abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157276136
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou nee, dat was verre van bruikbaar voor films. Dan heb je het over zwart-wit, 1 of minder frames per seconde. En dat ging over meerdere parallelle telefoonlijnen tegelijkertijd. Wel indrukwekkend, dat zeker :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Videophone

Zwart / Wit ok. Maar in alle demonstraties ziet t er uit als iets dat redelijk de 25fps haalt. Dat kan in dagelijks gebruik wel anders zijn.

En iets dat mooier gepresenteerd is dan verwezenlijkt is, verwacht ik ook van Sloot z'n uitvinding. Hoewel ik dan aan iets veel simpelers denk. Vermoedelijk had men het systeempje en concept wel, maar heeft men het niet kunnen vermarkten.

Dit werd gepresenteerd als magie maar uiteindelijk is 't achterhaalde troep. Beetje wat John Romero met zn "mindblowing" Daikatana had. En Nintendo met de powerglove en de virtuaboy. Hoog van de toren blazen en uiteindelijk veel te laat met rotzooi aankomen.

Nu houden ze 't liever stil ivm 'name and shame'. Zo zijn er wel meer geniale ideeen gesneuveld omdat de tijd ze inhaalde. Wat in 199x een geniaal en vooruitstrevend "concept" was, is door de ogen van nu niets meer waard. En soms is het (door de eigen marketeers) geprezen concept mooier dan het uiteindelijke product.

Philips haalde aan de andere kant bv uitstekende verkoopresultaten met de senseo. En niemand die dacht dat er nog markt was voor een nieuw type koffiezetautomaat. Het is eenvoudig, niet magisch, maar wel doeltreffend. Dus ook dit zou meer iets van de realiteit zijn dan van de hemel. Iets meer down-to-earth.

Nintendo heeft bv nog altijd z'n record-omzet staan met de Gameboy. Dat had maar een simpel zwart-wit scherm. En dat voor de jaren '90. Een zwart-wit revival. Sega's kleurenvariant haalde 't nooit meer in. Gebreken kunnen soms best toegestaan zijn. Zolang men er maar waarde in ziet en het aanbod in de content maar ok is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 02-11-2015 20:32:07 ]
pi_157289881
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus verzin je het er zelf maar bij dat het stiekem iets totaal anders was?

Bovendien, de technologie om een datastroom voor de TV te versleutelen en in een klein kastje met een smartcard te decoderen bestond toen allang.
scroll hier wat naar boven en hij heeft het over 2 kastjes ter grootte van een 'regular briefcase'.
dat is al niet klein meer te noemen natuurlijk.

https://books.google.nl/b(...)0jan%20sloot&f=false
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157290146
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

scroll hier wat naar boven en hij heeft het over 2 kastjes ter grootte van een 'regular briefcase'.
dat is al niet klein meer te noemen natuurlijk.

https://books.google.nl/b(...)0jan%20sloot&f=false
Prototypes van uitvinders worden wel vaker in koffers gebouwd omdat het voor de hand liggende stofvrije cases zijn die je zo mee kunt nemen. In de praktijk is er vaak veel loze ruimte met een printplaatje in het midden.

Later komt zoiets in de behuizing die er voor gemaakt is en dan blijft er niets van over.
pi_157290694
Wat trouwens niet in die TV docu zit. is dat er ook nog een Jos Rossum was, die blijkbaar ver daarvoor al een deal met sloot had gesloten en die beweerd dat hij nog steeds een kluis heeft met gegevens over het eerste begin van die hele uitvinding.

Nu is die kluis echter nooit geopend, want daar wilde ie een paar miljoen voor hebben.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:49:38 #105
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_157291210
Kabel internet was in enschede al in 1996/1997 beschikbaar, ik heb toen bij de KabelOost (nu Ziggo in den beginner SECA) de versterkers dempingsfactoren moeten doorrekenen om het net retour geschikt te maken . Ze waren ook voorloper met VOD maar dat was experimenteel in de wijk deppenbroek maar is nooit echt doorgebroken mede doordat het internet steeds sneller werd .

edit oops nee internet was wel 1998/1999 het retour geschikt maken was toen voor het Kiest TV project , telefonie en alarmerings system

[ Bericht 2% gewijzigd door DeMolay op 03-11-2015 13:55:15 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_157291283
Jullie hebben het wel steeds over internet, maar dat wordt echt nergens genoemd in alles wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien heb over dit verhaal.

Dus volgens mij was dat ook niet het geval. :)
Do what you love, love what you do!
pi_157291306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:53 schreef kree het volgende:
Jullie hebben het wel steeds over internet, maar dat wordt echt nergens genoemd in alles wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien heb over dit verhaal.

Dus volgens mij was dat ook niet het geval. :)
Klopt en het waren 2 kastjes (en niet 1) en het patent spreekt over een factor 8 datavermindering en geen miljoenen. En Sloot wilde het geen compressie noemen ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:56:23 #108
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_157291349
In de Superformule artiekeln hebben ze het ook over encryptie keys niet compressie
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_157292560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:53 schreef kree het volgende:
Jullie hebben het wel steeds over internet, maar dat wordt echt nergens genoemd in alles wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien heb over dit verhaal.

Dus volgens mij was dat ook niet het geval. :)
Hoe solide is dat verhaal eigenlijk? In de netwerk documentaire is er door suggestieve sfeermuziek, een spannende voice-over en hints naar emoties een mooie thriller van gemaakt, deels gebasseerd op t boek, maar wat blijft er over aan realiteit? Is er al eens iemand op feiten, hear-say en emoties gaan strepen. De pc die ze lieten zien met 10 sneldraaiende filmpjes is er later ingezet en Sloot was hartpatient. Z'n dood kwam niet als een absolute verassing.

Het was een freubelaar, die dingen uitprobeerde en een man die graag progammaatjes schreef ( zoals zn zoon 't omschrijft).

Ik blijf erbij dat dit mogelijk als concept interessanter zou zijn dan dat er werkelijk iets magisch aan de hand was. Of hij was er al vroeg bij met hologrammen en meerdere gelijktijdige 0/1 switches die anders gelabeled waren. Maar dat is niet heel simpel te doen voor een freubelaar op de hobbiekamer.
pi_157292922
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoe solide is dat verhaal eigenlijk? In de netwerk documentaire is er door suggestieve sfeermuziek, een spannende voice-over en hints naar emoties een mooie thriller van gemaakt, deels gebasseerd op t boek, maar wat blijft er over aan realiteit? Is er al eens iemand op feiten, hear-say en emoties gaan strepen. De pc die ze lieten zien met 10 sneldraaiende filmpjes is er later ingezet en Sloot was hartpatient. Z'n dood kwam niet als een absolute verassing.

Het was een freubelaar, die dingen uitprobeerde en een man die graag progammaatjes schreef ( zoals zn zoon 't omschrijft).

Ik blijf erbij dat dit mogelijk als concept interessanter zou zijn dan dat er werkelijk iets magisch aan de hand was. Of hij was er al vroeg bij met hologrammen en meerdere gelijktijdige 0/1 switches die anders gelabeled waren. Maar dat is niet heel simpel te doen voor een freubelaar op de hobbiekamer.
Hoe solide het is, is wel lastig te zeggen natuurlijk.
Wat het voor mij wel geloofwaardig maakt is het verhaal van die keukenhandelaar met name.
Geloof gewoon niet dat hij dat allemaal uit zijn duim zoog.
En natuurlijk dat er toch miljoenen voor zijn gegeven als investering.
Dat Pieper er in meeging ook.

Ok dat zegt dan weer weinig over de welke techniek of wat het kastje nou eigenlijk deed.
Want naar eigen zeggen die eerste investeerders zijn zo technisch als een kuiken.
Roel Pieper en de latere investeerders dan weer niet, maar daar hoor je niks technisch van.
Do what you love, love what you do!
pi_157293148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:09 schreef kree het volgende:

[..]

Hoe solide het is, is wel lastig te zeggen natuurlijk.
Wat het voor mij wel geloofwaardig maakt is het verhaal van die keukenhandelaar met name.
Geloof gewoon niet dat hij dat allemaal uit zijn duim zoog.
En natuurlijk dat er toch miljoenen voor zijn gegeven als investering.
Dat Pieper er in meeging ook.
welke keukenhandelaar precies? die mis ik even geloof ik

quote:
Ok dat zegt dan weer weinig over de welke techniek of wat het kastje nou eigenlijk deed.
Want naar eigen zeggen die eerste investeerders zijn zo technisch als een kuiken.
Roel Pieper en de latere investeerders dan weer niet, maar daar hoor je niks technisch van.
Maar Pieper heeft in heel veel techniek-bedrijven geïnvesteerd die jaren waarvan er ook behoorlijk wat geflopt zijn. Toen hij bij Philips werkte zei het interne team daar dat ze er geen brood in zagen, daarna is hij voor eigen rekening erin gestapt. Klinkt mij in de oren als de zoveelste manager die het denkt beter te weten.
Ik baseer me dan puur op het boek wat ik een kleine 10 jaar terug heb gelezen. Heb de docu nooit gezien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157293237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

welke keukenhandelaar precies? die mis ik even geloof ik

[..]

Maar Pieper heeft in heel veel techniek-bedrijven geïnvesteerd die jaren waarvan er ook behoorlijk wat geflopt zijn. Toen hij bij Philips werkte zei het interne team daar dat ze er geen brood in zagen, daarna is hij voor eigen rekening erin gestapt. Klinkt mij in de oren als de zoveelste manager die het denkt beter te weten.
Ik baseer me dan puur op het boek wat ik een kleine 10 jaar terug heb gelezen. Heb de docu nooit gezien.
Leo Mierop is de keukenhandelaar, aan te raden om die docu wel te kijken trouwens, kijkt wel aardig weg ook ;)

Die radio uitzending is ook interessant.
Do what you love, love what you do!
pi_157294390
Roel Pieper's inmenging vond ik destijds, toen de docu van Netwerk werd uitgezonden wel interessant.

Later ben ik daar op teruggekomen.

In de docu wordt Roel Pieper neergezet als een soort goeroe, een soort Elon Musk. En waarvoor? Hij verkocht het stoffige grijze pc-bakken-bedrijf Tandem aan het dito stoffige Compaq in 1997. Het was geen Steve Jobs die NextOS ontwikkelde en naar Apple bracht als OS X en de bubbel voorbij ging. Het was gewoon domme / slimme handel.

Er werd zoveel verhandeld op de IT markt en dat is ook waar ik het probleem zie. Na die periode is hij gewoon een van de vele handelaren geweest die in de IT bubbel van de jaren '90 op heilige gralen zaten te wachten.

Dat men het moment beschreef dat Pieper met grote ogen voorover leunde en belangstellend naar Sloot's scherm keek is wat destijds veel IT magnaten deden, die wilden allemaal maar al te graag een nieuwe klapper maken in de tijd dat IT goudhandel was. Allemaal zagen ze ideeen waar men bij de eerste kennismaking met "iets" nieuws al met glazen champagne klaarstond en met heli's de wereld over vlogen.

Tijdens sloot z'n presentatie in een oude hal wachte men delegaties op met beveiliging en werd er een show met spirituele muziek gedraaid. Dat was typisch de IT wereld van de jaren '90. Handelaren geloofden dat we de hemel binnengestapt waren. Sloot schijnt toen met z'n kastje gevallen te zijn, nadat hij over iets struikelde.

In de Netwerkdocu setting is dit allemaal één groot spookhuis waar iemand die graag films zou willen monteren zich op uitgeleefd heeft, net als de hele docu. Maar in de werkelijke setting was dit gewoon de zoveelste semi interessante spirituele ballenpartij die willekeurige zakenlieden in de wereld organiseerden.

En zetten we dit allemaal in de werkelijkheid van de Hollandse sleur, dan kan 't best zo zijn dat er weinig van die hele thriller overblijft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 03-11-2015 16:31:10 ]
pi_157294470
Toch is die Pieper er nog steeds mee bezig (althans 2014)
NWS / Roel Pieper en de Superantenne
Do what you love, love what you do!
pi_157294541
Roel Pieper mag Suske en Wiske vervangen.

Het kan in theorie en praktijk best zijn dat hij nog eens met een mooi revolutionair idee komt. Maar in de jaren '90 en '00 was het een 'best of the rest'.
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:39:37 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157294661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:27 schreef kree het volgende:
Toch is die Pieper er nog steeds mee bezig (althans 2014)
NWS / Roel Pieper en de Superantenne
Met mijn wifi schotel antenne ontvanger ® kan ik het halve centrum op pikken.
maar goed die kan iedereen wel maken.

benodigd heden.
USB wifi adapter
lange USB kabel
Schotel

monteer de wifi ontvanger gericht op de schotel en mik de schotel op een lokatie en je hebt ontvangst + - 150 a 200 meter.
Nadeel, is dat het erg instabiel is door de vele kanalen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157294915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Met mijn wifi schotel antenne ontvanger ® kan ik het halve centrum op pikken.
maar goed die kan iedereen wel maken.

benodigd heden.
USB wifi adapter
lange USB kabel
Schotel

monteer de wifi ontvanger gericht op de schotel en mik de schotel op een lokatie en je hebt ontvangst + - 150 a 200 meter.
Nadeel, is dat het erg instabiel is door de vele kanalen.
Dat klopt, ik heb destijds ook nog wel zelf zo'n wifi antenne gemaakt. (quad antenne)
En daar haalde ik ook wel 500m mee.

Probleem het is directioneel en een schotel past ook niet echt in je mobiele telefoon :P

Maargoed we gaan oftoppic
Do what you love, love what you do!
pi_157295930
Even een brainspin gepakt van een reddit user.


for every movie there are a limited amount of sounds and colors. The basic data would be stored in five algorithms. Every algorithm would be a max size of 74 Mb, 370 Mb in total: the motor of the invention. The only thing needed to get it started would be a fitting key. Sloot would make for every movie screen a unique code, which in total would result in a unique code. The last code, the key, only takes 1 kb of memory, independent of the lenght of the movie. On one simple chip he could thus store tens of keys, 64 keys on a smartcard. So against payment you could be sent the key to a number of movies through your cell phone, which can be put into the 370 Mb algorithms that are present in the player


Zo'n systeem kost volgens mij zelfs voor een moderne processor nog flink wat rekenkracht en rendering. Het lijkt me ver van haalbaar zolderkamerwerk in de jaren '90 voor een "freubelaar".
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:01:12 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157296017
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:56 schreef Beathoven het volgende:
Even een brainspin gepakt van een reddit user.


for every movie there are a limited amount of sounds and colors. The basic data would be stored in five algorithms. Every algorithm would be a max size of 74 Mb, 370 Mb in total: the motor of the invention. The only thing needed to get it started would be a fitting key. Sloot would make for every movie screen a unique code, which in total would result in a unique code. The last code, the key, only takes 1 kb of memory, independent of the lenght of the movie. On one simple chip he could thus store tens of keys, 64 keys on a smartcard. So against payment you could be sent the key to a number of movies through your cell phone, which can be put into the 370 Mb algorithms that are present in the player


Zo'n systeem kost volgens mij zelfs voor een moderne processor nog flink wat rekenkracht en rendering. Het lijkt me ver van haalbaar zolderkamerwerk in de jaren '90 voor een "freubelaar".
En dat gaat dus alleen als de data van de films al daadwerkelijk in dat boxje zit.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157296345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat gaat dus alleen als de data van de films al daadwerkelijk in dat boxje zit.
Tja, maar dan nog..

Sloot zou gezegd hebben dat het zo ont-zettend simpel was, dat iedereen er zo mee aan de haal kan gaan. En dit is niet zo simpel in de praktijk. Zoals de meeste bedachte oplossingen niet simpel zijn en zelfs onuitvoerbaar. (Anders had iemand 't allang opnieuw ontwikkeld)

Als hij een briljante polymath a la Da Vinci was dan had hij tijdens z'n levensloop al meerdere dingen uitgevonden die minstens fractie van van z'n gave lieten zien. Daar heb ik niemand over gehoord.

Ik wil 'm niet onderschatten en niet overschatten. Ik denk alleen dat sloot tot mythische proporties is vergroot, puur omdat Roel Pieper erbij kwam. Het klassieke drama van een simpele sterveling die iets bezat waar de hele wereld van zou veranderen.

Laatst 2 docus gezien. Eentje die een regelrechte indirecte alien-invasie in een Amerikaanse county beschreef, en eentje over 't zelfde onderwerp met exact dezelfde mensen waaruit bleek dat er wat lichtjes waren te zien, maar dat 98% van die andere sensatiedocu gewoon niet plaatsvond op de manier hoe dat eerder werd beschreven.

Ik zou willen voorstellen dat er eens iemand terug in de kern duikt en dat boek zijdelings fact-checkt en interviews opnieuw doet. Terug naar de tekentafel. Meer bio, meer feiten, minder drama en bijkleuring.
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:25:35 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157296391
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tja, maar dan nog..

Sloot zou gezegd hebben dat het zo ont-zettend simpel was, dat iedereen er zo mee aan de haal kan gaan. En dit is niet zo simpel in de praktijk. Zoals de meeste oplossingen niet simpel zijn.

Als hij een briljante polymath a la Da Vinci was dan had hij tijdens z'n levensloop al meerdere dingen uitgevonden die minstens fractie van van z'n gave lieten zien. Daar heb ik niemand over gehoord.

Ik wil 'm niet onderschatten en niet overschatten. Ik denk alleen dat sloot tot mythische proporties is vergroot, puur omdat Roel Pieper erbij kwam. Het klassieke drama van een simpele sterveling die iets bezat waar de hele wereld van zou veranderen.

Laatst 2 docus gezien. Eentje die een regelrechte indirecte alien-invasie in een Amerikaanse staat beschreef, en eentje over 't zelfde onderwerp met exact dezelfde mensen waaruit bleek dat er wat lichtjes waren te zien, maar dat 98% van die andere sensatiedocu gewoon niet plaatsvond op de manier hoe dat eerder werd beschreven.

Ik zou willen voorstellen dat er eens iemand terug in de kern duikt en dat boek zijdelings fact-checkt en interviews opnieuw doet. Terug naar de tekentafel. Meer bio, meet feiten, minder drama.
Ja men zegt zo veel ;) Zowel oplichters als mensen die er echt in geloven. Veel ervan is onmogelijk. Informatietheorie steekt een stokje voor deze.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157296826
Mijn idee is onderhand (na er nog meer over gelezen te hebben) dat de hele kern van het idee niet zozeer dat gebeuren van die films afspelen is, maar meer een stukje hardware wat wel revolutionair eraan was.
Maargoed het blijft een beetje gissen.
Do what you love, love what you do!
pi_157298045
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:47 schreef kree het volgende:
Mijn idee is onderhand (na er nog meer over gelezen te hebben) dat de hele kern van het idee niet zozeer dat gebeuren van die films afspelen is, maar meer een stukje hardware wat wel revolutionair eraan was.
Maargoed het blijft een beetje gissen.
Tja, bijzonder "getweakte" hardware /software / firmware. Die conclusie lijkt me wel voor de hand liggend voor wat er 'zou' hebben plaatsgevonden tijdens de demonstraties. :)

Maar het Netwerk demo-filmpje staat bij velen op het netvlies en dat is gefabriceert. Dat is gewoon op fastforward gezet materiaal wat men zelf achteraf heeft geschoten.

Dus wat hebben ze echt gezien? Waar waren ze zo van onder de indruk? Iemand slingert z'n kastje aan en toont moeiteloos een serie spelende films op 't scherm met een verhaal erbij.

BeOS werkte destijds met een geoptimaliseerde code dat veel videobestanden en (voor die tijd zware) 3D bestanden moeiteloos naast elkaar liet draaien zonder haperen, waar MacOS en Windows piepten en kraakten als vooroorlogs werktuig. Dat was indrukwekkend.

Verder vond ik het zo apart dat er blijkbaar iets spectaculairs gebeurde en iemand de hele tijd op 't lampje van de hd van de laptop lette om te verifieren of de content niet van de laptop-HD kwam. Enerzijds goed opgelet, anderzijds vraag ik me af of het wel zo bijzonder was als je een licht vermoeden hebt dat de PC het werk ook best zou kunnen doen doen.

Speelde het allemaal wel zo vloeiend of was het meer een mooie impressie voor die tijd waar wel wat meer uit te halen viel of waar bepaalde beschrijvingen pas later aan toegevoegd zijn.
pi_157299330
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Verder vond ik het zo apart dat er blijkbaar iets spectaculairs gebeurde en iemand de hele tijd op 't lampje van de hd van de laptop lette om te verifieren of de content niet van de laptop-HD kwam. Enerzijds goed opgelet, anderzijds vraag ik me af of het wel zo bijzonder was als je een licht vermoeden hebt dat de PC het werk ook best zou kunnen doen doen.
Wat ook verdomd makkelijk los te koppelen is natuurlijk. Ik vond dat ook zo'n non-argument.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157317652
De decoder kende in zoverre ik weet 3 versies w.o.

Versie 1
--------
Eenvoudig en klein en die volledig solid state was.
Een 2kb geheugen (video in), twee 4mB flash geheugen (1 daarvan
werd gebruikt voor tijdelijke opslag), een 128kB chipcard (extern
geheugen) en draaiende op 2 CPU's. Deze werd vermoedelijk voor
Repabase ontworpen maar werd ook gebruikt voor het testen van video.

Versie 2
--------
Beschikte over 5 algoritmes van max. 12mB per algoritme waarbij
rekening werd gehouden voor tijdelijke opslag voor de tussenberekeningen.
Deze versie had meerdere processoren maar aantal is onbekend.
Vermoedelijk was deze versie die de beelden schokkerig toonden en waarvan
het geluid klonk naar een kromgetrokken langspeelplaat.

Versie 3
--------
De laatste versie beschikte over 5 algo's van 74mB per stuk. Dit is
dan ook de versie die standalone kon draaien zonder zijn laptop
(Pentium 1, 550mhz) op een 22" monitor.

Er zijn diverse demo's gegeven bij tech iconen zoals Tom Perkins, Charles
Wang, Vinod Koshla en computertechnici van Computer Associates tot
Sun Microystems en niet te vergeten de wetenschappers in die tijd.
Iedereen geloofde erin wat ze zagen behalve het Natlab had argwaan.
Om zulke mensen te misleiden moet je een verdomd goede hoax hebben
wil je dat kunnen verbergen.

Ook van het coderen werd er demo's gegeven zoals bij Sterk en Kakisina
waar er live opnames gemaakt werden van het gezelschap. De film ging
door de encoder die het op de chip schreef en diezelfde chip 10 minuten
later op de decoder afspeelde.

In Silicon Valley zijn er ook demo's gegeven door Roel Pieper en
Marcel Boekhoorn ZONDER Jan Sloot erbij. Sloot had het kastje verzegeld
met (nagel)lak en was woedend toen het toestel terugkwam want hij kon
precies zien dat iemand eraan had gezeten.

In Juni 2012 heb ik het laatst contact gehad met 1 van die technici en
die was nog steeds onder de indruk van wat hij van dichtbij heeft mee-
gemaakt.

Hoe het volgens Sloot als raamwerk functioneerde zoals de Data Key Decoder (DKD),
Program Key (PK), Charater Key Decoder (CKD) etc. is nog op veel plaatsten
terug te vinden op internet, in het boek etc. etc. en daarom ga ik ook niet
verder in op details (is me te kostbaar).

Factor 2 miljoen is volgens mij overdreven maar hij had wel iets met potentie
anders waren er niet zoveel iconen die daarin wilden investeren.

Nogmaals suk6 met puzzelen...

Lambda Calculus
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')