Dat vind ik nogal een stellige bewering. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee. je kunt niet in iets geloven wat je niet kent.
Voor mij is veroordelen "het iets vinden met negatieve gevoelens".quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is 'veroordelen' anders dan het benoemen van een in jouw ogen slechte eigenschap?
Je lijkt veel meer aan dit begrip op te hangen dan wat het werkelijk betekent.
Het is anders als bij "weten". Kan niet bewijzen, maar je weet het. In het dagelijks leven heeft gevoel meestal ook te maken met andere mensen en mensen zijn niet zo betrouwbaar....quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Hoe is dat anders? Bedoel je met anders ook betrouwbaarder?
Bedoel je niet gewoon dat dat gevoel bij God sterker is? En zo ja, hoe heeft hoe sterk je iets voelt, invloed op of iets waar is?
Je bent steeds maar in raadsels aan het praten. Wat is het verschil tussen iets veroordelen en het niet goed vinden volgens jou?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:35 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ja, maar je veroordeelt hem niet. Alleen dat geblow vindt jij niet goed.
Maar het lijkt op deze manier wel alsof wat je gelooft niet afhangt van wat je voelt, maar van wie je kent. Terwijl de meeste godsbeelden uitgaan van een God die absoluut is en niet naast anderen bestaat.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Omdat je het niet kent. Wat je niet kent weet je niet. Wat je niet weet kun je niet geloven.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een stellige bewering. Waarom zou dat niet kunnen?
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent steeds maar in raadsels aan het praten. Wat is het verschil tussen iets veroordelen en het niet goed vinden volgens jou?
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:41 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Voor mij is veroordelen "het iets vinden met negatieve gevoelens".
Als iemand bijv zomaar met jan en alleman slaapt en ik vind : wat een hoer, wat een vieze slet, dan is dat veroordelen. Maar als ik vind dat ze wel een beetje losbandig leeft zonder dat ik daar iets bij voel (afkeuring ofzo) dan is dat gewoon mijn mening.
Ik was niet altijd gelovig dus ik ken meerdere goden voordat ik Jehovah geloofde. Dus het heeft wel met gevoel te maken. Bij de anderen heb ik geen gevoel, bij Jehovah weest ik dat Hij het is.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het lijkt op deze manier wel alsof wat je gelooft niet afhangt van wat je voelt, maar van wie je kent. Terwijl de meeste godsbeelden uitgaan van een God die absoluut is en niet naast anderen bestaat.
Waarom niet? Als we aannemen dat 'kennen' betekent dat je tenminste deels bekend bent met het wezen van iets, en als we 'geloven' zien als een puur subjectieve ervaring, d.w.z. een 'gevoel' dat een bepaalde macht bestaat, zou je niet het gevoel kunnen hebben dat iets wat je niet kent, bestaat?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:47 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Omdat je het niet kent. Wat je niet kent weet je niet. Wat je niet weet kun je niet geloven.
Uiteindelijk wel denk ik.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:12 schreef Hexx. het volgende:
Niet?
Waarom dan willen jullie religie uitbannen? Uit liefdevolle gevoelens?
God is onkenbaar.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Maar je bent zelf ook een mens, en dus niet betrouwbaar. En dan geloof je in iets waar geen enkel bewijs voor is... puur vanwege je gevoel, wat onbetrouwbaar is...quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:45 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Het is anders als bij "weten". Kan niet bewijzen, maar je weet het. In het dagelijks leven heeft gevoel meestal ook te maken met andere mensen en mensen zijn niet zo betrouwbaar....
Ik weet het, klinkt niet duidelijk, maar beter uitleggen kan ik niet. Of zeg maar dat het gevoel idd sterker is, ja.
Inderdaad die denkstap laat je over aan je God.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:24 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Doe ik niet. Ik heb mening. Ik veroordeel niet.
Of omdat Allah een profeet was? Jezus is voor me gestorven, de zoon van God, Allah deed dat niet. Na Jezus is Mozes de belangrijkste want hij heeft de rug van God mogen zien.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat je niet in Iran bent geboren.
Gekruisigd en al?quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:49 schreef ems. het volgende:
Mexico zit vol met jezussen die dood gevonden worden dus take your pick
Hans urs von Balthasar, een Zwitserse theoloog die zegt dat we hoop mogen hebben dat ook ongelovige naar de hemel gaan in mijn kerk bidden we ook dat iedereen de barmhartigheid van Jezus mag ontvangen vooral zij die het het meest nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Inderdaad die denkstap laat je over aan je God.
Ghandi is geen christen en gaat dus naar de hel, God stuurt goede mensen naar de hel, want de enige weg tot de hemel is door christus.
Daarom is het christendom niet waar.
Als je naar de acrobatiek kijkt die God gebruikte om door Jezus mensen vrij te zetten. Is er hoop dat ook niet gelovige gered worden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:06 schreef ems. het volgende:
Tsja, beetje vervelende god zou het zijn als hij alleen gelovigen toelaat.
Denk je dat dat helemaal niets te maken heeft met je culturele achtergrond?quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:56 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Of omdat Allah een profeet was? Jezus is voor me gestorven, de zoon van God, Allah deed dat niet. Na Jezus is Mozes de belangrijkste want hij heeft de rug van God mogen zien.
Ik ben van het boeddhisme naar het katholieke geloof gegaan mijn ouders zijn gelovig maar hebben er nooit met me over gehad. Mijn zussen geloven niet.
Sterker nog, dan ben je gewoon een enorm ijdele lul.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:06 schreef ems. het volgende:
Tsja, beetje vervelende god zou het zijn als hij alleen gelovigen toelaat.
Waarom zou ik dan een jaar boeddhisme hebben gedaan? Het boeddhisme heb ik lang gedaan maar het was me te lastig geworden, om jezelf te redden. Daarna kwam ik steeds meer christen tegen protestanten. Zelf gekozen voor de katholieke kerk en de voorbeelden naast elkaar gelegd. Als het aan mijn omgeving lag was ik atheïst.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Denk je dat dat helemaal niets te maken heeft met je culturele achtergrond?
En een beetje dom. Wie wil je nou liever bij je in je koninkrijk hebben? De hypocriete meute die zichzelf christen noemt en alleen de dingen doen die in de bijbel staan om dat ze daar zelf baat bij hebben of de nuchtere mens die dat doet uit de goedheid van z'n hart. Als ik god zou zijn zou ik het wel weten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, dan ben je gewoon een enorm ijdele lul.
Nu zit ik achter een computer:quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
En een beetje dom. Wie wil je nou liever bij je in je koninkrijk hebben? De hypocriete meute die zichzelf christen noemt en alleen de dingen doen die in de bijbel staan om dat ze daar zelf baat bij hebben of de nuchtere mens die dat doet uit de goedheid van z'n hart. Als ik god zou zijn zou ik het wel weten.
Nuja, als ik de bijbel mag geloven kiest hij toch het eerste. En daarom zeg ik dus ook: het maakt helemaal niet uit of die christelijke god wel of niet bestaat, ik wil helemaal niet geassocieerd worden met zo'n mafketel of z'n panische fanclub. Daarom lijkt de hel me allround een veel fijnere eindlocatie, te meer omdat alles wat we van de hel en satan weten door de christelijke propaganda-machine is gehaald en dus waarschijnlijk net als de rest van de bijbel leugens zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |