Ja. Hoe werkt dat? Ik was eigenlijk niet van plan hem zelf te maken.quote:
Die maakt WEST en zal hem wel in de OP (laten) plaatsen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja. Hoe werkt dat? Ik was eigenlijk niet van plan hem zelf te maken.
Dan hoop ik voor je dat je ook F1 kunt kijken op een tablet, want je zal ongetwijfeld een gedeelte van de race op de WC mogen doorbrengenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:57 schreef motorbloempje het volgende:
En het eten in het weekend is mexicaans
Zaterdag tijdens de Quali fajitas, zondag tijdens de race een berg nachos con todo
Ergens wel leuk maar vind het ook niet erg als er soms een weekend of meer tussen zit hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon alweer bijnaBack-to-Back races
Doen ze bij NASCAR ook en bevalt prima! (de races duren daar ook nog eens langer)quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
Het moet ook niet elk weekend zijn nee, want dan is 't seizoen zo afgelopen (of ze moeten 40 races doen ofzo) maar die 2 (toch?!) dat ze er doen vind ik fijn
Voorbeeld artikel?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:02 schreef rockstah het volgende:
[..]
Mwah, ik erger me gewoon aan hoe inconsistent ze zijn op dit gebied. Uiteindelijk zijn zij namelijk een van de weinigen die achteraf nog dingen nuanceren en ze zijn destijds zelfs een actieve anti-haat campagne gestart toen het Vettel overkwam, maar nu wanneer het erop aankomt laten ze het gewoon weer gebeuren. He ironische is dat ze hem een aantal weken geleden nog aanvielen op het feit dat hij te aardig was voor Hamilton en wat assertiever moest worden. Je ziet wat er van komt.
Ik erger me hier overigens al veel langer aan, zeker omdat ze zich een aantal races geleden nog volop af aan het vragen waren hoe het toch komt dat Hamilton's fouten elke keer van hem af lijken te glijden terwijl Rosberg elke keer zoveel woede over zich heen gestort krijgt. Ja hoe zou dat toch komen..
Neem nou de beruchte aanrijding van Rosberg op Hamilton (die sky zelfs in hun intro verwerkt heeft), waarna direct geconcludeerd werd dat Rosberg gewoon niet kan racen. Pas enkele races later merkte er eindelijk iemand op (Webber) dat Hamilton een race eerder nog op precies dezelfde manier een aanrijding had veroorzaakt. Een beetje hetzelfde als vandaag, Hamilton is tijdens de race volgens mij wel 10 keer snoeihard uit de bocht gevlogen.
Vorig seizoen zag je een soortgelijk verhaal, Hamilton heeft altijd pech. Hamilton is een superster. Hamilton is een natuurlijke racer en Rosberg moet het van zijn engineers hebben. Het is allemaal nergens op gebaseerd maar als je het vaak genoeg herhaalt wordt het vanzelf de waarheid.
Ik herinner me nog toen Hamilton begon bij Mercedes, de PR mensen van Mercedes werd toen nog naar hun mening gevraagd en zij waren helemaal lyrisch over Rosberg. Hij was immers sympathiek, gezellig en sprak meerdere talen. Hamilton was toen de norse gesloten Brit die altijd het gewicht van de wereld op zijn schouders leek te dragen. Nu is Hamilton ineens een superster en Rosberg de duivel zelve. Wat is er gebeurd?
Hetzelfde als altijd: Britten worden als halve goden geframed en Duitsers worden afgebrand, zoals ook Vettel heeft mogen ondervinden. Dit omdat alle belangrijke Media Brits zijn en een groot deel van het vocale publiek ook. Sky is hier minder erg in dan de BBC, maar ze gaan er wel weer lekker in mee als dat ze uitkomt.
Ben ook voorstander van back-to-back weekenden in de F1, goede zaak dat het aantal GP's is opgeschroefd afgelopen jaren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:56 schreef TagForce het volgende:
[..]
Doen ze bij NASCAR ook en bevalt prima! (de races duren daar ook nog eens langer)
nee maar beetje regen is wel tofquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef LWD-Godius het volgende:
Alweer een regenachtig weekeinde verwacht? Lekker, hopelijk geen noodweer zoals in Texas.
Redelijk naaistreek van mercedes als je het leest.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:31 schreef Kanjer het volgende:
Interessante analyse over waarom de Mercedes-Red Bull motordeal spaak liep.
http://www.motorsport.com(...)rcedes-deal/?v=2&s=1
Nee, mag gewoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:44 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom nam Sainz trouwens niet de nieuwe Renault motor, aangezien hij toch achteraan moest starten?
Of mag je alleen nieuwe PU plaatsen voor de kwalificatie?
Misschien eerder dat Red Bull wil dwarsliggen bij Renault en ze niet voorzien van data van hun nieuwe motor waar ze 11 tokens aan besteed hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee, mag gewoon.
Geen idee eigenlijk... waarschijnlijk durfde ze het niet aan.
ik weet niet of ze tegenwoordig die PU in 2,5 uurtjes erin kunnen sleutelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:44 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom nam Sainz trouwens niet de nieuwe Renault motor, aangezien hij toch achteraan moest starten?
Of mag je alleen nieuwe PU plaatsen voor de kwalificatie?
Bij een natte race is een snellere motor lastiger te rijden dan de gene waar je aan gewend bent. Bij een droge race heb je maar een paar rondjes nodig om de rem afstanden opnieuw in te schatten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Misschien eerder dat Red Bull wil dwarsliggen bij Renault en ze niet voorzien van data van hun nieuwe motor waar ze 11 tokens aan besteed hebben.
Normaal zou je sws de extra motor nemen al is het maar om er dan een extra te hebben later. Nu ook wellicht grote vooruitgang in snelheid. Dus dubieus wel.
Hm ja, er was wel weinig tijd natuurlijk nu. Misschien is dat het gewoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:31 schreef Fer het volgende:
[..]
ik weet niet of ze tegenwoordig die PU in 2,5 uurtjes erin kunnen sleutelen.
een oor aangenaaid, jaquote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:13 schreef Fer het volgende:
Het beeld was al eerder duudelijk, dat Mercedes directie wel wilde, maar Toto en het team liever niet. En de deal met Manor kwam wel abrupt snel. Achteraf dus gewoon snel handelen van Toto, uit eigenbelang, maar begrijpelijk.
Echte naaier is hier Lauda, maar die draaide altijd al met alle winden mee.
Dat ligt eraan wat er in die brief staat. Maar dat zullen we wel niet te weten komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:13 schreef Fer het volgende:
Het beeld was al eerder duudelijk, dat Mercedes directie wel wilde, maar Toto en het team liever niet. En de deal met Manor kwam wel abrupt snel. Achteraf dus gewoon snel handelen van Toto, uit eigenbelang, maar begrijpelijk.
Echte naaier is hier Lauda, maar die draaide altijd al met alle winden mee.
Daarnaast is het een andere motor, dus zal er wel meer (voor)werk nodig zijn geweest. Er is immers nog iet getest met de nieuwe motor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm ja, er was wel weinig tijd natuurlijk nu. Misschien is dat het gewoon.
Maakt RB ook niet zoveel uit denk ik... alleen ze zullen het niet kunnen lijen als STR een betere deal kan krijgenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarnaast is het een andere motor, dus zal er wel meer (voor)werk nodig zijn geweest. Er is immers nog iet getest met de nieuwe motor.
Kost allemaal tijd en risico en wellicht gaan ze toch naar Ferrari.
Ik ben er niet zo zeker meer van dat Redbull en Torro Rosso met dezelfde motor gaat rijden. James Key lijkt het zonder RB bemoeienis ook wel asrdig te lukken.
Mooiquote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:54 schreef sasquatsch het volgende:
Vrijdag en zaterdag droog, zondag onweer verwacht.
http://www.weather.com/weather/5day/l/MXDF0132:1:MX
Plus dat je dan misschien nog een leuke FP1 en 2 hebt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:05 schreef Benoves het volgende:
Thanks! Dan kunnen ze ook niet testen in de regen
Waarom mooi?quote:
In het droge niet?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom mooi?
Dit circuit heeft 3 lange rechte stukken, Renault en Honda gaan het in de regen het erg moeilijk krijgen op dit circuit.
quote:
Mijn app geeft aan dat er ook best een goede kans is op een natte kwalificatie.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:54 schreef sasquatsch het volgende:
Vrijdag en zaterdag droog, zondag onweer verwacht.
http://www.weather.com/weather/5day/l/MXDF0132:1:MX
Wel een beetje opletten hè! Dat hebben al diverse team's meerderen keren gedaan dit jaar..quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef VacaLoca het volgende:
Haha 50 plaatsen straf voor Button omdat ze voor beide vrije trainingen vandaag vier componenten vervangen.
Truukje om zo rest van de races extra motoren te hebben.
Weet niet of de FIA daar bij nagedacht had toen ze de regel schrapten dat je bij niet ingeloste penalties nog een stop and go penalty in de race kan krijgen.
1 motor vervangen terwijl ze nog een goede hebben, heb ik wel gezien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wel een beetje opletten hè! Dat hebben al diverse team's meerderen keren gedaan dit jaar..
In Monza zijn er veel gridstraffen uitgedeeld. Iig Ricciardo die toen twee motorblokken gewisseld heeftquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:05 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
1 motor vervangen terwijl ze nog een goede hebben, heb ik wel gezien.
2 keer de motor vervangen echter nog niet. Wie dan?
En in begin van het seizoen stonden er ook nog extra straffen op als je niet alle gridposities aan straf kon inlossen.
Dat is natuurlijk om onderscheid te maken tussen straffen. Stel dat er 2 straf krijgen. Wie moet er dan op n-1 en wie op n-2? Dus is het gewoon 'zoveel plekken naar achter' waardoor je niemand op dezelfde plek kan krijgenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:13 schreef Geralt het volgende:
Die straffen gaan ook helemaal nergens meer over.
Sowieso vind ik het al raar dat als je alles moet vervangen dat daar een straf van meer plekken op staat dan er auto's op de gris staan.
De maximum straf zou imo altijd n-1 moeten zijn waarbij n het aantal auto's op de grid is.
Dat gaat op basis van wie het eerste de straf krijgt. Dat is nu ook al het geval.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk om onderscheid te maken tussen straffen. Stel dat er 2 straf krijgen. Wie moet er dan op n-1 en wie op n-2? Dus is het gewoon 'zoveel plekken naar achter' waardoor je niemand op dezelfde plek kan krijgen
Je kunt de auto's ook drie bochten terug laten startenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:13 schreef Geralt het volgende:
Die straffen gaan ook helemaal nergens meer over.
Sowieso vind ik het al raar dat als je alles moet vervangen dat daar een straf van meer plekken op staat dan er auto's op de grid staan.
De maximum straf zou imo altijd n-1 moeten zijn waarbij n het aantal auto's op de grid is.
Ah ja,quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Monza zijn er veel gridstraffen uitgedeeld. Iig Ricciardo die toen twee motorblokken gewisseld heeft
https://en.wikipedia.org/(...)nd_Prix#Qualifying_2
McLaren deed het een race eerder op Spa:
https://en.wikipedia.org/(...)nd_Prix#Qualifying_2
http://www.f1fanatic.co.u(...)0-2/#commentofthedayquote:Mercedes kan beter niet finishen de komende drie races.
Ik zou er voot tekenenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:29 schreef Pagan het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)0-2/#commentoftheday
![]()
Mooi dat het vandaag en morgen niet regent.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom mooi?
Dit circuit heeft 3 lange rechte stukken, Renault en Honda gaan het in de regen het erg moeilijk krijgen op dit circuit.
Als Rosberg nog tweede wil worden, moeten ze alleen Rosberg laten racen en Hamilton laten feestvieren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:29 schreef Pagan het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)0-2/#commentoftheday
![]()
Vraag me eigenlijk af hoe snel een motor voor 1 race zou zijn, zoals vroeger, na 300km klaar voor revisie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:13 schreef Geralt het volgende:
Die straffen gaan ook helemaal nergens meer over.
Sowieso vind ik het al raar dat als je alles moet vervangen dat daar een straf van meer plekken op staat dan er auto's op de grid staan.
De maximum straf zou imo altijd n-1 moeten zijn waarbij n het aantal auto's op de grid is.
meetapparatuurquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:04 schreef SnowOokami het volgende:
wtf was die hark boven de banden van de lotus?
Hij reed ook nog mee weg ook
Alsnogquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:14 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heul niet, hij ging buiten de baan.
idd erg mooi circuit zo met die stadion tribunes.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Zo, dat zijn beste tribunes die ze daar neergeploft hebben
Elke baan is dit jaar nieuw voor hem in een F1 auto.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:16 schreef THEFXR het volgende:
het talent is, dat je gelijk snel bent op een nieuwe baan.
getekend Max Verstappen
Ook een tilke circuit, dus dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Mooi circuit op tv![]()
Geen idee waarom, maar sommige stukken doen me ern beetje aan melbourne denken zoals het er uit ziet
Tilke?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:22 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ook een tilke circuit, dus dat zou goed kunnen.
Melbourne, Monza, Spa, Montreal..... ik vind dat je er wel meerdere circuits in terug ziet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Mooi circuit op tv![]()
Geen idee waarom, maar sommige stukken doen me ern beetje aan melbourne denken zoals het er uit ziet
Het ontwerp van de baan feitelijk niet. Die is bijna net zo als in 1992 het geval was. Alleen er zijn er wat aanpassingen gedaan door Tilke om de huidige veiligheid in de gaten te houden.quote:
A1 ring, Imola, Silverstone... ook zijn werk?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:24 schreef THEFXR het volgende:
Als die tilke ooit aan Spa komt, sla ik hem verrot, die gast verneukt 80% van de banen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |