Sinds de jaren '90?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:42 schreef syndroom het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben vluchtelingen Zweden als voorkeur boven Duitsland en Nederland?
Niks ervan, op de blaren zitten moeten die Zweden.quote:Op donderdag 5 november 2015 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op donderdag 05-11-2015 om 16:00:59Zweden heeft noodsteun gevraagd aan de Europese Unie vanwege de vele vluchtelingen die het land binnenkomen: https://t.co/my43orKD0P reageer retweet
Voor de misdaad lijkt me dit een goede bron.quote:
Daling criminaliteit, aantal verdachten en strafzakenquote:Op donderdag 5 november 2015 14:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Misdaad en overvallen kun je gewoon bij het CBS opvragen. Ook dat is genoegzaam bekend. Een van de hitnummers van Greet W.
Moord en doodslag is absoluut niet representatief voor criminaliteit.quote:
Het OM steekt volgens mij ook vrij veel tijd en moeite in het aanpakken van de georganiseerde criminaliteit. Dat loont blijkbaar.quote:
Zag vandaag de speech van Juncker die nu toch eindelijk doorkrijgt dat zijn eensgezinde Europa gebaseerd is op een drogbeeld. Want vooral de Oost-Europese lidstaten weigeren om mee te werken aan de verdeelsleutel. Juncker gebruikte zelfs termen als het uiteenvallen van de Unie indien de problemen niet gezamenlijk worden aangepakt. Ook Merkel ligt in eigen land (en met coalitiegenoot) steeds verder onder vuur.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:20 schreef DrMabuse het volgende:
Het zijn grotendeels kansloze onderlagen beladen met legio problemen en dit land en omringende landen gaan er grote ellende mee beleven dat is nu wel over over overduidelijk lijkt mij.
De ellende van de afgelopen 30 jaar wordt nu vermenigvuldigd met factor 1000 fijn overgedaan.
En nog , nog zijn er mensen die het over arme vluchtelingen (blijven ) hebben.
Dat ze welkom moeten blijven en zijn.
Hoe verdomde blind en en hoe verdomde debiel moet je zijn om de ellende die we met ze gaan meemaken bewust niet wilt zien?
Niet nog meer mensen afhankelijk van de staatskas, niet nog meer ellende met antieke denkbeelden , een antiek geloof en achterlijke twisten onderling in dit land.
Ik kan geen vluchtelingen actie meer aanzien en aanhoren , lieve mensen die vertellen hoe aardig ze wel niet zijn en wat voor toekomst dit land ze gaat bieden.
Voor het grootste deel heel fijn en heel snel opzouten naar je eigen land.
Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Kutzooi.
Einde van de EU?quote:Op donderdag 5 november 2015 18:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zag vandaag de speech van Juncker die nu toch eindelijk doorkrijgt dat zijn eensgezinde Europa gebaseerd is op een drogbeeld. Want vooral de Oost-Europese lidstaten weigeren om mee te werken aan de verdeelsleutel. Juncker gebruikte zelfs termen als het uiteenvallen van de Unie indien de problemen niet gezamenlijk worden aangepakt. Ook Merkel ligt in eigen land (en met coalitiegenoot) steeds verder onder vuur.
Hier hebben EU-sceptici altijd voor gewaarschuwd. Klaarblijkelijk is zo'n crisis nodig om de werkelijke kant van het verhaal te laten zien. Maar de prijs is hoog, misschien zelfs oorlog binnen Europa. Dat ligt precies in de lijn van wat moslimradicalen nastreven. Destabilisatie van Europa. Deze zogenaamde vluchtelingenstroom is onderdeel van een strategische zet. Ik begrijp niet dat mensen dit onderliggende patroon niet zien.
Die Juncker moet wel een keer geconfronteerd worden met de werkelijkheid iig, anders blijft-ie zijn minderen maar op het hoofd kussen.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zag vandaag de speech van Juncker die nu toch eindelijk doorkrijgt dat zijn eensgezinde Europa gebaseerd is op een drogbeeld. Want vooral de Oost-Europese lidstaten weigeren om mee te werken aan de verdeelsleutel. Juncker gebruikte zelfs termen als het uiteenvallen van de Unie indien de problemen niet gezamenlijk worden aangepakt. Ook Merkel ligt in eigen land (en met coalitiegenoot) steeds verder onder vuur.
Hier hebben EU-sceptici altijd voor gewaarschuwd. Klaarblijkelijk is zo'n crisis nodig om de werkelijke kant van het verhaal te laten zien. Maar de prijs is hoog, misschien zelfs oorlog binnen Europa. Dat ligt precies in de lijn van wat moslimradicalen nastreven. Destabilisatie van Europa. Deze zogenaamde vluchtelingenstroom is onderdeel van een strategische zet. Ik begrijp niet dat mensen dit onderliggende patroon niet zien.
Is ook gewoon zo. Je vlucht omdat het er niet veilig is, hier (en in al die andere landen die ze zijn doorgereisd) is het veilig, dat hebben ze. Wanneer je naar meer op zoek bent ben je gewoon een economische vluchteling, klaar.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ontmoedigingsbeleid, net als in België.
Maar hou jij maar vol dat het mensen zijn die moesten vluchten voor bommen en granaten en blij zouden moeten zijn met elke vorm van veilige opvang, eten, drinken, zorg en gratis WiFi.
Dat is nog maar de vraag. Ik denk eerder dat de EU binnenkort uit elkaar valt.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:43 schreef LXIV het volgende:
De oplossing voor het falen van het aanpakken van deze crisis zal ongetwijfeld 'Meer Europa' zijn. Zoals in de vorige crisis ook het geval was.
Het is al uit elkaar gevallen, alleen in Brussel weten ze het nog nietquote:Op donderdag 5 november 2015 21:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat is nog maar de vraag. Ik denk eerder dat de EU binnenkort uit elkaar valt.
Oh, mooi - dat bericht had ik nog niet doorgekregen. Dan kunnen we meteen stoppen met die miljardenschenkingen.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is al uit elkaar gevallen, alleen in Brussel weten ze het nog niet
Totaal aantal geregistreerde misdrijven:quote:Op donderdag 5 november 2015 17:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Moord en doodslag is absoluut niet representatief voor criminaliteit.
Dan zijn er ook nog heel veel ongeregistreerde misdaden. Maar mensen doen soms niet eens aangifte meer omdat de politie toch niets doet.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Totaal aantal geregistreerde misdrijven:
2005: 1.348.285
2006: 1.311.770
2007: 1.303.835
2008: 1.277.775
2009: 1.254.480
2010: 1.194.030
2011: 1.194.055
2012: 1.139.720
Bron: CBS.
En dat is niet eens gecorrigeerd voor bevolkingsgroei.
Met hoeveel procent is het aantal niet geregistreerde misdrijven toegenomen omdat de politie toch niks meer doet? En wanneer is de politie begonnen met niks doen?quote:Op donderdag 5 november 2015 21:28 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dan zijn er ook nog heel veel ongeregistreerde misdaden. Maar mensen doen soms niet eens aangifte meer omdat de politie toch niets doet.
Sinds jaar en dag.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met hoeveel procent is het aantal niet geregistreerde misdrijven toegenomen omdat de politie toch niks meer doet? En wanneer is de politie begonnen met niks doen?
Dat is ook mijn constatering, een Catch 22 in ieder geval.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:43 schreef LXIV het volgende:
De oplossing voor het falen van het aanpakken van deze crisis zal ongetwijfeld 'Meer Europa' zijn. Zoals in de vorige crisis ook het geval was.
Als er volgend jaar daadwerkelijk 3 miljoen man aan de poort staat te rammelen en Europa blijft dit beleid van pappen en nathouden hanteren dan is het gewoon gedaan met de EU. En met mensen zoals Merkel (in politieke zin uiteraard). Zou me verbazen als deze situatie nog een jaar (of een half jaar, for that matter) kan standhouden.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Ik denk eerder dat de EU binnenkort uit elkaar valt.
Of voor daling in de aangiftebereidheidquote:Op donderdag 5 november 2015 21:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Totaal aantal geregistreerde misdrijven:
2005: 1.348.285
2006: 1.311.770
2007: 1.303.835
2008: 1.277.775
2009: 1.254.480
2010: 1.194.030
2011: 1.194.055
2012: 1.139.720
Bron: CBS.
En dat is niet eens gecorrigeerd voor bevolkingsgroei.
quote:Op donderdag 5 november 2015 21:28 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dan zijn er ook nog heel veel ongeregistreerde misdaden. Maar mensen doen soms niet eens aangifte meer omdat de politie toch niets doet.
Er kan altijd een stijging of daling in aangiftebereidheid zijn. Maar zonder gegevens daarover weten we daar niets over.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of voor daling in de aangiftebereidheid
Mensenrechten schenden is ook wat overdreven, landen als Nederland, Duitsland en Zweden willen graag haantje de voorste zijn op mensenrechtengebied en emigranten opvangen en volgen alle internationale verdragen blindelings op.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:05 schreef 99.999 het volgende:
Aha, het is dus tijd dat we massaal de mensenrechten gaan schenden? Wat stel je concreet voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |