Ja dat loopt gelijk. En als je de Sram ketting op hebt gereden doe je er KMC op en is het helemaal een feestje.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:54 schreef muzas het volgende:
Als e dan toch weer vragen gaan stellen heb ik er ook 1 voor de wijzen hier;
Loopt een ultegra cassette net zo soepel op SRAM? Ik vind de vertandingen van die 11spd SRAM cassettes namelijk KUDT (je krijgt er gewoon een 11 bij. Die gebruik ik niet)
Dan verkoop ik namelijk gewoon de cassette die bij mn groep zat, en koop een ultegra 12-25.
Uiteraard heb ik qua vertanding m'n huiswerk gedaan, en de 11-28 van sram vond ik qua bergcassette minder geschikt dan shimano.quote:
Ik vind in de bergen juist de 11 fijn ivm het afdalen. Dat ik dat de 23 mis, boeit me niet zoveel..heb die cassette nou 2 jaar en nooit gedacht van, nu had ik de 23 nodig. Sowieso is mijn ervaring dat bij lager cadans tijdens klimmen je niet zo merkt of je nou de 22 pakt of de 25. Bij de ene trap je bijv 85 cadans en bij de ander 78.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:16 schreef muzas het volgende:
tnx.
[..]
Uiteraard heb ik qua vertanding m'n huiswerk gedaan, en de 11-28 van sram vond ik qua bergcassette minder geschikt dan shimano.
Shimano heeft een extra tandje daar waar je 'm wil hebben in een bergcassette.
SRAM 19 - 22 - 25 - 28
Shimano : 19 - 21 - 23 - 25 - 28
Lever je wel de 16 of de 11 in. In mijn geval dan de 11, want die gebruik ik niet.
Dus eigenlijk voor ik op 'bestel' drukte wist ik al dat die SRAM cassette op MP ging. Welke je dan koopt maakt ook niks meer uit dan![]()
Vroeg me dus alleen af of het net zo lekker loopt met een ultegra. Goed te weten. Maar dus wel beter met een KMC ipv de meegeleverde SRAM ketting?
Gaat niet eens om het bij trappen. Wel om het feit dat het fijn daalt als je nog wat spanning op de ketting hebt. Soort van controle over de fiets. Anders is net of ligt de ketting eraf.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:24 schreef muzas het volgende:
Tjah, een 11 bij het afdalen zie ik mezelf echt niet zo snel gebruiken. als ik met 50-12 niet meer bij kan trappen vind ik het wel vlot zat gaan... Ben een recreant he? heb geen haastDan liever, zoals gezegd, meer keus in verzet aan de andere kant.
Ook wel wat ervaring.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:24 schreef muzas het volgende:
Maar goed verzetkeus is volgens mij ook wel persoonlijk en afhankelijk van wat je wilt en gewend bent.
Ah je hebt ervaringquote:Op donderdag 12 november 2015 23:27 schreef muzas het volgende:
Zodra die spanning minder tot te laag wordt houd ik mn benen stil.
En dan voelt elk verzet hetzelfde
Als je moet lopen maakt het toch niks uit welke cassette je hebt gestoken.quote:Op donderdag 12 november 2015 23:16 schreef muzas het volgende:
tnx.
[..]
Uiteraard heb ik qua vertanding m'n huiswerk gedaan, en de 11-28 van sram vond ik qua bergcassette minder geschikt dan shimano.
Shimano heeft een extra tandje daar waar je 'm wil hebben in een bergcassette.
SRAM 19 - 22 - 25 - 28
Shimano : 19 - 21 - 23 - 25 - 28
Lever je wel de 16 of de 11 in. In mijn geval dan de 11, want die gebruik ik niet.
Dus eigenlijk voor ik op 'bestel' drukte wist ik al dat die SRAM cassette op MP ging. Welke je dan koopt maakt ook niks meer uit dan![]()
Vroeg me dus alleen af of het net zo lekker loopt met een ultegra. Goed te weten. Maar dus wel beter met een KMC ipv de meegeleverde SRAM ketting?
Hoe vind je het? Ik heb hem er ook op staan maar ik moet nog even wachten op mijn dongel.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:11 schreef ratatat het volgende:
Ik ga zo maar een rondje Zwift proberen, ben benieuwd
Nee Kaas, dit moet je dus niet doen he...straks ik Muzas weer helemaal emotioneelquote:Op vrijdag 13 november 2015 07:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je moet lopen maakt het toch niks uit welke cassette je hebt gestoken.
HAHAHAHA
Nee die fries kan alleen maar gallen, onwijs vermoeiend... Snap echt niet waar dit nu weer vandaan komt hoor. Blijkbaar omdat ik mijn idee achter verzetten uitlegdequote:Op vrijdag 13 november 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Kunnen we het niet gewoon over bier en tieten hebben?
Jonge ik zit even te dollen joh, dat blijkt toch ook wel uit dat knipoog. Kan je toch wel een beetje tegen hoop ik he..mannen onder elkaar moet dat toch kunnen manquote:Op vrijdag 13 november 2015 08:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee die fries kan alleen maar gallen, onwijs vermoeiend... Snap echt niet waar dit nu weer vandaan komt hoor. Blijkbaar omdat ik mijn idee achter verzetten uitlegde
En dan nu heel slap met "haphap" komen ofzo.
Het begint op te vallen dat het ELKE keer is als ik een gewone serieuze vraag stel. Dat is vermoeiend, en dan vervolgens onwijs gaan projecteren wat ik zou denken en voelen. Dat is gewoon debiel. Denk dat je schrikt als je me zou kennen. Deed CapFab ook.quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jonge ik zit even te dollen joh, dat blijkt toch ook wel uit dat knipoog. Kan je toch wel een beetje tegen hoop ik he..mannen onder elkaar moet dat toch kunnen man
Als ik een vraag heb, waarvan ik denk dat er elders "andere" kennis aanwezig is, stel ik hem elders, en dat doe ik onder een andere nickname, omdat ik het wachtwoord van mijn oude account daar kwijt ben.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Het begint op te vallen dat het ELKE keer is als ik een gewone serieuze vraag stel. Dat is vermoeiend, en dan vervolgens onwijs gaan projecteren wat ik zou denken en voelen. Dat is gewoon debiel. Denk dat je schrikt als je me zou kennen. Deed CapFab ook.
Maar je weet dit zelf ook dondersgoed, anders zou jij met je serieuze vraagjes niet elders de 'kornuit' uithangen.
Misschien ben ik in het echt ook wel een echte klootzakquote:Op vrijdag 13 november 2015 09:01 schreef muzas het volgende:
Kan ook aan platte tekst liggen hoor, maar je komt gewoon vaak als een klootzak over. En ik ben niet de enige die daar over valt.
Waarom komt kaas' gedol, of dat van gripper wel goed over? Timing, frequentie, woordkeuze, etc.
Je snapt niet wat ik bedoel. zoals ontzettend vaak. Ik wilde graag de link leggen naar je activiteit op een ander forum, gebruikte daarvoor je nickname daar die toevalligerwijs ook in een zin gebruikt kan worden. zodoende niet direct die nickname weg te hoeven geven.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:03 schreef Patroon het volgende:
Weet het verder ook niet. Ben geen psycholoog ofzo.
Toevallige keuze dan van die kornuit
Wij hebben uiteindelijk iets in mechelen gevonden. 15k fietsen ofzo. In de directe omgeving van VB is echt niks meer te vinden of kneiterduur.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:02 schreef Leonos het volgende:
Weet iemand een goedkope slaapplek rondom Valkenburg met de AGR?
Alle hotels zijn niet te betalen
15k, pffft. Moet al zover.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk iets in mechelen gevonden. 15k fietsen ofzo. In de directe omgeving van VB is echt niks meer te vinden of kneiterduur.
Dat bolletje zuid-limburg is net zo heel groot, dus zoek ook in omliggende plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rido is een prima en betaalbaar hotel tegen Valkenburg aan. Critic is er ook wel geweest.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:02 schreef Leonos het volgende:
Weet iemand een goedkope slaapplek rondom Valkenburg met de AGR?
Alle hotels zijn niet te betalen
Muzas huurt gelijk weer het hele hotel hoor.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:14 schreef muzas het volgende:
Ja klein pensionnetje... iets '... aan de geul' ofzo. Zo heet alles daar. Maar wij hebben ook meteen alle beschikbare kamers
Als Critic er geweest isquote:Op vrijdag 13 november 2015 09:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rido is een prima en betaalbaar hotel tegen Valkenburg aan. Critic is er ook wel geweest.
http://www.hotel-rido.nl/
Je moet dan avonds echt in die bar gaan zitten...die uitbater is echt geniaal!quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Muzas huurt gelijk weer het hele hotel hoor.
[..]
Als Critic er geweest isMoet goed zijn!
quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
15k, pffft. Moet al zover.Welke afstand ga je doen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de AGR hoeft ie niet op de fietsen te passen, toch?quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
Was dat niet dat hotel waar de eigenaar tijdens de AGR in de garage op de fietsen past?
Tijdens de profvariant wel.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Tijdens de AGR hoeft ie niet op de fietsen te passen, toch?
Op de fietsen van de mensen die klaar zijn, en in hotel gaan douchen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Tijdens de AGR hoeft ie niet op de fietsen te passen, toch?
Oh jah, daar moet ik ook nog over nadenken. Wil zondag wel ff kijken idd, ff mooi plekkie zoeken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, zo.
Tenzij je op de fiets naar het parcours gaat (wat vaak wel zo makkelijk is)
JA! ik rij al jaren Sram en al vanaf het begin met een Ultegra cassette omdat die de enige is due ook een 18 tands kransje heeft (niet allemaal). Ik vind die Sram cassettes meer op 105 lijken en de coating niet echt bijzonder is. Die Ultegra cassettes zijn mooi gestraald, me een betere coating.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:54 schreef muzas het volgende:
Als e dan toch weer vragen gaan stellen heb ik er ook 1 voor de wijzen hier;
Loopt een ultegra cassette net zo soepel op SRAM? Ik vind de vertandingen van die 11spd SRAM cassettes namelijk KUDT (je krijgt er gewoon een 11 bij. Die gebruik ik niet)
Dan verkoop ik namelijk gewoon de cassette die bij mn groep zat, en koop een ultegra 12-25.
Idd dat is mijn ervaring ook..die Ultegra's zien er degelijker en fijner uit dan die lompe van Sram.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
JA! ik rij al jaren Sram en al vanaf het begin met een Ultegra cassette omdat die de enige is due ook een 18 tands kransje heeft (niet allemaal). Ik vind die Sram cassettes meer op 105 lijken https://www.facebook.com/sporza/videos/10153836285194271/aarbij de coating niet echt bijzonder is. Die Ultegra cassettes zijn mooi gestraald, me een betere coating.
inb4 Dop, gesinterd heet dat geloof ik.
Hier, 15 euro, weegt ook niks en veel steviger dan die cateye roldingen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Tijdens de profvariant wel.
Heb trouwens 1 keer eerder die toerversie gereden en schrok toen trouwens wel van het aantal fietsen wat in dat finishdorp stond. Sodeju... En 99/100 kun je zo meenemen. Zelfs kneiterdure.
Ik doe toch zo'n klein kringelslotje om mn giantje dan. Houdt de gelegenheidsdief net tegen hoop ik dan.
inb4 "niemand wil die paupergiant"
Jij gaat agr niet shinnen op je allez?quote:Op vrijdag 13 november 2015 09:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Tijdens de profvariant wel.
Heb trouwens 1 keer eerder die toerversie gereden en schrok toen trouwens wel van het aantal fietsen wat in dat finishdorp stond. Sodeju... En 99/100 kun je zo meenemen. Zelfs kneiterdure.
Ik doe toch zo'n klein kringelslotje om mn giantje dan. Houdt de gelegenheidsdief net tegen hoop ik dan.
inb4 "niemand wil die paupergiant"
Het is wel grappig, maar ik betwijfel of het de beste oplossing is als je echt gestructureerde training wilt doen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 07:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoe vind je het? Ik heb hem er ook op staan maar ik moet nog even wachten op mijn dongel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |