SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door McTwente op 12-11-2015 20:53:25 ]![]()
^^ Topic-titel: Dat zou verboden moeten worden. Gelukkig afgestraft door een paar Zeeuwse mosselen. Goed gedaan, een pr!Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Zeg Mossel, jouw tijden op de HM en M staan eigenlijk in geen verhouding tot jouw tijden op de kortere afstanden. Snelle spiervezels blijkbaar.![]()
Dat klopt, maar bedenk je dat mijn beste marathons wel twee keer de Kustmarathon was. Dat is niet te vergelijken. IN Rotterdam liep ik mezelf kapot, dus daar ging het niet goed. Wat betreft de halve marathons. Die loop ik bijna nooit, dus dat zegt niet zo heel veel.quote:Op maandag 9 november 2015 09:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Zeg Mossel, jouw tijden op de HM en M staan eigenlijk in geen verhouding tot jouw tijden op de kortere afstanden. Snelle spiervezels blijkbaar.
Maar ik denk ook wel dat ik gewoon beter ben in korte afstanden tot 10km dan de langere.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De finishfotograaf gisteren vond een aktiefoto van mij, waar ik dan in mooie soepele tred over de eindstreep vlieg, niet nodig. In plaats daarvan een kiekje terwijl ik lekker ontspannen in het zonnetje lig na te genieten.![]()
Man, wat ben ik kapotgegaan gisteren![]()
Gave foto!quote:Op maandag 9 november 2015 09:13 schreef Mr.B. het volgende:
De finishfotograaf gisteren vond een aktiefoto van mij, waar ik dan in mooie soepele tred over de eindstreep vlieg, niet nodig. In plaats daarvan een kiekje terwijl ik lekker ontspannen in het zonnetje lig na te genieten.![]()
Man, wat ben ik kapotgegaan gisteren
En wat Zwabber hieronder gaat zetten!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oneindig keer tig beter dan geposeerde happy-de-pappy-kijk-mij-eens-leuk-zijn-maar-niet-mijn-best-doen-foto's (met uitzondering van moblo, die mag dat van mij).quote:Op maandag 9 november 2015 09:13 schreef Mr.B. het volgende:
Man, wat ben ik kapotgegaan gisteren![]()
Ja, dat is mooi foto bewijs voor het kapot gaanquote:Op maandag 9 november 2015 09:13 schreef Mr.B. het volgende:
Man, wat ben ik kapotgegaan gisteren
Hier maar een afspraak gemaakt bij de fysio, knie blijft dik na het lopen en klachten die kunnen wijzen op een lopersknie steken weer de kop op...
Alleen kan ik pas volgende week terecht bij de fysio waar ik altijd heen ga...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Nog van de wedstrijd van vorige week? Het zit je niet bepaald meequote:Op maandag 9 november 2015 09:18 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi foto bewijs voor het kapot gaan
Hier maar een afspraak gemaakt bij de fysio, knie blijft dik na het lopen en klachten die kunnen wijzen op een lopersknie steken weer de kop op...
Alleen kan ik pas volgende week terecht bij de fysio waar ik altijd heen ga...![]()
![]()
Man heeft een PR gelopen op de 5km. Hij traint nu net een maandje (daarvoor wel op de loopband binnen) en dit was zijn eerste wedstrijd. We hebben ook voornl. rond de 5 /5.5km getraind met steeds kortere pauzes. Deze 5km heeft hij aan 1 stuk gelopen, iets wat een van zijn doelen was. en dus zijn PR aanscherpen, wat nu op 31:30 staatquote:![]()
Ik vond het voornl. erg tof om hem onderweg te coachen, zijn tussentijden te noemen, en elke kilometer aan te kondigen en ben heel trots op zijn prestatie. Ik vind het ook een verrijking samen te lopen en zelf even niet te hoeven focussen op snelheid en prestatie. Ik merk ook dat ik dankzij het samen trainen weer netjes drie keer in de week loop. De klad was erin gekomen.
Wat fotootjes van de Krollenloop: (die waren tr. lekker)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Prima eerste wedstrijd dus! en die krollen die waren er dus wel bij de finish ;-)quote:Op maandag 9 november 2015 09:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Man heeft een PR gelopen op de 5km. Hij traint nu net een maandje (daarvoor wel op de loopband binnen) en dit was zijn eerste wedstrijd. We hebben ook voornl. rond de 5 /5.5km getraind met steeds kortere pauzes. Deze 5km heeft hij aan 1 stuk gelopen, iets wat een van zijn doelen was. en dus zijn PR aanscherpen, wat nu op 31:30 staat![]()
Ik vond het voornl. erg tof om hem onderweg te coachen, zijn tussentijden te noemen, en elke kilometer aan te kondigen en ben heel trots op zijn prestatie. Ik vind het ook een verrijking samen te lopen en zelf even niet te hoeven focussen op snelheid en prestatie. Ik merk ook dat ik dankzij het samen trainen weer netjes drie keer in de week loop. De klad was erin gekomen.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
ja, ik dacht ook dat ik ze zelf moest kopenquote:Op maandag 9 november 2015 09:37 schreef mytec het volgende:
[..]
Prima eerste wedstrijd dus! en die krollen die waren er dus wel bij de finish ;-)Heb ook een tegoedbon in mijn goodybag gekregen: 10 krollen voor 7,50
. Ze werden echter direct na de finish uitgedeeld (een halve dan): een lekker anijsbroodje, besmeerd met een soort boter en daarop een zompige, zachte speculaas
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, van die wedstrijd, heb poot hoog gehad, trok pas donderdag echt weg. Gisterenochtend gelopen en nu ook weer reactie van de knie en daarnaast ook wat zeurende brandende pijn aan de buitenkant net onder de knie. Voor mij genoeg om er even naar te laten kijkenquote:Op maandag 9 november 2015 09:32 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Nog van de wedstrijd van vorige week? Het zit je niet bepaald mee<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Leuke medaille en lekkere cakejes bij de Krollenloop, zo te zien. Mooie tijd van meneer SEMTEX in een eerste wedstrijd.![]()
Leuk zeg! En fijn dat jij er ook een voordeel uit haalt, uit het meelopen met je meneerquote:Op maandag 9 november 2015 09:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Man heeft een PR gelopen op de 5km. Hij traint nu net een maandje (daarvoor wel op de loopband binnen) en dit was zijn eerste wedstrijd. We hebben ook voornl. rond de 5 /5.5km getraind met steeds kortere pauzes. Deze 5km heeft hij aan 1 stuk gelopen, iets wat een van zijn doelen was. en dus zijn PR aanscherpen, wat nu op 31:30 staat![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Goed gelopen Mossel en Semtex en man!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Inderdaad zeg goed gelopen Mossel, Semtex en je man. Fijn dat je daardoor zelf ook weer 3x kan trainen ! Ziet er trouwens lekker uit die Krollenloop. Volgend jaar dan maar
Balen Maleduck. Hoop dat het snel wat beter gaat. En je gewoon weer zonder pijn kunt lopen.
Ik mag straks weer naar mijn fysio. En als het van hem ook mag dan vanavond (proberen) volledig mee te trainen zonder af te haken
[ Bericht 0% gewijzigd door xMissi op 09-11-2015 16:29:18 (Spelfouten....) ]![]()
Apart hoor, toen ik nog van 0-5km aan het trainen was had ik het af en toe zwaarder dan dat ik nu 13km loop. Hardlopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
http://www.runnersweb.nl/(...)&utm_campaign=buffer
Leuke winactie! Ik doe niet mee want geen voorjaarsmarathon-plannen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
NaAR!quote:Op maandag 9 november 2015 15:30 schreef xMissi het volgende:
Inderdaad zeg goed gelopen Mossel, Semtex en je man. Fijn dat je daardoor zelf ook weer 3x traind ! Ziet er trouwens lekker uit die Krollenloop. Volgend jaar dan maar
Balen Maleduck. Hoop dat het snel wat beter gaat. En je gewoon weer zonder pijn kunt lopen.
Ik mag straks weer na mijn fysio. En als het van hem ook mag dan vanavond (proberen) volledig mee te trainen zonder af te haken
Doe rustig aan héSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
SEM en SEMman, goed gedaan! Dat is heel netjes voor een 1e 5km
Net 10km op wolkjes gelopenRegenwolkjes die werden voortgeblazen door rukwinden, maar boh wat liep dat lekker
. Echt helemaal ontspannen gelopen, zonder enige moeite.
![]()
Waarom staat er geen datum bij? Ik wil weten hoe kort die op de HM van Berlijn zit. 3 april dus, dan kan ik nietquote:Op maandag 9 november 2015 16:20 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)&utm_campaign=buffer
Leuke winactie! Ik doe niet mee want geen voorjaarsmarathon-plannen
McTwente, wil je mij bij de 7^^ verplaatsen van de dag naar de nacht?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 9 november 2015 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
McTwente, wil je mij bij de 7^^ verplaatsen van de dag naar de nacht?![]()
![]()
![]()
Jij gaat vliegen, zondag!quote:Op maandag 9 november 2015 16:38 schreef GotC het volgende:
SEM en SEMman, goed gedaan! Dat is heel netjes voor een 1e 5km
Net 10km op wolkjes gelopenRegenwolkjes die werden voortgeblazen door rukwinden, maar boh wat liep dat lekker
. Echt helemaal ontspannen gelopen, zonder enige moeite.
@gups: meh. Maar wel leuk dat je in ieder geval de nacht nog kan lopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Precies, zo zie ik het ook. Ik ben blij dat ik nog kon wisselen.quote:Op maandag 9 november 2015 17:41 schreef Murmeli het volgende:
@gups: meh. Maar wel leuk dat je in ieder geval de nacht nog kan lopen.
Natuurlijk, het is stom en jammer en alles. Maar ik had die 15km met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch niet gehaald. Dan heb ik een ritje in de bezemwagen, een DNF en een kutdag. Wáárom zou ik dat doen, als ik ook lekker de 7km kan doen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik niet?quote:Op maandag 9 november 2015 09:18 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Oneindig keer tig beter dan geposeerde happy-de-pappy-kijk-mij-eens-leuk-zijn-maar-niet-mijn-best-doen-foto's (met uitzondering van moblo, die mag dat van mij).
En jammer gup! Maar met een goed gevoel 7km lopen is véél toffer dan 15km er misschien net we/niet uit kunnen persen.![]()
Ja, das zeker heel fijn!quote:Op maandag 9 november 2015 17:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, zo zie ik het ook. Ik ben blij dat ik nog kon wisselen.
Natuurlijk, het is stom en jammer en alles. Maar ik had die 15km met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch niet gehaald. Dan heb ik een ritje in de bezemwagen, een DNF en een kutdag. Wáárom zou ik dat doen, als ik ook lekker de 7km kan doen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jammer Gupsie. Ik ben ervan overtuigd dat je het had gekund met de goede voorbereiding
Maar lekker genieten maar van die 7 km. Het is al bijna zover!
Hoop dat morgen dan eindelijk mijn startnummer bij de post zit![]()
![]()
quote:Op maandag 9 november 2015 16:04 schreef DeLuna het volgende:
Apart hoor, toen ik nog van 0-5km aan het trainen was had ik het af en toe zwaarder dan dat ik nu 13km loop. Hardlopen
Super gelopen! En ik vond het van 0 naar 5km opbouwen ook zwaarder dan van 10 naar 15.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Mossel: goed zeg!!
Geldt ook voor mr semtex, leuk zo'n eerste mijlpaal.![]()
Vast wel. Maar ik kreeg een pijntje. Trouwens, afgelopen zondag wel pijnloos gelopen! Dat dan weer wel, al werd het zondag wel duidelijk dat die 15km niet te doen ging zijn. Nou ja, jammer dan. Gelukkig mag ik gewoon wisselen naar de 7km, de 7^^ organisatie is lief.quote:Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Quoi het volgende:
Jammer Gupsie. Ik ben ervan overtuigd dat je het had gekund met de goede voorbereiding
Maar lekker genieten maar van die 7 km. Het is al bijna zover!
Hoop dat morgen dan eindelijk mijn startnummer bij de post zit![]()
Ik kan me er eerlijk gezegd écht niet druk om maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 9 november 2015 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ik kreeg een pijntje. Trouwens, afgelopen zondag wel pijnloos gelopen! Dat dan weer wel, al werd het zondag wel duidelijk dat die 15km niet te doen ging zijn. Nou ja, jammer dan. Gelukkig mag ik gewoon wisselen naar de 7km, de 7^^ organisatie is lief.
Ik kan me er eerlijk gezegd écht niet druk om maken.Terecht. Ook dat komt weer goed, maar is een behoorlijke tegenvaller voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat balen inderdaad Gups en we hebben nog niet eens samen gelopen...![]()
Maar kop op, komt goed! En zaterdagavond lekker 7km genieten!![]()
![]()
Klote guppy! Wel fijn dat je iig de 7^^nacht kunt lopen. Misschien zie ik je nog wel.
Ik heb net weer getraind! Ging best goed. We gingen een paar x (bijna) een km op je wedstrijdtempo rennen. Nouja de snelste deed een km de rest stopte dan gewoon bij het fluitje van de trainer. Ik moest op hartslag trainen. 170/175. Nou goed de hartslag zat dus steeds rond 180.. Maakt verder niet uit maar tijdens een wedstrijd zet ik hem nooit op hartslag maar op afstand en tempo. Dus was even wennen om echt steeds daarop te letten.
Ik heb alleen even niet zoveel vertrouwen in zaterdag. Ik loop het vast wel uit maar toch. Ik had geloof ik als streeftijd 45/50 minuten neergezet. Weet niet of ik dat wel haal. Voel me zo traag de laatste tijd
linkje; http://app.endomondo.com/workouts/630461628/19432788![]()
Dappere beslissing Guppy, zou ik niet kunnen!
Gisteren voor het eerst sinds drie weken weer lekker gelopen. Heerlijk rustig op twee segmentjes na, wara ik ook meteen een PR liep. Merkte wel dat ik links nog steeds flink krachtverlies heb. In een sprint ben ik meer aan het hinkelen dan volwaardig aan het sprinten. Deze week mezelf toch dwingen de fysio op te zoeken.
Heb voor de voorpret op Egmond alvast een groep op Strava aangemaakt.
https://www.strava.com/clubs/167062Life is what you make it.![]()
Buh! Stom Gups!
Kwam er vanavond achter dat een pittige training met tussendoor squats, deathlifts, burpees, planking en jumping jacks enzo best pittig is een dag na een 5k.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
http://www.mudsweattrails.nl/pijnstillers_bij_ultratrails
Interessant artikel moet ik zeggen. Zijn er hier veel mensen die pijnstillers rondom het hardlopen gebruiken? Ik heb het bij mijn eerste wedstrijd gedaan en ben toen zo diep gegaan dat ik een paar dagen niet goed kon lopen na een 5 km wedstrijd, dus voor mij sinds dien een no-go...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja ik ben benieuwd, over 2 weken 14,5 km. En 3 weken later is de Bruggenloop alquote:Op maandag 9 november 2015 18:39 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Super gelopen! En ik vond het van 0 naar 5km opbouwen ook zwaarder dan van 10 naar 15.
En Mossel: goed zeg!!
Geldt ook voor mr semtex, leuk zo'n eerste mijlpaal.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Vast wel eens vanwege hoofdpijn en dan lopen, maar niet bewust. Lijkt me ook niet verstandig.quote:Op maandag 9 november 2015 21:43 schreef MaleDuck het volgende:
Interessant artikel moet ik zeggen. Zijn er hier veel mensen die pijnstillers rondom het hardlopen gebruiken? Ik heb het bij mijn eerste wedstrijd gedaan en ben toen zo diep gegaan dat ik een paar dagen niet goed kon lopen na een 5 km wedstrijd, dus voor mij sinds dien een no-go...
Hier schrok ik wel van:Hoe wil je je lichaam voor de gek houden zeg..quote:‘Ik heb drie dagen voor de marathon dagelijks 4000 mg paracetamol en 2400 mg ibuprofen genomen (verdeeld over drie momenten per dag) om een spiegel te hebben tegen pijn. Op de dag van marathon zelf nam ik ‘s ochtends weer 1000 mg paracetamol en 800 mg ibuprofen en onderweg heb ik 1 mg codeine-tabletten moeten nemen... Dit deed ik in overleg met een arts en ik ben na de marathon direct gestopt met pijnstillers slikken.’ - See more at: http://www.mudsweattrails(...)sthash.xyqK2934.dpufJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
2 tabletjes Voltaren (diclofenac sodium) om de 4-6 uur tijdens mijn 100 miler in de laatste 12 uur.quote:Op maandag 9 november 2015 21:43 schreef MaleDuck het volgende:
Interessant artikel moet ik zeggen. Zijn er hier veel mensen die pijnstillers rondom het hardlopen gebruiken? Ik heb het bij mijn eerste wedstrijd gedaan en ben toen zo diep gegaan dat ik een paar dagen niet goed kon lopen na een 5 km wedstrijd, dus voor mij sinds dien een no-go...
It is called runners candy for a reason
Maar tijdens, een marathon, de Kepler Challenge of de 80km in Naseby zou ik niets gebruiken.
Dat soort afstanden moeten imo zonder hulpmiddelen kunnen
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 09-11-2015 22:07:55 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dus zo'n 100 miler kan volgens jou RD niet zonder hulpmiddelen?
Het is natuurlijk ook niet normaal. die afstanden.![]()
Ik heb ook niet het idee dat het soort pijn dat je tijdens loopwedstrijden hebt het soort pijn is dat goed onderdrukt wordt door pijnstillers? Tenzij je echt last van gewrichten krijgt of zo, dan wel.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zou wel eens een groep testers willen zien die dan b.v een 100 miler doen en dan een groep met, een groep zonder en een groep placebo. En dan met een goeie vragenlijst en interviews en dan ben ik benieuwd naar de uitslag.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Voor mij is het een no-go in ieder geval...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
In mijn groep loopt ook een cardioloog en hij is een fel tegenstander van pijnstillers, vooral bij langere afstanden als de marathon. Waarom precies weet ik niet meer, maar volgens hem zit aan het gebruik daarvan dan behoorlijke risico's.![]()
Goed bezig!quote:Op maandag 9 november 2015 21:36 schreef mosselmossel het volgende:
Buh! Stom Gups!
Kwam er vanavond achter dat een pittige training met tussendoor squats, deathlifts, burpees, planking en jumping jacks enzo best pittig is een dag na een 5k.
Is een deathlift nog weer anders dan een deadlift?
Daar ben ik met crossfit nu wat krachtprogrammaatjes mee aan het doen.
Conclusie tot nu toe is dat de kracht flink ondermaats is.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Deathliftquote:Op maandag 9 november 2015 22:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Goed bezig!
Is een deathlift nog weer anders dan een deadlift?
Daar ben ik met crossfit nu wat krachtprogrammaatjes mee aan het doen.
Conclusie tot nu toe is dat de kracht flink ondermaats is.
Deadlift
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Iets met signalen van je lichaam en te ver gaan waarschijnlijk. Je lichaam schreeuwt brand! maar helaas je voelt het niet echt.quote:Op maandag 9 november 2015 22:32 schreef Mr.B. het volgende:
In mijn groep loopt ook een cardioloog en hij is een fel tegenstander van pijnstillers, vooral bij langere afstanden als de marathon. Waarom precies weet ik niet meer, maar volgens hem zit aan het gebruik daarvan dan behoorlijke risico's.![]()
Grappig, nu pas zie ik wie de auteur van het artikel is. Een bekende(en groot voorbeeld op schrijfvlak)
![]()
Het kon geloof ik ook erg slecht voor je nieren zijn en zou zelfs tot problemen met het hart kunnen leidenquote:Op maandag 9 november 2015 22:49 schreef mytec het volgende:
[..]
