abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:51:50 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157142614
De kandidaten

FOK!-analyses
Analyse: het onwaarschijnlijke succes van Donald Trump
Analyse: Jeb Bush blijft de Republikeinse favoriet
Analyse: Scott Walker blijft kansrijk in Amerikaanse presidentsrace

De Republikeinse kandidaten

Jeb Bush - Florida
Jeb Bush presidential campaign, 2016

Ben Carson - Maryland
Ben Carson presidential campaign, 2016

Chris Christie - New Jersey
Chris Christie presidential campaign, 2016

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

Carly Fiorina - California
Carly Fiorina presidential campaign, 2016

Lindsey Graham - South Carolina
Lindsey Graham presidential campaign, 2016

Mike Huckabee - Arkansas
Mike Huckabee presidential campaign, 2016

Bobby Jindal - Louisiana
Bobby Jindal presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

George Pataki - New York
George Pataki presidential campaign, 2016

Rand Paul - Kentucky
Rand Paul presidential campaign, 2016

Marco Rubio - Florida
Marco Rubio presidential campaign, 2016

Rick Santorum - Pennsylvania
Rick Santorum presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Jim Gilmore - Virginia
Jim Gilmore presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Lincoln Chafee - Rhode Island
Lincoln Chafee presidential campaign, 2016

Martin O'Malley - Maryland
Martin O'Malley presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Jim Webb - Virginia
Jim Webb presidential campaign, 2016

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba.

En hier weer verder....
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:53:01 #2
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157142648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. Al zit Hillary eveneens in de zak van de donoren. Als het echter tussen Hillary en de Republikeinen gaat dan toch liever Hillary.
Nouja, voor het Hooggerechtshof maakt dat ook niet echt uit. Als Democraat kies je gewoon iemand die een beetje normaal kan nadenken.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:57:18 #3
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_157142814
Daar vergis je in. Het hoogerechtshof heeft behoorlijk wat invloed politiek gezien. Er is meestal een Republikeinse (conservatieve) meerderheid, terwijl een recente democratische meerderheid de acceptatie van het homohuwelijk mogelijk heeft gemaakt.
Gezien de huidige houding tov abortus en euthanasie en het vervolg van Obamacare zou het zeker niet slecht zijn als daar democratisch gezinde hogerechters komen te zitten. En die komen er te zitten met een Democratische president.

Helaas betekent het voor Snowden, TTIP en andere belangrijke zaken inderdaad vrij weinig...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:59:13 #4
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157142888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:57 schreef Tanin het volgende:
Daar vergis je in. Het hoogerechtshof heeft behoorlijk wat invloed politiek gezien. Er is meestal een Republikeinse (conservatieve) meerderheid, terwijl een recente democratische meerderheid de acceptatie van het homohuwelijk mogelijk heeft gemaakt.
Gezien de huidige houding tov abortus en euthanasie en het vervolg van Obamacare zou het zeker niet slecht zijn als daar democratisch gezinde hogerechters komen te zitten. En die komen er te zitten met een Democratische president.

Helaas betekent het voor Snowden, TTIP en andere belangrijke zaken inderdaad vrij weinig...
Nee, ik bedoel dat het voor het Hooggerechtshof niet uitmaakt of Hillary in de zak van haar donoren zit. :P
pi_157142890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, voor het Hooggerechtshof maakt dat ook niet echt uit. Als Democraat kies je gewoon iemand die een beetje normaal kan nadenken.
De Republikeinen gebruiken misbruiken het voor partijpolitiek, het nut van dat dat een Democraat nu nieuwe rechters mag kiezen is vooral om schade te beperken die de Republikeinen anders zouden aanrichten.

quote:

Dat lijkt me een correcte constatering.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:02:46 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_157143032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:59 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat het voor het Hooggerechtshof niet uitmaakt of Hillary in de zak van haar donoren zit. :P
Mjah, op het gebied van Snowden, TTIP en dat soort zaken lijkt het mij dat dat wel degelijk uitmaakt.
Op het gebied van de tevens belangrijke persoonlijke vrijheden als zorg, abortus en euthanasie maakt dat waarschijnlijk niet uit nee.
In ieder geval het minst slechte van de opties.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_157143051
quote:

Er zit gewoon nog steeds een 'Republikeinse meerderheid', alleen stemde Kennedy bij Obergefell vs Hodges met de door de Democraten benoemde rechters mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157143328
Opvallend: twee nieuwe polls van Iowa (Monmouth en Loras College) geven Clinton een voorsprong van ~40 procentpunt in Iowa (65-24, 62-24). De Monmouth poll was niet heel betrouwbaar omdat de respondenten gemiddeld veel ouder waren dan het caucuspubliek en oudere kiezers overwegend Clinton stemmen, en omdat het Monmouths eerste Iowa poll is kunnen we hem niet met zichzelf vergelijken. De Loras poll kunnen we wel met zichzelf vergelijken en daaruit blijkt dat Clinton zich ten opzichte van twee maanden geleden duidelijk heeft verbeterd (van 48-23 naar 62-24) en daarvoor vooral leunt op meer steun onder jonge kiezers.

Ik denk dat deze polls outliers zijn en geen accuraat beeld van de race in Iowa geven, maar ondersteunt wel het idee dat Clinton een sublieme week achter de rug heeft. Biden en Benghazi waren een goede combinatie, en dat Sanders nu de aanval opent zegt ook wel iets.

Dat is overigens niet het enige goede nieuws voor Clinton, die vandaag de endorsement van Sherrod Brown heeft ontvangen. Deze liberale senator van Ohio staat een stuk dichter bij Sanders en Warren dan Clinton, en dat hij desondanks Clinton steunt moet een domper voor Sanders zijn. Clinton heeft nu overigens de steun van 34/44 senatoren, 120/188 afgevaardigden en 10/18 gouverneurs.

http://www.vox.com/2015/1(...)anders-sherrod-brown
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:34:31 #9
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_157144272
Alles beter dan Hillary
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:56:21 #10
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157145008
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:34 schreef martijnde3de het volgende:
Alles beter dan Hillary
Gloria La Riva.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:30:57 #11
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_157150712
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Gloria La Riva.
Correctie: bijna alles beter dan Hillary
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:48:04 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157165836
Vannacht erop of eronder voor Jeb Bush, ik ben benieuwd
pi_157165901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Vannacht erop of eronder voor Jeb Bush, ik ben benieuwd
Ik weet niet of die debatten nou zo'n gigantische impact hebben.
pi_157167582
Nog een analyse over de aan te raden strategie voor Sanders:
https://www.washingtonpos(...)ry-very-early-stages
pi_157171388
En een analyse van the Upshot over het Republikeinse veld:
http://mobile.nytimes.com(...)n-establishment.html
pi_157172610
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet of die debatten nou zo'n gigantische impact hebben.
Waarschijnlijk geen blijvende impact op de peilingen, maar het kan een kandidaat natuurlijk wel een beetje momentum geven. Het is vervolgens aan de kandidaat om dat momentum ook te verzilveren, iets wat Fiorina bijvoorbeeld heeft nagelaten na haar sterke optreden in het laatste debat.
pi_157172673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:42 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geen blijvende impact op de peilingen, maar het kan een kandidaat natuurlijk wel een beetje momentum geven. Het is vervolgens aan de kandidaat om dat momentum ook te verzilveren, iets wat Fiorina bijvoorbeeld heeft nagelaten na haar sterke optreden in het laatste debat.
Ja die gaat het hoogstwaarschijnlijk niet redden. Het enige wat haar nog echt een boost zou kunnen geven is de establishment support als Rubio / Bush / Kasich het af laten weten zoals ook wordt gesteld in het stuk van the Upshot.
pi_157172773
Zo te zien is er geen mogelijkheid om het debat online te kijken... :{
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:56:22 #19
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157173008
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:48 schreef Royyy het volgende:
Zo te zien is er geen mogelijkheid om het debat online te kijken... :{
Gewoon googelen en je hebt zo een CNBC stream.

http://www.livenewschat.eu/stocks/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157173105
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gewoon googelen en je hebt zo een CNBC stream.

http://www.livenewschat.eu/stocks/
Waarom kom ik daar zelf nou niet op... laten we het er maar op houden dat het een lange dag geweest is :'). Vond niks op alle officiele media sites.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:00:39 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157173134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:59 schreef Royyy het volgende:

[..]

Waarom kom ik daar zelf nou niet op... laten we het er maar op houden dat het een lange dag geweest is :'). Vond niks op alle officiele media sites.
Ze hebben inderdaad zelf geen openbare stream beschikbaar gemaakt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157173723
Dank voor de link; ben net ingeschakeld om de "kleintjes" in actie te zien.

In de categorie "beter laat dan nooit" nog een voorbeschouwing op straks:
Republikeins debat; kan Trump opmars Carson stuiten?

Ik had de tekst eigenlijk gisteren al klaar, maar was vergeten om 'm online te zetten... :|W
pi_157174081
Lindsey Graham krijgt de lachers op z'n hand. Hij steekt de draak met Sanders. "He went to Russia for his honeymoon. And I don't think he ever came back."
pi_157174371
Ik moet zeggen dat ik die Pataki toch best een sterke indruk vind maken. Graham probeert iets te gretig en te lang aan het woord te blijven. Dat gaat zich nog tegen hem keren.
pi_157174527
Graham heeft vaak inderdaad best wel leuke humor. Als hij nu nog eens daadwerkelijk antwoord op de vragen zou geven, in plaats van alles te beantwoorden met oorlogszuchtige uitspraken die vaak niks met het onderwerp te maken hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')