Ja! Heeft ie al geplast?quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:37 schreef Mariposas het volgende:
Leuk dat je mee komt posten mignonne! Hoe is dat nu, om ineens een baby met een piem0lte hebben?
Liefquote:Op vrijdag 6 november 2015 21:34 schreef LuDann het volgende:
Welkom Mignonne.
De Sinaspril lijkt inderdaad goed te werken. Ze is nog steeds druk bezig.![]()
En Pinq inderdaad, echt hue hue hue.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een dame die tegenwoordig los staat te klappen en te wiebelen, ben erg benieuwd wanneer de eerste stap er aan komt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn baby heb een muts
die ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
een sieraard na de geboorte van een kind (ik moest ook googlen hoor)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte Cho!quote:Op zaterdag 7 november 2015 09:01 schreef Cholula het volgende:
Even tussendoor:
Kan ik iemand blij maken met twee kaartjes voor Ouders Natuurlijk?
Mijn schoonvader is zojuist overleden dus wij kunnen niet.
Nou dat!quote:Op zaterdag 7 november 2015 11:00 schreef Mariposas het volgende:
Daui, klinkt pittig hoor! En respect dat jij je überhaupt kan concentreren op het lezen van een boek!
Ik gebruik op mijn werk tijdens het kolven mijn e-reader, verder zou ik ook niet weten hoe ik tijd zou moeten hebben voor een boek!quote:Op zaterdag 7 november 2015 11:17 schreef LuDann het volgende:
De laatste keer dat ik een boek heb gelezen voor mijn ontspanning kan ik me niet meer heugen.
Hee dit doet de mijne ook! Nu alleen nog rollen dus. We zijn er bijna!quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:22 schreef LuDann het volgende:
![]()
Steekt die van jou ook haar tong uit als ze zo hard aan het proberen is, Kris? Wolk doet dat, ik vind dat zo grappig. Als ze op haar rug ligt gaan haar beentjes de lucht in, steekt ze haar tong uit en spant haar buikspieren aan. Het ziet eruit alsof ze probeert te poepen.
Frans heeft ook echt maanden gekwijlt voordat de tand kwam. Nadat de eerste tand er door was is het kwijlen gestopt. Toen de derde tand kwam begon het weer.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:44 schreef Selvaria het volgende:
In haar mond is niks te voelen LuDann!
Kazy, kwijlen doet N. al een maand of 3.Nu pas denk ik voor het eerst dat het echt tandjes zouden kunnen zijn omdat ze nu ook andere 'symptomen' heeft.
Dat hebben die van ons ook altijd na het innemen. Wij noemen dat altijd een paracetamol tripquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:33 schreef LuDann het volgende:
Er zit een klein percentage alcohol in de Sinaspril, net als in meer medicijnen. Er ging wel even door me heen dat dat misschien de reden was van haar drukke gedoe gisteravond. Maar toch niet kennelijk. Gelukkig.![]()
Ah, dus toch.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat hebben die van ons ook altijd na het innemen. Wij noemen dat altijd een paracetamol trip
Nog bedankt voor die tip van die paracetamol met de stompe kant I brengen. BE had het ook al genoemd en als Wolk minder gaat poepen dan proberen we dat een volgende keer.quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:19 schreef kwakz0r het volgende:
Kan ook een soort talgbultje zijn, heb ik vaker van gehoord bij babies.
R nog niet.quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:12 schreef Risu het volgende:
Poeh, kind lijkt eindelijk te slapen. 4 keer terug naar boven gegaan, en al lijkt dat voor sommige niks nieuws, voor ons is het wel even lastig. 97 van de 100 keer gaat ze meteen slapen. Maar vandaag museumbezoekje gedaan en daar keek ze de ogen uit. Heel leuke dag, en het middagdutje natuurlijk overgeslagen. Dus nu overprikkeld. Na een half uur dutje was ze dus heel de tijd wakker en bij ons heel blij, maar in bed weer huilen.
Ik ben het niet gewend en dus weet ik ook niet zo goed wat de oplossing is.
Maar goed, het slaapt.![]()
Beetje jammer wel, als je denkt je kind een half uur eerder in bed te leggen 'want ze zal wel moe zijn'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n baby... Eerste schoolfoto...
quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Die foto is ook al zo leuk. Michael voelt zich ook echt op z'n gemak bij haar, lijkt wel![]()
Sjaak had 'schoolfoto's', op het kdv een tijdje terug. We kregen ze via de mail binnen
wat een sprekende ogen heeft hijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n baby... Eerste schoolfoto...![]()
en Michael is een allemans vriendjeeenkennigheid heeft hij echt nog niet van gehoord
Zelfs tegen de mannen (!) van de kluswinkel op het winkelcentrum trekt hij z'n mooiste lach uit de kast. Hij flikflooit echt werkelijk waar met iedereen die hij ziet
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Ik probeer hem nu wel zelfstandig in slaap te leren vallen, want het zou wel fijn zijn als hij zelf weer in slaap valt nu hij steeds zoveel wakker wordt. Het begint me een beetje op te breken. En als ik lees dat er 11-maanders zijn die nog steeds zo slecht slapen, dat wil ik echt proberen te voorkomen.quote:Op zondag 8 november 2015 08:37 schreef Selvaria het volgende:
Dat laatste Mari! Wij moeten echt nog bij N. blijven om haar in slaap te krijgen (meestal), wakker in bed leggen en dan zelf in slaap vallen, wat is dat?Nu is het voor ons niet zo'n probleem er een half uur tot een uur bij te blijven maar voor de GO is dat niet te doen natuurlijk.
Mijn motto blijft 'alles komt op zijn pootjes terecht', maar dit liever gisteren dan vandaag.
Ok, fokwet! Verdorie, ik had het ook kunnen weten he... Sjaak Wil Niet Slapen en moet vooral Heel Erg Huilen en Schreeuwen in bed. Hij is hartstikke moe, maar wil echt niet slapen... We hebben hem pcm gegeven, Dentinox gebruikt, wat water gegeven, even laten spelen, maar het werkt allemaal niet. Arme jongen (en arme wij).quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh dan valt het hier inderdaad nog meeSjaak gaat wel 'netjes' rond 19.30u naar bed. Hij heeft de laatste tijd weinig moeite met in slaap vallen, dat is wel eens anders geweest. Ook overdag gaat hij steeds makkelijker slapen (wel steeds maar 45 minuten, precies genoeg om iets te poetsen/even te ontspannen/iets op tv te kijken), behalve rond kooktijd, dan wil hij niet slapen
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomenquote:Op zondag 8 november 2015 09:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik probeer hem nu wel zelfstandig in slaap te leren vallen, want het zou wel fijn zijn als hij zelf weer in slaap valt nu hij steeds zoveel wakker wordt. Het begint me een beetje op te breken. En als ik lees dat er 11-maanders zijn die nog steeds zo slecht slapen, dat wil ik echt proberen te voorkomen.
Tot nu toe legde ik hem weg als hij aan de borst in slaap viel, maar ik wil hem leren dat het zonder kan. Gisteren een uur bij zijn bedje gezeten, wordt hij na 20 minuten huilend wakker. Argh! Maar toen maar even laten huilen en na 3 minuten sliep hij alweer gelukkig. Maar de methode vergt een lange adem...
Hij vecht ook vreselijk tegen de slaap, je ziet hem echt een strijd voeren.
Bij de opvang slaapt hij in de kinderwagen, daar wiegen ze hem in slaap (ook weer een hulpmiddel dus), maar dat lukt wel goed. Maar hij past daar ook niet eeuwig in, dus geen idee wat ze daarna gaan doen.
Ja, dit. Hoe pittig het nu ook is, ik sta er niet krampachtig in omdat 1. Ik weet dat ze het niet expres doet, 2. je er in principe weinig aan kan veranderen (als je verder al goed op slaapsignalen let en daar op inspeelt) en 3. het een faaaaase is, hoe lang die ook nog mag duren.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomen.
Het is niet dat ik dacht: ' goh laat ik hem eens trainen in het wakker worden in de nacht' .
Nee duh. Het gaat juist om het tegenovergestelde, wakker wordt hij al, dus dat hoef ik hem niet aan te leren. het gaat er a) om dat hij zelf in slaap leert vallen en b) dat als hij wakker wordt in de nacht hij ook weer zelf in slaap kan vallen.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomen.
Het is niet dat ik dacht: ' goh laat ik hem eens trainen in het wakker worden in de nacht' .
Hij sliep overigens al vrij snel zonder borst in zn eigen bed. Wakker en al.
Ik voelde me ook niet aangesproken op het feit dat ik dacht dat jij vond dat wij als ouders iets verkeerd zou hebben gedaan. Maar de manier waarop je het zei impliceerde (voor mij) dat jij vond dat het slechte slapen iets is wat je kan voorkomen. Dat is dus niet zo.quote:Op zondag 8 november 2015 10:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee duh. Het gaat juist om het tegenovergestelde, wakker wordt hij al, dus dat hoef ik hem niet aan te leren. het gaat er a) om dat hij zelf in slaap leert vallen en b) dat als hij wakker wordt in de nacht hij ook weer zelf in slaap kan vallen.
Niemand hoeft het als een belediging op te vatten als je baby met 11 maanden slecht slaapt hoor. Daarmee wil ik niet zeggen dat je iets als ouders verkeerd hebt gedaan. Ik wil alleen proberen of ik het kan voorkomen met tips uit dat boek.
Eerst heb je meer slechte dagen dan goede, en langzaamaan worden de slechte minder. Tot je straks ineens beseft dat het al even geleden is dat hij een slechte dag had.quote:Op zondag 8 november 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:
behh. Het lijkt of het hier om de dag goed gaat. Wo was een goeie dag, do was ruk, vrijdag was super, gister en vannacht bruhhhhh. Wakker=huilen, dus ik probeer m zoveel mogelijk te laten slapen, wat niet lukt
![]()
Vandaag moet weer goed worden, dus daar wacht ik nu op.
Lief dat je het vraagt!quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:11 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn om te lezen Jager! Ik hoop dat je wat meer kunt gaan genieten nu.
Skoap, hoe gaat alles bij jullie?
haha dat zeg ik ook geregeld tegen mijn manquote:Op zondag 8 november 2015 10:45 schreef ingee het volgende:
Maar stiekem zou het toch best fijn zijn als ze kinderen met een uitknop leveren.
Of iig een volumeregelaar of mute knopquote:Op zondag 8 november 2015 10:45 schreef ingee het volgende:
Maar stiekem zou het toch best fijn zijn als ze kinderen met een uitknop leveren.
In onze gezinssituatie specifiek bedoel je? Ik denk dat dat heel moeilijk is. Zeker omdat laten huilen vroeger toch wat gewoner was dan nu. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Het zal het plaatje als geheel zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 11:41 schreef Selvaria het volgende:
Wat moeilijk en vervelend LuDann en Hupje.Ik vraag me af in hoeverre het laten huilen daarmee te maken heeft, is daar eigenlijk ooit onderzoek naar gedaan? (Gewoon interesse)
Mari, zou nog een optie kunnen zijn.. Inmiddels heb ik het liefst gewoon dat ze gaat duimen of leert haar speen zelf weer in te doen, ik word er echt gek van.
Wat heerlijk dat F. goed groeit en lekker slaapt. Ik hoop dat de krampjes en het ziekjes zijn snel over is.quote:Op zondag 8 november 2015 11:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt!
F. groeit goed en slaapt vaak van 23:30 - 7/7:30. De laatste 2 dagen heeft hij alleen om 5 uur 's ochtends wat last van krampjes en ben ik zo'n 30 min aan het troosten. Hoop dat dat snel over is.
Verder hebben we een rustig weekend. L is flink verkouden en heeft koorts. Hij lijkt F helaas aangestoken te hebben, die lijkt ook verkouden en heeft ook wat verhoging,
Fixed!quote:Op zondag 8 november 2015 12:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Trollbaby
Een maand geleden draaide ze van buik naar rug, hier ook nog wel een filmpje van laten zien, maar de laatste weken helemaal niet meer (sta je dan, trots bij de eerste keer KDV vertelt dat ze wel rolt naar haar rug, nooit meer gezien) Lag ze vannacht al op haar buik in bed en net leg ik haar op haar rug weg in de box, laat de kat naar buiten, kom weer binnen en er steekt een koppie omhoog met een big smile
Nee, ik bedoelde eigenlijk algemeen. Vaker laten huilen -> moeizamere band met ouders later.quote:Op zondag 8 november 2015 12:13 schreef LuDann het volgende:
[..]
In onze gezinssituatie specifiek bedoel je? Ik denk dat dat heel moeilijk is. Zeker omdat laten huilen vroeger toch wat gewoner was dan nu. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Het zal het plaatje als geheel zijn.
Er waren ook nog wat dingen die mijn ouders overkwamen waardoor ze eigenlijk buiten hun schuld om gewoon minder aandacht (of de verkeerde soort aandacht) aan de opvoeding konden besteden. Mijn moeder is onder andere nooit meer hersteld van een auto-ongeluk en mijn vader heeft jarenlang op het randje van een burnout gebalanceerd tot de bom barstte. Dat zijn dingen, tja, daar kun je niet op anticiperen en dat is niet de situatie die je wil voor je kinderen maar je moet het er maar mee doen.
Wat Kwak ook al kort noemde, volgens de hechtingstheorie (uit de psychologie) kan dat zorgen voor onveilige hechting. Dit kan later zorgen voor o.a moeite met aangaan van relaties. Ik ben niet zo thuis in deze materie maar ik kan wel eens wat opzoeken.quote:Op zondag 8 november 2015 12:21 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde eigenlijk algemeen. Vaker laten huilen -> moeizamere band met ouders later.
Moeilijke situatie bij jullie thuis.Hopelijk kan je wolk alles bieden wat je wil en meer.
Onderzoek loopt nog geloof ik. Nijmeegse Longitudinale Studie volgt kinderen van kleine af aan op o.a. het effect van hechting op jonge leeftijd. Maar dat zijn nu pubers.quote:Op zondag 8 november 2015 12:21 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde eigenlijk algemeen. Vaker laten huilen -> moeizamere band met ouders later.
Moeilijke situatie bij jullie thuis.Hopelijk kan je wolk alles bieden wat je wil en meer.
Helaas mensen genoeg die zoiets afdoen als onzin als het noemt tijdens een discussiequote:Op zondag 8 november 2015 13:00 schreef LuDann het volgende:
Ik heb hier een artikel over waarom je baby's niet zou laten moeten huilen, het vertelt ook wat over hechting. Er wordt ook beschreven dat de hersenen van baby's die continue langdurig stress ervaren omdat ze alleen gelaten worden tijdens het huilen uiteindelijk een blijvende verandering ondergaan. Dit heb ik nooit eerder gelezen en ik vind het best schokkend als dat waar is.
http://www.childcarequarterly.com/pdf/fall10_babies.pdf
Er lijkt genoeg wetenschappelijke onderbouwing voor te zijn inderdaad, als ik dat zo even opzoek.quote:Op zondag 8 november 2015 13:05 schreef twist02 het volgende:
[..]
Helaas mensen genoeg die zoiets afdoen als onzin als het noemt tijdens een discussie
Heb zelf biologische en cognitieve psychologie gestudeerd en kan je vertellen dat er behoorlijk wat bewijs voor dergelijke dingen bestaat...
Artikel gelezen, heftig kunnen de gevolgen zijn op latere leeftijd zeg.. Eigenlijk zou dit (versimpeld) vaste prik bij consultatiebureaus moeten zijn.Ik ben ook wel benieuwd naar dat onderzoek waar ingee het over had, ook maar eens in de gaten houden.quote:Op zondag 8 november 2015 13:00 schreef LuDann het volgende:
Ik heb hier een artikel over waarom je baby's niet zou laten moeten huilen, het vertelt ook wat over hechting. Er wordt ook beschreven dat de hersenen van baby's die continue langdurig stress ervaren omdat ze alleen gelaten worden tijdens het huilen uiteindelijk een blijvende verandering ondergaan. Dit heb ik nooit eerder gelezen en ik vind het best schokkend als dat waar is.
En ik kan je er tientallen praktijk voorbeelden van noemen. Kan echt heel schrijnend zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 13:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Er lijkt genoeg wetenschappelijke onderbouwing voor te zijn inderdaad, als ik dat zo even opzoek.
*Spychologieboks*quote:Op zondag 8 november 2015 13:05 schreef twist02 het volgende:
[..]
Helaas mensen genoeg die zoiets afdoen als onzin als het noemt tijdens een discussie
Heb zelf biologische en cognitieve psychologie gestudeerd en kan je vertellen dat er behoorlijk wat bewijs voor dergelijke dingen bestaat...
Ja, ik ben het helemaal met je eens. Er zijn foldertjes over veilig slapen, ze zouden ook een foldertje moeten meegeven over niet te lang laten huilen. Ik ben naar aanleiding van wat ik er nu over lees verbaasd dat daar niet meer mee gedaan wordt.quote:Op zondag 8 november 2015 13:33 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Artikel gelezen, heftig kunnen de gevolgen zijn op latere leeftijd zeg.. Eigenlijk zou dit (versimpeld) vaste prik bij consultatiebureaus moeten zijn.Ik ben ook wel benieuwd naar dat onderzoek waar ingee het over had, ook maar eens in de gaten houden.
Ja! Spierpijn en blauwe plekken overal trouwens!quote:Op zondag 8 november 2015 15:10 schreef Daui het volgende:
Had iemand last van rugpijn na de bevalling? Ik durf nog niet echt yoga oefeningen te doen om het te verhelpen
Nee. We hebben het opgegeven na 1,5 uur van proberen, even spelen, weer proberen etc en zijn gaan wandelen met Tula. Na 5 minuten sliep Sjaak. We proberen nu ronde 2 voor een dutje in bed, want hij heeft sinds vanmorgen 8.00u nog maar 45 minuten geslapen. Waarschijnlijk veel te moe dus, maar wel heel vervelend (voor hem en voor ons).quote:
Ja he... Hoewel R. nu natuurlijk gewoon alles zelf kan doenquote:Op zondag 8 november 2015 10:45 schreef ingee het volgende:
Dat is dus wat mensen uit m'n pufclub doen... Ook wel grappig dat ze je LuDann noemde in haar dagboekquote:Op zondag 8 november 2015 10:58 schreef LuDann het volgende:
Mijn ouders lieten mij vroeger huilen. In het dagboekje wat mijn moeder sporadisch bijhield mijn eerste jaar staan dingen als 'LuDann probeert ons te bespelen, we verwennen haar te veel. Voortaan gaat ze gewoon 19 uur naar bed.'
En dan 2 weken later: 'LuDann is een slechte slaper, ze ligt ruim twee uur te huilen in haar bedje voordat ze gaat slapen'.
![]()
Arme baby ik.
Dat bovenste ben ik ook heel erg benieuwd naar ja, want ik heb echt het idee dat het zo ontzettend helpt om er voor Sjaak te zijn als hij huilt.quote:Op zondag 8 november 2015 11:41 schreef Selvaria het volgende:
Wat moeilijk en vervelend LuDann en Hupje.Ik vraag me af in hoeverre het laten huilen daarmee te maken heeft, is daar eigenlijk ooit onderzoek naar gedaan? (Gewoon interesse)
Mari, zou nog een optie kunnen zijn.. Inmiddels heb ik het liefst gewoon dat ze gaat duimen of leert haar speen zelf weer in te doen, ik word er echt gek van.
Wij gaven een doromvoeding, dus baby niet wakker maken, maar slapend laten drinken. Niet dat het hier een verschil maakte in de tijd waarop hij wakker werd hoor (nja, soms wel, maar lang niet altijd). Je zou het eens kunnen proberenquote:Op zondag 8 november 2015 12:12 schreef mousemicky het volgende:
Hier zitten we in een fase waar F. 's nacht's super slaapt, maar overdag absoluut niet in z'n bed wil. Maar ik klaag niet, hij slaapt prima in de kinderwagen.10 minuten lopen, en meneer is vertrokken voor soms wel 3 uur. De draagzak is ook meteen slapen, dus
![]()
Heb wel weer hetzelfde 'vreemde' ritme als bij J. Hij slaapt na de vroege avondvoeding (rond 19.00u) meteen door tot ergens 3 uur/ half 4, en wil dan dus een nachtvoeding. Geen probleem natuurlijk, maar ik lees vaak dat je om 23u een voeding geeft, en ze dan doorslapen tot de volgende ochtend. Echt, HOE DAN? F. wil niet wakker worden rond die tijd, en al wordt ie dat wel en geef je 'm een voeding, dan wil ie alsnog 's nachts eten. J. deed precies hetzelfde, dus ik programmeer mijn kinderen denk ik gewoon afwijkend bij geboorte ofzo![]()
quote:Op zondag 8 november 2015 12:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Trollbaby
Een maand geleden draaide ze van buik naar rug, hier ook nog wel een filmpje van laten zien, maar de laatste weken helemaal niet meer (sta je dan, trots bij de eerste keer KDV vertelt dat ze wel rolt naar haar rug, nooit meer gezien) Lag ze vannacht al op haar buik in bed en net leg ik haar op haar rug weg in de box, laat de kat naar buiten, kom weer binnen en er steekt een koppie omhoog met een big smile
Dit vind ik wel aannemelijk klinken ja. Ik weet wel wat over ontwikkelingspsychopathologie (het was onderdeel van mijn studie), maar andere vakken hadden meer mijn interesse. Hechting ben ik wel wat mee bezig geweest i.v.m. een cliënt toen, dat jongetje was echt heel onveilig gehecht en stootte iedereen af die ook maar een beetje dichtbij kwam. Extreem geval natuurlijk, maar zo ontzettend zielig.quote:Op zondag 8 november 2015 12:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat Kwak ook al kort noemde, volgens de hechtingstheorie (uit de psychologie) kan dat zorgen voor onveilige hechting. Dit kan later zorgen voor o.a moeite met aangaan van relaties. Ik ben niet zo thuis in deze materie maar ik kan wel eens wat opzoeken.
En thanks.
Oh tof! Straks lezenquote:Op zondag 8 november 2015 13:00 schreef LuDann het volgende:
Ik zou dit eens mee moeten nemen naar het CB hier, want die adviseren laten huilen nog steeds.quote:Op zondag 8 november 2015 13:33 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Artikel gelezen, heftig kunnen de gevolgen zijn op latere leeftijd zeg.. Eigenlijk zou dit (versimpeld) vaste prik bij consultatiebureaus moeten zijn.Ik ben ook wel benieuwd naar dat onderzoek waar ingee het over had, ook maar eens in de gaten houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik durf het niet hardop te zeggen...
Heeft iemand nog de naam van Mignonnes A. voor me? Die had ik gemist en ik ben benieuwd![]()
quote:Op zondag 8 november 2015 15:43 schreef ingee het volgende:
MC je spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik wel weer overtijd ben en mijn huisarts vast weer zou zeggen dat ik een test moet doen...![]()
quote:Op zondag 8 november 2015 15:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik moest even 3 keer lezen wat er stond.quote:Op zondag 8 november 2015 15:48 schreef ingee het volgende:
Ik speel trouwens alweer anderhalf uur voor mamamatras...
Nee, dat blijft het leukste lachje ooit!quote:Op zondag 8 november 2015 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Is er iets leuker dan een baby die je tepel even loslaat omdat hij breed naar je moet glimlachen?
Een mamama-tras dus!quote:Op zondag 8 november 2015 15:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik moest even 3 keer lezen wat er stond.
Oh ja, op dat duimen hoop ik inmiddels ook. Het enige dat hij wilt is onze pink. In hoeveel bochten ik m'n arm al niet heb gewrongen om in de draagdoek, lopend met de kinderwagen, liggend naast me in bed en hangend over zijn ledikant met m'n pink heb gezeten.quote:Op zondag 8 november 2015 11:41 schreef Selvaria het volgende:
Ja check. Vooral als ik een tijdje in dezelfde houding sta. Bij Verschonen enz..quote:Op zondag 8 november 2015 15:10 schreef Daui het volgende:
Had iemand last van rugpijn na de bevalling? Ik durf nog niet echt yoga oefeningen te doen om het te verhelpen
Die van mij duimt dus alquote:Op zondag 8 november 2015 16:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh ja, op dat duimen hoop ik inmiddels ook. Het enige dat hij wilt is onze pink. In hoeveel bochten ik m'n arm al niet heb gewrongen om in de draagdoek, lopend met de kinderwagen, liggend naast me in bed en hangend over zijn ledikant met m'n pink heb gezeten.
hier kwam hij duimend uit de buik hahaquote:Op zondag 8 november 2015 18:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die van mij duimt dus al. Serieus sinds 'ie 5 minuten oud was
. Ik zat me al af te vragen hoe we 'm dat nu ooit weer moeten afleren, maar als ik dit zo lees moet ik me daar maar niet druk om maken
.
Anderhalf, zoiets.. R zal wel met 1 al kunnen..quote:Op zondag 8 november 2015 18:49 schreef ingee het volgende:
Ik had nog een vraag trouwens:
Ik was bij de Ikea. Moeders met iets oudere kinderen: vanaf wanneer kunnen ze op ministoeltjes als de Kritteren de Mammut enzo?
quote:Op zondag 8 november 2015 19:00 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, is ze vandaag wel weer vrolijk ondanks weinig slaaps?
Herkenbaar, en dat je terugleest hoe je moeder je liet huilen.quote:Op zondag 8 november 2015 11:11 schreef LuDann het volgende:
Voor mij is dit een van die dingen die ik gewoon anders wil doen. Vooral omdat het voor mij volkomen verkeerd voelt om haar te laten huilen en ook omdat ik wel een hechte band met mijn dochter wil. Ik heb me vroeger best vaak in de steek gelaten gevoeld door mijn ouders, ik hoop dat Wolk dat gevoel nooit hoeft te ervaren.
Ze mag wel even pauzequote:Op zondag 8 november 2015 18:59 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Anderhalf, zoiets.. R zal wel met 1 al kunnen..
Nee joh, dat is leuk voor d'r verjaardag. Hoe pak je zo'n ding eigenlijk in zonder dat ze raadt wat het is...quote:Op zondag 8 november 2015 19:59 schreef ingee het volgende:
[..]
Ze mag wel even pauze
Maar dan wordt het geen sinterklaascadeautje.
Je denkt dat ze dan gaat zeggen: O ik zie het al.quote:Op zondag 8 november 2015 20:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee joh, dat is leuk voor d'r verjaardag. Hoe pak je zo'n ding eigenlijk in zonder dat ze raadt wat het is...
R. wel jaquote:Op zondag 8 november 2015 20:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je denkt dat ze dan gaat zeggen: O ik zie het al.op haar eerste verjaardag? Dan Zou ik wat anders geven als ze dat kan
*boks*quote:Op zondag 8 november 2015 14:15 schreef ingee het volgende:
[..]
*Spychologieboks*
Spiegelogen all around
Soezy vond het stoeltje dat wij hadden al snel interessantquote:Op zondag 8 november 2015 20:17 schreef ingee het volgende:
Ja ik dacht een leuk cryptogrammenboekje voor haar verjaardag, maar een tafel en stoel om die rustig in te vullen is ook leuk voor erbij.
Precies onze reden! En onze gewone wandelroutes gaan vervelen, dit is gezellig met z'n drieën en zo hebben we weer eens wat anders om naar te kijkenquote:Op zondag 8 november 2015 19:00 schreef Krisvc het volgende:
Hupje, leuk, naar de kinderboerderij. Dat staat hier morgen op de planning. Niet dat ze er al wat van mee krijgt, maar ik heb ook frisse lucht nodig.
Ontwikkelingspsychologie (ba) en Sociale psychologie (ma). En nog een halve Pabo daarna wegens weetniewatikwilnie.quote:Op zondag 8 november 2015 20:28 schreef twist02 het volgende:
[..]
*boks*
Wat voor richting?
(Overigens werk ik nu in een andere sector hoor, ICT in het hoger onderwijs)
Tof!quote:Op zondag 8 november 2015 20:35 schreef ingee het volgende:
[..]
Ontwikkelingspsychologie (ba) en Sociale psychologie (ma). En nog een halve Pabo daarna wegens weetniewatikwilnie.
Ook heel anders terecht gekomen (intercedent).
En zo'n beest geval/ soort zitzak er aan dan?quote:Op zondag 8 november 2015 20:43 schreef Selvaria het volgende:
N. rolt ook nog niet van rug naar buik twist.We hebben haar zo neergezet en ze bleef best goed en stevig staan.
![]()
6+maandenspeen hebben we al, maar floep, die kan je er ook zo uittrekken.
Dat is ook wel het proberen waard.quote:Op zondag 8 november 2015 20:46 schreef AwayTL het volgende:
[..]
En zo'n beest geval/ soort zitzak er aan dan?
Yes, het introdeuntje van Dinobabies zit de komende 2 weken in m'n hoofd.quote:
Ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik ben de laatste dagen erg aan het denken, er vallen wel bepaalde dingen op zijn plek nu ik dat dagboekje gelezen heb (het gaat door tot en met mijn 7e jaar). En wat jij zegt ook ja, ik ben me opeens gaan realiseren dat ik het idee in mijn achterhoofd heb dat een kind hebben leuk is tot ze peuter is maar als ze zelfstandiger gaat worden dan begint het drama. Dan wordt het ouderschap zwaar en afzien, een en al conflict. Ik kan me geen voorstelling van maken hoe dat op een andere manier zou kunnen gaan, heb dat nooit meegemaakt.quote:Op zondag 8 november 2015 19:41 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Herkenbaar, en dat je terugleest hoe je moeder je liet huilen.. Ik heb ook geen hechte band met mijn moeder. Toen ze me ergens rond mijn 30e ineens vertelde dat ze toen ik geboren werd helemaal niet blij kon zijn (om redenen die ingewikkeld liggen) en zich had voorgenomen zich niet aan me te hechten want 'daar kwam toch maar verdriet van'. Toen vielen bepaalde puzzelstukjes wel op z'n plek. Ben er van overtuigd ook, zoals onderzoek uitwijst, dat die eerste jaren van groot belang zijn voor die veilige hechting. Ik wil zo graag dat het tussen mij en mijn dochter wel goed gaat. Het is ook best lastig als je zelf geen goed voorbeeld hebt gekregen. Dan bedoel ik niet nu met bepaalde keuzes, maar meer dat ik me voor de toekomst zo weinig kan voorstellen, hoe het is als je als moeder-dochter wel een goede band hebt.
+1quote:Op zondag 8 november 2015 20:51 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Yes, het introdeuntje van Dinobabies zit de komende 2 weken in m'n hoofd.
Omg, sentimentquote:Op zondag 8 november 2015 20:56 schreef Krisvc het volgende:
Mara(??) *blablablabla* en haar mondje staat nooit stil, ze helpt Thomas met verhalen wat hij eigenlijk niet willlll
Ja hoi, dat was ik! En hier ook flesvoeding, dus als t wat uitmaakt, is dat alleen maar mooiquote:Op zondag 8 november 2015 20:32 schreef twist02 het volgende:
Ohja, dat vreemde slaapritme (wie had het daar ook alweer over?) hadden wij in het begin ook. De Minion kon al vrij snel 6-7u zonder voeding, maar dat deed ze altijd aan het begin van de avond/nacht en kwam dan inderdaad om een uur of 3-4 voor een nachtvoeding.
Wij zijn toen ook met zo'n 'droomvoeding' rond 23-24u begonnen. De eerste nachten werd ze toen nog steeds ook 4-5u wakker, maar dat was meer uit gewenning dan echt van de honger. Dat werd vanzelf steeds later.
Wij gaven natuurlijk wel fv, geen idee of dat scheelt / uitmaakt
Dat had ik idd ook de eerste paar weken. Probeer niet te veel/ te zwaar te tillen, en doe rustig aan. Bij mij werd het vanzelf beter, en nu is het over (F. is 12 weken) en kan ik gewoon weer sporten (ben begonnen met Pilates, en nu ook weer spinnen).quote:Op zondag 8 november 2015 15:10 schreef Daui het volgende:
Ja, slapend uit bed plukkenquote:Op zondag 8 november 2015 21:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja hoi, dat was ik! En hier ook flesvoeding, dus als t wat uitmaakt, is dat alleen maar mooi
Misschien toch die droomvoeding proberen dan. Hoe deed je dat, gewoon slapend uit bed plukken? En geen luier verschonen? Ik ben namelijk een beetje bang dat z'n luier overstroomt na twee flessen vol...
Ja maar ja maar, dan moet ie al maat 3 aan, mijn kleine babyquote:Op zondag 8 november 2015 21:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, slapend uit bed plukkenWij deden een dubbele luier of een grotere maat toen we nog een droomvoeding deden, dus niet verschonen op dag moment. En licht uit laten enzo.
Ja, gewoon slapend uit bed plukken inderdaad. Alles zo rustig en donker mogelijk houden en wij hielden ook de speen in de aanslag, zodat we die meteen konden geven zodra de fles leeg wasquote:Op zondag 8 november 2015 21:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja hoi, dat was ik! En hier ook flesvoeding, dus als t wat uitmaakt, is dat alleen maar mooi
Misschien toch die droomvoeding proberen dan. Hoe deed je dat, gewoon slapend uit bed plukken? En geen luier verschonen? Ik ben namelijk een beetje bang dat z'n luier overstroomt na twee flessen vol...
How about noquote:Op zondag 8 november 2015 21:52 schreef ingee het volgende:
Ontklitten? Heb je nog geen moederkapsel?
Dan hoor je er niet bij hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als zulke "autoriteiten" al beweren dat 3 maand oude baby's de ouders 'om hun vingertjes proberen te winden', tsja...![]()
Dat klinkt echt heel fijn.quote:Op zondag 8 november 2015 21:03 schreef ingee het volgende:
Ja dat kan anders LuDann! Ik heb juist hem goede herinneringen aan thuis in de basisschooltijd. Boswandelingen, mijn moeder die ons overhoorde tijdens de afwas, buiten spelen, kampeervakanties.
Vanaf de pubertijd was minder, daar zie ik tegenop.
Yay!!! Wat heerlijk!!!quote:Op maandag 9 november 2015 06:30 schreef Cholula het volgende:
Zonder bij gelezen te hebben:
Ik heb geslapen vannacht!!! 1x vier uur en 1x drie uur, ACHTER ELKAAR!!![]()
We zijn vannacht van kant gewisseld, mijn man lag dus naast Frits en hij kreeg hem in slaap zonder dat ik heel erg wakker hoefde te worden.
Man is nog niet langer dan 3 kwartier alleen geweest met hem. Daar oefenen we nu mee. (Als in: ik moet oefenen dat ik niet 24/7 bij Twix kan zijn).quote:Op maandag 9 november 2015 07:59 schreef Krisvc het volgende:
Volgens mij zou ik aan man duidelijk proberen te maken dat je baby nog genoeg kan wachten op jullie in zijn leven. Tegen je gevoel in dingen doen lijkt me niet de bedoeling.
Is je man wel eens alleen met Twix? Op die momenten kan hij doen wat hem goed lijkt en hem misschien even laten wachten.
Dat heb ik hem ook geadviseerd maar dat doet hij niet. Vindt hij niet nodig.quote:Op maandag 9 november 2015 08:01 schreef Mariposas het volgende:
Malteser, misschien hem wat stukken laten lezen over de ontwikkeling van een baby en over het laten huilen (staan al wat links in dit topic)?
Ik weet niet of een baby van 2 maanden het leert om te wachten, maar als ik op de wc zit bijvoorbeeld, en L huilt, ren ik ook niet met m'n broek op m'n knieën er naar toe. Maar ik ga ook niet rustig een tijdschrift lezen oid.
Hoe ging het vannacht?quote:Op zondag 8 november 2015 21:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja maar ja maar, dan moet ie al maat 3 aan, mijn kleine baby![]()
Hij groeit veel te hard trouwens, alle suits mt 56 te klein. Grote ausverkauf dus: OUD / Vraag en aanbod deel 165
Fijn dat ze lekker is gaan slapen. Veel plezier vandaag en succes morgen!quote:Op maandag 9 november 2015 07:59 schreef Krisvc het volgende:
L. ging gisteravond weer zonder problemen slapen. Ze was de hele week 's avonds aan het spoken, maar gister lag ze ineens om half 8 plat. 5:30 drinken en om 7:00 was ze de boel bij elkaar aan het kletsen. Al doet ze dat tegenwoordig bijna schreeuwend.
Vandaag gaan we lekker kneuterig met z'n 3en op pad. Boodschapjes halen, kinderboerderij.![]()
En dan ga ik gewoon vergeten dat ik zenuwachtig ben voor een sollicitatiegesprek morgen![]()
Jeetje, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan, oorpijn. Ze is snotverkouden dus dat zou ook kunnen natuurlijk...quote:Op maandag 9 november 2015 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
LuDann, Melba ging aan zijn hoofd krabben toen hij oorpijn had. Misschien iets om even in de gaten te houden?
Ik merk niet heel veel aan haar behalve dat ze vrij druk is en niet wil slapen. Dus ja, lastig. Ze is wel gewoon vrolijk meestal, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.quote:Op maandag 9 november 2015 09:04 schreef kwakz0r het volgende:
@ludann ja haren trekken is soms gewoon een nieuwe feature, soms oor of hoofdpijn... Ik dacht dst er met Melba niks was maar bleek dubbele oorontsteking te hebben. Dokter zei dat t niet gek was dat we het niet doorhadden, maar ben nu wel alerter op dat soort signalen.
Aan de andere kant, dochtertje van zoe trok erg aan haar haar maar was niks mee, toen hebben z het haar heel kort gemaakt en na het teruggroeien was het over.
Als je t niet vertrouwt zou ik een tripje huisarts doen.
Ben ik nog een keerquote:Op maandag 9 november 2015 09:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik merk niet heel veel aan haar behalve dat ze vrij druk is en niet wil slapen. Dus ja, lastig. Ze is wel gewoon vrolijk meestal, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Erg bedankt voor de tip, ik was er zelf nooit op gekomen.
Ik kan het artikel niet vinden, kan je nog eens een link plaatsen?quote:Op maandag 9 november 2015 09:04 schreef LuDann het volgende:
Dat artikel heeft wel indruk gemaakt he? Op mij ook.
Dat. Precies dat. Het heeft mij rust gegeven om te accepteren dat pappa het anders zal doen. Dat dat niet mijn manier is maakt het niet verkeerd. Hij is heel goed in staat z'n kind in leven te houden en zelfs nog blij te houden.quote:Op maandag 9 november 2015 08:30 schreef Crumpette het volgende:
Malteser, praat er over met je man idd, maar hou er rekening mee dat deze tijd voor nieuwbakken papas ook heftig is. Mama is alles, dat maakt onzeker. Dat gesprek over huilen en 'hij moet het leren' of 'hij kan wel wachten' hebben we hier ook vaak gehaduiteindelijk nooit met opzet laten huilen hoor, zo ver kwam het niet. Of hem met artikelen presenteren bijdraagt aan de feestvreugde, weet ik niet
.
En: papas doen het anders! Dat is niet altijd perse minder
http://www.childcarequarterly.com/pdf/fall10_babies.pdfquote:Op maandag 9 november 2015 09:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet vinden, kan je nog eens een link plaatsen?
Zoutspray doe ik wel elke keer voor het slapen.quote:Op maandag 9 november 2015 09:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ben ik nog een keerniet willen liggen/slapen kan ook ivm druk op de oortjes zijn bij liggen
Zoutwater neusspray kan helpen om de buis van eustachius leeg te houden, en de druk te verminderen. Mogen hele kleintjes ook al. Sommigen vinden monodose fijner (druppels) maar dan moeten ze eigenlijk wel een beetje langer blijven liggen voor het inwerken op de diepere gebieden.
En ik ben geen dokter etc /disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
quote:Op maandag 9 november 2015 09:53 schreef DJMO het volgende:
spoiler want offtopic ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een kado! Ik kan me je tranen goed voorstellen <3
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op maandag 9 november 2015 09:53 schreef DJMO het volgende:
spoiler want offtopic ..Wat zou dat ontzettend gaaf zijn!!! Wat lijkt me dat een mooi vooruitzicht voor je... Ik bedoel, ik weet ook wel dat er nog besloten moet worden enzo maar alleen de gedachte al maakt me plaatsvervangend blijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik wil ook bij het clubje, ik benquote:Op maandag 9 november 2015 10:10 schreef Hupje het volgende:
DJMO: wat fijn!
Mijn kleine stoomlocomotiefje is net weer in slaap gevallen. Als ik zijn snotneus af wil vegen, doet hij net of de wereld vergaat.
Met alle psychologen en leraren pas ik er ook wel tussen, pedagogiek gestudeerd en werk als leerkracht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die zijn er niet zoveel dus vandaar mijn spoiler.
ik krijg de smile dan ook niet van m'n gezicht af, hoewel er ook vrijwel continu tranen in m'n ogen staanquote:Op maandag 9 november 2015 10:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat zou dat ontzettend gaaf zijn!!! Wat lijkt me dat een mooi vooruitzicht voor je... Ik bedoel, ik weet ook wel dat er nog besloten moet worden enzo maar alleen de gedachte al maakt me plaatsvervangend blij
En terecht. Lekker laten gebeuren!quote:Op maandag 9 november 2015 10:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik krijg de smile dan ook niet van m'n gezicht af, hoewel er ook vrijwel continu tranen in m'n ogen staan
Lief dat je t vraagt. Hij sliep tot half 5quote:
Yes!! En in de zomertijd is dat al half zesquote:Op maandag 9 november 2015 10:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Lief dat je t vraagt. Hij sliep tot half 5, zonder droomvoeding, want dat hebben we nog maar niet geprobeerd met een drukke dag voor de boeg
Wow, dat is een optimistische kijk op de wereld!quote:Op maandag 9 november 2015 10:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Yes!! En in de zomertijd is dat al half zes
Je kunt evt. ook inbakeren in een xxl hydrofiel. Vastplakken met schilderstape. Dat deden wij toen de pacco's nog in bestelling waren. Iets meer werk, maar gaat ook!quote:Op maandag 9 november 2015 11:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wow, dat is een optimistische kijk op de wereld!
Hier zit onze inbakerdoek in de was, en wat merk ik dat. elke keer als hij in slaap valt dan wapperen die handjes en schrkt hij weer wakker..
Een tweede doek vond ik erg handig! Ik weet niet wat voor doek je hebt, onze Pacco's heb ik tweedehands gekocht. Zo had ik er 2 voor minder dan het bedrag van een nieuwe.quote:Op maandag 9 november 2015 11:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier zit onze inbakerdoek in de was, en wat merk ik dat. elke keer als hij in slaap valt dan wapperen die handjes en schrkt hij weer wakker..
Ik heb 'm wel eens droog geföhnd 😂quote:Op maandag 9 november 2015 11:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wow, dat is een optimistische kijk op de wereld!
ja, ik heb een pacco, tweedehands gekocht. Ga er inderdaad nog maar eentje bijkopen. Probleem is dat ik niet in NL woon, en pacco's behoorlijk nederlands zijn. Gelukkig over 2 weken NL bezoek, dan kan ik het daar naar toe laten sturen...quote:Op maandag 9 november 2015 11:49 schreef Hupje het volgende:
[..]
Een tweede doek vond ik erg handig! Ik weet niet wat voor doek je hebt, onze Pacco's heb ik tweedehands gekocht. Zo had ik er 2 voor minder dan het bedrag van een nieuwe.
Nee, daar had ze alleen vrijdagochtend last van. Het was die middag (na paracetamol) weer over.quote:
Ja, wij voedden J. er in. Als de luier verschoond moest worden haalden we alleen los wat nodig was, zodat z'n armen vast bleven zitten...quote:Op maandag 9 november 2015 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Deden jullie trouwens snachts in de pacco voeden? Ik haal hem er nu altijd uit, en leg hem naast me neer. Maar, ik vind het zo stom om hem dan terug te moeten stoppen nadat hij geboerd heeft...
Droog föhnen check! Toen inderdaad een tweedehands extra gekocht. Zonder lukt hier echt nog niet helaas.quote:Op maandag 9 november 2015 11:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb 'm wel eens droog geföhnd 😂
En idd met hydrofiel inbakeren.
Arm kleintje. Afgezien van het haren trekken, klinkt het hetzelfde als wat hier aan de gang was (is). Hier werd ook gedacht aan tanden (zelfs de huisarts opperde het), maar ik zie/voel echt niks. Ik denk dat het hier een fikse verkoudheid of buikgriepje was (met overgeven erbij, had ze nog nooit gedaan).quote:Op maandag 9 november 2015 12:18 schreef LuDann het volgende:
Mijn man en moeder denken aan tandjes. Want groene poep, veel kwijls en alles in haar mond stoppen. Mja, in haar mond kijken lukt niet echt.En is nog wat vroeg lijkt me, met 3 maanden. En kwijlen en alles in de mond stoppen hoort er ook een beetje bij nu lijkt me. En onrust, niet willen slapen en haren trekken past daar dan weer per se bij lijkt me.
Andere opties zijn jeuk aan haar hoofd en oorpijn.
Awww, die van jullie ook al.quote:Op maandag 9 november 2015 14:25 schreef kazy het volgende:
[..]
Arm kleintje. Afgezien van het haren trekken, klinkt het hetzelfde als wat hier aan de gang was (is). Hier werd ook gedacht aan tanden (zelfs de huisarts opperde het), maar ik zie/voel echt niks. Ik denk dat het hier een fikse verkoudheid of buikgriepje was (met overgeven erbij, had ze nog nooit gedaan).
Risu: heeft ze misschien verhoging? De verkoudheidjes lijken te heersen. Of zou ze misschien aan minder slaapjes toe zijn op de dag? Hier wordt het overdag slapen geleidelijk aan minder (en het was al niet veel).
Ja het is hier zo goed als over (na 1,5 week). Het ergste was na een dag of 3-4 over. Toen ze sliep ze trouwens ook bijna de hele dag. Alleen die verstopte neus blijft drama waardoor ze 's nachts onrustig blijft slapen. (Neus is alleen 's nachts verstopt lijkt het.)quote:Op maandag 9 november 2015 15:49 schreef LuDann het volgende:
[..]
Awww, die van jullie ook al.Sneu is het he. Is het nu weer over aan het gaan?
Misschien dat het hier ook nog een beetje nasleep is van het griepje dat ons alledrie getroffen lijkt te hebben. Ik heb voor de zekerheid wel vast Dentinox gehaald.
Mijn moeder belde me vanmiddag. Of mijn borstvoeding niet aan het teruglopen is, want ze had 150 gedronken en na een half uur nog 100. Stom paniekvoetbal, ga meteen aan mezelf twijfelen.Maar ik kolf net zoveel als altijd dus lijkt me dat er niks aan de hand is.
En nu belde ze me net weer, helemaal onrustig. Dat ze al 4 uur slaapt en of ze haar niet wakker moet maken. Liever niet natuurlijk. Al had ik liever dat het ze dit 's nachts deed, ik ben blij dat ze de slaap inhaalt.
Fijn dat het over lijkt te zijn. Verstopte neus is hier ook lastig, dat heeft ze al een week of 2. Ze wordt er ook wakker van, maar meer overdag en in de avond. Niet zo zeer echt 's nachts gelukkig.quote:Op maandag 9 november 2015 16:27 schreef kazy het volgende:
[..]
Ja het is hier zo goed als over (na 1,5 week). Het ergste was na een dag of 3-4 over. Toen ze sliep ze trouwens ook bijna de hele dag. Alleen die verstopte neus blijft drama waardoor ze 's nachts onrustig blijft slapen. (Neus is alleen 's nachts verstopt lijkt het.)
En niet twijfelen aan je bv hoor! Er zijn hier meer baby's die ineens meer gaan drinken als ze niet thuis zijn. M. drinkt op het kdv en bij de oma's ook veel meer dan ze voorheen uit een (oefen)fles naar binnen kreeg. Geen idee hoe dat komt.
Zou het niet kunnen dat ze gewoon nog niet moe was om half 12? En daarom niet ging slapen?quote:Op maandag 9 november 2015 20:00 schreef Risu het volgende:
Poeh, druk dagje zo.
Y ging niet slapen om half 12, normala ligt ze er tussen half 11 en 11 in, nu liet ik haar maar even liggen, even een drankje inschenken, op adem komen en dan nog maar even naar boven, maar ze sliep toen toch al. Half uur later was ze weer wakker.
3 uur weer prut, uiteindelijk met kleding en alles in bed gelegd, deken erover gegooid en weggelopen. Toen ging ze toch slapen, en bleef ruim anderhalf uur liggen![]()
Dat hielp blijkbaar want bij het wakker worden was ze weer heel vrolijk en hebben we samen een banaantje gegeten (wat eet je zelf ineens gezond he), gespeeld en bij het eten koken was ze even zoet in de box.
Nu ligt ze lekker te slapen zonder huils![]()
Waar ze dan ook last van heeft, het lijkt nu weg te zijn. Wie weet toch te heftig, die museumbezoekjes. Ze had het op vakantie ook, moeite met slapen.
Heb voor de zekerheid wel een tandenborstel, elmex tandpasta en dentinox gehaald. Want de volgende keer kan het ook best tandjes zijn. Die heb ik deze keer echt niet gespot, maar met 8 maanden (shit kaartje vergeten vandaag) mag dat best een keer.
Dat meer drinken kan best hoor een keer. Dat hoor ik wel meer.
En ineens meer slapen is ook niet gek. Dat heeft Y ook een paar keer gehad, ze sliep dan 's avonds niet slechter.
Ah, die komt dus bij de Zeeman vandaan...quote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Selvaria het volgende:
Ik stond vandaag bij de Zeeman en zag daar een shirt met gouden glimmende opdruk met daarop #Cute. Echt, waarom zou je je baby dat aantrekken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DJMO goed nieuws!
Eens met wat er eerder gezegd werd over wat je je kind wil meegeven: je bewust zijn van zulke gedragingen is echt al het grootste deel!![]()
En toch nog een keer for the record: als ik (en dat geldt volgens mij ook voor die artikelen) het heb over 'laten huilen' bedoel ik echt structureel een uur of langer aan een stuk écht huilen hè?
Elke baby huilt wel eens / moet wel eens even wachten / jammert soms een beetje. Dat is dus ook echt niet wat er in die artikelen bedoeld wordt. Dus goed om jezelf bewust te zijn van zulke dingen, maar ga je niet meteen schuldig voelen over van alles!
Hier ook weer een goede nacht gehad: 20.00-23.30(slapende fles)-6.30
En nog een *boks* weet even niet meer voor wie![]()
Das niet zo gek.quote:Op maandag 9 november 2015 20:12 schreef Krisvc het volgende:
Ik begrijp mijn kind niet. Halve week leg ik d'r slapend weg, dan wordt ze wakker en schreeuwt ze heel hard tegen de buren dat ik d'r mishandel en zulks. Gisteravond en vanavond leg ik d'r wild spartelend en lachend wakker en dan hoor ik d'r helemaal niet meer.
Ah, kijk, dat wist ik niet. Top. Houden we het zo erin.quote:Op maandag 9 november 2015 20:40 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Das niet zo gek.Slapend wegleggen is ook niet aan te raden voor de lange termijn. Als ze niet zelfstandig in slaap zijn gevallen (dus bijvoorbeeld aan de borst, fles of wiegend), is dit vaak een veel minder diepe slaap. En misschien was xe ook in slaap gevallen doordat ze te moe was, dat zorgt ook voor een minder diepe slaap.
Ik ga morgen maar weer oefenen met zelfstandig in slaap vallen, want ik heb net ook weer een slapende baby weggelegd. Zo verleidelijk.
Las laatst ook ergens de verklaring dat alleen al het verschil in temperatuur kan leiden tot wakker worden. Als je zo'n kleintje buik-tegen-borst vast hebt en daarna op de rug weglegt, is dat qua temperatuur gevoelsmatig best een groot verschil schijnbaar.quote:Op maandag 9 november 2015 20:46 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat wist ik niet. Top. Houden we het zo erin.
klopt.quote:Op maandag 9 november 2015 20:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Las laatst ook ergens de verklaring dat alleen al het verschil in temperatuur kan leiden tot wakker worden. Als je zo'n kleintje buik-tegen-borst vast hebt en daarna op de rug weglegt, is dat qua temperatuur gevoelsmatig best een groot verschil schijnbaar.
Geen idee of dat ook echt zo werkt, maar vond het wel aannemelijk klinkenAlsof je zelf onder je dekbed in slaap valt en iemand dan opeens je dekbed weghaalt
Overigens hebben wij de Minion ook best 'lang' in slaap gewiegd hoor. En dan heel zachtjes wegsluipen, de trap aflopen en onderaan weer meteen om kunnen draaien want kind huilend wakker
Ja precies, ik probeer me altijd voor te stellen dat iemand opeens je kussen (lees: papa/mama) onder je hoofd vandaan gejat heeft ofzo, dan zou ik ook niet zo lekker meer slapen denkquote:Op maandag 9 november 2015 20:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
klopt.
Ik denk dat ze ook best schrikken van de andere omgeving. Word je ineens wakker, lig je zomaar ineens alleen op een andere plek. Dat is verwarrend. Denk ik zelf dan.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |