Dat is best wel lullig voor Bulgarije, die zitten er dan mee opgescheept. Of niet natuurlijk, krijgen de asielzoekers in Bulgarije Brood bad en bed of ook een huis en uitkering? En wie zegt dat ze dat papiertje na verloop van tijd niet doorscheuren en verder trekken? Die gast in Turkije was ook al gesetteld en koos daarna alsnog voor de oversteek.quote:Op zondag 1 november 2015 18:44 schreef Dven het volgende:
RolandArthur, Bulgarije is geen schengenland en als je daar siel aanvraagt kan je niet nog ergens anders een aanvraag doen.
Bedoel je dit onderzoek: http://www.thelocal.dk/20(...)nts-quran-based-laws ?quote:Op zondag 1 november 2015 18:31 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer alleen dat het Deense onderzoek er niet bij gehaald werd waaruit blijkt dat grootste deel Deense moslims de sharia wil invoeren.
'Veertig procent van Deense moslims wil shariawetgeving'quote:Op zondag 1 november 2015 18:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedoel je dit onderzoek: http://www.thelocal.dk/20(...)nts-quran-based-laws ?
Waaruit bleek dat slechts 11,3% daadwerkelijk de Sharia wil, en het grootste deel (53,9%) vindt dat de Koran helemaal niks te zoeken heeft in wetgeving.
En dat terwijl er in West-Europa genoeg wetgeving is die op de Bijbel is gebaseerd. Bijvoorbeeld de regels over zondagsrust en de wettelijke feestdagen, om maar wat voor de hand liggends te noemen.
In mijn optiek is dat ook zeer onwenselijk, maar het christendom is niet te vergelijken met de islam.quote:Op zondag 1 november 2015 18:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedoel je dit onderzoek: http://www.thelocal.dk/20(...)nts-quran-based-laws ?
Waaruit bleek dat slechts 11,3% daadwerkelijk de Sharia wil, en het grootste deel (53,9%) vindt dat de Koran helemaal niks te zoeken heeft in wetgeving.
En dat terwijl er in West-Europa genoeg wetgeving is die op de Bijbel is gebaseerd. Bijvoorbeeld de regels over zondagsrust en de wettelijke feestdagen, om maar wat voor de hand liggends te noemen.
Wat 77% van de mensen thuis privé doet is toch totaal niet interessant zeg.quote:Op zondag 1 november 2015 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
'Veertig procent van Deense moslims wil shariawetgeving'
KOPENHAGEN -
Bijna veertig procent van de Deense moslims wil een (gedeeltelijke) invoering van de islamitische wetgeving, de sharia, in Denemarken. Dat blijkt uit een onderzoek van de Deense krant Jyllands-Posten.
Demonstratie tegen de Sharia bij de Canadese ambassade in Den Haag
Demonstratie tegen de Sharia bij de Canadese ambassade in Den Haag
Foto: Rene Oudshoort
Volgens Deense islamcritici is de uitkomst van het onderzoek ,,een bewijs dat Denemarken een probleem heeft met het aantal moslims in het land."
Van de ondervraagden wil 10 procent dat de Deense wetgeving vervangen wordt door de sharia, iets meer dan een kwart van de ondervraagden wil een 'mengvorm' tussen de sharia en Deense wetgeving.
In een ander recent onderzoek gaf 77 procent van de Deense moslims aan dat volgens hen de islam "strikt moet worden nageleefd". Moslims maken zo'n 5 procent van de Deense bevolking uit, waarmee ze de grootste minderheidsgroep in het land zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)riawetgeving___.html
77% heeft dus niks met de westerse democratie.quote:Op zondag 1 november 2015 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat 77% van de mensen thuis privé doet is toch totaal niet interessant zeg.
De islam zit helemaal niet in een crisis, het gaat hen juist voor de wind: Zoals hun profeet hen belooft en gebiedt zijn ze lekker aan het uitbreiden.quote:Op zondag 1 november 2015 18:50 schreef klassiek_1 het volgende:
De islam zit in een zeer zware crisis, het is gekaapt door het gewelddadig salafisme. Diversiteit is mooi, maar dat soort dingen moet je gewoon niet importeren.
Nee, het is genuanceerder. De islam bestaat uit verschillende stromingen, opvattingen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De islam zit helemaal niet in een crisis, het gaat hen juist voor de wind: Zoals hun profeet hen belooft en gebiedt zijn ze lekker aan het uitbreiden.
Sympathie hebben voor het strijden tegen een massamoordenaar is zo gek niet. Laten wij wel eerlijk discussiëren.quote:Op zondag 1 november 2015 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Marokkaanse en Turkse moslims in Nederland hebben sympathie voor hun geloofsgenoten die naar Syrië gaan om te strijden tegen regime van president Bashar al-Assad. Bijna driekwart typeert hen als helden.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)ers-helden-1266504W/
Hoezo? Als 77% van de Christenen zouden zeggen dat ze zich aan de bijbel willen houden om in de hemel te komen, is dat dan ook veel? Is dat dan ook zorgwekkend?quote:Op zondag 1 november 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
77% heeft dus niks met de westerse democratie.
Er is één Koran en één Islam. Vraag het anders even aan Erdogan.quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Nee, het is genuanceerder. De islam bestaat uit verschillende stromingen, opvattingen.
Maar op dit moment heeft het gewelddadig salafisme overhand.
Natuurlijk is dat zorgwekkend. Een minderheid kan voor ellende zorgen, maar een meerderheid al helemaal.quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Als 77% van de Christenen zouden zeggen dat ze zich aan de bijbel willen houden om in de hemel te komen, is dat dan ook veel? Is dat dan ook zorgwekkend?
Geef zijn nummer dan.quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Er is één Koran en één Islam. Vraag het anders even aan Erdogan.
Sowieso, als je aan 2 moslims vraagt wat "de islam strikt naleven" betekent krijg je twee verschillende antwoorden.quote:Op zondag 1 november 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
77% heeft dus niks met de westerse democratie.
Bron?quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ruim 100.000 moslims in NL zullen geweld tegen Nederlanders niet schuwen om de booschap van hun profeet kracht bij te zetten.
Dit is net zo dom als stellen "er is één Bijbel en één Christendom".quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Er is één Koran en één Islam. Vraag het anders even aan Erdogan.
Het is uitgebreid in het nieuws geweest maar we WILLEN het gewoon niet geloven. Dus schuiven we het snel onder het tapijt.quote:
Dit dus inderdaad.quote:Op zondag 1 november 2015 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wel meer dan duizend verschillende opvattingen t.a.v. de interpretatie daarvan.
Ik kan het niet zo snel in het onderzoeksrapport zelf vinden, heb je een quote?quote:Op zondag 1 november 2015 18:56 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is uitgebreid in het nieuws geweest maar we WILLEN het gewoon niet geloven. Dus schuiven we het snel onder het tapijt.
Luister het filmpje af, die meneer heeft het onderzoek gedaan. Bij 7minuut39 komt aan de orde dat 100.000 moslims in Nederland bereid zijn geweld te gebruiken.quote:Op zondag 1 november 2015 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan het niet zo snel in het onderzoeksrapport zelf vinden, heb je een quote?
Er is één Bijbel en één Christendom. Hetzelfde geldt voor de islam, er was immers maar één profeet die mohammed heet. En ook maar één Kaybar maar dat terzijde. Wel meerdere slachtingen overigens, ca. 270.000.000 dode mannen, vrouwen en kinderen die zich niet wilden of konden onderwerpen. Want daar gaat het om in de islam: onderwerping.quote:Op zondag 1 november 2015 18:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is net zo dom als stellen "er is één Bijbel en één Christendom".
Correct, het punt is alleen dat het soefisme niet voor ellende zorgt. De aanhangers hiervan zijn dan ook geen fan van het islamisme.quote:Op zondag 1 november 2015 18:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
1 boek kan deze diversiteit niet verklaren:
[ afbeelding ]
Wacht even, je verdedigt dat de baptisten de enige echte Christenen zijn? Ben je zelf een baptist, en zo nee, waar baseer je je dan op?quote:Op zondag 1 november 2015 19:02 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Er is één Bijbel en één Christendom.
Ja, daarin haalt hij een onderzoek aan waarin 11% verklaart dat er situaties zijn waarin het volgens de koran wordt goedgekeurd dat er geweld gebruikt wordt. Dat is een heel andere definitie dan de AIVD gebruikt, die schat het aantal moslims wat in Nederland potentieel gewelddadig is op circa 2.000 tot 3.000 man.quote:Op zondag 1 november 2015 19:01 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Luister het filmpje af, die meneer heeft het onderzoek gedaan. Bij 7minuut39 komt aan de orde dat 100.000 moslims in Nederland bereid zijn geweld te gebruiken.
Nee, '11% verklaart dat er situaties zijn waaruit het vanuit mijn religie voor mij acceptabel is dat ik geweld gebruik.' (100.000 moslims in Nederland.)quote:Op zondag 1 november 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, daarin haalt hij een onderzoek aan waarin 11% verklaart dat er situaties zijn waarin het volgens de koran wordt goedgekeurd dat er geweld gebruikt wordt. Dat is een heel andere definitie dan de AIVD gebruikt, die schat het aantal moslims wat in Nederland potentieel gewelddadig is op circa 2.000 tot 3.000 man.
Precies. Nogal een ruime definitie lijkt me, in wat voor situaties dan bijvoorbeeld?quote:Op zondag 1 november 2015 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, '11% verklaart dat er situaties zijn waaruit het vanuit mijn religie voor mij acceptabel is om geweld te gebruiken.'
Deze Baptisten zijn Echte Christenen omdat zij de Bijbel 100% volgen. Ik ben een Pastafariaan.quote:Op zondag 1 november 2015 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wacht even, je verdedigt dat de baptisten de enige echte Christenen zijn? Ben je zelf een baptist, en zo nee, waar baseer je je dan op?
Omdat ze doen wat in de Bijbel staat.quote:Er zijn ongelofelijk veel andere Christelijke stromingen namelijk, die vaak fundamenteel anders over dingen denken. Waarom zouden dit "de echte Christenen" zijn?
Dat doen alle christenen, naargelang hun interpretatie.quote:Op zondag 1 november 2015 19:20 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Deze Babtisten zijn Echte Christenen omdat zij de Bijbel 100% volgen.
Dat weet jij misschien beter dan ik.quote:Op zondag 1 november 2015 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Nogal een ruime definitie lijkt me, in wat voor situaties dan bijvoorbeeld?
Nee hoor, neem bijvoorbeeld katholieken, die houden zich niet eens aan de tien geboden. En zie James 2:10: For whosoever shall keep the whole law, and yet offend in one point, he is guilty of all.quote:Op zondag 1 november 2015 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doen alle christenen, naargelang hun interpretatie.
Je realiseert je dat alle andere Christelijke stromingen ook beweren dat ze doen wat in de Bijbel staat? Zij interpreteren de tekst echter anders.quote:Op zondag 1 november 2015 19:20 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Deze Baptisten zijn Echte Christenen omdat zij de Bijbel 100% volgen. Ik ben een Pastafariaan.
[..]
Omdat ze doen wat in de Bijbel staat.
Ik ontken nergens dat er veel leed wordt veroorzaakt door religie. Heck, religieuze filosofie is zo'n beetje mijn expertise. Ik ben jaren mod in F&L geweest.quote:Op zondag 1 november 2015 19:20 schreef RolandArthur het volgende:
Jij wringt je in allerlei bochten om maar te bagetaliseren welk leed er ontstaat door lieden die de koran volgen. Je doet er zelfs alles aan om deze hatelijke, antisemitische ideologie hier naar binnen te slepen. Wat dat betreft doe je niet onder voor een NSB´er, die waren immers ook een groot voorstander van het binnenhalen van een vreemd volk met sterk antisemitische denkbeelden.
Kijk, en hier wordt het al lastig.quote:Op zondag 1 november 2015 19:20 schreef RolandArthur het volgende:
Omdat ze doen wat in de Bijbel staat.
Verschil is dat wij net van allerlei 'gekke' christelijke noemen en waarden zijn afgestapt en deze groep juist weer extremere regels wil die strijken met hun geloofsovertuiging.quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Als 77% van de Christenen zouden zeggen dat ze zich aan de bijbel willen houden om in de hemel te komen, is dat dan ook veel? Is dat dan ook zorgwekkend?
quote:Op zondag 1 november 2015 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van de Islam maar daar zul je ongetwijfeld ook zulke verschillen hebben.
Nee, en ik kan in het aangehaalde onderzoek ook niet echt iets vinden wat daarop wijst.quote:Op zondag 1 november 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat weet jij misschien beter dan ik.
Dus waar die 100.000 vandaan komt mag Joost weten.quote:"De sociale controle binnen de salafistische gemeenschap is zeer groot. Dit
geldt ook voor de predikers die zich niet kunnen permitteren met ‘gespleten
tong’ te spreken. Alle salafistische predikers die verbonden zijn aan
salafistische organisaties, keuren geweld af en weerleggen de ideologie van de
jihadi's. Recent is ook gebleken dat men actief meewerkt aan het opsporen van
jihadi’s. Hoe meer binding een gelovige heeft met een organisatie dan wel
prediker, hoe groter de kans dat bovenstaand anti-jihadistisch standpunt wordt
onderschreven. Radicalisering in de zin van de actieve bereidheid om geweld te
gebruiken vindt dan ook plaats buiten de salafistische organisaties.
Het aantal streng orthodoxe moslims in Nederland is relatief klein. Let wel:
orthodoxen zijn geen lid van de salafistische gemeenschap, maar beschikken
wel over een attitudestructuur die aansluit bij het salafistische gedachtegoed.
Slechts 8% van alle moslims in Nederland is streng orthodox."
En daar gaat het fout, de Bijbel zegt immers in Deuteronomy 4:2 Ye shall not add unto the word which I command you, neither shall ye diminish ought from it, that ye may keep the commandments of the LORD your God which I command you.quote:Op zondag 1 november 2015 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je realiseert je dat alle andere Christelijke stromingen ook beweren dat ze doen wat in de Bijbel staat? Zij interpreteren de tekst echter anders.
De Bijbel.quote:En het lijkt mij nogal onmogelijk om te verdedigen dat 1 van die interpretaties de juiste is als je zelf geen Christen bent. "Juist" volgens welke criteria?
Wederom een stroman argument: Ik heb nergens beweerd dat deze eender zijn. Ik wacht overigens nog steeds op jouw onderbouwing dat mijn oplossing niet werkbaar zou zijn, dan brengen we het onderwerp van deze discussie meteen ook weer naar voren.quote:Maar dat er veel ellende wordt veroorzaakt door religie en religieuze doctrine is nog geen reden om te doen alsof Christendom en Islam ieder 1 religie zijn. Dan ben je gewoon bezig om de feiten te ontkennen omdat het wel aardig uitkomt.
http://www.nrc.nl/next/20(...)te-gebruiken-1465281quote:Op zondag 1 november 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat weet jij misschien beter dan ik.
quote:We nemen het onderzoek uit 2010 er even bij. 11 procent van de 799 moslims die de enquête invulden is het met de volgende stelling eens: ‘Er zijn situaties waarin het voor mij vanuit mijn religie acceptabel is dat ik geweld gebruik’.
Die 11 procent waar Koopmans het over heeft klopt dus, laten onderzoekers Ineke Roex en Sjef van Stiphout telefonisch weten. Het klopt ook dat die 11 procent daarmee bereid is om geweld te gebruiken in sommige situaties. Er staan ook teksten in de Koran die het gebruik van geweld in bepaalde situaties goedkeuren, legt Roex uit. En die 11 procent vindt dat ze dat mogen doen omdat het er staat.
Maar in het onderzoek werd respondenten gevraagd of ze bereid zijn vanuit hun geloof geweld te gebruiken en niet, zoals Koopmans stelt, voor hun geloof.
Is er een verschil? Ja, zeggen de onderzoekers. Uit hun stelling blijkt niet dat de ondervraagden ter verdediging van de islam geweld (terrorisme) goedkeuren. En dat suggereert Koopmans volgens hen wel. Terwijl, zeggen zij, het ook kan gaan over de legitimatie van geweld in de privésfeer.
quote:Hoogleraar Ruud Koopmans zei dat honderdduizend moslims bereid zijn geweld te gebruiken voor hun geloof. Hij baseerde zich op een onderzoek uit 2010. Koopmans en de onderzoekers blijken het niet eens te zijn over de interpretatie van die cijfers. Omdat je de vraag die in het onderzoek werd gesteld op verschillende manieren kunt interpreteren, beoordelen we de stelling als niet te checken.
Goed punt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom religie altijd opduikt in discussies over vluchtelingen.quote:Op zondag 1 november 2015 19:35 schreef Incognito_ het volgende:
Dit gaat niet meer over asielzoekers.
De bijbel zegt bijvoorbeeld dat je heksen moet verbranden. Toch doen vrijwel alle christenen dat niet. De christenen die dat wel doen zijn de echte christenen?quote:Op zondag 1 november 2015 19:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En daar gaat het fout, de Bijbel zegt immers in Deuteronomy 4:2 Ye shall not add unto the word which I command you, neither shall ye diminish ought from it, that ye may keep the commandments of the LORD your God which I command you.
Daar wordt gesteld dat je niet zelf mag stellen wat er in de Bijbel staat en de Bijbel is vrij concreet, zie bijvoorbeeld Leviticus.
En hier ga je al mis: De Paus is volgens de Bijbel helemaal geen Christen. Hoe (relatief) eerlijk en oprecht de huidige paus ook is; hij zal branden in de Hel omdat hij niet doet wat God wil.quote:Op zondag 1 november 2015 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, en hier wordt het al lastig.
De Bijbel bestaat in de eerste plaats uit vier biografieën over het leven van Jezus. En daarin zegt Jezus onder andere dat hij na zijn dood het voortzetten van zijn taak overdraagt aan Petrus - de eerste Paus.
Als je het Deense nieuws leest is het al een stuk minder ''eng''.quote:Op zondag 1 november 2015 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, '11% verklaart dat er situaties zijn waaruit het vanuit mijn religie voor mij acceptabel is dat ik geweld gebruik.' (100.000 moslims in Nederland.)
Die 2000 tot 3000 man zijn de mensen die invullen dat ze aanhangers zijn van het islamterrorisme. Die cijfers zie je ook terug in het onderzoek van Denemarken:
Een relatief weinig aantal moslims, 'slechts' 1,5 procent, geeft openlijk toe te sympathiseren met islamitische terroristische groepen als de Islamitische Staat en al-Qaeda. In Denemarken zijn er ongeveer een kwart miljoen moslims. Dit betekent dat ongeveer zoveel als 4.000 mensen in Denemarken openlijk erkennen dat ze aanhangers zijn van islamterrorisme. Hoeveel van hun zelf potentiële terroristen zijn is niet duidelijk, maar men kan aannemen dat de drempel voor hun laag ligt
http://rommelig.com/2015/(...)-wetgeving-invoeren/
Iets uit een studie van de UVA quoten.quote:Op zondag 1 november 2015 19:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, en ik kan in het aangehaalde onderzoek ook niet echt iets vinden wat daarop wijst.
[..]
Dus waar die 100.000 vandaan komt mag Joost weten.
Dat is jouw interpretatie, maar niet De Waarheid. Je kan het net zo goed zo interpreteren als de katholieken: dan is de Bijbel niet de maatstaf om te kunnen zeggen of de Paus een goede christen is, maar dan is volgens de Bijbel de Paus de maatstaf om te kunnen zeggen wat christelijk is.quote:Op zondag 1 november 2015 19:37 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En hier ga je al mis: De Paus is volgens de Bijbel helemaal geen Christen. Hoe (relatief) eerlijk en oprecht de huidige paus ook is; hij zal branden in de Hel omdat hij niet doet wat God wil.
Wtf?quote:Op zondag 1 november 2015 19:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Iets uit een studie van de UVA quoten.
Ik heb ook nergens beweerd dat jij dat beweert.quote:Op zondag 1 november 2015 19:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wederom een stroman argument: Ik heb nergens beweerd dat deze eender zijn. Ik wacht overigens nog steeds op jouw onderbouwing dat mijn oplossing niet werkbaar zou zijn, dan brengen we het onderwerp van deze discussie meteen ook weer naar voren.
Dat komt omdat in de Bijbel een verschil bestaat tussen de wetten van God en de wetten van de mensen, zie bijvoorbeeld Matthew 22:20-21 And Jesus said to them, “Whose likeness and inscription is this?” They said, “Caesar's.” Then he said to them, “Therefore render to Caesar the things that are Caesar's, and to God the things that are God's.quote:Op zondag 1 november 2015 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De bijbel zegt bijvoorbeeld dat je heksen moet verbranden. Toch doen vrijwel alle christenen dat niet. De christenen die dat wel doen zijn de echte christenen?
Niet het salafisme als zodanig, sommige salafisten vinden ze staatsgevaarlijk, ja.quote:Op zondag 1 november 2015 19:39 schreef Braindead2000 het volgende:
De AIVD vindt salafisten niet voor niks staatsgevaarlijk.
Ja, en zo kent iedere stroming wel bepaalde verklaringen of legitimaties om niet alles letterlijk op te volgen. Dat maakt het een niet beter dan het ander.quote:Op zondag 1 november 2015 19:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de Bijbel een verschil bestaat tussen de wetten van God en de wetten van de mensen
Interessant punt. Maar moet dat nou in het Engels? Er zijn toch ook genoeg Nederlandse bijbelvertalingen?quote:Op zondag 1 november 2015 19:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de Bijbel een verschil bestaat tussen de wetten van God en de wetten van de mensen, zie bijvoorbeeld Matthew 22:20-21 And Jesus said to them, “Whose likeness and inscription is this?” They said, “Caesar's.” Then he said to them, “Therefore render to Caesar the things that are Caesar's, and to God the things that are God's.
De islam kent zulks niet. Die kiezen voor liegen (taqiyya).
Als je alles letterlijk neemt wat er in je sprookjesboek staat en kwaad wordt als iemand het een sprookjesboek noemt dan ben je een fundamentalist.quote:Op zondag 1 november 2015 17:53 schreef Molurus het volgende:
1) Wanneer is iemand een "fundamentalist"?
Die verwijzing naar artikel 1? Die had ik al ontkracht.quote:Op zondag 1 november 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens beweerd dat jij dat beweert.
Maar goed, een discussie over religie lijkt me hier sowieso off topic, dus OT maar weer.
Oh, en die onderbouwing had ik trouwens al gegeven.
Alweer een stroman argument. Ik had het over paspoorthouders en niet paspoorthouders. Dat is een valide argument.quote:Kennelijk denk jij heel eenvoudig over hoe je onderscheid kunt maken tussen verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.
Voor zo ver ik zie zijn die ¨staatsrechtelijke implicaties¨ die jij noemt er helemaal niet en je hebt er nog geen één weten te onderbouwen dus ik stel voor dat we mijn oplossing gaan uitvoeren. Die is humaan, redelijk, realistisch en kost het minste. Opvangen, bed bad en brood, niet integreren of investeren en zodadelijk weer terug.quote:Voor het moment heb ik niet de indruk dat jij je bewust bent van de staatsrechtelijke implicaties van wat je voorstelt. Maar ik stel voor dat ik niet jouw onderzoek voor jou ga doen. Dat mag je zelf doen. Succes he.
Ik haal mijn citaten uit de King James Bijbel, versie 1611. Dit is een redelijk betrouwbare bron. De nieuwe internationale versie bevat meer dan 60.000 wijzigingen en die zijn voor een groot deel inhoudelijk geweest. De NIV doet geweld aan de originele boodschap.quote:Op zondag 1 november 2015 19:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant punt. Maar moet dat nou in het Engels? Er zijn toch ook genoeg Nederlandse bijbelvertalingen?
Als je het hebt over het behoud van de eigen cultuur dan begint dat met het beschermen van de Nederlandse taal tegen het oprukken van het Engels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |