Dat men er van alles bij verzint weet ik. Maar dat maakt nog niet dat het referendum daar plots over gaat. Dat gaat over een vrij duidelijke vraag.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die conclusie is nogal kort door de bocht. Het is voor ieder weldenkend mens duidelijk dat je met dit referendum niet enkel pro of contra het associatieverdrag met Oekraïne stemt maar ook pro of anti de verdere uitbreiding van de EU in alle denkbare opzichten. Die vraag ligt niet letterlijk voor maar het wordt wel zo geïnterpreteerd door de mensen. Hierbij speelt mee dat we enkel een referendum mogen organiseren over besluitvorming waarover het Nederlandse parlement reeds heeft gestemd, we mogen niet zelf een referendumvraag opstellen als het niet betrekking heeft op iets waarover het Nederlandse parlement heeft gestemd. Dat begrijp jij ook wel maar jij kiest ervoor om dat gemakshalve te negeren aangezien dat 'discussietechnisch' beter uitkomt.
Je hebt dus over duidelijk geen enkel besef waar je over praat. Prima hoor, maar je zet jezelf wel weer erg voor schut zo.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die keuze staat al vast. Ik zal voor de volle 100% NEE! stemmen.
Met zo'n onbetrouwbaar regime, die bommen op eigen burgers gooit, een fascistisch verleden kent en bovendien bankroet is, daar moet Nederland een associatieverdrag mee tekenen? NOOIT! Het is geen publiek geheim dat dit associatieverdrag een opmaat is naar meer, namelijk een verdere pro-Europese annexatie richting Oost-Europa. Bij Oekraïne hebben de Russen de rode lijn getrokken. Daar gaat namelijk dit hele conflict om. Het Oekraïense volk die zelf hopeloos verdeeld is tussen aansluiting bij Rusland of aansluiting bij de EU.
Stem NEE! want deze stem kan bepalend zijn voor de verdere politieke koers van Nederland. Veronachtzaamt deze regering de uitkomst van dit referendum op de wijze dat Balkenende dat deed met het vorige referendum, dan bevestigen alle EU-tegenstanders hun gelijk. De EU ondermijnt stelselmatig onze soevereine democratie in plaats dat het iets toevoegt. Ook zonder EU kunnen we handel drijven, blijven we met Rotterdam de handelspoort naar de rest van Europa toe. Andere landen bewijzen dat. Nu pompen we als belastingbetaler miljarden euro's doelloos in probleemlidstaten als Griekenland. Trap dus niet in de doemverhalen die pro-Europeanen jou op de mouw willen spellen. Gebruik het gezonde verstand en laat de feiten voor zich spreken.
Besef dat Nederland voorzitter is van de EU wanneer dit referendum plaats vind. Wat een prachtig signaal zou het wezen naar al die andere lidstaten toe wanneer een overgrote meerderheid van alle Nederlanders NEE! stemt tegen dit associatieverdrag. Dat het aantal van ruim 60% van alle NEE!-stemmers ten opzichte van de vorige uitslag wordt behaald of zelfs overtroffen.
Het is wel een beetje het probleem met dit soort referenda. Het staat iedere kiesgerechtigde uiteraard vrij om zijn eigen afweging te maken. Gevolg is echter wel dat mensen tegenstemmen omdat 'Europa' of omdat 'vluchtelingen' of juist voor vanwege een of andere niet ter zaken doende reden, en de uitslag dus erg vervuild raakt.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt dus over duidelijk geen enkel besef waar je over praat. Prima hoor, maar je zet jezelf wel weer erg voor schut zo.
Klopt, dat maakt de waarde van dit referendum ook beperkt en zorgt er voor dat men de uitslag eenvoudig kan en zal negeren. Het instrument wordt dus bij het eerste gebruik effectief de nek omgedraaid.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is wel een beetje het probleem met dit soort referenda. Het staat iedere kiesgerechtigde uiteraard vrij om zijn eigen afweging te maken. Gevolg is echter wel dat mensen tegenstemmen omdat 'Europa' of omdat 'vluchtelingen' of juist voor vanwege een of andere niet ter zaken doende reden, en de uitslag dus erg vervuild raakt.
Ik zie dat jij dus blijkbaar niet zo'n voorstander bent van democratie.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dat maakt de waarde van dit referendum ook beperkt en zorgt er voor dat men de uitslag eenvoudig kan en zal negeren. Het instrument wordt dus bij het eerste gebruik effectief de nek omgedraaid.
Ik ben juist een groot voorstander van democratie. Alleen heb ik niet zoveel met referenda zodra het gaat over onderwerp wat ingewikkelder is dan de keuze tussen een Wipkip en een schommel in de buurtspeeltuin.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij dus blijkbaar niet zo'n voorstander bent van democratie.
Dat vind ik een drogreden. Het is gewoon heel simpel, het volk beslist. Net als dat de klant koning is, is de uitspraak van het volk bindend. Zo zou het moeten zijn. Dat is de puurste vorm van democratie.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben juist een groot voorstander van democratie. Alleen heb ik niet zoveel met referenda zodra het gaat over onderwerp wat ingewikkelder is dan de keuze tussen een Wipkip en een schommel in de buurtspeeltuin.
Een simpel ja of nee past over het algemeen niet zo goed bij onderwerpen die ingewikkelder zijn dance keuze tussen Wipkip en schommel.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat vind ik een drogreden. Het is gewoon heel simpel, het volk beslist. Net als dat de klant koning is, is de uitspraak van het volk bindend. Zo zou het moeten zijn. Dat is de puurste vorm van democratie.
Flauwekul als kiezers een referendum aan kunnen vragen en het zou ooknog eens bindend zijn dan zou dat goed zijn. Het dwingt partijen namelijk tot tot meer openheid. Want als ze dan zo bang zijn dat het klootjesvolk het niet begrijpt moeten ze het dus in lompe lekentaal gaan uitleggen anders worden ze teruggefloten.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben juist een groot voorstander van democratie. Alleen heb ik niet zoveel met referenda zodra het gaat over onderwerp wat ingewikkelder is dan de keuze tussen een Wipkip en een schommel in de buurtspeeltuin.
Het wordt nu vooral ingezet als ondersteuning van de 258e motie van wantrouwen van de PVV. En zo zal het ook worden behandeld, men neemt het voor kennisgeving aan, niet meer dan dat.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:53 schreef vipergts het volgende:
[..]
Flauwekul als kiezers een referendum aan kunnen vragen en het zou ooknog eens bindend zijn dan zou dat goed zijn. Het dwingt partijen namelijk tot tot meer openheid. Want als ze dan zo bang zijn dat het klootjesvolk het niet begrijpt moeten ze het dus in lompe lekentaal gaan uitleggen anders worden ze teruggefloten.
Hetzelfde gaat op voor TK verkiezingen waar een deel van de kiezers 'strategisch' stemt of afrekent met het oude kabinet.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is wel een beetje het probleem met dit soort referenda. Het staat iedere kiesgerechtigde uiteraard vrij om zijn eigen afweging te maken. Gevolg is echter wel dat mensen tegenstemmen omdat 'Europa' of omdat 'vluchtelingen' of juist voor vanwege een of andere niet ter zaken doende reden, en de uitslag dus erg vervuild raakt.
Ah, mensen, we hebben hier een vieze hypocrietquote:Op zondag 10 januari 2016 08:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die keuze staat al vast. Ik zal voor de volle 100% NEE! stemmen.
Met zo'n onbetrouwbaar regime, die bommen op eigen burgers gooit, een fascistisch verleden kent en bovendien bankroet is, daar moet Nederland een associatieverdrag mee tekenen? NOOIT! Het is geen publiek geheim dat dit associatieverdrag een opmaat is naar meer, namelijk een verdere pro-Europese annexatie richting Oost-Europa. Bij Oekraïne hebben de Russen de rode lijn getrokken. Daar gaat namelijk dit hele conflict om. Het Oekraïense volk die zelf hopeloos verdeeld is tussen aansluiting bij Rusland of aansluiting bij de EU.
Zonder tegenargumenten is dat wel een erg gemakkelijke conclusie. Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt dus over duidelijk geen enkel besef waar je over praat. Prima hoor, maar je zet jezelf wel weer erg voor schut zo.
Ik zie niet in waarom dit onderwerp een referendum om zeep helpt bij de volgende gelegenheid zijn de rollen misschien omgedraaid. Als Wilders 1 ooit met een minder minder wet komt zal ik ook proberen om die via een referendum om zeep te helpen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het wordt nu vooral ingezet als ondersteuning van de 258e motie van wantrouwen van de PVV. En zo zal het ook worden behandeld, men neemt het voor kennisgeving aan, niet meer dan dat.
Zo helpt men het instrument van het referendum weer om zeep voordat het goed en wel is ingevoerd.
In een ander topic is de onzin m.b.t. de "bommen op de eigen bevolking vanuit het facistische regime" al weerlegd. Wel knap dat je het ondanks dat nog steevast blijft herhalen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zonder tegenargumenten is dat wel een erg gemakkelijke conclusie. Zo lust ik er nog wel een paar.
Wat levert een handelsverdrag met een straatarm land in burgeroorlog ons op? Zowel de EU als Rusland azen op de Oekraïense koek met een bevolking die zelf tot op het bot is verdeeld. Al vóór een mogelijk associatieverdrag heeft Oekraïne gezorgd voor internationale spanningen tussen Rusland en de EU, uitmondend in wederzijdse economische sancties. Een pro-Europeaan zal natuurlijk altijd zijn beschuldigende vinger bij de Russen neerleggen, maar zo simplistisch liggen de politieke verschuivingen niet. De EU heeft net als Rusland aandeel gehad in het orkestreren van een burgeroorlog in Oekraïne en keek weg toen dit regime besloot bommen te gooien op de burgerbevolking in Oost-Oekraïne.
Een ding is duidelijk. Dit referendum zal verder reiken dan de vraag voor een handelsverdrag. Dit referendum zal tevens een uitlaadklep worden voor veel ontevreden burgers die woedend zijn over de rampzalige EU-koers. Griekenland, Wir schaffen das en nog meer pro-Europese leugens.
Blijkbaar was die steun er dus ook zonder dit verdrag dat pas net in werking is getreden.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
http://925.nl/archief/201(...)jk-miljarden-kosten/
Helaas welquote:Op zondag 10 januari 2016 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar was die steun er dus ook zonder dit verdrag dat pas net in werking is getreden.
Juist wel het gaat namelijk nog veel meer geld kosten en weinig opleverenquote:Op zondag 10 januari 2016 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarmee het dus geen erg sterk argument voor een nee-stem is.
Met of zonder associatieverdrag gaat dat gebeuren n gebeurde het al. Europa heeft er nu eenmaal belang bij dat haar buurlanden zich redelijk ontwikkelen.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Juist wel het gaat namelijk nog veel meer geld kosten en weinig opleveren
Je kunt niet iedereen reddenquote:Op zondag 10 januari 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met of zonder associatieverdrag gaat dat gebeuren n gebeurde het al. Europa heeft er nu eenmaal belang bij dat haar buurlanden zich redelijk ontwikkelen.
Wie wil er nou vrede en stabiliteit?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:34 schreef Achterhoker het volgende:
Goed bezig EU hiermee maken we de banden met Rusland alleen maar sterker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |