Zijn er ook onafhankelijken van de SP die mee doen aan de verkiezingen, nee toch?quote:Op zondag 1 november 2015 15:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hun anti-imperialisme vind ik schattig. Mooi in woorden, maar absoluut onrealiseerbaar. Zelfs Erdogan heeft het lastig, ondanks al zijn concessies aan het Westen.
Toch zou ik willen dat een paar SP-ers in het parlement zouden komen, als tegengeluid.
YSK gaat dat bepalen, niet van te voren aangegeven hoe laat dat dient te zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:34 schreef xaban06 het volgende:
Hoelaat beginnen ze met tellen en hoelaat wordt het bekend gemaakt?
Vandaag na telling van 9%:twitter:hulusiabii twitterde op zondag 07-06-2015 om 17:03:09An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık %9 AK Parti: 53.1CHP: 18.3MHP:17.3HDP: 7.5 reageer retweet
twitter:hulusiabii twitterde op zondag 01-11-2015 om 15:30:14An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık: % 9AK PARTİ: % 60.7CHP: % 10.8MHP: % 8.1HDP: % 14.6 reageer retweet
Nee geen onafhankelijken, op de voorpagina van Milli Gazete stond heel groot dat er tijdens deze verkiezingen geen kiesdrempel zou zijn, met als uitleg eronder dat de kiesdrempel tegen de grondwet indruist en Kamalak daartegen gaat procederen. Hoe wereldvreemd kun je zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn er ook onafhankelijken van de SP die mee doen aan de verkiezingen, nee toch?
Dat anti-imperialisme van hen heeft wel nodig een update nodig, vooral met de vorige verkiezingen probeerden ze meer Erdogan als boeman neer te zetten dan een inhoudelijke partijprogramma te presenteren, dat is wel een beetje jammer.
Dat klopt, maar gaat mij meer om het oosten, als de AKP in het oosten al 40% blijft staan, hebben ze Istanbul en centraal Turkije nog om het een extra boost te geven.quote:Op zondag 1 november 2015 15:38 schreef Bilge het volgende:
Hoe meer stemmen er worden geteld, hoe verder de cijfers van de AKP dalen, maar dit is wel heel interessant:
7 juni na telling van 9%:Vandaag na telling van 9%:twitter:hulusiabii twitterde op zondag 07-06-2015 om 17:03:09An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık %9 AK Parti: 53.1CHP: 18.3MHP:17.3HDP: 7.5 reageer retweet
twitter:hulusiabii twitterde op zondag 01-11-2015 om 15:30:14An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık: % 9AK PARTİ: % 60.7CHP: % 10.8MHP: % 8.1HDP: % 14.6 reageer retweet
Ff serieus?quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Nee geen onafhankelijken, op de voorpagina van Milli Gazete stond heel groot dat er tijdens deze verkiezingen geen kiesdrempel zou zijn, met als uitleg eronder dat de kiesdrempel tegen de grondwet indruist en Kamalak daartegen gaat procederen. Hoe wereldvreemd kun je zijn.
Ben jij daar blij mee, Triggertjequote:Op zondag 1 november 2015 15:36 schreef Triggershot het volgende:
AK PARTİ: % 60
CHP: % 11
MHP: % 8.2
HDP: % 15
als dit de stemmen zijn op basis van 10%, door met name al in het oosten te tellen, gaat de AKP het fucking goed doen.
Mwuah, vind het juist meer onwaarschijnlijk/onverwacht dat er ineens zo een shift zal zijn mbt het oosten.quote:Op zondag 1 november 2015 15:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben jij daar blij mee, Triggertje
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De stembussen blijken niet alleen in het uiterste Oosten een uur eerder tesluiten:quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat klopt, maar gaat mij meer om het oosten, als de AKP in het oosten al 40% blijft staan, hebben ze Istanbul en centraal Turkije nog om het een extra boost te geven.
Ancak YSK'nın kararı uyarınca Adıyaman, Ağrı, Artvin, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Malatya, Kahramanmaraş, Mardin, Muş, Ordu, Rize, Siirt, Sivas, Trabzon, Tunceli, Şanlıurfa, Van, Bayburt, Batman, Şırnak, Ardahan, Iğdır ve Kilis ile bu illerde bulunan ceza infaz kurumlarında oy vermenin başlangıç ve bitiş saatleri 07.00-16.00 http://www.karar.com/gund(...)secimleri-2015-49286
quote:Op zondag 1 november 2015 15:48 schreef Bilge het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Hmm, regio Karadeniz, Rize, Erzurum, Samsun, Trabzon en de provincies er omheen verwacht ik idd dat wel dat die sowieso richting de AKP zullen gaan, staat eigenlijk zo goed als vast.quote:De stembussen blijken niet alleen in het uiterste Oosten een uur eerder tesluiten:
Ancak YSK'nın kararı uyarınca Adıyaman, Ağrı, Artvin, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Malatya, Kahramanmaraş, Mardin, Muş, Ordu, Rize, Siirt, Sivas, Trabzon, Tunceli, Şanlıurfa, Van, Bayburt, Batman, Şırnak, Ardahan, Iğdır ve Kilis ile bu illerde bulunan ceza infaz kurumlarında oy vermenin başlangıç ve bitiş saatleri 07.00-16.00 http://www.karar.com/gund(...)secimleri-2015-49286
Erzincan ookquote:Op zondag 1 november 2015 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Hmm, regio Karadeniz, Rize, Erzurum, Samsun, Trabzon en de provincies er omheen verwacht ik idd dat wel dat die sowieso richting de AKP zullen gaan, staat eigenlijk zo goed als vast.
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?quote:Op zondag 1 november 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
had je maar je stem moeten uitbrengen
Nein.quote:Op zondag 1 november 2015 15:57 schreef Ryan3 het volgende:
Jullie blij zeker? Dat jullie Ome op kop ligt?
Vooroordelen dat te lui, heb ik het mis?quote:Op zondag 1 november 2015 16:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?
Zijn veel Turken die hem kunnen schieten, maar hier in NL stemt toch iets van 90% op hem?quote:Op zondag 1 november 2015 16:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?
[..]
Nein.
Maar hoe komen jullie nu aan die uitslagen, want ik lees op twitter dat de eerste uitslagen pas over een uur te verwachten zijn... embargo, daarbij, dus partijen worden niet genoemd dan nog (hoewel je wel redelijk kunt raden natuurlijk...quote:Op zondag 1 november 2015 15:58 schreef Bilge het volgende:
De vergelijking van de cijfers van 7 juni met die van vandaag geeft een vertekend beeld, omdat op 7 juni alle stembussen tegelijkertijd sloten. Die vergelijking sloeg dus nergens op.
Je hebt het mis inderdaad.quote:Op zondag 1 november 2015 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vooroordelen dat te lui, heb ik het mis?
Ja, de meerderheid hier is soenniet en heeft niet veel opties en verder kijken dan hun neus lang is kennen ze ook niet. Je mot wat he.quote:Op zondag 1 november 2015 16:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn veel Turken die hem kunnen schieten, maar hier in NL stemt toch iets van 90% op hem?
Ik snap hem niet.quote:
Ik vond artikeltje dat ik eerder postte uit trouw (vorige topic) wel heel erg inzichtelijk tov huidige stand van zaken mbt regime Erdo, vrees alleen dat weinig Turken dat lezen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, de meerderheid hier is soenniet en heeft niet veel opties en verder kijken dan hun neus lang is kennen ze ook niet. Je mot wat he.
Waar komen die eerdere uitslagen dan vandaan?quote:Op zondag 1 november 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
nabij een kwart van de stemmen zijn geteld, resultaten verspreiden mag alsnog niet.
Burgerjournalistiek, geen formele.quote:Op zondag 1 november 2015 16:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar komen die eerdere uitslagen dan vandaan?
11-1 is Diyarbakir. 7-1??twitter:Bora_Bayraktar twitterde op zondag 01-11-2015 om 16:01:59Doğu'da 7-1 olan il şu an 5-3 görünüyor. 11-1 olan il 8-3 görünüyor. reageer retweet
Pfff, AKP is echt klappen aan het uitdelen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:08 schreef Bilge het volgende:
11-1 is Diyarbakir. 7-1??twitter:Bora_Bayraktar twitterde op zondag 01-11-2015 om 16:01:59Doğu'da 7-1 olan il şu an 5-3 görünüyor. 11-1 olan il 8-3 görünüyor. reageer retweet
Maar HDP krijgt dus ook flinke klappen.
Okee, iemand vroeg me dat op twits.quote:Op zondag 1 november 2015 16:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Burgerjournalistiek, geen formele.
quote:Op zondag 1 november 2015 16:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pfff, AKP is echt klappen aan het uitdelen.
Je hebt hier vnml AKP likkers, die voorheen Gulen sympathisanten of MHP stemmers waren.quote:Op zondag 1 november 2015 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt-ie nu uit de kast net als Tofik?
Een deel van de Koerden is uiteraard niet blij met het geflirt met de pkk van de hdp vandaarquote:Op zondag 1 november 2015 16:08 schreef Bilge het volgende:
Maar HDP krijgt dus ook flinke klappen.
Ja, okee. Nou HDP gaat klappen krijgen kennelijk, wel sneu. Ik hoop ook echt niet dat Erdo absolute meerderheid krijgt, want dan krijg je full blown heibel voor Koerden en Erdo zal nooit een onafhankelijk Koerdistan accepteren aan zuidgrens...quote:
neequote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef martijnde3de het volgende:
Kan je de tussenstand op een overheidssite volgen?
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef Morendo het volgende:
Als AKP geen absolute meerderheid krijgt, wat dan? Coalitiebesprekingen of over een paar maanden nieuwe verkiezingen?
Las ergens dat dat niet kon voor de 3de keer, maar heb dat verder niet meer voorbij zien komen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef Morendo het volgende:
Als AKP geen absolute meerderheid krijgt, wat dan? Coalitiebesprekingen of over een paar maanden nieuwe verkiezingen?
Ah oké, en al zijn wetsvoorstellen worden vervolgens weggestemd. Wordt dan het Parlement afgeschaft?quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.
Worden we blij van.quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.
Het is wel leuk, maar het zegt nog niet zoveel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
43% geteld
AKP 54%
CHP 20%
MHP en HDP 11%
Uhh jawelquote:Op zondag 1 november 2015 16:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is wel leuk, maar het zegt nog niet zoveel.
Worst kaas scenario sultan, anders presidentieelsysteem. de Turkse president heeft nu al bevoegdheden waar je u tegen zegt, laat staan als men geen regering kan opzetten.quote:Op zondag 1 november 2015 16:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ah oké, en al zijn wetsvoorstellen worden vervolgens weggestemd. Wordt dan het Parlement afgeschaft?
Net op CNNTürk: "Als MHP de 13% niet haalt, is het 99% zeker dat de AKP alleen mag regeren"quote:Op zondag 1 november 2015 16:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
43% geteld
AKP 54%
CHP 20%
MHP en HDP 11%
Ben je blij nu?quote:Op zondag 1 november 2015 16:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
AKP op 333 zetels van de 550 bij 50% geteld
Nou ja dan sturen we de Syriërs weer terug hè. Lol.quote:Op zondag 1 november 2015 16:40 schreef Bilge het volgende:
Wel opmerkelijk dat nationalistische partijen in Turkije (MHP/HDP) verliezen, ondanks dat Turkije 2 miljoen Syriërs en Irakezen opvangt, terwijl de nationalistische partijen in Europa juist populairder worden, terwijl Europa maar een fractie van het Turkse aantal vluchtelingen opvangt.
Ja, net zoals toen bij de nazi's?quote:Op zondag 1 november 2015 16:46 schreef Triggershot het volgende:
Butthurt mensen wanneer democratie niet de uitkomst biedt die zij willen.
Precies. Assad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Raar dat hij nu zo wordt aangevallen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:46 schreef Triggershot het volgende:
Syrie is een topic verder, verder worden de verkiezingen in Turkije door alle deelnemende partijen en internationale organen gemonitord, zet je zelf voortaan niet zo voor schut.quote:Op zondag 1 november 2015 16:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Assad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Raar dat hij nu zo wordt aangevallen.
Welnee.quote:Op zondag 1 november 2015 16:50 schreef Morendo het volgende:
Ik vind dat de EU, Golfstaten en de VS het Free Turkish Army moeten steunen in hun strijd tegen Erdogan.
A Haberquote:
Akit spant de kroon toch welquote:Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
A HaberAltijd mooie anti PKK propaganda op die kanaal
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wilquote:Op zondag 1 november 2015 16:43 schreef Ryan3 het volgende:
Als Erdo wint komen ze dus nooit bij de EU. Dat is 1 voordeel.
Voor de rest gecondoleerd voor alle vrijheids- en vredelievende, democratische, moderne Turken.
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.quote:Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef Intellectueel het volgende:
Geweldig nieuws. Erdogan onder Turkije is een recept voor vier jaar nog meer economische achteruitgang, polarisatie van de Turkse samenleving en voortzetting van de strijd in Syrië waar Erdogan niets anders voor elkaar heeft gekregen dan lijdzaam moeten toeschouwen hoe de Koerden steeds meer terrein winnen.
Erdogan heeft een vrij reizen in het Schengengebied zo goed als binnen, nu nog een vrijhandelsverdrag en de EU kanquote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wil
Straks kan ik geen bikini meer aan in Turkije. Ik vind dat eigenlijk erger.quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.quote:Op zondag 1 november 2015 16:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Straks kan ik geen bikini meer aan in Turkije. Ik vind dat eigenlijk erger.
Of alcohol met 40% belastingsheffing.
Daar gaan mijn vakanties.
Ik denk dat dit één van de redenen is dat al mijn buurtjes AKP hebben gestemd.quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.
Is jouw omgeving vooral Muhafazakar?quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk dat dit één van de redenen is dat al mijn buurtjes AKP hebben gestemd.
Fantastisch. Genieten van een semi-dictatoriale staat dat uiteindelijk in elkaar stort, en waar de oppositie voor spek-en-bonen meedoet. Voor een buitenstaander wordt dit 7 jaar popcorn.quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.
quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.
Ja, dat denk ik wel, was een strategische regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten. Erdo's trucje is eigenlijk al uitgewerkt ook. Liep tot ongeveer 2011 wel aardig, kon hij iedereen nog wel om de tuin leiden, alleen hoorde je van Turken die terugkwamen van vakantie dat bijv. de benzineprijs al net zo hoog was als hier...quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wil
Onzin, jij denkt dat Turkije niet ziet wat er in de EU en met name Griekenland gaande is? Turkije zal eerder aansturen op verdragen voor handel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel, was een regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten.
Als Erdogan de banden met Rusland en Iran positief en wederzijds belangstellend kan houden heeft het de EU echt niet nodig, het is nu meer de EU die achter Erdogan's reet aan loopt.quote:Op zondag 1 november 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel, was een regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten.
Merkel die op de knietjes ging voor Erdoganquote:Op zondag 1 november 2015 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Erdogan de banden met Rusland en Iran positief en wederzijds belangstellend kan houden heeft het de EU echt niet nodig, het is nu meer de EU die achter Erdogan's reet aan loopt.
Erdogan koestert geen hoop wat betreft toetreding tot de EU. Probeer gewoon zoveel mogelijk voordeel te halen uit dergelijke onderhandelingen. Ik zie Turkije eerder tot de Shanghai Cooperation Organization toetreden.quote:Op zondag 1 november 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik moest googlen en kwam er nog niet uit.quote:Op zondag 1 november 2015 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is jouw omgeving vooral Muhafazakar?
Hakan Fidan die op ministerieel niveau met Merkel spreekt.quote:Op zondag 1 november 2015 17:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Merkel die op de knietjes ging voor ErdoganWat een leider
Religieus conservatief.quote:Op zondag 1 november 2015 17:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik moest googlen en kwam er nog niet uit.
De onderhandelingen met de EU levert voordelen op voor Turken die binnen de grenzen van de EU leven. Dat alleen al zal een reden zijn om te onderhandelen voor Turkije.quote:Op zondag 1 november 2015 17:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Erdogan koestert geen hoop wat betreft toetreding tot de EU. Probeer gewoon zoveel mogelijk voordeel te halen uit dergelijke onderhandelingen. Ik zie Turkije eerder tot de Shanghai Cooperation Organization toetreden.
Lief dat je zo denkt, maar als je iets wil voorstellen qua economie moet je eigenlijk niet bij de EU willen horen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel, was een strategische regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten. Erdo's trucje is eigenlijk al uitgewerkt ook. Liep tot ongeveer 2011 wel aardig, kon hij iedereen nog wel om de tuin leiden, alleen hoorde je van Turken die terugkwamen van vakantie dat bijv. de benzineprijs al net zo hoog was als hier...
Ga dat dan even uitleggen aan Verhofstadt ook.quote:Op zondag 1 november 2015 17:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lief dat je zo denkt, maar als je iets wil voorstellen qua economie moet je eigenlijk niet bij de EU willen horen.
De relaties met Rusland en Iran verslechteren anders met de week. In licht van een Russisch-Iraans alliantie in het hart van het Midden-Oosten heeft Erdogan de EU en Westen wel degelijk nodig.quote:Op zondag 1 november 2015 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als Erdogan de banden met Rusland en Iran positief en wederzijds belangstellend kan houden heeft het de EU echt niet nodig, het is nu meer de EU die achter Erdogan's reet aan loopt.
Hmmmm, je hebt van alles en nog wat eigenlijk.quote:
Het Westen (lees: navo) sowieso wel, maar de EU niet perse, zeker niet op economisch vlak als de gasleiding via Turkije de EU binnenkomt, samen met de grootste vliegveld van Europa heeft de EU, Turkije meer nodig dan andersom, denk dat de handel tussen Rusland, Iran en Turkije wel stabiel zal blijven, ze hebben elkaar nodig, de een misschien iets meer dan de ander, maar elkaar verliezen zou voor allen een klap zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 17:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
[..]
De relaties met Rusland en Iran verslechteren anders met de week. In licht van een Russisch-Iraans alliantie in het hart van het Midden-Oosten heeft Erdogan de EU en Westen wel degelijk nodig.
Ook gewoon een gevolg van MHP incompetentie. Ik verbaas me echt dat deze partij niet heeft weten te profiteren van jarenlang binnenlandse crisis en falend buitenlandbeleid.quote:
Jij hebt toch geen sunni's in de fam?quote:Op zondag 1 november 2015 17:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hmmmm, je hebt van alles en nog wat eigenlijk.
HDP wordt niet gewaardeerd tho. Contacten zijn verbroken hierdoor
Ow omgeving derken bedoel je familie? HDP en CHP.quote:Op zondag 1 november 2015 17:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt toch geen sunni's in de fam?
Wat te zeggen van CHP... Ze winnen nergens stemmen bij tov AKP. Gewoon weer hun vaste stemmers, maar niks erbij.quote:Op zondag 1 november 2015 17:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook gewoon een gevolg van MHP incompetentie. Ik verbaas me echt dat deze partij niet heeft weten te profiteren van jarenlang binnenlandse crisis en falend buitenlandbeleid.
Ze hebben de zoon van de oprichter eruit geschopt, alle soorten van coalitiebesprekingen uitgesloten, ze waren in zekere zin hier op aan het aansturen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook gewoon een gevolg van MHP incompetentie. Ik verbaas me echt dat deze partij niet heeft weten te profiteren van jarenlang binnenlandse crisis en falend buitenlandbeleid.
Het zou best wel een mooie afstraffing zijn als ze onder de 10% zouden eindigen maar dat zie ik nu niet meer gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2015 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze hebben de zoon van de oprichter eruit geschopt, alle soorten van coalitiebesprekingen uitgesloten, ze waren in zekere zin hier op aan het aansturen.
Erdogan heeft de EU vooral nodig op politieke vlak, om druk uit te oefenen op een vertrek van Assad en stilzwijgende goedkeuring van zijn beleid in Turkije. Handel met Europa is voor Turkije van een veel groter belang dan andersom.quote:Op zondag 1 november 2015 17:07 schreef Triggershot het volgende:
Het Westen (lees: navo) sowieso wel, maar de EU niet perse, zeker niet op economisch vlak als de gasleiding via Turkije de EU binnenkomt, samen met de grootste vliegveld van Europa heeft de EU, Turkije meer nodig dan andersom, denk dat de handel tussen Rusland, Iran en Turkije wel stabiel zal blijven, ze hebben elkaar nodig, de een misschien iets meer dan de ander, maar elkaar verliezen zou voor allen een klap zijn.
Eerst had ik het gewoon over omgeving, maar toen je contact verbroken zei moest ik aan fam denken.quote:Op zondag 1 november 2015 17:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow omgeving derken bedoel je familie? HDP en CHP.
En ik heb wel sunni's in de familie hoor. Aangetrouwd natuurlijk.
Had weinig uitgemaakt, Bahceli zou alsnog blijven zitten.quote:Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het zou best wel een mooie afstraffing zijn als ze onder de 10% zouden eindigen maar dat zie ik nu niet meer gebeuren.
Integendeel, sinds 2009 trekt Erdogan zich steeds minder aan van de EU, als er een land is waar de EU momenteel druk op uitoefent is het wel de Turkije van Erdogan. Verder ben ik het niet met je eens, Turkije is een zelfgenoegzaamland, de handel (impex) met de VS, China enerzijds en Iran Rusland anderzijds moet voldoende zijn om Turkije staande te houden.quote:Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Erdogan heeft de EU vooral nodig op politieke vlak, om druk uit te oefenen op een vertrek van Assad en stilzwijgende goedkeuring van zijn beleid in Turkije. Handel met Europa is voor Turkije van een veel groter belang dan andersom.
Jij hebt gestemd?quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch weer een half% die naar de AKP had kunnen gaan.
De Akp heeft een flinke vinger in de pap in Nederland en weet mensen tot de deurmat te bereiken. Ook hebben ze aardig wat internettrolls rondwandelen, zoals vandaag te lezen is, en volgens mij ben jij er eentje van.quote:Op zondag 1 november 2015 16:46 schreef Triggershot het volgende:
#AlwaysBelievequote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch weer een half% die naar de AKP had kunnen gaan.
HAINquote:Op zondag 1 november 2015 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iedere verkiezing weer dezelfde vraag, ik ben geen burger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 17:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
#AlwaysBelieve
Je weet maar nooit, ze kunnen zomaar 9,6% erbij krijgen
Dana.quote:![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 17:16 schreef Bilge het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 17:16 schreef Bilge het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die van MHP is wel treffend. Het probleem van de MHP: "HAYIR"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omdat Erdogan handig gebruik maakt van zijn positie m.b.t. de Syrië-oorlog en vluchtelingencrisis. De EU heeft in die zin inderdaad Turkije nodig, zoals men Ghaddafi nodig had om de vluchtelingentoestroom enigszins in toom te houden, maar wanneer Erdogan het daadwerkelijk te bont maakt zie ik EU-sancties wel volgen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Triggershot het volgende:
Integendeel, sinds 2009 trekt Erdogan zich steeds minder aan van de EU, als er een land is waar de EU momenteel druk op uitoefent is het wel de Turkije van Erdogan.De vraag is of Erdogan wel kan bouwen op relaties met Rusland en Iran.quote:Verder ben ik het niet met je eens, Turkije is een zelfgenoegzaamland, de handel (ampex) met de VS, China enerzijds en Iran Rusland anderzijds moet voldoende zijn om Turkije staande te houden.![]()
De Amerikanen moeten Iran en Rusland, Assad laten dumpen. Daarna moet Turkije 100% achter een nieuwe Syrische overheid gaan staan. Bam, goeie relatiesquote:Op zondag 1 november 2015 17:18 schreef Intellectueel het volgende:
De vraag is of Erdogan wel kan bouwen op relaties met Rusland en Iran.![]()
![]()
Zelfgenoegzaam is Turkije zeker. Zelfvoorzienend niet vrees ik.quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integendeel, sinds 2009 trekt Erdogan zich steeds minder aan van de EU, als er een land is waar de EU momenteel druk op uitoefent is het wel de Turkije van Erdogan. Verder ben ik het niet met je eens, Turkije is een zelfgenoegzaamland, de handel (impex) met de VS, China enerzijds en Iran Rusland anderzijds moet voldoende zijn om Turkije staande te houden.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Mwuah, de druk vanuit de kant van de EU en tegelijkertijd ook achter hem aan lopen zag je al voor de Syrische kwestie. Denk dat er nu juist redenen zijn om de aandacht te vestigen op specifieke zaken zoals de mediavrijheid en inderdaad de Syrische kwestie.quote:Op zondag 1 november 2015 17:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat Erdogan handig gebruik maakt van zijn positie m.b.t. de Syrië-oorlog en vluchtelingencrisis. De EU heeft in die zin inderdaad Turkije nodig, zoals men Ghaddafi nodig had om de vluchtelingentoestroom enigszins in toom te houden, maar wanneer Erdogan het daadwerkelijk te bont maakt zie ik EU-sancties wel volgen.Time will tell idd, maar ondanks dat ze 100% lijnrecht tegenover elkaar staan inzake Syrië gaat de handel gewoon vrolijk door.quote:De vraag is of Erdogan wel kan bouwen op relaties met Rusland en Iran.![]()
Natuurlijk wel, ben een Gulenci op spiritueel niveau.quote:Op zondag 1 november 2015 17:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat je Gulenci kan zijn en daarnaast AKP sloerie kan uithangen.![]()
Bevestiging dat je donme hain bent.quote:Op zondag 1 november 2015 17:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ben een Gulenci op spiritueel niveau.![]()
Daarom ook de impex met de genoemde landen, er is feitelijk niets wat de EU exclusivistisch heeft te bieden aan Turkije, dat het niet kan verkrijgen van de andere handelsblokken.quote:Op zondag 1 november 2015 17:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zelfgenoegzaam is Turkije zeker. Zelfvoorzienend niet vrees ik.![]()
Ik ben gewoon een multicultureeljonge, altijd heel gewoon gebleven.quote:Op zondag 1 november 2015 17:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bevestiging dat je donme hain bent.![]()
Dit denk ik ook.quote:Op zondag 1 november 2015 16:15 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Een deel van de Koerden is uiteraard niet blij met het geflirt met de pkk van de hdp vandaar
Het is nu de vraag of ze de kiesdrempel gaan halen.![]()
Ja, maar sinds de oorlog in Syrië is Turkije in EU-perspectief er drastisch op achteruit gegaan in zaken als persvrijheid, binnenlandse stabiliteit, regionaal beleid en andere zaken.quote:Op zondag 1 november 2015 17:22 schreef Triggershot het volgende:
Mwuah, de druk vanuit de kant van de EU en tegelijkertijd ook achter hem aan lopen zag je al voor de Syrische kwestie. Denk dat er nu juist redenen zijn om de aandacht te vestigen op specifieke zaken zoals de mediavrijheid en inderdaad de Syrische kwestie.Nah, we zien ook een verslechtering in economische relaties:quote:Time will tell idd, maar ondanks dat ze 100% lijnrecht tegenover elkaar staan inzake Syrië gaat de handel gewoon vrolijk door.
http://www.al-monitor.com(...)conomic-threats.html![]()
Dat was toch altijd kut, Erdogan doet er alleen niet zo schijnheilig over en is eerlijk over zijn censuur en Hitler neigingen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, maar sinds de oorlog in Syrië is Turkije in EU-perspectief drastisch achteruitgaan in zaken als persvrijheid, binnenlandse stabiliteit, regionaal beleid en andere zaken.
[..]
Nah, dat lijkt toch ook echt achteruit te gaan:
twitter:Conflicts twitterde op zondag 01-11-2015 om 17:30:37BREAKING Turkey's #AKP predicted to win enough votes to form single-party govt: TV - AFP reageer retweet
![]()
Wel Erdo gestemd toch?quote:Op zondag 1 november 2015 17:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een multicultureeljonge, altijd heel gewoon gebleven.I´m back.![]()
Decennialang zeurt de EU al daarover in Turkije, het punt is meer dat Erdogan al zo lang aan de macht is en constant daarmee in verband wordt gebracht, soms terecht, soms onterecht. In veel zaken is Turkije juist de afgelopen jaren een serieuzer partner in geworden als 'essentieel' om tot een doel te komen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, maar sinds de oorlog in Syrië is Turkije in EU-perspectief er drastisch op achteruit gegaan in zaken als persvrijheid, binnenlandse stabiliteit, regionaal beleid en andere zaken.De artikel illustreert juist in mijn ogen dat beide landen elkaar hard nodig hebben, dat de een niet zonder de ander kan, derhalve zie ik verslechteringen wel gebeuren, een breuk niet.quote:Nah, we zien ook een verslechtering in economische relaties:
Tja, je kan je bevolking bang maken voor vluchtelingen of je bevolking vluchtelingen laten accepteren en leren ermee om te gaan.quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Bilge het volgende:
Een economische dip en 2 miljoen vluchtelingen, en dan nog 50% van de stemmen halen. Petje af.![]()
Krijg je nou betaald joh? Lol.quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Bilge het volgende:
Een economische dip en 2 miljoen vluchtelingen, en dan nog 50% van de stemmen halen. Petje af.I´m back.![]()
You are kidding, right?quote:Op zondag 1 november 2015 17:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja, je kan je bevolking bang maken voor vluchtelingen of je bevolking vluchtelingen laten accepteren en leren ermee om te gaan.I´m back.![]()
Turkije heeft de vluchtelingencrisis veel beter onder controle dan Europa die paniekerig om zich heen slaat.quote:![]()
Ja, daarom maken de vluchtelingen zich allemaal vroeger of later uit de voeten in Turkije...quote:Op zondag 1 november 2015 17:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije heeft de vluchtelingencrisis veel beter onder controle dan Europa die paniekerig om zich heen slaat..
Hou op man.I´m back.![]()
Turkije kan moeilijk die mensen dwingen in Turkije te blijven. Turkije zet gewoon tentenkampen op en zorgt ervoor dat men eventueel tijdelijk kan werken, verzorging krijgt en dat kinderen naar school kunnen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daarom maken de vluchtelingen zich allemaal vroeger of later uit de voeten in Turkije....
Hou op man.
In Europa kijkt iedereen elkaar aan en dumpt vluchtelingen het liefst bij een ander. Iedereen moet hier eerst over elkaars pik vallen voordat er een beslissing komt.![]()
Hoezo, stond er niets daarover in Trouw waarover je je kon inlezen?quote:Op zondag 1 november 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daarom maken de vluchtelingen zich allemaal vroeger of later uit de voeten in Turkije....
Hou op man.
De Turkse wet heeft beperkte asielregelingen, men kan niet zomaar een nieuw leven starten, geïntegreerd worden in de samenleving zoals we dat in de EU zien, honderdenduizenden vluchtelingen in Turkije leven letterlijk in kampen, velen al sinds 2011, men wil het leven weer oppakken, kinderen naar school sturen, werken, begrijp je dat?![]()
Denk dat het ietsjes minder rooskleurig ligt dan dat jij schetst, waarom naar EU gaan dan?quote:Op zondag 1 november 2015 17:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije kan moeilijk die mensen dwingen in Turkije te blijven. Turkije zet gewoon tentenkampen op en zorgt ervoor dat men eventueel tijdelijk kan werken, verzorging krijgt en dat kinderen naar school kunnen.
In Europa kijkt iedereen elkaar aan en dumpt vluchtelingen het liefst bij een ander. Iedereen moet hier eerst over elkaars pik vallen voordat er een beslissing komt.I´m back.![]()
Maar je hebt Erdo gestemd dus, o, grote filosoof.quote:Op zondag 1 november 2015 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo, stond er niets daarover in Trouw waarover je je kon inlezen?
De Turkse wet heeft beperkte asielregelingen, men kan niet zomaar een nieuw leven starten, geïntegreerd worden in de samenleving zoals we dat in de EU zien, honderdenduizenden vluchtelingen in Turkije leven letterlijk in kampen, velen al sinds 2011, men wil het leven weer oppakken, kinderen naar school sturen, werken, begrijp je dat?.
Ik geef Syriërs een betere kans in Turkije dan in Zw, Dld, of NL. Met name vanwege geloof en mores.I´m back.![]()
haha daar denken die Syriers heeeeeeel anders overquote:Op zondag 1 november 2015 17:45 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je hebt Erdo gestemd dus, o, grote filosoof..
Ik geef Syriërs een betere kans in Turkije dan in Zw, Dld, of NL. Met name vanwege geloof en mores.![]()
![]()
En die gaan gewoon hun weg vinden in West-Europa hoor. Vormt het geloof geen belemmering voor.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Ja, dat zal, maar ze moeten ook weten dat je beter bij een moslim kan kamperen dan bij een ongelovige of andersgelovigen. Dan moet je vrouw haar hoofddoekje afdoen (wat haar degradeert tot hoer) en dan moet je als man verplicht met een man neuken, denken zij. Even grof gesteld hè. Lol.quote:Op zondag 1 november 2015 17:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
haha daar denken die Syriers heeeeeeel anders over![]()
![]()
En die gaan gewoon hun weg vinden in West-Europa hoor. Vormt het geloof geen belemmering voor.I´m back.![]()
Lol, nee.quote:Op zondag 1 november 2015 17:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik geef Syriërs een betere kans in Turkije dan in Zw, Dld, of NL. Met name vanwege geloof en mores.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
twitter:murtazagelsin twitterde op maandag 31-03-2014 om 04:56:32AL AMK AL, AL DA RAHATLA AL!
reageer retweet
![]()
Gast, je mag niet stemmen als je niet burger bent van het land.quote:Op zondag 1 november 2015 17:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik geef Syriërs een betere kans in Turkije dan in Zw, Dld, of NL. Met name vanwege geloof en mores.
Als Turkije dezelfde richtlijnen en wetgeving had wel ja, op dit moment is dat niet het geval.![]()
Wat heeft hij doorkrastquote:Op zondag 1 november 2015 17:58 schreef Bilge het volgende:
twitter:murtazagelsin twitterde op maandag 31-03-2014 om 04:56:32AL AMK AL, AL DA RAHATLA AL! [ afbeelding ] reageer retweet
![]()
Ben je geen turk dan? Of heb je ervan afstand genomen?quote:Op zondag 1 november 2015 18:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, je mag niet stemmen als je niet burger bent van het land.
Als Turkije dezelfde richtlijnen en wetgeving had wel ja, op dit moment is dat niet het geval.I´m back.![]()
De meeste Nederlandse-Turken zijn dan ook achterlijk. Niets nieuws onder de zon.quote:Op zondag 1 november 2015 17:59 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse Turken zijn voor oranje![]()
Geen van beide.quote:Op zondag 1 november 2015 18:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben je geen turk dan? Of heb je ervan afstand genomen?![]()
Wat ben je dan? Ik meen toch van betrouwbare bron vernomen te hebben dat je ene Turk bent.quote:I´m back.![]()
De hamvraag is dan natuurlijk, op welke partij moet je dan stemmen om niet achterlijk te zijn?quote:Op zondag 1 november 2015 18:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse-Turken zijn dan ook achterlijk. Niets nieuws onder de zon.![]()
Hmm ok, misschien moet ik dan ff mijn nationaliteit dubbel checken, gezien je betrouwbare bronnen hiervoor hebt, als je wilt denken / vermoeden / geloven / van uitgaan dat ik Turks ben vind ik dat net zo goed hoor.quote:Op zondag 1 november 2015 18:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ben je dan? Ik meen toch van betrouwbare bron vernomen te hebben dat je ene Turk bent.![]()
Nu de interne cohesie een feit is, zal de aandacht, het geld en alle middelen gefocussed worden op Syrie en de Iraanse expansiedrift, waardoor ik jouw frustraties als Iraniër begrijp.quote:Op zondag 1 november 2015 18:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse-Turken zijn dan ook achterlijk. Niets nieuws onder de zon.![]()
![]()
Omdat ze in tentenkampen wonen en het verblijf niet permanent is. Het is niet ideaal.quote:Op zondag 1 november 2015 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denk dat het ietsjes minder rooskleurig ligt dan dat jij schetst, waarom naar EU gaan dan?![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 17:58 schreef Bilge het volgende:
twitter:murtazagelsin twitterde op maandag 31-03-2014 om 04:56:32AL AMK AL, AL DA RAHATLA AL! [ afbeelding ] reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
In ieder geval niet een partij die opdracht geeft tot het binnenvallen van kantoren van onafhankelijke media, als geen enkel ander land journalisten opsluit, voor polarisatie zorgt, onder haar beleid de grootste terroristische aanslag ooit in Turkije is gepleegd, het buitenlandbeleid één grote fiasco is, de vredesonderhandelingen me de Koerden hopeloos zijn gefaald, jihadisten het voor elkaar krijgen om Syrische activisten te onthoofden op Turks territorium, etc.quote:Op zondag 1 november 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De hamvraag is dan natuurlijk, op welke partij moet je dan stemmen om niet achterlijk te zijn?
De Turken in Nederland vertegenwoordigen de meest bekrompen Turkse diaspora op mondiaal niveau.![]()
Als pure shit worden ze behandeld en als leverage nu tov EU.quote:Op zondag 1 november 2015 18:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat ze in tentenkampen wonen en het verblijf niet permanent is. Het is niet ideaal.I´m back.![]()
Ja echt pure shit. Al die miljarden die daar naar toe gaanquote:Op zondag 1 november 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als pure shit worden ze behandeld en als leverage nu tov EU.Torko fasjist
![]()
![]()
Staal mijn vrouw had dat gezegd, maar je bent gewoon een Hollander dus, iig t/m 1795?quote:Op zondag 1 november 2015 18:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm ok, misschien moet ik dan ff mijn nationaliteit dubbel checken, gezien je betrouwbare bronnen hiervoor hebt, als je wilt denken / vermoeden / geloven / van uitgaan dat ik Turks ben vind ik dat net zo goed hoor.I´m back.![]()
Interne cohesie? Haha, die vind ik goed. Alle geld en aandacht die Pasha Erdogan op de been kan brengen zijn bij lange na niet genoeg om Iran te stoppen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:07 schreef Bilge het volgende:
Nu de interne cohesie een feit is, zal de aandacht, het geld en alle middelen gefocussed worden op Syrie en de Iraanse expansiedrift, waardoor ik jouw frustraties als Iraniër begrijp.![]()
De fouten van de AKP zijn welbekend, maar mijn vraag blijft, op welke bestaande partij dient men te stemmen om te ontkomen aan de label 'achterlijk'? De Mhp valt sowieso af, die is rechtser dan de AKP, blijven de Islamisten van de SP, de draaikonten van de CHP en de PKK-fanclub over. Waar gaat uw stem naar uit?quote:Op zondag 1 november 2015 18:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
In ieder geval niet een partij die opdracht geeft tot het binnenvallen van kantoren van onafhankelijke media, als geen enkel ander land journalisten opsluit, voor polarisatie zorgt, onder haar beleid de grootste terroristische aanslag ooit in Turkije is gepleegd, het buitenlandbeleid één grote fiasco is, de vredesonderhandelingen me de Koerden hopeloos zijn gefaald, jihadisten het voor elkaar krijgen om Syrische activisten te onthoofden op Turks territorium, etc.
De Turken in Nederland vertegenwoordigen de meest bekrompen Turkse diaspora op mondiaal niveau.![]()
CHP natuurlijk. Elk partij die het dichtst bij Ataturk's visie staat zou mijn stem krijgen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De fouten van de AKP zijn welbekend, maar mijn vraag blijft, op welke bestaande partij dient men te stemmen om te ontkomen aan de label 'achterlijk'? De Mhp valt sowieso af, die is rechtser dan de AKP, blijven de Islamisten van de SP, de draaikonten van de CHP en de PKK-fanclub over. Waar gaat uw stem naar uit?![]()
Je vrouw Staal is dus niet heel erg goed ingelicht over mijn persoon, ik ben een Nederlander sinds geboorte.quote:Op zondag 1 november 2015 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staal mijn vrouw had dat gezegd, maar je bent gewoon een Hollander dus, iig t/m 1795?![]()
CHP zijn de grootste neppers van allemaal. Die draaien nog harder dan de PvdA onder Wouter Bos.quote:Op zondag 1 november 2015 18:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
CHP natuurlijk. Elk partij die het dichtst bij Ataturk's visie staat zou mijn stem krijgen.![]()
Interne cohesie.twitter:Conflicts twitterde op zondag 01-11-2015 om 18:11:00UPDATE: Reports now that rioting has started in #Diyarbakir as election results come in #TurkeyVotes - @cahitstorm reageer retweet
![]()
![]()
De meeste Nederlandse Turken zien Turkije als een abstract iets. Denken meer aan buitenland-beleid en aan die partij die Turkije klein houdt qua ontwikkeling zodat ze hun dure spullen kunnen showen in dat vakantieland.quote:Op zondag 1 november 2015 18:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse-Turken zijn dan ook achterlijk. Niets nieuws onder de zon.
Ze gaan er echt niet wonen.![]()
Die gasten rellen altijd. Hizbullah zal ook wel op de been zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 18:13 schreef Intellectueel het volgende:
Interne cohesie.twitter:Conflicts twitterde op zondag 01-11-2015 om 18:11:00UPDATE: Reports now that rioting has started in #Diyarbakir as election results come in #TurkeyVotes - @cahitstorm reageer retweet
![]()
Que? Ataturks visie en CHP anno 2015 noem je dicht bij elkaar?quote:Op zondag 1 november 2015 18:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
CHP natuurlijk. Elk partij die het dichtst bij Ataturk's visie staat zou mijn stem krijgen.
Als je op Kilicdaroglu zou stemmen moet je toch wel wat achterlijker zijn dan wanneer je stemt op de AKP, zeker als je bekend bent met Kilicdaroglu's CV en optreden. Nofi.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 18:15:19 ]![]()
Niets mis met politici die dynamisch zijn in hun standpunten. Zolang de principes maar gelijkblijven.quote:Op zondag 1 november 2015 18:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
CHP zijn de grootste neppers van allemaal. Die draaien nog harder dan de PvdA onder Wouter Bos.![]()
"Dynamisch"...Dat noemen ze gewoon draaikonten.quote:Op zondag 1 november 2015 18:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets mis met politici die dynamisch zijn in hun standpunten. Zolang de principes maar gelijkblijvend.![]()
Alsjeblieft zeg. Honderd Kilicdaroglu's kunnen minder schade toebrengen aan het land dan één Erdogan.quote:Op zondag 1 november 2015 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Que? Ataturks visie en CHP anno 2015 noem je dicht bij elkaar?
Als je op Kilicdaroglu zou stemmen moet je toch wel wat achterlijker zijn dan wanneer je stemt op de AKP, zeker als je bekend bent met Kilicdaroglu's CV en optreden. Nofi.![]()
O, ja, mijn fout, ze zegt nu dat je Marokkaan bent... Lol...quote:Op zondag 1 november 2015 18:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vrouw Staal is dus niet heel erg goed ingelicht over mijn persoon, ik ben een Nederlander sinds geboorte.
Ze zegt nu dat ze dat al 7 jaar weet en dacht toen ik je noemde: heb ik me nou zo vergist?I´m back.![]()
Het conflict zal enkel verergeren mocht de HDP boven de 10% uitkomen. De Koerden gaan deze uitslag nooit accepteren.quote:Op zondag 1 november 2015 18:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die gasten rellen altijd. Hizbullah zal ook wel op de been zijn.![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 18:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het conflict zal enkel verergeren mocht de HDP boven de 10% uitkomen. De Koerden gaan deze uitslag nooit accepteren.![]()
![]()
Dat klopt, maar dat is alleen omdat 100 Kilicdaroglu's nooit zoveel stemmen zullen krijgen als de AKP / Erdogan, daar waar Erdogan een prachtig CV heeft als burgemeester van Istanboel, heeft Kilicdaroglu een CV met het ruïneren van de gezondheidszorg. Daar waar Erdogan eloquent kan praten, zit Kilicdaroglu te stotteren, Kilicdaroglu komt beloftes niet eens na in eigen gemeente ( Izmir), Kilicdaroglu komt met verkiezingsbeloftes in gebieden die door de AKP al zijn ingevoerd of afgerond, ja dan ben je inderdaad een alternatief voor Erdogan.quote:Op zondag 1 november 2015 18:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Honderd Kilicdaroglu's kunnen minder schade toebrengen aan het land dan één Erdogan.![]()
Uhuhquote:Op zondag 1 november 2015 18:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het conflict zal enkel verergeren mocht de HDP boven de 10% uitkomen. De Koerden gaan deze uitslag nooit accepteren.
Op de plekken waar HDP de grootste is heeft 30% van de mensen op de AKP gestemd, gaan die dan met elkaar knokken?![]()
Laagste opkomst in tijden:twitter:abyasun twitterde op zondag 01-11-2015 om 18:17:30.@FOXTV says turnout is 71% in this election, one of the lowest in recent decades. Unbelievable. #Turkeyvotes reageer retweet
![]()
Opkomst is ~90%quote:Op zondag 1 november 2015 18:19 schreef Intellectueel het volgende:
Laagste opkomst in tijden:twitter:abyasun twitterde op zondag 01-11-2015 om 18:17:30.@FOXTV says turnout is 71% in this election, one of the lowest in recent decades. Unbelievable. #Turkeyvotes reageer retweet
Waar halen ze die 71% vandaan?![]()
Onder bedoel je?quote:Op zondag 1 november 2015 18:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het conflict zal enkel verergeren mocht de HDP boven de 10% uitkomen. De Koerden gaan deze uitslag nooit accepteren.![]()
Leuk. Valt allemaal in het niet wanneer men het vergelijkt met Erdogan's beleid van de afgelopen 4 jaar.quote:Op zondag 1 november 2015 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is alleen omdat 100 Kilicdaroglu's nooit zoveel stemmen zullen krijgen als de AKP / Erdogan, daar waar Erdogan een prachtig CV heeft als burgemeester van Istanboel, heeft Kilicdaroglu een CV met het ruïneren van de gezondheidszorg. Daar waar Erdogan eloquent kan praten, zit Kilicdaroglu te stotteren, Kilicdaroglu komt beloftes niet eens na in eigen gemeente ( Izmir), Kilicdaroglu komt met verkiezingsbeloftes in gebieden die door de AKP al zijn ingevoerd of afgerond, ja dan ben je inderdaad een alternatief voor Erdogan.quote:Op zondag 1 november 2015 18:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
In ieder geval niet een partij die opdracht geeft tot het binnenvallen van kantoren van onafhankelijke media, als geen enkel ander land journalisten opsluit, voor polarisatie zorgt, onder haar beleid de grootste terroristische aanslag ooit in Turkije is gepleegd, het buitenlandbeleid één grote fiasco is, de vredesonderhandelingen me de Koerden hopeloos zijn gefaald, jihadisten het voor elkaar krijgen om Syrische activisten te onthoofden op Turks territorium, etc.![]()
Leegloop van de MHP naar AKP lijkt mij dus?Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.![]()
93.9% geteldquote:Op zondag 1 november 2015 18:23 schreef martijnde3de het volgende:
Leegloop van de MHP naar AKP lijkt mij dus?
AKP 49.5% (+8.6%) 317 zetels (+59 zetels)
CHP 25.2% (+0.2%) 132 zetels (0 zetels)
MHP 12% (-4.3%) 42 zetels (-38 zetels)
HDP 10.3% (-2.8%) 59 zetels (-21 zetels)
MHP en HDP naar AKP![]()
Offtopic dan, maar je bent Marokkaan dan?quote:Op zondag 1 november 2015 18:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen jij bent er mee bezig, de rest post gewoon ontopic..
I´m back.![]()
Je maakt toch een grap mag ik hopen, het is utopisch om te denken dat Turkije zonder dat Erdogan ooit was geboren een vooruitstrevend vrij land zou zijn als het gaat om de pers en vrijheid van meningsuiting. over de anti-Koerdische polarisatie in het pre-Erdogan tijdperk wil ik het niet eens hebben gezien ze niet het parlement in mochten, niet liedjes in eigen taal mochten zingen of op straat praten for that matter. Verder lijkt het me niet echt relevant wie er in de macht is als er een gek al iemand wil onthoofden, in Engeland en Frankrijk heb je echt geen AKP/Erdogan aan de macht, daar is ook op eigen terrein aanslagen gepleegd en zijn mensen onthoofd, iets waarvan je denkt dat niet zou gebeuren als niet Turkije, maar Frankrijk een buurland was van Syrië?quote:Op zondag 1 november 2015 18:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Leuk. Valt allemaal in het niet wanneer men het vergelijkt met Erdogan's beleid van de afgelopen 4 jaar.
[..]![]()
Ze zitten op randje maar maakt verder niet uit voor de AKP. Die hebben de winst al binnen en HDP zal verder wel genegeerd wordenquote:Op zondag 1 november 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Haalt HDP nu kiesdrempel, of komen ze 0,1% tekort?.
![]()
10.4% nu met 94% van de stemmen geteld dus die gaan het wel halen denk ik.quote:Op zondag 1 november 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Haalt HDP nu kiesdrempel, of komen ze 0,1% tekort?.
![]()
Okee check.quote:Op zondag 1 november 2015 18:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
10.4% nu met 94% van de stemmen geteld dus die gaan het wel halen denk ik.I´m back.![]()
Vorige x hebben ze een zetel verloren aan de MHP vanwege de stemmen in het buitenland, dus kan nog echt alle kanten op.quote:Op zondag 1 november 2015 18:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
10.4% nu met 94% van de stemmen geteld dus die gaan het wel halen denk ik.![]()
Wat gebeurt er met de stemmen van partijen die de kiesdrempel niet halen?“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.![]()
Verdeeld over de resterende partijen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:28 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat gebeurt er met de stemmen van partijen die de kiesdrempel niet halen?![]()
Maakt voor de AKP wel degelijk uit. AKP mag dan een meerderheid aan zetels hebben behaald, maar hebben 330 zetels nodig om een referendum uit te roepen en 367 zetels om de constitutie te veranderen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zitten op randje maar maakt verder niet uit voor de AKP. Die hebben de winst al binnen en HDP zal verder wel genegeerd worden
Als de HDP onder de 10% valt dan gaan de zetels voornamelijk naar de AKP, die nu ongeveer op 320 zetels staat.![]()
Als ze een referendum gaan uitroepen raakt het volk geïrriteerd en verliezen ze weer stemmen. Dus het maakt niks uit.quote:Op zondag 1 november 2015 18:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maakt voor de AKP wel degelijk uit. AKP mag dan een meerderheid aan zetels hebben behaald, maar hebben 330 zetels nodig om een referendum uit te roepen en 367 zetels om de constitutie te veranderen.
Als de HDP onder de 10% valt dan gaan de zetels voornamelijk naar de AKP, die nu ongeveer op 320 zetels staat.![]()
Vermoed dat als AKP de voormalige president Gul naar voren had geschoven ipv Davutoglu ze wel een verpletterende Erdo-style overwinning zouden boeken. Davutoglu is geliefd, maar Gul is een merk.![]()
Ze hebben beide niet echt de uitstraling van Erdo tho. Beide zijn erg ingetogen terwijl Erdogan flink kan uithalen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:31 schreef Triggershot het volgende:
Vermoed dat als AKP de voormalige president Gul naar voren had geschoven ipv Davutoglu ze wel een verpletterende Erdo-style overwinning zouden boeken. Davutoglu is geliefd, maar Gul is een merk.![]()
En als Erdogan dan zelf een referendum uitroept en zelf campagne gaat voeren is de HDP sowieso de lul.quote:Op zondag 1 november 2015 18:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze een referendum gaan uitroepen raakt het volk geïrriteerd en verliezen ze weer stemmen. Dus het maakt niks uit.![]()
Niemand beweert dat zonder Erdogan alles vrede en pais zou zijn geweest, maar Erdogan heeft het zo bont gemaakt dat eenieder die nog steeds op zijn partij stemt krankzinnig of kleingeestig is. Ik denk voornamelijk het laatste. Vandaar dat zijn support-base voornamelijk in de achterlijke regio van Turkije ligt, en de steun die zijn partij geniet redelijk afhankelijk is van een iemand's opleidingsniveau. Hoe hoger, hoe kleiner de kans dat iemand op de AKP stemt.quote:Op zondag 1 november 2015 18:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt toch een grap mag ik hopen, het is utopisch om te denken dat Turkije zonder dat Erdogan ooit was geboren een vooruitstrevend vrij land zou zijn als het gaat om de pers en vrijheid van meningsuiting. over de anti-Koerdische polarisatie in het pre-Erdogan tijdperk wil ik het niet eens hebben gezien ze niet het parlement in mochten, niet liedjes in eigen taal mochten zingen of op straat praten for that matter. Verder lijkt het me niet echt relevant wie er in de macht is als er een gek al iemand wil onthoofden, in Engeland en Frankrijk heb je echt geen AKP/Erdogan aan de macht, daar is ook op eigen terrein aanslagen gepleegd en zijn mensen onthoofd, iets waarvan je denkt dat niet zou gebeuren als niet Turkije, maar Frankrijk een buurland was van Syrië?
Gezien het feit dat de meeste Turken in Nederland laag opgeleid zijn en uit de meest achtergelegen gebieden uit Turkije komen, is de steun hier redelijk gemakkelijk te verklaren.![]()
Klopt wat je zegt, maar Erdogan heeft sowieso de grote bek en is momenteel onkwetsbaar, Gul zou hierbij de good cop rol kunnen innemen, vooral in deze rumoerige tijden.quote:Op zondag 1 november 2015 18:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze hebben beide niet echt de uitstraling van Erdo tho. Beide zijn erg ingetogen terwijl Erdogan flink kan uithalen.![]()
Een mooi een-tweetje inderdaad.quote:Op zondag 1 november 2015 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar Erdogan heeft sowieso de grote bek en is momenteel onkwetsbaar, Gul zou hierbij de good cop rol kunnen innemen, vooral in deze rumoerige tijden.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik vraag me af of Gül echt een leider kan zijn. Op de dag van de aanslag in Ankara zag ik Davutoglu speechen bij journalisten en dat was echt slecht. Hij stotterde, kwam niet goed uit z'n woorden, gewoon heel warrig. Alleen als hij standaard verkiezingspraat hield ging het vlot.quote:Op zondag 1 november 2015 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar Erdogan heeft sowieso de grote bek en is momenteel onkwetsbaar, Gul zou hierbij de good cop rol kunnen innemen, vooral in deze rumoerige tijden.![]()
3xquote:Op zondag 1 november 2015 18:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niemand beweert dat zonder Erdogan alles vrede en pais zou zijn geweest, maar Erdogan heeft het zo bont gemaakt dat eenieder die nog steeds op zijn partij stemt krankzinnig of kleingeestig is. Ik denk voornamelijk het laatste. Vandaar dat zijn support-base voornamelijk in de achterlijke regio van Turkije ligt, en de steun die zijn partij geniet redelijk afhankelijk is van een iemand's opleidingsniveau. Hoe hoger, hoe kleiner de kans dat iemand op de AKP stemt.
Gezien het feit dat de meeste Turken in Nederland laag opgeleid zijn en uit de meest achtergelegen gebieden uit Turkije komen, is de steun hier redelijk gemakkelijk te verklaren.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Nogal confronterend hè. Geeft niet hoor. Dat je deel uitmaakt van 's werelds meest bekrompen diaspora is evident.quote:![]()
Ik zie mezelf gewoon als Nederlander... Jij half-Ariërquote:Op zondag 1 november 2015 18:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nogal confronterend hè. Geeft niet hoor. Dat je deel uitmaakt van 's werelds meest bekrompen diaspora is evident.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Als Erdogan's vaste achterban was beperkt tot een deel van Turkije was ik met je meegegaan, maar de steun van de AKP is landbreed terug te zien als geen ander partij:quote:Op zondag 1 november 2015 18:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niemand beweert dat zonder Erdogan alles vrede en pais zou zijn geweest, maar Erdogan heeft het zo bont gemaakt dat eenieder die nog steeds op zijn partij stemt krankzinnig of kleingeestig is. Ik denk voornamelijk het laatste. Vandaar dat zijn support-base voornamelijk in de achterlijke regio van Turkije ligt, en de steun die zijn partij geniet redelijk afhankelijk is van een iemand's opleidingsniveau. Hoe hoger, hoe kleiner de kans dat iemand op de AKP stemt.
Gezien het feit dat de meeste Turken in Nederland laag opgeleid zijn en uit de meest achtergelegen gebieden uit Turkije komen, is de steun hier redelijk gemakkelijk te verklaren.
Een "voornamelijk achterlijk regio" gaat simpelweg niet op, tenzij je 80% van Turkije als grondgebied tot zo iets wilt wegzetten.
Daar waar de AKP niet de eerste is, is het wel de tweede, zelden derde of laatste partij. Hoewel Erdogan en de zijnen wel voortkomen uit de Refah van Erbakan, was Erbakan zelf maar goed voor zo een 22% van de stemmen, men wil wel eens vergeten dat de AKP na de oprichting een grote toestroom heeft gehad van ministers van ANAP, DSP, DYP, allemaal non-Islamistische centrumpartijen die niets hebben met de MHP of CHP, maar wel tegelijkertijd het liberale geluid zijn binnen de AKP en belangrijker dan dat ook nog eens een vaste fanbase hebben, dat zorgt er voor dat de AKP m.i. haar stemmen heeft weten te verdubbelen tov de (uitsluitend Islamitistische) Erbakan/Refah.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 18:41:48 ]![]()
Niet vergeten dat Gul gewoon premier is geweest he, en de verkiezingen voor Erdogan heeft gewonnen. Hij is zeker anders dan laatstgenoemde, maar zeker net zo capabel om een succesvol beleid neer te zetten en verkiezingen te winnen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Gül echt een leider kan zijn. Op de dag van de aanslag in Ankara zag ik Davutoglu speechen bij journalisten en dat was echt slecht. Hij stotterde, kwam niet goed uit z'n woorden, gewoon heel warrig. Alleen als hij standaard verkiezingspraat hield ging het vlot.![]()
Bij Erdogan moet ik altijd denken aan jaren 70 Italiaanse serie Sandokhan.
Feli Erdo-aanhangers op FOK! (die er heel veel zijn kennelijk.. )
I´m back.![]()
Dat valt wel mee. Niemand hier is het volledig eens met Erdogan. Het is gewoon dat het anti-Erdogan geluid in Nederland leeft op Telegraaf niveau, dus is het lekker om terug te rellen aangezien de anti-Ergogan fanboys toch geen enkele diepgang willen leveren dan gewoon anti zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
Bij Erdogan moet ik altijd denken aan jaren 70 Italiaanse serie Sandokhan.
Feli Erdo-aanhangers op FOK! (die er heel veel zijn kennelijk.. )
Schei toch uit, is niet alleen Telegraaf niveau, ga toch weg. Ik ben gewoon links, heb een universitaire opleiding en ik zie het met lede ogen aan allemaal, en met mij meer. Ik ben geen Tokkie, ik reageer niet vanuit een onderbuik en ik lees heel veel boeken. Kutzooi.quote:Op zondag 1 november 2015 18:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Niemand hier is het volledig eens met Erdogan. Het is gewoon dat het anti-Erdogan geluid in Nederland leeft op Telegraaf niveau, dus is het lekker om terug te rellen aangezien de anti-Ergogan fanboys toch geen enkele diepgang willen leveren dan gewoon anti zijn.
Werkelijk waar.I´m back.![]()
twitter:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 18:54:05 ]![]()
Ja, je bent dus niet goed geïnformeerd over Turkije.quote:Op zondag 1 november 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schei toch uit, is niet alleen Telegraaf niveau, ga toch weg. Ik ben gewoon links, heb een universitaire opleiding en ik zie het met lede ogen aan allemaal, en met mij meer. Ik ben geen Tokkie, ik reageer niet vanuit een onderbuik en ik lees heel veel boeken. Kutzooi.
Werkelijk waar.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Triggershot het volgende:
twitter:Die comments er onderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://twitter.com/benimkedim/status/607238146347171840![]()
Ja, dat zal wel dan hè.quote:Op zondag 1 november 2015 18:55 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, je bent dus niet goed geïnformeerd over Turkije..
I´m back.![]()
Helaas is de werkelijk in Turkije wat ingewikkelder dan wat vluchtelingen doorsturen en journalisten treiterenquote:
quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Triggershot het volgende:
twitter:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt dus gedeeltelijk(een deel van de MHP suporters stemde laatste keer HDP om ze de 10% te laten halen)quote:Op zondag 1 november 2015 18:24 schreef L3gend het volgende:
[..]
93.9% geteld
AKP 49.5% (+8.6%) 317 zetels (+59 zetels)
CHP 25.2% (+0.2%) 132 zetels (0 zetels)
MHP 12% (-4.3%) 42 zetels (-38 zetels)
HDP 10.3% (-2.8%) 59 zetels (-21 zetels)
MHP en HDP naar AKPGovernment exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.![]()
De Koerden die eerst op HDP stemden en nu AKP....hoe kan je zo'n grote switch maken? Of zien ze de AKP als minst slechte? Of waren ze helemaal niet zo pro-Koerdisch maar stemden toch HDP? Enige verklaring hiervoor?Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Nou ja, ik heb er veel over gelezen, en toevallig nog van morgen dat artikeltje uit trouw. Wil ik nog wel even pasten hoor.quote:Op zondag 1 november 2015 18:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Helaas is de werkelijk in Turkije wat ingewikkelder dan wat vluchtelingen doorsturen en journalisten treiteren
Hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)tabiel-Turkije.dhtmlI´m back.![]()
De hdp heeft wat gewaagde uitspraken gedaan over de islam, de handen geschud van mensen die spotprenten over de profeet hebben gepubliceerd en gezegd dat Koerden een genocide hebben gepleegd op de Armeniërs, als je dan al een conservatieve Koerd bent en je stoort aan dit alles is het niet zo een grote stap om (weer) op Erdogan te stemmen.quote:Op zondag 1 november 2015 18:59 schreef Aloulu het volgende:
De Koerden die eerst op HDP stemden en nu AKP....hoe kan je zo'n grote switch maken? Of zien ze de AKP als minst slechte? Of waren ze helemaal niet zo pro-Koerdisch maar stemden toch HDP? Enige verklaring hiervoor?![]()
Je valt weer in herhaling.quote:Op zondag 1 november 2015 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb er veel over gelezen, en toevallig nog van morgen dat artikeltje uit trouw. Wil ik nog wel even pasten hoor.
Hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)tabiel-Turkije.dhtml![]()
Niet interessant.quote:Op zondag 1 november 2015 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessant artikel idd Ryan3, heb jij het gelezen?![]()
Jezus Stimorol, hevesini kirma, voor sommigen is dit al teveel gevraagd, dan wel een eye opener.quote:![]()
Ik vind zijn manier van discussieren irritant en heb daarom geen behoefte om die links te lezen.quote:Op zondag 1 november 2015 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus Stimorol, hevesini kirma, voor sommigen is dit al teveel gevraagd, dan wel een eye opener.![]()
Hij toont interesse in zijn medemens, is juist lief.quote:Op zondag 1 november 2015 19:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vind zijn manier van discussieren irritant en heb daarom geen behoefte om die links te lezen.![]()
Het is inderdaad een interessant artikel, maar er ontbreekt aan realiteitszin bij de geïnterviewde. Als AKP verliest, dan komt er echt geen stabiele regering (al vanwege de constatering dat Turkije een autoritaire cultuur heeft volgende de geïnterviewde).quote:Op zondag 1 november 2015 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb er veel over gelezen, en toevallig nog van morgen dat artikeltje uit trouw. Wil ik nog wel even pasten hoor.
Hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)tabiel-Turkije.dhtmlCroce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.![]()
Ok, even snel gelezen.quote:Op zondag 1 november 2015 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij toont interesse in zijn medemens, is juist lief.
Standaard praatjes en ik zie totaal geen meerwaarde in dat artikeltje van Trouw. Het is niet gebaseerd op feiten, maar het geeft de mening weer van die persoon.
Ik hecht geen waarde aan subjectieve artikeltjes. Waarom moest ik dit lezen?
Ik geloof niet dat mensen op de AKP stemmen, omdat ze leven in een angstcultuur.![]()
Ja, wat zeg je dan, er zullen meer aanslagen komen met bommetjes dus? Van degenen die tegen Erdo zijn?quote:Op zondag 1 november 2015 19:30 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is inderdaad een interessant artikel, maar er ontbreekt aan realiteitszin bij de geïnterviewde. Als AKP verliest, dan komt er echt geen stabiele regering (al vanwege de constatering dat Turkije een autoritaire cultuur heeft volgende de geïnterviewde).
Of er zullen nog meer mensen in het cachot verdwijnen die tegen Erdo zijn?
Of? Eén grote interne chaos, omdat de ene Turk de andere niet vertrouwd?
Ga zo maar door...?I´m back.![]()
Nou ja, moeten is een groot woord, maar het kan verklaren waarom vanuit een specifiek perspectief zo stellig reageert.quote:Op zondag 1 november 2015 19:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ok, even snel gelezen.
Standaard praatjes en ik zie totaal geen meerwaarde in dat artikeltje van Trouw. Het is niet gebaseerd op feiten, maar het geeft de mening weer van die persoon.
Ik geloof niet dat mensen op de AKP stemmen, omdat ze leven in een angstcultuur.![]()
Die persoon heeft ook gewerkt bij de Galatasaray universiteit. Als er één ultra seculier-jihadistisch-weloveAtaturk instituut is in Turkije.quote:Op zondag 1 november 2015 19:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ok, even snel gelezen.
Ik geloof niet dat mensen op de AKP stemmen, omdat ze leven in een angstcultuur.
De reden dat AKP iets voorstelt in Turkije is omdat het een grote groep aanspreekt: de gemiddelde soenniet. Dat lijkt mij dan ook de reden dat zowel discogangers als praktiserende moslims op AKP stemmen en dat zij de signalen van fraude of zaken als censuur en geweld richting journalisten negeren. Dat deden ze 10 jaar geleden ook. Volgens mij waren de jaren 90 nog erger met jounalisten die zijn overleden aan mishandeling.![]()
En, en, en, en, en en, columnist bij Cumhuriyet, en, en, en, en, en, en, en uitgever van Orhan Pamuk, en, en, en, en etc.quote:Op zondag 1 november 2015 19:33 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die persoon heeft ook gewerkt bij de Galatasaray universiteit. Als er één ultra seculier-jihadistisch-weloveAtaturk instituut is in Turkije.![]()
Ik ben ook ultra seculier hoor. Beetje nuance erin houden.quote:Op zondag 1 november 2015 19:33 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die persoon heeft ook gewerkt bij de Galatasaray universiteit. Als er één ultra seculier-jihadistisch-weloveAtaturk instituut is in Turkije.![]()
Jij stemde toch met tegenzin op CHP?quote:Op zondag 1 november 2015 19:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben ook ultra seculier hoor. Beetje nuance erin houden.![]()
Want seculier zijn staat gelijk aan Ataturk lovende CHP gek?quote:Op zondag 1 november 2015 19:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij stemde toch met tegenzin op CHP?![]()
Je kon toch ook op HDP stemmenquote:Op zondag 1 november 2015 19:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Want seculier zijn staat gelijk aan Ataturk lovende CHP gek?![]()
![]()
Nee, want ik ben niet voor PKK geflirt.quote:Op zondag 1 november 2015 19:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kon toch ook op HDP stemmen![]()
Het streven van de AK-partij was in juni toch om een 2/3 meerderheid te halen zodat ze de grondwet konden veranderen? Ik snap om die reden eerlijk gezegd niet waarom Erdogan als "winnaar" wordt aangeduid, de HDP heeft hem blijkbaar wederom een stok in de wielen gestoken door boven de 10% te komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 20:12:29 ]![]()
Ze zitten nog wel in het parlement dude, zoals het er nu naar uitziet.quote:Op zondag 1 november 2015 19:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een miljoen minder stemmen voor de HDP.
Toch knap in een paar maanden.I´m back.![]()
Ik denk niet dat dat het geval is.quote:Op zondag 1 november 2015 20:09 schreef J.B. het volgende:
Het streven van de AK-partij was in juni toch om een 2/3 meerderheid te halen zodat ze de grondwet konden veranderen? Ik snap om die reden eerlijk gezegd niet waarom Erdogan als "winnaar" wordt aangeduid, de HDP heeft hem blijkbaar wederom een stok in de wielen gestoken door boven de 10% te komen.
HDP stemmers komen waarschijnlijk voornamelijk bij de CHP en de kleine partijen vandaan (b.v. DSP). Er zouden ook ex-AKP en MHP stemmers bij kunnen zitten, maar dat lijkt me minder realistisch. Van een harde rechtsere partij naar een links-progressieve switchen is niet iets dat in de lijn van de logica ligt.
Zonder HDP was de CHP vermoedelijk groter geweest, dus daar zit geen stok in de wielen. Het versplintert alleen de oppositie, en dat komt de AKP wel goed uit.![]()
Officieel heeft de president in Turkije nog steeds een ceremoniële rol. Om dat te veranderen kan de regering een referendum houden en daar zijn 330 parlementsleden voor nodig. De grondwet kan ook door een meerderheid van 367 parlementariërs worden gewijzigd.
In ieder geval geen grondwetswijziging, ook niet via een referendum.![]()
Gat er niet om wat ik vind. Jij bent de linksje hier en je bent tegen Erdo dus? Foei toch, toch? Maar waarom eigenlijk? Al die Turken toch niet, en ze hebben democratie, waarom zou jij tegen zijn, begrijp het niet helemaal.quote:Op zondag 1 november 2015 20:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jij vindt Erdogan een toffe peer?.
I´m back.![]()
Mag dat niet?quote:Op zondag 1 november 2015 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gat er niet om wat ik vind. Jij bent de linksje hier en je bent tegen Erdo dus? Foei toch, toch?Omdat hij een zeer autoritair beleid voert. Uiteraard moeten de Turken zelf weten waar ze op stemmen, maar persoonlijk vind ik de uitslag geen feest.quote:Maar waarom eigenlijk? Al die Turken toch niet, en ze hebben democratie, waarom zou jij tegen zijn, begrijp het niet helemaal..
![]()
Al een paar aankondigingen van studenten gelezen die willen vertrekken. Dat kan een behoorlijke brain-drain worden daar.![]()
Waren het toevallig Syrische gynaecologen en architecten?quote:Op zondag 1 november 2015 21:20 schreef Beathoven het volgende:
Al een paar aankondigingen van studenten gelezen die willen vertrekken. Dat kan een behoorlijke brain-drain worden daar.![]()
Ken je OTUquote:Op zondag 1 november 2015 21:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waren het toevallig Syrische gynaecologen en architecten?
Vermoedelijk 'iets' beter opgeleid dan jij bent![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: