abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2015 @ 20:34:22 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157388213
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Geen held maar wel een van ons. Onze soldaat die strijd tegen de vijand.
Tjongejonge geloof jij echt nog in die onzin? Ben je vergeten mee te gaan de 21e eeuw in ofzo? Als jij in Syrie was geboren had je aan de andere kant gevochten. Dan zie je toch dat er geen goed of kwaad is? Alleen wij tegen zij en wat heeft dat nou voor zin?

En trouwens ik en een heleboel anderen horen niet bij die "ons" waar jij het over hebt.
Feyenoord!
pi_157389333
Aan welke kant sta jij eigenlijk Japie77?
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:19:55 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157389374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:18 schreef Eenskijken het volgende:
Aan welke kant sta jij eigenlijk Japie77?
Aan de kant van alle burgers die samen leven op een klein balletje dat door de ruimte heent sjeest. :)
Feyenoord!
pi_157391304
En wat als die zogenaamde 'burgers' terroristen zijn?
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:45:56 #230
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157391636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:30 schreef Eenskijken het volgende:
En wat als die zogenaamde 'burgers' terroristen zijn?
Dat is natuurlijk niet fijn. Maar de USA regering bv is ook een terrorist. Moet je eens kijken hoe ontzettend veel slachtoffers die gemaakt hebben om al hun plannetjes erdoorheen te drukken. Daar vallen die paar slachtoffers die ISIS heeft gemaakt zwaar bij in het niet hoor.
Feyenoord!
pi_157391862
ik snap gewoon niet hoe je die vergelijking kan maken.

Kijk, natuurlijk is amerika ook niet pefect waar alles netjes gaat, maar de amerikaanse samenleving is wel gegrond op wetten die mensen respecteren, vrijheid bieden en alles wat in de grondwet staat in het algemeen.

IS is gewoon een terroristische groep die niets of niemand respecteert als het hun niet aanstaat. mensenrechten bestaan daar niet, vrouwen zijn daar minder dan beesten, iedereen die niet hardcore islamist is daar vogelvrij.
  zondag 8 november 2015 @ 01:02:12 #232
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157394510
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:55 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap gewoon niet hoe je die vergelijking kan maken.

Kijk, natuurlijk is amerika ook niet pefect waar alles netjes gaat, maar de amerikaanse samenleving is wel gegrond op wetten die mensen respecteren, vrijheid bieden en alles wat in de grondwet staat in het algemeen.

IS is gewoon een terroristische groep die niets of niemand respecteert als het hun niet aanstaat. mensenrechten bestaan daar niet, vrouwen zijn daar minder dan beesten, iedereen die niet hardcore islamist is daar vogelvrij.
Je zou je eens wat meer moeten verdiepen in wat de USA achter de schermen allemaal doet. Misselijkmakend.

Confessions of an Economic Hit Man (ISBN 0452287081) is een autobiografisch boek geschreven door John Perkins, verschenen in 2004. De Nederlandse vertaling is verschenen in 2006, onder de titel: Bekentenissen van een economische huurmoordenaar (ISBN 9029563591, De Arbeiderspers).

Perkins verhaalt zijn carrière, beginnend bij adviesbedrijf Chas. T. Main, alwaar hij is gerekruteerd door het National Security Agency voor de functie van Economic Hit Man, zoals ze zichzelf gekscherend noemden, aldus Perkins. Zijn officiële functiebenaming was Chief economist.

Naar eigen zeggen was het Perkins' taak om de politiek leiders van ontwikkelingslanden te overreden tot het aanvaarden van enorme bedragen aan ontwikkelingsgelden in de vorm van leningen via instituties als de Wereldbank, IMF en USAID. Opgezadeld met enorme schulden die de landen niet meer af konden betalen, konden deze landen vervolgens gedwongen worden hun economie open te stellen voor Amerikaanse bedrijven die grondstoffen of goedkope arbeidskrachten nodig hadden.

Indien deze plannen niet werkten, alsdus Perkins, werden de "jakhalzen" ingeschakeld: agenten die met CIA-goedkeuring probeerden een revolutie of staatsgreep te bewerkstelligen. Als dat ook niet lukte, werd er soms een aanslag gepleegd.

https://nl.wikipedia.org/(...)ische_huurmoordenaar

Het doden van mensen voor bepaalde agenda's is in mijn ogen terrorisme. Of dat nou gedaan word door een staat of een clubje als ISIS, hetzelfde laken een pak. Verschil is alleen dat staten het veel subtieler doen en onder het mom van "vrede bewaren".

En by the way de wetten die mensen respecteren zijn ook in de USA niet zo groot als je zou denken. Patriot Act bv. Kijk hoe ze mensen behandelen in Guantanomo Bay bv.
Feyenoord!
  zondag 8 november 2015 @ 01:55:27 #233
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157394953
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 08:29 schreef Physsic het volgende:
LOL

[..]

Verliezen recht op opvang.
Uh, nee: Bedbadbrood-regeling.
Typisch Nederland weer met z'n halve maatregelen. 'Maar die gelukszoekers worden allemaal terug gestuurd' ik hoor het ze nog zo zeggen.
Fade to Black
  zondag 8 november 2015 @ 03:06:07 #234
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157395258
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 01:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Typisch Nederland weer met z'n halve maatregelen. 'Maar die gelukszoekers worden allemaal terug gestuurd' ik hoor het ze nog zo zeggen.
Hooguit 10% gaat terug. En die krijgen dan nog een zak geld mee ook.
  Forum Admin zondag 8 november 2015 @ 03:09:38 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157395262
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zou je eens wat meer moeten verdiepen in wat de USA achter de schermen allemaal doet. Misselijkmakend.

Confessions of an Economic Hit Man (ISBN 0452287081) is een autobiografisch boek geschreven door John Perkins, verschenen in 2004. De Nederlandse vertaling is verschenen in 2006, onder de titel: Bekentenissen van een economische huurmoordenaar (ISBN 9029563591, De Arbeiderspers).

Perkins verhaalt zijn carrière, beginnend bij adviesbedrijf Chas. T. Main, alwaar hij is gerekruteerd door het National Security Agency voor de functie van Economic Hit Man, zoals ze zichzelf gekscherend noemden, aldus Perkins. Zijn officiële functiebenaming was Chief economist.

Naar eigen zeggen was het Perkins' taak om de politiek leiders van ontwikkelingslanden te overreden tot het aanvaarden van enorme bedragen aan ontwikkelingsgelden in de vorm van leningen via instituties als de Wereldbank, IMF en USAID. Opgezadeld met enorme schulden die de landen niet meer af konden betalen, konden deze landen vervolgens gedwongen worden hun economie open te stellen voor Amerikaanse bedrijven die grondstoffen of goedkope arbeidskrachten nodig hadden.

Indien deze plannen niet werkten, alsdus Perkins, werden de "jakhalzen" ingeschakeld: agenten die met CIA-goedkeuring probeerden een revolutie of staatsgreep te bewerkstelligen. Als dat ook niet lukte, werd er soms een aanslag gepleegd.

Het doden van mensen voor bepaalde agenda's is in mijn ogen terrorisme. Of dat nou gedaan word door een staat of een clubje als ISIS, hetzelfde laken een pak. Verschil is alleen dat staten het veel subtieler doen en onder het mom van "vrede bewaren".

En by the way de wetten die mensen respecteren zijn ook in de USA niet zo groot als je zou denken. Patriot Act bv. Kijk hoe ze mensen behandelen in Guantanomo Bay bv.
Two wrongs don't make a right. Dit alles is natuurlijke een treurig iets, maar hoe praat dat in vredesnaam goed dat wij maar over ons heen laten lopen? Sterker nog, de hele wereld heeft een ik-mentaliteit en naait een ander in de aars als ze dat goed uitkomt. Waarom wij niet? Waarom willen wij het braafste jongentje van de klas zijn?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 8 november 2015 @ 05:05:33 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_157395391
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 01:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Hmm, uit nieuwsgierigheid: wie zijn "ze" hierin? Wie heb je dat horen zeggen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 8 november 2015 @ 08:36:32 #237
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157395720
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 05:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, uit nieuwsgierigheid: wie zijn "ze" hierin? Wie heb je dat horen zeggen?
Tegenstanders en diverse politici.
Fade to Black
  zondag 8 november 2015 @ 08:59:44 #238
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157395804
quote:

[..]

Ondankbaarheid ten top. Het is vanwege de USA dat jij hier in vrijheid dat bericht kan typen jong.
  zondag 8 november 2015 @ 09:02:40 #239
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157395817
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 03:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right. Dit alles is natuurlijke een treurig iets, maar hoe praat dat in vredesnaam goed dat wij maar over ons heen laten lopen? Sterker nog, de hele wereld heeft een ik-mentaliteit en naait een ander in de aars als ze dat goed uitkomt. Waarom wij niet? Waarom willen wij het braafste jongentje van de klas zijn?
Precies. Natuurlijk moeten we zo veel mogelijk doen om ellende van andere mensen te helpen, *binnen* bepaalde grenzen (en die grenzen zijn bijvoorbeeld niet mensen verdacht van terrorisme bed/bad/brood geven, stop ze in de gevangenis totdat blijkt dat hun schuldig zijn niet te bewijzen is). Je moet wel goed zijn, maar niet gek. Nederland is te vaak gekke Henkie.
  zondag 8 november 2015 @ 09:17:13 #240
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157395890
quote:

[..]

Dat maakt geen hol uit. In New York kun jij rustig rondlopen. In Aleppo word je als een zwijn geëxecuteerd. Amerika wint.
pi_157395891
quote:

[..]

Dat vraag ik me ook af.
Kijk naar een land als Zweden ook braver dan braaf en heeft inmiddels steun bij de EU moeten vragen om zo'n 200.000 migranten een beter leven te geven.

Oost Europese landen zeggen, terecht, doet dit is me te dol en komen er mee weg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157395894
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:02 schreef tfors het volgende:

[..]

Precies. Natuurlijk moeten we zo veel mogelijk doen om ellende van andere mensen te helpen, *binnen* bepaalde grenzen (en die grenzen zijn bijvoorbeeld niet mensen verdacht van terrorisme bed/bad/brood geven, stop ze in de gevangenis totdat blijkt dat hun schuldig zijn niet te bewijzen is). Je moet wel goed zijn, maar niet gek. Nederland is te vaak gekke Henkie.
Dit idd.
En ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar ze willen wonen. Ook "gelukzoekers". Ieder wil het immers goed hebben en als dat in je eigen land niet kan dan zoek je het elders. Alleen vraag ik me af hoe je de crimineligen eruit kunt filteren. Dat zal allicht niet altijd lukken.
  zondag 8 november 2015 @ 09:18:22 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157395903
quote:
Sterker nog, de hele wereld heeft een ik-mentaliteit en naait een ander in de aars als ze dat goed uitkomt. Waarom wij niet? Waarom willen wij het braafste jongentje van de klas zijn?
Politici kunnen in de kringen waar ze mee omgaan laten zien hoe menslievend ze wel niet zijn... De realiteit hebben ze verder weinig mee te maken.
censuur :O
pi_157395933
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 09:17 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dit idd.
En ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar ze willen wonen. Ook "gelukzoekers". Ieder wil het immers goed hebben en als dat in je eigen land niet kan dan zoek je het elders. Alleen vraag ik me af hoe je de crimineligen eruit kunt filteren. Dat zal allicht niet altijd lukken.
En voorzieningen zoals uitkeringen, zorg onderwijs?
Als iedereen zich kan melden om er gebruik van te maken heb je hier al snel miljoenen mensen extra.

Je idee is goed bedoeld maar in de praktijk niet te realiseren bij een huidige scheve verdeling van de wereld welvaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buster24 op 08-11-2015 09:27:33 ]
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 8 november 2015 @ 09:41:02 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157396093
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:59 schreef tfors het volgende:

[..]

Ondankbaarheid ten top. Het is vanwege de USA dat jij hier in vrijheid dat bericht kan typen jong.
Tuurlijk jong. Ik moet de USA mijn hele leven op mijn blote knietjes dankbaar zijn en verder mijn muil houden. Owee als je eens een beetje na gaat denken over hoe dingen werkelijk in elkaar zitten en kritiek gaat uiten. Dat was gewoon eigenbelang in WW2.
Feyenoord!
  zondag 8 november 2015 @ 09:42:00 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157396102
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 09:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat maakt geen hol uit. In New York kun jij rustig rondlopen. In Aleppo word je als een zwijn geëxecuteerd. Amerika wint.
Waarom zou je in Aleppo zo maar geexecuteerd worden? Volgens mij is het beeld wat jij hebt van de wereld een beetje door geschoten.....
Feyenoord!
  zondag 8 november 2015 @ 09:43:32 #247
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157396111
quote:

[..]

Mensen in nood helpen is over ons heen laten lopen? Wij moeten gewoon die multinationals en banken aanpakken en die laten betalen voor deze hele vluchtelingencrisis. Leg de rekenening daar waar hij hoort.
Feyenoord!
pi_157396167
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mensen in nood helpen is over ons heen laten lopen? Wij moeten gewoon die multinationals en banken aanpakken en die laten betalen voor deze hele vluchtelingencrisis. Leg de rekenening daar waar hij hoort.
Deze mensen zitten alles behalve in nood.

En wat banken gedaan hebben om de vluchtelingen hierheen te krijgen mag je me uitleggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 09:50:40 ]
  zondag 8 november 2015 @ 09:52:23 #249
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157396193
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zou je in Aleppo zo maar geexecuteerd worden? Volgens mij is het beeld wat jij hebt van de wereld een beetje door geschoten.....
Wauw, een BNW'er die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft en precies weet hoe de wereld in elkaar steekt, wat een wonder, en dat op zondag.
pi_157396330
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

"De" bank dat zijn o.a. jouw en mijn spaarcenten en multinationals zijn ook werkgevers.
Daar geld weghalen is het verminderen van werkgelegenheid en het afpakken van spaargeld.

Klinkt allemaal heel mooi maar in de praktijk niet echt zinvol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')