Leek mij ook iets onbeduidends. Gewoon een kijkje in de keuken van het kartel.quote:Op maandag 9 november 2015 11:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt dat stukje nog terug dan van dat hangen? Leek me meer een montagefout of iets onbeduidends.
Ik ben ook heel blij dat Coach dood is. Wat een irritante sukkel zeg.
Precies, en dat kartel staat nu een beetje op een laag pitje en een zijspoor, dus denk niet dat we daar nog iets van gaan zien.quote:Op maandag 9 november 2015 11:29 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Leek mij ook iets onbeduidends. Gewoon een kijkje in de keuken van het kartel.
Ik had eigenlijk wel meer van die rol verwacht.quote:Op maandag 9 november 2015 13:37 schreef TLC het volgende:
Volgens mij heeft Koos Dobbelsteen in deze hele serie niet meer dan 4 regeltjes tekst gehad, waarvan 3,5 in deze aflevering waar ie dood gaat
Ben blij dat Kai er uit is. Met zn misselijke kopquote:Op maandag 9 november 2015 14:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel meer van die rol verwacht.
De dood van Kai sloeg ook nergens op trouwens
die rolstoel doet t em hè?quote:Op maandag 9 november 2015 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Op een of andere manier bleef ik steeds denken dat het niet Koos Dobbelsteen was, maar Koos Alberts. Eigenlijk lijken ze best op elkaar.
Dat is híj!quote:Op maandag 9 november 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ben wel blij dat Coach dood is, ik werd een beetje onrustig van zo'n stoere gangster die ik dan op maandagochtend weer op de radio Essent HR-ketels hoor aanprijzen.
met de vlam in de pijp is van henk wijngaardquote:Op maandag 9 november 2015 16:57 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is híj!Met de 'vlam in de pijp' via Koos Alberts naar Penoza.
(Ach wie zit er nu toch nog op mijn spitsvondige woordgrapjes te wachten)
Wij toch altijdquote:Op maandag 9 november 2015 16:57 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is híj!Met de 'vlam in de pijp' via Koos Alberts naar Penoza.
(Ach wie zit er nu toch nog op mijn spitsvondige woordgrapjes te wachten)
Daarom zeg ik ook via. Via het genre dan. Had ik Kleine jongen al genoemd?quote:Op maandag 9 november 2015 17:50 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
met de vlam in de pijp is van henk wijngaard
Het is erg ongeloofwaardig maar toch kijk ik met plezier. Het is een verstand op nul serie geworden. B-serie niveau maar vermakelijk.quote:Op zondag 8 november 2015 22:48 schreef ook_gek het volgende:
Wonderbaarlijk dat mensen het kansloos, ongeloofwaarlijk en slecht vinden..... Maar toch elke keer kijken en zelfs nog de moeite nemen om dat tot in detail hier komen melden.
Ik had toch meer van die rol verwacht. Soort van godfather op de achtergrond die de macht echt in handen had.quote:Op maandag 9 november 2015 13:37 schreef TLC het volgende:
Volgens mij heeft Koos Dobbelsteen in deze hele serie niet meer dan 4 regeltjes tekst gehad, waarvan 3,5 in deze aflevering waar ie dood gaat
quote:Op maandag 9 november 2015 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Op een of andere manier bleef ik steeds denken dat het niet Koos Dobbelsteen was, maar Koos Alberts. Eigenlijk lijken ze best op elkaar.
Ben het hier wel mee eens. Al hoeft voor mij seizoen 5 niet meer. De koek is op, gewoon stoppen.quote:Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Nautilus. het volgende:
Ik lees hier veel hoe slécht Penoza IV is, en om eerlijk te zeggen: dat is het ook. Dat komt omdat er geen degelijk script is. Het is hier dat je ziet hoe de seizoenen een dalende lijn vertonen: seizoen 1 was top, seizoen twee en drie hadden heel wat gebreken, maar waren uiteindelijk nog wel oké, omdat het script niet al te onnozel was. En dan is er seizoen 4 en is het definitief uit met de pret.
Probleem is dat het script zó geforceerd en overgecompliceerd is en dat de ontwikkelingen elkaar zó snel opvolgen dat het verhaal niet lekker meer in elkaar klikt. En daarom zijn de hoofdpersonages voortdurend bezig om de hopeloos ingewikkelde clou uit te leggen. Neem die clowneske scène afgelopen zondag: die Coach staat in het lang en breed uit te leggen waarom hij wat gedaan heeft, en welke gevolgen dat heeft voor het vervolg van de plot, terwijl Carmen gewoon dat pistool moet pakken en hem doodschieten. Een degelijk en gedoseerd verhaal heeft dat soort flutscènes niet nodig.
De acteurs doen wat ze kunnen, daar ligt het echt niet aan. Monic Hendrickx en Jacob Derwig zijn bovengemiddeld goede acteurs, maar bij dit soort verhaaltjes is het eigenlijk irrelevant of je kunt acteren of niet - je kunt enkel proberen om je gezicht te redden en boven de onzin van het script uit te stijgen.
Als dit het laatste seizoen is, dan zou dat tegelijkertijd begrijpelijk, maar ook heel jammer zijn. Want het zou jammer zijn als een serie die zo goed begon, eindigt als een sleazy misdaadverhaaltje dat onmogelijk serieus valt te nemen. Mijn tip voor seizoen V (als dat er komt): huur een goede scriptschrijver in, en dan niet een hired hand, maar een liefhebber die echt zijn stempel op de reeks kan drukken.
Die was van de vlam in de pijl...quote:Op maandag 9 november 2015 18:15 schreef Andromache het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook via. Via het genre dan. Had ik Kleine jongen al genoemd?
De koek is op, wel toepasselijk voor Penoza waar letterlijk in elke scene Andre Hazes de achtergrondmuziek is.quote:Op maandag 9 november 2015 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. Al hoeft voor mij seizoen 5 niet meer. De koek is op, gewoon stoppen.
dat is ook de fout van dit seizoen. Er zit genoeg potentie in maar het wordt allemaal maar snel snel afgeraffeld waardoor niks goed uit verf komt.quote:Op maandag 9 november 2015 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik had toch meer van die rol verwacht. Soort van godfather op de achtergrond die de macht echt in handen had.
Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.quote:Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Nautilus. het volgende:
Ik lees hier veel hoe slécht Penoza IV is, en om eerlijk te zeggen: dat is het ook. Dat komt omdat er geen degelijk script is. Het is hier dat je ziet hoe de seizoenen een dalende lijn vertonen: seizoen 1 was top, seizoen twee en drie hadden heel wat gebreken, maar waren uiteindelijk nog wel oké, omdat het script niet al te onnozel was. En dan is er seizoen 4 en is het definitief uit met de pret.
Probleem is dat het script zó geforceerd en overgecompliceerd is en dat de ontwikkelingen elkaar zó snel opvolgen dat het verhaal niet lekker meer in elkaar klikt. En daarom zijn de hoofdpersonages voortdurend bezig om de hopeloos ingewikkelde clou uit te leggen. Neem die clowneske scène afgelopen zondag: die Coach staat in het lang en breed uit te leggen waarom hij wat gedaan heeft, en welke gevolgen dat heeft voor het vervolg van de plot, terwijl Carmen gewoon dat pistool moet pakken en hem doodschieten. Een degelijk en gedoseerd verhaal heeft dat soort flutscènes niet nodig.
De acteurs doen wat ze kunnen, daar ligt het echt niet aan. Monic Hendrickx en Jacob Derwig zijn bovengemiddeld goede acteurs, maar bij dit soort verhaaltjes is het eigenlijk irrelevant of je kunt acteren of niet - je kunt enkel proberen om je gezicht te redden en boven de onzin van het script uit te stijgen.
Als dit het laatste seizoen is, dan zou dat tegelijkertijd begrijpelijk, maar ook heel jammer zijn. Want het zou jammer zijn als een serie die zo goed begon, eindigt als een sleazy misdaadverhaaltje dat onmogelijk serieus valt te nemen. Mijn tip voor seizoen V (als dat er komt): huur een goede scriptschrijver in, en dan niet een hired hand, maar een liefhebber die echt zijn stempel op de reeks kan drukken.
Andere de andere kant zou je juist kunnen zeggen. Omdat er maar weinig budget is, is het verstandig om het verhaal niet onnodig gecompliceerd te maken. Door heel de mensenhandel eruit te laten + die Atsma hadden ze al meer geld gehad om de juiste scenes wel goed te doen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.
Penoza zit aan de top van wat Nederland kan. Ik ken zat slechtere NL series.
Deed Coach dat niet gewoon om Carmen te stangen zodat ze afgeleid zou raken, hij zijn pistool kon trekken en haar neer kon schieten? En dat hij alles nog even nog een keer uitlegt is dan mooi meegenomen. Verder ben ik het wel met je eens dat dit seizoen gewoon een stuk minder was.quote:Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Nautilus. het volgende:
Huur dan Atsma, Lucien en Simon Zwart niet in maar besteed dat geld aan het scenario.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.
Vind het in Amerika echt wel 10 keer beter. Maar dit zit voor NL begrippen wel aan de top jaquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het uitlegde zodat het voor ons kijkers duidelijk werd.... Maar ja, dat had ook anders gekund, iets professioneler.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:53 schreef zarosje het volgende:
[..]
Deed Coach dat niet gewoon om Carmen te stangen zodat ze afgeleid zou raken, hij zijn pistool kon trekken en haar neer kon schieten? En dat hij alles nog even nog een keer uitlegt is dan mooi meegenomen. Verder ben ik het wel met je eens dat dit seizoen gewoon een stuk minder was.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:18 schreef Leandra het volgende:
Ik had dat gevoel niet trouwens, ik zag het als proberen uitstel van executie te krijgen door Carmen af te leiden, hij probeerde ook telkens het wapen op z'n rug te pakken, maar Carmen liet zich niet afleiden.
Ze had van mij wel eerder mogen schieten, maar dat is wat anders.
Zelfde hierquote:Op dinsdag 10 november 2015 19:18 schreef Leandra het volgende:
Ik had dat gevoel niet trouwens, ik zag het als proberen uitstel van executie te krijgen door Carmen af te leiden, hij probeerde ook telkens het wapen op z'n rug te pakken, maar Carmen liet zich niet afleiden.
Ze had van mij wel eerder mogen schieten, maar dat is wat anders.
We krijgen nog een seizoen 5.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:26 schreef franklop het volgende:
Maar goed, komende zondag al laatste aflevering dus? Zijn nog een hoop eindjes over,zal me een rommel (aflevering) geven
Is toch nog niet bevestigd?quote:
Sandrina lost dat probleem op. Pief, paf poef.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar sowieso zullen de verhaallijnen van bijv Van Zon moeen worden afgerond.
en dan zijn vingers naar zijn kinderen sturen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sandrina lost dat probleem op. Pief, paf poef.
Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:35 schreef franklop het volgende:
[..]
en dan zijn vingers naar zijn kinderen sturen?
stiefkinderen? dat heb ik dan gemistquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?
Ik meen me te herinneren dat het zijn stiefkinderen waren, maar die zijn natuurlijk beter af bij hun "liefhebbende" stiefvader de keurige zakenman, als opa de crimineel ook al dood is.
Dat zou nog wel een twist kunnen worden, dat de vader van die kinderen ineens op de stoep staat.
De nieuwe vijand van Carmen.... volgend seizoen.
Of de vader is Barry Atsma...de cirkel is rond.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?
Ik meen me te herinneren dat het zijn stiefkinderen waren, maar die zijn natuurlijk beter af bij hun "liefhebbende" stiefvader de keurige zakenman, als opa de crimineel ook al dood is.
Dat zou nog wel een twist kunnen worden, dat de vader van die kinderen ineens op de stoep staat.
De nieuwe vijand van Carmen.... volgend seizoen.
Dat meen ik me te herinneren....quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:13 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
stiefkinderen? dat heb ik dan gemist
OMG, en dat Barry Atsma dan ook degene is die bij de Mexicanen hing en al 5 jaar bij de politie zitquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of de vader is Barry Atsma...de cirkel is rond.
JAMMER?quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat meen ik me te herinneren....
[..]
OMG, en dat Barry Atsma dan ook degene is die bij de Mexicanen hing en al 5 jaar bij de politie zit
Oh dear, dat zou echt jammer zijn.
Nou, eigenlijk vooral jammer omdat we dan nog een seizoen met Atsma opgescheept zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
JAMMER?Geloofwaardig is het toch al niet meer dus dit kan nog wel bij.
Maar die opgeknoopte politie-informant was slechts een voetnoot en verder niet van belang. Het kan nooit Leeflang, Atsma, Storm, Luther, enzovoort zijn omdat die allemaal nadien nog te zien zijn geweest.
quote:Op woensdag 11 november 2015 17:24 schreef Hill28 het volgende:
De titel van dit topic is wel meesterlijk trouwens
quote:Op woensdag 11 november 2015 17:24 schreef Hill28 het volgende:
De titel van dit topic is wel meesterlijk trouwens
Dat is al heel lang bekendquote:Op donderdag 12 november 2015 21:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Herkenden jullie trouwens zondag ook ineens dat zoontje van Van Zon? (Voor degenen die ook Overspel kijken).
Irwan is ook uit de dood opgestaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, haha. Ik had het nog niet gehoord en het viel me zondag ineens op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef Flitskikker het volgende:
Held!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ligt het aan mij of is hij deze keer van betere kwaliteit?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
Je bent een held Flitskikker, bedankt voor het vervroegde kijkplezier de afgelopen weken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door alexmazereeuw op 15-11-2015 01:22:18 ]
En natuurlijk heel erg veel dank voor het vroege kijkplezier dit seizoen! Heerlijk dat ik nu vrijdagnacht alles al kon zien. Held!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 21:00 schreef PizzametKebab het volgende:
[..]
Held!
En ligt het aan mij of is hij deze keer van betere kwaliteit?
quote:
quote:Op vrijdag 13 november 2015 23:16 schreef nom-de-guerre het volgende:
[..]
Je bent een held Flitskikker, bedankt voor het vervroegde kijkplezier de afgelopen weken!
quote:
Graag gedaan allenquote:Op zondag 15 november 2015 01:14 schreef alexmazereeuw het volgende:
[..]
En natuurlijk heel erg veel dank voor het vroege kijkplezier dit seizoen! Heerlijk dat ik nu vrijdagnacht alles al kon zien. Held!
Dat kan allemaal, bij vooral die laatste krijg je een serie die beperkt houdbaar is. Ik denk dat het zo goed is. Diederik van Rooijen weet niet voor niets een miljoenenpubliek te trekken. Als het echt bagger zou zijn zou niemand kijken.quote:Op zondag 15 november 2015 14:37 schreef waxmask het volgende:
Ze hadden aan het begin de keus moeten maken welke Nederlandse versie ze in Nederland wilde remaken en niet zowel Soprano's als Weeds als the Wire en Breakingbad in 1, nu is het van alles niks maar leuk voor de slecht Engels kunnende bejaardjes.
Mijn inziens was het leukers als:
-minder verplichte actie/plottwists die geforceerd lijken
-vast honk/huis/kroeg
-grote tafel/eetgesprekken familie vrienden
-comic relief, zat penoza die daar wel voor in aanmerking kwamen, soms even grappig waren, maar dan niks
-aanschurken tegen gebeurde zaken zodat het niet lijkt alsof deze serie in dezelfde niet bestaande stad als Meerdijk afspeelt met Ludo.
Dank je wel, top!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ludo als nieuwe tegenstander van Carmenquote:Op zondag 15 november 2015 14:37 schreef waxmask het volgende:
Ze hadden aan het begin de keus moeten maken welke Nederlandse versie ze in Nederland wilde remaken en niet zowel Soprano's als Weeds als the Wire en Breakingbad in 1, nu is het van alles niks maar leuk voor de slecht Engels kunnende bejaardjes.
Mijn inziens was het leukers als:
-aanschurken tegen gebeurde zaken zodat het niet lijkt alsof deze serie in dezelfde niet bestaande stad als Meerdijk afspeelt met Ludo.
Dat gaat snelquote:
Berry is de Oswald Penguin van Penoza, met een metersdik ScriptArmor.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef Piebe het volgende:
Poll: Wie gaat er dood in deze aflevering
• Staney
• Carmen
• Sandrina
• Lucien
• Fiep
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
• Nathalie
• Berry
• Luther
• Jim
• Jack
Tussenstand:
[ afbeelding ]
• Aisha
• Advocaat
• Conchita
• Maik
• Justine
Tussenstand:
[ afbeelding ]
NU MET NOG MEER urban tribe members?quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er komt een vijfde seizoen. Jammer.
Waarom post je hier danquote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er komt een vijfde seizoen. Jammer.
.da's echt allee maar in de filmsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |