quote:VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af
DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.
Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
So? Die andere 14.5mln vinden dat het wel deugt. Waarom luisteren naar overduidelijke kleine minderheid die maar door blijft drammen terwijl er al genoeg veranderd is. Enige wat telt in die ogen is dat het hele karakter en feest de tyfus mag genieten. En al stampvoetend en schreeuwend als een kind in de jamin die niet het rode snoepje krijgt, blijven de zeurpieten schreeuwen.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Uitzondering ? Meer dan 2 miljoen mensen vinden dat het ZP-gebeuren niet helemaal deugt.
Klopt, is ieder zijn recht alleen wordt er tegenwoordig naar de minderheid geluisterd en niet naar de meerderheid, is dat niet een beetje de omgekeerde democratie? goed voorbeeld zijn de asielzoekers.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Discriminatie van de 14 miljoen is jouw fantasie. .
Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Dat is hun recht, net zoals de meerderheid een recht heeft op eigen mening en meningsuiting.
Iedereen heeft hetzelfde recht dus.
Die discriminatie is fantasie in jou ogen? Dat is een mooie zeg..quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt. Net zoals het recht om Sinterklaas met Zwarte Piet te vieren. Waarom wordt het eigenlijk dan opgelegd door die 2mln om ZP uit te bannen?quote:Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Dat is hun recht, net zoals de meerderheid een recht heeft op eigen mening en meningsuiting.
Waarom verwacht je dat mods jouw bericht aan gaan passen?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:23 schreef RingBewoner het volgende:
Dit zal wel weer ge-edit of zelfs verwijdert worden maar eigenlijk moet het zijn: Zwartepietdiscussie.
Nu is het een zwarte discussie over Piet.
Nee, dat is gewoon een keiharde werkelijkheid.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet in jouw ogen.quote:Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Omdat mij dat om de haverklap gebeurt en aangezien mijn toevoeging, in alle eerlijkheid, weinig bijdraagt aan het doel van dit topic.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat mods jouw bericht aan gaan passen?
Mwah, ik denk dat de mods zo ijverig niet zijn hier.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat mij dat om de haverklap gebeurt en aangezien mijn toevoeging, in alle eerlijkheid, weinig bijdraagt aan het doel van dit topic.
quote:Op woensdag 4 november 2015 11:10 schreef Ringo het volgende:
Zitten de tegenstanders van Zwarte Piet elkaar nu nog steeds in dit topic zachtjes over de piemel te wrijven?
Als jou dat een kick geeft, lekker doen man..quote:Op woensdag 4 november 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Ik stel een gezamenlijke cumsessie voor tijdens de intocht.
Doe het gelijk dan even waar alle kindjes bij zijn. Weet ik zeker dat we van je af zijn, Bennotje...quote:Op woensdag 4 november 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Ik stel een gezamenlijke cumsessie voor tijdens de intocht.
dat denk ik ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
Oh, je zei zwart, vuile racist!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:45 schreef KingRadler het volgende:
je word spontaan zwart na het lezen van reacties hier
Waar komt dat getal 2 miljoen vandaan? Ik geloof niet dat er 2 miljoen tegenstanders zijnquote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
als er 2 miljoen mensen problemen hadden met Piet dan was de opkomst bij die demo's niet zo mager denk ik zo ... zelfde geld voor die 14 miljoen die in het andere kamp zouden zitten
ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
quote:Publieke Omroep VARA beschuldigt vrijwilligers azc van ‘racisme door de strot van asielzoekers duwen’
Vrijwilligers van het asielzoekerscentrum in Weert willen voor de asielzoekers dit jaar een Sinterklaasavond inclusief Zwarte Piet organiseren. Volgens de vrijwilligers zijn Sinterklaas en Zwarte Piet een ‘oer-Hollandse traditie’ en is het goed als asielzoekers daarmee kennismaken, zo meldt 1Limburg.
Ook het COA is enthousiast over Sinterklaas en Zwarte Piet in het azc. “We zijn al bezig met de organisatie. Wanneer Sint op bezoek komt, is nog niet bekend”, zo laat COA-programmabegeleider Rick Vechel aan 1Limburg weten.
Maar niet iedereen lijkt enthousiast over dit plan van betrokken vrijwilligers om ook de kinderen in het asielzoekerscentrum een leuke avond te bezorgen. Zo worden de vrijwilligers uit Weert door de publieke omroep VARA beschuldigd van ‘racisme’ en wordt dit ‘racisme’ volgens de VARA bij de asielzoekers ‘door de strot geduwd’.
Het is onduidelijk waarom een, naar eigen zeggen, ‘verschillige’, ‘betrokken’ en ‘sociale’ publieke omroep tegen het blijmaken van asielzoekers en hun kinderen is. Ook is het onduidelijk waarom dit soort harteloze, lasterlijke beschuldigingen worden gemaakt onder de vlag van de publiek omroep of waarom leden van een publieke omroep zouden willen meebetalen aan dit soort online rancuneuze hatelijkheden.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)-asielzoekers-duwen/
Posters met bierdrinkende jongeren die afgeplakt worden. Sirenes die uitgezet worden. Zwarte Piet die geweerd moet worden van het azc.quote:
Allahs om de Ahzieligzoekers zich thuis te laten voelen hier...Ongelofelijk trouwens dat de AZ discussie nu ook in de ZP discussie terechtkomt,quote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Posters met bierdrinkende jongeren die afgeplakt worden. Sirenes die uitgezet worden. Zwarte Piet die geweerd moet worden van het azc.
Wat is dat toch voor reflex om die asielzoekers te willen knuffelen?
Nu bekend de vara eindelijk kleurquote:
De VARA heeft het lef om mensen die vrijwillig tijd en energie steken om het asielzoekers naar hun zin te maken zelfs racisten te noemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |