abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157519695
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat mag maar geeft hun niet het recht om andere mensen te dwingen om hun zin te doen en een volksfeest aan te passen aan hun smaak.
Feesten veranderen doen de feestorganisators zelf. Niet de niet-organisators.
Iedereen heeft het recht op meningsuiting. En zeker als het om de eigen persoon gaat.
En iedereen heeft het recht een ideëel doel te formuleren en na te streven.
Dat zijn belangrijke Nederlandse kernwaarden. Veel belangrijker dan een karakter uit een theaterspel
pi_157519786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo opportuun? Eerder kan ze haar baan verliezen .
Ze zegt zelf toch dat ze door die ZP-gekte van de laatste 2 jaar van mening is veranderd.
Dus voor die tijd had ze een andere mening... dan kon ze dus ook niet haar huidige mening vertellen. Logisch hoor
En kennelijk heeft ze haar redenen om nog een tijd hier niet over te praten ... ze twijfelde, ze vond het niet zo kunnen in haar positie,misschien.
Je kritiek is niet juist geformuleerd. Zeg dan gewoon.. ik ben het niet met haar eens, omdat..... etc.
Ik ben het wel met haar eens, zoals je immers zou moeten weten heb ik heel veel topics geopend in het verleden over het racistische karakter van ZP in FEE. Maar ik denk niet dat het een black face is. Dat komt ook weer uit de VS en een overspannen vergelijking, die nu opportuun is geworden inmiddels in sommige kringen.
I´m back.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:47:48 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157519792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Feesten veranderen doen de feestorganisators zelf. Niet de niet-organisators.
Iedereen heeft het recht op meningsuiting. En zeker als het om de eigen persoon gaat.
En iedereen heeft het recht een ideëel doel te formuleren en na te streven.
Dat zijn belangrijke Nederlandse kernwaarden. Veel belangrijker dan een karakter uit een theaterspel
Meningsuiting is prima zolang je dat maar op de juiste manier op de juiste plaats doet. Niet door tijdens het feest herrie te schoppen en zo het plezier van de mensen te bederven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157519889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat mag maar geeft hun niet het recht om andere mensen te dwingen om hun zin te doen en een volksfeest aan te passen aan hun smaak.
Je vergeet dat ze een joekel van een reden meegeven: ZP = racisme

En als dat zo is dan geef ik ze volkomen gelijk en sta ik 100% achter ze.

Ze hebben echter geen gelijk, en daarmee is hun leus een joekel van een frame waarmee ze een heel volk, inmiddels internationaal, volkomen onterecht aan het verketteren zijn.

Uiteindelijk erger dan deze activisten zijn hun fans, de media, de linkse goegemeente en de zogenaamde zich verheven voelende intellectuelen die de holle frase als waarheid omarmen zonder zich te verdiepen in de hele traditie omdat ze alleen al door het woord 'racisme' in een stuip schieten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157519959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Meningsuiting is prima zolang je dat maar op de juiste manier op de juiste plaats doet. Niet door tijdens het feest herrie te schoppen en zo het plezier van de mensen te bederven.
Ohhh maar dat is een relevante vraag. Is het juist op dit moment dat zij in haar rol haar mening zegt.
Ze maakt een programma voor de kinderen... die maken zich echt niet druk over dat interview.
Het zijn de volwassen die herrie gaan maken omdat zij een afwijkende mening heeft.
Toch.... misschien had ze idd even moeten wachten tot 10 december.
pi_157519962
Is er eigenlijk al een protestgroep tegen het "Sinterklaas-figuur"?

Als zijnde een bisschop, katholieke kerk, sexueel misbruik enz. Ook erg traumatiserend lijkt me voor ouders die vroeger misbruikt zijn in de kerk door zo'n mijtermans.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_157519983
Daarbij is het de wens van de activisten om er een feest voor iedereen van te maken.

Wanneer Zwarte Piet niet meer zwart mag zijn hoe willen ze dat feest dan ook toegankelijk maken voor traditionalisten?
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:55:45 #158
3542 Gia
User under construction
pi_157519988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Inleveren die Gouden Pepernoot :(

http://www.televizier.nl/(...)t-award.989024.lynkx
Volgende week de kindjes in de supermarkt, als ze een neger zien: 'mama, kijk, een rare blackface!'
pi_157520021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met haar eens, zoals je immers zou moeten weten heb ik heel veel topics geopend in het verleden over het racistische karakter van ZP in FEE. Maar ik denk niet dat het een black face is. Dat komt ook weer uit de VS en een overspannen vergelijking, die nu opportuun is geworden inmiddels in sommige kringen.
Ik heb me niet verdiept in dat Amerikaans blackfacetheater.
Wat ik vroeger op tv zag was de aljohnsonstyle..... Ik heb nooit het idee gehad dat in zijn act donkere mensen belachelijk werden gemaakt, maar het schminkmasker was wel een karikatuur en ik kan me indenken dat mensen dat niet zo amusant vinden.
pi_157520067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat ik vroeger op tv zag was de aljohnsonstyle..... Ik heb nooit het idee gehad dat in zijn act donkere mensen belachelijk werden gemaakt, maar het schminkmasker was wel een karikatuur en ik kan me indenken dat mensen dat niet zo amusant vinden.
En ik kan me indenken dat mensen het niet zo amusant vinden dat er mensen demonstreren tegen zwarte piet.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:00:03 #161
3542 Gia
User under construction
pi_157520075
quote:

[..]

Met dat verschil dat hij bewust een neger voor moest stellen.
Zwarte Piet niet.
pi_157520084
Succes!
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:00:23 #163
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157520089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ohhh maar dat is een relevante vraag. Is het juist op dit moment dat zij in haar rol haar mening zegt.
Ze maakt een programma voor de kinderen... die maken zich echt niet druk over dat interview.
Het zijn de volwassen die herrie gaan maken omdat zij een afwijkende mening heeft.
Toch.... misschien had ze idd even moeten wachten tot 10 december.
Ik doel op de idioten die met bussen op weg gaan om in Meppel het feest te gaan bederven. Niet dat mens, dat ik er van verdenk dat ze er een voordeeltje voor zich zelf hoopt te halen met haar plotselinge politiek correcte inzicht. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door deedeetee op 13-11-2015 22:08:55 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157520092
quote:

[..]

Het werd wel gezien als vernederend, en terecht.
Witmensen inhuren geschminkt om een vrij domme mensen van kleur (neger) uit te beelden. Negers zijn dom. Negers mogen niet op toneel verschijnen, want segregatie.
I´m back.
pi_157520096
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Zwarte Piet niet.
Wel. Echt. Dat ziet iedereen.
pi_157520191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En ik kan me indenken dat mensen het niet zo amusant vinden dat er mensen demonstreren tegen zwarte piet.
Goed zo... vooral indenken in andere mensen.
En maak het verschil tussen ongewenst geïmiteerd worden en een mening over een demonstatie
pi_157520212
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:00 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Alleen zwartkijkers zien dat
pi_157520234
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Zwarte Piet niet.
Zwarte Piet wel.. Is als neger door de scheppers bedoeld.
What is in a name.? Dan nog is hij als mens met een heel donkere huid gemaakt.
pi_157520282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:04 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Alleen zwartkijkers zien dat
Probeer jezelf niet tot zo'n bizar niveau voor de gek te houden om een traditie te verdedigen. Het is obvious klaar.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:09:03 #170
3542 Gia
User under construction
pi_157520311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het werd wel gezien als vernederend, en terecht.
Witmensen inhuren geschminkt om een vrij domme mensen van kleur (neger) uit te beelden. Negers zijn dom. Negers mogen niet op toneel verschijnen, want segregatie.
En daar heb je het verschil met ZP. Het zijn om te beginnen niet alleen blanke mensen die zwart geschminkt zijn, maar ook antillianen, geschminkt of niet, die ZP spelen.
ZP is een figuur uit een verhaal en niet gebasseerd op een echt bestaand figuur, hooguit een schoorsteenveger.
In elk geval is er geen sprake van de plaats innemen van negers, omdat negers dit niet zouden mogen doen, zoals op het toneel de blackface.

De vegelijking slaat nergens op, en ik lach me kapot als negers nu rare blackface genoemd gaan worden, omdat de mevrouw op TV dat zei.
pi_157520325
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:07 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Probeer jezelf niet tot zo'n bizar niveau voor de gek te houden om een traditie te verdedigen. Het is obvious klaar.
Al zou het al zo zijn, dan maakt het toch nog niets uit dat hij zwart is? :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:09:41 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157520329
Bovendien kunnen negers prima zwarte piet zijn:

Of Sinterklaas:

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157520352
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:00 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Nee. Je denkt te beperkt. Zwarte Schmink tradities beperken zich namelijk niet tot alleen het uitbeelden van een neger. Blackface was bv een duidelijke zwarte schmink traditie waarbij deze inderdaad een neger moest voorstellen. Zwarte Piet niet.
pi_157520386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:09 schreef Perrin het volgende:
Bovendien kunnen negers prima zwarte piet zijn:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Of Sinterklaas:

[ afbeelding ]
Exact! Zwarte schmink discrimineert niet. Iedereen kan Zwarte Piet zijn. ^O^
pi_157520405
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:09 schreef Gia het volgende:

[..]

En daar heb je het verschil met ZP. Het zijn om te beginnen niet alleen blanke mensen die zwart geschminkt zijn, maar ook antillianen, geschminkt of niet, die ZP spelen.
ZP is een figuur uit een verhaal en niet gebasseerd op een echt bestaand figuur, hooguit een schoorsteenveger.
In elk geval is er geen sprake van de plaats innemen van negers, omdat negers dit niet zouden mogen doen, zoals op het toneel de blackface.

De vegelijking slaat nergens op, en ik lach me kapot als negers nu rare blackface genoemd gaan worden, omdat de mevrouw op TV dat zei.
ZP is idd geen black face. Ik moet tegen die vergelijking ook protesteren idd.
I´m back.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:12:53 #176
3542 Gia
User under construction
pi_157520414
Verwacht ook wel dat de discussie opgepakt gaat worden door de carnavalsvierders, die nu al met de wagens bezig zijn voor de optochten.
Zien we daar zwarte pieten en blackfaces
pi_157520423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:59 schreef YazooW het volgende:

[..]

[..]

man man man
Inderdaad. Strookt ook niet met de 83% die ZP gewoon geweldig vind. Uitvoeren wat het land wil of opstappen.
Diewertje wil af van ZP, wij willen af van Diewertje :W

8} <O) 8}
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157520448
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Strookt ook niet met de 83% die ZP gewoon geweldig vind. Uitvoeren wat het land wil of opstappen.
Diewertje wil af van ZP, wij willen af van Diewertje :W

8} <O) 8}
Misschien een petitie starten?
pi_157520461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee. Je denkt te beperkt. Zwarte Schmink tradities beperken zich namelijk niet tot alleen het uitbeelden van een neger. Blackface was bv een duidelijke zwarte schmink traditie waarbij deze inderdaad een neger moest voorstellen. Zwarte Piet niet.
Welk argument zou jij gebruiken voor de zwarte schmink traditie?
pi_157520557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:59 schreef YazooW het volgende:

[..]

[..]

man man man
PEK EN VEREN!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: