Laten we dat inderdaad maar doen vanaf nu.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:53 schreef Rezania het volgende:
Jongens, gewoon negeren. Discussie gaat toch niet helpen bij zo'n figuur.
Die reply, holy shit Zit je op het LOI oid?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
hebben jullie ook cursusevaluaties na elke periode? Bij ons kun je inzien wat anderen hebben geschreven
Sommige zijn echt grappig _________
Positieve feedback over een bepaalde docent:
[ afbeelding ]
_______________________
'Feedback' over een docent
[ afbeelding ]
En hij reageerde er ook echt op
[ afbeelding ]
Kijk, en daarom gebruiken wij dus gewoon anonieme papieren evaluaties.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
hebben jullie ook cursusevaluaties na elke periode? Bij ons kun je inzien wat anderen hebben geschreven
Sommige zijn echt grappig _________
Positieve feedback over een bepaalde docent:
[ afbeelding ]
_______________________
'Feedback' over een docent
[ afbeelding ]
En hij reageerde er ook echt op
[ afbeelding ]
UUquote:Op woensdag 4 november 2015 22:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Die reply, holy shit Zit je op het LOI oid?
En terecht!quote:Op woensdag 4 november 2015 23:05 schreef Bravebart het volgende:
Ik ben een keer bij practicumevaluatie grof en onbeschaafd genoemd, die hangt boven mijn bed
Was er nog iets specifieks voorgevallen of ben je gewoon altijd een lul?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:05 schreef Bravebart het volgende:
Ik ben een keer bij practicumevaluatie grof en onbeschaafd genoemd, die hangt boven mijn bed
Bijna alle practicumassistenten zijn gewoon omhooggevallen lullo's die even moeten compenseren voor het feit dat ze eigenlijk keihard falen door extra lullig te doen richting onwetende lagerejaars.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Was er nog iets specifieks voorgevallen of ben je gewoon altijd een lul?
beta -> faculty of information & computer sciencequote:Op woensdag 4 november 2015 23:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Welke faculteit? Wij moeten altijd op een papiertje cursusevaluatie invullen.
Het is ook eigenlijk best kut om je avonden te moeten besteden aan het nakijken van door die lagerejaars geproduceerde bagger, dus ik begrijp dat wel.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bijna alle practicumassistenten zijn gewoon omhooggevallen lullo's die even moeten compenseren voor het feit dat ze eigenlijk keihard falen door extra lullig te doen richting onwetende lagerejaars.
ga dan geen practicum leidenquote:Op woensdag 4 november 2015 23:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook eigenlijk best kut om je avonden te moeten besteden aan het nakijken van door die lagerejaars geproduceerde bagger, dus ik begrijp dat wel.
Wat dan, vakken vullen in de Albert Heijn?quote:Op woensdag 4 november 2015 23:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ga dan geen practicum leiden
quote:Op woensdag 4 november 2015 23:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook eigenlijk best kut om je avonden te moeten besteden aan het nakijken van door die lagerejaars geproduceerde bagger, dus ik begrijp dat wel.
quote:Op woensdag 4 november 2015 23:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ga dan geen practicum leiden
Soms zie ik het in een keer, andere keren ben ik driekwartier bezig en heb ik nog niets. Nu hoeft dat niet zo erg te zijn, maar als je dan het bewijsje ziet is het toch vaak een eenvoudig bewijs. En dan blijkt dat je veel te moeilijk hebt gedacht...quote:Op woensdag 4 november 2015 23:22 schreef Lokasenna het volgende:
Meetkunde vond ik altijd wel geinig, beetje puzzelen.
hoe kun je heb je geen rekenmachinequote:Op woensdag 4 november 2015 23:27 schreef Lokasenna het volgende:
Morgen laatste tentamen, over inverse theory. Moet nog een rekenmachine kopen.
Ik ben gewoon directquote:Op woensdag 4 november 2015 23:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Was er nog iets specifieks voorgevallen of ben je gewoon altijd een lul?
Vorige keer dat ik een tentamen had waarbij ik er een nodig had was in maart ofzo, die ben ik toch allang weer kwijtgeraakt :$quote:Op woensdag 4 november 2015 23:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
hoe kun je heb je geen rekenmachine
Gelukkig heb je voor de echte bčta-opleidingen zelden een rekenmachientje nodig, het aantal tentamens waarvoor je dat nodig hebt is op de vingers van 1 hand te tellen.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
hoe kun je heb je geen rekenmachine
Ik koop de simpelste 'wetenschappelijke' rekenmachientjes van Texas die er zijn. Geen flauwekul, geen fratsen.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik een tentamen had waarbij ik er een nodig had was in maart ofzo, die ben ik toch allang weer kwijtgeraakt :$
Koop altijd die dingetjes van 4 euro.
Da's waar.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:38 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het gewoon kut om mijn energie te moeten verspillen aan het optellen van rijtjes getallen.
quote:Op woensdag 4 november 2015 23:34 schreef netchip het volgende:
Met Wiskunde B mag ik niet eens een rekenmachine gebruiken. Terecht, wat mij betreft. Als Wis B'er zou je toch wel moeten kunnen hoofdrekenen.
Die heb ik meteen verkocht, op je pc kun je het toch allemaal met superieure software doen en bij tentamens mag je ze toch bijna nooit gebruiken.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:40 schreef netchip het volgende:
[..]
Da's waar.
Ik hoop nog 6 jaar met m'n Casio RM te doen. Dan heb ik 'm voor middelbare + uni gebruikt.
Verbiedt ie voor proefwerken ja. Hij besteedt de tijd liever aan wiskunde, dan aan ons leren een rekenmachine te gebruiken. Hij zegt dat je dat na drie keer ook wel doorhebt, dus dat doen we halverwege de zesde ofzo.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet helemaal? Voor het centrale examen moet je juist een grafisch rekenmachientje gebruiken. Helaas. Als jouw leraar dat verbiedt voor de proefwerken dan krijgt hij van mij een hele grote en mooie veer in zijn broek.
Nee tis zo'n simpele Casio. Geen GR (mijn GR is een TI-84 Plus geloof ik).quote:Op woensdag 4 november 2015 23:42 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die heb ik meteen verkocht, op je pc kun je het toch allemaal met superieure software doen en bij tentamens mag je ze toch bijna nooit gebruiken.
De meetkunde die je tegenwoordig op het VWO krijgt is inderdaad heel erg saai, analytische meetkunde en zo zou jij waarschijnlijk veel interessanter vinden.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:21 schreef netchip het volgende:
Koordenvierhoeken. Meetkunde.
Wat saai is dat zeg.
Dan heb jij waarschijnlijk een goede leraar voor wiskunde.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:43 schreef netchip het volgende:
[..]
Verbiedt ie voor proefwerken ja. Hij besteedt de tijd liever aan wiskunde, dan aan ons leren een rekenmachine te gebruiken. Hij zegt dat je dat na drie keer ook wel doorhebt, dus dat doen we halverwege de zesde ofzo.
Ik kan me niet eens herinneren dat ik wat dan ook met matrices heb gedaan op de middelbare school. Best veel hiaten in wat je daar moet leren.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De meetkunde die je tegenwoordig op het VWO krijgt is inderdaad heel erg saai, analytische meetkunde en zo zou jij waarschijnlijk veel interessanter vinden.
Iets anders wat ik liever op het VWO had geleerd: andere coördinatenstelsels dan het cartesische (cylindrisch, bol). Nu moest ik dat adhoc leren gebruiken bij een bepaald vak, dat is nogal onhandig en dan blijf je een formularium nodig hebben.
Tensoren zou ook wel leuk zijn geweest.
Volgens mij krijg ik zoiets bij wiskunde D, weet ik alleen niet zeker.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De meetkunde die je tegenwoordig op het VWO krijgt is inderdaad heel erg saai, analytische meetkunde en zo zou jij waarschijnlijk veel interessanter vinden.
Iets anders wat ik liever op het VWO had geleerd: andere coördinatenstelsels dan het cartesische (cylindrisch, bol). Nu moest ik dat adhoc leren gebruiken bij een bepaald vak, dat is nogal onhandig en dan blijf je een formularium nodig hebben.
Tensoren zou ook wel leuk zijn geweest.
Het vervelende is dat dat in een later stadium nieuwe hiaten oplevert. We hebben bijv. bij calculus nog net een heel klein beetje geoefend met het schakelen tussen cartesische coördinaten en poolcoördinaten maar niet met die andere stelsels terwijl het nu eenmaal vaak wel praktisch is om met die andere stelsels te werken, in het geval van elektromagnetische krachten bijv. omdat een kracht naar elke richting even groot is op dezelfde afstand van een puntdeeltje (als er niets anders is dan dat deeltje en lucht). Dat zal nooit een goed automatisme worden bij de toegepaste vakken omdat je het nooit grond hebt aangeleerd. Best zonde als je ziet hoeveel tijd ze verspeelden aan het herhalen van zaken die iedereen moest weten.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik kan me niet eens herinneren dat ik wat dan ook met matrices heb gedaan op de middelbare school. Best veel hiaten in wat je daar moet leren.
Een heel klein beetje.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:47 schreef netchip het volgende:
[..]
Volgens mij krijg ik zoiets bij wiskunde D, weet ik alleen niet zeker.
Ik ben er nog niet mee vertrouwd dus ik kan er nog geen uitspraak over doen. Ik kan wel zeggen dat ik het huidige programma van wiskunde B iets minder slecht vind dan de voorganger, maar altijd nog een stuk slechter dan dat van eind jaren 90 toen wel nog vectorcalculus (meerdere variabelen in plaats van 1 variabele zoals jij dat gewend bent) werd behandeld en er nog kort werd ingegaan op differentiaalvergelijkingen. De meetkunde was toen ook wat beter: analytisch (bijvoorbeeld afstanden en hoeken in drie dimensies) in plaats van koordenvierhoeken en congruentie, dat laatste werd trouwens op het MAVO (of de mavo ) en in de tweede of derde klas van het VWO behandeld.quote:Heb je het vernieuwde wiskunde programma al gezien? Wiskunde D heeft nu verzamelingenleer, matrices, kansrekening/combinatoriek m.b.v. verzamelingen, en nog een paar van die dingen. Echt een stuk leuker dan het nu is.
Ja, maar dat was juist iets geschikts geweest voor op de middelbare school omdat het eigenlijk vooral best wel hersenloos techniekjes leren is.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het vervelende is dat dat in een later stadium nieuwe hiaten oplevert. We hebben bijv. bij calculus nog net een heel klein beetje geoefend met het schakelen tussen cartesische coördinaten en poolcoördinaten maar niet met die andere stelsels terwijl het nu eenmaal vaak wel praktisch is om met die andere stelsels te werken, in het geval van elektromagnetische krachten bijv. omdat een kracht naar elke richting even groot is op dezelfde afstand van een puntdeeltje (als er niets anders is dan dat deeltje en lucht). Dat zal nooit een goed automatisme worden bij de toegepaste vakken omdat je het nooit grond hebt aangeleerd. Best zonde als je ziet hoeveel tijd ze verspeelden aan het herhalen van zaken die iedereen moest weten.
Het missen van matrices vind ik trouwens niet zo'n probleem aangezien dat simpel genoeg is dat je dat snel oppikt. Toch? Een weekje goed aan de bak en je hebt het bijgespijkerd.
Niet alleen dat, ook omdat je op het VWO enorm veel tijd hebt om daarmee te oefenen. Bij een universitaire opleiding heb je die tijd simpelweg niet op het moment dat het moet gebeuren, ook heb je dan niet de juiste teksten en opgaves (waarmee gestuurd kan worden dat je via bepaalde stappen van A naar D gaat en zodoende alles begrijpt) om je dat eigen te maken. Daar dienen middelbare schoolboekjes nu voor.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar dat was juist iets geschikts geweest voor op de middelbare school omdat het eigenlijk vooral best wel hersenloos techniekjes leren is.
wat staat hierquote:Op woensdag 4 november 2015 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen dat, ook omdat je op het VWO enorm veel tijd hebt om daarmee te oefenen. Bij een universitaire opleiding heb je die tijd simpelweg niet op het moment dat het moet gebeuren, ook heb je dan niet de juiste teksten en opgaves (waarmee gestuurd kan worden dat je via bepaalde stappen van A naar D gaat en zodoende alles begrijpt) om je dat eigen te maken. Daar dienen middelbare schoolboekjes nu voor.
Wat is er niet duidelijk?quote:
Eerder een te slechte docent.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:02 schreef Lokasenna het volgende:
Dat filter design vind ik maar een vage aangelegenheid. Ik voel me hier te dom voor.
Dat weet ik niet, meestal vind ik hem wel helder. Waarschijnlijk heb ik gewoon niet genoeg aantekeningen gemaakt, en er is geen tekstboek.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerder een te slechte docent.
Daar gaat het dan toch al fout? Dat hij geen tekstboek kan vinden wat hem bevalt is tot daar aan toe maar schrijf dan een fatsoenlijk dictaat. Als je studenten afhankelijk van maakt van hoorcolleges en aantekeningen dan vraag je om problemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, meestal vind ik hem wel helder. Waarschijnlijk heb ik gewoon niet genoeg aantekeningen gemaakt, en er is geen tekstboek.
Is wel de meest effectieve manier om studenten echt deel te laten nemen denk ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar gaat het dan toch al fout? Dat hij geen tekstboek kan vinden wat hem bevalt is tot daar aan toe maar schrijf dan een fatsoenlijk dictaat. Als je studenten afhankelijk van maakt van hoorcolleges en aantekeningen dan vraag je om problemen.
Het een sluit het ander niet uit. Het is niet omdat er een goed dictaat of handboek wordt gebruikt dat studenten als zoutzakken in de collegebanken hoeven te zitten. Ik denk dat de manier waarop je het uitlegt veel meer impact heeft dan het studenten dwingen om alles op te schrijven, om nog maar te zwijgen over allerlei praktische problemen (het niet goed kunnen zien/lezen, iets niet goed verstaan, eens een keer ziek zijn, een locomotorische handicap waardoor je niet goed kan schrijven...).quote:Op donderdag 5 november 2015 00:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is wel de meest effectieve manier om studenten echt deel te laten nemen denk ik.
Voor welk vak is het precies? Jij sprak over inverse theorie? Misschien kan iemand je nog helpen. Ik vind het vaag als je na het filter zou kijken voor een voorspeld signaal (vanuit daar zou je dan toch het vershil tussen het werkelijke signaal en het voorspelde signaal willen meten en dit willen gebruiken voor feedback?) maar ik heb te weinig details om hier een uitspraak over te doen.quote:Maar waar ik niet helemaal uit kom:
Ik weet nu hoe je de coefficienten van een prediction filter uitrekent, maar als je dat filter dan hebt, wat zegt je gefilterde signaal dan eigenlijk? Op welke plaats moet je dan kijken voor je 'voorspelde signaal'? Aan het begin? Op de laatste plaats?
Vaak begrijp ik niet helemaal waar hij heen wil, maar als ik dan netjes meeschrijf en het na afloop nog even doorkijk valt het vaak allemaal wel op zijn plek. Misschien kan het dan qua didactiek toch beter ja, maar die docenten hebben het ook niet voor het kiezen, ik denk toch dat hij een van de betere is die ik het afgelopen jaar gehad heb. Ik kan me voorstellen dat het schrijven niet voor iedereen ideaal is, maar voor mij draagt het toch wel bij aan hoe actief ik zelf ook meedoe met het college.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Het is niet omdat er een goed dictaat of handboek wordt gebruikt dat studenten als zoutzakken in de collegebanken hoeven te zitten. Ik denk dat de manier waarop je het uitlegt veel meer impact heeft dan het studenten dwingen om alles op te schrijven, om nog maar te zwijgen over allerlei praktische problemen (het niet goed kunnen zien/lezen, iets niet goed verstaan, eens een keer ziek zijn, een locomotorische handicap waardoor je niet goed kan schrijven...).
Eerste helft van het vak is signaalverwerking, tweede helft is inverse theorie. De eerste helft ligt alleen niet meer zo vers in het geheugen.quote:[..]
Voor welk vak is het precies? Jij sprak over inverse theorie? Misschien kan iemand je nog helpen. Ik vind het vaag als je na het filter zou kijken voor een voorspeld signaal (vanuit daar zou je dan toch het vershil tussen het werkelijke signaal en het voorspelde signaal willen meten en dit willen gebruiken voor feedback?) maar ik heb te weinig details om hier een uitspraak over te doen.
Ik herken dat, je hebt voor dit soort vakken vooral heel erg veel oefeningen met uitwerkingen en tentamens met uitwerkingen nodig, dan leer je het heel erg snel.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:21 schreef Lokasenna het volgende:
Het is voor als je weet dat een bepaald deel van je signaal uit een voorspelbaar deel bestaat, bijvoorbeeld de reflecties van geluidsgolven op de zeebodem terwijl je alleen dat wat eronder ligt wilt waarnemen. Als je het voorspelbare gedeelte dan kunt bepalen is het verschil tussen werkelijk en voorspeld signaal het signaal waar je daadwerkelijk naar op zoek bent. Maar ik ga de mist in met het rekenen eraan.
Toch te weinig geoefend, altijd dodelijk bij dat soort vakken.
Boeken, schriften? Ooit van een laptop gehoord?quote:Op donderdag 5 november 2015 17:06 schreef Lokasenna het volgende:
Hebben jullie ook altijd veel zin in de nieuwe vakken van een nieuw blok?
Nieuwe boekjes, nieuwe lege schriften.
Er gaat niks boven pen en papierquote:Op donderdag 5 november 2015 17:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Boeken, schriften? Ooit van een laptop gehoord?
Wij krijgen nog colleges met wiskunde op het krijtbord.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Boeken, schriften? Ooit van een laptop gehoord?
Geen hendig sjieke powerpoints?quote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wij krijgen nog colleges met wiskunde op het krijtbord.
Ik heb ook gewoon pen en papier hoor. Boeken heb ik wel digitaal.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:16 schreef Seastem het volgende:
[..]
Er gaat niks boven pen en papier
Hier is het ook bijna altijd of krijtbord of whiteboard. Krijtborden zijn hinderlijk als ze niet goed zijn schoongemaakt..quote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wij krijgen nog colleges met wiskunde op het krijtbord.
Wat pas echt hinderlijk is is als er maar één klein bord is, wat dus betekent dat je snel moet meeschrijven voordat het weg is.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:20 schreef Seastem het volgende:
[..]
Hier is het ook bijna altijd of krijtbord of whiteboard. Krijtborden zijn hinderlijk als ze niet goed zijn schoongemaakt..
Bijna nooit helaas, anders was ik beduidend veel vaker in bed blijven liggen in plaats van naar college gegaan denk ik. :$quote:
Dat ook, vaak moet je ook redelijk vooraan zitten wil je het kunnen volgen want bij de meeste colleges gaan ze steeds kleiner schrijven. Boeken ik heb wel vaak fysiek btw. Vind het bladeren door een boek veel fijner dan digitaal. Stiekem staat het ook wel mooi op je boekenplank.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat pas echt hinderlijk is is als er maar één klein bord is, wat dus betekent dat je snel moet meeschrijven voordat het weg is.
Uhu, naast het feit dat de hele scientific methods gebaseerd (en bedacht) is door filosofen, zijn er ook nog eens te veel bčtastudenten die a) werkloos thuis zullen zitten, b) voor een laag loon werken, of c) met een masters bij de AH werken.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:22 schreef RRuben het volgende:
[..]
Haten op beta's maar niet weten dat jouw hele leventje afhankelijk is van beta's
neger watquote:Op donderdag 5 november 2015 17:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Uhu, naast het feit dat de hele scientific methods gebaseerd (en bedacht) is door filosofen, zijn er ook nog eens te veel bčtastudenten die a) werkloos thuis zullen zitten, b) voor een laag loon werken, of c) met een masters bij de AH werken.
Het is duidelijk dat feiten niet aan jou zijn besteed. Het is namelijk precies andersom: van de bčtastudenten vindt een aanzienlijk hoger percentage een baan en een baan op niveau en ze krijgen gemiddeld een hoger salaris. Misschien heb jij ooit de klok horen luiden ('overspecialisatie') maar jij weet in ieder geval niet waar de klepel hangt.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Uhu, naast het feit dat de hele scientific methods gebaseerd (en bedacht) is door filosofen, zijn er ook nog eens te veel bčtastudenten die a) werkloos thuis zullen zitten, b) voor een laag loon werken, of c) met een masters bij de AH werken.
Dat ook, ja.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:22 schreef RRuben het volgende:
[..]
Haten op beta's maar niet weten dat jouw hele leventje afhankelijk is van beta's
Beter van niet. Als niemand meer reageert op hem dan zal er van mij ook geen reactie meer komen.quote:
Uhu.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat feiten niet aan jou zijn besteed. Het is namelijk precies andersom: van de bčtastudenten vindt een aanzienlijk hoger percentage een baan en een baan op niveau en ze krijgen gemiddeld een hoger salaris. Misschien heb jij ooit de klok horen luiden ('overspecialisatie') maar jij weet in ieder geval niet waar de klepel hangt.
Ja ik ook Gewoon weer een nieuwe startquote:Op donderdag 5 november 2015 17:06 schreef Lokasenna het volgende:
Hebben jullie ook altijd veel zin in de nieuwe vakken van een nieuw blok?
Nieuwe boekjes, nieuwe lege schriften.
linkquote:Op donderdag 5 november 2015 17:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Uhu.
Verschillende universiteiten en hogescholen hebben loterijen aangekondigd omdat er een 'tsunami' aan mensen zich melden voor een bčtastudie (zo stond het in de kranten). Beetje kennis leert je dat bij een overschot aan aanbod??? Right.
Pfff, ik heb boeken gekocht de eerste twee jaar van mijn studie. Maar 3 of 4 boeken heb ik echt meerdere keren gebruikt, sommigen niet eens een keer aangeraakt. Daarom maar gewoon digitaal bemachtigd voor dit jaar.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:24 schreef Seastem het volgende:
[..]
Dat ook, vaak moet je ook redelijk vooraan zitten wil je het kunnen volgen want bij de meeste colleges gaan ze steeds kleiner schrijven. Boeken ik heb wel vaak fysiek btw. Vind het bladeren door een boek veel fijner dan digitaal. Stiekem staat het ook wel mooi op je boekenplank.
Vertelquote:Op donderdag 5 november 2015 19:23 schreef Seastem het volgende:
Word echt schijt ziek van een van mijn huisgenoten. Morgen de huisbaas maar bellen want dit kan echt niet meer :/
3-4 weken voor het einde van het blok koop ik 3 collegeblokken, download ik de slides en zoek het bijbehorende boek op in de UB en sluit ik me 3 weken op in de UB.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:06 schreef Lokasenna het volgende:
Hebben jullie ook altijd veel zin in de nieuwe vakken van een nieuw blok?
Nieuwe boekjes, nieuwe lege schriften.
De enige reden waarom er op mijn opleiding een loting is, is dat de faculteit simpelweg een beperkte capaciteit heeft en meer mensen toelaten gaat dan ten koste van de kwaliteit van het onderwijs. Meeste afgestudeerden vinden direct een baan.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Uhu.
Verschillende universiteiten en hogescholen hebben loterijen aangekondigd omdat er een 'tsunami' aan mensen zich melden voor een bčtastudie (zo stond het in de kranten). Beetje kennis leert je dat bij een overschot aan aanbod??? Right.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |