SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N. was vandaag mega heppiedepeppie bij de GO, ze heeft het weer super gedaan. Wat is het toch heerlijk om zo'n vrolijk meisje op te mogen halen na zo'n butdag.![]()
Dat heb jij weer, zo'n bijzonder gevalquote:Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd DaD!![]()
wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
Wat ontzettend leuk om te zien is dat toch, zo'n jaaroverzicht. Knapperd.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks, LuDann en Malteser!
Ik kwam nog even afscheid nemen. Posten deed ik hier al niet veel meer de laatste tijd, want we zijn echt wel duidelijk het tijdperk van krampjes en dergelijke voorbij. Ik wil jullie bedanken voor alle gezelligheid het afgelopen jaar en ik hoop dat jullie allemaal met jullie kindjes net zo'n mooi jaar hebben als wij met I. Geniet ervan, want het cliché is keihard waar: het gaat zoooooo snel...
Een overzichtje van het eerste jaar in foto's:
[ afbeelding ]
Helemaal niet over nagedacht van tevoren, het is zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:54 schreef LuDann het volgende:
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 maanden alweer.Sinds zondag al, maar goed, eerder geen tijd gehad voor foto's.
![]()
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:22 schreef Limone het volgende:
We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gramIk had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet...
Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.
Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama.
Nou zeg, na je mooie thuisbevalling toch in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd DaD!![]()
wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
Mijn baby is met 13 weken 5300 gram en ze zit op het middelste lijntje. Nu heb ik wel een meisje en dat maakt ook nog uit, maar het onderling verschil is gewoon heel groot.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.
Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
Ach, kijk nou! Flink de vaart erin.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:09 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder.![]()
Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!
Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!
(Het is een filmpje)
[ link | afbeelding ]
Maatje 62 past ze nu meestal goed, afhankelijk van het merk.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:39 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?
Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.
Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
Mijne scheelt niet zoveel met Twix dacht ik in leeftijd, en hij woog met negen weken al 6400 gr... (Geboortegewicht bijna 8 pond, met 5 weken zo'n 5500) Er zit zoveel verschil in, die eerste maanden!quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.
Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)quote:Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...
We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)
dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?quote:Op donderdag 12 november 2015 21:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.
Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?
hopelijk was het gewoon warmte van moeheid .. wil ook nog wel eens gebeuren. Sterkte!quote:Op donderdag 12 november 2015 21:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.
Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gramquote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen gewogen bij het CB. Exact 5 kilo! En hij past de suits prima, die past hij echt nog wel even.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram
Dat is ook knap!quote:Op donderdag 12 november 2015 22:11 schreef Mineola het volgende:
Nooh, ik heb mijn baby vanavond voor het eerst in z'n bedje gelegd boven ipv beneden bij ons, ik ben nog een keertje teruggeweest voor speen en kus, en hij slaapt gewoon sindsdien!Zo knap vind ik het!
bouw doet een hoop! lang en smal of iets korter en wat gezetter,quote:Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram
huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...
We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
quote:Op donderdag 12 november 2015 22:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mijne slaapt serieus al de hele dag. Hij is welgeteld 40 minuten wakker geweest vandaag (2 keer voor een fles). Hij is ook erg warm en drinkt zijn fles niet leeg. Prikjes zijn stom
Op zich is Sjaak vrolijk, drinkt goed etc, maar vanmorgen had hij 39,5. Zo eerst maar de huisarts bellen en kijken wat de annuleringsverzekering voor opties heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:40 schreef Skoap het volgende:
[..]
huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.
Ah ik geloof dat je het zelf niet zit zitten nadat ik wat meer posts heb gelezen. Ik kan het mij voorstellen, L. dronk goed, at goed. Je merkte eigenlijk nergens aan dat hij ziek was, dat was voor ons de reden om wel op vakantie te gaan.
Haha dit ja!quote:Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was.Verschil in perspectief gok ik.
![]()
Klopt! N. heeft een paar weken doorgeslapen (half 10 tot half 6 / half 7) en daarna vond ik het weer heel zwaar om 1 nachtvoeding te hebben. Inmiddels ben ik tevreden bij 3+ uur achter elkaar, vooral nadat ze een paar dagen elke 2 uur kwam.quote:Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was.Verschil in perspectief gok ik.
![]()
Nja, kruipen zou ik het niet noemen. Ze trekt haar benen onder zich en zet zich dan af, maar haar armen doen niet mee, dus ze doet een faceslide.quote:
Haha, hier hetzelfde. Mijn babykneus is de enige die nog niet het klokje rond slaapt als ik ze moet geloven. Ik vraag me af of het echt zo is (kan natuurlijk!) of dat ze niet durven zeggen dat hun baby niet compleet perfect is.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan me er soms zo aan irriteren dat in een baby-app groepje waar ik in zit () het zo draait om doorslapen. Vooral 1 is daar zo gefocussed op, alles wordt uit de kast getrokken om te zorgen dat het kind doorslaapt, tot pap en forte voeding aan toe (baby van nog geen 4 maanden oud). We hebben net 2 weken achter de rug waarbij L elk uur / 1,5 uur wakker werd en we hem moesten troosten of voeden, en dat vond ik wel zwaar. Maar even kort wakker worden of 1 a 2 nachtvoedingen vind ik echt niet erg, dat hoort erbij. Maar als ik soms in die app berichten lees, ben ik wel een soort van kneus dat onze baby niet doorslaapt.
* twist02 steekt hand opquote:Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef LuDann het volgende:
Ik zal eens vragen in mijn baby-app groepje (ja, wie heeft die niet!) hoe dat zit met hun baby's en doorslapen.
Ja, enerzijds hoor je dat inderdaad wel vaker volgens mij, maar tegelijkertijd kreeg ik constant de 'waarschuwing' dat ik er maar niet vanuit moest gaan, want het "was geen garantie"quote:Is het ook niet zo dat baby's die flesvoeding krijgen vaker/eerder doorslapen? Of is dat mijn eigen interpretatie van wat ik in mijn omgeving zie?
sudocreme, na het verschonen in de blote billen laten liggen (die celstofmatjes van de kraamzorg zijn daar fantastisch voor), en maizenaquote:Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.
Is er nog iets dat ik kan doen? Of beter even de huisarts bellen?
Veel meer kun je niet doen denk ik. Ja wat djmo zegt. Maizena inderdaad.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.
Probeer inderdaad eens een ander merk luier en als het je lukt, laat hem in zn blote billen liggen. Even drogen in de luchtquote:Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
es kijken of dit werkt .. kunnen jullie dit zien?
https://www.facebook.com/(...)16801287/?permPage=1
Ach, kiek dat dan!quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
es kijken of dit werkt .. kunnen jullie dit zien?
https://www.facebook.com/(...)16801287/?permPage=1
geweldigquote:Op vrijdag 13 november 2015 11:08 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ach, kiek dat dan!Het ziet er echt supervrolijk uit.
Sillie, er is bij de apotheek ook een zalfje te halen waar meer zink in zit dan in sudocreme. Dat zou je ook kunnen proberen. Gewoon zinkzalf zeg maar.
Ik heb een filmpje gemaakt van de faceslide.Ze komt niet vooruit in dit filmpje omdat de speelboog in de weg zit, maar net lukte het haar wel. (klinkt alsof ik het verzin, ''kijk eens wat mijn baby kan! Oh, ze doet het niet als je kijkt hoor.''
)
[ link | afbeelding ]
En daarom is het gerechtvaardigd om eerst een foto van je kind te maken als ze zichzelf in de knoei hebben gewerkt en ze daarna pas te redden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
geweldig![]()
en dat zijn baby's. standaard. Ze doen het de hele dag door, behalve als je een camera in je hand hebt of als je het aan iemand wil laten zien
Een jaar of zes.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooidZal ook wel wat gescheeld hebben.
We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.
Hoelang na de bevalling hebben jullie nog 's middags een rust momentje gepakt?
Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:24 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb op aanraden van de VK al andere luiers gehaald ook.
Maizena dus, en drogen aan de buitenlucht. Ga ik doen. Volgende week komt de huisarts op kraambezoek (is dat bij jullie ook zo?) en als het dan nog niet minder is zal ik het wel vragen.
niet als je al twee kinderen hebt gok ikquote:Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef JantinaGr het volgende:
Dus die "van 12:00 tot 15:00 rusten wij" op het geboortekaartje, is nooit opgegaan?
Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat?quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.
tot dag 3 na de bevalling.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooidZal ook wel wat gescheeld hebben.
We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.
Hoelang na de bevalling hebben jullie nog 's middags een rust momentje gepakt?
Nee om te kijken hoe het gaat met jullie. Bij ons keek ze de baby na. Luisteren naar hartje en zo. Dat is ook hun patiënt he vanaf nu. Het is in ieder geval geen betutteling.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat?
Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:35 schreef Estrys het volgende:
Bij de middelste is de huisarts niet geweest. Bleek toen ik na 6 weken wen afspraak voor haar wilde maken dat de vk vergeten was door te geven dat ik bevallen was. Was ik volgens hun systeem inmiddels 47 weken zwanger
Overdag slapen, I can it notquote:Op vrijdag 13 november 2015 11:31 schreef LuDann het volgende:
Overdag slapen lukte mij ook nooit. Ben in de kraamweek wel even gaan liggen soms maar slapen kwam er niet van.
Mijn huisarts kwam niet op bezoek, jammer genoeg. Ik had het wel fijn gevonden, zo'n blijk van interesse. Ze heeft wel even gebeld hoe het ging nadat ik thuis was gekomen van het ziekenhuis nav kraamvrouwenkoorts.
Dat houden ze echt niet bij. Ik heb er ook niet bij stilgestaan dat ze niet geweest was. Je mist er ook niks aan zeg maarquote:Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen.![]()
Hier geen huisarts op bezoek gehad... had zelf 2 weken terug wel gebeld om dochter in te schrijven, kon geeneens een felicitatie vanaf (assistente).
Ik heb het besproken bij mijn vk toen ze kraambed kwam afsluitenquote:Op vrijdag 13 november 2015 12:02 schreef Estrys het volgende:
Huisarts murmelde ook iets over anticonceptie. Nou was zij degene die de mirena recht door mijn baarmoederwand stak dus ik heb het maar genegeerd. Koop wel een huispak bij de zeeman
quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb het besproken bij mijn vk toen ze kraambed kwam afsluiten![]()
Ze zei dat het alleen werkt als je het combineert met gevoerde crocs![]()
Hihi daarom kleed ik ze om de beurt aanquote:Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Ik weet niet of het zichtbaar is, maar dit is echt hilarisch: https://www.facebook.com/primacool/videos/10153300961726245/
Herkenbaar voor de tweelingouders hier?
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze dat niet doen in het filmpje. Vooral die eerste, waar ze zo te zien van het bed af kunnen kruipen. Ik zou er dan eentje even veilig in de buurt wegleggen, in de box of bedje ofzo. Lijkt me dat het aankleden dan een stuk sneller gaat.quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Hihi daarom kleed ik ze om de beurt aan! En ze kunnen nog niet kruipen. Maar willen wel steeds omdraaien als ik ze aan het aankleden ben.
Het is een man he, die eerste in dat filmpje. Verder zeg ik niksquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:12 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze dat niet doen in het filmpje. Vooral die eerste, waar ze zo te zien van het bed af kunnen kruipen. Ik zou er dan eentje even veilig in de buurt wegleggen, in de box of bedje ofzo. Lijkt me dat het aankleden dan een stuk sneller gaat.
Geen idee maar tranen over mijn wangen van mijn lachen... dank! Made my day!quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Ik weet niet of het zichtbaar is, maar dit is echt hilarisch: https://www.facebook.com/primacool/videos/10153300961726245/
Herkenbaar voor de tweelingouders hier?
Maizena!! Hier alles gesmeerd en niks hielp. Maizena gestrooid, billen dicht en niet meer roodquote:Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:55 schreef kazy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben jij mijn schoonzus?!
Ohnee, mijn schoonvader leeft gelukkig nog!
Hier komt volgende werk de sociale medewerker van de gemeente op huisbezoek. Vind ik ook zo gek...quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat?
Ja ze heeft alweer een kwartier aan een stuk gehuild. Dus dat komt niet zo overeen met koortsstuipen wel? Of zijn ze niet altijd sloom daarna? heel zielig is ze wel in elk geval.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:48 schreef mignonne het volgende:
Estrysgoed koelen, natte doekjes op dr voorhoofd enzo en kleding open/uit. Is ze inmiddels wel weer bij?
Bij E. zei de huisarts dat we na een koortsstuip altijd moesten bellen dan kwam ie thuis even checken.
Kan. Ter geruststelling kun je altijd je huisarts bellen hiervoor he. 40.9 is sowieso wel erg hoog qua temp. Onze huisarts heeft toen even hart/longen geluisterd en geobserveerd qua ademhaling en alertheid en tekenen van bepaalde ziektes enzo.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja ze heeft alweer een kwartier aan een stuk gehuild. Dus dat komt niet zo overeen met koortsstuipen wel? Of zijn ze niet altijd sloom daarna? heel zielig is ze wel in elk geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen was het weer vrijdag..
Maarrrrr mijn fietsstoeltje is binnen (man noemt het alleen steeds kinderstoel en ik raak daar zo van in de war, maar goed hij noemt haar ledikant ook kribbe)
Dus yay![]()
Dat is nog wel wat gekker ja.. Is dat standaard beleid in Duitsland of?quote:Op vrijdag 13 november 2015 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier komt volgende werk de sociale medewerker van de gemeente op huisbezoek. Vind ik ook zo gek...
Over twee dagen kan jouw minion het dan vast ook.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:33 schreef twist02 het volgende:
Selvaria het eerste tandje!
N.a.v. die vorige foto van jou net even gekeken of de Minion ook al zo cool op de bank kon staanUhm, nee dus
die zakt voorlopig nog door d'r beentjes. Maar jouw N. is natuurlijk ook een stuk ouder!
Ja ik ben nog niet aan de pepti, wil t toch even met t CB bespreken.. ik denk wel echt kma eigenlijk. Maar dus flesvoeding veranderen van merk en type wilde ik eerst overleggen ofzo.. geen idee waarom. Heb al wel een aantal keer op t punt gestaan om naar de apotheek te hollen om t gewoon te halenquote:Op vrijdag 13 november 2015 18:34 schreef Selvaria het volgende:
Koemelk weglaten heeft dus niet geholpen?N. had exact dezelfde problemen, maar hier was dat echt de oplossing. Zo lastig als je niet weet wat die kleintjes dwarszit.. wij hebben wat dat betreft echt gelukkig gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh buhh lekker nutteloos dan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:45 schreef Mariposas het volgende:
Pinq, als hij kma heeft, zal het niet veel zin hebben om koemelk-vrij te eten/drinken, als hij ook flesvoeding krijgt met koemelk-eiwitten. Dan wordt het toch steeds geprovoceerd. Het effect zie je meestal na een dag weglaten van de allergenen, maar het kan een week duren voor je volledig effect ziet.
Kan het kwaad om alvast Pepti te proberen? Ik zou het denk ik gewoon halen. Ik herken je wanhoop maar al te goed. Ik zou ervoor naar Groningen zijn gelopen, als ik L daarmee had kunnen helpen.![]()
Er is toch altijd wel een centrale apotheek open?quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:01 schreef pinquit het volgende:
Apotheek is morgen natuurlijk niet openkan je t ook bij de drogist halen?
Het zal wel iets effect hebben, want hoe minder allergeen hij binnen krijgt hoe beter. Maar toch krijgt hij dan elke keer weer wat van het allergeen, en bij een heftige allergie kunnen enkele sporen al een reactie oproepen die enige tijd kan duren.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef pinquit het volgende:
[..]
Oh buhh lekker nutteloos dan.
Ik weet dus niet of het kwaad kan om pepti te proberen. Hoeveel last krijgt een kindje van wisselen van flesvoeding merk en type? Ik kan r natuurlijk ook bij de apotheek vragen
Bij onze AH (XL) hebben ze het niet, en bij drogisten of bijvoorbeeld de Prenatal ook niet. Wij kunnen het echt alleen bij de apotheek halen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Misschien is het bij Albert Heijn te koop, online zie ik het in elk geval staan.
Apotheek van de HAP is hier ook altijd open, en er is altijd een apotheek op zaterdag open. Even googlen levert misschien wel wat op.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:03 schreef Krisvc het volgende:
Desnoods ga je het bij de apotheek bij het ziekenhuis halen ofzo. Lijkt mij dat er altijd wel iets open is.
Ja toch? Dat leek mij ook. En het is niet alsof hij die autoband echt nu nodig heeft want hij zit nog een week of 6 met zijn been in het gips.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:20 schreef Estrys het volgende:
Dat zou ik ook niet fijn vinden met een baby LuDann. 2,5 uur is nogal![]()
Dochter is naar bed nu. We maken ons op voor een onrustige nacht want heb haar door de babyfoon al meerdere keren horen jammeren. Zal blij zijn als ze haar vrolijk zelf weer is.
Wat fijn!quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:37 schreef pinquit het volgende:
Yes, apotheek gevonden die morgen open is![]()
Ik heb die van mij pas net in bed geworsteld.quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn baby slaapt al sinds 7 uur. Ben heel benieuwd naar de nacht die gaat komen!
Gelukkig maar dat de koorts weg is! Fijne vakantie!quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo, na een prutnacht voor ons alledrie heeft Sjaak geen koorts meer en laden we de auto in. Tot na de reis
Dit was bij mijn jongste ook zo ja. Nutramigen kreeg ze en werd alleen vergoed na doktersmachtiging en kon alleen geleverd worden via onze apotheek (die vervolgens keer op keer superslecht bevoorraad bleek... hou daar een beetje rekening mee ook anders kun je 600 x op en neer voor een blik melkquote:Op vrijdag 13 november 2015 21:30 schreef Hupje het volgende:
Pinquit: mijn (bv-)kindje heeft in 5 weken tijd 4 soorten fv geprobeerd (dankzij artsen) en dat wisselen ging prima. Bij de eerste voedingsoort voor KMA moesten we mengen met bv, omdat hij het de eerste dag weigerde te drinken, maar verder geen problemen.
Selvaria: mijn verzekering zei dat ze pas vergoeden vanaf het moment dat een arts een machtiging uitgeeft en dat dit geleverd moest worden via een gecontracteerde apotheek. Bonnetjes indienen kan niet bij hen. Ik weet niet of dat bij andere verzekeringen anders kan zijn?
MevrouwCactus: succes, een lastige situatie. En beterschap voor de kleine man!
je middelste bedoel jequote:Op zaterdag 14 november 2015 08:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit was bij mijn jongste ook zo ja. Nutramigen kreeg ze en werd alleen vergoed na doktersmachtiging en kon alleen geleverd worden via onze apotheek (die vervolgens keer op keer superslecht bevoorraad bleek... hou daar een beetje rekening mee ook anders kun je 600 x op en neer voor een blik melk)
ohja kakquote:
troost je, ik heb het ook nog regelmatig over de jongste terwijl ik Geert bedoelquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja kak![]()
![]()
daar moet k wel aan wennen hoor
mn jongste dochter dan *fixed*
oh mensen, we hebben zo heerlijk geslapen in ons eigen bedje ♡ de meiden zijn nog uit logeren bij mijn vader dus ik denk dat ik strakjes even A in de doek doe en lekker naar het dorp wandelnu al zin in!
Ja ik snap ineens ook een stuk beter waarom mijn moeder altijd het rijtje namen afging voor ze de goeie hadquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
troost je, ik heb het ook nog regelmatig over de jongste terwijl ik Geert bedoel
Mijn schoonmoeder noemt de hele familie op. Incl haar ex schoonfamilie voordat ze de goede naam noemtquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik snap ineens ook een stuk beter waarom mijn moeder altijd het rijtje namen afging voor ze de goeie hadmn oma idem
Zag je bericht net pas, thnx! Ik ga er nog wat meer over lezen. En zeurende pitbullmoeders bestaan niet, juist super goed dat je zo opkomt voor je kind!quote:Op donderdag 12 november 2015 21:01 schreef Hupje het volgende:
Op een lange werkdag is dit topic echt niet bij te houden! Nog even uit het vorige topic:
Fuente: wij waren deze week bij de kinderarts i.v.m. KMA en die adviseert echt om met 4 maanden te beginnen. En zelfs om pinda (kaas) en hazelnoot (pasta) dan ook al te geven, op basis van recent onderzoek.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley. Sowieso had J. tot 5 maanden helemaal geen interesse in eten.
Mariposas (geloof ik?): de easybase vind ik soms wel zwaar gaan, maar de familyfix gaat hier wel soepel. Misschien contact opnemen met de winkel hierover?
Selvaria: goed dat je aan de bel trekt. Ik herken het wel, dat de werktijd zo snel gevuld is en dat er dus dingen blijven liggen. Gelukkig heb ik een duo en kan ik soms de administratieve dingen thuis doen, maar er is altijd tijd tekort.
Ik voel me soms een zeurende pitbullmoeder. Ik wil gewoon dat het goed gaat met mijn baby, en nee, dan neem ik geen genoegen met 80% en ja, dan hang ik ook weer aan de telefoon als er fouten gemaakt worden. Fouten en onhandigheden van artsen zijn menselijk, maar ik kan intussen mijn eigen zuigelingenvoedingdistributiecentrum (leuk woord voor galgje) beginnen. Hopelijk komt morgen de voeding waar J. ook écht wat aan heeft.
Overgaan op pepti deden wij in 1 keer, ging probleemloos (sterker nog, direct na de eerste voeding werd B zo rustig, was ze nog nooit eerder geweest).quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef pinquit het volgende:
[..]
Oh buhh lekker nutteloos dan.
Ik weet dus niet of het kwaad kan om pepti te proberen. Hoeveel last krijgt een kindje van wisselen van flesvoeding merk en type? Ik kan r natuurlijk ook bij de apotheek vragen
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Risu het volgende:
Zo zit ze, en dan roept ze uit, uit. Snapt ze dat? Waarschijnlijk niet. Ze roept ook ikke en eteh en tata.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oké, toch even goed dat ik hier meelees dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef Fuente het volgende:
Oh ja: onze huisarts heeft de machtiging kunnen regelen (gelukje) en wij gaan de komende tijd niet provoceren. De klachten van B, zijn zoveel verbeterd dat hij vindt dat het bewijs genoeg is.
Wij zorgen overigens altijd voor een doos op voorraad ivm dat er soms leveringsproblemen zijn. Wij bellen de apotheek 2 dagen van tevoren dat we een nieuwe bestelling willen doen en kunnen deze dan ophalen.
Bonnetjes inleveren doet onze verzekeraar ook niet meer aan, dus de bussen die we voor de machtiging rond was hebben gekocht krijgen we niet vergoed helaas.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:
I haz zeh pepti!
Apothekersassistent vroeg of ik al in de computer stond voor een bon op naam. Uhh nee dit is de eerste keer dat ik het gebruikOhh maar wel op aanraden van arts neem ik aan? Erm
Nou iig, ik kreeg helemaal een bon op naam mee, voor vergoeding. Ze zei dat ik alleen nog een verklaring van de HA of kinderarts nodig heb. Ik ga maandag sowieso maar naar de HA.
Ik duim dat het werkt!
Ik wilde ook naar de kapper maar je kunt bij onze kapper geen afspraak maken. Wachttijd was ruim 1,5 uur dus ik ben omgedraaid en teruggefietst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn uk heeft praatjes voor 10.
Ik ga zo naar de kapper. Voor het eerst langer dan een uur weg van mijn baby. Het is even een dingetje. En met zulk nieuws op tv wil ik het liefst met mijn hele gezin in bed kruipen. Onder de dekens. Weg van de wereld.
Ik weet niet hoe Pepti verpakt zit, maar als het een bus is kun je er even doorheen roeren met een vork om het schepje te vinden. Is het een zak in een doos, zou ik even teruggaan of naar de apotheek gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
Kan ik er van uitgaan dat elk maat schepje even groot is?zit geen schepje bij
Weet ik, maar het CB wil de provocatietest pas laten doen als we voor meer dan 50% op kv over zijn en dat wil ik nog niet. Ze krijgt alleen kv als ik er niet ben ivm onvoldoende kolfopbrengst. Ik ga wel even contact opnemen met de HA, wellicht kan die meer betekenen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe Pepti verpakt zit, maar als het een bus is kun je er even doorheen roeren met een vork om het schepje te vinden. Is het een zak in een doos, zou ik even teruggaan of naar de apotheek gaan.
Selvaria en Pinquit: de verzekering verplicht óf een provocatietest óf beredeneerde uitleg van een arts waarom de voeding nodig is.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:20 schreef Risu het volgende:
Zo zit ze, en dan roept ze uit, uit. Snapt ze dat? Waarschijnlijk niet. Ze roept ook ikke en eteh en tata.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
R roept alleen nog onverstaanbare dingen, al hoorde ik vanochtend iets wat sterk op Nanananana leek, met bijbehorende intonatie (zoals vroeger op het speelplein.![]()
Het schepje zit vaak halverwege de busquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
Kan ik er van uitgaan dat elk maat schepje even groot is?zit geen schepje bij
is dat nog niet zo dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef pinquit het volgende:
Eerste fles zit erin't doet nog niks
Lief zei ook al tijdens de fles: "En? trekt zn eczeem al weg?"
![]()
Dat ja...quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef Fuente het volgende:
[..]
Het schepje zit vaak halverwege de bus![]()
En dit idd; bij ons heeft de apotheek gebeld met de verzekeraar om te vragen hoe zij het deden.quote:Overigens is de manier waarop het vergoed wordt afhankelijk van de zorgverzekeraar. Onze verzekeraar vergoed alleen bij bepaalde afhaalpunten, zoals onze apotheek. Sorgente bijvoorbeeld niet.
Heeeeel herkenbaarquote:Op zaterdag 14 november 2015 17:43 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd met een half jaar Twist!![]()
Mijn kind is een kneus.Ze draait continu op haar buik, maar is vergeten hoe ze weer terug moet rollen. En ze wil helemaal niet op d'r buik liggen.
Dus heel veel gefrustreerde huils hier.
Pinq, was fles 2 wel magisch?
Ik vroeg toevallig ook aan de kraamhulp of we daar iets mee moeten want hier is het ook net oorlogsgebied, maar zij zei ook dat kleintjes er eigenlijk nooit zoveel last van hebben...quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:04 schreef Selvaria het volgende:
Serieus?Laatst was een of andere grapjas al bezig 's avonds laat (5 of 6 knallen) en daar moest ze heel hard van huilen. Ze sliep daarna gelukkig wel makkelijk weer verder, maar toch.
Ik moet ook altijd huilen als ik mijn schoonmoeder ziequote:Op zaterdag 14 november 2015 17:56 schreef Selvaria het volgende:
N. gaat Sinterklaas en zwarte Piet voor het eerst zien op de sinterklaasviering op mijn werk. Ze moet altijd heel hard huilen al ze mijn schoonmoeder (volbloed Indisch, behoorlijk getint) ziet dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met Piet.Overigens gaat het na een paar minuten bij SM altijd heel goed en zijn ze heel lief met elkaar.
![]()
![]()
Je kan het zelf ook checken op de sitequote:Op zaterdag 14 november 2015 17:00 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat ja...
[..]
En dit idd; bij ons heeft de apotheek gebeld met de verzekeraar om te vragen hoe zij het deden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met oud en nieuw gaan we naar mijn ouders die in een bejaardenoord wonen. L z'n kamer is aan de straatkant, en dan ook echt direct aan straat (geen voortuin) en ik heb geen zin om z'n bedje te verplaatsen naar onze slaapkamer. En in Den haag kunnen ze knallen jongûh.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
ocharmequote:Op zaterdag 14 november 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:
kris de meiden zijn dol op hem. Met name E. moedert en knuffelt vol overgave. De oudste heeft het wat moeilijk nu. Wellicht een beetje door de baby, maar meer door alles er omheen. Ze zijn zoveel op sleeptouw genomen afgelopen week, en dan mama en baby ineens weg... En groep drie is ook veeleisend nu en de feestdagen enz enz. Morgen maar even knuffeltijd met haar inlassen
welke reep?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:58 schreef Estrys het volgende:
Dat snap ik Mignonne. Dat zou ik ook afhouden.
Ik heb slofjes en een Strikmutsje voor in A zijn slof. Gelukkig had de oudste van de week al aangekondigd dat A ook zijn schoen moest zetten.
Anders een reep tony's? Of zou jouw A dat niet lekker vinden
Even langs het tankstationquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
welke reep?![]()
![]()
ik heb echt ook niks in huis wat de meiden nog niet gezien hebben van/voor hem. Ik moet er eventjes op broeden geloof ik...
quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Even langs het tankstation![]()
iets uit je kraampakket?
Die moet k morgenmiddag gaan ophalenquote:
een lief briefje met een slaapliedje? Of is dat niet sintwaardig?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die moet k morgenmiddag gaan ophalen![]()
En ik heb niet eens een flesje in huis dus kan ook geen gekolfde melk neerzetten in een flesje ofzoah well ik bedenk wel wat.
Ik zat idd wel aan zoiets te denken ja, een briefje of kaartje omdat hij nog te klein is voor de chocola die de meiden krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een lief briefje met een slaapliedje? Of is dat niet sintwaardig?
Hoeveel had jij over van maat 1quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef Skittles het volgende:
Een luier! Want luiers heb je nooit teveel, weet ook die slimme Sint
jullie hebben een tuin toch ? en je bent gek op kruidentuintjes. Waarom niet een zakje zaadjes voor elk .. voor de een tomaten, voor de ander paprika, en ook nog komkommer..quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zat idd wel aan zoiets te denken ja, een briefje of kaartje omdat hij nog te klein is voor de chocola die de meiden krijgen.
Ik hou het altijd heel simpel hoor qua schoencadeautjes, chocola of snoepjes ofzo, geen cadeaus dus dat wil ik liefst voor A. ook niet.
Niks!quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoeveel had jij over van maat 1?
Ja, regelen kan het zijn, of gewoon clusteren. Twee uur achter elkaar valt nog best mee, t kan ook zes uur zijn...quote:Op zondag 15 november 2015 07:08 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby wilde gisteravond continue aan de borst. Heeft 'ie uiteindelijk van half 10 tot half 12 aangehangen. Toen was hij zo moe dat 'ie daarom ging krijsen dus heeft papa 'm in slaap gewiegd. Om 2 uur kwam 'ie weer en we hebben nu de voeding van 7 uur gaande.
Ik dacht gisteravond "whaaa mijn melk is op" en toen herinnerde ik mij iets rondom regelen rond dag 10. Zou 'ie dat aan het doen zijn geweest?
Houden ze dat vol dan zo klein? 6 uur aan een stuk wakker? Die van mij is na een uurtje nog op..quote:Op zondag 15 november 2015 07:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, regelen kan het zijn, of gewoon clusteren. Twee uur achter elkaar valt nog best mee, t kan ook zes uur zijn...
Vraag dat maar aan Jagar... Maar ja dus, soms mischien een kwartiertje slapen en dan weer verder.quote:Op zondag 15 november 2015 07:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Houden ze dat vol dan zo klein? 6 uur aan een stuk wakker? Die van mij is na een uurtje nog op..
Dat weet hij welquote:Op zondag 15 november 2015 07:48 schreef AwayTL het volgende:
Want? Hij heeft mi juist heel lief rekening gehouden met het feit dat jij eindelijk sliep..
Dat jij liever had gehad dat je live zou gaan, soit, maar dat wist hij niet neem ik aan?
Lesje voor de volgende keer lijkt me..
Dat was hij niet. Toen ik wakker werd huilde hij en volgens mijn man deed hij dat al de hele tijd en nu heb ik net zelf gevoed en slaapt hij.quote:Op zondag 15 november 2015 07:59 schreef snoenk het volgende:
Ik zie het probleem ook niet zo Estrys![]()
Jij hebt lekker geslapen en baby was verder ook tevreden.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 15 november 2015 08:10 schreef Krisvc het volgende:
Dus de oplossing is om je kleine mannetje nu te pakken en lekker aan te leggen en lekker te kroelen.![]()
Flesje zit er in, balen mag. Goedmaken mag ook.
![]()
Ik had een nacht die ik niet gewend ben van L. 23:30-2:30-5:30-7:00. Om 7 uur zat ze tot d'r oksels onder de poep. Dus de eerste was draait en het bed is verschoond.![]()
Sinterklaas doe ik dit jaar omdat ik het heel erg leuk vind. We hebben gister ook de intocht gekeken samen en ik vond het een mooi excuus om pepernoten te bakken. Op 5 december krijgt ze een cadeautje en een gedicht van me.
Dat is ook wel begrijpelijk, en had ook niet door dat hij niet tevreden was. Nu weer lekker live drinken en hopelijk toch genieten van iets meer geslapen hebbenquote:Op zondag 15 november 2015 08:13 schreef Estrys het volgende:
Ik weet dat het goed bedoeld is. Waardeer ik. En straks zie ik dat ook vast zomaar ik heb gewoon liever even overleg. Maar dat is hem nu duidelijk
Mijne ook al vanaf dat de wintertijd is ingegaanquote:Op zondag 15 november 2015 08:12 schreef LuDann het volgende:
Wij doen niks aan Sinterklaas, daar beginnen we volgend jaar mee denk ik. Eerste Kerstdag komen schoonouders + mijn ouders + broertje bij ons eten. Tweede Kerstdag staat mijn man op standby voor zijn werk.
Mijn uitslaapbaby is stuk.Al een paar ochtenden om 6 uur wakker.
Ga maar eens met man afspreken dat hij er volgend weekend ook eens een ochtend vroeg uit mag zodat ik uit kan slapen. Nu ligt hij elk weekend te snurken tot een uur of 11, dat wil ik ook wel!
Ik vind het niet klinken alsof hij te veel slaapt. Is hij alert en vrolijk in zijn wakkere tijd of juist erg suf of heel huilerig?quote:Op zondag 15 november 2015 06:56 schreef Malteser het volgende:
Ging de rest van de nacht beter Hupje?
Wij hadden een verjaardag gisteren en namen Twix mee. Was heel benieuwd want thuis had hij van 16 tot 19 uur geslapen.
Eenmaal op de verjaardag om 20.30 geprobeerd in zijn wieg te leggen maar dat was gillen. Toen in de doek geknoopt en daarin viel hij in slaap om 21 uur. Hij sliep tot 0.00 uur (en miste hierdoor de fles van 22 uur).
0.15 uur thuis, fles gegeven en weer verder slapen in zijn ledikant tot aan nu, slaapkopje hebben wij![]()
Hij krijgt nu de fles van mij maar zijn ogen zijn alweer dichtgevallen.
Kan een baby ook teveel slapen?
Nope, hij sliep steeds varierend tussen een kwartier en twee uur. Alleen de borst kon hem stil krijgen, al had hij niet echt honger. Vanochtend werd hij wakker met een poepluier (nr 3 op een dag, normaal heeft hij er 1 in de 3 dagen), dus ik denk dat het toch niet lekker zat in zijn buik.quote:Op zondag 15 november 2015 06:56 schreef Malteser het volgende:
Ging de rest van de nacht beter Hupje?
Klinkt normaal ja, als N. eenmaal in de doek zit kan ze ook zo 3-4 uur doortukken. Soms doet ze dat 2x per dag. En dan s nachts nog 10 uur slaap. Zzzzz....quote:Op zondag 15 november 2015 09:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik vind het niet klinken alsof hij te veel slaapt. Is hij alert en vrolijk in zijn wakkere tijd of juist erg suf of heel huilerig?
15 uur slaap per dag is heel normaal voor zijn leeftijd. En als hij daarboven komt is er ook niets aan de hand.
Jeetje! Dat is wel heel lang achter elkaar! Ik vond die 2 uur al frustrerend. Nahjah, dat is niet helemaal waar. Ik werd er onzeker van omdat ik dacht dat ik gewoon geen melk voor 'm had en hij daarom zo hongerig bleef. Als iemand me had gezegd "joh hij is aan het clusteren/regelen, niks aan de hand" had ik me er denk ik minder druk om gemaakt.quote:Op zondag 15 november 2015 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh en sillie, mijn baby heeft wel eens van 5 uur smiddags tot 11 avonds geclusterd. Tien heb ik met 1 hand leren eten. Frustrerende tijd vond ik dat. Nu word er weinig meer geclusterd..
Ik zou gewoon live voeden. En er ook niet mr druk over maken. Jr baby moet toch ook gewoon eten? En mensen die het niet waarderen kijken maar de andere kant op...quote:Op zondag 15 november 2015 09:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jeetje! Dat is wel heel lang achter elkaar! Ik vond die 2 uur al frustrerend. Nahjah, dat is niet helemaal waar. Ik werd er onzeker van omdat ik dacht dat ik gewoon geen melk voor 'm had en hij daarom zo hongerig bleef. Als iemand me had gezegd "joh hij is aan het clusteren/regelen, niks aan de hand" had ik me er denk ik minder druk om gemaakt.
Anyway, vanochtend had ik na 20 minuten aan mn borst een verzadigde baby (die ook nog onder de melk zat, volgens mij krijgt ie mn tsr niet helemaal lekker weggedronken soms) en daarna ging ik kolven en kreeg ik nog 80 ml per borst. Melkproductie is dus toch wel ok geloof ik.
Kerst: wij gaan 1e kerst bij mijn sm eten, 2e kerst met mijn familie uit eten. Hopelijk lukt dat met W.
Ik bedenk me alleen nu dat ik misschien even moet informeren mbt voeden. Om dat nu in een bomvol restaurant en public te gaan doen.. Wordt misschien niet zo gewaardeerd? Hoe doen jullie dat? Kolven op voorhand of gewoon live voeden? Of even kijken of je je kunt afzonderen om te voeden?
Ik ken het restaurant niet, maar aan het menu te zien (lees; ik ken de helft van de ingredienten nietquote:Op zondag 15 november 2015 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Het ligt wmb ook wel een beetje aan het type restaurant. Ik zou me persoonlijk wel even afzonderen, is ook rustiger voor de baby.
Afzonderen dus niet persé voor andere mensen, maar ook voor mezelf en de baby
Maar goed, áls wij al met kerst uit eten gaan doen we dat in tamelijk chique etablissementen, dus ik heb wellicht een vertekend beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |