abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2015 @ 15:09:55 #251
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157401937
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is heel hypocriet: Ik hoor gekleurde mensen volop het woord "neger" gebruiken, maar als een blanke het woord gebruikt dan is het ineens racistisch. Neger betekent letterlijk zwarte.

Bekend voorbeeld is Rihanna die zich aan deze hypocrisie heeft schuldig gemaakt: http://www.ibtimes.co.uk/(...)ler-lil-nigga-460508
Eerst klagen over een tijdschrift dat het woord "nigga" gebruikt, en het vervolgens zelf doen maar dan is het ineens wel ok.

Je haalt helaas zaken door elkaar. Neger is niet hetzelfde als 'nigga'. Neger wordt vertaald met 'negro'. 'Nikker' is de Nederlandse variant van 'Nigger' (en bijbehorende verbastering 'nigga').

De hele 'nigga'-discussie heeft geen zak te maken met het gebruik v/d term neger. En al helemaal niet m.b.t. de situatie in Nederland.
Krekker is de bom!
pi_157402008
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen worden toch niet gezien als negers? Met negers worden de donkerste gekleurde mensen bedoeld, vooral Afrikanen buiten noord-Afrika.
Ik bedoel daarmee dat ze op één hoop gegooid worden met zwarten/negers in de term "mensen van kleur". Daarmee wordt als speelveld "alle allochtonen" versus "alle blanke NL'ers" opgetrokken. Maar de situatie voor Turken en Marokkanen ligt natuurlijk historisch en praktisch anders dan voor negers of in de VS blacks, waaruit de terminologie voortkomt. Turken en Marokkanen worden bijv. niet om hun huidskleur gediscrimineerd als ze gediscrimineerd worden.
I´m back.
pi_157402019
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je haalt helaas zaken door elkaar. Neger is niet hetzelfde als 'nigga'. Neger wordt vertaald met 'negro'. 'Nikker' is de Nederlandse variant van 'Nigger' (en bijbehorende verbastering 'nigga').

De hele 'nigga'-discussie heeft geen zak te maken met het gebruik v/d term neger. En al helemaal niet m.b.t. de situatie in Nederland.
Het gaat om de selectieve verontwaardiging.
pi_157402067
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee dat ze op één hoop gegooid worden met zwarten/negers in de term "mensen van kleur". Daarmee wordt als speelveld "alle allochtonen" versus "alle blanke NL'ers" opgetrokken. Maar de situatie voor Turken en Marokkanen ligt natuurlijk historisch en praktisch anders dan voor negers of in de VS blacks, waaruit de terminologie voortkomt. Turken en Marokkanen worden bijv. niet om hun huidskleur gediscrimineerd als ze gediscrimineerd worden.
Dat is waar. Er wordt negatief tegen aan gekeken vanwege de negatieve ervaringen met deze groepen, vooral Marokkanen. Dat kun je geen discriminatie noemen. Het is vervelend voor de individuen in kwestie, want die hebben er last van. Niets aan te doen. Niet voor niets zijn er Marokkanen die PVV stemmen. Als we stoppen met massa-immigratie en iedereen die zich niet weet te gedragen het land uit zetten, dan verdwijnt het negatieve imago vanzelf.
pi_157402096
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jouw manier van mijn naam gebruiken toont jouw lage niveau. Toch een serieuze reactie.

Racisme zit in de hoofden van de mensen die zich slachtoffers noemen.