Iets met signalen van je lichaam en te ver gaan waarschijnlijk. Je lichaam schreeuwt brand! maar helaas je voelt het niet echt.![]()
Als cardioloog is hij bang dat een hartinfarct dan niet goed opgemerkt wordt? Het zal niet voor het eerst zijn dat een marathonloper met verkalkte kransslagaders doorloopt.quote:Op maandag 9 november 2015 22:32 schreef Mr.B. het volgende:
In mijn groep loopt ook een cardioloog en hij is een fel tegenstander van pijnstillers, vooral bij langere afstanden als de marathon. Waarom precies weet ik niet meer, maar volgens hem zit aan het gebruik daarvan dan behoorlijke risico's.
Hardlopers zijn niet voor niets doodlopers.
Hier nog nooit met pijnstillers gelopen. Ik heb eigenlijk nooit echt pijn bij het lopen. Alleen een paar keer ontzettende zenuwpijnen of zo na lange duurlopen en na de marathons. Het komt dan eigenlijk niet in me op om iets te slikken. Het gaat na een half uur tot paar uur ook wel over.![]()
misschien had het wel gekund maar na een uurtje of 18 begonnen de benen dusdanig "zeer" te doen dat de voltaren hielp om "de scherpe kantjes er af te halen", wetende dat ik op dat moment nog zo'n 12 uur voor de boeg had.quote:Op maandag 9 november 2015 22:09 schreef Quoi het volgende:
Dus zo'n 100 miler kan volgens jou RD niet zonder hulpmiddelen?
Het is natuurlijk ook niet normaal. die afstanden.
Maar de doseringen die in het artikel staan zijn in mijn ogen gekkenwerk, ga dan wat harder/beter trainen zou ik zeggen als je zo een marathon door moet komen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat zal zaterdag vast wel meevallen. Door de wedstrijdadrenaline ga je wat harder.quote:Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef xMissi het volgende:
Ik heb alleen even niet zoveel vertrouwen in zaterdag. Ik loop het vast wel uit maar toch. Ik had geloof ik als streeftijd 45/50 minuten neergezet. Weet niet of ik dat wel haal. Voel me zo traag de laatste tijd
Ik geloof dat ik ook 45 min heb opgegeven. Dat gaat me niet lukken, ik kan me moeilijk inhouden, maar ik hoop wel dat ik niet te hard van stapel ga en genoeg overhoud voor zondag.![]()
Het zijn de maximale doseringen. Kan net dus.quote:Op maandag 9 november 2015 23:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien had het wel gekund maar na een uurtje of 18 begonnen de benen dusdanig "zeer" te doen dat de voltaren hielp om "de scherpe kantjes er af te halen", wetende dat ik op dat moment nog zo'n 12 uur voor de boeg had.
Maar de doseringen die in het artikel staan zijn in mijn ogen gekkenwerk, ga dan wat harder/beter trainen zou ik zeggen als je zo een marathon door moet komen.
Sommigen leven op pijnstillers.
Hmm, ik geloof alleen dat de Ibuprofen dubbel gedoseerd is.![]()
geloof me, je voelt het tijdens een 100 miler echt nog wel, alleen is het een "goed" hulpmiddel om door te kunnen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:49 schreef mytec het volgende:
[..]
Iets met signalen van je lichaam en te ver gaan waarschijnlijk. Je lichaam schreeuwt brand! maar helaas je voelt het niet echt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
inderdaad, ik ben ook niet van plan om grens op te zoeken.,een 'hulpmiddel' voor mij en zeker niet 'the be all and end all' om een doel te bereiken. Tijdens een 100 miler weet je gewoon dat pijn er bij hoort...... so, suck it up buttercupquote:Op maandag 9 november 2015 23:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het zijn de maximale doseringen. Kan net dus.
Sommigen leven op pijnstillers.
Tijdens de Kepler wordt er in de race briefing altijd het advies gegeven om paracetamol te grbruiken als je toch iets wilt/moet nemen en zeker geen ibuprofen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor een 100 miler snap ik het wel. Een 80k ook. Voor mij is dat dezelfde categorie.
Maar dat is inderdaad wel anders dan koste wat het kost een serieuze blessure negeren en doorlopen met pijnstillers.
Op zo'n afstand weet je inderdaad dat het pijnlijk gaat worden, dan valt een pijnstiller meer onder de categorie 'Hokademping'.
Trouwens, mijn 2 snelle 10k's heb ik beide niet op mijn Hoka's gelopen, maar op New Balance (ook de hoogste demping). Zou het daaraan kunnen liggen?![]()
Dat geloof ik ook wel , maar neem aan dat jij wel een sporttest doet? Natuurlijk ken je je lichaam ook goed, helemaal bij zulke afstanden, en ja dat zal wel pijn doen (doet het ook aan je lichaam). Ibuprofen lijkt me niks anders opleveren dan maagklachten.quote:Op maandag 9 november 2015 23:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geloof me, je voelt het tijdens een 100 miler echt nog wel, alleen is het een "goed" hulpmiddel om door te kunnen.![]()
Done. Jammer dat de 15 km er niet in zit, maar wel verstandig dan.quote:Op maandag 9 november 2015 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
McTwente, wil je mij bij de 7^^ verplaatsen van de dag naar de nacht?![]()
Laatste info gehad voor zondag, ze weten wel hoe het moet, gratis biertje na de finish
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leader of the pack!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lekker!quote:Op dinsdag 10 november 2015 04:06 schreef Guard het volgende:
Laatste info gehad voor zondag, ze weten wel hoe het moet, gratis biertje na de finish
Ik ben echt een doosHeb vannacht gedroomd over de meijendelloop, dat ik steeds verkeerd liep en toen maar terug ben gelopen naar de start en me heb afgemeld
Gelukkig klopte het sowieso niet want de start was in een stad en er waren meerdere afstanden.
Anders maak je je 3 weken voor de start vast even druk over een loopje
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op maandag 9 november 2015 23:31 schreef wyccie het volgende:
Op zo'n afstand weet je inderdaad dat het pijnlijk gaat worden, dan valt een pijnstiller meer onder de categorie 'Hokademping'.![]()
love your way of thinking!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Kom hier ook maar weer eens buurten. Vanwege mijn verhuizing een maand nauwelijks hardlopen. Alleen tussendoor met de Ekiden meegedaan, wat nog redelijk ging na een week fulltime klussen.
Vanavond gaan we er maar eens op uit, straks eens even wat rondjes uitstippelen hier in de buurt.![]()
Op het moment dat ik -al is het alleen tussen mijn oren- afhankelijk word van het (preventief) nemen van medicijnen om mijn uitdagingen aan te kunnen gaan, kap ik met hardlopen
F means you're fucked![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2015 06:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
Cool, ze proberen bij jou ook uit de wind te lopen, herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leader of the pack!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2015 06:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
Goeie foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leader of the pack!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Thnx voor het vertrouwen geven! Komt ook wel goed.quote:Op maandag 9 november 2015 23:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat zal zaterdag vast wel meevallen. Door de wedstrijdadrenaline ga je wat harder.
Ik geloof dat ik ook 45 min heb opgegeven. Dat gaat me niet lukken, ik kan me moeilijk inhouden, maar ik hoop wel dat ik niet te hard van stapel ga en genoeg overhoud voor zondag.
Doen we trouwens nog een fokmeet zaterdag?
Jij gaat zaterdag en zondag? Lijkt me pittig maar jij kunt het vast wel!
En leuke foto RD![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: