Neequote:Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef Ineffable het volgende:
Arja. Van harte welkom met je zo lang gewenste zwangerschap.
Weet iemand toevallig of de H&M standaard zwangerschapsbadmode in de winkel heeft hangen?
Hier is alle zwangerschapsmode uit de winkel gehaald, die chick bij de kassa vertelde dat ze in Rotterdam nog wel zwangerschapsmode hebben en ook de home-collectie. Amsterdam of andere grote steden weet ik ook niet.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef Ineffable het volgende:
Arja. Van harte welkom met je zo lang gewenste zwangerschap.
Weet iemand toevallig of de H&M standaard zwangerschapsbadmode in de winkel heeft hangen?
In het nieuwe filiaal hebben ze op de onderste etage zwangerschapskleding. Schijnbaar.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
Ohja, lees ik nu pas. Nee, dat heb ik nog nooit in de winkel zien hangen (Den Haag)
Ja, de zwangerschapskleding hebben ze ook bij het filiaal in de Spuistraat. Maar zwangerschapsbadkleding heb ik nog nooit gezien.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:26 schreef GotC het volgende:
[..]
In het nieuwe filiaal hebben ze op de onderste etage zwangerschapskleding. Schijnbaar.Is pas sinds vandaag open.
Ff appen.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef elamanilo het volgende:
Hier is het dus pas sindskort zo dat het weg is.. Een paar maanden geleden hadden ze het ook nogEn de website ligt er ook nog uit...
Hebben jullie nog een leuk idee hoe we aan mijn schoonouders kunnen aankondigen dat we een baby verwachten? De band met ze is niet optimaal, dus heel groot uitpakken hoeft niet..
Wij hebben gebeld en gezegd dat Billie grote broer wordt. Klaarquote:Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef elamanilo het volgende:
Hier is het dus pas sindskort zo dat het weg is.. Een paar maanden geleden hadden ze het ook nogEn de website ligt er ook nog uit...
Hebben jullie nog een leuk idee hoe we aan mijn schoonouders kunnen aankondigen dat we een baby verwachten? De band met ze is niet optimaal, dus heel groot uitpakken hoeft niet..
Dat hoopte ik hier ook ja, maar volgens mij vindt mijn lief het op een of andere manier toch net te onpersoonlijk om het enkel via telefoon te doen. Ik ga het toch nog eens pitchenquote:Op donderdag 5 november 2015 14:56 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wij hebben gebeld en gezegd dat Billie grote broer wordt. Klaar.
Ik dacht eerst van wel? Maar zou ook kunnen dat dat in de Prenatal in de stad wasquote:Op donderdag 5 november 2015 14:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja, de zwangerschapskleding hebben ze ook bij het filiaal in de Spuistraat. Maar zwangerschapsbadkleding heb ik nog nooit gezien.
Niet meer voor het geheimhoudplan?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef elamanilo het volgende:
Ze wonen ver weg, dat scheelde wel. Ik weet niet of de jouwe om de hoek wonen?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:57 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Dat hoopte ik hier ook ja, maar volgens mij vindt mijn lief het op een of andere manier toch net te onpersoonlijk om het enkel via telefoon te doen. Ik ga het toch nog eens pitchen
Welkom!! Dat had ik nog niet gezegd volgens mijquote:Op donderdag 5 november 2015 15:23 schreef Arja het volgende:
Svane dankjewel. Zeker veel bijzondere juni streepjes inderdaad. Ik vind die van jou zeker ook bijzonder en die van groofsken ook nog.
Babyboom!
Wij hebben heel cheesy voor alle ouders opa/oma gespeld met chocoladeletters en dat bij de koffie aangebodenquote:Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef elamanilo het volgende:
Fijn dat het eruit is! Maar kan me voorstellen dat het toch nog wel spannend blijft..quote:Op donderdag 5 november 2015 15:26 schreef Chanty het volgende:
Pfffffff Het is eruit! Net gebeld en twintig keer sorry gezegdLG leek het goed op te pakken, maar dat merk ik wel na de proeftijd
Ik vind het een tof ideequote:Op donderdag 5 november 2015 15:27 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Welkom!! Dat had ik nog niet gezegd volgens mij
[..]
Wij hebben heel cheesy voor alle ouders opa/oma gespeld met chocoladeletters en dat bij de koffie aangeboden![]()
En nu wil geen enkele toekomstige opa/oma die letters opeten want dat is zo zonde en het was zo leukEn het was voor mij een last minute idee om toch iets anders te hebben dan alleen woorden. Ik heb ze ook letterlijk een uurtje voordat ze langs zouden komen gekocht
Ja maar het verschil is dat ik er nu niks meer aan kan veranderen. Ik ga gewoon knallen als ik daar begin met werken en ze geen aanleiding geven mij eruit te werken in de proeftijdquote:Op donderdag 5 november 2015 15:28 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Fijn dat het eruit is! Maar kan me voorstellen dat het toch nog wel spannend blijft..
Vol zitten, wat is dat ook alweer? Ik heb mijn lunch al lang op en 2 knoppers gegeten en rammel alweerquote:Op donderdag 5 november 2015 14:25 schreef Dot. het volgende:
Dordrecht heeft het ook en dat zou ik nou niet een hele grote stad noemen. Badkleding weet ik niet eigenlijk, vooral in de herfst idd![]()
Argh, ik heb net gelunched met vriendinnen bij zo'n all you can eat wereldrestaurant en nu zit ik echt te vol, maar als ze Oreo, citroencake en koffie-ijs hebben moet dat toch gewoon op?
Mijn maag is hier inmiddels ook veranderd in een bodemloze put ja... Al gaat het de laatste week wel wat meer met vlagen. Niet meer standaard binnen een uur na mijn ontbijt weer honger, nu is het soms pas weer na 2 of 3 uur zoals voorheen. Al neem ik wel een boterham extra mee voor tijdens de lunch, de 2 boterhammen die ik standaard bij me had zijn nu niet meer voldoende.quote:Op donderdag 5 november 2015 15:31 schreef Arja het volgende:
[..]
Vol zitten, wat is dat ook alweer? Ik heb mijn lunch al lang op en 2 knoppers gegeten en rammel alweer
Goed punt! Dat is ook hoe ik het met kerst doe inderdaad. Hij weet inderdaad ook beter hoe die het best met ze kan communiceren. Dan alleen nog mezelf daar mentaal op voorbereiden (en mijn lief zichzelf ookquote:Op donderdag 5 november 2015 15:37 schreef Chanty het volgende:
Bleugh Ela jij hebt nog een fijnere band met je schoonouders zo te lezen dan ikDenk je dat ze negatief reageren? Als het echt zo'n slechte band is, ook vanuit je man, dan zou ik er nul energie in steken en gewoon je man het nieuws laten brengen hoe hij het wil
Het zijn immers zijn ouders.
Oei, dat klinkt echt echt niet fijn als je (schoon)ouders zo over je en hun (toekomstige) kleinkinderen denken... Lijkt me zo ontzettend rot om dit superleuke nieuws (want dat is het gewoon) te gaan vertellen en dan te gaan vrezen voor de reactie...quote:Op donderdag 5 november 2015 15:47 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Goed punt! Dat is ook hoe ik het met kerst doe inderdaad. Hij weet inderdaad ook beter hoe die het best met ze kan communiceren. Dan alleen nog mezelf daar mentaal op voorbereiden (en mijn lief zichzelf ook). We gaan het waarschijnlijk over een week of twee dan vertellen.
Vorige keer vreesde ik echt hard voor, een negatieve reactie en daardoor stelden we het toen telkens uit om te gaan vertellen (nu weer een beetje). Uiteindelijk was zijn moeder wel echt blij, die had nooit meer verwacht oma te gaan worden (ze verwachtte het hoogtuit van zijn broers kant want die heeft een goede baan, maar die is inmiddels alweer een poos vrijgezel). En zijn vader denkt er wel negatieve dingen over, maar die mag hij niet uiten van schoonmoeder (om nog ergens de lieve vrede te bewaren), dus hij zegt niets en doet dus verder alsof het hem niet boeit of interesseert.
Dat ziet er heel mooi uit ja!quote:Op donderdag 5 november 2015 16:02 schreef pinquit het volgende:
Ik zag dit trouwenszo prachrig, als ik nog eens zwanger word geef ik die aan mn moeder
https://instagram.com/p/9qhMyFBXV8/
Mja kak, zelfde probleem eigenlijkquote:Op donderdag 5 november 2015 16:04 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Dat ziet er heel mooi uit ja!
Alleen zou het voor mijzelf niks zijn, want ik zou niet zo lang kunnen wachten met vertellen totdat ik een echo foto heb
Geinigquote:Op donderdag 5 november 2015 16:48 schreef kazy het volgende:
Mis ik gewoon een verse baby! Mignonne van harte!Ben stiekem ook benieuwd naar de naam.
Verder ook nog even eenvoor alle knippers!
Wij vertelden het vorig jaar trouwens ook dmv chocoladeletters. Vier stuks die 'baby' spelden en voor man en mij wel onze voorletter. Hilarisch genoeg hadden zowel mijn ouders als schoonouders ook chocoladeletters meegenomen (in willekeurige letters want het was 5 december en alles was op), dus het duurde even voordat het kwartje viel
"Lekker, bedankt!"quote:Op donderdag 5 november 2015 16:54 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Geinig
Ik had de letters voor mijn vader ingepakt als stapeltje dat OPA spelde. Hij keek ernaar, keek eens naar de letters, gooide ze door elkaar, zag er blijkbaar niks bijzonders in en legde ze weg met een 'lekker, bedankt!' Waarna wij nog even gingen aandringen of ie het woord wel goed gezien had. Daarna weer een heel gehussel, maar het duurde serieus even voordat hij het doorhad. Ik wil niet weten hoe lang hij had zitten puzzelen als er ook nog andere willekeurige letters hadden gelegen
Ik zou maar van het langste uitgaan. Kan het alleen maar meevallenquote:Op donderdag 5 november 2015 16:46 schreef Bloesem. het volgende:
Ohh schoonouders![]()
Tevens alles wat ik erover ga zeggenbehalve nog
voor chanty en ela.
Chanty, heel fijn dat je LG (in principe) positief reageerde
Ik heb een sticker van de HA![]()
Bloeddruk 110/70, urine brandschoon joepie! Hij was benieuwd of ik de 40 weken zou gaan halen, omdat m'n lichaam zo druk bezig is. Ben zelf ook erg benieuwd (vermoeiend, dat voorwerk) maar ik reken gewoon op nog 4/5 weken, dan kan 't alleen maar meevallen. Toch?
Zei je iets? Ik verstond je niet zo in bed onder de dekenquote:Op donderdag 5 november 2015 18:27 schreef sprotje het volgende:
Pfff wanneer is mn energie er weer?? Tis een beetje raar om nu al naar bed te gaan he... straks maar een koppie koffie drinken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door mignonne op 05-11-2015 22:05:55 ]:)
Dat is B op die fotoquote:Op donderdag 5 november 2015 19:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh mignonne wat een snoetje!!! En ik smelt van die tweede foto, met zn vuistjes om jouw hand heen
![]()
![]()
![]()
Doet me heel erg denken aan je oudste, als ik me haar foto's goed herinner. En wat heeft ie nou voor vreselijk lief pakje aan?
Wat klinkt het fijn, je bevallingZo tof dat je het hebt kunnen doen zoals je wou!
Hoe vinden je meiden het?
Wat heerlijk om te lezen. Dat klinkt zo fijn!quote:Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is B op die fotomaar ik smolt er ook van
![]()
Hij heeft van allebei wat, E. haar kinnetje en ik denk de vorm van haar ogen? A haar neus en vorm van lippen maar wat minder grote mond. Hij heeft wel net zoveel haar als A.morgen gaat ie in bad dus ben benieuwd of het dan zwart is zoals bij A. of bruin zoals bij E.
De meiden vinden het geweldig en zijn superlief voor hem. En qua bevalling had ik me echt geen betere kunnen wensen ♡ de beste vk van NL en de beste kraam van NL en dan ook mn lief dr nog naast met zn grappen en grollen xD wat wil je nog meer.
Wat mooi!quote:Op donderdag 5 november 2015 20:38 schreef LadyBlack het volgende:
Whihoeoeoe ik zag mn buik net bewegen van een schopje![]()
Kan echt niet wachten tot t allemaal weer iets sterker en duidelijker wordt, lijkt me zooooo gaaf om t aan E te laten voelen!
Jawel hoor, dat kanquote:Op donderdag 5 november 2015 21:24 schreef Chanty het volgende:
Ik word echt gek van de honger. Heb gewoon bijna twee grote borden pasta op met roomkaassaus, toetje, chips, beker met melk en honing. En nog dat knagende gevoeldat KAN toch gewoon niet!
Ben net een zwart gatquote:Op donderdag 5 november 2015 21:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan![]()
Dus hophop even iets te eten pakken
Ja idd! En jij bent het tegenovergestelde van mij. Ik lust echt niets meer, heb nergens zin in, geen eetlust. Kan ook bijna niet bedenken wat ik in godsnaam steeds moet eten... het is echt een opgave geworden, terwijl dat nooit zo wasquote:Op donderdag 5 november 2015 21:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ben net een zwart gat
Fijn Luna, toch weer een zorg minder
Ja hoor, ik voel me iets zwangerder door het hartje en de emotionele reacties uit mijn nabije omgeving.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:42 schreef LadyBlack het volgende:
Ben jij al een beetje geland Arja?
Niet.. Hele kleine beetjes elke keer en dan wat vaker eten is het enige wat mij lukt. Kleine ligt veel te hoog en te dichtbij m'n maag nu volgens mij.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:02 schreef Myrr het volgende:
Oh ik wou dat ik veel kon eten. Hoe doen jullie dat, hoogzwanger dames? Zit echt heel snel vol en blijf dan zes uur lang bomvol zitten.
Heel bizar trouwens, buik gaat echt alle kanten op, en elke keer als vriend mee kijkt stopt 'ie.
quote:Op donderdag 5 november 2015 19:02 schreef mignonne het volgende:
zo ff bijlezen, of niet. Ofzo![]()
Dank voor de felicitaties ^_^ Alles goed hier, bevalling was een rappe, maar ik had een waar dreamteam om me heen dus t was een fijne mooie ervaring.
Naam en foto in spoiler, zo weer weggraag niet quoten/noemen.
ja maar jamaar ik heb 'm gemist...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog 1 keer danquote:Op vrijdag 6 november 2015 09:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja maar jamaar ik heb 'm gemist...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door mignonne op 06-11-2015 18:48:40 ]:)
Awwwquote:Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is B op die fotomaar ik smolt er ook van
![]()
Hij heeft van allebei wat, E. haar kinnetje en ik denk de vorm van haar ogen? A haar neus en vorm van lippen maar wat minder grote mond. Hij heeft wel net zoveel haar als A.morgen gaat ie in bad dus ben benieuwd of het dan zwart is zoals bij A. of bruin zoals bij E.
De meiden vinden het geweldig en zijn superlief voor hem. En qua bevalling had ik me echt geen betere kunnen wensen ♡ de beste vk van NL en de beste kraam van NL en dan ook mn lief dr nog naast met zn grappen en grollen xD wat wil je nog meer.
Mnohhquote:Op vrijdag 6 november 2015 09:30 schreef mignonne het volgende:
Nog 1 keer danstraks weer weg. En nou niet dat topic vol zwammen in de tussentijd eh dames
![]()
Dat komt vanzelf wel weer. In de ochtend heb ik ook meer moeite met eten. Bij Lucas had ik ook zoveel honger, dat ging na het eerste trimester over.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:40 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ja idd! En jij bent het tegenovergestelde van mij. Ik lust echt niets meer, heb nergens zin in, geen eetlust. Kan ook bijna niet bedenken wat ik in godsnaam steeds moet eten... het is echt een opgave geworden, terwijl dat nooit zo was
Ja of erger nog, dat hij suggesties gaat doenquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:52 schreef Myrr het volgende:
Oh dear, en dat je vriend steeds vraagt 'Wat eten we?' 'Waar heb je zin in?' Laat me met rust.
Bedoel je zoveel honger, of zuivelhongerquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf wel weer. In de ochtend heb ik ook meer moeite met eten. Bij Lucas had ik ook zuivel honger, dat ging na het eerste trimester over.
Zoveel.... Mijn telefoon swypet weer wat andersquote:Op vrijdag 6 november 2015 11:08 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Bedoel je zoveel honger, of zuivelhongerIk wilde namelijk +1 voor de zuivelhonger roepen, totdat ik me ineens bedacht dat dat eigenlijk geen woord is
![]()
Hoe dan ook, hier het eerste trimester straalmisselijk geweest waardoor weinig honger, en nu in het tweede trimester vooral steeds het gevoel dat m'n buik te vol zit (ja, ik weet dat de baby nog niet zo ontzettend veel ruimte inneemt). Kan rustig de halve dag vol zitten van de lunch, avondeten is ook weinig. Maar, zuivel, oeh! Kaas, kwark, vla, yoghurt, melk, chocomelk (warm, koud, melk/wit/puur, het maakt niet uit, kom maar door)
![]()
En dat terwijl ik in mijn jeugd überhaupt geen melkproducten verdroeg ivm eczeem, blijkbaar ben ik daar overheen gegroeid (of was het een verkeerde correlatie destijds, kan ook
).
'Chocola dan?quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:06 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja of erger nog, dat hij suggesties gaat doen"Stoofschotel? Nee? Okee misschien vis?"
Ga weeeeg!
Ik vind het iets heel moois en als ik genoeg geld had... Maar denk ook wel dat het pittig is, zeker als kinderen worstelen met waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:59 schreef Myrr het volgende:
Hoe staan jullie tegenover adoptie? We hebben het er hier in het begin van onze relatie wel eens over gehad, en hij begon er laatst weer over. Iets voor in de toekomst eventueel.
Klopt, heb hem ook wat kamervragen gesteld waarover we goed na zouden moeten denken. Zou het een kindje zijn met een dossier waarin de ouders bekend zijn? Denk dat ik dit wel wil, lijkt me vreselijk met het grote vraagteken boven je hoofd te moeten leven en de teleurstelling die het op kan leveren als die niet ingevuld wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vind het iets heel moois en als ik genoeg geld had... Maar denk ook wel dat het pittig is, zeker als kinderen worstelen met waar ze vandaan komen.
Ik zou bijna wensen dat ik geen honger hadquote:Op vrijdag 6 november 2015 11:28 schreef lunamatic het volgende:
Ahh, mignonne, wat een knapperd!
En idd de vraag wat we gaan eten kan hier spontaan voor ruzie zorgen... Ik ben nu bijna door het eerste trimester, dus ik hoop dat het de komende weken beter wordt. Anders dan ben ik na mijn zwangerschap dunner dan ervoor...
Uitzonderingen daar gelaten, lijkt adoptie vraaggestuurd te werken en vraag ik me af hoe vrijwillig ouders hun kind hebben afgestaan en of ze het niet uit armoede voor het geld hebben hoeven doen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:59 schreef Myrr het volgende:
Hoe staan jullie tegenover adoptie? We hebben het er hier in het begin van onze relatie wel eens over gehad, en hij begon er laatst weer over. Iets voor in de toekomst eventueel.
Hoeft niet. Ik ben 21 kilo aangekomen in mijn vorige zwangerschap (ben 1.60) en 31 afgevallen alleen door borstvoeding. Dacht eerst ook dat ik nooit mijn figuur terug zou krijgen. Uiteindelijk moest ik mijn best doen om erbij te eten. Waar ik niet mee wil zeggen dat je je ongegeneerd vol moet stoppen met ongezonde dingen. Ik probeerde in mijn vorige zwangerschap en nu gewoon gezond te eten maar honger is honger.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:47 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Ik zou bijna wensen dat ik geen honger hadIk was al wat aangekomen voor de zwangerschap (door niet sporten en eet allessssss) en heb sindsdien alleen maar meer honger. En vooral geen zin in fruit en groenten maar wel in brood en vlees en verder alles wat je dik maakt. Ik ben ook 0 misselijk, dus kan de hele dag door eten. En ergens ben ik super blij dat ik niet misselijk ben, want dat lijkt me super klote. Maar het wordt wel een grote klus om straks weer in een acceptabele maat broek te gaan passen vrees ik
Interessant. Het is ook wel een hele afweging uiteraard en geenszins in de planning, maar wat vooronderzoek voor in het achterhoofd kan geen kwaad. Ik ga eens kijken of ik dat topic kan vinden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:49 schreef Arja het volgende:
[..]
Uitzonderingen daar gelaten, lijkt adoptie vraaggestuurd te werken en vraag ik me af hoe vrijwillig ouders hun kind hebben afgestaan en of ze het niet uit armoede voor het geld hebben hoeven doen.
Bovendien kom je tegenwoordig vaker in aanmerking voor een special needs kind, of een ouder kind. Deze kinderen hebben vaak al veel meegemaakt en kunnen complexe hechtingsstoornissen hebben.
Er zijn vast een hoop mooie verhalen te vertellen, maar bovenstaande zou mij tegenhouden. Er is ooit ook een topic in oud over geweest van een user die er research naar heeft gedaan.
Jeetjequote:Op vrijdag 6 november 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik ben 21 kilo aangekomen in mijn vorige zwangerschap (ben 1.60) en 31 afgevallen alleen door borstvoeding. Dacht eerst ook dat ik nooit mijn figuur terug zou krijgen. Uiteindelijk moest ik mijn best doen om erbij te eten. Waar ik niet mee wil zeggen dat je je ongegeneerd vol moet stoppen met ongezonde dingen. Ik probeerde in mijn vorige zwangerschap en nu gewoon gezond te eten maar honger is honger.
Dat klinkt hoopvol! Ik ben zelf ook maar 1.63m. Mijn moeder was ook een kleintje en ik heb foto's gezien waarop ze zwanger was van mij en ze was echt gigantisch op het einde. Maar ook dat kwam goed.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:49 schreef Arja het volgende:
[..]
Uitzonderingen daar gelaten, lijkt adoptie vraaggestuurd te werken en vraag ik me af hoe vrijwillig ouders hun kind hebben afgestaan en of ze het niet uit armoede voor het geld hebben hoeven doen.
Bovendien kom je tegenwoordig vaker in aanmerking voor een special needs kind, of een ouder kind. Deze kinderen hebben vaak al veel meegemaakt en kunnen complexe hechtingsstoornissen hebben.
Er zijn vast een hoop mooie verhalen te vertellen, maar bovenstaande zou mij tegenhouden. Er is ooit ook een topic in oud over geweest van een user die er research naar heeft gedaan.
Zo'n traject duurt jaren dus zogezien kun je er best op tijd induiken en informatie inwinnen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:58 schreef Estrys het volgende:
Zou je niet eerst bekijken hoe eentje bevalt?
Het is in mijn geval ook wel extreem en borstvoeding is geen garantie. Het ligt ook aan je eetpatroon na de bevalling. Ik had lange tijd geen honger en toen ik weer honger kreeg at ik hetzelfde als voor de zwangerschap terwijl je officieel meer nodig hebt maar dat kreeg ik niet weg. Nu wel weer en ben inmiddels aangekomen. Dieptepunt laatst was 45,3 en zit nu op 47.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:59 schreef onomatopee het volgende:
[..]
JeetjeFijn dat je het gewicht van de zwangerschap in elk geval zo kwijt bent geraakt, maar 10 kilo daar bovenop is behoorlijk veel toch? Of is het vrij normaal dat je veel afvalt door borstvoeding? Mijn beeld was altijd dat je er wel iets van af kan vallen, maar ik dacht meer aan 1-3 kilo, in die range..
Probeer gewoon zoveel mogelijk verantwoord te eten dan komt het wel goed. Waar zit de twijfel in qua borstvoeding?quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Dat klinkt hoopvol! Ik ben zelf ook maar 1.63m. Mijn moeder was ook een kleintje en ik heb foto's gezien waarop ze zwanger was van mij en ze was echt gigantisch op het einde. Maar ook dat kwam goed.
Ik twijfel alleen heel erg over wel/geen borstvoeding, dus er is een kans dat ik dat niet in mijn voordeel kan gebruiken bij afvallen na de zwangerschap...
Jaren geleden over nagedacht. We hadden het papierwerk destijds in huis.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:59 schreef Myrr het volgende:
Het voelt niet als iets voor mij. Klinkt misschien stom, maar het hele idee van een baby aan de borst is niet iets waar ik me op verheug. En ik zie vooral heel veel praktische bezwaren voor mij persoonlijk. Het hele idee ook dat je borsten dan straks zo'n beetje publiek bezit zijn (want overal en altijd kunnen voeden, dus ook waar mensen bij zijn) staat me heel erg tegen. Het alternatief zou dan zijn altijd en overal afzonderen en ik weet niet of ik daar blij van word.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Probeer gewoon zoveel mogelijk verantwoord te eten dan komt het wel goed. Waar zit de twijfel in qua borstvoeding?
Dat zou ook nog kunnen misschien, een beetje van beiden. Als het voor jou werkt, lijkt het me ideaal.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:14 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en dat wil ik nu weer doen.
Maar als het even niet uitkwam, kreeg de beeb gewoon een flesje en kolfde ik later af.
Ook als ik ging stappen, kolfde ik die hele dag daarna en ging zo door de gootsteen.
Sommigen vinden dat zonde en verschrikkelijk. Ik heb me er overheen gezet.
Je moet lekker doen wat goed voelt, en voor mij was van beide een beetje.
Het enige vervelende vond ik op werk kolven, als de vergaderruimte weer s bezet was. Kon ik weer naar de server ruimte, of op het kantoor van de groooote baas. :-)
Dat laatste zie ik mijzelf dus inderdaad echt niet doenquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:20 schreef Buurpoes het volgende:
Zoe_Hart, daar maakte ik mij voor de bevalling ook wel zorgen over. Maar na de bevalling ging dat eigenlijk soepel.
Soms zonderde ik mij af, soms niet. Maar zoals een vriendin van mij deed, eerst hele borst bloot, toen kussens schikken en daarna kind eraan, dat heb ik nooit gedaan. Mijn borst is van mij.
En dat ja.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:29 schreef Dot. het volgende:
Borstvoeding is misschien dan wel het beste voor je kindje, maar een blije moeder die goed in haar vel zit is toch ook echt erg belangrijk. Ik ging er echt aan onderdoor door heel veel pijn, veel stress vanwege huilen en weinig slaap dat ik ben gestopt en ik vond het afgrijselijk dat ik dat deed. Ik ben de eerste twee maanden gewoon meer bezig geweest met m'n tieten dan m'n kind bij wijze van en daardoor maakte ik het voor mezelf echt te zwaar en was ik nog maar een schim van de zo zelfverzekerde Dot die ik normaal ben.
Mijn mening hierin dus inmiddels: Ja, bv is het beste, maar niet ten koste van jezelf
Misschien heeft pinq nog tips of advies voor jequote:Op vrijdag 6 november 2015 13:39 schreef Arja het volgende:
Ik zou wel borstvoeding willen geven in ieder geval tijdens mijn verlof en de vakantie die ik erachter aan plak. Dan heb je het toch wel over een periode van 4-5 maanden.
Maar ik heb een borstverkleining gehad dus weet niet of het gaat lukken.
Na mijn verlof is het niet haalbaar. Ik werk in de hele provincie Utrecht en ben op een dag veel onderweg naar verschillende adressen.
/ontlurktquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:27 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen misschien, een beetje van beiden. Als het voor jou werkt, lijkt het me ideaal.
Ik weet dat mijn man een grote voorkeur heeft voor flesvoeding. Puur uit egoīsme, zegt hij zelf ook, zodat hij ook de baby kan voeden, ook zonder dat het mij alleen maar extra tijd kost doordat ik dat eerst weer zou moeten kolven.
Ik zou werkelijk niet weten wat er bij ons op werk voor een kolfruimte door zou moeten gaan. We hebben 1 damestoilet en 1 dames doucheruimte. Ik denk dat het dan die laatste zou moeten worden of zo. Alle andere ruimtes zijn niet met sleutel af te sluiten en overal lopen van die lange ramen langs de deur. En het is zo gehorig als de pest (heel oud gebouw), dus in hoeverre ik daar op mijn gemak zou zitten weet ik niet.
[..]
Dat laatste zie ik mijzelf dus inderdaad echt niet doenEn misschien word ik er ook wel makkelijker in als ik het alsnog wil proberen. Maar vooralsnog heb ik echt zo'n beeld in mijn hoofd van een krijsend kind dat honger heeft en mama die dat dan fijn in bijzijn van tig mensen mag gaan oplossen en dat staat me zo tegen
Dat zo'n kind dan toevallig steeds net tijdens de kraamvisite van een vage oom en tante honger heeft en je vervolgens of open en bloot daar mag gaan zitten, of je een (half) uur lang afzondert waardoor je heel de visite eigenlijk amper ziet.
Ik heb daar al wel wat gelezen, maar durf er (nog) niet zo goed aan te kloppen voor vragen omdat ik nog niet zeker weet of ik er überhaupt aan wil beginnen en ik weet niet of dat het juiste topic is om een twijfel daarover uit te sprekenquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:45 schreef Buurpoes het volgende:
Zoe_Hart, praktische vragen zou je ook hier kunnen stellen. OUD / Borstvoeding deel 214
En wat betreft je man: een baby heeft meer aandacht nodig dan flesjes. Badderen is ook heel tof.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:39 schreef Arja het volgende:
Ik zou wel borstvoeding willen geven in ieder geval tijdens mijn verlof en de vakantie die ik erachter aan plak. Dan heb je het toch wel over een periode van 4-5 maanden.
Maar ik heb een borstverkleining gehad dus weet niet of het gaat lukken.
Na mijn verlof is het niet haalbaar. Ik werk in de hele provincie Utrecht en ben op een dag veel onderweg naar verschillende adressen.
Ah dat laatste klinkt zo lief en bijzonderquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:58 schreef pinquit het volgende:
[..]Hai
![]()
Het ís dus mogelijk, maar het ligt aan een heleboel dingen (hoe lang geleden de operatie is, manier van operatie, hoe sta je er zelf in enz.)
Als je echt alles uit de kast wil trekken kan je tijdens je zwangerschap al eens een consult met een lactactiekundige plannen, om alle tips en truuks die zij heeft toe te passen, mocht je productie hebben dan zijn er een hoop manieren om die op te schroeven.
Ik heb dat niet gedaanwant ik wilde het wel, maar ik wil niet koste wat kost die BV laten lukken, want het is (voor mij) best wel een dingetje dat een DING kan worden met alle frustratie e.d., en dat wil ik gewoon niet. Ik had dus als voornemen: ik leg hem gewoon aan na de geboorte en ik kijk wat er gebeurt, pak kunstvoeding in huis en we zien wel. Nu was A. een vrij klein ventje en moest hij sowieso bijgevoed worden, hij heeft dus vanaf het begin eerst mijn borsten gedronken met een klein flesje erna. En zo gaan we eigenlijk nogsteeds verder
![]()
Ik heb het idee dat mijn 'we zien wel'-houding me heeft geholpen
ik merk nu wel dat mijn bv terugloopt en niet aanpast met wat A. nu vraagt, dus de flessen na worden wat voller nu. Geen idee hoelang we het nog volhouden zo, maar ik ga gewoon door tot het op is![]()
Wat ik wel heel fijn vind is dat ik troostslokjes en toetjes kan geven. En in-slaap-val-slokjesEn gewoon als human pacifier kan dienen
![]()
![]()
Die van mij ookquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:04 schreef Arja het volgende:
Dank mignonne
[..]
Ah dat laatste klinkt zo lief en bijzonder![]()
Verder sta ik er ook zo in als jij, niet ten koste van alles doorzetten ik zie wel
Mijn borsten zijn nu trouwens al gegroeid.. Ik hoop dat ze na de bevalling niet weer zo groot zijn als vroeger.
De operatie was op mijn 19e en ben nu 37
Die van mij krompen heeeeeeel hard toen ik stopte met voeden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:17 schreef Chanty het volgende:
Ze krimpen weer. Ik ging van 75b naar 85d en nu ondanks dat ik nog voed alweer een hele poos mijn oude maar terug
Oh en ik gooi met andere mensen erbij ook nooit mijn hele borsten eruit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Professioneel gifmenger.
Thnx, erg fijn om zo'n reactie te lezenquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:10 schreef Chanty het volgende:
Als het hele idee je zo tegen staat dan moet je het niet doen zoe. Borstvoeding is heel goed voor je kind maar ze worden ik prima groot op kunstvoeding. Je kindje heeft er niks aan om borstvoeding te krijgen van een mama die zich daar niet gelukkig bij voeltik geef zelf al ruim 16 maanden borstvoeding en ik vind het iets fijns en vanzelfsprekends en het zou fantastisch zijn als jij dat ook zo ervaart maar misschien is voor jou kunstvoeding gewoon fijn en vanzelfsprekend. Prima toch . Daar kan alleen jij over oordelen
Dikke +1quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:10 schreef Chanty het volgende:
Als het hele idee je zo tegen staat dan moet je het niet doen zoe. Borstvoeding is heel goed voor je kind maar ze worden ik prima groot op kunstvoeding. Je kindje heeft er niks aan om borstvoeding te krijgen van een mama die zich daar niet gelukkig bij voeltik geef zelf al ruim 16 maanden borstvoeding en ik vind het iets fijns en vanzelfsprekends en het zou fantastisch zijn als jij dat ook zo ervaart maar misschien is voor jou kunstvoeding gewoon fijn en vanzelfsprekend. Prima toch . Daar kan alleen jij over oordelen
quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die van mij krompen heeeeeeel hard toen ik stopte met voeden.
Zit ik straks in de minSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ach stel me al lang in op theezakjes
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ja, dit.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:26 schreef L0t.. het volgende:
Mijn ervaring is dat het heel lastig is om van tevoren een inschatting te maken hoe je het geven van borstvoeding gaat ervaren. Ik begon er met J eigenlijk vrij blanco aan, we zouden wel zien. Langer dan een jaar bv geven vond ik iig wel raar. Zo anders bleek het te zijn toen ik eenmaal bv gaf, het voelde zo vanzelfsprekend ook al is het soms hard werken. Ook ging ik mijn borsten echt heel anders zien, door de maatschappij worden borsten echt volledig geseksualiseerd waardoor het ineens raar zou zijn om een baby in het openbaar te voeden want oh help je zou toch eens een stukje tiet zien in een niet sexy bedoelde manier. Mijn beeld daarover is echt 180 graden veranderd. Uiteindelijk 2,5 jaar bv gegeven en dat had ik van tevoren NOOIT gedacht.
Nouja, moraal van het verhaal: ga je er van tevoren niet al te druk om maken en zie gewoon hoe je het ervaart, je kunt jezelf nog verrassen.
Oh nee! Wat balen!quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:43 schreef Bloesem. het volgende:
Neeee we hebben lekkageIn de slaapkamer, de woonkamer en tot overmaat van ramp ook in de babykamer
Gelukkig komt er straks een monteur, maar mijn hormonen vinden dit niet niet niet niet leuk
![]()
je kan aan t einde van je verlof ook nog kolven.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:06 schreef lunamatic het volgende:
Mijn moeder raadde mij af om borstvoeding te gaan geven, terwijl ze dat zelf bij al haar drie kinderen wel deed![]()
Het argument was dat kolven op het werk heel zwaar is, en het heel pijnlijk is om op springen te staan als je langer onderweg bent oid... Ik snap dat op zich wel, en het lijkt me ook niet makkelijk met mijn fulltime baan, maar dat neemt niet weg dat ik het niet ga proberen. Desnoods aangevuld met fv, als het niet anders kan...
Nou, de monteur is hier nu. De goot van de bovenburen zit helemaal verstopt en de kit is versleten dus dat lekt hier door het plafond en de muren, alleen woont daar nu niemand en kunnen ze er niet inquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:03 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh nee! Wat balen!![]()
Door regen ofzo? Hopelijk is het snel gemaakt!
Jij liep ook zo lang overtijd toch? Staan we straks gezellig samen lang bovenaanquote:Op vrijdag 6 november 2015 20:16 schreef LadyBlack het volgende:
OMG ja je staat echt op (een gedeelde) nr 10 hewat bizar!
quote:Op vrijdag 6 november 2015 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
Wow! Populaire baan heb je Dot![]()
En ja ik liep 2 weken overtijd dus ik ga er niet vanuit dat ik veel mensen in ga halenGaan we een wedstrijdje doen?
Nee hoor, als je maar zorgt dat je kleertjes maat 80/86 in huis hebt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:36 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn vrouw moet normaal binnen 3 weken bevallen. en ons zoontje is al 79 cm. dit is vrij uitzonderlijk, zo groot? of niet?
Je zoontje of zijn derde been?quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:36 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn vrouw moet normaal binnen 3 weken bevallen. en ons zoontje is al 79 cm. dit is vrij uitzonderlijk, zo groot? of niet?
Ik ook!quote:Op vrijdag 6 november 2015 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zuivelhonger? Alleshonger! Ik eet de hele dag door man.
Dat had ik een paar weken geleden ook, amper kunnen poepen. En deze dagen kan ik soms ineens 3x per dag. Dus het kan nog alle kanten opquote:Op vrijdag 6 november 2015 21:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik ook!
Ik heb alleen al een paar dagen niet hoeven poepen. Niks voor mij normaal ga ik elke ochtend. Ik ben een beetje bang voor wat me straks te wachten staat
Man, wat kut! Kan dat echt niet eerder? Lijkt me dat het alleen maar meer wordt en dus lastiger/duurder om te repareren, dat zouden ze toch zelf ook wel moeten zien... Zorg wel dat je de eigenaar van die woning aansprakelijk stelt he!quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Nou, de monteur is hier nu. De goot van de bovenburen zit helemaal verstopt en de kit is versleten dus dat lekt hier door het plafond en de muren, alleen woont daar nu niemand en kunnen ze er niet inMaandag kan dat pas en in de tussentijd heb ik hier lekkage
Lekker k*t
Zo sta ik er inderdaad ook in. Daarom snapte ik het advies van mijn moeder om het niet te doen niet.quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:48 schreef LadyBlack het volgende:
Lunamatic, als kolven op je werk het enige is dat je tegenstaat, zou ik wel met borstvoeding beginnen. Je kunt afbouwen wanneer je wilt en dan tenminste eerst kijken of het je bevalt. Maar om zoiets praktisch wat pas na 3 maanden aan de orde is, zou ik het niet perse al afwijzen.
Fijn dat het bevallen is!quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:59 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Zo sta ik er inderdaad ook in. Daarom snapte ik het advies van mijn moeder om het niet te doen niet.
Ik was vanavond alleen thuis en ik heb sushi voor mezelf besteld. Ik vind het normaal best sneu om eten alleen voor jezelf te bestellen, maar ik was zo blij dat ik eindelijk ergens zin in had en heb al dagen niet een heel bordje leeg kunnen eten 's avonds, dat ik het het proberen waard vond. En ik heb er van genoten!
Mijn vriend zit op zijn werk en is nu helemaal jaloers, haha..
Ja ik vind 't ook zo stomquote:Op vrijdag 6 november 2015 21:55 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Man, wat kut! Kan dat echt niet eerder? Lijkt me dat het alleen maar meer wordt en dus lastiger/duurder om te repareren, dat zouden ze toch zelf ook wel moeten zien... Zorg wel dat je de eigenaar van die woning aansprakelijk stelt he!
Nou inderdaad, wat doen ze dan als er een woning in de fik staat?quote:Op zaterdag 7 november 2015 00:14 schreef Yuki het volgende:
Het is ook stom, Bloesem
Is er geen nummer van de woningbouw voor calamiteiten? Dit moet niet tot maandag wachten, dat is toch idioot
Dit. Ik weet dat iemand bij ons in de straat wel eens weekenddienst heeft en z'n bus dan bij zich heeft. Raar dus.quote:Op zaterdag 7 november 2015 00:14 schreef Yuki het volgende:
Het is ook stom, Bloesem
Is er geen nummer van de woningbouw voor calamiteiten? Dit moet niet tot maandag wachten, dat is toch idioot
Heeft de woningbouw geen noodnummer ofzo? Het lijkt me ook in hun voordeel als de kosten beperkt blijven.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:41 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja ik vind 't ook zo stomHelaas heeft iedereen van de woningbouw weekend (
) en het bedrijf wat ze inhuren kan er ook niet in. Ik probeer 't met handdoeken een beetje tegen te houden, maar ondertussen lekt 't wel door.. De eigenaar van de woning is de woningbouw, dus die krijgen de rekening nog wel. Vochtplekken op m'n plafond en in m'n gordijnen en in m'n mooie fotobehang en op 't behang van de babykamer
Daar gaat m'n coconnetje, het was net klaar!
Het zijn echt geen grote plekken of zo hoor en volgend jaar lach ik er vast om, maar nu vind ik 't om te janken. Echt ik vind 't zķ stom! Dit hoef ik niet zo met 37+3
Ja dat had ik gebeld, daarom konden ze gisteren zo laat nog komen, maar in 't weekend bellen ze dan een extern bedrijfquote:Op zaterdag 7 november 2015 07:58 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heeft de woningbouw geen noodnummer ofzo? Het lijkt me ook in hun voordeel als de kosten beperkt blijven.
Wat een ellende
Ik smeer drie keer per dag drie verschillende dingen sinds de positieve test onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet. Had vorige keer geen straie maar kan ook geluk zijn want volgens mij is het genetisch. Ik smeer nu bio-oil, palmers cacaoboter bodylotion en van Earth Mama de natural stretch oil (die echt heeeerlijk ruikt).quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:10 schreef Arja het volgende:
En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan kuukske?
Smeren jullie hier iets op de buik in een poging striae te voorkomen en zo ja wat en wat zijn de ervaringen daarmee?
Maar jij bent toch nog maar kort zwanger? Of heb je al een (beginnende) buik?quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik smeer drie keer per dag drie verschillende dingen sinds de positieve test onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet. Had vorige keer geen straie maar kan ook geluk zijn want volgens mij is het genetisch. Ik smeer nu bio-oil, palmers cacaoboter bodylotion en van Earth Mama de natural stretch oil (die echt heeeerlijk ruikt).
Ik heb er al een rond lopenquote:Op zaterdag 7 november 2015 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar jij bent toch nog maar kort zwanger? Of heb je al een (beginnende) buik?
Oh echt joh, vind het nog zo vroegquote:Op zaterdag 7 november 2015 22:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb er al een rond lopentoen ook vanaf de eerste test gaan smeren en nu weer. Hopen dat dat de huid soepel houdt. Mijn buik ploft overigens al behoorlijk in de avond
Precies mijn gedachte. Maar als ik met al dat smeren nog straie krijg dan weet ik iig dat ik alles heb geprobeerd. Als ik niet smeer blijf ik me bij straie afvragen of ik het had kunnen voorkomenquote:Op zaterdag 7 november 2015 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh echt joh, vind het nog zo vroeg![]()
Maar goed, beter te vaak smeren dan te weinig, al geloof ik niet dat het echt ietstegen striae doet, maar houdt wel je huid soepel natuurlijk.
Sterkte! Allen natuurlijk
Heb jij de tweelingkaart getrokken?quote:Op zondag 8 november 2015 08:19 schreef Suikertante het volgende:
Hoi!
Als je tests in drie dagen tien keer zo donker worden is het tijd om je hier te melden
Is nu een witte zebraquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:36 schreef Arja het volgende:
Wauw leonietje, wat een duidelijk plaatje!
Bedankt voor de ervaringen allemaal. Ladyblack is het nog een beetje goed gekomen met de paarse zebra?
Ja dat ja. Dat bobbelige gevoel. Hopelijk worden mijn strepen ook gerecycled!quote:Op zondag 8 november 2015 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Is nu een witte zebra
Maar een bikinibuik had ik toch al nooit dus sja.... Enige vervelende vind ik het hobbelige gevoel als ik bv jeuk op mn buik heb en eroverheen krab.
Het drupt hier gestaag verder helaasquote:Op zondag 8 november 2015 09:17 schreef Sethiwe het volgende:
Bloesem hoe gaat het met de lekkage? Wat een rotsituatie, hopelijk wordt het snel opgelost.
Is er niets open bij je in de buurt? Action ofzo, kun je zo'n plakrol halen voor op je ramen.quote:Op zondag 8 november 2015 11:04 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Het drupt hier gestaag verder helaasGelukkig is 't droog nu, maar ik zit echt te kijk zonder gordijnen
Voelt echt onprettig. Hoop dat ze op tijd komen morgen..
Wat frustrerend, dat het nog steeds drupt, terwijl ze als ze vrijdag de oorzaak hadden aangepakt, dat niet meer had gehoeven.quote:Op zondag 8 november 2015 11:04 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Het drupt hier gestaag verder helaasGelukkig is 't droog nu, maar ik zit echt te kijk zonder gordijnen
Voelt echt onprettig. Hoop dat ze op tijd komen morgen..
Vanaf welke termijn kan dat dan met enige zekerheid?quote:Op zondag 8 november 2015 16:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat een warm welkom, dank!
Bloesem, lekkage is zo stom. Ik hoop dat ze morgen gauw komen en de schade niet ernstig is!
En pretecho'sIk heb de vorige keer een aantal keer een echo gekregen op een opleidingscentrum, dat was hartstikke leuk. En de geslachtsbepaling vond ik ook superleuk. Dat kan misschien al over acht weken joh
Volgens mij is het met 16 weken een stuk betrouwbaarder dan bij 13, wat tegenwoordig ook al schijnt te kunnen.quote:Op zondag 8 november 2015 16:27 schreef Arja het volgende:
[..]
Vanaf welke termijn kan dat dan met enige zekerheid?
Je kunt bij het echobureau in Utrecht vanaf 14 weken een afspraak maken. Ik geloof dat ik de vorige keer met 14w3 terecht kon en toen was het duidelijk een jongen.quote:Op zondag 8 november 2015 16:27 schreef Arja het volgende:
[..]
Vanaf welke termijn kan dat dan met enige zekerheid?
OOOOOOH!!!!quote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, mijn broertje belde net, hij wordt vader.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat na een lang en moeilijk traject. Ik ben zo gelukkig en zo geëmotioneerd ervan.
mwhehe je rietenrokjequote:Op zondag 8 november 2015 08:19 schreef Suikertante het volgende:
Hoi!
Als je tests in drie dagen tien keer zo donker worden is het tijd om je hier te melden
Zwanger van de tweede!voor de mensen die ik nog niet ken: ik heb een zoon van 2,5. Maar ik zie ook veel bekenden
Meteen maar een nuttige bijdrage: vergeet je heupen en bovenbenen niet in te smeren. Ik heb geen striae op m'n buik maar ik heb wel permanent een soort rieten rokje-tattoo
Wat een heerlijk nieuws! Superquote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat na een lang en moeilijk traject. Ik ben zo gelukkig en zo geëmotioneerd ervan.
quote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat goed! Zeker nav jouw ontroerende post laatst in het andere topic. En hoe mooi dat jullie nu samen zwanger zijn (nou ja, hij niet dan...quote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat goed!quote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jouw moeder kan straks niet meer wegquote:Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als de mijne goed gaat, schelen ze een ruime maand. keitof!
Oh, en ik heb nooit iets gesmeerd en geen striae, van beide zwangerschappen niet. Volgens mij heeft dat vooral met genen en leeftijd te maken en niks met smeren. Hoe ouder, hoe kleiner de kans op striae.
Oh in dat geval heeft mijn leeftijd toch een keer een voordeelquote:Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als de mijne goed gaat, schelen ze een ruime maand. keitof!
Oh, en ik heb nooit iets gesmeerd en geen striae, van beide zwangerschappen niet. Volgens mij heeft dat vooral met genen en leeftijd te maken en niks met smeren. Hoe ouder, hoe kleiner de kans op striae.
quote:Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat eerste hadden ze al gedaan, de vlokkentest en het array-onderzoek testen alle chromosomale afwijkingen. Ze testen nu alleen nog op Noonan. Daar is echt een DNA-test voor nodig. Deze week de uitslag. Als dat het niet is, dan kan het nog wel iets anders zijn, want dikke nekplooi geeft een hogere kans op nog allerlei zeldzame genetische afwijkingen, maar daar kunnen / gaan ze niet op testen.quote:Op maandag 9 november 2015 10:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Razz, controleren ze nu eigenlijk meteen op 'alles' wat chromosomaal afwijkt en testbaar is? Of weer op een select verdacht groepje of zelfs alleen Noonan?
Ah, ik dacht dat ze tot nu toe selectief getest hadden. Maar als hier niets uitkomt, krijg je dan nog extra echo's ofzo? (als jullie dat zelf zouden willen natuurlijk)quote:Op maandag 9 november 2015 10:06 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat eerste hadden ze al gedaan, de vlokkentest en het array-onderzoek testen alle chromosomale afwijkingen. Ze testen nu alleen nog op Noonan. Daar is echt een DNA-test voor nodig. Deze week de uitslag. Als dat het niet is, dan kan het nog wel iets anders zijn, want dikke nekplooi geeft een hogere kans op nog allerlei zeldzame genetische afwijkingen, maar daar kunnen / gaan ze niet op testen.
Kortom, de spanning is hier thuis prima te snijden. Daarom reageer ik hier ook weinig. Het is een beetje moeilijk allemaal.
quote:Op maandag 9 november 2015 10:56 schreef Bloesem. het volgende:
Groofsken, wat ontzettend fijnWat een bijzonder nieuws zeker in het licht van het berichtje wat je van de week plaatste in het tweede streepjes topic
Razz, wat een spannende tijd. Lijkt me ontzettend heftig, zulke onzekerheid. Veel sterkte
Ineffable, die droomWel handig, zulke tools!
Lekkage-update in spoilerHeh wat balen. Ik denk dat je inboedelverzekering het vervolgens wel op de woningbouw verhaalt hoor. Dan is er een aanspreekpunt ofzo denk ik. Maar echt meedenken doen ze niet hm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je hulp in de buurt voor het herstel van je coconnetje? Je verzekeraar zet er misschien wel meer vaart achter?I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Nou precies dit! Wat een prachtig nieuwsquote:Op zondag 8 november 2015 21:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat goed! Zeker nav jouw ontroerende post laatst in het andere topic. En hoe mooi dat jullie nu samen zwanger zijn (nou ja, hij niet dan...)
Ja, in feite dat laatste. De echo's geven verder ook een heel gezond kind weer. Behalve die domme nekplooi steeds. We krijgen wel met 30 weken nog een extra groei-echo omdat de navelstreng 2 ipv 3 vaten heeft.quote:Op maandag 9 november 2015 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ze tot nu toe selectief getest hadden. Maar als hier niets uitkomt, krijg je dan nog extra echo's ofzo? (als jullie dat zelf zouden willen natuurlijk)
Of is het dan "we hebben getest wat we kunnen testen, we zien nu verder na de geboorte"?
Ik las in eerste instantie iets heel wat minder babyvriendelijks ipv arboartsquote:Op maandag 9 november 2015 12:02 schreef Lamb29 het volgende:
Razz wat ongelofelijk moeilijk die onzekerheid...denk regelmatig aan je!
Ineff wat een droom hahaHeb ook vaak van die bizarre of heel eng echte dromen nu. Dat je echt wakker wordt met was dit nu echt of niet? Laatste was daardoor ook echt niet leuk. Droomde tot in detail dat mijn vriend kanker kreeg en dood ging terwijl ik met 2 kleine kinderen alleen bleef.
Zo..
Hoge woord is er hier uit. Net leidinggevende gebeld dat er wel iets moet met mijn bekkenklachten en toch wat te veel harde buiken tijdens werktijd. Vind zulke gesprekken openen zooooo moeilijk, zeker wanneer je daar dan weinig meeleven/respons in krijgt. Maarja. Hoge woord is eruit en ws vrijdag een afspraak bij de arboarts.
Mintgroenquote:Op maandag 9 november 2015 12:15 schreef Dot. het volgende:
En mijn vriend is gisteren begonnen aan het geboortekaartjeWe willen eenzelfde als bij Stip, maar dan met Ponyo als thema ipv Totoro. Alleen welke kleur dan he? Ik dacht aan koraalroze, maar dat is toch wat te zoetig naar mijn smaak en dat matcht ook niet met de boodschap 'We houden niet van roze', maar Stip had een blauwe, dus wil hem wel enigszins aanpassen aan een meisje
Rood! Of is het dan niet meer lief en zacht?quote:Op maandag 9 november 2015 12:29 schreef Lamb29 het volgende:
haha wat las je dan?
En Totoro & Ponyo
Ik moet daar ook eens over na gaan denken... Mijn broer wilde hem wel weer ontwerpen maar is altijd stik en stik druk. Dus als we hem op tijd klaar willen hebben moeten we nu wel actie ondernemen. Wil wel weer in dezelfde sfeer als O's kaartje maar die was wel heel lief en zacht. Weet nog niet hoe ik dat goed kan ombouwen naar een jongenskaartje.
Geelquote:
Ik hou niet zo van pastel en paars was idd mn uitwijkoptiequote:
Ja, ik heb nu een paar rozeroods uitgezocht.quote:Op maandag 9 november 2015 13:09 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Rood! Of is het dan niet meer lief en zacht?
quote:Op maandag 9 november 2015 12:29 schreef Lamb29 het volgende:
haha wat las je dan?
En Totoro & Ponyo
Ik moet daar ook eens over na gaan denken... Mijn broer wilde hem wel weer ontwerpen maar is altijd stik en stik druk. Dus als we hem op tijd klaar willen hebben moeten we nu wel actie ondernemen. Wil wel weer in dezelfde sfeer als O's kaartje maar die was wel heel lief en zacht. Weet nog niet hoe ik dat goed kan ombouwen naar een jongenskaartje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |