abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157276735
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157277007
Wilde nog even reageren op deze:

quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan nog, ik denk altijd maar zo: het ergste wat er kan gebeuren als we I bij ons in bed nemen, is dat hij leert dat we er voor hem zijn als hij ons nodig heeft. Kan ik mee leven. O+.
Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"

Ik: "Maar dat ik er even naartoe ga, wil niet meteen zeggen dat mijn baby niet hoeft te slapen / dat ik 'r meteen uit bed vis / dat ze d'r zin krijgt / dat zij de dienst uitmaakt ofzo hè?" Dat idee krijg ik namelijk vaak, dat mensen dat denken...

Hij: "Ja, maar daar leer je je kind dus mee dat als ze huilen, dat er dan altijd wel iemand naar ze toe komt!"

Ik: "Uhm ja, dat is ook wel iets wat ik ze mee wil geven eigenlijk...dat er altijd iemand voor ze is als ze ergens om moeten huilen. Als baby, maar ook later. Wat is er dan precies slecht aan om je kind dat te leren?"

Nog nooit iemand zo letterlijk met z'n bek vol tanden gezien! :D
pi_157277210
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:33 schreef twist02 het volgende:
Wilde nog even reageren op deze:

[..]

Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"

Ik: "Maar dat ik er even naartoe ga, wil niet meteen zeggen dat mijn baby niet hoeft te slapen / dat ik 'r meteen uit bed vis / dat ze d'r zin krijgt / dat zij de dienst uitmaakt ofzo hè?" Dat idee krijg ik namelijk vaak, dat mensen dat denken...

Hij: "Ja, maar daar leer je je kind dus mee dat als ze huilen, dat er dan altijd wel iemand naar ze toe komt!"

Ik: "Uhm ja, dat is ook wel iets wat ik ze mee wil geven eigenlijk...dat er altijd iemand voor ze is als ze ergens om moeten huilen. Als baby, maar ook later. Wat is er dan precies slecht aan om je kind dat te leren?"

Nog nooit iemand zo letterlijk met z'n bek vol tanden gezien! :D
Bijzonder is dat, dat mensen bang zijn dat je je kind iets verkeerds mee heeft als je hem/haar troost of aandacht geeft.
pi_157277297
Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik ga het zeker terugkoppelen naar het kdv.

Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
O+
pi_157277749
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:

Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
O+
Hahaha O+ volgens mij zitten hier zelfs wat psychologen* / pedagogen / etc. Mocht-ie gevoelig zijn voor titels ;)
*Minimaal eentje :P
pi_157277818
Pedagoog represent! :D

Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hier :D Maar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
pi_157277951
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:

Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hier :D Maar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
+1 op het leren hier trouwens! Kennis overdracht is geweldig, maar praktijk ervaringen zijn goud waard! ^O^
pi_157278020
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:57 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hahaha O+ volgens mij zitten hier zelfs wat psychologen* / pedagogen / etc. Mocht-ie gevoelig zijn voor titels ;)
*Minimaal eentje :P
Pedagoog present :+
S. 2014
J. 2016
pi_157278029
^^ dat dus!

Ik kwam hier pas toen J. al 9 maanden was. Had ik OUD toen maar eerder ontdekt, had me zo veel twijfels en onzekerheden gescheeld (en misschien ook wel wat huilbuien en wanhopige avonden...)
pi_157278177
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:

Dit! Ik voel me als moeder nu echt superrelaxt. Ik heb hier echt geleerd mijn eigen gevoel te volgen en dat voelt zo goed. O+ N. is het vrolijkste kindje ooit, dus we zullen wel iets goed doen. :D
pi_157278293
+1 op ervaringen en leren en geruststellen hier

Maar toch, ondanks dat ik het al zo vaak gelezen heb zit ik zelf ook gewoon in de 'alle-ballen-in-de-lucht-willen-houden-mijn-collegas-moeten-me-nog-wel-goed-vinden-mijn-baby-moet-van-me-houden-het-kolven-moet-goed-gaan-en-ik-heb-ondanks-hard-werken-voor-dat-alles-het-gevoel-dat-ik-achter-de-feiten-aan-loop-stress' :')

Gelukkig is M wel O+ O+ Het is echt m'n werk wat ik aan de ene kant leuker vind dan ooit en aan de andere kant voel ik constant de druk dat alles moet lukken. Kolven gaat ook prut op het moment.. Ik voel me ergens toch schuldig.
pi_157278366
:) O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157278912
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:

O+
Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was ( :P ), maar ik kan dan gewoon aangeven dat ik dat niet wil en dan is alles prima verder; ze respecteren de ouders volledig. En ze hadden in de tijd dat mijn kind bij die groep zat een heel lieve stagiaire ook, die op een gegeven moment anderhalf uur met I in haar armen zat 'omdat ze zo lief bij me in slaap was gevallen en ik haar niet wakker wilde maken'. Nouja, even een verhaaltje om aan te geven dat er ook veel wel goede kdv-leidsters zijn (naast GM en Room enzo :+ ).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 2 november 2015 @ 22:11:33 #14
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157280216
Hier ook een regulier kdv.
Ro leert daar juist goed eten. Ik zie elke dag weer dingen staan waarvan ik denk.. Hoe komen jullie erop.
Zoete aardappel en pompoen enzo. Dat soort dingen eet ik dus echt nooit, maar ro blijkt er gek op te zijn.
Overigens zijn er bij ons 6 leidsters. 2 vind ik maar mwah, maar de rest is echt suuuuuuper. Liedjes zingen, wiegen en veel knuffelen. Heb echt het idee dat ze ro de allerliefste baby vinden en dat is zó fijn. Het zal vast bij elke ouder zo gaan, maar dat negeer ik even :')

Ik heb me vandaag ziekgemeld en dat kostte me zo veel moeite, maar ik heb doorgezet en fok. Ben er zo blij mee.
Heb vandaag gewoon een dutje gedaan en voelde me een heel nieuw mens erna. Jammer dat daarna weer koppijn kwam, maar dat gaat morgen vast weer beter :).
Merk dat ik erg gespannen ben dus dat moet er gewoon even uit.

Gisteren klaagde ik over het niet meer doorslapen en steeds wakker worden. dus van het kud slapen gebruik gemaakt en haar in de nieuwe (grooooooote) ledikant gelegd met voedingskussen bij de beentjes. Instant Zzzz. O+
Dag familie wieg :'(
Je stond zo leuk in m'n slaapkamer.. Het idee was zo bijzonder en nu is hij weg. Nieuwe fase. Pff.
:'(
pi_157280288
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 21:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was ( :P ), maar ik kan dan gewoon aangeven dat ik dat niet wil en dan is alles prima verder; ze respecteren de ouders volledig. En ze hadden in de tijd dat mijn kind bij die groep zat een heel lieve stagiaire ook, die op een gegeven moment anderhalf uur met I in haar armen zat 'omdat ze zo lief bij me in slaap was gevallen en ik haar niet wakker wilde maken'. Nouja, even een verhaaltje om aan te geven dat er ook veel wel goede kdv-leidsters zijn (naast GM en Room enzo :+ ).
Dat precies. :)

En over dat laten huilen verschillen een kennis/vriendin (iets half ertussen in of zo) zo verschrikkelijk van mening. Zij vertelt altijd heel trots dat haar zoontje haar al met zes weken manipuleerde. Want hij huilde in zn bedje, zij kwam, hij stopte en begon te lachen, en zodra ze weg liep begon ie weer te huilen. 'Oh maar wacht eens mannetje', had ze toen gedacht. 'Ik heb jou door, hier tuin ik niet in!' En ze heeft m laten huilen omdat ie haar bespeelde.

Het komt gewoon niet in dr op dat ie gewoon oprecht blij was als ze bij m was en oprecht verdrietig als ze weer weg ging.

;(
pi_157280429
Wat een belachelijke opmerking van die leidster Cholula!

(Ik heb wel het idee dat 'ons' kdv ook niet zo goed met huilende baby's om kan gaan. Man vertelde dat een tijdje terug een baby op diens eerste echte dag opgehaald moest worden, omdat hij zogezegd niet tegen alle prikkels kon en bleef huilen. Daar trok ik ook mijn wenkbrauwen even van op.. (Hoewel er misschien wel meer speelde natuurlijk, dat weet ik niet.))

En +1 op alle kennis en ervaring hier! Ik ben blij dat ik na lang lurken halverwege mijn zwangerschap toch ben gaan meeposten :Y Anders had ik denk ik ook nooit geweten over dingen als Rapley als alternatief om te leren eten en de handige tips voor bv.

IMA voel je vooral niet schuldig! Herkenbaarheidsboks op het werken wel.
pi_157280432
Dat laatste stukje breekt mijn hart Spring. ;(

Fap. :*
pi_157280466
Spring, het zegt wel iets over het mensbeeld van die vrouw, denk ik. Ik heb als gereformeerd meisje geleerd dat ieder mens geneigd is tot kwaad, en dat onschuldige kindjes niet bestaan. Misschien is dat bij sommige mensen in hun dna gaan zitten of zo, en hebben ze niet meer door dat dit een nogal bijzondere kijk op de mensheid is. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157280499
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:

Fap. :*
Sneu hè? Baby's zijn niets anders dan oprecht in hun emoties, en dan gaan wij daar met ons 'verpeste' grotenensenbrein allemaal negatieve betekenissen achter zoeken.
pi_157280527
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 22:20 schreef Franny_G het volgende:
Spring, het zegt wel iets over het mensbeeld van die vrouw, denk ik. Ik heb als gereformeerd meisje geleerd dat ieder mens geneigd is tot kwaad, en dat onschuldige kindjes niet bestaan. Misschien is dat bij sommige mensen in hun dna gaan zitten of zo, en hebben ze niet meer door dat dit een nogal bijzondere kijk op de mensheid is. :') .
Klopt. Ze heeft idd een vrij negatief beeld. Interpreteert dingen ook negatief.
pi_157280613
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:
+1 ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: het ergste is nog wel dat die 'laten huilen' aanpak uiteindelijk wel 'werkt', als in: uiteindelijk stopt de baby inderdaad steeds sneller met huilen... Heb ook al meerdere malen proberen uit te leggen dat dat is omdat ze dan 'leren' (learned helplessness) dat er toch niemand komt, maar dat de baby nog net zoveel stress ervaart (ook al huilt hij/zij niet).
Maar dat is dan 'die slappe aanpak van tegenwoordig'... :X

[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 02-11-2015 22:34:29 ]
  maandag 2 november 2015 @ 23:05:17 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157281517
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat precies. :)

En over dat laten huilen verschillen een kennis/vriendin (iets half ertussen in of zo) zo verschrikkelijk van mening. Zij vertelt altijd heel trots dat haar zoontje haar al met zes weken manipuleerde. Want hij huilde in zn bedje, zij kwam, hij stopte en begon te lachen, en zodra ze weg liep begon ie weer te huilen. 'Oh maar wacht eens mannetje', had ze toen gedacht. 'Ik heb jou door, hier tuin ik niet in!' En ze heeft m laten huilen omdat ie haar bespeelde.

Het komt gewoon niet in dr op dat ie gewoon oprecht blij was als ze bij m was en oprecht verdrietig als ze weer weg ging.

;(
Wat erg!
Arm kindje.

Ik moet ook altijd denken aan iemand die hier eens een verhaal had gepost over een cb medewerker die had aangeraden (niet aan haar) om maar te gaan douchen of stofzuigen als de baby huilde. En dat de poster dat dus zo erg vond wetende dat er dus moeders zijn die dat advies opvolgen.
Ik moet daar nog zo vaak aan denken..

Ik laat ro dus niet huilen. Vind het onnodig en als ik het kan oplossen door er te zijn.. Dan los ik het zo op.
Ik maak er wel een zooitje van. Draagdoek, niet laten huilen, stukken groenten ipv gepureerd.. Wat moet er van haar terecht komen? :9

Trouwens.. Op het kdv leggen ze ro weleens in een bedje in een andere (donkere) kamer. Daar slaapt ze niet. In de swing tussen de kindjes wel. 50 min tot anderhalf uur.
En dan toch haar proberen te laten slapen in dat vervloekte bedje. "Ze bleef maar huilen en hield pas op toen ik haar oppakte". Joh!
Ik heb toen maar gezegd dat ik liever heb dat ze haar gewoon in de swing doen ipv het bedje, omdat ze thuis ook tussen ons in slaapt.
Geen kritiek gehad , maar gewoon :" oké. Doen we dat!"
Gek. Dit is nu al een week geleden en het komt nu pas binnen.
:o toch nog maar even over beginnen morgen :@

Ro slaapt nog steeds. Ik weet dat ik dit wil, maar ik mis haar handjes en gefrummel. Ze ligt op haar buik en draait zich net zo om als mij. Afduwen op je armen. Leuk om te zien dat dit hetzelfde gaat.

Om eerlijk te zijn lig ik nu wakker in de hoop dat zij wakker wordt.
:o
pi_157284707
Beetje Crosspost met Z&G en k denk dat ik komende tijd nog niet heel actief meepost, maar ik kom vast even voorstellen!
Liefst niet quoten, ik haal de foto later weer weg denk ik!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157284846
Gefeliciteerd Sillie!
Kwak
pi_157284859
Gefeliciteerd Sillie! Welkom hier. Wat een toffe naam ^O^
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:45:10 #26
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157285095
*O* gefeliciteerd Sillie. Wat een leukerd en wat een toffe naam!

Vorige week schreef ik nog over mijn opa en zijn chemo en de meiden niet vast houden. Hij is vorige week naar het ziekenhuis geweest en de arts heeft besloten te stoppen met de chemo, omdat dit niet het resultaat geeft waar ze op gehoopt hadden. Hij heeft geen eetlust meer en geen gevoel meer in zijn vingers, terwijl de chemo hem een boost zou moeten geven. Aangezien hij niet beter zal worden, heeft hij nu iets anders gekregen en hopen ze dat hij zich daardoor iets beter gaat voelen.
pi_157285104
Welkom Sillie! Wat een lieverd, en mooie naam! O+
pi_157285234
Sillie, wat een droppie! O+

Shop, wat zuur dat de chemo niet doet wat het moet doen ;( maar is er dan straks wel een kans dat je opa lekker met de meiden kan knuffelen?
pi_157285341
Gefeliciteerd Sillie! Mogen jullie al naar huis?

Vervelend Shop, dat de chemo niet aan slaat. Laat m maar flink met je meiden knuffelen nu het weer mag en ik hoop dat de alternatieve medicatie wel wat doet zodat hij ze nog zo lang mogelijk kan blijven knuffelen!
pi_157285382
Ik laat L. wel eens huilen als ik duidelijk hoor dat ze doodmoe is maar niet wil slapen, dan is ze binnen 2 minuten huilen ook weg en slaapt ze diep. Dan werkt het juist niet om d'r bij me te pakken, want dan krijgt ze weer prikkels en vecht ze nog harder tegen de slaap. Verder laat ik d'r niet huilen, knuffelen is veel leuker. O+

Sillie, gefeliciteerd met je grote kleine man. *O*

Shop, wat naar dat de chemo niet doet wat hij moet doen. Ik hoop dat je opa lekker met je meiden kan knuffelen nog.

Oe, ik hoor geluid boven. Baby uit bed vissen. :W
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157285469
Oh spring, Ik moest een beetje huilen ;( want zo simpel is het natuurlijk, ze zijn oprecht blij als ze je zien.. En toch heb ik ook wel eens gedacht 'joh, er is helemaal niks aan de hand, want het is over zodra ik er ben' :'( goed om, 12 maanden later, alsnog tot die realisatie te komen :')

En sillie, gefeliciteerd O+ *O*

Een jaar geleden was mijn uitgerekende datum en ik wordt steeds emotioneler naarmate haar verjaardag dichterbij komt :') beleef alles weer opnieuw als het ware. Och, wat voelde ik me toch klote een jaar geleden :+
pi_157285527
Ik kreeg ook een naar gevoel van dat stukje van Spring ;( Dat laten huilen zit er inderdaad ingebakken bij sommigen. Mijn sm zei ook een keertje dat het goed was vor de longen. ik heb toch maar uitgelegd dat dat tegenwoordig anders wordt gezien ;)

Sillie gefeliciteerd! Wat een leukerd! O+ Geniet ervan!

Shop wat dubbel.. Enerzijds fijn dat hij zo weer kan knuffelen met de meiden maar anderzijds is het ook weer slecht nieuws.

Leuk krijgerrtje, een bijna-dreumes!
Ik zie nu allemaal baby's verjaren die geboren werden op het moment dat ik zo'n beetje kwam lurken in Z&G :D
pi_157285553
Krijgerrtje, wat waren we er vorig jaar om deze tijd klaar mee, hè? :D.

En sillie, gefeliciteerd!

[ Bericht 9% gewijzigd door DevilsAndDust op 03-11-2015 09:29:52 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157285657
Gefeliciteerd Sillie!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157285670
Team Zombie meldt!

Wat zou het toch fijn zijn als babys af en toe in een noodsituatie konden praten he :+
pi_157285694
Wat een mooierd Sillie!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157285733
Proficiat sillie!

Shop :*
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:09:37 #38
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157285737
Sillie welkom, wat een mooi mannetje met een mooie naam.

Laten huilen doe ik ook niet, heel af en toe wel als ik weet dat ze moe is en ze van oppakken alleen maar gefrustreerder raakt. Maar ook dat houd ik max 2 min vol. En dan laat ik haar toch weer aan de borst in slaap vallen :@
pi_157285981
Wat bijzonder dat je UD dan weer voorbij gaat Krijgertje, maar nu een jaar later. :Y Kon je je vorig jaar nog helemaal niks bij voorstellen. O+

Was het zo erg met kleine A. vannacht Pinq? ;(

Kun je te vroeg met Disney beginnen? L. en ik hebben net Hakuna Matata meegeswingd. *;
pi_157286041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:27 schreef Krisvc het volgende:
Kun je te vroeg met Disney beginnen? L. en ik hebben net Hakuna Matata meegeswingd. *;
Nee joh! Wij hebben ook al Lilo & Stitch gekeken. *;

Wat betreft laten huilen en vorderende inzichten enzo, ben ik wel heel blij dat mijn familie snapt dat iedereen/iedere tijd het anders doet en dat dat oké is. Als ik mijn oma vertel dat Ketel op onze kamer slaapt en bij een heftige hoestnacht zelfs in ons bed sliep, zegt ze "oh, dat noemden wij vroeger verwennen. Maar ja, tijden veranderen hè."
pi_157286187
Slechte nacht, pinq?

Gefeliciteerd, Sillie! Ik moest bij zn naam meteen aan Weird Science denken. :D
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:52:06 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157286352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:03 schreef pinquit het volgende:
Team Zombie meldt!

Wat zou het toch fijn zijn als babys af en toe in een noodsituatie konden praten he :+
Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157286367
For the record: ik heb het niet over 2 minuutjes huilen terwijl ze daarna gewoon lekker in slaap vallen hè?!
Dat doet (bijna) iedereen wel eens denk.

Ik bedoel die 'slaaptrainingen' waarbij je een kookwekkertje zet en om de 10 minuten een keer over de bol aait en je kind verder gewoon alleen(!) laat huilen. Waarbij het de eerste keer een uur duurt (en het kind niet 'lekker' in slaap valt, maar gewoon uitgeput is!), en dan steeds korter. Na 1-2 weken zie je dan dat het kind niet meer huilt (omdat dat toch niks uitmaakt) en dat wordt dan opgevat als dat het 'werkt'...
Ieder z'n ding uiteraard, maar 't mijne is het niet zeg maar... :N
pi_157286490
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn. :')
Volgens mij zou je ook heel vreemd staan te kijken als er ineens een "Het zou mij plezieren als u mijn bevallige bips in die stoel daar bij het raam zou parkeren. Ik zou dan zo goed naar buiten kunnen kijken dat ik overweeg te stoppen met de longen uit mijn lijf te schreeuwen. Dank u moeder".
pi_157286759
Kijk ons nou. ♡

Nou ja, niet te lang naar mij want ik ben net wakker.

En niet quoten,puhlease. :)
pi_157287039
Ooooo spring O+ wat zijn jullie lief samen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157287122
Spring!!! O+
pi_157287293
Oh my Spring, geweldig!
pi_157287334
Mnohh Spring! O+

SPOILER
pi_157287355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:44 schreef twist02 het volgende:
Mnohh Spring! O+

SPOILER
Van tv misschien? :P
Ze deed ook musicals ;)
pi_157287428
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Van tv misschien? :P
Ze deed ook musicals ;)
Serieus? :@ Haha, kijk ik eigenlijk bijna nooit, maar zou natuurlijk kunnen.
:@
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:54:05 #53
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157287576
Sillie
Gefeliciteerd met je mooie W!
Hoop dat se bevalling goed gegaan is en dat je nu heerlijk kunt genieten van elkaar zonder complicaties of narigheid. Goed aangeven wat je wil in je kraamweek. Het is heel normaal om lekker te cocoonen met alleen je partner. Wat je visite ook zegt. Jouw gevoel telt!
Ik vind de naam echt hartstikke leuk.

Een super knap mannetje op ons kdv heet ook zo en mijn ro is gek op hem. Volgt hem overal. Het enige donkere kindje met praaaaaaaachtige ogen. Zou er zelf verliefd op worden, haha.
Dus ik ben van team w.!

Man man.. Er gaan echt te veel mensen weg hier met dreumessen! ;(

Ro is naar het kdv en ik ga zo opruimen en dan slapen. Slapen!! Had ik al gezegd dat ik ga slapen? O+
pi_157287855
Noh Spring! O+ Die ene grote pffffrt ook ineens. Zo lief. :D
pi_157288061
Spring O+

Hier heeft F de eerste prikjes gehad. Ik heb het met L al vaak zat mee gemaakt natuurlijk, maar ik blijf het zielig vinden.

Hij is 4.6 kilo en 54cm, dat gaat dus goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157288151
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:15 schreef Skoap het volgende:
Spring O+

Hier heeft F de eerste prikjes gehad. Ik heb het met L al vaak zat mee gemaakt natuurlijk, maar ik blijf het zielig vinden.

Hij is 4.6 kilo en 54cm, dat gaat dus goed.
Ik ook. ;( Ze vond de arts hartstikke leuk en was heel enthousiast naar r aan het lachen. Tot ze er die prik in jaste.
pi_157288180
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Ik ook. Ze vond de arts hartstikke leuk en was heel enthousiast naar r aan het lachen. Tot ze er die prik in jaste.
Ja en dan zijn (weer) ze stil en dan komt er nog 1. Dat vind ik nog het zieligste...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157288430
Mnoh Spring, wat een schatjen! Dat trotse hoofd ook!

en dat moment dat ze dit gaat herhalen met een bakkes vol yoghurt over een maand of acht
Kwak
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:46:09 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157288666
Oh spring, wat lief!
Ik dacht wel, waarom deel je zo'n oud filmpje van je oudste met ons. :? Tot ik door had dat het je gebruikersnaam is. :')
pi_157289107
Sillie gefeliciteerd! Mooie stoere naam!

Bohh gisteren waren de krampjes weg en heeft ie niet gespuugd. Dus ik dacht, recht op houden helpt. Vanochtend gevoed, 2 uur later komt er een plens uit! Kwam zelfs uit zijn neus. Ik zat helemaal :'( G. lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft daarna nog een paar keer flink gespuugd -O-

Morgen ga ik naar het babycafe, daar zit ook een LK. Kijken of zij tips heeft. En ik schaam me dood om dit te zeggen, maar ik begin tegen de borstvoeding op te zien. En waarom, geen idee. Ik produceer genoeg, hij drinkt goed en groeit als kool. Maar als ik hem vast heb, is hij alleen maar aan het zoeken ofschoon hij geen honger heeft. Hij wil graag aangelegd worden en sabbelen. En dat vind ik geen probleem. Maar door de weeks ben ik zo veel alleen met hem, dat het me af en toe een beetje aanvliegt denk ik.. Als mijn man laat thuis is (rond 21.00) kan ik even douchen en alvast even op bed liggen. Maar niet lang, want dan wil G. drinken, en ik ben de enige die dat kan geven. En nu met dat spugen.. ik word er gewoon verdomd onzeker van.
Slaat nergens op en ik voel me egoistisch dat ik dit zo typ maar ik moet even :'( :'( en dan ben ik t kwijt.
pi_157289184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Bohh gisteren waren de krampjes weg en heeft ie niet gespuugd. Dus ik dacht, recht op houden helpt. Vanochtend gevoed, 2 uur later komt er een plens uit! Kwam zelfs uit zijn neus. Ik zat helemaal :'( G. lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft daarna nog een paar keer flink gespuugd -O-

Morgen ga ik naar het babycafe, daar zit ook een LK. Kijken of zij tips heeft. En ik schaam me dood om dit te zeggen, maar ik begin tegen de borstvoeding op te zien. En waarom, geen idee. Ik produceer genoeg, hij drinkt goed en groeit als kool. Maar als ik hem vast heb, is hij alleen maar aan het zoeken ofschoon hij geen honger heeft. Hij wil graag aangelegd worden en sabbelen. En dat vind ik geen probleem. Maar door de weeks ben ik zo veel alleen met hem, dat het me af en toe een beetje aanvliegt denk ik.. Als mijn man laat thuis is (rond 21.00) kan ik even douchen en alvast even op bed liggen. Maar niet lang, want dan wil G. drinken, en ik ben de enige die dat kan geven. En nu met dat spugen.. ik word er gewoon verdomd onzeker van.
Slaat nergens op en ik voel me egoistisch dat ik dit zo typ maar ik moet even :'( :'( en dan ben ik t kwijt.
Dat lijkt me normaal hoor! kan je hem helemaal niet wegleggen? Kan je 'm in de drager doen terwijl je je eigen ding doet? Of je legt hem op het aankleedkussen terwijl je zelf onder de douche staat/ op de wc zit. Over n paar weken kan ie met zn handjes spelen terwijl ie in n wipstoeltje zit, dan heb je meteen meer tijd!
pi_157289354
Drager/doek vindt hij anderhalf uur leuk, bij mij, dan wordt hij chagrijnig omdat hij geen drinken heeft. Bij mijn man slaapt hij zo 3 uur :') Ik leg m wel weg, maar voor mijn idee juist heel veel. Hij slaapt dan niet echt, en mopperen wordt huilen, en dan leg ik m toch weer aan. We hebben nu een tinylove boven de box en de muziek kalmeert hem meestal wel, dan kan ik even mijn dingetje doen, koken, opruimen etc. En ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem zit, ik kan niet door zijn gemopper heen slapen, en waarschijnlijk kom ik nu toch wel slaap te kort. Ik leef echt toe naar de weekenden, dan zijn we met zn 3.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:22:20 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157289358
Herkenbaar hoor cassandra. L sliep overdag alleen in de doek en liet zich nooit wegleggen zonder te huilen. Pas toen hij een week of 6 was kon hij zich met zo'n klotemobiel 10 minuten vermaken. En dan was man eindelijk thuis, zat ik alsnog met een baby aan de borst, want alleen dat hielp hem te stoppen met huilen. Ik had echt het idee dat ik alleen maar ern melkmachine was. Maar tegelijkertijd is het ook een fijne en makkelijke troostmethode.
Overigens ging ik wel altijd 's ochtends douchen en aankleden, want ik werd er echt ongelukkig van om de hele dag ongewassen in m'n joggingbroek te hangen. Dan maar even huilen (dat deed ie sowieso toch wel, maar dan even zonder te troosten). Na een douche kon ik er weer even tegenaan.
pi_157289711
Sillie, gefeliciteerd *G*

Shop, :*

Spring O+, hoe tof is dat zeg! Geweldig mooi!
pi_157289727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:44 schreef twist02 het volgende:
Mnohh Spring! O+

SPOILER
Dit had ik dus ook...

Ik zit een beetje te Herman Brusselmannen op m'n werk. Heb vandaag even geen zin en ben moe. Maar dan bedenk ik me dat ik weer twee dagen vrij ga hebben en dat maakt het makkelijker.
pi_157289799
Ik ben de achterlijke tweelingzus van Chantal J.
pi_157290031
Gefeliciteerd Sillie!!

Verhalen over baby's die genegeerd worden doen me pijn, ik begrijp dat gewoon niet zo goed denk ik.

Wat rot van je opa Shop. Ik vind het zo moeilijk om iemand van wie je houdt pijn te zien hebben.

❤ spring!

Het hoort er helaas een beetje bij Cassandra, sorry.
Ik legde Frits inderdaad vaak op een aankleedkussen in de badkamer, dan kon ik even douchen.
Misschien kun je je (schoon) ouders, zus/broer of een vriend/ vriendin vragen om even langs te komen zodat je even kan douchen?
Ik liet mijn familie vaak rond half zeven even komen, konden zij oh-en aah-en bij Frits en kon ik even douchen.

Dat spugen deed Frits ook, tot drie/vier weken geleden. Nu is het ineens veel minder (zoals Speeseend al voorspelde). Hij heeft nog echt last van gehad, zelfs niet als de hüttenkäse uit zijn neus kwam.

Over mijn man en zijn mening over dit topic:
Mijn man is niet snel onder de indruk van titels. Ouders die zich inlezen en niet alles klakkeloos aannemen daar kan hij mee praten.

Ik vind overigens de andere vrouwen van het kdv wel tof. Ik vind ons kdv ook eigenlijk heel prettig er is veel ruimte, ook buiten. Ze denken over het algemeen goed met ons mee. Behalve de vrouw van gisteren dus.
pi_157290071
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:42 schreef -Spring het volgende:
Ik ben de achterlijke tweelingzus van Chantal J.
_O-
Kwak
pi_157290093
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 23:05 schreef faptist het volgende:

[..]

Wat erg!
Arm kindje.

Ik moet ook altijd denken aan iemand die hier eens een verhaal had gepost over een cb medewerker die had aangeraden (niet aan haar) om maar te gaan douchen of stofzuigen als de baby huilde. En dat de poster dat dus zo erg vond wetende dat er dus moeders zijn die dat advies opvolgen.
Ik moet daar nog zo vaak aan denken..

Nou... Ik onderschrijf helemaal de niet-laten-huilen adviezen enzo hoor! Maar ik kan me wel vinden in dit advies, met een behoorlijke nuance. Als je echt een huilbaby hebt die uren achter elkaar huilt en dat vliegt je op een gegeven moment gewoon aan, ga dan in vredesnaam even douchen of stofzuigen of iets anders doen. Dat je kind zeg maar veilig in bed of box ligt en dat je zelf iets hebt wat het geluid overstemt. Alles beter dan zodanig gefrustreerd raken dat je je kind wat aan doet.

Maar goed, dat geldt natuurlijk niet in de gevallen van ja hij huilt altijd een uurtje voordat ie in slaap valt maar dan ga ik gewoon even douchen hoor :') context enzo :P

Ik dacht er net nog aan ook, bij t vouwen van de was :D mn lieve oma zei het juist tegen mij toen de tweede bij ons zo veel huilde. "Oh ik heb altijd gewoon mn eigen ding gedaan. Kom nou, die cb-arts hoeft er niet uit 's nachts. Ik liet ze niet huilen en legde ze gewoon aan en als ze in bed wilden bij ons dan kwamen ze gewoon in bed bij ons." O+ mn lieve eigenwijze oma'tje :D en dan te bedenken dat ze in de categorie tienermoeder viel! Ik vind het met terugwerkende kracht zo ontzettend sterk om in zo'n tijd, zonder support van internet gewoon zo je eigen gevoel mbt je kinderen te durven volgen! En tegelijkertijd is het eigenlijk te bizar voor woorden dat de meesten vrouwen/ouders dat gevoel dus helemaal niet durfden en durven te volgen.
:)
pi_157290128
Wat bijzonder van je oma Mignonne!
Kwak
pi_157290212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Over dat spugen zou ik mee niet druk maken. Als hij goed groeit is er waarschijnlijk niets aan de hand. T spuugt ook veel, bij voorkeur recht in m'n decolleté als ik net en schone BH aan heb. Lekker, die hüttenkäse in m'n BH. :9

Heb je al een speentje geprobeerd?
pi_157290219
Het is herkenbaar hoor Cassandra. Die onzekerheid hoort er een beetje bij bij een eerste kind. :Y dat wordt veel beter met de tijd :) Je hebt er niks aan maar het is echt.

Ik leg A. heel makkelijk even in zijn bedje terwijl ik ga douchen. Dan huilt hij maar even. Hij moet ook regelmatig even wachten als hij huilt en ik net met een van de anderen bezig ben. Gisteren heb ik oudste uit school gehaald. Toen heeft A gehuild de heen- en de terugweg. Want honger. Hij had net daarvoor even snel wat gedronken maar niet genoeg. En half drie is half drie. Dan heeft ie dus even pech. Overleeft hij wel. Maar dat heeft wel twee kinderen geduurd om er zo in te staan :P
pi_157290226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:00 schreef kwakz0r het volgende:
Wat bijzonder van je oma Mignonne!
Nou he? Het zijn van die dingen waar je niet zo bij stil staat. Althans ik niet zo erg. Omdat we tegenwoordig internet hebben en zo ontzettend veel contact onderling en zo vreselijk veel info tot onze beschikking hebben enzo.

Maar voor mijn moeder (overigens ook zo een van de niet laten huilen club :P ) was dat al best een ding, halverwege jaren '80. Toen de info nog uit de bieb kwam hooguit zeg maar. En dan moet je er nog actief naar op zoek. Maar voor mn oma helemaal denk ik dan. Jeetje, mijn moeder is van '62 en mn oma was toen 18. Misschien is het een soort jeugdige naïviteit of eigenwijsheid geweest? Maar dat ze in zo'n tijd het gewoon gedurfd heeft om op haar eigen gevoel te vertrouwen vind ik wel echt bijzonder. En sterkt mij ook weer in mijn eigen overtuiging dat dat uiteindelijk het enige is wat echt belangrijk is. Voelt het goed voor jezelf, jullie situatie, jullie kind. Zo ja? Dan heb je niets met een ander te maken, klaar. de usual uitsluitingen en disclaimers zijn van toepassing... je kind in de magnetron stoppen is nooit goed, ook niet als t goed voelt :')
pi_157290287
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

_O-
Ze proberen me zoveel mogelijk uit de media te houden omdat ik een slechte invloed heb op dr reputatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 03-11-2015 13:13:28 ]
pi_157290309
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ze proberen me zoveel mogelijk te houden omdat ik een slechte invloed heb op dr reputatie.
Als ik die facebookposts van haar soms lees denk ik juist dat jullie een gouden duo zouden zijn :D
pi_157290372
Oh Cassandra, wat mij snachts helpt om door t zijn geluiden te slapen zijn oordopjes, en heel demonstratief met m'n rug naar hem toe te gaan liggen. Duurde 5 weken voordat ik dat kon, maar het helpt. Ik hoor alle geluiden, maar kan de belangrijke eruit filteren, en doe niet meer m'n ogen open om hem te checken bij elk geluid, want me daarvoor omdraaien is teveel moeite..
pi_157290393
Oh Mignonne, ik krijg echt een gruwelijke tsr van je oma. :D O+ :')
pi_157290419
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:04 schreef Estrys het volgende:
Het is herkenbaar hoor Cassandra. Die onzekerheid hoort er een beetje bij bij een eerste kind. :Y dat wordt veel beter met de tijd :) Je hebt er niks aan maar het is echt.

Ik leg A. heel makkelijk even in zijn bedje terwijl ik ga douchen. Dan huilt hij maar even. Hij moet ook regelmatig even wachten als hij huilt en ik net met een van de anderen bezig ben. Gisteren heb ik oudste uit school gehaald. Toen heeft A gehuild de heen- en de terugweg. Want honger. Hij had net daarvoor even snel wat gedronken maar niet genoeg. En half drie is half drie. Dan heeft ie dus even pech. Overleeft hij wel. Maar dat heeft wel twee kinderen geduurd om er zo in te staan :P
Ik zal mijn man inlichten er nog twee bij te laten maken zodat ik wat meer rust heb :D
Merk dat even huilen en van mij afschrijven wel helpt.

Over familie.. Mijn ouders (wonen om de hoek) zijn 2 weken geleden geweest. We hadden veel visite dus ik heb aangegeven G. bij mij te houden ivm de drukte. Ze zijn heel kort gebleven en hebben niets meer van zich laten horen. Zondag mijn vader gemaild en geappt wanneer hij thuis is zodat ik tussen de middag even op visite kan komen. Bericht wel gelezen, geen reactie gehad. Dan niet hoor :6 Volgens mij zijn ze beledigd dat ze G. niet mochten vast houden. Mijn schoonmoeder is zondag geweest en die heeft m de hele dag op de arm gehad, zal wel een gevoel geven van 'zij wel en wij niet' :')
pi_157290435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh Cassandra, wat mij snachts helpt om door t zijn geluiden te slapen zijn oordopjes, en heel demonstratief met m'n rug naar hem toe te gaan liggen. Duurde 5 weken voordat ik dat kon, maar het helpt. Ik hoor alle geluiden, maar kan de belangrijke eruit filteren, en doe niet meer m'n ogen open om hem te checken bij elk geluid, want me daarvoor omdraaien is teveel moeite..
Ja? :o Ik moet nog even kijken of ik dat durf!
pi_157290436
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef -Spring het volgende:
Oh Mignonne, ik krijg echt een gruwelijke tsr van je oma. :D O+ :')
_O- :D

Dat is denk ik t meest bijzondere wat ik ooit over dr gehoord heb :+
pi_157290922
Inderdaad bijzonder Mignonne O+ goed zeg!

Ik kan eindelijk even 'los' zitten. En dan pak ik natuurlijk m'n laptoppie er even bij, even chillen.
Hier zijn de nachten en dagen echt ruk op het moment, en ik weet dat het een fase is waar ik even doorheen moet, maar de tijd mag nu best even wat sneller gaan (behalve als ik slaap). Er wordt eigenlijk alleen maar gehuild als A. wakker is, er is geen moment dat hij gewoon even happy wakker is. Mijn borsten doen zeer van het vele voeden, ik weet dat dat niet hoort, maar geen idee wat ik verkeerd doe.
Ik heb vanmorgen wel nog even van 10 tot half 12 geslapen *O* maar daarna was het echt weer knikkebollend voeden :') Lunch was een bakje chocoladepinda's, want dat kon ik zo pakken :P

Krampjes zijn echt een bitch. Ik heb al een paar keer gedacht: DIT IS NIET NORMAAL HOOR :') maar zn temperatuur is wel gewoon goed :P niet dat ie dan niet ziek is, maar ik denk dat t stiekem toch gewoon normaal is
pi_157291006
Nou, Cassandra, wat verdrietig van je ouders. :{ Heb je broers of zussen? Of vriendinnen, die staan meestal ( in stilte) te springen om iets te kunnen doen. Nu is het tijd om hulp te vragen, hoor! Ik vraag aan iedereen die komt babysnuffelen om eten mee te nemen, dat scheelt al zo veel! :*
pi_157291011
En nu is de accu van mn laptop leeg en ik wilde nog online window shoppen en m'n vermoeide hormonen willen er heel hard om janken :'(
pi_157291095
Spring je filmpje! O+ Wat lief en goed dat ze je al zo nadoet!

Toffe oma heb je mignonne, 'knap' hoor in die tijd! O+

@douchen met huilende baby. Toen N. wekenlang 8-12 uur op een dag krijste heb ik haar nooit alleen gelaten, alleen om even te douchen. Ik heb haar hele dagen rondgesjouwd in de draagdoek en op elk moment getroost, maar die 10 minuutjes elke ochtend heb ik wel voor mezelf genomen. Het zorgde ervoor dat ik er toch iets beter tegen kon.

Pinq. :* Toen ik dacht 'dit is toch niet normaal' (uren krampjes + verborgen reflux-achtige klachten) ben ik op aanraden van Away hier in dit topic gestopt met koemelk eten / drinken. Binnen twee dagen was het krampfestijn afgelopen en ook van maagzuur heeft ze daarna nooit meer last gehad. Kleine kans dat dat het is hoor, maar wel iets om te onthouden als je op een gegeven moment echt niet meer weet hoe nu verder.

Ik ben op mijn werk en mis mijn baby zo. :') Ze is echt non-stop vrolijk, aan het lachen en aan het brabbelen de laatste tijd. Wat een feest om haar mama te mogen zijn. Nog drie uur voor ik naar huis kan! O+
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:45:51 #85
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157291127
:*

Het wordt beter pinq, I promiss..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157291145
Dikke knuffel voor pinq, je zet mij ook direct met beide benen op de grond.

Mijn vrienden werken allemaal en/of wonen niet in Almere. Vanavond komt mijn beste vriend langs O+ hopelijk is mijn man op tijd thuis want ik zit onder de melk en kwijl :')
pi_157291200
Sel, eet/drink je nu nog steeds geen koemelk? Ik ga het meteen proberen, kleine moeite, ik hoef alleen de chocola, margarine en kaas te laten staan :)
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:50:56 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157291239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Dikke knuffel voor pinq, je zet mij ook direct met beide benen op de grond.

Mijn vrienden werken allemaal en/of wonen niet in Almere. Vanavond komt mijn beste vriend langs O+ hopelijk is mijn man op tijd thuis want ik zit onder de melk en kwijl :')
Als ik iets vreselijk vind is het wel om de hele dag ongewassen in mn vieze pyjama te zitten. De eerste dagen dat ik alleen was met J. gebeurde dat nog wel eens, maar nu zorg ik echt dat ik even douche. En soms huilt J. dan een minuut of 5, maar dat is dan maar zo. Kan je echt niet even douchen? Misschien kan je G. even op het aankleedkussen leggen in de badkamer :)

Pinq -O- wat heftig dat A. zoveel huilt zeg... :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157291297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:49 schreef pinquit het volgende:
Sel, eet/drink je nu nog steeds geen koemelk? Ik ga het meteen proberen, kleine moeite, ik hoef alleen de chocola, margarine en kaas te laten staan :)
Ik drink nog steeds geen melk en grote sloten room (saus, cremesoep) laat ik ook nog staan. In de loop der weken ben ik erachter gekomen dat een koekje met roomboter, een plakje kaas of een stokbroodje met een beetje kruidenboter geen probleem is. Over een paar weken ga ik weer een half glas melk proberen om te kijken hoe het er nu voorstaat, maar nu geniet ik nog even van de rust. ;)

Realiseer je dat het in meer dingen zit dan je denkt! In 9/10 pakjes en zakjes voor avondeten zit wel iets van melk, maar om die sporen op te pikken moet je kindje het wel héél heftig hebben. Scheelt dat wij bijna altijd vers koken.
pi_157291390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:54 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik drink nog steeds geen melk en grote sloten room (saus, cremesoep) laat ik ook nog staan. In de loop der weken ben ik erachter gekomen dat een koekje met roomboter, een plakje kaas of een stokbroodje met een beetje kruidenboter geen probleem is. Over een paar weken ga ik weer een half glas melk proberen om te kijken hoe het er nu voorstaat, maar nu geniet ik nog even van de rust. ;)

Realiseer je dat het in meer dingen zit dan je denkt! In 9/10 pakjes en zakjes voor avondeten zit wel iets van melk, maar om die sporen op te pikken moet je kindje het wel héél heftig hebben. Scheelt dat wij bijna altijd vers koken.
Ah, je hebt gelijk, hoe meer ik nadenk, in hoe meer het zit eigenlijk :') Maar dat geeft me gelijk de kans om even bewust te bekijken wat ik eet.

Sowieso moet ik meer opletten geloof ik, ik heb ook met m'n stomme hoofd vorige week spruitjes staan koken :') van die dingen die gewoon bekend staan als krampjesveroorzakers.
pi_157291413
Hier hielp het laten staan van frisdrank en chocola. Denk ik. Hij gilt t niet meer uit.
pi_157291464
Trouwens, ik geef ook deels kunstvoeding natuurlijk, wel hypoallergeen, maar is dat ook niet met koemelkeiwit?
pi_157291530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:01 schreef pinquit het volgende:
Trouwens, ik geef ook deels kunstvoeding natuurlijk, wel hypoallergeen, maar is dat ook niet met koemelkeiwit?
Voor KMA wordt doorgaans Pepti (en in heftigere gevallen Nutramigen of Neocate) gebruikt. N. krijgt op dagen dat ik er niet ben 1 flesje Pepti en daar doet ze het goed op.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:08:14 #94
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157291631
+1 op alles wat selvaria zegt. Mijn kma kennis is inmiddels overbodig zie ik al :P :+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:11:29 #95
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157291703
Nu ben ik weer vergeten wie er met wen plakbaby zat, maar is het geen oplossing om een speentje te geven of af en toe eens af te kolven?
Alle beetjes helpen en wie weet (hoogstwaarschijnlijk) heb je na een dag een flesje die je kunt geven. Zet jij je man aan het werk en dan kun jij even iets voor jezelf doen.

Mijn huis is aan kant, jompel de jompel jocheeiiii *O*
Dus zometeen ro ophalen en gewoon geen stress voor ik moet nog dit/dat..
Vanavond douchen en dan pak ik gelijk de badkamer even mee terwijl ik een maskertje in doe.

En ro sliep vannacht gewoon in 1 ruk door in haar nieuwe bed. Om 6 uur werd ze wakker en heb ik haar in bed genomen. Toen nog verder geslapen tot 8:15. :D :o
Luxe O+
pi_157291798
Kolven was mij afgeraden omdat ik dan meer melk zou aanmaken dan wordt weggedronken, weet niet meer hoe t zat. Maar ga morgen overleggen met de LK
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:19:04 #97
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157291901
Hier ook extreem veel last van krampjes gehad, maar helaas heeft verandering eetpatroon nooit geholpen dus het was echt de weken uitzitten. -O-
Ik las ook ergens dat die speciale krampjesflessen, goed laten boeren en voedsel dat bekend staat als krampjes-veroorzakend mijden eigenlijk niet helpt , omdat het echt puur met de rijping van de darmpjes te maken heeft.
pi_157292065
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook extreem veel last van krampjes gehad, maar helaas heeft verandering eetpatroon nooit geholpen dus het was echt de weken uitzitten. -O-
Ik las ook ergens dat die speciale krampjesflessen, goed laten boeren en voedsel dat bekend staat als krampjes-veroorzakend mijden eigenlijk niet helpt , omdat het echt puur met de rijping van de darmpjes te maken heeft.
Dat heb ik ook gelezen en heeft mijn kraamhulp ook gezegd idd. álle babies krijgen krampjes, niks dat je eraan kan doen.
pi_157292077
Dat was een antwoord op de vraag welke etenswaren ik het best kon laten staan toen.
pi_157292121
Pinq, Berit huilde ook niet-normaal-veel (eigenlijk constant, het was of drinken, of huilen). Op de fles ook. Zij krijgt nu pepti en het huilen was vrijwel direct over. Nu alleen nog krampjes-namiddag-jengeluurtjes.
Wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is, maar ik zou het zeker proberen, kan sowieso geen kwaad!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157292136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gelezen en heeft mijn kraamhulp ook gezegd idd. álle babies krijgen krampjes, niks dat je eraan kan doen.
Is dat echt volledig achterhaald? ik ben nu al een paar uur bezig met mijn weekboodschappen, heel veel valt al af ivm mogelijke krampjes
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:31:59 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157292160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Is dat echt volledig achterhaald? ik ben nu al een paar uur bezig met mijn weekboodschappen, heel veel valt al af ivm mogelijke krampjes
Ja geen idee dus.. Maar ik denk sowieso dat proberen geen kwaad kan, en als het bij jou lijkt te helpen om chocola en fris te laten staan, waarom niet doen dan?
Wat staat er allemaal op de krampjeslijst dan?
pi_157292180
Ik wilde rode kool, spitskool, spruitjesstamppot, hachee..
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:33:23 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157292190
Ja, de hoeveelheid die in de melk komt is sowieso marginaal. Las dat het (specifiek bij koffie-cafeïne ) ongeveer 1% is.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:34:16 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157292213
Lastig iets wel, bij mij zou bijna al het avondeten afvallen geloof ik :') Of nouja, op de manier waarop ik het maak. Ik doe niet 1 ui in de pastasaus, maar witte ui, rode ui, bosui en prei :+
En als ze het tóch wel krijgen, die krampjes, waarom dan je avondeten ervoor opofferen :P
nee, ik ben werkelijk in staat om álles aan te passen en alleen nog droog brood te eten voor mijn lieve kleine krampjesbaby
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:34:51 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157292228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:33 schreef Mariposas het volgende:
Ja, de hoeveelheid die in de melk komt is sowieso marginaal. Las dat het (specifiek bij koffie-cafeïne ) ongeveer 1% is.
Dat ook nog natuurlijk! sjongejemig.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:35:27 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157292238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wilde rode kool, spitskool, spruitjesstamppot, hachee..
;( die heerlijke herfstmaaltijden
trouwens, wat doe je met spitskool? Ik gooi dat alleen door de soep en de bami :P
pi_157292388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:35 schreef pinquit het volgende:

[..]

trouwens, wat doe je met spitskool? Ik gooi dat alleen door de soep en de bami :P
favoriet hier is spitskool wokken met gehakt en kruiden, in een ovenschaal, fruit erover (voorheen had je potjes verwenfruit, nu gebruik ik appelmoescompote) en afdekken met zelfgemaakte aardappelpuree :9 eten we met zn twee 2 dagen van. Ben sowieso fan van spitskool, kun je ook lekkere stamppot van maken

Ik bedenk mij nu pas dat ik redelijk veel met prei maak
pi_157292446
Prei was hier bij nummer twee een drama. Hele nacht opgeweest met krampen. Het zal marginaal zijn maar leek me ook geen toeval.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:48:27 #110
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157292502
Test pepti wel even in overleg met je ha of cb. Als het helpt kan je pepti op recept krijgen en is de voeding dus gratis.
pi_157292521
Ja, alle baby's krijgen krampjes, maar dat urenlang huilen hele dagen lang kan dus ook op iets anders wijzen. Als je baby alleen 's avonds een uurtje of 2 huilt klinkt dat als normaal krampjesgedrag, bij hele dagen huilen kan het geen kwaad om een aanpassing in de voeding te maken, gewoon om e.e.a. uit te sluiten.
pi_157292540
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Mwoah, ben ik het niet mee eens (met die uitspraak hè ;) ). Onze Minion had af en toe wel eens een 'huiluurtje', maar nooit op zo'n manier dat ik dacht dat ze echt pijn had ofzo. Voor zover wij konden nagaan heeft ze nooit echt krampjes gehad (sowieso niet zoals ik het hier wel eens lees). Hooguit een enkele keer dat er gewoon flink wat poep dwars zat :+

En speciale flessen / boertjes laten / e.d. zullen de krampjes uiteraard niet geheel wegnemen, maar het kan er wel voor zorgen dat ze niet erger worden door extra lucht, lijkt me...
En ook die ene procent kan natuurlijk net te veel zijn.
pi_157292553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:35 schreef pinquit het volgende:

[..]

Orak Arik. :9

Lang leve Indische schoonfamilie. O+
  dinsdag 3 november 2015 @ 15:00:55 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157292753
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:50 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Orak Arik. :9

Lang leve Indische schoonfamilie. O+
ben zelf indo, maar heb hier nog nooit van gehoord :D
  dinsdag 3 november 2015 @ 15:03:20 #115
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157292794
Mijn baby heeft zover ik merkte ook geen krampjes gehad gelukkig. Filmpje van iemand gezien van hier (weet niet meer wie :@ ) vond het zo verschrikkelijk sneu. Die kleintjes met pijn :'(

En wat rot dat je ouders niet eens op je berichtje reageren. Daar zou ik heel verdrietig van worden :*
  dinsdag 3 november 2015 @ 15:52:45 #116
409579 LuDann
All the way
pi_157293826
Dat was een filmpje van Mariposas denk ik.

Mensen, al dat gepraat over eten, ik krijg er honger van! :9~

Ik heb toen Wolk zo vreselijk huilde ook een week of anderhalf heel veel eten vermeden (alles met koemelk, pittig eten en kool) en eerst dacht ik dat het wat verschil maakte maar toen ik er weer mee begon merkte ik helemaal niets anders aan haar. En ik vond het echt vreselijk, dat eten moeten vermijden (want allesverslindende honger tegenwoordig). Ik ben echt heel blij dat ik weer gewoon mijn portie rendang kan eten bijvoorbeeld. :D Met een sambalei. :9

Maar wat ontzettend rot Pinq. Ik hoop dat het snel over wil gaan.

Cassandra, nou, dat is ook niet leuk zeg, van je vader. Wat idioot kinderachtig zeg. -O-
pi_157294685
Lastig Pinq. Zou het niet heftiger kunnen zijn door de combinatie borst/kunstvoeding? Ik roep ook maar wat. Hier een beetje krampjes maar niet zo erg. Maar zoals gezegd ik heb het vorige keren wel duidelijk gemerkt aan de baby als ik prei of ui at. Dus het lijkt me het proberen waard.

Zo de eerste ronde voeding met crème en medicijnen zit erop/erin. En nu ga ik vanavond eens lekker online shoppen voor mij, en mij en mij :P en misschien een beetje voor baby. Hebben wij wel verdient
pi_157295429
Fijn dat je medicijnen hebt Estrys. Op aandringen van de vk dus wel gelukt? (of heb ik gemist waar je dat hebt gepost?)

Krampjes zijn hier gelukkig helemaal over.

Wij hebben er een middagje ziekenhuis op zitten (man had een onderzoek). L. heeft rondgekeken, alle zusters om d'r vingertje gewonden en na een hapje gegeten te hebben lekker 2 uur liggen tukken. Nu is ze een uitbreekpoging in de box aan het doen. Ze blijft in ieder geval niet meer liggen zoals ik d'r weg leg de afgelopen dagen. :P
pi_157295448
Mijn groeiapp is stuk :P :') Of mn baby eet teveel!

De arts was wel een beetje van 'hm, dat moet niet meer worden hoor, anders moeten we de voedingen meer gaan structureren...'
Mjah, gaat prima zo hoor :)
pi_157295634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:24 schreef Krisvc het volgende:
Fijn dat je medicijnen hebt Estrys. Op aandringen van de vk dus wel gelukt? (of heb ik gemist waar je dat hebt gepost?)

Krampjes zijn hier gelukkig helemaal over.

Wij hebben er een middagje ziekenhuis op zitten (man had een onderzoek). L. heeft rondgekeken, alle zusters om d'r vingertje gewonden en na een hapje gegeten te hebben lekker 2 uur liggen tukken. Nu is ze een uitbreekpoging in de box aan het doen. Ze blijft in ieder geval niet meer liggen zoals ik d'r weg leg de afgelopen dagen. :P
In bv topic. ;)
Maar inderdaad de vk kreeg het wel voor elkaar :)
pi_157296128
Hoi, ik zou het gezellig vinden om ook mee te praten :). Op zoek naar informatie en herkenning heb ik hier al vaker gelezen, maar nu ook geregistreerd.

Ik heb een zoontje van 6,5 maanden oud. We hebben een heftige tijd achter de rug, maar we komen er steeds meer achter waardoor zijn gedrag veroorzaakt wordt. En dus kunnen we hem steeds beter helpen en wordt het steeds leuker met hem!
Hij brabbelt, oefent met zitten en heeft vandaag zijn eerste fruit gerapleyd.
pi_157296745
Welkom Hupje, gezellig!

Ik plaatste vanmiddag toch nog dat ik N. miste en ik graag naar huis wilde? Sinds ik thuis ben slaapt ze al, vanaf 16.45. :') Ik wil zo graag knuffelen. :'(
pi_157296795
Wow, Sas, Babysaurus N-Rex!

Hupje, welkom! Fijn dat het beter gaat na een heftige start. Wat was er aan de hand?

Estrys, ah, precies de laatste paar posts van de pagina die ik had gemist. Fijn dat je nu kan starten met medicijnen.

Selvaria, zal je altijd zien. :')

L. besloot dat half 7 een mooie tijd voor een slaapje is? Die heb ik nog nooit meegemaakt. :') Ben benieuwd hoe dat d'r slapen vannacht beïnvloed.
  dinsdag 3 november 2015 @ 19:27:28 #125
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157297636
Welkom hupje!

Ondertussen al kunnen knuffelen selvaria?

Estrys hoop dat de medicijnen werken

Hoop dat L. Lekker doorslaapt vannacht krisc.

O. Gaat altijd ergens tussen half 7 en half 8 naar bed en merk er geen verschil bij met sochtends wakker worden maar ik weet niet hoe laat L. Normaal gaat slapen.
pi_157298738
Ja! N. is wakker en megavrolijk! O+ Ze werd wel heel verdrietig wakker en moest even twee minuten uitsnikken, maar toen was mijn vrolijke baby er weer. *;

En ik wil naar de Ouders Natuurlijk beurs, maar man heeft dit weekend dienst, mijn enige vriendin met een kindje is weer zwanger en daardoor heel misselijk en mijn moeder moet werken. :( Voor de zomereditie maar op tijd iemand reserveren. :P
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:26:11 #127
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157299268
Ja heerlijk knuffelen met vrolijke baby *;
pi_157299539
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:25 schreef SaskiaR het volgende:
De arts was wel een beetje van 'hm, dat moet niet meer worden hoor, anders moeten we de voedingen meer gaan structureren...'
Mjah, gaat prima zo hoor :)
Wow N.!
En die opmerking van het CB :') Echt, is het daar ooit wel goed? Of ze groeien te weinig of ze groeien te hard. Mijn man zei net al van 'Nou hier moeten ze er niet over gaan zeuren hoor, als ze 'te veel' groeit, want dan zeg ik er wat van!' Haha :P
pi_157300575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:45 schreef Krisvc het volgende:
Hupje, welkom! Fijn dat het beter gaat na een heftige start. Wat was er aan de hand?
Dank :) Hij viel eerst veel af en groeide daarna slecht, spuugde veel, sliep amper en was een huilbaby. Waarschijnlijk heeft hij koemelkallergie; bijna alles gaat beter sinds ik op dieet ben (borstvoeding).
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:59 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157302420
Wauw, Saskia, wat een groeiberinnetje heb je. O+ Lekker laten gaan bij het CB idd. Borstvoeding gaan structureren. :')

Welkom Hupje, wat fijn dat het nu beter gaat met een koemelkvrij dieet.
pi_157303174
Hupje, welkom! :)

Na HEEL GROOT verdriet net Twix' temperatuur opgenomen, 37,6 heeft 'ie. Hij drinkt nu zijn flesje en is dus even rustig maar 37,6 is nog geen reden tot actie of wel? (Als in zetpil 60 mg geven oid?)
pi_157303435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:17 schreef Malteser het volgende:
Hupje, welkom! :)

Na HEEL GROOT verdriet net Twix' temperatuur opgenomen, 37,6 heeft 'ie. Hij drinkt nu zijn flesje en is dus even rustig maar 37,6 is nog geen reden tot actie of wel? (Als in zetpil 60 mg geven oid?)
Nee, dat is minimale verhoging al zou ik het zelf niet eens zo noemen... misschien gewoon honger of lekker even zijn sokken uit doen.
S. 2014
J. 2016
pi_157303534
37.6 lijkt mij geen aanleiding tot zetpil. Maar koorts is natuurlijk niet de enige reden voor paracetamol. Het is een pijnstiller he, o.a. tegen pijn. :)
pi_157303646
Dank jullie wel voor de felicitaties! We moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven ivm meconium in 't vruchtwater. Dat was een wat rommelig gedoe. Allemaal vpk's met tegenstrijdigheden over borstvoeding, ik werd er beetje moedeloos van. Toen ze (W. was nog geen 24 uur) begonnen over tepelhoedjes, niet genoeg productie en kolven dacht ik "wat? Dit ga ik niet zo doen hoor" en heb ik de lactatiedeskundige erbij geroepen. Die heeft ons nog goed geholpen en nu gaan we onze eerste nacht thuis in. :)
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:39:27 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157304272
Mijn ervaring is dat ze sowieso warm worden van Heel Groot Verdriet, zeker als dat wat langer duurt. Dus kan ook daaraan liggen!

Sterkte ermee, verdriet is sowieso niet leuk natuurlijk -O-
  dinsdag 3 november 2015 @ 23:01:09 #136
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157304968
Welkom thuis sillie!
Goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen !

Hupje,
Welkom. Leuk dat je besloten hebt om mee te schrijven O+
Fijn om te lezen dat het nu beter gaat.
Hoe heet je baby? Hoe was je bevalling? Infooooo infoooo :Y)

Selvaria
Gelukkig. Je hebt toch nog even kunnen knuffelen. Was Al bang voor een doorslaper.

Hier alles rustig. Pais en vree O+
Ro heeft vandaag pasta, tomaat en courgette op. Ging erin als.. Als.. Nouja. Iig leek ze wel uitgehongerd. :D

Vanaf wanneer mag je eigenlijk rauw groenten geven? (Tomaat)

En hoe maken jullie pasta voor de baby?
De saus that is.
pi_157305057
Thanks, ik vond het ook niet echt schokkend maar twijfelde ineens heel erg. Na zijn fles is hij in slaap gevallen.
  woensdag 4 november 2015 @ 07:31:32 #138
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157307483
Welkom thuis sillie. Is de eerste nacht thuis goed gegaan?

Fap ik gaf al vrij snel tomaat rauw. Sommige kindjes kunnen er wel wat rode uitslag rond de mond van krijgen maar het kan volgens mij geen kwaad.

Pastasaus voor O. Maak ik met tomaat,paprika en courgette maar er zijn vast betere recepten voor.
pi_157307522
Goedemorgen!

Eerste nacht, wat onwennig voor de kleine! Die wilde echt niet in het wiegje, huilde zichzelf dan compleet overstuur.
Om 8 uur heeft een voeding gehad, sliep toen bij papa tot 01:15 (mag er eigenlijk wel zo lang tussen 2 voedingen? :@ ), maar hij moest spugen en wilde eigenlijk niet drinken toen. Toch wel even aan de borst gehad, toen viel uiteindelijk rond 02:15 'weer in slaap. Hij kwam toen om 04:00 weer, gedronken, viel in slaap tijdens eerste borst, laten slapen en om 05:00 kwam hij weer, andere borst laten drinken. Om 06:30 moest hij weer wat spugen, maar sliep daarna verder en hij slaapt nu nog!
  woensdag 4 november 2015 @ 07:39:22 #140
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157307526
Rauwe tomaat durf ik nog niet aan hier. Tomatensaus daarentegen wel, krom hè. Toch eens proberen binnenkort.

Welkom Sillie! Hoe ging de eerste nacht thuis?

Malteser hoe ging het bij jullie? (ik besefte me gisteren dat jullie in mijn ex-woonplaats wonen, ik zag namelijk op fb iets voorbij komen van die groene buurtsuper van A.ndre en J.oyce :o. Wij woonden namelijk in De K.el.en!)

Hupje welkom!

Piranha kreeg gisteren van manlief chili con carne :'). Dat doen we dus maar niet meer, heb de halve nacht met een scheten latend en boerend kind gezeten. En stinken :r.
pi_157307567
Wiegje ging hier de eerste nachten ook niet Sillie, ze zijn ook nog maar net uit je buik, dat is al zo anders voor ze. Komt vanzelf hoor, lekker bij je houden!
Eventueel op het aankleedkussen tussen jullie in, als dat gaat.
pi_157307592
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 07:39 schreef NotTheSame het volgende:
Malteser hoe ging het bij jullie? (ik besefte me gisteren dat jullie in mijn ex-woonplaats wonen, ik zag namelijk op fb iets voorbij komen van die groene buurtsuper van A.ndre en J.oyce :o. Wij woonden namelijk in De K.el.en!)
Dan woonden we heel vlakbij elkaar ;).

Na een uur lang ontroostbaar krijsen, kreeg Twix zijn late fles en viel hij daarna in een diepe slaap. Om 4.00 uur zijn luier verschoond (want hij had gepoept) en getemperatuurd: 38,3. Twix sliep gewoon door. Slapend terug in zijn bed gelegd en toen meldde hij zich om 07.00 uur voor een fles. Opnieuw getemperatuurd, omdat hij warm voelt: 37,9.
Verder nu wel tevreden, hij ligt op mijn borst te slapen.

Piranha aan de chili, jum jum!

Sillie, eerste nacht thuis O+.
pi_157307597
Wiegje is hem hier uiteindelijk nooit geworden :') :P Eerst tussen ons in, en toen beetje bij beetje steeds verder van ons af in de co-sleeper, haha!
  woensdag 4 november 2015 @ 08:07:29 #144
409579 LuDann
All the way
pi_157307669
38.3 is volgens mij wel echt koorts voor zo'n kleintje, Malteser. Ik zou dan toch even de dokter bellen om te vragen of dat kwaad kan. Mja, weet het ook niet hoor. :P Vervelend joh, dat hij niet zo lekker is!

Welkom Sillie, Wolk heeft de eerste weken alleen op ons geslapen. :Y

Zijn jullie baby's ook zo panisch voor de slaapzak? :') Ze kan nog zo blij zijn, zodra ze merkt dat ze in haar slaapzak moet is het krijsen. Echt op het niveau wat-zullen-de-buren-hiervan-denken. :')
pi_157307727
Hier laatste helft van de nacht en ochtend huilen van de krampjes ;( en ik heb geen gekke dingen gegeten
pi_157307747
A. Slaapt ook vooral op ons.

We hebben de ledikant omgebouwd tot co sleeper. Heb hem vannacht op zijn buik gelegd. Heeft hij gewoon 4 uur aan een stuk zelf geslapen zonder op een van ons te liggen *O* Ik heb er wel als en soort havik bij gelegen maar goed hij slaapt wel aanzienlijk beter. Dat is heel duidelijk.
Tweede helft van de nacht was hij een beetje lala bij de voeding. Half drinken, niet aanhappen, steeds loslaten.
pi_157307790
Hum, net om 7.00 uur was het 37,9 en hij is nu rustig en tevreden. Ik temp hem straks nog een keer en als het weer hoger is, bel ik misschien wel even.
SPOILER
Twix vindt de slaapzak tot nu toe dollies want dat betekent lang slapen :z. Ik doe hem alleen 's nachts zijn slaapzak aan, voor de overdag slaapjes niet.
Heeft Wolk wel ruimte in haar slaapzak om met haar benen te 'spartelen'?
pi_157307875
Whaa mijn baby rolde gisteren voor het eerst echt van rug naar buik! Drie keer achter elkaar en het kostte een hoop moeite, maar he did it! Ik ben zo trots 8-) haha zat 'm aan te moedigen *) :@
  woensdag 4 november 2015 @ 08:38:37 #149
409579 LuDann
All the way
pi_157307889
Ik doe ook alleen 's nachts de slaapzak aan. :Y

Hij past nog net, dus heel veel ruimte heeft ze niet. Maar als ze hem eenmaal aanheeft is het prima. Het is het aantrekken wat ze niet leuk vindt.
  woensdag 4 november 2015 @ 08:39:11 #150
409579 LuDann
All the way
pi_157307893
Wat tof van je rollie, Mina. *O*
  woensdag 4 november 2015 @ 08:44:58 #151
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157307953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier laatste helft van de nacht en ochtend huilen van de krampjes ;( en ik heb geen gekke dingen gegeten
Het ligt ook echt niet aan je eten, het hoort er gewoon een beetje bij. Rond 6 weken zou de piek moeten zijn! Maar je kan er zo weinig aan doen, en dat is heel sip. ;( Ik zag laatst wel bij de Prenatal een soort van kersenpittenzak, die kan je verwarmen en op het buikje leggen, dat vinden ze meestal wel fijn.

Ludann, L huilt bij alles waar z'n armpjes in moeten, dus ook bij de slaapzak. En ik doe echt altijd heel voorzichtig.

Malteser, sterkte de komende 3 dagen alleen!

Minarosa, wat goed zeg! *O*

Hier gaan de nachten echt slecht ineens. Snap het niet, want hij sliep altijd best goed gedurende nachten. Nu slaapt hij steeds maar ongeveer 1,5 uur achter elkaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mariposas op 04-11-2015 08:51:20 ]
pi_157307956
Mina, wat tof! Knappie! En herkenbaar van het aanmoedigen. L. deed het vorige week zomaar ineens. Op de bank, maar dan tegen de helling in als je snapt wat ik bedoel. Man en ik zagen het allebei. Dat kind wist niet wat d'r overkwam met al ons gejoel en gedoe. :')

Sillie, klinkt als een pittige maar goede eerste nacht. Heb je zelf ook een beetje slaap kunnen pakken?

Lu, slaapzak is hier geen probleem. Ja, het aandoen is stom, want al het aankleden is eeuwige verdoemenis en kwelling. Maar verder is de slaapzak geen probleem.

Malteser, je kan de vervanger uiteraard om een telefonisch consult vragen. Volgens mij is er niet zo heel veel aan de hand zolang ze vrolijk en alert zijn en goed drinken. Maar stel jezelf gerust en vraag dat aan een arts, die heeft er voor geleerd.

Estrys, fijn dat A. zo goed heeft getukt!

Pinq, nog steeds in zombiemode?

L. sliep vannacht weer door. Dat had ze al 3 nachten niet gedaan. Dus ik had me al helemaal ingesteld op NOOIT meer doorslapen, want kennelijk overdrijf ik graag. :') Maar ik werd om half 7 met geschaterlach begroet.
Heb d'r net lachend op de opvang afgegeven, boodschappen gehaald en m'n woonkamer en keuken aan kant gemaakt. Ongelofelijk hoe slecht ik tegenwoordig tegen zooi kan. Vroeger zag ik het niet eens, nu word ik er kribbig van.
pi_157307990
Roller. *O*.

Ik vind het toch een beetje gemeen dat de eerste en enige goede nacht in tijden gevolgd wordt door de slechtste nacht in tijden. :'). Zal ons afleren om euforisch te zijn na een nacht met maar één voeding.
pi_157307994
Woot, een rollie! *O* N. blijft nog op haar zij steken, resultaat: hele dagen als een banaan in de box/in bed/op schoot. :D

:( krampjes en slechte nachten.

In het eigen bedje slapen kwam hier pas met 6 weken of zo. De eerste weken op haar zij tegen mij aan (kon echt niet anders) en daarna een tijdje buik op buik en pas daarna op haar rug op een aankleedkussen tussen ons in. Daar moest overigens wel een osteopaat aan te pas komen. Daarna elke nacht in de co-sleeper, die nu wat te klein wordt, dus ze moet binnenkort naar haar eigen kamer. :'( We hebben dat al een paar keer geprobeerd, maar gaat nog niet van harte. Overdag overigens wel zonder problemen.

Vanochtend brak dan het moment aan dat N. ineens in maat 68 past, ik verwonder me elke keer weer over hoe ontzettend niét geleidelijk dat gaat. Gewoon *poef*, ineens verandert maat 62 in een naveltruitje en past het hoofd niet meer door de rompers maat 62/68. Shoppen gaat. *)

O ja, wij sliepen van 22.00-03.15-05.45-07.00-08.00. O+
pi_157308156
Behang over anyone? Kan ik iemand zijn grote zus erachter plakken :X A. wil al de hele ochtend niks behalve eten en huilen. En zijn zus doet vrolijk mee met huilen en onuitstaanbaar doen
pi_157308262
Estrys je hebt wel een zware start hè :*
  woensdag 4 november 2015 @ 09:21:38 #157
409579 LuDann
All the way
pi_157308362
Stomme is dat Wolk geen problemen heeft met aankleden (tenzij het haar te lang duurt). Dan is ze gewoon vrolijk. Maar die slaapzak... En ik heb de mouwen er al lang afgehaald, vooral omdat dat tijd scheelt.

Kris: zo herkenbaar van het niet meer tegen rotzooi kunnen. Zelfs als ik helemaal kapot ben sleep ik mezelf nog even een ronde door de huiskamer en keuken om het een beetje toonbaar te krijgen voor het slapen gaan. Nu zei mijn man gisteravond dat hij het wel zou doen. Ik lekker gaan slapen, kom vanochtend de keuken in: niks opgeruimd. -O- En dan is het sorry sorry, vergeten maar betekent wel dat ik het alsnog vanmiddag kan doen. }:|

Wolk heeft nog nooit langer dan 4 uur geslapen geloof ik. Maar ja, ze is ook pas 3 maanden natuurlijk. Meestal zijn onze nachten 20:00- 23:00-01:00-4:00-7:00. Soms laat ze er maar 2 uur tussen, dat is wel even rot.

Rollen van rug naar buik lukt nog niet, maar van buik naar rug doet ze nog steeds. Als ik er niet snel genoeg bij ben als ze wakker aan het worden is dan is het *hup* *hup* op haar zij en dan haar rug. :P

Estrys, wat rot. Wat Mina zegt, het gaat niet op rolletjes he?
pi_157308386
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:13 schreef Minarosa het volgende:
Ach ja, het is een faaaase. Ze zit vooral zichzelf in de weg de arme schat. Moet zomaar haar plaats als jongste afstaan. Valt niet mee.

Pluspunten vandaag: ik heb wel al gedoucht, haar geföhnd en mijn oude spijkerbroek aan *O*
pi_157309070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:13 schreef Minarosa het volgende:
Nou. Dat. Hoe oud is je meisje nu? Iig een lastigere leeftijd om te wennen aan een broertje toch? En yay voor je spijkerbroek!

Hoera voor het rollen!

En krampjes zijn gewoon ellendig. Echt iets waar je doorheen moet. Afwachten is de enige remedie, is mijn ervaring. L en R hebben ze allebei best heftig gehad. L wel iets meer dan R, die spuugde er ook meer bij.

Ik vind het een prima nacht voor een net uit de buik-baby, Sil. ♡ Heerlijk vond en vind ik dat buik op buik liggen. Lekker aan dr hoofdje snuffelen en aaien. Zo zacht. ♡
pi_157309160
Wat lastig lijkt mee dat, estrys!

Hier komen vandaag de Duitsers vader en zijn vrouw op bezoek. Eerste keer dat ze t ontmoeten. Ze blijven tot vrijdag, en dan volgen de Duitsers moeder en partner en zijn 16 jarige zusje en misschien ook nog 90 jarige oma. Die blijven tot zondag, en dan ben ik denk ik dood op.
pi_157309190
Verder rolde t gister van rug naar zij. Zal wel toeval geweest zijn, want dat is wel erg snel.. En de Duitser meent dat t mama probeert te zeggen :')
  woensdag 4 november 2015 @ 10:24:33 #162
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157309247
*O* een roller

Bedankt allemaal voor de lieve woorden gisteren. Ik hoop ook dat mijn opa de meiden nog vaak mag knuffelen. En het is echt niet dat hij ze heel de tijd vast wil houden, maar het idee dat het niet meer 'mocht' kwam denk ik best hard aan bij hem. We genieten nog maar van hem zolang hij er nog is!

N en L hebben hun achteruit gevonden. Ze rollen en schuiven nu door de woonkamer en verbouwen heel de box. N heeft al onder de box gelegen, onder het boxkleed in de box, klem onder een stoel. L kwam al aan de andere kant van de kamer, onder de eettafel etc. Zo grappig om te zien. Samen in de box is nu niet meer zo'n goed idee. Ze liggen/rollen op en tegen elkaar aan. En duwen heel het boxkleed naar het midden en liggen dan zelf op het hout. Zo grappig om te zien!
  woensdag 4 november 2015 @ 10:34:34 #163
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157309393
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:04 schreef Estrys het volgende:
Behang over anyone? Kan ik iemand zijn grote zus erachter plakken :X A. wil al de hele ochtend niks behalve eten en huilen. En zijn zus doet vrolijk mee met huilen en onuitstaanbaar doen
Op die dagen bouwde ik een tent en ging ik Frans in de tent voeden. V was in de wolken met zn tent en had toch het idee dat ik samen met hem aan het spelen was.
pi_157309431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lastig lijkt mee dat, estrys!

Hier komen vandaag de Duitsers vader en zijn vrouw op bezoek. Eerste keer dat ze t ontmoeten. Ze blijven tot vrijdag, en dan volgen de Duitsers moeder en partner en zijn 16 jarige zusje en misschien ook nog 90 jarige oma. Die blijven tot zondag, en dan ben ik denk ik dood op.
Allemaal in jullie huis? Nee toch? Ik zou gillend gek worden.
pi_157309439
Wel fijn dat ze langskomen Jagär, dat was een issue toch, als ik het me goed herinner.
pi_157309527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Wel fijn dat ze langskomen Jagär, dat was een issue toch, als ik het me goed herinner.
Ja, het is voor allemaal de eerste keer dat ze t zien, na 6 weken..

En ze blijven gelukkig niet slapen, maar alle maaltijden zullen hier wel genuttigd worden denk ik zo...
pi_157309704
Oei dat zal wel even druk zijn Jagar!

Beertje is weer gewogen en gemeten. Prikje erin, dik verdriet. Zal vandaag wel een lekker plakdagje worden.
Stats:

SPOILER
Ik mag niet klagen over de nachten en gelukkig ook niet over de grote zussen. Ben nu zo blij dat er flink leeftijdsverschil is, maakt het wel makkelijker denk ik.
Sara
Merel
Ukje
pi_157309725
Ook een flink groeibeertje dus! Kreeg je nog commentaar over het gewicht?
pi_157309755
Mooie stats Fuente!

Wat is eigenlijk de ideale leeftijd voor de introductie van een broertje/zusje? Gaan we nu vast plannen. :9

Ketel brabbelt en kraait sinds deze week als een malle. Zo lief. O+
pi_157309797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ook een flink groeibeertje dus! Kreeg je nog commentaar over het gewicht?
Nee gelukkig niet! Onze arts is heel relaxed, in tegenstelling tot de vpk. Ik geef Berit flesvoeding, en redelijk op verzoek (er zou ook niets anders mogelijk zijn want ze heeft echt geen ritme wat dat betreft) en ze krijgt dus regelmatig de max qua flesvoeding. Arts doet er totaal niet moeilijk over.
Ik las jouw verhaal, jij geeft bv toch? Lekker laten lullen, daar kun je gewoon niet teveel van geven :*
Sara
Merel
Ukje
pi_157309826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:01 schreef lunapuella het volgende:
Mooie stats Fuente!

Wat is eigenlijk de ideale leeftijd voor de introductie van een broertje/zusje? Gaan we nu vast plannen. :9

Ketel brabbelt en kraait sinds deze week als een malle. Zo lief. O+
Als de eerste naar school gaat ;) Nee hoor, gekheid. Mijn oudste was ruim 3 toen de middelste kwam, dat ging gewoon goed. Nu zijn ze 10 en 6 en dat is gewoon heel makkelijk. Vriendinnen van mij hebben 3 kinderen onder de 5, ik zou gillend gek worden. Aan de andere kant zijn ze straks door de 'tropenjaren' heen en is het natuurlijk wel makkelijk. En ze hebben dan ook veel aan elkaar. Als mijn oudsten straks volwassen zijn is Berit pas 12 ofzo.
Sara
Merel
Ukje
pi_157309926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet! Onze arts is heel relaxed, in tegenstelling tot de vpk. Ik geef Berit flesvoeding, en redelijk op verzoek (er zou ook niets anders mogelijk zijn want ze heeft echt geen ritme wat dat betreft) en ze krijgt dus regelmatig de max qua flesvoeding. Arts doet er totaal niet moeilijk over.
Ik las jouw verhaal, jij geeft bv toch? Lekker laten lullen, daar kun je gewoon niet teveel van geven :*
Ja idd, bv. Toch twijfel ik er wel aan hoor; soms huilt ze en wil ik haar troosten aan de borst, maar dan maakt ze van die protestgeluiden en weet ik echt niet of ze nou wel of niet aan de borst wil. Ze hapt dan altijd wel aan, maar is dat dan omdat ik aandring of wil ze echt aan de borst? En ze laat zich ook niet troosten door iets anders dan de borst (speen of pink), dus dat is ook niet zo handig...
pi_157310649
Fijn dat jullie het niet in de wieg willen herkennen, W. was zo overstuur en dat hele laten huilen gebeuren vind ik dus ook tien keer niks, dan maar gewoon bij ons in bed. Gelukkig hebben we een hele fijne kraamhulp die meteen met oplossingen voor komende nacht kwam (ik zag er ook al wat hier; waskussen tussen ons in, of gewoon de wiegmatras tussen onze hoofdkussens met W. daarop).

En ik heb mijn twijfels over 't voeden. W. is al 400 gram afgevallen sinds zijn geboorte en zit dus boven de 10% die mag. De LK gaf aan dat we elke 3 uur moeten aanleggen, daarna moet ik kolven om mijn productie omhoog te krijgen. Dat ga ik dus maar doen. Voor nood is man nu maar om flesvoeding om bij te geven, maar ik zou het zo graag met alleen borstvoeding doen.. :{
pi_157310726
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
Fijn dat jullie het niet in de wieg willen herkennen, W. was zo overstuur en dat hele laten huilen gebeuren vind ik dus ook tien keer niks, dan maar gewoon bij ons in bed. Gelukkig hebben we een hele fijne kraamhulp die meteen met oplossingen voor komende nacht kwam (ik zag er ook al wat hier; waskussen tussen ons in, of gewoon de wiegmatras tussen onze hoofdkussens met W. daarop).

En ik heb mijn twijfels over 't voeden. W. is al 400 gram afgevallen sinds zijn geboorte en zit dus boven de 10% die mag. De LK gaf aan dat we elke 3 uur moeten aanleggen, daarna moet ik kolven om mijn productie omhoog te krijgen. Dat ga ik dus maar doen. Voor nood is man nu maar om flesvoeding om bij te geven, maar ik zou het zo graag met alleen borstvoeding doen.. :{
Hij is nog maar 2 dagen oud toch? Het moet allemaal nog op gang komen? Niet te snel de moed opgeven. Ik kreeg pas echt stuwing op zondag, hij is op donderdag geboren. Op zondag ben ik gaan kolven na iedere voeding en dat bij gaan geven. Als je al opbrengst hebt met kolven is dat ook een optie.
pi_157310858
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij is nog maar 2 dagen oud toch? Het moet allemaal nog op gang komen? Niet te snel de moed opgeven. Ik kreeg pas echt stuwing op zondag, hij is op donderdag geboren.
Ja, hij is maandag geboren. Opzich is het niet gek dat het nog op gang moet komen, maar die 10% gewichtsverlies heeft 'ie nogal snel gehaald! Maar ik ga gewoon maar kijken of ik genoeg kan afkolven voor de bijvoedingen en anders maar (tijdelijk) wat flesvoeding "fingerfeeden".
Gelukkig had de LK gisteren al een kolf voor ons geregeld, die konden we meenemen toen we naar huis gingen. Hebben we daar nu geen gedoe mee.
pi_157310886
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:

Misschien helpt het om te bedenken dat de kunstvoeding helpt om je kleintje sterk genoeg te krijgen om aan de borst te drinken en de borstvoeding goed op gang te helpen.

Het komt echt goed. Straks komt de borstvoeding op gang. Echt. Heus. :*
pi_157310930
Argh, ik moet naar school. Baby is nog aan het eten, middelste heeft gepoept, heel veel gepoept. We moeten nog schoenen en jassen aan. HOE mensen HOE?
pi_157310944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:14 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja idd, bv. Toch twijfel ik er wel aan hoor; soms huilt ze en wil ik haar troosten aan de borst, maar dan maakt ze van die protestgeluiden en weet ik echt niet of ze nou wel of niet aan de borst wil. Ze hapt dan altijd wel aan, maar is dat dan omdat ik aandring of wil ze echt aan de borst? En ze laat zich ook niet troosten door iets anders dan de borst (speen of pink), dus dat is ook niet zo handig...
Kappen met die twijfel jongedame. Ze kan niet te veel drinken. Ze kan niet genoeg getroost worden aan de borst. Als ze echt niet wil, hapt ze echt niet aan. L. hapte eigenlijk altijd aan, tot vorige week. Nu drinkt ze niet als ze geen trek heeft. Lekker doorgaan zoals je nu doet zou ik zeggen.

En bovendien ga je naar de vier maanden dip toe, ze gaat vanzelf minder hard groeien. ;)
pi_157310995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Om 8 uur heeft een voeding gehad, sliep toen bij papa tot 01:15 (mag er eigenlijk wel zo lang tussen 2 voedingen? :@ )
Even nog hier op terugkomend, wij moesten N. de eerste dagen elke drie uur wakker maken voor een voeding om de productie goed op gang te krijgen. Pas na 5 dagen (toen ze goed aankwam en boven geboortegewicht zat) mocht ze er 1x 6 uur tussen laten. Het lijkt dus wel wat lang voor zo'n iniemini.

Ik zou me niet te veel zorgen maken en lekker vaak aanleggen. Al zou je wat kv bijgeven, je kan nog makkelijk terug naar volledige bv daarna.
  woensdag 4 november 2015 @ 12:18:50 #180
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157310998
Rollers en tijgers *O*

Ze groeit lekker fuente en fijn dat er niet geklaagd is door cb

O. Heeft haar slaap weer teruggevonden *O* vanochtend was het na een doorslaapnacht weer als vanouds 7 uur O+ En nu na het babyzwemmen ligt ze al weer 1 1/2 te snurken.
pi_157311048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:16 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Kappen met die twijfel jongedame. Ze kan niet te veel drinken. Ze kan niet genoeg getroost worden aan de borst. Als ze echt niet wil, hapt ze echt niet aan. L. hapte eigenlijk altijd aan, tot vorige week. Nu drinkt ze niet als ze geen trek heeft. Lekker doorgaan zoals je nu doet zou ik zeggen.

En bovendien ga je naar de vier maanden dip toe, ze gaat vanzelf minder hard groeien. ;)
Haha ja! Nouja, het is wel onhandig dat ze niet anders getroost kan worden. Ik ga best vaak een paar uur weg en dan zit man uren met een huilend kind. Volgende maand moet ik 2 nachten weg, arme man en N....
Ze ligt trouwens ook nog steeds bij ons in bed, iemand nog tips hoe ik haar in haar eigen bed kan laten slapen? Heb haar net erin gelegd, maar na een kwartiertje spelen begon ze te huilen. Toen heb ik haar er maar weer uitgehaald... ik kan haar echt niet laten huilen, zelfs niet een minuutje...
  woensdag 4 november 2015 @ 12:23:23 #182
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157311081
Saskia het eerste wat ik nog steeds doe bij huils is borst erin proppen. En ze is nu 10 maanden en nog steeds gemiddeld qua lijntje.
Borstvoeding kan niet te veel.

En sillie ik zou voorlopig snachts wekker zetten als W. Zolang doorslaapt.
  woensdag 4 november 2015 @ 12:27:37 #183
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157311145
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Haha ja! Nouja, het is wel onhandig dat ze niet anders getroost kan worden. Ik ga best vaak een paar uur weg en dan zit man uren met een huilend kind. Volgende maand moet ik 2 nachten weg, arme man en N....
Ze ligt trouwens ook nog steeds bij ons in bed, iemand nog tips hoe ik haar in haar eigen bed kan laten slapen? Heb haar net erin gelegd, maar na een kwartiertje spelen begon ze te huilen. Toen heb ik haar er maar weer uitgehaald... ik kan haar echt niet laten huilen, zelfs niet een minuutje...
Is dit al ervaring saskia of denk je dat het zo is? Als ik er niet bij ben kan man O. Prima troosten zonder borst want dan wilde ze wel een pink.

Geen tips verder voor slapen in eigen bed. :*
pi_157311232
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:27 schreef snoenk het volgende:

[..]

Is dit al ervaring saskia of denk je dat het zo is? Als ik er niet bij ben kan man O. Prima troosten zonder borst want dan wilde ze wel een pink.

Geen tips verder voor slapen in eigen bed. :*
Is ervaring helaas...
  woensdag 4 november 2015 @ 12:35:01 #185
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157311272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Is ervaring helaas...
-O-
  woensdag 4 november 2015 @ 12:55:20 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157311663
Hier wat minder zombie vandaag *O* En prompt stukken minder bruls, zowel 's nachts als overdag.. Zou wel heel toevallig zijn als dit direct komt door het laten staan van koemelkeiwitproducten he? :')
overigens zouden door een KMA of overgevoeligheid wel zijn bultjes, rode oogjes en niesbuien enigszins verklaarbaar worden :o

Wel slaapt A. nu pas voor het eerst vandaag, natuurlijk weer net een halfuurtje voordat ik Max uit school moet halen :{ Maar de wakker is stukken beter, ik heb geloof ik zelfs een voorzichtig lachje gezien :o O+ :D
  woensdag 4 november 2015 @ 12:57:03 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157311693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:15 schreef Estrys het volgende:
Argh, ik moet naar school. Baby is nog aan het eten, middelste heeft gepoept, heel veel gepoept. We moeten nog schoenen en jassen aan. HOE mensen HOE?
Ik vind dit dus al moeilijk zonder poepende peuter :')
pi_157311816
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik vind dit dus al moeilijk zonder poepende peuter :')
I did it! En ik was op tijd! Zonder huilende kinderen, heen en terug. Ik kan dingen *O* :P

Gedragen vond hij trouwens aanzienlijk fijner dan de wagen. En ik kan ondertussen fietsende dochter duwen want die komt na 3 meter natuurlijk al niet meer vooruit :')
pi_157312536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef pinquit het volgende:
Hier wat minder zombie vandaag *O* En prompt stukken minder bruls, zowel 's nachts als overdag.. Zou wel heel toevallig zijn als dit direct komt door het laten staan van koemelkeiwitproducten he? :')
overigens zouden door een KMA of overgevoeligheid wel zijn bultjes, rode oogjes en niesbuien enigszins verklaarbaar worden :o

Wel slaapt A. nu pas voor het eerst vandaag, natuurlijk weer net een halfuurtje voordat ik Max uit school moet halen :{ Maar de wakker is stukken beter, ik heb geloof ik zelfs een voorzichtig lachje gezien :o O+ :D
En het kan echt Pinq! B was meteen na de eerste voeding pepti rustiger (als in: niet spugen, niet gillen, de fles leegdrinken etc). Dus zo snel verbetering kan absoluut. Hopelijk zet deze lijn door :*
Sara
Merel
Ukje
pi_157314637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef pinquit het volgende:
*O* Nu even een week of twee volhouden en dan een half (alsjeblieft niet gelijk een hele, wat voelde ik me toen dom. ;( ) glas melk drinken, dan weet je het zo goed als zeker.

Mijn kind. :') Net 2,5 uur door de stad gelopen voor SS-inkopen ( :W ), boodschappen en nieuwe kleertjes in maat 68 en ze was constant (vrolijk) wakker. 5 minuten voor we thuis waren viel ze in slaap. :') Gelukkig sliep ze nog een half uurtje verder, maar hallo. :')
pi_157315490
Zo ik doe vandaag de "Herman Brusselmans" :O
Al 3 slechte nachten gehad die alleen maar slechter worden. Vannacht heb ik denk ik 3 uur geslapen. Ik denk dat de verkoudheid of meer de verstopte neus bij M. de boosdoener is. Ze wordt ook iedere 1,5-2 uur wakker en als ze slaapt hoor je dat geknor van de dichte neus. Vandaag ben ik dus thuis gebleven om iets bij te slapen (mislukt!) en 's middags thuis te werken (ook mislukt want mijn moeder werd ziek).

Plan de campagne voor vanavond: hoofdeinde van M.'s bedje iets omhoog en neusspray klaarzetten. Ik vraag me af of een ui echt werkt? Stomen in de douche kan ook nog, maar mij eigen ervaring is dat dat maar heel kort werkt..

Iemand nog andere tips?
  woensdag 4 november 2015 @ 16:21:17 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157315974
Hoe oud is ze kazy? Luuf zou je eventueel op de kleertjes kunnen doen. Dat mag pas va een bepaalde leeftijd op de huid, maar weet zo niet vanaf wanneer.

Een ui werkt echt trouwens.

Succes!
pi_157316339
Luuf mag volgens de verpakking pas vanaf 6 maanden maar ik heb het een maand geleden toch echt gebruikt (met mate) voor Fedde want het was echt dramatisch zo verkouden. En Luuf onder de voetjes scheen ook te helpen...
  woensdag 4 november 2015 @ 17:02:11 #194
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157316898
En de alom bekende snotzuiger van otrivin natuurlijk!
pi_157316909
Knappe rollies! *O*
Minion kan al wel van buik naar rug (lees: ze gooit d'r hoofd opzij en de rest volgt :') ), maar van rug naar buik lukt echt nét niet (al dik 2 mnd ofzo) :P

Sterkte voor alle voedingsperikelen! :*
Ik ben soms toch best blij met onze keuze voor fv als ik alles zo lees (al geloof ik best dat het het uiteindelijk wel waard is hoor, als je het graag wilt)

Hier gisteren uit nood even een maat 74 broekje aangetrokken (poepfest en de was was nog niet droog), en die was gewoon amper te groot :o dus ook hier maar weer even gaan shoppen in de volgende maat..!

Poeh, de combi met meerdere kids lijkt me ook zwaar ja! :*
Toch zit ik ook al regelmatig na te denken hoeveel jaar ik er graag tussen zou hebben :@ niet te weinig, maar liefst ook geen 4 jaar ofzo (dan moet je steeds heen en weer naar school met zo'n mini baby). 2-3 jaar lijkt me wel ideaal :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door twist02 op 04-11-2015 17:10:16 ]
  woensdag 4 november 2015 @ 17:07:12 #196
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157317009
Peuterbuien met een baby zijn ideaal! Kuch

Met de kennis van nu zou ik in de dreumestijd een tweede erbij gehad willen hebben. Of va 4, maar dat vind ik op latere leeftijd te ver van elkaar af.

Ik vind dat V nu te veel in heeft moeten leveren terwijl hij het al moeilijk genoeg had met zichzelf.

Qua zwanger zijn vond ik 2,5 jaar er tussen dikke prima, maar mijn oudste sliep toen ook nog lekker tussen de middag.
pi_157317039
De kans dat er bij drie kinderen eentje op school zit terwijl de kleinste een baby is is best groot ;)
Tussen de oudste twee hier zit vier jaar (en twee dagen). Voor samen spelen is dat verschil te groot voor mijn gevoel. Aan de anderen kant was het ook wel fijn dat de oudste op school zat en ik veel tijd had voor zijn zusje.

Maar vraag het me over een jaar of vier nog eens wat fijner is 4 of 2,5 jaar leeftijdsverschil :+
pi_157317106
Ja ik bedoelde idd vooral tussen 2 kinderen, 3 kids onder de 4 is wel een beetje veel van het goede denk ;)

Tsja, ik besef ook wel dat je er nog zo veel over na kunt denken, maar echt alles afwegen en voorzien kan toch niet. En met de oudste op school heb je inderdaad weer wel meer exclusieve tijd met de jongste.
pi_157317135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef twist02 het volgende:

Ik ben soms toch best blij met onze keuze voor fv als ik alles zo lees :@ (al geloof ik best dat het het uiteindelijk wel waard is hoor, als je het graag wilt)

Waarom jouw keuze voor FV?

Ik zit soms zo in twijfel.. Ik vind BV niet altijd even leuk, en overweeg dan toch om FV te geven. Maar het is puur egoistisch. Ik denk trouwens dat ik de oorzaak heb gevonden van de darmkrampjes. Ik vermoed dat G. mijn borsten niet genoeg leegdrinkt, waardoor hij alleen de magere melk binnen krijgt. Zijn poepluiers zijn namelijk groen, en niet geel. Maar ik krijg m ook niet leeggedronken; als hij langer drinkt laat hij los en kan hij niet meer aanhappen, met hysterie als gevolg. Misschien toch maar een consult bij een LK aanvragen. Ik kan er de vinger niet op leggen waarom ik FV overweeg.
pi_157317170
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:12 schreef twist02 het volgende:
Ja ik bedoelde idd vooral tussen 2 kinderen, 3 kids onder de 4 is wel een beetje veel van het goede denk ;)

Tsja, ik besef ook wel dat je er nog zo veel over na kunt denken, maar echt alles afwegen en voorzien kan toch niet. En met de oudste op school heb je inderdaad weer wel meer exclusieve tijd met de jongste.
onze buurvrouw krijgt het voor elkaar :Y 3,1 en 0 jaar. Hoppa.
pi_157317176
Wij willen heel graag een tweede, en hopelijk zit er maar max. 2,5 jaar tussen. Maar dat is nu vooral O+, ik denk nu, ik houd het er bij eentje. Maar dat herken ik nog wel van de puppytijd, die vond ik ook zwaar, en dacht toen ook, nooit meer. Terwijl ik volgens mij een van de grootst aanstellende moeders ben die er bestaan :') Ik heb een heel lief en makkelijk kindje, maar op dit moment gewoon een ontzettend ontevreden kindje.
pi_157317201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:13 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik zit soms zo in twijfel.. Ik vind BV niet altijd even leuk, en overweeg dan toch om FV te geven. Maar het is puur egoistisch. Ik denk trouwens dat ik de oorzaak heb gevonden van de darmkrampjes. Ik vermoed dat G. mijn borsten niet genoeg leegdrinkt, waardoor hij alleen de magere melk binnen krijgt. Zijn poepluiers zijn namelijk groen, en niet geel. Maar ik krijg m ook niet leeggedronken; als hij langer drinkt laat hij los en kan hij niet meer aanhappen, met hysterie als gevolg. Misschien toch maar een consult bij een LK aanvragen. Ik kan er de vinger niet op leggen waarom ik FV overweeg.
Dat van die voor- en achtermelk is volgens sommigen ook alweer achterhaald. Een lk is wel een goed idee, en vaak ook door je verzekering vergoed.
En bv is idd heel zwaar in het begin, en nu ( na 3 mnd) soms nog steeds. Maar ook wel heel mooi en intiem :)
pi_157317242
Mijn moeder ook, broertje en ik schelen een jaar en 9 maanden en zusje komt daar weer een jaar en 11 maanden achteraan.
pi_157317276
Borstvoeding ging hier bij de tweede zo makkelijk. Dan overweeg je geen fv. Maar als je je kind niet tevreden lijkt te kunnen krijgen en je niet weet hoeveel hij binnenkrijgt en of dat ontevreden daaraan ligt dan lijkt fv toch wel 1000 keer minder geëmmer
pi_157317348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:13 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk al vrij snel uit. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar het hele idee stond me eigenlijk nogal tegen. Dat ik als enige (van mijn man en ik) de 'last' van de zwangerschap moest dragen voelde heel logisch (al was mijn zwangerschap echt een eitje), maar dat hetzelfde zou gelden voor voedingen voelde totaal niet logisch.

Ik vind het fijn dat mijn man een deel van de voedingen kon/kan doen, zonder dat ik er op enig moment aan te pas kom (dus ook niet kolven o.i.d.).

En ik heb me er wel in verdiept, maar wat ik gelezen heb aan onderzoeken / redenen om bv te geven, heeft dat gevoel niet weg kunnen nemen. Mijn man liet de keuze volledig aan mij en kon zich gelukkig ook prima in mijn overwegingen vinden.

En ik heb oprecht nog geen dag spijt gehad van mijn keuze (al zijn niet alle reacties uit de omgeving daarop positief). Enerzijds sterkt me dat in mijn keuze, maar anderzijds besef ik dat het waarschijnlijk ook gedeeltelijk cognitieve dissonantie zal zijn ;)
pi_157317355
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef twist02 het volgende:
Knappe rollies! *O*
Minion kan al wel van buik naar rug (lees: ze gooit d'r hoofd opzij en de rest volgt :') ), maar van rug naar buik lukt echt nét niet (al dik 2 mnd ofzo) :P

Ik ben soms toch best blij met onze keuze voor fv als ik alles zo lees (al geloof ik best dat het het uiteindelijk wel waard is hoor, als je het graag wilt)

Hier gisteren uit nood even een maat 74 broekje aangetrokken (poepfest en de was was nog niet droog), en die was gewoon amper te groot :o dus ook hier maar weer even gaan shoppen in de volgende maat..!

Poeh, de combi met meerdere kids lijkt me ook zwaar ja! :*
Toch zit ik ook al regelmatig na te denken hoeveel jaar ik er graag tussen zou hebben :@ niet te weinig, maar liefst ook geen 4 jaar ofzo (dan moet je steeds heen en weer naar school met zo'n mini baby). 2-3 jaar lijkt me wel ideaal :Y
Eens met jouw mini-tekst...

Hier zat er ongepland 5,5 jaar tussen de mini's en ik vind het geweldig. Je kunt de oudste goed uitleggen hoe of wat en wat hulp en begrip krijgen zowel tijdens de zwangerschap als nu kleine man er is. Ook helpt grote zus heel graag en kan ze ook veel doen. En ja, het zal vast straks worden dat ze hem irritant klein broertje gaat vinden maar die kans heb je altijd. Andersom is Fedde idolaat van Minke, hij lach altijd om/naar haar en vind het geweldig als ze er is. O+ Ook dat zal vast anders worden maar ach... we shall see.
  woensdag 4 november 2015 @ 17:22:10 #207
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157317357
Ik raad altijd bv aan. Even door het dalletje heen, maar blijven proberen.
Maar als je er niet van kunt genieten dan lijkt het mij heel erg moeilijk en zou ik ook op fv overgaan.
Ik kan me niet heugen dat ik er ooit een dag geen zin in heb gehad. Vind het namelijk heerlijk om even met haar 'te niksen'.
zie het echt als quality time al heb ik een hekel aan die term.

Eh. verder ben ik weer blanco. :@
Morgen gesprek met coach @ werk. Spannend.
pi_157317380
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

onze buurvrouw krijgt het voor elkaar :Y 3,1 en 0 jaar. Hoppa.
Poeh :o dat zou ik toch niet zien zitten denk... onze buren hebben er 4 op 6 jaar tijd ofzo dus krijg af en toe wel een kijkje hoe dat is ;)
pi_157317455
quote:
17s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:22 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Eens met jouw mini-tekst...

Hier zat er ongepland 5,5 jaar tussen de mini's en ik vind het geweldig. Je kunt de oudste goed uitleggen hoe of wat en wat hulp en begrip krijgen zowel tijdens de zwangerschap als nu kleine man er is. Ook helpt grote zus heel graag en kan ze ook veel doen. En ja, het zal vast straks worden dat ze hem irritant klein broertje gaat vinden maar die kans heb je altijd. Andersom is Fedde idolaat van Minke, hij lach altijd om/naar haar en vind het geweldig als ze er is. O+ Ook dat zal vast anders worden maar ach... we shall see.
Medestander :) ;)

Ja, een groter verschil heeft ook absoluut voordelen, zie ik ook bij mijn nichtje en neefje (4,5 jaar).
Maar het lijkt mij zo zwaar om dan na 4-5 jaar weer 'terug' te moeten naar luiers en voedingen enzo. Of valt dat wel mee?
pi_157317565
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Medestander :) ;)

Ja, een groter verschil heeft ook absoluut voordelen, zie ik ook bij mijn nichtje en neefje (4,5 jaar).
Maar het lijkt mij zo zwaar om dan na 4-5 jaar weer 'terug' te moeten naar luiers en voedingen enzo. Of valt dat wel mee?
Daar zit je zo weer in. De ineens weer gebroken nachten vond ik erg heftig. Maar dat is bij een eerste ook. Alleen nu voed ik om 5 en staat om 5:30 een 2 jarige aan m'n bed. En die kan niet alleen naar beneden. Haar broer wel. Kon ik zelf weer verder tukken.
pi_157317643
Ik heb vandaag F. van mousemicky gezien O+ dat is een mooike!!
pi_157317726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:22 schreef faptist het volgende:
Ik raad altijd bv aan. Even door het dalletje heen, maar blijven proberen.
Maar als je er niet van kunt genieten dan lijkt het mij heel erg moeilijk en zou ik ook op fv overgaan.
Ik kan me niet heugen dat ik er ooit een dag geen zin in heb gehad. Vind het namelijk heerlijk om even met haar 'te niksen'.
zie het echt als quality time al heb ik een hekel aan die term.

Eh. verder ben ik weer blanco. :@
Morgen gesprek met coach @ werk. Spannend.
nou dit dus, en daarom voel ik me ook zo klote. De momenten dat hij wel verzadigd is denk ik, yes dit doen we gewoon, liefst zo lang mogelijk! Maar die frustratie van het slechte aanhappen en de ontevredenheid nadien (hij slaapt gewoon 2 uur niet van het gemopper, dan valt hij vermoeid in slaap, en na een half uur wordt hij hongerig wakker) doet me gewoon zeer. Voelt als falen. Maar ik heb m nu in de doek en nu slaapt ie binnen vijf minuten dus ik weet t ook niet.. Oh schrap dat laatste maar. In doek is ook piepen nu. Duurde niet lang. Ik moet dinsdag naar het cb en dan vraag ik een doorverwijzing voor een consult. Ik wil de bv wel laten slagen, maar ik wil ook een lief tevreden kereltje. We zien na het consult wel.. ;(
pi_157317981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:21 schreef AwayTL het volgende:
Hoe oud is ze kazy? Luuf zou je eventueel op de kleertjes kunnen doen. Dat mag pas va een bepaalde leeftijd op de huid, maar weet zo niet vanaf wanneer.

Een ui werkt echt trouwens.

Succes!
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:35 schreef Lijnloos het volgende:
Luuf mag volgens de verpakking pas vanaf 6 maanden maar ik heb het een maand geleden toch echt gebruikt (met mate) voor Fedde want het was echt dramatisch zo verkouden. En Luuf onder de voetjes scheen ook te helpen...
Thanks! Toch ook maar de ui neerleggen dus. Ze pas 3,5 maand, dus luuf mag officieel nog niet. Ik kijk het nog even aan dan voordat ik dat evt. aanschaf. Slapeloze nachten voor M. (en mij :') ) zijn ook niks. Arme kind is de hele dag moe. Mijn man tukt overal doorheen natuurlijk.

Oja de snotzuiger hebben wij ook, maar mij lukt het niet om het er goed uit te krijgen. Ook niet met de tip van (ik dacht?) DJMO vorige week om een neusgat dicht te houden. Het blijft drama.

Meer baby's: ik wil nog even wachten, maar mijn man zou wel snel een tweede willen geloof ik. Een kennis van ons heeft er ook drie in vier jaar gekregen :o
pi_157318098
Ik vind dat niet zo'n wonder hoor, 3 kinderen in 4 jaar.
Is dat nu ook al niet meer sociaal geaccepteerd?

Hoe moet ik anders nog aan 7 kinderen komen? :'(
pi_157318149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:55 schreef ingee het volgende:

Moet je ons iets vertellen?
pi_157318195
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, ik ben zwanger van een tweeling! :+
pi_157318220
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha dit ja! :D

Of het sociaal geaccepteerd is, weet ik niet, maar ik moet er persoonlijk gewoon niet aan denken eigenlijk ;)

Hoppa, tweeling! Nog een drieling er achteraan en dan ben je er al bijna! *O*
pi_157318441
Ik vind fv juist gedoe als ik ouders in een café met poeders en waterflessen bezig zie :D Grappig die verschillen in perceptie inderdaad.

Vriend zou ook het liefst vanavond nr. 2 maken, maar ik ben net zo blij dat ik er weer normaal uitzie. Even wachten :7
pi_157318575
Ja dat Minarosa. Alles meenemen, opwarmen en afmeten, het lijkt me zo'n gedoe. Maar ik heb zelf ook nog nooit een fles gegeven, het zal vast wel meevallen :) Bv opwarmen is ook moeite.

Leeftijdsverschil: hier drie jaar en hoewel dat iets meer is dan ik had bedacht, bevalt het supergoed! Maar dat is ook door het karakter van de oudste. Hij is groot genoeg om dingen uit te leggen en kan al veel zelf. En hij is dol op z'n kleine broertje <3

Met kleine broer gaat het prima. Vrij veel last van krampjes, maar groeit als een idioot, maat 3 luiers alweer en 62 kleding (m'n baby!!!!). Morgen prikken.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:18:26 #220
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157318582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vandaag F. van mousemicky gezien O+ dat is een mooike!!
O+

Maar Sjaak van MevrC is ook een knapperd :* met een heel lieve lach!
pi_157318629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:10 schreef Minarosa het volgende:
Ik vind fv juist gedoe als ik ouders in een café met poeders en waterflessen bezig zie :D Grappig die verschillen in perceptie inderdaad.

Vriend zou ook het liefst vanavond nr. 2 maken, maar ik ben net zo blij dat ik er weer normaal uitzie. Even wachten :7
Ja als het goed gaat dan is borstvoeding makkelijk.
Maar als de borstvoeding niet goed zou gaan? Je op een houtje moet bijten en het aanleggen vanuit je tenen moet komen? Omdat je door de grond gaat van de pijn. En je kind niet tevreden te krijgen is? Dan is een poeder en waterfles toch minder gedoe.
Ik weet ook bij de middelste was het hop aanleggen en kwartiertje drinken en klaar. Maar dat is niet altijd zo makkelijk. En dan moet je op een gegeven moment toch een afweging maken en een knoop doorhakken.

Ik wil heel graag dat de borstvoeding lukt en makkelijk gaat maar niet tegen elke prijs.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:24:29 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157318678
^^ wat zij zegt

Ik geef fv, omdat de bv bij J allesbehalve makkelijk en gezellig was. Een flesje maken lukt altijd, hoezee! ;)
pi_157318765
Ik klink heel rationeel he. ;) Helaas is de beslissing meestal niet zo rationeel te nemen :P er komt heel veel emotie bij kijken. Waardoor je helemaal over de flos raakt bij alleen al het idee van de beslissing te moeten nemen.
pi_157318791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:29 schreef Estrys het volgende:
Ik klink heel rationeel he. Helaas is de beslissing meestal niet zo rationeel te nemen :P er komt heel veel emotie bij kijken. Waardoor je helemaal over de flos raakt bij alleen al het idee van kunstvoeding.
ik ben stiekem wel blij dat jij als ervaren moeder hetzelfde ervaart. Niet voor jou natuurlijk :* maar dat die emoties dus niet zo vreemd zijn
pi_157319089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:55 schreef ingee het volgende:

Oh nee hoor, zo bedoelde ik het in ieder geval niet :D Het lijkt mij alleen heel druk, 3 van die kleintjes vlak achter elkaar!* Ik heb trouwens het idee dat het wel vaker voorkomt de laatste tijd. Sowieso de gezinnen met 3 kinderen (in mijn omgeving althans).

* Zul je zien dat ik er zelf over 4 jaar ook 3 heb rondhuppelen :P
pi_157319146
Grote gezinnen zijn weer hip :Y
Wij krikken het gemiddelde omlaag. ;)
pi_157319177
Pff, ik heb bewondering voor alle mama's met 2 of meer kinderen, hoor. Ik vind het met 1 baby al moeilijk genoeg om alles georganiseerd te krijgen. Ik weet ook echt niet of er hier ooit nog een komt, ik heb denk ik een soort van 'trauma' van de eerste periode. Ik ben benieuwd of dat ooit slijt, ik schiet nu nog heel snel in de stress als hij weer eens krijst.

Iemand vroeg om meer info: mijn zoontje J. is geboren met 41+6. Vanaf dag 2 was hij heel onrustig, veel spugen, krijsen en niet slapen. Hij was pas na 5 weken terug op geboortegewicht. Op advies van de kinderarts ingebakerd en dat gaf al veel rust. Nu 2 maanden geleden op koemelkvrij dieet overgegaan en het blijkt een 'normale' baby! Wel snel overprikkeld, maar kan zich heel lief een kwartier zelf bezighouden in de box en lacht naar iedereen.
En J. krijgt zijn eerste tandjes... meteen twee! Dat verklaart de rotnacht met veel te weinig slaap.
pi_157319181
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:21 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja als het goed gaat dan is borstvoeding makkelijk.
Maar als de borstvoeding niet goed zou gaan? Je op een houtje moet bijten en het aanleggen vanuit je tenen moet komen? Omdat je door de grond gaat van de pijn. En je kind niet tevreden te krijgen is? Dan is een poeder en waterfles toch minder gedoe.
Ik weet ook bij de middelste was het hop aanleggen en kwartiertje drinken en klaar. Maar dat is niet altijd zo makkelijk. En dan moet je op een gegeven moment toch een afweging maken en een knoop doorhakken.

Ik wil heel graag dat de borstvoeding lukt en makkelijk gaat maar niet tegen elke prijs.
I know, ik heb nu makkelijk praten. Tijdens borstontsteking nr. 2 was ik er ook echt wel klaar mee, die pijn, het ziek zijn :X
pi_157319190
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook... Los van dat het fijn is dat hij ook gewoon een fles kan geven geniet hij er ook enorm van. En ik hou niet van "omdat het zo hoort"... Vroeger al niet, juist daarom deed ik allemaal jongensdingen, tot mijn moeders wanhoop.

Laatst op teamuitje met mijn werk, allemaal kerels, kreeg ik meteen een opmerking toen ik een biertje nam "zo, bv klaar? Mag je weer?"... Uitgelegd dat Fedde nooit een drup bv heeft gekregen werd maar raar gevonden. Een collega vroeg zelfs hoe dan, want dat moest toch?? Van wie dan? De bv-politie? :D
Ach iedereen moet lekker doen wat ie wil maar bv is gewoon niet voor mij.
pi_157319239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook...
Mijn vriend wordt 's ochtends ook regelmatig aangehapt nadat hij de luier heeft verschoond :+ Zuigplekken in zijn nek haha.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:55:21 #231
409579 LuDann
All the way
pi_157319296
Borstvoeding is een heel persoonlijk iets, ben ik wel achter. Ik ging er van tevoren in met het idee van ''ach, proberen, lukt het niet dan KV''. Maar inmiddels heb ik er zoveel bloed zweet en tranen in geinvesteerd dat ik het niet snel meer op zal geven. En ik geniet er ook intens van. Ik heb hele fijne associaties bij dingen die met borstvoeding te maken hebben. Dat zullen de hormonen zijn denk ik. Als je dat niet hebt lijkt het me heel moeilijk om het door te zetten want ik persoonlijk vind het tot nu toe niet makkelijk.

Cassandra: waarom nog een week wachten tot je een consult bij een LK aanvraagt? Ik zou het zo snel mogelijk doen als ik jou was. :Y

Mijn man zou best nu al aan een volgende baby willen beginnen, maar ik zit er juist steeds meer aan te denken om er wat meer tijd tussen te laten dan we van plan waren. Dus meer dan een jaar. Mja, we zien wel. Mijn lichaam heeft een behoorlijke klap gehad van de zwangerschap en ik heb veel gewrichtspijn tegenwoordig. Ik wil eerst dat zien verbeteren indien mogelijk.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:59:19 #232
409579 LuDann
All the way
pi_157319383
Mijn baby vindt de snotzuiger trouwens fantastisch. :') Echt lachen joh, dat ding. :D
pi_157319394
Het is ook ieder voor zich om die afweging te maken. Als het niet bij je past begrijp ik dat ook goed :Y
Mijn oudste heeft een week of 6 borstvoeding gehad, de middelste zes maanden. En nu? We zien wel.
Ik keek er vooraf heel makkelijk tegenaan: ik probeer het en ik zie wel. Gaat het niet dan niet. Maar als puntje bij paaltje komt is het toch niet zo makkelijk die beslissing. Maar als ik alles eraan gedaan heb om het te laten slagen en het lukt nog niet dan zal ik er best vrede mee hebben.
pi_157319430
@Ludann ik moet een doorverwijzing van het cb,anders krijg ik het consult niet vergoed. Het cb is hier op dinsdag en donderdag open, een halfuurtje. Morgen komt alleen net de ah bezorg service rond dat tijdstip 8)7 als de ah vroeg is ga ik er morgen al even langs.

En ik heb echt diep respect voor moeders als jij die ondanks de pijn en ontstekingen gewoon doorzetten. Dan voelt t hier helemaal als opgeven. Ik ga nog even overleggen met mijn man (al weet ik al wat zijn antwoord is, hij vindt fv geen schande en staat achter waar ik mij goed bij voel) maar hopelijk vind ik in ieder geval de energie om tot zes weken door te gaan en hopelijk gaat t straks beter en dek ik niet eens meer aan fv
pi_157319623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:01 schreef Cassandra87 het volgende:
@Ludann ik moet een doorverwijzing van het cb,anders krijg ik het consult niet vergoed. Het cb is hier op dinsdag en donderdag open, een halfuurtje. Morgen komt alleen net de ah bezorg service rond dat tijdstip 8)7 als de ah vroeg is ga ik er morgen al even langs.

En ik heb echt diep respect voor moeders als jij die ondanks de pijn en ontstekingen gewoon doorzetten. Dan voelt t hier helemaal als opgeven. Ik ga nog even overleggen met mijn man (al weet ik al wat zijn antwoord is, hij vindt fv geen schande en staat achter waar ik mij goed bij voel) maar hopelijk vind ik in ieder geval de energie om tot zes weken door te gaan en hopelijk gaat t straks beter en dek ik niet eens meer aan fv
Jouw lijf, jullie baby. Het is geen wedstrijd volhouden! Je mag je eigen beslissingen maken zonder jezelf te vergelijken met anderen of je iets aan te trekken van wat anderen vinden :*
  woensdag 4 november 2015 @ 19:09:58 #236
409579 LuDann
All the way
pi_157319627
Aww, bedankt Cassandra. Maar onthoud wel dat het het belangrijkst is dat je doet waar jij je goed bij voelt he. Wat ik heb gehoord van vriendinnen die met hun problematische borstvoeding gestopt zijn is dat ze achteraf eigenlijk niet meer goed snappen waarom dat overstappen nu zo'n drama was. Ik denk dat het ook helpt om alleen te stoppen als je je daar klaar voor voelt. Als je heel graag wil dat het slaagt om dan in ieder geval het gevoel te hebben dat je alles eraan gedaan hebt.

Een vriendin van me die had een consult met een LK, en die lukte het na 8 weken lang alles afkolven eindelijk om haar baby aan te leggen. En vreemd genoeg had ze juist op dat moment het gevoel dat het zo goed was, dat ze er klaar mee was. Toen is ze overgestapt op KV en had daar helemaal geen negatieve gevoelens meer bij.

Kun je niet bellen naar het CB of zijn ze echt helemaal dicht?
  woensdag 4 november 2015 @ 19:11:07 #237
409579 LuDann
All the way
pi_157319655
Nou ja en wat Minarosa zegt!
pi_157319823
R heeft een tweede tandje! *O*
Ik dacht al wat kwijlt dat kind veel sinds ze een tand heeft.
pi_157319863
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Jouw lijf, jullie baby. Het is geen wedstrijd volhouden! Je mag je eigen beslissingen maken zonder jezelf te vergelijken met anderen of je iets aan te trekken van wat anderen vinden :*
+1!

Mijn insteek was ook proberen om bv te geven en als het niet lukt, tsja jammer dan. En Cassandra de eerste weken zijn ook moeilijk! Ik heb een makkelijke baby maar ik kon de eerste 6 weken bijv. niet slapen vanwege de 'concerten' die M. gaf 's nachts. Dan voelde ik me ook een zeur als ik daarover klaagde, omdat je weet dat er ouders zijn die het nog zwaarder hebben. (Vannacht dacht ik ook aan een paar dames van hier met de nietdoorslapers. Drie gebroken nachten en ik ben al kapot en strontchagrijnig..)
pi_157319927
Ik heb ook heel erg veel moeite moeten doen om de bv te laten slagen. Overproductie,te harde tsr, kind dat niet aan de borst wil omdat ze een flesje wel lekker makkelijk vindt, kma, zeer matige kolfopbrengst. :') De afgelopen 2 dagen was ik aan het werk en heeft N. dus weer veel flesjes gehad. Vandaag kreeg ik haar gewoon weer niet aan de borst, hysterisch dat ze was. :{ Zat ik daar haar alsnog een flesje kv te geven vandaag... .

Ik heb zo hard gevochten om de bv te laten lukken dat ik (nog) niet helemaal wil stoppen. Ze krijgt af en toe wat kv, maar ik ben trots op alles wat ik haar kan meegeven.

We waren net uit eten, weer de hele tijd wakker (net als vanmiddag in de stad), gaan we terug met de auto (nog geen 5 minuten), valt ze weer in slaap. Nu zit ze in de maxicosi op de bank en ze snurkt lekker verder. :')
pi_157319957
Cassandra, bv werd hier pas na 6 weken wat makkelijker. Ik wilde echter zo graag doorzetten. Maak de keuze die bij jou (jullie) past, dat maakt iedereen het gelukkigst.
pi_157320569
Ach, over een jaar lachen we erom in het dreumes topic :P
pi_157320901
quote:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook... Los van dat het fijn is dat hij ook gewoon een fles kan geven geniet hij er ook enorm van. En ik hou niet van "omdat het zo hoort"... Vroeger al niet, juist daarom deed ik allemaal jongensdingen, tot mijn moeders wanhoop.

Laatst op teamuitje met mijn werk, allemaal kerels, kreeg ik meteen een opmerking toen ik een biertje nam "zo, bv klaar? Mag je weer?"... Uitgelegd dat Fedde nooit een drup bv heeft gekregen werd maar raar gevonden. Een collega vroeg zelfs hoe dan, want dat moest toch?? Van wie dan? De bv-politie? :D
Ach iedereen moet lekker doen wat ie wil maar bv is gewoon niet voor mij.
Oh wauw, echt alsof je het over mij hebt! :D Inclusief al die jongens dingen enzo!

Toen ik weer aan het werk ging, kwam één van m'n collega's die wel bv geeft vragen of ik ook kolfte (om de sleutel van de kolfruimte te delen) en ik verstond/snapte 'r de eerste 3x niet (dacht dat ze vroeg of ik golfte 8)7 ). Dus ik zei van niet, waarop ze ook echt keek alsof ze water zag branden. "Maar je kan toch geen hele dag zonder te kolven?" Ja hoor, gaat best prima! ;)

Toppunt vond ik wel dat mijn man serieus op z'n werk meer 'discussies' gehad heeft over bv/fv dan ik als-ie aangaf dat we meteen voor fv gingen :+

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:52 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Mijn vriend wordt 's ochtends ook regelmatig aangehapt nadat hij de luier heeft verschoond :+ Zuigplekken in zijn nek haha.
Dat was hier nog wel het grappigste; ik heb bijna nooit echt gehad dat de Minion bij mij aan het zoeken was ofzo, terwijl ze wel constant in m'n mans shirt zat te happen! _O-

Verschil in perceptie is inderdaad mooi, want ik snap dus echt de 'moeite' van een fles opwarmen niet, haha! :D
Eerlijk is eerlijk: alleen de verhalen over 's nachts je bed niet eens uit hoeven voor een voeding, dat leek me soms wel écht ideaal! ;)

Op Fok! vind ik het ook nog wel een onderwerp waar meestal normaal over gepraat kan worden, dat is op sommige fora (en face-to-face) wel anders :{w
pi_157320989
Oh jongens, ik ben echt zó verliefd op onze Minion trouwens! O+ Het is zó fijn om na een lange werkdag te merken dat je gewoon meer energie van zo'n kleintje krijgt als dat het kost! O+
Dat was in het begin wel andersom zeg maar :@ ;)

Dan haal ik 'r uit bed van d'r dutje en krijg je echt zo'n big smile --> *) en één en al gebrabbel. En dan zit ze aan tafel mee te 'kletsen' en te knagen, mnohh O+

Hele dikke :* voor de zware weken in het begin (en daarna!), maar zie dit maar als de zoveelste verkapte Het-wordt-echt-heus-beter! :* ;)
(En geloof me, ik heb wat af gevloekt op mensen die dat zeiden toen ik er zelf middenin zat ;) minus de bv dan...)
  woensdag 4 november 2015 @ 20:22:39 #245
409579 LuDann
All the way
pi_157321356
Grappig, ik heb juist het idee dat ik de borstvoeding moet verdedigen. Dan vragen mensen waarom ik het niet gewoon opgeef, want dat is toch makkelijker, met studeren enzo en dat ik zo moet vechten voor toegang tot de kolfruimte. Maar dat maakt me juist des te vastberadener. Werk mij maar tegen hoor, krijg ik peper in mijn reet van. ;)

Mijn man heeft ook rare opmerkingen gekregen op zijn werk. Borstvoeding, dat is toch smerig. Dat idee. Moet wel gezegd worden dat wij beiden in een omgeving met veel buitenlanders werken en studeren.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:23:44 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157321393
quote:
Ik kijk er ongeveer net als twist tegenaan; ik wil het niet alleen doen, ik vind het egoistisch ten opzichte van mijn man ook...
Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Dus omdat ik het belang van mijn kind voorop stel, ben ik egoïstisch? Vind het meer egoïstisch om vanaf de geboorte en de eerste weken je baby van de best mogelijke voeding te ontzien.
Mijn man heeft trouwens genoeg momenten om de fles te kunnen geven, en volgens mij gaat de lol er snel van af hoor, het wordt al snel een routine...

Cassandra, kijk het nog even aan, het is logisch dat je er even doorheen zit, met die krampjes en je man zoveel van huis! Het was voor mij de eerste 6? Weken ook echt een deceptie, ik had me er zo op verheugd...
Maar als je het niet meer ziet zitten is het echt geen schande of falen om te stoppen. Wat belangrijker is, is dat jij je goed voelt, zodat je ook goed voor G kan zorgen. En dat je de eerste weken borstvoeding hebt gegeven is sowieso al fantastisch!
pi_157321401
Bv geven is fucking hard werken, de eerste tijd. Maar als het dan lukt, oh man...

Hier vandaag een dag waarvoor 'het wordt beter' niet echt op gaat. I slaapt sinds een poosje nog maar één keer per dag, een uurtje (bij de gastouder standaard twee, maar bij mij nooit :')) en ik krijg het gewoon niet meer gecombineerd met mijn werk en het huishouden. Baard zit op zijn werk ook in een drukke periode, de nachten blijven onverminderd ruk, en dat levert een stel heel korte lintjes op hier in huis. Ik heb tegen I staan schreeuwen en ik heb de kat geschopt. :'(.
Heb nog steeds werk te doen, maar slaap heeft prioriteit. Ik lig dus al op bed. Hopelijk kan ik vannacht even uren maken.

En I moet morgen en volgende week naar een andere opvang en nu kan hij niet op zijn verjaardag trakteren bij onze eigen gastouder en for some reason vind ik dat echt heel erg.
pi_157321434
Voor sommige mensen is elke keuze die je maakt een discussiepunt lijkt het wel. Gewoon kiezen waar jezelf achter staat en de rest aan je derrière laten roesten. ^O^

Volgens mij houden we allemaal evenveel van onze kindjes O+ al is die van mij wel het leukst natuurlijk. O+
pi_157321448
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:22 schreef LuDann het volgende:
Grappig, ik heb juist het idee dat ik de borstvoeding moet verdedigen. Dan vragen mensen waarom ik het niet gewoon opgeef, want dat is toch makkelijker, met studeren enzo en dat ik zo moet vechten voor toegang tot de kolfruimte. Maar dat maakt me juist des te vastberadener. Werk mij maar tegen hoor, krijg ik peper in mijn reet van. ;)

Mijn man heeft ook rare opmerkingen gekregen op zijn werk. Borstvoeding, dat is toch smerig. Dat idee. Moet wel gezegd worden dat wij beiden in een omgeving met veel buitenlanders werken en studeren.
Ja, het is ook wel een typisch gevalletje van 'nooit goed', dat merk ik ook wel aan verhalen van bv-gevende vriendinnen. De eerste weken krijg je vaak nog wel bemoedigende woorden, maar één vriendin krijgt ook vaak opmerkingen "of dat nu nog niet klaar is" (geloof dat ze bij de eerste 1,5 gegeven heeft ofzo). Lijkt me net zo vervelend inderdaad... :N
  woensdag 4 november 2015 @ 20:25:59 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157321473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef kazy het volgende:

[..]

[..]

Thanks! Toch ook maar de ui neerleggen dus. Ze pas 3,5 maand, dus luuf mag officieel nog niet. Ik kijk het nog even aan dan voordat ik dat evt. aanschaf. Slapeloze nachten voor M. (en mij :') ) zijn ook niks. Arme kind is de hele dag moe. Mijn man tukt overal doorheen natuurlijk.

Oja de snotzuiger hebben wij ook, maar mij lukt het niet om het er goed uit te krijgen. Ook niet met de tip van (ik dacht?) DJMO vorige week om een neusgat dicht te houden. Het blijft drama.

Meer baby's: ik wil nog even wachten, maar mijn man zou wel snel een tweede willen geloof ik. Een kennis van ons heeft er ook drie in vier jaar gekregen :o
Heb je al geprobeerd om de zoutoplossing eerst een minuutje 'in te laten werken'? Het moet wel loskomen voordat je het kan zuigen.

En de fv/bv discussie kan ik niet voeren vanwege teveel emoties :P . Fv is prima, Frans heeft het va 4 maand gekregen, omdat bv voor mij niet meer te doen was. Maar het niet proberen snap ik (tenzij traumatische associaties) gewoon niet. En daar ligt ook meteen de emotie. Ik snap het niet. Wil het niet veroordelen, zal het in een gesprek ook nooit doen, maar nou ja zoals ik al zei ik snap het niet..

Als je wel meteen voor fv gegaan bent, niet aan mij proberen uit te leggen of te verdedigen. Is een prima keuze en hoeft niet aan mij verantwoord te worden.

echt ik vind het zo kinderachtig van mezelf dat ik het gewoon niet snap. Bv is ook op veel momenten gewoon stom en klote, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk en zonder zorgen kan.. nou ja omdat bv O+ . Stomme emoties :(
pi_157321511
Het ging ook al te lang goed... :+
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Dus omdat ik het belang van mijn kind voorop stel, ben ik egoïstisch? Vind het meer egoïstisch om vanaf de geboorte en de eerste weken je baby van de best mogelijke voeding te ontzien.

Volgens mij zei Lijnloos letterlijk "Ik vind het..." en doet ze daarmee geen uitspraken over vrouwen die wél bv geven, toch?
Maar jammer dat het hier dan toch weer op uit moet draaien...

Ik geef mijn kind ook de best mogelijke voeding, maar ik hanteer andere criteria ;)
pi_157321572
@Away: maar zo'n eerlijke reactie als die jij nu geeft kan ik juist wel waarderen! :Y Je hoeft het voor mij ook niet te snappen en ik zal je ook echt niet proberen te overtuigen.

Er zijn een heleboel keuzes van anderen die ik ook niet snap, prima toch? ;)
En moet eerlijk bekennen dat ik dan lang niet altijd zo netjes reageert als jij nu doet! :@
  woensdag 4 november 2015 @ 20:30:22 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157321603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:27 schreef twist02 het volgende:
Het ging ook al te lang goed... :+

[..]

Volgens mij zei Lijnloos letterlijk "Ik vind het..." en doet ze daarmee geen uitspraken over vrouwen die wél bv geven, toch?
Maar jammer dat het hier dan toch weer op uit moet draaien...

Ik geef mijn kind ook de best mogelijke voeding, maar ik hanteer andere criteria ;)
Ik lees daar wel een algemeen waardeoordeel in.
Edit: en misschien vat ik het inderdaad wat persoonlijk op, maar toch blijf het een aparte opmerking vinden, ook als ik het niet op mezelf betrek maar op LL.

Ik hanteer de wetenschappelijke criteria, maar zo kan je elke discussie wel naar je hand draaien. ;) ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door Mariposas op 04-11-2015 20:44:27 ]
pi_157321627
Ach, ik krijg ook opgetrokken wenkbrauwen als ik aangeef dat ik door zou willen gaan met borstvoeding geven tot ze met de pot mee eet. Van m'n ouders zelfs, want ik heb het nu toch wel al lang genoeg volgehouden, ze kan nu toch best de fles? :') Langvoeden wordt hier nog niet begrepen.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:34:21 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157321692
Ik vind het trouwens het belangrijkste dat je de keuze maakt waar jij en je partner zich het beste bij voelen. Met alles, dus niet eens specifiek nu met bv/fv. En niet wat het beste is volgens boeken of de populaire mening of weet ik het wat.
pi_157321696
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bv geven is fucking hard werken, de eerste tijd. Maar als het dan lukt, oh man...

Hier vandaag een dag waarvoor 'het wordt beter' niet echt op gaat. I slaapt sinds een poosje nog maar één keer per dag, een uurtje (bij de gastouder standaard twee, maar bij mij nooit :')) en ik krijg het gewoon niet meer gecombineerd met mijn werk en het huishouden. Baard zit op zijn werk ook in een drukke periode, de nachten blijven onverminderd ruk, en dat levert een stel heel korte lintjes op hier in huis. Ik heb tegen I staan schreeuwen en ik heb de kat geschopt. :'(.
Heb nog steeds werk te doen, maar slaap heeft prioriteit. Ik lig dus al op bed. Hopelijk kan ik vannacht even uren maken.

En I moet morgen en volgende week naar een andere opvang en nu kan hij niet op zijn verjaardag trakteren bij onze eigen gastouder en for some reason vind ik dat echt heel erg.
Zeg }:|

Maar wat ruk.. :* En dat trakteren snap ik wel, zou het ook niet leuk vinden denk ik.
pi_157321710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:25 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om de zoutoplossing eerst een minuutje 'in te laten werken'? Het moet wel loskomen voordat je het kan zuigen.

En de fv/bv discussie kan ik niet voeren vanwege teveel emoties :P . Fv is prima, Frans heeft het va 4 maand gekregen, omdat bv voor mij niet meer te doen was. Maar het niet proberen snap ik (tenzij traumatische associaties) gewoon niet. En daar ligt ook meteen de emotie. Ik snap het niet. Wil het niet veroordelen, zal het in een gesprek ook nooit doen, maar nou ja zoals ik al zei ik snap het niet..

Als je wel meteen voor fv gegaan bent, niet aan mij proberen uit te leggen of te verdedigen. Is een prima keuze en hoeft niet aan mij verantwoord te worden.

echt ik vind het zo kinderachtig van mezelf dat ik het gewoon niet snap. Bv is ook op veel momenten gewoon stom en klote, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk en zonder zorgen kan.. nou ja omdat bv O+ . Stomme emoties :(
Echt PRECIES wat jij zegt. Ik ben zelf nota bene na acht weken gestopt, maar misschien is het daardoor wel beladener voor me.

Ik vind het ook stom dat ik er niet rationeler in kan zijn :')
Kwak
pi_157321727
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik lees daar wel een algemeen waardeoordeel in.

Ik hanteer de wetenschappelijke criteria, maar zo kan je elke discussie wel naar je hand draaien. ;)
Poeh, ik had me écht-écht-écht voorgenomen om er geen discussie van te maken... :X

Ben zelf academisch geschoold en vind wetenschappelijk onderzoek een héél erg groot goed, maar dit wetsartikel:

quote:
Artikel 13
1. De rechtstreekse verkoop van volledige zuigelingenvoeding aan de
consument wordt op geen enkele wijze aangeprezen.
2. In afwijking van het eerste lid mag volledige zuigelingenvoeding worden
aangeprezen in wetenschappelijke publicaties, voor zover daarbij: a.
uitsluitend gegevens van wetenschappelijke en feitelijke aard worden
genoemd; en b. niet de indruk wordt gewekt dat flesvoeding gelijkwaardig
aan of beter zou zijn dan borstvoeding
.
maakt dat ik wetenschappelijke artikelen over dit onderwerpen wantrouw...

Maar laten we ieder vooral onze eigen keuzes maken en daarvoor staan, dan is een discussie ook helemaal niet nodig ^O^
pi_157321778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:35 schreef twist02 het volgende:

[..]

Poeh, ik had me écht-écht-écht voorgenomen om er geen discussie van te maken... :X

Ben zelf academisch geschoold en vind wetenschappelijk onderzoek een héél erg groot goed, maar dit wetsartikel:

[..]

Maar laten we ieder vooral onze eigen keuzes maken en daarvoor staan, dan is een discussie ook helemaal niet nodig ^O^
Dat wetsartikel is dan volgens mij weer het gevolg van eerder academisch onderzoek, maar goed ;)
Kwak
pi_157321795
Ik ga het ook gewoon nog even proberen. En hopelijk krijg ik bij de lk tips om hem wel verzadigd/tevreden te krijgen. En als het echt niet meer gaat heb ik inderdaad de eerste weken van zijn leventje bv gegeven. Krom is het wel, hij is echt zwaar aan het worden dus hij groeit als kool :+
En mijn man staat inderdaad achter mij wat ik ook besluit.

G. Ligt bij mijn man te slapen. Ik ga het huishouden doen. Zou ik net al doen maar ik had G. In de doek en die sliep O+ ruim twee uur. Dus ik ben twee uur bezig geweest met heupwiegen en kusjes geven op zijn bolletje. Want mijn kind O+ is zo lief als hij gelukkig is (ook ontevreden is hij lief maar dat maakt t wat moeilijker voor mij ;))
pi_157321796
Staat er daarom op een pak nutrilon dat borstvoeding de beste voeding is? Los van of dat waar is of niet verbaasde ik me erover dat het er zo specifiek opstond.
pi_157321800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Zeg }:|

Maar wat ruk.. :* En dat trakteren snap ik wel, zou het ook niet leuk vinden denk ik.
Sorry. ;(. Ik voel(de) me ook behoorlijk klote...

Ik sluit me trouwens bij Away aan. Niet aan bv beginnen vind ik erg moeilijk te begrijpen (uiteraard uitzonderingen daargelaten, disclaimer, blabla).
  woensdag 4 november 2015 @ 20:40:22 #263
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157321815
Onze kat heeft het soms ook wel te verduren... :@ maar hij loopt altijd in de weg en mauwt altijd te hard sinds L er is. }:|
pi_157321838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Staat er daarom op een pak nutrilon dat borstvoeding de beste voeding is? Los van of dat waar is of niet verbaasde ik me erover dat het er zo specifiek opstond.
Jep :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat wetsartikel is dan volgens mij weer het gevolg van eerder academisch onderzoek, maar goed ;)
Ja, en op deze manier is er ook geen ander onderzoek meer mogelijk hè? ;) Voortschrijdend inzicht is van de baan op deze manier... :+
pi_157321846
Maar die van DaD is familie, kom niet aan m'n familie }:| ;)
pi_157321858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:25 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nee nog niet geprobeerd, dat ga ik doen bedankt! Ik heb vanmorgen überhaupt pas het flesje met de zoutoplossing geopend. Ik dacht eerst dat dat niet mocht bij baby's..

Oja, ik bedacht me later nog.. Is die Otrivin snotzuiger iets anders dan een neuspeer? (Nog niet gegoogled :@ )
  woensdag 4 november 2015 @ 20:43:04 #267
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157321888
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:35 schreef twist02 het volgende:

[..]

[..]

Hehe dat wetsartikel is er gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:41 schreef twist02 het volgende:

[..]

[..]

Ja, en op deze manier is er ook geen ander onderzoek meer mogelijk hè? ;) Voortschrijdend inzicht is van de baan op deze manier... :+
Nee hoor, daar hebben ze rechters voor uitgevonden. Alleen aan de grondwet mag niet getoetst worden, aan deze wet zeer zeker wel.

Zodra het aantoonbaar is dat het gelijkwaardig is, op alle fronten, dan kan je zo'n zaak best winnen. Een echte wetenschapper gaat zich niet tegenhouden door een wetsartikel natuurlijk.
pi_157321920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:41 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ah, vandaar, dacht al zoiets. Vond het niet heel logisch. Alsof je dan een pak van dat spul koopt, de verpakking leest en denkt 'Oh, nou.. maar dan geef ik wel borstvoeding'

Verder ben ik van kamp 'niet proberen snap ik niet zo goed', maar ieder z'n ding.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:44:12 #269
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157321924
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:42 schreef kazy het volgende:

[..]

Nee nog niet geprobeerd, dat ga ik doen bedankt! Ik heb vanmorgen überhaupt pas het flesje met de zoutoplossing geopend. Ik dacht eerst dat dat niet mocht bij baby's..

Oja, ik bedacht me later nog.. Is die Otrivin snotzuiger iets anders dan een neuspeer? (Nog niet gegoogled :@ )
Ja snotzuiger is anders!

Neuspeer heeft wel hetzelfde principe, behalve dan dat je dus niet langer kan zuigen en eigenlijk zonder kracht. De snotzuiger heeft special mommysuck kwaliteiten 8-)
pi_157321948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga het ook gewoon nog even proberen. En hopelijk krijg ik bij de lk tips om hem wel verzadigd/tevreden te krijgen. En als het echt niet meer gaat heb ik inderdaad de eerste weken van zijn leventje bv gegeven. Krom is het wel, hij is echt zwaar aan het worden dus hij groeit als kool :+
En mijn man staat inderdaad achter mij wat ik ook besluit.

G. Ligt bij mijn man te slapen. Ik ga het huishouden doen. Zou ik net al doen maar ik had G. In de doek en die sliep O+ ruim twee uur. Dus ik ben twee uur bezig geweest met heupwiegen en kusjes geven op zijn bolletje. Want mijn kind O+ is zo lief als hij gelukkig is (ook ontevreden is hij lief maar dat maakt t wat moeilijker voor mij ;))
Klinkt voor mij een beetje als overproductie Cassandra. Denk dat een LK je best wel kan helpen.

Verder kwam ik eigenlijk terug om DaD een aai op dr bol te geven maar werd ik afgeleid door de discussie hierboven :*
Kwak
pi_157321976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:43 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hehe dat wetsartikel is er gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.

[..]

Nee hoor, daar hebben ze rechters voor uitgevonden. Alleen aan de grondwet mag niet getoetst worden, aan deze wet zeer zeker wel.

Zodra het aantoonbaar is dat het gelijkwaardig is, op alle fronten, dan kan je zo'n zaak best winnen. Een echte wetenschapper gaat zich niet tegenhouden door een wetsartikel natuurlijk.
Dat denk ik ook niet, maar een onderzoek moet ook nog gepubliceerd worden, en dan moet je wel een Journal vinden dat z'n handen eraan wil branden ;)
pi_157322039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ah, vandaar, dacht al zoiets. Vond het niet heel logisch. Alsof je dan een pak van dat spul koopt, de verpakking leest en denkt 'Oh, nou.. maar dan geef ik wel borstvoeding'

Dit idd ja! :D

Maar goed, jullie kleintjes genieten van jullie bv (en ik hoop alle mama's ook zo snel mogelijk :* ) en onze Minion en wij genieten van de fv; iedereen blij! ^O^
pi_157322119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:45 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar een onderzoek moet ook nog gepubliceerd worden, en dan moet je wel een Journal vinden dat z'n handen eraan wil branden ;)
je draait het om, het is er ter bescherming van de wetenschappelijke integriteit tegen de enorme miljoenenlobby van de voedingsmiddelenindustrie. Gekocht onderzoek is er in de medische hoek al genoeg...

Onafhankelijk onderzoek dat het in de wettekst gevatte beweert zie ik er sowieso niet van komen eerlijk gezegd.
Kwak
  woensdag 4 november 2015 @ 20:52:05 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157322164
L geniet gewoon van zowel flesvoeding als borstvoeding. :P
pi_157322239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:52 schreef Mariposas het volgende:
L geniet gewoon van zowel flesvoeding als borstvoeding. :P
M ook. Ik had nog de illusie dat ze zou moeten wennen aan gemengde voeding, maar het maakt haar geen donder uit :') Overigens hoop ik wel dat ik de boel nog weer beter op gang krijg en weer volledig BV kan geven.
pi_157322531
Het maakt N. ook geen donder uit, je zou die Pepti voeding voor de lol eens moeten ruiken, hoe ze dat toch wegtikt. :X

Ik heb inmiddels niet meer de illusie dat ze ooit nog 100% bv zal krijgen, maar 6 maanden (en wie weet hoe veel langer nog) 80-90% is ook mooi. O+
  woensdag 4 november 2015 @ 21:03:18 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157322589
Pff, L zou denk ik nog wel een flesje kerosine opdrinken. :')
Ik heb niet de illusie dat ik 600 cc bij elkaar kan kolven per dag. BED-baby. :N
  woensdag 4 november 2015 @ 21:03:36 #278
409579 LuDann
All the way
pi_157322603
Ik hoop het ook IMA!

Oh jongens, mijn baby heeft op het KDV vanmiddag van 11 tot 15 geslapen. En nu wil ze dus natuurlijk niet. :')

Ze slaapt overdag heel af en toe zomaar eens 4 of 5 uur achter elkaar, dit is de derde keer dat ze dit doet. Waarom kan dat nou niet 'nachts. :P
pi_157322611
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je draait het om, het is er ter bescherming van de wetenschappelijke integriteit tegen de enorme miljoenenlobby van de voedingsmiddelenindustrie. Gekocht onderzoek is er in de medische hoek al genoeg...

Onafhankelijk onderzoek dat het in de wettekst gevatte beweert zie ik er sowieso niet van komen eerlijk gezegd.
Oh, maar dat argument ken ik ook al hoor :+ Onderzoek waarbij fv ook maar enigszins positief uit de bus zou kúnnen komen, is uiteraard corrupt, want al die onderzoekers staan op de loon lijst bij Nutricia :{w

Maar een LK of producent van kolfapparaten is uiteraard wél betrouwbaar en heeft geen enkel belang bij bv-gevende of kolvende vrouwen... :{w ook aan bv wordt geld verdiend hoor ;)

Joh, ik heb geprobeerd om het bij mezelf te houden en heb ik al mijn posts over het onderwerp aangegeven dat bv helemaal prima is als dat is wat je wilt, ik oordeel volgens mij nergens over vrouwen die wél bv willen geven, ik leef mee met iedereen die het moeilijk heeft, ik geef expres geen advies als het niet lekker loopt omdat ik weet dat vrouwen dat misschien wel helemaal niet willen horen en dan moet er tóch even benoemd worden dat ik mijn kind niet het beste geef en dat 'onderzoek' dat aantoont... :')

Zou toch fijn zijn als dat respect van 2 kanten kwam, maar ook op Fok! blijkt het niet mogelijk, jammer... :N

Verder over wat anders dan maar! ;)
  woensdag 4 november 2015 @ 21:06:08 #280
409579 LuDann
All the way
pi_157322687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:
Pff, L zou denk ik nog wel een flesje kerosine opdrinken. :')
Ik heb niet de illusie dat ik 600 cc bij elkaar kan kolven per dag. BED-baby. :N
BED-baby? En 600 cc lijkt me voor iedereen nogal een streven. :')
pi_157322730
Blijft Eindeloos Drinken?
  woensdag 4 november 2015 @ 21:08:08 #282
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157322759
Binge eating disorder :D

Maar de verklaring van IMA mag ook. :+
pi_157322774
:P
  woensdag 4 november 2015 @ 21:09:02 #284
409579 LuDann
All the way
pi_157322788
Ik vind die van IMA wel leuk gevonden. :D
pi_157322905
Ik vind dat hele bv/kv zo'n non issue. Alsof je bewust slechte dingen voor je kind wil.
Onderzoek toont ook aan dat baby's meer stress hebben op de opvang, maar daar hebben we ook collectief schijt aan omdat dat ons persoonlijk beter uit komt toch?
pi_157322968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, maar dat argument ken ik ook al hoor :+ Onderzoek waarbij fv ook maar enigszins positief uit de bus zou kúnnen komen, is uiteraard corrupt, want al die onderzoekers staan op de loon lijst bij Nutricia :{w

Maar een LK of producent van kolfapparaten is uiteraard wél betrouwbaar en heeft geen enkel belang bij bv-gevende of kolvende vrouwen... :{w ook aan bv wordt geld verdiend hoor ;)

Joh, ik heb geprobeerd om het bij mezelf te houden en heb ik al mijn posts over het onderwerp aangegeven dat bv helemaal prima is als dat is wat je wilt, ik oordeel volgens mij nergens over vrouwen die wél bv willen geven, ik leef mee met iedereen die het moeilijk heeft, ik geef expres geen advies als het niet lekker loopt omdat ik weet dat vrouwen dat misschien wel helemaal niet willen horen en dan moet er tóch even benoemd worden dat ik mijn kind niet het beste geef en dat 'onderzoek' dat aantoont... :')

Zou toch fijn zijn als dat respect van 2 kanten kwam, maar ook op Fok! blijkt het niet mogelijk, jammer... :N

Ja hoi ik geef (gaf) zelf flesvoeding. Ik ben alleen wel overtuigd van het feit dat het toch minder goed is, sorry. Zit ook geen waarde oordeel aan over de moeders en hun keuzes overigens.
Kwak
  woensdag 4 november 2015 @ 21:14:07 #287
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_157322974
Ik googlede BED en nu weet ik wat ik heb :'(
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_157323039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:12 schreef ingee het volgende:
Ik vind dat hele bv/kv zo'n non issue. Alsof je bewust slechte dingen voor je kind wil.
Onderzoek toont ook aan dat baby's meer stress hebben op de opvang, maar daar hebben we ook collectief schijt aan omdat dat ons persoonlijk beter uit komt toch?
Als ik kon kiezen zou ik dat ook liever anders zien. :+ maar die keuze heb ik niet helaas.

En mijn eigen cognitieve dissonantie gelooft maar wat graag dat er ook veul voordelen zijn en dat die onderzoeken over stress niet deugen :') mehe.
Kwak
  woensdag 4 november 2015 @ 21:21:22 #289
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157323237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:03 schreef twist02 het volgende:

[..]

Heh.. Deze snap ik even niet.

Ik hoor hier niemand zeggen dat een LK wel betrouwbaar is of iets over kolfapparaten. En ja er wordt genoeg geld verdient over de rug van bv. Heb je wel eens gezien hoe duur voedingsbh's, hemdjes etc zijn. Ik ga er niet van uit dat de stof dan ineens zo veel duurder zou zijn. Commercie is wat het is.

Het feit blijft gewoon dat dat artikel er om een aantal redenen is. Een reden is niet om zo veel mogelijk geld aan bv te verdienen. Ook niet om aan te tonen dat positieve onderzoeken over fv gedaan zijn door een corrupt zooitje kwakzalvers. Ook niet om een waardeoordeel over fv of bv te geven.

Ik ben nog op zoek naar een goede vergelijking. Het ik kies bewust logo op onbewuste dingen plakken raakt het enigszins, behalve dan dat je daar weer een goed/fout oordeel in hebt.

Bv is en blijft de beste voeding voor je kind als je alle emoties weg neemt. Als je een een flesje bv naast een flesje fv zet en puur alleen de vraag stelt welke inhoud is beter voor een baby, dan is het antwoord de bv. En daar gaat het artikel om, dat je hoe je het ook draait dat feit niet kan ontkrachten. Op het moment dat de fv zo goed gemaakt wordt dat het wel gelijkwaardig is aan bv (en ja ik denk dat mijn achterkleinkinderen dat moment mee gaan maken) dan vervalt het artikel uiteraard.

Stel je de vraag wat is het beste voor jou en jouw baby, dan is het antwoord afhankelijk van degene die je de vraag stelt. En dat is zo mooi en goed aan het hebben van een keuze. Het mogen maken van die keuze, want jij als moeder en jij alleen kan het gegeven jouw baby en jij zelf aan de vergelijking toevoegen. Dat kan geen wetenschappelijk onderzoek noch de wet.
pi_157323277
Mijn cognitieve dissonantie gelooft ook heel wat. :)

Maar wat ik bedoel, zonder schijt dit keer, is dat we genoeg keuzes maken die niet perfect zijn in de opvoeding en dat dit blijkbaar een ding is geworden. :+
Staat op de ranglijst geloof ik ver onder alcohol drinken en roken tijdens de zwangerschap, en vlakbij laten huilen en niet-ergonomisch dragen.

Kom, we doen allemaal ons best.
  woensdag 4 november 2015 @ 21:24:17 #291
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157323327
quote:
Ik bereid ze gewoon graag voor op een soort survival of the fittest :P .
pi_157323404
Ik houd R dagelijks een half uur op de kop om de zaken in een ander perspectief te leren zien.
pi_157323444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Ik houd R dagelijks een half uur op de kop om de zaken in een ander perspectief te leren zien.
Redhead O+
pi_157323467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
_O-
pi_157323497
Laatste keer dan:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:21 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Op het moment dat de fv zo goed gemaakt wordt dat het wel gelijkwaardig is aan bv (en ja ik denk dat mijn achterkleinkinderen dat moment mee gaan maken) dan vervalt het artikel uiteraard.

Maar op deze manier zit je vast in een oneindige cirkel: volgens dat wetsartikel mag zo'n onderzoek niet gepubliceerd worden, dús kan het nooit aangetoond worden, dús kan het wetsartikel nooit komen te vervallen.
Dáár gaat het mij nu net om!

Als ik overtuigd zou zijn van de superioriteit van mijn 'product' zou ik nóg feller tegen zo'n wetsartikel zijn, omdat ik dan oneerlijk zou 'winnen'. Ik wil de beste zijn omdat ik dat ook écht ben, niet omdat de wet bepaalt dat ik dat ben.
Maar misschien verschillen we juist wel in dat opzicht..?

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:22 schreef ingee het volgende:
Mijn cognitieve dissonantie gelooft ook heel wat. :)

Maar wat ik bedoel, zonder schijt dit keer, is dat we genoeg keuzes maken die niet perfect zijn in de opvoeding en dat dit blijkbaar een ding is geworden. :+
Staat op de ranglijst geloof ik ver onder alcohol drinken en roken tijdens de zwangerschap, en vlakbij laten huilen en niet-ergonomisch dragen.

Kom, we doen allemaal ons best.
Mwoah, van de week was ik nog veroordelend toen ik niet snapte dat mensen hun kind van 2 alleen thuislaten, dus bewust voor fv kiezen staat blijkbaar toch hoger op die ranglijst ;)
pi_157323602
Het zal mij een worst wezen of een ander zijn kind bv of kv geeft. IK geef bv, en IK ben daar blij mee. Wat een ander daar van vindt, mogen ze op een briefje zetten en dat in hun reet steken.

Zojuist was ik ook weer blij met mijn keuze. Y gaat altijd heerlijk slapen zonder problemen 's avonds. Maar nu werd ze ineens wakker en begon te huilen, echt een zielig heel verdrietig huiltje, geen jammeren. De borst gaf haar meteen troost. Het zielig huilen verdween en na een kwartier lag ze weer tevreden in bed te slapen. Ja, op zo'n moment vind ik het een heerlijke oplossing. Lekker snel ook. Er zijn vast ook wel andere oplossingen te bedenken, maar ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen.
pi_157323633
Nou zijn we t toch ergens over eens twist. Huuuu! 2 jaar! No wai.
Kwak
pi_157323674
For the record: dat ging 'slechts' over 10 minuten hoor (wil het ook weer niet groter maken dan het was)! :+
Maar ook dat vind ik teveel..
pi_157323696
Volgens mij is het totaalplaatje wat er toe doet. Een moeder die goed in haar vel zit door bv of juist fv te geven, is wat belangrijk voor het kind.

Wie kan mij vertellen waar de uitknop van mijn baby is? Sinds ik hem op het kdv heb opgehaald, is het alleen maar huilen (of eten). Leuk, doorkomende tandjes...
pi_157323704
Ik liet mijn kind van 1,5 thuis als ze sliep en ik naar school moest. toen ze nog in de ledikant lag dan. Maar ik geef wel borstvoeding, compenseert dat? :P
  woensdag 4 november 2015 @ 21:36:53 #301
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157323744
quote:
ik zag daar inderdaad eerder dit jaar een uitzending op tv over. Gaat dan wel om het eerste levensjaar.
Al moet ik wel zeggen, ik denk vaak dat L het daar leuker heeft dan met mij. ik trok het slecht, de weken dat ik 5 dagen per week de hele dag met L was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')