abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157333694
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
23 mei: Piekie81

5 juni: Kiwisoep
15 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker
20 juni: *** Chanty & DirtyHarry ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ineffable op 05-11-2015 15:42:41 ]
pi_157333705
Arja. Van harte welkom met je zo lang gewenste zwangerschap. *O*

Weet iemand toevallig of de H&M standaard zwangerschapsbadmode in de winkel heeft hangen?
pi_157333823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef Ineffable het volgende:

Weet iemand toevallig of de H&M standaard zwangerschapsbadmode in de winkel heeft hangen?
Nee :N Wij hebben er twee in de stad, en de ene heeft totaal geen baby/mama dingen. Zelfs geen voedingsbh.
pi_157333858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef Ineffable het volgende:

Hier is alle zwangerschapsmode uit de winkel gehaald, die chick bij de kassa vertelde dat ze in Rotterdam nog wel zwangerschapsmode hebben en ook de home-collectie. Amsterdam of andere grote steden weet ik ook niet.
pi_157334038
Dankjewel allebei. Dan ga ik niet helemaal die kant op, maar even kijken wat een rondje internetshoppen oplevert.
pi_157334133
Poeh. Ik ben lui. En stiekem blij dat het een beetje op herfst lijkt als ik baar buiten kijk. Niks mis met 20 graden dit weekend hoor, maar ik had me toch al wat winterser ingesteld ofzo..
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157334206
Amsterdam Kalverstraat heeft positiekleding en Utrecht Oudegracht. Althans, een paar maanden geleden nog. ;)
  donderdag 5 november 2015 @ 13:44:33 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157334410
Op de site van H&M kun je zien welke collecties ze in welk filiaal hebben (kinderen, mannen, lingerie, Divided, Logg, Mama, etc). alleen de site ligt nu even plat.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157334419
Tilburg ook, beperkt. Maar geen badkleding, want daar vroeg Ineffable specifiek om toch? Ik had tijdens mijn zwangerschap gewoon een normale C&A bikini in een grotere maat. Was een stuk goedkoper (¤10,- totaal). Weet alleen niet of ze die buiten t seizoen ook verkopen...
  donderdag 5 november 2015 @ 13:58:13 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157334774
Ohja, lees ik nu pas. Nee, dat heb ik nog nooit in de winkel zien hangen (Den Haag)
pi_157335300
Dordrecht heeft het ook en dat zou ik nou niet een hele grote stad noemen. Badkleding weet ik niet eigenlijk, vooral in de herfst idd :)

Argh, ik heb net gelunched met vriendinnen bij zo'n all you can eat wereldrestaurant en nu zit ik echt te vol, maar als ze Oreo, citroencake en koffie-ijs hebben moet dat toch gewoon op?
  donderdag 5 november 2015 @ 14:26:47 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157335326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
Ohja, lees ik nu pas. Nee, dat heb ik nog nooit in de winkel zien hangen (Den Haag)
In het nieuwe filiaal hebben ze op de onderste etage zwangerschapskleding. Schijnbaar. :+ Is pas sinds vandaag open.
pi_157335391
Hier is het dus pas sindskort zo dat het weg is.. Een paar maanden geleden hadden ze het ook nog ;) En de website ligt er ook nog uit...

Hebben jullie nog een leuk idee hoe we aan mijn schoonouders kunnen aankondigen dat we een baby verwachten? De band met ze is niet optimaal, dus heel groot uitpakken hoeft niet..
  donderdag 5 november 2015 @ 14:49:31 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157335781
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:26 schreef GotC het volgende:

[..]

In het nieuwe filiaal hebben ze op de onderste etage zwangerschapskleding. Schijnbaar. :+ Is pas sinds vandaag open.
Ja, de zwangerschapskleding hebben ze ook bij het filiaal in de Spuistraat. Maar zwangerschapsbadkleding heb ik nog nooit gezien. :P
pi_157335801
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:30 schreef elamanilo het volgende:
Hier is het dus pas sindskort zo dat het weg is.. Een paar maanden geleden hadden ze het ook nog ;) En de website ligt er ook nog uit...

Hebben jullie nog een leuk idee hoe we aan mijn schoonouders kunnen aankondigen dat we een baby verwachten? De band met ze is niet optimaal, dus heel groot uitpakken hoeft niet..
Ff appen. :+
pi_157335861
Whehe, als ze dat hadden was het nog een optie geweest ;)
pi_157335926
quote:

Wij hebben gebeld en gezegd dat Billie grote broer wordt. Klaar :+.
pi_157335949
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Wij hebben gebeld en gezegd dat Billie grote broer wordt. Klaar :+.
Dat hoopte ik hier ook ja, maar volgens mij vindt mijn lief het op een of andere manier toch net te onpersoonlijk om het enkel via telefoon te doen. Ik ga het toch nog eens pitchen :Y)
  donderdag 5 november 2015 @ 15:06:01 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157336168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, de zwangerschapskleding hebben ze ook bij het filiaal in de Spuistraat. Maar zwangerschapsbadkleding heb ik nog nooit gezien. :P
Ik dacht eerst van wel? Maar zou ook kunnen dat dat in de Prenatal in de stad was :+.
pi_157336220
Maar een bikini past toch ook wel als je zwanger bent? Ik denk dat ik mijn bikini nog wel aan kan als ik zou willen zwemmen. Of wil je liever een badpak?

Ela, misschien een paar sokjes inpakken?
pi_157336270
quote:

Niet meer voor het geheimhoudplan? :+

Wij gaan het eigenlijk aan niemand op een inventieve manier vertellen. Gewoon hoi we hebben tof nieuws! *O*
Na de volgende echo m'n schoonouders en goede vrienden, en dan met Sinterklaas denk ik mijn familie. En daarna ergens m'n werk. En iedereen die het horen wil. :+

Ik vind het nieuws an sich al tof genoeg dus doe er geen act bij.
pi_157336307
Oh misschien toch wel. Twee zwangerschappen gelee had vriend voor z'n ouders Kleine Pluis gekocht, die kan kind 1 hen dan geven (want toen dus helaas niet gedaan omdat het al mis was) Dus misschien doen we dat nog.
pi_157336432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:57 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dat hoopte ik hier ook ja, maar volgens mij vindt mijn lief het op een of andere manier toch net te onpersoonlijk om het enkel via telefoon te doen. Ik ga het toch nog eens pitchen :Y)
Ze wonen ver weg, dat scheelde wel. Ik weet niet of de jouwe om de hoek wonen?
pi_157336579
Svane dankjewel. Zeker veel bijzondere juni streepjes inderdaad. Ik vind die van jou zeker ook bijzonder en die van groofsken ook nog.

Babyboom!
  donderdag 5 november 2015 @ 15:26:24 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157336635
Pfffffff Het is eruit! Net gebeld en twintig keer sorry gezegd :') LG leek het goed op te pakken, maar dat merk ik wel na de proeftijd :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 5 november 2015 @ 15:27:42 #26
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157336662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:23 schreef Arja het volgende:
Svane dankjewel. Zeker veel bijzondere juni streepjes inderdaad. Ik vind die van jou zeker ook bijzonder en die van groofsken ook nog.

Babyboom!
Welkom!! Dat had ik nog niet gezegd volgens mij :D
quote:

Wij hebben heel cheesy voor alle ouders opa/oma gespeld met chocoladeletters en dat bij de koffie aangeboden :P

En nu wil geen enkele toekomstige opa/oma die letters opeten want dat is zo zonde en het was zo leuk :D En het was voor mij een last minute idee om toch iets anders te hebben dan alleen woorden. Ik heb ze ook letterlijk een uurtje voordat ze langs zouden komen gekocht :')
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:28:31 #27
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157336680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:26 schreef Chanty het volgende:
Pfffffff Het is eruit! Net gebeld en twintig keer sorry gezegd :') LG leek het goed op te pakken, maar dat merk ik wel na de proeftijd :+
Fijn dat het eruit is! Maar kan me voorstellen dat het toch nog wel spannend blijft..
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:31:04 #28
52229 Chanty
pi_157336736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:27 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Welkom!! Dat had ik nog niet gezegd volgens mij :D

[..]

Wij hebben heel cheesy voor alle ouders opa/oma gespeld met chocoladeletters en dat bij de koffie aangeboden :P

En nu wil geen enkele toekomstige opa/oma die letters opeten want dat is zo zonde en het was zo leuk :D En het was voor mij een last minute idee om toch iets anders te hebben dan alleen woorden. Ik heb ze ook letterlijk een uurtje voordat ze langs zouden komen gekocht :')
Ik vind het een tof idee :D En lief toch O+

ELA er is een goedkopere optie van dit idee: er zijn letterzoutjes :+
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:28 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Fijn dat het eruit is! Maar kan me voorstellen dat het toch nog wel spannend blijft..
Ja maar het verschil is dat ik er nu niks meer aan kan veranderen. Ik ga gewoon knallen als ik daar begin met werken en ze geen aanleiding geven mij eruit te werken in de proeftijd :) als ze dat toch van plan zijn dan doe ik er niets tegen.
pi_157336739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:25 schreef Dot. het volgende:
Dordrecht heeft het ook en dat zou ik nou niet een hele grote stad noemen. Badkleding weet ik niet eigenlijk, vooral in de herfst idd :)

Argh, ik heb net gelunched met vriendinnen bij zo'n all you can eat wereldrestaurant en nu zit ik echt te vol, maar als ze Oreo, citroencake en koffie-ijs hebben moet dat toch gewoon op?
Vol zitten, wat is dat ook alweer? Ik heb mijn lunch al lang op en 2 knoppers gegeten en rammel alweer
pi_157336763
Sokjes is een aardig idee, maar dan vraag ik mezelf stiekem af wat zij met sokjes moeten ;) Geldt trouwens ook voor een rompertje of slabbetje of zo.

Svane, ik denk dat ik misschien toch wel bij dat plan blijf :7 Maar ik heb stiekem ook niet de hele tijd zin om extreem op te letten wat ik in reacties op facebook schrijf bijvoorbeeld. Of tegen wie ik IRL toch iets zeg. Nu moet ik telkens echt opletten, omdat schoonouders nog niets weten en dat is stommer dan wanneer ik gewoon op het moment zelf kan beslissen wat ik wel of niet tegen iemand wil zeggen.

Kuukske, ze wonen (nu nog) in dezelfde plaats, niet om de hoek maar ook geen uren weg. Binnenkort verhuizen we ietsje verder, maar nog steeds niet grensoverschrijdend.

Mijn lief denkt nu dat ie het "gewoon gaat zeggen". Ik twijfel nog om iets met een foto of zo te doen omdat ik mezelf (en hem en ons) ken en denk dat we dan eerst een half uur peentjes zitten te zweten voordat het hoge woord eruit zal komen. En ik vind die stress (die ik daar sowieso altijd al ervaar) juist altijd zo vervelend. Een cadeautje is dan iets makkelijker, dat geef je bij binnenkomst en dan is het er in ieder geval uit.

Die lettertjes is ook wel een idee, al vraag ik me af of mijn schoonmoeder die Franįaise is en slecht Nederlands spreekt, dat meteen begrijpt. Vorige keer had ze ook wat moeite met chocolaatjes met roze en blauwe muisjes :)

Chanty, poeh, nou zo voel ik me dus stiekem ook over het vertellen aan m'n schoonouders.. Wel supergoed dat je het hebt gedaan! Ik voel me plaatsvervangend trots op je :*

Arja, haha, ik had eerst ook zoooooveeeel honger! Vijf minuten na het eten hoorde ik m'n maag alweer knorren :D Nu lijkt m'n lichaam iets meer gewend, maar veel honger is er nog steeds wel :Y)
  donderdag 5 november 2015 @ 15:36:14 #31
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157336851
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:31 schreef Arja het volgende:

[..]

Vol zitten, wat is dat ook alweer? Ik heb mijn lunch al lang op en 2 knoppers gegeten en rammel alweer
Mijn maag is hier inmiddels ook veranderd in een bodemloze put ja... Al gaat het de laatste week wel wat meer met vlagen. Niet meer standaard binnen een uur na mijn ontbijt weer honger, nu is het soms pas weer na 2 of 3 uur zoals voorheen. Al neem ik wel een boterham extra mee voor tijdens de lunch, de 2 boterhammen die ik standaard bij me had zijn nu niet meer voldoende.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:37:13 #32
52229 Chanty
pi_157336874
Bleugh Ela jij hebt nog een fijnere band met je schoonouders zo te lezen dan ik :') Denk je dat ze negatief reageren? Als het echt zo'n slechte band is, ook vanuit je man, dan zou ik er nul energie in steken en gewoon je man het nieuws laten brengen hoe hij het wil :@ Het zijn immers zijn ouders.
pi_157337095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:37 schreef Chanty het volgende:
Bleugh Ela jij hebt nog een fijnere band met je schoonouders zo te lezen dan ik :') Denk je dat ze negatief reageren? Als het echt zo'n slechte band is, ook vanuit je man, dan zou ik er nul energie in steken en gewoon je man het nieuws laten brengen hoe hij het wil :@ Het zijn immers zijn ouders.
Goed punt! Dat is ook hoe ik het met kerst doe inderdaad. Hij weet inderdaad ook beter hoe die het best met ze kan communiceren. Dan alleen nog mezelf daar mentaal op voorbereiden (en mijn lief zichzelf ook ;( ). We gaan het waarschijnlijk over een week of twee dan vertellen.

Vorige keer vreesde ik echt hard voor, een negatieve reactie en daardoor stelden we het toen telkens uit om te gaan vertellen (nu weer een beetje). Uiteindelijk was zijn moeder wel echt blij, die had nooit meer verwacht oma te gaan worden (ze verwachtte het hoogtuit van zijn broers kant want die heeft een goede baan, maar die is inmiddels alweer een poos vrijgezel). En zijn vader denkt er wel negatieve dingen over, maar die mag hij niet uiten van schoonmoeder (om nog ergens de lieve vrede te bewaren), dus hij zegt niets en doet dus verder alsof het hem niet boeit of interesseert.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:55:14 #34
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157337237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:47 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Goed punt! Dat is ook hoe ik het met kerst doe inderdaad. Hij weet inderdaad ook beter hoe die het best met ze kan communiceren. Dan alleen nog mezelf daar mentaal op voorbereiden (en mijn lief zichzelf ook ;( ). We gaan het waarschijnlijk over een week of twee dan vertellen.

Vorige keer vreesde ik echt hard voor, een negatieve reactie en daardoor stelden we het toen telkens uit om te gaan vertellen (nu weer een beetje). Uiteindelijk was zijn moeder wel echt blij, die had nooit meer verwacht oma te gaan worden (ze verwachtte het hoogtuit van zijn broers kant want die heeft een goede baan, maar die is inmiddels alweer een poos vrijgezel). En zijn vader denkt er wel negatieve dingen over, maar die mag hij niet uiten van schoonmoeder (om nog ergens de lieve vrede te bewaren), dus hij zegt niets en doet dus verder alsof het hem niet boeit of interesseert.
Oei, dat klinkt echt echt niet fijn als je (schoon)ouders zo over je en hun (toekomstige) kleinkinderen denken... Lijkt me zo ontzettend rot om dit superleuke nieuws (want dat is het gewoon) te gaan vertellen en dan te gaan vrezen voor de reactie... :{

Ik mag denk ik echt in mijn handjes knijpen met mijn schoonfamilie als ik sommige verhalen zo lees :X
  donderdag 5 november 2015 @ 15:56:09 #35
52229 Chanty
pi_157337258
Jeetje wel treurig voor je man dat zijn ouders blijkbaar zo'n lage dunk van hem hebben ;( Ik zou trouwens ook in staat zijn om dan te sarren door het extra dik erbovenop te leggen :')

maar echt: laat het los en laat het bij hem en bedenk je dat het hun gemis is :*

Mijn band met mijn schoonouders is ook niet echt kusjekroel, meer elkaar gedogen. Maar ze zullen wel echt heel blij zijn met het nieuws straks en ze zijn ook gek op Lucas en op mijn man. Alleen ben ik het aanhangsel wat er nu eenmaal bij hoort, maar waarvoor ze vast graag iemand anders in de plaats hadden gezien :P Maar dat geldt omgekeerd ook :X Over een paar weekjes komen ze weer, dan krijgt Lucas z'n t-shirt weer aan en daarna mag het overal rondgeschreeuwd worden *O*
pi_157337408
https://instagram.com/p/9bHTT0BXde/

Ik zag dit trouwens O+ zo prachrig, als ik nog eens zwanger word geef ik die aan mn moeder O+

https://instagram.com/p/9qhMyFBXV8/
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 november 2015 @ 16:04:08 #37
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157337449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:02 schreef pinquit het volgende:
Ik zag dit trouwens O+ zo prachrig, als ik nog eens zwanger word geef ik die aan mn moeder O+

https://instagram.com/p/9qhMyFBXV8/
Dat ziet er heel mooi uit ja!

Alleen zou het voor mijzelf niks zijn, want ik zou niet zo lang kunnen wachten met vertellen totdat ik een echo foto heb :P
pi_157337460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:04 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Dat ziet er heel mooi uit ja!

Alleen zou het voor mijzelf niks zijn, want ik zou niet zo lang kunnen wachten met vertellen totdat ik een echo foto heb :P
Mja kak, zelfde probleem eigenlijk :+ :')
pi_157337527
Chanty, dat eerste is het precies, en dat breekt telkens mijn hart. Mijn lief heeft dat zelf overigens wel, zo goed als kan, losgelaten. Ik vind dat nog wat minder makkelijk, maar je hebt helemaal gelijk.

Het is fijn dat jouw schoonouders in ieder geval ook nog veel om je man geven :) Maar wel jammer dat ze zijn keuze (voor jou) dan toch niet accepteren ergens :*

Pinquit, ohh supermooi ja <3
pi_157338406
Ohh schoonouders }:|
Tevens alles wat ik erover ga zeggen O-) behalve nog :* voor chanty en ela.

Chanty, heel fijn dat je LG (in principe) positief reageerde :)

Ik heb een sticker van de HA *O*
Bloeddruk 110/70, urine brandschoon joepie! Hij was benieuwd of ik de 40 weken zou gaan halen, omdat m'n lichaam zo druk bezig is. Ben zelf ook erg benieuwd (vermoeiend, dat voorwerk }:| ) maar ik reken gewoon op nog 4/5 weken, dan kan 't alleen maar meevallen. Toch? O-)
pi_157338452
Mis ik gewoon een verse baby! Mignonne van harte! *G* Ben stiekem ook benieuwd naar de naam.

Verder ook nog even een *O* voor alle knippers!

Wij vertelden het vorig jaar trouwens ook dmv chocoladeletters. Vier stuks die 'baby' spelden en voor man en mij wel onze voorletter. Hilarisch genoeg hadden zowel mijn ouders als schoonouders ook chocoladeletters meegenomen (in willekeurige letters want het was 5 december en alles was op), dus het duurde even voordat het kwartje viel :D
  donderdag 5 november 2015 @ 16:54:45 #42
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157338566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:48 schreef kazy het volgende:
Mis ik gewoon een verse baby! Mignonne van harte! *G* Ben stiekem ook benieuwd naar de naam.

Verder ook nog even een *O* voor alle knippers!

Wij vertelden het vorig jaar trouwens ook dmv chocoladeletters. Vier stuks die 'baby' spelden en voor man en mij wel onze voorletter. Hilarisch genoeg hadden zowel mijn ouders als schoonouders ook chocoladeletters meegenomen (in willekeurige letters want het was 5 december en alles was op), dus het duurde even voordat het kwartje viel :D
Geinig :D

Ik had de letters voor mijn vader ingepakt als stapeltje dat OPA spelde. Hij keek ernaar, keek eens naar de letters, gooide ze door elkaar, zag er blijkbaar niks bijzonders in en legde ze weg met een 'lekker, bedankt!' Waarna wij nog even gingen aandringen of ie het woord wel goed gezien had. Daarna weer een heel gehussel, maar het duurde serieus even voordat hij het doorhad. Ik wil niet weten hoe lang hij had zitten puzzelen als er ook nog andere willekeurige letters hadden gelegen _O-
pi_157338580
Mignonne gefeliciteerd met A. *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157338789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:54 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Geinig :D

Ik had de letters voor mijn vader ingepakt als stapeltje dat OPA spelde. Hij keek ernaar, keek eens naar de letters, gooide ze door elkaar, zag er blijkbaar niks bijzonders in en legde ze weg met een 'lekker, bedankt!' Waarna wij nog even gingen aandringen of ie het woord wel goed gezien had. Daarna weer een heel gehussel, maar het duurde serieus even voordat hij het doorhad. Ik wil niet weten hoe lang hij had zitten puzzelen als er ook nog andere willekeurige letters hadden gelegen _O-
"Lekker, bedankt!" _O-
pi_157338922
Chocoladeletters :9

Ik zag bij de Jumbo ook zakjes met mini's (3/4 cm).
O, en als je het echt moeilijk wilt maken (voor gevorderde opa's en oma's) doe je de aankondiging met lettervermicelli natuurlijk :Y)
pi_157338982
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:46 schreef Bloesem. het volgende:
Ohh schoonouders }:|
Tevens alles wat ik erover ga zeggen O-) behalve nog :* voor chanty en ela.

Chanty, heel fijn dat je LG (in principe) positief reageerde :)

Ik heb een sticker van de HA *O*
Bloeddruk 110/70, urine brandschoon joepie! Hij was benieuwd of ik de 40 weken zou gaan halen, omdat m'n lichaam zo druk bezig is. Ben zelf ook erg benieuwd (vermoeiend, dat voorwerk }:| ) maar ik reken gewoon op nog 4/5 weken, dan kan 't alleen maar meevallen. Toch? O-)
Ik zou maar van het langste uitgaan. Kan het alleen maar meevallen :D. In die stand zit ik inmiddels ook. :').
  donderdag 5 november 2015 @ 18:12:20 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_157340261
mignonne, van harte met je zoon! *O*
Ben benieuwd naar naam en foto! O+
pi_157340474
Mignonne gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_157340568
jaaa hier ook even! Mignonne gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! O+

Zo, op, pff...
Vind het zo lastig om te bepalen waar grenzen liggen :{
Ziek melden voelt ook niet goed.. werken ook niet
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157340586
Kun je dat niet bespreekbaar maken op je werk Lamb? Zoals je het nu hier post? Ik weet niet wat je doet, onderwijs toch?
pi_157340618
Hier mn ouders al vrij snel het gewoon verteld, vind t gewoon fijn als ze het weten! Mijn moeder was meteen in tranen :)

Schoonmoeder en ik hebben geen goede band, altans zij denk dat alles geweldig is... ik denk daar iets anders over sinds ze me op een feestje waar iedereen bij was gigantisch af zat te kraken omdat ik niet de slankste ben...
Maar goed mijn mn oudste heeft een tekening van allemaal baby dingen gemaakt, en daarna heeft mn man het verteld.

Pfff wanneer is mn energie er weer?? Tis een beetje raar om nu al naar bed te gaan he... straks maar een koppie koffie drinken :D
pi_157340947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:27 schreef sprotje het volgende:
Pfff wanneer is mn energie er weer?? Tis een beetje raar om nu al naar bed te gaan he... straks maar een koppie koffie drinken :D
Zei je iets? Ik verstond je niet zo in bed onder de deken O-) Lekker naar je lichaam luisteren!

En Lamb ook! Niet over je grenzen gaan meis :* Wat Kuukske zegt, is 't een idee om dit op je werk aan te kaarten? Sterkte in elk geval :*

Oh en Kuuks, misschien moeten we 'n adventkalender kopen om af te tellen :D
  donderdag 5 november 2015 @ 18:47:08 #53
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157341189
Wat lees ik?
Allemaal mooie knippers ja?
En echt maar 1 chanty? Gefeliciteerd!
Wij gaan dinsdagavond voor de echo dus nog even geduld.

En ik zie ook weer geboren babies voorbij komen! Gefeliciteerd migonne, en wat een plaatjes die dame en heer die ik voorbij zag komen.

Hier even wat minder, snotstrontvetkutdik verkouden.
Maandag nog gewoon gewerkt en dinsdag vol goede moed begonnen.
Toen moest ik na een uurtje toch huilend aan mijn baas bekennen dat het echt niet ging. Love hormones!!! Whoei!
Gelukkig gaat het vandaag al wat beter, had zowaar weer trek in eten.
:-)
pi_157341243
Haha ik denk dat mn dochtertjes me heel raar aan gaan kijken als ik eerder dan hen in bed lig ;)

ik ga voor nu lekker patroontjes zoeken, vandaag een aantal 'vrouwenbladen'' van eind jaren ' 40 binnen gekregen. Lekker retro breien voor de baby :)
pi_157341597
zo ff bijlezen, of niet. Ofzo :P
Dank voor de felicitaties ^_^ Alles goed hier, bevalling was een rappe, maar ik had een waar dreamteam om me heen dus t was een fijne mooie ervaring.

Naam en foto in spoiler, zo weer weg :) graag niet quoten/noemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door mignonne op 05-11-2015 22:05:55 ]
:)
  donderdag 5 november 2015 @ 19:05:33 #56
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157341690
Fijn dat alles goed is gedaan mignonne. Wat een prachtkind heb je daar! Die haartjes O+ Leuke naam ook!
  donderdag 5 november 2015 @ 19:06:08 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157341707
Ohhhh mignonne wat een snoetje!! O+! En ik smelt van die tweede foto, met zn vuistjes om jouw hand heen *; :'( O+

Doet me heel erg denken aan je oudste, als ik me haar foto's goed herinner. En wat heeft ie nou voor vreselijk lief pakje aan?

Wat klinkt het fijn, je bevalling _O_ Zo tof dat je het hebt kunnen doen zoals je wou!

Hoe vinden je meiden het?
pi_157341771
Oh mignonne wat een prachtventje! O+ en een ontzettend leuke naam!
pi_157341817
Wat een schatje met een hoop haar. Net je oudste volgens mij O+
pi_157341849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh mignonne wat een snoetje!! O+! En ik smelt van die tweede foto, met zn vuistjes om jouw hand heen *; :'( O+

Doet me heel erg denken aan je oudste, als ik me haar foto's goed herinner. En wat heeft ie nou voor vreselijk lief pakje aan?

Wat klinkt het fijn, je bevalling _O_ Zo tof dat je het hebt kunnen doen zoals je wou!

Hoe vinden je meiden het?
Dat is B op die foto :D maar ik smolt er ook van O+

Hij heeft van allebei wat, E. haar kinnetje en ik denk de vorm van haar ogen? A haar neus en vorm van lippen maar wat minder grote mond. Hij heeft wel net zoveel haar als A. :D morgen gaat ie in bad dus ben benieuwd of het dan zwart is zoals bij A. of bruin zoals bij E.

De meiden vinden het geweldig en zijn superlief voor hem. En qua bevalling had ik me echt geen betere kunnen wensen ♡ de beste vk van NL en de beste kraam van NL en dan ook mn lief dr nog naast met zn grappen en grollen xD wat wil je nog meer.
pi_157341855
Mignonne gefeliciteerd met je zoon O+
Wat fijn dat je bevalling een mooie ervaring is en wat een plaatje!
pi_157341951
Ooooh dat haar :) en wat een geweldig leuke naam!! En wat fijn dat de bevalling zo'n mooie ervaring is geworden!
pi_157342034
Wat een donkere knapperd O+ en dan die naam O+ wowie
pi_157342155
Oh die knuistjes, wriemelhandjes <3

Zo fijn dat het naar wens verliep! Hoe lang duurde het uiteindelijk? Bij E haalde je t zh net, toch?
pi_157342280
O+ geweldig! Wat een mooie joh O+ :D en hij is lang :o en ohhh zn kapsel! Ah en je meiden O+
pi_157342377
Wat een plaatje mignonne. O+
pi_157342479
Wow Mignonne! wat een mopje!
  donderdag 5 november 2015 @ 19:32:50 #68
52229 Chanty
pi_157342487
Ik had het al op fb gezien maar O+ O+ O+
pi_157342620
O+ Mignonne O+ Zo prachtig, zo fijn en helemaal van jullie! De ervaring en de baby O+
pi_157342633
Oh wat een mooi ventje O+ en wat een mooie naam ook!!
pi_157342669
Mignonne al bevallen whut!! :o ik loop echt achter. Van harte gefeliciteerd! *O*.
pi_157342764
Wat een mooi mannetje met een prachtige bos met haar.
Krijg bijna zin in de bevalling als ik jou verhaal zo lees.
pi_157342839
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hij heeft van allebei wat, E. haar kinnetje en ik denk de vorm van haar ogen? A haar neus en vorm van lippen maar wat minder grote mond. Hij heeft wel net zoveel haar als A. :D morgen gaat ie in bad dus ben benieuwd of het dan zwart is zoals bij A. of bruin zoals bij E.

De meiden vinden het geweldig en zijn superlief voor hem. En qua bevalling had ik me echt geen betere kunnen wensen ♡ de beste vk van NL en de beste kraam van NL en dan ook mn lief dr nog naast met zn grappen en grollen xD wat wil je nog meer.
Wat heerlijk om te lezen. Dat klinkt zo fijn!
pi_157342916
Hij lijkt zoveel op A! Wat een dotje, hele leuke naam ook bij die andere twee
pi_157343054
Gefeliciteerd, mignonne!! Wat fijn dat allemaal zo goed is gegaan en wat een prachtige foto's van een prachtig kindje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157343094
Oh Mignonne wat een scheetje! O+
Ik moest ook meteen aan A. denken, maar de hoeveelheid donker haar vertekent denk ik wel een beetje.
En je bevalling klinkt heerlijk!
pi_157343477
Owh Mignonne wat een droppie O+ Die haartjes O+ super lief!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_157344241
Aahhh mignonne wat fijn O+ die nog natte haartjes, zo heerlijk verse baby O+
  donderdag 5 november 2015 @ 20:38:21 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157344670
Whihoeoeoe ik zag mn buik net bewegen van een schopje O+

Kan echt niet wachten tot t allemaal weer iets sterker en duidelijker wordt, lijkt me zooooo gaaf om t aan E te laten voelen!
pi_157344818
Oh mignonne, wat een plaaaaatje!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:38 schreef LadyBlack het volgende:
Whihoeoeoe ik zag mn buik net bewegen van een schopje O+

Kan echt niet wachten tot t allemaal weer iets sterker en duidelijker wordt, lijkt me zooooo gaaf om t aan E te laten voelen!
Wat mooi!
  donderdag 5 november 2015 @ 20:42:56 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157344884
Ben jij al een beetje geland Arja? ;)
pi_157345447
Mignonne, wat een mooi mannetje O+
pi_157345478
Wow! Mooi hoor Mignonne! Zowel de naam als de foto's... super!!
pi_157345552
Mignonne wat een prachtjongetje <3 met een bijzonder mooie naam! <3
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 5 november 2015 @ 21:24:56 #85
52229 Chanty
pi_157346509
Ik word echt gek van de honger. Heb gewoon bijna twee grote borden pasta op met roomkaassaus, toetje, chips, beker met melk en honing. En nog dat knagende gevoel :') dat KAN toch gewoon niet!
  donderdag 5 november 2015 @ 21:26:26 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157346564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:24 schreef Chanty het volgende:
Ik word echt gek van de honger. Heb gewoon bijna twee grote borden pasta op met roomkaassaus, toetje, chips, beker met melk en honing. En nog dat knagende gevoel :') dat KAN toch gewoon niet!
Jawel hoor, dat kan :Y

Dus hophop even iets te eten pakken :Y
  donderdag 5 november 2015 @ 21:28:58 #87
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157346662
Mignonne gefeliciteerd! wat een prachtig mannetje O+
pi_157346924
Altijd als ik even niet meelees is er een bevalling. Mignonne gefeliciteerd!!

Ik heb inmiddels ook op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Het volgende gesprek met mijn manager is pas op 10 december, en dan is het misschien echt niet meer te verstoppen. Reactie was wel positief gelukkig. Ook mijn directe collega's bij de opdrachtgever reageerden positief. Vandaag voelde ik me niet zo lekker en ze waren meteen bezorgd. Dat hoeft nu ook weer niet, maar is wel fijn.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:36:48 #89
52229 Chanty
pi_157346987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat kan :Y

Dus hophop even iets te eten pakken :Y
Ben net een zwart gat :')

Fijn Luna, toch weer een zorg minder
pi_157347138
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:36 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ben net een zwart gat :')

Fijn Luna, toch weer een zorg minder
Ja idd! En jij bent het tegenovergestelde van mij. Ik lust echt niets meer, heb nergens zin in, geen eetlust. Kan ook bijna niet bedenken wat ik in godsnaam steeds moet eten... het is echt een opgave geworden, terwijl dat nooit zo was
pi_157347314
Oh btw wel mijn leidinggevende gesproken vandaag. Ze weet dus dat het echt niet zo lekker gaat deze week. Ik ben niet zo goed in knopen doorhakken of echt grenzen aangeven.

Even kijken hoe ik morgen op sta.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157348211
Gefeliciteerd met A Mignonne! *O* wat een schatje O+

En :* voor diegenen waar het nu even wat minder mee gaat
pi_157348445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:42 schreef LadyBlack het volgende:
Ben jij al een beetje geland Arja? ;)
Ja hoor, ik voel me iets zwangerder door het hartje en de emotionele reacties uit mijn nabije omgeving.

Chanty ik blijf ook honger houden. Ik probeer zo veel mogelijk gezonde en vullende keuzes te maken, zoals een shake met avocado, banaan, sinaasappel, melk en yoghurt.
Al gooi ik er nu nog een picolientje of 2 achteraan..
pi_157349850
Oh ik wou dat ik veel kon eten. Hoe doen jullie dat, hoogzwanger dames? Zit echt heel snel vol en blijf dan zes uur lang bomvol zitten.

Heel bizar trouwens, buik gaat echt alle kanten op, en elke keer als vriend mee kijkt stopt 'ie. :(
pi_157350019
Mignonne, je zoon is er! Je hebt ineens een zoon joh! Veel plezier met hem leren kennen en veel geluk voor jullie en de zussen!
pi_157353256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:02 schreef Myrr het volgende:
Oh ik wou dat ik veel kon eten. Hoe doen jullie dat, hoogzwanger dames? Zit echt heel snel vol en blijf dan zes uur lang bomvol zitten.

Heel bizar trouwens, buik gaat echt alle kanten op, en elke keer als vriend mee kijkt stopt 'ie. :(
Niet.. Hele kleine beetjes elke keer en dan wat vaker eten is het enige wat mij lukt. Kleine ligt veel te hoog en te dichtbij m'n maag nu volgens mij.

O+ voor alle knippers trouwens en nieuwe aanwas, leuk!

32 weken vandaag :o. Baby vond de foo fighters best prima gisteren en ik heb het volhouden, de hele avond staan. Ben nu wel bekaf en denk dat ik het hele weekend nodig heb om bij te maken maar totally worth it :D.
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:01:15 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_157353790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:02 schreef mignonne het volgende:
zo ff bijlezen, of niet. Ofzo :P
Dank voor de felicitaties ^_^ Alles goed hier, bevalling was een rappe, maar ik had een waar dreamteam om me heen dus t was een fijne mooie ervaring.

Naam en foto in spoiler, zo weer weg :) graag niet quoten/noemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja maar jamaar ik heb 'm gemist... :'(
pi_157354176
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja maar jamaar ik heb 'm gemist... :'(
Nog 1 keer dan ;) straks weer weg. En nou niet dat topic vol zwammen in de tussentijd eh dames :+

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door mignonne op 06-11-2015 18:48:40 ]
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:34:11 #99
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157354217
Nooohhhh wat een bos haar!!!
Prachtig
pi_157354219
Hij is mooi O+ en flink ook :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157354220
HOU OP ik gooi mijne er zo uit O+ O+ O+ wát een knapperd 😍
pi_157354344
Wat een snoetje O+ O+ O+
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:46:51 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157354389
Mignonne :o O+ O+
Ik ben gesmolten O+
pi_157354393
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Awww *;
En jouw man ja :D De meeste binden wel in naarmate de bevalling vordert, maar B werd extra aangemoedigd _O-
pi_157354452
Wat een mooi humpie Mignonne O+ En wat een leuke naam, mijn neefje heet zo maar dan met een Z als medeklinker ;)
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2015 @ 09:59:15 #106
43556 miss_dynastie
pi_157354535
Oooh op tijd... wat een leukerd O+ *O* O+
pi_157354613
Ooh mignonne O+ O+ Wat een knapperd! En wat een mooie naam! En die haren!
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:16:19 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_157354729
Bruin haar Mignonne en donkere ogen ook O+
Hij is echt prachtig!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_157354771
Mignonne! O+
pi_157354824
Ahw lief hoor! Ik wil ook!!
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 10:33:23 #111
269689 crew  Viv
pi_157355022
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:30 schreef mignonne het volgende:
Nog 1 keer dan ;) straks weer weg. En nou niet dat topic vol zwammen in de tussentijd eh dames :+
Mnohh O+ Gefeliciteerd!!
Zomerkind > Winterkind > Herfstkind! *O*
pi_157355194
En sabbel kin/wangen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:49:08 #113
52229 Chanty
pi_157355281
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:40 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Ja idd! En jij bent het tegenovergestelde van mij. Ik lust echt niets meer, heb nergens zin in, geen eetlust. Kan ook bijna niet bedenken wat ik in godsnaam steeds moet eten... het is echt een opgave geworden, terwijl dat nooit zo was
Dat komt vanzelf wel weer. In de ochtend heb ik ook meer moeite met eten. Bij Lucas had ik ook zoveel honger, dat ging na het eerste trimester over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 06-11-2015 11:11:54 ]
pi_157355330
Oh dear, en dat je vriend steeds vraagt 'Wat eten we?' 'Waar heb je zin in?' Laat me met rust. :(
pi_157355350
Mignonne, O+

Oke! Ik moet er nog een. Nog 4 maanden uitzitten en dan mag ik weer.
nu man nog overtuigen..
pi_157355450
Hoe staan jullie tegenover adoptie? We hebben het er hier in het begin van onze relatie wel eens over gehad, en hij begon er laatst weer over. Iets voor in de toekomst eventueel.
pi_157355549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:52 schreef Myrr het volgende:
Oh dear, en dat je vriend steeds vraagt 'Wat eten we?' 'Waar heb je zin in?' Laat me met rust. :(
Ja of erger nog, dat hij suggesties gaat doen :'( "Stoofschotel? Nee? Okee misschien vis?" :r Ga weeeeg!
pi_157355603
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf wel weer. In de ochtend heb ik ook meer moeite met eten. Bij Lucas had ik ook zuivel honger, dat ging na het eerste trimester over.
Bedoel je zoveel honger, of zuivelhonger :@ Ik wilde namelijk +1 voor de zuivelhonger roepen, totdat ik me ineens bedacht dat dat eigenlijk geen woord is :+

Hoe dan ook, hier het eerste trimester straalmisselijk geweest waardoor weinig honger, en nu in het tweede trimester vooral steeds het gevoel dat m'n buik te vol zit (ja, ik weet dat de baby nog niet zo ontzettend veel ruimte inneemt :P). Kan rustig de halve dag vol zitten van de lunch, avondeten is ook weinig. Maar, zuivel, oeh! Kaas, kwark, vla, yoghurt, melk, chocomelk (warm, koud, melk/wit/puur, het maakt niet uit, kom maar door) :9 :9 En dat terwijl ik in mijn jeugd überhaupt geen melkproducten verdroeg ivm eczeem, blijkbaar ben ik daar overheen gegroeid (of was het een verkeerde correlatie destijds, kan ook ;)).
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:11:24 #119
52229 Chanty
pi_157355651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:08 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Bedoel je zoveel honger, of zuivelhonger :@ Ik wilde namelijk +1 voor de zuivelhonger roepen, totdat ik me ineens bedacht dat dat eigenlijk geen woord is :+

Hoe dan ook, hier het eerste trimester straalmisselijk geweest waardoor weinig honger, en nu in het tweede trimester vooral steeds het gevoel dat m'n buik te vol zit (ja, ik weet dat de baby nog niet zo ontzettend veel ruimte inneemt :P). Kan rustig de halve dag vol zitten van de lunch, avondeten is ook weinig. Maar, zuivel, oeh! Kaas, kwark, vla, yoghurt, melk, chocomelk (warm, koud, melk/wit/puur, het maakt niet uit, kom maar door) :9 :9 En dat terwijl ik in mijn jeugd überhaupt geen melkproducten verdroeg ivm eczeem, blijkbaar ben ik daar overheen gegroeid (of was het een verkeerde correlatie destijds, kan ook ;)).
Zoveel.... Mijn telefoon swypet weer wat anders :')
pi_157355682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja of erger nog, dat hij suggesties gaat doen :'( "Stoofschotel? Nee? Okee misschien vis?" :r Ga weeeeg!
'Chocola dan? ;('
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:14:51 #121
52229 Chanty
pi_157355717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:59 schreef Myrr het volgende:
Hoe staan jullie tegenover adoptie? We hebben het er hier in het begin van onze relatie wel eens over gehad, en hij begon er laatst weer over. Iets voor in de toekomst eventueel.
Ik vind het iets heel moois en als ik genoeg geld had... Maar denk ook wel dat het pittig is, zeker als kinderen worstelen met waar ze vandaan komen.
pi_157355766
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:14 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik vind het iets heel moois en als ik genoeg geld had... Maar denk ook wel dat het pittig is, zeker als kinderen worstelen met waar ze vandaan komen.
Klopt, heb hem ook wat kamervragen gesteld waarover we goed na zouden moeten denken. Zou het een kindje zijn met een dossier waarin de ouders bekend zijn? Denk dat ik dit wel wil, lijkt me vreselijk met het grote vraagteken boven je hoofd te moeten leven en de teleurstelling die het op kan leveren als die niet ingevuld wordt.

Maargoed, voorlopig nog niet aan bod. Eerst deze. O+
pi_157355966
Ahh, mignonne, wat een knapperd!

En idd de vraag wat we gaan eten kan hier spontaan voor ruzie zorgen... Ik ben nu bijna door het eerste trimester, dus ik hoop dat het de komende weken beter wordt. Anders dan ben ik na mijn zwangerschap dunner dan ervoor...
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:47:10 #124
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157356351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:28 schreef lunamatic het volgende:
Ahh, mignonne, wat een knapperd!

En idd de vraag wat we gaan eten kan hier spontaan voor ruzie zorgen... Ik ben nu bijna door het eerste trimester, dus ik hoop dat het de komende weken beter wordt. Anders dan ben ik na mijn zwangerschap dunner dan ervoor...
Ik zou bijna wensen dat ik geen honger had :@ Ik was al wat aangekomen voor de zwangerschap (door niet sporten en eet allessssss) en heb sindsdien alleen maar meer honger. En vooral geen zin in fruit en groenten maar wel in brood en vlees en verder alles wat je dik maakt. Ik ben ook 0 misselijk, dus kan de hele dag door eten. En ergens ben ik super blij dat ik niet misselijk ben, want dat lijkt me super klote. Maar het wordt wel een grote klus om straks weer in een acceptabele maat broek te gaan passen vrees ik :')
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:48:25 #125
52229 Chanty
pi_157356378
Ik zit nog in pyjama op de bank. Blegggg. Continu zo'n vaag misselijk gevoel op de achtergrond :r
pi_157356392
quote:
Uitzonderingen daar gelaten, lijkt adoptie vraaggestuurd te werken en vraag ik me af hoe vrijwillig ouders hun kind hebben afgestaan en of ze het niet uit armoede voor het geld hebben hoeven doen.

Bovendien kom je tegenwoordig vaker in aanmerking voor een special needs kind, of een ouder kind. Deze kinderen hebben vaak al veel meegemaakt en kunnen complexe hechtingsstoornissen hebben.

Er zijn vast een hoop mooie verhalen te vertellen, maar bovenstaande zou mij tegenhouden. Er is ooit ook een topic in oud over geweest van een user die er research naar heeft gedaan.
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:53:08 #127
52229 Chanty
pi_157356468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:47 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Ik zou bijna wensen dat ik geen honger had :@ Ik was al wat aangekomen voor de zwangerschap (door niet sporten en eet allessssss) en heb sindsdien alleen maar meer honger. En vooral geen zin in fruit en groenten maar wel in brood en vlees en verder alles wat je dik maakt. Ik ben ook 0 misselijk, dus kan de hele dag door eten. En ergens ben ik super blij dat ik niet misselijk ben, want dat lijkt me super klote. Maar het wordt wel een grote klus om straks weer in een acceptabele maat broek te gaan passen vrees ik :')
Hoeft niet. Ik ben 21 kilo aangekomen in mijn vorige zwangerschap (ben 1.60) en 31 afgevallen alleen door borstvoeding. Dacht eerst ook dat ik nooit mijn figuur terug zou krijgen. Uiteindelijk moest ik mijn best doen om erbij te eten. Waar ik niet mee wil zeggen dat je je ongegeneerd vol moet stoppen met ongezonde dingen. Ik probeerde in mijn vorige zwangerschap en nu gewoon gezond te eten maar honger is honger.
pi_157356547
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Uitzonderingen daar gelaten, lijkt adoptie vraaggestuurd te werken en vraag ik me af hoe vrijwillig ouders hun kind hebben afgestaan en of ze het niet uit armoede voor het geld hebben hoeven doen.

Bovendien kom je tegenwoordig vaker in aanmerking voor een special needs kind, of een ouder kind. Deze kinderen hebben vaak al veel meegemaakt en kunnen complexe hechtingsstoornissen hebben.

Er zijn vast een hoop mooie verhalen te vertellen, maar bovenstaande zou mij tegenhouden. Er is ooit ook een topic in oud over geweest van een user die er research naar heeft gedaan.
Interessant. Het is ook wel een hele afweging uiteraard en geenszins in de planning, maar wat vooronderzoek voor in het achterhoofd kan geen kwaad. Ik ga eens kijken of ik dat topic kan vinden.
pi_157356567
Zou je niet eerst bekijken hoe eentje bevalt? ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157356600
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hoeft niet. Ik ben 21 kilo aangekomen in mijn vorige zwangerschap (ben 1.60) en 31 afgevallen alleen door borstvoeding. Dacht eerst ook dat ik nooit mijn figuur terug zou krijgen. Uiteindelijk moest ik mijn best doen om erbij te eten. Waar ik niet mee wil zeggen dat je je ongegeneerd vol moet stoppen met ongezonde dingen. Ik probeerde in mijn vorige zwangerschap en nu gewoon gezond te eten maar honger is honger.
Jeetje :o Fijn dat je het gewicht van de zwangerschap in elk geval zo kwijt bent geraakt, maar 10 kilo daar bovenop is behoorlijk veel toch? Of is het vrij normaal dat je veel afvalt door borstvoeding? Mijn beeld was altijd dat je er wel iets van af kan vallen, maar ik dacht meer aan 1-3 kilo, in die range..
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:00:46 #131
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157356618
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat klinkt hoopvol! Ik ben zelf ook maar 1.63m. Mijn moeder was ook een kleintje en ik heb foto's gezien waarop ze zwanger was van mij en ze was echt gigantisch op het einde. Maar ook dat kwam goed.

Ik twijfel alleen heel erg over wel/geen borstvoeding, dus er is een kans dat ik dat niet in mijn voordeel kan gebruiken bij afvallen na de zwangerschap...
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:04:00 #132
52229 Chanty
pi_157356681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:58 schreef Estrys het volgende:
Zou je niet eerst bekijken hoe eentje bevalt? ;)
Zo'n traject duurt jaren dus zogezien kun je er best op tijd induiken en informatie inwinnen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:08:13 #133
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157356753
Nohhhhh Mignonne wat een mooierd O+
♥ || Baby catcher in training || ♥
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:08:39 #134
52229 Chanty
pi_157356758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:59 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Jeetje :o Fijn dat je het gewicht van de zwangerschap in elk geval zo kwijt bent geraakt, maar 10 kilo daar bovenop is behoorlijk veel toch? Of is het vrij normaal dat je veel afvalt door borstvoeding? Mijn beeld was altijd dat je er wel iets van af kan vallen, maar ik dacht meer aan 1-3 kilo, in die range..
Het is in mijn geval ook wel extreem en borstvoeding is geen garantie. Het ligt ook aan je eetpatroon na de bevalling. Ik had lange tijd geen honger en toen ik weer honger kreeg at ik hetzelfde als voor de zwangerschap terwijl je officieel meer nodig hebt maar dat kreeg ik niet weg. Nu wel weer en ben inmiddels aangekomen. Dieptepunt laatst was 45,3 en zit nu op 47.
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:10:12 #135
52229 Chanty
pi_157356789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Dat klinkt hoopvol! Ik ben zelf ook maar 1.63m. Mijn moeder was ook een kleintje en ik heb foto's gezien waarop ze zwanger was van mij en ze was echt gigantisch op het einde. Maar ook dat kwam goed.

Ik twijfel alleen heel erg over wel/geen borstvoeding, dus er is een kans dat ik dat niet in mijn voordeel kan gebruiken bij afvallen na de zwangerschap...
Probeer gewoon zoveel mogelijk verantwoord te eten dan komt het wel goed. Waar zit de twijfel in qua borstvoeding?
pi_157356882
quote:
Jaren geleden over nagedacht. We hadden het papierwerk destijds in huis.
Maar helaas is het in veel gevallen niet zo nobel als het lijkt, want het is ook handel.
Special needs kinderen zijn er wel genoeg.
Hier is het nu van de baan want zwanger van de tweede. :+ Maar het is iets wat wel in m'n achterhoofd blijft.
Dus misschien ooit later, als ik me er goed in verdiept heb.

En mignonne wat een leukerd zeg! Ik wil z'n neusje opeten. O+

En ik dacht dus gisteren dat ik m'n kind voelde schoppen. O+ Maar na een rondje internet blijkt dat m'n baarmoeder nog lang niet zo hoog zit, dus wat ik nou gevoeld heb? :?
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:48:41 #137
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157357492
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Probeer gewoon zoveel mogelijk verantwoord te eten dan komt het wel goed. Waar zit de twijfel in qua borstvoeding?
Het voelt niet als iets voor mij. Klinkt misschien stom, maar het hele idee van een baby aan de borst is niet iets waar ik me op verheug. En ik zie vooral heel veel praktische bezwaren voor mij persoonlijk. Het hele idee ook dat je borsten dan straks zo'n beetje publiek bezit zijn (want overal en altijd kunnen voeden, dus ook waar mensen bij zijn) staat me heel erg tegen. Het alternatief zou dan zijn altijd en overal afzonderen en ik weet niet of ik daar blij van word.
Ik was laatst op kraamvisite en vriendin legde kind aan de borst in bijzijn van mij en mijn man. En ik vond het alleen maar heel vreemd dat ze dat zomaar deed en ook nog door praatte alsof het compleet normaal was. En dat is het natuurlijk ook gewoon en diep respect voor haar dat ze dat gewoon zo doet. Ik zou willen dat ik er hetzelfde over dacht, maar ik kon alleen maar denken dat ik dat zo niet zie zitten om in die situatie hetzelfde te doen :@
Enige reden dat ik überhaupt twijfel is omdat je overal leest dat BV het allerbeste is voor je kind en dat ik me dan bijna schuldig voel als ik dat mijn kind dan niet zou 'gunnen'. Maar goed, ik heb nog even de tijd om erover na te denken :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:14:10 #138
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157357945
Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en dat wil ik nu weer doen.
Maar als het even niet uitkwam, kreeg de beeb gewoon een flesje en kolfde ik later af.
Ook als ik ging stappen, kolfde ik die hele dag daarna en ging zo door de gootsteen.

Sommigen vinden dat zonde en verschrikkelijk. Ik heb me er overheen gezet.
Je moet lekker doen wat goed voelt, en voor mij was van beide een beetje.

Het enige vervelende vond ik op werk kolven, als de vergaderruimte weer s bezet was. Kon ik weer naar de server ruimte, of op het kantoor van de groooote baas. :-)
pi_157358073
Zoe_Hart, daar maakte ik mij voor de bevalling ook wel zorgen over. Maar na de bevalling ging dat eigenlijk soepel.
Soms zonderde ik mij af, soms niet. Maar zoals een vriendin van mij deed, eerst hele borst bloot, toen kussens schikken en daarna kind eraan, dat heb ik nooit gedaan. Mijn borst is van mij. :Y
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:27:30 #140
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157358234
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:14 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en dat wil ik nu weer doen.
Maar als het even niet uitkwam, kreeg de beeb gewoon een flesje en kolfde ik later af.
Ook als ik ging stappen, kolfde ik die hele dag daarna en ging zo door de gootsteen.

Sommigen vinden dat zonde en verschrikkelijk. Ik heb me er overheen gezet.
Je moet lekker doen wat goed voelt, en voor mij was van beide een beetje.

Het enige vervelende vond ik op werk kolven, als de vergaderruimte weer s bezet was. Kon ik weer naar de server ruimte, of op het kantoor van de groooote baas. :-)
Dat zou ook nog kunnen misschien, een beetje van beiden. Als het voor jou werkt, lijkt het me ideaal.
Ik weet dat mijn man een grote voorkeur heeft voor flesvoeding. Puur uit egoīsme, zegt hij zelf ook, zodat hij ook de baby kan voeden, ook zonder dat het mij alleen maar extra tijd kost doordat ik dat eerst weer zou moeten kolven.

Ik zou werkelijk niet weten wat er bij ons op werk voor een kolfruimte door zou moeten gaan. We hebben 1 damestoilet en 1 dames doucheruimte. Ik denk dat het dan die laatste zou moeten worden of zo. Alle andere ruimtes zijn niet met sleutel af te sluiten en overal lopen van die lange ramen langs de deur. En het is zo gehorig als de pest (heel oud gebouw), dus in hoeverre ik daar op mijn gemak zou zitten weet ik niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:20 schreef Buurpoes het volgende:
Zoe_Hart, daar maakte ik mij voor de bevalling ook wel zorgen over. Maar na de bevalling ging dat eigenlijk soepel.
Soms zonderde ik mij af, soms niet. Maar zoals een vriendin van mij deed, eerst hele borst bloot, toen kussens schikken en daarna kind eraan, dat heb ik nooit gedaan. Mijn borst is van mij. :Y
Dat laatste zie ik mijzelf dus inderdaad echt niet doen :N En misschien word ik er ook wel makkelijker in als ik het alsnog wil proberen. Maar vooralsnog heb ik echt zo'n beeld in mijn hoofd van een krijsend kind dat honger heeft en mama die dat dan fijn in bijzijn van tig mensen mag gaan oplossen en dat staat me zo tegen :@ Dat zo'n kind dan toevallig steeds net tijdens de kraamvisite van een vage oom en tante honger heeft en je vervolgens of open en bloot daar mag gaan zitten, of je een (half) uur lang afzondert waardoor je heel de visite eigenlijk amper ziet.
pi_157358278
Borstvoeding is misschien dan wel het beste voor je kindje, maar een blije moeder die goed in haar vel zit is toch ook echt erg belangrijk. Ik ging er echt aan onderdoor door heel veel pijn, veel stress vanwege huilen en weinig slaap dat ik ben gestopt en ik vond het afgrijselijk dat ik dat deed. Ik ben de eerste twee maanden gewoon meer bezig geweest met m'n tieten dan m'n kind bij wijze van en daardoor maakte ik het voor mezelf echt te zwaar en was ik nog maar een schim van de zo zelfverzekerde Dot die ik normaal ben.

Mijn mening hierin dus inmiddels: Ja, bv is het beste, maar niet ten koste van jezelf :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:31:16 #142
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157358306
Mijn bestelling is binnen en de jurken passen O+ Wel heel veel ruimte nog over bij de buik, dus het zal nog wel even duren voordat ik ze echt aan kan. Maar de eerste twee positiejurken hangen in de kast :D
pi_157358340
Zoe, zoals die vriendin dat deed, dat was mij ook een gruwel. Heb ik nooooooit gedaan. Er bestaan borstvoedingsshirts, waarbij alleen je tepel vrij komt. Ik hield dus eerst mijn kind voor mijn lijf, friemelde dan mijn tepel tevoorschijn en voedde zo vrijwel onzichtbaar.

Desondanks ging ik dus wel in een rustig hoekje zitten, vaak half weggedraaid van de andere aanwezigen. Niks te zien. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_157358362
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:29 schreef Dot. het volgende:
Borstvoeding is misschien dan wel het beste voor je kindje, maar een blije moeder die goed in haar vel zit is toch ook echt erg belangrijk. Ik ging er echt aan onderdoor door heel veel pijn, veel stress vanwege huilen en weinig slaap dat ik ben gestopt en ik vond het afgrijselijk dat ik dat deed. Ik ben de eerste twee maanden gewoon meer bezig geweest met m'n tieten dan m'n kind bij wijze van en daardoor maakte ik het voor mezelf echt te zwaar en was ik nog maar een schim van de zo zelfverzekerde Dot die ik normaal ben.

Mijn mening hierin dus inmiddels: Ja, bv is het beste, maar niet ten koste van jezelf :)
En dat ja. :Y De voeding die je met plezier geeft is de beste voeding.
Professioneel gifmenger.
pi_157358451
Ik zou wel borstvoeding willen geven in ieder geval tijdens mijn verlof en de vakantie die ik erachter aan plak. Dan heb je het toch wel over een periode van 4-5 maanden.
Maar ik heb een borstverkleining gehad dus weet niet of het gaat lukken.

Na mijn verlof is het niet haalbaar. Ik werk in de hele provincie Utrecht en ben op een dag veel onderweg naar verschillende adressen.
pi_157358518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:39 schreef Arja het volgende:
Ik zou wel borstvoeding willen geven in ieder geval tijdens mijn verlof en de vakantie die ik erachter aan plak. Dan heb je het toch wel over een periode van 4-5 maanden.

Na mijn verlof is het niet haalbaar. Ik werk in de hele provincie Utrecht en ben op een dag veel onderweg naar verschillende adressen.
Misschien heeft pinq nog tips of advies voor je :) die geeft nu gemengd borst/fles dacht ik, ook na eerdere verkleining.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:42:44 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_157358525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:27 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen misschien, een beetje van beiden. Als het voor jou werkt, lijkt het me ideaal.
Ik weet dat mijn man een grote voorkeur heeft voor flesvoeding. Puur uit egoīsme, zegt hij zelf ook, zodat hij ook de baby kan voeden, ook zonder dat het mij alleen maar extra tijd kost doordat ik dat eerst weer zou moeten kolven.

Ik zou werkelijk niet weten wat er bij ons op werk voor een kolfruimte door zou moeten gaan. We hebben 1 damestoilet en 1 dames doucheruimte. Ik denk dat het dan die laatste zou moeten worden of zo. Alle andere ruimtes zijn niet met sleutel af te sluiten en overal lopen van die lange ramen langs de deur. En het is zo gehorig als de pest (heel oud gebouw), dus in hoeverre ik daar op mijn gemak zou zitten weet ik niet.

[..]

Dat laatste zie ik mijzelf dus inderdaad echt niet doen :N En misschien word ik er ook wel makkelijker in als ik het alsnog wil proberen. Maar vooralsnog heb ik echt zo'n beeld in mijn hoofd van een krijsend kind dat honger heeft en mama die dat dan fijn in bijzijn van tig mensen mag gaan oplossen en dat staat me zo tegen :@ Dat zo'n kind dan toevallig steeds net tijdens de kraamvisite van een vage oom en tante honger heeft en je vervolgens of open en bloot daar mag gaan zitten, of je een (half) uur lang afzondert waardoor je heel de visite eigenlijk amper ziet.
/ontlurkt

Een collega heeft van tevoren een voeding afgekolfd, dat de baby een flesje kolfmelk kon krijgen tijdens het bezoek.
Wellicht ook een overweging?

/lurkt weer verder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_157358603
Zoe_Hart, praktische vragen zou je ook hier kunnen stellen. OUD / Borstvoeding deel 214
En wat betreft je man: een baby heeft meer aandacht nodig dan flesjes. Badderen is ook heel tof. O+
Professioneel gifmenger.
pi_157358610
Hier was borstvoeding geven voor mij de vanzelfsprekende optie, en had ik daarnaast geluk dat het van een leien dakje ging. Ontzettend fijn. :)
Hopelijk gaat dit straks ook vanzelf weer goed.

Ik ben zo knettermisselijk, best heftig. Ik heb zelf echt gesmeekt om kwaaltjes dus in dat opzicht weinig recht van spreken!
:+ benieuwd hoe lang het aanhoudt. Kan gelukkig nog wel werken en alles, maar wel hele tijd met het gevoel dat ik elk moment kan gaan kokhalzen. :')
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:48:00 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157358661
Ik nam in het begin af en toe een Suprimal tablet Svane; da's een middel tegen reisziekte (antibraak dus) dat je veilig kunt nemen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:57:26 #151
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157358887
Bedankt voor de adviezen allemaal! :) Ik zal er nog eens rustig over nadenken en met man overleggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:45 schreef Buurpoes het volgende:
Zoe_Hart, praktische vragen zou je ook hier kunnen stellen. OUD / Borstvoeding deel 214
En wat betreft je man: een baby heeft meer aandacht nodig dan flesjes. Badderen is ook heel tof. O+
Ik heb daar al wel wat gelezen, maar durf er (nog) niet zo goed aan te kloppen voor vragen omdat ik nog niet zeker weet of ik er überhaupt aan wil beginnen en ik weet niet of dat het juiste topic is om een twijfel daarover uit te spreken :@
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:58:37 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157358920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:39 schreef Arja het volgende:

:W Hai :)
Het ís dus mogelijk, maar het ligt aan een heleboel dingen (hoe lang geleden de operatie is, manier van operatie, hoe sta je er zelf in enz.)
Als je echt alles uit de kast wil trekken kan je tijdens je zwangerschap al eens een consult met een lactactiekundige plannen, om alle tips en truuks die zij heeft toe te passen, mocht je productie hebben dan zijn er een hoop manieren om die op te schroeven.
Ik heb dat niet gedaan :+ want ik wilde het wel, maar ik wil niet koste wat kost die BV laten lukken, want het is (voor mij) best wel een dingetje dat een DING kan worden met alle frustratie e.d., en dat wil ik gewoon niet. Ik had dus als voornemen: ik leg hem gewoon aan na de geboorte en ik kijk wat er gebeurt, pak kunstvoeding in huis en we zien wel. Nu was A. een vrij klein ventje en moest hij sowieso bijgevoed worden, hij heeft dus vanaf het begin eerst mijn borsten gedronken met een klein flesje erna. En zo gaan we eigenlijk nogsteeds verder :)
Ik heb het idee dat mijn 'we zien wel'-houding me heeft geholpen :)
ik merk nu wel dat mijn bv terugloopt en niet aanpast met wat A. nu vraagt, dus de flessen na worden wat voller nu. Geen idee hoelang we het nog volhouden zo, maar ik ga gewoon door tot het op is :P
Wat ik wel heel fijn vind is dat ik troostslokjes en toetjes kan geven. En in-slaap-val-slokjes O+ En gewoon als human pacifier kan dienen :P :+ O+
pi_157359061
Dank mignonne

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:58 schreef pinquit het volgende:

[..]

:W Hai :)
Het ís dus mogelijk, maar het ligt aan een heleboel dingen (hoe lang geleden de operatie is, manier van operatie, hoe sta je er zelf in enz.)
Als je echt alles uit de kast wil trekken kan je tijdens je zwangerschap al eens een consult met een lactactiekundige plannen, om alle tips en truuks die zij heeft toe te passen, mocht je productie hebben dan zijn er een hoop manieren om die op te schroeven.
Ik heb dat niet gedaan :+ want ik wilde het wel, maar ik wil niet koste wat kost die BV laten lukken, want het is (voor mij) best wel een dingetje dat een DING kan worden met alle frustratie e.d., en dat wil ik gewoon niet. Ik had dus als voornemen: ik leg hem gewoon aan na de geboorte en ik kijk wat er gebeurt, pak kunstvoeding in huis en we zien wel. Nu was A. een vrij klein ventje en moest hij sowieso bijgevoed worden, hij heeft dus vanaf het begin eerst mijn borsten gedronken met een klein flesje erna. En zo gaan we eigenlijk nogsteeds verder :)
Ik heb het idee dat mijn 'we zien wel'-houding me heeft geholpen :)
ik merk nu wel dat mijn bv terugloopt en niet aanpast met wat A. nu vraagt, dus de flessen na worden wat voller nu. Geen idee hoelang we het nog volhouden zo, maar ik ga gewoon door tot het op is :P
Wat ik wel heel fijn vind is dat ik troostslokjes en toetjes kan geven. En in-slaap-val-slokjes O+ En gewoon als human pacifier kan dienen :P :+ O+
Ah dat laatste klinkt zo lief en bijzonder O+

Verder sta ik er ook zo in als jij, niet ten koste van alles doorzetten ik zie wel

Mijn borsten zijn nu trouwens al gegroeid.. Ik hoop dat ze na de bevalling niet weer zo groot zijn als vroeger.
De operatie was op mijn 19e en ben nu 37
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:10:10 #154
52229 Chanty
pi_157359192
Als het hele idee je zo tegen staat dan moet je het niet doen zoe. Borstvoeding is heel goed voor je kind maar ze worden ik prima groot op kunstvoeding. Je kindje heeft er niks aan om borstvoeding te krijgen van een mama die zich daar niet gelukkig bij voelt :* ik geef zelf al ruim 16 maanden borstvoeding en ik vind het iets fijns en vanzelfsprekends en het zou fantastisch zijn als jij dat ook zo ervaart maar misschien is voor jou kunstvoeding gewoon fijn en vanzelfsprekend. Prima toch . Daar kan alleen jij over oordelen :*
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:12:06 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157359243
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:04 schreef Arja het volgende:
Dank mignonne

[..]

Ah dat laatste klinkt zo lief en bijzonder O+

Verder sta ik er ook zo in als jij, niet ten koste van alles doorzetten ik zie wel

Mijn borsten zijn nu trouwens al gegroeid.. Ik hoop dat ze na de bevalling niet weer zo groot zijn als vroeger.
De operatie was op mijn 19e en ben nu 37
Die van mij ook :'( drie maten! Ik hoop toch echt dat ze na de BV weer krimpen, theezakjes maakt me niet uit :')
En wow, dat is een flinke tijd geleden, dat is positief! Die van mij is pas 6 jaar geleden :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:17:17 #156
52229 Chanty
pi_157359369
Ze krimpen weer. Ik ging van 75b naar 85d en nu ondanks dat ik nog voed alweer een hele poos mijn oude maar terug :)

Oh en ik gooi met andere mensen erbij ook nooit mijn hele borsten eruit.
pi_157359516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:17 schreef Chanty het volgende:
Ze krimpen weer. Ik ging van 75b naar 85d en nu ondanks dat ik nog voed alweer een hele poos mijn oude maar terug :)

Oh en ik gooi met andere mensen erbij ook nooit mijn hele borsten eruit.
Die van mij krompen heeeeeeel hard toen ik stopte met voeden. :'(
SPOILER
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:25:13 #158
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157359536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:10 schreef Chanty het volgende:
Als het hele idee je zo tegen staat dan moet je het niet doen zoe. Borstvoeding is heel goed voor je kind maar ze worden ik prima groot op kunstvoeding. Je kindje heeft er niks aan om borstvoeding te krijgen van een mama die zich daar niet gelukkig bij voelt :* ik geef zelf al ruim 16 maanden borstvoeding en ik vind het iets fijns en vanzelfsprekends en het zou fantastisch zijn als jij dat ook zo ervaart maar misschien is voor jou kunstvoeding gewoon fijn en vanzelfsprekend. Prima toch . Daar kan alleen jij over oordelen :*
Thnx, erg fijn om zo'n reactie te lezen :)

Sowieso vind ik het wel fijn om het hier te kunnen uiten en fijne tips te krijgen over hoe het misschien wel te doen gaat zijn, zonder het gevoel te krijgen dat ik mijn kind per definitie van alles ontzeg O+
pi_157359585
Mijn ervaring is dat het heel lastig is om van tevoren een inschatting te maken hoe je het geven van borstvoeding gaat ervaren. Ik begon er met J eigenlijk vrij blanco aan, we zouden wel zien. Langer dan een jaar bv geven vond ik iig wel raar. Zo anders bleek het te zijn toen ik eenmaal bv gaf, het voelde zo vanzelfsprekend ook al is het soms hard werken. Ook ging ik mijn borsten echt heel anders zien, door de maatschappij worden borsten echt volledig geseksualiseerd waardoor het ineens raar zou zijn om een baby in het openbaar te voeden want oh help je zou toch eens een stukje tiet zien in een niet sexy bedoelde manier. Mijn beeld daarover is echt 180 graden veranderd. Uiteindelijk 2,5 jaar bv gegeven en dat had ik van tevoren NOOIT gedacht.
Nouja, moraal van het verhaal: ga je er van tevoren niet al te druk om maken en zie gewoon hoe je het ervaart, je kunt jezelf nog verrassen :).
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:27:25 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157359598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:10 schreef Chanty het volgende:
Dikke +1 ^O^
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:34:46 #161
52229 Chanty
pi_157359784
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die van mij krompen heeeeeeel hard toen ik stopte met voeden. :'(
SPOILER
Zit ik straks in de min :+ ach stel me al lang in op theezakjes
pi_157359857
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:26 schreef L0t.. het volgende:
Mijn ervaring is dat het heel lastig is om van tevoren een inschatting te maken hoe je het geven van borstvoeding gaat ervaren. Ik begon er met J eigenlijk vrij blanco aan, we zouden wel zien. Langer dan een jaar bv geven vond ik iig wel raar. Zo anders bleek het te zijn toen ik eenmaal bv gaf, het voelde zo vanzelfsprekend ook al is het soms hard werken. Ook ging ik mijn borsten echt heel anders zien, door de maatschappij worden borsten echt volledig geseksualiseerd waardoor het ineens raar zou zijn om een baby in het openbaar te voeden want oh help je zou toch eens een stukje tiet zien in een niet sexy bedoelde manier. Mijn beeld daarover is echt 180 graden veranderd. Uiteindelijk 2,5 jaar bv gegeven en dat had ik van tevoren NOOIT gedacht.
Nouja, moraal van het verhaal: ga je er van tevoren niet al te druk om maken en zie gewoon hoe je het ervaart, je kunt jezelf nog verrassen :).
Ja, dit.
Ik ben na een half jaar gestopt met bv en had eigenlijk daarna wel spijt...
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:34:53 #163
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157361189
Ik heb het bijna 8 maanden volgehouden. Productie liep enorm terug en ik was er ook wel klaar mee. Gelukkig heb ik er geen spijt van gehad dat ik niet doorgezet heb. Ik zou me alleen maar ellendig door voelen denk ik.
Knap van de dames die het zo lang vol gehouden hebben.

Morgen 8 weken on tour en mijn borsten zijn ook al voller. Heerlijk! :-)
pi_157361430
Neeee we hebben lekkage :'( In de slaapkamer, de woonkamer en tot overmaat van ramp ook in de babykamer :'( Gelukkig komt er straks een monteur, maar mijn hormonen vinden dit niet niet niet niet leuk :( :'(
pi_157361922
Mijn moeder raadde mij af om borstvoeding te gaan geven, terwijl ze dat zelf bij al haar drie kinderen wel deed :?

Het argument was dat kolven op het werk heel zwaar is, en het heel pijnlijk is om op springen te staan als je langer onderweg bent oid... Ik snap dat op zich wel, en het lijkt me ook niet makkelijk met mijn fulltime baan, maar dat neemt niet weg dat ik het niet ga proberen. Desnoods aangevuld met fv, als het niet anders kan...
pi_157363069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:43 schreef Bloesem. het volgende:
Neeee we hebben lekkage :'( In de slaapkamer, de woonkamer en tot overmaat van ramp ook in de babykamer :'( Gelukkig komt er straks een monteur, maar mijn hormonen vinden dit niet niet niet niet leuk :( :'(
Oh nee! Wat balen! :(
Door regen ofzo? Hopelijk is het snel gemaakt!
pi_157363181
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:06 schreef lunamatic het volgende:
Mijn moeder raadde mij af om borstvoeding te gaan geven, terwijl ze dat zelf bij al haar drie kinderen wel deed :?

Het argument was dat kolven op het werk heel zwaar is, en het heel pijnlijk is om op springen te staan als je langer onderweg bent oid... Ik snap dat op zich wel, en het lijkt me ook niet makkelijk met mijn fulltime baan, maar dat neemt niet weg dat ik het niet ga proberen. Desnoods aangevuld met fv, als het niet anders kan...
je kan aan t einde van je verlof ook nog kolven.

Ik vind de bv op dit moment erg zwaar door vermoedelijke overproductie, slaap te kort en veel alleen en ben advies aan het inwinnen bij een lk om t wat makkelijker te maken door bijv deels te kolven zodat ik wat rust kan nemen dat hij de fles krijgt van een ander. Een andere optie is combineren of volledig kv.Maar ik ben blij dat ik gestart ben met bv,al is t misschien korter dan ik aanvankelijk zou hebben gedacht
pi_157364336
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:03 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh nee! Wat balen! :(
Door regen ofzo? Hopelijk is het snel gemaakt!
Nou, de monteur is hier nu. De goot van de bovenburen zit helemaal verstopt en de kit is versleten dus dat lekt hier door het plafond en de muren, alleen woont daar nu niemand en kunnen ze er niet in :( Maandag kan dat pas en in de tussentijd heb ik hier lekkage :'( Lekker k*t :(
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:40:50 #169
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157366078
WAUW dat is echt vet KUT bloesem!
Ik mag dan aannemen dat de gene die boven jou woont of beheerd de reparatiekosten gaat betalen?
dat ff terzijde, je zit er gewoon fucking niet op te wachten.
:*
pi_157366210
Een jaar geleden gruwelde ik nog van het idee van een kind aan de borst, dat leek me echt niks. Na veel info te hebben gelezen toch de keuze gemaakt om wel te starten en wat vind ik het heerlijk. O+ Vanaf het begin heeft het nooit raar of vervelend gevoeld (in mijn hoofd bedoel ik dan). Het is hier echt niet vanzelf gegaan, maar ik vind het zulke fijne momentjes voor N. en mij samen.

Als je het echt echt echt niet wilt moet je er natuurlijk niet aan beginnen. Je kindje heeft veel meer aan een relaxte mama dan aan een mama die ellendig wordt van het geven van bv.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:48:52 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157366275
Whut? Lekker geregeld zeg Bloesem :o Hoezo kunnen ze daar maandag pas in? Dat lijkt me tamelijk waanzinnig :{

Lunamatic, als kolven op je werk het enige is dat je tegenstaat, zou ik wel met borstvoeding beginnen. Je kunt afbouwen wanneer je wilt en dan tenminste eerst kijken of het je bevalt. Maar om zoiets praktisch wat pas na 3 maanden aan de orde is, zou ik het niet perse al afwijzen.
pi_157366772
Nouja Bloesem, wat raar dat ze daar niet eerder in kunnen :? Hoe langer het duurt hoe meer schade toch.. Ik zou ook echt ff flink janken geloof ik. :*

Zo raar, met bijna 4 maanden te gaan nog, al in de top 10 staan :D weinig baby's deze winter!
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:16:26 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157366804
OMG ja je staat echt op (een gedeelde) nr 10 he _O- wat bizar!
pi_157366989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:16 schreef LadyBlack het volgende:
OMG ja je staat echt op (een gedeelde) nr 10 he _O- wat bizar!
Jij liep ook zo lang overtijd toch? Staan we straks gezellig samen lang bovenaan :)

De vacature voor m'n vervanger is vandaag geplaatst. Hopelijk snel iemand gevonden en niet al te veel brieven te lezen :@ Vorige vacature kwamen er 130 op...
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:27:33 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157367064
Wow! Populaire baan heb je Dot :o

En ja ik liep 2 weken overtijd dus ik ga er niet vanuit dat ik veel mensen in ga halen oO< Gaan we een wedstrijdje doen? *O*
pi_157367380
Zo ben weer bij!

Borstvoeding.. Ik deed een dotje :D
Pijn, pijn pijn.. O. dronk als een pitbull en mijn tepels doorbloeden niet goed. Ze zijn nu al uber gevoelig terwijl ze dat normaal juist amper zijn. Maar mijn god wat zijn hormonen een bitch :D Ik beet mij er in vast om toch door te zetten!
Dit keer ga ik er wel weer voor. Voor bevallig al eens met een lactatiekundige babbelen, maar ook wel eerder de handdoek in de ring gooien wanneer het weer net zo gaat.

Misselijkheid.. Hij was over. Met nadruk op was :(
Gelukkig niet meer zo constant maar wel weer van vlagen

On en Ono herkenbaar! Hier ook zuivelhonger!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157367609
Zuivelhonger? Alleshonger! Ik eet de hele dag door man.
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:46:55 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157367617
Ohja, die zuivelhonger!! :D Hier ook hoor, bij vlagen!

En ik heb soms ook nog een vlaag van misselijkheid. Vooral 's avonds. Nou helpt t ook niet dat ik met peuter al rond zessen eet natuurlijk :') Geheid dat ik dan later op de avond nog 1 ā 2 keer een eetrondje doe :X
pi_157367694
Misselijk ben ik eigenlijk de hele dag door. heb er het minst last van als ik lesgeef, dat is dan toch goede afleiding. Al is t/m het 7e lesgeven, ook weer te zwaar. pfff, het valt allemaal niet mee, haha.

Maar ik wil de echo afwachten voordat ik aan de emesafene ga. Al vraag ik me nu af waarom... :')
pi_157367845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
Wow! Populaire baan heb je Dot :o

En ja ik liep 2 weken overtijd dus ik ga er niet vanuit dat ik veel mensen in ga halen oO< Gaan we een wedstrijdje doen? *O*
:D Ik had een vreetbeerbaby die zijn vruchtwater op had, maar anders had ik de 2 weken denk ik ook wel gehaald. Nu 41+2.

En vooral m'n werkgever denk ik :) Al vind ik mijn werk wel erg tof ja :Y

Lamb, heb jij ook al een ultimatum van je man? De mijne dreigt nu al dat ik niet zo ver mag gaan :{
pi_157369531
Mijn vrouw moet normaal binnen 3 weken bevallen. en ons zoontje is al 79 cm. dit is vrij uitzonderlijk, zo groot? of niet?
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:39:14 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157369646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:36 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn vrouw moet normaal binnen 3 weken bevallen. en ons zoontje is al 79 cm. dit is vrij uitzonderlijk, zo groot? of niet?
Nee hoor, als je maar zorgt dat je kleertjes maat 80/86 in huis hebt.
pi_157369693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:36 schreef Troonwoord het volgende:
Je zoontje of zijn derde been?
pi_157369711
Mehehehe :D

Jup Dot!
Hij vind het helemaal niet zo tof dat ik nu mij al zit te verdiepen in lactatiekundige enzo ;)
Hij ziet het alweer gebeuren dat ik mij er in vast ga bijten
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157369952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zuivelhonger? Alleshonger! Ik eet de hele dag door man.
Ik ook!
Ik heb alleen al een paar dagen niet hoeven poepen. Niks voor mij normaal ga ik elke ochtend. Ik ben een beetje bang voor wat me straks te wachten staat :')
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:53:37 #186
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157370204
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:47 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik ook!
Ik heb alleen al een paar dagen niet hoeven poepen. Niks voor mij normaal ga ik elke ochtend. Ik ben een beetje bang voor wat me straks te wachten staat :')
Dat had ik een paar weken geleden ook, amper kunnen poepen. En deze dagen kan ik soms ineens 3x per dag. Dus het kan nog alle kanten op :P
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:55:42 #187
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157370303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nou, de monteur is hier nu. De goot van de bovenburen zit helemaal verstopt en de kit is versleten dus dat lekt hier door het plafond en de muren, alleen woont daar nu niemand en kunnen ze er niet in :( Maandag kan dat pas en in de tussentijd heb ik hier lekkage :'( Lekker k*t :(
Man, wat kut! Kan dat echt niet eerder? Lijkt me dat het alleen maar meer wordt en dus lastiger/duurder om te repareren, dat zouden ze toch zelf ook wel moeten zien... Zorg wel dat je de eigenaar van die woning aansprakelijk stelt he!
pi_157370481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:48 schreef LadyBlack het volgende:

Lunamatic, als kolven op je werk het enige is dat je tegenstaat, zou ik wel met borstvoeding beginnen. Je kunt afbouwen wanneer je wilt en dan tenminste eerst kijken of het je bevalt. Maar om zoiets praktisch wat pas na 3 maanden aan de orde is, zou ik het niet perse al afwijzen.
Zo sta ik er inderdaad ook in. Daarom snapte ik het advies van mijn moeder om het niet te doen niet.

Ik was vanavond alleen thuis en ik heb sushi voor mezelf besteld. Ik vind het normaal best sneu om eten alleen voor jezelf te bestellen, maar ik was zo blij dat ik eindelijk ergens zin in had en heb al dagen niet een heel bordje leeg kunnen eten 's avonds, dat ik het het proberen waard vond. En ik heb er van genoten!

Mijn vriend zit op zijn werk en is nu helemaal jaloers, haha..
  vrijdag 6 november 2015 @ 22:05:14 #189
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157370758
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:59 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Zo sta ik er inderdaad ook in. Daarom snapte ik het advies van mijn moeder om het niet te doen niet.

Ik was vanavond alleen thuis en ik heb sushi voor mezelf besteld. Ik vind het normaal best sneu om eten alleen voor jezelf te bestellen, maar ik was zo blij dat ik eindelijk ergens zin in had en heb al dagen niet een heel bordje leeg kunnen eten 's avonds, dat ik het het proberen waard vond. En ik heb er van genoten!

Mijn vriend zit op zijn werk en is nu helemaal jaloers, haha..
Fijn dat het bevallen is!

Ik heb ook wel eens eten voor mezelf besteld en vond het wel best :D Als man dan een avond weg was en ik te lui om te koken (en ook te lui om zelf eten af te halen :') ) dan is het wel eens voorgekomen dat ik vanuit de trein een bestelling plaatste die dan bezorgd werd nadat ik net thuis kwam uit werk :Y)
  vrijdag 6 november 2015 @ 22:45:10 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157372078
Dat je dus sinds het avondeten al 4 keer naar de wc bent geweest en dat je blaas alweer op knappen staat :X
pi_157373683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:55 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Man, wat kut! Kan dat echt niet eerder? Lijkt me dat het alleen maar meer wordt en dus lastiger/duurder om te repareren, dat zouden ze toch zelf ook wel moeten zien... Zorg wel dat je de eigenaar van die woning aansprakelijk stelt he!
Ja ik vind 't ook zo stom :( Helaas heeft iedereen van de woningbouw weekend ( :') ) en het bedrijf wat ze inhuren kan er ook niet in. Ik probeer 't met handdoeken een beetje tegen te houden, maar ondertussen lekt 't wel door.. De eigenaar van de woning is de woningbouw, dus die krijgen de rekening nog wel. Vochtplekken op m'n plafond en in m'n gordijnen en in m'n mooie fotobehang en op 't behang van de babykamer :'( Daar gaat m'n coconnetje, het was net klaar! :( Het zijn echt geen grote plekken of zo hoor en volgend jaar lach ik er vast om, maar nu vind ik 't om te janken. Echt ik vind 't zķ stom! Dit hoef ik niet zo met 37+3 }:|
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:14:23 #192
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157374288
Het is ook stom, Bloesem :(
Is er geen nummer van de woningbouw voor calamiteiten? Dit moet niet tot maandag wachten, dat is toch idioot 8)7
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:25:08 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157374462
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:14 schreef Yuki het volgende:
Is er geen nummer van de woningbouw voor calamiteiten? Dit moet niet tot maandag wachten, dat is toch idioot 8)7
Nou inderdaad, wat doen ze dan als er een woning in de fik staat? :{w
pi_157374505
Wat stom Bloesem. Dat is zonder hormonen ook al om te janken.
pi_157376362
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:14 schreef Yuki het volgende:
Dit. Ik weet dat iemand bij ons in de straat wel eens weekenddienst heeft en z'n bus dan bij zich heeft. Raar dus.

In ieder geval een klacht indienen hoor! Daar staat Je hoofd niet naar, maar je man kan dat ook doen natuurlijk ;)
pi_157376439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:41 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja ik vind 't ook zo stom :( Helaas heeft iedereen van de woningbouw weekend ( :') ) en het bedrijf wat ze inhuren kan er ook niet in. Ik probeer 't met handdoeken een beetje tegen te houden, maar ondertussen lekt 't wel door.. De eigenaar van de woning is de woningbouw, dus die krijgen de rekening nog wel. Vochtplekken op m'n plafond en in m'n gordijnen en in m'n mooie fotobehang en op 't behang van de babykamer :'( Daar gaat m'n coconnetje, het was net klaar! :( Het zijn echt geen grote plekken of zo hoor en volgend jaar lach ik er vast om, maar nu vind ik 't om te janken. Echt ik vind 't zķ stom! Dit hoef ik niet zo met 37+3 }:|
Heeft de woningbouw geen noodnummer ofzo? Het lijkt me ook in hun voordeel als de kosten beperkt blijven.

Wat een ellende :'(
pi_157376496
Jeetje Bloesem wat naar! Dat is gewoon om te huilen hoor! Ik hoop dat de schade beperkt blijft :*

Wat heb ik verder onthouden? Ow ja borstvoeding. Dat krijgen mijn kindjes niet, ivm mijn gezondheid. Vorige 2 deden het prima op kv gelukkig dus heb er verder hartstikke vrede mee :D

Eten ging hier het eerste trimester echt heel slecht. Ben toen ook 2 kilo afgevallen. Was k niet zo blij mee, was juist blij dat ik eindelijk een beetje een stabiel gewicht had. Maar gelukkig eet ik nu zo een beetje alles wat ik tegenkom en heb ik de kilo's weer ingehaald haha!

Ik heb sinds een paar dagen iets nieuws..ontzettend zere handen en polsen als ik wakker word. Dacht dat het door het breien kwam, maar dat heb ik even een paar dagen niet gedaan en het blijft. Als ik eenmaal ben opgestaan gaat het weer weg, maar iemand een idee hoe dit komt? Word er 's nachts gewoon wakker van.
  zaterdag 7 november 2015 @ 08:40:37 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157376662
Oh bah Sicilia, ik had dat ook op een gegeven moment en het is (5weken na bevallen) nog niet over ;( mn gewrichten in mn rechterhand worden nu zelfs dik. Ben een beetje bang voor reuma, dat kreeg mijn oma ook na een van haar zwangerschappen.
Tijdens de zwangerschap davht ik dat het door vocht kwam, maar t vocht is inmiddels wel gewoon weg
  zaterdag 7 november 2015 @ 08:52:32 #199
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157376757
Dat had ik ook op een gegeven moment Sicilia!
Kwam door het vocht.
Ik kon niet eens meer bestek vasthouden oid, was echt auw.
Ik heb toen via niet soepele braces besteld, en daar sliep ik mee.
Niet comfortabel maar het werkte.
pi_157376865
Vocht idd. Door mijn hypermobiel lijf vaak elleboog overbelasting en dan vocht in mijn elleboog daardoor ook pijn in mijn pols en hand.

Skeeler pols bescherming zou je eens kunnen proberen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157378355
Ik verveel me :@. Bij Billie had ik nog zeeën van tijd voor games ā la Rock Band enzo. Maar dat kan nu niet want ik wil Billie niet de ganse dag achter de PS4 hebben hangen :').

Ik ben van verveling aan het online shoppen geslagen maar dat is ook niet goedkoop ;(. :').
pi_157378438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 07:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heeft de woningbouw geen noodnummer ofzo? Het lijkt me ook in hun voordeel als de kosten beperkt blijven.

Wat een ellende :'(
Ja dat had ik gebeld, daarom konden ze gisteren zo laat nog komen, maar in 't weekend bellen ze dan een extern bedrijf }:| Goed, zo lang m'n vliezen niet breken negeer ik de situatie maar volledig :@ Anders raak ik steeds in paniek..

Kuuks! Hoe is 't verder? Rommel je al/nog? :)
pi_157378591
Jot. Harde buik hier en daar. Verder weinig.
Ik zit een beetje in een wachtstand waar ik niet in wil zitten dus we zitten hardop te bedenken wat we gaan doen vandaag :+
pi_157386136
En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan kuukske?

Smeren jullie hier iets op de buik in een poging striae te voorkomen en zo ja wat en wat zijn de ervaringen daarmee?
pi_157386157
Vanmorgen een korte echo gehad, om de tijd tot de 20wk te overbruggen. Zette de echoscopiste m ineens op 3d! <3 echt verliefd op t mensje in mijn buik!

De rest van de dag geklust met m'n vader. Verlaagd plafond met spotjes maken in de badkamer... Vindt mijn rug nu niet zo leuk. :(
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:19:32 #206
409579 LuDann
All the way
pi_157386290
Wat een prachtige echo Leonietje. O+

Arja: striae is vooral een kwestie van aanleg. En niet teveel uitdijen helpt ook. :P

Het kan wel heel lekker zijn wat te smeren, er zijn dingen op crčme basis en op olie basis op de markt. Hangt er een beetje vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik heb zelf Zwitsal buikbalsem gebruikt. Ben zo gestreept als een tijger, dus helpen deed het niet maar het voelde wel fijn. :+

Ik vind het trouwens zo leuk om jouw naam over op te zien duiken. O+
pi_157386754
Wat een prachtige foto Leonietje O+

Ik gebruik bio oil, maar dat is tegen de jeuk. Ruikt ook lekker subtiel. Striae heb ik gelukkig niet, maar of dat dankzij bio oil komt betwijfel ik. Bij de eerste zwangerschap niet gesmeerd, meer aangekomen en ook geen striae.
pi_157386992
Wauw wat mooi Leonie!!

Hier ook bio oil. Vooral om t fijne. Bij vorige Zwangerschap kreeg ik pas striae tijdens de ks... Denk dat ik nu voor een tijgervel ga. Eerste stipjes zitten er al.

Vandaag zag ik mijn opa en oma weer. Zo tros dat ze een tweede achterkleinkind krijgen <3 keken zo verwonderd naar de echo foto's. O+
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:59:43 #209
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157387280
Wat een gave echo zeg!

Striae, wat LuDann zegt.
Wat wel helpt is het bindweefsel stevig masseren, maar dat is nagenoeg onmogelijk met een zwangere buik. Ik dacht geluk te hebben aangezien ik in mijn puberteit weinig striae kreeg en mijn moeder nooit striae aan haar zwangerschappen heeft overgehouden, en de strepen bleven uit. Helaas, toen ik eenmaal verlof had, ging mijn bindweefsel mee met verlof. Maar het valt nog mee, alleen aan de zijkant grote rode verticale strepen, en rond m'n navel witte scheurtjes.
Maar het was desondanks altijd een fijn momentje 's avonds voor ik ging slapen. :) Ik gebruikte trouwens olie van weleda, vond die lotions vies plakkerig.
pi_157389225
Ik gebruik bio oil. Had ik nog staan van het insmeren van litteken na operatie. Die ziet er nu wel beter uit dan ik had durven hopen. Of het helpt tegen striae, weet ik pas over een week of 23. :-)
Maar ik denk wel dat als er iets was dat ECHT zou helpen, dat algemeen bekend zou zijn...
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:22:56 #211
52229 Chanty
pi_157389470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:10 schreef Arja het volgende:
En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan kuukske?

Smeren jullie hier iets op de buik in een poging striae te voorkomen en zo ja wat en wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik smeer drie keer per dag drie verschillende dingen sinds de positieve test onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet. Had vorige keer geen straie maar kan ook geluk zijn want volgens mij is het genetisch. Ik smeer nu bio-oil, palmers cacaoboter bodylotion en van Earth Mama de natural stretch oil (die echt heeeerlijk ruikt).
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:24:30 #212
52229 Chanty
pi_157389523
Leonie wat bijzonder is het toch O+
pi_157389559
Ik smeerde omdat ik het een fijn momentje vond 's avonds als ik naar bed ging, niet met het idee om striae te voorkomen.
Ben overigens wel streeploos uit de strijd gekomen. Had alleen wat rode plekjes op mijn heupen, maar die zijn alweer een stuk lichter geworden inmiddels.
pi_157389879
Ik smeerde eerst met dat spul van Palmers maar mijn zwangere neus trok dat op een gegeven moment niet meer. Daarna ben ik overgestapt op een mama-olie van het kruidvat (nagenoeg geurloos). Ik vond het op het laatst wel fijn om te smeren tegen dat jeukerige en trekkerige gevoel van mijn buik. Die olie trok ook snel in. Heerlijk spul. Striae heb ik gelukkig niet gekregen, maar ik heb niet de illusie dat dat door het smeren kwam.

Wat een mooie echofoto trouwens!
pi_157390079
Ohhh Leonietje, wat een mooie echo O+

Ik streep niks. Ik houd niet van gefrut :@ En striae had ik toch al nadat ik door mijn medicijnen was aangekomen. Er is wel wat bij gekomen, vooral in de laatste weken, maar ik vind 't niet erg. Ik vind mij wel mooi eigenlijk :@
pi_157390214
Het is taart bakken en een beetje huiselijk doen geworden. Morgen weer een dag.

Hier ook niks gesmeerd. De strepen van Billie zijn gewoon nog een keer hergebruikt. Trekt wel weer weg. Of nou ja. Het wordt weer lichter over een poos.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:47:38 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157390253
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:22 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik smeer drie keer per dag drie verschillende dingen sinds de positieve test onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet. Had vorige keer geen straie maar kan ook geluk zijn want volgens mij is het genetisch. Ik smeer nu bio-oil, palmers cacaoboter bodylotion en van Earth Mama de natural stretch oil (die echt heeeerlijk ruikt).
Maar jij bent toch nog maar kort zwanger? Of heb je al een (beginnende) buik? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_157390883
Wat een bijzondere foto Leonietje, echt heel erg mooi!!!

Smeren, ik doe er niet aan, ik had al striae ( heb een bindweefsel aandoning, dus mn huid is heel slap) en sinds mijn vorige 2 zwangerschappen is dat alleen maar erger geworden... dus ik verwacht nog meer streepies...
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:14:33 #219
52229 Chanty
pi_157390971
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar jij bent toch nog maar kort zwanger? Of heb je al een (beginnende) buik? :o
Ik heb er al een rond lopen ;) toen ook vanaf de eerste test gaan smeren en nu weer. Hopen dat dat de huid soepel houdt. Mijn buik ploft overigens al behoorlijk in de avond :')
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:16:45 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157391014
Ik smeerde alleen iets tegen de jeuk af en toe, toen de huid op mijn buik al flink opgerekt was. Op dat moment beginnen was hoe dan ook te laat :') Heb mn paarse zebra ooit nog in het buikentopic gezet _O-
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:36:05 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157391407
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:14 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb er al een rond lopen ;) toen ook vanaf de eerste test gaan smeren en nu weer. Hopen dat dat de huid soepel houdt. Mijn buik ploft overigens al behoorlijk in de avond :')
Oh echt joh, vind het nog zo vroeg :o
Maar goed, beter te vaak smeren dan te weinig, al geloof ik niet dat het echt ietstegen striae doet, maar houdt wel je huid soepel natuurlijk.

Sterkte! Allen natuurlijk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:46:30 #222
52229 Chanty
pi_157391647
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh echt joh, vind het nog zo vroeg :o
Maar goed, beter te vaak smeren dan te weinig, al geloof ik niet dat het echt ietstegen striae doet, maar houdt wel je huid soepel natuurlijk.

Sterkte! Allen natuurlijk :)
Precies mijn gedachte. Maar als ik met al dat smeren nog straie krijg dan weet ik iig dat ik alles heb geprobeerd. Als ik niet smeer blijf ik me bij straie afvragen of ik het had kunnen voorkomen :')
pi_157392801
Wauw leonietje, wat een duidelijk plaatje!

Bedankt voor de ervaringen allemaal. Ladyblack is het nog een beetje goed gekomen met de paarse zebra?
pi_157395141
Super die foto! Jammer dat ze dat niet standaard even doen, de 3D aan gooien.

Ik heb geen strepen maar ben pas 29 weken. :+ Een paar witte lijntjes zou ik niet erg vinden. Groei wel erg hard nu, heb ook teugels gekregen. :D
pi_157395589
Ik kreeg striae van het persen en van de stuwing. Maar inmiddels op beide plekken niks meer te zien :)
pi_157395665
Hoi! :W
Als je tests in drie dagen tien keer zo donker worden is het tijd om je hier te melden :Y
Zwanger van de tweede! *O* voor de mensen die ik nog niet ken: ik heb een zoon van 2,5. Maar ik zie ook veel bekenden O+

Meteen maar een nuttige bijdrage: vergeet je heupen en bovenbenen niet in te smeren. Ik heb geen striae op m'n buik maar ik heb wel permanent een soort rieten rokje-tattoo :')
  zondag 8 november 2015 @ 08:40:08 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157395733
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:19 schreef Suikertante het volgende:
Als je tests in drie dagen tien keer zo donker worden is het tijd om je hier te melden :Y
Heb jij de tweelingkaart getrokken? O+
pi_157395749
Ik heb niet gesmeerd en geen strepen. Dit keer groei ik wel weer wat harder dan de vorige keren dus ik ben benieuwd of ze nog komen. Geloof er alleen niet in dat smeren het kan voorkomen dus mijn luie ik smeert gewoon niet :P

Thanks voor de tips voor mijn handen en polsen. Als het erger wordt ga ik er maar eens wat aan doen!

Welkom Suiker *O*

Super mooie foto Leonietje O+

Ik ga vandaag ook een pretecho inplannen. Heb bij de andere kindjes 2 pretecho's laten doen. 1 rond de 14 en 1 rond de 27 weken. Bij deze baby heb ik die van rond de 14 al niet gedaan en mijn hormonen hebben dus nu al het gevoel dat ze deze baby iets te kort doen :@
  zondag 8 november 2015 @ 08:47:14 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157395763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:36 schreef Arja het volgende:
Wauw leonietje, wat een duidelijk plaatje!

Bedankt voor de ervaringen allemaal. Ladyblack is het nog een beetje goed gekomen met de paarse zebra?
Is nu een witte zebra oO<

Maar een bikinibuik had ik toch al nooit dus sja.... Enige vervelende vind ik het hobbelige gevoel als ik bv jeuk op mn buik heb en eroverheen krab.
  zondag 8 november 2015 @ 08:47:48 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157395764
Suikerrrrrr! :W Welkom!! *O*
pi_157395782
Oooh Suikertante wat leuk! Gefeliciteerd!! *O*
pi_157395797
Gefeliciteerd suikertante!!!
  zondag 8 november 2015 @ 09:00:41 #233
426379 elamanilo
elämänilo
pi_157395809
*O* Suikertante, welkom *O*
pi_157395822
Welkom Suikertante!

Ik dacht dat mijn vermoeidheid over begon te gaan, dus ik ging gisteren weer mee klussen. Was zo moe na de tijd, terwijl ik niet eens fysiek zware dingen heb gedaan...
pi_157395842
Welkom suiker O+
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 8 november 2015 @ 09:07:28 #236
52229 Chanty
pi_157395844
Suiker gefeliciteerd *O*
pi_157395860
Welkom suiker *O*
  zondag 8 november 2015 @ 09:11:54 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_157395864
En wat een mooi plaatje Leonietje <3 Je bent precies even ver als ik 3 jaar geleden. Nu slof ik er een maandje achteraan :D
pi_157395895
Welkom suikertante, gefeliciteerd!!

Leonietje, wat een mooie echo.

Bloesem hoe gaat het met de lekkage? Wat een rotsituatie, hopelijk wordt het snel opgelost.
pi_157396124
Ohh leonietje! Gaaf! O+

En welkom suikertante! *O*
  zondag 8 november 2015 @ 10:09:04 #241
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157396319
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Is nu een witte zebra oO<

Maar een bikinibuik had ik toch al nooit dus sja.... Enige vervelende vind ik het hobbelige gevoel als ik bv jeuk op mn buik heb en eroverheen krab.
Ja dat ja. Dat bobbelige gevoel. Hopelijk worden mijn strepen ook gerecycled!

Mooie echo zie ik voorbij komen zeg!! :-)
pi_157396806
Leuk suiker! Welkom! *O*
pi_157396846
Suiker welkom! *O*
pi_157396960
Welkom Suiker *O*
pi_157396974
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 09:17 schreef Sethiwe het volgende:
Bloesem hoe gaat het met de lekkage? Wat een rotsituatie, hopelijk wordt het snel opgelost.
Het drupt hier gestaag verder helaas :( Gelukkig is 't droog nu, maar ik zit echt te kijk zonder gordijnen }:| Voelt echt onprettig. Hoop dat ze op tijd komen morgen..
pi_157398365
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:04 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Het drupt hier gestaag verder helaas :( Gelukkig is 't droog nu, maar ik zit echt te kijk zonder gordijnen }:| Voelt echt onprettig. Hoop dat ze op tijd komen morgen..
Is er niets open bij je in de buurt? Action ofzo, kun je zo'n plakrol halen voor op je ramen.
pi_157398787
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:04 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat frustrerend, dat het nog steeds drupt, terwijl ze als ze vrijdag de oorzaak hadden aangepakt, dat niet meer had gehoeven.
Hopelijk kunnen ze het morgen snel oplossen en de schade op tijd herstellen. Kan mij voorstellen dat je te kijk zit zonder gordijnen :{.
pi_157400807
Welkom suiker en gefeliciteerd!

En nog bedankt ludann, erg lief.
pi_157403775
Wat een warm welkom, dank! O+

Bloesem, lekkage is zo stom. Ik hoop dat ze morgen gauw komen en de schade niet ernstig is!

En pretecho's O+ Ik heb de vorige keer een aantal keer een echo gekregen op een opleidingscentrum, dat was hartstikke leuk. En de geslachtsbepaling vond ik ook superleuk. Dat kan misschien al over acht weken joh :o
pi_157404553
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat een warm welkom, dank! O+

Bloesem, lekkage is zo stom. Ik hoop dat ze morgen gauw komen en de schade niet ernstig is!

En pretecho's O+ Ik heb de vorige keer een aantal keer een echo gekregen op een opleidingscentrum, dat was hartstikke leuk. En de geslachtsbepaling vond ik ook superleuk. Dat kan misschien al over acht weken joh :o
Vanaf welke termijn kan dat dan met enige zekerheid?
pi_157404591
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:27 schreef Arja het volgende:

[..]

Volgens mij is het met 16 weken een stuk betrouwbaarder dan bij 13, wat tegenwoordig ook al schijnt te kunnen.
pi_157404620
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:27 schreef Arja het volgende:

[..]

Je kunt bij het echobureau in Utrecht vanaf 14 weken een afspraak maken. Ik geloof dat ik de vorige keer met 14w3 terecht kon en toen was het duidelijk een jongen.
pi_157409613
Oh mensen, mijn broertje belde net, hij wordt vader. O+ O+ O+ :'( :'( :'( :'(
En dat na een lang en moeilijk traject. Ik ben zo gelukkig en zo geëmotioneerd ervan. :D
pi_157409701
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat na een lang en moeilijk traject. Ik ben zo gelukkig en zo geëmotioneerd ervan. :D
OOOOOOH!!!! *O* wat een prachtig nieuws groofs! O+ O+ gefeliciteerd :*
pi_157409716
Ohh groof wat een mooi nieuws O+

En ikheb ook met 14.2 of 14.3 bij echo Bureau utrecht een geslachtsbepaling laten doen. Was niet te missen, echt heel duidelijk een jongen :)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157409945
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:19 schreef Suikertante het volgende:
Zwanger van de tweede! *O* voor de mensen die ik nog niet ken: ik heb een zoon van 2,5. Maar ik zie ook veel bekenden O+

Meteen maar een nuttige bijdrage: vergeet je heupen en bovenbenen niet in te smeren. Ik heb geen striae op m'n buik maar ik heb wel permanent een soort rieten rokje-tattoo :')
mwhehe je rietenrokje :') :D hier bij de zwangerschap van E. striemen op mn kuiten! :') :D door al het vocht. Inmiddels is dat nauwelijks nog zichtbaar maar goed, echt strak is die huid niet meer nu. Too bad, had k maar niet aan kinderen moeten beginnen.
Deze keer alleen paar nieuwe streepjes midden op mn buik, viel me alles mee gezien het formaat van mn buik.
pi_157410145
Groofs wat een fantastisch nieuws! En dus nichtjes/neefjes van even oud, te gek! O+

Hier geen striae, wel op heupen nog van puber zijn. Zwangerschap vanaf dat ik een buik kreeg (rond 24 weken oid) elke dag met Bio Oil gesmeerd.

Heb het hele weekeinde zulke zenuwen gehad over de zwangerschap. Nu probeer ik een namenlijstje te maken, gewoon om er positief mee bezig te zijn, en dat is wel even fijn. :) hopelijk morgen weer kotsmisselijk. :+
pi_157410596
Als de mijne goed gaat, schelen ze een ruime maand. keitof!

Oh, en ik heb nooit iets gesmeerd en geen striae, van beide zwangerschappen niet. Volgens mij heeft dat vooral met genen en leeftijd te maken en niks met smeren. Hoe ouder, hoe kleiner de kans op striae.
pi_157410685
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een heerlijk nieuws! Super
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_157411849
Wauw groofsken, wat een super fijn nieuws!

Welkom Suikertante! O+
pi_157411889
Wat goed, Groofsken....en van jezelf ook, haha :o *O*
  zondag 8 november 2015 @ 21:18:51 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157412043
Ohhhh Groofsken wat ontzettend tof zeg!! Nu kun je misschien nķg blijer zijn met je eigen zwangerschap O+
pi_157412199
Groofsken wat geweldig, van harte!! *O*
pi_157412272
quote:
O+
  zondag 8 november 2015 @ 21:25:50 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157412405
quote:
Wat goed! Zeker nav jouw ontroerende post laatst in het andere topic. En hoe mooi dat jullie nu samen zwanger zijn (nou ja, hij niet dan... :') ) O+
  zondag 8 november 2015 @ 21:28:32 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157412549
Suiker, wat tof!
En Groofsken ook al goed nieuws van je broer!

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik hier meepostte, maar mijn baby is alweer 12 weken. En hij groeit als een malle :( Dus voor de liefhebbers, ausverkauf van de suits die ik nog heb liggen, en ook al wat in 62 in V&A: OUD / Vraag en aanbod deel 165
  zondag 8 november 2015 @ 21:38:28 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157412978
quote:
Wat goed!
Pak van m'n hart, weet je.
Hij wordt zo'n leuke vader, en jij zo'n leuke tante.

SPOILER
  zondag 8 november 2015 @ 21:39:35 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157413018
Mignonne, gefeliciteerd! Ben ook wel benieuwd naar de naam.
  zondag 8 november 2015 @ 21:40:55 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157413067
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Oh, en ik heb nooit iets gesmeerd en geen striae, van beide zwangerschappen niet. Volgens mij heeft dat vooral met genen en leeftijd te maken en niks met smeren. Hoe ouder, hoe kleiner de kans op striae.
Jouw moeder kan straks niet meer weg :D
pi_157414014
Wat een mooi nieuws groofs!

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Oh in dat geval heeft mijn leeftijd toch een keer een voordeel :+
pi_157419243
Leuk nieuws groofske! Gefeliciteerd!
  maandag 9 november 2015 @ 09:10:25 #272
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157419500
Wat een leuk nieuws Groof!
Zo bijzonder zeg, ^O^

Dan ben ik toch te jong aan kinderen begonnen, als straie aan leeftijd gekoppeld is. :X

Morgen heb ik de eerste (vroege) echo. Spannend!
Vorige week was ik snot verkouden en echt niet lekker, maar gelukkig niet misselijk.
Dat is nu weer in alle hevigheid terug.
Hopelijk nog maar een week of 4, want dan ben ik de 12 weken grens toch echt voorbij. *)
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 09:13:33 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157419529
quote:
O+ wat een fantastisch nieuws!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 9 november 2015 @ 10:01:19 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157420046
Razz, controleren ze nu eigenlijk meteen op 'alles' wat chromosomaal afwijkt en testbaar is? Of weer op een select verdacht groepje of zelfs alleen Noonan?
pi_157420115
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Razz, controleren ze nu eigenlijk meteen op 'alles' wat chromosomaal afwijkt en testbaar is? Of weer op een select verdacht groepje of zelfs alleen Noonan?
Dat eerste hadden ze al gedaan, de vlokkentest en het array-onderzoek testen alle chromosomale afwijkingen. Ze testen nu alleen nog op Noonan. Daar is echt een DNA-test voor nodig. Deze week de uitslag. Als dat het niet is, dan kan het nog wel iets anders zijn, want dikke nekplooi geeft een hogere kans op nog allerlei zeldzame genetische afwijkingen, maar daar kunnen / gaan ze niet op testen.

Kortom, de spanning is hier thuis prima te snijden :+ . Daarom reageer ik hier ook weinig. Het is een beetje moeilijk allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 10:10:39 ]
  maandag 9 november 2015 @ 10:17:13 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157420272
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:06 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dat eerste hadden ze al gedaan, de vlokkentest en het array-onderzoek testen alle chromosomale afwijkingen. Ze testen nu alleen nog op Noonan. Daar is echt een DNA-test voor nodig. Deze week de uitslag. Als dat het niet is, dan kan het nog wel iets anders zijn, want dikke nekplooi geeft een hogere kans op nog allerlei zeldzame genetische afwijkingen, maar daar kunnen / gaan ze niet op testen.

Kortom, de spanning is hier thuis prima te snijden :+ . Daarom reageer ik hier ook weinig. Het is een beetje moeilijk allemaal.
Ah, ik dacht dat ze tot nu toe selectief getest hadden. Maar als hier niets uitkomt, krijg je dan nog extra echo's ofzo? (als jullie dat zelf zouden willen natuurlijk)

Of is het dan "we hebben getest wat we kunnen testen, we zien nu verder na de geboorte"?
pi_157420690
Groofs wat een fijn nieuws na zo'n moeilijk traject. En wat leuk om een beetje gelijk op te gaan.

Suiker, yeah je bent hier! O+

Knifty morgen eerste echo, spannend!

Ik heb met bio oil gesmeeerd en geen strepen. Maar volgens mij is het aanleg. Ik had trouwens een haat/liefde verhouding met de bio oil. Het ruikt zo lekker *O* , maar plakt zo erg. -O-

En ik lijk momenteel een beetje kwalenvrij te zijn. *O* Op eentje na dan: absurde dromen.
Ik ging naar mijn 17 weken controle en hoopte stiekem op een echo, want leuk! Maar de vk had iets veel leukers. We konden de baby wel even live bekijken. De vk zei letterlijk "kom we gaan je dochter bekijken" en zelfs in m'n droom ging ik haar eigenwijs corrigeren dat ik een jommetje kreeg. :D
Anyway, *graai* *graai* en floep ze hengelt zo m'n kind naar buiten. :o :o :o
Het was trouwens niet duidelijk wat het was, want eigenwijs wilde de beentjes niet uit elkaar doen. :')
Saillant detail. Het kind kwam naar buiten met drie gekleurde duplo blokjes. O+ O+ O+ En dat vond ik zo tof van hem/ haar! :D *O* O+
Dus even fijn baby snuffelen en me tegelijkertijd zorgen maken of dit allemaal wel ok was. Wederhelft maakte een foto van vlakbij met flits en iedereen zat maar met z'n vieze vingers aan mijn kind. }:|
Ineens bedacht ik me dat het ook weer terug moest en bij nadere inspectie van mijn ongetrainde oog gokte ik dat dit kindje toch wel zo'n 6 pond moest zijn, en dat voor 17 weken. _O-
Dus ik vroeg nog een beetje angstig hoe het in vredesnaam weer terug moest en of ik het niet gewoon in een dekentje mee naar huis mocht nemen. *) O+
Maar dat laatste was echt belachelijk volgens de vk. :') Maar ze had een prima manier om de baby weer terug te doen. Namelijk met een soort grote blaaspijp, en *flop* de baby werd met een noodvaart terug gezogen (als een soort van die kokers die ze heul lang geleden bij de bank gebruikten _O- )
O+ zwangerschapsdromen O+
pi_157420746
Sorry Razz, m'n scherm stond wat lang open dus ik had je verhaal nog niet gelezen.
Ik snap dat de spanning om te snijden is thuis, wat een stress. ;(
En wat lastig dat er zoveel dingen niet getest kunnen worden. Het lijkt me zo lastig om geen duidelijkheid te hebben.
Ik hoop zo dat alle zorgen voor niks zijn en dat er gewoon een heel gezond kindje geboren wordt!
Succes ermee. :* :* :*
pi_157420797
Razz wat een onzekere periode en wat een invloed op je zwangerschap. Het lijkt me heel zwaar, met name de onzekerheid. Als de uitslag goed is dan ben je dus nog steeds niet zeker. Ik hoop dat ze dan toch nog iets voor jullie kunnen doen, want ik kan me voorstellen dat ontspannen er nu niet bij is. :*
pi_157420948
Groofsken, wat ontzettend fijn O+ Wat een bijzonder nieuws zeker in het licht van het berichtje wat je van de week plaatste in het tweede streepjes topic O+

Razz, wat een spannende tijd. Lijkt me ontzettend heftig, zulke onzekerheid. Veel sterkte :*

Ineffable, die droom _O- Wel handig, zulke tools!

Lekkage-update in spoiler
SPOILER
pi_157421077
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:56 schreef Bloesem. het volgende:
Groofsken, wat ontzettend fijn O+ Wat een bijzonder nieuws zeker in het licht van het berichtje wat je van de week plaatste in het tweede streepjes topic O+

Razz, wat een spannende tijd. Lijkt me ontzettend heftig, zulke onzekerheid. Veel sterkte :*

Ineffable, die droom _O- Wel handig, zulke tools!

Lekkage-update in spoiler
SPOILER
Heh wat balen. Ik denk dat je inboedelverzekering het vervolgens wel op de woningbouw verhaalt hoor. Dan is er een aanspreekpunt ofzo denk ik. Maar echt meedenken doen ze niet hm.

Heb je hulp in de buurt voor het herstel van je coconnetje? Je verzekeraar zet er misschien wel meer vaart achter?
pi_157421120
quote:
2s.gif Op zondag 8 november 2015 21:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat goed! Zeker nav jouw ontroerende post laatst in het andere topic. En hoe mooi dat jullie nu samen zwanger zijn (nou ja, hij niet dan... :') ) O+
Nou precies dit! Wat een prachtig nieuws O+
E.
  maandag 9 november 2015 @ 11:06:20 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157421121
Razz, wat een ontzettend onzekere situatie. En je kunt niks anders doen dan afwachten. Heel veel sterkte :*

Inaffable, ik moest lachen om je gedetailleerde beschrijving van je droom _O-

Bloesem, wat een narigheid zeg. Dit is niet het veilige, rustige coconnetje waar je je in wil terug trekken nu :{
  maandag 9 november 2015 @ 11:07:54 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157421151
Razz toch.... loodzwaar moet t zijn. Hopelijk kun je een balans vinden tussen afleiding en ontspanning, en ook troost putten uit je groeiende buik en je mooie dochter + lieve man :*
pi_157421162
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat ze tot nu toe selectief getest hadden. Maar als hier niets uitkomt, krijg je dan nog extra echo's ofzo? (als jullie dat zelf zouden willen natuurlijk)

Of is het dan "we hebben getest wat we kunnen testen, we zien nu verder na de geboorte"?
Ja, in feite dat laatste. De echo's geven verder ook een heel gezond kind weer. Behalve die domme nekplooi steeds. We krijgen wel met 30 weken nog een extra groei-echo omdat de navelstreng 2 ipv 3 vaten heeft.
  maandag 9 november 2015 @ 11:11:10 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157421211
Bloesem allemachtig.... wat een belachelijke situatie. Maar heel goed dat je dit nu even door Mr Bloesem laat afhandelen.
Verwarming flink aan en drogen maar!

Ineffable, wat een bizarre droom _O-
pi_157421236
Groofsken wat een tof nieuws, O+ Ik had je mooie berichtje over je broertje in het andere topic ook gelezen dus in dat kader is dit nieuws nog eens extra mooi!

Spannend Razz! Heel, heel veel sterkte :*

En Bloesem ook niet leuk ;( Hopelijk kan het tijdig herstelt worden :*

Ineffable die droom haha _O-

Hier op babygebied weinig nieuws, baarmoeder lijkt wel ineens een spurtje gemaakt te hebben, als ik een harde buik heb voel ik precies waar die zit en hij komt nu echt een heel stuk hoger dan vorige week. En krijg nu ook echt vaak de opmerking dat mijn buik wel hard gaat nu. Ben benieuwd of de baby dan ook zo lekker meegroeit, dan hoef ik deze zwangerschap misschien eindelijk een keer geen extra groeiecho's ivm vermoeden van erg kleine baby.
pi_157422053
Razz wat ongelofelijk moeilijk die onzekerheid... :* denk regelmatig aan je!

Ineff wat een droom haha :D Heb ook vaak van die bizarre of heel eng echte dromen nu. Dat je echt wakker wordt met was dit nu echt of niet? Laatste was daardoor ook echt niet leuk. Droomde tot in detail dat mijn vriend kanker kreeg en dood ging terwijl ik met 2 kleine kinderen alleen bleef.

Zo..
Hoge woord is er hier uit. Net leidinggevende gebeld dat er wel iets moet met mijn bekkenklachten en toch wat te veel harde buiken tijdens werktijd. Vind zulke gesprekken openen zooooo moeilijk, zeker wanneer je daar dan weinig meeleven/respons in krijgt. Maarja. Hoge woord is eruit en ws vrijdag een afspraak bij de arboarts.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157422272
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:02 schreef Lamb29 het volgende:
Razz wat ongelofelijk moeilijk die onzekerheid... :* denk regelmatig aan je!

Ineff wat een droom haha :D Heb ook vaak van die bizarre of heel eng echte dromen nu. Dat je echt wakker wordt met was dit nu echt of niet? Laatste was daardoor ook echt niet leuk. Droomde tot in detail dat mijn vriend kanker kreeg en dood ging terwijl ik met 2 kleine kinderen alleen bleef.

Zo..
Hoge woord is er hier uit. Net leidinggevende gebeld dat er wel iets moet met mijn bekkenklachten en toch wat te veel harde buiken tijdens werktijd. Vind zulke gesprekken openen zooooo moeilijk, zeker wanneer je daar dan weinig meeleven/respons in krijgt. Maarja. Hoge woord is eruit en ws vrijdag een afspraak bij de arboarts.
Ik las in eerste instantie iets heel wat minder babyvriendelijks ipv arboarts :X Maar goed van je!

Razz, ook hier nog een knuffel. Zo'n ontzettend lastige en onzekere situatie wens je niemand toe tijdens een zwangerschap. Hopelijk is er snel duidelijkheid :*

Wij hebben gisteren een prachtige kinderwagen opgehaald voor een prikkie. Thanks Marktplaats voor de notificaties O+ En mijn vriend is gisteren begonnen aan het geboortekaartje O+ We willen eenzelfde als bij Stip, maar dan met Ponyo als thema ipv Totoro. Alleen welke kleur dan he? Ik dacht aan koraalroze, maar dat is toch wat te zoetig naar mijn smaak en dat matcht ook niet met de boodschap 'We houden niet van roze', maar Stip had een blauwe, dus wil hem wel enigszins aanpassen aan een meisje :+
  maandag 9 november 2015 @ 12:22:12 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157422384
Okergeel natuurlijk O+ En O+ Ponyo O+
  maandag 9 november 2015 @ 12:22:47 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157422402
Heb je een plaatje van die van Stip? ben zo benieuwd O+
pi_157422538
haha wat las je dan? :D

En Totoro & Ponyo O+

Ik moet daar ook eens over na gaan denken... Mijn broer wilde hem wel weer ontwerpen maar is altijd stik en stik druk. Dus als we hem op tijd klaar willen hebben moeten we nu wel actie ondernemen. Wil wel weer in dezelfde sfeer als O's kaartje maar die was wel heel lief en zacht. Weet nog niet hoe ik dat goed kan ombouwen naar een jongenskaartje.
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 9 november 2015 @ 12:55:11 #293
52229 Chanty
pi_157423021
Lamb fijn dat ernaar gekeken gaat worden, hopelijk kan het je wat ontlasten :) En idd niet de meest leuke berichten om aan je werkgever te vertellen.

Groofs wat tof dat je samen met je broer zwanger bent *O* (nou ja soort van).

Razz :* :*

Ineff die droom _O- Ik droom ook allerlei bizarre dingen :') Vannacht was ik op een school en liep de wc op en daar waren ze net bezig met een wedstrijdje tepeltrekken (je moest elkaars tepels vasthouden en dan achterover hangen en wie het eerste los liet had verloren) :X Komt vast omdat Lucas met de borstvoeding altijd aan mijn tepel frunnikt en trekt :')

Verder: Misselijk hier :r Het is sowieso meer dan bij Lucas en heb het idee dat het erger wordt.
  maandag 9 november 2015 @ 12:57:26 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157423062
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:15 schreef Dot. het volgende:
En mijn vriend is gisteren begonnen aan het geboortekaartje O+ We willen eenzelfde als bij Stip, maar dan met Ponyo als thema ipv Totoro. Alleen welke kleur dan he? Ik dacht aan koraalroze, maar dat is toch wat te zoetig naar mijn smaak en dat matcht ook niet met de boodschap 'We houden niet van roze', maar Stip had een blauwe, dus wil hem wel enigszins aanpassen aan een meisje :+
Mintgroen O+ Of dieppaars O+
  maandag 9 november 2015 @ 13:09:48 #295
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157423350
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:29 schreef Lamb29 het volgende:

En Totoro & Ponyo O+

Ik moet daar ook eens over na gaan denken... Mijn broer wilde hem wel weer ontwerpen maar is altijd stik en stik druk. Dus als we hem op tijd klaar willen hebben moeten we nu wel actie ondernemen. Wil wel weer in dezelfde sfeer als O's kaartje maar die was wel heel lief en zacht. Weet nog niet hoe ik dat goed kan ombouwen naar een jongenskaartje.
Rood! Of is het dan niet meer lief en zacht?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157423396
Geel! O+
pi_157423580
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:22 schreef pinquit het volgende:
Okergeel natuurlijk O+ En O+ Ponyo O+
Geel :N Ik heb nu een pantonewaaier doorgekeken en daar zitten wel wat toffe rozes in :) We willen ze ook uiteindelijk ingelijst naast elkaar hangen, dus dan is de tegenstelling blauw/roze stiekem wel leuk :@

Voor de Googleaars:
PMS 1785
PMS 185
PMS 191
PMS 192
PMS 1925
PMS 199
PMS 206

Ik heb alleen het ontwerp digitaal, maar we hebben het a la letterpress laten drukken, dus het kaartje zelf heeft een hele andere uitstraling in het echt. Zal eens een foto maken als ik thuis ben :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:57 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Mintgroen O+ Of dieppaars O+
Ik hou niet zo van pastel en paars was idd mn uitwijkoptie :Y

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 13:09 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Rood! Of is het dan niet meer lief en zacht?
Ja, ik heb nu een paar rozeroods uitgezocht. O+ Rood O+
pi_157423598
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:29 schreef Lamb29 het volgende:

En Totoro & Ponyo O+

SPOILER
pi_157426503
Gewoon een tip. Als je gaat wandelen met last van je rug wordt dat niet minder :'). Ships.
De dag gaat traag vandaag mensen. Niet leuk -O-. Manlief is morgen gelukkig weer thuis en deze week staat er nog een massage gepland *O* *O*. Mijn ruggetje zal me dankbaar zijn 8-).

Verder een *O* voor alle goede nieuwtjes hierboven.

Voor Razz een :*.
  maandag 9 november 2015 @ 15:57:27 #300
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_157426890
Lamb en Razz :* :*

Groofsken *O*

Bloesem, wat ontzettend balen van de lekkage zeg. Hopelijk komt er snel een oplossing.

Suikertante, welkom en gefeliciteerd! *O*

Ineffable, je droom :D

Pfff, ik baal. Gisteren een collega bevallen van een dochter. Prachtige naam ook. Onze gekozen naam... }:| we hebben onze eerste voorkeur al niet gedaan omdat er een nichtje werd geboren met die naam. Ik denk dat ik nu wel gewoon bij onze keuze wil blijven, maar toch. Ik vind het stom! :'(
  maandag 9 november 2015 @ 16:00:19 #301
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_157426953
Dicht dan maar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')