abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157494198
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157494621
Zo, vervolg van de werksoap in spoiler. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N. was vandaag mega heppiedepeppie bij de GO, ze heeft het weer super gedaan. Wat is het toch heerlijk om zo'n vrolijk meisje op te mogen halen na zo'n butdag. O+
pi_157494631
Gefeliciteerd mooie I. en DaD! Veel plezier bij de dreumesen!
pi_157494831
Gefeliciteerd DaD! :)

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
:)
pi_157495493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

wij blijven nog even in t zh, A's bili daalde goed na de fototherapie maar steeg uiteindelijk toch weer ietsje. Voor de vorm hebben ze toen nog een keer bili afgenomen en die bleek weer teveel te rap te stijgen. Nu vanavond weer afname en dan kijken of hij weer terug onder de lamp moet of niet.
Ze zijn een beetje puzzled over wat het kan zijn omdat A. het klinisch heel goed doet, drinkt veel en poept en plast veel en is niet ziek enzo dus waarom het überhaupt zo hoog is geweest en nu weer stijgt is een raadsel.
Dat heb jij weer, zo'n bijzonder geval ;) O+ wel een heel schattig bijzondere dat dan weer wel. Sterkte daar, ik denk aan je :* en je weet het he: als het niet gaat zoals het moet... Zet em op A!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157495527
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?

Vervelend dat jullie nog wat langer moeten blijven mignonne. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat er geen heftige onderliggende oorzaak is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks, LuDann en Malteser!

Ik kwam nog even afscheid nemen. Posten deed ik hier al niet veel meer de laatste tijd, want we zijn echt wel duidelijk het tijdperk van krampjes en dergelijke voorbij. Ik wil jullie bedanken voor alle gezelligheid het afgelopen jaar en ik hoop dat jullie allemaal met jullie kindjes net zo'n mooi jaar hebben als wij met I. Geniet ervan, want het cliché is keihard waar: het gaat zoooooo snel...

Een overzichtje van het eerste jaar in foto's:

[ afbeelding ]
Wat ontzettend leuk om te zien is dat toch, zo'n jaaroverzicht. Knapperd. O+
pi_157495629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:54 schreef LuDann het volgende:
Goed dat je het aangeven hebt Selvaria, ik kan me goed voorstellen dat dat een opluchting is. Had je er zelf voor gekozen dit jaar een mentorklas te doen?
Helemaal niet over nagedacht van tevoren, het is zo vanzelfsprekend. :@ Ik ben al jaren mentor van of een 3GT of een 4GT dat de optie om geen mentor te zijn helemaal niet in me op is gekomen. :D
pi_157495798
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
pi_157495990
Ik heb mijn baby vandaag voor het eerst een jurkje aangetrokken. Ze lijkt meteen zo groot. :o Even fotospam hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden alweer. *O* Sinds zondag al, maar goed, eerder geen tijd gehad voor foto's. :P
pi_157496128
Wat een leukerd LuDann!
pi_157496196
Nohh. Wat een mooie grote kijkers. O+
pi_157496266
Gefeliciteerd met je knappe I DaD!

:* Selvaria! Idd goed dat je het hebt aangegeven!

Wat knap Cholula!!

Hier duurt het oefenen en in de lucht trappelen al ruim een maand, wanneer zal het em eens lukken :P Leek er afgelopen dagen heel sterk op dat er een tand zou komen, verhoging, luieruitslag, op z'n vingers kauwen en idioot veel kwijlen, maar zie nog niks! We zien het wel, heb al vaker gedacht dat het nu toch écht van een tandje moest komen :P
Verder zijn we, behalve vriend, licht ziekig hier. Q hoest en rochelt wat en is wat slaperiger, maar hij blijft er vrolijk onder :) Zelfs best goed geslapen vannacht! Nacht ervoor even wat drama, bleef maar krijsen, dus voor het eerst een zetpil gegeven. Daar kunnen we nog wat oefening in gebruiken :') Op z'n zij rolde ie door en spartelde erg, dus maar op z'n rug geprobeerd. Lukte gelukkig na even proberen, hielt m'n vinger er nog even tegenaan zodat ie er niet uit zou komen. Toen voelde ik nattigheid aan m'n hand en was ie alles aan het onderplassen :P . Ach, toen ie werkte sliep ie best goed ook!
pi_157496302
Ahhh dat koppie LuDann! O+
pi_157496476
Mignonne, wat vreemd! Wel fijn dat jullie in goede handen zijn. Ik hoop dat A. z'n bili snel bijtrekt.

Selvaria, goed dat je het in ieder geval hebt geuit. Hulp vragen is imo nooit zwak. Maar ik kan me voorstellen dat mensen van het type 'niet lullen maar poetsen' daar anders over denken. ;)

DaD, gefeliciteerd met I.! En ik had een mindfuck, ik lees boeken die zich afspelen in een stad die Imre heet en ik was in de war door je slingers. :P

Gevalletje, beterschap!

Cho, kiek 'em gaan dan! L. probeert dat hier ook. Alleen vergeet ze dat het nogal lastig gaat als je met je neus op de grond ligt.

LD, je groterd. O+

Die slaaptraining he, kan die na 2 dagen al werken? :') Ik ben dinsdag begonnen met oefenen, gister is ze naar de opvang geweest en vandaag heeft ze 3 keurige slaapjes in slaapzak op d'r kamer gedaan terwijl ik d'r wakker weg heb gelegd. En de slaapjes worden zowaar langer dan hazenslaapjes. :o
En is dat gebrabbel een voorteken van hoe veel een kind gaat praten als ze dat eenmaal kunnen? Want het is hier geloof ik vandaag nog geen seconde stil geweest buiten slaapjes om.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157496499
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
  donderdag 12 november 2015 @ 19:19:07 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497391
Vanaf 10 weken ongeveer Jantina. Hema heeft soms wel een maat 56 -62 liggen. En Prénatal verkoopt ze ook. Verder heb je online ook kleine slaapzakjes. Maat 68 lijkt me wat groot voor een baby van 3 weken. Maat het belangrijkste is dat het hoofdje niet door de halsopening kan verdwijnen. misschien heeft jouw baby een groot hoofd, dan is het prima.

http://m.hema.nl/winkel?f(...)econdid=pnl_33476600
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157497471
Oeh, 68 klinkt wel wat te groot. Is de halsopening wel zo smal dat haar hoofd er niet door kan?

Wij zijn nog niet aan de slaapzak. Bij de oudste gingen we na vier weken over. Die wapperde nogal. :P

We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
  donderdag 12 november 2015 @ 19:23:28 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157497490
DaD gefeliciteerd met Imre!

Wow, wat doet hij dat goed en snel, Cholula!

Wat een schatje, LuDann! Ze lijkt inderdaad groot zo!
pi_157497769
Wat een schatje LuDann O+

Wij gaan over op een slaapzak als hij ooit een keer wil gaan slapen denk ik :') ;)
Nee hoor, als hij zich buiten de dekens werkt tijdens het slapen.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:37:12 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157497814
Gefeliciteerd dad! *O*

Beterschap voor A. Mignonne, hoop dat jullie snel naar huis mogen :*

Ludann O+
pi_157497832
Straks met bijlees...

We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
pi_157498491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:22 schreef Limone het volgende:
We zijn gister naar het cb geweest: 56 cm en 5700 gram *) Ik had nog wel uren daar door kunnen kletsen, maar zij had dat duidelijk niet... ;) Niet gehad over slaaphoudingen. Ik weet niet of ik verteld had dat hij op z'n buik slaapt. Het voelt al alsof ik hem stiekem rattengif geef. Dan hoef ik daar ook niet op aangesproken te worden.

Ik lees hier trouwens alles, maar reageren lukt niet goed. Dreumes vindt de komst van haar broertje minder leuk en daar heb ik best een kluif aan. En daar bovenop is ze bijna twee, dus dat is een dubbele portie drama. :')
5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
pi_157498515
LuDann, wat een mopje O+

Mw Cactus, hopelijk zakt de koorts gauw!
pi_157498795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:15 schreef mignonne het volgende:

Nou zeg, na je mooie thuisbevalling toch in het ziekenhuis. :{ . Het zou op zich wel prettig zijn als ze wel gaan begrijpen waardoor dit komt, maar fijn dat hij het verder heel goed doet. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157499016
Sterkte Cactus, ik hoop dat de koorts snel wil zakken, zou wel heel erg balen zijn anders!
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

5700 gram?? Is S. niet 4 weken jonger dan Twix? Die woog vanmorgen exact 5 kilo. Heb het nog niet geplot in de curve en bij het CB lagen alle systemen eruit.

Sterkte met dreumes! Moet ze wennen aan het delen van de aandacht? Of aan het andere ritme? Kraambezoek? Sneu!
Mijn baby is met 13 weken 5300 gram en ze zit op het middelste lijntje. Nu heb ik wel een meisje en dat maakt ook nog uit, maar het onderling verschil is gewoon heel groot.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:09 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd met I Dad! Ik vind de net-uit-de-buik-foto zo ontzettend gaaf en bijzonder. O+

:* Selvaria. Ik hoop dat het langzaam weer wat leuker wordt en gemakkelijker gaat!

Onze joker kwam vorige week totaal niet vooruit tot grote frustratie van hemzelf en nu wel!

(Het is een filmpje)
[ link | afbeelding ]
Ach, kijk nou! Flink de vaart erin. O+
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:39 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, schattig! In welk maatje zit ze?

Onze dochter, vandaag precies 3 weken gaat vanavond voor het eerst in een slaapzak. Ik heb maar een maatje 68 gehaald, kleiner kon ik ze niet vinden. Ze is al zo bewegelijk, de laatste dagen lag ze steeds schuin in de ledikant en het lakentje rukt ze gewoon los.

Wanneer gingen jullie over op slaapzak?
Maatje 62 past ze nu meestal goed, afhankelijk van het merk. :Y
pi_157499631
quote:

[..]

Mijne scheelt niet zoveel met Twix dacht ik in leeftijd, en hij woog met negen weken al 6400 gr... (Geboortegewicht bijna 8 pond, met 5 weken zo'n 5500) Er zit zoveel verschil in, die eerste maanden!

Limone, daar ben je! Herkenbaar, dat doorpraten :D Sterkte met je grote, niet leuk voor beide partijen.

Slaapzak doen we soms aan, maar hij blijft nog keurig liggen. Ik heb er eentje van 70 cm van wibra.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 20:59:47 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157499851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...

We vertrekken morgenavond naar een hotel bij het vliegveld en vliegen zaterdagochtend. En Sjaak heeft koorts sinds 2 uurtjes (nja, toen heb ik zijn temp een keer gemeten). 38,7. Dan mag je nie vliegen nie. Dus dat zou echt heel kut zijn, als het zo blijft. Maar goed, we hebben nog 36 uur.
als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157499915
Op een lange werkdag is dit topic echt niet bij te houden! Nog even uit het vorige topic:
Fuente: wij waren deze week bij de kinderarts i.v.m. KMA en die adviseert echt om met 4 maanden te beginnen. En zelfs om pinda (kaas) en hazelnoot (pasta) dan ook al te geven, op basis van recent onderzoek.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met Rapley. Sowieso had J. tot 5 maanden helemaal geen interesse in eten.

Mariposas (geloof ik?): de easybase vind ik soms wel zwaar gaan, maar de familyfix gaat hier wel soepel. Misschien contact opnemen met de winkel hierover?

Selvaria: goed dat je aan de bel trekt. Ik herken het wel, dat de werktijd zo snel gevuld is en dat er dus dingen blijven liggen. Gelukkig heb ik een duo en kan ik soms de administratieve dingen thuis doen, maar er is altijd tijd tekort.

Ik voel me soms een zeurende pitbullmoeder. Ik wil gewoon dat het goed gaat met mijn baby, en nee, dan neem ik geen genoegen met 80% en ja, dan hang ik ook weer aan de telefoon als er fouten gemaakt worden. Fouten en onhandigheden van artsen zijn menselijk, maar ik kan intussen mijn eigen zuigelingenvoedingdistributiecentrum (leuk woord voor galgje) beginnen. Hopelijk komt morgen de voeding waar J. ook écht wat aan heeft.
pi_157500194
Scheelt echt veel onderling bij die kleintjes! Heb me dat nooit zo gerealiseerd.
#onervarenmama
pi_157500253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

als de koorts aanhoudt, pcm spiegel opbouwen. (als je het zelf aandurft om met hem te vliegen that is)
Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 21:19:27 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157500317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat laatste is het vooral ja, het is 9 uur vliegen. Vind ik lang als Sjaak ziek is en weet niet of ik dat wil. Ik vind het maar lastig hoor.
dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_157500573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat snap ik. heb je geen reisverzkering zodat je je reis kunt omboeken ?
Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.
pi_157500622
Hoop dat hij voor die tijd beter wordt, mevrouw cactus!
pi_157500650
Lastig MC, maar 36 uur is nog best lang. Vaak gaat het bij die kleintjes net zo snel weg als het gekomen is.

Mijn werk gaat fuseren. Ik krijg net bericht dat ik maandag een gesprek heb met mijn nieuwe toekomstige baas over mijn functie binnen de gefuseerde organisatie. Spannend :X en lastig vind ik het om nu al even uit mijn cocon te stappen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 21:31:56 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157500659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, die hebben we gelukkig. Morgenvroeg even kijken hoe het gaat, dan beslissen we wel denk ik.
hopelijk was het gewoon warmte van moeheid .. wil ook nog wel eens gebeuren. Sterkte!

pi_157500670
quote:

[..]

Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram :o
pi_157501694
DaD, gefeliciteerd met I.! *G*

Selvaria, je meisje al 6mnd! :o *O*
Die van ons ook al bijna..!
Ik vind het oprecht veel sterker om aan te geven dat iets niet lukt, dan aan te blijven modderen! :* Goed gedaan! ^O^

LuDann, ook al weer 3mnd joh, gaat hard! :o

mignonne, je kleine A. ;( hoop dat het snel beter gaat! en jullie lekker thuis kunnen genieten! :*

MwC hoop dat Sjaak zich snel beter voelt! :*

Limone sterkte met je dreumes, lijkt me zwaar/lastig! :*

Slaapzakken:
Daar gingen wij al na een paar weken op over, omdat de Minion echt niet stil kon liggen in bed. Bij de Prenatal hebben ze inderdaad ook die kleinere maatjes :Y

Bijvoeding:
Vind ik lastig, omdat het CB nu zo op die 4mnd hamert, terwijl bijv. de WHO nog steeds de 6mnd grens aanhoudt. Onderzoeken naar allergieën e.d. zijn vaak tegenstrijdig en lastig op waarde/kwaliteit te schatten.
Heb zelf coeliakie (geen allergie, maar toch) en daar zijn de adviezen de afgelopen jaren ook al meerdere keren over aangepast.
pi_157501721
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Is jouw Twix 5 kilo? Hoe kan het dan dat ie nog in F's suits past? F. weegt net 4700 gram :o
Ja, vanmorgen gewogen bij het CB. Exact 5 kilo! En hij past de suits prima, die past hij echt nog wel even.
pi_157501737
Nooh, ik heb mijn baby vanavond voor het eerst in z'n bedje gelegd boven ipv beneden bij ons, ik ben nog een keertje teruggeweest voor speen en kus, en hij slaapt gewoon sindsdien! :o Zo knap vind ik het!
pi_157501919
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:11 schreef Mineola het volgende:
Nooh, ik heb mijn baby vanavond voor het eerst in z'n bedje gelegd boven ipv beneden bij ons, ik ben nog een keertje teruggeweest voor speen en kus, en hij slaapt gewoon sindsdien! :o Zo knap vind ik het!
Dat is ook knap!

Mijne slaapt serieus al de hele dag. Hij is welgeteld 40 minuten wakker geweest vandaag (2 keer voor een fles). Hij is ook erg warm en drinkt zijn fles niet leeg. Prikjes zijn stom :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 november 2015 @ 22:25:20 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157502054
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

bouw doet een hoop! lang en smal of iets korter en wat gezetter, ;)

pi_157502359
DaD, gefeliciteerd met I!! *O* O+
pi_157504245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Straks met bijlees...

huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.

Ah ik geloof dat je het zelf niet zit zitten nadat ik wat meer posts heb gelezen. Ik kan het mij voorstellen, L. dronk goed, at goed. Je merkte eigenlijk nergens aan dat hij ziek was, dat was voor ons de reden om wel op vakantie te gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157504441
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:20 schreef Malteser het volgende:

[..]
Mijne slaapt serieus al de hele dag. Hij is welgeteld 40 minuten wakker geweest vandaag (2 keer voor een fles). Hij is ook erg warm en drinkt zijn fles niet leeg. Prikjes zijn stom :{
:* stomme prikjes!
pi_157504479
Mignonne wat balen dat jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven.

Verder heb ik alles gelezen, maar reageren lukt niet /zeef
  vrijdag 13 november 2015 @ 06:38:57 #46
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157506160
Mignonne, hopelijk mogen julie snel naar huis. Balen na zo'n fijne thuisbevalling.
LuDann, wat een leukerd! O+
Selveria, goed dat he het hebt aangegeven op je werk! Hopelijk snel wat rustiger.
Nog gefeliciteerd voor DaD, beetje te laat.
MevrC, hopelijk zakt de koorts en kunnen jullie lekker op vakantie gaan.

Gisteren hebben we nazorgavond gehad in het ziekenhuis. Wat was dat heftig. Er was een grote groep ouders gekomen. Voor de pauze was de bedoeling dat iedereen zijn verhaal zou doen en na de pauze zouden we met iets anders doorgaan. De avond zou tot 22:00 duren. Voordat iedereen zijn verhaal had gedaan was het al 22:45. Verder hebben we niks gedaan. Maar wat een heftige verhalen ook. Er waren verhalen die minder erg waren, maar ook verhalen die veel erger waren dan die van ons. O ja, en ik was natuurlijk de eerste die ging zitten janken.... Ik ben echt zo'n jankerd en heb het er soms echt moeilijk mee. Ik voel me soms schuldig, terwijl ik niks had kunnen doen. De meiden wilden eruit en ze moesten er ook uit. Ik had niks kunnen doen om het uit te stellen. Maar toch voel ik ne schuldig. En ik ben soms nog steeds boos dat L mee naar huis moest, terwijl ze altijd hebben gezegd dat ze er alles aan zouden doen om ze samen naar huis te laten gaan. En als het bed van L dan gebruikt zou worden, prima! Maar de week die N er nog heeft gelegen, waren er steeds meerdere bedden vrij op de MC.
pi_157506222
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:40 schreef Skoap het volgende:

[..]

huh is dat zo? We hebben met L. gevolgen en die had dik in de 39 graden koorts. Wel van te voren met de HAP overlegd. Maar die zeiden er verder ook niks over.

Ah ik geloof dat je het zelf niet zit zitten nadat ik wat meer posts heb gelezen. Ik kan het mij voorstellen, L. dronk goed, at goed. Je merkte eigenlijk nergens aan dat hij ziek was, dat was voor ons de reden om wel op vakantie te gaan.
Op zich is Sjaak vrolijk, drinkt goed etc, maar vanmorgen had hij 39,5. Zo eerst maar de huisarts bellen en kijken wat de annuleringsverzekering voor opties heeft.
Op zich vind ik vliegen met een ziek kind niet heel erg, maar vooral heel zielig voor Sjaak.
pi_157506235
Shop, wat een heftige avond! Janken daarbij lijkt me heel normaal... En dat schuldig voelen ook eerlijk gezegd, ik herken het in ieder geval. De boosheid zou ik ook hebben, vooral omdat het bed niet gebruikt werd.
:*
pi_157506264
Shop :* Ik kan me je emoties goed voorstellen, het was ook zo enorm heftig. En stom van die bedden zeg.. :(

Cactus, oei, dat is ook wel vervelend, jullie kijken al zo lang uit naar die reis.. Hopelijk zakt de koorts!

Bedankt voor alle reacties. :) Ik voel me er al een stukje beter over.

N. sliep gisteren van 19.00-22.00-03.00. *O* Daarna werd het rommelig, maar ik was gelukkig al voldoende uitgerust: 04.30-06.00-wekker om 06.15.

Nog een kort dagje werken en dan weekend! Onze vierdejaars leerlingen zijn vandaag een dag in Londen en het is voor het eerst in 5 jaar dat ik niet meega omdat ik met de borstvoeding zit. Jammer, maar volgend jaar weer een kans. :)
pi_157506388
Shop, wat ontzettend heftig. Goed dat daar ruimte voor is. Huilen lijkt me niet meer dan normaal. :*

Cactus, ik hoop dat jullie toch op vakantie kunnen en dat Sjaak zich snel beter voelt. :*

Mineola, hoe is de rest van de nacht verlopen?

Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was. :') Verschil in perspectief gok ik. ;)

L. sliep vannacht weer door. Had ze nog niet gedaan deze week, dus ik had me er net bij neergelegd dat ze weer standaard een nachtvoeding wilde. Prima, 1 nachtvoeding is natuurlijk nog steeds peanuts. Maar ik schrok vanochtend wakker van man die van z'n nachtdienst thuis kwam. L. kennelijk ook, want die hoorde ik spontaan blij kirren.
Ik vind dat zo onbeschrijfelijk leuk hoe blij zo'n kleintje kan zijn als ze je weer zien. Lachen, kraaien, enthousiast op en neer wippen. O+
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:11:19 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157506523
Doorslaapbaby's O+
Ik ging gisteren om 22.00u slapen, en werd vanochtend om 6.45u wakker door J. F sliep nog *O* . Om 7 uur werd F. ook wakker, fles gegeven, en nu weer slaaps...

Jammergenoeg is J. nu wel een beetje ziek. Hij heeft gisteren voor het eerst bij de MacDonalds gegeten, en dat viel blijkbaar niet zo goed. Gelukkig vond ie t wel heel leuk op t moment zelf, en vond ie de lichtjes bij Glow ook magisch O+

Shop, heftig hoor. Wij hebben voor J. nooit zoiets gehad. Achteraf wel jammer, had ik denk ik toen wel fijngevonden.

MevrC, beterschap, hopelijk knapt Sjaak snel weer op en kunnen jullie lekker op vakantie!

Selvaria, jammer is dat, dat je niet mee kunt. Ik ben dit jaar ook voor het eerst niet mee geweest op kennismakingskamp met de eerstejaarsstudenten. Baal ik wel van, maar ja, toen was ik net bevallen ;). Ook wel een raar idee dat er dus nu een lichting studenten is die ik niet ken, en in januari wel meteen les mag gaan geven.
pi_157506647
Klinkt heftig shop. Erover praten is belangrijk.

Hier eindelijk weer een goede nacht. 22:30 voeding en daarna pas weer om 3:30 :o en om 7. Van half 1 tot half vier zelfs in zijn bed geslapen *O*

Alleen beetje jammer dat J. ziek is en vannacht daarom heel hard moest huilen steeds. Maar ze slaapt wel uit vandaag ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 13-11-2015 08:49:08 ]
pi_157506819
Shop, lijkt me erg heftig zo'n avond! En vind het niet gek dat er dan weer emoties loskomen hoor! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:

Selvaria, ik vind jouw nachten altijd heel pittig klinken en dan ben jij aan het jompelen dat het een goede nacht was. :') Verschil in perspectief gok ik. ;)
Haha dit ja! :D

Hier was het 20.00-23.15(fles)-04.00(speen)-04.45(speen)-06.00(speen)-07.30 en dat is 'wel een redelijke' nacht hier :X :')
Respect hoor _O_

MwC poeh 39,5 is wel flink ja! Beterschap! ;( :*
pi_157506891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Klopt! N. heeft een paar weken doorgeslapen (half 10 tot half 6 / half 7) en daarna vond ik het weer heel zwaar om 1 nachtvoeding te hebben. Inmiddels ben ik tevreden bij 3+ uur achter elkaar, vooral nadat ze een paar dagen elke 2 uur kwam. :') Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik er prima op functioneer. Het scheelt ook weer dat ik haar zo uit de co-sleeper vis, haar aanleg en daarna weer slapend terugschuif. Ik ben niet ook nog eens bezig haar weer in slaap te krijgen, waardoor ik hooguit een paar kwartiertjes wakker ben 's nachts. Verder jompel ik ook omdat we al 3 dagen op rij de avond voor onszelf hebben omdat ze van 19-22 slaapt. *O*

Dit neemt niet weg dat ik nog steeds uitkijk naar het moment dat ik een keer wakker schrik van de wekker. :P Ik heb me er wel bij neergelegd (kijkende naar andere kindjes uit dit topic) dat dit nog wel een paar weken / maanden / jaren ;( kan duren.
pi_157507027
Shop :* wat heftig. Maar wat goed dat die avonden er zijn!
En dat die emoties loskomen is alleen maar goed. Het is ook allemaal niet niks geweest!

En dat schuldig voelen herken ik heel erg. En dan heb ik het nog 4 weken tegen kunnen houden wonder boven wonder.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:20:54 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507138
Ik kan me er soms zo aan irriteren dat in een baby-app groepje waar ik in zit ( :') ) het zo draait om doorslapen. Vooral 1 is daar zo gefocussed op, alles wordt uit de kast getrokken om te zorgen dat het kind doorslaapt, tot pap en forte voeding aan toe (baby van nog geen 4 maanden oud). We hebben net 2 weken achter de rug waarbij L elk uur / 1,5 uur wakker werd en we hem moesten troosten of voeden, en dat vond ik wel zwaar. Maar even kort wakker worden of 1 a 2 nachtvoedingen vind ik echt niet erg, dat hoort erbij. Maar als ik soms in die app berichten lees, ben ik wel een soort van kneus dat onze baby niet doorslaapt. :')
pi_157507175
Misschien moet je ze een beetje rum in de fles aanraden, slapen ze lekker van. Ook een goede voor L., want dat die nog niet doorslaapt kan echt niet hoor Mari. :{w
pi_157507181
Shop, fijn dat zo'n avond er is zeg. Was dat voor alle ouders met kindjes op de IC in de tijd dat L & N er lagen? Ik was waarschijnlijk ook gaan huilen hoor, tis ook niet niks allemaal.

MC, heel begrijpelijk dat jullie twijfelen over het vliegen nu. Ik hoop dat Sjaak snel weer beter is.

Denk dat het met dat doorslapen maar net is waar je aan gewend bent. Wolk heeft nog nooit doorgeslapen dus ik weet niet beter. Ben er gelukkig helemaal op ingesteld en hier hetzelfde als bij Selvaria: uit de cosleeper vissen en slapend weer terugleggen. Zolang zij niet meer gaat doorslapen gaat ze ook niet naar haar eigen kamer

22.00-23.00-1.00-3.30-6.00-8.15 en ben hier niet ontevreden mee. In ieder geval twee keer meer dan 2 uur kunnen slapen. :Y

Mijn baby lag net op een kleed in de huiskamer op haar buik. Ik loop even de keuken in, kom terug en ze ligt 3 meter verderop op haar rug. :o Misschien maar beter er bij gaan blijven voortaan. :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:26:48 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507213
kruipt ze al Ludann? :D
pi_157507256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:26 schreef Mariposas het volgende:
kruipt ze al Ludann? :D
Nja, kruipen zou ik het niet noemen. Ze trekt haar benen onder zich en zet zich dan af, maar haar armen doen niet mee, dus ze doet een faceslide. :P Ik zal even kijken of ik er een filmpje van kan maken een keer. :Y
pi_157507263
Uhoh LuDann, tijd om het huis babyproof te maken :D
pi_157507338
Noh, zo'n vaart zal het niet gaan. Ik houd het voorlopig op een eenmalige actie. :P
pi_157507426
faceslide _O- :') :D dat vraagt om een filmpje!

Ik werd gister gebeld door het cb, voor de intake komende week want dan is A. alweer bijna 2 weken ooit zei ze. Hoooo stop de tijd? whut :o t gaat hard.
:)
pi_157507459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan me er soms zo aan irriteren dat in een baby-app groepje waar ik in zit ( :') ) het zo draait om doorslapen. Vooral 1 is daar zo gefocussed op, alles wordt uit de kast getrokken om te zorgen dat het kind doorslaapt, tot pap en forte voeding aan toe (baby van nog geen 4 maanden oud). We hebben net 2 weken achter de rug waarbij L elk uur / 1,5 uur wakker werd en we hem moesten troosten of voeden, en dat vond ik wel zwaar. Maar even kort wakker worden of 1 a 2 nachtvoedingen vind ik echt niet erg, dat hoort erbij. Maar als ik soms in die app berichten lees, ben ik wel een soort van kneus dat onze baby niet doorslaapt. :')
Haha, hier hetzelfde. Mijn babykneus is de enige die nog niet het klokje rond slaapt als ik ze moet geloven. Ik vraag me af of het echt zo is (kan natuurlijk!) of dat ze niet durven zeggen dat hun baby niet compleet perfect is. :P

Ik denk dat vooral je eigen houding belangrijk is. Ik kan een groot probleem maken van 2 of 3 keer wakker worden of ik kan omdenken en blij zijn dat ze tussendoor weer goed / makkelijk gaat slapen.

Dit is uiteraard niet van toepassing op echte horrornachten die ik hier soms lees. ;(
pi_157507585
Ik zal eens vragen in mijn baby-app groepje (ja, wie heeft die niet! :P) hoe dat zit met hun baby's en doorslapen.

Is het ook niet zo dat baby's die flesvoeding krijgen vaker/eerder doorslapen? Of is dat mijn eigen interpretatie van wat ik in mijn omgeving zie?
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:56:17 #66
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157507596
Ooh Ludann filmpje!!!!

Mignonne het gaat hard hè!

Mariposas soms is het best triest om te lezen hoe ver mensen daarin gaan. Mijn 10 maander (wait whut :o, 10 fcuking maanden al :o) slaapt sinds een weekje ofzo met 1 nachtvoeding, en als mensen daar lucht van krijg je meestal ook van die rare opmerkingen over doorslapen. Nou heb ik wat dat betreft echt wel een olifantenhuid opgebouwd na Draak maar af en toe kan ik het toch niet laten om :') te doen.

Wij gaan hier inmiddels vrolijk door met de tandenrace. 2 onder zijn klaar, 2 boven zijn nu ook goed door, de onderste snijtanden beginnen ook bloeduitstortinkjes te krijgen en jawel hoor, de bovenste snijtanden zijn ook al flinke bobbels.
pi_157507649
Ik zal proberen een filmpje te maken. Ze is er echter spontaan cranky van geworden net en wil het niet herhalen. :')

Zo NTS, dat gaat hard met die tandjes. :o

Mijn schoonmoeder is eigenlijk de enige die er soms een opmerking over maakt. Verder praat ik er eigenlijk niet over, dus dan hoor je ook geen meningen. Mijn man krijgt op zijn werk weleens de vraag of ze al doorslaapt (bizar hoe dit onderwerp zelfs mannen bezig houdt) maar dan geeft hij aan dat hij het niet weet, want hij wordt nooit wakker van haar. Ik pak haar namelijk al voordat ze gaat huilen.
pi_157507652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:55 schreef LuDann het volgende:
Ik zal eens vragen in mijn baby-app groepje (ja, wie heeft die niet! :P) hoe dat zit met hun baby's en doorslapen.
* twist02 steekt hand op :W
Heb ook geen cursus ofzo gedaan ;)
quote:
Is het ook niet zo dat baby's die flesvoeding krijgen vaker/eerder doorslapen? Of is dat mijn eigen interpretatie van wat ik in mijn omgeving zie?
Ja, enerzijds hoor je dat inderdaad wel vaker volgens mij, maar tegelijkertijd kreeg ik constant de 'waarschuwing' dat ik er maar niet vanuit moest gaan, want het "was geen garantie" ;)
pi_157507693
Het ligt er inderdaad aan wat je gewend bent denk ik :Y met 12 weken sliep onze Minion opeens een hele week door :o dus dat viel even tegen toen ze daar weer mee stopte zeg maar ;)

Toppunt hier was mijn schoonmoeder die in de kraamweek al 2x vroeg of ze al doorsliep 8)7
"Niet? Oh, en krijgt ze dan ook nog een voeding enzo?"
Toen keek de kraamhulp ook wel even verbaasd op :')
pi_157507868
Het is een hoax! Doorslapende baby's. Laat je niks wijsmaken in zo'n whats app groepje. :P
pi_157508006
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.

Is er nog iets dat ik kan doen? Of beter even de huisarts bellen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:04 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik dender weer even binnen zonder bijlezen; heeft iemand een tip bij luieruitslag? W. heeft er nu een week last van. We verschonen hem extra vaak, gebruiken een washandje met water ipv doekjes en ik smeer bepanthen. Het komt en gaat een beetje; gister was het een stuk minder maar nu is het weer knalrood.

sudocreme, na het verschonen in de blote billen laten liggen (die celstofmatjes van de kraamzorg zijn daar fantastisch voor), en maizena

pi_157508105
quote:

Veel meer kun je niet doen denk ik. Ja wat djmo zegt. Maizena inderdaad.
Misschien kun je een ander merk luier proberen? Die oudste van ons had rodere billen bij kruidvat merk.

Ik zou zelf de huisarts niet zo snel bellen voor luieruitslag maar wie ben ik :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:43:48 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157508162
Sillie, ander merk luiers proberen? Sommige kindjes zijn allergisch voor bv pampers...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 10:45:16 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508185
es kijken of dit werkt .. kunnen jullie dit zien?
https://www.facebook.com/(...)16801287/?permPage=1

pi_157508220
Sillie, wat de rest zegt, plus dat een week nog niet zo lang is op zich.
Als het echt steeds erger wordt, zou het ook nog een schimmelinfectie kunnen zijn; daar kun je bij de apotheek evt. wat voor krijgen (ook zonder recept).
pi_157508242
Was een grapje, van dat baby-app groepje, weet dat niet iedereen die heeft. ;)

Ik heb het in 'mijn' groepje nagevraagd, alle flesvoedingsbaby's slapen de nacht door in ieder geval (3 van de 6). Twee van de borstvoedingsbaby's niet, de derde heeft nog niet gereageerd.

In de kraamweek al vragen of je baby doorslaapt. :D :')
pi_157508254
quote:

Probeer inderdaad eens een ander merk luier en als het je lukt, laat hem in zn blote billen liggen. Even drogen in de lucht :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_157508319
En ik zou willen dat Hielke eens ging doorslapen, man. Ik ben kapot -O-
Hij slaapt overdag al amper. (Maar zonet ruim een uur (Op zn buik en op de grond (!!!) )
's Avonds slaapt hij van 20:00 tot 22:00 en is vervolgens tot ruim na 00:00 wakker.. Daarna komt hij vanaf 04:00 weer en vind het eigenlijk rond 05:00 alweer genoeg en begint dan met stembandtrainingen en buikspieroefeningen :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:58:21 #80
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157508361
LuDann, het was inderdaad voor ouders van te vroeg geboren baby's, die een langer dan +/-2 weken daar hebben gelegen.
Ik merk dat het meer met me heeft gedaan dan ik van te voren had verwacht. Ben vandaag nog helemaal
Emotioneel.
Doorslapen doen ze nu wel allebei. Tot minimaal 6:00. Maar er komen vast ook genoeg nachten dat ik er uit moet. Vooral met 2 van die spookjes.
pi_157508524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
Ja :D O+
pi_157508544
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:45 schreef DJMO het volgende:
Ach, kiek dat dan! O+ Het ziet er echt supervrolijk uit. :D

Sillie, er is bij de apotheek ook een zalfje te halen waar meer zink in zit dan in sudocreme. Dat zou je ook kunnen proberen. Gewoon zinkzalf zeg maar.

Ik heb een filmpje gemaakt van de faceslide. :P Ze komt niet vooruit in dit filmpje omdat de speelboog in de weg zit, maar net lukte het haar wel. (klinkt alsof ik het verzin, ''kijk eens wat mijn baby kan! Oh, ze doet het niet als je kijkt hoor.'' :') )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 november 2015 @ 11:09:27 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157508568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ach, kiek dat dan! O+ Het ziet er echt supervrolijk uit. :D

Sillie, er is bij de apotheek ook een zalfje te halen waar meer zink in zit dan in sudocreme. Dat zou je ook kunnen proberen. Gewoon zinkzalf zeg maar.

Ik heb een filmpje gemaakt van de faceslide. :P Ze komt niet vooruit in dit filmpje omdat de speelboog in de weg zit, maar net lukte het haar wel. (klinkt alsof ik het verzin, ''kijk eens wat mijn baby kan! Oh, ze doet het niet als je kijkt hoor.'' :') )

[ link | afbeelding ]
geweldig O+

en dat zijn baby's. standaard. Ze doen het de hele dag door, behalve als je een camera in je hand hebt of als je het aan iemand wil laten zien :')

pi_157508601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

geweldig O+

en dat zijn baby's. standaard. Ze doen het de hele dag door, behalve als je een camera in je hand hebt of als je het aan iemand wil laten zien :')
En daarom is het gerechtvaardigd om eerst een foto van je kind te maken als ze zichzelf in de knoei hebben gewerkt en ze daarna pas te redden. :Y

Alle kinders aan de kruip. Knappe Wolk en Michael!

Sillie, Maizena is hier echt wondermiddel gebleken. Goedkope oplossing ook (en sinds ik het in huis heb maak ik ook erg lekkere sausjes bij het avondeten :P).
pi_157508692
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooid ;) Zal ook wel wat gescheeld hebben.

We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.

Hoelang na de bevalling hebben jullie nog 's middags een rust momentje gepakt?
pi_157508737
Rust haha dus... :') rust is voor mietjes :P
pi_157508800
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Slaapzak maatje 68 ging hier prima, ondanks haar maatje 50. Had hem overigens van tevoren nog wel in de droger gegooid ;) Zal ook wel wat gescheeld hebben.

We merken hier dat ze rond mijn bedtijd wil clusteren, zo tussen 22:00 en 0:00. Op zich ideaal als ik zelf 's middags zou rusten. Want daarna slaapt ze in elk geval tot 3:00 - 6:00 - 10:00, maar slaat 3:00 steeds vaker over.
Maar zo koppig als ik ben, pak ik die rust dus niet in de middag. Dus is het clusteren rond dat tijdstip wel zwaar vind ik.

Een jaar of zes. O+
pi_157508837
Ik heb op aanraden van de VK al andere luiers gehaald ook :@.

Maizena dus, en drogen aan de buitenlucht. Ga ik doen. Volgende week komt de huisarts op kraambezoek (is dat bij jullie ook zo? :X ) en als het dan nog niet minder is zal ik het wel vragen.
pi_157508858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:24 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb op aanraden van de VK al andere luiers gehaald ook :@.

Maizena dus, en drogen aan de buitenlucht. Ga ik doen. Volgende week komt de huisarts op kraambezoek (is dat bij jullie ook zo? :X ) en als het dan nog niet minder is zal ik het wel vragen.
Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.
pi_157508882
Dus die "van 12:00 tot 15:00 rusten wij" op het geboortekaartje, is nooit opgegaan :o ?
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:41 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_157508906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef JantinaGr het volgende:
Dus die "van 12:00 tot 15:00 rusten wij" op het geboortekaartje, is nooit opgegaan :o ?
niet als je al twee kinderen hebt gok ik :D
Da's een eerstekind luxe volgens mij :Y

(ik heb het uiteraard ook nooit gedaan :'))
disclaimer
pi_157508908
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja bij ons komt ie in de kraamweek. Op dag zes.
Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat? :{
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:29:23 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157508938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:17 schreef JantinaGr het volgende:

tot dag 3 na de bevalling. :+ ik kan overdag niet of heel erg moeilijk in slaap vallen (zeker nooit slaapttraining gehad :+ )

Je kan proberen of ze eerder op jouw verzoek wilt clusteren. Dat lukte hier goed. Deed ik direct na het avondeten.
pi_157508957
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom is dat dan? Dat de VK komt voor controles snap ik. Maar dan heb je die wijkverpleegkundige (wat ik ook nog snap) en de huisarts. Komen ze controleren of je niet je baby aan z'n lot overlaat? :{
Nee om te kijken hoe het gaat met jullie. Bij ons keek ze de baby na. Luisteren naar hartje en zo. Dat is ook hun patiënt he vanaf nu. Het is in ieder geval geen betutteling.
pi_157508970
Eh sinds de kraamweek niet meer Jantina :@ miss eigenwijs hier ook. Maar als het kan, doen!

Baby sliep vannacht van 19.30-02.00! Jammer alleen dat hij toen klaarwakker was incl gezellige geluidjes, haha. En de rest van de nacht bleef hij onrustig. Wel met z'n ogen dicht, maar de speen bleek essentieel. :O

En het blijft zo leuk he, zo'n stralende lach als hij je ziet O+

Sillie, hier was het zinkzalf en tijd wat uiteindelijk werkte. Heeft best even geduurd, wel een paar weken.
pi_157508987
Overdag slapen lukte mij ook nooit. Ben in de kraamweek wel even gaan liggen soms maar slapen kwam er niet van.

Mijn huisarts kwam niet op bezoek, jammer genoeg. Ik had het wel fijn gevonden, zo'n blijk van interesse. Ze heeft wel even gebeld hoe het ging nadat ik thuis was gekomen van het ziekenhuis nav kraamvrouwenkoorts.
pi_157509053
Bij de middelste is de huisarts niet geweest. Bleek toen ik na 6 weken wen afspraak voor haar wilde maken dat de vk vergeten was door te geven dat ik bevallen was. Was ik volgens hun systeem inmiddels 47 weken zwanger :P
pi_157509113
Haha Estrys, en niet eens bellen of je al was bevallen? Tssssk! :P

Huisarts heeft hier een felicitatiekaartje gestuurd, vond ik heel attent. Maar hij/zij is niet langs geweest. Ik ken ze zelf niet eens, we hebben net een nieuwe.
pi_157509116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:35 schreef Estrys het volgende:
Bij de middelste is de huisarts niet geweest. Bleek toen ik na 6 weken wen afspraak voor haar wilde maken dat de vk vergeten was door te geven dat ik bevallen was. Was ik volgens hun systeem inmiddels 47 weken zwanger :P
Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen. :o

Hier geen huisarts op bezoek gehad... had zelf 2 weken terug wel gebeld om dochter in te schrijven, kon geeneens een felicitatie vanaf (assistente). -O-
pi_157509148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:31 schreef LuDann het volgende:
Overdag slapen lukte mij ook nooit. Ben in de kraamweek wel even gaan liggen soms maar slapen kwam er niet van.

Mijn huisarts kwam niet op bezoek, jammer genoeg. Ik had het wel fijn gevonden, zo'n blijk van interesse. Ze heeft wel even gebeld hoe het ging nadat ik thuis was gekomen van het ziekenhuis nav kraamvrouwenkoorts.
Overdag slapen, I can it not :'(

Hier geen huisarts of wijkverpleegkundige gezien!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157509226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hmmm.. met dat gegeven zou je denken dat de huisarts juist wel langs wil komen. :o

Hier geen huisarts op bezoek gehad... had zelf 2 weken terug wel gebeld om dochter in te schrijven, kon geeneens een felicitatie vanaf (assistente). -O-
Dat houden ze echt niet bij. Ik heb er ook niet bij stilgestaan dat ze niet geweest was. Je mist er ook niks aan zeg maar :P
De Wvk kwam een week na de kraamweek voor de intake van het cb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')