abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157276735
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157277007
Wilde nog even reageren op deze:

quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan nog, ik denk altijd maar zo: het ergste wat er kan gebeuren als we I bij ons in bed nemen, is dat hij leert dat we er voor hem zijn als hij ons nodig heeft. Kan ik mee leven. O+.
Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"

Ik: "Maar dat ik er even naartoe ga, wil niet meteen zeggen dat mijn baby niet hoeft te slapen / dat ik 'r meteen uit bed vis / dat ze d'r zin krijgt / dat zij de dienst uitmaakt ofzo hè?" Dat idee krijg ik namelijk vaak, dat mensen dat denken...

Hij: "Ja, maar daar leer je je kind dus mee dat als ze huilen, dat er dan altijd wel iemand naar ze toe komt!"

Ik: "Uhm ja, dat is ook wel iets wat ik ze mee wil geven eigenlijk...dat er altijd iemand voor ze is als ze ergens om moeten huilen. Als baby, maar ook later. Wat is er dan precies slecht aan om je kind dat te leren?"

Nog nooit iemand zo letterlijk met z'n bek vol tanden gezien! :D
pi_157277210
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:33 schreef twist02 het volgende:
Wilde nog even reageren op deze:

[..]

Laatst kwam op een verjaardag de befaamde laten-huilen-discussie weer eens voorbij. Zegt iemand op een gegeven moment: "Ja maar dat is dus echt niet goed wat je kinderen dan leert hè?"

Ik: "Maar dat ik er even naartoe ga, wil niet meteen zeggen dat mijn baby niet hoeft te slapen / dat ik 'r meteen uit bed vis / dat ze d'r zin krijgt / dat zij de dienst uitmaakt ofzo hè?" Dat idee krijg ik namelijk vaak, dat mensen dat denken...

Hij: "Ja, maar daar leer je je kind dus mee dat als ze huilen, dat er dan altijd wel iemand naar ze toe komt!"

Ik: "Uhm ja, dat is ook wel iets wat ik ze mee wil geven eigenlijk...dat er altijd iemand voor ze is als ze ergens om moeten huilen. Als baby, maar ook later. Wat is er dan precies slecht aan om je kind dat te leren?"

Nog nooit iemand zo letterlijk met z'n bek vol tanden gezien! :D
Bijzonder is dat, dat mensen bang zijn dat je je kind iets verkeerds mee heeft als je hem/haar troost of aandacht geeft.
pi_157277297
Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik ga het zeker terugkoppelen naar het kdv.

Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
O+
pi_157277749
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:

Mijn man vroeg direct of ik het ook op 'dat forum' ging voorleggen, want 'daar zitten allemaal vrouwen die zich inlezen en dan zeggen ze wel of we er op een andere manier naar kunnen/moeten kijken.'
O+
Hahaha O+ volgens mij zitten hier zelfs wat psychologen* / pedagogen / etc. Mocht-ie gevoelig zijn voor titels ;)
*Minimaal eentje :P
pi_157277818
Pedagoog represent! :D

Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hier :D Maar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
pi_157277951
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:

Wel tof dat ie zoveel waarde hecht aan al die tantes hier :D Maar serieus, ik leer hier zo veel over van alles en nog wat. Het heeft me echt een veel bewustere en ook meer relaxede moeder gemaakt.
+1 op het leren hier trouwens! Kennis overdracht is geweldig, maar praktijk ervaringen zijn goud waard! ^O^
pi_157278020
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:57 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hahaha O+ volgens mij zitten hier zelfs wat psychologen* / pedagogen / etc. Mocht-ie gevoelig zijn voor titels ;)
*Minimaal eentje :P
Pedagoog present :+
S. 2014
J. 2016
pi_157278029
^^ dat dus!

Ik kwam hier pas toen J. al 9 maanden was. Had ik OUD toen maar eerder ontdekt, had me zo veel twijfels en onzekerheden gescheeld (en misschien ook wel wat huilbuien en wanhopige avonden...)
pi_157278177
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:

Dit! Ik voel me als moeder nu echt superrelaxt. Ik heb hier echt geleerd mijn eigen gevoel te volgen en dat voelt zo goed. O+ N. is het vrolijkste kindje ooit, dus we zullen wel iets goed doen. :D
pi_157278293
+1 op ervaringen en leren en geruststellen hier

Maar toch, ondanks dat ik het al zo vaak gelezen heb zit ik zelf ook gewoon in de 'alle-ballen-in-de-lucht-willen-houden-mijn-collegas-moeten-me-nog-wel-goed-vinden-mijn-baby-moet-van-me-houden-het-kolven-moet-goed-gaan-en-ik-heb-ondanks-hard-werken-voor-dat-alles-het-gevoel-dat-ik-achter-de-feiten-aan-loop-stress' :')

Gelukkig is M wel O+ O+ Het is echt m'n werk wat ik aan de ene kant leuker vind dan ooit en aan de andere kant voel ik constant de druk dat alles moet lukken. Kolven gaat ook prut op het moment.. Ik voel me ergens toch schuldig.
pi_157278366
:) O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157278912
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:44 schreef Cholula het volgende:

O+
Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was ( :P ), maar ik kan dan gewoon aangeven dat ik dat niet wil en dan is alles prima verder; ze respecteren de ouders volledig. En ze hadden in de tijd dat mijn kind bij die groep zat een heel lieve stagiaire ook, die op een gegeven moment anderhalf uur met I in haar armen zat 'omdat ze zo lief bij me in slaap was gevallen en ik haar niet wakker wilde maken'. Nouja, even een verhaaltje om aan te geven dat er ook veel wel goede kdv-leidsters zijn (naast GM en Room enzo :+ ).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 2 november 2015 @ 22:11:33 #14
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157280216
Hier ook een regulier kdv.
Ro leert daar juist goed eten. Ik zie elke dag weer dingen staan waarvan ik denk.. Hoe komen jullie erop.
Zoete aardappel en pompoen enzo. Dat soort dingen eet ik dus echt nooit, maar ro blijkt er gek op te zijn.
Overigens zijn er bij ons 6 leidsters. 2 vind ik maar mwah, maar de rest is echt suuuuuuper. Liedjes zingen, wiegen en veel knuffelen. Heb echt het idee dat ze ro de allerliefste baby vinden en dat is zó fijn. Het zal vast bij elke ouder zo gaan, maar dat negeer ik even :')

Ik heb me vandaag ziekgemeld en dat kostte me zo veel moeite, maar ik heb doorgezet en fok. Ben er zo blij mee.
Heb vandaag gewoon een dutje gedaan en voelde me een heel nieuw mens erna. Jammer dat daarna weer koppijn kwam, maar dat gaat morgen vast weer beter :).
Merk dat ik erg gespannen ben dus dat moet er gewoon even uit.

Gisteren klaagde ik over het niet meer doorslapen en steeds wakker worden. dus van het kud slapen gebruik gemaakt en haar in de nieuwe (grooooooote) ledikant gelegd met voedingskussen bij de beentjes. Instant Zzzz. O+
Dag familie wieg :'(
Je stond zo leuk in m'n slaapkamer.. Het idee was zo bijzonder en nu is hij weg. Nieuwe fase. Pff.
:'(
pi_157280288
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 21:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik wil ook nog even aanvullen dat je echt niet meteen naar een antroposofisch kdv hoeft als je het anders wilt. Wij zitten bij een heel normale 'recht-toe-rechtaan' kdv. Maar de leidsters van de babygroep zijn echte schatten die heel erg gek op de baby's zijn. En tja, dan gaven ze mijn baby met 10 maanden hagelslag als beleg op brood, waar ik even verbaasd over was ( :P ), maar ik kan dan gewoon aangeven dat ik dat niet wil en dan is alles prima verder; ze respecteren de ouders volledig. En ze hadden in de tijd dat mijn kind bij die groep zat een heel lieve stagiaire ook, die op een gegeven moment anderhalf uur met I in haar armen zat 'omdat ze zo lief bij me in slaap was gevallen en ik haar niet wakker wilde maken'. Nouja, even een verhaaltje om aan te geven dat er ook veel wel goede kdv-leidsters zijn (naast GM en Room enzo :+ ).
Dat precies. :)

En over dat laten huilen verschillen een kennis/vriendin (iets half ertussen in of zo) zo verschrikkelijk van mening. Zij vertelt altijd heel trots dat haar zoontje haar al met zes weken manipuleerde. Want hij huilde in zn bedje, zij kwam, hij stopte en begon te lachen, en zodra ze weg liep begon ie weer te huilen. 'Oh maar wacht eens mannetje', had ze toen gedacht. 'Ik heb jou door, hier tuin ik niet in!' En ze heeft m laten huilen omdat ie haar bespeelde.

Het komt gewoon niet in dr op dat ie gewoon oprecht blij was als ze bij m was en oprecht verdrietig als ze weer weg ging.

;(
pi_157280429
Wat een belachelijke opmerking van die leidster Cholula!

(Ik heb wel het idee dat 'ons' kdv ook niet zo goed met huilende baby's om kan gaan. Man vertelde dat een tijdje terug een baby op diens eerste echte dag opgehaald moest worden, omdat hij zogezegd niet tegen alle prikkels kon en bleef huilen. Daar trok ik ook mijn wenkbrauwen even van op.. (Hoewel er misschien wel meer speelde natuurlijk, dat weet ik niet.))

En +1 op alle kennis en ervaring hier! Ik ben blij dat ik na lang lurken halverwege mijn zwangerschap toch ben gaan meeposten :Y Anders had ik denk ik ook nooit geweten over dingen als Rapley als alternatief om te leren eten en de handige tips voor bv.

IMA voel je vooral niet schuldig! Herkenbaarheidsboks op het werken wel.
pi_157280432
Dat laatste stukje breekt mijn hart Spring. ;(

Fap. :*
pi_157280466
Spring, het zegt wel iets over het mensbeeld van die vrouw, denk ik. Ik heb als gereformeerd meisje geleerd dat ieder mens geneigd is tot kwaad, en dat onschuldige kindjes niet bestaan. Misschien is dat bij sommige mensen in hun dna gaan zitten of zo, en hebben ze niet meer door dat dit een nogal bijzondere kijk op de mensheid is. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157280499
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:

Fap. :*
Sneu hè? Baby's zijn niets anders dan oprecht in hun emoties, en dan gaan wij daar met ons 'verpeste' grotenensenbrein allemaal negatieve betekenissen achter zoeken.
pi_157280527
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 22:20 schreef Franny_G het volgende:
Spring, het zegt wel iets over het mensbeeld van die vrouw, denk ik. Ik heb als gereformeerd meisje geleerd dat ieder mens geneigd is tot kwaad, en dat onschuldige kindjes niet bestaan. Misschien is dat bij sommige mensen in hun dna gaan zitten of zo, en hebben ze niet meer door dat dit een nogal bijzondere kijk op de mensheid is. :') .
Klopt. Ze heeft idd een vrij negatief beeld. Interpreteert dingen ook negatief.
pi_157280613
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:18 schreef Selvaria het volgende:
+1 ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: het ergste is nog wel dat die 'laten huilen' aanpak uiteindelijk wel 'werkt', als in: uiteindelijk stopt de baby inderdaad steeds sneller met huilen... Heb ook al meerdere malen proberen uit te leggen dat dat is omdat ze dan 'leren' (learned helplessness) dat er toch niemand komt, maar dat de baby nog net zoveel stress ervaart (ook al huilt hij/zij niet).
Maar dat is dan 'die slappe aanpak van tegenwoordig'... :X

[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 02-11-2015 22:34:29 ]
  maandag 2 november 2015 @ 23:05:17 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157281517
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat precies. :)

En over dat laten huilen verschillen een kennis/vriendin (iets half ertussen in of zo) zo verschrikkelijk van mening. Zij vertelt altijd heel trots dat haar zoontje haar al met zes weken manipuleerde. Want hij huilde in zn bedje, zij kwam, hij stopte en begon te lachen, en zodra ze weg liep begon ie weer te huilen. 'Oh maar wacht eens mannetje', had ze toen gedacht. 'Ik heb jou door, hier tuin ik niet in!' En ze heeft m laten huilen omdat ie haar bespeelde.

Het komt gewoon niet in dr op dat ie gewoon oprecht blij was als ze bij m was en oprecht verdrietig als ze weer weg ging.

;(
Wat erg!
Arm kindje.

Ik moet ook altijd denken aan iemand die hier eens een verhaal had gepost over een cb medewerker die had aangeraden (niet aan haar) om maar te gaan douchen of stofzuigen als de baby huilde. En dat de poster dat dus zo erg vond wetende dat er dus moeders zijn die dat advies opvolgen.
Ik moet daar nog zo vaak aan denken..

Ik laat ro dus niet huilen. Vind het onnodig en als ik het kan oplossen door er te zijn.. Dan los ik het zo op.
Ik maak er wel een zooitje van. Draagdoek, niet laten huilen, stukken groenten ipv gepureerd.. Wat moet er van haar terecht komen? :9

Trouwens.. Op het kdv leggen ze ro weleens in een bedje in een andere (donkere) kamer. Daar slaapt ze niet. In de swing tussen de kindjes wel. 50 min tot anderhalf uur.
En dan toch haar proberen te laten slapen in dat vervloekte bedje. "Ze bleef maar huilen en hield pas op toen ik haar oppakte". Joh!
Ik heb toen maar gezegd dat ik liever heb dat ze haar gewoon in de swing doen ipv het bedje, omdat ze thuis ook tussen ons in slaapt.
Geen kritiek gehad , maar gewoon :" oké. Doen we dat!"
Gek. Dit is nu al een week geleden en het komt nu pas binnen.
:o toch nog maar even over beginnen morgen :@

Ro slaapt nog steeds. Ik weet dat ik dit wil, maar ik mis haar handjes en gefrummel. Ze ligt op haar buik en draait zich net zo om als mij. Afduwen op je armen. Leuk om te zien dat dit hetzelfde gaat.

Om eerlijk te zijn lig ik nu wakker in de hoop dat zij wakker wordt.
:o
pi_157284707
Beetje Crosspost met Z&G en k denk dat ik komende tijd nog niet heel actief meepost, maar ik kom vast even voorstellen!
Liefst niet quoten, ik haal de foto later weer weg denk ik!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157284846
Gefeliciteerd Sillie!
Kwak
pi_157284859
Gefeliciteerd Sillie! Welkom hier. Wat een toffe naam ^O^
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:45:10 #26
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157285095
*O* gefeliciteerd Sillie. Wat een leukerd en wat een toffe naam!

Vorige week schreef ik nog over mijn opa en zijn chemo en de meiden niet vast houden. Hij is vorige week naar het ziekenhuis geweest en de arts heeft besloten te stoppen met de chemo, omdat dit niet het resultaat geeft waar ze op gehoopt hadden. Hij heeft geen eetlust meer en geen gevoel meer in zijn vingers, terwijl de chemo hem een boost zou moeten geven. Aangezien hij niet beter zal worden, heeft hij nu iets anders gekregen en hopen ze dat hij zich daardoor iets beter gaat voelen.
pi_157285104
Welkom Sillie! Wat een lieverd, en mooie naam! O+
pi_157285234
Sillie, wat een droppie! O+

Shop, wat zuur dat de chemo niet doet wat het moet doen ;( maar is er dan straks wel een kans dat je opa lekker met de meiden kan knuffelen?
pi_157285341
Gefeliciteerd Sillie! Mogen jullie al naar huis?

Vervelend Shop, dat de chemo niet aan slaat. Laat m maar flink met je meiden knuffelen nu het weer mag en ik hoop dat de alternatieve medicatie wel wat doet zodat hij ze nog zo lang mogelijk kan blijven knuffelen!
pi_157285382
Ik laat L. wel eens huilen als ik duidelijk hoor dat ze doodmoe is maar niet wil slapen, dan is ze binnen 2 minuten huilen ook weg en slaapt ze diep. Dan werkt het juist niet om d'r bij me te pakken, want dan krijgt ze weer prikkels en vecht ze nog harder tegen de slaap. Verder laat ik d'r niet huilen, knuffelen is veel leuker. O+

Sillie, gefeliciteerd met je grote kleine man. *O*

Shop, wat naar dat de chemo niet doet wat hij moet doen. Ik hoop dat je opa lekker met je meiden kan knuffelen nog.

Oe, ik hoor geluid boven. Baby uit bed vissen. :W
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157285469
Oh spring, Ik moest een beetje huilen ;( want zo simpel is het natuurlijk, ze zijn oprecht blij als ze je zien.. En toch heb ik ook wel eens gedacht 'joh, er is helemaal niks aan de hand, want het is over zodra ik er ben' :'( goed om, 12 maanden later, alsnog tot die realisatie te komen :')

En sillie, gefeliciteerd O+ *O*

Een jaar geleden was mijn uitgerekende datum en ik wordt steeds emotioneler naarmate haar verjaardag dichterbij komt :') beleef alles weer opnieuw als het ware. Och, wat voelde ik me toch klote een jaar geleden :+
pi_157285527
Ik kreeg ook een naar gevoel van dat stukje van Spring ;( Dat laten huilen zit er inderdaad ingebakken bij sommigen. Mijn sm zei ook een keertje dat het goed was vor de longen. ik heb toch maar uitgelegd dat dat tegenwoordig anders wordt gezien ;)

Sillie gefeliciteerd! Wat een leukerd! O+ Geniet ervan!

Shop wat dubbel.. Enerzijds fijn dat hij zo weer kan knuffelen met de meiden maar anderzijds is het ook weer slecht nieuws.

Leuk krijgerrtje, een bijna-dreumes!
Ik zie nu allemaal baby's verjaren die geboren werden op het moment dat ik zo'n beetje kwam lurken in Z&G :D
pi_157285553
Krijgerrtje, wat waren we er vorig jaar om deze tijd klaar mee, hè? :D.

En sillie, gefeliciteerd!

[ Bericht 9% gewijzigd door DevilsAndDust op 03-11-2015 09:29:52 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157285657
Gefeliciteerd Sillie!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157285670
Team Zombie meldt!

Wat zou het toch fijn zijn als babys af en toe in een noodsituatie konden praten he :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157285694
Wat een mooierd Sillie!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157285733
Proficiat sillie!

Shop :*
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:09:37 #38
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157285737
Sillie welkom, wat een mooi mannetje met een mooie naam.

Laten huilen doe ik ook niet, heel af en toe wel als ik weet dat ze moe is en ze van oppakken alleen maar gefrustreerder raakt. Maar ook dat houd ik max 2 min vol. En dan laat ik haar toch weer aan de borst in slaap vallen :@
pi_157285981
Wat bijzonder dat je UD dan weer voorbij gaat Krijgertje, maar nu een jaar later. :Y Kon je je vorig jaar nog helemaal niks bij voorstellen. O+

Was het zo erg met kleine A. vannacht Pinq? ;(

Kun je te vroeg met Disney beginnen? L. en ik hebben net Hakuna Matata meegeswingd. *;
pi_157286041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:27 schreef Krisvc het volgende:
Kun je te vroeg met Disney beginnen? L. en ik hebben net Hakuna Matata meegeswingd. *;
Nee joh! Wij hebben ook al Lilo & Stitch gekeken. *;

Wat betreft laten huilen en vorderende inzichten enzo, ben ik wel heel blij dat mijn familie snapt dat iedereen/iedere tijd het anders doet en dat dat oké is. Als ik mijn oma vertel dat Ketel op onze kamer slaapt en bij een heftige hoestnacht zelfs in ons bed sliep, zegt ze "oh, dat noemden wij vroeger verwennen. Maar ja, tijden veranderen hè."
pi_157286187
Slechte nacht, pinq?

Gefeliciteerd, Sillie! Ik moest bij zn naam meteen aan Weird Science denken. :D
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:52:06 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157286352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:03 schreef pinquit het volgende:
Team Zombie meldt!

Wat zou het toch fijn zijn als babys af en toe in een noodsituatie konden praten he :+
Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157286367
For the record: ik heb het niet over 2 minuutjes huilen terwijl ze daarna gewoon lekker in slaap vallen hè?!
Dat doet (bijna) iedereen wel eens denk.

Ik bedoel die 'slaaptrainingen' waarbij je een kookwekkertje zet en om de 10 minuten een keer over de bol aait en je kind verder gewoon alleen(!) laat huilen. Waarbij het de eerste keer een uur duurt (en het kind niet 'lekker' in slaap valt, maar gewoon uitgeput is!), en dan steeds korter. Na 1-2 weken zie je dan dat het kind niet meer huilt (omdat dat toch niks uitmaakt) en dat wordt dan opgevat als dat het 'werkt'...
Ieder z'n ding uiteraard, maar 't mijne is het niet zeg maar... :N
pi_157286490
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Denk alleen dat er dan vaak met L alsnog geen redelijk gesprek te voeren zou zijn. :')
Volgens mij zou je ook heel vreemd staan te kijken als er ineens een "Het zou mij plezieren als u mijn bevallige bips in die stoel daar bij het raam zou parkeren. Ik zou dan zo goed naar buiten kunnen kijken dat ik overweeg te stoppen met de longen uit mijn lijf te schreeuwen. Dank u moeder".
pi_157286759
Kijk ons nou. ♡

Nou ja, niet te lang naar mij want ik ben net wakker.

En niet quoten,puhlease. :)
pi_157287039
Ooooo spring O+ wat zijn jullie lief samen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157287122
Spring!!! O+
pi_157287293
Oh my Spring, geweldig!
pi_157287334
Mnohh Spring! O+

SPOILER
pi_157287355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:44 schreef twist02 het volgende:
Mnohh Spring! O+

SPOILER
Van tv misschien? :P
Ze deed ook musicals ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157287428
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Van tv misschien? :P
Ze deed ook musicals ;)
Serieus? :@ Haha, kijk ik eigenlijk bijna nooit, maar zou natuurlijk kunnen.
:@
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:54:05 #53
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157287576
Sillie
Gefeliciteerd met je mooie W!
Hoop dat se bevalling goed gegaan is en dat je nu heerlijk kunt genieten van elkaar zonder complicaties of narigheid. Goed aangeven wat je wil in je kraamweek. Het is heel normaal om lekker te cocoonen met alleen je partner. Wat je visite ook zegt. Jouw gevoel telt!
Ik vind de naam echt hartstikke leuk.

Een super knap mannetje op ons kdv heet ook zo en mijn ro is gek op hem. Volgt hem overal. Het enige donkere kindje met praaaaaaaachtige ogen. Zou er zelf verliefd op worden, haha.
Dus ik ben van team w.!

Man man.. Er gaan echt te veel mensen weg hier met dreumessen! ;(

Ro is naar het kdv en ik ga zo opruimen en dan slapen. Slapen!! Had ik al gezegd dat ik ga slapen? O+
pi_157287855
Noh Spring! O+ Die ene grote pffffrt ook ineens. Zo lief. :D
pi_157288061
Spring O+

Hier heeft F de eerste prikjes gehad. Ik heb het met L al vaak zat mee gemaakt natuurlijk, maar ik blijf het zielig vinden.

Hij is 4.6 kilo en 54cm, dat gaat dus goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')