abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157519171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.
Oh en bij vlagen laat hij toffe dingen zien, maar ik zie Vergne niet als minder en die rijdt nu rondjes in een golfkarretje.
.
pi_157519515
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Als dat alles was wat je wilde zeggen was dat een ware eyeopener zeg.

Op mij kwam het eerder over dat Red Bull zijn talenten niet voldoende kansen gaf. En dat is niet zo.
pi_157519702
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Zelf vond ik dat Alguersuari nog wel een kans verdiende. Leuke, aanvallende rijder.

Maar goed, dan ga je praten over individuele gevallen waarover je altijd van mening kan verschillen. Bovendien is het voor ons ook altijd wat moeilijker te beoordelen omdat we niet weten hoe iemand werkt en hoe hij in een groep ligt of feedback geeft.

Bottom line is dat als die jongens lang genoeg de kans hebben gehad. Als je na tien wedstrijden nog niet hebt kunnen overtuigen wordt je niet zomaar aan de dijk gezet.
pi_157566530
Even een paar nieuwsfeiten die ik tegenkwam.

Red Bull heeft zich ingeschreven voor 2016. Dus het lijkt aannemelijk dat ze volgend jaar op de grid staan. Waarschijnlijk met Infiniti gebadgete Renault motoren.

Sainz en Verstappen zijn door Tost bevestigd voor 2016 bij Toro Rosso. Dat betekent dat alleen de stoeltjes bij Manor nog niet bekend zijn.

Dave Ryan (ex McLaren) is de nieuwe Sporting Director bij Manor. Alex Wurz is gevraagd als Team Principale, nu Lowdon en Booth het team na Abu Dhabi verlaten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 15 november 2015 @ 21:58:11 #80
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_157583768
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.

http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
pi_157648383
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 18 november 2015 @ 15:05:54 #82
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157648519
quote:
Weet je niet, ze hebben zo veel sport events
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157663001
quote:
Tot en met 2019 hebben ze nog een deal toch?
pi_157663859
t/m 2018.
pi_157676022
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/

Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.

quote:
“There is no obligation [to take Illien], and there is nothing that is coming from us top down, from Red Bull. There is just a clear willingness to find a solution as quickly as possible.

“Mario has access to a pool of resources that we don't have access to right now. So in that respect, we are a bit handicapped by the lack of medium to long term visibility of our F1 programme, because when I want to talk to someone, if I want to take someone from Andy Cowell's [Mercedes] group, what do I tell the guy?

“He is part of one of the most successful ventures in F1 history from a power perspective, and what do I say? What type of project do I have? What type of dream do I have? There is nothing to say. It is a handicap.

“So I think it is better to use some facilities that already exist. But I also say that it is a short term fix. I am not saying it is long term plan.”
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.

[ Bericht 62% gewijzigd door Fer op 19-11-2015 19:54:31 ]
.
pi_157686711
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/

Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.

[..]

Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.
Ze hebben ook een voormalig hoofd van de Mercedes engine department in huis gehaald. Axel Wendorff.

http://www.auto-motor-und(...)da-auf-10242916.html

En ook Honda schakelt externe adviseurs in.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157686847
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:58 schreef Yvie_lu het volgende:
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.

http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
Nee, dat hebben ze laten vallen.

SPT / [F1 Algemeen] 2015 Formula 1 GP's #141 Grand Prix van Brazilië
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:58:41 #89
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_157693142
tgruener twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 13:28:02 Mario Illien confirmed: Ilmor has applied for the 2017 #F1 alternative engine tender. AMuS exclusive (in German): https://t.co/rbZRhEQipZ reageer retweet
Bijbehorende thread op Reddit, met een handige samenvatting van de situatie op dit moment:

quote:
• Illien confirmed to AMuS that Illmor have applied for the alternative engine tender
• Competitors will probably be Cosworth and AER

--------------------------------

• FIA will make a decision on December 2nd, before that the proposal has to go through the Strategy Group and F1 Commission on November 24th
• The FIA defined the requirements intentionally broad and not based on IndyCar engine regulations (2.2L V6) to get as many applications as possible
• AER, for example, have a 2.5L engine in their program
• Illmor seems most promising applicant, because they could modify their existing IndyCar engine to meet the FIA's requirements relatively easily conversion from ethanol to petrol not too difficult; charge air coolers, which are not allowed in IndyCar, makes the conversion easier.
Lowering the crankshaft by 10 mm is a bigger challenge, because it requires modification to block, sump, and cylinder heads increasing the power output to around 900 hp (almost 200 more than in IndyCar) is manageable; the engines are used to stress and have no problems running at full power for 3h during the 500 mile races

--------------------------------

• Before a decision has been made Illien does not want to comment on a possible collaboration with Renault on their V6 hybrid engine
• According to Cyril Abiteboul Renault have started to reconsider Illmor's cylinder head solution, after their own disappointed in Brazil
• The collaboration would affect all Renault-powered teams, the regulations do not allow Red Bull to have their own version of the engine
pi_157696603
Volgend jaar maar twee pre-season testsessies. Deze zijn van:
• 22 tot 25 februari 2016 en
• 1 tot 4 maart 2016.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157697658
Sja wordt steeds minder inderdaad.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:36:10 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157701455
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken ;)

Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157701568
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:36 schreef nils7 het volgende:
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken ;)

Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:40:50 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157701626
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
Chevy toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157704366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Chevy toch?
Ja, ik zie het.

De Honda v8 Indycar en tegenwoordig dus de 2.2 V6 Turbo, maar dan voor Chevrolet. De Honda 2.2 V6 is in eigen huis ontwikkeld.

En in het verleden voor Cosworth en Mercedes, wat iss slet is het eigenlijk.
.
pi_157717712
Iemand die ook de race of champions kijkt ?
pi_157717773
ja gekeken van gisteren
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157717814
Nu de echte :), jammer dat het geen kart wedstrijd is.. :(
pi_157718470
Was best close tussen button en massa , 0,02 sec :D
  maandag 23 november 2015 @ 22:07:42 #100
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157774142
Iemand teveel geld en zin om een full-size F1-simulator wagen in zijn woonkamer te zetten :P

http://www.costco.co.uk/v(...)car-simulator-140490
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')