Autos exploderen niet uit zichzelf, afrekening/aanslag.quote:
Is een paar jaar geleden bij mij in de buurt ook gebeurd, alleen diegene kwam er mee weg met een verbrijzelde pols. Erg gevaarlijk inderdaad om dat in je auto hebben, maar het was voor z'n werk. Scheen 'ie wel vaker mee rond te rijden...quote:
Ronduit dom inderdaad!quote:Op woensdag 11 november 2015 23:29 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Is een paar jaar geleden bij mij in de buurt ook gebeurd, alleen diegene kwam er mee weg met een verbrijzelde pols. Erg gevaarlijk inderdaad om dat in je auto hebben, maar het was voor z'n werk. Scheen 'ie wel vaker mee rond te rijden...
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Je verwacht dan geen 1 explosie maar een serie.quote:
Die zullen niet lekker slapen vannachtquote:Op woensdag 11 november 2015 23:04 schreef Teydelyk het volgende:
Buurtbewoners zijn erg geschrokken. Er is slachtofferhulp ingeschakeld. "We troffen hem aan met een bumper in zijn lijf", aldus een van de buurtbewoners.
Die man heeft niet lang meer te leven, kan ik je nu al vertellen. Als hij ondertussen al niet gestorven is op weg naar het ziekenhuis..quote:Op woensdag 11 november 2015 23:47 schreef Blanches het volgende:
Yooo was hier in de straat! Zag er vet smerig uit, maar man leefde nog wel toen ie naar t ziekenhuis ging. Nu staat de hele straat vol met politie en boel is afgezet. Ben heeeel benieuwd hoe t kwam. Alles hier trilde, en de ramen ad overkant liggen eruit.
Dat wordt vegen morgenquote:Op woensdag 11 november 2015 23:47 schreef Blanches het volgende:
Alles hier trilde, en de ramen ad overkant liggen eruit.
Heftig man!quote:Op woensdag 11 november 2015 23:47 schreef Blanches het volgende:
Yooo was hier in de straat! Zag er vet smerig uit, maar man leefde nog wel toen ie naar t ziekenhuis ging. Nu staat de hele straat vol met politie en boel is afgezet. Ben heeeel benieuwd hoe t kwam. Alles hier trilde, en de ramen ad overkant liggen eruit.
Ja, misschien tijdens t starten? Er gaan al allemaal verhalen rond hier johquote:Op woensdag 11 november 2015 23:53 schreef Infection het volgende:
Vraag me af hoe een auto zomaar kan exploderen...
Kan niet, zie mythbusters.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:53 schreef Infection het volgende:
Vraag me af hoe een auto zomaar kan exploderen...
Je auto ontploft niet zomaar als je hem start. Misschien als er een bom aan zijn contact verbonden zat...quote:Op woensdag 11 november 2015 23:54 schreef Blanches het volgende:
[..]
Ja, misschien tijdens t starten? Er gaan al allemaal verhalen rond hier joh
Precies, wel een aparte manier om iemand om te leggen. Blaas 'm dan gewoon omver met een ak47 ofzo.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Je auto ontploft niet zomaar als je hem start. Misschien als er een bom aan zijn contact verbonden zat...
Zijn mensen nu aan het zoeken?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:53 schreef Blanches het volgende:
Ja, zn rechterarm en -been. Hij riep eerst ook om hulp en bewoog veel dus je zag wel dat t niet goed zat. Maar hij is ze zeker niet alle vier kwijt.
En ook niet uit het niets.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het al een lpg auto was, dan ontploffen die volgens mij niet zò heftig
Staat er nog steeds zo veel volk? Was er ff langsgesjeesdquote:Op donderdag 12 november 2015 00:04 schreef Blanches het volgende:
Ja t gaat geloof ik sowieso om een autobom. En er loopt inderdaad allemaal politie te zoeken. Maar niet naar zn ledematen hoop ik
We mogen iig niet naar buiten maar ben toch best nieuwsgierig
Waarschijnlijk mislukte zelfmoord dus.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:04 schreef Blanches het volgende:
Ja t gaat geloof ik sowieso om een autobom. En er loopt inderdaad allemaal politie te zoeken. Maar niet naar zn ledematen hoop ik
We mogen iig niet naar buiten maar ben toch best nieuwsgierig
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 12 november 2015 00:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mislukte zelfmoord dus.
Zal mooi zijn als je ons een beetje richting een seizoen kan sturen. Dan hebben we al een beetje een idee waar we moeten zoeken.quote:
mythbustersquote:Op donderdag 12 november 2015 00:10 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Zal mooi zijn als je ons een beetje richting een seizoen kan sturen. Dan hebben we al een beetje een idee waar we moeten zoeken.
quote:Zwaar gewonde bij vermoedelijke bomaanslag in Breda
BREDA - Bij een vermoedelijke bomaanslag is woensdagavond aan het Thorbeckeplein in Breda, net voorbij de hoek met Van der Duyn Van Maasdamstraat, de bestuurder van een auto zeer zwaar gewond. Getuigen zeggen dat het geparkeerde voertuig, een donkere Mercedes, ontplofte toen het slachtoffer het portier opende om in te stappen.
Een buurtbewoner zag het slachtoffer kort na de klap zwaar gewond voor het wrak zitten.
,,Hij was zijn rechter arm en been kwijt en had de bumper in zijn andere hand."
De zwaar gewonde man is per ambulance afgevoerd. Ook een traumaheli was ter plaatse.
Van de auto bleef weinig over. Getuigen denken dat er vermoedelijk een zwaar explosief in of onder het voertuig moet hebben gelegen.
Explosie
De explosie was zo zwaar dat bewoners in het stadscentrum, op enkele kilometers afstand van de wijk Heuvelkwartier, de knal goed hoorden.
Getuigen twijfelen er niet aan dat er sprake is van een aanslag in het criminele circuit.
De politie kon daar woensdagavond laat echter geen enkele mededeling over doen, maar gelet op de enorme inzet, gaat ook zij zeer waarschijnlijk niet uit van een ongeval.
Tientallen politiemensen zetten onmiddellijk na de klap de omgeving af.
http://www.bndestem.nl/re(...)g-in-breda-1.5431700
Lekkere week inderdaad, ook alweer 2 overvallen geloof ikquote:
Valkenberg Park ook altijd gezellig, al die junkies, zwervers & overvallen daar... Ik loop snachts wel even om tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:19 schreef Blanches het volgende:
[..]
Lekkere week inderdaad, ook alweer 2 overvallen geloof ik
Alles buiten de singel is fucking pauper. Om over Noord maar niet te beginnen.quote:
EOD op zoek naar meer explosievenquote:Op donderdag 12 november 2015 00:38 schreef Blanches het volgende:
Er zijn nu mensen in legerkleren en een soort van robotje rijdt hier rond. Thoughts?
Ga maar vast onder je bureau zittenquote:Op donderdag 12 november 2015 00:38 schreef Blanches het volgende:
Er zijn nu mensen in legerkleren en een soort van robotje rijdt hier rond. Thoughts?
quote:Op donderdag 12 november 2015 00:38 schreef Blanches het volgende:
twitter:Politie_Breda twitterde op donderdag 12-11-2015 om 00:40:19#Breda - Politie vergroot afzetting Thorbeckeplein op verzoek EOD ivm veiligheid, werkruimte EOD en sporenonderzoek #ontploffing #explosie reageer retweet
Joh ik ben al lang vertrokken naar mn schuilkeldertjequote:Op donderdag 12 november 2015 00:39 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ga maar vast onder je bureau zitten
Klopt, was rond pasen volgens mij. Hoe is het daar nu?quote:Op donderdag 12 november 2015 00:46 schreef Blanches het volgende:
Ja en die gast die vermoord is met een priem en een hakbijl. Begin dit jaar dacht ik?
Het is hier ghettoquote:Op donderdag 12 november 2015 00:48 schreef rianne1994 het volgende:
[..]
Klopt, was rond pasen volgens mij. Hoe is het daar nu?
Hahahah een ziek pakquote:Op donderdag 12 november 2015 01:21 schreef Blanches het volgende:
Nee ze zijn er nog steeds. Er wordt nu een man in een ziek pak met helm gehesen. En politie maakt nog steeds rondjes door de straten.
Ja las t ook op vlindercrime ofzo, leek me niet de meest betrouwbare site haha.quote:
Nee mij ook nietquote:Op donderdag 12 november 2015 01:24 schreef Blanches het volgende:
[..]
Ja las t ook op vlindercrime ofzo, leek me niet de meest betrouwbare site haha.
quote:Op donderdag 12 november 2015 01:24 schreef Blanches het volgende:
[..]
Ja hij zag eruit als een oldschool duiker
kijk je uit op de auto?quote:Op donderdag 12 november 2015 01:24 schreef Blanches het volgende:
[..]
Ja hij zag eruit als een oldschool duiker
Er is wel brand bij Shell Moerdijk volgens de nieuwsberichten, maar dat is niet wat jij ziet.......quote:Op woensdag 11 november 2015 23:27 schreef Queller het volgende:
Daarbij vergeleken is het fikkie hier bij de Shell een gezellige buurt-BBQ...
Ik zag een foto van de auto, autoschade lijkt mee te vallen.quote:
Zijn wel wat gewend in Breda hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zag een foto van de auto, autoschade lijkt mee te vallen.
Die man in pak komt ws even kijken of er nog meer onder de auto hangt, ontploffing zou gebeurt zijn toen man deur opendeed.
Sterkte! Lijkt me moeilijk nu te gaan slapen met al die heisa voor de deur!
quote:Op donderdag 12 november 2015 01:33 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zijn wel wat gewend in Breda hoor.
Ik las het, had ik zelf niet verwacht.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:33 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Gewoon avondje NAC dit.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:33 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Daar moet je na 9 uur ook niet wezen hoor.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik las het, had ik zelf niet verwacht.
Maar kom dan ook niet verder dan het centrum daar.
Zou het dan niet gewoon een Cobra6 kunnen zijn geweest? Dat is vuurwerk met de kracht van een kleine granaat, in ieder geval krachtig genoeg om een arm of een been eraf te rukken.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zag een foto van de auto, autoschade lijkt mee te vallen.
Die man in pak komt ws even kijken of er nog meer onder de auto hangt, ontploffing zou gebeurt zijn toen man deur opendeed.
Sterkte! Lijkt me moeilijk nu te gaan slapen met al die heisa voor de deur!
Je zult dan maar straalbezopen thuiskomen hahahahaquote:Op donderdag 12 november 2015 01:49 schreef Blanches het volgende:
Haha oh wauw, buurvrouw komt net thuis.Wordt ze gewoon door een agent geëscorteerd naar haar huis
Hahahaha super mooi, bedenk me net dat ik vandaag inderdaad even de stad in zou gaan. Wat een ellende zou dat zijn geweest hahaquote:Op donderdag 12 november 2015 01:54 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je zult dan maar straalbezopen thuiskomen hahahaha
Of straalbezopen met een vrouw/man die je uit de kroeg mee hebt genomen
Maar in daarvan besloot je te gaan fokken tot half 3quote:Op donderdag 12 november 2015 01:57 schreef Blanches het volgende:
[..]
Hahahaha super mooi, bedenk me net dat ik vandaag inderdaad even de stad in zou gaan. Wat een ellende zou dat zijn geweest haha
I know. Shell Moerdijk staat in mijn achtertuinquote:Op donderdag 12 november 2015 01:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Er is wel brand bij Shell Moerdijk volgens de nieuwsberichten, maar dat is niet wat jij ziet.......
Die vlammen zijn van de fakkelinstallatie om de fabriek of delen van de fabriek naar een veilige situatie te brengen.
Ja, want toen het legaal was waren er geen problemen met junks en criminaliteit.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:46 schreef tfors het volgende:
Waarschijnlijk afrekening drugscircuit. Het enige wat helpt is legalisering, waarom begrijpen mensen dat nou eens niet? Je kunt nog wel een paar extra miljarden aan politie er tegenaan gooien, maar zolang er dik geld aan te verdienen is blijven mensen die drugs pushen en produceren.
whoa.. lijkt me heftig als zoiets zomaar bij je voor de deur gebeurt zeg..quote:Op woensdag 11 november 2015 23:53 schreef Blanches het volgende:
Ja, zn rechterarm en -been. Hij riep eerst ook om hulp en bewoog veel dus je zag wel dat t niet goed zat. Maar hij is ze zeker niet alle vier kwijt.
Mensen die nu hun geld met drugs verdienen zoeken gewoon een andere illegale inkomstenbron als je legaliseert.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:46 schreef tfors het volgende:
Waarschijnlijk afrekening drugscircuit. Het enige wat helpt is legalisering, waarom begrijpen mensen dat nou eens niet? Je kunt nog wel een paar extra miljarden aan politie er tegenaan gooien, maar zolang er dik geld aan te verdienen is blijven mensen die drugs pushen en produceren.
Als je de drugscriminaliteit aanpakt dan pak je in principe meteen de georganiseerde misdaad aan. De dealers, handelaars, pillpushers verkassen dan of zullen andere (makkelijker aan te pakken) vormen van criminaliteit gaan bedrijven om aan geld te komen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die nu hun geld met drugs verdienen zoeken gewoon een andere illegale inkomstenbron als je legaliseert.
Ze zitten in de handel vanwege het snelle geld, en hun gang naar snel en veel geld (belastingvrij graag) houdt echt niet op als ze met drugshandel op legale wijze modaal kunnen verdienen.
Het verbod op drugs maakt het gewelddadige mensen heel makkelijk om rijk te worden van hun gewelddadigheid. Daarmee beloon je niet alleen gewelddadigheid, je stimuleert het ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die nu hun geld met drugs verdienen zoeken gewoon een andere illegale inkomstenbron als je legaliseert.
Ze zitten in de handel vanwege het snelle geld, en hun gang naar snel en veel geld (belastingvrij graag) houdt echt niet op als ze met drugshandel op legale wijze modaal kunnen verdienen.
Plus de prijs van drugs zal flink in elkaar storten indien dat wordt doorgevoerd. Probleem is wel dat je het dan wereldwijd moet doen anders wordt Nederland het nieuwe thuisland van de Narco'squote:Op donderdag 12 november 2015 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het verbod op drugs maakt het gewelddadige mensen heel makkelijk om rijk te worden van hun gewelddadigheid. Daarmee beloon je niet alleen gewelddadigheid, je stimuleert het ook.
Gaat lekker in Bredatwitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 12-11-2015 om 14:07:52Lichaam gevonden in water bij Chassésingel in Breda https://t.co/LzCHJKdRkU reageer retweet
Nah, je moet gewoon de overheid het zelf laten produceren en verkopen via apothekers in persoonlijke doses aan mensen boven 21 met NL paspoort (eventueel met recept). Dan verdienen we er nog goed aan ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Piethur het volgende:
[..]
Plus de prijs van drugs zal flink in elkaar storten indien dat wordt doorgevoerd. Probleem is wel dat je het dan wereldwijd moet doen anders wordt Nederland het nieuwe thuisland van de Narco's
Gaat lekker daar.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat lekker in Bredatwitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 12-11-2015 om 14:07:52Lichaam gevonden in water bij Chassésingel in Breda https://t.co/LzCHJKdRkU reageer retweet
Onzin, als drugs legaal worden gaan mensen wel wat anders doen om rijk te worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het verbod op drugs maakt het gewelddadige mensen heel makkelijk om rijk te worden van hun gewelddadigheid. Daarmee beloon je niet alleen gewelddadigheid, je stimuleert het ook.
Op dit moment is drugs het lucratiefst, want anders zouden ze dat andere wel doen. Als drugs wegvalt, dan moeten ze dat andere minder lucratieve gaan doen. Wellicht dat dan het alternatief, namelijk de legale wereld ingaan aantrekkelijker wordt. En minder lucratief betekend trouwens ook minder geweld want minder belangen.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Onzin, als drugs legaal worden gaan mensen wel wat anders doen om rijk te worden.
-Valsgeld, wapenhandel, etc.
Alsof ze dat nu laten liggen. Er is gewoon niet zoveel vraag naar wapens, en die vraag die er is komt weer voornamelijk door het verbod op drugs. Vals geld maken is altijd een niche geweest en zal dat altijd blijven. Dit zijn echt kulargumenten van conservatieve oogkleppendragers.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Onzin, als drugs legaal worden gaan mensen wel wat anders doen om rijk te worden.
Alleen zijn er meer mensen geïnteresseerd in drugs dan in wapens, dus denk dat die markt behoorlijk kleiner zal zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En nu zit hij eronder.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zat waarschijnlijk in de drugs dus zo arm zal hij niet zijn.
Er zijn wel meer dingen legaal die meer overlast veroorzaken, zoals alcohol.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef YazooW het volgende:
Laten we alles maar meteen legaal maken. Zijn we in 1 klap af van alle criminaliteit af.
Helemaal mee eens. Ik zie zelf elk weekend hier in de stad wat de gevolgen van alcohol zijn. Vernielingen, mishandelingen etc etc.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:43 schreef tfors het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen legaal die meer overlast veroorzaken, zoals alcohol.
Wel 21% BTW rekenen!quote:Op donderdag 12 november 2015 14:19 schreef tfors het volgende:
[..]
Nah, je moet gewoon de overheid het zelf laten produceren en verkopen via apothekers in persoonlijke doses aan mensen boven 21 met NL paspoort (eventueel met recept). Dan verdienen we er nog goed aan ook.
Dan zit je met het probleem dat mensen elkaar onbestraft kwaad doen. Dus als je nou dat illegaal maakt wat een ander kwaad doet, en datgene legaal maakt wat een ander geen kwaad doet, is het probleem opgelost.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef YazooW het volgende:
Laten we alles maar meteen legaal maken. Zijn we in 1 klap af van alle criminaliteit af.
twitter:Politie_Breda twitterde op donderdag 12-11-2015 om 14:52:16#Breda - Thorbeckeplein afzetting vergroot ivm vondst #explosieven in woning. EOD is onderweg. 12 omliggende woningen ontruimd.#ontploffing reageer retweet
Is dat dezelfde buurt?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:59 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Politie_Breda twitterde op donderdag 12-11-2015 om 14:52:16#Breda - Thorbeckeplein afzetting vergroot ivm vondst #explosieven in woning. EOD is onderweg. 12 omliggende woningen ontruimd.#ontploffing reageer retweet
Een zeer explosieve buurt.quote:
Hoe kan het dan dat VS meer wietgebruikers kent?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:47 schreef YazooW het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik zie zelf elk weekend hier in de stad wat de gevolgen van alcohol zijn. Vernielingen, mishandelingen etc etc.
Maar harddrugs (waar alcohol ook onder valt trouwens) legaal maken is de oplossing niet. Maakt het alleen maar toegankelijker en dat moet juist voorkomen worden.
Ik las de woning van de persoon waar het slachtoffer op bezoek was... van je kaartmaten moet je het maar hebbenquote:Op donderdag 12 november 2015 15:22 schreef Infection het volgende:
Gaat het om de woning van het slachtoffer? Ben wel benieuwd hoe die explosieven daar komen dan.
Blijft oppassen met dit soort statistieken aangezien er nog wel eens mee gegoocheld wordt door mensen die graag zien dat cannabis legaal gemaakt wordt in hun land.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:24 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat VS meer wietgebruikers kent?
http://www.drugwarfacts.o(...)sthash.chKXl6yo.dpbs
quote:De man die woensdag zwaargewond raakte bij een bomaanslag in Breda is een bekende van de politie. Chris van Esch (63) was eerder betrokken bij een steekpartij en een bedreiging en heeft een fors strafblad.
Dat blijkt uit onderzoek van deze krant. Van Esch moest in 2000 naar de rechter omdat hij zijn buurman met een schroevendraaier neer had gestoken. Het slachtoffer raakte gewond aan zijn lies en moest worden opgenomen in het ziekenhuis.
Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat Van Esch een fors strafblad heeft waar geweldsdelicten op staan. Zo bedreigde hij In 1999 een stadgenoot met een vuurwapen. Het zou gaan om een zakelijke conflict. Van Esch heeft eerder in de gevangenis gezeten.
In een woning aan het Thorbeckeplein in Breda zijn donderdag explosieven aangetroffen. Eerder ontplofte een auto op het plein. De 63-jarige Van Esch raakte hierdoor zwaargewond. De politie meldt dat twaalf omliggende woningen zijn ontruimd.
idd, de leeftijdsgroep van 12-15 is reuzesterk in het gebruik van cannabis... dat vertekend de statistieken enorm en is absoluut doorslaggevend om te verklaren waarom de amerikaanse statistiek ruim 1,5 maal zoveel cannabisgebruikers aangeeft dan nederland.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:15 schreef YazooW het volgende:
Tussen de leeftijd van 12 en 15 beginnen die kinderen juist te experimenteren.
Feiten doen er niet toe, drugs verbieden is goed en het werkt. Anders gaan de 12 jarigen machinegeweren en granaatwerpers kopen van die voormalig drugscriminelen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
idd, de leeftijdsgroep van 12-15 is reuzesterk in het gebruik van cannabis... dat vertekend de statistieken enorm en is absoluut doorslaggevend om te verklaren waarom de amerikaanse statistiek ruim 1,5 maal zoveel cannabisgebruikers aangeeft dan nederland.
dat zijn die grote groepen 12-jarige pot-smokers, die het gemiddelde enorm omhoog trekken
Volgens mij is de wapenhandel levendiger dan ooit.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof ze dat nu laten liggen. Er is gewoon niet zoveel vraag naar wapens, en die vraag die er is komt weer voornamelijk door het verbod op drugs. Vals geld maken is altijd een niche geweest en zal dat altijd blijven. Dit zijn echt kulargumenten van conservatieve oogkleppendragers.
Er is een reden dat alcohol toch legaal is, namelijk dat de drooglegging enorm veel criminaliteit met zich meebracht, en de mensen toch wel gingen drinken, maar dan nog schadelijker spul, namelijk illegaal gestookt. Eigenlijk hetzelfde waar we nu zitten met andere harddrugs. Beter die miljarden die we nu kwijt zijn aan de bestrijden, besteden aan preventie, voorlichting etc.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:47 schreef YazooW het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik zie zelf elk weekend hier in de stad wat de gevolgen van alcohol zijn. Vernielingen, mishandelingen etc etc.
Maar harddrugs (waar alcohol ook onder valt trouwens) legaal maken is de oplossing niet. Maakt het alleen maar toegankelijker en dat moet juist voorkomen worden.
de politiek inquote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die miljarden heb je er makkelijk uit als de overheid de verkoop controleert en accijns heft over de harddrugs.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:49 schreef tfors het volgende:
[..]
Er is een reden dat alcohol toch legaal is, namelijk dat de drooglegging enorm veel criminaliteit met zich meebracht, en de mensen toch wel gingen drinken, maar dan nog schadelijker spul, namelijk illegaal gestookt. Eigenlijk hetzelfde waar we nu zitten met andere harddrugs. Beter die miljarden die we nu kwijt zijn aan de bestrijden, besteden aan preventie, voorlichting etc.
Eigen schuld dus. Moet je je poten maar thuishouden want vroeg of laat kom je de verkeerde tegen.quote:
Alleen jammer dat er af en toe een kogel zijn doel mist en een ander doel raakt. Of de persoon die geliquideerd is toch een brave huisvader was, die toevallig een zelfde hondje uitliet als de te liquideren persoon.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:55 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Eigen schuld dus. Moet je je poten maar thuishouden want vroeg of laat kom je de verkeerde tegen.
Rouw er niet om. Laat ze elkaar maar afmaken dat tuig.
Die heeft dus niet meer enkel losse handjesquote:
Misschien had ie een grote pokerschuld opgebouwd?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:49 schreef Rabieluh het volgende:
Dus explosieven in het pand van zijn "maatje" die woont waar de auto explodeerde, rare twist.
Of misschien moest deze kerel ook ontploffen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:50 schreef bascross het volgende:
[..]
Misschien had ie een grote pokerschuld opgebouwd?
Het opvoeden van kinderen is verantwoordelijkheid van de ouders.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:15 schreef YazooW het volgende:
Ligt nog vrij dicht bij elkaar, daarnaast heb je nog het verschil dat de Amerikaanse statistiek vanaf 12 jaar begint en de Nederlandse vanaf 15 jaar. Tussen de leeftijd van 12 en 15 beginnen die kinderen juist te experimenteren.
Helemaal niet. Coke is niet lichamelijk verslavend en ook helemaal niet spannend. XTC (wat volgens van der Steur gevaarlijke harddrugs is) is niet lichamelijk verslavend en ook helemaal niet spannend.quote:Probleem bij harddrugs is de lichamelijke verslaving. Iemand die een paar keer heeft geblowd komt er al snel achter dat het eigenlijk helemaal niet zo spannend is. Dat verhaal ligt wel anders bij harddrugs.
lolquote:Op donderdag 12 november 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het opvoeden van kinderen is verantwoordelijkheid van de ouders.
[..]
Helemaal niet. Coke is niet lichamelijk verslavend en ook helemaal niet spannend. XTC (wat volgens van der Steur gevaarlijke harddrugs is) is niet lichamelijk verslavend en ook helemaal niet spannend.
Uiteraard, vanaf 10 plantjes moet je tegenwoordig echt wel een gun hebben, anders komt er iemand langs die er wel een heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij is de wapenhandel levendiger dan ooit.
Volgens een reactie op een van de Bredase nieuwssites kon hij het explosief niet geplaatst hebben, daar is hij namelijk fysiek niet toe in staat....quote:Op donderdag 12 november 2015 18:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Nee maar dan ben je ook echt een ei hoor als die zogenaamde vriend die nu opgepakt is achter deze aanslag zit. Dan blaas je een auto op voor je huis, heb je schade, en dan heb je een deel explosieven nog in je huis liggen. Hoe dom ben je dan zeg
Tuurlijk neemt de politie een kijkje in dat huis waar hij ook woonde en bij die vrienden waar hij vaak kwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Ik denk dat die kerel er zelf achter zit.. bekijk dat interview met hem maar en dan zie je dat hij opvallend laconiek reageert..en dat hij erg nieuwsgierig is of het slachtoffer het overleeft of niet en dat hij beter dood kan zijn. Vond het vaag maar nu snap ik het. Kampertuigquote:Op donderdag 12 november 2015 17:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Of misschien moest deze kerel ook ontploffen.
Zo spannond allemaal in m'n wijkje.
leuke vriendenquote:Op donderdag 12 november 2015 16:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat zou dan deze kerel moeten zijn
http://www.omroepbrabant.(...)anslag+in+Breda.aspx
Nee. Het zal voor menigeen een teleurstelling zijn, maar de politie mag niet zomaar een kijkje in je huis nemen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Nee maar dan ben je ook echt een ei hoor als die zogenaamde vriend die nu opgepakt is achter deze aanslag zit. Dan blaas je een auto op voor je huis, heb je schade, en dan heb je een deel explosieven nog in je huis liggen. Hoe dom ben je dan zeg
Tuurlijk neemt de politie een kijkje in dat huis waar hij ook woonde en bij die vrienden waar hij vaak kwam.
Die plantjes raak je toch wel kwijt, als jij slaapt, zwijgt je gun ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, vanaf 10 plantjes moet je tegenwoordig echt wel een gun hebben, anders komt er iemand langs die er wel een heeft.
Zou best eens kunnen dat ze samen hebben zitten knutselen aan wat bommen en dat het helemaal geen aanslag was, want die bom is niet onder de auto ontploftquote:Op donderdag 12 november 2015 19:11 schreef praadje het volgende:
Of hij was een bommetje wezen kopen bij zijn vriend en deze ging toevallig af. Hij stootte bv. met zijn bomtasje tegen de auto ofzo..
Inderdaad, de auto zag er redelijk onbeschadigd uit aan de andere kant. Meneer werd buiten de auto aangetroffen en de bom ging af toen de deur openging.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen dat ze samen hebben zitten knutselen aan wat bommen en dat het helemaal geen aanslag was, want die bom is niet onder de auto ontploft
Ja en als je de foto's van de plek van de explosie ziet.. er zit een gat in het trottoir. Mijn theorie: de knutselaar had een bommetje onder zijn arm en wilde met zijn andere hand het portier openmaken.. bommetje glipt onder zijn arm vandaan en boemquote:Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef praadje het volgende:
Dat idee kreeg ik omdat er in het huis van die vriend nog meer explosieven zijn gevonden. (even voor diegene die het nieuws niet volgen).
1 De knal was in de wijde omgeving te horenquote:‘Ik weet niet of mijn maat Chrisje nog leeft’, zegt kaartvriend van slachtoffer bomaanslag in Breda
BREDA - “Ik heb maar één beeld voor ogen. Ik zag Chris van Esch bij zijn auto liggen. Zijn arm en een been waren eraf, de bumper zat in zijn borst”, zegt een vriend van het slachtoffer die woensdagavond nog met hem had gekaart. Saillant detail: de vriend is donderdagmiddag aangehouden door de politie.
Hij bevestigt dat het slachtoffer zijn vriend Chris van Esch is. “Ik ben benieuwd of hij nog leeft. Ik denk het niet. Het klinkt hard, maar misschien kan hij maar beter doodgaan”, vertelde hij eerder donderdagochtend. Het slachtoffer is woensdagnacht geopereerd en is er slecht aan toe. De eerste 72 uur zijn cruciaal.
Jokeren en een paar blikjes bier
Hij is niet alleen een buurtbewoner, maar ook een kaartvriend van het 63-jarige slachtoffer. “Elke avond gingen we met z'n drieën een paar potjes jokeren. Daar dronken we altijd een paar blikjes bier bij. Ook gisteravond. Toen hij wegging deed ik de deur op slot en ging ik nog even naar het toilet. Toen hoorde ik een enorme klap. Ik heb een trui aangetrokken en ben naar buiten gegaan. Daar zag ik hem liggen.”
De buurtbewoner staat voor zijn huis. “Ik wil wel naar binnen, maar alles is afgezet. Ik mag niet naar binnen. Mijn raam is stuk en in de gang is ook alles kapot. Mijn auto die voor mijn deur stond geparkeerd, is ook weg.”
Als ik mijn arm en been verlies en een bumper in mijn borstkas heb zitten hoef je ook de moeite niet te doen om me in leven te houden.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
En het is zijn vriend maar hij kan maar beter doodgaan?
Was toch niet zeker van die bumper?quote:Op donderdag 12 november 2015 23:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als ik mijn arm en been verlies en een bumper in mijn borstkas heb zitten hoef je ook de moeite niet te doen om me in leven te houden.
Je kunt niet meer lopen, en met één arm in een rolstoel draai je alleen maar rondjesquote:Op donderdag 12 november 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
En in hoeverre kun je geen leven hebben zonder been en arm.
Dat zou niet verklaren waarom de lampen van die auto al aanstaan.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja en als je de foto's van de plek van de explosie ziet.. er zit een gat in het trottoir. Mijn theorie: de knutselaar had een bommetje onder zijn arm en wilde met zijn andere hand het portier openmaken.. bommetje glipt onder zijn arm vandaan en boem
Bijzondere man, die vriendquote:Explosie
De man had een avondje gekaart met een vriend en wilde rond 22.30 uur zijn Mercedes in stappen toen de bom afging. Om wat voor explosief het gaat, kan de politie niet zeggen. Het onderzoek is in volle gang. Er zijn geen verdachten opgepakt. Na de explosie, die tot in de verre omtrek te horen was, hing er volgens omstanders een blauwe walm bij de kruising met de Van der Duyn van Maasdamstraat.
De man bij wie het slachtoffer op bezoek was, loopt moeizaam over straat. Hij is hevig ontdaan. ,,Ik kan mij niet bedenken wie Chris moest hebben. Ik ken hem al drie jaar en zie hem bijna elke dag om wat te drinken en te kaarten. Het is een aardige man. Ik dacht eerst dat het vuurwerk was, maar eenmaal buiten zag ik overal bloed", zegt hij ontdaan.
Overval
De zestiger wijst op zijn voet. ,,Ik heb al het één en ander meegemaakt. Ze hebben mijn voet eraf geschoten bij een overval hier thuis." De man wordt door een kennis in de auto meegenomen naar een ander adres. Zijn dochter staat op straat nog te praten met een buurman van haar vader. Zij kent het slachtoffer als een 'rustige man'. De verbazing is van het gezicht af te lezen.
quote:Dat blijkt uit onderzoek van deze krant. Van Esch moest in 2000 naar de rechter omdat hij zijn buurman met een schroevendraaier neer had gestoken. Het slachtoffer raakte gewond aan zijn lies en moest worden opgenomen in het ziekenhuis.
Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat Van Esch een fors strafblad heeft waar geweldsdelicten op staan. Zo bedreigde hij In 1999 een stadgenoot met een vuurwapen. Het zou gaan om een zakelijke conflict. Van Esch heeft eerder in de gevangenis gezeten.
In een woning aan het Thorbeckeplein in Breda zijn donderdag explosieven aangetroffen. Eerder ontplofte een auto op het plein. De 63-jarige Van Esch raakte hierdoor zwaargewond. De politie meldt dat twaalf omliggende woningen zijn ontruimd.
Zo te zien is het zijn auto, bumper voor is eraf.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom de lampen van die auto al aanstaan.
[Als dat zijn auto is]
Als blijkt dat hij zelf schuldig is, moet hij toch "zitten"quote:Op donderdag 12 november 2015 23:53 schreef Ravage het volgende:
[..]
Je kunt niet meer lopen, en met één arm in een rolstoel draai je alleen maar rondjes
quote:Op donderdag 12 november 2015 23:53 schreef Ravage het volgende:
[..]
Je kunt niet meer lopen, en met één arm in een rolstoel draai je alleen maar rondjes
quote:Raadselachtige explosie met zwaargewonde in Breda: aanslag of dom ongeluk?
BREDA - Een zwaar misdrijf of een ongeval met instabiele explosieven? Het zijn twee van de mogelijk scenario's voor de raadselachtige explosie waarbij woensdagavond de 63-jarige Chris van Esch uit Breda zwaargewond raakte. Dat gebeurde na een avondje kaarten bij zijn vriend Dingeman 'Deen' de G. (69).
De schrik is groot in de Heuvel, de volkswijk waar de ontploffing rond 22.30 uur plaats had. Zeker omdat de politie de volgende dag ook nog een opslag van levensgevaarlijke explosieven ontdekte in het huis van de kaartvriend, die volgens de politie om die reden is aangehouden. De advocaat van de man zegt dat hij formeel ook wordt beschuldigd van doodslag, wat zou inhouden dat het slachtoffer is overleden, maar dat bevestigde de politie donderdagavond niet.
De politie houdt alle scenario's open, maar dat er sprake is van een liquidatiepoging in de georganiseerde, zware misdaad, gelooft bijna niemand die het tweetal kent. Kort na de ontploffing hield de buurt daar wel rekening mee, mede omdat slachtoffer en bewoner niet bekend staan als een lieverdjes. De G. is een voormalige koppelbaas en Van Esch stond in 2000 terecht, omdat hij zijn buurman in zijn been had gestoken. In de rechtszaak bleek dat hij een fors strafblad had met geweldsdelicten.
"Ze zijn misschien oude boeven, maar niet van het kaliber dat met afrekeningen te maken krijgt", stelt een buurtbewoner.
Explosieven
Als het slachtoffer is verwond door hetzelfde soort explosieven dat bij zijn kaartvriend is aangetroffen, zou dat het scenario van een ongelukkige explosie kunnen ondersteunen. "Misschien heeft hij wat meegenomen en is er bij het instappen in de auto iets misgegaan", denkt een wijkbewoner.
Omstandigheden wijzen erop dat de explosieven in de woning instabiel waren, dat wil zeggen: bij de minste of geringste beweging kunnen ontploffen. De Explosieven Opruimingsdienst wilde het spul aanvankelijk niet vervoeren, maar heeft het later weggehaald en op het terrein van Stolwerk aan de Tilburgseweg tot ontploffing gebracht. De situatie rond de woning was zo gevaarlijk dat het hele huizenblok tot donderdagavond ontruimd moest blijven.
Burgemeester Paul Depla van Breda heeft maandag spoedoverleg met zijn collega's over de golf van geweld in de regio en mogelijke maatregelen. In West-Brabant waren dit jaar al zeventien moorden, meer dan de helft in het criminele circuit.
Als de advocaat van de verdachte stelt dat zijn cliënt verdacht wordt van doodslag dan zou dat impliceren dat de man idd overleden is.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:44 schreef naiipajiiau het volgende:
Is die man nu dood of zwaargewond? Las gisteren dood maar men schrijft ook zwaargewond.
Politie beweert van niet, volgens mij mogen deze daar niet over liegen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de advocaat van de verdachte stelt dat zijn cliënt verdacht wordt van doodslag dan zou dat impliceren dat de man idd overleden is.
Op OmroepBrabant staat een kopie van aanhoudingsformulier (oid), en daar staat het artikelnummer op wat verwijst naar 'doodslag'.quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Politie beweert van niet, volgens mij mogen deze daar niet over liegen.
Was het geen poging tot doodslag? Misverstandje met degene die het interview afnam?
Ja, het is een rare gang van zaken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:09 schreef Physsic het volgende:
Sowieso vreemd dat ze die bewoner nu al zouden oppakken voor (poging tot) doodslag, terwijl ze waarschijnlijk nog geen flauw idee hebben wat er is gebeurd.
Je zou eerder verwachten dat ze hem zouden oppakken voor die explosieven die in huis liggen en vanuit daar kijken waar allerlei getuigenverklaringen toe leiden.
http://www.bndestem.nl/re(...)rijgelaten-1.5452107quote:BREDA - Verdachte Deen de G. (69) uit Breda bij wie vorige week explosieven in zijn woning zouden zijn gevonden, is vrijgelaten
Uit analyse is gebleken dat het niet om springstof gaat, maar om een ander, onschuldig product. Dat bevestigt advocaat mr. Menno Buntsma van de verdachte. Een persbericht van het Openbaar Ministerie volgt.
De politie vond de verdachte substantie nadat voor de woning van De G. zijn vriend Chris van Esch (63) zwaar gewond was geraakt door een ontploffing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |