abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157518700
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik wel gek van Duwertje dat ze ZP ineens "die rare blackface" noemt, terwijl ze al hoe lang niet deze schnabbel heeft elk jaar. En dan is het nu ineens "die rare blackface"? Komt niet echt oprecht over bij mij.
Ze zegt zelf dat ze de laatste jaren anders is gaan denken.
Dat is dus niet 'ineens' .... maar haar proces in die ZP-drukte
Wat heeft dat met 'oprecht' te maken. ?

Ik maakte me vroeger ook nooit druk over ZP, maar toen ineens Nederland op hol sloeg, ben ik meegegaan Als mensen het niet leuk vinden zo geImiteerd te worden of die opmerkingen over ZP naar hun toe vervelend vinden dan is het een kwestie van fatsoen om te stoppen met dit feestelement en valse grapjes.
pi_157518773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze zegt zelf dat ze de laatste jaren anders is gaan denken.
Dat is dus niet 'ineens' .... maar haar proces in dat ZP-drukte
Wat heeft dat met 'oprecht' te maken. ?
Ze heeft vanaf 2001 het sinterklaasjournaal gepresenteerd en vanaf 2002 doet ze ook de intocht (bron wikipedia), okee laatste jaren zegt ze bedenkingen te hebben gehad, hebben we iig nooit wat over gehoord, maar nu ineens noemt ze ZP wel "die rare blackface"? Ik weet niet Blues, komt niet echt oprecht en geloofwaardig over wmb.
I´m back.
pi_157518811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft vanaf 2001 het sinterklaasjournaal gepresenteerd en vanaf 2002 doet ze ook de intocht (bron wikipedia), okee laatste jaren zegt ze bedenkingen te hebben gehad, hebben we iig nooit wat over gehoord, maar nu ineens noemt ze ZP wel "die rare blackface"? Ik weet niet Blues, komt niet echt oprecht en geloofwaardig over wmb.
Zelfs nogal dom om zwarte piet "die rare blackface" te noemen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 19:09:27 #129
426493 crew  PippenScottie
pi_157518867
Een mens kan tot inkeer komen toch?

Goed gedaan van Dieuwertje! En dapper ook. Ze gaat dit weekend een heleboel bedreigingen en de meest smerige verwensingen ontvangen.
My friends all drive horses
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:15:28 #130
3542 Gia
User under construction
pi_157518992
Zwarte Piet is dus een karikatuur van een negroïde persoon. En negroïde personen zijn rare blackfaces?

Ook lekker dan.
pi_157519001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze is gaan doordenken over het karakter ZP in het volkstheater. Ze verandert van mening.
Wat is dan een oprechte mening in deze context?
Moet ze schuld bekennen ofzo ..... over vele jaren zp-theater traditioneel gedaan te hebben?
pi_157519065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze is gaan doordenken over het karakter ZP in het volkstheater. Ze verandert van mening.
Wat is dan een oprechte mening in deze context?
Moet ze schuld bekennen ofzo ..... over vele jaren zp-theater traditioneel gedaan te hebben?
Als je ZP meteen "die rare blackface" noemt dan gaat het wat verder dan een beetje doordenken en van mening veranderen wmb. Dan gebruik je dus meteen de uiterste kant van het spectrum. Dat komt gewoon niet oprecht over in mijn ogen.
Dat is een spin.
En wrs krijgt ze er geld voor, denk ik dan.
I´m back.
pi_157519116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je ZP meteen "die rare blackface" noemt dan gaat het wat verder dan een beetje doordenken en van mening veranderen wmb. Dan gebruik je dus meteen de uiterste kant van het spectrum. Dat komt gewoon niet oprecht over in mijn ogen.
Dat is een spin.
Ze krijgt geld van de zeurpieten 8} 8} 8} 8} 8} 8}
pi_157519151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ze krijgt geld van de zeurpieten 8} 8} 8} 8} 8} 8}
Van de NOS.
I´m back.
pi_157519200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een spin.
Hoezo "meteen" .... Daar zit een proces achter.van 2 jaar.
En dat ze die term gebruikt wilt nog niet zeggen dat ze aan een uiterste kant zit in het zp-debat,
Wat zou dan wel oprecht zijn ?
Natuurlijk is het zwartepietentheater een vorm van het Amerikaans blackface-theater.
Wat is het verschil ?
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:25:42 #136
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_157519235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dat ze die term gebruikt wilt nog niet zeggen dat ze aan een uiterste kant zit in het zp-debat,
Natuurlijk is het zwartepietentheater een vorm van het Amerikaans blackface-theater.
Wat is het verschil ?
Dus als je jezelf zwart schminkt ben je gelijk blackface :?
Ik ben inmiddels overleden
pi_157519269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is het verschil ?
Als ze zou zeggen dat Zwarte Piet misschien wel veranderd kan worden, dan komt dat oprechter over dan dat je nu out of the blue hoort dat ze die ZP maar een rare black face is, begrijp je dat nou niet?
I´m back.
pi_157519274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee... het ZP-theaterspel is veel gelijkend op het Amerkaans blackfacetheater. Maar dan anders.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:27:40 #139
3542 Gia
User under construction
pi_157519284
Oh, nog maar 16 en een half uur! Spannend!

Vol verwachting klopt ons hart....

Sinterklaas wie kent em niet, Sinterklaas, Sinterklaas en natuurlijk eh.....
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:28:01 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157519294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:22 schreef Houtenbeen het volgende:
TPOnl twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 18:20:05 Dieuwertje Blok (NPO) over Zwarte Piet: 'Van die rare blackface moeten we maar eens af' https://t.co/VF5LfZnpIJ reageer retweet
Inleveren die Gouden Pepernoot :(

http://www.televizier.nl/(...)t-award.989024.lynkx
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:29:49 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157519340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat is de eeuwige vraag. Ben je hoe je jezelf ziet of ben je hoe anderen je zien. :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157519359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... het ZP-theaterspel is veel gelijkend op het Amerkaans blackfacetheater. Maar dan anders.
Totaal anders.

Het zwart schminken als Zwarte Piet staat veel dichter bij het wit schminken als Clown dan de vergelijking met blackface,

Wie heeft die term in connectie met Zwarte Piet geïntroduceerd eigenlijk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157519360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ze zou zeggen dat Zwarte Piet misschien wel veranderd kan worden, dan komt dat oprechter over dan dat je nu out of the blue hoort dat ze die ZP maar een rare black face is, begrijp je dat nou niet?
Je vindt dat ze wat minder duidelijk haar mening moest geven. Maar meer vragend en meer afstandelijk ... Dat heeft niks met oprechtheid te maken.
Wij horen idd out of the blue deze mening van haar , maar dat zegt niks over niet oprecht zijn.
Misschien twijfelde ze nog een hele tijd of vond ze dat zij in haar positie als sintjournaliste afstand moet bewaren.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:30:37 #144
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_157519362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee , blackface was een blanke die zich schminkte om op een neger te lijken en zwarte Piet heeft niks te maken met negers.
Lijkt wel of sommige negers denken dat ze patent hebben op zwart / bruin zijn
Ik ben inmiddels overleden
pi_157519419
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee , blackface was een blanke die zich schminkte om op een neger te lijken en zwarte Piet heeft niks te maken met negers.
Lijkt wel of sommige negers denken dat ze patent hebben op zwart / bruin zijn
Lijkt het wel op. Misschien willen ze een totaalverbod op jezelf zwart schminken. Dát zou pas racistisch zijn. Alsof blanken zich niet zwart zouden mogen schminken. Wat een bullshit.

Man, man, man
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157519444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vindt dat ze wat minder duidelijk haar mening moest geven. Maar meer vragend en meer afstandelijk ... Dat heeft niks met oprechtheid te maken.
Wij horen idd out of the blue deze mening van haar , maar dat zegt niks over niet oprecht zijn.
Misschien twijfelde ze nog een hele tijd of vond ze dat zij in haar positie als sintjournaliste afstand moet bewaren.
Ze heeft er wrs behoorlijk goed van geschnabbeld al die jaren en ze had haar bedenkingen, wara we nooit wat van gehoord hebben en nu in eens is het een rare black face die ZP, waar ze goed aan verdiend heeft (mede). Niet oprecht. Als zij ZP een rare black face vindt dan had ze dat al eerder kunnen melden en haar baantje ter beschikking kunnen stellen als het echt zo diep zit voor haar.
Je kunt lullen als Brugman, Blues, dit is gewoon opportuun en niet oprecht.
I´m back.
pi_157519494
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:30 schreef Enchanter het volgende:

zwarte Piet heeft niks te maken met negers.

Dit is een joekel van een ontkenning.
Denk je dat dit leugentje negers minder recht geven op kritiek ?
Dan nog is ZP een donker mens en donkere mensen hebben logischerwijs een mening hoe zij geimteerd worden of belachelijk worden gemaakt door derden met mislukte grapjes.
pi_157519540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan nog is ZP een donker mens en donkere mensen hebben logischerwijs een mening hoe zij geimteerd worden of belachelijk worden gemaakt door derden met mislukte grapjes.
Bluesdude je bent echt een zeurpiet zeg
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:39:28 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157519582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat mag maar geeft hun niet het recht om andere mensen te dwingen om hun zin te doen en een volksfeest aan te passen aan hun smaak.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157519600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft er wrs behoorlijk goed van geschnabbeld al die jaren en ze had haar bedenkingen, wara we nooit wat van gehoord hebben en nu in eens is het een rare black face die ZP, waar ze goed aan verdiend heeft (mede). Niet oprecht. Als zij ZP een rare black face vindt dan had ze dat al eerder kunnen melden en haar baantje ter beschikking kunnen stellen als het echt zo diep zit voor haar.
Je kunt lullen als Brugman, Blues, dit is gewoon opportuun en niet oprecht.
Hoezo opportuun? Eerder kan ze haar baan verliezen .
Ze zegt zelf toch dat ze door die ZP-gekte van de laatste 2 jaar van mening is veranderd.
Dus voor die tijd had ze een andere mening... dan kon ze dus ook niet haar huidige mening vertellen. Logisch hoor
En kennelijk heeft ze haar redenen om nog een tijd hier niet over te praten ... ze twijfelde, ze vond het niet zo kunnen in haar positie,misschien.
Je kritiek is niet juist geformuleerd. Zeg dan gewoon.. ik ben het niet met haar eens, omdat..... etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')