Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:55 schreef Homey het volgende:
Naast de morele discussie of je massa migranten moet of zult 'opvangen', en hoe het beestje welke naam krijgt, heb je natuurlijk ook de financiele discussie.
Is de maatschappij bereid om de kosten te dragen die massa immigratie van mensen die grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Zo ja, tot op welke hoogte? Hebben die mensen naast rechten op sociale voorzieningen ook plichten en verantwoordelijkheden? Hoe worden zij daaraan gehouden?
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Linkje? Trouwens je weet dat iedereen die hier geboren is een nederlander is? Dus ook al hebben ze een ander kleurtje en ouders met andere roots ze zijn nederlander.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?
Voor het financiële plaatje maakt dat natuurlijk weinig uit. Dat er een grote groep is met een afstand tot de arbeidsmarkt, lijkt me wel een feit.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Dat blijkt uit de CBS statistieken. De link heb ik al gegeven, als je met je linkermuisknop op klikt krijg je nieuw tabblad op je scherm met het artikel. Moet lukken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef Japie77 het volgende:
De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder
Hoezo er zijn bijna geen nederlanders met een bijstandsuitkering?![]()
Het is een combinatie denk ik. Het hypocriete is dat iedereen roept dat ze aan het werk moeten, maar vrijwel niemand neemt ze aan. Ook hier speelt de 'niet in mijn achtertuin' een kwalijke rol. Overigens hebben werkgevers, inclusief de overheid, wel hun redenen, want vrijwel alle migranten zijn laagopgeleid, spreken de taal totaal niet, en zijn slecht in Engels. Ook hun andere culturele achtergrond kan parten spelen. Al met al verklaart dat de opvallende statistieken die in het CBS artikel naar voren komen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Homey het volgende:
[..]
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.
Het is een totaal ander model dan in Libanon, waar ik eerder dit jaar was. Daar kennen ze geen AZC's, als Syriers het land binnenkomen moeten ze meteen aan de bak. Eigen broek ophouden, los van de staat. Je hebt wel grote tentenkampen aan de grens, maar die worden eerder door de VN en vrijwilligersorganisaties gerund.
Dit zijn een hoop jij-bakken, maar goed. De grenzen zijn altijd open wat mij betreft, Nederland is een handelsnatie. Toch kan je met open grenzen selectie aan de poort hanteren, wat er nu totaal niet is. Als je zonder paspoort op Schiphol aankomt mag je het land ook niet in, dan is er sprake van een dichte grens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?
Leugens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind je dat raar dan, die uitkeringstrekkers weten ook donders goed dat straks hun uitkering minder wordt of helemaal verdwijnt door de asielzoekers. Ook op de banenmarkt aan de onderkant worden ze de dupequote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
quote:Grote vechtpartij tussen asielzoekers in vluchtelingenkamp Heumensoord, Nijmegen
In de nacht van maandag op dinsdag zijn zo’n twintig asielzoekers met elkaar op de vuist gegaan in het Nijmeegse vluchtelingenkamp Heumensoord. Volgens De Gelderlander ontstond de vechtpartij toen een dronken Eritreër een groepje kaartende Syriërs lastigviel.
De ruziemakende asielzoekers zouden elkaar hebben bekogeld met stoelen en met stenen.
Vijf politieauto’s werden uiteindelijk bij Heumensoord gesignaleerd. Volgens de politie vielen er geen gewonden maar volgens andere bronnen moesten twee asielzoekers naar het ziekenhuis om zich aan verwondingen te laten behandelen.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)eumensoord-nijmegen/
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.
Ik vind het veel hypocrieter van de politieke elite en de BN'ers die prediken dat Nederland zoveel mogelijk mensen moet 'opvangen' maar zelf nergens de pijn van voelen. Zij wonen in juist de wijken waar geen AZC's worden geplaatst, en genieten van belastingconstructies waardoor de kosten (in de vorm van lastenverzwaringen) niet bij hen terechtkomt.
Precies.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.
Grote bedrijven profiteren er alleen maar van, betalen nauwelijks belasting en schuiven de rekening door naar onderen
Er zijn groepen die inderdaad financieel spinnen garen deze massa immigratie. Wat bijna al die migranten gemeen hebben is dat ze laagopgeleid zijn. Sommige zijn zelfs ongeletterd, en dat geldt al helemaal voor hun vrouwen die binnenkort komen invliegen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Het is een zeer dubieuze gang van zaken allemaal.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.
Grote bedrijven profiteren er alleen maar van, betalen nauwelijks belasting en schuiven de rekening door naar onderen
Bijna geen als in slechts 3,1% procent van 12.8 meerderjarige Nederlanders. Dat is een belachelijk laag cijfer. Gelukkig voor ons worden de WIA-IVA en andere meuk niet bij geteld.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef Japie77 het volgende:
De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder
Hoezo er zijn bijna geen nederlanders met een bijstandsuitkering?![]()
Graag een onderbouwing van je onderste zin. Je stelt eerst dat vluchtelingen niet mogen werken en vervolgens stel je dat ze gewoon aan het werk gaan, of bedoel je zodra ze erkend zijn? In 2011 had trouwens slechts 36% van de voormalige asielzoekers een baan. (http://www.volkskrant.nl/(...)-uitkering~a2960831/).quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn groepen die inderdaad financieel spinnen garen deze massa immigratie. Wat bijna al die migranten gemeen hebben is dat ze laagopgeleid zijn. Sommige zijn zelfs ongeletterd, en dat geldt al helemaal voor hun vrouwen die binnenkort komen invliegen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Het is een zeer dubieuze gang van zaken allemaal.
Grote multinationals zien in al die mensen ideale kandidaten om het domme grunt werk te laten verrichten voor weinig geld. Meer kansloze immigranten betekend een grotere vijver om uit te vissen, en dat drukt de prijs van arbeid (loon). Ongetwijfeld hebben ze een lobby bij de regering om de grenzen wagenwijd open te zetten voor massa immigratie. Dat geldt ook voor de goede doelen industrie. Hoe groter de crisis, hoe meer subsidie. Ook zij lobbyen voor open grenzen zonder checks.
Je kan je afvragen of het parlement wel de belangen van het Nederlandse volk goed in het achterhoofd heeft. Ik ben geen fan van Wilders, maar zijn uitspraak van nep-parlement kan wel eens meer waarheid bevatten dan mensen vermoeden.
Dat blijkt wel uit het feit dat multinationals nauwelijks belasting betalen, terwijl de burger flink moet afdragen. Dit boekje legt dat keurig uit: http://www.bol.com/nl/p/het-belastingparadijs/9200000005539653/quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.
Ik snap werkelijk waar jouw positie t.o.v. de situatie niet. Ik ben het grotendeels met je eens dat, als je enige naïviteit opzij zet, we in Nederland ook een Amerikaans aandoende corruptie en vermenging hebben van overheid en corporaties. Misschien niet in dezelfde mate, we zijn immers ook een kleinere spil in het proces van de globale economie, maar toch. Overigens kun je wel stellen dat met TTIP en alle andere rommel die de EU er doorheen aan het drukken is, de EU die rol van een door corporaties/multinationals beïnvloedde overheid goed (in kwaadaardige zin) op zich neemt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:39 schreef snakelady het volgende:
Dit soort discussies doen mij toch altijd wel aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Klopt aardig, als je gaat meten dan is de ene immigrant in een uitkering en de andere heeft werk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:39 schreef snakelady het volgende:
Dit soort discussies doen mij toch altijd wel aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Maar dat is pas volgend jaarquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:05 schreef DrMabuse het volgende:
Ik zag in het weekend op TV een mevrouw (met fijne hoofddoek) vertellen dat ze hoopte dat nu snel ook haar hele familie kon overkomen naar hier.
En dat simpele gegeven vermenigvuldigd met het aantal immigranten (het merendeel op z'n minst) dan weet je al snel dat het feest nog maar pas begonnen is.
In Europa en in dit land.
Ik haat de "sociale" media en de uitwassen ervan. Digitale diareeh.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Maar dat is pas volgend jaar![]()
Misschien ben ik wel te onaangepast, ik laat mij niet leiden door een mobile telefoon, facebook of twitter zoals heel veel "moderne" mensen. Allemaal zijn ze met het "nu" bezig, YOLO is hun devies. Vaak laten ze zich ook leiden door emotionele oproepen van BNers en de media met bijv. het dode jongetje (wat iedereen al weer is vergeten), en lopen mee met stille tochten met theelichtjes en alles wat er verder bijhoort.
Op deze wijze kijken ze ook naar de vluchtelingen(crisis) en "onze" regering doet er aan mee, niets aan de hand, ga maar rustig slapen.
Je bedoelt dat werk waarvoor de gemiddelde autochtoon zich te goed voelt?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt aardig, als je gaat meten dan is de ene immigrant in een uitkering en de andere heeft werk.
(maar verder heeft het weinig met QM te maken)
http://www.radio1.nl/item(...)g%20en%20oorlog.htmlquote:De temperatuur in het Midden-Oosten stijgt sneller dan gedacht door klimaatverandering. En dat maakt de regio voor een groot deel onbewoonbaar, voorspellen experts.
Nieuwe oorlogen zijn het gevolg. En er is al zoveel oorlog. En ook een nieuwe migrant zal zich aandienen: de klimaatvluchteling. Het is een nog onderschat effect van klimaatverandering op de wereldwijde veiligheid.
Dit thema staat centraal op de eerste editie van de Planetary Security Conference gisteren en vandaag in Den Haag. Dit congres over de relatie tussen klimaatverandering en veiligheid is georganiseerd door Alexander Verbeek.
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja dit komt er ook nog bij hè, op den duur althans:
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)g%20en%20oorlog.html
Niet dat jullie niet gewaarschuwd zijn hè.
Uhh ik zou niet gelijk alles geloven wat Geert Wilders zegt over klimaatverandering hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.
Ja, grappige is dat Pechtold het er in een bijzinnetje in één van die vluchtelingendebatten ook al over had, maar in feite wordt hier zeker al meer dan een jaar en langer voor gewaarschuwd. Of althans er wordt gezegd: hou er maar rekening mee.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Uhh ik zou niet gelijk alles geloven wat Geert Wilders zegt over klimaatverandering hoor.
Nieuw Zeelandquote:Op dinsdag 3 november 2015 15:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.
Nog een argument voor meer internationale samenwerking. Je achter de dijken verschansen biedt sowieso geen soelaas in de toekomst.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je we nu nog niet in de VS van Europa zijn beland?quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.
Dat zeg ik ook, samen met de door bevolkingsdruk op drift rakende Afrikaanse jonge bevolking die zijn heil zoekt in EU, de klimaatvluchtelingen wrs uit Noord-Afrika t/m Bangladesh die hier naar toe komen, zul je processen oproepen die je wrs alleen nog een heel klein beetje kunt dirigeren als ieder lidstaat van de EU op bepaalde gebieden de soevereiniteit inlevert bij de EU.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog een argument voor meer internationale samenwerking. Je achter de dijken verschansen biedt sowieso geen soelaas in de toekomst.
Nee. Geen enkel land wil dat, geen enkele partij wil het.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.
Omdat de situatie nog niet dermate acuut is. Eigenlijk wel al bij de banken- en eurocrisis natuurlijk, want dat heeft heel lang kunnen door etteren, omdat er een te versplinterd beleid was in feite. Maar ik verwacht dat het al in de nabije toekomst steeds meer aandacht zal krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:44 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je we nu nog niet in de VS van Europa zijn beland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |