Lekker belangrijk man op mijn Gios zitten ook krassen.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:04 schreef Fretwork het volgende:
Middeltje gevonden dat matzwart alu lakt. Komt uit de wereld van de vuurwapenfetisjisten, lang leve gekke schietgrage Amerikanen
Ja, maar jij hebt er al meer dan 0 meter op gefietstquote:Op woensdag 11 november 2015 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lekker belangrijk man op mijn Gios zitten ook krassen.
Uuhuhu een krasje![]()
Ga er eerst maar eens keihard mee op je kokosnoot. Het is geen schilderij.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt er al meer dan 0 meter op gefietst
Toch ga ik het herstellenquote:Op woensdag 11 november 2015 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga er eerst maar eens keihard mee op je kokosnoot. Het is geen schilderij.
Daar is wat consternatie over geweest de afgelopen jaren idd, maar daar hebben ze vrij aardig op gereageerd met een raad van toezicht, vrijwilligersraad, specificaties van waar het geld naartoe gaat, etc.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Geld blijft hangen bij die organisatie. Stelletje oplichters.
Ik stort elke maand trouw naar het KWF
Voor alle collectes heb ik deze in ruime mate op voorraad, lijkt het net of je de gulle gever van twee euro bent.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Geld blijft hangen bij die organisatie. Stelletje oplichters.
Ik stort elke maand trouw naar het KWF
quote:
Buzz ik had deze verwacht:quote:Op woensdag 11 november 2015 12:42 schreef Patroon het volgende:
Ik zou er gewoon op gaan fietsen...gvd je lijkt wel een wijf man.
quote:Makkelijk praat met een frame vol scheuren, dan maakt dat extra krasje niet uit![]()
Man man manquote:Op woensdag 11 november 2015 12:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor alle collectes heb ik deze in ruime mate op voorraad, lijkt het net of je de gulle gever van twee euro bent.
Inb4: ik kies zelf de goede doelen wel uit waaraan ik met belasting aftrek wil doneren .
[ afbeelding ]
quote:1. Apply amount of spacers on the drive side (chain ring side) such that there is inner chainring clearance to the chainstay. Its obvious by your experience and the experience of the other poster that this amount of spacing on the drive side is less than 15mm because the crank will not assemble with 15mm. So create the chainline you want with spacing less than 15mm and you are good on that side.
2. Turn the preload adjuster all the way in so its the skinniest.
3. Without any spacers on the non drive side assemble the crank
4. Measure the amount of exposed spindle you have with a simple ruler, a metric ruler or metric calipers.
5. Amount of clearance in no. 4 is the amount of spacers you need on the non drive side...or 1-2mm under this value.
6. Install the proper amount of non drive side spacers per no. 5 and torque the crank arm to spec.
7. The 1-2mm clearance you have created is the adjustment you have to make in your preload adjuster. Turn this until there is just a hint of preload finger tight and then secure the locking collar.
That's all there is. No, Sram's instructions don't account for every permutation of frame or tolerance out there. Spacing is simple if done methodically.
A rubber band is a bad kluge. BB30 generic spacers are available in all kinds of widths to tune correct spacing on both sides of the BB.
Note: if you can't get it to build i.e. there isn't enough spindle length with proper clearance of the chain ring on the drive side, then remove the preload locking ring. Build the crank without it and measure what spacers you need in replacement (less than the lockring width) Use a wavewasher in replacement of the lockring.
Hope that helps.
Ik kom hem ook wisselend drive/non-drive tegen...quote:Op woensdag 11 november 2015 13:36 schreef muzas het volgende:
Schijnt standaard bij dat 'truvativ bb30'-lagerpakket te zitten. De ene google result zegt dat ie niet nodig is bij de cranks met die preload adjuster, de ander weer wel.. Hoop geneuzel over spacers...
En zo te zien zit ie op het plaatje van Fret aan de driveside... Terwijl de posts die ik vind het dan weer over de non-driveside hebben. Als ze 'm uberhaupt al gebruiken.
Gebruik je die standaard als vervanger voor de laatste millimeters spacer die je nodig zou hebben?quote:Op woensdag 11 november 2015 13:47 schreef Tommeke het volgende:
Die wave washer moet je gebruiken. Die doorzichtige heb je in principe niet nodig
Dus, nadat de FM die lagers + afdek geperst heeft;quote:Op woensdag 11 november 2015 13:47 schreef Tommeke het volgende:
Die wave washer moet je gebruiken. Die doorzichtige heb je in principe niet nodig
Je kan beter de synthe nemen, air attack is nog een eerste generatie lompe helmquote:Op woensdag 11 november 2015 12:08 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand ervaring met de Giro Air Attack Shield?
Van de driveside?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Je hebt die brede spacer wel nodig hoor!
Zo moeilijk zijn die tekeningen toch niet?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Van de driveside?
Ok.
De rest van het verhaal klopt?
gootsteen ontstopperquote:Op woensdag 11 november 2015 08:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, ik dacht, als dop zich meldt stel ik het actieplan wel bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
vreemde vraagquote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo moeilijk zijn die tekeningen toch niet?
quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef dop het volgende:
[..]
gootsteen ontstopperJa kut, kon geen spoilers openen want ik was niet ingelogd. Fiets weg, grasparkieten dood en ik zelf stoned door de walmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
volgens mij gewoon vullingen afhankelijk van hoe goed de boel aansluit op de crank moeten er meer of minder tussenquote:Op woensdag 11 november 2015 13:18 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zijn die voor?
In de manual staat;
[ afbeelding ]
Die doorzichtige snap ik geloof ik... Die komen na die zwarte afdekplaatjes volgens mij (van binnen naar buiten). Maar waarom heb ik er dan zo veel?
En dat golvende dingetje die ik in de manual nergens terug komen. Waarom is dat er maar 1 en waar hoort ie?
Nou gaat de FM mn lagers doen, dus alles wat er in die gele rechthoekjes staat. Maar de rest zou ik graag zelf doen... hoewel als ik dit zo zie ook daar aan twijfel![]()
iets met een smiliequote:Op woensdag 11 november 2015 14:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja kut, kon geen spoilers openen want ik was niet ingelogd. Fiets weg, grasparkieten dood en ik zelf stoned door de walm
Ik weet het ook niet met die lui. Ben zo wantrouwig als de pest. Laatst ook in t nieuws dat ze heftige dierproeven doen op honden voor kankeronderzoek.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar is wat consternatie over geweest de afgelopen jaren idd, maar daar hebben ze vrij aardig op gereageerd met een raad van toezicht, vrijwilligersraad, specificaties van waar het geld naartoe gaat, etc.
Uiteindelijk ging de consternatie toendertijd met name over de beloning die de initiatiefnemer van Alpe D'Huzes opstreek voor zijn werk. Terecht dat daar wat gedoe over was, maar we moeten nu ook niet gaan zeggen dat het geld niet goed terecht komt. Want daar zal o.a. het KWF het niet mee eens zijn
De organisatie van Alpe D'Huzes doet dierproeven? Lijkt me sterkquote:Op woensdag 11 november 2015 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet met die lui. Ben zo wantrouwig als de pest. Laatst ook in t nieuws dat ze heftige dierproeven doen op honden voor kankeronderzoek.
Ook die alternatieve rommel, ook niet-medicijnen (cosmetica, etc)quote:Op woensdag 11 november 2015 15:14 schreef Blik het volgende:
ieder medicijn dat gebruikt wordt in de medische wereld (dus niet alternatieve geneeswijzen) alles wordten uitgetest op dieren
Je doelt op mijn post?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:06 schreef Patroon het volgende:
Ik moet altijd huillachen om die ruimte mannetjes helmen.
Die helm kan alleen als je de 50 voorbij bent en je 50 kg overgewicht hebt.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je doelt op mijn post?
Ik moet namelijk een nieuwe helm + bril omdat ik gevallen ben. Vond dit wel een mooie combi. Heb hem nog niet in het echt gezien en gepast.
quote:Op woensdag 11 november 2015 15:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die helm kan alleen als je de 50 voorbij bent en je 50 kg overgewicht hebt.
quote:Op woensdag 11 november 2015 17:20 schreef ratatat het volgende:
http://www.ebay.co.uk/itm/141823774377?afsrc=1&rmvSB=true
Iets voor Patty?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het goed heb begrepen maakt het geen donder uit welke dongle je gebruikt, zolang deze maar ant+ doet.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:54 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee of de BKOOL ANT+ Dongel ook werkt met een Tacx Vortex smart? Of heb je ook echt zo'n ANT+ dongel van Tacx zelf nodig?
quote:Op woensdag 11 november 2015 18:44 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind alleen die topcap niet mooi, beetje bol. Maar goed, mocht ik zo meenemen.
quote:Op woensdag 11 november 2015 18:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen maakt het geen donder uit welke dongle je gebruikt, zolang deze maar ant+ doet.
Zelf ook net een indoor trainer besteld
-6 Of -12?quote:Op woensdag 11 november 2015 18:44 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind alleen die topcap niet mooi, beetje bol. Maar goed, mocht ik zo meenemen.
Bloedbroedersquote:Op woensdag 11 november 2015 22:20 schreef poiuytr het volgende:
Volgende week op vakantie mensen nog leestips qua boeken (wielrennen, veldrijden)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |