben...
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:17:45 #220
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157549844
J was zijn eerste oud en nieuw wakker, hebben we samen bij t raam naar t vuurwerk gekeken. Maar ja, J is van 2 januari, dus was toen bijna een jaar ;), en hier valt t wel mee met de knallen. Dit jaar dus geen bijzondere plannen...
pi_157549966
Ik vind het wat overdreven om in de middle of nergens te gaan zitten omdat je een kind hebt eerlijk gezegd. Tenzij je er graag tussenuit gaat natuurlijk ;)

De oudste sliep er het eerste jaar dwars doorheen. En dat was ook in de categorie 100 000 klappers. Hij is van 6 jan dus bijna 1 toen. De middelste (ook bijna 1 toen) werd wel wakker en toen hebben we samen even gekeken en daarna is ze weer gaan slapen. Tegenwoordig worden ze allebei wakker en kijken we voor het raam samen, in pyama O+ Vind het altijd wel wat hebben :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Estrys op 14-11-2015 18:30:25 ]
pi_157550148
Oud & Nieuw: aangezien Sinterklaas en de Kerstdagen hier helemaal vol zitten met verplicht familie gedoe, riep man eerder deze week dat hij Oud & Nieuw graag thuis met ons drietjes wil vieren. Ik kon hem wel zoenen! Wij zijn nog nooit thuis geweest in ons eigen huis met Oud & Nieuw (altijd bij vrienden/ouders/op wintersport) dus geen idee hoe hard het hier knalt.

Twist, gefeliciteerd!! Dan schelen onze kinderen precies 4 maanden want Twix is vandaag 2 maanden oud.
pi_157550437
Ja, ik vind het zelf ook overdreven. :') Maar N. is een hele lichte en vrij moeilijke slaper, vandaar. In de loop van de komende maand zal het vuurwerk wel weer beginnen, we zullen wel even kijken hoe ze daar op reageert en dan beslissen. :)
pi_157550735
Oud & Nieuw hebben we nog niet over nagedacht. Het liefst blijf ik altijd thuis eigenlijk :P *huismus* Vorig jaar liep een buurman met zijn toen +/- 5-maander in de draagdoek buiten met Oud & Nieuw. Die kleine tukte gewoon door :D De knallen vielen hier ook reuze mee.

Gefeli twist! *O*
pi_157550964
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:56 schreef Selvaria het volgende:

N. gaat Sinterklaas en zwarte Piet voor het eerst zien op de sinterklaasviering op mijn werk. Ze moet altijd heel hard huilen al ze mijn schoonmoeder (volbloed Indisch, behoorlijk getint) ziet dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met Piet. :D Overigens gaat het na een paar minuten bij SM altijd heel goed en zijn ze heel lief met elkaar. ;) *;
Ik moet ook altijd huilen als ik mijn schoonmoeder zie ;) ook Indisch trouwens :P
pi_157552174
Ik ben onderweg naar mijn eerste feestje (en wijntje) in ruim een jaar. Ketel is thuis bij zijn papa en ik vind het best spannend allemaal. :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:26:35 #227
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_157552445
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:00 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat ja... }:|

[..]

En dit idd; bij ons heeft de apotheek gebeld met de verzekeraar om te vragen hoe zij het deden.
Je kan het zelf ook checken op de site :)

De apotheek heeft er ook belang bij natuurlijk.
pi_157552787
Ik heb nog niet nagedacht over oud&nieuw. Waarschijnlijk zitten we bij mijn schoonmoeder want ze zal ons wel nodig hebben zonder haar man.

Frits was gisteren bij de uitvaart en heeft zich unbabylike gedragen. De hele dienst was hij rustig. Terwijl hij tijdens de eerste woorden van de pastoor zijn luier vol poepte. :')

Ik ben na tien dagen logeren in het huis van mijn schoonouders wel toe aan een pauze van mijn schoonmoeder.
Vanochtend hadden we een discussie over roken in huis (voor het plaatje: mijn schoonvader overleed vorige week aan de gevolgen van longkanker en wilde niet dat er gerookt werd in huis) en mijn sm was van mening dat het niet zoveel kwaad kon en dat ik me niet zo moet aanstellen.
Mijn man vertelde haar vervolgens dat ze mensen best mocht laten roken in huis, maar dat ze Frits dan niet bij haar thuis zou zien.
Ze gaat mensen nu vertellen dat ze buiten moeten roken.
pi_157553700
Als mensen in huis roken, dan ruik je dat altijd. Ook als ze op dat moment niet roken. Ik ruik ook aan mijn sv dat hij rookt, altijd.
Gelukkig roken zij niet binnen, anders was Y daar ook niet gekomen, en ik ook niet.
Ik zat eens zwanger bij iemand binnen, die ging gewoon zitten roken waar ik bij zat. En vriendin die mee was met haar twee (van de drie) kinderen zat er ook bij. Kind van ruim 2 en baby van eeeh... Baby. (Weet niet meer)
Sorry hoor maar 8)7
Ik heb zo min mogenlijk geademd ( :') ) en was blij weer weg te zijn.
Ik ben daar ook nooit meer geweest daarna.
pi_157553724
Oh ja, en tien dagen bij je sm. Respect. _O_
pi_157554112
oud en nieuw doen we lekker niks, gewoon thuis, al jaren. Het is me teveel gedoe met de kinderen om ergens heen te gaan ofzo en ik heb ook niet zoveel zin in visite de hele avond tot na middernacht. Ik vind t wel best :P
Als baby en dreumes sliepen ze overigens beiden overal doorheen, ondanks dat ze geen hele vaste slapers waren.

Oh mensen ik ben zo verliefd op mn baby O+ hij ligt nu zo vol overgave te slapen naast me op de bank. Dat je zo verliefd kunt zijn op je eigen kind he ♡
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:19:07 #232
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157554315
Ik rook ook nooit binnen, ik rook altijd als ik buiten met L in de draagdoek loop.

SPOILER
Met oud en nieuw gaan we naar mijn ouders die in een bejaardenoord wonen. L z'n kamer is aan de straatkant, en dan ook echt direct aan straat (geen voortuin) en ik heb geen zin om z'n bedje te verplaatsen naar onze slaapkamer. En in Den haag kunnen ze knallen jongûh.
pi_157554435
Ik ben vorig jaar kerst al aan gaan kondigen dat ik dit jaar alle feestdagen thuis spendeer. Met kerst gaat dat plan ook daadwerkelijk zo uit pakken. Iedereen is hartstikke welkom, maar ik ga nergens naartoe. Oud en nieuw werkt man tot 23:00 ( :6 ) en neem ik kind mee naar vrienden die hier 2 straten vandaan wonen. Iedereen neemt eten mee, vuurwerk doe ik niet aan tenzij het knalerwten of sterretjes zijn en als het niks is zijn we zo thuis. ^O^ Ik dacht dat het hier oorlog zou zijn qua vuurwerk in de wijk (echte Haagse wijk enzo :P) maar het is hier doodstil op straat. :')

Risu, ik geloof dat ik zelf weg zou zijn gelopen. Rot op met je rook. SV rookt, maar doet dat buiten en bijna niet als wij erbij zijn.

Mignonne, je klinkt ook heerlijk verliefd. Hoe vinden de grote zussen het met een klein broertje?

Mijn kind slaapt al vanaf 7 uur. Zo vroeg heb ik d'r nog nooit op bed gekregen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:24:33 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157554514
Oh wat heerlijk mignonne! Gelukkig is je bubbel niet gebarsten door de ziekenhuistroubles!
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:26:27 #235
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157554584
Oh hier knallen ze wel behoorlijk hoor Kris! De ramen trillen er gewoon van. :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 14-11-2015 21:42:18 ]
pi_157554832
Wij stonden het eerste jaar dat we hier woonden buiten, klaar om alle buren een gelukkig nieuw jaar te wensen enzo. Doodstil. Niemand te bekennen. Behalve de paar Poolse buren van een paar huizen verderop. Die keken net zo teleurgesteld als wij. :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:34:19 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_157554839
Vorig jaar was mauw 12 weken en heb ik een uur buiten vuurwerk staan kijken met een slapende baby in de draagdoek :D :')
disclaimer
pi_157554841
oh ik haat dat zo hè dat extreme knallen :X ik kom op oudejaarsdag ook niet meer buiten :@ jeugdtrauma, iets met jongens die rotjes gooiden enzo. Mij doe je geen plezier met vuurwerk...

Nee de bubbel is gelukkig niet gebarsten O+ hoewel we nog niet helemaal gerust zijn nu, maar meer dan afwachten enzo kunnen we niet doen. Vrijdag weer bloedprikken, dan moet het helaas wel uit zn elleboogje ipv met een hielprikje want ze hebben dan meer bloed nodig. En ik wilde nog wel dat andere onderzoek uit navelstrengbloed want dan hoefde hij niet geprikt te worden op 6 maanden... :') ;( mn sneutje.
pi_157554930
kris de meiden zijn dol op hem. Met name E. moedert en knuffelt vol overgave. De oudste heeft het wat moeilijk nu. Wellicht een beetje door de baby, maar meer door alles er omheen. Ze zijn zoveel op sleeptouw genomen afgelopen week, en dan mama en baby ineens weg... En groep drie is ook veeleisend nu en de feestdagen enz enz. Morgen maar even knuffeltijd met haar inlassen O+
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:41:47 #240
409579 LuDann
All the way
pi_157555098
Wij zullen wel *iets* gaan doen met oud en nieuw want mijn man is dan jarig. Geheid dat zijn ouders anders kabaal gaan maken. Ik ga me er alleen wel hard voor maken dat ze maar naar ons komen. Geen zin om met al dat geknal dan met baby over straat te moeten.

Komen net bij ze vandaan (Den Haag dus :P ), we waren er van 14 tot 18 ongeveer. Schoonouders + een oom en tante van mijn man hebben 4 uur lang om haar heem gehangen. :P Ze heeft 2 keer 10 minuten geslapen in de draagdoek, meer lukte niet. Veel te veel drukte denk ik. Nu net dus zo'n 2,5 uur krijspartij gehad.

Mijn man liep er erg omheen te hooveren, dat vond ik wel schattig. Mja, dat het druk is voor Wolk, daar doe je niet zo veel aan. Gun mijn schoonouders ook de knuffels en lachjes, ze zien haar al zo weinig. En ik vind het aan de andere kant ook wel leuk dat ze zo lyrisch zijn over mijn leuke baby. O+
pi_157555258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:
kris de meiden zijn dol op hem. Met name E. moedert en knuffelt vol overgave. De oudste heeft het wat moeilijk nu. Wellicht een beetje door de baby, maar meer door alles er omheen. Ze zijn zoveel op sleeptouw genomen afgelopen week, en dan mama en baby ineens weg... En groep drie is ook veeleisend nu en de feestdagen enz enz. Morgen maar even knuffeltijd met haar inlassen O+
ocharme O+ Het valt ook allemaal niet mee. En ze krijgen op die leeftijd al best veel mee van alles heb ik het idee.
pi_157555279
Kijk nou wat hier in de gang staat O+ O+ <O)

pi_157555471
haha ja superschattig estrys! :D
mijn oudste heeft ook het slofje van de baby gezet. Heel lief maar ehm... crap nu moet k er wat in doen :') :D

schoonouders... mijne staan pas weer op de planning met kerst, vroeg zat :P hoewel ik gok dat ze wel eerder langs zullen willen komen. Maar komende week wil ik het even heel erg rustig aan doen en liefst helemaal geen bezoek. Het is zo enorm hectisch voor de meisjes.
pi_157555565
Dat snap ik Mignonne. Dat zou ik ook afhouden.

Ik heb slofjes en een Strikmutsje voor in A zijn slof. Gelukkig had de oudste van de week al aangekondigd dat A ook zijn schoen moest zetten.

Anders een reep tony's? Of zou jouw A dat niet lekker vinden :P
pi_157555633
Schoonmoeder vroeg of Y ook haar schoentje bij haar mocht zetten.
Ze zet hem niet eens thuis. :')
En haar kennende, zit er nog elke dag wat in ook.

En dat met die rook, ja nu loop ik weg met Y, toen was ik nog niet zo'n held.
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:03:45 #246
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157555722
Vette melk is altijd lekker! Tony's is een goede optie 8-)
pi_157555916
Mijn schoonmoeder komt altijd met cadeaus aan. Paar jaar terug ook. Zegt ze tegen S. 'Alsjeblieft een cadeautje voor jou, nog voor Sinterklaas'.:') Ik snel eroverheen lullen: oooo heeft Sinterklaas dat bij jou gebracht voor S?? Echt hoe stom kun je zijn :(

Ja dat roken dat vind ik ook een dingetje. Met kerst gaan we naar familie, van de 8 volwassenen roken er 3 niet... Waaronder wij twee. De rest gaat dan onder de afzuigkap :') ik denk dat ik A. naar mijn moeder breng. Zelf niet gaan is eigenlijk echt geen optie. Lastig.
pi_157555968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:58 schreef Estrys het volgende:
Dat snap ik Mignonne. Dat zou ik ook afhouden.

Ik heb slofjes en een Strikmutsje voor in A zijn slof. Gelukkig had de oudste van de week al aangekondigd dat A ook zijn schoen moest zetten.

Anders een reep tony's? Of zou jouw A dat niet lekker vinden :P
welke reep? :') :+

ik heb echt ook niks in huis wat de meiden nog niet gezien hebben van/voor hem. Ik moet er eventjes op broeden geloof ik...
pi_157556008
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

welke reep? :') :+

ik heb echt ook niks in huis wat de meiden nog niet gezien hebben van/voor hem. Ik moet er eventjes op broeden geloof ik...
Even langs het tankstation :P
iets uit je kraampakket? :')
pi_157556127
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Even langs het tankstation :P
iets uit je kraampakket? :')
:D mn kraampakket is zo goed als op... heb nog een paar kraamverbanden en een navelklemmetje :Y)
mn hechtdraad is dr ook al uitgehaald :P
pi_157556171
700 cc borstvoeding dan? ;)
pi_157556242
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:17 schreef Estrys het volgende:
700 cc borstvoeding dan? ;)
Die moet k morgenmiddag gaan ophalen :')

En ik heb niet eens een flesje in huis dus kan ook geen gekolfde melk neerzetten in een flesje ofzo :D ah well ik bedenk wel wat.
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:20:32 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157556250
L krijgt niets in z'n slofje, hij heeft geen liedje gezongen voor Sinterklaas.
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:20:48 #254
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157556257
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mariposas op 14-11-2015 22:21:17 (Faal) ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:22:13 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_157556298
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die moet k morgenmiddag gaan ophalen :')

En ik heb niet eens een flesje in huis dus kan ook geen gekolfde melk neerzetten in een flesje ofzo :D ah well ik bedenk wel wat.
een lief briefje met een slaapliedje? Of is dat niet sintwaardig?
disclaimer
pi_157556393
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een lief briefje met een slaapliedje? Of is dat niet sintwaardig?
Ik zat idd wel aan zoiets te denken ja, een briefje of kaartje omdat hij nog te klein is voor de chocola die de meiden krijgen.

Ik hou het altijd heel simpel hoor qua schoencadeautjes, chocola of snoepjes ofzo, geen cadeaus dus dat wil ik liefst voor A. ook niet.
pi_157556400
Een luier! Want luiers heb je nooit teveel, weet ook die slimme Sint
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:27:34 #258
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157556461
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef Skittles het volgende:
Een luier! Want luiers heb je nooit teveel, weet ook die slimme Sint
Hoeveel had jij over van maat 1 :P ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 november 2015 @ 22:28:10 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157556487
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zat idd wel aan zoiets te denken ja, een briefje of kaartje omdat hij nog te klein is voor de chocola die de meiden krijgen.

Ik hou het altijd heel simpel hoor qua schoencadeautjes, chocola of snoepjes ofzo, geen cadeaus dus dat wil ik liefst voor A. ook niet.
jullie hebben een tuin toch ? en je bent gek op kruidentuintjes. Waarom niet een zakje zaadjes voor elk .. voor de een tomaten, voor de ander paprika, en ook nog komkommer..

Lieve ..

ik hoorde dat jij gek bent op groente en fruit
met dit cadeautje kun jij even vooruit
je zal even moeten wachten na het zaaien
maar daarna kun je naar hartelust snaaien

pi_157556522
Ze mogen bij ons sowieso maar drie keer de schoen zetten. En meestal is dat minder omdat de oudste het vergeet en ik er niks van zeg :P
Ze krijgen kleine dingetjes. Voor niet teveel geld. Behalve A. die krijgt kleine dingen voor iets teveel geld, omdat mama shopt wat ze toch al graag wilde kopen :D O+
pi_157556590
hahahah :D lekker los gaan estrys :)

och djmo de meiden krijgen gewoon zo'n chocoladepop of een zak muntjes ofzo in de schoen. Ik denk dat we nu 1 keer de babyslof erbij zetten en daarna een beetje afhouden ;)
pi_157556635
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:27 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hoeveel had jij over van maat 1 :P ?
Niks! :D
pi_157557000
Nog even geen Sinterklaas hier, zien wel weer wat we volgend jaar gaan doen! (vriend is niet zo van het Sinterklaas en "voorliegen waar de cadeautjes vandaan komen, hij mag best weten hoe het echt zit" en ik vind dat dan weer jammer.. We denken er nog even over na :P )

Verder even weinig te melden, zijn gezellig alle 3 grieperig. Vooral ik en O+ nu dan, snotterig, hoesterig en brak. Q is ietwat snotterig en hoest vooral, maar blijft vrolijk doorlachen :D
pi_157558257
Hier een laarsje en een slofje O+ en Minke krijgt een prinsessen chocoletter en een MLP... Fedde krijgt iets wat al 4 jaar op zolder ligt in een bak met oud speelgoed van Minke... Hopelijk kan zij het zich niet herinneren dat zehet had :+
pi_157559576
O heeft geen schoenen dus kan die niet zetten. Slofjes tellen niet. Z'n papa krijgt een prentenboek van Sinterklaas in (onder) zijn schoen, en die gaat hij vast niet in z'n eentje lezen... Dat is misschien ook nog een idee voor bij grote broers/zussen. Was gratis bij unox worst.
pi_157560975
Het is niet zo'n goede nacht. Ik ben nu al bezig aan voeding nr 4. Ik vraag me af of het aan de storm ligt dat J. steeds wakker wordt of dat hij last van zijn buik heeft i.v.m. de nieuwe voeding. En ik hoop dat ik straks toch nog wat mag slapen.
pi_157561655
Ging de rest van de nacht beter Hupje?

Wij hadden een verjaardag gisteren en namen Twix mee. Was heel benieuwd want thuis had hij van 16 tot 19 uur geslapen.
Eenmaal op de verjaardag om 20.30 geprobeerd in zijn wieg te leggen maar dat was gillen. Toen in de doek geknoopt en daarin viel hij in slaap om 21 uur. Hij sliep tot 0.00 uur (en miste hierdoor de fles van 22 uur).
0.15 uur thuis, fles gegeven en weer verder slapen in zijn ledikant tot aan nu, slaapkopje hebben wij :+
Hij krijgt nu de fles van mij maar zijn ogen zijn alweer dichtgevallen.
Kan een baby ook teveel slapen?
pi_157561680
Mijn baby wilde gisteravond continue aan de borst. Heeft 'ie uiteindelijk van half 10 tot half 12 aangehangen. Toen was hij zo moe dat 'ie daarom ging krijsen dus heeft papa 'm in slaap gewiegd. Om 2 uur kwam 'ie weer en we hebben nu de voeding van 7 uur gaande.

Ik dacht gisteravond "whaaa mijn melk is op" en toen herinnerde ik mij iets rondom regelen rond dag 10. Zou 'ie dat aan het doen zijn geweest?
  zondag 15 november 2015 @ 07:09:43 #269
360012 Shopaholic1984
pi_157561684
Hier liggen Sint cadeaus voor de nichtjes en neefjes. Verder vindt J dat we ook wat voor de meiden moeten doen. Prima. Mag hij wat uitzoeken, want ik wilde dit jaar nog niet echt wat doen.
Oud en nieuw vieren we voor het eerst hier met familie en vrienden. Wonen nu al 7 jaar in Rotterdam en hebben het steeds in Tholen bij vrienden of familie gevierd. We willen nu wel een keer het vuurwerk meemaken :)
Gisteren een dagje Blijdorp gedaan. Meiden hebben bijna niks geslapen, maar zaten lief in de wagen om zich heen te kijken. Het was lekker rustig! Natuurlijk ook doordat de Sint overal aan kwam. Heerlijk. Konden we de dieren goed bekijken. 2x een mini buitje gehad van 2 minuten. Dus dat viel heel erg mee! Nu hoor ik er een, dus die ga ik maar uit bed vissen ;)
pi_157561704
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:08 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby wilde gisteravond continue aan de borst. Heeft 'ie uiteindelijk van half 10 tot half 12 aangehangen. Toen was hij zo moe dat 'ie daarom ging krijsen dus heeft papa 'm in slaap gewiegd. Om 2 uur kwam 'ie weer en we hebben nu de voeding van 7 uur gaande.

Ik dacht gisteravond "whaaa mijn melk is op" en toen herinnerde ik mij iets rondom regelen rond dag 10. Zou 'ie dat aan het doen zijn geweest?
Ja, regelen kan het zijn, of gewoon clusteren. Twee uur achter elkaar valt nog best mee, t kan ook zes uur zijn...
pi_157561726
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 07:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, regelen kan het zijn, of gewoon clusteren. Twee uur achter elkaar valt nog best mee, t kan ook zes uur zijn...
Houden ze dat vol dan zo klein? 6 uur aan een stuk wakker? Die van mij is na een uurtje nog op..
pi_157561733
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 07:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Houden ze dat vol dan zo klein? 6 uur aan een stuk wakker? Die van mij is na een uurtje nog op..
Vraag dat maar aan Jagar... Maar ja dus, soms mischien een kwartiertje slapen en dan weer verder.
pi_157561737
Zonder bijlees. Ik ben razend :( :(
A. was hele nacht erg onrustig. Veel spugen en kreunen. Mijn man nam gem over om 3. Schrik ik net wakker om 7! Dus ik naar beneden. Ik zeg hallo je hoeft geen hele nacht beneden te gaan zitten. Heeft hij geen honger? 'Ja ik heb hem een fles gegeven'. Je hebt WAT???? Zonder overleg? Ik had hem toch zelf kunnen voeden ffs?! Ja jij sliep. :( echt he. Ik kan hem wel wat aandoen :( zo boos ben ik. Ga toch weg allemaal ik zorg zelf wel voor hem, alleen.
  zondag 15 november 2015 @ 07:48:03 #274
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157561766
Want? Hij heeft mi juist heel lief rekening gehouden met het feit dat jij eindelijk sliep..

Dat jij liever had gehad dat je live zou gaan, soit, maar dat wist hij niet neem ik aan?

Lesje voor de volgende keer lijkt me..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 november 2015 @ 07:48:05 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157561767
over sinterklaas:

ze mogen van mij hun schoen zetten, ook michael (ja die heeft al schoenen O+ ) Jan en Geert weten dat IK de cadeautjes koop. Ook vijf december vieren we, maar met het verhaal over de Bisschop van Myra, dus als een gedenkfeest. Ik weet nog niet wat ik volgend jaar doe, Jan en Geert betrekken in de 'leugen' om het voor Michael nog even spannend te houden, of dat ik Michael gelijk mee laat gaan in de nieuwe manier van vieren. Ik vermoed het laatste.

pi_157561774
Eeh, een fles is niet het einde van de wereld toch? En mama mocht slapen :7.
pi_157561777
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:48 schreef AwayTL het volgende:
Want? Hij heeft mi juist heel lief rekening gehouden met het feit dat jij eindelijk sliep..

Dat jij liever had gehad dat je live zou gaan, soit, maar dat wist hij niet neem ik aan?

Lesje voor de volgende keer lijkt me..
Dat weet hij wel :(

Het is niet het einde maar het was zijn tweede flesvoeding van de dag en ik baal daar als een stekker van. :(
  zondag 15 november 2015 @ 07:59:11 #278
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157561797
Ik zie het probleem ook niet zo Estrys :@
Jij hebt lekker geslapen en baby was verder ook tevreden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 november 2015 @ 08:00:59 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157561805
ik snap dat je liever live had gevoed, maar komop zeg. De meeste moeders klagen hier dat hun vent hun nooit eens helpt 's nachts zodat ze ook eens kunnen slapen, ik denk dat menigeen jaloers is op je Estrys ;)

pi_157561822
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:59 schreef snoenk het volgende:
Ik zie het probleem ook niet zo Estrys :@
Jij hebt lekker geslapen en baby was verder ook tevreden.
Dat was hij niet. Toen ik wakker werd huilde hij en volgens mijn man deed hij dat al de hele tijd en nu heb ik net zelf gevoed en slaapt hij.

Het voelt gewoon even als falen of zo. :'( Geen idee waarom ik er zo'n drama van maak in mijn hoofd. Zal slaapgebrek zijn.
Ben ook zo bang dat als hij niet drinkt mijn productie zegt doei, geen vraag geen voeding.
pi_157561826
Ik snap ook wel dat je er van baalt Estrys, maar je man bedoelde het vast goed!
  zondag 15 november 2015 @ 08:08:02 #282
409579 LuDann
All the way
pi_157561831
Hmm, ik was ook boos geworden hoor. Als het in overleg gaat dan prima, maar ik zou het ook niet oke vinden als mijn man besloot een flesje KV te geven in plaats van bv. Zou denk ik ook even uit mijn plaat gaan.
pi_157561839
Dus de oplossing is om je kleine mannetje nu te pakken en lekker aan te leggen en lekker te kroelen. O+ :* Flesje zit er in, balen mag. Goedmaken mag ook. :Y

Ik had een nacht die ik niet gewend ben van L. 23:30-2:30-5:30-7:00. Om 7 uur zat ze tot d'r oksels onder de poep. Dus de eerste was draait en het bed is verschoond. :Z

Sinterklaas doe ik dit jaar omdat ik het heel erg leuk vind. We hebben gister ook de intocht gekeken samen en ik vond het een mooi excuus om pepernoten te bakken. Op 5 december krijgt ze een cadeautje en een gedicht van me. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 november 2015 @ 08:12:28 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157561848
leuk idee voor de haaksters onder ons

zondag 15 november 2015 @ 08:12:44 #285
409579 LuDann
All the way
pi_157561852
Wij doen niks aan Sinterklaas, daar beginnen we volgend jaar mee denk ik. Eerste Kerstdag komen schoonouders + mijn ouders + broertje bij ons eten. Tweede Kerstdag staat mijn man op standby voor zijn werk.

Mijn uitslaapbaby is stuk. :'( Al een paar ochtenden om 6 uur wakker. ;( Ga maar eens met man afspreken dat hij er volgend weekend ook eens een ochtend vroeg uit mag zodat ik uit kan slapen. Nu ligt hij elk weekend te snurken tot een uur of 11, dat wil ik ook wel!
pi_157561855
Ik weet dat het goed bedoeld is. Waardeer ik. En straks zie ik dat ook vast zo ;) maar ik heb gewoon liever even overleg. Maar dat is hem nu duidelijk O+
pi_157561882
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 08:10 schreef Krisvc het volgende:
Dus de oplossing is om je kleine mannetje nu te pakken en lekker aan te leggen en lekker te kroelen. O+ :* Flesje zit er in, balen mag. Goedmaken mag ook. :Y

Ik had een nacht die ik niet gewend ben van L. 23:30-2:30-5:30-7:00. Om 7 uur zat ze tot d'r oksels onder de poep. Dus de eerste was draait en het bed is verschoond. :Z

Sinterklaas doe ik dit jaar omdat ik het heel erg leuk vind. We hebben gister ook de intocht gekeken samen en ik vond het een mooi excuus om pepernoten te bakken. Op 5 december krijgt ze een cadeautje en een gedicht van me. :')
Je hebt gelijk O+

Sinterklaas is hier geweest *O* nou ja zeg: slofjes en een strikmutsje voor A. voor in de doek. Precies wat ik wilde :P
  zondag 15 november 2015 @ 08:42:40 #288
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157561974
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 08:13 schreef Estrys het volgende:
Ik weet dat het goed bedoeld is. Waardeer ik. En straks zie ik dat ook vast zo ;) maar ik heb gewoon liever even overleg. Maar dat is hem nu duidelijk O+
Dat is ook wel begrijpelijk, en had ook niet door dat hij niet tevreden was. Nu weer lekker live drinken en hopelijk toch genieten van iets meer geslapen hebben :*
  zondag 15 november 2015 @ 08:45:12 #289
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157561986
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 08:12 schreef LuDann het volgende:
Wij doen niks aan Sinterklaas, daar beginnen we volgend jaar mee denk ik. Eerste Kerstdag komen schoonouders + mijn ouders + broertje bij ons eten. Tweede Kerstdag staat mijn man op standby voor zijn werk.

Mijn uitslaapbaby is stuk. :'( Al een paar ochtenden om 6 uur wakker. ;( Ga maar eens met man afspreken dat hij er volgend weekend ook eens een ochtend vroeg uit mag zodat ik uit kan slapen. Nu ligt hij elk weekend te snurken tot een uur of 11, dat wil ik ook wel!
Mijne ook al vanaf dat de wintertijd is ingegaan :'( elke ochtend 6 uur waar het hiervoor 7/ half 8 was.

Sinterklaas doen we ook nog niet aan, 5 december zijn we op vakantie en kerst vieren we dit jaar haar eerste verjaardag O+

En had eigenlijk alleen familie verwacht maar er komen een hele hoop mensen die allemaal haar verjaardag willen vieren O+ O+
  zondag 15 november 2015 @ 09:03:48 #290
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157562052
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 06:56 schreef Malteser het volgende:

Wij hadden een verjaardag gisteren en namen Twix mee. Was heel benieuwd want thuis had hij van 16 tot 19 uur geslapen.
Eenmaal op de verjaardag om 20.30 geprobeerd in zijn wieg te leggen maar dat was gillen. Toen in de doek geknoopt en daarin viel hij in slaap om 21 uur. Hij sliep tot 0.00 uur (en miste hierdoor de fles van 22 uur).
0.15 uur thuis, fles gegeven en weer verder slapen in zijn ledikant tot aan nu, slaapkopje hebben wij :+
Hij krijgt nu de fles van mij maar zijn ogen zijn alweer dichtgevallen.
Kan een baby ook teveel slapen?
Ik vind het niet klinken alsof hij te veel slaapt. Is hij alert en vrolijk in zijn wakkere tijd of juist erg suf of heel huilerig?
15 uur slaap per dag is heel normaal voor zijn leeftijd. En als hij daarboven komt is er ook niets aan de hand.
pi_157562156
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 06:56 schreef Malteser het volgende:
Nope, hij sliep steeds varierend tussen een kwartier en twee uur. Alleen de borst kon hem stil krijgen, al had hij niet echt honger. Vanochtend werd hij wakker met een poepluier (nr 3 op een dag, normaal heeft hij er 1 in de 3 dagen), dus ik denk dat het toch niet lekker zat in zijn buik.
pi_157562205
Oh estrys, ik kan me je woede goed voorstellen. Ik zou liever wakker gemaakt willen worden en en half uurtje voeden en dan verder slapen dan dit.
pi_157562222
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 09:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind het niet klinken alsof hij te veel slaapt. Is hij alert en vrolijk in zijn wakkere tijd of juist erg suf of heel huilerig?
15 uur slaap per dag is heel normaal voor zijn leeftijd. En als hij daarboven komt is er ook niets aan de hand.
Klinkt normaal ja, als N. eenmaal in de doek zit kan ze ook zo 3-4 uur doortukken. Soms doet ze dat 2x per dag. En dan s nachts nog 10 uur slaap. Zzzzz....

En Estrys, ik snap het wel; mijn man heeft ook wel eens aangeboden s nachts de fles te geven, maar dat zou betekenen dat mijn kostbare gekolfde voorraad moet worden aangesproken. En die heeft me echt teveel moeite gekost om voor zulke dingen te gebruiken.
Maar mijn man overlegt dat, dus hij weet nu wat ik vind.
pi_157562247
Oh en sillie, mijn baby heeft wel eens van 5 uur smiddags tot 11 avonds geclusterd. Tien heb ik met 1 hand leren eten. Frustrerende tijd vond ik dat. Nu word er weinig meer geclusterd..
pi_157562278
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh en sillie, mijn baby heeft wel eens van 5 uur smiddags tot 11 avonds geclusterd. Tien heb ik met 1 hand leren eten. Frustrerende tijd vond ik dat. Nu word er weinig meer geclusterd..
Jeetje! Dat is wel heel lang achter elkaar! Ik vond die 2 uur al frustrerend. Nahjah, dat is niet helemaal waar. Ik werd er onzeker van omdat ik dacht dat ik gewoon geen melk voor 'm had en hij daarom zo hongerig bleef. Als iemand me had gezegd "joh hij is aan het clusteren/regelen, niks aan de hand" had ik me er denk ik minder druk om gemaakt.

Anyway, vanochtend had ik na 20 minuten aan mn borst een verzadigde baby (die ook nog onder de melk zat, volgens mij krijgt ie mn tsr niet helemaal lekker weggedronken soms) en daarna ging ik kolven en kreeg ik nog 80 ml per borst. Melkproductie is dus toch wel ok geloof ik.

Kerst: wij gaan 1e kerst bij mijn sm eten, 2e kerst met mijn familie uit eten. Hopelijk lukt dat met W.
Ik bedenk me alleen nu dat ik misschien even moet informeren mbt voeden. Om dat nu in een bomvol restaurant en public te gaan doen.. Wordt misschien niet zo gewaardeerd? Hoe doen jullie dat? Kolven op voorhand of gewoon live voeden? Of even kijken of je je kunt afzonderen om te voeden?
pi_157562409
Live Voeden. Ik neem een sjaal mee en die doe ik over A. heen tijdens het voeden. Heel discreet vind ik dat :Y maar met de drukke kerst heb ik het in een restaurant nog nooit hoeven doen dus informeren is misschien ook geen slecht idee. :)
pi_157562441
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 09:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Jeetje! Dat is wel heel lang achter elkaar! Ik vond die 2 uur al frustrerend. Nahjah, dat is niet helemaal waar. Ik werd er onzeker van omdat ik dacht dat ik gewoon geen melk voor 'm had en hij daarom zo hongerig bleef. Als iemand me had gezegd "joh hij is aan het clusteren/regelen, niks aan de hand" had ik me er denk ik minder druk om gemaakt.

Anyway, vanochtend had ik na 20 minuten aan mn borst een verzadigde baby (die ook nog onder de melk zat, volgens mij krijgt ie mn tsr niet helemaal lekker weggedronken soms) en daarna ging ik kolven en kreeg ik nog 80 ml per borst. Melkproductie is dus toch wel ok geloof ik.

Kerst: wij gaan 1e kerst bij mijn sm eten, 2e kerst met mijn familie uit eten. Hopelijk lukt dat met W.
Ik bedenk me alleen nu dat ik misschien even moet informeren mbt voeden. Om dat nu in een bomvol restaurant en public te gaan doen.. Wordt misschien niet zo gewaardeerd? Hoe doen jullie dat? Kolven op voorhand of gewoon live voeden? Of even kijken of je je kunt afzonderen om te voeden?
Ik zou gewoon live voeden. En er ook niet mr druk over maken. Jr baby moet toch ook gewoon eten? En mensen die het niet waarderen kijken maar de andere kant op...
  zondag 15 november 2015 @ 10:06:15 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_157562513
Het ligt wmb ook wel een beetje aan het type restaurant. Ik zou me persoonlijk wel even afzonderen, is ook rustiger voor de baby.
Afzonderen dus niet persé voor andere mensen, maar ook voor mezelf en de baby ;)
Maar goed, áls wij al met kerst uit eten gaan doen we dat in tamelijk chique etablissementen, dus ik heb wellicht een vertekend beeld.
disclaimer
pi_157562626
Ja afzonderen is wel rustiger voor alle partijen :Y
pi_157562695
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Het ligt wmb ook wel een beetje aan het type restaurant. Ik zou me persoonlijk wel even afzonderen, is ook rustiger voor de baby.
Afzonderen dus niet persé voor andere mensen, maar ook voor mezelf en de baby ;)
Maar goed, áls wij al met kerst uit eten gaan doen we dat in tamelijk chique etablissementen, dus ik heb wellicht een vertekend beeld.
Ik ken het restaurant niet, maar aan het menu te zien (lees; ik ken de helft van de ingredienten niet :') ) is het redelijk chique inderdaad. Ik zal wel is informeren of ik ergens rustig kan voeden.
pi_157562697
Hier doet onze Minion gewoon lekker mee met Sinterklaas hoor, leuk juist! :D
Al was het er een beetje bij in geschoten :@ dus ze mag morgen d'r schoentje zetten. Ik snap dat ze er nu nog weinig van mee krijgt :+ maar lijkt me vooral leuk voor de foto's later (eerste Sinterklaas, eerste kerst, enz.).

Mensen die niet mee doen aan de "leugen" snap ik niet zo goed eigenlijk... Lijkt me zonde om die magie te missen als kind en ken persoonlijk ergere "leugens" die verteld worden..

Maar heb wel het idee dat er steeds meer ouders zijn die hun kinderen al op jonge leeftijd uitleggen hoe het zit, en die kinderen vertellen dat uiteraard weer aan hun vriendjes :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')