En dan net als een kitten, zijn ze verleerd te bijte in handen dan vallen ze aan op je benenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:05 schreef ingee het volgende:
Is dat net als met kittens, dat je ze niet moet leren jagen op je handen Rijst?
Bij voorkeur tijdens het koken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:06 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
En dan net als een kitten, zijn ze verleerd te bijte in handen dan vallen ze aan op je benen
Als ze te lang 'vast' blijven zitten moet je even zachtjes in het gezichtje blazen. Dan ademen ze in. Misschien een old wives tale (met als waarschuwing dat ze erin kunnen blijven, wat ik niet geloof) maar hier helpt dat wel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:05 schreef ingee het volgende:
Vandaag wel een nieuw verband gelegd:
R valt wel eens om. Dan komt er eerst een kreet en dan een stilte, rood hoofd, tranen en luchthappen voor de echte huilbui aan.
En hoe langer dat duurt, hoe erger het is. Heel zielig!
Ja ik huilde mee.
Het maagklepje sluit nog niet goed en daardoor kan het soms weer eruit komen. Is niks om je zorgen over te maken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:49 schreef Cassandra87 het volgende:
De laatste tijd spuugt G met een grote boog zijn melk uit. Is echt sinds de laatste dagen. Moet ik mij zorgen maken of zou ik zoveel melk hebben dat hij het niet aan kan? Vind t zo sneu.. en ik blijf schone kleding aan te trekken. Dacht dat ik daar van af was nu ik niet meer op mijn buik kon knoeien
Edit, hij huilt er niet bij, wel een grimas.en tv is niet elke voeding
Oh, dat ga ik wel eens proberen, want I doet dat echt net zo. Ik zeg dan altijd 'gamaarhuilengamaarhuilengamaarhuilen' maar ik geloof niet dat dat echt effect heeft verder.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als ze te lang 'vast' blijven zitten moet je even zachtjes in het gezichtje blazen. Dan ademen ze in. Misschien een old wives tale (met als waarschuwing dat ze erin kunnen blijven, wat ik niet geloof) maar hier helpt dat wel.
Ik kan dan eerder weer contact maken met Melba en de huilbui is daardoor iets minder paniekerig omdat ik beter kan troosten.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:43 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon een plantenspuit in de buurt houden dus...
Maar ik twijfel ook lekker mee tussen tandje en virus. Zelfde symptomen als krisv's mini... Minus de rode wangen maar verder inderdaad de groene slierten in de poep vanochtend, knagen op alles wat in de buurt van zijn mond durft te komen (inclusief grommen en hard heen en weer schudden van hoofd). Ik voel geen bobbels maar heb wel het idee dat ik een klein gleufje of zo voel... Maar aangezien ie mijn handen aanvalt als ik probeer in zijn mond te kijken is dat echt het enige wat ik weet
oei, als mijn man dat had gedaan had ik hem denk ik gewurgdquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ook nog nooit zoveel gekibbel als de laatste weken. Ik kan me zo aan de duutser ergeren. En hij Is zo moe, maar slaapt minstens 7 uur per nacht...
Hij geeft wel altijd de disclaimer dat hij weet dat dat veel is in vergelijking met wat ik krijg. Ja, klaag er dan niet over...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:01 schreef Skoap het volgende:
[..]
oei, als mijn man dat had gedaan had ik hem denk ik gewurgd![]()
Nee maar jeetje zeg, wat irritant. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. 7 uur slaap, dat is toch heerlijk helemaal vergeleken met de slaap die jij krijgt.
+1quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel goeds zo veel slaap moet doen voor je energieniveau. En je relatie. En je humeur. En je geduld. En je seksleven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar... dat eerste jaar hier was echt killing... nog nooit zoveel gekibbeld als toen, maaar t komt goed!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ook nog nooit zoveel gekibbel als de laatste weken. Ik kan me zo aan de duutser ergeren. En hij Is zo moe, maar slaapt minstens 7 uur per nacht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 11:52 schreef Selvaria het volgende:
Zo, N. hoeft alleen nog maar gestreken te worden voor ze weer de kast in kan.
Hahaha omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super schattig
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Was vouwen? Dat laat je toch gewoon in de wasmand zitten totdat je het weer aandoet?
Dit concept werkte best goed toen ik alleen was.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:22 schreef LuDann het volgende:
Geen kast meer nodig.vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > aantrekken > vieze wasmand.
Trouwen met een vrouwquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:40 schreef ingee het volgende:
[..]
Dit concept werkte best goed toen ik alleen was.
Nu denk ik een paar sokken bij elkaar te graaien in het halfdonker, blijken het een sok van M + een babymajo te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij kan nog niet zelf gaan staan, maar heeft nog maar heeeeel weinig hulp erbij nodig. Argh!
*zoekt spul om het huis veilig te maken
Volgens mij heeft R. hem heel wat verteld toen ze met z'n tweetjes op de achterbank aan het huilen warenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:00 schreef ingee het volgende:
Verticale Sjaak!
Waar heeft ie dat geleerd?
Zo groot ineens he!
Zo blij dat ik niet de enige ben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:22 schreef LuDann het volgende:
Geen kast meer nodig.vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > wasmand vol > logeerbed > aantrekken > vieze wasmand.
QFTquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:22 schreef LuDann het volgende:
Geen kast meer nodig.vieze wasmand > wasmachine > droger > schone wasmand > aantrekken > vieze wasmand.
Hah, grappig! Leuk die verschillen altijd vind ik <3 hier ook een blonde, ogen weet ik nog niet, ze zijn best donkergrijs, kan nog alle kanten op. Waren jouw oudsten allebei al zwart-ogig?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Estrys het volgende:
Sjaak Ho eens wat ga je doen?wat een knapperd zeg
Ik heb een hele blanke baby.Zijn ogen lijken grijzig en zijn haar donkerblond. En ik had toch best wel gerekend op net zo'n donkere als zijn broer en zus. Zo gek. Denk dat de kleurstof op was
Ik was pre-baby heel erg van het komt wel, lekker op de bank hangen. Nu heel erg opruimerig, ik laat de was niet meer ophopen, ik stofzuig 2 keer per dag, de vaat kan ik niet langer dan een paar uurtjes laten staan. Ochtend voeding is om 6/7 uur, en om 9 uur heb ik mijn hele huishouden gedaan. Ik zei al tegen mijn man, in mijn verlof ben ik een soort super mom, na mijn verlof zal dat wel anders zijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:37 schreef twist02 het volgende:
Al deed ik dat vooral pre-baby, nu vouw ik het juist wel vaak op bedenk ik mesnap de logica daarvan zelf eigenlijk ook niet...
Sjaakwat gaat dat hard!
Ja allebei meteen bruin/zwarte ogen, vooral S. Die had echt pikzwarte ogen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:54 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hah, grappig! Leuk die verschillen altijd vind ik <3 hier ook een blonde, ogen weet ik nog niet, ze zijn best donkergrijs, kan nog alle kanten op. Waren jouw oudsten allebei al zwart-ogig?
Whut?quote:
Hahahaquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Estrys het volgende:
Sjaak Ho eens wat ga je doen?wat een knapperd zeg
Ik heb een hele blanke baby.Zijn ogen lijken grijzig en zijn haar donkerblond. En ik had toch best wel gerekend op net zo'n donkere als zijn broer en zus. Zo gek. Denk dat de kleurstof op was
Dit is wel herkenbaar ja!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:50 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Whut?![]()
Verder herken ik het wel. Als N. even slaapt wil ik van alles aanpakken, simpelweg omdat ik niet weet wanneer ik er anders weer de kans voor zal krijgen.
Mental image van baby met dustbunny-mustachequote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:47 schreef ingee het volgende:
"Jaaa, maar als je kind gaat kruipen, dan...."
Stofzuig je nog niet.
Maar dan mét schuldgevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met B gaat het super verder! Ze kauwt de hele dag op haar handen en begint tegen speeltjes aan te meppen. En vooral veel lachenZe gaat tegenwoordig 's avonds om 19 uur naar bed en wordt dan pas 's morgens om 6 uur weer wakker. Wat een verschil met de eerste weken
![]()
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:11 schreef coccinelle het volgende:
Mijn man stofzuigt![]()
Ben wel blij te horen dat wij niet de enige zijn die continu op elkaar kibbelen. Het gaat dus weer over?Herkenbaar. Mijne moest erg wennen aan een leven met een kind. Wist het ook niet zo goed vaak wat te doen. Het werd beter toen er meer interactie kwam tussen vader en kind. En baby's heeft hij nu nog niks mee zegt hij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu kibbelen we vooral door slaapgebrek.
[ Bericht 1% gewijzigd door Estrys op 31-10-2015 19:31:51 ]ti amo più di ieri ma meno di domani
Inderdaad! Ik voel me echt een ander mens doordat ik wat tijd voor mezelf heb gehad. Heerlijk!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:11 schreef Selvaria het volgende:
Zie je wel Jagar, langzaam wordt het beter!En dat vertrouwen in je baby komt vanzelf.
Rock on! Sex, drugs &.....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:18 schreef Estrys het volgende:
Mijn man is naar bed gegaan. Zit ik hier alleen met baby. Gezellig joh, zaterdagavond
Dit ja! Je wordt opeens zo efficient met kind!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:50 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Whut?![]()
Verder herken ik het wel. Als N. even slaapt wil ik van alles aanpakken, simpelweg omdat ik niet weet wanneer ik er anders weer de kans voor zal krijgen.
Tip: SillyBillyz slabben met lange mouwen!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:11 schreef Risu het volgende:
Oh ja, en ik zag sjakie. Man man man, worden we daar ook al door ingehaald.![]()
![]()
Tanden heeft ze ook nog steeds niet.
En eten wil ze tegenwoordig ook zelluf doen, dus eten vanavond was een grote bende. Haar kleding ligt nu voor de tweede keer in de machine, eerste keer ging het er niet uit. Volgende keer dus even in de romper zetten. Was toevallig een zeeman outfit, dus ik ben er niet rouwig om.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:19 schreef Jag�rtrut het volgende:
Inderdaad! Ik voel me echt een ander mens doordat ik wat tijd voor mezelf heb gehad. Heerlijk!
Ja, die heb ik dus ook, maar na een keer wassen zag ik dat de appelmoes er doorheen ging. Ik heb ze wel gestreken zoals op het labeltje vermeld stond, maar niet lang genoeg? Hoe doe je dat dan.. Langer strijken of heter? Want nu liggen ze maar te liggen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:26 schreef mousemicky het volgende:
Goedkoper dan sillybilly slabben: kliederschorten van de ikea (rood en blauw in 1 verpakking). Wij gebruiken ze nog steeds bij J, die past ze met maat 98 nog netElke week een rondje wasmachine voor de slabben en de kleren blijven prima schoon!
O, en wij rolden de mouwen van die ikea dingen gewoon om de eerste 2 jaar. Paste prima vanaf een maand of 10-11...
Of Ikea slab: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70179754/quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:21 schreef twist02 het volgende:
[..]
Tip: SillyBillyz slabben met lange mouwen!
Heb wij maar liefst al een half uur ervaring meehaha, maar bij m'n zus ook al vaak gezien, ideaal!
Hoe doe jij dat? Kleertjes (het random hema, prenatal, noppies, h&m spul) verkopen hier nauwelijks... En niemand wil mijn superfijne Lodger wrapperquote:Op zondag 1 november 2015 09:06 schreef NotTheSame het volgende:
Oh ik ben heel de babyuitzet aan het sorteren en verkopen. Binnen een week ben ik al 90% kwijt op MP
!
Kleertjes ben ik nog niet aan begonnen, maar een kennis en de vriendin van m'n neefje zijn zwanger van jongen dus daar gaat denk ik al veel heen.quote:Op zondag 1 november 2015 12:43 schreef mousemicky het volgende:
Spring, klinkt gezellig!
[..]
Hoe doe jij dat? Kleertjes (het random hema, prenatal, noppies, h&m spul) verkopen hier nauwelijks... En niemand wil mijn superfijne Lodger wrapper
Oooh ik dacht alquote:Op zondag 1 november 2015 12:32 schreef -Spring het volgende:
We huurden het dorpshuus met bar en twee aardige bardames.Anders had je me af kunnen voeren nu. Hapjes had ik wel zelf gemaakt btw.
Ah zo, tja, dat grote spul gaat hier voorlopig nog niet wegquote:Op zondag 1 november 2015 13:24 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Kleertjes ben ik nog niet aan begonnen, maar een kennis en de vriendin van m'n neefje zijn zwanger van jongen dus daar gaat denk ik al veel heen.
Maar de badset, schommelstoel, dekentjes en lakentjes etc. was ik zo kwijt. Ik zet ook niet teveel in 1x op MP, maar wel per 'categorie'. Dus toen de badset erop stond heb ik het waskussen, luieremmer, badcapes en alles ook online gezet. Verder niets. Mensen kijken dan naar de andere advertenties en sprokkelen zo het een en ander bij elkaar.
Oh echt he, sta-baby's en loop-baby's en heel-veel-kunnen baby's, ik kijk daar zo naar uit!quote:Op zondag 1 november 2015 09:03 schreef kazy het volgende:
Ooh al die sta-baby's, wat leuk! Ik kan echt niet wachten tot het zover is
Hoe oud is hij nu precies? Wolk is 12 weken en heeft ook nog ieder dag een ontroostbare krijsperiode die ik maar aan krampjes wijt. Tussen 16:00 (is een uurtje eerder sinds het verzetten van de klokquote:Op zondag 1 november 2015 09:29 schreef Mariposas het volgende:
Vannacht maar ongeveer 4 uur geslapen. L werd elk uur wakker en waa nauwelijks te troosten. Darmkrampjes weer volgens mij, dat houdt ook echt nooit op...
https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.htmlquote:Op zondag 1 november 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
Hier een jongetje wat tussen 18.00 uur en 22.30 uur vaak onrustig is (krampjes?). Verder slaapt hij goed dus we mogen niet klagen maar ik merk dat vooral man moeilijk om kan gaan met een huilende Twix (hij gaat dan heel veel zuchten en roepen "waarom huilt 'ie zoveel? Wat is er toch aan de hand?". En dat maakt het 'leren om Twix langzaam los te laten' voor mij niet makkelijker.
Ik geef er aan toe, pak Twix lekker bij me en probeer hem niet kosten wat kost in zijn bedje te leggen. Of moet ik dat juist wel doen??
lipbandje en tongriempje niet te kort? klinkt bekendquote:Op zondag 1 november 2015 20:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het vermoeden dat we hier ook spruw hebben. Sinds vandaag behoorlijk pijnlijk, alsof iemand met naalden in m'n borsten prikt.
Heb in ieder geval een melkblaar aan de rechterkantMorgen even met de LK bellen voor advies. Meneertje heeft zo'n klein zuinig mondje, lastig aanleggen.
Malteser geeft fvquote:Op zondag 1 november 2015 21:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html
gewoon aan toegeven!
Nee joh, lekker knuffelen! R valt bijna altijd op mij in slaap op de bank.quote:Op zondag 1 november 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
LuDann, wat een klus. Maar wel fijn om te weten waar de pijn vandaan kwam.
Mari, rottig dat L. weer zo verdrietig is. Alleen vandaag of alweer een paar dagen?
Hier een jongetje wat tussen 18.00 uur en 22.30 uur vaak onrustig is (krampjes?). Verder slaapt hij goed dus we mogen niet klagen maar ik merk dat vooral man moeilijk om kan gaan met een huilende Twix (hij gaat dan heel veel zuchten en roepen "waarom huilt 'ie zoveel? Wat is er toch aan de hand?". En dat maakt het 'leren om Twix langzaam los te laten' voor mij niet makkelijker.
Ik geef er aan toe, pak Twix lekker bij me en probeer hem niet kosten wat kost in zijn bedje te leggen. Of moet ik dat juist wel doen??
quote:Op zondag 1 november 2015 21:01 schreef Malteser het volgende:
LuDann, wat een klus. Maar wel fijn om te weten waar de pijn vandaan kwam.
Mari, rottig dat L. weer zo verdrietig is. Alleen vandaag of alweer een paar dagen?
Estrys, wat vervelend van de melkblaar. Hopelijk heeft de LK morgen goed advies voor je!
Ook met flesvoeding kan er geclusterd worden, Sjaak deed dat ook. Dan maakten we flesjes van 30/1 of 60/1 en dat was dan eventjes goed voor 45 minuten. Daarna wilde hij nog wat. En tussendoor ook veel knuffelenquote:Op zondag 1 november 2015 21:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Malteser geeft fv![]()
Lijkt me trouwens wel lastig op zulke momenten, aan de borst krijg ik m meestal wel vrij snel stil, zou niet weten hoe ik dat met fv zou moeten doen.
ook met flesvoeding kunnen kindjes clusteren.quote:
Nou, met een fles dus!quote:Op zondag 1 november 2015 21:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Malteser geeft fv![]()
Lijkt me trouwens wel lastig op zulke momenten, aan de borst krijg ik m meestal wel vrij snel stil, zou niet weten hoe ik dat met fv zou moeten doen.
Buh balen zeg, dat het weer zo ruk gaat!quote:Op zondag 1 november 2015 20:38 schreef Mariposas het volgende:
Wow wat een voorraad LuDann! Ik heb helaas nooit een goede voorraad kunnen kolven ivm baby permanent in de draagdoek.
Wel fijn dat je nu eindelijk pijnvrij kan voeden!
Hij is dinsdag 15 weken, LuDann. Het ging even beter maar nu dus weer echt ruk. Vandaag een luier vol, dacht dat het daarmee afgelopen was. Maar hij is nu ook weer ontroostbaar aan het gillen. Slaapt steeds niet langer dan een uur. En ik wilde nog wel vroeg naar bed vanavond.
dat laatste klinkt dan wel weer als krampjes.quote:Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef LuDann het volgende:
Hmm, misschien is het krijsuurtje hier ook wel clusteren. Ik leg altijd aan als ze gaat huilen (wat andere mensen soms maar raar vinden geloof ik, ik kreeg er een opmerking over bij het CB laatst, nota bene) maar tijdens het krijsuurtje helpt dat vaak niet en heeft ze liever de speen. En papa is ook prima, met speen. Dan is ze met veel sussen en doen en in beweging blijven wel rustig te krijgen (behalve als de speen eruit valt) en uiteindelijk valt ze in slaap.
Ze laat ook een hoop scheten erbij.
Dat weet ik, maar dan lijkt het me handiger om informatie te geven over fv-clusteren en niet over borstvoeding.quote:Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
ook met flesvoeding kunnen kindjes clusteren.
dat kon ik zo snel niet vinden, en idd. De essentie is hetzelfdequote:Op zondag 1 november 2015 21:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan lijkt het me handiger om informatie te geven over fv-clusteren en niet over borstvoeding.
Al begrijp ik dat het in essentie hetzelfde is.
Veel knuffelen, pink aanbieden, huid op huid contact. En om het half uur ongeveer een flesje van 30/1 of 60/1, met een zo klein mogelijke speen zodat het zo lang mogelijk duurt. Maar het is wel lastig!quote:Op zondag 1 november 2015 21:30 schreef Mariposas het volgende:
L lag tijdens het clusteren echt urenlang aan m'n borstdus vandaar dat ik me het maar moeilijk voor kan stellen met fles. Want flessen lurkt hij binnen 5 minuten leeg. Maar wellicht zou hij anders hebbengereageerd als hij geen borst was gewend.
Volgens de lactatiekundige die in de kraamweek mee keek niet. Ik had het bij de tweede ook overigens. Zelfde plek ook volgens mij.quote:Op zondag 1 november 2015 21:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
lipbandje en tongriempje niet te kort? klinkt bekend
Sowieso je gevoel volgen! Diep van binnen weet je namelijk hartstikke goed wat je moet doen, het is alleen niet altijd even makkelijk om daar aan toe te geven.quote:Op zondag 1 november 2015 22:59 schreef Malteser het volgende:
Dank voor alle tips! Mijn gevoel volgen dus en lekker bij me pakken en veel knuffelen.
Het komt altijd goed, maar misschien later dan je wilt.quote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef faptist het volgende:
Ha! Dankje lieve cactus.
Is ook zeker zo.
Ik heb gewoon even veel op m'n bordje, zoals de coach @work dat noemt.
Komt wel weer goed. Over een tijdje.
Btw.
Herkenbaar?
Ro slaapt niet meer goed in haar eigen bedje. Ik kon haar altijd half slapend weg leggen, eventjes om zich heen kijken, slaapz. Maar sinds een weekje of 2 is het gelijk klaar wakker na het weg leggen. Ook wordt ze na een tijdje weer wakker 3 en dan is het huilen. Zo'n verdrietige huil.
So sad.
Dus ik doe wat ik niet moet doen.. Haar in bed nemen en dan slaap ze gerust 6 uur. Maar om dat nou altijd te doen?
Zo voelde spruw hier, alsof naalden met weerhaakjes op en neer in mijn tepel werden gestoken. Je zag verder niets, gek genoeg. Slim om met de lk te bellen!quote:Op zondag 1 november 2015 20:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het vermoeden dat we hier ook spruw hebben. Sinds vandaag behoorlijk pijnlijk, alsof iemand met naalden in m'n borsten prikt.
Heb in ieder geval een melkblaar aan de rechterkantMorgen even met de LK bellen voor advies. Meneertje heeft zo'n klein zuinig mondje, lastig aanleggen.
Het was niet te harden vannacht, zo'n pijn linksquote:Op maandag 2 november 2015 07:16 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zo voelde spruw hier, alsof naalden met weerhaakjes op en neer in mijn tepel werden gestoken. Je zag verder niets, gek genoeg. Slim om met de lk te bellen!
Ik heb er wel eentje, een grijzequote:Op maandag 2 november 2015 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat klinkt zo liefdevol dad!
![]()
Ik ben al sinds de voeding van 5 uur wakker. In bed liggen is grote onrust, op mij borst liggen is grote onrust. Het enige wat goed is is op mijn benen liggen terwijl ik zit. Ik ga eens opzoek naar een inbakerdoek, er zit zoveel onrust in dat kleine lijfje, hij wordt steeds wakker van zichzelf. Iemand die een pacco doek wil verkopen?
ik heb een lichtblauw. G.vindt die niet fijnquote:Op maandag 2 november 2015 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat klinkt zo liefdevol dad!
![]()
Ik ben al sinds de voeding van 5 uur wakker. In bed liggen is grote onrust, op mij borst liggen is grote onrust. Het enige wat goed is is op mijn benen liggen terwijl ik zit. Ik ga eens opzoek naar een inbakerdoek, er zit zoveel onrust in dat kleine lijfje, hij wordt steeds wakker van zichzelf. Iemand die een pacco doek wil verkopen?
Nu wil hij vanmiddag onderzoek doen.quote:
Onderzoek doenquote:Op maandag 2 november 2015 09:57 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nu wil hij vanmiddag onderzoek doen.
Hij wil gewoon voelen zegt mijn man
Voelen en kijken denk ik zoquote:Op maandag 2 november 2015 09:59 schreef pinquit het volgende:
[..]
Onderzoek doenWat gaat hij doen dan?
eens met je man
Ik was er al bang voor want als je zelf met een diagnose komt is het volgens hen altijd wat anders.quote:Op maandag 2 november 2015 10:08 schreef Fuente het volgende:
Ik vind het klinken als spruw! Borstontsteking heb ik geen ervaring mee. Jammer dat hij zo lastig doet!
Ik dacht dat je bij een BO koorts moet hebben. Verder doet dat (bij mij) meer zeer dan alleen je tepel: de pijn straalt echt door naar de plek waar de ontsteking zit, en soms doet gewoon de hele borst pijn.quote:Op maandag 2 november 2015 10:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Voelen en kijken denk ik zo![]()
Volgens mij is de beste man homo
Hoe voelt een borstontsteking? Zou ik dan mezelf niet wat meer belabberd voelen?
Wat was het advies? En wat had t cb te zeggen over dr afbuigende lijntje?quote:Op maandag 2 november 2015 10:15 schreef Krisvc het volgende:
Bij een ontsteking komen ontstekingsklachten kijken lijkt me. Rood, warm, koorts.
Wij zijn net terug van het CB. Mijn kind volgt niet meer d'r +2 lijn, nog maar +1,5. Ze krijgt vast niet genoeg binnen.![]()
6,9 kilo en 2 prikken rijker zijn we. Geluisterd naar advies over bijvoeding en ik ga er nog eens over nadenken. Niet omdat ze niet genoeg binnen krijgt, maar wel om eten te gaan ontdekken zonder dat ze daar meteen voedingsstoffen uit haalt.
Ik heb dat pas gedaan toen ze zelf haar hoofd goed van links naar rechts kon leggen. Volgens mij was dat toen met een week of zes of zo. Dat dat ga ik nu weer doen denk ik. Het is wel duidelijk dat hij een buikslaper is.quote:Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen?ofzo
Sjaak slaapt al sinds hij een paar weken oud is op zijn buik. Zorg dat je kind niet te warm wordt, want als ze op de buik liggen, kunnen ze de warmte minder goed afdrijven las ik.quote:Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen?ofzo
Je kunt nog een Aerosleep kopen, maar de werking daarvan is niet bewezen las ik ook weer.quote:Op maandag 2 november 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk
Als hij zelf goed zijn hoofd opzij kan leggen dan denk ik ook niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen.quote:Op maandag 2 november 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk
Mjah, N. kon het al vanaf haar geboorte, en nu (3 mnd.) kan ze haar hoofd wel 5 min verticaal omhoog houden. Tenminste als ze op haar armen leunt, als ze met haar armen plat ligt komt ze niet zo ver en houdt ze het niet zo lang vol.quote:Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:
Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
Kunnen en doen zijn twee verschillende dingen. Ik heb foto's van dat O net 1,5e week oud is en op z'n buik liggend rustig rondkijkt met z'n hoofd helemaal omhoog, maar als ik hem nu op z'n buik op de grond of in de box leg is het hard huilen en zichzelf ondersnotteren of spugen. Hij weigert om het te laten zien of te oefenen.quote:Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:
Er moet ook een soort matje op de markt zijn die de adembeweging registreert. Als de ademhaling stopt gaat er een alarm af. Misschien wat voor jullie?
Ik zou het alsnog doodeng vinden.
Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?quote:Op maandag 2 november 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Lieve schat, wat jij verlangt (voor jezelf en Twix) is het belangrijkst. Hij is nog zo ontzettend klein en heeft zijn mama echt nog hard nodig. Dat huilen 's avonds wordt vanzelf minder. Kijk naar zijn verlangens en ga daar lekker in mee. Afgeven komt ooit vanzelf wel, of niet en dat is dan maar lekker zo.quote:
Herkenbaar.quote:Op maandag 2 november 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
Ook mooi die klachten die ik heb: ik vind het klinken als spruw, Jullie vinden het klinken als spruw, de verloskundige vond het klinken als spruw dus moest ik de huisarts bellen: die vindt het klinken als een borstontsteking.![]()
Ga toch weg man. Ik herken bijna geen symptoom van borstontsteking en alle klachten komen overeen met spruw
Ik moest lachen. Mental image.quote:Op maandag 2 november 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
L wordt ook helemaal para als je 'm op z'n buik legt. Net zo'n schildpad of pissebed, maar dan andersom.
S nachts is t ook geen probleem want lig ik naast m idd. Overdag in zn bed boven vind ik wel wat enger, maar ik ga niet elke 5 mins kijken. Eerder elke 15quote:Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?
E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.
Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
quote:Op maandag 2 november 2015 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
mn baby ligt te slapen, en nu zit ik foto's van m'n baby te kijken...
Dat we beiden behandeld moeten worden niet, maar dat dat advies direct van een LK afkwam die ik daarover gesproken had is niet waar. Of althans, ik heb het daar wel eens over gehad met een LK maar niet net voordat ik de huisarts sprak.quote:Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:
Je moet bij spruw ook beiden behandeld worden i.v.m. kruisbesmetting dus dat was geen eens een leugen, LuDann
Dit. En ik ga het nog een keer zeggen: er is geen duidelijk verband gelegd tussen wiegedood en buikslapen, ik vind het zo jammer dat iedereen zo angstig is want vrijwel alle kindjes slapen beter op hun buik (want dat voelt veiliger).quote:Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?
E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.
Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
quote:Op maandag 2 november 2015 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
mn baby ligt te slapen, en nu zit ik foto's van m'n baby te kijken...
Neuh komt vast goed. Zorgen voor goed geventileerde slaapkamer en letten op warmtestuwing. Maar dat doe je met rugslapen ook dus in die zin zou ik niet verwachten dat je heel veel meer kunt/moet doen.quote:Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef pinquit het volgende:
[..]
S nachts is t ook geen probleem want lig ik naast m idd. Overdag in zn bed boven vind ik wel wat enger, maar ik ga niet elke 5 mins kijken. Eerder elke 15zo vaak slaapt hij nog niet boven, dus t is meestal onder toezicht.
Verder vind ik speciale matrasjes ook weer onzin. M.a.w. komt goed![]()
Vroeg me alleen af of er nog dingen zijn waar ik extra op kan letten of rekejjng mee kan houden, maar ik geloof dat het allemaal al zo veilig mogelijk gaat
Ik moest er ook toestemming voor geven.quote:Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef pinquit het volgende:
Waaromn wordt buikslapen dan zo erg afgeraden? LuDann moest zelfs een verklaring tekenen op het KDV
Er is een hele set maatregelen tegelijkertijd ingevoerd om wiegendood tegen te gaan. oa buikslapen afraden maar ook zaken als bedjes kort opmaken, geen dekbedjes en nadruk op antirook beleid. Die set van maatregelen heeft geleid tot een enorme daling van gevallen wiegendood. Helaas is somehow op ene of andere manier rugligging hetgeen wat blijft hangen bij zowel ouders als zorgverleners. Mijn gok is vooral omdat mensen het zien als een minimale interventie die geen moeite kost. Moeders die AD hebben gebruikt tijdens de zw.schap lopen ook een hoger risico bijv maarja die dingen gebruik je meestal niet voor niks. Net als roken, het blijft een verslaving.quote:Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef pinquit het volgende:
Waaromn wordt buikslapen dan zo erg afgeraden? LuDann moest zelfs een verklaring tekenen op het KDV
Toen in de jaren 70 ergens het advies werd om de baby's op de rug te leggen, nam het aantal gevallen van wiegedood af. Dus er lijkt wel een verband te zijn. Dat advies ging echter samen met nog wat andere adviezen (geen dekbedje meer gebruiken bijvoorbeeld) en een verandering in leefgewoonten (mensen roken minder vaak) die ook te linken zijn aan een daling in het aantal gevallen van wiegedood. Dus ja, ik zou niet zeggen dat er helemaal geen verband is, maar zoals Mignonne zei, het komt erg weinig voor. Dus je zou aan de ene kant kunnen zeggen dat dat advies overdreven is. Aan de andere kant is het natuurlijk een goed uitgangspunt, het op de rug leggen. Als dat dan niet lukt zou er echter niet zo krampachtig om moeten worden gegaan met dat advies, naar mijn mening.quote:Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef pinquit het volgende:
Dat is dan ook het enige symptoom van spruw wat we niet hebbenquote:Op maandag 2 november 2015 12:41 schreef kazy het volgende:
Estrys wat een eigenwijze assistente en arts! Hier belde ik juist voor een afspraak omdat ik twijfelde over spruw. Ik vertelde van de witte tong bij M. en dat ik het niet weg kreeg. Vervolgens mocht ik niet langskomen want 'zo te horen is het inderdaad spruw'. Ze had wel overlegd met de arts en er werd een recept uitgeschreven.
Die behandelen alleen de buitenkant en de vk vond het klinken alsof het ook van binnenuit kwam vandaar dat ze me naar de huisarts stuurdequote:Op maandag 2 november 2015 13:50 schreef kazy het volgende:
LK bellen lijkt mij een goede Estrys! Kun je zelf anders niet vast gaan smeren met miconazolzalf? (Da's gewoon te koop bij de drogist toch?) Moet je de arts alleen nog zover krijgen om A. ook te laten behandelen.
Of zijn de crèmes uit de reguliere winkel anders dan die de apotheek zou voorschrijven?
Het zal toch wel een andere samenstelling of dosering hebben die de huisarts op recept geven. Dat is meestal het verschil tussen vrij verkrijgbaar en Op recept.quote:Op maandag 2 november 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Jager, wat een dropje!
Estrys, dat is wel de zalf die ik voorgeschreven heb gekregen tegen spruw. Tenzij er naast spruw ook sprake is van een bacteriële ontsteking is dat (en dan de behandeling van baby) voldoende.
Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt! Hopelijk kan een lk nog een overtuigend second (of euhm ..third/fourth?) opinion geven. Die pijn is ook niks..quote:Op maandag 2 november 2015 14:16 schreef Estrys het volgende:
Het voelt wel weer als iets met een kluitje en het riet in gestuurd worden. Want toen ik vroeg naar de pijn bij het voeden praatte hij er eigenlijk overheen
Volgens mij is de miconazol die vrij verkrijgbaar is gewoon dezelfde als die de arts voorschrijft. Ik moest het ook zelf betalen. Maar goed, de Nystatine is niet vrij verkrijgbaar en daarnaast is het natuurlijk fijner om niet het gevoel te hebben zelf wat aan te moeten klungelen maar het gewoon van een arts op voorschrift te krijgen.quote:Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het zal toch wel een andere samenstelling of dosering hebben die de huisarts op recept geven. Dat is meestal het verschil tussen vrij verkrijgbaar en Op recept.
Nee, de micanozol bij de Kruidvat bijvoorbeeld is precies hetzelfde. Bij sommige medicijnen die vrij verkrijgbaar zijn, is dat alleen tot een bepaalde dosering. Bij de micanozol die de arts voorschrijft is dat niet zo. Mijn huisarts zei zelf al, beter koop je het bij de Kruidvat/Etos/Trekpleister en ben je goedkoper uit.quote:Op maandag 2 november 2015 14:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het zal toch wel een andere samenstelling of dosering hebben die de huisarts op recept geven. Dat is meestal het verschil tussen vrij verkrijgbaar en Op recept.
Onbehandelde spruw was bij mij uiteindelijk de druppel voor mijn bv-periodequote:Op maandag 2 november 2015 13:44 schreef Estrys het volgende:
Zo nou bezoekje huisarts.
Het goede nieuws: het is geen borstontsteking.
No shit sherlock
Maar spruw vond hij ook geen aanwijzingen voor. Hij denkt zelf dat het verandering in voedingspatroon (stoppen met kolven) meer stuwing op heeft geleverd. Als het met paar dagen niet minder is weer bellen. Voor nu dus op m'n tanden bijten bij het voeden dus? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? LK bellen denk ik maar. Ik zal het trouwens even overhevelen naar het bv topic straks
Kun je niet terugbellen en zeggen dat het toch echt niet gaat met de pijn? En misschien vragen of je de behandeling met spruw even 48 uur mag proberen om te zien of het helpt?quote:Op maandag 2 november 2015 15:43 schreef Estrys het volgende:
Nystatine had de vk het over ja. Ik baal er gewoon van dat hij niet inging op mijn vraag over de pijn. En dat ik me weg laat sturen met het 'kijk het nog maar even aan'. Het links aanleggen moet nu echt uit mijn tenen komen zeg maar. Stuk hout tussen mijn tanden en doorbijten. En dan komt het moment dat je er enorm tegen voeden op gaat zien.
Lieverd, bel anders gewoon nog eens op en geef aan dat je het er niet mee eens bent en dat je toch graag nystatine wil om te zien of de klachten daarmee verbeteren. Wellicht is je huisarts zich van geen kwaad bewust, maar bedenk je ook dat de meeste huisartsen maar weinig met bv problemen te maken hebben.quote:Op maandag 2 november 2015 15:43 schreef Estrys het volgende:
Nystatine had de vk het over ja. Ik baal er gewoon van dat hij niet inging op mijn vraag over de pijn. En dat ik me weg laat sturen met het 'kijk het nog maar even aan'. Het links aanleggen moet nu echt uit mijn tenen komen zeg maar. Stuk hout tussen mijn tanden en doorbijten. En dan komt het moment dat je er enorm tegen voeden op gaat zien.
alleen in de draagzak, anders valt ze niet in slaap. En als je haar dan weglegt is ze meteen weer wakker.quote:Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:
Wat naar Dot. Wilde je huisarts niet meewerken?
Hoe slaapt ze overdag, Saskia? Leggen jullie haar dan wakker weg in het eigen bedje of hoe gaat dat?
Heb je haar wel eens op haar buik geprobeerd te leggen? En anders zou je man het dan misschien kunnen proberen op die manier 's nachts. In de draagzak en dan slapen wegleggen.quote:Op maandag 2 november 2015 15:49 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
alleen in de draagzak, anders valt ze niet in slaap. En als je haar dan weglegt is ze meteen weer wakker.
Ik ga het even laten bezinken vanavond en dan morgenochtend bellen. Het zit mequote:Op maandag 2 november 2015 15:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lieverd, bel anders gewoon nog eens op en geef aan dat je het er niet mee eens bent en dat je toch graag nystatine wil om te zien of de klachten daarmee verbeteren. Wellicht is je huisarts zich van geen kwaad bewust, maar bedenk je ook dat de meeste huisartsen maar weinig met bv problemen te maken hebben.
Of laat M. anders bellen, je kan gewoon vragen om telefonisch te overleggen met de huisarts, dat hoeft niet via de assistente zeg maar.
We hebben wel behandeling gekregen, maar hij zei dat ik de nystatine ook bij mij moest smeren en Stip het er dan af moest sabbelen. Sja, en als hij daarna dan begon te drinken kwam het allemaal weer gewoon terug.quote:Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:
Wat naar Dot. Wilde je huisarts niet meewerken?
Hoe slaapt ze overdag, Saskia? Leggen jullie haar dan wakker weg in het eigen bedje of hoe gaat dat?
Die pijn herken ik heel erg. Misschien even kolven om je borst rust te gunnen? Ik kreeg toen trouwens pas een wit uitgeslagen tepel, heel overduidelijk dus spruw.quote:Op maandag 2 november 2015 15:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga het even laten bezinken vanavond en dan morgenochtend bellen. Het zit me
nu te hoog. Man man, ik lig echt altijd in de clinch met die mensen daar![]()
En ik ga zo de vk maar weer bellen om te vragen wanneer hun LK dienst heeft.
Morgenochtend naar het weeguurtje op het cb. Eens kijken of meneer een beetje wil groeien op alleen borst en zonder gekolfde bijvoeding.
Net voor het eerst de oudste van school gehaald met zijn broertje samen. Wat is hij toch trots
Alleen Kolven en dat dan in flesje geven?quote:Op maandag 2 november 2015 16:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die pijn herken ik heel erg. Misschien even kolven om je borst rust te gunnen? Ik kreeg toen trouwens pas een wit uitgeslagen tepel, heel overduidelijk dus spruw.
Als het teveel pijn doet bedoel ik, maar ik ben het met je eens dat het wel werkbaar moet zijn. Maar ik vond voor mezelf spruw echt zo pijnlijk en irritant dat dat net hetgene was waardoor mijn emmer vol was dat ik dat niemand gunquote:Op maandag 2 november 2015 16:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Alleen Kolven en dat dan in flesje geven?
Tot zaterdag heb ik na iedere voeding gekolfd en bijgevoed in een flesje. Ik ben dat het weekend af gaan bouwen omdat het gewoon niet haalbaar is met drie kinderen 7x 1,5 uur met een voeding bezig te zijn. Dan ga ik bijvoorbeeld om 7 uur voeden moet ik zorgen dat voor die tijd de kinderen en ikzelf kant en klaar zijn om om 8:15 naar school te gaan. Alles leuk en aardig, ik wil best borstvoeding geven maar ik moet wel realistisch blijven.
Je kan een vaste structuur gaan aanhouden. Wakker - voeden - knuffelen - zelf spelen - bij eerste slaapsignalen naar bed en dan weer hetzelfde. Als ze dan al snel wakker wordt dan kan je het voeden even laten bijvoorbeeld. Misschien is het boek (daar komt ie weer) 'lekker slapen zonder huilen' of 'baby in een droomritme' iets voor je. Ik geloof dat ze op deze leeftijd ongeveer een uurtje wakker 'kunnen blijven'quote:Op maandag 2 november 2015 16:25 schreef SaskiaR het volgende:
En in opvolging op mijn vraag van net: hoe vaak slapen jullie baby's overdag? N. is nu 3 maanden, maar overdag slaapt ze alleen als we haar in de draagzak doen. Vaak komt ons dat niet uit, dus is ze dan vaak 5-6 uur achter elkaar wakker. Maar als we haar wel in de draagzak doen, slaapt ze de hele dag door en moeten we haar wakker maken voor een voeding.
Hoe doen jullie dat? Voeden en dan meteen weer in bed leggen? Of wacht je tot jullie kind er moe uitziet en leg je haar dan in bed? Of heb je vaste slaaptijden?
Ik geloof dat N. dat wel langer volhoudt hoor! Als we haar wakker laten begint ze pas na 2 uur of meer echt signalen van vermoeidheid te tonen.quote:Op maandag 2 november 2015 16:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik geloof dat ze op deze leeftijd ongeveer een uurtje wakker 'kunnen blijven'
Dat dacht ik ook altijd. Maar toen ik eenmaal meer structuur in de dag had merkte ik echt dat na de genoemde tijd ze heel rustig ging slapen, ze ging toen zelfs beter slapen dan als ik ging wachten tot ze echt slaapsignalen ging geven. Maargoed, het is maar een richtlijn he, elk kind is andersquote:Op maandag 2 november 2015 16:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik geloof dat N. dat wel langer volhoudt hoor! Als we haar wakker laten begint ze pas na 2 uur of meer echt signalen van vermoeidheid te tonen.
Ik ga die boeken eens lezen!
quote:Op maandag 2 november 2015 17:06 schreef Jagärtrut het volgende:
. Oh, ik Greer hem de borst voordat ik hem in breed leeft.
Ja.quote:
Oh echt? Ik ga eens kijken, want die zalf is niet bepaald tepel vriendelijk!quote:Op maandag 2 november 2015 17:07 schreef Morretje het volgende:
Estrys, gentiaan violet is ook weer verkrijgbaar bij.Eurolac!
Hier is 't huilen, voeden, huilen, voeden, huilen, voeden, slapen, huilen, voeden, huilen, voeden.. enz.quote:Op maandag 2 november 2015 17:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Spelen? Op de leeftijd van drie maanden dan zeker?
Hier is t slapen, verschonen, voeden, slapen. Soms wil hij niet direct dan kijkt hij voor zich uit en moppert hij. Maar veel meer is t nog niet, of leg ik m te snel weer in zijn bed?
Draagdoek vindt hij trouwens wel fijn maar niet te lang. Zal wel aan mij liggen, ik sta gelijk aan melk. Bij mijn man slaapt hij wel fijn door in de draagzak
Jup! En ook een olie geloof ik, die ze samenstelde toen gv er even niet was.quote:Op maandag 2 november 2015 17:12 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja.![]()
[..]
Oh echt? Ik ga eens kijken, want die zalf is niet bepaald tepel vriendelijk!
Ik ga me eens een beetje inlezen op dat spul. En eventueel mijn man overtuigen.quote:Op maandag 2 november 2015 17:16 schreef Morretje het volgende:
[..]
Jup! En ook een olie geloof ik, die ze samenstelde toen gv er even niet was.
Ai.. Ik ben liever een zombie dan Herman Brusselmans.quote:Op maandag 2 november 2015 17:16 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hier is 't huilen, voeden, huilen, voeden, huilen, voeden, slapen, huilen, voeden, huilen, voeden.. enz.![]()
allemachtig ik zie er werkelijk waar uit als een zombie of als Herman Brusselmans aldus een vriendin
![]()
![]()
Draagdoek is hier fijn tot hij wakker wordt, maar meestal slaapt ie er flink in! Alleen het knopen vindt ie nu echt gruwelijk, icm krampjes of een ander naar ietsje
Ik vraag me dan altijd af.. Kent Angelina Jolie ook dit soort momenten..quote:Op maandag 2 november 2015 17:37 schreef Estrys het volgende:
Herman Brusselmans![]()
ik bijt op een spuugdoek en jank de hele boel bij elkaar deze voeding. En de kinderen slaan elkaar de hersens in om een loopfiets. Ik had me dit toch anders voorgesteld
Ik denk dat geen arts dat soort mensen naar huis stuurt met een ''kijk het nog maar even aan.''quote:Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af.. Kent Angelina Jolie ook dit soort momenten..
Die heeft vast ook haar Herman Brusselmans momenten. Dat moetquote:Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af.. Kent Angelina Jolie ook dit soort momenten..
Nee, bij mij zag je echt niets, maar pijn dat het deed! Ik gilde het uit, en op zijn ergst vond ik het erger dan weeën. 1,5 smeren met zo'n crèmetje en het was volledig pijnloosquote:Op maandag 2 november 2015 07:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het was niet te harden vannacht, zo'n pijn linksA. is ook heel onrustig aan die kant. Steeds loslaten, met zijn hoofd schudden en een soort van grommende geluiden maken. Het kan bijna niet missen denk ik. Dat moet haast wel Spruw zijn. Je ziet verder inderdaad niks. Maar dat hoeft niet perse geloof ik.
Spelen kan je breed zien natuurlijkquote:Op maandag 2 november 2015 17:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Spelen? Op de leeftijd van drie maanden dan zeker?
Hier is t slapen, verschonen, voeden, slapen. Soms wil hij niet direct dan kijkt hij voor zich uit en moppert hij. Maar veel meer is t nog niet, of leg ik m te snel weer in zijn bed?
Draagdoek vindt hij trouwens wel fijn maar niet te lang. Zal wel aan mij liggen, ik sta gelijk aan melk. Bij mijn man slaapt hij wel fijn door in de draagzak
Dat stadium bereik ik ongeveer over twee dagen denk ik.quote:Op maandag 2 november 2015 18:24 schreef pinquit het volgende:
Maar wat doe je dan? "Ik eis medicatie!"? Dat lijkt me zo moeilijk :'D
Hahaquote:Op maandag 2 november 2015 18:24 schreef pinquit het volgende:
Maar wat doe je dan? "Ik eis medicatie!"? Dat lijkt me zo moeilijk :'D
Misschien kunnen we beter een delegatie van hier sturen. En Herman Brusselmansquote:Op maandag 2 november 2015 18:46 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou man vanavond naar de huisarts sturen met hooivork, fakkel en een aantal vrienden Estrys
quote:Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef Cholula het volgende:
Is nystanine (of iets in die trant) ook zonder recept te verkrijgen?
En inderdaad fakkels, Herman en boze moeders naar de huisarts sturen.
Ik ging vandaag met een rotgevoel weg bij het kdv. Bij binnenkomst zat Frits op de arm van één van de leidsters en begon van oor tot oor te lachen zodra hij mij zag.![]()
Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen.
---Moelijk als een baby zichzelf niet kan vermaken? Haha, deze dame moet een andere baan. Het is doodnormaal dat baby's zichzelf niet (lang) kunnen vermaken.
![]()
Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we hem dragen en dat hij daarom te gehecht is aan ons.
Kan dat, te gehecht zijn?
---Nee. Niet op deze jonge leeftijd. Of eigenlijk nooit niet, al zou je van oudere kinderen kunnen verwachten dat ze er mee om kunnen gaan.
Is het vreemd dat ik van het kdv verwacht dat ze ook om kunnen gaan met baby's die wat meer aandacht nodig hebben?
---Ook nee. Dat hoort bij hun werk. Ik vind het niet netjes om een kind "moeilijk" te noemen.
Het was de eerste keer dat ik dit zo hoorde en dat het als probleem gepresenteerd werd, ik kreeg echt het gevoel dat ze mij een falende moeder vond.
---Ze is zelf een falende pedagogisch medewerker. SorryMaar was er dáár gebeurt hebben zíj verantwoordelijkeheid voor. Dan moeten ze hem maar vermaken. Je kan zulke mini's echt nog niet leren spelen, ofzo. Laat staan zelfstandig.
Serieus wat een bullshit... wat is dat toch met kdv's de laatste tijd...quote:Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef Cholula het volgende:
Ik ging vandaag met een rotgevoel weg bij het kdv. Bij binnenkomst zat Frits op de arm van één van de leidsters en begon van oor tot oor te lachen zodra hij mij zag.![]()
Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen.![]()
Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we hem dragen en dat hij daarom te gehecht is aan ons.
Is het vreemd dat ik van het kdv verwacht dat ze ook om kunnen gaan met baby's die wat meer aandacht nodig hebben?
Het was de eerste keer dat ik dit zo hoorde en dat het als probleem gepresenteerd werd, ik kreeg echt het gevoel dat ze mij een falende moeder vond.
Doen we! Er is wel markt voor denk ikquote:Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wederom wat Roomsnoes zegt...
Zeg snoes, als jij nou terug naar Nl komt, dan starten we ons eigen kdv.
Ik geloof het ookquote:Op maandag 2 november 2015 19:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Doen we! Er is wel markt voor denk ik
Wat een achterlijke onzinquote:Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef Cholula het volgende:
Vervolgens vertelt de leidster dat ze hem zo moeilijk vindt, dat hij zichzelf niet kan vermaken en we geluk hadden dat hij wel veel had geslapen want anders hadden we hem eerder op moeten halen.![]()
Hapt hij wel goed aan? Nadat J. Z'n tongriempje geknipt was en hij eindelijk kon zuigen aan de borst ging ik ook totaal door de grond bij het voedenquote:Op maandag 2 november 2015 17:37 schreef Estrys het volgende:
Herman Brusselmans![]()
ik bijt op een spuugdoek en jank de hele boel bij elkaar deze voeding. En de kinderen slaan elkaar de hersens in om een loopfiets. Ik had me dit toch anders voorgesteld
quote:Op zondag 1 november 2015 21:24 schreef Risu het volgende:
Ik heb voor Y een pietenpetje bij de appie gehaald. 3 euro geloof ik. Is met elastiek. Ik pas hem ook, en zij trekt hem alleen van haar hoofd als ze de veer ineens ziet hangen, dus die hang ik aan de achterkant. Staat schattig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |