Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"quote:Op maandag 2 november 2015 07:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan nog, ik denk altijd maar zo: het ergste wat er kan gebeuren als we I bij ons in bed nemen, is dat hij leert dat we er voor hem zijn als hij ons nodig heeft. Kan ik mee leven..
Bijzonder is dat, dat mensen bang zijn dat je je kind iets verkeerds mee heeft als je hem/haar troost of aandacht geeft.quote:Op maandag 2 november 2015 20:33 schreef twist02 het volgende:
Wilde nog even reageren op deze:
[..]
Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"
Ik: "Maar dat ik er even naartoe ga, wil niet meteen zeggen dat mijn baby niet hoeft te slapen / dat ik 'r meteen uit bed vis / dat ze d'r zin krijgt / dat zij de dienst uitmaakt ofzo hè?" Dat idee krijg ik namelijk vaak, dat mensen dat denken...
Hij: "Ja, maar daar leer je je kind dus mee dat als ze huilen, dat er dan altijd wel iemand naar ze toe komt!"
Ik: "Uhm ja, dat is ook wel iets wat ik ze mee wil geven eigenlijk...dat er altijd iemand voor ze is als ze ergens om moeten huilen. Als baby, maar ook later. Wat is er dan precies slecht aan om je kind dat te leren?"
Nog nooit iemand zo letterlijk met z'n bek vol tanden gezien!
Hahahaquote:Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:
Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik ga het zeker terugkoppelen naar het kdv.
Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
+1 op het leren hier trouwens! Kennis overdracht is geweldig, maar praktijk ervaringen zijn goud waard!quote:Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Pedagoog represent!
Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hierMaar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
Pedagoog presentquote:Op maandag 2 november 2015 20:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hahahavolgens mij zitten hier zelfs wat psychologen* / pedagogen / etc. Mocht-ie gevoelig zijn voor titels
*Minimaal eentje
Dit! Ik voel me als moeder nu echt superrelaxt. Ik heb hier echt geleerd mijn eigen gevoel te volgen en dat voelt zo goed.quote:Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Pedagoog represent!
Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hierMaar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was (quote:Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:
Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik ga het zeker terugkoppelen naar het kdv.
Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
Dat precies.quote:Op maandag 2 november 2015 21:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was (), maar ik kan dan gewoon aangeven dat ik dat niet wil en dan is alles prima verder; ze respecteren de ouders volledig. En ze hadden in de tijd dat mijn kind bij die groep zat een heel lieve stagiaire ook, die op een gegeven moment anderhalf uur met I in haar armen zat 'omdat ze zo lief bij me in slaap was gevallen en ik haar niet wakker wilde maken'. Nouja, even een verhaaltje om aan te geven dat er ook veel wel goede kdv-leidsters zijn (naast GM en Room enzo
).
Sneu hè? Baby's zijn niets anders dan oprecht in hun emoties, en dan gaan wij daar met ons 'verpeste' grotenensenbrein allemaal negatieve betekenissen achter zoeken.quote:Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:
Dat laatste stukje breekt mijn hart Spring.![]()
Fap.
Klopt. Ze heeft idd een vrij negatief beeld. Interpreteert dingen ook negatief.quote:Op maandag 2 november 2015 22:20 schreef Franny_G het volgende:
Spring, het zegt wel iets over het mensbeeld van die vrouw, denk ik. Ik heb als gereformeerd meisje geleerd dat ieder mens geneigd is tot kwaad, en dat onschuldige kindjes niet bestaan. Misschien is dat bij sommige mensen in hun dna gaan zitten of zo, en hebben ze niet meer door dat dit een nogal bijzondere kijk op de mensheid is..
+1quote:Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:
Dat laatste stukje breekt mijn hart Spring.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: het ergste is nog wel dat die 'laten huilen' aanpak uiteindelijk wel 'werkt', als in: uiteindelijk stopt de baby inderdaad steeds sneller met huilen... Heb ook al meerdere malen proberen uit te leggen dat dat is omdat ze dan 'leren' (learned helplessness) dat er toch niemand komt, maar dat de baby nog net zoveel stress ervaart (ook al huilt hij/zij niet).
Maar dat is dan 'die slappe aanpak van tegenwoordig'...
[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 02-11-2015 22:34:29 ]
Wat erg!quote:Op maandag 2 november 2015 22:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat precies.
En over dat laten huilen verschillen een kennis/vriendin (iets half ertussen in of zo) zo verschrikkelijk van mening. Zij vertelt altijd heel trots dat haar zoontje haar al met zes weken manipuleerde. Want hij huilde in zn bedje, zij kwam, hij stopte en begon te lachen, en zodra ze weg liep begon ie weer te huilen. 'Oh maar wacht eens mannetje', had ze toen gedacht. 'Ik heb jou door, hier tuin ik niet in!' En ze heeft m laten huilen omdat ie haar bespeelde.
Het komt gewoon niet in dr op dat ie gewoon oprecht blij was als ze bij m was en oprecht verdrietig als ze weer weg ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh! Wij hebben ook al Lilo & Stitch gekeken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:27 schreef Krisvc het volgende:
Kun je te vroeg met Disney beginnen? L. en ik hebben net Hakuna Matata meegeswingd.
Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:03 schreef pinquit het volgende:
Team Zombie meldt!
Wat zou het toch fijn zijn als babys af en toe in een noodsituatie konden praten he
Volgens mij zou je ook heel vreemd staan te kijken als er ineens een "Het zou mij plezieren als u mijn bevallige bips in die stoel daar bij het raam zou parkeren. Ik zou dan zo goed naar buiten kunnen kijken dat ik overweeg te stoppen met de longen uit mijn lijf te schreeuwen. Dank u moeder".quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:44 schreef twist02 het volgende:
Mnohh Spring!Van tv misschien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze deed ook musicals
ti amo più di ieri ma meno di domani
Serieus?quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Van tv misschien?
Ze deed ook musicals
Ik ook.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:15 schreef Skoap het volgende:
Spring
Hier heeft F de eerste prikjes gehad. Ik heb het met L al vaak zat mee gemaakt natuurlijk, maar ik blijf het zielig vinden.
Hij is 4.6 kilo en 54cm, dat gaat dus goed.
Ja en dan zijn (weer) ze stil en dan komt er nog 1. Dat vind ik nog het zieligste...quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Ik ook. Ze vond de arts hartstikke leuk en was heel enthousiast naar r aan het lachen. Tot ze er die prik in jaste.
Dat lijkt me normaal hoor! kan je hem helemaal niet wegleggen? Kan je 'm in de drager doen terwijl je je eigen ding doet? Of je legt hem op het aankleedkussen terwijl je zelf onder de douche staat/ op de wc zit. Over n paar weken kan ie met zn handjes spelen terwijl ie in n wipstoeltje zit, dan heb je meteen meer tijd!quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Sillie gefeliciteerd! Mooie stoere naam!
Bohh gisteren waren de krampjes weg en heeft ie niet gespuugd. Dus ik dacht, recht op houden helpt. Vanochtend gevoed, 2 uur later komt er een plens uit! Kwam zelfs uit zijn neus. Ik zat helemaalG. lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft daarna nog een paar keer flink gespuugd
Morgen ga ik naar het babycafe, daar zit ook een LK. Kijken of zij tips heeft. En ik schaam me dood om dit te zeggen, maar ik begin tegen de borstvoeding op te zien. En waarom, geen idee. Ik produceer genoeg, hij drinkt goed en groeit als kool. Maar als ik hem vast heb, is hij alleen maar aan het zoeken ofschoon hij geen honger heeft. Hij wil graag aangelegd worden en sabbelen. En dat vind ik geen probleem. Maar door de weeks ben ik zo veel alleen met hem, dat het me af en toe een beetje aanvliegt denk ik.. Als mijn man laat thuis is (rond 21.00) kan ik even douchen en alvast even op bed liggen. Maar niet lang, want dan wil G. drinken, en ik ben de enige die dat kan geven. En nu met dat spugen.. ik word er gewoon verdomd onzeker van.
Slaat nergens op en ik voel me egoistisch dat ik dit zo typ maar ik moet even![]()
en dan ben ik t kwijt.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:44 schreef twist02 het volgende:
Mnohh Spring!Dit had ik dus ook...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit een beetje te Herman Brusselmannen op m'n werk. Heb vandaag even geen zin en ben moe. Maar dan bedenk ik me dat ik weer twee dagen vrij ga hebben en dat maakt het makkelijker.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:42 schreef -Spring het volgende:
Ik ben de achterlijke tweelingzus van Chantal J.
Nou... Ik onderschrijf helemaal de niet-laten-huilen adviezen enzo hoor! Maar ik kan me wel vinden in dit advies, met een behoorlijke nuance. Als je echt een huilbaby hebt die uren achter elkaar huilt en dat vliegt je op een gegeven moment gewoon aan, ga dan in vredesnaam even douchen of stofzuigen of iets anders doen. Dat je kind zeg maar veilig in bed of box ligt en dat je zelf iets hebt wat het geluid overstemt. Alles beter dan zodanig gefrustreerd raken dat je je kind wat aan doet.quote:Op maandag 2 november 2015 23:05 schreef faptist het volgende:
[..]
Wat erg!
Arm kindje.
Ik moet ook altijd denken aan iemand die hier eens een verhaal had gepost over een cb medewerker die had aangeraden (niet aan haar) om maar te gaan douchen of stofzuigen als de baby huilde. En dat de poster dat dus zo erg vond wetende dat er dus moeders zijn die dat advies opvolgen.
Ik moet daar nog zo vaak aan denken..
Over dat spugen zou ik mee niet druk maken. Als hij goed groeit is er waarschijnlijk niets aan de hand. T spuugt ook veel, bij voorkeur recht in m'n decolleté als ik net en schone BH aan heb. Lekker, die hüttenkäse in m'n BH.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Sillie gefeliciteerd! Mooie stoere naam!
Bohh gisteren waren de krampjes weg en heeft ie niet gespuugd. Dus ik dacht, recht op houden helpt. Vanochtend gevoed, 2 uur later komt er een plens uit! Kwam zelfs uit zijn neus. Ik zat helemaalG. lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft daarna nog een paar keer flink gespuugd
Morgen ga ik naar het babycafe, daar zit ook een LK. Kijken of zij tips heeft. En ik schaam me dood om dit te zeggen, maar ik begin tegen de borstvoeding op te zien. En waarom, geen idee. Ik produceer genoeg, hij drinkt goed en groeit als kool. Maar als ik hem vast heb, is hij alleen maar aan het zoeken ofschoon hij geen honger heeft. Hij wil graag aangelegd worden en sabbelen. En dat vind ik geen probleem. Maar door de weeks ben ik zo veel alleen met hem, dat het me af en toe een beetje aanvliegt denk ik.. Als mijn man laat thuis is (rond 21.00) kan ik even douchen en alvast even op bed liggen. Maar niet lang, want dan wil G. drinken, en ik ben de enige die dat kan geven. En nu met dat spugen.. ik word er gewoon verdomd onzeker van.
Slaat nergens op en ik voel me egoistisch dat ik dit zo typ maar ik moet even![]()
en dan ben ik t kwijt.
Nou he? Het zijn van die dingen waar je niet zo bij stil staat. Althans ik niet zo erg. Omdat we tegenwoordig internet hebben en zo ontzettend veel contact onderling en zo vreselijk veel info tot onze beschikking hebben enzo.quote:
Ze proberen me zoveel mogelijk uit de media te houden omdat ik een slechte invloed heb op dr reputatie.quote:
Als ik die facebookposts van haar soms lees denk ik juist dat jullie een gouden duo zouden zijnquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ze proberen me zoveel mogelijk te houden omdat ik een slechte invloed heb op dr reputatie.
Ik zal mijn man inlichten er nog twee bij te laten maken zodat ik wat meer rust hebquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:04 schreef Estrys het volgende:
Het is herkenbaar hoor Cassandra. Die onzekerheid hoort er een beetje bij bij een eerste kind.dat wordt veel beter met de tijd
Je hebt er niks aan maar het is echt.
Ik leg A. heel makkelijk even in zijn bedje terwijl ik ga douchen. Dan huilt hij maar even. Hij moet ook regelmatig even wachten als hij huilt en ik net met een van de anderen bezig ben. Gisteren heb ik oudste uit school gehaald. Toen heeft A gehuild de heen- en de terugweg. Want honger. Hij had net daarvoor even snel wat gedronken maar niet genoeg. En half drie is half drie. Dan heeft ie dus even pech. Overleeft hij wel. Maar dat heeft wel twee kinderen geduurd om er zo in te staan
Ja?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh Cassandra, wat mij snachts helpt om door t zijn geluiden te slapen zijn oordopjes, en heel demonstratief met m'n rug naar hem toe te gaan liggen. Duurde 5 weken voordat ik dat kon, maar het helpt. Ik hoor alle geluiden, maar kan de belangrijke eruit filteren, en doe niet meer m'n ogen open om hem te checken bij elk geluid, want me daarvoor omdraaien is teveel moeite..
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef -Spring het volgende:
Oh Mignonne, ik krijg echt een gruwelijke tsr van je oma.![]()
![]()
Als ik iets vreselijk vind is het wel om de hele dag ongewassen in mn vieze pyjama te zitten. De eerste dagen dat ik alleen was met J. gebeurde dat nog wel eens, maar nu zorg ik echt dat ik even douche. En soms huilt J. dan een minuut of 5, maar dat is dan maar zo. Kan je echt niet even douchen? Misschien kan je G. even op het aankleedkussen leggen in de badkamerquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Dikke knuffel voor pinq, je zet mij ook direct met beide benen op de grond.
Mijn vrienden werken allemaal en/of wonen niet in Almere. Vanavond komt mijn beste vriend langshopelijk is mijn man op tijd thuis want ik zit onder de melk en kwijl
Ik drink nog steeds geen melk en grote sloten room (saus, cremesoep) laat ik ook nog staan. In de loop der weken ben ik erachter gekomen dat een koekje met roomboter, een plakje kaas of een stokbroodje met een beetje kruidenboter geen probleem is. Over een paar weken ga ik weer een half glas melk proberen om te kijken hoe het er nu voorstaat, maar nu geniet ik nog even van de rust.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:49 schreef pinquit het volgende:
Sel, eet/drink je nu nog steeds geen koemelk? Ik ga het meteen proberen, kleine moeite, ik hoef alleen de chocola, margarine en kaas te laten staan
Ah, je hebt gelijk, hoe meer ik nadenk, in hoe meer het zit eigenlijkquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:54 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik drink nog steeds geen melk en grote sloten room (saus, cremesoep) laat ik ook nog staan. In de loop der weken ben ik erachter gekomen dat een koekje met roomboter, een plakje kaas of een stokbroodje met een beetje kruidenboter geen probleem is. Over een paar weken ga ik weer een half glas melk proberen om te kijken hoe het er nu voorstaat, maar nu geniet ik nog even van de rust.![]()
Realiseer je dat het in meer dingen zit dan je denkt! In 9/10 pakjes en zakjes voor avondeten zit wel iets van melk, maar om die sporen op te pikken moet je kindje het wel héél heftig hebben. Scheelt dat wij bijna altijd vers koken.
Voor KMA wordt doorgaans Pepti (en in heftigere gevallen Nutramigen of Neocate) gebruikt. N. krijgt op dagen dat ik er niet ben 1 flesje Pepti en daar doet ze het goed op.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:01 schreef pinquit het volgende:
Trouwens, ik geef ook deels kunstvoeding natuurlijk, wel hypoallergeen, maar is dat ook niet met koemelkeiwit?
Dat heb ik ook gelezen en heeft mijn kraamhulp ook gezegd idd. álle babies krijgen krampjes, niks dat je eraan kan doen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook extreem veel last van krampjes gehad, maar helaas heeft verandering eetpatroon nooit geholpen dus het was echt de weken uitzitten.![]()
Ik las ook ergens dat die speciale krampjesflessen, goed laten boeren en voedsel dat bekend staat als krampjes-veroorzakend mijden eigenlijk niet helpt , omdat het echt puur met de rijping van de darmpjes te maken heeft.
Is dat echt volledig achterhaald? ik ben nu al een paar uur bezig met mijn weekboodschappen, heel veel valt al af ivm mogelijke krampjesquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen en heeft mijn kraamhulp ook gezegd idd. álle babies krijgen krampjes, niks dat je eraan kan doen.
Ja geen idee dus.. Maar ik denk sowieso dat proberen geen kwaad kan, en als het bij jou lijkt te helpen om chocola en fris te laten staan, waarom niet doen dan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Is dat echt volledig achterhaald? ik ben nu al een paar uur bezig met mijn weekboodschappen, heel veel valt al af ivm mogelijke krampjes
Dat ook nog natuurlijk! sjongejemig.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:33 schreef Mariposas het volgende:
Ja, de hoeveelheid die in de melk komt is sowieso marginaal. Las dat het (specifiek bij koffie-cafeïne ) ongeveer 1% is.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wilde rode kool, spitskool, spruitjesstamppot, hachee..
favoriet hier is spitskool wokken met gehakt en kruiden, in een ovenschaal, fruit erover (voorheen had je potjes verwenfruit, nu gebruik ik appelmoescompote) en afdekken met zelfgemaakte aardappelpureequote:Op dinsdag 3 november 2015 14:35 schreef pinquit het volgende:
[..]die heerlijke herfstmaaltijden
trouwens, wat doe je met spitskool? Ik gooi dat alleen door de soep en de bami![]()
Mwoah, ben ik het niet mee eens (met die uitspraak hèquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen en heeft mijn kraamhulp ook gezegd idd. álle babies krijgen krampjes, niks dat je eraan kan doen.
Orak Arik.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:35 schreef pinquit het volgende:
[..]die heerlijke herfstmaaltijden
trouwens, wat doe je met spitskool? Ik gooi dat alleen door de soep en de bami![]()
ben zelf indo, maar heb hier nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:50 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Orak Arik.![]()
Lang leve Indische schoonfamilie.
In bv topic.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:24 schreef Krisvc het volgende:
Fijn dat je medicijnen hebt Estrys. Op aandringen van de vk dus wel gelukt? (of heb ik gemist waar je dat hebt gepost?)
Krampjes zijn hier gelukkig helemaal over.
Wij hebben er een middagje ziekenhuis op zitten (man had een onderzoek). L. heeft rondgekeken, alle zusters om d'r vingertje gewonden en na een hapje gegeten te hebben lekker 2 uur liggen tukken. Nu is ze een uitbreekpoging in de box aan het doen. Ze blijft in ieder geval niet meer liggen zoals ik d'r weg leg de afgelopen dagen.
Wow N.!quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:25 schreef SaskiaR het volgende:
De arts was wel een beetje van 'hm, dat moet niet meer worden hoor, anders moeten we de voedingen meer gaan structureren...'
Mjah, gaat prima zo hoor
Dankquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:45 schreef Krisvc het volgende:
Hupje, welkom! Fijn dat het beter gaat na een heftige start. Wat was er aan de hand?
Nee, dat is minimale verhoging al zou ik het zelf niet eens zo noemen... misschien gewoon honger of lekker even zijn sokken uit doen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:17 schreef Malteser het volgende:
Hupje, welkom!
Na HEEL GROOT verdriet net Twix' temperatuur opgenomen, 37,6 heeft 'ie. Hij drinkt nu zijn flesje en is dus even rustig maar 37,6 is nog geen reden tot actie of wel? (Als in zetpil 60 mg geven oid?)
Dan woonden we heel vlakbij elkaarquote:Op woensdag 4 november 2015 07:39 schreef NotTheSame het volgende:
Malteser hoe ging het bij jullie? (ik besefte me gisteren dat jullie in mijn ex-woonplaats wonen, ik zag namelijk op fb iets voorbij komen van die groene buurtsuper van A.ndre en J.oyce. Wij woonden namelijk in De K.el.en!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twix vindt de slaapzak tot nu toe dollies want dat betekent lang slapen. Ik doe hem alleen 's nachts zijn slaapzak aan, voor de overdag slaapjes niet.
Heeft Wolk wel ruimte in haar slaapzak om met haar benen te 'spartelen'?
Het ligt ook echt niet aan je eten, het hoort er gewoon een beetje bij. Rond 6 weken zou de piek moeten zijn! Maar je kan er zo weinig aan doen, en dat is heel sip.quote:Op woensdag 4 november 2015 08:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier laatste helft van de nacht en ochtend huilen van de krampjesen ik heb geen gekke dingen gegeten
Ach ja, het is een faaaase. Ze zit vooral zichzelf in de weg de arme schat. Moet zomaar haar plaats als jongste afstaan. Valt niet mee.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:13 schreef Minarosa het volgende:
Estrys je hebt wel een zware start hè
Nou. Dat. Hoe oud is je meisje nu? Iig een lastigere leeftijd om te wennen aan een broertje toch? En yay voor je spijkerbroek!quote:Op woensdag 4 november 2015 09:13 schreef Minarosa het volgende:
Estrys je hebt wel een zware start hè
Op die dagen bouwde ik een tent en ging ik Frans in de tent voeden. V was in de wolken met zn tent en had toch het idee dat ik samen met hem aan het spelen was.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:04 schreef Estrys het volgende:
Behang over anyone? Kan ik iemand zijn grote zus erachter plakkenA. wil al de hele ochtend niks behalve eten en huilen. En zijn zus doet vrolijk mee met huilen en onuitstaanbaar doen
Allemaal in jullie huis? Nee toch? Ik zou gillend gek worden.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lastig lijkt mee dat, estrys!
Hier komen vandaag de Duitsers vader en zijn vrouw op bezoek. Eerste keer dat ze t ontmoeten. Ze blijven tot vrijdag, en dan volgen de Duitsers moeder en partner en zijn 16 jarige zusje en misschien ook nog 90 jarige oma. Die blijven tot zondag, en dan ben ik denk ik dood op.
Ja, het is voor allemaal de eerste keer dat ze t zien, na 6 weken..quote:Op woensdag 4 november 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Wel fijn dat ze langskomen Jagär, dat was een issue toch, als ik het me goed herinner.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mag niet klagen over de nachten en gelukkig ook niet over de grote zussen. Ben nu zo blij dat er flink leeftijdsverschil is, maakt het wel makkelijker denk ik.
Nee gelukkig niet! Onze arts is heel relaxed, in tegenstelling tot de vpk. Ik geef Berit flesvoeding, en redelijk op verzoek (er zou ook niets anders mogelijk zijn want ze heeft echt geen ritme wat dat betreft) en ze krijgt dus regelmatig de max qua flesvoeding. Arts doet er totaal niet moeilijk over.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ook een flink groeibeertje dus! Kreeg je nog commentaar over het gewicht?
Als de eerste naar school gaatquote:Op woensdag 4 november 2015 11:01 schreef lunapuella het volgende:
Mooie stats Fuente!
Wat is eigenlijk de ideale leeftijd voor de introductie van een broertje/zusje? Gaan we nu vast plannen.
Ketel brabbelt en kraait sinds deze week als een malle. Zo lief.
Ja idd, bv. Toch twijfel ik er wel aan hoor; soms huilt ze en wil ik haar troosten aan de borst, maar dan maakt ze van die protestgeluiden en weet ik echt niet of ze nou wel of niet aan de borst wil. Ze hapt dan altijd wel aan, maar is dat dan omdat ik aandring of wil ze echt aan de borst? En ze laat zich ook niet troosten door iets anders dan de borst (speen of pink), dus dat is ook niet zo handig...quote:Op woensdag 4 november 2015 11:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet! Onze arts is heel relaxed, in tegenstelling tot de vpk. Ik geef Berit flesvoeding, en redelijk op verzoek (er zou ook niets anders mogelijk zijn want ze heeft echt geen ritme wat dat betreft) en ze krijgt dus regelmatig de max qua flesvoeding. Arts doet er totaal niet moeilijk over.
Ik las jouw verhaal, jij geeft bv toch? Lekker laten lullen, daar kun je gewoon niet teveel van geven
Hij is nog maar 2 dagen oud toch? Het moet allemaal nog op gang komen? Niet te snel de moed opgeven. Ik kreeg pas echt stuwing op zondag, hij is op donderdag geboren. Op zondag ben ik gaan kolven na iedere voeding en dat bij gaan geven. Als je al opbrengst hebt met kolven is dat ook een optie.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
Fijn dat jullie het niet in de wieg willen herkennen, W. was zo overstuur en dat hele laten huilen gebeuren vind ik dus ook tien keer niks, dan maar gewoon bij ons in bed. Gelukkig hebben we een hele fijne kraamhulp die meteen met oplossingen voor komende nacht kwam (ik zag er ook al wat hier; waskussen tussen ons in, of gewoon de wiegmatras tussen onze hoofdkussens met W. daarop).
En ik heb mijn twijfels over 't voeden. W. is al 400 gram afgevallen sinds zijn geboorte en zit dus boven de 10% die mag. De LK gaf aan dat we elke 3 uur moeten aanleggen, daarna moet ik kolven om mijn productie omhoog te krijgen. Dat ga ik dus maar doen. Voor nood is man nu maar om flesvoeding om bij te geven, maar ik zou het zo graag met alleen borstvoeding doen..
Ja, hij is maandag geboren. Opzich is het niet gek dat het nog op gang moet komen, maar die 10% gewichtsverlies heeft 'ie nogal snel gehaald! Maar ik ga gewoon maar kijken of ik genoeg kan afkolven voor de bijvoedingen en anders maar (tijdelijk) wat flesvoeding "fingerfeeden".quote:Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij is nog maar 2 dagen oud toch? Het moet allemaal nog op gang komen? Niet te snel de moed opgeven. Ik kreeg pas echt stuwing op zondag, hij is op donderdag geboren.
Misschien helpt het om te bedenken dat de kunstvoeding helpt om je kleintje sterk genoeg te krijgen om aan de borst te drinken en de borstvoeding goed op gang te helpen.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
Fijn dat jullie het niet in de wieg willen herkennen, W. was zo overstuur en dat hele laten huilen gebeuren vind ik dus ook tien keer niks, dan maar gewoon bij ons in bed. Gelukkig hebben we een hele fijne kraamhulp die meteen met oplossingen voor komende nacht kwam (ik zag er ook al wat hier; waskussen tussen ons in, of gewoon de wiegmatras tussen onze hoofdkussens met W. daarop).
En ik heb mijn twijfels over 't voeden. W. is al 400 gram afgevallen sinds zijn geboorte en zit dus boven de 10% die mag. De LK gaf aan dat we elke 3 uur moeten aanleggen, daarna moet ik kolven om mijn productie omhoog te krijgen. Dat ga ik dus maar doen. Voor nood is man nu maar om flesvoeding om bij te geven, maar ik zou het zo graag met alleen borstvoeding doen..
Kappen met die twijfel jongedame. Ze kan niet te veel drinken. Ze kan niet genoeg getroost worden aan de borst. Als ze echt niet wil, hapt ze echt niet aan. L. hapte eigenlijk altijd aan, tot vorige week. Nu drinkt ze niet als ze geen trek heeft. Lekker doorgaan zoals je nu doet zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja idd, bv. Toch twijfel ik er wel aan hoor; soms huilt ze en wil ik haar troosten aan de borst, maar dan maakt ze van die protestgeluiden en weet ik echt niet of ze nou wel of niet aan de borst wil. Ze hapt dan altijd wel aan, maar is dat dan omdat ik aandring of wil ze echt aan de borst? En ze laat zich ook niet troosten door iets anders dan de borst (speen of pink), dus dat is ook niet zo handig...
Even nog hier op terugkomend, wij moesten N. de eerste dagen elke drie uur wakker maken voor een voeding om de productie goed op gang te krijgen. Pas na 5 dagen (toen ze goed aankwam en boven geboortegewicht zat) mocht ze er 1x 6 uur tussen laten. Het lijkt dus wel wat lang voor zo'n iniemini.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Om 8 uur heeft een voeding gehad, sliep toen bij papa tot 01:15 (mag er eigenlijk wel zo lang tussen 2 voedingen?)
Haha ja! Nouja, het is wel onhandig dat ze niet anders getroost kan worden. Ik ga best vaak een paar uur weg en dan zit man uren met een huilend kind. Volgende maand moet ik 2 nachten weg, arme man en N....quote:Op woensdag 4 november 2015 12:16 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Kappen met die twijfel jongedame. Ze kan niet te veel drinken. Ze kan niet genoeg getroost worden aan de borst. Als ze echt niet wil, hapt ze echt niet aan. L. hapte eigenlijk altijd aan, tot vorige week. Nu drinkt ze niet als ze geen trek heeft. Lekker doorgaan zoals je nu doet zou ik zeggen.
En bovendien ga je naar de vier maanden dip toe, ze gaat vanzelf minder hard groeien.
Is dit al ervaring saskia of denk je dat het zo is? Als ik er niet bij ben kan man O. Prima troosten zonder borst want dan wilde ze wel een pink.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Haha ja! Nouja, het is wel onhandig dat ze niet anders getroost kan worden. Ik ga best vaak een paar uur weg en dan zit man uren met een huilend kind. Volgende maand moet ik 2 nachten weg, arme man en N....
Ze ligt trouwens ook nog steeds bij ons in bed, iemand nog tips hoe ik haar in haar eigen bed kan laten slapen? Heb haar net erin gelegd, maar na een kwartiertje spelen begon ze te huilen. Toen heb ik haar er maar weer uitgehaald... ik kan haar echt niet laten huilen, zelfs niet een minuutje...
Is ervaring helaas...quote:Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef snoenk het volgende:
[..]
Is dit al ervaring saskia of denk je dat het zo is? Als ik er niet bij ben kan man O. Prima troosten zonder borst want dan wilde ze wel een pink.
Geen tips verder voor slapen in eigen bed.
Ik vind dit dus al moeilijk zonder poepende peuterquote:Op woensdag 4 november 2015 12:15 schreef Estrys het volgende:
Argh, ik moet naar school. Baby is nog aan het eten, middelste heeft gepoept, heel veel gepoept. We moeten nog schoenen en jassen aan. HOE mensen HOE?
I did it! En ik was op tijd! Zonder huilende kinderen, heen en terug. Ik kan dingenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vind dit dus al moeilijk zonder poepende peuter![]()
En het kan echt Pinq! B was meteen na de eerste voeding pepti rustiger (als in: niet spugen, niet gillen, de fles leegdrinken etc). Dus zo snel verbetering kan absoluut. Hopelijk zet deze lijn doorquote:Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef pinquit het volgende:
Hier wat minder zombie vandaagEn prompt stukken minder bruls, zowel 's nachts als overdag.. Zou wel heel toevallig zijn als dit direct komt door het laten staan van koemelkeiwitproducten he?
![]()
overigens zouden door een KMA of overgevoeligheid wel zijn bultjes, rode oogjes en niesbuien enigszins verklaarbaar worden![]()
Wel slaapt A. nu pas voor het eerst vandaag, natuurlijk weer net een halfuurtje voordat ik Max uit school moet halenMaar de wakker is stukken beter, ik heb geloof ik zelfs een voorzichtig lachje gezien
![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef pinquit het volgende:
Hier wat minder zombie vandaagEn prompt stukken minder bruls, zowel 's nachts als overdag.. Zou wel heel toevallig zijn als dit direct komt door het laten staan van koemelkeiwitproducten he?
![]()
overigens zouden door een KMA of overgevoeligheid wel zijn bultjes, rode oogjes en niesbuien enigszins verklaarbaar worden![]()
Waarom jouw keuze voor FV?quote:Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef twist02 het volgende:
Sterkte voor alle voedingsperikelen!![]()
Ik ben soms toch best blij met onze keuze voor fv als ik alles zo lees(al geloof ik best dat het het uiteindelijk wel waard is hoor, als je het graag wilt)
onze buurvrouw krijgt het voor elkaarquote:Op woensdag 4 november 2015 17:12 schreef twist02 het volgende:
Ja ik bedoelde idd vooral tussen 2 kinderen, 3 kids onder de 4 is wel een beetje veel van het goede denk
Tsja, ik besef ook wel dat je er nog zo veel over na kunt denken, maar echt alles afwegen en voorzien kan toch niet. En met de oudste op school heb je inderdaad weer wel meer exclusieve tijd met de jongste.
Dat van die voor- en achtermelk is volgens sommigen ook alweer achterhaald. Een lk is wel een goed idee, en vaak ook door je verzekering vergoed.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Waarom jouw keuze voor FV?
Ik zit soms zo in twijfel.. Ik vind BV niet altijd even leuk, en overweeg dan toch om FV te geven. Maar het is puur egoistisch. Ik denk trouwens dat ik de oorzaak heb gevonden van de darmkrampjes. Ik vermoed dat G. mijn borsten niet genoeg leegdrinkt, waardoor hij alleen de magere melk binnen krijgt. Zijn poepluiers zijn namelijk groen, en niet geel. Maar ik krijg m ook niet leeggedronken; als hij langer drinkt laat hij los en kan hij niet meer aanhappen, met hysterie als gevolg. Misschien toch maar een consult bij een LK aanvragen. Ik kan er de vinger niet op leggen waarom ik FV overweeg.
Daar was ik eigenlijk al vrij snel uit. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar het hele idee stond me eigenlijk nogal tegen. Dat ik als enige (van mijn man en ik) de 'last' van de zwangerschap moest dragen voelde heel logisch (al was mijn zwangerschap echt een eitje), maar dat hetzelfde zou gelden voor voedingen voelde totaal niet logisch.quote:
Eens met jouw mini-tekst...quote:Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef twist02 het volgende:
Knappe rollies!
Minion kan al wel van buik naar rug (lees: ze gooit d'r hoofd opzij en de rest volgt), maar van rug naar buik lukt echt nét niet (al dik 2 mnd ofzo)
Sterkte voor alle voedingsperikelen!![]()
Ik ben soms toch best blij met onze keuze voor fv als ik alles zo lees (al geloof ik best dat het het uiteindelijk wel waard is hoor, als je het graag wilt)
Hier gisteren uit nood even een maat 74 broekje aangetrokken (poepfest en de was was nog niet droog), en die was gewoon amper te grootdus ook hier maar weer even gaan shoppen in de volgende maat..!
Poeh, de combi met meerdere kids lijkt me ook zwaar ja!
Toch zit ik ook al regelmatig na te denken hoeveel jaar ik er graag tussen zou hebbenniet te weinig, maar liefst ook geen 4 jaar ofzo (dan moet je steeds heen en weer naar school met zo'n mini baby). 2-3 jaar lijkt me wel ideaal
Poehquote:Op woensdag 4 november 2015 17:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
onze buurvrouw krijgt het voor elkaar3,1 en 0 jaar. Hoppa.
Medestanderquote:Op woensdag 4 november 2015 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Eens met jouw mini-tekst...
Hier zat er ongepland 5,5 jaar tussen de mini's en ik vind het geweldig. Je kunt de oudste goed uitleggen hoe of wat en wat hulp en begrip krijgen zowel tijdens de zwangerschap als nu kleine man er is. Ook helpt grote zus heel graag en kan ze ook veel doen. En ja, het zal vast straks worden dat ze hem irritant klein broertje gaat vinden maar die kans heb je altijd. Andersom is Fedde idolaat van Minke, hij lach altijd om/naar haar en vind het geweldig als ze er is.Ook dat zal vast anders worden maar ach... we shall see.
Daar zit je zo weer in. De ineens weer gebroken nachten vond ik erg heftig. Maar dat is bij een eerste ook. Alleen nu voed ik om 5 en staat om 5:30 een 2 jarige aan m'n bed. En die kan niet alleen naar beneden. Haar broer wel. Kon ik zelf weer verder tukken.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Medestander![]()
Ja, een groter verschil heeft ook absoluut voordelen, zie ik ook bij mijn nichtje en neefje (4,5 jaar).
Maar het lijkt mij zo zwaar om dan na 4-5 jaar weer 'terug' te moeten naar luiers en voedingen enzo. Of valt dat wel mee?
nou dit dus, en daarom voel ik me ook zo klote. De momenten dat hij wel verzadigd is denk ik, yes dit doen we gewoon, liefst zo lang mogelijk! Maar die frustratie van het slechte aanhappen en de ontevredenheid nadien (hij slaapt gewoon 2 uur niet van het gemopper, dan valt hij vermoeid in slaap, en na een half uur wordt hij hongerig wakker) doet me gewoon zeer. Voelt als falen. Maar ik heb m nu in de doek en nu slaapt ie binnen vijf minuten dus ik weet t ook niet.. Oh schrap dat laatste maar. In doek is ook piepen nu. Duurde niet lang. Ik moet dinsdag naar het cb en dan vraag ik een doorverwijzing voor een consult. Ik wil de bv wel laten slagen, maar ik wil ook een lief tevreden kereltje. We zien na het consult wel..quote:Op woensdag 4 november 2015 17:22 schreef faptist het volgende:
Ik raad altijd bv aan. Even door het dalletje heen, maar blijven proberen.
Maar als je er niet van kunt genieten dan lijkt het mij heel erg moeilijk en zou ik ook op fv overgaan.
Ik kan me niet heugen dat ik er ooit een dag geen zin in heb gehad. Vind het namelijk heerlijk om even met haar 'te niksen'.
zie het echt als quality time al heb ik een hekel aan die term.
Eh. verder ben ik weer blanco.![]()
Morgen gesprek met coach @ werk. Spannend.
quote:Op woensdag 4 november 2015 16:21 schreef AwayTL het volgende:
Hoe oud is ze kazy? Luuf zou je eventueel op de kleertjes kunnen doen. Dat mag pas va een bepaalde leeftijd op de huid, maar weet zo niet vanaf wanneer.
Een ui werkt echt trouwens.
Succes!
Thanks! Toch ook maar de ui neerleggen dus. Ze pas 3,5 maand, dus luuf mag officieel nog niet. Ik kijk het nog even aan dan voordat ik dat evt. aanschaf. Slapeloze nachten voor M. (en mijquote:Op woensdag 4 november 2015 16:35 schreef Lijnloos het volgende:
Luuf mag volgens de verpakking pas vanaf 6 maanden maar ik heb het een maand geleden toch echt gebruikt (met mate) voor Fedde want het was echt dramatisch zo verkouden. En Luuf onder de voetjes scheen ook te helpen...
Moet je ons iets vertellen?quote:Op woensdag 4 november 2015 17:55 schreef ingee het volgende:
Ik vind dat niet zo'n wonder hoor, 3 kinderen in 4 jaar.
Is dat nu ook al niet meer sociaal geaccepteerd?
Hoe moet ik anders nog aan 7 kinderen komen?
Ja, ik ben zwanger van een tweeling!quote:Op woensdag 4 november 2015 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Moet je ons iets vertellen?
Haha dit ja!quote:Op woensdag 4 november 2015 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Moet je ons iets vertellen?
quote:Op woensdag 4 november 2015 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vandaag F. van mousemicky geziendat is een mooike!!
Ja als het goed gaat dan is borstvoeding makkelijk.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:10 schreef Minarosa het volgende:
Ik vind fv juist gedoe als ik ouders in een café met poeders en waterflessen bezig zieGrappig die verschillen in perceptie inderdaad.
Vriend zou ook het liefst vanavond nr. 2 maken, maar ik ben net zo blij dat ik er weer normaal uitzie. Even wachten
ik ben stiekem wel blij dat jij als ervaren moeder hetzelfde ervaart. Niet voor jou natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2015 18:29 schreef Estrys het volgende:
Ik klink heel rationeel he. Helaas is de beslissing meestal niet zo rationeel te nemener komt heel veel emotie bij kijken. Waardoor je helemaal over de flos raakt bij alleen al het idee van kunstvoeding.
Oh nee hoor, zo bedoelde ik het in ieder geval nietquote:Op woensdag 4 november 2015 17:55 schreef ingee het volgende:
Ik vind dat niet zo'n wonder hoor, 3 kinderen in 4 jaar.
Is dat nu ook al niet meer sociaal geaccepteerd?
Hoe moet ik anders nog aan 7 kinderen komen?
I know, ik heb nu makkelijk praten. Tijdens borstontsteking nr. 2 was ik er ook echt wel klaar mee, die pijn, het ziek zijnquote:Op woensdag 4 november 2015 18:21 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja als het goed gaat dan is borstvoeding makkelijk.
Maar als de borstvoeding niet goed zou gaan? Je op een houtje moet bijten en het aanleggen vanuit je tenen moet komen? Omdat je door de grond gaat van de pijn. En je kind niet tevreden te krijgen is? Dan is een poeder en waterfles toch minder gedoe.
Ik weet ook bij de middelste was het hop aanleggen en kwartiertje drinken en klaar. Maar dat is niet altijd zo makkelijk. En dan moet je op een gegeven moment toch een afweging maken en een knoop doorhakken.
Ik wil heel graag dat de borstvoeding lukt en makkelijk gaat maar niet tegen elke prijs.
Mijn vriend wordt 's ochtends ook regelmatig aangehapt nadat hij de luier heeft verschoondquote:Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook...
Jouw lijf, jullie baby. Het is geen wedstrijd volhouden! Je mag je eigen beslissingen maken zonder jezelf te vergelijken met anderen of je iets aan te trekken van wat anderen vindenquote:Op woensdag 4 november 2015 19:01 schreef Cassandra87 het volgende:
@Ludann ik moet een doorverwijzing van het cb,anders krijg ik het consult niet vergoed. Het cb is hier op dinsdag en donderdag open, een halfuurtje. Morgen komt alleen net de ah bezorg service rond dat tijdstipals de ah vroeg is ga ik er morgen al even langs.
En ik heb echt diep respect voor moeders als jij die ondanks de pijn en ontstekingen gewoon doorzetten. Dan voelt t hier helemaal als opgeven. Ik ga nog even overleggen met mijn man (al weet ik al wat zijn antwoord is, hij vindt fv geen schande en staat achter waar ik mij goed bij voel) maar hopelijk vind ik in ieder geval de energie om tot zes weken door te gaan en hopelijk gaat t straks beter en dek ik niet eens meer aan fv
+1!quote:Op woensdag 4 november 2015 19:09 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Jouw lijf, jullie baby. Het is geen wedstrijd volhouden! Je mag je eigen beslissingen maken zonder jezelf te vergelijken met anderen of je iets aan te trekken van wat anderen vinden
Oh wauw, echt alsof je het over mij hebt!quote:Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook... Los van dat het fijn is dat hij ook gewoon een fles kan geven geniet hij er ook enorm van. En ik hou niet van "omdat het zo hoort"... Vroeger al niet, juist daarom deed ik allemaal jongensdingen, tot mijn moeders wanhoop.
Laatst op teamuitje met mijn werk, allemaal kerels, kreeg ik meteen een opmerking toen ik een biertje nam "zo, bv klaar? Mag je weer?"... Uitgelegd dat Fedde nooit een drup bv heeft gekregen werd maar raar gevonden. Een collega vroeg zelfs hoe dan, want dat moest toch?? Van wie dan? De bv-politie?![]()
Ach iedereen moet lekker doen wat ie wil maar bv is gewoon niet voor mij.
Dat was hier nog wel het grappigste; ik heb bijna nooit echt gehad dat de Minion bij mij aan het zoeken was ofzo, terwijl ze wel constant in m'n mans shirt zat te happen!quote:Op woensdag 4 november 2015 18:52 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Mijn vriend wordt 's ochtends ook regelmatig aangehapt nadat hij de luier heeft verschoondZuigplekken in zijn nek haha.
Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Dus omdat ik het belang van mijn kind voorop stel, ben ik egoïstisch? Vind het meer egoïstisch om vanaf de geboorte en de eerste weken je baby van de best mogelijke voeding te ontzien.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook...
Ja, het is ook wel een typisch gevalletje van 'nooit goed', dat merk ik ook wel aan verhalen van bv-gevende vriendinnen. De eerste weken krijg je vaak nog wel bemoedigende woorden, maar één vriendin krijgt ook vaak opmerkingen "of dat nu nog niet klaar is" (geloof dat ze bij de eerste 1,5 gegeven heeft ofzo). Lijkt me net zo vervelend inderdaad...quote:Op woensdag 4 november 2015 20:22 schreef LuDann het volgende:
Grappig, ik heb juist het idee dat ik de borstvoeding moet verdedigen. Dan vragen mensen waarom ik het niet gewoon opgeef, want dat is toch makkelijker, met studeren enzo en dat ik zo moet vechten voor toegang tot de kolfruimte. Maar dat maakt me juist des te vastberadener. Werk mij maar tegen hoor, krijg ik peper in mijn reet van.
Mijn man heeft ook rare opmerkingen gekregen op zijn werk. Borstvoeding, dat is toch smerig. Dat idee. Moet wel gezegd worden dat wij beiden in een omgeving met veel buitenlanders werken en studeren.
Heb je al geprobeerd om de zoutoplossing eerst een minuutje 'in te laten werken'? Het moet wel loskomen voordat je het kan zuigen.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef kazy het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Toch ook maar de ui neerleggen dus. Ze pas 3,5 maand, dus luuf mag officieel nog niet. Ik kijk het nog even aan dan voordat ik dat evt. aanschaf. Slapeloze nachten voor M. (en mij) zijn ook niks. Arme kind is de hele dag moe. Mijn man tukt overal doorheen natuurlijk.
Oja de snotzuiger hebben wij ook, maar mij lukt het niet om het er goed uit te krijgen. Ook niet met de tip van (ik dacht?) DJMO vorige week om een neusgat dicht te houden. Het blijft drama.
Meer baby's: ik wil nog even wachten, maar mijn man zou wel snel een tweede willen geloof ik. Een kennis van ons heeft er ook drie in vier jaar gekregen
Volgens mij zei Lijnloos letterlijk "Ik vind het..." en doet ze daarmee geen uitspraken over vrouwen die wél bv geven, toch?quote:Op woensdag 4 november 2015 20:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Dus omdat ik het belang van mijn kind voorop stel, ben ik egoïstisch? Vind het meer egoïstisch om vanaf de geboorte en de eerste weken je baby van de best mogelijke voeding te ontzien.
Ik lees daar wel een algemeen waardeoordeel in.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:27 schreef twist02 het volgende:
Het ging ook al te lang goed...
[..]
Volgens mij zei Lijnloos letterlijk "Ik vind het..." en doet ze daarmee geen uitspraken over vrouwen die wél bv geven, toch?
Maar jammer dat het hier dan toch weer op uit moet draaien...
Ik geef mijn kind ook de best mogelijke voeding, maar ik hanteer andere criteria
Zegquote:Op woensdag 4 november 2015 20:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bv geven is fucking hard werken, de eerste tijd. Maar als het dan lukt, oh man...
Hier vandaag een dag waarvoor 'het wordt beter' niet echt op gaat. I slaapt sinds een poosje nog maar één keer per dag, een uurtje (bij de gastouder standaard twee, maar bij mij nooit) en ik krijg het gewoon niet meer gecombineerd met mijn werk en het huishouden. Baard zit op zijn werk ook in een drukke periode, de nachten blijven onverminderd ruk, en dat levert een stel heel korte lintjes op hier in huis. Ik heb tegen I staan schreeuwen en ik heb de kat geschopt.
.
Heb nog steeds werk te doen, maar slaap heeft prioriteit. Ik lig dus al op bed. Hopelijk kan ik vannacht even uren maken.
En I moet morgen en volgende week naar een andere opvang en nu kan hij niet op zijn verjaardag trakteren bij onze eigen gastouder en for some reason vind ik dat echt heel erg.
Echt PRECIES wat jij zegt. Ik ben zelf nota bene na acht weken gestopt, maar misschien is het daardoor wel beladener voor me.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:25 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om de zoutoplossing eerst een minuutje 'in te laten werken'? Het moet wel loskomen voordat je het kan zuigen.
En de fv/bv discussie kan ik niet voeren vanwege teveel emoties. Fv is prima, Frans heeft het va 4 maand gekregen, omdat bv voor mij niet meer te doen was. Maar het niet proberen snap ik (tenzij traumatische associaties) gewoon niet. En daar ligt ook meteen de emotie. Ik snap het niet. Wil het niet veroordelen, zal het in een gesprek ook nooit doen, maar nou ja zoals ik al zei ik snap het niet..
Als je wel meteen voor fv gegaan bent, niet aan mij proberen uit te leggen of te verdedigen. Is een prima keuze en hoeft niet aan mij verantwoord te worden.
echt ik vind het zo kinderachtig van mezelf dat ik het gewoon niet snap. Bv is ook op veel momenten gewoon stom en klote, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk en zonder zorgen kan.. nou ja omdat bv. Stomme emoties
![]()
Poeh, ik had me écht-écht-écht voorgenomen om er geen discussie van te maken...quote:Op woensdag 4 november 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik lees daar wel een algemeen waardeoordeel in.
Ik hanteer de wetenschappelijke criteria, maar zo kan je elke discussie wel naar je hand draaien.
maakt dat ik wetenschappelijke artikelen over dit onderwerpen wantrouw...quote:Artikel 13
1. De rechtstreekse verkoop van volledige zuigelingenvoeding aan de
consument wordt op geen enkele wijze aangeprezen.
2. In afwijking van het eerste lid mag volledige zuigelingenvoeding worden
aangeprezen in wetenschappelijke publicaties, voor zover daarbij: a.
uitsluitend gegevens van wetenschappelijke en feitelijke aard worden
genoemd; en b. niet de indruk wordt gewekt dat flesvoeding gelijkwaardig
aan of beter zou zijn dan borstvoeding.
Dat wetsartikel is dan volgens mij weer het gevolg van eerder academisch onderzoek, maar goedquote:Op woensdag 4 november 2015 20:35 schreef twist02 het volgende:
[..]
Poeh, ik had me écht-écht-écht voorgenomen om er geen discussie van te maken...
Ben zelf academisch geschoold en vind wetenschappelijk onderzoek een héél erg groot goed, maar dit wetsartikel:
[..]
maakt dat ik wetenschappelijke artikelen over dit onderwerpen wantrouw...
Maar laten we ieder vooral onze eigen keuzes maken en daarvoor staan, dan is een discussie ook helemaal niet nodig
Sorry.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zeg![]()
Maar wat ruk..En dat trakteren snap ik wel, zou het ook niet leuk vinden denk ik.
Jepquote:Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Staat er daarom op een pak nutrilon dat borstvoeding de beste voeding is? Los van of dat waar is of niet verbaasde ik me erover dat het er zo specifiek opstond.
Ja, en op deze manier is er ook geen ander onderzoek meer mogelijk hè?quote:Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat wetsartikel is dan volgens mij weer het gevolg van eerder academisch onderzoek, maar goed
Nee nog niet geprobeerd, dat ga ik doen bedankt! Ik heb vanmorgen überhaupt pas het flesje met de zoutoplossing geopend. Ik dacht eerst dat dat niet mocht bij baby's..quote:Op woensdag 4 november 2015 20:25 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om de zoutoplossing eerst een minuutje 'in te laten werken'? Het moet wel loskomen voordat je het kan zuigen.
Hehe dat wetsartikel is er gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:35 schreef twist02 het volgende:
[..]
Poeh, ik had me écht-écht-écht voorgenomen om er geen discussie van te maken...
Ben zelf academisch geschoold en vind wetenschappelijk onderzoek een héél erg groot goed, maar dit wetsartikel:
[..]
maakt dat ik wetenschappelijke artikelen over dit onderwerpen wantrouw...
Maar laten we ieder vooral onze eigen keuzes maken en daarvoor staan, dan is een discussie ook helemaal niet nodig
Nee hoor, daar hebben ze rechters voor uitgevonden. Alleen aan de grondwet mag niet getoetst worden, aan deze wet zeer zeker wel.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:41 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep
[..]
Ja, en op deze manier is er ook geen ander onderzoek meer mogelijk hè?Voortschrijdend inzicht is van de baan op deze manier...
Ah, vandaar, dacht al zoiets. Vond het niet heel logisch. Alsof je dan een pak van dat spul koopt, de verpakking leest en denkt 'Oh, nou.. maar dan geef ik wel borstvoeding'quote:
Ja snotzuiger is anders!quote:Op woensdag 4 november 2015 20:42 schreef kazy het volgende:
[..]
Nee nog niet geprobeerd, dat ga ik doen bedankt! Ik heb vanmorgen überhaupt pas het flesje met de zoutoplossing geopend. Ik dacht eerst dat dat niet mocht bij baby's..
Oja, ik bedacht me later nog.. Is die Otrivin snotzuiger iets anders dan een neuspeer? (Nog niet gegoogled)
Klinkt voor mij een beetje als overproductie Cassandra. Denk dat een LK je best wel kan helpen.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga het ook gewoon nog even proberen. En hopelijk krijg ik bij de lk tips om hem wel verzadigd/tevreden te krijgen. En als het echt niet meer gaat heb ik inderdaad de eerste weken van zijn leventje bv gegeven. Krom is het wel, hij is echt zwaar aan het worden dus hij groeit als kool
En mijn man staat inderdaad achter mij wat ik ook besluit.
G. Ligt bij mijn man te slapen. Ik ga het huishouden doen. Zou ik net al doen maar ik had G. In de doek en die sliepruim twee uur. Dus ik ben twee uur bezig geweest met heupwiegen en kusjes geven op zijn bolletje. Want mijn kind
is zo lief als hij gelukkig is (ook ontevreden is hij lief maar dat maakt t wat moeilijker voor mij
)
Dat denk ik ook niet, maar een onderzoek moet ook nog gepubliceerd worden, en dan moet je wel een Journal vinden dat z'n handen eraan wil brandenquote:Op woensdag 4 november 2015 20:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hehe dat wetsartikel is er gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.
[..]
Nee hoor, daar hebben ze rechters voor uitgevonden. Alleen aan de grondwet mag niet getoetst worden, aan deze wet zeer zeker wel.
Zodra het aantoonbaar is dat het gelijkwaardig is, op alle fronten, dan kan je zo'n zaak best winnen. Een echte wetenschapper gaat zich niet tegenhouden door een wetsartikel natuurlijk.
Dit idd ja!quote:Op woensdag 4 november 2015 20:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ah, vandaar, dacht al zoiets. Vond het niet heel logisch. Alsof je dan een pak van dat spul koopt, de verpakking leest en denkt 'Oh, nou.. maar dan geef ik wel borstvoeding'
je draait het om, het is er ter bescherming van de wetenschappelijke integriteit tegen de enorme miljoenenlobby van de voedingsmiddelenindustrie. Gekocht onderzoek is er in de medische hoek al genoeg...quote:Op woensdag 4 november 2015 20:45 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar een onderzoek moet ook nog gepubliceerd worden, en dan moet je wel een Journal vinden dat z'n handen eraan wil branden
M ook. Ik had nog de illusie dat ze zou moeten wennen aan gemengde voeding, maar het maakt haar geen donder uitquote:Op woensdag 4 november 2015 20:52 schreef Mariposas het volgende:
L geniet gewoon van zowel flesvoeding als borstvoeding.
Oh, maar dat argument ken ik ook al hoorquote:Op woensdag 4 november 2015 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je draait het om, het is er ter bescherming van de wetenschappelijke integriteit tegen de enorme miljoenenlobby van de voedingsmiddelenindustrie. Gekocht onderzoek is er in de medische hoek al genoeg...
Onafhankelijk onderzoek dat het in de wettekst gevatte beweert zie ik er sowieso niet van komen eerlijk gezegd.
BED-baby? En 600 cc lijkt me voor iedereen nogal een streven.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:
Pff, L zou denk ik nog wel een flesje kerosine opdrinken.![]()
Ik heb niet de illusie dat ik 600 cc bij elkaar kan kolven per dag. BED-baby.
Ja hoi ik geef (gaf) zelf flesvoeding. Ik ben alleen wel overtuigd van het feit dat het toch minder goed is, sorry. Zit ook geen waarde oordeel aan over de moeders en hun keuzes overigens.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh, maar dat argument ken ik ook al hoorOnderzoek waarbij fv ook maar enigszins positief uit de bus zou kúnnen komen, is uiteraard corrupt, want al die onderzoekers staan op de loon lijst bij Nutricia
![]()
Maar een LK of producent van kolfapparaten is uiteraard wél betrouwbaar en heeft geen enkel belang bij bv-gevende of kolvende vrouwen...ook aan bv wordt geld verdiend hoor
Joh, ik heb geprobeerd om het bij mezelf te houden en heb ik al mijn posts over het onderwerp aangegeven dat bv helemaal prima is als dat is wat je wilt, ik oordeel volgens mij nergens over vrouwen die wél bv willen geven, ik leef mee met iedereen die het moeilijk heeft, ik geef expres geen advies als het niet lekker loopt omdat ik weet dat vrouwen dat misschien wel helemaal niet willen horen en dan moet er tóch even benoemd worden dat ik mijn kind niet het beste geef en dat 'onderzoek' dat aantoont...
Zou toch fijn zijn als dat respect van 2 kanten kwam, maar ook op Fok! blijkt het niet mogelijk, jammer...
Verder over wat anders dan maar!
Als ik kon kiezen zou ik dat ook liever anders zien.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:12 schreef ingee het volgende:
Ik vind dat hele bv/kv zo'n non issue. Alsof je bewust slechte dingen voor je kind wil.
Onderzoek toont ook aan dat baby's meer stress hebben op de opvang, maar daar hebben we ook collectief schijt aan omdat dat ons persoonlijk beter uit komt toch?
Heh.. Deze snap ik even niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh, maar dat argument ken ik ook al hoorOnderzoek waarbij fv ook maar enigszins positief uit de bus zou kúnnen komen, is uiteraard corrupt, want al die onderzoekers staan op de loon lijst bij Nutricia
![]()
Maar een LK of producent van kolfapparaten is uiteraard wél betrouwbaar en heeft geen enkel belang bij bv-gevende of kolvende vrouwen...ook aan bv wordt geld verdiend hoor
Joh, ik heb geprobeerd om het bij mezelf te houden en heb ik al mijn posts over het onderwerp aangegeven dat bv helemaal prima is als dat is wat je wilt, ik oordeel volgens mij nergens over vrouwen die wél bv willen geven, ik leef mee met iedereen die het moeilijk heeft, ik geef expres geen advies als het niet lekker loopt omdat ik weet dat vrouwen dat misschien wel helemaal niet willen horen en dan moet er tóch even benoemd worden dat ik mijn kind niet het beste geef en dat 'onderzoek' dat aantoont...
Zou toch fijn zijn als dat respect van 2 kanten kwam, maar ook op Fok! blijkt het niet mogelijk, jammer...
Verder over wat anders dan maar!
Ik bereid ze gewoon graag voor op een soort survival of the fittestquote:Op woensdag 4 november 2015 21:12 schreef ingee het volgende:
Ik vind dat hele bv/kv zo'n non issue. Alsof je bewust slechte dingen voor je kind wil.
Onderzoek toont ook aan dat baby's meer stress hebben op de opvang, maar daar hebben we ook collectief schijt aan omdat dat ons persoonlijk beter uit komt toch?
Redheadquote:Op woensdag 4 november 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Ik houd R dagelijks een half uur op de kop om de zaken in een ander perspectief te leren zien.
quote:Op woensdag 4 november 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Ik houd R dagelijks een half uur op de kop om de zaken in een ander perspectief te leren zien.
Maar op deze manier zit je vast in een oneindige cirkel: volgens dat wetsartikel mag zo'n onderzoek niet gepubliceerd worden, dús kan het nooit aangetoond worden, dús kan het wetsartikel nooit komen te vervallen.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:21 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Op het moment dat de fv zo goed gemaakt wordt dat het wel gelijkwaardig is aan bv (en ja ik denk dat mijn achterkleinkinderen dat moment mee gaan maken) dan vervalt het artikel uiteraard.
Mwoah, van de week was ik nog veroordelend toen ik niet snapte dat mensen hun kind van 2 alleen thuislaten, dus bewust voor fv kiezen staat blijkbaar toch hoger op die ranglijstquote:Op woensdag 4 november 2015 21:22 schreef ingee het volgende:
Mijn cognitieve dissonantie gelooft ook heel wat.
Maar wat ik bedoel, zonder schijt dit keer, is dat we genoeg keuzes maken die niet perfect zijn in de opvoeding en dat dit blijkbaar een ding is geworden.
Staat op de ranglijst geloof ik ver onder alcohol drinken en roken tijdens de zwangerschap, en vlakbij laten huilen en niet-ergonomisch dragen.
Kom, we doen allemaal ons best.
ik zag daar inderdaad eerder dit jaar een uitzending op tv over. Gaat dan wel om het eerste levensjaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:12 schreef ingee het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |