Doe eens een linkje?quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:24 schreef FredvZ het volgende:
150 is best prijzig als je weet dat je met Jetairfly voor 50 euro meer van Brussel naar de Dominicaanse Republiek kan vliegen met een 787. En dan krijg je er nog eten drinken bij ook tijdens de vlucht.
SPOILER: Toestel was ook wel toe aan een likje verfOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred
We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.quote:Op maandag 23 november 2015 10:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks, zag 'm gisteren nog niet direct.
[..]
Oef, dat is ook wel een beroerde plek inderdaad. Nog wat rondgelopen of bijv. achter je in de galley naar buiten gekeken?
[..]
Ah, dat was een mooi plekje den ik. En hoezo rommelig?
Ah, duidelijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef ShaoliN het volgende:
We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.
Het vee gevoel was aardig aanwezig.
Uitademen niet vergetenquote:Op woensdag 25 november 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14679.jpg]afbeelding[/url] ]
*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is ook rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 03:54 schreef flipsen het volgende:
Dat soort humor zou ik vaker willen zien in de luchtvaart
Ach, als je kijkt naar de oude meuk wat ze momenteel hebben vliegen dan is zo'n Dreamliner natuurlijk wel een mooi speelgoedjequote:Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciėle retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Staat in hangar 10 voor onderhoud. Heeft al heel wat cycles op haar naam staan.quote:En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciėle retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen.
Ach, het is onderdeel van een belangrijke nieuwe fase. Daarnaast is het ook een stukje profileren en PR natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciėle retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Die zijn te groot voor de KLM.quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
De 777-300ER kan nagenoeg alles wat de 747-8i kan en doet dat efficiėnter.quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Niet bepaald. KLM propt in de 777-300ER 408 passagiers. (aantal was 425).quote:
Ja hequote:Op maandag 30 november 2015 23:52 schreef APK het volgende:
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).quote:Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
En dat toestel is al een twijfelgeval.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:39 schreef The_stranger het volgende:
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
10 december als het goed is, de 787 vluchten naar Dubai zijn al naar voren gehaald naar 16 december.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef inkjet het volgende:
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:quote:LONDEN - Malaysia Airlines staakt per eind januari haar vluchten vanaf Schiphol. Ook Parijs verdwijnt uit het routenetwerk. Dat heeft topman Christoph Müller van de Maleisische luchtvaartmaatschappij woensdag gezegd volgens Reuters. Malaysia Airlines sluit in plaats daarvan een omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates.
Malaysia Airlines vliegt nu nog dagelijks naar Kuala Lumpur met een Boeing 777-200ER. De laatste keer dat vlucht MH19 vanaf Schiphol vertrek is volgens de dienstregeling van de maatschappij maandag 25 januari. Na die datum biedt Malaysia Airlines vluchten vanaf Amsterdam nog wel aan in codeshare met KLM.
De codeshare-overeenkomst die Malaysia Airlines met Emirates heeft gesloten biedt de maatschappij via Dubai toegang tot 38 Europese bestemmingen. Londen blijft de enige Europese bestemming waarop Malaysia Airlines zelf blijft vliegen. Dit jaar werd Frankfurt al uit de dienstregeling geschrapt.
Malaysia Airlines is bezig met een omvangrijke reorganisatie, waarbij banen worden geschrapt, de vloot wordt verkleind en in het routenetwerk wordt gesneden. Vorig jaar verloor de maatschappij op dramatische wijze twee vliegtuigen. Vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd op 17 juli neergeschoten boven Oekraļne en vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Beijing verdween 8 maart boven de Indische Oceaan.
Volgens Müller is Malaysia Airlines met leasemaatschappijen in gesprek over het verkleinen van de operationele vloot.
Net het kanaal over vanuit London Heathrow. Lijkt inderdaad naar Amsterdam te komen.quote:Op donderdag 3 december 2015 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21849.jpg]afbeelding[/url] ]
Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de luchtquote:Op woensdag 2 december 2015 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.
Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.
[ afbeelding ]
(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt)
quote:
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Gelukkig heb ik mijn eigen gemaakte foto's van de 787-9quote:Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
Leuk!quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |