Erg volwassenquote:Op maandag 26 oktober 2015 09:27 schreef GotC het volgende:
En hoe voelde dat Away, een peutertopic sluiten?
Mijn peuter wil alles uit het intertoys boek hebbenquote:Op maandag 26 oktober 2015 11:18 schreef Kuukske het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Is het verantwoord om al langzaam met peuter een Sint lijstje te gaan maken?. Ik weet niet zo goed wat ik met em kan gaan doen. Hij wil ook niks (behalve YouTube kijken en iPad-spelletjes doen).
Om die laatste reden hebben wij dit weekend een detox gehad. Geen tv en ipad. Viel mij 100% mee en hij vraagt ook een stuk minder naar de ipad!quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:18 schreef Kuukske het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Is het verantwoord om al langzaam met peuter een Sint lijstje te gaan maken?. Ik weet niet zo goed wat ik met em kan gaan doen. Hij wil ook niks (behalve YouTube kijken en iPad-spelletjes doen).
Hahaha ok, nou ja het is wel een leuke bezigheid op zich denk ik..quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn peuter wil alles uit het intertoys boek hebbenMisschien is die van jou wat kieskeuriger, maar hier was het dus geen succes
(we 'moesten' wat uitkiezen voor als de Sint op vriend's werk komt, en ik dacht heel democratisch J. om zijn mening te vragen... )
Hij mag het ook alleen als ik eten kook. Dus max 3 kwartier per dan. Dat weet ie, maar toch vragen. En das ook niet heel elke dag heel gezellig.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Om die laatste reden hebben wij dit weekend een detox gehad. Geen tv en ipad. Viel mij 100% mee en hij vraagt ook een stuk minder naar de ipad!
Haha, dat voorzie ik bij de mijne dus ookquote:Op maandag 26 oktober 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:
Mijn peuter wil alles uit het intertoys boek hebben![]()
Oh, wat leuk! Kan een peutermeisje van bijna drie zoiets?quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:48 schreef mousemicky het volgende:
Kastanje spinnenweb: http://www.gespotvoorjou.nl/spinnenweb-kastanje/
Vroeger ook een behoorlijk aantal gemaakt ja
Oh, dat is ook een leuke link. Thxquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:49 schreef AwayTL het volgende:
http://www.zappelin.nl/printbladen/2306-spinnenweb
V kon het draad er niet om heen krijgen, maar het samen er aan werken vond hij inderdaad erg tof!quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, wat leuk! Kan een peutermeisje van bijna drie zoiets?
Mgoed, Away, jij geeft aan dat het samen eraan werken al tof genoeg was he? Misschien iets voor woensdag, dan ben ik lekker vrij samen met de kindjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze lijkt alleen helemaal niks op mij, jammer genoeg![]()
Ik ga straks of morgen even knutselspullen halenquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:54 schreef AwayTL het volgende:
[..]
V kon het draad er niet om heen krijgen, maar het samen er aan werken vond hij inderdaad erg tof!
Als je niet meteen met de prikker door de kastanje komt, even met de punt van een schilmesje voordraaien.
Dat vond ik ookquote:
Dank u dank u! Ja inderdaad vandaag is het officieel!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Twink gefeliciteerd met je grote! (vandaag toch?)
Nog een paar nachtjes hier. Otje wil een fiets en een groot vliegtuig. Maar voor Sinterklaas, geen flauw benul.
We gaan straks voor het eerst met de trein, dat wil ze ook al heel lang. Ben benieuwd.
E en ik hebben Frozen ook nog niet gezienquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat schattig Spirit.
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die frozen nog nooit gezien heeft. Noor dus ook niet. Ze speelt eigenlijk ook nooit met de poppetjes van duplo (die worden altijd aan de kant gemikt, net als knuffels en andere poppen) dus ik merk dat niet zo. Met een inbus daadwerkelijk proberen de tripptrapp te demonteren is veel leuker.
Hahaha dat laatste ja!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor speelt liever koffiejuf, of kok.. Of ze pakt een tas en zegt dan 'te gaan werken en boodschappen doen'.
Nahhwww!!!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:53 schreef Omentielvo het volgende:
Dat praten doet Riley ook tegen de hond. Gisteren legde ze een deken over de hond en zei: "Ga maar slapen, ik ben trots op jou"
Hier werd het geloof ik met 18 maanden beter. Toen durfde beide partijen bij elkaar in de buurt te komen. Nu knuffelt ze graag met de katten en laten de katten zich graag aaien!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoor hier nog niet, maar ik heb een vraagje aan jullie.
Nora is nu 1 jaar en 3 maanden en onze 2 katten zijn nog steeds erg schrikkerig en bangig voor haar. Als ze dichtbij komt rennen ze ook nog steeds iedere keer weg. Vind het wel wat sneu worden voor de poezels. Wil graag dat ze zich allebei thuis voelen. Voor wie zich hierin herkent, wordt dit na verloop van tijd beter?
Dat! De 2 jarige heeft na de verhuizing een Fwosuh kamer gekregen. Want ze moest Anna en Elsa!quote:
Billie wil alleen Nijntje. En sinds kort weer woezel en pip. De fase van Cars is voorbij en als ik die ook maar durf aan te zetten dan zet ie het op een huilenquote:
Ze wil nu ook een Frozen dekbed. Voor haar verjaardag heeft ze een Anna jurk gekregen, met kroon en oorbellen en enzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat! De 2 jarige heeft na de verhuizing een Fwosuh kamer gekregen. Want ze moest Anna en Elsa!
Die waren vorige week in de aanbieding bij Kruidvat voor 12,50. Ik heb toen de Olaf en Elsa pyjama's gekocht. Want die moestenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:41 schreef Susie het volgende:
[..]
Ze wil nu ook een Frozen dekbed. Voor haar verjaardag heeft ze een Anna jurk gekregen, met kroon en oorbellen en enzo.
Vind je? Ik snap heel die hype niet zo..... film vind ik ook vrij saai..quote:
Meen je? Ik heb nog nooit zoveel koffie moeten drinken als ik van Noor gekregen hebquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor speelt liever koffiejuf, of kok.. Of ze pakt een tas en zegt dan 'te gaan werken en boodschappen doen'.
En in de (speelgoed)magnetron opgewarmdquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:59 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Meen je? Ik heb nog nooit zoveel koffie moeten drinken als ik van Noor gekregen heb
Ja, vind ik echt. Olafquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Vind je? Ik snap heel die hype niet zo..... film vind ik ook vrij saai..
Cristel vind t ook leuk, maar ik ga echt niet veel van die zooi in huis halen. .. (met sinterkerst) misschien een verkleed jurk, want.dat.vind ze nu wel leuk om te doen
Hoezo? Hoezo? Hoezo?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef danic het volgende:
Mijn sinterklaassurprise vorig jaar was een Olaf![]()
Hij is ook echt zo grappig:
'Hoe heet die oude ezel?'
'Sven'
'Oké, en hoe heet het rendier?'
Ja, bij de 1 wel. Daar mag ze steeds dichterbij komen. Maar bij de ander is het nog niks. Hij is idd wat Loj zegt vaak boven als Nora beneden is. Als ze naar bed is, dan komt ie vaak naar beneden voor een kroelquote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:37 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik wilde ook nog op Sunshine reageren.
Hier gaat het tegenwoordig wel goed met de kat. Ze vond Nora als baby maar eng en als dreumes nog iets te onvoorspelbaar, maar het ging steeds iets beter. Het helpt denk ik wel dat Nora vrij rustig is. De kat gaat nu alleen nog weg als ze geen zin heeft om ingestopt te worden (trustuh Mekkie, ga maah lekkuh slapuh. Wil je flesje? Oh, Mekkie wil nie)Maar vaak genoeg vindt ze het tegenwoordig ook wel prima.
Het zal best nog wat beter kunnen worden als jouw Nora ook iets voorspelbaarder wordt voor de katten.
Merk je al wel wat verbetering bij hun?
Dat klinkt als een tof festival!!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:51 schreef Kyara het volgende:
Vandaag een superleuk dag gehad bij het sprookjesfestival hier in de stad. Kinderen hebben genoten: schminken, springkussen, knutselen, kabouterhuisjes, poppenkast, pannenkoeken. Echt superleuk!
Ik moest vandaag ook zo lachen. We (de meiden) werden weer heel vak aangesproken vandaag. Zo leuk, zo schattig, mooie meiden, leuk geschminkt etc. We zijn inmiddels wel wat gewend. Maar ineens trekt Jolijn aan mijn jas "mama, mama, iedereen vindt ons leuk hè?"
Lokquote voor m'n liefste meisjequote:Op dinsdag 27 oktober 2015 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Twink gefeliciteerd met je grote! (vandaag toch?)
Nog een paar nachtjes hier. Otje wil een fiets en een groot vliegtuig. Maar voor Sinterklaas, geen flauw benul.
We gaan straks voor het eerst met de trein, dat wil ze ook al heel lang. Ben benieuwd.
Veeg me op!!!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:51 schreef Kyara het volgende:
Ik moest vandaag ook zo lachen. We (de meiden) werden weer heel vak aangesproken vandaag. Zo leuk, zo schattig, mooie meiden, leuk geschminkt etc. We zijn inmiddels wel wat gewend. Maar ineens trekt J. aan mijn jas "mama, mama, iedereen vindt ons leuk hè?"
Yep, hier ook. We waren met 1.5 jaar 'aan de late kant' volgens de directeurquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:03 schreef laziness het volgende:
Dat is nog laat hoor LBIn veel wat grotere plaatsen moet je er met 1 jaar al uit zijn anders geen plek
Bij 18 zeker nog steeds niet?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:56 schreef L-E het volgende:
Wees gerust, bij 4 weet je dat ook nog niet
Graagquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hou je op de hoogte!
Ah kijk, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:04 schreef laziness het volgende:
Gelukkig zijn broertjes/zusjes automatisch geplaatst over het algemeen
leuk!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:40 schreef laziness het volgende:
Leuk om te lezen Skoap. Ollie's nieuwe school is ook een IPC school namelijk!
Ik ben wel benieuwd. Lag het aan de school of was de overstap te groot? Mag me ook pm sturen als het te ver offtopic ic gaat hoor!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:54 schreef caroro het volgende:
[quote]
Ze is indertijd niet toegelaten, er zijn daar jaarlijks zoveel inschrijvingen dat er geloot word. Helaas, want dan had het allemaal heel anders gelopen voor haar denk ik. Haar middelbare schooltijd was voor haar een grote deceptie. Ze is nu wel goed terecht gekomen, maar dat is niet te danken aan de vorige school(off topic, excuus).
Op basis van deze ervaring hebben we het bij de middelste compleet anders aangepakt.
Afgelopen week was vakantie maar zodra ik weer begin over de "peuterschool" begint het lipje weer te trillen. Ze vindt het wel heel erg leuk en ze weet ook dat ik haar altijd weer op kom halen. En als ik eenmaal weg ben gaat het ook prima. Maar het moment van weg gaan vindt ze naar en de gedachte daaraan dus ook. Vanaf deze week ook nog eens 2 keer. Op zich ging het wegbrengen te vorige keer wel iets beter maar ja, nu weer vakantie tussendoor gehad....quote:
Dit zegt Riley ook altijd. Maar dan de naam van haar favoriete juffiequote:Op zondag 1 november 2015 10:48 schreef Spirit82 het volgende:
Hier is naar kdv brengen trouwens ook moeilijk. Ze wil niet naar "Gonnie", haar leidster. Ze zijn altijd met meerderen hoor maar dit is haar favo. Als we haar brengen is het huilen, maar we weten ook dat ze er altijd veel lol heeft en savonds halen we altijd een vrolijk meisje op. Toch is het moeilijk als je kind echt niet wil
Ja was erg leuk. Alle jaargetijden van het jaar lieten ze zien. En Féline heeft echt zitten genieten. Ze vond het wel erg spannendquote:Op zondag 1 november 2015 16:39 schreef Kuukske het volgende:
Leuk Tally! Was het een leuke voorstelling? Ik wil met Billie in het voorjaar naar W&P de film eigenlijk. Lijkt me ook zo leuk
Dat wou ik maar net even gaan zeggen jaquote:Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef L-E het volgende:
Ik ben zo trotsNiet zozeer omdat hij die dingen kan, maar vooral op ons dat we het aan durfden om hem te volgen in zijn tempo, en dat hij bewijst dat we gelijk hebben: dat het echt wel goed komt allemaal
Bellen ze anders aan? Hier in de wijken is het zo dat wanneer je mee doet je een poster kan ophangen, anders doe je niet mee. Halloween dan, Sint Maarten word hier niet gevierd.quote:Op zondag 1 november 2015 21:01 schreef Kyara het volgende:
Hier bij zowel Halloween als Sint Maarten weer een briefje op de deur: svp niet aanbellen, we doen niet mee, kinderen slapen. Iets met die strekking
Ja, daarom ook het briefjequote:Op zondag 1 november 2015 21:18 schreef As1981 het volgende:
Bellen ze anders aan? Hier in de wijken is het zo dat wanneer je mee doet je een poster kan ophangen, anders doe je niet mee. Halloween dan, Sint Maarten word hier niet gevierd.
Dat is wel echt irritant dan. Wij doen ook niet mee om dezelfde reden. Kyan zijn kamer is direct boven de deur dus dat risico neem ik niet. Maar zolang we niks ophangen worden we keurig genegeerd. Ik dacht eigenlijk dat het overal wel zo zou werken. Lekker naïefquote:Op zondag 1 november 2015 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, daarom ook het briefje
Anders was dat niet nodig geweest.
Geen idee wat de "regels" maar we zijn er te vaak door overvallen dus sinds 2 jaar briefje op de deur.
Ik had ook wel willen lopen met Halloween maar mijn oudste vind het maar een stom feest zei hij gister (ik had gevraagd of hij het leuk vond als ze dan aan kwamen bellen). Dus misschien komt dat nog.quote:Op zondag 1 november 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Hier had ik vorig jaar wat kindjes aan de deur met Sint Maarten, maar dan echt supervroeg al, dus ik laat t dit jaar wel op zn beloop. Ik ben waarschijnlijk aan het koken als ze komen oid, Mag Eefje mooi luisteren naar de liedjes. Volgend jaar zal ze wel ook gaan lopen
As, wat tof gedaan en wat ziet ie er blij uitEn wat een werk of niet??!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het meeste van deze lijst heeft hij heel bewust uit de lobbes gids gekozen. Hij kwam vanzelf op het budget uit dat we eigenlijk te besteden hadden.
Misschien dat ik wel wat dingen snel naar zolder doe en uit ga wisselen alles in 1 keer in de woonkamer wordt wat te gek![]()
Wij zijn toen ze 2 jaar en 2 mnd ouzo cold turkey gestopt met de speen. Eerste avond best zielig, uit blijven leggen dat ze daar echt te oud voor is geworden. Tweede avond minder zielig en de derde avond vroeg ze erom, wederom uitgelegd en toen ging ze slapen. Eigenlijk dus even doorzetten als je er echt vanaf wilt.quote:Op maandag 2 november 2015 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, wij proberen hier de speen ook af te bouwen, maar falen tot dusver gigantisch. Ook niet-pedagogisch briben met een aantrekkelijk speelgoedding werkte zelfs niet.
We hebben echt eindeloos uitgelegd, maar het gaat hier echt niet om zielig, maar om krijsen. Keihard. Totale paniek en hysterie. En dat werd niet minder. Echt roepen, ik ben nog niet groot ik ben nog heel klein. Enz.quote:Op maandag 2 november 2015 11:03 schreef Susie het volgende:
[..]
Wij zijn toen ze 2 jaar en 2 mnd ouzo cold turkey gestopt met de speen. Eerste avond best zielig, uit blijven leggen dat ze daar echt te oud voor is geworden. Tweede avond minder zielig en de derde avond vroeg ze erom, wederom uitgelegd en toen ging ze slapen. Eigenlijk dus even doorzetten als je er echt vanaf wilt.
Of nu met Sint in aantocht misschien het mooie verhaaltje ophangen dat de speen mee naar Spanje gaat en dat Sinterklaas hem dan aan een kleiner kindje kan geven ofzo?
Ze heeft hier ook wel hard gehuild hoor. Maar hysterie dan weer niet. Nog even wachten dan?quote:Op maandag 2 november 2015 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
We hebben echt eindeloos uitgelegd, maar het gaat hier echt niet om zielig, maar om krijsen. Keihard. Totale paniek en hysterie. En dat werd niet minder. Echt roepen, ik ben nog niet groot ik ben nog heel klein. Enz.
Nietquote:Op maandag 2 november 2015 11:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Twinkle, hoe hou je die kinderen dan erbij? Ook om de beurt pakken? Want dan ben je wel erg lang bezig..
Mijn ouders en schoonouders willen niet zelf kopen. Ze hebben geen idee wat de kinderen willen, wat wij willen. Naast dat mijn schoonmoeder fysiek niet meer een uur in de speelgoedwinkel rond kan lopen en mijn ouders een half uur moeten rijden voor een fatsoenlijk speelgoedwinkel. Dus we bestellen zelf maar online
Ik heb van Chris in de eerste jaren ook wel cadeautjes achterover gedrukt uit de stapel. Dan was er geen neefje/broertje dus kreeg hij wel wat van iedereen. Dan was hij er na 3 ook wel klaar mee. De 4e deed hij nog met moeite en de rest (stuk of 2/3) kreeg hij de dag erna in zijn schoen
Ik vind dat niet echt een houdbare situatie als je oudste al bijna 4 is. Wij hebben nog geen klein lego, maar echt wel wat spulletjes waarvan ik niet zeker weet of het heel blijft bij sabbelen e.d. Maar I. deed tot ongeveer 2 jaar van alles in zijn mond en als A. die lijn volgt is I. inmiddels al bijna 5. Kan hem moeilijk verbieden om tot die tijd niet met 'gevaarlijk' speelgoed te spelen.quote:Op maandag 2 november 2015 14:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb alleen speelgoed liggen wat niet inslikgevoelig c.q. lomp is. Boaz frot nog van alles in zijn mond en ik heb geen zin/tijd om op te letten of dat wel continu goed gaat. Dus het kleine spul ligt nog weggestopt voor wanneer het wel verantwoord is.
Bij ons gaat ze gewoon niet slapen, punt. Ze gaat liggen kletsen en rommelen. De eerste keer tussen de middag is ze wel gaan slapen met snoepje (zakje beertjes wat ze zelf niet open krijgt uiteraard) in haar hand geklemd. Zo werd ze ook wakkerquote:Op maandag 2 november 2015 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
We hebben echt eindeloos uitgelegd, maar het gaat hier echt niet om zielig, maar om krijsen. Keihard. Totale paniek en hysterie. En dat werd niet minder. Echt roepen, ik ben nog niet groot ik ben nog heel klein. Enz.
Ik helaas niet. Ik wil wel met je zoeken naar een geldboomquote:Op dinsdag 3 november 2015 11:43 schreef Loj het volgende:
Meegeven in de schoen Skoap
Over cadeautjes gesproken, ik weet het niet...
Wij vieren twee keer Sint, niet helemaal vrijwillig, maar om familiedrama's te voorkomen, dan ligt er met kerst ook nog iets onder de kerstboom, en halverwege januari is Ow jarig...
Geldboom iemand?
Nee hoor, ik ook nietquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:50 schreef mousemicky het volgende:
Ben ik de enige die nog geen speen stop poging heeft gedaan![]()
Haha, deze had van mij kunnen zijn! Pyama's, sloffen, skikleding en zulks zijn zeer gewaardeerde kado's!! Qua speelgoed weet ik eigenlijk niet veel kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cwen het volgende:
Hier vragen we vooral kleding voor Sint en Kerst. Ben wat minder van het speelgoed.
Ik heb ook zo'n man. Geen praktische cadeaus vrees ik. Maar die kreeg als kind zelf pyjama's en gebreide kriebeltruien in plaats van de zo gewenste lege/playmobil/auto/weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:13 schreef L-E het volgende:
Ik vind kleding ook echt een geweldig feestdagenkado. Mijn man vindt het vreselijk: 'Oudste zet 'een pyjama' NIET op zijn verlanglijstje!' Dat zal wel zo zijn, maar ik doe het ook een beetje om kosten te drukken. Die kleding en pyjama wordt anders toch wel gekocht namelijk, en ik vind december ook zo duur![]()
Ik wil wel kijken of ik voor kerst iets tofs kan maken, misschien een zelf geïllustreerd (en geschreven) boekje of zo, Oudste vraagt daar al heel lang om. En hij houdt van me, dus als het mislukt is het niet erg, als ik ooit dood ben zal hij dan zeggen dat zijn lieve moedertje dat voor kerst2015 helemaal zelf had gemaakt
Twinkle, een kind heeft een kokhalsreflex he, dat gaat toch gewoon hoesten e.d. als er iets in de keel zou schieten?
Zijn jullie peuters ook zo... ehm.. fysiek in contact met anderen?Er wordt heel wat geschopt en geduwd hier, zo gezellig
Ja hoor.. Sprongen genoeg.. De puberteit de de sprong aller sprongenquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:29 schreef vencodark het volgende:
Is er in de peutertijd ook nog sprake van sprongetjes?
Aiden gaat ineens weer zo hard.
Zo leert hij bijna dagelijks nieuwe woorden en hij at in een restaurantje laatst perfect met mes en vork!Hij schoof zo met z'n mesje keurig zijn hapjes op het vorkje. Je snapt het niet hè, thuis doet hij dat niet zo.
Niet eens geknoeid.
En hij telt tot 10.![]()
Ik merk dat hij de laatste weken ineens een stuk 'groter' is geworden. Het gaat hard, nog anderhalf jaar en dan mag hij al naar school. Bizar is dat.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:46 schreef L-E het volgende:
Van de week was ik wat stilletjes blijkbaar (met reden), en Sticker vroeg: Wat is er mama? Toen zei ik dat ik een beetje verdrietig was, omdat ik Elva mis. Hij knikte begripvol, knuffelde me, en ging toen met een pruillipje ook heel sip kijken. Ik vroeg hem of hij ook verdrietig was. Krijg ik een opgewekt 'Nee hoor, ik ben vlolijk, ik doe gewoon leuk met je mee'
Aaw..quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:13 schreef Kyara het volgende:
Shandalay
D wil een blauw cadeautje en J een rode. En D slaapt al een tijdje met een foto van Sinterklaas in bed
s ochtends begint het al: Is papa werken? Oma is bij oma thuis? Sinterklaas is in Spanje? (en s avonds wordt daar sons ook nog aan toegevoegd dat Femke bij Lars is en bij de mama van Femke)
Dat kan ik me voorstellen! Bij ons mag je onder de 38,5 nog wel gewoon brengen als je wil. Maar ik doe dat eigenlijk nooit omdat hij dan toch ook niet lekker is idd.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:01 schreef Susie het volgende:
Hier was dat instorten ook niet het geval met die koorts toen, ze had het al een paar dagen en totaal niets aan haar te merken, daarom was ik ook enigszins uit mijn slof geschoten toen![]()
Als ze hangerig was geweest of niet goed geslapen, dan had ik haar niet gebracht, ik was echt overvallen toen.
*opnotuleert*quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cwen het volgende:
Hier vragen we vooral kleding voor Sint en Kerst. Ben wat minder van het speelgoed.
Ja pak van m'n hart eerlijk gezegd. Moet er niet aan denken dat hij daar ongelukkig is omdat ik moet werkenquote:Op donderdag 5 november 2015 13:43 schreef L-E het volgende:
Wat stoer zeg! Fijn dat het zo goed ging, geruststellend he?
Heb jij nieuw/ander werk dat hij nu naar een kdv gaat?
quote:
Hier is de jongedame ook van de commando's..Probeer dat ook om te buigen naar netjes vragen. Had tot nu toe geen effect. Ze wil zéker niet herhalen, dan gaat ze je heel verongelijkt aan zitten kijken Tot ze gisteren graag nog een koekje wilde. kwam er ineens de volzin: Mama, mag ik alsjeblieft nog een koekje?quote:Op woensdag 4 november 2015 01:48 schreef vencodark het volgende:
Aiden is inderdaad ook 2,5. Leuke leeftijd hoor alleen wordt het opvoeden weer een stukje interessanter.
Zo leert hij nu beleefd te vragen om bijv. melk.
Soms schreeuwt hij "MELK"! Dan zeg ik hem ook dat hij het netjes moet vragen: "Mama, mag ik melk"? Dat herhaald hij ook braaf.
Na deze fase kwam bij ons de fase dat peuter dacht dat bij netjes vragen, het antwoord altijd 'ja' is. Was even een tegenvallerquote:Op donderdag 5 november 2015 15:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Hier is de jongedame ook van de commando's..Probeer dat ook om te buigen naar netjes vragen. Had tot nu toe geen effect. Ze wil zéker niet herhalen, dan gaat ze je heel verongelijkt aan zitten kijken Tot ze gisteren graag nog een koekje wilde. kwam er ineens de volzin: Mama, mag ik alsjeblieft nog een koekje?
Blijkbaar is doorgedrongen dat lief vragen kan werken (maar met andere dingen doet ze t nog niet, daar werken we aan).
Nou ja, een van de redenen dat ik ga freelancen is toch wel dat we denken dat ik op een normale werkplek niet meer aan de slag kan, mijn door stress getriggerde angstaanvallen zijn best een beperking (op een stressvolle werkplek zoals in de zorg, waar ik werkte). Kun je niet iets vanuit huis gaan doen?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:06 schreef caroro het volgende:
Gefeliciteerd met je nwe baan Got C!! En LE ook al zo fijn aan de slag, tof hoor, ben ik wel een beetje jaloers opik ben arbeidsongeschikt sinds 2011, en ik mis het hebben van een baan
. Ben van nature niet echt geschikt als thuisblijfmama, maar we maken er het beste van en dat lukt best goed!
Vanmiddag heerlijk met J en de hond een stuk door de polder gebanjerd, gelukkig hadden we onze laarzen aan, het was ietwat drassig haha!
LE, goed van je peuter!quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou ja, een van de redenen dat ik ga freelancen is toch wel dat we denken dat ik op een normale werkplek niet meer aan de slag kan, mijn door stress getriggerde angstaanvallen zijn best een beperking (op een stressvolle werkplek zoals in de zorg, waar ik werkte). Kun je niet iets vanuit huis gaan doen?(ik weet niet wat je beperkingen zijn, misschien is ook dat geen optie)
Mijn peuter is gewoon zindelijk aan het worden mensen. Plast en poept veel op de wc, behalve als hij druk aan het spelen is natuurlijk
Klinkt als een fijne werkplek Gotc!
DF, in welke hoek zoek je?
Same here. Komt vanzelf goed hoor. Ineens eet Billie wel de aardappels (gekookt/gebakken).quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:42 schreef vencodark het volgende:
Hoe doen jullie het als je peuter niet wilt eten 's avonds?
Aiden eet namelijk wel overdag goed zijn brood maar wil ook 's avonds alleen maar brood.
Aangezien ik hem niet wil aanleren dat hij ipv mijn gekookte maaltijd weer boterhammen krijgt, eet hij dus niets behalve een toetje.
Ik hoor hem niet klagen over honger dus wellicht is hij gewoon voldaan.
Maar zo leert hij natuurlijk niet echt warm eten leren waarderen.
Iemand ideeën?
En verder, kijken jullie kinderen weleens tekenfilms?
Wat dan, heb je het idee dat ze er ook wat van opsteken?
Ik zal ze tijdens een volgende meet weer makenquote:Op zaterdag 7 november 2015 09:44 schreef Cwen het volgende:
Hier (nog) geen probleem met avondeten. Soms eet ze veel, soms eet ze weinig, soms nauwelijks iets. Trekt altijd weer bij. Vlees lust ze sowieso niet graag (As' kippevleugeltjes daargelaten).
Ja jammer dat het even duurde en jullie weer bijtijds op pad moesten. Het was wel weer erg gezellig.quote:Op zaterdag 7 november 2015 17:54 schreef Loj het volgende:
OW wilt regelmatig niet eten.
Ik laat hem altijd en meestal komt hij er wel bij zitten, dan wilt hij nog steeds niet eten maar pikt hij vaak iets van papa's bord.
Ik laat het gewoon en als hij echt heel slecht heeft gegeten geef ik hem gewoon wat extra yoghurt
Vandaag Omen, Fieder en As weer gezien, met hun peuters natuurlijk! Ik vind peuters zo leuk! Heb er van genoten. Ow heeft er alleen heel lang over gedaan voordat hij een beetje loskwam, en toen moesten we weg
Maar hij heeft het nu de hele tijd over z'n vriendjes, hilarisch toch
Bij een vroege splitsing heb je iets meer variatie nog waarschijnlijk? Vandaar de verschillen..quote:Op zondag 8 november 2015 09:38 schreef Kyara het volgende:
Oh wow, ook al meteen s nachts
ja, een-eiig inderdaad. Vroege splitsing.
quote:Op zondag 8 november 2015 21:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bij een vroege splitsing heb je iets meer variatie nog waarschijnlijk? Vandaar de verschillen..
LE, wat fijn dat ze je zzp klussen kunnen laten doen!
Is dat de eerste keer dat Luuk is heengeweest Kaatjejannie?quote:Op maandag 9 november 2015 16:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Het wordt hier een kadootjes festijn ben ik bang. Luuk is ook nog eens 26 november jarig....
Wat naar zeg Loj. ... Luuk kan t soms ook echt moeilijk hebben. Maar aan t eind van de dag hoor ik alleen nog maar: nog esentjes mama, nog esentjes (eventjes)
Vrijdag is de logopediste begonnen met m te testen. Ze speelde spelletjes met m en keek zo wat hij begreep. Over 2 weken horen we wat er uit deze test kwam en gaat zw verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |