SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Honden koop je niet, honden krijg je
ofzo
waren ze lekker?quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Knap SQ! Echt!.
Ik ben gezwicht en heb twee choco kruidnootjes op. Twee. En daar voel ik me al schuldig over. Die mentale mijlpaal is hier nog ver ver weg.
Als ik niet krom zou lopen zou ik het nog doen ookquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waren ze lekker?
Weet je hoeveel kcal dat zijn? Misschien 20? Loop anders even vijf keer de trap op en af
Die kan ik hier in de winkels niet meer vindenquote:
dan kan het iig nooit veel zijn geweestquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:57 schreef Sjeen het volgende:
Dat je het laatste restje speculoospasta uit de pot schraapt omdat het te weinig is voor op een boterham en weggooien toch zonde is... Zo'n dag heb ik vandaag.
2 dagen geleden heeft een kennis een GBP gekregen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Geen dieet! Nooit meer DIK met de Sleeve!
Komt zo wel erg dichtbij...quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
2 dagen geleden heeft een kennis een GBP gekregen.
Ik krijg die ook met regelmaat.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoezee.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben weer aan het vloeibare eten(ijs, ik bedoel ijs. En Wodka.)
Ziek gemeld voor mijn werk, dus nu kan ik drinkenquote:
Daar heb ik nu dus ook wel zin in! Komt het even goed uit dat ik het niet kan etenquote:Yoghurt met frambozen en muesli
Vier boterhammen 30+ kaas (tot hier ging het goed)
Een grote pistolet filet americain met ei
Een grote triple chocolate koek
Een halve zak truffelkruidnoten
Een groot bord zuurkoolstamp met worst
Twee kleine B&J bakjes
Een halve zak chips
Toch proostquote:Op dinsdag 10 november 2015 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ziek gemeld voor mijn werk, dus nu kan ik drinken![]()
Ik ben een probleemdrinkerProbleem -> alcohol
Lidl hamburgers, geen broodje, beetje gorgonzola en een zelfgegrilde rode paprika!!!quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:54 schreef Barreltje het volgende:
mijn schouder is kapot dus toch maar geen bodypump
en nu heb ik zin in een hamburger vanavond
Klinkt lekkerquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lidl hamburgers, geen broodje, beetje gorgonzola en een zelfgegrilde rode paprika!!!
Mijn favoriet uit de low carb tijd!
Weer pasta metquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:02 schreef MutedFaith het volgende:
HF heeft me gered. Vrouw wil Sushi, maar ik blijf volhouden dat de HF echt op moet.
+1quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik krijg die ook met regelmaat.
ik had ook nog appelvlaai bedenk ik me net!quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:45 schreef Isabeau het volgende:
Nog even terug komend op:
[..]
Daar heb ik nu dus ook wel zin in! Komt het even goed uit dat ik het niet kan eten
en nu weer gewoon verder hoor, SQ![]()
niet in blijven hangen
Een van de zwemjuffen van mijn kinderen heeft er ook pas een gehad. Je ziet haar met de week krimpen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jamaarzijmoetelkeweekeennieuwbadpak...quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Een van de zwemjuffen van mijn kinderen heeft er ook pas een gehad. Je ziet haar met de week krimpen.
Het is niet niks en ik kom er ook nog lang niet voor in aanmerking (hopelijk ook nooit) maar toch hoor, een kleine *twang* van jaloezie kon ik vorige week niet onderdrukken.
Heel lekker allemaalquote:Op dinsdag 10 november 2015 17:45 schreef Isabeau het volgende:
Nog even terug komend op:
[..]
Daar heb ik nu dus ook wel zin in! Komt het even goed uit dat ik het niet kan eten
quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jamaarzijmoetelkeweekeennieuwbadpak...
Neeeee. Nooit meer!quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Weer pasta metboerenkool
?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:21 schreef Tally het volgende:
Mijn zusje is nu in zo'n traject om een bandje te mogen/krijgen. Nu is ze ook veeeeel zwaarder dan dat ik ben maar ik heb opeens het gevoel van: ik wil op mijn streefgewicht zijn voor zij geopereerd is
Echt fucking sneu van mezelf. Ook omdat ik weet dat dat niet gaat lukken.
Vandaag kreeg ik te horen dat ik PTSS heb en nu een EMDR traject ga volgen. Geen reden om dik te zijn maar voor mij soms wel een reden tot emo eten
Tot nu toe gaat het aardig. En heeft die PTSS ook bij gedragen aan -13 kilo. Maar ik zou ook graag van dat emo vreten af willen. Misschien lukt dat ook wel met de therapie
Ja.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:09 schreef Stormqueen het volgende:
En nee, maak je je daar zorgen over dan?
Ooooh, brownies! Die nog een beetje klef zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben ongesteld en nu, plots, acuut, trek in lekkers.. brownies bij voorkeur![]()
Precies. Een pro begint net bij twee zakken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
2 kruidnoten zijn natuurlijk niets. Amateur.
Had ik maar kruidnoten
kijk, dat t je keuze niet is, prima, mijne nu ook niet. maar ik snap dequote:Op dinsdag 10 november 2015 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kruidnagel?quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja.
Ik maak me zorgen om alle leuke dikkerds die succesvol afvallen. Want de overgrote meerderheid komt weer aan. En dan krijg ik het gevoel dat we het elke keer weer voor niets doen, een soort water/vet naar de zee brengen. De illusie dat we ooit op een normaal gewicht zouden kunnen blijven. Dus iedereen die dat succesvol lukt is voor mij een teken dat het heus wel kan. En als jij dan mislukt dan krijg ik ook weer het bange gevoel dat het mij ook wel niet zal lukken. Dus ja, ik maak me zorgen en je zorgt er gvd maar voor dat je gewoon slank blijft. ok!![]()
Nu whisky. Donderdag kies getrokken waar ik geen last van had. Nu hele boel ontstoken en word ik een beetje gek van de pijn. Inmiddels antibiotica (gaat zeker niet zo tof met die whiskey) en héél veel pijnstillers.
Daar gaat het niet om. Het gaat om dat gevecht met je hypothalamus en hormonen. Daar kan je gewoon domweg amper van winnen. Genoeg literatuur over, maar mensen op dieet willen er niet aan. Geven zichzelf de schuld als ze falen. Vaak onterecht, want is je biologie waar je niet van kan winnen. Het blijft levenslang een gevecht en mensen hebben daar niet altijd de energie en tijd voor (drukke baan, kinderen, stress in sociale leven etc...dan verlies je focus en ga je weer meer eten)quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:37 schreef LadyOracle het volgende:
En verder, natuurlijk kan het. Het lukt veel mensen niet, nee. Maar veel mensen weten niks van eten, en wij zitten hier bij elkaar best wel serieus te wezen en elkaar te helpen, dat scheelt ook.
Kom jij bij triple digets vandaanquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook altijd maar dat ik geen statistiek ben Plus ik ben wel een beetje het bewijs. Ik heb ook wel weer een tijdje te lang de teugels laten vieren waardoor ik ongeveer 10 kilo ben aangekomen, maar dat is niets bij de tripple digets waar ik vandaan kwam.
Ik vind het zonde, omdat ze niet zwaarder is dan dat ik was.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
kijk, dat t je keuze niet is, prima, mijne nu ook niet. maar ik snap deniet zo?
we hoeven niet weer een hele discussie aan te gaan over dat mensen er niet mee om kunnen gaan/zwak zijn/cheaten, whatever. feit blijft dat het bij morbide obesitas met de inzichten van nu het leidende advies is.
edit: ik denk dat ik je post misschien verkeerd las, if so, nevermindddddd....
Ja. Ik was het in ieder geval wel van plan.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij zijn gewoon de uitzonderingen die de regel bevestigen![]()
![]()
Ik poste toen volgens mij ook niet hier. Weet ik niet meer zo goed. Ik was ook nooit een worstelaar. Ik zag mezelf ook niet als ZO dik.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kom jij bij triple digets vandaanEcht! Heus! Ik heb altijd een redelijk slank beeld van jou
Tipsy-sexy-timequote:Op dinsdag 10 november 2015 18:46 schreef Isabeau het volgende:
oh my god! Ik zeg net tegen Ross dat ik me zo dronken voel worden en toen ineens: Maar de pijn voel ik niet meer!![]()
Geweldig spul dat C2H5OH (als dat in je medisch dossier staat bedoelen ze dat je te veel zuipt).
Je bent echt een heldinquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:47 schreef LadyOracle het volgende:
Ja. Ik was het in ieder geval wel van plan.![]()
En iets heel anders: ik heb eindelijk vooruitgang in de situatie van mijn huisgenoot. Het duurt nog even, maar ik ben enorm opgelucht en zij ook. We zijn er nog niet, maar vanaf januari of zo kan ze gewoon normaal leven denk ik. Heb er in ieder geval geen spijt van dat ik haar in huis heb genomen. Ik zie nu hoe hard ze iemand nodig had en het is zo fijn om te zien dat ze weer een beetje vertrouwen in de toekomst krijgt.
mja, misschien heeft zij nu al geen mogelijkheid tot PT/vul maar in welke andere persoonlijke omstandigheid die anders is dan die van jou waardoor ze dit advies gekregen en genomen heeft?quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het zonde, omdat ze niet zwaarder is dan dat ik was.
vind je dat écht?quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heel lekker allemaalmaar ik zou dat niet op één dag weg krijgen geloof ik
Ik vind het een hele prestatie
Ja, misschien moet je dan ook gewoon even lekker ophouden met denken en iets simpels op tv gaan kijken of zo.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om dat gevecht met je hypothalamus en hormonen. Daar kan je gewoon domweg amper van winnen. Genoeg literatuur over, maar mensen op dieet willen er niet aan. Geven zichzelf de schuld als ze falen. Vaak onterecht, want is je biologie waar je niet van kan winnen. Het blijft levenslang een gevecht en mensen hebben daar niet altijd de energie en tijd voor (drukke baan, kinderen, stress in sociale leven etc...dan verlies je focus en ga je weer meer eten)
ok, ik heb drank op en ik drink zelden. Dus eh, alles wat ik zeg is in het kader van ontoerekeningsvatbaarheid
Tally, emdr is echt een hele heftige therapievorm, maar heeft ook goede resultaten. Bij mij wel tenminste. Ik heb er echt baat bij gehad. Succesquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:21 schreef Tally het volgende:
Mijn zusje is nu in zo'n traject om een bandje te mogen/krijgen. Nu is ze ook veeeeel zwaarder dan dat ik ben maar ik heb opeens het gevoel van: ik wil op mijn streefgewicht zijn voor zij geopereerd is
Echt fucking sneu van mezelf. Ook omdat ik weet dat dat niet gaat lukken.
Vandaag kreeg ik te horen dat ik PTSS heb en nu een EMDR traject ga volgen. Geen reden om dik te zijn maar voor mij soms wel een reden tot emo eten
Tot nu toe gaat het aardig. En heeft die PTSS ook bij gedragen aan -13 kilo. Maar ik zou ook graag van dat emo vreten af willen. Misschien lukt dat ook wel met de therapie
Ik denk nog niet aan sportschool, ik denk aan die koekjesquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:52 schreef LadyOracle het volgende:
Ja, misschien moet je dan ook gewoon even lekker ophouden met denken en iets simpels op tv gaan kijken of zo.![]()
Nee, je kunt je aanleg niet veranderen. Maar je weet hoe het werkt, en dat is meer dan de meeste mensen. Het is gewoon een 'handicap'. Je zult ermee moeten leren leven, en oplossingen vinden die daarbij passen. De dag dat ik onbezorgd kan eten, verwacht ik niet meer. Maar dat ik daar nu vrede mee heb, en dat ik bij stress eerst denk aan de sportschool en daarna pas aan koekjes, is wel een verandering die mijn kans op succes vergroot. En zo heb jij ongetwijfeld ook vanalles over jezelf geleerd in de tussentijd.
Dank jequote:Op dinsdag 10 november 2015 18:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tally, emdr is echt een hele heftige therapievorm, maar heeft ook goede resultaten. Bij mij wel tenminste. Ik heb er echt baat bij gehad. Succes.
quote:
Hoofdhonger. Niet maaghongerquote:
850 ????quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:43 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag pas 850kcal op, dus ik denk dat ik vanavond nog wat BWL neem.
Maar volgens Fitbit heb ik ook pas 1400kcal verbrand dus zo'n ramp is het niet.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Damn, 1800/1900 kcals eten zonder aan te komen. Of zelfs daarmee afvallen. Ik ben echt zo jaloers. Dagelijks gemiddelde hangt rond de 1200 hier, zag ik in MFP.
Dat is ruim 3,5 kilo in vier weken. Dat is best snel hoorquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet m'n startpunt niet zeker, was 2 weken bezig toen de weegschaal kwam. 11/10 was ik 88,2, vanochtend 84,6. Dus zo hard gaat het nou ook weer niet.
Ik denk dat het toch wel een van de snellere tempo's in dit topic is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet m'n startpunt niet zeker, was 2 weken bezig toen de weegschaal kwam. 11/10 was ik 88,2, vanochtend 84,6. Dus zo hard gaat het nou ook weer niet.
Ik at geen brownie. Ik at B&J brownieijsquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:31 schreef Stormqueen het volgende:
Verder, Tally, klinkt allemaal behoorlijk pittig zeg! Ik hoop dat de therapie uitkomst gaat bieden!
Kusje op de goede wang van Isa
Sunny, ongesteld is stomEet geen brownie!
was het lekker?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik at geen brownie. Ik at B&J brownieijs![]()
Nu is het weg
Dat beruchte groenere gras hequote:Op dinsdag 10 november 2015 20:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]jij jammert over mijn streef gewicht.. ik ben ook jaloers ..
Daarnaast sport ik in principe iedere dag ( of dat is tenminste de bedoeling)
Nou! De tering! Ik doe 1 kg per maand gemiddeldquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ruim 3,5 kilo in vier weken. Dat is best snel hoor
Lijkt mij een prima methodequote:Op dinsdag 10 november 2015 20:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou! De tering! Ik doe 1 kg per maand gemiddeldMaar wel met normaal eten en niet uithongeren wat ik nooit vol ga houden en er dan net zo hard weer aaneet..
quote:
Zo wil ik het ook doenquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou! De tering! Ik doe 1 kg per maand gemiddeldMaar wel met normaal eten en niet uithongeren wat ik nooit vol ga houden en er dan net zo hard weer aaneet..
Welja. En als ik meer zou sporten zou het afvallen ook wel sneller gaan. Maar ook heel veel sporten ga ik niet altijd eeuwig even goed volhouden dus sport ik 'normaal' 1 a 2x per week en beweeg gewoon tussendoorquote:
om mijn streef te halen binnen de gestelde tijd moet er bij mij 3 kilo per maand af..quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Been there, done that, won't do it again.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:38 schreef Stormqueen het volgende:
oh en ik snap heel goed dat je het snel wil hoor! Alleen de "eet zo weinig mogelijk" tactiek gaat gewoon een keer backfiren en dat zou ik zo zonde vinden
Die berekening volg ik niet helemaal?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
maar even kijken, 3600 gram in 30 dagen, dat is een gemiddeld verlies van 120 gram per dag. 120 gram vet is ongeveer 850/900 kcals? Dus ik denk nog steeds wel dat je iéts meer zou mogen eten
Lekker snelheidje, 120 gram eraf per dag. Gewoon elke dag een iPhone eraf denk ik altijd maar. Dat is toch wonderlijk. Elke dag een iPhone uit poepenquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een kind gekregen, I've done worsequote:Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef eleusis het volgende:
[..]
Lekker snelheidje, 120 gram eraf per dag, gewoon elke dag een iPhone eraf denk ik altijd maar. Dat is toch wonderlijk. Elke dag een iPhone uit poepen
ik word serieus al misselijk bij het idee...quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Precies. Een pro begint net bij twee zakken.
Het is meer dat je elke dag het equivalent van een iphone minder in je mond laat verdwijnen. Maar dan uitgedrukt in kcal. Ofzoiets.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef eleusis het volgende:
[..]
Lekker snelheidje, 120 gram eraf per dag. Gewoon elke dag een iPhone eraf denk ik altijd maar. Dat is toch wonderlijk. Elke dag een iPhone uit poepen
Probeer je wel een beetje op te letten dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt? Zeker met jouw lichaam heb je je bouwstoffen nodig. Ik denk dat je die boterham bij de lunch er veilig bij kunt hebben en dan nog steeds afvalt. Ik denk dat die angst om niet af te vallen niet helemaal terecht is. Probeer je jezelf (onbewust) iets te ontzeggen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die berekening volg ik niet helemaal?![]()
En ik honger mezelf niet uit hoor, ik eet eigenlijk niet eens echt minder dan voorheen, alleen snoep ik niet en drink ik geen sapjes/frisdrank en drink ik alleen in het weekend 1 glaasje wijn oid. Over de hele linie eet ik een boterham minder bij de lunch en qua avondeten geen lasagnes met veel kaas e.d.
Au!quote:
Ik heb er toch 2 gegeten hequote:Op dinsdag 10 november 2015 21:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Probeer je wel een beetje op te letten dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt? Zeker met jouw lichaam heb je je bouwstoffen nodig. Ik denk dat je die boterham bij de lunch er veilig bij kunt hebben en dan nog steeds afvalt. Ik denk dat die angst om niet af te vallen niet helemaal terecht is. Probeer je jezelf (onbewust) iets te ontzeggen?
Minder snoepen en frisdrank is natuurlijk hartstikke goed, en heel knap dat je de verleiding kon weerstaan van die kruidnoten.
Om 1 kg vet te verliezen moet er ca 7000 kcal meer verbrand dan ingenomen worden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die berekening volg ik niet helemaal?![]()
En ik honger mezelf niet uit hoor, ik eet eigenlijk niet eens echt minder dan voorheen, alleen snoep ik niet en drink ik geen sapjes/frisdrank en drink ik alleen in het weekend 1 glaasje wijn oid. Over de hele linie eet ik een boterham minder bij de lunch en qua avondeten geen lasagnes met veel kaas e.d.
Zelfde issue hier. Gisteren 78.2 (vond ik al laag, dus zal wel een meetfout geweest zijn), vandaag 79.1.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:38 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren 83.7, vandaag 84.4. Bah.
Ok, ik weet dat zulke schommelingen geen vet zijn, en ik wist dat gisteren kwam omdat ik te weinig gedronken had, maar toch is het stom. :-p
ik doe meequote:Op woensdag 11 november 2015 08:30 schreef Stormqueen het volgende:
Nette getallen allemaal weer!!
Hier was het dus 76.6, laagste wat ik recent heb gezien is 75.9 geweest dus de schade valt écht ontzettend mee.
Daarbij ben ik überhaupt sinds 2007 niet meer zo licht geweest en da's me ook wat waard
als je alleen kwark met fruit hebt gehad en geen T zou ik ná je lunch gaanquote:Op woensdag 11 november 2015 08:47 schreef Barreltje het volgende:
hier weer 4 ons minder
lijstje van vandaag:
O: kwark met kaki-fruit (?!?!)
t: -
L: Sweet and sour smoothie
t: BWL
D: mais paprika salade (die hoorde bij de burger van gister) met ei en sla
S: Zwemmen
Ik wil ook nog hardlopen rond de lunch, maar is dat beter voor of na de lunch? ik kan het even moeilijk inschatten
wat fijn dat de flow er weer in zit sjeen! Wat maakt nu anders dan de voorgaande jaren?quote:Op woensdag 11 november 2015 09:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik doe mee73,4 vanmorgen, en dat is volgens mij een record in deze eeuw voor mij
Ik heb zelf dan ook het gevoel dat ik te veel langs de grens balanceer waardoor de marges onduideljk worden.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het echt zo bijzonder dat veel mensen het in dit topic kunnen volhouden in een tempo van 1 kilo per maand...
Ik heb daar echt de ruggengraat niet voor. Het is me zo veel te veel denk en planwerk en dat wanneer er geen instant beloning aan gekoppeld is.
Daar heb ik echt te weinig doorzettingsvermogen voor![]()
Ik doe dan liever iets wat "jullie" crashy zullen vinden, wat me weinig moeite kost en waar ik me goed bij voel. Wat heel goed vol te houden is en wat me in een zichzelf motiverende positieve (eigenlijk negatieve dus) spiraal brengt en houdt.
Ja herkenbaar! Ik lijk maar 2 standen te hebben...quote:Op woensdag 11 november 2015 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb zelf dan ook het gevoel dat ik te veel langs de grens balanceer waardoor de marges onduideljk worden.
Ik ben ook beter in niks ipv een beetje. Voor mij bestaat 1 blokje chocola over het algemeen niet. Dan moet ik echt diep in de zone zitten voor ik dat kan.
ik snap dit niet helemaal.. voor mij werkt afvallen sowieso niet met beloningen. het is een doel op zich, maar niet overal hoeft toch meteen een beloning tegenover te staan?quote:Op woensdag 11 november 2015 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb daar echt de ruggengraat niet voor. Het is me zo veel te veel denk en planwerk en dat wanneer er geen instant beloning aan gekoppeld is.
fitbit en Beckquote:Op woensdag 11 november 2015 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat fijn dat de flow er weer in zit sjeen! Wat maakt nu anders dan de voorgaande jaren?
Heel simpel. Als ik in die modus zit, moet er gewicht af. Dat is dan de beloning. Dat ik op een gegeven mijn broek over de billen kan wurmen zonder de knoop open te doen. Dat is dan beloning. Dat ik mijn huid in de spiegel bekijk en die er beter uit ziet, dat is dan beloning. Dat ik de trap op kan sjezen zonder aan de beademing te moeten, dat is dan beloning. Dat ik een kleinere broek kan kopen. Dat is beloning. En dat ik die broek dan ook weer uit kan wurmen zonder de knoop open te doen. Beloning!quote:Op woensdag 11 november 2015 09:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik snap dit niet helemaal.. voor mij werkt afvallen sowieso niet met beloningen. het is een doel op zich, maar niet overal hoeft toch meteen een beloning tegenover te staan?
vroegah waren er ook af en toe afvallers die zeiden "als ik xx kilo afgevallen ben, dan mag ik dit of dat " voor mij werkt dat dus sowieso voor geen meter, want als ik dit of dat wil dan zorg ik dat ik dat krijg![]()
afvallen op zich is voor mij niet de beloning. het gezonder bezig zijn helpt mij om me gelukkiger te voelen. door het sporten voel ik me beter en ondanks de kapotte schouder van gister merk ik dat ik minder blessure gevoelig ben.. yee! en van gezond eten merk ik dat mijn humeur beter wordt ( zodra ik suiker ga eten word ik moe en chagerijnig)
gezond bezig zijn is dan dus al de beloning wellicht? het afvallen is een mooi bij - effect
(al heb ik natuurlijk WEL weer een streef gewicht)
Elluk voordeel hep ze nadeel.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
fitbit en Beck
Ik moest wel een beetje huilen gisteren toen mijn ander paar Duoboots ook te groot bleek... Misschien kan de schoenmaker er iets mee.
Ik ga zelfs nog langzamer. Mijn motto is op dit moment zelfs 'als ik maar niet omhoog ga'. Ik ben nu in 4 maanden tijd 5 kilo afgevallen en sta op het moment stil omdat ik even niet de tijd heb uitermate met afvallen en sporten bezig te zijn. Maar ik probeer 1 keer in de week te sporten en redelijk normaal te eten en het lukt me om die 5 kilo eraf te houden. Op één of andere manier motiveert me dat toch, 5 kilo is best veel!quote:Op woensdag 11 november 2015 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het echt zo bijzonder dat veel mensen het in dit topic kunnen volhouden in een tempo van 1 kilo per maand...
Daar heb ik echt te weinig doorzettingsvermogen voor![]()
Ik doe dan liever iets wat "jullie" crashy zullen vinden, wat me weinig moeite kost en waar ik me goed bij voel. Wat heel goed vol te houden is en wat me in een zichzelf motiverende positieve (eigenlijk negatieve dus) spiraal brengt en houdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: haha 5 kilo in 4 maanden is toch meer dan 1 kilo per maand, maar I think you get my drift.My salvation lies in your love..
Ik snap je punt, maar ik denk dat de "kritiek" op XM niet ligt aan het feit dat ze een bepaalde manier hanteert. MutedFaith heeft ook een enorm crashdieet gedaan bijvoorbeeld. Het is echter de manier waarop mensen er zelf mee omgaan - jezelf genadeloos afstraffen als je twee calorieen boven je conto uit komt bijvoorbeeld - die mij (en wellicht anderen) zorgen baart.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja dat sowieso.
Een beetje bij-jammer vind ik ook dat er hier wel af en toe wordt gedaan of er alsnog maar 1 manier is.
Nu bij XM bijvoorbeeld. Dan denk ik de switch is om, lagaaaaan. Maar dan is het advies toch meer te gaan eten. Ik snap dat advies ook écht wel en er zit waarschijnlijk heel veel generieke waarheid in. Maar dat wil niet zeggen dat het ook voor iedereen zal werken.
Ik bedoel dit op geen manier aanvallend of bekritiserend. Meer een lansje voor #teamanderemanier breken.
Dus toch met de psychologie?quote:Op woensdag 11 november 2015 09:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
fitbit en Beck
Ik moest wel een beetje huilen gisteren toen mijn ander paar Duoboots ook te groot bleek... Misschien kan de schoenmaker er iets mee.
En dan nog. Ik ben ooit 15 kilo afgevallen met 'gewoon normaal doen'. Toen hield ik me niet aan strikte eetlijstjes of dit wel en dat niet, ook niet extreem sporten etc. etc. gewoon normaal eten, geen pakjes zakjes etc en normale hoeveelheden en niet snoepen.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, natuurlijk is voor iedereen iets anders dat werkt. Het is echter zo jammer dat de meesten van ons eerst tien keer moeten falen voordat we de voor ons juiste manier vinden
Zo denk ik er nu ook over.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
afvallen op zich is voor mij niet de beloning. het gezonder bezig zijn helpt mij om me gelukkiger te voelen. door het sporten voel ik me beter
Ik vind dit een hele gezonde denkwijze!quote:Op woensdag 11 november 2015 10:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo denk ik er nu ook over.
Dat is ook de reden waarom ik al ruim een week niet meer gewogen heb.
Dat gewicht kan me eigenlijk niet boeien.
Ik heb het ook niet altijd gekunnen.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:23 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele gezonde denkwijze!
Toch zou ik het zelf niet kunnenHoewel ik het me af en toe wel voorneem.
Als de vraag is of ik werk heb, nope.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Sarabi, heb jij eigenlijk al uitzicht op wat meer structuur in je dagen?
Er zijn ook mensen bij wie het wel beklijft, er is geen enkele reden waarom dat ook niet bij jou (of bij mij uiteindelijk) zo zou zijn. En daarom gaan we er steeds opnieuw weer voor.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Sarabi, heb jij eigenlijk al uitzicht op wat meer structuur in je dagen?
BE, ik ben me er ook pijnlijk van bewust dat dit een levenslang "gevecht" gaat zijn. Toch hoop ik dat we ooit wel een bepaalde balans gaan vinden.
nou, ja, het hebben van werk geeft natuurlijk wel vanzelf een hoop structuur en maakt het (voor mij in elk geval) makkelijker om me aan mijn planning te houdenquote:Op woensdag 11 november 2015 10:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als de vraag is of ik werk heb, nope.
Ook niet echt op zoek naar op dit moment.
Verder zorg ik wel gewoon voor structuur.
Behalve deze week omdat mijn vriend ziek thuis isdan ben ik wel meteen uit mijn ritme.
Ik eet ook makkelijker beter als ik vaker van huis ben voor afspraken e.d.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, ja, het hebben van werk geeft natuurlijk wel vanzelf een hoop structuur en maakt het (voor mij in elk geval) makkelijker om me aan mijn planning te houden
hahaha ja, maar toch denk ik wel dat het altijd iets blijft om rekening mee te houden. Mijn doel is dan uiteindelijk meer om dat zo veel mogelijk op de achtergrond te kunnen hebbenquote:Op woensdag 11 november 2015 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen bij wie het wel beklijft, er is geen enkele reden waarom dat ook niet bij jou (of bij mij uiteindelijk) zo zou zijn. En daarom gaan we er steeds opnieuw weer voor.![]()
Dat herken ik ook best wel en daardoor is het bij mij ook even de verkeerde kant op geschoten...quote:Op woensdag 11 november 2015 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb zelf dan ook het gevoel dat ik te veel langs de grens balanceer waardoor de marges onduideljk worden.
Ik ben ook beter in niks ipv een beetje. Voor mij bestaat 1 blokje chocola over het algemeen niet. Dan moet ik echt diep in de zone zitten voor ik dat kan.
Dat. Ik voel me vaak die ezel, maar niets doen is geen optie.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
En toch kan ik het soms maandenlang volhouden om vervolgens weer maandenlang compleet de weg kwijt te zijn.
Ongrijpbaar...
En dus modder ik maar wat aan en blijf ik steeds opnieuw weer beginnen want het niet proberen is sowieso geen optie.
Dat kanquote:Op woensdag 11 november 2015 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, ja, het hebben van werk geeft natuurlijk wel vanzelf een hoop structuur en maakt het (voor mij in elk geval) makkelijker om me aan mijn planning te houden
Ik wel.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
(Verder leef ik van niemand zijn belastingcenten, geen bijstand/uitkering/helemaal geen toeslagen dus don't worry)
waarom pak je mijn opmerking meteen als aanval op? Ik zeg het meer omdat ik juist altijd het idee hebt dat jij structuur mistquote:Op woensdag 11 november 2015 10:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat kanis ook persoonlijk natuurlijk.
Ik ben een gelukkiger persoon nu dan ik ooit was.
(Verder leef ik van niemand zijn belastingcenten, geen bijstand/uitkering/helemaal geen toeslagen dus don't worry)
Maar wie zegt dat als je niet werkt alleen maar op de bank zit?quote:Op woensdag 11 november 2015 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom pak je mijn opmerking meteen als aanval op? Ik zeg het meer omdat ik juist altijd het idee hebt dat jij structuur mist![]()
Verder moet je het lekker zelf weten natuurlijk, ik denk dat op de bank zitten voor gezonde mensen op lange termijn alleen maar ongelukkig maakt, maar wellicht ben jij net de uitzondering op die regel
Hoe zien je dagen er dan wel uit?quote:Op woensdag 11 november 2015 10:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat als je niet werkt alleen maar op de bank zit?
Ik ben actiever (ook socialer bezig) dan toen ik wel werkte/fulltime stage liep.
Verder nam ik het niet op als aanval, wilde het alleen even kwijt.
Ik kan je vertellen dat rondkomen van 900 euro per maand geen PT betaald.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kijk daar gaan onze centen naar een PT
Dat zal wel helpen inderdaad. Helaas kan ik dit niet zeggen over mezelf..quote:Op woensdag 11 november 2015 10:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet altijd gekunnen.
Maar nu ben ik gewoon blij met mijn lichaam, alleen voelde ik me niet goed bij mijn ongezonde levensstijl.
Vervelend is dat he.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat zal wel helpen inderdaad. Helaas kan ik dit niet zeggen over mezelf..
Ik zat daar dus laatst over na te denken. Ik moet daar echt aan gaan werken. Voor zolang ik me kan herinneren ben ik niet tevreden geweest over m'n lichaam. Terwijl als ik nu foto's kijk van vroeger, zag ik er gewoon prima uit.
Ik vind het thuis ook lastiger! En op m'n werk, want daar heb ik superveel verleidingen (broodjeszaak). Gelukkig werk ik maar 2 dagen in de week.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik eet ook makkelijker beter als ik vaker van huis ben voor afspraken e.d.
Hele dag thuis zitten maakt het toch lastiger. Al was het maar omdat TV => eten.
helemaal mee eens! Het bepaalt toch ook een deel je kwaliteit van leven hoe je over jezelf denkt. En ik denk dat een positief zelfbeeld icm gezonder willen leven dan uiteindelijk vanzelf tot een nog mooier lichaam leidt.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vervelend is dat he.
Wel goed dat je er over nadenkt om er aan te gaan werken.
Ik vind dat bijna nog belangrijker dan een gezond gewicht te hebben.
quote:Op woensdag 11 november 2015 11:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
helemaal mee eens! Het bepaalt toch ook een deel je kwaliteit van leven hoe je over jezelf denkt. En ik denk dat een positief zelfbeeld icm gezonder willen leven dan uiteindelijk vanzelf tot een nog mooier lichaam leidt.
misschien is het vergelijkbaar met stoppen met roken waar men gemiddeld ook 6-9 pogingen voor nodig heeft (tenminste dat zag ik pas bij dr Phil)quote:Op woensdag 11 november 2015 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat. Ik voel me vaak die ezel, maar niets doen is geen optie.
Hij is echt zo lekkerquote:Op woensdag 11 november 2015 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Nou, boring of niet, maar die kikkererwtensalade zou ik ook elke dag wel kunnen eten
Mijn zus had ook laatst een superlekkere salade. http://www.ah.nl/allerhan(...)urgette-en-amandelenquote:Op woensdag 11 november 2015 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Nou, boring of niet, maar die kikkererwtensalade zou ik ook elke dag wel kunnen eten
En ik zou me ook elke dag thuis zittend uitstekend vermaken en dan gaat het afvallen juist lekker. Al die verleidingen op mijn werk en bij andere mensen thuis zijn veel moeilijker dan thuis zijn (hier haal ik gewoon niets in huis, klaar.)
Die klinkt ook lekkerquote:Op woensdag 11 november 2015 11:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Mijn zus had ook laatst een superlekkere salade. http://www.ah.nl/allerhan(...)urgette-en-amandelen
Vooral de kaneel en sinaasappel dressing vond ik erg jummie erbij. Ook lekker met beetje geitenkaas ipv forel
Is daar een recept van?quote:Op woensdag 11 november 2015 11:06 schreef Isabeau het volgende:
En ik zou me ook elke dag thuis zittend uitstekend vermaken en dan gaat het afvallen juist lekker. Al die verleidingen op mijn werk en bij andere mensen thuis zijn veel moeilijker dan thuis zijn (hier haal ik gewoon niets in huis, klaar.)
http://www.francescakookt(...)ererwten-en-avocado/quote:Op woensdag 11 november 2015 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is daar een recept van?
Ik heb thuis, overdag (!!!) ook geen enkele moeite. 'S avonds gek genoeg...
Ik laat de laatste tijd vaak de tomaat helemaal weg.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:54 schreef MutedFaith het volgende:
Oh. Die link had ik nog niet. Ik maak 'm nu altijd met gewone tomaat.
Dit ook maar eens proberen dan.
Ik eet hem zo'n 3x in de weekquote:Op woensdag 11 november 2015 12:01 schreef MutedFaith het volgende:
Maar jij eet 'm ook echt elke dag, of niet?
Ik maak 'm 'nu ongeveer 3 keer per 2 weken. Dus voor 6 van de 14 dagen.
Dat was ET ooit begonnenquote:Op woensdag 11 november 2015 12:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
God we moeten al die recepten toch eens in een linkjesspoiler in de OP gaan zetten zeg
quote:Op woensdag 11 november 2015 12:29 schreef MutedFaith het volgende:
Nouja, dat topic heeft volgens mij wel een heel hoog "kijk eens welk recept ik in t boekje van de weightwatchers gevonden heb"-gehalte.
Ik dacht dat ze meer de recepten die we hier allemaal regelmatig zelf klaarmaken (kikkererwtensalade, mobloats, kwarktaart en zulks) bedoelde.
quote:Op woensdag 11 november 2015 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
Reminder voor shandaly dat ze vanavond dr drie maten te grote broek aan gort scheurt
Klein uurtjequote:Op woensdag 11 november 2015 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
Da's ongeveer een uur flink wandelen volgens mij? Ik zet gemiddeld 120 stappen per minuut (heb dat es geklokt) als ik goed doorstap. Isa haalt de 150 wel denk ik
quote:Op woensdag 11 november 2015 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: mobloats
L: 2 roggebrood met pindakaas 2 koppen tomatensoep
S: spinning
D: volkorenpasta met bovenstaande saus, rucola, scheutje room en wat geraspte kaas
ligt er aan wat je als gemiddelde stapafstand hebt ingevoerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:18 schreef MutedFaith het volgende:
Oh. Dan klopt de stappenteller op m'n S6 niet heulemaal.
Maar dat komt ook omdat XM zegt dat ze anders niet afvalt, wat obv wat ze eet en nu afvalt gewoon niet kan kloppen. Dus daar zit een denkfout/irreële angst. Als jij zegt ik ga liever crashen want dat gaat snel en dat werkt voor mij beter, dan weet je in ieder geval wat je aan het doen bent en heb je het overwogen obv juiste informatie, ongeacht of ik het een gezonde keuze vind.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja dat sowieso.
Een beetje bij-jammer vind ik ook dat er hier wel af en toe wordt gedaan of er alsnog maar 1 manier is.
Nu bij XM bijvoorbeeld. Dan denk ik de switch is om, lagaaaaan. Maar dan is het advies toch meer te gaan eten. Ik snap dat advies ook écht wel en er zit waarschijnlijk heel veel generieke waarheid in. Maar dat wil niet zeggen dat het ook voor iedereen zal werken.
Ik bedoel dit op geen manier aanvallend of bekritiserend. Meer een lansje voor #teamanderemanier breken.
dat lijkt me wel kloppen? Als sarabi een uur loopt, en ze zet 7500 stappen, dan heeft ze om en nabij de 5,6/5,7 km per uur gelopen volgens mij. Jij zou in een uur evenveel stappen moeten halenquote:Op woensdag 11 november 2015 14:30 schreef MutedFaith het volgende:
ik heb vandaag 2000 stappen gelopen, en dat zou 1,5 km zijn.
Dus 75 cm per stap.
Ik juist niet. Als ik niet buiten de deur kom, zie ik geen ongezonde dingen. Thuis verveel ik me nooit, dus heb ik minder zin in eten. En als ik thuis ben heb ik tijd om lekkere gezonde dingen te maken in plaats van onderweg moeten eten, de dag tevoren om tien uur gaan koken voor de volgende dag omdat je dan geen tijd hebt, etc.quote:Op woensdag 11 november 2015 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik eet ook makkelijker beter als ik vaker van huis ben voor afspraken e.d.
Hele dag thuis zitten maakt het toch lastiger. Al was het maar omdat TV => eten.
waarom? Met een beetje gezond verstand en tellen hoe lang je per dag beweegt kom je toch al best ver?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:51 schreef MutedFaith het volgende:
Hmm.
Toch maar eens een stappenteller halen dan.
Zo ziet die er van mij ook wel vaak uitquote:Op woensdag 11 november 2015 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn lijstje ziet er qua calorieënverdeling wel raar uit trouwens![]()
[ afbeelding ]
Het is dat die van mij gratis was maar anders had ik er ook geen geld aan uit gegeven.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom? Met een beetje gezond verstand en tellen hoe lang je per dag beweegt kom je toch al best ver?of is die 10k echt zo'n must?
Geen iphone? Dat kreng houdt 't blijkbaar ook een beetje bij. Doe er verder niets mee, maargoedquote:Op woensdag 11 november 2015 14:51 schreef MutedFaith het volgende:
Hmm.
Toch maar eens een stappenteller halen dan.
Neuh. Ik ben gewoon een controlfreak en wil graag precies weten hoeveel stappen ik zet.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom? Met een beetje gezond verstand en tellen hoe lang je per dag beweegt kom je toch al best ver?of is die 10k echt zo'n must?
Ik heb een S6 die zegt dattie t bijhoudt. Maar daar kom ik maar op 7k stappen op een dag terwijl ik elke dag 2x minstens drie kwartier met de honden loop.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen iphone? Dat kreng houdt 't blijkbaar ook een beetje bij. Doe er verder niets mee, maargoed
Tx! *bookmarkt*quote:Op woensdag 11 november 2015 11:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
http://www.francescakookt(...)ererwten-en-avocado/
En verder hetzelfde, overdag heb ik nergens moeite mee.
De avonden zijn lastiger.
pak een maaltijdsaladequote:Op woensdag 11 november 2015 18:50 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh.. voel me kut.. De buurvrouw heeft patat
Maarr...
Ik ben geen emo eter.. ik ben geen emo eter..
Ik heb alleen echt geen zin om te koken..
Wel zin in een simpele boterham met misschien een salade er bij?quote:Op woensdag 11 november 2015 18:50 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh.. voel me kut.. De buurvrouw heeft patat
Maarr...
Ik ben geen emo eter.. ik ben geen emo eter..
Ik heb alleen echt geen zin om te koken..
Beterquote:Op woensdag 11 november 2015 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht net 'Jum, after dinner snack!' en liep toen zo met het zakje met nog 4 mini-muffins (overgebleven van de kinderen vanmiddag) naar de prullenbak!Strength, I has it!
quote:Op woensdag 11 november 2015 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht net 'Jum, after dinner snack!' en liep toen zo met het zakje met nog 4 mini-muffins (overgebleven van de kinderen vanmiddag) naar de prullenbak!Strength, I has it!
Het hoeft niet per se...quote:Op woensdag 11 november 2015 20:50 schreef Shandaly het volgende:
Ik geloof dat ik ook nog iets moet gaan vinden om te eten vanavond...
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 12 november 2015 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind die schommelingen eigenlijk wel interessant.
Dat je gewicht zoveel kan schelen van de ene op de andere dag, en dat dat niet altijd direct een link heeft met je eten/drinken. Ik drop wel eens 2 kg van de ene op de andere dag. Om er dan vervolgens weer 1,5 bij aan te krijgen, of juist niks. Dat is toch bijzonder? Gewoon, vanuit logica oogpunt zeg maar.quote:
quote:Op donderdag 12 november 2015 08:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat je gewicht zoveel kan schelen van de ene op de andere dag, en dat dat niet altijd direct een link heeft met je eten/drinken. Ik drop wel eens 2 kg van de ene op de andere dag. Om er dan vervolgens weer 1,5 bij aan te krijgen, of juist niks. Dat is toch bijzonder? Gewoon, vanuit logica oogpunt zeg maar.
Ja, ik gebruik hetzelfde argument om iedere dag te wegenquote:Op donderdag 12 november 2015 08:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]is het idd ook. Vochthuishouding vooral gok ik.
Ben nog ongesteld ook btwHeeft bij mij dus niet per se tot gevolg dat ik veel vocht vast hou.
Maar dat is wel precies de reden dat ik elke dag wil wegen. Stel dat ik het maar 1x per week of maand doe en net precies op een dag dat er een piek is..![]()
Misschien was dat het wel danquote:Op donderdag 12 november 2015 08:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou het vocht altijd vast in de paar dagen vóór mijn menstruatie. Zodra de dijk doorbreekt spoelt al het water weg
quote:Op donderdag 12 november 2015 07:50 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
77,7
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
77 is mijn 1e harde doel. Had eerlijk gezegd even een hard hoofd er in of ik dat nog voor 2016 zou behalen maar ik kan het nu bijna aanraken
Goffer die pastasaus klinkt altijd zo fingerlicking goodquote:Op donderdag 12 november 2015 08:28 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn slowroast pastasausbasis leverde weer 13 porties op gisteren! 13 weken een snelle maar gezonde maaltijd voor na het sportenik kan erg gelukkig worden van hamsteren
#royalsadness
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
en hij is zo simpel te maken!quote:Op donderdag 12 november 2015 08:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Goffer die pastasaus klinkt altijd zo fingerlicking good
quote:Op donderdag 12 november 2015 08:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh god... daar kan ik altijd zo slecht tegen! Brrrr, ik zit hier plaatsvervangend te rillen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
*noteert*quote:Op donderdag 12 november 2015 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en hij is zo simpel te maken!
Deze lading bestaat uit:
9 rode paprika's
1 kleine seizoenspompoen
Stuk of 12 trostomaten
3 rode uien
3 single clove knoflook
Lading willekeurige kruiden etc eroverheen zoals chilli, oregano, paprika poeder zout, peper
2 uur in de oven op euh.. 170?
Daarna met een blik tomatenblokjes en wat tomatenpuree met de staafmixer pureren. 2 soeplepels per 2-persoonsportie is genoeg.
Wat ik doe, vervolgens, is:quote:Op donderdag 12 november 2015 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*noteert*
En dan? Gewoon over pasta heen oid?
idd, ik pak altijd zo'n 400 gramquote:Op donderdag 12 november 2015 08:51 schreef Sunnythesun het volgende:
1 soeplepel pp klinkt wel als weinig eigenlijk. Ik wil altijd veel saus
Ook in de OP receptenlijstquote:Op donderdag 12 november 2015 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en hij is zo simpel te maken!
Deze lading bestaat uit:
9 rode paprika's
1 kleine seizoenspompoen
Stuk of 12 trostomaten
3 rode uien
3 single clove knoflook
Lading willekeurige kruiden etc eroverheen zoals chilli, oregano, paprika poeder zout, peper
2 uur in de oven op euh.. 170?
Daarna met een blik tomatenblokjes en wat tomatenpuree met de staafmixer pureren. 2 soeplepels per 2-persoonsportie is genoeg.
met de room erbij heb je niets tekort aan sausquote:Op donderdag 12 november 2015 08:51 schreef Sunnythesun het volgende:
1 soeplepel pp klinkt wel als weinig eigenlijk. Ik wil altijd veel saus
Ik doe dan ook nooit room er bij bij rode sausquote:Op donderdag 12 november 2015 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
met de room erbij heb je niets tekort aan saus. Het is echt precies goed zo, vind ik
Ik schommel nu wel heel erg heftig, maar er zijn ook periodes dat ik elke dag precies hetzelfde weeg terwijl ik best veel eet, veel water drink en sport. En dan op de ons af hetzelfde. Vind ik ook zo bijzonder.quote:Op donderdag 12 november 2015 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Dat je gewicht zoveel kan schelen van de ene op de andere dag, en dat dat niet altijd direct een link heeft met je eten/drinken. Ik drop wel eens 2 kg van de ene op de andere dag. Om er dan vervolgens weer 1,5 bij aan te krijgen, of juist niks. Dat is toch bijzonder? Gewoon, vanuit logica oogpunt zeg maar.
*eronder plaktquote:Op donderdag 12 november 2015 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik doe, vervolgens, is:
Uitje en paprika in stukjes en bakken voor nog wat extra bite. Baconblokjes erbij, met wat zongedroogde tomaatjes in stukjes. Klein scheutje room (70ml?) en dan de gekookte pasta erbij.
Serveren op een groot bed van rucola en met wat raspkaas.
Niet om te lezen, om aan te refereren ipv dat je je de pestpokke zoekt naar 'waar stond dat recept ook al weer'.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstjes in OPs. Pure aids. Niemand leest 't toch![]()
En da's mooi kut, MF!
SPOILER: Veelgebruikte receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Ik ook welquote:Op donderdag 12 november 2015 09:32 schreef Barreltje het volgende:
ik ben voor de spoiler optie in de OP
quote:Op donderdag 12 november 2015 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet om te lezen, om aan te refereren ipv dat je je de pestpokke zoekt naar 'waar stond dat recept ook al weer'.
Zoiets:Zoals in het FOK!kookboek is dan alweer beter in 'n spoiler jaSPOILER: Veelgebruikte receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Nice!quote:Op donderdag 12 november 2015 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Na 2 weken niet gewogen te hebben gaf de weegschaal 89,5 aan
Dus ik geloof nu toch echt dat ik mijn eerste doel van onder de 90 gehaald heb
Eens kijken of er nog een of twee kilo af wil dit jaar.
#fattie4everquote:Op donderdag 12 november 2015 10:09 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn weegschaal is STOM. STOM ZEG IK JE. IK HAAT MIJN WEEGSCHAAL.![]()
Eergisteren: 83,7.
Gisteren: 84,3.
Vandaag: 85,1.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn vrouw is straks al weg als ik thuis kom, dus HF wordt doorgeschoven naar morgen.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:06 schreef MutedFaith het volgende:
O: Crackers met rauwe ham
T: BWL #21
L: Mosterdsoep uit de bedrijfskantine
T: Komkommer
T: Skyr framboos
D: Tosti's met 30+ kaas, rauwe ham en tomatenketchup
S: IJshockeytraining
Ik heb een superawesome recept incl. tweaks om m iets gezonder te maken.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:23 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat MOET ik gewoon een keer maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |