abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157212140
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157212344
Aanvallen op vingers en handen en knuffels en kleren en kauwen begint hier ook te komen! Als ze tegen mijn knieën zit en ik trek haar aan haar handjes omhoog dan valt ze daarna meteen aan op mijn hand :+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:44:03 #3
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157212927
Herkenbaar IMA, vind get zo grappig als ze dat doen. Vooral L doet het veel. En hard bijten ook op je vingers!!!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:54:38 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_157213299
Dat is alleen nog leuk als ze tandloos zijn, als die bijtspijkers er eenmaal zijn verleer je het wel snel .. ~O>

Inmiddels 8 tanden, 4 kiezen en bijna 2 hoektanden hier .. En nu sluip ik weer weg, want ik heb geen baby meer! Dametje is inmiddels 19 maanden :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_157213685
Is dat net als met kittens, dat je ze niet moet leren jagen op je handen Rijst? ;)
pi_157213726
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:05 schreef ingee het volgende:
Is dat net als met kittens, dat je ze niet moet leren jagen op je handen Rijst? ;)
En dan net als een kitten, zijn ze verleerd te bijte in handen dan vallen ze aan op je benen ;)
pi_157214133
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:06 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

En dan net als een kitten, zijn ze verleerd te bijte in handen dan vallen ze aan op je benen ;)
Bij voorkeur tijdens het koken. -O-
pi_157214901
Gewoon een plantenspuit in de buurt houden dus...

Maar ik twijfel ook lekker mee tussen tandje en virus. Zelfde symptomen als krisv's mini... Minus de rode wangen maar verder inderdaad de groene slierten in de poep vanochtend, knagen op alles wat in de buurt van zijn mond durft te komen (inclusief grommen en hard heen en weer schudden van hoofd). Ik voel geen bobbels maar heb wel het idee dat ik een klein gleufje of zo voel... Maar aangezien ie mijn handen aanvalt als ik probeer in zijn mond te kijken is dat echt het enige wat ik weet :+
pi_157215313
Wij hebben al meerdere rondes van het knaag/poep/rodewangenfeest gehad, maar gisteren pas het eerste stukje tand door.

Dus ja, ze komen zonder twijfel!
Maar wanneer?
pi_157215404
Vandaag wel een nieuw verband gelegd:

R valt wel eens om. Dan komt er eerst een kreet en dan een stilte, rood hoofd, tranen en luchthappen voor de echte huilbui aan.
En hoe langer dat duurt, hoe erger het is. Heel zielig! :'(
Ja ik huilde mee. :(
pi_157218307
De laatste tijd spuugt G met een grote boog zijn melk uit. Is echt sinds de laatste dagen. Moet ik mij zorgen maken of zou ik zoveel melk hebben dat hij het niet aan kan? Vind t zo sneu.. en ik blijf schone kleding aan te trekken. Dacht dat ik daar van af was nu ik niet meer op mijn buik kon knoeien :')

Edit, hij huilt er niet bij, wel een grimas.en tv is niet elke voeding

[ Bericht 9% gewijzigd door Cassandra87 op 31-10-2015 07:56:39 ]
pi_157218319
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:05 schreef ingee het volgende:
Vandaag wel een nieuw verband gelegd:

R valt wel eens om. Dan komt er eerst een kreet en dan een stilte, rood hoofd, tranen en luchthappen voor de echte huilbui aan.
En hoe langer dat duurt, hoe erger het is. Heel zielig! :'(
Ja ik huilde mee. :(
Als ze te lang 'vast' blijven zitten moet je even zachtjes in het gezichtje blazen. Dan ademen ze in. Misschien een old wives tale (met als waarschuwing dat ze erin kunnen blijven, wat ik niet geloof) maar hier helpt dat wel.

Ik kan dan eerder weer contact maken met Melba en de huilbui is daardoor iets minder paniekerig omdat ik beter kan troosten.
Kwak
pi_157218346
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:49 schreef Cassandra87 het volgende:
De laatste tijd spuugt G met een grote boog zijn melk uit. Is echt sinds de laatste dagen. Moet ik mij zorgen maken of zou ik zoveel melk hebben dat hij het niet aan kan? Vind t zo sneu.. en ik blijf schone kleding aan te trekken. Dacht dat ik daar van af was nu ik niet meer op mijn buik kon knoeien :')

Edit, hij huilt er niet bij, wel een grimas.en tv is niet elke voeding
Het maagklepje sluit nog niet goed en daardoor kan het soms weer eruit komen. Is niks om je zorgen over te maken.
Het lijkt ook meestal meer dan het is.

Ik hou A meestal nog even wat rechtop als hij gedronken heeft. We hebben al twee reflux klantjes gehad dus verwacht eigenlijk deze ook wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157218350
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als ze te lang 'vast' blijven zitten moet je even zachtjes in het gezichtje blazen. Dan ademen ze in. Misschien een old wives tale (met als waarschuwing dat ze erin kunnen blijven, wat ik niet geloof) maar hier helpt dat wel.

Ik kan dan eerder weer contact maken met Melba en de huilbui is daardoor iets minder paniekerig omdat ik beter kan troosten.
Oh, dat ga ik wel eens proberen, want I doet dat echt net zo. Ik zeg dan altijd 'gamaarhuilengamaarhuilengamaarhuilen' maar ik geloof niet dat dat echt effect heeft verder. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:05:29 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157218374
Knip

[ Bericht 99% gewijzigd door Burdie op 31-10-2015 08:22:27 ]
KuikenGuppy
pi_157218393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:43 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon een plantenspuit in de buurt houden dus...

Maar ik twijfel ook lekker mee tussen tandje en virus. Zelfde symptomen als krisv's mini... Minus de rode wangen maar verder inderdaad de groene slierten in de poep vanochtend, knagen op alles wat in de buurt van zijn mond durft te komen (inclusief grommen en hard heen en weer schudden van hoofd). Ik voel geen bobbels maar heb wel het idee dat ik een klein gleufje of zo voel... Maar aangezien ie mijn handen aanvalt als ik probeer in zijn mond te kijken is dat echt het enige wat ik weet :+
_O- *Zet plantenspuit op boodschappenlijstje*

Voor mijn doen een slechte nacht hier vannacht. 2 nachtvoedingen. Toen m'n man d'r vanochtend uit bed ging halen hoorde ik 'm zeggen dat ze maar heel lief moest zijn voor mamma vandaag en sorry moest zeggen. O+
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:29:32 #17
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157218486
Jeeej R. Heeft ook een tand *O*
Hier al weken rode wangen en af en toe dunne zure luiers, inmiddels ook een bobbel maar nog geen nieuwe tand.

En O. Kan nieuwe dingen *O*
Als ik vraag wat doet een slang doet ze ssssss O+
En ze speelt zelf kiekeboe O+

Slapen is wel minder geworden, ze komt bijna elke avond rond 11 uur en is om 6 uur wakker -O-
pi_157218536
Zachtjes blazen in het gezicht levert hier een accute stilte op bij een huilbui, kwamen we laatst achter. Alsof ze schrikt zeg maar. Dat ziet er heel raar uit, vooral omdat ze dan 2 seconden later weer doorhuilt.

Hier wel een redelijke nacht gehad. Om 5 uur heeft ze goed gegeten om het een uur later ofzo alleen weer uit te spugen. Ze is nog wel jengelig en slaperig. Net weer de borst aangeboden die ze gelukkig pakt. (Uurtje eerder nog niet.) Ik ben wel bang voor uitdroging. De luier zat niet heel vol vanochtend, maar dat is tegenwoordig wel standaard hier. Wat zijn kindjes toch zielig als ze zich zo naar voelen ;(
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:37:59 #19
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157218946
Beterschap Kazy

Bij hysterische huils werkt hier alleen afleiden. Ze laat zich slecht troosten
pi_157218971
Bij hysterische huils werkt het hier om onder de lamp te gaan staan. We noemen het de Berbabydriehoek. Volgens L. is de lamp het meest geweldige, awesome, intrigerende ding op de hele wereld en daar stop je je huils wel voor.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:44:18 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157218989
Geweldig die baby's O+
pi_157219041
Jullie babies maken me aan het lachen! Hier oppapier een hhele goede nacht. 8.30 - 1.00 - 5.00 en 9.30. jammer dat ik na de voeding van 5 tot 7.30 bezig was om hem in slaap te krijgen en elke voeding wel een uur duurt zo ongeveer..
pi_157219045
Hier was het een zooitje vannacht met voedingen. En vanochtend eigenlijk ook :') nou ja volgende keer beter.

We gaan zo de stad in met baby, voor het eerst O+ Alleen dochterlief wil perse een gekregen helium ballon met 'it's a boy' meenemen :') Dus... Mocht je een kinderwagen zien met daarnaast een klein meisje met een enorme blauwe ballon :D
pi_157219250
Onze aap sliep van 20.30 tot 07.00 uur! Op haar eigen kamertje!
pi_157219495
Hier 20.30-02.30-04.30-07.30. Weer een langere ruk gemaakt gelukkig. Zóveel beter dan elke drie uur komen, al was die 04.30 wel een beetje jammer. Ze lijkt het doorslapen toch wel echt verleerd, maar zolang ze elke keer zonder drama weer direct gaat slapen klop ik nog even af.

Ik vind het trouwens zo heerlijk dat ze elke dag zo vrolijk wakker wordt! O+ Mijn dag begint dan ook helemaal goed. O+
pi_157219537
Hier 23:15 - 7:00 en nu slaapt hij nog.
De andere man sliep tot 9! Heerlijk O+

Nu nog eens leren ;) zelf niet zo laat te gaan slapen :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157219647
Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel goeds zo veel slaap moet doen voor je energieniveau. En je relatie. En je humeur. En je geduld. En je seksleven.
pi_157219673
DaD :*

Weinig slaap is inderdaad echt killing. In het begin kreeg F voedingen om de 3 uur, pffff.
En dan werd L vaak ook ergens wel een keer wakker en zo werd slaap echt iets zeldzaams. Het was echt super gezellig toen hier in huis (NOT)
pi_157219715
Hier ook nog nooit zoveel gekibbel als de laatste weken. Ik kan me zo aan de duutser ergeren. En hij Is zo moe, maar slaapt minstens 7 uur per nacht...
pi_157219749
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ook nog nooit zoveel gekibbel als de laatste weken. Ik kan me zo aan de duutser ergeren. En hij Is zo moe, maar slaapt minstens 7 uur per nacht...
oei, als mijn man dat had gedaan had ik hem denk ik gewurgd :P

Nee maar jeetje zeg, wat irritant. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. 7 uur slaap, dat is toch heerlijk helemaal vergeleken met de slaap die jij krijgt.
pi_157219774
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

oei, als mijn man dat had gedaan had ik hem denk ik gewurgd :P

Nee maar jeetje zeg, wat irritant. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. 7 uur slaap, dat is toch heerlijk helemaal vergeleken met de slaap die jij krijgt.
Hij geeft wel altijd de disclaimer dat hij weet dat dat veel is in vergelijking met wat ik krijg. Ja, klaag er dan niet over...
pi_157219904
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:05 schreef Burdie het volgende:
Knip
Ik kreeg hier een quote-alert voor...? ~:) O-)
pi_157219998
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel goeds zo veel slaap moet doen voor je energieniveau. En je relatie. En je humeur. En je geduld. En je seksleven.
+1
vooral op dat seksleven of het gebrek daaraan.
pi_157220168
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157220263
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Herkenbaar... dat eerste jaar hier was echt killing... nog nooit zoveel gekibbeld als toen, maaar t komt goed! *;
S. 2014
J. 2016
pi_157220335
Zo, N. hoeft alleen nog maar gestreken te worden voor ze weer de kast in kan. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:04:29 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157220472
Strijk jij? :o ik strijk L nooit, ben ik nu een slechte moeder? :@

N O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:05:40 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157220492
Doorslaapfunctie is hier helemaal kapt. Nouja, het was een mooie week.
pi_157220569
Mijn klokjerondslaapbaby is ook van de leg... Al vijf dagen tussen 4.30-5.30 klaarwakker. En dat op vakantie. Ik heb nog hoop dat hij weer langer gaat slapen als we weer thuis zijn :{
pi_157220575
Je hebt gelijk Mari, ik heb haar gewoon zo in de kast gemoffeld. :@
pi_157220710
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:52 schreef Selvaria het volgende:
Zo, N. hoeft alleen nog maar gestreken te worden voor ze weer de kast in kan. :D

SPOILER
Hahaha omg O+

Super schattig
pi_157220752
Als je ze niet strijkt krijgen ze later rimpels he. :{w
pi_157221109
Was-N O+
Je hebt haar toch in ieder geval gevouwen Selvaria?
pi_157221343
Was vouwen? Dat laat je toch gewoon in de wasmand zitten totdat je het weer aandoet?
pi_157221479
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Was vouwen? Dat laat je toch gewoon in de wasmand zitten totdat je het weer aandoet?
*O* :Y
pi_157221507
Geen kast meer nodig. :') vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > aantrekken > vieze wasmand.
pi_157221832
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:22 schreef LuDann het volgende:
Geen kast meer nodig. :') vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > aantrekken > vieze wasmand.
Dit concept werkte best goed toen ik alleen was.
Nu denk ik een paar sokken bij elkaar te graaien in het halfdonker, blijken het een sok van M + een babymajo te zijn. :(
pi_157221960
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:40 schreef ingee het volgende:

[..]

Dit concept werkte best goed toen ik alleen was.
Nu denk ik een paar sokken bij elkaar te graaien in het halfdonker, blijken het een sok van M + een babymajo te zijn. :(
Trouwen met een vrouw ^O^ Wij hebben samen 30 paar sokken, allemaal dezelfden *O* heeeel handig!

Mijn baby... Wat doe je? :O

SPOILER
Hij kan nog niet zelf gaan staan, maar heeft nog maar heeeeel weinig hulp erbij nodig. Argh!
*zoekt spul om het huis veilig te maken
pi_157222168
Verticale Sjaak! *O*
Waar heeft ie dat geleerd? ;)
Zo groot ineens he!
pi_157222229
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:00 schreef ingee het volgende:
Verticale Sjaak! *O*
Waar heeft ie dat geleerd? ;)
Zo groot ineens he!
Volgens mij heeft R. hem heel wat verteld toen ze met z'n tweetjes op de achterbank aan het huilen waren ;)
Sjaak liep net ook een stukje mee aan de hand. Maar we doen gewoon of we dat niet gezien hebben. Hij krijgt namelijk een loopwagentje met Kerst en dat is pas over 2 maanden.

Heel groot ineens ja... ik ben trots maar ook verdrietig. Daaag kleine melkbaby.
pi_157222784
quote:
Geen kast meer nodig. :') vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > wasmand vol > logeerbed > aantrekken > vieze wasmand.
Zo blij dat ik niet de enige ben.
pi_157222826
Selvaria O+

quote:
QFT _O_
Al deed ik dat vooral pre-baby, nu vouw ik het juist wel vaak op bedenk ik me :? snap de logica daarvan zelf eigenlijk ook niet...

Sjaak :o wat gaat dat hard!
pi_157223186
Sjaak Ho eens wat ga je doen? ;) wat een knapperd zeg O+

Ik heb een hele blanke baby. :D Zijn ogen lijken grijzig en zijn haar donkerblond. En ik had toch best wel gerekend op net zo'n donkere als zijn broer en zus. Zo gek. Denk dat de kleurstof op was :P
pi_157224471
Sjaak mien jong! :o

Wat knap Cactus! *O*
pi_157225300
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Estrys het volgende:

Ik heb een hele blanke baby. :D Zijn ogen lijken grijzig en zijn haar donkerblond. En ik had toch best wel gerekend op net zo'n donkere als zijn broer en zus. Zo gek. Denk dat de kleurstof op was :P
Hah, grappig! Leuk die verschillen altijd vind ik <3 hier ook een blonde, ogen weet ik nog niet, ze zijn best donkergrijs, kan nog alle kanten op. Waren jouw oudsten allebei al zwart-ogig?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157226276
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:37 schreef twist02 het volgende:

Al deed ik dat vooral pre-baby, nu vouw ik het juist wel vaak op bedenk ik me :? snap de logica daarvan zelf eigenlijk ook niet...

Sjaak :o wat gaat dat hard!
Ik was pre-baby heel erg van het komt wel, lekker op de bank hangen. Nu heel erg opruimerig, ik laat de was niet meer ophopen, ik stofzuig 2 keer per dag, de vaat kan ik niet langer dan een paar uurtjes laten staan. Ochtend voeding is om 6/7 uur, en om 9 uur heb ik mijn hele huishouden gedaan. Ik zei al tegen mijn man, in mijn verlof ben ik een soort super mom, na mijn verlof zal dat wel anders zijn :')

Maar misschien een soort instinct, logica is dan ver te zoeken.

Hier ook een blonde baby O+ Ik was overigens ook een zeldzame blonde indo baby met blauwe ogen. Als enige van de familie. Omdat G zo erg op mij lijkt vermoed ik dat hij (donker)blond zal worden met blauwe ogen O+
pi_157226387
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hah, grappig! Leuk die verschillen altijd vind ik <3 hier ook een blonde, ogen weet ik nog niet, ze zijn best donkergrijs, kan nog alle kanten op. Waren jouw oudsten allebei al zwart-ogig?
Ja allebei meteen bruin/zwarte ogen, vooral S. Die had echt pikzwarte ogen.
Mijn man zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, in de zomer zal ik nog steeds de witste van de familie zijn :')
pi_157226461
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:
ik stofzuig 2 keer per dag
Whut? :o

Verder herken ik het wel. Als N. even slaapt wil ik van alles aanpakken, simpelweg omdat ik niet weet wanneer ik er anders weer de kans voor zal krijgen.
pi_157226498
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Estrys het volgende:

Hahaha :D Dat is bij veel kindjes in B.'s familie wel zo. De oudste is het donkerst zeg maar.

Volgens mij betekent dit dat ik nu een albino moet verwachten :') :+
:)
pi_157226536
Jeetje Cassandra, twee keer per dag stofzuigen. Ik ben al blij als ik twee keer per week haal.

Om een beeld te geven van hoe ons kinderdagver...euh huis eruit ziet: Als ik naar de keuken wil moet ik een soort hink-stap-sprong over de Lego heen, breek ik vervolgens mijn nek over een loopauto om in de keuken met m'n blote voeten op een of ander poppetje te gaan staan :X Ik heb het jaren geleden al opgegeven
We hebben het speelgoed achter de bank staan... Als we dan op de bank zitten zien we het niet :D
pi_157226571
Ja grappig he Mignonne. En wij maar denken dat we weer zouden klonen zoals de vorige keer.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:00:49 #62
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157226685
2 x per dag stofzuigen _O- dat gebeurt hier 1 x per week, em we hebben ook nog eens een kat. :D
pi_157227574
Stofzuigen gebeurt hier ook maar 1x per week. We hebben ook een kat, maar volgens mij val ik momenteel meer uit :')

En nog bedankt voor alle beterschapswensen! Sinds vanmiddag is M. weer redelijk opgeknapt. Ze deed nog een kots- en poepsessie en vervolgens ging ze lachen en wilde ze ook best eventjes in de box liggen spelen. Gekke baby :D Ze is nog niet helemaal de oude, maar goed, dat zou ook wel snel zijn. Hopelijk is het snel voorbij! (En ik had zo ook gelijk een gedwongen rustdag want ze wilde allleen bij mij slapen.)
pi_157227578
"Jaaa, maar als je kind gaat kruipen, dan...."

Stofzuig je nog niet. :(
Maar dan mét schuldgevoel. :')
pi_157227693
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:50 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Verder herken ik het wel. Als N. even slaapt wil ik van alles aanpakken, simpelweg omdat ik niet weet wanneer ik er anders weer de kans voor zal krijgen.
Dit is wel herkenbaar ja! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:47 schreef ingee het volgende:
"Jaaa, maar als je kind gaat kruipen, dan...."

Stofzuig je nog niet. :(
Maar dan mét schuldgevoel. :')
Mental image van baby met dustbunny-mustache _O-
pi_157227760
Ik hoor ook bij de 1 keer per week-stofzuig-club :@ met 2 katten :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157228145
Mijn man stofzuigt 8-)

Ben wel blij te horen dat wij niet de enige zijn die continu op elkaar kibbelen. Het gaat dus weer over?

SPOILER
pi_157228187
:o ik denk dat ik nu gewoon mijn nesteldrang heb die ik in mijn zwangerschap miste haha. Hier twee katten en een hond, die allebei flink verharen, en kattengrind in de woonkamer. Stofzuigen is mijn mans taak maar die kan dat maar moeilijk onthouden..
pi_157228301
Een hele week geen internet, bijlezen is geen doen :')

Maar ik zag een staande Sjaak! Super zeg ^O^

En het wasritueel van LuDann gaat hier ook net zo. Maar ik stofzuig wel minimaal 1 maal daags vanwege 3 katten en een hond. Ik word niet goed van het verharen en stof op de vloer.

Coccinelle
SPOILER
Met B gaat het super verder! Ze kauwt de hele dag op haar handen en begint tegen speeltjes aan te meppen. En vooral veel lachen O+ Ze gaat tegenwoordig 's avonds om 19 uur naar bed en wordt dan pas 's morgens om 6 uur weer wakker. Wat een verschil met de eerste weken O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157228444
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:11 schreef coccinelle het volgende:
Mijn man stofzuigt 8-)

Ben wel blij te horen dat wij niet de enige zijn die continu op elkaar kibbelen. Het gaat dus weer over?

SPOILER
Herkenbaar. Mijne moest erg wennen aan een leven met een kind. Wist het ook niet zo goed vaak wat te doen. Het werd beter toen er meer interactie kwam tussen vader en kind. En baby's heeft hij nu nog niks mee zegt hij.
Nu kibbelen we vooral door slaapgebrek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Estrys op 31-10-2015 19:31:51 ]
pi_157229664
Mijn baby slaapt al 2.5 uur in z'n bed. Ik ben er al 5x heen gelopen ook te kijken of hij het nog doet...
pi_157229775
Zie je wel Jagar, langzaam wordt het beter! *O* En dat vertrouwen in je baby komt vanzelf.
pi_157229939
Mijn man is naar bed gegaan. Zit ik hier alleen met baby. Gezellig joh, zaterdagavond :')
pi_157229970
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:11 schreef Selvaria het volgende:
Zie je wel Jagar, langzaam wordt het beter! *O* En dat vertrouwen in je baby komt vanzelf.
Inderdaad! Ik voel me echt een ander mens doordat ik wat tijd voor mezelf heb gehad. Heerlijk!

Ik vind dit topic zo fijn voor advies, ervaringen en luisterende oren, plus een goede lach meestal..
pi_157230233
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:18 schreef Estrys het volgende:
Mijn man is naar bed gegaan. Zit ik hier alleen met baby. Gezellig joh, zaterdagavond :')
Rock on! Sex, drugs &..... :z
pi_157230567
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:50 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Dit ja! Je wordt opeens zo efficient met kind! :+
En twee keer per week stofzuigen is een goede week in huishoudelijk opzicht. Geen huisdieren, wel een peuter die graag graaft in de tuin :X

Jagar, wat goed! Zo herkenbaar, hoe je dan opleeft van even tijd voor jezelf. Fijn!

Ik heb vandaag de halve dag door de dierentuin gelopen met slapende (of iig stille) baby in de drager. En toen sliep ie thuis na voeden nog 3,5 u in de kinderwagen (idd vijf keer gekeken of hij het nog deed :D Ik kon gewoon rustig eten en daarna ook nog peuter in bed leggen :o). Ik heb echt het idee dat ik baby amper gezien heb vandaag.
pi_157230695
Stofzuigen? Stofzuigrobot it is.

Mijn kind ligt heerlijk in een campingbedje te tukken terwijl wij op visite zijn. Ben benieuwd hoe ze reageert op dadelijk overtillen in de Maxi Cosi voor de terugweg.
pi_157230954
Tweede babyloze avond, ze ligt alweer in haar bed. Weggelegd en niet meer gehoord :D (wel net gekeken of ze het nog deed :+)

Morgen ga ik de muur blauw verfen :o Spannnend..

En verder gaat het gewoon super eigenlijk :@ M is superblij en tevreden. Slaapt als een pro, aaaaaht en rolt en draait door de box. MrIMA is een superblije papa. Vindt M helemaal fantastisch, zingt, brabbelt en speelt met haar. Kibbelen herken ik helemaal niet eigenlijk.
pi_157231214
Same here IMA, man is de liefste, leukste, geduldigste, meest trotse papa ooit. O+ We kibbelen wel eens, maar dat is eerder een keer per maand dan structureel.

N. ging net na de laatste voeding ineens knock-out, ze ligt al een half uur boven op bed zonder dat ik haar heb gehoord. *O*
pi_157231451
Kibbelen, check. Maar er zit al verbetering in. Zo kondig ik nu wat eerder aan dat ik niet goe din mijn vel zit op dat moment en dat we dus beter even rustig aan kunnen doen. En we nemen wat vaker tijd voor elkaar. Al is dat wel makkelijk gezegd misschien met een goed slapend kindje.

Qua huishouden ben ik zowel makkelijker als consequenter geworden. Dwz, boodschappen ga ik altijd echt nu halen, ipv eerst ach kan morgen wel, we eten wel broodjes Dat komt omdat Y ook eten moet, of schone luiers nodig heeft. Verder ben ik een ach opruimen kan morgen ook wel, bed verschonen ook en oh die was doe ik van t weekend wel. Stofzuigen 1 keer per week, boven maar 1 keer in de twee weken.
Maar ik ben wel een thuisblijfmama, mijn huis is vooralsnog altijd wel opgeruimd. Omdat ik daar veel meer tijd voor heb dan een menig ander. En mijn kind strooit nog niet met haar speelgoed. Die fase komt nog.
Oh afwas is ook blegh. Ik kan niet zolang staan, aan het eind van de dag (rug, bah) dus na het eten koken ga ik niet ook nog eens staan afwassen. Die blijft dus staan tot de volgende ochtend.. Wel omgespoeld, want bahbah. Boodschappen haal ik daarom ook altijd in de ochtend. Lekker rustig in de super en ik ben nog topfit.
pi_157231553
Oh ja, en ik zag sjakie. Man man man, worden we daar ook al door ingehaald. :{w ;)
Tanden heeft ze ook nog steeds niet.
En eten wil ze tegenwoordig ook zelluf doen, dus eten vanavond was een grote bende. Haar kleding ligt nu voor de tweede keer in de machine, eerste keer ging het er niet uit. Volgende keer dus even in de romper zetten. Was toevallig een zeeman outfit, dus ik ben er niet rouwig om.
pi_157231599
Staan Sjaak, wat goed! *O*

Kibbelen herken ik ook niet zo. Af en toe als het even lastig is tijdens het dagelijkse krijsfestijn dan snauwen we wel eens, zo van "waar heb je gvd de hydrofielen gelaten :( " maar dat is 5 minuten later weer goed. Als de hydrofielen gevonden zijn bijvoorbeeld. :P We zijn nu juist hechter dan voorheen, ben erg onder de indruk van zijn papa skills. O+ We zijn echt een team samen, heel fijn.

Wij hadden vanmiddag de samenkomst van de zwangerschapscursus. Zo leuk, alle baby's samen. We hebben nog hecht contact samen, via een groepsapp bijna dagelijks. Hoe zit dan met anderen die een cursus gedaan hebben, hebben jullie nog contact? Het zal vast verwateren na een tijdje maar nu is het hartstikke gezellig. :Y
pi_157231663
Geen enkel contact, maar ik was maar alleen in de cursus en er was maar 1 stelletje. Heb wel een kaartje gestuurd, en een kaartje gekregen. Maar dat was het. Ze hebben ook een dochter en ik vond de naam ook erg leuk. Lekker normaal.
pi_157231882
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:11 schreef Risu het volgende:
Oh ja, en ik zag sjakie. Man man man, worden we daar ook al door ingehaald. :{w ;)
Tanden heeft ze ook nog steeds niet.
En eten wil ze tegenwoordig ook zelluf doen, dus eten vanavond was een grote bende. Haar kleding ligt nu voor de tweede keer in de machine, eerste keer ging het er niet uit. Volgende keer dus even in de romper zetten. Was toevallig een zeeman outfit, dus ik ben er niet rouwig om.
Tip: SillyBillyz slabben met lange mouwen! ^O^
Heb wij maar liefst al een half uur ervaring mee :P haha, maar bij m'n zus ook al vaak gezien, ideaal! ;)
pi_157231938
Wij hebben die van ikea ook liggen maar die zijn veeeeeeeeeeeeel te groot.
Dus ik check even de silly billy (hihi silly) klinkt ideaal.
pi_157231987
Oh joh, heel sta-sjaak gemist :o wat knap!! En het is ook zo'n lekker scheetje O+

Kibbelen doen we niet veel maar merk wel dat mijn lontje af en toe wat korter is en ik van man en Minke soms wat minder kan hebben en dan baal ik vooral als ik de hele tijd in de weer ben met baby, kind, huis en man dan stom reageert op iets. Hij kan soms echt reageren alsof ie lava over zich heen krijgt als Fedde wat spuugt over hem heen. Dan MOET! hij eerst schone kleren aan voor ie verder gaat met Fedde. Dat stoort me dan wel, kom op zeg, beetje melk... Ga je niet dood van. :{

Ik ben dit keer niet op pufles geweest maar met de 5 andere stellen (samen bevallen) van toendertijd bij Minke hebben we nog wel contact waarvan 1 van die kindjes op dezelfde dag als Minke is geboren, nu naar dezelfde school is gegaan en ze na de kerstvakantie ook nog es bij mekaar in de klas komen waarschijnlijk. Dat vind ik wel heel speciaal O+ die meidjes kunnen ook echt heel leuk samen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:26:04 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157232005
Goedkoper dan sillybilly slabben: kliederschorten van de ikea (rood en blauw in 1 verpakking). Wij gebruiken ze nog steeds bij J, die past ze met maat 98 nog net :+ Elke week een rondje wasmachine voor de slabben en de kleren blijven prima schoon!

O, en wij rolden de mouwen van die ikea dingen gewoon om de eerste 2 jaar ;). Paste prima vanaf een maand of 10-11...
pi_157232023
LuDann, hier ook bijna dagelijks contact in de groepsapp en we spreken zo elke 2 à 3 maanden af, hartstikke gezellig. :Y
pi_157232069
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:19 schreef Jag�rtrut het volgende:
Inderdaad! Ik voel me echt een ander mens doordat ik wat tijd voor mezelf heb gehad. Heerlijk!

^O^ *O* *O*
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:30:24 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157232131
Hier geen contact meer met de dames van de zwangerschapspilates. Maar dat was ook eigenlijk meer een sportclubje. We hebben elkaar wel gemaild toen de baby's geboren waren, 5 meisjes en 1 jongen, maar elkaar niet meer gezien...
pi_157232164
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:26 schreef mousemicky het volgende:
Goedkoper dan sillybilly slabben: kliederschorten van de ikea (rood en blauw in 1 verpakking). Wij gebruiken ze nog steeds bij J, die past ze met maat 98 nog net :+ Elke week een rondje wasmachine voor de slabben en de kleren blijven prima schoon!

O, en wij rolden de mouwen van die ikea dingen gewoon om de eerste 2 jaar ;). Paste prima vanaf een maand of 10-11...
Ja, die heb ik dus ook, maar na een keer wassen zag ik dat de appelmoes er doorheen ging. Ik heb ze wel gestreken zoals op het labeltje vermeld stond, maar niet lang genoeg? Hoe doe je dat dan.. Langer strijken of heter? Want nu liggen ze maar te liggen. -O-
pi_157232182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:21 schreef twist02 het volgende:

[..]

Tip: SillyBillyz slabben met lange mouwen! ^O^
Heb wij maar liefst al een half uur ervaring mee :P haha, maar bij m'n zus ook al vaak gezien, ideaal! ;)
Of Ikea slab: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70179754/

Oh ik ben spuit 11 :D
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:33:05 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157232232
Hier lekken ze niet, ondanks veelvuldig wassen? Strijken doe ik niet aan :@
pi_157232252
Hier wel contact met de meiden van cursus maar vaag, ik ben vanwege de verplichte rust niet veel geweest en ik kan irl moeilijk aansluiting vinden. Maar ik mis het ook niet dus wat dat betreft .

Kibbelen hebben wij nooit aan gedaan, nu nog steeds niet. Ik herken het ook niet . Ik vind zijn werktijden vervelend en t feit dat ie maar een taak in huis heeft en zelfs dat vergeet, maar dat spreek ik dan uit en dat was het ook.
pi_157232307
Ja de moes was wel vrij nattig. Misschien lag het daar aan. Ik lees via de bovenstaande link ook dat het op een lage temperatuur moet. Dus ik ga het nog een keer proberen maar dan iets langer blijven strijken. Dat is bij ons geen moeite, want strijkplank staat altijd in het washok (handig om de wasmand op te zetten) en dan maar even kijken. Ze krijgt nou toch niks meer gepureerd, dus dat scheelt al. ^O^
pi_157232323
Ik deed mee aan Centering Pregnancy, waarbij je de controles bij de vk in groepsverband hebt. Vond ik heel fijn, en de hele groep heeft ook nog contact. We hebben een groepsapp en afgelopen zondag nog afgesproken. Ook leuk om te zien hoe al die baby's zich ontwikkelen.

Mijn moeder heeft aan haar zwangerschapsgym haar drie beste vriendinnen overgehouden. Na 26 jaar nog steeds dikke mik.
pi_157232563
Kibbelen komt hier ook meer door mij denk ik. Ik heb een klein emmertje.
Zo noemen wij de stress zeg maar. Mijn emmertje is snel vol, en dan ben ik gestressed. Andere mensen hebben een wasemmer van de action, ik heb een tuitbeker. Heel vervelend, maar goed als je weet hoe te handelen, dan gaat het prima. Zo moet ik dus genoeg leuke dingen doen op een dag, dan raakt mijn emmertje weer leeg. Gelukkig is Y een hele goede emmer legert... Eh, snap je. Dus even een kwartiertje met haar knuffelen en ik kan er weer tegenaan.
Dingen die mijn emmer vullen zijn oa het huishouden, (zoals afwas, stofzuigen, bedverschonen. Maar niet de was gek genoeg, schone was ruikt heerlijk) en schoonouders (joh) en moe zijn/pijn hebben. Dingen die het legen zijn Y, gamen, borduren en gewoon relaxed tv kijken, vroeg naar bed.
In het begin hoorde Y ook bij het vullen, daardoor zat ik in het begin ook continu met vol emmertje. Nu is hij steeds vaker leeg.
Het niet hebben van werk, helpt ook enorm. Ik denk dat het toch ook een soort van stressdingetje is.

Maar daarom kan ik het man ook niet kwalijk nemen, dat gekibbel. Hij is gewoon zijn vrolijke onhandige zelf. En vaak is dat prima, maar met een vol emmertje kan ik dat moeilijk hebben.

Dit was een kijkje in mijn hoofd. Dank u.
pi_157232850
@zwangerschapsclub: Ja, we appen dagelijks zo ongeveer. Ik heb de laatste drie bijeenkomsten gemist, want toen was ik al bevallen. Het gaat over het wel en wee van de kinderen, in welke maat ze zitten, de tandjes, de nieuwe features etc. Best leuk. En af en toe spreken we wat af met de hele groep (of een deel ervan). Best leuk.

@kibbelen: jazeker, want ik ben vaak hartstikke moe + hormonaal. Nu ik wat beter slaap, merk ik dat het beter gaat. Ik vraag ook eerder om hulp, dat was vooral mijn dingetje. Ik ging er vanuit dat vrouw me zou helpen, dat ze wel door zou hebben dat iets me niet lukte.

Bedankt voor alle leuke berichtjes over staSjaak. Ik ben zo trots op hem O+
pi_157234892
Hier ook nog veel contact met de groep via de app. Zo leuk O+

Niet zo leuk: poep boven de luier, over zijn hele rug, zelfs de bank is vies :o -O- :'(

Gelukkig is vriend hem aan het schoonmaken en ik hoor een lachende baby. Dat luchtte blijkbaar op :7
  zondag 1 november 2015 @ 07:56:12 #100
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157239697
Jeetje, wat is het hier stil? Geen nachtouders? Ik hoop het!
Hier was het 19-2.30-7 *O*.

Ooeeh Sta-Sjaak *O* !

Mina dat is nou echt een traditionele kakjepakje ;)!

Hier geen pufclub gedaan bij Piranha, bij Draak wel maar door de verhuizing is dat verwaterd.

Kibbelen hebben wij ook veel gedaan en nu soms nog. Slaapgebrek is gewoon killing, ook voor je relatie. Nou zijn wij sowieso al beiden best mondig, dus, vooral de eerste maanden toen Piranha veel huilde, zijn wij elkaar al regelmatig in de haren gevlogen.

Hier stond Piranha gisteren voor het eerst. Zonder hulp! Aan de (open) koelkast! Om vervolgens na een paar seconden de tegelvloer te kussen :').
  zondag 1 november 2015 @ 08:22:21 #101
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157239781
Hier was het stil vannacht. Vanmorgen 6:45. Ik reken het goed!

Sta Sjaak! Jeetje dat gaat ook ineens snel. Komt door de meet met ingee zeker? Geleerd van R.

Haha NTS, ik las je bericht en zag een foto van een kindje er onder. Ik maar kijken hoe dat een foto kan zijn van piranha die aan de koelkast staat. Is het een reclame foto van abc design. Hahaha snapte er al niks van. Het is zeker zondagmorgen ;)
pi_157239876
Ik keur vannacht goed als goede nacht na de dag die we hebben gehad. Gister op visite geweest, uur in de auto. Daar van 2 tot 11 uur gezeten. Ze heeft alleen maar lief gespeeld, geknuffeld en gelachen. Is om half 8 in het campingbedje gaan slapen . Overtillen in de Maxi Cosi? Geen kik. Autorit terug? Geen kik. Thuis even een schone luier en drinken en daarna meteen doortukken. Om 6 uur heeft ze gedronken en nu slaapt ze nog.

Zo fijn dat dat kleine meisje gewoon lekker mee doet. Daar kan ik nog wel wat van leren. :')
pi_157239903
NTS, ik zag Piranha op fb, hij weet waar de danoontjes staan! O+

Wij kibbelen ook veel, we praten er wel over, wat is er aan de hand? Zijn we boos op elkaar of is het stress van week / slaapgebrek / etc?

De nachtvoeding is weer vast terug trouwens! Maar dat stelt niet veel voor: M maakt een fles, R drinkt tussen ons in in bed, kwartiertje op mama liggen tot ze weer diep slaapt en dan kieper ik haar weer terug.
Vannacht 22-2-6, dat is vrij standaard tegenwoordig.
pi_157239974
Ooh al die sta-baby's, wat leuk! Ik kan echt niet wachten tot het zover is :D

Over dat kibbelen dat valt hier reuze mee. Meestal ben ik geïrriteerd (9/10 keer omdat ik moe ben). Hij hoort dan mijn gezeur aan, bromt iets als reactie en gaat weer verder met wat hij aan het doen was. Mijn gemopper gaat ook standaard over het huishouden. (Oja ik ging een huishoudster zoeken..)

Fijn al die goede nachten! Na de hele dag slapen gisteren, sliep M. ook nog door van 21.30-5.45 uur en sinds die voeding + poepsessie ligt ze te slapen! Straks nog even temperaturen maar ik heb het idee dat ze wel weer beter is. (Tijdens het verschonen was ze weer helemaal vrolijk.) Hopelijk kunnen we vandaag eindelijk de gordijnen in haar kamer ophangen, zodat ze over kan naar het ledikantje (*snif*)

Nu geniet ik nog even van de rust. Man en baby slapen dus ik zit lekker te relaxen op de bank O+
  zondag 1 november 2015 @ 09:06:13 #105
348178 NotTheSame
pi_157239985
Hahaha Shop, goeiemorgen :O c_/ !
En een goede nacht *O*!

Kris dat is echt wel relaxed zeg! Dat heb ik bij beide nooit voor elkaar gekregen.

Ingee die heeft ie inderdaad gezien ja, maar daar blijft het ook nog wel even bij. Het is dat Draak momenteel op lucht, liefde en toetjes leeft anders stonden ze daar niet ;).
En fijn dat de nachtvoeding zo makkelijk gaat, maar het is natuurlijk fijner zonder ;).

Oh ik ben heel de babyuitzet aan het sorteren en verkopen :o. Binnen een week ben ik al 90% kwijt op MP :o!
pi_157239997
Hier ook een goede nacht! 23.15 (tot 00.30, maar ok), 5 en 7.45. :o. Zo lang hebben we in geen tijden uitgeslapen, dank je, I! O+. En nu zit ik na te kijken. :+ .

Baard en ik zijn elkaar soms wel echt even kwijt (geweest), dit afgelopen jaar. Kortere lontjes door het slaapgebrek, en je loopt elkaar snel voorbij in de drukte van alledag. Aan de andere kant zijn we vooral in de weekenden wel ondernemender, we gaan sneller nog even lekker wandelen 's middags, bijvoorbeeld. Dan hebben we toch weer even bewust tijd en aandacht voor elkaar. :). Het snauwen beperkt zich gelukkig ook voornamelijk tot de nachten.
pi_157240008
Ketel deed niet mee met de goede nachten helaas. Om 01:00, 3:00 en 4:30 nachtvoedingen. Pffff.
  zondag 1 november 2015 @ 09:29:35 #108
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157240117
Vannacht maar ongeveer 4 uur geslapen. L werd elk uur wakker en waa nauwelijks te troosten. Darmkrampjes weer volgens mij, dat houdt ook echt nooit op... :{
pi_157240205
Een staande Sjaak en Piranha! Dat gaat hard!

Mijn man heeft vannacht honkbal gekeken bij een vriend en was rond 5:45 uur thuis, en daarmee heeft hij naast mij ook O wakker gemaakt. Maar ik was toch al wakker dus kwam eigenlijk wel goed uit! En daarna heeft hij braaf tot 8:45 doorgeslapen!

We hebben gisteren in het bos onze eerste gezinsfoto's gemaakt (afgezien van de foto vlak na de bevalling)! Met zelfontspanner, dus er is maar 1 foto waarop O naar voren kijkt, maar ik ben er blij mee!
pi_157240575
:* voor de butnachten en *O* voor de goede!

N. deed vannacht een 20.30-21.30-00.30 (alleen speen)-03.30-07.30-09.00-? Ik reken hem goed! *O* Ze lijkt de laatste nachten weer wat langer zonder voeding te kunnen, zo fijn!

Helaas sliep ik minder. }:| Man had een Halloweenfeest en kwam pas om 04.30 thuis. Prima, maar toen ik om half 1 wakker werd om N.'s speen terug te stoppen ging ik toch onbewust wachten tot hij terugkwam. :') Ik heb nog wel wat geslapen tussendoor, maar niet echt lekker.
pi_157240929
Oh wat goed, nts! Niks gebroken verder tijdens zn val?

Wij gaven gisteren een feestje met zo'n 60 volwassenen en 20 kinderen. R heeft zo genoten. :D Ze heeft over de hele dag maar een half uurtje geslapen,is van arm tot arm gegaan (ik moest r af en toe echt zoeken omdat het wel tijd was voor een voeding) en heeft alleen maar gelachen. :D O+
  zondag 1 november 2015 @ 11:52:45 #112
348178 NotTheSame
pi_157241545
Aahw toch nog prutnachten voor sommigen dus -O- .

Spring neu, alleen een rode plek op z'n voorhoofd maar dat is al weer weggetrokken.

En zo'n groot feest, woow :o . Ik ben al blij als ik 15 man van eten en drinken kan voorzien :') .
pi_157242243
We huurden het dorpshuus met bar en twee aardige bardames. 8-) Anders had je me af kunnen voeren nu. Hapjes had ik wel zelf gemaakt btw.
  zondag 1 november 2015 @ 12:43:58 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157242491
Spring, klinkt gezellig!

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:06 schreef NotTheSame het volgende:
Oh ik ben heel de babyuitzet aan het sorteren en verkopen :o. Binnen een week ben ik al 90% kwijt op MP :o!
Hoe doe jij dat? Kleertjes (het random hema, prenatal, noppies, h&m spul) verkopen hier nauwelijks... En niemand wil mijn superfijne Lodger wrapper :'(
  zondag 1 november 2015 @ 13:24:12 #115
348178 NotTheSame
pi_157243303
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:43 schreef mousemicky het volgende:
Spring, klinkt gezellig!

[..]

Hoe doe jij dat? Kleertjes (het random hema, prenatal, noppies, h&m spul) verkopen hier nauwelijks... En niemand wil mijn superfijne Lodger wrapper :'(
Kleertjes ben ik nog niet aan begonnen, maar een kennis en de vriendin van m'n neefje zijn zwanger van jongen dus daar gaat denk ik al veel heen.
Maar de badset, schommelstoel, dekentjes en lakentjes etc. was ik zo kwijt. Ik zet ook niet teveel in 1x op MP, maar wel per 'categorie'. Dus toen de badset erop stond heb ik het waskussen, luieremmer, badcapes en alles ook online gezet. Verder niets. Mensen kijken dan naar de andere advertenties en sprokkelen zo het een en ander bij elkaar.
  zondag 1 november 2015 @ 13:24:54 #116
348178 NotTheSame
pi_157243321
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 12:32 schreef -Spring het volgende:
We huurden het dorpshuus met bar en twee aardige bardames. 8-) Anders had je me af kunnen voeren nu. Hapjes had ik wel zelf gemaakt btw.
Oooh ik dacht al _O- !
Fijn dat het zo gezellig was!
  zondag 1 november 2015 @ 13:30:30 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157243428
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 13:24 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Kleertjes ben ik nog niet aan begonnen, maar een kennis en de vriendin van m'n neefje zijn zwanger van jongen dus daar gaat denk ik al veel heen.
Maar de badset, schommelstoel, dekentjes en lakentjes etc. was ik zo kwijt. Ik zet ook niet teveel in 1x op MP, maar wel per 'categorie'. Dus toen de badset erop stond heb ik het waskussen, luieremmer, badcapes en alles ook online gezet. Verder niets. Mensen kijken dan naar de andere advertenties en sprokkelen zo het een en ander bij elkaar.
Ah zo, tja, dat grote spul gaat hier voorlopig nog niet weg ;). En ik heb idd ook altijd onderaan mijn advertentie staan dat ik nog veel meer babyspul te koop heb, en het werkt wel, mensen klikken dan vaak door (ik zie t aan het aantal views op kleding). Voorlopig nu alleen even de te kleine kleding, en daarvan lopen alleen de merk-jumpsuits wel redelijk...
pi_157243925
Ik breek even in met één van de belangrijkere vragen des levens ( :P :') ):

Iemand ergens al baby Pieten mutsjes gezien? Ik bedenk me net dat je altijd doodgegooid wordt met die dingen, maar nu heb ik eindelijk een baby voor erin en nu heb ik ze nog nergens gezien... -O-
Ik zoek eigenlijk een 12 mnd maatje trouwens, aangezien mijn baby nu al een hoofdomtrek van 46cm heeft :+
pi_157244166
Wij kregen vorig jaar een pietenmuts van de buren, volgens mij kwam die bij Prenatal vandaan.
  zondag 1 november 2015 @ 13:59:22 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157244219
Heb bij Prénatal Pieten mutsen gezien, ook al kerstmutsen trouwens.
pi_157244315
^O^ Top, ga ik daar van de week even kijken, thanks!

Zag in het foldertje inderdaad al wel een kerstmuts staan, maar die hebben we al gekregen en ga er nog één zelf maken ;)

Edit: geschikt voor 0-6 maanden, dat gaat 'm dus niet worden :N

[ Bericht 18% gewijzigd door twist02 op 01-11-2015 14:57:22 ]
  zondag 1 november 2015 @ 19:53:16 #122
409579 LuDann
All the way
pi_157253299
Wat fijn Kris, dat jullie baby zo lekker daarin meegaat. Ik denk dat dat hier niet zou lukken. Maar wie weet komt dat nog.
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:03 schreef kazy het volgende:
Ooh al die sta-baby's, wat leuk! Ik kan echt niet wachten tot het zover is :D
Oh echt he, sta-baby's en loop-baby's en heel-veel-kunnen baby's, ik kijk daar zo naar uit! O+ Wat fijn dat het weer wat beter gaat met M.

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:29 schreef Mariposas het volgende:
Vannacht maar ongeveer 4 uur geslapen. L werd elk uur wakker en waa nauwelijks te troosten. Darmkrampjes weer volgens mij, dat houdt ook echt nooit op... :{
Hoe oud is hij nu precies? Wolk is 12 weken en heeft ook nog ieder dag een ontroostbare krijsperiode die ik maar aan krampjes wijt. Tussen 16:00 (is een uurtje eerder sinds het verzetten van de klok :P ) en 20:00 standaard elke dag en het wil wel eens uitlopen tot een uur of 12. Zou fijn zijn als dat toch eens over ging.

Klinkt heel gezellig Spring, zo'n groot feest!
  zondag 1 november 2015 @ 19:56:10 #123
409579 LuDann
All the way
pi_157253394
Pff, mijn man en ik zijn al de halve dag bezig met het pasteuriseren van mijn vriezervoorraad melk. Ik blijk 3,7 liter te hebben liggen en daar ben ik heel blij mee natuurlijk maar wat een werk zeg... We doen dat omdat Wolk en ik toch spruw hebben, en waarschijnlijk al een behoorlijke tijd. Ik weet pas sinds gisteren wat pijnvrij borstvoeden is. :') Dacht dat die pijn erbij hoorde voor mij, voel me best stom nu. :')
pi_157254144
Krampjes zijn hier ook nog volop aanwezig, kan me niet herinneren dat de oudste daar ook zoveel last van had. Vandaag ook weer. Beetje jammer is wel dat mama de enige is die mag troosten. En ook nog spuitluiers tot op rug erbij (waardoor ik hem om 3u vannacht nog even een volledige nieuwe outfit kon aantrekken, en net nog een keertje). Heb de luiers maat 3 maar uit de kast gehaald, geen zin om vannacht weer te moeten omkleden.

Pfoei LuDann, dat klinkt inderdaad tijdrovend, maar wow, wat een voorraad! Fijn hoor! En helemaal fijn dat je nu pijnloos kan voeden. Jammer dat je nu pas de reden hebt gevonden van de pijn maar beter laat dan nooit toch?
  zondag 1 november 2015 @ 20:33:14 #125
409579 LuDann
All the way
pi_157254573
Oei, lastig Mineola, dat je man het niet even over kan nemen. Dat is wel waardoor ik het volhoud, dat ik haar soms even af kan geven en naar een kamer kan gaan waar ik dat gekrijs niet hoor. Hier ook een kakjepakje vannacht, evenals de voorgaande nacht.

Ja, beter laat dan nooit hoor, helemaal waar. Ik had me al bij de pijn neergelegd dus dat het dan toch zonder kan is natuurlijk geweldig. Ben heel trots op mijn voorraad. :Y Bij mijn moeder ligt nog een halve liter, maar dat mag zij pasteuriseren. :P
  zondag 1 november 2015 @ 20:38:17 #126
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157254823
Wow wat een voorraad LuDann! Ik heb helaas nooit een goede voorraad kunnen kolven ivm baby permanent in de draagdoek.
Wel fijn dat je nu eindelijk pijnvrij kan voeden!

Hij is dinsdag 15 weken, LuDann. Het ging even beter maar nu dus weer echt ruk. Vandaag een luier vol, dacht dat het daarmee afgelopen was. Maar hij is nu ook weer ontroostbaar aan het gillen. Slaapt steeds niet langer dan een uur. En ik wilde nog wel vroeg naar bed vanavond. :(
pi_157254886
Ik heb het vermoeden dat we hier ook spruw hebben. Sinds vandaag behoorlijk pijnlijk, alsof iemand met naalden in m'n borsten prikt.
Heb in ieder geval een melkblaar aan de rechterkant :X Morgen even met de LK bellen voor advies. Meneertje heeft zo'n klein zuinig mondje, lastig aanleggen.
pi_157255685
LuDann, wat een klus. Maar wel fijn om te weten waar de pijn vandaan kwam.

Mari, rottig dat L. weer zo verdrietig is. Alleen vandaag of alweer een paar dagen?

Hier een jongetje wat tussen 18.00 uur en 22.30 uur vaak onrustig is (krampjes?). Verder slaapt hij goed dus we mogen niet klagen maar ik merk dat vooral man moeilijk om kan gaan met een huilende Twix (hij gaat dan heel veel zuchten en roepen "waarom huilt 'ie zoveel? Wat is er toch aan de hand?". En dat maakt het 'leren om Twix langzaam los te laten' voor mij niet makkelijker.
Ik geef er aan toe, pak Twix lekker bij me en probeer hem niet kosten wat kost in zijn bedje te leggen. Of moet ik dat juist wel doen??

Estrys, wat vervelend van de melkblaar. Hopelijk heeft de LK morgen goed advies voor je!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 november 2015 @ 21:02:49 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157255769
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Hier een jongetje wat tussen 18.00 uur en 22.30 uur vaak onrustig is (krampjes?). Verder slaapt hij goed dus we mogen niet klagen maar ik merk dat vooral man moeilijk om kan gaan met een huilende Twix (hij gaat dan heel veel zuchten en roepen "waarom huilt 'ie zoveel? Wat is er toch aan de hand?". En dat maakt het 'leren om Twix langzaam los te laten' voor mij niet makkelijker.
Ik geef er aan toe, pak Twix lekker bij me en probeer hem niet kosten wat kost in zijn bedje te leggen. Of moet ik dat juist wel doen??
https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html
gewoon aan toegeven!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 november 2015 @ 21:03:29 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157255797
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het vermoeden dat we hier ook spruw hebben. Sinds vandaag behoorlijk pijnlijk, alsof iemand met naalden in m'n borsten prikt.
Heb in ieder geval een melkblaar aan de rechterkant :X Morgen even met de LK bellen voor advies. Meneertje heeft zo'n klein zuinig mondje, lastig aanleggen.
lipbandje en tongriempje niet te kort? klinkt bekend :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 1 november 2015 @ 21:14:45 #131
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157256272
quote:
Malteser geeft fv ;)

Lijkt me trouwens wel lastig op zulke momenten, aan de borst krijg ik m meestal wel vrij snel stil, zou niet weten hoe ik dat met fv zou moeten doen.
pi_157256325
quote:

Mari, rottig dat L. weer zo verdrietig is. Alleen vandaag of alweer een paar dagen?

Nee joh, lekker knuffelen! R valt bijna altijd op mij in slaap op de bank.
Ja ze kan het zelf, maar dan met gedoe en gepiep en 10x op en neer lopen en knuffelen en spenen terugvinden. Of zonder gedoe, maar dat weet ik niet van te voren. Maar zo gaat het makkelijker, zij blij, ik blij.
Als ze eenmaal slaapt komen de katten er ook omheen liggen en dan ben ik bedekt met slaapkopjes. O+
  zondag 1 november 2015 @ 21:17:37 #133
409579 LuDann
All the way
pi_157256426
Hmm, misschien is het krijsuurtje hier ook wel clusteren. Ik leg altijd aan als ze gaat huilen (wat andere mensen soms maar raar vinden geloof ik, ik kreeg er een opmerking over bij het CB laatst, nota bene) maar tijdens het krijsuurtje helpt dat vaak niet en heeft ze liever de speen. En papa is ook prima, met speen. Dan is ze met veel sussen en doen en in beweging blijven wel rustig te krijgen (behalve als de speen eruit valt :') ) en uiteindelijk valt ze in slaap.

Ze laat ook een hoop scheten erbij. :P
pi_157256430
quote:

Estrys, wat vervelend van de melkblaar. Hopelijk heeft de LK morgen goed advies voor je!
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 21:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Malteser geeft fv ;)

Lijkt me trouwens wel lastig op zulke momenten, aan de borst krijg ik m meestal wel vrij snel stil, zou niet weten hoe ik dat met fv zou moeten doen.
Ook met flesvoeding kan er geclusterd worden, Sjaak deed dat ook. Dan maakten we flesjes van 30/1 of 60/1 en dat was dan eventjes goed voor 45 minuten. Daarna wilde hij nog wat. En tussendoor ook veel knuffelen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 november 2015 @ 21:17:40 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157256431
quote:
Malteser geeft fv

ook met flesvoeding kunnen kindjes clusteren. ;)

pi_157256459
quote:

[..]

Malteser geeft fv ;)

Nou, met een fles dus! :+

Maarre, wel serieus: fles die niet leeg gaat afgewisseld met speen en restje fles.
  zondag 1 november 2015 @ 21:18:43 #137
409579 LuDann
All the way
pi_157256483
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:38 schreef Mariposas het volgende:
Wow wat een voorraad LuDann! Ik heb helaas nooit een goede voorraad kunnen kolven ivm baby permanent in de draagdoek.
Wel fijn dat je nu eindelijk pijnvrij kan voeden!

Hij is dinsdag 15 weken, LuDann. Het ging even beter maar nu dus weer echt ruk. Vandaag een luier vol, dacht dat het daarmee afgelopen was. Maar hij is nu ook weer ontroostbaar aan het gillen. Slaapt steeds niet langer dan een uur. En ik wilde nog wel vroeg naar bed vanavond. :(
Buh balen zeg, dat het weer zo ruk gaat!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 november 2015 @ 21:18:51 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157256491
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef LuDann het volgende:
Hmm, misschien is het krijsuurtje hier ook wel clusteren. Ik leg altijd aan als ze gaat huilen (wat andere mensen soms maar raar vinden geloof ik, ik kreeg er een opmerking over bij het CB laatst, nota bene) maar tijdens het krijsuurtje helpt dat vaak niet en heeft ze liever de speen. En papa is ook prima, met speen. Dan is ze met veel sussen en doen en in beweging blijven wel rustig te krijgen (behalve als de speen eruit valt :') ) en uiteindelijk valt ze in slaap.

Ze laat ook een hoop scheten erbij. :P
dat laatste klinkt dan wel weer als krampjes.

zondag 1 november 2015 @ 21:21:14 #139
409579 LuDann
All the way
pi_157256599
Ja, het deed mij ook aan krampjes denken. Maar goed, maakt weinig uit verder. Wat ze wil is mij of pappa en dat is wat we haar geven dan.

Ik had gelezen dat van spruw ook veel scheetjes kunnen komen. Dus wie weet dat dat straks ook wat minder is.
pi_157256638
Nee joh Malteser, lekker bij je houden. Dat alleen in bed leggen komt ooit heus wel, maar hij is nog zo ontzettend klein.

Wij hadden vandaag feest van man's oma, N. heeft het zo goed gedaan. O+ Ze slaapt buiten de deur nooit (in de auto, 1,5 uur enkele reis vandaag godzijdank wel), maar was de hele tijd zo vrolijk en iedereen vond haar leuk en zo zoet. O+ Op het eind wel wat huils, maar wat wil je als je je daarvoor 3 uur lang alleen van je beste kant laat zien. :D (Ga dan slapen, muts }:| O+ )

Nu zijn we al 1,5 uur bezig met haar in slaap krijgen, beetje overprikkeld gok ik zo. :@
  zondag 1 november 2015 @ 21:24:19 #141
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157256759
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

ook met flesvoeding kunnen kindjes clusteren. ;)
Dat weet ik, maar dan lijkt het me handiger om informatie te geven over fv-clusteren en niet over borstvoeding.
Al begrijp ik dat het in essentie hetzelfde is.
pi_157256761
Ik heb voor Y een pietenpetje bij de appie gehaald. 3 euro geloof ik. Is met elastiek. Ik pas hem ook, en zij trekt hem alleen van haar hoofd als ze de veer ineens ziet hangen, dus die hang ik aan de achterkant. Staat schattig. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 november 2015 @ 21:25:16 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157256805
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 21:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dan lijkt het me handiger om informatie te geven over fv-clusteren en niet over borstvoeding.
Al begrijp ik dat het in essentie hetzelfde is.
dat kon ik zo snel niet vinden, en idd. De essentie is hetzelfde ;) MwC geeft trouwens een mooie tip hierboven daarvoor :)

zondag 1 november 2015 @ 21:30:09 #144
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157257058
L lag tijdens het clusteren echt urenlang aan m'n borst :z dus vandaar dat ik me het maar moeilijk voor kan stellen met fles. Want flessen lurkt hij binnen 5 minuten leeg. Maar wellicht zou hij anders hebbengereageerd als hij geen borst was gewend.
pi_157257200
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:30 schreef Mariposas het volgende:
L lag tijdens het clusteren echt urenlang aan m'n borst :z dus vandaar dat ik me het maar moeilijk voor kan stellen met fles. Want flessen lurkt hij binnen 5 minuten leeg. Maar wellicht zou hij anders hebbengereageerd als hij geen borst was gewend.
Veel knuffelen, pink aanbieden, huid op huid contact. En om het half uur ongeveer een flesje van 30/1 of 60/1, met een zo klein mogelijke speen zodat het zo lang mogelijk duurt. Maar het is wel lastig!
pi_157257355
Daar was bij ons de speen dus voor, icm lekker bovenop me liggen.
  zondag 1 november 2015 @ 21:57:40 #147
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157258241
Ik kom niet aan jullie toe. Mis het wel!

Gisteren voor het eerst sinds vorig jaar Halloween ( :@ ) uitgegaan.
Ik ben normaal gesproken 2 maanden van te voren al bezig met mijn outfit. Dit keer pas smiddags.
Deuren gingen om 22:30 open en op 23:00 zat ik nog thuis te huilen, omdat ik ro toch niet alleen kon laten.
Peptalk van m'n ouders en man gehad en rond 12 uur toch op het feest aangekomen.
Kon niet genieten. Keek alleen maar rond hoe iedereen aan het dansen, drinken, etc. was. Kon me ook niet ontspannen. 2 uur later was ik dus ook alweer thuis.
Komt dit nog goed?

Verder is ro's Dracula gebitje steeds beter zichtbaar. Zo'n grappig gezicht :D
4 tandjes en volgens mij ook een kies op komst. Dat in combinatie met een snotterige verkoudheid die niet overgaat , slecht slapen en m'n eigen shit zorgt er voor dat ik niet goed in m'n vel zit.
Meld me morgen zelfs een daagje ziek. Trek het echt niet.

Dus ik wil jullie bedanken voor de bekentenissen van de huisvrouw. Ik voel me daar nu een stuk minder slecht om. (1x per week stofzuigen met 5 poezen... Ro slaapt dus ik ga was draaien,vouwen en in de kast.. De badkamer.. Not. ... Eindelijk even relaxen en gewoon even niks doen)

En mc. Bedankt voor je openbaring. 10 maanden going strong. Hier hetzelfde euvel. Fijn dat 'het' er weer is En hoe leuk dat sjaak staat!
pi_157258464
Och Fappie, :* voor jou. Ro is de leukste en de liefste maar de rest van de wereld helpt gewoon niet mee.
Het komt allemaal wel goed. Voor nu accepteren dat het is hoe het is en dan komt het ooit wel weer.
Nog een :* om mee af te sluiten!
  zondag 1 november 2015 @ 22:28:01 #149
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157259570
Ha! Dankje lieve cactus.
Is ook zeker zo.
Ik heb gewoon even veel op m'n bordje, zoals de coach @work dat noemt.
Komt wel weer goed. Over een tijdje.

Btw.
Herkenbaar?
Ro slaapt niet meer goed in haar eigen bedje. Ik kon haar altijd half slapend weg leggen, eventjes om zich heen kijken, slaapz. Maar sinds een weekje of 2 is het gelijk klaar wakker na het weg leggen. Ook wordt ze na een tijdje weer wakker 3 en dan is het huilen. Zo'n verdrietige huil.
So sad.
Dus ik doe wat ik niet moet doen.. Haar in bed nemen en dan slaap ze gerust 6 uur. Maar om dat nou altijd te doen?
pi_157260358
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

lipbandje en tongriempje niet te kort? klinkt bekend :X
Volgens de lactatiekundige die in de kraamweek mee keek niet. Ik had het bij de tweede ook overigens. Zelfde plek ook volgens mij.
pi_157260645
Dank voor alle tips! Mijn gevoel volgen dus en lekker bij me pakken en veel knuffelen.
pi_157263057
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:59 schreef Malteser het volgende:
Dank voor alle tips! Mijn gevoel volgen dus en lekker bij me pakken en veel knuffelen.
Sowieso je gevoel volgen! Diep van binnen weet je namelijk hartstikke goed wat je moet doen, het is alleen niet altijd even makkelijk om daar aan toe te geven.
:*

Heel herkenbaar Fap, alles wat je schrijft! Behalve die tien maanden, we hebben al twee keer seks gehad. De rest van de kansen die we hebben moesten we kiezen tussen slaap of seks en dan wint slaap het, iedere keer.
Hier ook een plakbaby, mijn bedtijd wordt op deze manier wel heel vroeg...
pi_157263068
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef faptist het volgende:
Ha! Dankje lieve cactus.
Is ook zeker zo.
Ik heb gewoon even veel op m'n bordje, zoals de coach @work dat noemt.
Komt wel weer goed. Over een tijdje.

Btw.
Herkenbaar?
Ro slaapt niet meer goed in haar eigen bedje. Ik kon haar altijd half slapend weg leggen, eventjes om zich heen kijken, slaapz. Maar sinds een weekje of 2 is het gelijk klaar wakker na het weg leggen. Ook wordt ze na een tijdje weer wakker 3 en dan is het huilen. Zo'n verdrietige huil.
So sad.
Dus ik doe wat ik niet moet doen.. Haar in bed nemen en dan slaap ze gerust 6 uur. Maar om dat nou altijd te doen?
Het komt altijd goed, maar misschien later dan je wilt.

@dat tweede: niet herkenbaar. Ik zou zeggen: volg Je gevoel, jij bent de mama.

@Malteser: ook je gevoel volgen! Als mama voel je vaak wat je kindje wil, zo werkt het vaak nou eenmaal.
pi_157263120
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:39 schreef Estrys het volgende:
Zo voelde spruw hier, alsof naalden met weerhaakjes op en neer in mijn tepel werden gestoken. Je zag verder niets, gek genoeg. Slim om met de lk te bellen!
pi_157263160
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:16 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zo voelde spruw hier, alsof naalden met weerhaakjes op en neer in mijn tepel werden gestoken. Je zag verder niets, gek genoeg. Slim om met de lk te bellen!
Het was niet te harden vannacht, zo'n pijn links :X A. is ook heel onrustig aan die kant. Steeds loslaten, met zijn hoofd schudden en een soort van grommende geluiden maken. Het kan bijna niet missen denk ik. Dat moet haast wel Spruw zijn. Je ziet verder inderdaad niks. Maar dat hoeft niet perse geloof ik.
pi_157263177
Fap, je hele verhaal is herkenbaar. Toen I 7 maanden was gingen we naar een concert (zonder hem, dus). Hartstikke leuk, maar welke nummers er gespeeld zijn...? En een drankje na afloop, ben jij gek. :').

En ook het wakker worden bij wegleggen komt hier in fases voor. Wij nemen I dan altijd gewoon bij ons, en ervaring leert ons dat er ook steeds weer gewoon een moment komt waarop het weer goed gaat! En dan nog, ik denk altijd maar zo: het ergste wat er kan gebeuren als we I bij ons in bed nemen, is dat hij leert dat we er voor hem zijn als hij ons nodig heeft. Kan ik mee leven. O+.
pi_157263268
Dat klinkt zo liefdevol dad!
O+

Ik ben al sinds de voeding van 5 uur wakker. In bed liggen is grote onrust, op mij borst liggen is grote onrust. Het enige wat goed is is op mijn benen liggen terwijl ik zit. Ik ga eens opzoek naar een inbakerdoek, er zit zoveel onrust in dat kleine lijfje, hij wordt steeds wakker van zichzelf. Iemand die een pacco doek wil verkopen?
pi_157263310
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
O+

Ik ben al sinds de voeding van 5 uur wakker. In bed liggen is grote onrust, op mij borst liggen is grote onrust. Het enige wat goed is is op mijn benen liggen terwijl ik zit. Ik ga eens opzoek naar een inbakerdoek, er zit zoveel onrust in dat kleine lijfje, hij wordt steeds wakker van zichzelf. Iemand die een pacco doek wil verkopen?
Ik heb er wel eentje, een grijze :) En ook nog een merkloze knalgele, maar grijs lijkt me rustgevender!
Hopelijk slaapt ie dan beter!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 2 november 2015 @ 09:01:51 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157263731
Ik heb er gelukkig dan weer helemaal geen moeite mee om zonder L weg te gaan. Ik vind het heerlijk, af en toe even wat met z'n tweeën doen. En ook heel belangrijk voor onze relatie. Want door slaapgebrek wordt er wel een stuk meer gekibbeld.

Sinds ik weer aan het werk ben, heb ik wel weer wat heimwee naar m'n zwangerschap. :') Ik mis het intieme gevoel van een baby in je buik als ik aan het werk ben. En de laatste weken dat ik werkte, voelde ik me echt fantastisch. Ik geloof dat ik daar echt een uitzondering in ben, maar hoe zwangerder ik werd, hoe beter ik me voelde. :D
pi_157264048
Ik geef N. ook maar wat graag af om iets samen met man te kunnen doen. Niet te lang, maar gewoon even weer weg met z'n tweetjes. *; Wel hebben we dat pas 1x gedaan ivm drukke schema's in de weekenden. :')

Ik heb net voor het eerst mijn kind bij de GO gedumpt omdat ik omkom in het nakijkwerk. Dat voelt dan wel weer heel stom. :(

We sliepen van 21.30-01.30-05.30-07.45. Weer 4 uur ertussen ipv 3. *O*
pi_157264063
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
O+

ik heb een lichtblauw. G.vindt die niet fijn
pi_157264255
Ook mooi die klachten die ik heb: ik vind het klinken als spruw, Jullie vinden het klinken als spruw, de verloskundige vond het klinken als spruw dus moest ik de huisarts bellen: die vindt het klinken als een borstontsteking. :(

Ga toch weg man. Ik herken bijna geen symptoom van borstontsteking en alle klachten komen overeen met spruw
  maandag 2 november 2015 @ 09:55:34 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264288
:') godallemachtig
pi_157264307
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 09:55 schreef pinquit het volgende:
:') godallemachtig
Nu wil hij vanmiddag onderzoek doen.
Hij wil gewoon voelen zegt mijn man :')
  maandag 2 november 2015 @ 09:59:07 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264326
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 09:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nu wil hij vanmiddag onderzoek doen.
Hij wil gewoon voelen zegt mijn man :')
Onderzoek doen :? Wat gaat hij doen dan? :') eens met je man :P
pi_157264343
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 09:59 schreef pinquit het volgende:

[..]

Onderzoek doen :? Wat gaat hij doen dan? :') eens met je man :P
Voelen en kijken denk ik zo :')
Volgens mij is de beste man homo

Hoe voelt een borstontsteking? Zou ik dan mezelf niet wat meer belabberd voelen?
pi_157264412
Ik vind het klinken als spruw! Borstontsteking heb ik geen ervaring mee. Jammer dat hij zo lastig doet!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157264468
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:08 schreef Fuente het volgende:
Ik vind het klinken als spruw! Borstontsteking heb ik geen ervaring mee. Jammer dat hij zo lastig doet!
Ik was er al bang voor want als je zelf met een diagnose komt is het volgens hen altijd wat anders. :')
Ik heb werkelijk 9 van de 10 symptomen van spruw genoemd. En de assistente noemde steeds de symptomen op van borstontsteking waar ik overal met nee op heb geantwoord. 'Ik vind het meer klinken als borstontsteking'. Ik niet zei ik. Toen ging ze overleggen met de huisarts. 'De huisarts vindt het ook meer klinken als borstontsteking.' :') Dan weet ik wel hoe de assistente het heeft gebracht bij de huisarts...
  maandag 2 november 2015 @ 10:13:56 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264474
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 10:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Voelen en kijken denk ik zo :')
Volgens mij is de beste man homo

Hoe voelt een borstontsteking? Zou ik dan mezelf niet wat meer belabberd voelen?
Ik dacht dat je bij een BO koorts moet hebben. Verder doet dat (bij mij) meer zeer dan alleen je tepel: de pijn straalt echt door naar de plek waar de ontsteking zit, en soms doet gewoon de hele borst pijn.
  maandag 2 november 2015 @ 10:15:28 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264486
Verder de typische symptomen; rode plek, dikke/harde plek, warme plek. Ben benieuwd naar het onderzoek
pi_157264490
Bij een ontsteking komen ontstekingsklachten kijken lijkt me. Rood, warm, koorts.

Wij zijn net terug van het CB. Mijn kind volgt niet meer d'r +2 lijn, nog maar +1,5. Ze krijgt vast niet genoeg binnen. :'(
;)

6,9 kilo en 2 prikken rijker zijn we. Geluisterd naar advies over bijvoeding en ik ga er nog eens over nadenken. Niet omdat ze niet genoeg binnen krijgt, maar wel om eten te gaan ontdekken zonder dat ze daar meteen voedingsstoffen uit haalt.
  maandag 2 november 2015 @ 10:17:06 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264506
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:15 schreef Krisvc het volgende:
Bij een ontsteking komen ontstekingsklachten kijken lijkt me. Rood, warm, koorts.

Wij zijn net terug van het CB. Mijn kind volgt niet meer d'r +2 lijn, nog maar +1,5. Ze krijgt vast niet genoeg binnen. :'(
;)

6,9 kilo en 2 prikken rijker zijn we. Geluisterd naar advies over bijvoeding en ik ga er nog eens over nadenken. Niet omdat ze niet genoeg binnen krijgt, maar wel om eten te gaan ontdekken zonder dat ze daar meteen voedingsstoffen uit haalt.
Wat was het advies? En wat had t cb te zeggen over dr afbuigende lijntje? :P
pi_157264522
Ik heb het gevoel alsof iemand in mijn borst prikt met naalden met weerhaakjes zoals iemand hierboven omschreef. En een enorm branderig gevoel van de tepel tijdens en na de voeding.

Geen harde schijven, geen rode plekken of warme plekken, geen koorts, voel me verder kiplekker.
Ja ik wil geen diagnose stellen verder maar dat ze mijn vermoeden van spruw zo aan de kant te schuiven vind ik echt vervelend.
pi_157264530
Afbuigen hadden ze niks over te zeggen. Volgens mij noemden ze m'n kind nu pas in verhouding. "Ja, qua lengte zit ze ook op de +1,5 dus dat is helemaal goed."

Bijvoeding raden ze gewoon vanaf 4 maanden aan om alvast afweerstoffen te gaan opbouwen. Dat ze nu al behoefte zou hebben aan meer voedingsstoffen heb ik naast me neergelegd, ze krijgt voldoende binnen. :)
  maandag 2 november 2015 @ 10:24:55 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264582
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen? :P ofzo
pi_157264622
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen? :P ofzo
Ik heb dat pas gedaan toen ze zelf haar hoofd goed van links naar rechts kon leggen. Volgens mij was dat toen met een week of zes of zo. Dat dat ga ik nu weer doen denk ik. Het is wel duidelijk dat hij een buikslaper is.
pi_157264691
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Sjaak slaapt al sinds hij een paar weken oud is op zijn buik. Zorg dat je kind niet te warm wordt, want als ze op de buik liggen, kunnen ze de warmte minder goed afdrijven las ik.
  maandag 2 november 2015 @ 10:39:56 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264754
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk :+
pi_157264801
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk :+
Je kunt nog een Aerosleep kopen, maar de werking daarvan is niet bewezen las ik ook weer.

Wij lieten Sjaak in het begin ook alleen op de buik slapen als we erbij waren, maar er is nooit iets geks gebeurd. Hij kon al snel zijn hoofd draaien ook. Na een week ofzo hebben we hem ook 's nachts op zijn buik laten slapen. Volgens mij hebben we toen iedere vijf minuten gekeken of hij het nog deed. Maar dat vertrouwen kwam later vanzelf.
pi_157264818
quote:
Als hij zelf goed zijn hoofd opzij kan leggen dan denk ik ook niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen.
pi_157264949
Er moet ook een soort matje op de markt zijn die de adembeweging registreert. Als de ademhaling stopt gaat er een alarm af. Misschien wat voor jullie?

Ik zou het alsnog doodeng vinden.

Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
pi_157265046
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:

Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
Mjah, N. kon het al vanaf haar geboorte, en nu (3 mnd.) kan ze haar hoofd wel 5 min verticaal omhoog houden. Tenminste als ze op haar armen leunt, als ze met haar armen plat ligt komt ze niet zo ver en houdt ze het niet zo lang vol.
pi_157265065
Plaats je de handjes dan wel onder het lijfje / de borst Cocci? Zodat hij/zij ( :@ ) zichzelf wat kan ondersteunen? Anders lijkt het meer op planking en lukt het N. ook nog steeds niet goed hoor. :P
pi_157265069
Ah, spuit 11. Wat Saskia zegt dus. ;)
pi_157265118
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:
Er moet ook een soort matje op de markt zijn die de adembeweging registreert. Als de ademhaling stopt gaat er een alarm af. Misschien wat voor jullie?

Ik zou het alsnog doodeng vinden.

Kunnen en doen zijn twee verschillende dingen. Ik heb foto's van dat O net 1,5e week oud is en op z'n buik liggend rustig rondkijkt met z'n hoofd helemaal omhoog, maar als ik hem nu op z'n buik op de grond of in de box leg is het hard huilen en zichzelf ondersnotteren of spugen. Hij weigert om het te laten zien of te oefenen. :')
pi_157265129
quote:
Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?

E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.

Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
pi_157265177
Na een avond krampjes viel Twix om 22.45 uur op mij in slaap en kon ik hem in zijn eigen bed leggen waarna hij zich om 06.00 uur pas weer meldde. Mijn knappe ventje O+.

Man lijkt niet helemaal te zien hoe makkelijk ons kind is, hoe weinig hij huilt, hoe goed hij slaapt. Man heeft duidelijk minder geduld en is het huilen soms zat, terwijl Twix dus alleen huilt bij krampjes. Geeft mij geen vertrouwen om Twix in de avond uit handen te geven (wat iedereen zo van mij verlangt).
Want dadelijk laten ze hem huilen en zijn ze hem beu :'(

Toch snap ik man wel. Hij werkt overdag en 's avonds huilt Twix. Lijkt dus net of hij alleen huilt als man thuis is.
Maar gisteren hele fijne dag gehad met ons drietjes en ondanks dat Twix de hele dag niet gehuild had, onthoudt man alleen de avond of zo? Want vanmorgen zei hij: "Twix huilt veel en dat vind ik lastig."
Maar Twix huilt helemaal niet veel! Alleen 's avonds (3 van de 7 avonden ongeveer) en dan ivm krampjes.

Het zit me hoog geloof ik. :'(
pi_157265242
Maar baby's huilen nu eenmaal veel 's avonds. N. ook, en dat vind ik echt jammer voor mijn man.
Ik moet nl. 4 x per week anderhalf à 2 uur weg 's avonds, ergens tussen 5 en 8, en dan huilt ze vaak de hele tijd. Zelfs als ik haar goed gevoed heb voor ik wegga. Ze houdt dan alleen op als mijn man haar een flesje geeft, dus ze wil gewoon zuigen (maar een speen of vinger zijn niet goed genoeg). Mijn man zegt dat ie het niet erg vindt, maar ik vind het wel zielig voor hem en N.
Gister was ik wel de hele avond thuis en heeft ze ook de hele avond aan de borst gehangen, anders was het huilen.
pi_157265340
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:10 schreef Malteser het volgende:
(wat iedereen zo van mij verlangt).
Lieve schat, wat jij verlangt (voor jezelf en Twix) is het belangrijkst. Hij is nog zo ontzettend klein en heeft zijn mama echt nog hard nodig. Dat huilen 's avonds wordt vanzelf minder. Kijk naar zijn verlangens en ga daar lekker in mee. Afgeven komt ooit vanzelf wel, of niet en dat is dan maar lekker zo.

Ik weet dat het erg moeilijk voor je is om je niks van anderen aan te trekken, maar jullie zijn echt even het belangrijkst nu. Dikke knuffel. :*

Voor je man is het natuurlijk ook een heel nieuw leven zo, dus ik snap hem ook wel. Voor hem wordt het ook veel leuker als hij meer contact krijgt met Twix. Man is hier helemaal de bom op het moment, schaterlachen, niet normaal. O+ Dat heeft echt even geduurd, de eerste weken hier waren doffe ellende en we waren alleen maar bezig met overleven.
pi_157265370
Voor mannen voelt het vaak al snel als heel veel huilen heb ik het idee. Mijn man heeft dat ook hoor. En hij kan er voor zijn gevoel ook weinig mee met dat huilen. 'Wat heeft ie nou??'
  maandag 2 november 2015 @ 11:30:19 #191
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157265426
Oh dat is heel herkenbaar hoor, Malteser. Mijn man maakte L de beginweken ook alleen maar huilend mee. Maar hij laat 'm niet huilen gelukkig. Er zit ook een verschil in tussen laten huilen en laten huilen. In bed laten liggen zonder er aandacht aan te besteden vind ik al heel anders dan een baby bij je te houden en te 'laten' huilen. Ik heb het idee dat als we teveel bezig waren met van alles proberen om hem te kalmeren, dat juist averecht werkte. Dus ik probeerde meestal 1 of 2 dingen. Meestal beperkte dat zich tot draagdoek of aan de borst.
  maandag 2 november 2015 @ 11:32:10 #192
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157265443
L wordt ook helemaal para als je 'm op z'n buik legt. Net zo'n schildpad of pissebed, maar dan andersom. :')
pi_157265564
Ik denk dat ik mijn baby maar het beste mee kan nemen naar de huisarts he? :P
  maandag 2 november 2015 @ 12:04:13 #194
409579 LuDann
All the way
pi_157266023
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
Ook mooi die klachten die ik heb: ik vind het klinken als spruw, Jullie vinden het klinken als spruw, de verloskundige vond het klinken als spruw dus moest ik de huisarts bellen: die vindt het klinken als een borstontsteking. :(

Ga toch weg man. Ik herken bijna geen symptoom van borstontsteking en alle klachten komen overeen met spruw
Herkenbaar. :') Mijn huisarts wilde ook dat ik langskwam. Ik heb toen gelogen (niet netjes, maar tja...het was vrijdagmiddag en ik had anders tot minimaal maandag moeten wachten) dat ik een LK had gesproken en dat die had gezegd dat het spruw was. En toen wilde ze alleen aan mij voorschrijven maar niet aan mijn baby. Dus toen heb ik wederom een leugentje verteld en gezegd dat de LK zei dat wij beiden behandeld moesten worden. :P

Mijn spruw is trouwens ook onzichtbaar, bij zowel mij als Wolk. Heb alleen een continue pijn in mijn borsten. Steken, branden en vooral heel gevoelig bij aanraking. Zelfde gevoel als wat ik had toen ik 13 was en borsten kreeg, groeipijn.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
L wordt ook helemaal para als je 'm op z'n buik legt. Net zo'n schildpad of pissebed, maar dan andersom. :')
Ik moest lachen. Mental image. :')
  maandag 2 november 2015 @ 12:08:42 #195
409579 LuDann
All the way
pi_157266109
Mijn buikslaper hebben we geloof ik met een week of 6 op de buik gelegd. Maar ze kon haar hoofd toen al prima zelfstandig draaien en ook overeind houden als ze op haar buik lag. Nu met 12 weken kan ze zichzelf al min of meer opdrukken zodat ze op haar ellebogen rust, zeg maar. Omdat ze ook bij het CB zeiden dat ze daar al sterk in is had ik daar toen redelijk wat vertrouwen in met buikslapen.
  maandag 2 november 2015 @ 12:16:12 #196
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157266231
Je moet bij spruw ook beiden behandeld worden i.v.m. kruisbesmetting dus dat was geen eens een leugen, LuDann ;)
  maandag 2 november 2015 @ 12:16:42 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266244
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.

Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
S nachts is t ook geen probleem want lig ik naast m idd. Overdag in zn bed boven vind ik wel wat enger, maar ik ga niet elke 5 mins kijken. Eerder elke 15 :P zo vaak slaapt hij nog niet boven, dus t is meestal onder toezicht.
Verder vind ik speciale matrasjes ook weer onzin. M.a.w. komt goed :P
Vroeg me alleen af of er nog dingen zijn waar ik extra op kan letten of rekejjng mee kan houden, maar ik geloof dat het allemaal al zo veilig mogelijk gaat :)
pi_157266271
mn baby ligt te slapen, en nu zit ik foto's van m'n baby te kijken... :')
  maandag 2 november 2015 @ 12:18:39 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266279
Cijfertjes zal ik eens onder mn lief zn neus duwen, die wil alles gemeten enzo :') analisten bohhhh :') je moet m eens een fles zien maken :+
  maandag 2 november 2015 @ 12:19:05 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266292
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
:D hahaha
  maandag 2 november 2015 @ 12:21:08 #201
409579 LuDann
All the way
pi_157266323
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:
Je moet bij spruw ook beiden behandeld worden i.v.m. kruisbesmetting dus dat was geen eens een leugen, LuDann ;)
Dat we beiden behandeld moeten worden niet, maar dat dat advies direct van een LK afkwam die ik daarover gesproken had is niet waar. Of althans, ik heb het daar wel eens over gehad met een LK maar niet net voordat ik de huisarts sprak.
pi_157266334
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit. En ik ga het nog een keer zeggen: er is geen duidelijk verband gelegd tussen wiegedood en buikslapen, ik vind het zo jammer dat iedereen zo angstig is want vrijwel alle kindjes slapen beter op hun buik (want dat voelt veiliger).
  maandag 2 november 2015 @ 12:21:37 #203
409579 LuDann
All the way
pi_157266335
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
O+ !
pi_157266459
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef pinquit het volgende:

[..]

S nachts is t ook geen probleem want lig ik naast m idd. Overdag in zn bed boven vind ik wel wat enger, maar ik ga niet elke 5 mins kijken. Eerder elke 15 :P zo vaak slaapt hij nog niet boven, dus t is meestal onder toezicht.
Verder vind ik speciale matrasjes ook weer onzin. M.a.w. komt goed :P
Vroeg me alleen af of er nog dingen zijn waar ik extra op kan letten of rekejjng mee kan houden, maar ik geloof dat het allemaal al zo veilig mogelijk gaat :)
Neuh komt vast goed. Zorgen voor goed geventileerde slaapkamer en letten op warmtestuwing. Maar dat doe je met rugslapen ook dus in die zin zou ik niet verwachten dat je heel veel meer kunt/moet doen.

Elk uur een foto maken en posten schijnt ook goed te zijn 😁😁 *hint* :+
  maandag 2 november 2015 @ 12:29:14 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266485
Waaromn wordt buikslapen dan zo erg afgeraden? LuDann moest zelfs een verklaring tekenen op het KDV
pi_157266522
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef pinquit het volgende:
Waaromn wordt buikslapen dan zo erg afgeraden? LuDann moest zelfs een verklaring tekenen op het KDV
Ik moest er ook toestemming voor geven.
pi_157266661
quote:
Er is een hele set maatregelen tegelijkertijd ingevoerd om wiegendood tegen te gaan. oa buikslapen afraden maar ook zaken als bedjes kort opmaken, geen dekbedjes en nadruk op antirook beleid. Die set van maatregelen heeft geleid tot een enorme daling van gevallen wiegendood. Helaas is somehow op ene of andere manier rugligging hetgeen wat blijft hangen bij zowel ouders als zorgverleners. Mijn gok is vooral omdat mensen het zien als een minimale interventie die geen moeite kost. Moeders die AD hebben gebruikt tijdens de zw.schap lopen ook een hoger risico bijv maarja die dingen gebruik je meestal niet voor niks. Net als roken, het blijft een verslaving.

Maar goed, er is niet 1 enkele aanwijsbare oorzaak en er is ook niet een aanwijsbare oplossing. Er is net zoveel hysterie bij zorgverleners over dekbedjes in bed. Alleen valt dat niet zo op omdat de meesten NL'ers dat niet gebruiken. Kom je bij buitenlandse gezinnen dan valt het me wel op hoe enorm er op doorgegaan wordt door kraamverzorgsters dat ze echt een deken en blabla moeten kopen. (tot mijn grote frustratie want men vergeet te makkelijk dat het voorlichting en dringend advies is, net als rugligging of borstvoeding en rooming in. Mensen beslissen uiteindelijk zelf...)

Anyroads, dus dat.
Ik lig nu in mn bed de slaap niet te kunnen vatten dus beetje warrig sorry :')
  maandag 2 november 2015 @ 12:39:40 #208
409579 LuDann
All the way
pi_157266680
quote:
Toen in de jaren 70 ergens het advies werd om de baby's op de rug te leggen, nam het aantal gevallen van wiegedood af. Dus er lijkt wel een verband te zijn. Dat advies ging echter samen met nog wat andere adviezen (geen dekbedje meer gebruiken bijvoorbeeld) en een verandering in leefgewoonten (mensen roken minder vaak) die ook te linken zijn aan een daling in het aantal gevallen van wiegedood. Dus ja, ik zou niet zeggen dat er helemaal geen verband is, maar zoals Mignonne zei, het komt erg weinig voor. Dus je zou aan de ene kant kunnen zeggen dat dat advies overdreven is. Aan de andere kant is het natuurlijk een goed uitgangspunt, het op de rug leggen. Als dat dan niet lukt zou er echter niet zo krampachtig om moeten worden gegaan met dat advies, naar mijn mening.
pi_157266711
Estrys wat een eigenwijze assistente en arts! Hier belde ik juist voor een afspraak omdat ik twijfelde over spruw. Ik vertelde van de witte tong bij M. en dat ik het niet weg kreeg. Vervolgens mocht ik niet langskomen want 'zo te horen is het inderdaad spruw'. Ze had wel overlegd met de arts en er werd een recept uitgeschreven.

Malteser: blijf gewoon je gevoel volgen en praten met je man :*

Mijn gevoel zegt nu ook dat het hier een slecht idee was om M. al op haar eigen kamer te laten slapen ;( We hadden ineens weer een nachtvoeding, ze lag te jammeren in bed en bij wegleggen iedere keer kort huilen (gebeurt nooit). Vanmorgen kwam de kat mij 'halen' omdat M. wakker was. (Daar leek het althans op, dat ze me kwam halen.) Daarna wilde M. niet meer slapen, terwijl ze altijd doorslaapt. Ook de afgelopen dagen toen ze ziek was, gingen de nachten top. Bwuh.. en de wieg is echt te klein aan het worden. Herkenbaar voor iemand? Tips? (Al dan niet voor mij om ermee om te gaan? :') ) Om nu nog een cosleeper aan te schaffen is ook zowat (+ denk dat mijn man dat onzin gaat vinden :@ )
pi_157266836
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:41 schreef kazy het volgende:
Estrys wat een eigenwijze assistente en arts! Hier belde ik juist voor een afspraak omdat ik twijfelde over spruw. Ik vertelde van de witte tong bij M. en dat ik het niet weg kreeg. Vervolgens mocht ik niet langskomen want 'zo te horen is het inderdaad spruw'. Ze had wel overlegd met de arts en er werd een recept uitgeschreven.

Dat is dan ook het enige symptoom van spruw wat we niet hebben :P
pi_157266930
Kijk m'n lekkere ding nou.. O+

Haal het straks weer weg hoor, maar hij slaapt nogsteeds... :')
  maandag 2 november 2015 @ 13:04:26 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157267167
Ohmygoood jagar O+ O+
pi_157267225
Jagar, oh, wat lief! O+.
pi_157267264
Ik heb spontaan een natte vlek in m'n tshirt op borst hoogte... :')
pi_157267450
Noh Jagär, wat een lekker bekkie O+
  maandag 2 november 2015 @ 13:34:41 #216
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157267790
Jager O+
pi_157267817
Ooh Jagar O+

Ik haal N. zo ook weer op. *O* Ik ben klaar met mijn nakijkwerk (er klaar mee :( , nog niet echt klaar :'( ) en mis haar, dus ik ga snel. *;
pi_157267981
Aaahw Jagar wat een droppie O+
pi_157267992
Zo nou bezoekje huisarts.
Het goede nieuws: het is geen borstontsteking.
No shit sherlock
Maar spruw vond hij ook geen aanwijzingen voor. Hij denkt zelf dat het verandering in voedingspatroon (stoppen met kolven) meer stuwing op heeft geleverd. Als het met paar dagen niet minder is weer bellen. Voor nu dus op m'n tanden bijten bij het voeden dus? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? LK bellen denk ik maar. Ik zal het trouwens even overhevelen naar het bv topic straks :P
pi_157268081
LK bellen lijkt mij een goede Estrys! Kun je zelf anders niet vast gaan smeren met miconazolzalf? (Da's gewoon te koop bij de drogist toch?) Moet je de arts alleen nog zover krijgen om A. ook te laten behandelen.

Of zijn de crèmes uit de reguliere winkel anders dan die de apotheek zou voorschrijven?
pi_157268104
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:50 schreef kazy het volgende:
LK bellen lijkt mij een goede Estrys! Kun je zelf anders niet vast gaan smeren met miconazolzalf? (Da's gewoon te koop bij de drogist toch?) Moet je de arts alleen nog zover krijgen om A. ook te laten behandelen.

Of zijn de crèmes uit de reguliere winkel anders dan die de apotheek zou voorschrijven?
Die behandelen alleen de buitenkant en de vk vond het klinken alsof het ook van binnenuit kwam vandaar dat ze me naar de huisarts stuurde
pi_157268421
Oooh Jagar! Wat een vrolijk dropje!! O+
  maandag 2 november 2015 @ 14:10:47 #223
409579 LuDann
All the way
pi_157268535
Jager, wat een dropje! O+

Estrys, dat is wel de zalf die ik voorgeschreven heb gekregen tegen spruw. Tenzij er naast spruw ook sprake is van een bacteriële ontsteking is dat (en dan de behandeling van baby) voldoende.
pi_157268594
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Jager, wat een dropje! O+

Estrys, dat is wel de zalf die ik voorgeschreven heb gekregen tegen spruw. Tenzij er naast spruw ook sprake is van een bacteriële ontsteking is dat (en dan de behandeling van baby) voldoende.
Het zal toch wel een andere samenstelling of dosering hebben die de huisarts op recept geven. Dat is meestal het verschil tussen vrij verkrijgbaar en Op recept.
pi_157268645
Het voelt wel weer als iets met een kluitje en het riet in gestuurd worden. Want toen ik vroeg naar de pijn bij het voeden praatte hij er eigenlijk overheen
pi_157269323
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:16 schreef Estrys het volgende:
Het voelt wel weer als iets met een kluitje en het riet in gestuurd worden. Want toen ik vroeg naar de pijn bij het voeden praatte hij er eigenlijk overheen
Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt! Hopelijk kan een lk nog een overtuigend second (of euhm ..third/fourth?) opinion geven. Die pijn is ook niks..
  maandag 2 november 2015 @ 15:10:23 #227
409579 LuDann
All the way
pi_157269747
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het zal toch wel een andere samenstelling of dosering hebben die de huisarts op recept geven. Dat is meestal het verschil tussen vrij verkrijgbaar en Op recept.
Volgens mij is de miconazol die vrij verkrijgbaar is gewoon dezelfde als die de arts voorschrijft. Ik moest het ook zelf betalen. Maar goed, de Nystatine is niet vrij verkrijgbaar en daarnaast is het natuurlijk fijner om niet het gevoel te hebben zelf wat aan te moeten klungelen maar het gewoon van een arts op voorschrift te krijgen.

Wat balen dat je huisarts zo aan je klachten voorbij ging. Want wat kan het nou kwaad om het even te proberen denk ik dan? Binnen 24 tot 48 uur zou je verlichting moeten merken als het spruw is, dus tja. Als je niks merkt kun je er weer mee stoppen lijkt me dan.
  maandag 2 november 2015 @ 15:20:32 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157269943
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee, de micanozol bij de Kruidvat bijvoorbeeld is precies hetzelfde. Bij sommige medicijnen die vrij verkrijgbaar zijn, is dat alleen tot een bepaalde dosering. Bij de micanozol die de arts voorschrijft is dat niet zo. Mijn huisarts zei zelf al, beter koop je het bij de Kruidvat/Etos/Trekpleister en ben je goedkoper uit.
pi_157270118
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:44 schreef Estrys het volgende:
Zo nou bezoekje huisarts.
Het goede nieuws: het is geen borstontsteking.
No shit sherlock
Maar spruw vond hij ook geen aanwijzingen voor. Hij denkt zelf dat het verandering in voedingspatroon (stoppen met kolven) meer stuwing op heeft geleverd. Als het met paar dagen niet minder is weer bellen. Voor nu dus op m'n tanden bijten bij het voeden dus? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? LK bellen denk ik maar. Ik zal het trouwens even overhevelen naar het bv topic straks :P
Onbehandelde spruw was bij mij uiteindelijk de druppel voor mijn bv-periode :{

Miconazol kocht ik idd ook zelf, maar ik las ook dat kokosolie kan helpen voor jullie beiden: https://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/indeolie.html.

Nu hebben ze het hier weer over een ingewikkelde combi met extra olie en er staat niet bij hoeveel je dan nodig hebt, maar misschien doet alleen kokosolie al iets?
pi_157270336
Wat lief Jagar!!!

Ik zit trouwens met een probleem: over 5 weken moet ik 2 nachten weg. Nu slaapt N. bij ons in bed en valt ze altijd aan de borst in slaap. Mijn man wil liever niet alleen met haar in bed slapen. Dus hoe gaan we haar leren om zonder borst in slaap te vallen en in haar eigen bedje te slapen?
  maandag 2 november 2015 @ 15:42:26 #231
409579 LuDann
All the way
pi_157270444
Wat naar Dot. Wilde je huisarts niet meewerken?

Hoe slaapt ze overdag, Saskia? Leggen jullie haar dan wakker weg in het eigen bedje of hoe gaat dat?
pi_157270466
Nystatine had de vk het over ja. Ik baal er gewoon van dat hij niet inging op mijn vraag over de pijn. En dat ik me weg laat sturen met het 'kijk het nog maar even aan'. Het links aanleggen moet nu echt uit mijn tenen komen zeg maar. Stuk hout tussen mijn tanden en doorbijten. En dan komt het moment dat je er enorm tegen voeden op gaat zien.
  maandag 2 november 2015 @ 15:46:27 #233
409579 LuDann
All the way
pi_157270546
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:43 schreef Estrys het volgende:
Nystatine had de vk het over ja. Ik baal er gewoon van dat hij niet inging op mijn vraag over de pijn. En dat ik me weg laat sturen met het 'kijk het nog maar even aan'. Het links aanleggen moet nu echt uit mijn tenen komen zeg maar. Stuk hout tussen mijn tanden en doorbijten. En dan komt het moment dat je er enorm tegen voeden op gaat zien.
Kun je niet terugbellen en zeggen dat het toch echt niet gaat met de pijn? En misschien vragen of je de behandeling met spruw even 48 uur mag proberen om te zien of het helpt?
pi_157270600
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:43 schreef Estrys het volgende:
Lieverd, bel anders gewoon nog eens op en geef aan dat je het er niet mee eens bent en dat je toch graag nystatine wil om te zien of de klachten daarmee verbeteren. Wellicht is je huisarts zich van geen kwaad bewust, maar bedenk je ook dat de meeste huisartsen maar weinig met bv problemen te maken hebben.
Of laat M. anders bellen, je kan gewoon vragen om telefonisch te overleggen met de huisarts, dat hoeft niet via de assistente zeg maar.
pi_157270621
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:

Hoe slaapt ze overdag, Saskia? Leggen jullie haar dan wakker weg in het eigen bedje of hoe gaat dat?
alleen in de draagzak, anders valt ze niet in slaap. En als je haar dan weglegt is ze meteen weer wakker.
  maandag 2 november 2015 @ 15:52:47 #236
409579 LuDann
All the way
pi_157270700
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:49 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

alleen in de draagzak, anders valt ze niet in slaap. En als je haar dan weglegt is ze meteen weer wakker.
Heb je haar wel eens op haar buik geprobeerd te leggen? En anders zou je man het dan misschien kunnen proberen op die manier 's nachts. In de draagzak en dan slapen wegleggen.

Wij zijn Wolk gewoon wakker gaan weg leggen op een gegeven moment (op haar buik, op haar rug lukt niet). Er dan even bijblijven tot ze slaapt en dan weglopen. Niet laten krijsen, hooguit even laten murmelen en wriemelen en doen. Oh ja en wij gebruiken een speen dan.
pi_157270740
We gaan het proberen! Speen vindt ze tot nu toe niks.
pi_157270888
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 15:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lieverd, bel anders gewoon nog eens op en geef aan dat je het er niet mee eens bent en dat je toch graag nystatine wil om te zien of de klachten daarmee verbeteren. Wellicht is je huisarts zich van geen kwaad bewust, maar bedenk je ook dat de meeste huisartsen maar weinig met bv problemen te maken hebben.
Of laat M. anders bellen, je kan gewoon vragen om telefonisch te overleggen met de huisarts, dat hoeft niet via de assistente zeg maar.
Ik ga het even laten bezinken vanavond en dan morgenochtend bellen. Het zit me
nu te hoog. Man man, ik lig echt altijd in de clinch met die mensen daar :(
En ik ga zo de vk maar weer bellen om te vragen wanneer hun LK dienst heeft.
Morgenochtend naar het weeguurtje op het cb. Eens kijken of meneer een beetje wil groeien op alleen borst en zonder gekolfde bijvoeding.

Net voor het eerst de oudste van school gehaald met zijn broertje samen. Wat is hij toch trots O+
pi_157271095
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:

We hebben wel behandeling gekregen, maar hij zei dat ik de nystatine ook bij mij moest smeren en Stip het er dan af moest sabbelen. Sja, en als hij daarna dan begon te drinken kwam het allemaal weer gewoon terug.

Dure les ofzo ;)
pi_157271141
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 15:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ga het even laten bezinken vanavond en dan morgenochtend bellen. Het zit me
nu te hoog. Man man, ik lig echt altijd in de clinch met die mensen daar :(
En ik ga zo de vk maar weer bellen om te vragen wanneer hun LK dienst heeft.
Morgenochtend naar het weeguurtje op het cb. Eens kijken of meneer een beetje wil groeien op alleen borst en zonder gekolfde bijvoeding.

Net voor het eerst de oudste van school gehaald met zijn broertje samen. Wat is hij toch trots O+
Die pijn herken ik heel erg. Misschien even kolven om je borst rust te gunnen? Ik kreeg toen trouwens pas een wit uitgeslagen tepel, heel overduidelijk dus spruw.
pi_157271462
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die pijn herken ik heel erg. Misschien even kolven om je borst rust te gunnen? Ik kreeg toen trouwens pas een wit uitgeslagen tepel, heel overduidelijk dus spruw.
Alleen Kolven en dat dan in flesje geven?

Tot zaterdag heb ik na iedere voeding gekolfd en bijgevoed in een flesje. Ik ben dat het weekend af gaan bouwen omdat het gewoon niet haalbaar is met drie kinderen 7x 1,5 uur met een voeding bezig te zijn. Dan ga ik bijvoorbeeld om 7 uur voeden moet ik zorgen dat voor die tijd de kinderen en ikzelf kant en klaar zijn om om 8:15 naar school te gaan. Alles leuk en aardig, ik wil best borstvoeding geven maar ik moet wel realistisch blijven.
pi_157271500
En in opvolging op mijn vraag van net: hoe vaak slapen jullie baby's overdag? N. is nu 3 maanden, maar overdag slaapt ze alleen als we haar in de draagzak doen. Vaak komt ons dat niet uit, dus is ze dan vaak 5-6 uur achter elkaar wakker. Maar als we haar wel in de draagzak doen, slaapt ze de hele dag door en moeten we haar wakker maken voor een voeding.
Hoe doen jullie dat? Voeden en dan meteen weer in bed leggen? Of wacht je tot jullie kind er moe uitziet en leg je haar dan in bed? Of heb je vaste slaaptijden?
pi_157271601
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 16:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

Alleen Kolven en dat dan in flesje geven?

Tot zaterdag heb ik na iedere voeding gekolfd en bijgevoed in een flesje. Ik ben dat het weekend af gaan bouwen omdat het gewoon niet haalbaar is met drie kinderen 7x 1,5 uur met een voeding bezig te zijn. Dan ga ik bijvoorbeeld om 7 uur voeden moet ik zorgen dat voor die tijd de kinderen en ikzelf kant en klaar zijn om om 8:15 naar school te gaan. Alles leuk en aardig, ik wil best borstvoeding geven maar ik moet wel realistisch blijven.
Als het teveel pijn doet bedoel ik, maar ik ben het met je eens dat het wel werkbaar moet zijn. Maar ik vond voor mezelf spruw echt zo pijnlijk en irritant dat dat net hetgene was waardoor mijn emmer vol was dat ik dat niemand gun :)

Maar ik hoor hier helemaal (nog) niet (meer) O-)
  maandag 2 november 2015 @ 16:31:30 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157271659
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:25 schreef SaskiaR het volgende:
En in opvolging op mijn vraag van net: hoe vaak slapen jullie baby's overdag? N. is nu 3 maanden, maar overdag slaapt ze alleen als we haar in de draagzak doen. Vaak komt ons dat niet uit, dus is ze dan vaak 5-6 uur achter elkaar wakker. Maar als we haar wel in de draagzak doen, slaapt ze de hele dag door en moeten we haar wakker maken voor een voeding.
Hoe doen jullie dat? Voeden en dan meteen weer in bed leggen? Of wacht je tot jullie kind er moe uitziet en leg je haar dan in bed? Of heb je vaste slaaptijden?
Je kan een vaste structuur gaan aanhouden. Wakker - voeden - knuffelen - zelf spelen - bij eerste slaapsignalen naar bed en dan weer hetzelfde. Als ze dan al snel wakker wordt dan kan je het voeden even laten bijvoorbeeld. Misschien is het boek (daar komt ie weer) 'lekker slapen zonder huilen' of 'baby in een droomritme' iets voor je. Ik geloof dat ze op deze leeftijd ongeveer een uurtje wakker 'kunnen blijven'
pi_157271676
Slapen - voeden - (laten) spelen tot ze er moe uit ziet (begint te jengelen, oogjes wrijven, naar oortjes grijpen, neusje wrijven) - slapen mbv speentje en altijd in de slaapzak. Mijn N. slaapt overdag nog meestal twee keer een uur en een keer twee uur.
pi_157271791
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik geloof dat ze op deze leeftijd ongeveer een uurtje wakker 'kunnen blijven'
Ik geloof dat N. dat wel langer volhoudt hoor! Als we haar wakker laten begint ze pas na 2 uur of meer echt signalen van vermoeidheid te tonen.
Ik ga die boeken eens lezen!
  maandag 2 november 2015 @ 16:43:43 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157271961
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik geloof dat N. dat wel langer volhoudt hoor! Als we haar wakker laten begint ze pas na 2 uur of meer echt signalen van vermoeidheid te tonen.
Ik ga die boeken eens lezen!
Dat dacht ik ook altijd. Maar toen ik eenmaal meer structuur in de dag had merkte ik echt dat na de genoemde tijd ze heel rustig ging slapen, ze ging toen zelfs beter slapen dan als ik ging wachten tot ze echt slaapsignalen ging geven. Maargoed, het is maar een richtlijn he, elk kind is anders :)
pi_157272440
Hier hebben we ook succes behaald met overdag in bed slapen dit hen niet te lang wakker te houden en wakker in bed leggen, met speen en soms soort van ingebakerd. Het duurt soms wel even voordat hij in slaap valt, en soms moet ik hem 3x oppakken en kalmeren, maar uiteindelijk gaat hij meestal wel slapen. Oh, ik Greer hem de borst voordat ik hem in breed leeft. Dan valt hij meestal in slaap, maar bij in bed liggen is hij van alweer wakker..
pi_157272454
Estrys, gentiaan violet is ook weer verkrijgbaar bij.Eurolac!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157272476
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:06 schreef Jagärtrut het volgende:
. Oh, ik Greer hem de borst voordat ik hem in breed leeft.
_O-
Maar bedankt voor de tip!
  maandag 2 november 2015 @ 17:11:22 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157272508
Hahahah Jagar en haar autocorrect :P
pi_157272516
Spelen? Op de leeftijd van drie maanden dan zeker?
Hier is t slapen, verschonen, voeden, slapen. Soms wil hij niet direct dan kijkt hij voor zich uit en moppert hij. Maar veel meer is t nog niet, of leg ik m te snel weer in zijn bed?

Draagdoek vindt hij trouwens wel fijn maar niet te lang. Zal wel aan mij liggen, ik sta gelijk aan melk. Bij mijn man slaapt hij wel fijn door in de draagzak
pi_157272521
L. slaapt overdag sporadisch. Vast ritme aanhouden maakt hier niet uit, ze slaapt weinig overdag. Maar ze is verder vrolijk en lijkt niet moe - als ze wel moe is dan slaapt ze ook wel. Ik heb regelmatig maar 2 slaapjes overdag, die duren ook zo goed als nooit langer dan een uur. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ze van 8 tot 7 aan één stuk door slaapt. Zolang ze niet moe is maar niet kan slapen laat ik het maar zo.
  maandag 2 november 2015 @ 17:12:16 #254
409579 LuDann
All the way
pi_157272527
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:11 schreef pinquit het volgende:
Hahahah Jagar en haar autocorrect :P
Ja. :') :D
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:07 schreef Morretje het volgende:
Estrys, gentiaan violet is ook weer verkrijgbaar bij.Eurolac!
Oh echt? Ik ga eens kijken, want die zalf is niet bepaald tepel vriendelijk!
pi_157272540
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:09 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

_O-
Maar bedankt voor de tip!
Argh.. Ik typ op de Duitsers tablet, en kan nog steeds niet aan die autocorrect wennen..
  maandag 2 november 2015 @ 17:16:12 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157272595
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier is t slapen, verschonen, voeden, slapen. Soms wil hij niet direct dan kijkt hij voor zich uit en moppert hij. Maar veel meer is t nog niet, of leg ik m te snel weer in zijn bed?

Draagdoek vindt hij trouwens wel fijn maar niet te lang. Zal wel aan mij liggen, ik sta gelijk aan melk. Bij mijn man slaapt hij wel fijn door in de draagzak
Hier is 't huilen, voeden, huilen, voeden, huilen, voeden, slapen, huilen, voeden, huilen, voeden.. enz.

;( :') allemachtig ik zie er werkelijk waar uit als een zombie of als Herman Brusselmans aldus een vriendin :') :P

Draagdoek is hier fijn tot hij wakker wordt, maar meestal slaapt ie er flink in! Alleen het knopen vindt ie nu echt gruwelijk, icm krampjes of een ander naar ietsje
pi_157272601
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:12 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja. :') :D

[..]

Oh echt? Ik ga eens kijken, want die zalf is niet bepaald tepel vriendelijk!
Jup! En ook een olie geloof ik, die ze samenstelde toen gv er even niet was.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 2 november 2015 @ 17:22:32 #258
409579 LuDann
All the way
pi_157272686
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:16 schreef Morretje het volgende:

[..]

Jup! En ook een olie geloof ik, die ze samenstelde toen gv er even niet was.
Ik ga me eens een beetje inlezen op dat spul. En eventueel mijn man overtuigen.

Wolk heeft namelijk groene poep en krampjes sinds ze de Nystatine krijgt en mijn tepels voelen rauw. Het zal vast helpen maar het voelt een beetje agressief allemaal.
  maandag 2 november 2015 @ 17:36:14 #259
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157272899
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:16 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier is 't huilen, voeden, huilen, voeden, huilen, voeden, slapen, huilen, voeden, huilen, voeden.. enz.

;( :') allemachtig ik zie er werkelijk waar uit als een zombie of als Herman Brusselmans aldus een vriendin :') :P

Draagdoek is hier fijn tot hij wakker wordt, maar meestal slaapt ie er flink in! Alleen het knopen vindt ie nu echt gruwelijk, icm krampjes of een ander naar ietsje
Ai.. Ik ben liever een zombie dan Herman Brusselmans.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157272912
Herman Brusselmans :D

ik bijt op een spuugdoek en jank de hele boel bij elkaar deze voeding. En de kinderen slaan elkaar de hersens in om een loopfiets. Ik had me dit toch anders voorgesteld :')
  maandag 2 november 2015 @ 17:40:01 #261
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157272952
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:37 schreef Estrys het volgende:

ik bijt op een spuugdoek en jank de hele boel bij elkaar deze voeding. En de kinderen slaan elkaar de hersens in om een loopfiets. Ik had me dit toch anders voorgesteld :')
Ik vraag me dan altijd af.. Kent Angelina Jolie ook dit soort momenten..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 2 november 2015 @ 17:43:13 #262
409579 LuDann
All the way
pi_157273012
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik denk dat geen arts dat soort mensen naar huis stuurt met een ''kijk het nog maar even aan.'' :')
pi_157273017
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Die heeft vast ook haar Herman Brusselmans momenten. Dat moet :(
  maandag 2 november 2015 @ 17:46:29 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157273063
Hahahaha :D _O-
pi_157273101
We houden hem er in hoor :D Herman Brusselmans. Ik vind hem goed gevonden
pi_157273237
Oh Estrys, wat naar!

Jagär, wat een heerlijk ventje O+

Na vandaag toch nog maar eens met man om de tafel. Gewoon om hem ook het gevoel te geven dat hij gehoord wordt maar ook voor mij om mijn gevoel erover kwijt te kunnen.
pi_157273452
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het was niet te harden vannacht, zo'n pijn links :X A. is ook heel onrustig aan die kant. Steeds loslaten, met zijn hoofd schudden en een soort van grommende geluiden maken. Het kan bijna niet missen denk ik. Dat moet haast wel Spruw zijn. Je ziet verder inderdaad niks. Maar dat hoeft niet perse geloof ik.
Nee, bij mij zag je echt niets, maar pijn dat het deed! Ik gilde het uit, en op zijn ergst vond ik het erger dan weeën. 1,5 smeren met zo'n crèmetje en het was volledig pijnloos :D
pi_157273480
en die kan ik dan bij de drogist halen? En voor A? Anders blijf ik bezig toch?
pi_157273668
Ik weet niet precies hoe dat in NL zit, maar ik kreeg een tubetje miconazol voor mij, en iets voor O in haar mond op recept. Maar hoe dat heette...? Mycostatin! Maar kan dus iets heel anders heten in NL :D
pi_157273684
Oh en laat je niet wegsturen met "ik zie niets". Dat deed ik dus bijna. Terwijl anti-schimmelcrème toch echt de oplossing was :)
  maandag 2 november 2015 @ 18:24:43 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157273749
Maar wat doe je dan? "Ik eis medicatie!"? Dat lijkt me zo moeilijk :'D
  maandag 2 november 2015 @ 18:25:08 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157273758
Ik zou me dan zo'n tokkie voelen die voor een verkoudheid een AB-kuur eist :') mehehehe :+
  maandag 2 november 2015 @ 18:29:20 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157273830
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:11 schreef Cassandra87 het volgende:

Spelen kan je breed zien natuurlijk ;). Voor hele kleintjes is rondkijken ook 'spelen'. En mijn meisjes waren al vrij snel geïnteresseerd in speelgoed. Met een week of 6 speelden ze wel met een rammelaar (als in: ze hielden m vast).

pi_157273937
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:24 schreef pinquit het volgende:
Dat stadium bereik ik ongeveer over twee dagen denk ik. ;)

Mijn man is ook boos, die zegt dat 'even aankijken' in dit soort situaties waarschijnlijk al snel resulteert in stoppen met borstvoeding.
pi_157273977
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:24 schreef pinquit het volgende:
Haha :D Nee ik had allerlei tekenen van spruw, werkelijk alles behalve witte vlekjes bij de baby. Dus ze zei: Ja maar neee je hebt geen vlekjes. Dus ik zei dat ik wel alle andere symptomen heb, én had gelezen (op een goede site, niet per se hier :P) dat je soms geen vlekjes hebt, en dat ik dus wel een crèmetje wilde proberen, omdat ik ten einde raad was. En zo geschiedde :)
pi_157274000
Hier is het voeden, knuffelen, slapen. Meestal op mij :) en als hij niet gaat slapen loop ik met hem rond en knuffelen we nog meer O+
pi_157274184
Herman Brusselmans _O-

@Saskia: hier 3 dutjes overdag van gemiddeld 45 minuten tot een uur. Soms heeft ze een dutje van 2 uur. 's Avonds slaapt ze bij ons (in bed wil dan nog niet) en vanaf 21-21.30 naar bed.
(Vandaag was een uitzondering. Ze sliep meer dan ze wakker was.)

Ik hou hetzelfde ritme aan als hierboven genoemd. Wakker/eten/verschonen/spelen/slapen. Ze is anderhalf tot twee uur wakker en doet er soms wel een half uur over om in slaap te vallen (zelfs als ze al zit te gapen enzo).

@Cassandra: "spelen" begon hier met ongeveer 6 weken toen ik er (bij toeval) achter kwam dat ze een tutteldoekje van Woezel & Pip helemaal geweldig vond. (Echt spelen is het natuurlijk nog niet.)
  maandag 2 november 2015 @ 18:46:36 #278
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157274253
Ik zou man vanavond naar de huisarts sturen met hooivork, fakkel en een aantal vrienden Estrys :Y)
pi_157274436
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:46 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou man vanavond naar de huisarts sturen met hooivork, fakkel en een aantal vrienden Estrys :Y)
Misschien kunnen we beter een delegatie van hier sturen. En Herman Brusselmans ;)
pi_157274484
Herman maakt altijd indruk. Ik zeg doen!
pi_157274812
Dochter speelt met haar dokterssetje. Heeft haar vader haar zojuist geleerd dat ze moet zeggen tegen patiënten: 'kijk het nog maar een paar dagen aan' :D
  maandag 2 november 2015 @ 19:28:59 #282
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_157275348
Dan bel je toch naar de Hap Estrys. Legt het uit en als je een beetje een luisterende assistente heb dan heb je grote kans dat je het gewoon op kunt halen.

Geen idee waar je woont maar vaak kom je er hier wel verder mee.
If you can dream it, you can do it...
pi_157275474
Is nystanine (of iets in die trant) ook zonder recept te verkrijgen?
En inderdaad fakkels, Herman en boze moeders naar de huisarts sturen.

Ik ging vandaag met een rotgevoel weg bij het kdv. Bij binnenkomst zat Frits op de arm van één van de leidsters en begon van oor tot oor te lachen zodra hij mij zag. O+
Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen. :{
Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we hem dragen en dat hij daarom te gehecht is aan ons.
Kan dat, te gehecht zijn?
Is het vreemd dat ik van het kdv verwacht dat ze ook om kunnen gaan met baby's die wat meer aandacht nodig hebben?

Het was de eerste keer dat ik dit zo hoorde en dat het als probleem gepresenteerd werd, ik kreeg echt het gevoel dat ze mij een falende moeder vond.
  maandag 2 november 2015 @ 19:37:49 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157275570
Te gehecht :')
  maandag 2 november 2015 @ 19:40:12 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157275645
Zie het maar als een compliment denk ik Cho.. belachelijke reactie zeg :{ blehhh sorry, er zijn vast een hoop goede kdvs, maar ik heb er een hekel aan
pi_157275690
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef Cholula het volgende:

Ik ging vandaag met een rotgevoel weg bij het kdv. Bij binnenkomst zat Frits op de arm van één van de leidsters en begon van oor tot oor te lachen zodra hij mij zag. O+
Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen.
---Moelijk als een baby zichzelf niet kan vermaken? Haha, deze dame moet een andere baan. Het is doodnormaal dat baby's zichzelf niet (lang) kunnen vermaken.
:{
Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we hem dragen en dat hij daarom te gehecht is aan ons.
---Nee. Niet op deze jonge leeftijd. Of eigenlijk nooit niet, al zou je van oudere kinderen kunnen verwachten dat ze er mee om kunnen gaan.
Is het vreemd dat ik van het kdv verwacht dat ze ook om kunnen gaan met baby's die wat meer aandacht nodig hebben?
---Ook nee. Dat hoort bij hun werk. Ik vind het niet netjes om een kind "moeilijk" te noemen.

Het was de eerste keer dat ik dit zo hoorde en dat het als probleem gepresenteerd werd, ik kreeg echt het gevoel dat ze mij een falende moeder vond.
---Ze is zelf een falende pedagogisch medewerker. Sorry :@ Maar was er dáár gebeurt hebben zíj verantwoordelijkeheid voor. Dan moeten ze hem maar vermaken. Je kan zulke mini's echt nog niet leren spelen, ofzo. Laat staan zelfstandig.
  maandag 2 november 2015 @ 19:41:54 #287
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157275699
Even een :') voor je kdv cho..

Baby's horen ook gehecht te zijn. Die weten niet of net dat mama en hij 2 verschillende personen zijn.
pi_157275755
quote:

Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen. :{

Serieus wat een bullshit... wat is dat toch met kdv's de laatste tijd...
Hoe oud is frits nu?

Wb te gehecht, dikke :')!!

Ja ze zullen frits niet de hele dag kunnen entertainen zoals mama en papa, en hij slaapt misschien minder goed in bed dan in een doek, maar te gehecht... :N
S. 2014
J. 2016
pi_157275797
Wederom wat Roomsnoes zegt...

Zeg snoes, als jij nou terug naar Nl komt, dan starten we ons eigen kdv. ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 2 november 2015 @ 19:46:31 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157275810
Uh, sorry, een baby die zichzelf moet kunnen vermaken? Max 10 minuten denk ik dan toch?

Ik vind het een belachelijke opmerking, en ook zeer vreemd dat je je kind daardoor eerder op zou moeten halen. Zou er dus zeker nog een gesprekje met de leidster aan wagen. Misschien bedoelde ze het anders/ had ze niet door hoe ze op je overkwam? En als ze het wel zo bedoelde zou ik toch eens verder vragen naar het beleid mbt baby's die meer aandacht willen/ huilbaby's, eventueel met haar leidinggevende.

Ik herken ht dis absoluut niet. J. was ook een plakbaby, die snel huilde en weinig sliep, maar dat is mij nooit als probleem gepresenteerd. Meer matter of fact en in lieve bewoordingen: 'hij was vandaag niet zo vrolijk en wilde graag veel op schoot zitten".
pi_157275834
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wederom wat Roomsnoes zegt...

Zeg snoes, als jij nou terug naar Nl komt, dan starten we ons eigen kdv. ;)
Doen we! Er is wel markt voor denk ik :P
pi_157275857
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:47 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Doen we! Er is wel markt voor denk ik :P
Ik geloof het ook :D
S. 2014
J. 2016
pi_157275888
quote:

Wat een achterlijke onzin :D of je je routine thuis in t dagelijks leven even aan wil passen zodat je kind op het kdv makkelijker meedraait? :')

Jij neemt een dienst van hen af eh, niet andersom.

Verder wat room zegt. Ik zou de dame een leuk artikeltje cadeau doen over het belang van veilige hechting etc. Wie weet steekt ze dr wat van op.
  maandag 2 november 2015 @ 19:58:46 #294
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157276088
Wat een stomme reactie cho! Jammer voor hen dat niet alle kindjes zo makkelijk zijn. Heb zelf helaas ook niet alleen maar dossiers van makkelijke klanten. Was het maar zo'n feest. Aan de andere kant, dat zou mijn werk erg saai maken. ;)
Besef me steeds weer hoe blij ik met onze opvang ben! Ipv zeuren dat een baby gedragen wordt en daarom lastig is, dragen zij zelf ook in een draagzak. En kleinschalige groepen met groot oppervlak zodat het geen chaos is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 02-11-2015 20:07:22 ]
pi_157276228
Chocula, dit zou voor mij reden zijn om een serieus gesprek aan te vragen met de leidster. En dan dus niet tijdens de overdracht, maar echt even dat er tijd wordt genomen 1 op 1. Om meerdere redenen is dit een vreemde manier van doen. De insinuatie dat dragen leidt tot een te grote gehechtheid, waarmee ze dus eigenlijk afkeurt dat jullie dat doen. Terwijl zij dat helemaal niet zo hoort door te laten schemeren, want het getuigt van weinig respect. Verder haar gebrek aan pedagogische kennis want zoiets als overgehechtheid bestaat niet. En het idee dat je kind 'moeilijk' is omdat het aandacht nodig heeft, wekt de indruk dat zij weinig echt geeft om de baby's waar ze zorg over moet dragen, alsof ze haar tot last zijn. De ene baby vraagt meer aandacht dan de andere wellicht, maar dat hoort er allemaal bij, dat zou niet moeten uitmaken en al helemaal geen reden moeten zijn dat je een kind eerder moet komen ophalen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157276326
Dank jullie wel!! Dit had ik even nodig.

Ik sta echt volledig achter de keuzes die we maken, maar heel even was ik aan het twijfelen.
Mijn man en ik hebben het er net uitvoerig over gehad. Woensdag ga ik datgene wat me vandaag werd verteld terug koppelen met de hoofdleidster en opvragen of zij de mening van haar collega deelt.
Mocht dat zo zijn dan zijn we blijkbaar niet zo geschikt voor een kdv en gaan we op zoek naar een andere oplossing.
  maandag 2 november 2015 @ 20:10:51 #297
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157276353
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:37 schreef Estrys het volgende:

Hapt hij wel goed aan? Nadat J. Z'n tongriempje geknipt was en hij eindelijk kon zuigen aan de borst ging ik ook totaal door de grond bij het voeden ;( maar dat bleek dus een verkeerde haptechniek te zijn. Nadat de lk nog wat tips had gegeven ging het veel beter!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 2 november 2015 @ 20:12:46 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157276414
Maar dan is dat kdv waarschijnlijk niet geschikt. Er bestaan wel ander soort kdv's, meer in de antroposofische hoek zoals het kdv waar L naar toe gaat. Of een gastouder wellicht?
pi_157276494
Dit was trouwens mijn minst favoriete pedagogisch medewerkster.
Op maandag zijn er drie meiden op acht baby's, dus ik kon het probleem ook niet echt zien.

Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat dit geen normale gang van zaken is.
pi_157276712
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:24 schreef Risu het volgende:
Ik heb voor Y een pietenpetje bij de appie gehaald. 3 euro geloof ik. Is met elastiek. Ik pas hem ook, en zij trekt hem alleen van haar hoofd als ze de veer ineens ziet hangen, dus die hang ik aan de achterkant. Staat schattig. O+
^O^ Daar moet ik morgen toch zijn, zal eens kijken! Dank je!

@Cholula: complete spuit 11 hier, maar sluit me aan bij de rest! Té gehecht bestaat echt niet :N en al helemaal niet doordat jullie 'm dragen o.i.d. En die opmerkingen dat je 'blij mocht zijn dat-ie zoveel geslapen had' zou bij mij ook wel even verkeerd schieten denk ik...
Zou inderdaad een keer een rustig gesprek plannen waarin je uitlegt hoe zulke dingen overkomen als dat zo medegedeeld wordt aan ouders :Y
pi_157276726
Wat een idioot verhaal idd van die leidster. Ik zou idd zeker een gesprek aanvragen over het hoe en wat. Als dit echt hun houding naar jou/Frits is dan zou ik op zoek gaan naar iets anders, omdat zij in mijn ogen niet geschikt zijn.

Teveel gehecht, tuurlijk. Baby's zijn vast wel eens bewerkelijk maar tja, dat is je werk, en dat koppel je dan ook niet zo terug maar bv zoals MM het zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')