Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:55 schreef Homey het volgende:
Naast de morele discussie of je massa migranten moet of zult 'opvangen', en hoe het beestje welke naam krijgt, heb je natuurlijk ook de financiele discussie.
Is de maatschappij bereid om de kosten te dragen die massa immigratie van mensen die grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Zo ja, tot op welke hoogte? Hebben die mensen naast rechten op sociale voorzieningen ook plichten en verantwoordelijkheden? Hoe worden zij daaraan gehouden?
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Linkje? Trouwens je weet dat iedereen die hier geboren is een nederlander is? Dus ook al hebben ze een ander kleurtje en ouders met andere roots ze zijn nederlander.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?
Voor het financiële plaatje maakt dat natuurlijk weinig uit. Dat er een grote groep is met een afstand tot de arbeidsmarkt, lijkt me wel een feit.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Dat blijkt uit de CBS statistieken. De link heb ik al gegeven, als je met je linkermuisknop op klikt krijg je nieuw tabblad op je scherm met het artikel. Moet lukken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef Japie77 het volgende:
De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder
Hoezo er zijn bijna geen nederlanders met een bijstandsuitkering?![]()
Het is een combinatie denk ik. Het hypocriete is dat iedereen roept dat ze aan het werk moeten, maar vrijwel niemand neemt ze aan. Ook hier speelt de 'niet in mijn achtertuin' een kwalijke rol. Overigens hebben werkgevers, inclusief de overheid, wel hun redenen, want vrijwel alle migranten zijn laagopgeleid, spreken de taal totaal niet, en zijn slecht in Engels. Ook hun andere culturele achtergrond kan parten spelen. Al met al verklaart dat de opvallende statistieken die in het CBS artikel naar voren komen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Homey het volgende:
[..]
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.
Het is een totaal ander model dan in Libanon, waar ik eerder dit jaar was. Daar kennen ze geen AZC's, als Syriers het land binnenkomen moeten ze meteen aan de bak. Eigen broek ophouden, los van de staat. Je hebt wel grote tentenkampen aan de grens, maar die worden eerder door de VN en vrijwilligersorganisaties gerund.
Dit zijn een hoop jij-bakken, maar goed. De grenzen zijn altijd open wat mij betreft, Nederland is een handelsnatie. Toch kan je met open grenzen selectie aan de poort hanteren, wat er nu totaal niet is. Als je zonder paspoort op Schiphol aankomt mag je het land ook niet in, dan is er sprake van een dichte grens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?
Leugens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind je dat raar dan, die uitkeringstrekkers weten ook donders goed dat straks hun uitkering minder wordt of helemaal verdwijnt door de asielzoekers. Ook op de banenmarkt aan de onderkant worden ze de dupequote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
quote:Grote vechtpartij tussen asielzoekers in vluchtelingenkamp Heumensoord, Nijmegen
In de nacht van maandag op dinsdag zijn zo’n twintig asielzoekers met elkaar op de vuist gegaan in het Nijmeegse vluchtelingenkamp Heumensoord. Volgens De Gelderlander ontstond de vechtpartij toen een dronken Eritreër een groepje kaartende Syriërs lastigviel.
De ruziemakende asielzoekers zouden elkaar hebben bekogeld met stoelen en met stenen.
Vijf politieauto’s werden uiteindelijk bij Heumensoord gesignaleerd. Volgens de politie vielen er geen gewonden maar volgens andere bronnen moesten twee asielzoekers naar het ziekenhuis om zich aan verwondingen te laten behandelen.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)eumensoord-nijmegen/
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.
Ik vind het veel hypocrieter van de politieke elite en de BN'ers die prediken dat Nederland zoveel mogelijk mensen moet 'opvangen' maar zelf nergens de pijn van voelen. Zij wonen in juist de wijken waar geen AZC's worden geplaatst, en genieten van belastingconstructies waardoor de kosten (in de vorm van lastenverzwaringen) niet bij hen terechtkomt.
Precies.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.
Grote bedrijven profiteren er alleen maar van, betalen nauwelijks belasting en schuiven de rekening door naar onderen
Er zijn groepen die inderdaad financieel spinnen garen deze massa immigratie. Wat bijna al die migranten gemeen hebben is dat ze laagopgeleid zijn. Sommige zijn zelfs ongeletterd, en dat geldt al helemaal voor hun vrouwen die binnenkort komen invliegen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Het is een zeer dubieuze gang van zaken allemaal.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.
Grote bedrijven profiteren er alleen maar van, betalen nauwelijks belasting en schuiven de rekening door naar onderen
Bijna geen als in slechts 3,1% procent van 12.8 meerderjarige Nederlanders. Dat is een belachelijk laag cijfer. Gelukkig voor ons worden de WIA-IVA en andere meuk niet bij geteld.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef Japie77 het volgende:
De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder
Hoezo er zijn bijna geen nederlanders met een bijstandsuitkering?![]()
Graag een onderbouwing van je onderste zin. Je stelt eerst dat vluchtelingen niet mogen werken en vervolgens stel je dat ze gewoon aan het werk gaan, of bedoel je zodra ze erkend zijn? In 2011 had trouwens slechts 36% van de voormalige asielzoekers een baan. (http://www.volkskrant.nl/(...)-uitkering~a2960831/).quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn groepen die inderdaad financieel spinnen garen deze massa immigratie. Wat bijna al die migranten gemeen hebben is dat ze laagopgeleid zijn. Sommige zijn zelfs ongeletterd, en dat geldt al helemaal voor hun vrouwen die binnenkort komen invliegen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Het is een zeer dubieuze gang van zaken allemaal.
Grote multinationals zien in al die mensen ideale kandidaten om het domme grunt werk te laten verrichten voor weinig geld. Meer kansloze immigranten betekend een grotere vijver om uit te vissen, en dat drukt de prijs van arbeid (loon). Ongetwijfeld hebben ze een lobby bij de regering om de grenzen wagenwijd open te zetten voor massa immigratie. Dat geldt ook voor de goede doelen industrie. Hoe groter de crisis, hoe meer subsidie. Ook zij lobbyen voor open grenzen zonder checks.
Je kan je afvragen of het parlement wel de belangen van het Nederlandse volk goed in het achterhoofd heeft. Ik ben geen fan van Wilders, maar zijn uitspraak van nep-parlement kan wel eens meer waarheid bevatten dan mensen vermoeden.
Dat blijkt wel uit het feit dat multinationals nauwelijks belasting betalen, terwijl de burger flink moet afdragen. Dit boekje legt dat keurig uit: http://www.bol.com/nl/p/het-belastingparadijs/9200000005539653/quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.
Ik snap werkelijk waar jouw positie t.o.v. de situatie niet. Ik ben het grotendeels met je eens dat, als je enige naïviteit opzij zet, we in Nederland ook een Amerikaans aandoende corruptie en vermenging hebben van overheid en corporaties. Misschien niet in dezelfde mate, we zijn immers ook een kleinere spil in het proces van de globale economie, maar toch. Overigens kun je wel stellen dat met TTIP en alle andere rommel die de EU er doorheen aan het drukken is, de EU die rol van een door corporaties/multinationals beïnvloedde overheid goed (in kwaadaardige zin) op zich neemt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit. Het parlement heeft absoluut niet de belangen van de nederlandse burgers in het achterhoofd. Dat zie je aan alles. Het financiele systeem wat een enorme melkkoe is voor banken waar niks aan gedaan word, TTIP wat funest is voor belangen van burgers, referenda waar niks mee gebeurt etc etc. De macht in onze maatschappij ligt bij de multinationals en politici werken voor deze bedrijven.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:39 schreef snakelady het volgende:
Dit soort discussies doen mij toch altijd wel aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Klopt aardig, als je gaat meten dan is de ene immigrant in een uitkering en de andere heeft werk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:39 schreef snakelady het volgende:
Dit soort discussies doen mij toch altijd wel aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Maar dat is pas volgend jaarquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:05 schreef DrMabuse het volgende:
Ik zag in het weekend op TV een mevrouw (met fijne hoofddoek) vertellen dat ze hoopte dat nu snel ook haar hele familie kon overkomen naar hier.
En dat simpele gegeven vermenigvuldigd met het aantal immigranten (het merendeel op z'n minst) dan weet je al snel dat het feest nog maar pas begonnen is.
In Europa en in dit land.
Ik haat de "sociale" media en de uitwassen ervan. Digitale diareeh.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Maar dat is pas volgend jaar![]()
Misschien ben ik wel te onaangepast, ik laat mij niet leiden door een mobile telefoon, facebook of twitter zoals heel veel "moderne" mensen. Allemaal zijn ze met het "nu" bezig, YOLO is hun devies. Vaak laten ze zich ook leiden door emotionele oproepen van BNers en de media met bijv. het dode jongetje (wat iedereen al weer is vergeten), en lopen mee met stille tochten met theelichtjes en alles wat er verder bijhoort.
Op deze wijze kijken ze ook naar de vluchtelingen(crisis) en "onze" regering doet er aan mee, niets aan de hand, ga maar rustig slapen.
Je bedoelt dat werk waarvoor de gemiddelde autochtoon zich te goed voelt?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt aardig, als je gaat meten dan is de ene immigrant in een uitkering en de andere heeft werk.
(maar verder heeft het weinig met QM te maken)
http://www.radio1.nl/item(...)g%20en%20oorlog.htmlquote:De temperatuur in het Midden-Oosten stijgt sneller dan gedacht door klimaatverandering. En dat maakt de regio voor een groot deel onbewoonbaar, voorspellen experts.
Nieuwe oorlogen zijn het gevolg. En er is al zoveel oorlog. En ook een nieuwe migrant zal zich aandienen: de klimaatvluchteling. Het is een nog onderschat effect van klimaatverandering op de wereldwijde veiligheid.
Dit thema staat centraal op de eerste editie van de Planetary Security Conference gisteren en vandaag in Den Haag. Dit congres over de relatie tussen klimaatverandering en veiligheid is georganiseerd door Alexander Verbeek.
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja dit komt er ook nog bij hè, op den duur althans:
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)g%20en%20oorlog.html
Niet dat jullie niet gewaarschuwd zijn hè.
Uhh ik zou niet gelijk alles geloven wat Geert Wilders zegt over klimaatverandering hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.
Ja, grappige is dat Pechtold het er in een bijzinnetje in één van die vluchtelingendebatten ook al over had, maar in feite wordt hier zeker al meer dan een jaar en langer voor gewaarschuwd. Of althans er wordt gezegd: hou er maar rekening mee.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leugens, want volgens de GBL bestaat klimaatverandering niet. Dus die mensen zullen ook niet onze kant uitkomen.
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Uhh ik zou niet gelijk alles geloven wat Geert Wilders zegt over klimaatverandering hoor.
Nieuw Zeelandquote:Op dinsdag 3 november 2015 15:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zou het zo allemaal eindigen? Onze vrije westerse wereld? Moeten we dan vluchten naar Antarctica ofzo.
Nog een argument voor meer internationale samenwerking. Je achter de dijken verschansen biedt sowieso geen soelaas in de toekomst.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je we nu nog niet in de VS van Europa zijn beland?quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.
Dat zeg ik ook, samen met de door bevolkingsdruk op drift rakende Afrikaanse jonge bevolking die zijn heil zoekt in EU, de klimaatvluchtelingen wrs uit Noord-Afrika t/m Bangladesh die hier naar toe komen, zul je processen oproepen die je wrs alleen nog een heel klein beetje kunt dirigeren als ieder lidstaat van de EU op bepaalde gebieden de soevereiniteit inlevert bij de EU.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog een argument voor meer internationale samenwerking. Je achter de dijken verschansen biedt sowieso geen soelaas in de toekomst.
Nee. Geen enkel land wil dat, geen enkele partij wil het.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, westen zal wel gaan veranderen in rap tempo, daar ben ik wel ondertussen van overtuigd, in hoeverre en in welke richting dat weten we nog niet. Nu lijkt 30 jaar lang, maar het zal toch nog vrij sluipend gaan en zo lang is dat in feite niet eens. Denk dat we tegen die tijd iig wel al in een Verenigde Staten van Europa zijn aanbeland.
Omdat de situatie nog niet dermate acuut is. Eigenlijk wel al bij de banken- en eurocrisis natuurlijk, want dat heeft heel lang kunnen door etteren, omdat er een te versplinterd beleid was in feite. Maar ik verwacht dat het al in de nabije toekomst steeds meer aandacht zal krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:44 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je we nu nog niet in de VS van Europa zijn beland?
Ja, maar dan weet je waar een partij zoals D66 dus rekening mee houdt. Ik heb het Pechtold nog horen zeggen in laatste vluchtelingendebat. Andere partijen houden nog in het geheel rekening met het fenomeen klimaatvluchteling dat op de iets langere termijn mee gaat spelen. De bevolking is wrs nog nagenoeg onwetend.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:47 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee. Geen enkel land wil dat, geen enkele partij wil het.
Een wereldvreemde verslaafdenpartij als D66 wil het zelfs niet als het puntje bij paaltje komt.
Welke landen gaan hard, het hardst, geraakt worden door klimaatverandering eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dan weet je waar een partij zoals D66 dus rekening mee houdt. Ik heb het Pechtold nog horen zeggen in laatste vluchtelingendebat. Andere partijen houden nog in het geheel rekening met het fenomeen klimaatvluchteling dat op de iets langere termijn mee gaat spelen. De bevolking is wrs nog nagenoeg onwetend.
Ik ben absoluut niet laaiend enthousiast over immigratie. Alleen vind ik dat je vluchtelingen (mensen in nood) moet helpen. Dat is in mijn ogen je morele plicht als mens. Wat voor voordelen of nadelen dat voor multinationals oplevert staat daar los van.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar jouw positie t.o.v. de situatie niet. Ik ben het grotendeels met je eens dat, als je enige naïviteit opzij zet, we in Nederland ook een Amerikaans aandoende corruptie en vermenging hebben van overheid en corporaties. Misschien niet in dezelfde mate, we zijn immers ook een kleinere spil in het proces van de globale economie, maar toch. Overigens kun je wel stellen dat met TTIP en alle andere rommel die de EU er doorheen aan het drukken is, de EU die rol van een door corporaties/multinationals beïnvloedde overheid goed (in kwaadaardige zin) op zich neemt.
Alleen een stuk daarvoor ben je dan weer laaiend enthousiast over de huidige immigratie. Met enig inzicht zie je toch ook wel in dat een overheid die zich met name inspant voor de top geen enkel probleem heeft met massa-immigratie? De top vindt, terecht of onterecht, dat de Nederlandse werknemer te duur is gezien zijn productiviteit. De lonen zijn makkelijker te drukken als de angst van en voor de onderlaag groter wordt. Demografische problemen zijn ook grotendeels een angst voor en van corporaties. De grootste angst voor een bedrijf is dat werknemers makkelijk ergens anders werk kunnen vinden.
Ik denk Afrika, Midden-Oosten en dan naar het oosten toe t/m Bangladesh e.d.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Welke landen gaan hard, het hardst, geraakt worden door klimaatverandering eigenlijk?
Die comments.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:22 schreef Eufonie het volgende:
In Zweden integreert men al netjes via quizvragen
twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 03-11-2015 om 19:09:24Sprak vandaag Syriers die wachten op boot naar Griekenland: "Duitsland minder populair vanwege drukte. Velen nu naar Oostenrijk, NL &Zweden" reageer retweet
Ga er maar gerust vanuit dat er komend tijd geen significante daling gaat komen in aantal asielaanvragen in Nederland. Tenzij het over een paar weken opeens -20 graden is in Centraal-Europa.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:11 schreef Mani89 het volgende:
Genot.twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 03-11-2015 om 19:09:24Sprak vandaag Syriers die wachten op boot naar Griekenland: "Duitsland minder populair vanwege drukte. Velen nu naar Oostenrijk, NL &Zweden" reageer retweet
Waarom zou je nou zo'n belachelijke scheiding maken tussen autochtone en allochtone inwoners van Nederland? Over een aantal decennia is dat toch zo'n mengelmoes dat dat niet meer terug te vinden is wie nou een autochtone inwoner is en wie allochtoon. Het roept alleen maar weerstand op.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:14 schreef BlauweSporttas het volgende:
Vind Pechtold ondertussen zijn principes nog steeds belangrijker dan de autochtone inwoners van Nederland?
Nee toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef Japie77 het volgende:
Over een aantal decennia is dat toch zo'n mengelmoes dat dat niet meer terug te vinden is wie nou een autochtone inwoner is en wie allochtoon.
Was mijn reactie op jouw iets wat bange Nee toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:35 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Je geniet er van zo te lezen ?
Ja leuk he zo'n forum, lekker met elkaar pratenquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was mijn reactie op jouw iets wat bange Nee toch?
Maar zou je dat erg vinden?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:41 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Ja leuk he zo'n forum, lekker met elkaar praten
Interculturele huwelijken komen toch juist niet zoveel voor? Hoeveel Turken trouwen met een Marokkaanse? Hoeveel Afghanen straks met een sub-Sahara Afrikaanse? Een Marokkaan met een sub-Sahara Afrikaanse?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zou je nou zo'n belachelijke scheiding maken tussen autochtone en allochtone inwoners van Nederland? Over een aantal decennia is dat toch zo'n mengelmoes dat dat niet meer terug te vinden is wie nou een autochtone inwoner is en wie allochtoon. Het roept alleen maar weerstand op.
Je kunt je beter richten op degene die deze maatschappij echt naar de knoppen helpen. Namelijk de 1%.
1700 was dat, 100 meer dan de week daarvoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:45 schreef Confetti het volgende:
De toestroom van vorige week wordt ook angst vallend stil gehouden. Een klein gerucht in die enorme stroom kan voor ons zo een recordweek betekenen. Een trein naar Nederland is zo gepakt.
Denk dat Pechtold ooit nog weleens kaalgeschoren op een strontkar door het land gereden gaat worden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:14 schreef BlauweSporttas het volgende:
Vind Pechtold ondertussen zijn principes nog steeds belangrijker dan de autochtone inwoners van Nederland?
Kom eens met inhoudelijk commentaar.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt dat die mensen geen vluchtelingen zijn.
Jouw mening doet er echter niet toe. Je kan je riedeltje eindeloos blijven herhalen, maar Nederland vangt die mensen toch wel op.
Het einde van ons volk. Huiveringwekkend dat landverraders die dit toejuichen en stimuleren niet keihard worden aangepakt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zou je nou zo'n belachelijke scheiding maken tussen autochtone en allochtone inwoners van Nederland? Over een aantal decennia is dat toch zo'n mengelmoes dat dat niet meer terug te vinden is wie nou een autochtone inwoner is en wie allochtoon. Het roept alleen maar weerstand op.
Je kunt je beter richten op degene die deze maatschappij echt naar de knoppen helpen. Namelijk de 1%.
Juist daarom is het waanzinnig dat er nog steeds geen grenscontroles zijn. Grensposten en hekken zijn binnen een maand gebouwd. Vervolgens is het een kwestie van tijd voordat er vaste grensposten zijn (Eurofielen hebben in bijvoorbeeld Kerkrade gebouwen OP de grens gezet wat een groot probleem is voor grenscontroles, wat alleen door sloop opgelost kan worden).quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:45 schreef Confetti het volgende:
De toestroom van vorige week wordt ook angst vallend stil gehouden. Een klein gerucht in die enorme stroom kan voor ons zo een recordweek betekenen. Een trein naar Nederland is zo gepakt.
"Klimaatvluchteling", dat is toch het meest bespottelijke wat links kan bedenken? Waarom heeft GroenLinks zoveel invloed en de PVV zo weinig? Dat kan alleen maar komen door de linkse media, de briljante strategen bij GroenLinks en het gebrek aan strategisch inzicht bij de PVV.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dan weet je waar een partij zoals D66 dus rekening mee houdt. Ik heb het Pechtold nog horen zeggen in laatste vluchtelingendebat. Andere partijen houden nog in het geheel rekening met het fenomeen klimaatvluchteling dat op de iets langere termijn mee gaat spelen. De bevolking is wrs nog nagenoeg onwetend.
Kapitaal is vluchtig. Als je hen gaat pesten met vermogensbelastingen, vluchten die gewoon naar het buitenland en nemen ze hun kapitaal mee. Dan blijft er alleen armoede over.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef Japie77 het volgende:
Dat gebeurt al. Steeds meer kapitaalkrachtige hoogopgeleide Nederlanders emigreren vanwege overbevolking, de multiculturele samenleving en de hoge belastingen. En wat er voor terugkomt zijn Afrikanen met een gemiddeld IQ van 85. Daar gaan we kapot aan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:48 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kapitaal is vluchtig. Als je hen gaat pesten met vermogensbelastingen, vluchten die gewoon naar het buitenland en nemen ze hun kapitaal mee. Dan blijft er alleen armoede over.
Tja, geef ze maar eens ongelijk. Als ik het geld heb, vertrok ik ook uit dit superdiverse land. De hoop van het Nederlandse volk ligt in de handen van Wilders.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat gebeurt al. Steeds meer kapitaalkrachtige hoogopgeleide Nederlanders emigreren vanwege overbevolking, de multiculturele samenleving en de hoge belastingen. En wat er voor terugkomt zijn Afrikanen met een gemiddeld IQ van 85. Daar gaan we kapot aan.
Waar zou je dan heen gaan waar het niet zo divers is?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:53 schreef berko13 het volgende:
[..]
Tja, geef ze maar eens ongelijk. Als ik het geld heb, vertrok ik ook uit dit superdiverse land. De hoop van het Nederlandse volk ligt in de handen van Wilders.
Het meest verwijtbaar is de Nederlandse overheid die het volk niet beschermt tegen deze indringers en bewust verzuimt de grenzen te bewaken, notabene een kerntaak van de overheid.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:53 schreef berko13 het volgende:
[..]
Tja, geef ze maar eens ongelijk. Als ik het geld heb, vertrok ik ook uit dit superdiverse land. De hoop van het Nederlandse volk ligt in de handen van Wilders.
quote:Massale vechtpartij in asielcentrum in Arendonk
In een opvangcentrum voor asielzoekers in Arendonk in de Antwerpse Kempen zijn vanmiddag zowat 60 à 70 bewoners met elkaar slaags geraakt bij een banaal incident tijdens het middagmaal. Dat is vernomen bij de directie. Er vielen geen gewonden, al werd wel één medewerkster van het asielcentrum voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Intussen is de rust teruggekeerd.
"De aanleiding was iets vrij onnozel, maar het conflict groeide snel uit tot een collectief gebeuren", vertelt directeur Joan Ramakers. "We hebben de politie verwittigd en die is gelukkig meteen met acht combi's ter plaatse gekomen. Het personeel heeft zes betrokkenen geïdentificeerd die dingen deden die echt niet door de beugel konden, zij werden tot nader order verwijderd. We moeten immers laten zien dat we geweld absoluut niet tolereren."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)um-in-Arendonk.dhtml
Vrijwel elk land buiten Nederland is niet zo gevaarlijk multicultureel behalve Zweden. Dit komt door de overbevolking. Ook in Duitsland zijn helaas veel te veel niet-westerse mensen, maar daar zijn nog redelijk ruimte gebieden met alleen Duitsers. Maar Oost-Europa is nog Europees.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar zou je dan heen gaan waar het niet zo divers is?
Misschien wat voor jou om heen te gaan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vrijwel elk land buiten Nederland is niet zo gevaarlijk multicultureel behalve Zweden. Dit komt door de overbevolking. Ook in Duitsland zijn helaas veel te veel niet-westerse mensen, maar daar zijn nog redelijk ruimte gebieden met alleen Duitsers. Maar Oost-Europa is nog Europees.
Wat wil jij nou met dit bericht?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou met dit soort berichten?
Ze zijn relevant en laten zien dat we hier niet met vluchtelingen maar met tuig te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat wil je nou met dit soort berichten?
Dat vraag ik je net...quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wat wil jij nou met dit bericht?![]()
Ik wacht tot de PVV (of een opvolger) de absolute meerderheid heb en dan wordt het afrekenen. Vluchten kan altijd nog.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien wat voor jou om heen te gaan?
Er gaan dagelijks genoeg mensen met elkaar op de vuist...quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze zijn relevant en laten zien dat we hier niet met vluchtelingen maar met tuig te maken hebben.
Ook vannacht zijn de bezetters met elkaar op de vuist gegaan in Nijmegen: http://www.gelderlander.n(...)eumensoord-1.5401307
Belachelijk dat het woord "vluchtelingen" wordt gebruikt in dit soort artikelen. Dat toont pijnlijk aan hoe laag het niveau van de journalistiek is.
Wat bedoel je met afrekenen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wacht tot de PVV (of een opvolger) de absolute meerderheid heb en dan wordt het afrekenen. Vluchten kan altijd nog.
Als je ergens te gast bent, dan dien je je voorbeeldig te gedragen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er gaan dagelijks genoeg mensen met elkaar op de vuist...
Uhh.. Mja...quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je ergens te gast bent, dan dien je je voorbeeldig te gedragen.
En Nederlanders gaan heel weinig op de vuist in vergelijking met het tuig dat we importeren.
Oeh spannend. Klinkt net als een dreigement.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat merk je vanzelf als het zo ver is.
Mensen die illegaal een land binnen dringen, eisen gaan stellen en ook nog op de vuist gaan is gewoon tuig hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh.. Mja...
Het zou wel fijn zijn als je ze niet allemaal tuig zou noemen eigenlijk.
Maar wat ga je precies afrekenen dan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen die illegaal een land binnen dringen, eisen gaan stellen en ook nog op de vuist gaan is gewoon tuig hoor.
Een van de zaken waar een tribunaal voor moet komen is de misdaad dat in Nederland bewust de grenzen niet meer bewaakt worden. Daardoor komt dat tuig ons land binnen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar wat ga je precies afrekenen dan?
En dat ga jij regelen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een van de zaken waar een tribunaal voor moet komen is de misdaad dat in Nederland bewust de grenzen niet meer bewaakt worden. Daardoor komt dat tuig ons land binnen.
Nou Jan, dan ligt zondag in de Kuip een ware uitdaging voor je om iedereen aan te spreken die zich niet netjes gedraagt als zijnde gast in stadion Feyenoord.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je ergens te gast bent, dan dien je je voorbeeldig te gedragen.
En Nederlanders gaan heel weinig op de vuist in vergelijking met het tuig dat we importeren.
Waar haal je dit soort onzin vandaan? Als er een land niet overbevolkt is dan is het zweden wel. Nederland is letterlijk 20 keer zo dicht bevolkt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vrijwel elk land buiten Nederland is niet zo gevaarlijk multicultureel behalve Zweden. Dit komt door de overbevolking. Ook in Duitsland zijn helaas veel te veel niet-westerse mensen, maar daar zijn nog redelijk ruimte gebieden met alleen Duitsers. Maar Oost-Europa is nog Europees.
Dat gebeurt door ordediensten en politie, en wordt ook keihard aangepakt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou Jan, dan ligt zondag in de Kuip een ware uitdaging voor je om iedereen aan te spreken die zich niet netjes gedraagt als zijnde gast in stadion Feyenoord.
Hoezo? Zijn toch geen moeilijke vragen die ik stel. Jij geeft aan te wachten en dan te gaan afrekenen...quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ga niet verder in op jouw puberale reacties.
Katholiek villawijkje in Warschau FTWquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar zou je dan heen gaan waar het niet zo divers is?
Ik heb het wat ongelukkig geformuleerd.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar haal je dit soort onzin vandaan? Als er een land niet overbevolkt is dan is het zweden wel. Nederland is letterlijk 20 keer zo dicht bevolkt.
Jij wilt graag een dictatuurquote:Op dinsdag 3 november 2015 23:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wacht tot de PVV (of een opvolger) de absolute meerderheid heb en dan wordt het afrekenen. Vluchten kan altijd nog.
Zelfs een arme wijk in Warschau, vol met oude flats, is zo monocultureel als het maar kan. En keurig netjes ook. Dat laat mooi zien dat Vogelaarwijken niet verpest zijn door verkeerde huizen maar door verkeerde mensen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:09 schreef berko13 het volgende:
[..]
Katholiek villawijkje in Warschau FTW
quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat gebeurt door ordediensten en politie, en wordt ook keihard aangepakt.
Turkije momenteel weer, doet veel goeds met de persvrijheid en individuele rechten ja ...quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn genoeg democratieën waar een partij (tijdelijk) de absolute meerderheid heeft.
Ik heb het over illegalen, mensen die ons land binnen dringen en asiel op komen eisen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]Heb je wel eens een stadion van binnen gezien?
Oh ja, mensen die op zaterdag avond te gast zijn in de horeca, dat vind je zeker ook een groot schandaal? Kun je nagaan, met een mannetje of 600 een paar uurtjes bij elkaar, en dat lukt ons al niet zonder knokken.
Ga jij je nog maar eens verdiepen in het verschil tussen democratie en dictatuur.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Turkije momenteel weer, doet veel goeds met de persvrijheid en individuele rechten ja ...
Je haalt zelf ook de hele tijd andere groepen er bij?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb het over illegalen, mensen die ons land binnen dringen en asiel op komen eisen.
Dat ik het van de zotte vind dat zij met elkaar knokken zegt niets over wat ik vind van anderen. Andere groepen er bij halen is onzinnig en kinderachtig.
inb4 'ja maar'quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]Heb je wel eens een stadion van binnen gezien?
Oh ja, mensen die op zaterdag avond te gast zijn in de horeca, dat vind je zeker ook een groot schandaal? Kun je nagaan, met een mannetje of 600 een paar uurtjes bij elkaar, en dat lukt ons al niet zonder knokken.
quote:Vluchtelingen op Britse legerbasis op Cyprus dreigen zelfmoord te plegen
Een groep van 114 bootvluchtelingen is op weg naar Europa gestrand op een Britse legerbasis op Cyprus. De Britse autoriteiten verzekeren dat ze de situatie zo snel mogelijk willen oplossen, maar de onrust onder de voornamelijk Syrische asielzoekers neemt toe. Inmiddels zijn tenten in brand gestoken en hebben vluchtelingen zichzelf verwond of gedreigd zelfmoord te plegen. De Britse overheid wil de vluchtelingen niet opvangen in Groot-Brittannië uit vrees dat de legerbasissen op Cyprus een nieuwe migratieroute worden.
"We zijn hier per ongeluk terechtgekomen om aan de oorlog te ontsnappen", citeert The Guardian een audioboodschap van een jonge Syrische vrouw.
"Ik ben twaalf jaar. We zitten hier in onze tenten en we hebben het koud en we mogen onze tent niet verlaten. Alstublief, help ons", verklaart een meisje.
"Als in een gevangenis"
The Guardian kreeg foto's, video's en geluidsopnames in handen. Zo is te zien hoe een man ermee dreigt zichzelf te verhangen alvorens Britse agenten ingrijpen. Een andere man is te zien met een gezicht vol bloed nadat hij zichzelf snijwonden toebracht.
Leden van de groep van 114 die vorige maand op Cyprus landden, met onder hen 28 kinderen, smeken vrijgelaten te worden uit Dhekelia, één van de twee soevereine Britse militaire basissen op Cyprus. "Ze tellen ons elke dag, alsof we in een gevangenis zitten. Ik kan het niet meer verdragen", verklaart een vrouw.
In een andere video is een groep mensen te zien die protesteert bij een hoog hek. Eén man zit er bovenop en roept: "Laat ons vertrekken". Een andere man roept: "We zijn mensen, geen dieren". Voorbije zaterdag hebben de vluchtelingen enkele tenten in brand gestoken. De meeste vluchtelingen zijn Syriërs, maar er zijn ook Palestijnen en Libanezen bij.
Al 17 jaar
De krant brengt in herinnering dat het niet de eerste groep vluchtelingen is die op de basis Dhekelia terecht is gekomen. In 1998 kwamen er 67 Iraakse en Syrische Koerden aan wal. Die groep zit zeventien jaar later nog altijd op de basis. Door de aparte status van Dhekelia kunnen ze niet verder.
De huidige groep kwam twee weken geleden aan. De vluchtelingen werden na drie dagen te hebben rondgedobberd van zee gered door de Cypriotische politie. Omdat ze in het gebied van de legerbasis waren, werden ze daar aan land gebracht. "We kregen te horen dat we binnen vijf dagen weg zouden kunnen om asiel aan te vragen", vertelde een Syriër. "Maar we zijn er nog steeds".
Britten verantwoordelijk
Cyprus heeft beloofd de asielaanvragen te zullen verwerken van alle vluchtelingen en migranten die op de basis verblijven. Nochtans oordelen de Verenigde Naties dat dit de taak van Groot-Brittannië is. Volgens een overeenkomst tussen Groot-Brittannië uit 2003 zijn de asielzoekers die direct op één van de twee militaire basissen aankomen de verantwoordelijkheid van Groot-Brittannië en moeten ze beroep kunnen doen op diensten in Cyprus. Dat laatste op kosten van de Britten.
"Geen nieuwe migratieroute"
Het Britse ministerie van Defensie stelt nauw samen te werken met de Cypriotische autoriteiten om het probleem te verhelpen. Wat de Britten betreft komen de Syriërs, Palestijnen en Libanezen hun land in elk geval niet in. "De regering zal niet toestaan dat op Cyprus een nieuwe migratieroute naar Groot-Brittannië wordt geopend", aldus een woordvoerder van premier Cameron.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oord-te-plegen.dhtml
Ja, en ik vraag me dus af waar je dit nu vandaan haalt. Als ik het nieuws over Zweden van het laatste jaar bekijk zie ik daar eerlijk gezegd niets van.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb het wat ongelukkig geformuleerd.
Zweden is helemaal overspoeld door tuig, de overheid is op tientallen plaatsen de controle kwijt.
Op papier is Hongarije een democratie, in de praktijk is Orban met zijn partij alleenheerser. Dat een partij de absolute meerderheid heeft is misschien nog wel slechter dan een dictatuur.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ga jij je nog maar eens verdiepen in het verschil tussen democratie en dictatuur.
Nee, je zegt dat wanneer je ergens te gast bent, je als een gast dient te gedragen. Daar speelde ik op in. Zij vechten in elk geval nog met elkaar, en niet tegen Nederlanders. Wat dat betreft zijn zij fatsoenlijker dan een deel van onze autochtone gasten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb het over illegalen, mensen die ons land binnen dringen en asiel op komen eisen.
Dat ik het van de zotte vind dat zij met elkaar knokken zegt niets over wat ik vind van anderen. Andere groepen er bij halen is onzinnig en kinderachtig.
De msm zwijgen het onderwerp dood.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me dus af waar je dit nu vandaan haalt. Als ik het nieuws over Zweden van het laatste jaar bekijk zie ik daar eerlijk gezegd niets van.
Bij mijn beste weten gaat het allemaal prima in Zweden.
Hiermee laat je in ieder geval zien dat je inziet dat een absolute meerderheid en een dictatuur twee verschillende zaken zijn. Als een probleem groot genoeg wordt, zoals de invasie van illegalen waar niets tegen wordt gedaan, dan wordt er vanzelf één partij zo groot dat er een absolute meerderheid komt. Oplossing: Echte democratie door middel van referenda. Als de Nederlander het voor het zeggen krijgt, dan zijn de grenzen direct dicht.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Op papier is Hongarije een democratie, in de praktijk is Orban met zijn partij alleenheerser. Dat een partij de absolute meerderheid heeft is misschien nog wel slechter dan een dictatuur.
Ons volk????? Er is helemaal geen ons volk jan lul. Jij spuit hier nazigedachten uit met je ons volk. Dus wie is er dan een landverader?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het einde van ons volk. Huiveringwekkend dat landverraders die dit toejuichen en stimuleren niet keihard worden aangepakt.
nazigedachtenquote:Op woensdag 4 november 2015 00:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ons volk????? Er is helemaal geen ons volk jan lul. Jij spuit hier nazigedachten uit met je ons volk. Dus wie is er dan een landverader?
Nee dat gelul over ONS VOLK. Dat zijn nazigedachten. Even in de context plaatsen. Ik heb het over de onvermijdelijke vermenging van culturen en rassen en dan begin jij over ONS VOLK en landveraders etc.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
nazigedachten![]()
Dus de invasie van illegalen aan willen pakken, wat de meerderheid van de Nederlanders wil, is een nazigedachte
Heb je er weer zo één die mensen gelijk een nazi noemt als ze opkomen voor hun eigen volk.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ons volk????? Er is helemaal geen ons volk jan lul. Jij spuit hier nazigedachten uit met je ons volk. Dus wie is er dan een landverader?
quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Jan wil 'afrekenen' met landgenoten met een andere mening.
Oké dan.
Nee tijdens WO2 zat je bij het verzet als je juist tegen het gedachtegoed was dat een bepaald ras of volk beter was dan een ander ras.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Heb je er weer zo één die mensen gelijk een nazi noemt als ze opkomen voor hun eigen volk.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat je bij het verzet tegen de nazi's als je opkwam voor je eigen volk.
Er was zelfs een verzetskrant genaamd 'Ons Volk':
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ons_Volk_%28verzetskrant%29
Het hele zooitje lijkt wel in herhaling te vallen. Met de voorstanders van het vluchtelingenbeleid als de NSB'ers en de tegenstanders als het verzet.
Jij ziet het helemaal verkeerd. Ons land wordt bezet door een migranteninvasie, waarvan de meesten gewoon ordinaire gelukszoekers zijn die niets aan ons land bij willen dragen maar er zelf wel graag op vooruit willen gaan. Dat soort mensen kosten fortuinen die ons land niet kan betalen. Ze helpen ons land zo de verdoemenis in.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee tijdens WO2 zat je bij het verzet als je juist tegen het gedachtegoed was dat een bepaald ras of volk beter was dan een ander ras.
Jij bent er toch tegen dat er allemaal joden, moslims of syriers naar Nederland komen of niet? Jij bent hier de NSB-er en ik het verzet.
Dat belachelijke gelul over ONS VOLK. Simpel, dom en ook nog eens tevergeefs aangezien alle volken en culturen gemixt zullen gaan worden in de toekomst. Wees geen dinosaur! Ga mee met de flow van het leven.
Dus dit is jouw geheime agenda?quote:Op woensdag 4 november 2015 00:37 schreef Japie77 het volgende:
Dat belachelijke gelul over ONS VOLK. Simpel, dom en ook nog eens tevergeefs aangezien alle volken en culturen gemixt zullen gaan worden in de toekomst. Wees geen dinosaur! Ga mee met de flow van het leven.
Dat valt vies tegen hoor, dat verzet. Een paar doorgesnoven gasten bij vergaderingen en vuurwerkbommetjes gooien naar een AZC. Nou, echt iets waar generaties later nog over gesproken wordt.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij ziet het helemaal verkeerd. Ons land wordt bezet door een migranteninvasie, waarvan de meesten gewoon ordinaire gelukszoekers zijn die niets aan ons land bij willen dragen maar er wel zelf graag op vooruit willen gaan. Dat soort mensen kosten fortuinen die ons land niet kan betalen. Ze helpen ons land zo de verdoemenis in.
Je kunt dit wel degelijk vergelijken met nazi's. Degenen die dat inzien komen in verzet, de anderen laten het allemaal toe en helpen ze het liefst nog, als een stel echte NSB'ers.
Nee jij ziet het helemaal verkeerd. Ik zal het even voor je uitspellen: VLUCHTELINGEN ZIJN NIET DE OORZAAK VAN AL ONZE PROBLEMEN! De oorzaken van onze problemen liggen op hele andere vlakken. En dan vooral het financieel systeem wat gewoon een piramidespel is en de miljarden die door multinationals weg gehouden worden door belastingontwijking. Het geld dat de staat aan die paar vluchtelingen betaald is helemaal niks vergeleken met die andere problemen.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij ziet het helemaal verkeerd. Ons land wordt bezet door een migranteninvasie, waarvan de meesten gewoon ordinaire gelukszoekers zijn die niets aan ons land bij willen dragen maar er wel zelf graag op vooruit willen gaan. Dat soort mensen kosten fortuinen die ons land niet kan betalen. Ze helpen ons land zo de verdoemenis in.
Je kunt dit wel degelijk vergelijken met nazi's. Degenen die dat inzien komen in verzet, de anderen laten het allemaal toe en helpen ze het liefst nog, als een stel echte NSB'ers.
Dat is dan ook geen verzet. Dat is gewoon ordinair geweldplegen. Verzet doe je op andere manieren, zoals voor een tegengeluid stemmen of je stem laten horen bij bijeenkomsten.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen hoor, dat verzet. Een paar doorgesnoven gasten bij vergaderingen en vuurwerkbommetjes gooien naar een AZC. Nou, echt iets waar generaties later nog over gesproken wordt.
Ja want Nederland is het enige veilige land ter wereld.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee jij ziet het helemaal verkeerd. Ik zal het even voor je uitspellen: VLUCHTELINGEN ZIJN NIET DE OORZAAK VAN AL ONZE PROBLEMEN! De oorzaken van onze problemen liggen op hele andere vlakken. En dan vooral het financieel systeem wat gewoon een piramidespel is en de miljarden die door multinationals weg gehouden worden door belastingontwijking. Het geld dat de staat aan die paar vluchtelingen betaald is helemaal niks vergeleken met die andere problemen.
Komt bij dat als jij of ik in Syrie hadden geleefd we ook naar Nederland waren gevlucht met hoop op een beter leven. Heel begrijpelijk en terecht wat die mensen doen.
Dus richt je frustratie op degene waar het echt op gericht moet worden. Bankiers, Multinationals en politici die er geen fuck aan doen.
Toch raar dat in de jaren 90 het land totaal niet ontwricht was, toen er zo'n 100K per jaar binnenkwamen. Ging zelfs economisch gezien erg goed met Nederland. Daarom gaan die paar tienduizend ons echt niet failliet maken. Zulke dingen staan misschien op facebook, maar die boodschappen worden alleen maar verspreid met het doel nog meer haat te zaaien.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja want Nederland is het enige veilige land ter wereld.
Genoeg andere plekken om heen te gaan. Als je hierheen komt ben je gewoon een ordinaire gelukszoeker. En het gaat overigens niet eens meer om Syriërs, zo'n beetje heel het Midden-Oosten en Afrika zijn hierheen aan het vluchten. Het is gewoon een migranteninvasie, niet meer, niet minder.
De jaren 90 waren niets vergeleken met nu. Op dit moment is de grootste volksverhuizing sinds de Tweede Wereldoorlog aan de gang, die overigens ook nog eens lang niet over is. Je onderschat het hele probleem blijkbaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toch raar dat in de jaren 90 het land totaal niet ontwricht was, toen er zo'n 100K per jaar binnenkwamen. Ging zelfs economisch gezien erg goed met Nederland. Daarom gaan die paar tienduizend ons echt niet failliet maken. Zulke dingen staan misschien op facebook, maar die boodschappen worden alleen maar verspreid met het doel nog meer haat te zaaien.
Waarom konden we wel in de jaren 90 met gemak meer mensen kwijt, terwijl jij zegt dat die mensen ons nu fortuinen kosten die wij niet kunnen betalen?quote:Op woensdag 4 november 2015 00:54 schreef Infection het volgende:
[..]
De jaren 90 waren niets vergeleken met nu. Op dit moment is de grootste volksverhuizing sinds de Tweede Wereldoorlog aan de gang, die overigens ook nog eens lang niet over is. Je onderschat het hele probleem blijkbaar.
In de negentiger jaren was het opvangen van vluchtelingen nog enigszins opvang in de eigen regio. Iets waar nu geen sprake van is.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom konden we wel in de jaren 90 met gemak meer mensen kwijt, terwijl jij zegt dat die mensen ons nu fortuinen kosten die wij niet kunnen betalen?
Dat vind ik raar, ook omdat je nu opeens zoveel expertise blijkt te hebben dat je voor het gemak maar de pet van de minister van financiën opzet
Dus daarom konden we er toen 100K per jaar financieel en praktisch aan, en nu niet? Het wordt steeds gekker. Straks ligt het nog aan de weersomstandigheden in het land van herkomst, die toen anders waren.quote:Op woensdag 4 november 2015 01:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de negentiger jaren was het opvangen van vluchtelingen nog enigszins opvang in de eigen regio. Iets waar nu geen sprake van is.
Het gaat over de lange termijn. Deze 'invasie' is nog lang niet ten einde. Overigens gaat het ook niet alleen om de kosten, maar het algehele plaatje. Kijk wat voor problemen het nu al met zich meebrengt. Geweldplegingen tussen voor en tegenstanders, vluchtelingen die onderling op de vuist gaan, auto's van ambtenaren die in brand gestoken worden, etc. En dat is nog maar het begin.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom konden we wel in de jaren 90 met gemak meer mensen kwijt, terwijl jij zegt dat die mensen ons nu fortuinen kosten die wij niet kunnen betalen?
Dat vind ik raar, ook omdat je nu opeens zoveel expertise blijkt te hebben dat je voor het gemak maar de pet van de minister van financiën opzet
Ten eerste was het hoogste aantal wat toen in een jaar binnenkwam 53.000.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toch raar dat in de jaren 90 het land totaal niet ontwricht was, toen er zo'n 100K per jaar binnenkwamen. Ging zelfs economisch gezien erg goed met Nederland. Daarom gaan die paar tienduizend ons echt niet failliet maken. Zulke dingen staan misschien op facebook, maar die boodschappen worden alleen maar verspreid met het doel nog meer haat te zaaien.
Als Duitsland als bliksemafleider fungeert, prima toch? Daar lopen ze nu ook al op het tandvlees, dus de dag dat drastische maatregelen genomen moeten worden komt toch naderbij.quote:Op woensdag 4 november 2015 01:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Het gaat over de lange termijn. Deze 'invasie' is nog lang niet ten einde. Overigens gaat het ook niet alleen om de kosten, maar het algehele plaatje. Kijk wat voor problemen het nu al met zich meebrengt. Geweldplegingen tussen voor en tegenstanders, vluchtelingen die onderling op de vuist gaan, auto's van ambtenaren die in brand gestoken worden, etc. En dat is nog maar het begin.
Als er niets gaat veranderen aan het hele beleid en de grenzen wagenwijd open blijven staan, dan neemt de kans op een eventueel uiteenvallen van de EU of een burgeroorlog alleen maar toe.
Dat is natuurlijk wel het uiterste scenario, maar dat kan zomaar werkelijkheid worden.
In principe kunnen we het ook aan. Desnoods vordert de overheid nog wat leegstaande gebouwen of gymzalen. En daarna kan de overheid altijd nog wat rommelen met sociale huurwoningen, studentenwoningen en seniorenwoningen. We kunnen het aan, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2015 01:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus daarom konden we er toen 100K per jaar financieel en praktisch aan, en nu niet? Het wordt steeds gekker. Straks ligt het nog aan de weersomstandigheden in het land van herkomst, die toen anders waren.
En dat is dan ook het enige punt van mijn post waar je op in gaat.....quote:Op woensdag 4 november 2015 00:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja want Nederland is het enige veilige land ter wereld.
Genoeg andere plekken om heen te gaan. Als je hierheen komt ben je gewoon een ordinaire gelukszoeker. En het gaat overigens niet eens meer om Syriërs, zo'n beetje heel het Midden-Oosten en Afrika zijn hierheen aan het vluchten. Het is gewoon een migranteninvasie, niet meer, niet minder.
Wanneer heb ik gezegd dat zij de oorzaak zijn van alle problemen in mijn leven?quote:Op woensdag 4 november 2015 01:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat is dan ook het enige punt van mijn post waar je op in gaat.....
Nog maar een keer vragen dan: Denk je nou serieus dat een paar vluchtelingen in Nederland HET probleem is van alle problemen in jouw leventje? Ben je echt zo dom dat je dat denkt? Waar komt die gedachte vandaan?
Kijk eens naar buiten vent. Culturen en rassen mengen niet maar leven naast elkaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 00:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat gelul over ONS VOLK. Dat zijn nazigedachten. Even in de context plaatsen. Ik heb het over de onvermijdelijke vermenging van culturen en rassen en dan begin jij over ONS VOLK en landveraders etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |