abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157128887
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Goed nieuws voor je. Nederland is een land met een relaitef KLEIN migratie overschot. Er zullen dit jaar 162.000 Nederlanders Emigreren.
En de geboortencijfers zijn laag.

Het gaat dan ook niet zo lekker met de economie. Zeker niet in vergelijking met IMIGRATIElanden
Waar. Maar is dat goed nieuws? Er emigreren voornamelijk goed opgeleide mensen die de overbevolking, multikul en hoge kosten in Nederland spuugzat zijn. Hardwerkende mensen die veel belasting betaalden. En wat krijgen we er voor terug? Afrikanen met een IQ van gemiddeld 85.
pi_157128890
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 07:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die verkrachtingsstatistiek is onzin. Zie je elk topic voorbij komen, wordt elk topic weer weerlegd, maar toch blijft men er in geloven. Als je daar nu nog mee komt ben je niet erg op de hoogte.
Statistieken liegen niet.
pi_157128916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Statistieken liegen niet.
Disraeli is het niet met je eens, met zijn "Lies, damned lies, and statistics" .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_157128939
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Disraeli is het niet met je eens, met zijn "Lies, damned lies, and statistics" .
De linkse argumenten, bijvoorbeeld het feit dat in Zweden een handeling veel sneller als verkrachting wordt gezien, zijn allang weerlegd: http://nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden-verkrachting
pi_157129094
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Goed nieuws voor je. Nederland is een land met een relaitef KLEIN migratie overschot. Er zullen dit jaar 162.000 Nederlanders Emigreren.
En de geboortencijfers zijn laag.

Het gaat dan ook niet zo lekker met de economie. Zeker niet in vergelijking met IMIGRATIElanden
Waarom denk je dat er zo veel Nederlanders emigreren?
Als het Nederlandse vluchtelingenbeleid zo voort gaat dan zullen dat er wrs. nog meer worden.
En in tegenstelling tot Syriërs zijn dit wel hoger opgeleiden en mensen ment geld.
Zo gaat Nederland versneld naar de klote: instroom van gelukszoekers, uitstroom van kansrijken en vermogenden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157129108
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Zwitserland heeft MEER asielzoekers dan Nederland.

Nederland staat nu op 23.600, maar had er eind juni nog maar 11.700. En dat voor een land met een bijna twee maal zo grote bevolking als Zwitserland
Het importeren van een derde golf aan niet-Westerse kansarmen is niet in het belang van Nederland. Deze gelukzoekers komen met valse beloften hierna toe en ze zullen na het zoveelste verblijf in een of andere sporthal tot het besef komen dat Nederland niet het beloofde land is van melk en honing.
pi_157129379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De linkse argumenten, bijvoorbeeld het feit dat in Zweden een handeling veel sneller als verkrachting wordt gezien, zijn allang weerlegd: http://nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden-verkrachting
Kun je mij even aanwijzen waar dat artikel dat precies weerlegt dan?
pi_157129388
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kun je mij even aanwijzen waar dat artikel dat precies weerlegt dan?
Ik ga niet voor jou het artikel ontleden. Zelf lezen.
pi_157129456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 07:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

In ieder geval niet voor dooie lullen als jou.
Deze is wel heel random Hathor.
pi_157129558
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga niet voor jou het artikel ontleden. Zelf lezen.
Ik heb het gelezen. Ik vind dit stukje:

quote:
In plaats van het probleem van geweld en verkrachting aan te pakken doen Zweedse politici, autoriteiten en de media vooral hun best om de feiten weg te redeneren. Hier zijn enkelen van hun verklaringen:

Zweden zijn meer geneigd geraakt misdaden aan te geven.
De wet is aangepast zodat er nu meer "handelingen" onder verkrachting vallen.
Zweedse mannen verdragen de gelijkheid tussen de seksen niet en reageren dit af met geweld tegen vrouwen (wellicht het meest vergezochte excuus).
Maar vervolgens gaan ze er niet verder op in. Dat noem ik niet bepaald weerleggen.

quote:
But that is a misconception, according to Klara Selin, a sociologist at the National Council for Crime Prevention in Stockholm. She says you cannot compare countries' records, because police procedures and legal definitions vary widely.
"In Sweden there has been this ambition explicitly to record every case of sexual violence separately, to make it visible in the statistics," she says.
"So, for instance, when a woman comes to the police and she says my husband or my fiance raped me almost every day during the last year, the police have to record each of these events, which might be more than 300 events. In many other countries it would just be one record - one victim, one type of crime, one record."
Dit is bijvoorbeeld een goed punt om de stijging in de statistiek te verklaren waar Gatestone niet op in gaat. Punt is dat de verkrachtingsstatistiek wel oploopt in Zweden: er zijn nu meer verkrachtingen dan in 2003, bijvoorbeeld. Dat is een probleem, en dat moet aangepakt worden. Maar dat hele 'meeste verkrachtingen in de hele wereld na Lesotho' is gewoon complete onzin en stemmingmakerij. Maar daar is de 'onderzoeker' waar ze zich op baseren niet vies van, die is immers ook een keer veroordeeld voor haatzaaierij.
pi_157129600
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Ik vind dit stukje:

[..]

Maar vervolgens gaan ze er niet verder op in. Dat noem ik niet bepaald weerleggen.

[..]

Dit is bijvoorbeeld een goed punt om de stijging in de statistiek te verklaren waar Gatestone niet op in gaat. Punt is dat de verkrachtingsstatistiek wel oploopt in Zweden: er zijn nu meer verkrachtingen dan in 2003, bijvoorbeeld. Dat is een probleem, en dat moet aangepakt worden. Maar dat hele 'meeste verkrachtingen in de hele wereld na Lesotho' is gewoon complete onzin en stemmingmakerij. Maar daar is de 'onderzoeker' waar ze zich op baseren niet vies van, die is immers ook een keer veroordeeld voor haatzaaierij.
Het gaat om dit stukje:
quote:
Statistisch bewijs

Wat mag men dan wel concluderen uit de beschikbare statistieken?

Als onderdeel van zijn bewijs voerde Hess aan dat hij zich baseerde op alle statistieken die er in Zweden over immigranten-criminaliteit bestonden, voordat de autoriteiten stopten met meten. Hess probeerde twee vragen te beantwoorden:

Bestaat er een relatie tussen de incidentie van verkrachtingen en het aantal mensen met een buitenlandse achtergrond in Zweden?
Bestaat er een relatie tussen de incidentie van verkrachtingen en een specifieke immigrantengroep in Zweden?

Het antwoord op beide vragen is ontegenzeggelijk "Ja." 21 rapporten vanaf 1969 tot aan vandaag zijn unaniem in hun conclusies: Ongeacht of men meet aan de hand van veroordeelde verkrachters of verdachte verkrachters, zijn mannen met een buitenlandse achtergrond veel sterker vertegenwoordigd. En deze verhouding blijft toenemen.

1960-1970s – 1.2 to 2.6 keer vaker dan Zweden
1980s – 2.1 to 4.7 keer vaker dan Zweden
1990s – 2.1 to 8.1 keer vaker dan Zweden
2000s – 2.1 to 19.5 keer vaker dan Zweden

Zelfs gecorrigeerd voor variabelen als leeftijd, geslacht, sociaal economische status en woonplaats, blijft er een gigantische discrepantie tussen immigranten en Zweden.

Onderzoek naar criminaliteit in Zweden is een zeldzaamheid geworden, maar van de 18 die er gedaan zijn tussen 1990 en het nieuwe millennium, gingen er 11 over verkrachting. Twee van deze onderzoeken gingen over de relatie tussen verkrachting en immigratie, en beide bevestigden de link.

Deze cijfers zijn beschikbaar voor de autoriteiten, politici en de pers, maar toch insisteren zij dat deze cijfers de realiteit niet weerspiegelen.
Het feit dat Zweden geen etniciteit meer bijhoudt van daders deugt natuurlijk ook niet.
pi_157129682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar. Maar is dat goed nieuws? Er emigreren voornamelijk goed opgeleide mensen die de overbevolking, multikul en hoge kosten in Nederland spuugzat zijn. Hardwerkende mensen die veel belasting betaalden. En wat krijgen we er voor terug? Afrikanen met een IQ van gemiddeld 85.
Iets in mij zegt dat de doorsnee "Wutbürger" helemaal niet blij is als er in Nederland meer natuur zou worden aangelegd en als er flink in de uitkeringen en in de zorgpakketten werd gesneden om de belastingen te kunnen verlagen.
pi_157129713
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Iets in mij zegt dat de doorsnee "Wutbürger" helemaal niet blij is als er in Nederland meer natuur zou worden aangelegd en als er flink in de uitkeringen en in de zorgpakketten werd gesneden om de belastingen te kunnen verlagen.
Wat is dat voor flauwekul?
Je hoeft alleen maar de grenzen te sluiten en ontwikkelingshulp af te schaffen om de belastingen flink te kunnen verlagen. En als je het hebt over natuur "aanleggen" dan begrijp je echt niet wat ruimte en natuur is.
pi_157129731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is dat voor flauwekul?
Je hoeft alleen maar de grenzen te sluiten en ontwikkelingshulp af te schaffen om de belastingen flink te kunnen verlagen. En als je het hebt over natuur "aanleggen" dan begrijp je echt niet wat ruimte en natuur is.
:')
pi_157129793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad. Natuurgebieden leg je niet aan, die heb je gewoon als je genoeg ruimte hebt. Die ruimte heeft Nederland al verspeeld door de halve wereld hier toe te laten en grote gezinnen royaal te belonen met toeslagen.
pi_157129824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad. Natuurgebieden leg je niet aan, die heb je gewoon als je genoeg ruimte hebt. Die ruimte heeft Nederland al verspeeld door de halve wereld hier toe te laten en grote gezinnen royaal te belonen met toeslagen.

Uche, landbouw, uche
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157129846
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Uche, landbouw, uche
Ook landen die wel natuur hebben zoals Polen doen volop aan landbouw.
pi_157129885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het importeren van een derde golf aan niet-Westerse kansarmen is niet in het belang van Nederland. Deze gelukzoekers komen met valse beloften hierna toe en ze zullen na het zoveelste verblijf in een of andere sporthal tot het besef komen dat Nederland niet het beloofde land is van melk en honing.
Met de eerste zin ben ik het helemaal eens, maar ik denk dat je te optimistisch bent: Na verblijf in een of andere sporthal krijgen ze met voorrang een sociale huurwoning en een uitkering. Ze worden goed verzorgd, en dat weten ze. Daarom komen ze hier naartoe.
pi_157129977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Polen heeft ook wat meer oppervlakte tot zijn beschikking dan Nederland he.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157130149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met de eerste zin ben ik het helemaal eens, maar ik denk dat je te optimistisch bent: Na verblijf in een of andere sporthal krijgen ze met voorrang een sociale huurwoning en een uitkering. Ze worden goed verzorgd, en dat weten ze. Daarom komen ze hier naartoe.
De aantallen zijn gewoon te groot. Die kun je niet allemaal een sociale huurwoning en een baan geven. Dat is als het verkopen van zoete broodjes. Het gros zal in de achterstand belanden en een deel in de criminaliteit, zoals we dat ook zagen bij de eerste twee immigrantengolven.

Bovendien lijkt de verdeelsleutel uit te lopen op het zoveelste EU-debacle. Andere lidstaten nemen nauwelijks tot niet op en ze sturen de gelukzoekers door naar Duitsland, Nederland en Zweden. Ook de positie van Merkel komt in Duitsland steeds meer onder vuur te staan.
pi_157130212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat om dit stukje:

[..]

Het feit dat Zweden geen etniciteit meer bijhoudt van daders deugt natuurlijk ook niet.
Dus dat artikel begint met dit:

quote:
Maar, als men de statistieken van verkrachtingen bestudeert, is de toename nog veel erger. In 1975 werden er 421 verkrachtingen aangegeven bij de politie. In 2014 was dit 6620. Dat is een toename van 1,472%
Dan stellen ze

quote:
In plaats van het probleem van geweld en verkrachting aan te pakken doen Zweedse politici, autoriteiten en de media vooral hun best om de feiten weg te redeneren
En vervolgens is het enige feit dat ze kunnen bewijzen het feit dat immigranten vaker betrokken zijn bij misdaden dan normale Zweden. Hoe veel vaker, dat verschilt blijkbaar, maar het kan tussen de 2 en de 19 keer vaker zijn. Flinke bandbreedte dus.

Maar goed, niemand heeft ooit ontkend dat immigranten vaker voorkomen in de misdaadstatistiek. Dat is in elk land zo. In Nederland hebben we immers ook het Marokkanenprobleem. Het probleem is dat dat artikel van Gatestone eerst beweert dat er een enórme stijging van het aantal verkrachtingen is, dat ze vervolgens lachend over alle bezwaren heen stappen die er met dát deel van de statistiek zijn en vervolgens met een heel andere insteek komen, namelijk het relatieve aandeel van immigranten in de verkrachtingsstatistiek. Dat is echter niet het deel waar de 'linksen' bezwaar tegen maken. De bezwaren zijn namelijk:

quote:
Zweden zijn meer geneigd geraakt misdaden aan te geven.
De wet is aangepast zodat er nu meer "handelingen" onder verkrachting vallen.
Zweedse mannen verdragen de gelijkheid tussen de seksen niet en reageren dit af met geweld tegen vrouwen (wellicht het meest vergezochte excuus).
Die bezwaren hebben niets met immigranten in de statistiek te maken, maar alleen met de stijging van het aantal verkrachtingen. Daarom is het ook een misleidend artikel, want het doet alsof alles wat het beweert juist is op basis van een heel klein deeltje wat bewezen wordt. De rest is gewoon onzin.

Conclusie: ja, immigranten zijn oververtegenwoordigd in de misdaadstatistiek. Nee, ze gaan niet al rovend en verkrachtend door de straten, want de bizarre stijging van het aantal verkrachtingen dat Gatestone wil laten zien is nergens op gebaseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludachrist op 27-10-2015 11:13:07 ]
pi_157130706
Sterker nog, kijk eens in de artikelen van Brå zelf (met google translate kom je een heel eind, als je het Zweeds niet machtig bent).

Ik woon al een aantal jaar in Stockholm. Ik heb niet het idee dat het hier minder veilig is dan in Amsterdam of Utrecht. Feit is dat Zweden een heel eigen definitie van verkrachting heeft en dat de manier van tellen echt verschilt van andere landen. Dit soort statistieken van verschillende landen vergelijken is iets voor mensen die ieder argument willen gebruiken om hun gelijk te halen desnoods duidelijk foute argumenten.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:00:42 #273
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157131673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als we die definitie aanhouden dan zijn mensen die slechts vluchten voor oorlog of IS helemaal geen vluchtelingen?
Greet heeft al een voorstel voor nieuwe definitie neergelegd bij de UNHCR:

It defines a refugee as a male long-bearded person who is outside his country of nationality or habitual residence; has an advanced smartphone for connections to social media and for making selfies, has a strong desire for living in countries with social welfare, and does not refrain from complaining about cold weather, too much snow or poor food quality.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_157131675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland is de #2 exporteur wereldwijd van landbouwproducten, in absolute termen. Ruimschoots voor Polen.

Maar je doet precies wat ik stelde: alles op een stompzinnige manier afschuiven op allochtonen, je kop in het zand steken voor de daadwerkelijke oorzaken van het gebrek aan natuur en van de hoge belastingen. En juist dat zorgt ervoor dat problemen niet opgelost worden en dat hoger opgeleide mensen "bekijk het maar" zeggen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:51:43 #275
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157132620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met 600.000 werkloze Nederlanders hebben we geen nieuwe aanwas van uitkeringsprofiteurs nodig. Weg met die EU. Dit is een oorlog waard.
Hmmmmm, ik zit hier nu op een bouw en er lopen zeker 6 Poolse mensen rond, opruimen en metalstud aan het zetten. Jammer, want de eigenaar van de sloopwerken en het metalstudbedrijf kan geen Hollanders aan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')