Het is echt niet zo dat een blanke politieagent even lekker zijn pistool leeg gaat schieten omdat de voortvluchtige zwart is.
Ja, wel.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)bij-politie-ferguson
pi_157402124
quote:
Bewijsjes sturen die achter een abonnee-gedeelte zitten is zinloos.
pi_157402204
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is waar. Er wordt negatief tegen aan gekeken vanwege de negatieve ervaringen met deze groepen, vooral Marokkanen. Dat kun je geen discriminatie noemen. Het is vervelend voor de individuen in kwestie, want die hebben er last van. Niets aan te doen. Niet voor niets zijn er Marokkanen die PVV stemmen. Als we stoppen met massa-immigratie en iedereen die zich niet weet te gedragen het land uit zetten, dan verdwijnt het negatieve imago vanzelf.
Het negatief kijken niet, de gevolgen wel. Zoals het selecteren op achternaam bij de eerste ronde van een nog in te vullen vacature.
pi_157402224
quote:
Weinig indrukwekkend.
Een opmerking of mailtje van een individu maakt nog geen algemeen racisme.
Zwarten worden volgens de artikelen hard aangepakt, maar dat is blijkbaar nodig.
pi_157402253
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het negatief kijken niet, de gevolgen wel. Zoals het selecteren op achternaam bij de eerste ronde van een nog in te vullen vacature.
Geef ze eens ongelijk. Een werkgever moet op safe spelen, anders gaat hij failliet. Dit komt niet door racisme, maar door een slecht imago van een groep, wat aantoonbaar is in de statistieken. Die rotte appels moeten keihard aangepakt worden en dat is wat de PVV doet. Niet knuffelen maar aanpakken en uitzetten is de enige manier om van verschijnselen die vaak als "racisme" worden geduid af te komen.
pi_157402284
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja, vooral cultuurverschillen met de islam en taal zijn een groot struikelblok idd, niet hun huidskleur, vaak wijkt-ie niet eens af van die van een blanke (zie die Aslan bijv.), en niet hun zogenaamde aangeboren domheid en -luiheid, wat goudeerlijke racisten een neger verwijten.
I´m back.
pi_157402341
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, vooral cultuurverschillen met de islam zijn een groot struikelblok idd, niet hun huidskleur, vaak wijkt-ie niet eens af van die van een blanke (zie die Aslan bijv.) en niet hun zogenaamde aangeboren domheid en -luiheid, wat goudeerlijke racisten een neger verwijten.
Huidskleur is sowieso niet relevant, het zijn eigenschapen. En hoewel die per individu uniek zijn, verschilt per groep de kans op bepaalde negatieve of positieve eigenschappen.
Negers zijn dom (laag gemiddeld IQ, diverse onderzoeken) en lui (komt vooral voort uit korte termijn denken dat sterk aanwezig is in de Afrikaanse cultuur), dat is onderzocht. Waarom denk je dat Afrika zo'n puinzooi is? Nou zijn er ook individuele negers die dat niet zijn, dat wel. Een werkgever heeft echter geen tijd voor diepgaand onderzoek, en pakt gewoon 3 Nederlandse sollicitanten om in gesprek te gaan. Er moet immers geld verdiend worden. Zit verder niets kwaads achter.
pi_157402368
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weinig indrukwekkend.
Een opmerking of mailtje van een individu maakt nog geen algemeen racisme.
Zwarten worden volgens de artikelen hard aangepakt, maar dat is blijkbaar nodig.
Je hebt de moeite niet genomen om het te lezen dus.
pi_157402377
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 15:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt de moeite niet genomen om het te lezen dus.
Je mag wel wat meer respect hebben voor die politieagenten in "zwarte" steden in Amerika. Ze doen belangrijk maar levensgevaarlijk werk, staan onder hoge druk en de criminelen zijn keihard. Petje af voor deze hardwerkende agenten.
pi_157402401
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Huidskleur is sowieso niet relevant, het zijn eigenschapen. En hoewel die per individu uniek zijn, verschilt per groep de kans op bepaalde negatieve of positieve eigenschappen.
Negers zijn dom en lui, dat is onderzocht. Nou zijn er ook individuele negers die dat niet zijn, dat wel. Een werkgever heeft echter geen tijd voor diep onderzoek, en pakt gewoon 3 Nederlandse sollicitanten om in gesprek te gaan. Er moet immers geld verdiend worden.
Nou ja, volgens Donald Trump zijn alle NL'ers lui, las ik van de week. Hoe dan ook alles wordt op één hoop gegooid dus met de term "mensen van kleur" vs "witmensen".
I´m back.
pi_157402412
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Negers zijn dom (laag gemiddeld IQ, diverse onderzoeken) en lui (komt vooral voort uit korte termijn denken dat sterk aanwezig is in de Afrikaanse cultuur), dat is onderzocht. Waarom denk je dat Afrika zo'n puinzooi is? Nou zijn er ook individuele negers die dat niet zijn, dat wel. Een werkgever heeft echter geen tijd voor diepgaand onderzoek, en pakt gewoon 3 Nederlandse sollicitanten om in gesprek te gaan. Er moet immers geld verdiend worden. Zit verder niets kwaads achter.
Wow. :D Nu begrijp ik waarom je ontkent dat racisme bestaat. Je bent er tenslotte zelf één.
pi_157402416
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, volgens Donald Trump zijn alle NL'ers lui, las ik van de week. Hoe dan ook alles wordt op één hoop gegooid dus met de term "mensen van kleur" vs "witmensen".
Dat mag Trump vinden toch?
pi_157402423
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je mag wel wat meer respect hebben voor die politieagenten in "zwarte" steden in Amerika. Ze doen belangrijk maar levensgevaarlijk werk, staan onder hoge druk en de criminelen zijn keihard. Petje af voor deze hardwerkende agenten.
Goeie troll man.
pi_157402440
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wow. :D Nu begrijp ik waarom je ontkent dat racisme bestaat. Je bent er tenslotte zelf één.
Lees mijn posts eens goed in plaats van er een dingetje uit te pakken.

Ik zeg:
- Huidskleur is niet relevant (in een eerder posts)
- Het geldt niet voor alle negers, er zijn individuen waar het anders ligt
- Het lage IQ en arbeidsethos van Afrikanen zijn gewoon onderzocht, dat heb ik zelf niet verzonnen.
pi_157402460
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat mag Trump vinden toch?
Ja, maar als je zegt dat wetenschappelijk is aangetoond dat negers lui en dom zijn, op een paar na, dan zit je dus in andere discussie, dat bedoel ik.
I´m back.
pi_157402463
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk. Een werkgever moet op safe spelen, anders gaat hij failliet. Dit komt niet door racisme, maar door een slecht imago van een groep, wat aantoonbaar is in de statistieken. Die rotte appels moeten keihard aangepakt worden en dat is wat de PVV doet. Niet knuffelen maar aanpakken en uitzetten is de enige manier om van verschijnselen die vaak als "racisme" worden geduid af te komen.
Het is discriminatie. Dat jij vindt dat dat moet kunnen verbaast me niks.
pi_157402466
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lees mijn posts eens goed in plaats van er een dingetje uit te pakken.

Ik zeg:
- Huidskleur is niet relevant (in een eerder posts)
- Het geldt niet voor alle negers, er zijn individuen waar het anders ligt
- Het lage IQ en arbeidsethos zijn gewoon onderzocht, dat heb ik zelf niet verzonnen.
Ja, Afrika is arm want negers zijn dom. Veel plezier nog verder man.
pi_157402501
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 13:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere vormen van "privilege" natuurlijk en "white privilege" is hierin niet dominant imo, in NL. Als je je theorie en terminologie uit de VS haalt dan verslik je je toch in de vrij grote verschillen mbt racisme/institutioneelracisme/white privilege die bestaan tussen NL en de VS. Ik denk dat dat een beetje de oorzaak is van het feit dat er toch behoorlijk wat ophef is ontstaan agv dat artikeltje in NRC over die 4 dames.
Ben het er niet geheel mee eens dat dat hier niet dominant is, het is wel zo dat "wit" tegen veel minder vooroordelen aanloopt dan "gekleurd".
Als "gekleurd" iemand moet je jezelf toch wel extra bewijzen, dat je niet bent zoals die vooroordelen. Dat is een naar iets in de maatschappij wat wij als witjes niet echt meemaken. Niet om die huidskleur/afkomst dan iig.

Verder vind ik het echt heel moeilijk om bij te houden wat nu wel gewenst is om te zeggen. Vind het erg geforceerd vaak.
Stel er zit een rij van 6 mensen, vrijwel gelijk gekleed en jij moet met een enkel woord een persoon duiden. Dan zeg je die heeft een bril, die heeft rood haar, die is lang en dan komt er een donker persoon. Erg vaak zal je de "witten" zich dan in bochten zien wringen om niet die huidskleur te duiden, terwijl dat juist dan dat duidelijke verschil is waardoor het gelijk duidelijk is wie bedoeld wordt.
Daarin zit naar mijn persoonlijke mening meer racisme dan in bruin/zwart/donker/neger/lichtgetint e.d. zeggen. Daarmee bedoel ik niet dat het persoon dat amper die huidskleur durft te duiden racistisch is, maar dat er een maatschappelijk racisme is die maakt dat de witkop dat als not done ziet, als zo anders dan die bril, rood haar, lang.... Terwijl er als je het goed bekijkt geen verschil is met die andere duidingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157402510
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is discriminatie. Dat jij vindt dat dat moet kunnen verbaast me niks.
Niet dus.
Stel een werkgever krijgt 20 reacties. 15 voldoen aan zijn criteria. 8 reacties zijn van mensen met een buitenlandse naam, 7 zijn van mensen met een Nederlandse naam.

Is hij dan een racist dat hij 3 mensen met Nederlandse naam uitkiest om op gesprek te komen?
pi_157402535
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, Afrika is arm want negers zijn dom. Veel plezier nog verder man.
Er zijn talloze studies geweest naar armoede in Afrika.
Ondernemers hoor je vaak zeggen dat een Afrikaan werkt totdat hij genoeg geld heeft om de dag door te komen en dan het werk laat liggen. Dat zijn geen verzinsels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')