Het lingo effect.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:23 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een commotie over een Amerikaans importproduct met als doel het onderwijzen (indoctrineren) van de aller jongsten.Veronica hoort de kassa al rinkelen, niks verkoopt beter dan een actie om de collectief verongelijkte Nederlander een podium te geven.
Misschien tijd voor een web serie op youtube.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Radio Veronica is een actie gestart om Sesamstraat te behouden op NPO. Met de reden dat het bij NL hoort en niet weggemoffeld op één of ander achteraf zendertje wat de helft van NL niet eens kan vinden. Aart Staartjes had ook al aangegeven dat dit wellicht het begin is van het einde voor Sesamstraat.
quote:Politiek verdeeld over toekomst Sesamstraat
Staatssecretaris Sander Dekker (Media) moet met de NPO in gesprek om het besluit om kinderprogramma Sesamstraat van de reguliere zender te halen terug te draaien.
Dat wil SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Ook D66 zet vraagtekens bij de stap van de NPO. De VVD heeft een diametraal andere mening.
Het programma met Tommie, Pino, Bert, Ernie, Ieniemienie en meneer Aart wordt al bijna 40 jaar vlak voor bedtijd voor de allerjongsten uitgezonden.
De NPO wil het programma nu van NPO 1 verhuizen naar themakanaal Zapp Xtra.
"Een onbegrijpelijk besluit van de managers uit Hilversum die zich blindstaren op kijkcijfers", stelt SP'er Van Dijk. "Dekker moet een stevig gesprek aangaan met de NPO om dit besluit terug te draaien. Het is aan Dekker om deze fout te herstellen."
Meneer Aart
Aart Staartjes, die al decennia Meneer Aart speelt, liet donderdag al weten dat het programma "de nek wordt omgedraaid".
"Als Sesamstraat verhuist naar een themakanaal is de kern van het programma natuurlijk weg", zei hij, omdat volgens hem de kijkdichtheid daar "nul" is.
bron
Vergeet de indoctrinatie niet.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:
Toch wel weer humor dat Lambiekje een als propaganda bedoelt programma aan het verdedigen is
Een beetje als de gevangene die ervoor pleit om gezellig gekleurde tralies in z'n cel te krijgenquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:
Toch wel weer humor dat Lambiekje een als propaganda bedoelt programma aan het verdedigen is
Indoctrinatie programma die vol zit met subliminal messagesquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:
Pino for presidentquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
"Als ze me dan manipuleren, dan minimaal met een Sprekende Muis en een Grote Blauw Vogel"
en 2 samenwonende mannen waarvan 1 met een unabrow en "banaan" in zijn oor.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:48 schreef RM-rf het volgende:
"Als ze me dan manipuleren, dan minimaal met een Sprekende Muis en een Grote Blauw Vogel"
quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:41 schreef Jigzoz het volgende:
Wat betreft dat genderneutraal opvoeden: da's eind jaren '70/begin jaren '80 ook even mode geweest, maar het werkte niet bepaald. Zelf hebben we onze kinderen ook nooit de richting op geduwd waarvan 'men' vindt dat het 'normaal' is.
Onze oudste (een jongen) speelde met autootjes omdat ie die dingen leuk vond. Onze tweede (een meisje) kon wat ons betreft ook gewoon met die autootjes spelen. Wat er vervolgens gebeurde: ze gingen samen met de autootjes spelen, waarbij ons zoontje autoraces nadeed waarbij ongelukken gebeurde en onze dochter liet twee autootjes samen in een fictief kasteel wonen waar ze gingen trouwen en kinderen kregen.
Moraal van het verhaal: je kunt kinderen maar heel beperkt een bepaalde kant opduwen. Het grote gevaar dat er zou schuilen in de acceptatie van mensen die wat dat betreft anders zijn dan de stereotypen ontgaat me totaal.
Je kan kinderen makkelijk beïnvloeden. Jongetjes die meisjesdingen doen tussendoor en vica versa is niks mis mee, dit doen zoveel kinderen maar die genderneutrale onzin gaat veel verder dan dat. Ik ben opgegroeid in de jaren 70/80 en heb niets gemerkt van die genderneutrale opvoeding zoals dat nu opgedrongen wordt als zogenaamd de nieuwe vrijheid.quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:41 schreef Jigzoz het volgende:
Wat betreft dat genderneutraal opvoeden: da's eind jaren '70/begin jaren '80 ook even mode geweest, maar het werkte niet bepaald. Zelf hebben we onze kinderen ook nooit de richting op geduwd waarvan 'men' vindt dat het 'normaal' is.
Onze oudste (een jongen) speelde met autootjes omdat ie die dingen leuk vond. Onze tweede (een meisje) kon wat ons betreft ook gewoon met die autootjes spelen. Wat er vervolgens gebeurde: ze gingen samen met de autootjes spelen, waarbij ons zoontje autoraces nadeed waarbij ongelukken gebeurde en onze dochter liet twee autootjes samen in een fictief kasteel wonen waar ze gingen trouwen en kinderen kregen.
Moraal van het verhaal: je kunt kinderen maar heel beperkt een bepaalde kant opduwen. Het grote gevaar dat er zou schuilen in de acceptatie van mensen die wat dat betreft anders zijn dan de stereotypen ontgaat me totaal.
Hoe gaat dat opdringen dan? Want ik zie het niet.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je kan kinderen makkelijk beïnvloeden. Jongetjes die meisjesdingen doen tussendoor en vica versa is niks mis mee, dit doen zoveel kinderen maar die genderneutrale onzin gaat veel verder dan dat. Ik ben opgegroeid in de jaren 70/80 en heb niets gemerkt van die genderneutrale opvoeding zoals dat nu opgedrongen wordt als zogenaamd de nieuwe vrijheid.
Goed plan!quote:Ancillary Copyright 2.0: The European Commission is preparing a frontal attack on the hyperlink
The European Commission is preparing a frontal attack on the hyperlink, the basic building block of the Internet as we know it. This is based on an absurd idea that just won’t die: Making search engines and news portals pay media companies for promoting their freely accessible articles.
bron
quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:41 schreef Jigzoz het volgende:
Wat er vervolgens gebeurde: ze gingen samen met de autootjes spelen, waarbij ons zoontje autoraces nadeed waarbij ongelukken gebeurde en onze dochter liet twee autootjes samen in een fictief kasteel wonen waar ze gingen trouwen en kinderen kregen.
Nu is framing me wel vaker opgevallen, bijvoorbeeld recentelijk nog met de "nazi" vlag bij de pegida demonstratie in Utrecht waar eigenlijk "gegen nazis" stond als ze de hele vlag in beeld zouden hebben gebracht.quote:Op zondag 8 november 2015 11:50 schreef Lambiekje het volgende:
Zo dat Syrische joch op het strand is ook weer heerlijk bedrog.
Wanneer wordt toch eens de achterlijke Nederlander wakker.
http://curiales.nl/2015/11/03/framing-media/
Dat ja. Ironisch dat een artikel over framing zich zelf schuldig maakt aan framing.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar in het geval van de teddybeer gaat die blog wel de mist in, de beelden waarin je die man een traantje ziet wegpinken en een kruisje ziet slaan zijn wel uitgezonden door o.a. de NOS en RTL.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:34 schreef Lambiekje het volgende:
Heeft dan niemand mindcontrol onderzocht.
Het is heel wonderlijk hoe bar weinig men doorziet. Of het nu om genderfree, ww3, agenda 2030, migratie, bigpharma gaat. Of de bullshit en verdraaiingen op het NOS of rtl journaal.
Ik vraag me af wat voor mindcontrol in begin 2000 in GTST zat..quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:34 schreef Lambiekje het volgende:
Heeft dan niemand mindcontrol onderzocht.
Het is heel wonderlijk hoe bar weinig men doorziet. Of het nu om genderfree, ww3, agenda 2030, migratie, bigpharma gaat. Of de bullshit en verdraaiingen op het NOS of rtl journaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |