quote:Op donderdag 29 oktober 2015 16:05 schreef Studeur het volgende:
Toen ik nog heel klein was heb ik ooit iets schokkends op tv gezien. Ik herinner mij net weer hoe veel pijn het mij heeft gedaan.
Het was als volgt: 1 of andere film waarbij iemand heel sensueel met een potlood in de kut van een kat zat te poeren. De scene duurde belachelijk lang en het ging maar door. Het was heel dramatisch en kunsterig gefilmd.
Dit werd gewoon overdag uitgezonden, op NL 1, 2 of 3 want ik mocht nooit iets anders kijken. Denk dat het ongeveer 10-15 jaar geleden is
Wie kan mij van mijn trauma afhelpen door te achterhalen om welke film/docu/"kunst" dit gaat?
Dankjewel van je bericht op het vorige deel.quote:
Movie Woman locked in secret room op Google bracht me naarquote:Op zondag 1 november 2015 14:21 schreef emzor1994 het volgende:
Ik ben op zoek naar een film die ik een paar jaar geleden heb gezien. Het is een engelstalige film. De film is niet al te oud, in ieder geval uit deze eeuw. Wat ik me er nog van kan herinneren is dat het gaat over een vrouw die naar een huis gaat (het oude huis van haar vader ofzo). Daar vindt ze een geheime kamer met allemaal voorraden. Bleek een oude nazi-schuilkamer ofzo te zijn. Dan sluit ze zichzelf in (of iemand sluit haar in, dat weet ik niet meer) en kan ze er niet meer uit. Op een gegeven moment komen er andere mensen (een man en een vrouw) in het huis en probeert de opgesloten vrouw contact te maken met hen door heel hard te kloppen tegen de waterleidingen. De nieuwe vrouw heeft het uiteindelijk door, maar helpt haar niet. Uiteindelijk komt de opgesloten vrouw toch vrij en sluit zij die vrouw op die haar negeerde.
Sorry voor de vage beschrijving, hopelijk weet iemand waar ik het over heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Tuxedo?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik zoek de titel van een film. Ik weet alleen dat een man een soort pak aantrekt en dan verandert zijn hele persoon met de seconde. Allerlei mensen komen voorbij als hij dat aan heeft.
Klinkt heel vaag, maar misschien iemand die weet wat ik bedoel.
quote:Op donderdag 5 november 2015 16:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En ik zoek nog een film.
Weer weet ik maar 1 ding/scene: Een jongetje (jaar of 6 en donkerharig(??)) zit in zijn bed en huilt met grote dikke tranen ergens om.Biografie van tong80?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
A scanner darkly?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik zoek de titel van een film. Ik weet alleen dat een man een soort pak aantrekt en dan verandert zijn hele persoon met de seconde. Allerlei mensen komen voorbij als hij dat aan heeft.
The Jacket?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
You're not youquote:Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef ook_gek het volgende:
Ja! Vorig jaar was er een film in de bios over een terminale vrouw die hulp kreeg van een half ontspoorde vrouw. Dat groeid uit als een vriendschap en ze gaat weer leven door dingen te doen die ze wilt. Oh de hulp rijd in een rode pick up dacht ik.
Iemand?
Ja! Dit is hem, dank je welquote:
We beginnen een beetje wanhopig te worden.quote:woensdag 19 augustus 2015 @ 19:58 • 219
anonymoussie:
Een ik denk Engelse miniserie of film over een jong meisje van een jaar of 12 dat (ik denk ten onrechte) als arm meisje in een weeshuis terecht komt.
Of dat weeshuis was wel terecht, maar ze werd daar in ieder geval ten onrechte slecht behandeld.
Ooit in groep 5 of zo gezien, had mijn docent meegenomen.
Ik denk jaren 70 of 80.
Middeleeuwse setting.
Wie weet...
http://lmgtfy.com/?q=tv+serie+first+female+doctor&l=1quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik zoek een Britse serie over (een van) de eerste vrouwelijke arts(en). Het was fictie, speelde volgens mij eind 19e eeuw in Londen in het armere deel. Er staat me iets van bij dat ze samen met haar vader werkte in een soort mini-ziekenhuis.
Ik heb het gezien toen ik een jaar of 14/15 was denk ik, dus dat zou ergens periode 2000-2005 moeten zijn.
Ik zou het graag nog eens zien, maar heb geen idee hoe het heet. Misschien kan iemand hier helpen.
Haha was inderdaad makkelijker dan ik dacht, thanks!quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:02 schreef dumble het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=tv+serie+first+female+doctor&l=1
Doet mij denken aan Brandende liefde.quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:27 schreef belsen het volgende:
Moeilijke vraag...
Ik zoek een Nederlandse comedy...aflevering.
Ik dacht dat het Vrienden voor het leven was, maar achteraf denk ik toch van niet.
Man en een vrouw zoeken allebei een hobby. Zij gaat op een schildercursus, hij op een fotografiecursus. Als zij een opdracht krijgt voor een naaktportret, staat hij voor haar model en krijgt hij allemaal aanboden van vrouwen. Een week later krijgt hij een opdracht voor een naaktreportage, maar dan weigert zij om zijn model te zijn.
Dus, heeft iemand enig idee?
Laat maar. Gevonden!quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:55 schreef anonymoussie het volgende:
Deze staat ook nog open.
[..]
We beginnen een beetje wanhopig te worden.
Nee, het was echt een comedyserie...quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:48 schreef sffan het volgende:
[..]
Doet mij denken aan Brandende liefde.
Met Peter jan Rens en Monique v/d Ven.
Kinderen geen bezwaar?quote:Op woensdag 11 november 2015 21:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het was echt een comedyserie...
Daar deed het mij ook aan denken. Kan me herinneren dat ik zo'n verhaallijn langs heb zien komen, wat knap is want zo vaak keek ik het niet...quote:
Dit is bijna 100% zeker kinderen geen bezwaar. Bijna alle afleveringen gezien, en kan me zoiets wel herinneren.quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:27 schreef belsen het volgende:
Moeilijke vraag...
Ik zoek een Nederlandse comedy...aflevering.
Ik dacht dat het Vrienden voor het leven was, maar achteraf denk ik toch van niet.
Man en een vrouw zoeken allebei een hobby. Zij gaat op een schildercursus, hij op een fotografiecursus. Als zij een opdracht krijgt voor een naaktportret, staat hij voor haar model en krijgt hij allemaal aanboden van vrouwen. Een week later krijgt hij een opdracht voor een naaktreportage, maar dan weigert zij om zijn model te zijn.
Dus, heeft iemand enig idee?
Ja, aan het eind had hij, in plaats van een van de telefoonnummers gebeld te hebben, een fotoserie gemaakt van een gorilla als 'De vrouw in de natuur'. Ik heb ook al zitten denken aan andere comedy's. Vrienden voor het leven lijkt het beste te passen, qua thema, maar ik ben hem bij het zappen door de afleveringen niet tegen gekomen of het moet nu nét die ene zijn die niet op dvd is verschenen, maar dat lijkt me ook zo sterk.quote:Op zondag 15 november 2015 22:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit is bijna 100% zeker kinderen geen bezwaar. Bijna alle afleveringen gezien, en kan me zoiets wel herinneren.
Edit: Heb even gauw afleveringlijst doorgespit, maar niet zo gauw iets gezien wat dit beschrijft. Zeker weten dat het een schilder en fotografie cursus was?
Legend of the Seeker ?quote:Op zondag 15 november 2015 22:58 schreef 1elegast8x het volgende:
ik zoek de titel van een best wel oude serie volgens mij in mijn herinnering engels talig en ergens deed het me denken aan de film stardust of de serie camelot. het gaat om een jonkvrouw een knecht/ridder en een tovenaar of alchemist. het was een soort robin hood achtige omgeving en de drie reisden samen in een soort middeleeuw achtig tijdperk. ook weet ik nog dat er een vrouw was in een soort kinky rood leren pakje met een rode knuppel en als ze daarmee iemand slechts aanraakte ervaarde die persoon de hel, ook wilde ze een pasgeboren naar het scheen een "vervloekt kind" in de rivier dumpen. verder kan ik me niet zoveel herinneren alleen wel dat ik deze serie erg leuk vond vroeger. zou het fijn vinden om erachter te komen welke dit is. alvast bedankt.
OMFGGGGG jullie zijn toppers!!!!!!quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:11 schreef Darkenrahl1974 het volgende:
[..]
Legend of the Seeker ?
Legend of the Seeker (TV Series 2008Ć¢ĀĀ2010) - IMDb
Pictures & Photos of Cara - IMDb
Volgens mij is dit Evelyn, met Pierce Brosnan als vader. Moeder overlijdt en vader mag niet voor de kinderen zorgen. Ze gaan volgens de Ierse wetgeving naar een weeshuis.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:55 schreef anonymoussie het volgende:
Deze staat ook nog open.
[..]
We beginnen een beetje wanhopig te worden.
Oeps, net te laat gezien dat je hem al gevonden had. Heel andere film dan ik in mijn hoofd had. Ook heel mooi trouwensquote:Op woensdag 11 november 2015 07:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Laat maar. Gevonden!![]()
Little Princess
Wanted?quote:Op zondag 6 december 2015 07:22 schreef LookAtMe het volgende:
Ik zoek de titel van een film waarin een man in zijn hoofd de tijd kan vertragen.
Zo kan hij een kogel tussen twee wagons van een rijdende trein schieten.
Dit is helaas het enige van de film wat ik me herinner.
Was vrienden voor het leven. Ik kan mij de aflevering nog duidelijk herrineren.quote:Op zondag 15 november 2015 23:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, aan het eind had hij, in plaats van een van de telefoonnummers gebeld te hebben, een fotoserie gemaakt van een gorilla als 'De vrouw in de natuur'. Ik heb ook al zitten denken aan andere comedy's. Vrienden voor het leven lijkt het beste te passen, qua thema, maar ik ben hem bij het zappen door de afleveringen niet tegen gekomen of het moet nu nét die ene zijn die niet op dvd is verschenen, maar dat lijkt me ook zo sterk.
Dan zal dat dus die ene zijn die niet op dvd verschenen is.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:35 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Was vrienden voor het leven. Ik kan mij de aflevering nog duidelijk herrineren.
De Behandeling?quote:Op woensdag 25 november 2015 00:15 schreef Oxymoron het volgende:
Ik zoek een film of serie waarin een bijrol is met een jongeman die als kind ontvoerd is en jarenlang seksueel is misbruikt. In de film of serie is hij volwassen maar gestoord, en heeft iets met indianen en indianentooien. ( als kind speelde hij indiaantje met de verkrachter?) Hij verhongerd volgens mij als een vrouw die hem verzorgd, wordt vermoord of iig weg is?
Volgens mij is het een plot waarin de detective steeds de jongen bijna vindt, de zaak houdt hem iig al langer bezig. volgens mij is de detective een vriend van de misbruikte man geweest, als kind.
wie helpt me aan de titel?
The 3 Musketeers ?quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:45 schreef IShootPeople het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik op oudejaarsavond. /begin nieuwjaarsdag een film gezien.. speelde in het victorie tijdperk en er kwam een flamboyante nicht in voor die meesterlijk kon schermen. Soort van avonturen film.
iemand enig idee ?
Easy: Planes, Trains & Automobiles (1987) - IMDbquote:Op zaterdag 26 december 2015 11:11 schreef blessed19 het volgende:
De comedie die ik zoek is in de jaren 80/90 gemaakt. Het gaat om 2 mannen die hun vlucht missen en daardoor samen moeten reizen. Ik kan me nog herhinneren dat het volgens mij een kerstfilm was, want er kwam enorm veel sneeuw in voor. 1 van die 2 mannen is een dikke comedy acteur, schijnbaar in die tijd erg bekend.
De informatie is erg summier, maar ik hoop dat iemand hem weet! ; (
daar komt geen nicht in voor...quote:
Held!quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:21 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Easy: Planes, Trains & Automobiles (1987) - IMDb
Kleine kans, maar Cidade de Deus?quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:10 schreef Sosa het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden (dacht 4) een Braziliaanse film gezien over 2 broers die opgroeien in de favela. Een is donkerder dan de ander. Ze voetballen graag en kunnen zelfs bij een team. Vervolgens gaat er eea mis, gang-gerelateerd... Goeie film!
Kan alleen de titel niet vinden. Feit dat er nog een dergelijke film gemaakt is over 4 broers uit de favela en voetbal bemoeilijkt het nogal... Het is dus NIET 'Linha de Passe'
Wie kan helpen??
Cidade dos Homens (City of Men)?quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:10 schreef Sosa het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden (dacht 4) een Braziliaanse film gezien over 2 broers die opgroeien in de favela. Een is donkerder dan de ander. Ze voetballen graag en kunnen zelfs bij een team. Vervolgens gaat er eea mis, gang-gerelateerd... Goeie film!
Kan alleen de titel niet vinden. Feit dat er nog een dergelijke film gemaakt is over 4 broers uit de favela en voetbal bemoeilijkt het nogal... Het is dus NIET 'Linha de Passe'
Wie kan helpen??
Helaas dat is em nietquote:Op zaterdag 26 december 2015 19:16 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kleine kans, maar Cidade de Deus?
Gaat ook over 2 jongens en zit ook wel een stukje met voetbal in.
Ik had goede hoop! Maar dat is em ook niet..quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Cidade dos Homens (City of Men)?
Gevonden denk ik.. Venezuelaans.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:02 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik had goede hoop! Maar dat is em ook niet..
Helpt het als ik zeg dat ik de film in het vliegtuig naar de VS heb gezien in maart 2013?
Edit: 2,5 jaar geleden dus... zo snel gaat de tijd ook weer niet
Jaaa!!!!quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:31 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Gevonden denk ik.. Venezuelaans.
Hermano (2010)
http://www.moviemeter.nl/film/73049
Ik ben ook wel benieuwd, nog niet van gehoord..quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:45 schreef Sosa het volgende:
[..]
Jaaa!!!!
Top man! Thanks!
Ik zou zweren dat het Braziliaans was.. Ik ga em nog eens kijken![]()
Heb ook de imdb link ff opgezocht Hermano (2010) - IMDb
Een paar ideeen om verder te zoeken. Erroll Flynn heeft wel een paar swashbucklers gemaakt, Danny Kaye waarschijnlijk ook, en met een maillot aan zagen die er ongetwijfed nichterig uit. Qua titels, Scaramouche en The Scarlet Pimpernel.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:45 schreef IShootPeople het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik op oudejaarsavond. /begin nieuwjaarsdag een film gezien.. speelde in het victorie tijdperk en er kwam een flamboyante nicht in voor die meesterlijk kon schermen. Soort van avonturen film.
iemand enig idee ?
Demetri Martinquote:Op woensdag 30 december 2015 15:56 schreef burger het volgende:
Ik zoek een 'nummer/optreden' van een buitenlandse cabaratier.
In een van zijn stukken gebruikt die een flipboard waarop een vraagteken staat en die gaat uitleggen over de bedenker van het vraagteken.
Was onlangs op comedy central maar kan zijn naam niet meer herinneren...
Mijn gok zou zijn The Sea Hawk met Errol Flynn.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:45 schreef IShootPeople het volgende:
iemand enig idee ?
jeah! bedankt dat is hem!!! superquote:
2001 Maniacs?quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:33 schreef n0rt0x het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zoek de titel van een film dat, uit mijn hoofd over een groep jongeren gaat dat na een eind gereisd te hebben, in een boerendorpje een voor een vermoord worden. De film is niet erg oud, dacht ergens vanaf 2010 tot nu. Ik kan me een scene uit de trailer herinneren dat een van de boeren in een schuur een soort van circusact aankondigde waarna er een van de jongerengroep afgeslacht/vermoord werd terwijl de rest van boeren vol bewondering ernaar keken.
Wie kan mij helpen?
Wishmasterquote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:24 schreef GlenSpey het volgende:
Vroeger een film gezien waarvan ik de titel niet meer weet.
Was een soort van horrorfilm waarin een geest (de Aladdin-variant) mensen manipuleerde om wensen te doen. Zodra de mensen dan een wens deden pakte dit vrijwel altijd slecht voor ze uit en kwamen ze aan hun einde. Wie weet meer?
Ik zie je reactie nu pas.quote:Op maandag 30 november 2015 13:27 schreef Kichaa het volgende:
[..]
Oeps, net te laat gezien dat je hem al gevonden had. Heel andere film dan ik in mijn hoofd had. Ook heel mooi trouwens
Gevonden via IMDB keywords. Life as we know it. Aanrader voor wie van zoetsappige cliché films houdt...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:57 schreef 2Mini het volgende:
Ik ben op zoek naar de volgende film:
- Man werkt bij een TV zender achter de schermen. Hij bedient een van de knoppen bij de regie. Hij krijgt de kans om (volgens mij een basketball wedstrijd) zelf te regisseren. Uiteraard werkt hij weer zo hard en veel, dat dat in conflict komt met zijn personal life.
Wie of wie weet welke film ik bedoel met een wel heel summiere uitleg.
Komt dat niet uit liegebeest? Een Belgische poppenserie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:09 schreef down_in_it het volgende:
Weet iemand toevallig de naam van de twee poppen/trollen (op 2:18) of het programma waar ze in voor kwamen, ben al wat dagen aan het zoeken geweest op sites over oude programma`s maar kan echt helemaal niets vinden. Hierbij kwam ik op een ander deel van dit topic waar iemand het er al over had maar de naam niet meer wist en verder geen informatie had
(geen plaatjes, niks alleen dat het over trollen/holbewoners ging).
Hopelijk kan iemand bij hiermee helpen!
Voor de hand liggend zou dat deze moeten zijn:quote:Als kind hadden mijn ouders een oorlogsfilm voor mij gekocht om de rommelmarkt. Ik was niet ouder dan 10 dus het is ongeveer 25 jaar geleden. Destijds was het al een oude film. Persoonlijk denk ik dat de film uit de jaren 60/70 kwam. Dit is wat ik weet maar ongetwijfeld zitten er foutjes in omdat het al zo lang geleden is.
Het was een russische film en het voelde aan als een lange propaganda film. Het gaat over de val van Berlijn. Het volgt een groep soldaten gedurende de strijd om de stad. Ik herinner mij een scene waarin dieren uit de dierentuin zijn ontsnapt en het eindigt met het hijsen van de russische vlag op de Reichstag.
Meer heb ik niet. Ik verwacht niet dat iemand mij kan helpen maar mocht dan wel zo zijn, dan ben ik erg blij!
Voor zover ik weer komt dit niet van liegebeest.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef NanKing het volgende:
[..]
Komt dat niet uit liegebeest? Een Belgische poppenserie.
Inbredquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:33 schreef n0rt0x het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zoek de titel van een film dat, uit mijn hoofd over een groep jongeren gaat dat na een eind gereisd te hebben, in een boerendorpje een voor een vermoord worden. De film is niet erg oud, dacht ergens vanaf 2010 tot nu. Ik kan me een scene uit de trailer herinneren dat een van de boeren in een schuur een soort van circusact aankondigde waarna er een van de jongerengroep afgeslacht/vermoord werd terwijl de rest van boeren vol bewondering ernaar keken.
Wie kan mij helpen?
De film is veel te nieuw, dus het zal hem wel niet zijn, maar ik moest meteen aan Gentlemen Broncos denken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:09 schreef Discombobulate het volgende:
Op zoek naar een scene uit een film uit de 60's/70's waarbij een man een psychedelische trip krijgt ergens bij een soort grot. Ik weet niet of hij alleen was of met inboorlingen, ik weet wel dat hij zo'n lichtbruin/beige safari pakje aan had.
Heel veel vuurwerk, rook effecten en visioenen.
The Truman Show (1998) - IMDbquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:09 schreef MMXMMX het volgende:
Ik ben op zoek naar een film waar in een man in een stad woont waar alles om hem draait zijn hele leven wordt in scene gezet en gefilmd en op TV als een soapserie uitgezonden.
Telkens als hij wat doet dan zorgt de regie er voor dat op die plaats de mensen net gaan doen of dat hun met hun dagelijkse beslommeringen bezig zijn.
Iedereen om hem heen is dus acteur.
Hoe heet die film ook al weer ?
Nederlandstalig?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:16 schreef belskat het volgende:
Ik ben op zoek naar een politieserie. Volgens mij is deze 1,5 tot 2 jaar geleden gestart op TV. Het gaat over twee mannelijke politie agenten die voortdurend met elkaar overhoop liggen. Zo erg zelfs dat ze van hun baas een cursus moeten gaan volgen. Dat doen ze wel maar met veel tegenzin. Dit is het begin van de serie maar weet niet hoe het verder gaat en hoe deze serie heet.
Waar heb je m gezien?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:16 schreef belskat het volgende:
Ik ben op zoek naar een politieserie. Volgens mij is deze 1,5 tot 2 jaar geleden gestart op TV. Het gaat over twee mannelijke politie agenten die voortdurend met elkaar overhoop liggen. Zo erg zelfs dat ze van hun baas een cursus moeten gaan volgen. Dat doen ze wel maar met veel tegenzin. Dit is het begin van de serie maar weet niet hoe het verder gaat en hoe deze serie heet.
Thuisquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |