Zijn er ook onafhankelijken van de SP die mee doen aan de verkiezingen, nee toch?quote:Op zondag 1 november 2015 15:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hun anti-imperialisme vind ik schattig. Mooi in woorden, maar absoluut onrealiseerbaar. Zelfs Erdogan heeft het lastig, ondanks al zijn concessies aan het Westen.
Toch zou ik willen dat een paar SP-ers in het parlement zouden komen, als tegengeluid.
YSK gaat dat bepalen, niet van te voren aangegeven hoe laat dat dient te zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:34 schreef xaban06 het volgende:
Hoelaat beginnen ze met tellen en hoelaat wordt het bekend gemaakt?
Vandaag na telling van 9%:twitter:hulusiabii twitterde op zondag 07-06-2015 om 17:03:09An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık %9 AK Parti: 53.1CHP: 18.3MHP:17.3HDP: 7.5 reageer retweet
twitter:hulusiabii twitterde op zondag 01-11-2015 om 15:30:14An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık: % 9AK PARTİ: % 60.7CHP: % 10.8MHP: % 8.1HDP: % 14.6 reageer retweet
Nee geen onafhankelijken, op de voorpagina van Milli Gazete stond heel groot dat er tijdens deze verkiezingen geen kiesdrempel zou zijn, met als uitleg eronder dat de kiesdrempel tegen de grondwet indruist en Kamalak daartegen gaat procederen. Hoe wereldvreemd kun je zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn er ook onafhankelijken van de SP die mee doen aan de verkiezingen, nee toch?
Dat anti-imperialisme van hen heeft wel nodig een update nodig, vooral met de vorige verkiezingen probeerden ze meer Erdogan als boeman neer te zetten dan een inhoudelijke partijprogramma te presenteren, dat is wel een beetje jammer.
Dat klopt, maar gaat mij meer om het oosten, als de AKP in het oosten al 40% blijft staan, hebben ze Istanbul en centraal Turkije nog om het een extra boost te geven.quote:Op zondag 1 november 2015 15:38 schreef Bilge het volgende:
Hoe meer stemmen er worden geteld, hoe verder de cijfers van de AKP dalen, maar dit is wel heel interessant:
7 juni na telling van 9%:Vandaag na telling van 9%:twitter:hulusiabii twitterde op zondag 07-06-2015 om 17:03:09An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık %9 AK Parti: 53.1CHP: 18.3MHP:17.3HDP: 7.5 reageer retweet
twitter:hulusiabii twitterde op zondag 01-11-2015 om 15:30:14An itibari ile Türkiye GeneliAçılan Sandık: % 9AK PARTİ: % 60.7CHP: % 10.8MHP: % 8.1HDP: % 14.6 reageer retweet
Ff serieus?quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Nee geen onafhankelijken, op de voorpagina van Milli Gazete stond heel groot dat er tijdens deze verkiezingen geen kiesdrempel zou zijn, met als uitleg eronder dat de kiesdrempel tegen de grondwet indruist en Kamalak daartegen gaat procederen. Hoe wereldvreemd kun je zijn.
Ben jij daar blij mee, Triggertjequote:Op zondag 1 november 2015 15:36 schreef Triggershot het volgende:
AK PARTİ: % 60
CHP: % 11
MHP: % 8.2
HDP: % 15
als dit de stemmen zijn op basis van 10%, door met name al in het oosten te tellen, gaat de AKP het fucking goed doen.
Mwuah, vind het juist meer onwaarschijnlijk/onverwacht dat er ineens zo een shift zal zijn mbt het oosten.quote:Op zondag 1 november 2015 15:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben jij daar blij mee, Triggertje
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De stembussen blijken niet alleen in het uiterste Oosten een uur eerder tesluiten:quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat klopt, maar gaat mij meer om het oosten, als de AKP in het oosten al 40% blijft staan, hebben ze Istanbul en centraal Turkije nog om het een extra boost te geven.
Ancak YSK'nın kararı uyarınca Adıyaman, Ağrı, Artvin, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Malatya, Kahramanmaraş, Mardin, Muş, Ordu, Rize, Siirt, Sivas, Trabzon, Tunceli, Şanlıurfa, Van, Bayburt, Batman, Şırnak, Ardahan, Iğdır ve Kilis ile bu illerde bulunan ceza infaz kurumlarında oy vermenin başlangıç ve bitiş saatleri 07.00-16.00 http://www.karar.com/gund(...)secimleri-2015-49286
quote:Op zondag 1 november 2015 15:48 schreef Bilge het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Hmm, regio Karadeniz, Rize, Erzurum, Samsun, Trabzon en de provincies er omheen verwacht ik idd dat wel dat die sowieso richting de AKP zullen gaan, staat eigenlijk zo goed als vast.quote:De stembussen blijken niet alleen in het uiterste Oosten een uur eerder tesluiten:
Ancak YSK'nın kararı uyarınca Adıyaman, Ağrı, Artvin, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Malatya, Kahramanmaraş, Mardin, Muş, Ordu, Rize, Siirt, Sivas, Trabzon, Tunceli, Şanlıurfa, Van, Bayburt, Batman, Şırnak, Ardahan, Iğdır ve Kilis ile bu illerde bulunan ceza infaz kurumlarında oy vermenin başlangıç ve bitiş saatleri 07.00-16.00 http://www.karar.com/gund(...)secimleri-2015-49286
Erzincan ookquote:Op zondag 1 november 2015 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Hmm, regio Karadeniz, Rize, Erzurum, Samsun, Trabzon en de provincies er omheen verwacht ik idd dat wel dat die sowieso richting de AKP zullen gaan, staat eigenlijk zo goed als vast.
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?quote:Op zondag 1 november 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
had je maar je stem moeten uitbrengen
Nein.quote:Op zondag 1 november 2015 15:57 schreef Ryan3 het volgende:
Jullie blij zeker? Dat jullie Ome op kop ligt?
Vooroordelen dat te lui, heb ik het mis?quote:Op zondag 1 november 2015 16:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?
Zijn veel Turken die hem kunnen schieten, maar hier in NL stemt toch iets van 90% op hem?quote:Op zondag 1 november 2015 16:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vanwaar je aanname dat ik dat niet heb gedaan?
[..]
Nein.
Maar hoe komen jullie nu aan die uitslagen, want ik lees op twitter dat de eerste uitslagen pas over een uur te verwachten zijn... embargo, daarbij, dus partijen worden niet genoemd dan nog (hoewel je wel redelijk kunt raden natuurlijk...quote:Op zondag 1 november 2015 15:58 schreef Bilge het volgende:
De vergelijking van de cijfers van 7 juni met die van vandaag geeft een vertekend beeld, omdat op 7 juni alle stembussen tegelijkertijd sloten. Die vergelijking sloeg dus nergens op.
Je hebt het mis inderdaad.quote:Op zondag 1 november 2015 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vooroordelen dat te lui, heb ik het mis?
Ja, de meerderheid hier is soenniet en heeft niet veel opties en verder kijken dan hun neus lang is kennen ze ook niet. Je mot wat he.quote:Op zondag 1 november 2015 16:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn veel Turken die hem kunnen schieten, maar hier in NL stemt toch iets van 90% op hem?
Ik snap hem niet.quote:
Ik vond artikeltje dat ik eerder postte uit trouw (vorige topic) wel heel erg inzichtelijk tov huidige stand van zaken mbt regime Erdo, vrees alleen dat weinig Turken dat lezen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, de meerderheid hier is soenniet en heeft niet veel opties en verder kijken dan hun neus lang is kennen ze ook niet. Je mot wat he.
Waar komen die eerdere uitslagen dan vandaan?quote:Op zondag 1 november 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:
nabij een kwart van de stemmen zijn geteld, resultaten verspreiden mag alsnog niet.
Burgerjournalistiek, geen formele.quote:Op zondag 1 november 2015 16:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar komen die eerdere uitslagen dan vandaan?
11-1 is Diyarbakir. 7-1??twitter:Bora_Bayraktar twitterde op zondag 01-11-2015 om 16:01:59Doğu'da 7-1 olan il şu an 5-3 görünüyor. 11-1 olan il 8-3 görünüyor. reageer retweet
Pfff, AKP is echt klappen aan het uitdelen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:08 schreef Bilge het volgende:
11-1 is Diyarbakir. 7-1??twitter:Bora_Bayraktar twitterde op zondag 01-11-2015 om 16:01:59Doğu'da 7-1 olan il şu an 5-3 görünüyor. 11-1 olan il 8-3 görünüyor. reageer retweet
Maar HDP krijgt dus ook flinke klappen.
Okee, iemand vroeg me dat op twits.quote:Op zondag 1 november 2015 16:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Burgerjournalistiek, geen formele.
quote:Op zondag 1 november 2015 16:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pfff, AKP is echt klappen aan het uitdelen.
Je hebt hier vnml AKP likkers, die voorheen Gulen sympathisanten of MHP stemmers waren.quote:Op zondag 1 november 2015 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt-ie nu uit de kast net als Tofik?
Een deel van de Koerden is uiteraard niet blij met het geflirt met de pkk van de hdp vandaarquote:Op zondag 1 november 2015 16:08 schreef Bilge het volgende:
Maar HDP krijgt dus ook flinke klappen.
Ja, okee. Nou HDP gaat klappen krijgen kennelijk, wel sneu. Ik hoop ook echt niet dat Erdo absolute meerderheid krijgt, want dan krijg je full blown heibel voor Koerden en Erdo zal nooit een onafhankelijk Koerdistan accepteren aan zuidgrens...quote:
neequote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef martijnde3de het volgende:
Kan je de tussenstand op een overheidssite volgen?
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef Morendo het volgende:
Als AKP geen absolute meerderheid krijgt, wat dan? Coalitiebesprekingen of over een paar maanden nieuwe verkiezingen?
Las ergens dat dat niet kon voor de 3de keer, maar heb dat verder niet meer voorbij zien komen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:21 schreef Morendo het volgende:
Als AKP geen absolute meerderheid krijgt, wat dan? Coalitiebesprekingen of over een paar maanden nieuwe verkiezingen?
Ah oké, en al zijn wetsvoorstellen worden vervolgens weggestemd. Wordt dan het Parlement afgeschaft?quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.
Worden we blij van.quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is Erdogan eindbaas. Letterlijk en figuurlijk.
Het is wel leuk, maar het zegt nog niet zoveel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
43% geteld
AKP 54%
CHP 20%
MHP en HDP 11%
Uhh jawelquote:Op zondag 1 november 2015 16:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is wel leuk, maar het zegt nog niet zoveel.
Worst kaas scenario sultan, anders presidentieelsysteem. de Turkse president heeft nu al bevoegdheden waar je u tegen zegt, laat staan als men geen regering kan opzetten.quote:Op zondag 1 november 2015 16:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ah oké, en al zijn wetsvoorstellen worden vervolgens weggestemd. Wordt dan het Parlement afgeschaft?
Net op CNNTürk: "Als MHP de 13% niet haalt, is het 99% zeker dat de AKP alleen mag regeren"quote:Op zondag 1 november 2015 16:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
43% geteld
AKP 54%
CHP 20%
MHP en HDP 11%
Ben je blij nu?quote:Op zondag 1 november 2015 16:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
AKP op 333 zetels van de 550 bij 50% geteld
Nou ja dan sturen we de Syriërs weer terug hè. Lol.quote:Op zondag 1 november 2015 16:40 schreef Bilge het volgende:
Wel opmerkelijk dat nationalistische partijen in Turkije (MHP/HDP) verliezen, ondanks dat Turkije 2 miljoen Syriërs en Irakezen opvangt, terwijl de nationalistische partijen in Europa juist populairder worden, terwijl Europa maar een fractie van het Turkse aantal vluchtelingen opvangt.
Ja, net zoals toen bij de nazi's?quote:Op zondag 1 november 2015 16:46 schreef Triggershot het volgende:
Butthurt mensen wanneer democratie niet de uitkomst biedt die zij willen.
Precies. Assad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Raar dat hij nu zo wordt aangevallen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:46 schreef Triggershot het volgende:
Butthurt mensen wanneer democratie niet de uitkomst biedt die zij willen.
Syrie is een topic verder, verder worden de verkiezingen in Turkije door alle deelnemende partijen en internationale organen gemonitord, zet je zelf voortaan niet zo voor schut.quote:Op zondag 1 november 2015 16:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Assad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Raar dat hij nu zo wordt aangevallen.
Welnee.quote:Op zondag 1 november 2015 16:50 schreef Morendo het volgende:
Ik vind dat de EU, Golfstaten en de VS het Free Turkish Army moeten steunen in hun strijd tegen Erdogan.
A Haberquote:
Akit spant de kroon toch welquote:Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
A HaberAltijd mooie anti PKK propaganda op die kanaal
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wilquote:Op zondag 1 november 2015 16:43 schreef Ryan3 het volgende:
Als Erdo wint komen ze dus nooit bij de EU. Dat is 1 voordeel.
Voor de rest gecondoleerd voor alle vrijheids- en vredelievende, democratische, moderne Turken.
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.quote:Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef Intellectueel het volgende:
Geweldig nieuws. Erdogan onder Turkije is een recept voor vier jaar nog meer economische achteruitgang, polarisatie van de Turkse samenleving en voortzetting van de strijd in Syrië waar Erdogan niets anders voor elkaar heeft gekregen dan lijdzaam moeten toeschouwen hoe de Koerden steeds meer terrein winnen.
Erdogan heeft een vrij reizen in het Schengengebied zo goed als binnen, nu nog een vrijhandelsverdrag en de EU kanquote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wil
Straks kan ik geen bikini meer aan in Turkije. Ik vind dat eigenlijk erger.quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.quote:Op zondag 1 november 2015 16:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Straks kan ik geen bikini meer aan in Turkije. Ik vind dat eigenlijk erger.
Of alcohol met 40% belastingsheffing.
Daar gaan mijn vakanties.
Ik denk dat dit één van de redenen is dat al mijn buurtjes AKP hebben gestemd.quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.
Is jouw omgeving vooral Muhafazakar?quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk dat dit één van de redenen is dat al mijn buurtjes AKP hebben gestemd.
Fantastisch. Genieten van een semi-dictatoriale staat dat uiteindelijk in elkaar stort, en waar de oppositie voor spek-en-bonen meedoet. Voor een buitenstaander wordt dit 7 jaar popcorn.quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rasechte optimist ben jij. Als de AKP een meerderheid krijgt zit niets in de weg om een presidentieelsysteem in voeren ----> 7 jaar.
quote:Op zondag 1 november 2015 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij geen bikini mag steun ik eigenlijk wel als VN resolutie, lang niet alleen in Turkije.
Ja, dat denk ik wel, was een strategische regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten. Erdo's trucje is eigenlijk al uitgewerkt ook. Liep tot ongeveer 2011 wel aardig, kon hij iedereen nog wel om de tuin leiden, alleen hoorde je van Turken die terugkwamen van vakantie dat bijv. de benzineprijs al net zo hoog was als hier...quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat Turkije echt bij de EU wil
Onzin, jij denkt dat Turkije niet ziet wat er in de EU en met name Griekenland gaande is? Turkije zal eerder aansturen op verdragen voor handel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel, was een regressie van Erdo om een beetje hautain te doen tegen EU, maar de economie gaat nu langzaam down the drain dus dan kun je beter bij EU zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |