Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.quote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.
Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
* rulerofdeath pakt popcornquote:Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor
[..]
* rulerofdeath pakt popcorn
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.
Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.quote:Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.
Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..
Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie nietook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
* vrouw meldtquote:Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.
Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:
Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine...Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:
[..]
Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Ik denk dat dat in het geval van TS ook wel de verstandigste keuze isquote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
2008 Audi A3 modern genoeg van je?quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na nietquote:Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houdenquote:Op zondag 15 november 2015 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldieselquote:Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Daar was ik ook een beetje bang voor. Maar gelukkig nu al 50.000 probleemloze kilometers op de klok zonder tussentijdse garage bezoeken en dat is toch wel heel erg lekker na een paar jaar VAG ellende.quote:Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?quote:Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden![]()
In principe niet, hoewel er wel wat (potentiële) klassiekers zijn die ik niet zou weigerenquote:Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?
Gofferquote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Waarom is 1 op 13,7 ongeloofwaardig?quote:Op zondag 15 november 2015 16:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.
Is een geval van niet kunnen. Nu niet, in de toekomst ook niet. De rede erachter is voor mezelf duidelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadquote:Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
...
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |