abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157453412
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is helemaal niet erg als die intocht niet bezocht zou worden als er een andere intocht georganiseerd wordt die wel wordt bezocht. Geloof het of niet, de NPO heeft niet het alleenrecht van het organiseren van de intocht. Een zender zoals SBS6 kan dat ook prima doen, helaas voor zowel de zender als de kijkers zijn ze er nog niet achter hoe goed het zou scoren als zij een 100% traditionele intocht zouden organiseren op hetzelfde moment als waarop de NPO dat doet, of eerder. ;)
Dat staatssinterklaasjournaal mag rustig verdwijnen hoor, dat is echt geen essentieel onderdeel van het sinterklaasfeest. :')
Het is natuurlijk wel leuk als er in kinderprogramma's aandacht wordt besteed aan Sinterklaas.
Een kort onderzoek wijst uit dat het Sinterklaasjournaal in 2001 begonnen is, en dat we Sinterklaas dus honderden jaren zonder journaal hebben kunnen vieren. Ik heb het zelfs nog nooit gezien, omdat ik er toen al niet echt de leeftijd voor had, en ik het tegenwoordig ook niet echt nodig vind om te gaan controleren of de Pieten wel de juiste kleur hebben. Het staat toch binnen de kortste keren op alle nieuwssites.

Het zal vast wel een leuk programma zijn, maar het is mij dus ook totaal niet duidelijk waarom er zoveel waarde aan wordt gehecht dat allerlei gemeenten het als leidend beschouwen voor hun eigen evenement. Die durven blijkbaar niet zelf keuzes te maken en daarvoor verantwoordelijkheid te nemen. Bij dat tv-programma hebben ze waarschijnlijk ook nooit om die verantwoordelijkheid gevraagd, dus voelen ze des te meer de druk om een compromis te maken.

Wat dat betreft zou een alternatief niet gek zijn. Het is alleen heel moeilijk om dat te doen zonder de indruk te wekken dat het alleen maar voor volwassenen is die per se een traditionele Piet willen. Of dat je in deze tijd van het jaar een soort gebalkaniseerd tv-landschap krijgt met allerlei verschillende programma's. Wat op zich niet erg is, behalve dan dat dit journaal blijkbaar een soort instituut geworden is. Thuis keken we altijd naar Dag Sinterklaas, dat was nou een leuk programma.
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:52:42 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157453442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:41 schreef UltraR het volgende:

Het gaat erom dat het niet zal gebeuren "omdat het logisch is", maar omdat er hoe dan ook een manier gevonden moet worden door de politiek correcte multicul landverraders om de racisten met hun professionele slachtofferrol hun zin te geven.
Diep in je hart ben jij er natuurlijk van overtuigd dat alle pietermannen afstammen van negerslaven, daar wil je ook helemaal niet moeilijk over doen, je vindt het eigenlijk wel prima, lang leve de VOC, houzee!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157453586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:41 schreef UltraR het volgende:

landverraders
Toe maar...... landverraders.
Je had vroeger een groep mensen die hun wijze van volk en land dienen de enige echte waarheid vonden. Ze waren zo rigide dat ze het land gingen verraden aan de vijand.
Met wie zijn wij dan in oorlog?
pi_157453628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je had vroeger een groep mensen die hun wijze van volk en land dienen de enige echte waarheid vonden. Ze waren zo rigide dat ze het land gingen verraden aan de vijand.
Denk dat 'cultuurverraders' de lading misschien beter dekt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:02:24 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157453630
quote:

Met gelukszoekende zwartepieten die zich als IS-strijder verkleden tijdens kerstmis.
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:03:00 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157453645
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:02 schreef Montagui het volgende:

:').
pi_157453756
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Diep in je hart ben jij er natuurlijk van overtuigd dat alle pietermannen afstammen van negerslaven, daar wil je ook helemaal niet moeilijk over doen, je vindt het eigenlijk wel prima, lang leve de VOC, houzee!
Mooie stroman.
Je kan me ook gewoon voor racist / xenofoob uitschelden hoor. Ben je sneller klaar met je inbreng in de discussie.

quote:

[..]

I stand corrected:
quote:

[..]

[ Bericht 1% gewijzigd door UltraR op 10-11-2015 19:13:40 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_157453763
quote:

[..]

Toe maar........een variatie op die verkettering.
Onze cultuur is pluriform en divers.
Dat stimuleren we ook met de vrijheden van meningsuiting.

Nogal bekrompen en agressief om andere opvattingen over hoe 'cultuur' in te vullen zo te verketteren. Zoals in dit geval.
Cultuur = het doen en denken van mensen.
En gelukkig denken we niet hetzelfde.
pi_157453806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toe maar........een variatie op die verkettering.
Onze cultuur is pluriform en divers.
Dat stimuleren we ook met de vrijheden van meningsuiting.

Nogal bekrompen en agressief om andere opvattingen over hoe 'cultuur' in te vullen zo te verketteren.
Cultuur = het doen en denken van mensen.
En gelukkig denken we het niet hetzelfde.
Met dat probleem dat media en bestuurders de inbreng van externe culturen pushen. En dat is dus multiculturele politieke correctheid. Waar Zwarte Piet nu slachtoffer en symbool van is geworden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_157453923
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil maar in die tijd ging het prima met Nederland: veel goede wetenschappers, veel welvaart, de uitvinding van onder andere de NV en de microscoop, een van de heersers op de zeeën en oceanen...
Hollandse glorie. *O*
Dat er ook in slaven werd gehandeld en zo is spijtig maar laten we nu niet net doen alsof enkel blanke mensen dat deden en of dat dit een wezenlijk onderdeel van de VOC was. :')
Er waren ook heel erg veel zwarte bruine slavendrijvers en verreweg de meeste blanke mensen waren straatarm.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157453984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Een kort onderzoek wijst uit dat het Sinterklaasjournaal in 2001 begonnen is, en dat we Sinterklaas dus honderden jaren zonder journaal hebben kunnen vieren. Ik heb het zelfs nog nooit gezien, omdat ik er toen al niet echt de leeftijd voor had, en ik het tegenwoordig ook niet echt nodig vind om te gaan controleren of de Pieten wel de juiste kleur hebben. Het staat toch binnen de kortste keren op alle nieuwssites.

Het zal vast wel een leuk programma zijn, maar het is mij dus ook totaal niet duidelijk waarom er zoveel waarde aan wordt gehecht dat allerlei gemeenten het als leidend beschouwen voor hun eigen evenement. Die durven blijkbaar niet zelf keuzes te maken en daarvoor verantwoordelijkheid te nemen. Bij dat tv-programma hebben ze waarschijnlijk ook nooit om die verantwoordelijkheid gevraagd, dus voelen ze des te meer de druk om een compromis te maken.

Wat dat betreft zou een alternatief niet gek zijn. Het is alleen heel moeilijk om dat te doen zonder de indruk te wekken dat het alleen maar voor volwassenen is die per se een traditionele Piet willen. Of dat je in deze tijd van het jaar een soort gebalkaniseerd tv-landschap krijgt met allerlei verschillende programma's. Wat op zich niet erg is, behalve dan dat dit journaal blijkbaar een soort instituut geworden is. Thuis keken we altijd naar Dag Sinterklaas, dat was nou een leuk programma.
Vrijwel alle kleintjes voor wie sinterklaas een ding is kijken het Sint journaal, op school wordt dat vaak ook nog getoond.
Het is leidend, is echt een heel groot deel van de Sint belevenis van kinderen.

Nu tegen je kind zeggen je mag het Sint journaal niet kijken is als zeggen je mag niet naar de intocht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157454036
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Vrijwel alle kleintjes voor wie sinterklaas een ding is kijken het Sint journaal, op school wordt dat vaak ook nog getoond.

Nu tegen je kind zeggen je mag het Sint journaal niet kijken is als zeggen je mag niet naar de intocht.
Het is maar net hoe je het brengt. Laat die jufjes maar gewoon taal, rekenen en algemene ontwikkeling onderwijzen - voor zo ver ze daar toe in staat zijn - in plaats van televisie te kijken.
Dit zeg ik als iemand die heel erg graag televisie kijkt, maar wel in zijn eigen tijd. Sowieso lijkt het mij wenselijk als ouders eens aan die jufjes kenbaar maken dat ze er geen prijs opstellen dat die jufjes hen kindjes proberen 'op te voeden' op een dergelijke manier (wat je geheel los moet zien van een kind corrigeren tijdens de pauze of tijdens de les als het zich slecht gedraagt of zo) in plaats van dat ze hen leren wat ze moeten leren.
#NoDAPL
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:21:17 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157454057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:08 schreef UltraR het volgende:

Mooie stroman.
Je kan me ook gewoon voor racist / xenofoob uitschelden hoor. Ben je sneller klaar met je inbreng in de discussie.
O, je voert een discussie?
pi_157454077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:08 schreef UltraR het volgende:

[..]

Mooie stroman.
Hij heeft alleen geen idee waar hij over spreekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat er ook in slaven werd gehandeld en zo is spijtig maar laten we nu niet net doen alsof enkel blanke mensen dat deden en of dat dit een wezenlijk onderdeel van de VOC was. :')
Er waren ook heel erg veel zwarte bruine slavendrijvers en verreweg de meeste blanke mensen waren straatarm.
Dat slavenhandel niet bepaald enkel door blanke mensen werd gedaan verzwijgen ze maar eventjes. Dat de meeste blanke mensen straatarm waren verzwijgen ze maar eventjes. Wel zo gemakkelijk.
#NoDAPL
pi_157454103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Denk dat de kinderen waar het over gaat daar toch wel anders over denken... ;)
Boeiend, ze wennen er snel genoeg aan. :)
#NoDAPL
pi_157454146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:10 schreef UltraR het volgende:

[..]

Met dat probleem dat media en bestuurders de inbreng van externe culturen pushen. En dat is dus multiculturele politieke correctheid. Waar Zwarte Piet nu slachtoffer en symbool van is geworden.
De Nederlandse cultuur is gebouwd op veel inbreng van 'externe culturen' .
Tulpen, aardappelen, tv, laptop, auto, en zwarte piet die een variatie is op Knecht Ruprecht uit Duitsland... Zo ontwikkelt zich een cultuur.
pi_157454147
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

O, je voert een discussie?
Voel je vrij deel te nemen als je denkt de benodigde intellectuele bagage te bezitten.

(Ja sorry, ik kan het dan toch ook even niet laten kleinerend terug te doen.)
pi_157454155
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zou dus wel een probleem opleveren als een deel van de klas alleen maar daarnaar mag kijken en een deel alleen maar naar een ander programma. Kan me alleen niet voorstellen dat het een probleem zou zijn als de gemeente of school gewoon doet waar zij zin in heeft en dus niet meedoet, mocht dat journaal ooit eens Zwarte Piet in de ban doen. Denk dat dat kleine kinderen verder een worst zal zijn. Voor hen zijn Sint en Piet lief en misschien een beetje eng, los van hoe het verder ingekleurd wordt. Of denk ik er nu te simpel over?
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:33:15 #294
3542 Gia
User under construction
pi_157454360
Maareh, hoezo geen schoorstenen meer. Die zijn weer in opkomst, hoor! Pelletkachels?
Tuurlijk past piet daar niet door, maar dat pastte die vroeger ook al niet.
Daarbij kun je kinderen wijs maken wat je wilt.
Wij hadden cv, toen de kids klein waren, wie niet.
En bij ons stonden de kado's na een speurtocht met opdrachten ineens in de schuur!

Ik denk niet dat je zwarte zwarte pieten weg krijgt en dat we deze discussie nog jaren kunnen voeren. Tenzij er belangrijkere zaken gebeuren die onze aandacht vragen.
pi_157455211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:25 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat zou dus wel een probleem opleveren als een deel van de klas alleen maar daarnaar mag kijken en een deel alleen maar naar een ander programma. Kan me alleen niet voorstellen dat het een probleem zou zijn als de gemeente of school gewoon doet waar zij zin in heeft en dus niet meedoet, mocht dat journaal ooit eens Zwarte Piet in de ban doen. Denk dat dat kleine kinderen verder een worst zal zijn. Voor hen zijn Sint en Piet lief en misschien een beetje eng, los van hoe het verder ingekleurd wordt. Of denk ik er nu te simpel over?
Die jufjes moeten helemaal niet de televisie aanzetten tijdens school, laat hen de kindjes maar rekenen, taal en algemene ontwikkeling leren. Maar ja, dat kunnen ze niet meer dus gaat de televisie aan. Eis eens een keer goed onderwijs van die jufjes, ouders!
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 20:18:07 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157455439
quote:

[..]

zou een beetje raar zijn als zo'n kleuterleraar de klas gaat opdelen in 'wie mag wel of niet van papa en mama naar het sinterklaasjournaal kijken' groepjes

deze hele discussie is een volwassen discussie over volwassen onderwerpen, daar moet je de kinderen zoveel mogelijk buiten laten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157455650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze hele discussie is een volwassen discussie over volwassen onderwerpen, daar moet je de kinderen zoveel mogelijk buiten laten
Zo hoort het wel, trouwens die hele discussie zou iedereen bespaart van horen te blijven.
pi_157455666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je het brengt. Laat die jufjes maar gewoon taal, rekenen en algemene ontwikkeling onderwijzen - voor zo ver ze daar toe in staat zijn - in plaats van televisie te kijken.
Dit zeg ik als iemand die heel erg graag televisie kijkt, maar wel in zijn eigen tijd. Sowieso lijkt het mij wenselijk als ouders eens aan die jufjes kenbaar maken dat ze er geen prijs opstellen dat die jufjes hen kindjes proberen 'op te voeden' op een dergelijke manier (wat je geheel los moet zien van een kind corrigeren tijdens de pauze of tijdens de les als het zich slecht gedraagt of zo) in plaats van dat ze hen leren wat ze moeten leren.
Je weet dat we het over de allerkleinste hebben op de basisscholen? Dat dat stukje tv kijken daar gewoon normaal bij is? Dat rekenen/taal/algemene ontwikkeling dan nog op een vrij laag pitje staan? Dat kinderen dan opjagen met leren vooral slecht is voor ze?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157455675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Boeiend, ze wennen er snel genoeg aan. :)
Het is wel duidelijk dat het jou niet om de kinderen gaat iig.
Dat terwijl het een kinderfeest is.
pi_157455742
quote:

[..]

Ik vermoed dat je vanzelf gezeur krijgt van die kleintjes, dat het de "echte" piet niet is. De officiele intochten en oa het sinterklaasjournaal zijn daar toch leidend in. Kinderen willen dat gewoon.

Dat vasthouden aan een bepaald beeld terwijl die aantoongevende media anders toont is echt een volwassen ding, de kinderen willen gewoon een leuk feestje en willen herkenbaarheid, dat het overeenkomt met die bronnen die voor hun de toon meegeven.
Of dat nu zwart, terug naar de nare karikatuur, regenboog, roet of wat dan ook piet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')