abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 december 2015 @ 07:15:14 #76
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158003729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:43 schreef freako het volgende:
Jim McMahon, Labour, 17,332, 62.2% (+7.5%)
John Bickley, UKIP, 6,487, 23.3% (+2.7%)
James Daly, Conservative, 2,596, 9.3% (+9.6%)
Jane Brophy, LibDem, 1,024, 3.7% (+-0%)
Simeon Hart, Green, 249, 0.9% (-1.0%)
Sir Oink A-Lot, OMRLP, 141, 0.5% (n/a)

Lab maj. 10,811 (38.9%)
UKIP uiteindelijk toch weinig indrukwekkend.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:04:00 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158004381
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 07:15 schreef Reya het volgende:

[..]

UKIP uiteindelijk toch weinig indrukwekkend.
quote:
Farage to make formal complaint over 'bent' by-election

Ukip leader Nigel Farage has said his party will make a formal complaint after claiming the Oldham West and Royton by-election was "bent."

Mr Farage said he was not questioning Labour's victory, but denounced the electoral process as "bent" after claims that people had arrived at polling booths carrying bundles of postal votes.

He said the result raised questions about the conduct of elections in areas with large ethnic minority communities and claimed that in constituencies with large numbers of minority voters who do not speak English "effectively the electoral process is now dead".

"As a veteran of over 30 by-elections I have never seen such a perverse result. Serious questions need to be asked," Mr Farage said.
http://www.itv.com/news/u(...)er-bent-by-election/
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:10:37 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158004472
quote:
Als dit waar is, dan stinkt het
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:18:03 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158004564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als dit waar is, dan stinkt het
Het is iets dat nauwelijks te voorkomen is als je briefstemmen toestaat. Farage claimt ook niet dat het illegaal is. Wel onwenselijk.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:21:34 #80
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158004609
De opkomst is in ieder geval redelijk normaal voor een tussentijdse verkiezing, dus het lijkt niet direct plausibel dat dit fenomeen bij deze verkiezingen opeens buiten normale proporties is gegroeid.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:29:49 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158004719
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:21 schreef Reya het volgende:
De opkomst is in ieder geval redelijk normaal voor een tussentijdse verkiezing, dus het lijkt niet direct plausibel dat dit fenomeen bij deze verkiezingen opeens buiten normale proporties is gegroeid.
Ook op basis van de stemmen die 'gewoon' op de dag zelf op een stembureau zijn uitgebracht, zou Labour gewonnen hebben.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:31:13 #82
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158004744
Overigens is 62 procent, zeker onder de omstandigheden, zeker niet slecht voor Labour. Toch een opsteker voor Corbyn.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:33:32 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158004769
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:31 schreef Reya het volgende:
Overigens is 62 procent, zeker onder de omstandigheden, zeker niet slecht voor Labour. Toch een opsteker voor Corbyn.
Nee, het is een enorme achteruitgang in de meerderheid die er altijd was op deze seat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:36:53 #84
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158004820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is een enorme achteruitgang in de meerderheid die er altijd was op deze seat
De meerderheid is groter dan bij de laatste vijf parlementsverkiezingen, inclusief de landslide-overwinning onder Tony Blair in 1997.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:42:17 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158004887
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:36 schreef Reya het volgende:

[..]

De meerderheid is groter dan bij de laatste vijf parlementsverkiezingen, inclusief de landslide-overwinning onder Tony Blair in 1997.
Je hebt gelijk, zat naar de taart van ladbrokes te kijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:49:00 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158004980
Vind ik toch wel verbazend; Labour maakte de indruk niet in bijster goede vorm te zijn.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:35:37 #87
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158005733
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:49 schreef Reya het volgende:
Vind ik toch wel verbazend; Labour maakte de indruk niet in bijster goede vorm te zijn.
Ja, de overwinning is ruim. Meestal komt Labour rond de 50% uit in dit district, voor >60% moet je 50 jaar terug.

Het lijkt erop dat Labour een effectieve partijorganisatie had. Op het oog is de Labour-kandidaat ook sterk. Relatief jong (35), iemand die de laatste jaren indruk heeft gemaakt in de lokale politiek, en relatief gematigd is.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:24:15 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:10 schreef motorbloempje het volgende:
397 voor, 223 tegen.

Inclusief 67 Labour MPs voor... Ze krijgen de volle laag hier in mijn vrienden - en kennissen kring...

De vliegtuigen beginnen over een paar uur al aan hun acties.
Mijn vrienden en kennissenkring is het hier ook totaal niet mee eens. Maar goed, ik woon in Islington (zuid, net niet Corbyn's constituency - hoewel mijn labour MP ook tegen heeft gestemd. ).

Ik vraag me wel eens af of ik echt zo geisoleerd leef. De liberal London bubble zeg maar. Ik heb ooit jaren geleden een goed gesprek gehad met een Tory. Een collega van me waar ik goed mee kon obschieten. Zeer intelligent, en super vriendelijk. Een goede man met een goed hart. Na een lange nacht in de pub waren we het 100% oneens over politiek, maar vol respect voor elkaars mening.

Maar dat is in bijna tien jaar London de enige overtuigde Tory die ik ooit heb ontmoet. Ik ken wel mensen die Tory hebben gestemd bij de laatste verkiezingen, maar die hebben daar inmiddels spijt van.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen met mensen die ik goed ken over politiek praat. Politiek en religie zijn nou eenmaal geen topics om met gewone collegas of random mensen die je in de pub tegenkomt over te praten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:24:49 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:13 schreef eriksd het volgende:
Cameron en Osborne, wat een prachtige figuren.
Bert en Ernie ook. maar ik heb ze liever niet aan de macht in mijn land.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158027300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:24 schreef Viajero het volgende:
Ik ken wel mensen die Tory hebben gestemd bij de laatste verkiezingen, maar die hebben daar inmiddels spijt van.
Waarom precies? Ze hebben niet enorm gekke dingen gedaan, alles redelijk volgens verwachting.

Verder, zal het in mijn omgeving ongeveer 60/40 zijn met een lichte voorkeur voor Coservatives.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:29:10 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:42 schreef freako het volgende:

[..]

Licht off-topic, maar het ontbreken van een satirische partij is toch wel een gemis in de Nederlandse politiek.
Volledig mee eens. We hadden in de jaren 60 de kabouterpartij, maar sindsdien is het stil.

Mijn favoriet is nog steeds de Church of the Militant Elvis Party.

De mooiste naam voor een politieke partij ooit :)

The Church of the Militant Elvis Party is a political party in the United Kingdom. The leader of the party is David Bishop who also goes by the nickname of Lord Biro/Bus-pass Elvis. The party has 6 registered campaign groups: 'Bus-pass Elvis Party', 'Elvis Defence League', 'Elvis turns Green Party', 'Grumpy old Elvis Party', 'Militant Elvis Anti-Tesco Popular Front' (MEAT-PF) and the 'Elvis and the Yeti Himalayan Preservation Party' as well as 'Militant Elvis Anti-HS2'.

https://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_the_Militant_Elvis_Party
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:30:21 #92
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027318
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Belachelijk. Beslissing die echt enkel genomen is op basis van emotie na de aanslagen.
Dit. Niets geleerd van 9/11 en de reactie daarop, die tot het ontstaan van IS heeft geleid.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:34:38 #93
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:18 schreef freako het volgende:

[..]

Het is iets dat nauwelijks te voorkomen is als je briefstemmen toestaat. Farage claimt ook niet dat het illegaal is. Wel onwenselijk.
Hij claimt wel dat het illegaal is en dat hij een officiele klacht gaat indienen.

http://www.mirror.co.uk/n(...)al-complaint-6950742
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:40:15 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027346
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:49 schreef Reya het volgende:
Vind ik toch wel verbazend; Labour maakte de indruk niet in bijster goede vorm te zijn.
Het verschil tussen de media, die doodsbang is voor Corbyn, en de realiteit van de meerderheid van de mensen die direct last hebben van de Tory cuts en ook geen oorlog in Syrie willen.

Stel je voor dat, zoals Cobyn wil, de Guardian media group ineens belasting moet betalen, of dat Murdoch en consorten (the Sun, the Times etc) echt worden aangepakt voor het illegaal afluisteren van telefoons en het betalen van politieagenten voor informatie. Dan liever blijven herhalen dat hij onverkiesbaar is. ALs je het vaak geneog herhaalt gaan mensen het vast wel geloven.

Wees voorzichtig met wat de media zegt. Mensen hier zien daar steeds meer doorheen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158027350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:40 schreef Viajero het volgende:
Wees voorzichtig met wat de media zegt. Mensen hier zien daar steeds meer doorheen.
Haha. Moet je eens bij de enorme Tory bolwerken buiten de steden kijken.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:57:38 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Waarom precies? Ze hebben niet enorm gekke dingen gedaan, alles redelijk volgens verwachting.

Verder, zal het in mijn omgeving ongeveer 60/40 zijn met een lichte voorkeur voor Coservatives.
Het openlijk afbreken van de NHS, working tax credits cuts terwijl Starbucks, Amazon etc geen belasting betalen (uiteindelijk teveel weerstand tegen tax credit cuts dus een terechte u-turn, maar alleen al het idee dat je juist de working poor gaat cutten is echt belachelijk), belastingverlaging voor miljonairs, macho bombarderen van Syrie terwijl je buigt voor IS finacier Saudi Arabie, de energie veiligheid van dit land verkopen aan de Communistische Partij van China, het leger met de helft verminderen, de politie verminderen (na Parijs ineens geen verdere cuts, maar dat was wel het plan) geen enkel zelfgesteld economisch doen halen, de nationale schuld verdubbelen, etc etc.

Waar woon je ergens, en wat doe je voor werk? Hoe ken je die 60/40 mensen? Gewoon uit interesse. :)

Ik ga binnenkort die inmiddels ex-collega maar weer eens opzoeken. Misschien ben ik te geisoleerd, en heb ik een ander perspectief nodig, maar echt waar, ik kan geen goede redenen bedenken voor de bovengestelde fouten van de Tories.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 5 december 2015 @ 03:59:44 #97
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027376
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:41 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Haha. Moet je eens bij de enorme Tory bolwerken buiten de steden kijken.
Buiten de wereldstad Oldham bedoel je?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158027390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het openlijk afbreken van de NHS, working tax credits cuts terwijl Starbucks, Amazon etc geen belasting betalen (uiteindelijk teveel weerstand tegen tax credit cuts dus een terechte u-turn, maar alleen al het idee dat je juist de working poor gaat cutten is echt belachelijk), belastingverlaging voor miljonairs, macho bombarderen van Syrie terwijl je buigt voor IS finacier Saudi Arabie, de energie veiligheid van dit land verkopen aan de Communistische Partij van China, het leger met de helft verminderen, de politie verminderen (na Parijs ineens geen verdere cuts, maar dat was wel het plan) geen enkel zelfgesteld economisch doen halen, de nationale schuld verdubbelen, etc etc.

Waar woon je ergens, en wat doe je voor werk? Hoe ken je die 60/40 mensen? Gewoon uit interesse. :)

Ik ga binnenkort die inmiddels ex-collega maar weer eens opzoeken. Misschien ben ik te geisoleerd, en heb ik een ander perspectief nodig, maar echt waar, ik kan geen goede redenen bedenken voor de bovengestelde fouten van de Tories.
Maar al met al zijn het allemaal geen dingen die je vooraf niet had kunnen zien aankomen in een tory kabinet m.i. Dus die switch achteraf verbaasd me wat

En in Southampton. In een constituency die voor het eerst in 25 jaar naar de conservatives is gegaan. (Nog 2 maanden voordat ik de stap naar London maak overigens). Als freelancer, en hoe ik die mensen ken? Schoonfamilie, vrienden, klas/studiegenoten.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 5 december 2015 @ 04:36:22 #99
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158027418
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 04:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar al met al zijn het allemaal geen dingen die je vooraf niet had kunnen zien aankomen in een tory kabinet m.i. Dus die switch achteraf verbaasd me wat

En in Southampton. In een constituency die voor het eerst in 25 jaar naar de conservatives is gegaan. (Nog 2 maanden voordat ik de stap naar London maak overigens). Als freelancer, en hoe ik die mensen ken? Schoonfamilie, vrienden, klas/studiegenoten.
ok, cool :)

Ik ben contractor in software projecten in London. Vrienden en kenissen via werk maar ook via ex vriendinnen, buren, familie (mijn familie is Nederlands maar heeft al generaties lang contacten in London) en gewoon random mensen leren kennen op feestjes of in de pub.

De vrienden en kennissen die Tory gestemd hebben deden dat omdat ze dachten dat Miliband nog slechter zou zijn. En ze tegen beter weten in Cameron's verkiezingsleugen "we will protect the NHS" geloofden. Maar iedereen kent wel iemand die in de NHS werkt, en de het is iedereen duidelijk dat Jeremy Hunt gewoon de NHS aan het afbreken is. Hij heeft er zelfs boeken over geschreven, hoe duidelijk wil je het hebben? Wie zal het zeggen, misschien was Miliband wel slechter. Maar de complete onzin rond de Junior Doctors heeft ogen geopend.

Anyway, kom een keer een biertje drinken in Angel als je hier bent, lijkt me goed ook een ander verhaal te horen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Viajero op 05-12-2015 04:56:42 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158027835
Viajero, wat goed dat je zo openstaat voor andere ervaringen en meningen van mensen die buiten je normale kring vallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')