abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157024846
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157025169
Nou Joycie, t was ook niet niks, jouw hele zwangerschap en alles. Ik hoop dat je er goed over kan praten met je man en evt. andere mensen om je heen. Goed om te lezen dat het nu beter gaat :) *O* en zo te lezen doet je meisje het ook supergoed!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157025195
Even venten hoor, heb niet bij gelezen, sorry.

Ik stuurde vandaag de wekelijkse updat naar de app met ouders en schoonouders. Leuke foto's en verhaaltje, erbij gezegd dat ze verkouden is maar nog steeds een blije baby.

Belt SM op. Dat ze zich zorgen maakt want Wolk ziet er slecht uit. Ze zal vast weer afgevallen zijn en ze moet wel veel last hebben van die verkoudheid want ze ziet zo bleek en mager.

Nu ben ik ten eerste pissig dat ze dat zo zegt en ten tweede zit ik me nu toch druk te maken over haar gewicht weer. Terwijl het volgens mij echt wel meevalt op die foto's.

Sowieso zat ze 5 dagen geleden met haar gewicht nog mooi precies gemiddeld dus ik kan me niet voorstellen dat het nu opeens dramatisch is.

Echt, mens. Ik zal nog eens foto's sturen. :{w }:|

Dit waren de foto's waar ze het over heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:( :( :(
pi_157025284
Fotos zijn niet helemaal gelukt geloof ik, ik kan ze ook niet kopiëren+plakken. Maar of het nu wel of niet te zien is: misschien gewoon direct tegen sm zeggen dat je geen foto stuurt om jou onzeker te maken :{
pi_157025373
Gaat lastig op mijn telefoon, met die foto's. :P Maar tis gelukt.

Ik vind het lastig omdat SM zo verdomde onzeker is dat het vast weer een enorm drama zal veroorzaken als ik er wat van zeg. Maar ik overleg het straks wel als mijn man thuis is.
pi_157025412
Aw die fotos O+ blije mup!
pi_157025419
Ik zie een vrolijke baby, niets aan de hand! Schoonmoeders..
pi_157025447
Nah dan zou ik ook niks meer sturen hoor :( Ah ik zie ze. Wat zei je tegen je schoonmoeder maar dit was voordat ze in de wasmachine was geweest? :P

Ik heb de kinderen vanavond weer naar bed gebracht *O* De laatste weken van de zwangerschap kon ik dat niet meer opbrengen. Het was zo fijn dat ik ervan moest huilen :)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157025504
Ik zie ook een hele blije baby LuDann O+
Irritant van je schoonmoeder..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157025524
Pff LuDann... ja, ze heeft wel een mager koppie, maar dat zegt niks. Als zij vrolijk is en aankomt, is er toch niks aan de hand.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157025583
Echt LuDann, jouw schoonmoeder is er een om gestoord van te worden. Past ze nog steeds op? Want dit soort irritante bemoeienis zou mij toch aan het denken zetten of ik dat nog wel wil. En ik denk dat ik ook gewoon de telefoon niet meer zou opnemen als ze belt en vriend het verder zou laten afhandelen...

En verder, ze ziet er mi vrolijk uit :) En als dit mager is, dan heb ik hier twee bonestaken in huis... Niet alle baby's zijn van die bolle michelinmannetjes/vrouwtjes he. Niks van schoonmoeders gezeur aantrekken. Als ze vrolijk is en gewoon drinkt, lijkt me dat t allemaal prima gaat. Ze zijn wel sneu he als ze verkouden zijn. Hier ook een sniffende baby :{
pi_157025834
Thanks. O+ Tja, wat ik zie op die foto's is dat ze aan het groeien is en een eigen gezichtje krijgt. Ze is geen spekbaby maar ze zit toch echt gewoon mooi gemiddeld. En ook al was er iets aan de hand, ik heb helemaal geen behoefte aan dat soort opmerkingen. Daar stuur ik die foto's niet voor. Ze moet er maar gewoon op vertrouwen dat wij heus wel weten wat we doen.

@MM: nee, ze past niet meer op nu, was vorige week voor het laatst. En ze belde met het nummer van SV, die mij anders gesproken nooit belt, dus ik nam vooral op omdat ik dacht dat er iets gebeurd was. Wel fijn om te lezen dat mijn baby niet als enige geen spekbaby is. :Y

Verkouden is sneu ja. Snotfestijn. :P Maar het valt mee, ze is gelukkig verder niet ziek ofzo.
pi_157025845
Mijn man gaat haar straks even bellen. Dat wordt nog wat. :')
pi_157025911
Ik wilde ook nog een foto van mn baby posten O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157025959
Ach Pinq, wat een ontzettend toffe foto! O+ Je kleine mannetje, zo tevreden. O+
pi_157026003
Ik heb twee niet-spekkinderen. En F. is al een stuk spekkiger dan J was, die heeft gewoon beenplooitjes O+
Niks mis mee, wij zijn beide ook redelijk slank, en J. heeft gewoon het postuur van opa, die met 1.65m ook netaan 50kg weegt ;) (hier dus ook nooit commentaar op zijn gewicht gehad).
pi_157026028
Pffff wat een gedonder met schoonouders zeg. Ik prijs me maar weer eens gelukkig :@

Vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend en hoorde ik dat ik ingeleid moest worden... Ben er een beetje emo van. Mijn lieve kippie is nu echt bijna 1 :o

Hij gaat steeds beter stappen aan twee (of 1) handje(s), bijna rennen, en achter zijn kar nu ook O+

(baggerkwaliteit uiteraard)
Kwak
pi_157026133
En ik spam mijn dotje ook even.. Gisteren alweer 8 weekjes en precies 3400gram!

SPOILER
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_157026139
Pinq O+

Ik heb vandaag foto's van lachende F. gemaakt, als bewijs dat ie dat echt wel doet omdat vriend m 's avond's alleen huilend of slapend ziet ;(

SPOILER
pi_157026174
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:48 schreef J0ycie88 het volgende:
En ik spam mijn dotje ook even.. Gisteren alweer 8 weekjes en precies 3400gram!
Ah, daar is ze :D
Haar koppie heeft wel wat weg van dat van F. Lijkt me een schattig setje ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door mousemicky op 22-10-2015 20:56:11 ]
pi_157026322
Joycie, is ze al bezet? O+ ;) Valt ze toevallig op donkere ogen, weinig haar en een licht tintje? :P
pi_157026378
Gefeliciteerd alvast, kwak. *O* En wat goed van het lopen!

Joycie wat een lief meisje heb je daar. O+

En MM, een lachje, wat schattig. O+
pi_157026418
Aahh Joyce O+
En lachje, zooo schattig :D
pi_157026466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:45 schreef kwakz0r het volgende:
Pffff wat een gedonder met schoonouders zeg. Ik prijs me maar weer eens gelukkig :@

Vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend en hoorde ik dat ik ingeleid moest worden... Ben er een beetje emo van. Mijn lieve kippie is nu echt bijna 1 :o

Hij gaat steeds beter stappen aan twee (of 1) handje(s), bijna rennen, en achter zijn kar nu ook O+

(baggerkwaliteit uiteraard)
Jaaa laat de herinneringen maar komen O+
*O* lopen!
pi_157026536
Oeh ze kan al kiezen uit de mannen ;)

Haar koppie heeft inderdaad wat weg van F.!
pi_157026641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd alvast, kwak. *O* En wat goed van het lopen!

Joycie wat een lief meisje heb je daar. O+

En MM, een lachje, wat schattig. O+
Een lief wakker meisje..

Weet niet zo goed wat ik met de avonden moet.. Ze is dan eigenlijk altijd wakker.. 8 weekjes.. Gewoon nog meeveren? Of toch proberen al op bed te leggen om een bepaalde tijf en ritme creeeren?
pi_157026665
Melba ging pas na een half jaar wat eerder naar bed volgens mij. Is wel normaal dat ze s avonds wat wakkerder zijn volgens mij.
Kwak
pi_157026767
Zelfde hier hoor Joycie (9 weken ;)). Overdag een slaapkop, in de avond komt ie tot leven (ook door krampjes). Ik denk dat ie daarin op mij lijkt ;) Wij veren maar mee, laten m in onze armen in slaap vallen en leggen m dan in de box tot de late avondvoeding. Vriend heeft nu geprobeerd of ie in bed verder slaapt, over een paar uur kan ik jullie vertellen of dat gewerkt heeft.

Overdag lukt het trouwens wel af en toe om m wakker in bed te leggen *O* En de wandelwagen bevat ook sleepydust O+

J. had trouwens precies hetzelfde. Weet niet wanneer dat precies minder werd, weet wel nog dat ie met 6 maanden naar bed ging om 7 uur, en dat nog steeds zo is :Y
pi_157026788
Oooh Kwak wat is dat jaar snel gegaan!
Ik kan het filmpje niet kijken want Frits ligt eindelijk te slapen.

O+ Pinq en Joyce en LuDann!

Niet druk maken over wat je sm zegt (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Misschien heeft hij zulke zorgen gehad toen je man een baby was of was hij juist een spekbaby en herkent ze dit niet?

Nog :* voor DAD en de belabberde nachten. Ik dacht dat beter moest gaan nadat tand nummer 1 door was gekomen, tand 2 kwam twee dagen later en gaf toen ook nog wat issues.

We waren vandaag bij het consultatiebureau. Frits weegt nu ruim 8kg bij 70 cm.

De arts vond dat we hem meer te eten moesten geven en minder aan de borst moesten laten drinken.
Haar suggestie waren brood met margarine (wij gebruiken nooit margarine, ik vind het gewoon een heel stom product), brood met appelstroop, fruitmoes en yoghurt.
En die nachtvoeding? Die moet er allang af zijn. Ik heb maar niet verteld dat er gemiddeld vier voedingen zijn in de nacht.

Op de terugweg met mijn man besproken of we willen stoppen met rapley en gaan pureren, maar hij vindt het belangrijker dat Frits plezier heeft in eten en zijn eigen weg daarin vindt.
pi_157026827
Ooh die kleine babyfoto's O+
En dan grote bijna eenjarige Melba, wat lijkt lopen ver weg nog!

[ Bericht 48% gewijzigd door Mineola op 22-10-2015 21:23:27 ]
pi_157026828
Melba achter z'n kar O+ Wat een pretletter is het toch! Heerlijk Kwak, volgens mij genieten jullie enorm van hem. En wat is het snel gegaan hč, dat eerste jaar. Geniet van zhe memories!

Pinq je frumpie, wat een ontzettend mooie mannetje is het. En zo tevreden!

En Ludann, niks van aantrekken. Je kind ziet er heerlijk uit, helemaal niet mager. Ik herken het wel hoor, ik kon kan ook enorm onzeker worden van opmerkingen van m'n (schoon)moeder. Nergens voor nodig!

Joycie ook al zo'n mooie baby. Wat zijn die kleintjes toch leuk O+ .
pi_157026892
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Een lief wakker meisje..

Weet niet zo goed wat ik met de avonden moet.. Ze is dan eigenlijk altijd wakker.. 8 weekjes.. Gewoon nog meeveren? Of toch proberen al op bed te leggen om een bepaalde tijf en ritme creeeren?
Hier kwam er wat meer ritme toen hij zestien weken was en ik weer volledig aan het werk ging.
Tot die tijd was hij veel wakker ' s avonds en liep ik veel buiten met hem in de draagdoek.
pi_157027097
Och, wat een mooie kindjes LuDann, Joycie, Pinq en MM O+
En M van Kwak die bijna 1 wordt O+

Hier vandaag een mixed feelings dag. We genieten zo van Twix! Maar net een dikke huilbui over hoe het met mij gaat. Man heeft getroost en nu gaat het weer.

SPOILER
pi_157027174
Op tijd naar bed hier pas sinds een paar weken, en dan nog lukt het niet altijd. :D N. is bijna 5,5 maand.

Al die lieve mini's van jullie! En megaMelba! O+

Cho, ene oor in, andere oor uit! Jullie kennen Frits het best toch?
pi_157027205
Wat een plaatje Mineola O+
pi_157027429
Oh kwak O+ een jaar alweer.

Leegloop hier! Voel me hier ook niet helemaal meer op m'n plek, voor mijn gevoel is m'n baby ook al weg :P Kom maar op met dat dreumestopic :Y)
pi_157027446
Meeveren it is. Heb ook veel liever dat ze na de laatste fles lekker slaapt.. Al is dat nu ook twijfelachtig door de krampjes.

Heb haar nu op het voedibgskussen op mijn benen liggen. Dat lijkt ze wel te accepteren ipv in mijn armen.
pi_157027631
Mineola O+

Kwak, lopen! Wat een leuk filmpje! *O*

F. van mm en E van Joycie, wat een schatjes O+

En Pinq, ik had hem al gezien maar wat een heerlijke foto van je mannetje! O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 21:53:28 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157028966
MM O+ wat een mooi manneke heb je toch ! En joycie wat een heerlijke frummel <3 ik krijg spontaan heimwee naar de baby-baby tijd van Michael ... ook al is die ook nog wel écht baby hoor, ondanks vier tanden, twee tanden op doorkomst en z'n bolle toet :P

en melba, you go boy!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157029011
Wat een plaatjes van baby's komen hier voorbij.! O+ f
pi_157029048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Malteser het volgende:

Hier vandaag een mixed feelings dag. We genieten zo van Twix! Maar net een dikke huilbui over hoe het met mij gaat. Man heeft getroost en nu gaat het weer.

SPOILER
Heb hier meegelezen maar nog niet gereageerd. Wederom sluit ik me aan bij Always, de wijze uit het oosten :7. Zet jezelf en je gezin vooral even voorop en: komt tijd komt raad. Echt, je hoeft niet vandaag te beslissen. Vraag:
SPOILER
pi_157029300
Mooie babytjes O+

Y sliep in het begin ook pas tegen 10 's avonds, als ik zelf ook naar bed ging. Maar dat werd steeds vroeger. Nu half 8. Vind ik nog laat, maar anders ziet man haar heel kort, en we hoeven 's ochtends toch niet vroeg op.

Verder weet ik niks.
pi_157029652
Ik probeer aan te haken:
Ik zag een hoop lieve baby's O+
Speciale vermelding voor mini-mineola, wat een knoepie is het zeg!
LuDann, Wolk ziet er gewoon prima uit hoor! SM mag lekker bezorgd zijn, maar wel binnen de perken.

@bedtijd: Sjaak gaat sinds hij 14/15 weken is om 19.00u/19.30u naar bed. Soms wordt het 20.00u, maar dat is niet vaak. Hij wordt zo ergens tussen 6.00u en 7.30u wakker vaak. Nu met de verkoudheid wil hij wel soms een slokje water 's nachts.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Malteser het volgende:

SPOILER
SPOILER
Ennuh, als je een keer hulp o.i.d. wilt, dan woon ik dicht bij he :)

Hier is verder weinig bijzonders te melden, het gaat z'n gangetje en het is leuk met Sjaak :) Hij heeft een nieuwe 'Beavis&Butthead'-lach ontwikkeld O+ , ik probeer het steeds te filmen maar het lukt niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 22:11:00 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157029668
Kleine michael spam onder de spoiler:
SPOILER
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_157030960
Pinquit
(WoW m'n automatische woordenverbeteraar vult pinq gelijk aan, maar 'wow' blijft hij als world of warcraft spellen haha)

Wat een tevreden kereltje' O+

Ludann
Wat een prachtige foto's. Daar wordt ie toch warm van. Laat sm maar mauwen. Is haar onzekerheid die om de hoek komt kijken. Laat het niet de jouwe worden.

Melba alweer 1?
:'(
Dus je gaat ons ook al bijna verlaten?
Maar O+ Kan me voorstellen dat het een emotionele dag voor je is. Hoort er helemaal bij!
Alvast gefeliciteerd en tot over een maand of 5. :o ga je missen kwak!
SPOILER
Slaaptijd
Wij namen haar altijd mee naar bed wanneer wij gingen slapen.
Volgens mij was ze pas een maand of 4/5 toen ze voor het eerst alleen ging slapen en wij beneden bleven.
Nu slaapt ze altijd rond 18:30/19:00. Soms iets later. We hebben heel ons schema voor haar omgegooid en eten tegenwoordig tussen 17:00 en 17:45.
Om eerlijk te zijn bevalt ons dit prima. Had ik niet verwacht.
Nu kom ik uit m'n werk, haal ro op. Kom thuiS, voeden/kroelen en daarna eventjes alleen spelen terwijl ik aan het eten begin. We eten nu gezonder dan voor ro mee at. :@
Vroegah kwam ik uit m'n werk en dan ging ik zitten. Als in: instorten.
Nu doe ik gelijk m'n taken en dan stort ik pas in wanneer ze op bed ligt :')
Oh en dan komt het ook weleens voor dat ik ook om 19:00 in bed lig :o

Vandaag even een emo dag. Tranen zitten hoog, maar komen niet. Museum bezocht en daarna heerlijke pasta gemaakt. Helaas is man sporten. Mis hem. Goed teken! (Heb ik lang niet gedaan.. :@ )
pi_157031315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:55 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Heb hier meegelezen maar nog niet gereageerd. Wederom sluit ik me aan bij Always, de wijze uit het oosten :7. Zet jezelf en je gezin vooral even voorop en: komt tijd komt raad. Echt, je hoeft niet vandaag te beslissen. Vraag:
SPOILER
SPOILER
pi_157031890
Malteser, wat rot dat je je nu zo bezig (moet) houd(t)(en) met je werk. Hopelijk kom je er een beetje uit!

Zijn jullie af en toe ook zo blij dat je baby heeft gepoept. Dotje had net een lekkere smurrie in haar luier (1e weer na sinds gisterennacht). Omdat ik haar soms zo zie persen en dan alleen als resultaat stinkende windjes. Kan ik echt een vreugdedansje doen wanneer ik een poepluier kan verschonen!
pi_157031978
Ik moet zeggen dat ik de bijnamen Dotje en Wolk nog steeds niet kan lezen zonder te gniffelen... :D
pi_157032047
Haha E. als naar-huis-outfit een shirtje met dotje erop en dat was ons favo maat44 pakje.. En ja tis ook gewoon een dotje :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 23:19:28 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157032434
Als er hier mensen zijn die de potten sudocreme met een gratis snoozebaby doekje (mini doekje, geen grote) hebben aangeschaft bij de kruidvat, maar niets met het doekje doen, zou ik hem dan mogen overnemen?

pi_157032503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:19 schreef DJMO het volgende:
Als er hier mensen zijn die de potten sudocreme met een gratis snoozebaby doekje (mini doekje, geen grote) hebben aangeschaft bij de kruidvat, maar niets met het doekje doen, zou ik hem dan mogen overnemen?
Heb er nu 1 maar die wil ik voor eva gebruiken maar denk dat ik morgen nog babyinkopen ga doen en infacol om te proberen. Dan zal ik aan je denken!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 23:23:36 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157032542
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:22 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heb er nu 1 maar die wil ik voor eva gebruiken maar denk dat ik morgen nog babyinkopen ga doen en infacol om te proberen. Dan zal ik aan je denken!
superlief van je!

pi_157032755
Jullie babyspam O+

M. was vandaag voor het eerst bij sm. Schoonzus was er ook de hele dag. Ik heb begrepen dat ze weer erg lief was. Ze gaat wel steeds meer drinken zeg. Ligt dat nou aan de fles of gaven we gewoon te weinig? (Volgens mij las ik zoiets ook bij Kris toch?) Ik had 400 ml meegegeven en die is allemaal opgegaan en liefst had ze nog meer gehad :? We zaten eerst op flessen van 3x120 ml.

SPOILER
pi_157034092
Ik heb E.net in de puckababy gedaan. Vind het gewoon een beetje spannend dat inbakeren. Grote kans dat ik haar er zo weer uithaal.. Is het raar dat ik het geen fijn gevoel vind? Ik vind haar zo opgesloten. En heb ook nog niet echt het idee dat ze er rustiger door wordt. Juist gefrustreerder lijkt wel...
pi_157034828
Edit: gefrustreerd gezeik. Never mind.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157035160
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 02:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Edit: gefrustreerd gezeik. Never mind.
Gezien het tijdstip van je post, vermoed ik weer een slechte nacht? Heb je daarna nog kunnen slapen? :*
pi_157035178
Lieve, lieve dames,

Na al mijn werkgedoe en onzekerheden ga ik vanaf nu proberen om wat positiever te posten. Jullie hebben steeds super fijne adviezen en een berg begrip. Maar het lijkt kommer en kwel hier terwijl dat niet zo is.
Want Twix O+ doet het zķ goed!! Ons mooie, lieve mannetje slaapt heel goed, drinkt, poept en plast goed. We zijn zo gelukkig met hem!

Vanmiddag nacontrole bij de gyn. Gesprek gok ik of wil ze ook het litteken van de keizersnede nog controleren? Weet iemand dat?
pi_157035226
Hier inderdaad meer drinken Kazy. Ik geef volgende week 3x150 mee. Eén dagje in de week lukt me dat makkelijk, maar als ik zo 4 dagen ga werken krijg ik dat niet bij elkaar gekolft. Ik re zo'n beetje 350/360 op een dag. Nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.
Ik begrijp je gevoel van de appjes helemaal. Snap sowieso niet waarom dat in een groepsapp zou moeten worden besproken.

DaD :*

Malteser, gewoon vertellen wat je wilt. We horen het allemaal graag. Wat ontzettend fijn dat Twix het zo goed doet!

Joyce, heb je haar er nog uitgehaald? Hier nooit ingebakerd. Ik vind het er ook altijd wat sneu uitzien. Maar als het werkt dan werkt het.

Verder zag ik gister een heleboel schattige foto's. O+

L. heeft vannacht weer goed geslapen. 19:30 tot 6:30. Alleen was ik er nu op ingesteld dat ze voor een nachtvoeding zou komen en werd ik dus ieder uur wakker. :')
Ze lijkt zich weer beter te voelen. En dan is het aan één stuk door lachen. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157035281
DAD :*

Wij zijn een paar daagjes weg, dag 1 ging supergoed! Hebben gisteren ook lekker gegeten (3 gangen) met M in de kinderwagen naast ons. We hadden de Skiphop-uil aan de beugel gehangen en daar heeft ze een tijd mee gespeeld en daarna liggen slapen. En vannacht van 22 tot 07.30 in een campingbedje geslapen :)
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:14:18 #60
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157035333
Malteser, ik vind helemaal niet dat je negatief bent of klaagt hoor, want je hebt altijd wel wat positiefs in je post te zeggen! Ze controleren volgens mij niet standaard je hechtingen, alleen als je er vragen of klachten over hebt.

Ik heb gisteren nog alle mooie babyfoto's gezien! O+

Joyce, als de puckababy niet goed aanvoelt voor je, niet doen. Wij bakerden L ook in maar ik vond het niet prettig. En toen we een slaapzakje (met mouwen) probeerden, werkte dat net zo goed. Dus achteraf gezien zou ik gewoon eerder op een slaapzakje zijn overgegaan.
Speaking of which, ik droomde dat Jagärtrut mij de opdracht had gegeven allemaal hema slaapzakjes te kopen. :D wil dat met alle liefde voor je doen als dit een voorspellende droom was, jagar. 8-)

Weer een rotnacht, DaD? Ik vind dat I daar echt mee moet stoppen als hij 1 is!

Kazy, wat stom idd van die app. En dat blauwe dingetje gaf ik eerst ook niet mee aan de opvang, dacht dat het bij de verpakking hoorde (nooit gebruiksaanwijzing lezen, jwz).

Hier ook zo'n hongerlap. L drinkt op de opvang 150 cc om de 2,5 uur. Dat kolf ik om de 3 uur, en de laatste x dat ik hem ophaalde was hij gefrustreerd dat er zo weinig te drinken viel bij mij, want ik har net gekolfd. Vrees dat ik moet gaan bijvullen met fv overdag. :( denk dat hij zoveel drinkt overdag omdat hij de nachten doorslaapt... (Er zitten dus nadelen aan :+ )
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157035360
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Gezien het tijdstip van je post, vermoed ik weer een slechte nacht? Heb je daarna nog kunnen slapen? :*
De nachten zijn al de hele week hetzelfde: eerste voeding rond 22.30. Prima, I slaapt daarna weer gewoon in zijn eigen bedje verder. Tweede voeding rond 1.30. Daarna wil I niet meer slapen en is hij wakker en aan het huilen tot hij rond 3.30 bij Baard op de borst in slaap valt. Derde voeding rond 4.30. Hierna kan ik hem weer terugleggen in zijn bedje. Baards wekker om 6.15, I wakker om 7 uur, opstaan.

:').
pi_157035382
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De nachten zijn al de hele week hetzelfde: eerste voeding rond 22.30. Prima, I slaapt daarna weer gewoon in zijn eigen bedje verder. Tweede voeding rond 1.30. Daarna wil I niet meer slapen en is hij wakker en aan het huilen tot hij rond 3.30 bij Baard op de borst in slaap valt. Derde voeding rond 4.30. Hierna kan ik hem weer terugleggen in zijn bedje. Baards wekker om 6.15, I wakker om 7 uur, opstaan.

Boh, dat klinkt echt pittig :*
pi_157035483
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

:*
Dat is ook pittig en daar mag je ook gefrustreerd van raken.
Wil je dat we meedenken over een oplossing of wil je vooral even ventileren?
pi_157035487
DaD, wat pittig... En ik al balen dat Eva vannacht weer alleen sliep als ze bij mij lag.

Heb haar er na een kwartier uitgehaald. Ze werd niet rustiger en ik vond het geen fijn gevoel om te gaan slapen. Dus heb haar een slaapzakje zonder mouwen aangedaan.. Maar dat wilde niet echt. Dus het eerste deel van de nacht bij mij geslapen. Daarna voor de nachtfles zo koe dus 30 laten staan en nu net wakker met een poepbroek. Dusbmag niet klagen heb zelf een uurtje of 4 geslapen :)

Ow en... Ongesteld :(
pi_157035548
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:37 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dat is ook pittig en daar mag je ook gefrustreerd van raken.
De oplossing is wachten tot de nachten weer beter worden, denk ik. Maar als je een ingenieus idee hebt, schroom niet om het te delen. :D.

Ik voelde net naast tandje 1 een bobbel voor tandje 2, dus dat zal het wel zijn. Waarom hij na voeding 1 en 3 wel weer gaat slapen is mij een raadsel, maar goed, baby's moet je niet proberen te begrijpen, denk ik. :+.
pi_157035597
Als ik de oplossing had dan sliep ik zelf ook meer dan vier uur per nacht. ;)
Ik vind onze cosleeper een uitkomst, soms heeft Frits er genoeg aan om een op zijn lijf te voelen. Het is echter vaker zo dat hij alleen bovenop me in slaap valt.
Het wordt beter zeggen ze, voor zijn zestiende slaapt hij in zijn eigen bedje. :')
pi_157035815
DaD :*

Malteser ik vind je juist altijd zo positief en liefdevol over Twix posten.

IMA lekker! Geniet ervan! Een 3-gangendiner is bij ons niet gelukt met baby erbij.

Kris en Mariposas: "fijn" om te horen dat het bij jullie ook zo gaat. Ik krijg het nog wel bij elkaar gekolfd. Ik vind het alleen zo typisch dat ze dan ineens veel meer lijken te gaan drinken op een dagje oppas. Als ik thuis kom is ze ondanks fles vlak daarvoor (gemiddeld 1-2 uur eerder) ook weer "hongerig" en doet ze alsof de hele dag geen eten heeft gehad. (Of zou ze mij dan gewoon gemist hebben? Dat begint namelijk pas als ik haar oppak.) Dan zit ik ook met nagenoeg lege borsten en met bijbehorende gefrustreerde baby.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:15:42 #68
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157035877
Ja dat heb ik dus ook kazy. Inclusief dat gefrustreerde. Ik denk dat het deels mama-honger is. Gewoon veel lekkerder drinken aan de borst dan die plastic fles. En ik heb ook het idee dat ie de flessen zo snel achterover klokt, dat hij een minder verzadigd gevoel heeft ofzo...
pi_157035895
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:41 schreef Malteser het volgende:
Lieve, lieve dames,

Na al mijn werkgedoe en onzekerheden ga ik vanaf nu proberen om wat positiever te posten. Jullie hebben steeds super fijne adviezen en een berg begrip. Maar het lijkt kommer en kwel hier terwijl dat niet zo is.
Want Twix O+ doet het zķ goed!! Ons mooie, lieve mannetje slaapt heel goed, drinkt, poept en plast goed. We zijn zo gelukkig met hem!

Vanmiddag nacontrole bij de gyn. Gesprek gok ik of wil ze ook het litteken van de keizersnede nog controleren? Weet iemand dat?
Ik vind jou juist heel positief altijd! En zelfs als zou je alleen maar negatief posten, lekker boeiend, gebruik dit topic lekker als uitlaatklep. Qua werk sluit ik me aan bij de rest: ziek melden en je contract nog niet aanpassen. Ga desnoods even in overleg om je goodwill te tonen, ik zou me er ook niet zo lekker bij voelen om me ziek te melden als je toch al van plan was een hele maand vrij te nemen. Dus dat begrijp ik heel goed! Maar als outsider zeg ik meld je ziek als je nog niet in staat bent te werken en niet schuldig voelen hoor!

En OMG ik zei toch gister dat ik wachtte op een lachje?! Drie keer raden wat die kleine smurf deed gisteravond :D :D :D en ik vervolgens een uur lang manisch gekke bekken trekken _O-
En hoe trots en verheugd je dan ook bij een tweede weer bent hč O+
pi_157035995
Goeiemorge! :* voor de slechte nachten... Ik doe ook me..

Haha mariposas, grappig! De hema verzend ook naar Duitslan, dus dat scheel. Maa, en slaapzak met armen Is nog wel het proberen waar, denk ik. Nu slaapt hij in eentje zonder armen
pi_157036031
En wat leuk, Mineol, een lach! Is de mijne dan zo vroeg met dat lache? We krijgen de hele week al redelijk gericht grote glimlachen, soms met geluid O+
pi_157036357
Heel herkenbaar. Aanvallen op die boobs zodra ik weer in beeld ben, ongeacht hoe lang daarvoor ze de fles heeft gehad. Mammahonger gok ik. En veiligheid en rust ipv drukte van het KDV.

Mineola, awwwww. Lachjes. *; En herkenbaar, de gekke bekken trekken. :')

Deze week trouwens in babyhitlijsten.
3. L.exi kannibaal (op de melodie van monsieur Cannibal) L.exi kanibaal, hapt in pappa's neusOp vervelende dagen te vervangen met L.exi maakt kabaal, het kabaal is reus
2. Poep in je broek (op de melodie van Could you be loved) Poep in je, poep in je, poep in je broek, poep in je, poep in je broek. Poep in je broeeeeeek, in je broehoeeek
1. Sexy L.exi (op de melodie van I like to move it) Ik ben zo sexy sexy, want ik ben L.exi L.exi, ik ben zo sexy sexy, want ik ben L.exiiiii
pi_157036440
Babyhitlijsten O+
Ik vind het zo fijn om hier herkenbare dingen te lezen, voel ik me weer normaal als ik op een of ander melodietje zing dat ik zo van Y houd en dat ze een poepje heeft of honger of moe of aandacht wilt.
Heerlijk.
pi_157036494
Haha die liedjes. :') :D Zingen is hier helemaal geen hit, gekke bekken daarentegen kan ze niet genoeg van krijgen. Ik vrees dat onze hoofden zo gaan blijven staan. :')

Check m'n gangsterdochter. :7
SPOILER
Ik kon haar esthetisch verantwoorde gebreide vestje zo snel niet vinden, dus nu voor het eerst dit jasje. :D
pi_157036624
T. Gisteren zijn eerste hele dag KDV. Vriend ging m halen en kreeg een 'laat deze voorbeeldbaby maar hier hoor, daar kunnen sommigen nog wat van leren!' Dat is dus goed gegaan.. Allemaal zorgen voor niks, gelukkig!

Mijn eerste werkdag was minder, niet van overdracht gewoon 'zoek het je maar uit'. en dan ook nog thuiskomen met keelpijn, hoofdpijn en heel veel snotter.. Bleh.
Gelukkig vandaag vrij! (Want de 'kun je morgen echt niet komen werken?' Heb ik genegeerd, het lef.. Mijn bloed kookte! Ik heb in maart!! De vrijdagen tm eind van het jaar verlof gevraagd.)

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Ggirl op 23-10-2015 10:13:42 (Foto fixen) ]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:20:38 #76
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157036807
Ggirl, de werkgever kan je verlof intrekken als hij daarvoor een gegronde reden heeft. Just sayin'.
Wel een heel mooi mannetje heb je daar!

En selvaria wel een heel schattige gangster. :D
pi_157036849
Malteser:
SPOILER
verder vind ik je ook helemaal niet negatief hoor. Praten over deze dingen is belangrijk! :*

Overigens ben ik geen expert op dit gebied, maar mijn spoiler is boerenverstand :p verbeteraars, kom er maar in!
pi_157037223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:20 schreef Mariposas het volgende:
Ggirl, de werkgever kan je verlof intrekken als hij daarvoor een gegronde reden heeft. Just sayin'.

quote:

Mijn werkgever heeft ze goedgekeurd.
De vestigingsmanager die de opmerking maakte grijpt echter elke mogelijkheid aan om mij tegen te werken.

Deze man vond het nodig om mij een 'vroeggeboorte van een mongooltje te wensen' bijvoorbeeld. En is sindsdien boos dat ik alles mbt verlof rechtstreeks met personeelszaken regel.

Zo roosterde hij ook mijn vervanger uit gisteren en kwam hij doodleuk binnen met 'zoek het je maar uit' ik ben de dupe van jouw kind en nu weet jij ook hoe dat voelt.

Maar goed, 1-11 word ie overgeplaatst, en voor z'n opmerkingen over m'n zwangerschap heeft hij n officiële waarschuwing gehad. Gelukkig vond de directeur het feit dat het bij hun niet wil lukken geen excuus om mij zo te behandelen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:10:51 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157037701
:o Wat een opmerkingen Ggirl. Ik zou zeggen good riddance als ie weg is. Fijne vrije dag!
pi_157037884
Holy crap g-girl. Ik lees je post zo ff beter, maar tijdens het scannen las ik al eea. :o

Ik kwam ff inbreken met de vraag of iemand de tip heeft voor de speen die zo'n 318 keer per uur uit dr mond valt. Ik ben kapot. Ze slaapt in principe door en prima, maar ik ben alsnog de halve nacht wakker door die kutspeen. }:|

Ze slaapt op dr buik btw.
pi_157037968
Tijd voor een grotere speen spring?
pi_157037985
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:27 schreef Crumpette het volgende:
Tijd voor een grotere speen spring?
Joh? Zou het zo simpel zijn? :o Idd eens kijken welke maat ze nu heeft. Helemaal niet bij stilgestaan. :@
pi_157038067
Hmz, ze heeft er nu een van 0 tot 6 maanden. En ze is 4 maanden. En een klein hoofd. :P
pi_157038091
Wij gingen ook over op de grotere maat met een maand of 5, dat beviel hem supergoed. Alle kleine spenen werden meteen afgekeurd :')
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:01:04 #85
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157038509
quote:

Dat eerste is opzich waar, maar gegronde reden gaat wel vrij ver voordat het wordt aangenomen..

Maar volgensmij behoren wij tot dezelfde beroepsgroep dus gok dat het wat overbodige informatie is ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157039979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:15 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat heb ik dus ook kazy. Inclusief dat gefrustreerde. Ik denk dat het deels mama-honger is. Gewoon veel lekkerder drinken aan de borst dan die plastic fles. En ik heb ook het idee dat ie de flessen zo snel achterover klokt, dat hij een minder verzadigd gevoel heeft ofzo...
Dat laatste dacht ik ook! M. kan de laatste tijd veel sneller drinken, zowel aan de borst als de fles. Waar ze eerst een minuut of 20 over een fles deed, is ze nu volgens de oma's binnen 10 minuten klaar (met de kleinste speenmaat..)

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:01 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Dat eerste is opzich waar, maar gegronde reden gaat wel vrij ver voordat het wordt aangenomen..

Maar volgensmij behoren wij tot dezelfde beroepsgroep dus gok dat het wat overbodige informatie is ;) .
Er vanuit gaande dat het over ouderschapsverlof gaat.. Is dat jurisprudentie over het intrekken van osv op initiatief van de werkgever? (Gewoon uit interesse overigens :D ) Ik zat het net even snel na te zoeken, maar kan er niets over vinden in de wet arbeid en zorg. Wel art. 6:6, maar die ziet op de omgekeerde situatie dat de werknemer verzoekt om het verlof te staken en dat dat wegens bedrijfseconomische redenen kan worden geweigerd.
pi_157039999
Wat is dat voor een hork Ggirl? :( sjonge jonge.

We hebben hem denk ik uit het dal mensen! Nu even doorpakken.
Vandaag gewogen: 2960 gram. 20 gram onder zijn geboortegewicht :D en 100 gram meer dan gisteren :P
pi_157040032
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:22 schreef -Spring het volgende:
Holy crap g-girl. Ik lees je post zo ff beter, maar tijdens het scannen las ik al eea. :o

Ik kwam ff inbreken met de vraag of iemand de tip heeft voor de speen die zo'n 318 keer per uur uit dr mond valt. Ik ben kapot. Ze slaapt in principe door en prima, maar ik ben alsnog de halve nacht wakker door die kutspeen. }:|

Ze slaapt op dr buik btw.
Zon gekke speenknuffel? Is dat iets?
pi_157040039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:23 schreef Estrys het volgende:

Vandaag gewogen: 2960 gram. 20 gram onder zijn geboortegewicht :D en 100 gram meer dan gisteren :P
*O* hij heeft het door! Yes, stukje zorg minder, wat heerlijk! Ga zo door A!
pi_157040216
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

*O* hij heeft het door! Yes, stukje zorg minder, wat heerlijk! Ga zo door A!
Hoop wel dat hij nu ook snel beter aan de borst gaat drinken. Dat kolven en bijvoeden kost zoveel tijd. Gelukkig volgende week herfstvakantie :) hoeven we niks
pi_157040254
Valt hij in slaap of zuigt hij niet krachtig? Hier valt A. na drie minuten in slaap :{
pi_157040333
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

Zon gekke speenknuffel? Is dat iets?
Zo'n ringworm in close up. :D

Al aan gedacht, maar ze slaapt dus op dr buik. En ze verliest m door met dr hoofdje van links naar rechts te draaien. Dan blijft ie hangen aan het matras, zeg maar.
We hebben expres al een platte speen zonder ring, maar dat helpt dus niet genoeg.
pi_157040361
Aan beide kanten van dr hoofd zon ringworm leggen :P
Neh kan ook niks bedenken :{
pi_157040385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:36 schreef pinquit het volgende:
Valt hij in slaap of zuigt hij niet krachtig? Hier valt A. na drie minuten in slaap :{
Hij krijgt het er niet goed uit waarschijnlijk. Niet krachtig genoeg denk ik. Maar met kolven heb ik ook dat het na 15 minuten pas echt goed begint te stromen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:44:46 #95
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157040450
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:22 schreef kazy het volgende:

[..]

Dat laatste dacht ik ook! M. kan de laatste tijd veel sneller drinken, zowel aan de borst als de fles. Waar ze eerst een minuut of 20 over een fles deed, is ze nu volgens de oma's binnen 10 minuten klaar (met de kleinste speenmaat..)

[..]

Er vanuit gaande dat het over ouderschapsverlof gaat.. Is dat jurisprudentie over het intrekken van osv op initiatief van de werkgever? (Gewoon uit interesse overigens :D ) Ik zat het net even snel na te zoeken, maar kan er niets over vinden in de wet arbeid en zorg. Wel art. 6:6, maar die ziet op de omgekeerde situatie dat de werknemer verzoekt om het verlof te staken en dat dat wegens bedrijfseconomische redenen kan worden geweigerd.
http://uitspraken.rechtsp(...)d=Ouderschapsverlof+

Dit is een voorbeeld waarbij het bedrijf niet eens het hele verlof wilde weigeren, maar alleen bezwaar maakte tegen de gevraagde tijdsinvulling. Zelfs dat hebben ze niet aannemelijk genoeg gemaakt. Je kan je voorstellen dat geheel weigeren nog lastiger is.

6:1 jo 6:5 lid 3 en/of 6:8 waz !

[ Bericht 1% gewijzigd door AwayTL op 23-10-2015 13:53:16 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:03:49 #96
409579 LuDann
All the way
pi_157040882
Bedankt voor alle lieve woorden en de geruststelling. Man heeft haar nog niet opgebeld, vond dat ik eerst even moest afkoelen. Das op zich een goed idee, maar ik ben nog steeds bozig. Ze is altijd zo vreselijk negatief, ik word daar een beetje moe van. }:|

Kazy, dat zou ik ook niet leuk vinden hoor, van die app. Ik wil graag ook alles weten als mijn baby ergens anders is.
quote:

[..]

Wat geweldig. Deze zin moet ik mijn man leren. :D

Veel sterkte DaD, pff klinkt zwaar zeg.

Mineola, wat ontzettend tof, dat eerste lachje. O+

Gangsterdochter van Selvaria, stoer hoor. 8-)

Ggirl, wow, wat een bizar gedrag zeg. :o

Speen: Wolk slaapt met een speen die plat is aan de voorkant. Ze ligt er dan met haar hoofd op (ze valt vaak in slaap met haar neus in het matras :') ). Ik draai haar hoofd later dan opzij. Maar goed, ze wordt niet wakker als haar speen eruit valt als ze eenmaal slaapt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:23 schreef Estrys het volgende:

Oh wat goed. *O*
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:11:37 #97
409579 LuDann
All the way
pi_157041053
Ik heb een grote opdracht afgemaakt voor school terwijl Wolk heel lief een uur lang op haar speelkleed naar speeltjes lag te meppen. Daarna is ze naar bed gegaan en nu slaapt ze al 2,5 uur dus ik heb ik de tussentijd het huis een beetje op orde kunnen maken.

Nu wachten tot ze wakker wordt en dan kan ik het Lamaze speelkleed ophalen die MevrouwCactus opgestuurd heeft. *O*

Op dagen zoals dit denk ik: ''Ja, ik ga het flikken, het lukt gewoon, baby & studeren!'' Voelt wel weer anders als er weer een deadline aankomt maar voor nu is het fijn. O+
pi_157041476
Wauw Ggirl wat een bijzondere opmerkingen! Good riddance inderdaad!

Die uitvergrote ringworm als speenhouder is hier nog geen succes geweest. Ik heb helaas geen tips, ik moet regelmatig 's nachts de speen terug stoppen als Frits wakker wordt.

LuDann het is makkelijker om jezelf die zin aan te leren. Als ik een kut dag heb gehad dan begin ik mijn relaas vaak met 'ik hoef geen oplossing, ik wil gewoon even stomen.'
Dat werkt heel goed hier, mijn man hoeft niet na te denken over mogelijke oplossingen en hoeft aan het einde van mijn rant alleen samen te vatten en ik ben het kwijt.
Ik pas dit ook regelmatig toe bij mijn leerlingen, dan moeten ze benoemen wat ze willen met hun verhaal en kan ik in de tijd dat ze nadenken een oplossing bedenken.

*O* voor A van Estrys!

Malteser ik vind je ook niet negatief en volgens mij is dit topic een plek waar je niet altijd hiepdepieperblij hoeft te zijn.

Ik heb een heel lief snurkend Fritsje op mijn borst liggen, want alleen slapen is nog steeds niet aan hem besteed. Dan lees ik vervolgens over studerende moeders die ook het huishouden kunnen doen en dan voel ik me echt even een faalpaca.
pi_157041563
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:03 schreef LuDann het volgende:
Wat geweldig. Deze zin moet ik mijn man leren. :D
Dit! :Y
Maar heb mezelf inmiddels ook aangeleerd om daarmee te beginnen ja! ;)

Ggirl, jezus wat een opmerkingen joh! :o

Estrys wat fijn! *O*

LuDann: productieve dag zo! Knap dat je het gecombineerd krijgt hoor!

Uhm, wat weet ik verder nog?
Ohja lachende baby's! O+
En negatieve schoonouders... :(

SPOILER: schoonouder-gezeik

[ Bericht 13% gewijzigd door twist02 op 23-10-2015 14:42:34 ]
pi_157041900
Leuk joh schoonouders :P

Net klaar met een voeding. Mijn baby wil niet slapen. Op zich niet erg maar wat is dat de dag dat je uit je kraambed bent dat zo'n beetje de halve familie op kraamvisite wil. En ik moet eigenlijk echt rusten, iets met op je tandvlees :') Man is werken en over half uur komt visite. Echt ik spring een gat in de lucht. Whoopdiedoo. En ze zijn al onderweg dus afbellen is geen optie
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:55:59 #101
409579 LuDann
All the way
pi_157042035
Aww Cholula. Je bent geen faalpaca natuurlijk. Je bent gewoon een supermoeder dat je gewoon meegaat in wat Frits wil.

Maar dat doet me wel realiseren hoe veel mazzel ik heb. Het ging allemaal redelijk moeizaam in het begin, Wolk die ook alleen maar op mij geplakt wilde zitten de hele dag, met het spugen en de krampjes en de reflux. Maar ze begint zich langzamerhand echt te ontpoppen als een droombaby. Alleen tussen 18 en 00 is het nog huilen maar overdag gaat het steeds vaker echt super!

En mijn huishouden heeft een week stilgelegen hoor, dat laat ik meteen vallen als ik een deadline heb. :@ Stapels afwas tot aan het plafond en 3 wassen had ik liggen. :')

Oh ja en die zin ga zeker onthouden!

Dank je twist! Jij ook al van die schoonouder trubbles. Wat is dat toch he. Meerendeel van de bevolking lijkt zo normaal in je naaste omgeving, maar die schoonouders... En dat ze dan toch zo'n fijn persoon als je partner op de wereld hebben gezet, tis soms lastig te geloven. :P

Lastig Estrys. Niet opendoen is zeker geen optie? :+ En anders gewoon aangeven dat je kapot bent zodat ze snel weer weggaan?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:56:30 #102
409579 LuDann
All the way
pi_157042042
Wolk slaapt gewoon nog steeds, ben al een keer of 8 wezen kijken of ze niet stuk is. :@
pi_157042080
Twist, de opvatting van jouw schoonvader is hier de reden dat Frits wel één dag in de twee weken bij mijn vader is, maar geen dag bij mijn schoonouders zit.
Mijn schoonmoeder vindt het namelijk ongezellig dat Frits geen koekje krijgt, maar een rijstewafel.
Mijn schoonvader vindt dat het belachelijk dat we geen potjes geven.
Mijn ouders willen gelukkig wel mee gaan in onze visie.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:04:37 #104
409579 LuDann
All the way
pi_157042268
Wat Cholula zegt gaat hier ook wel een beetje op. Mijn ouders hebben duidelijk uitgesproken dat ze meegaan in wat wij willen. Mijn schoonmoeder vertrouw ik verder wel in wat ze doet, maar mijn schoonvader. :X

Dat is zo iemand die er in de dierentuin ondanks de bordjes ''niet voeren want daar worden de dieren ziek van'' een sport van maakt om ongezien zoveel mogelijk troep over de omheining te gooien. :')
pi_157042554
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:44 schreef AwayTL het volgende:

[..]

http://uitspraken.rechtsp(...)d=Ouderschapsverlof+

Dit is een voorbeeld waarbij het bedrijf niet eens het hele verlof wilde weigeren, maar alleen bezwaar maakte tegen de gevraagde tijdsinvulling. Zelfs dat hebben ze niet aannemelijk genoeg gemaakt. Je kan je voorstellen dat geheel weigeren nog lastiger is.

6:1 jo 6:5 lid 3 en/of 6:8 waz !
Thanks! Ik dacht alleen dat het ging om het intrekken van het verlof, nadat dit al was ingegaan.

Maar hoe dan ook, dat zal idd ook heel moeilijk zijn om terug te draaien. Als dat al kan.

Edit: oh wacht.. Nu ik dit heb gepost bedenk ik me dat we toch hetzelfde bedoelen :+

[ Bericht 7% gewijzigd door kazy op 23-10-2015 15:23:22 ]
pi_157042587
Whehehe, ja, vet ongezellig als een baby geen koekje mag, dan is de lol er inderdaad snel af. :')
SPOILER
Mijn moeder gaat volledig mee in wat wij willen voor N., schoonouders vinden sommige van de dingen die wij doen onzin en/of verwennen, maar houden dat meestal voor zich. Ze wonen ook wat verder weg, dus hebben nog nooit op N. gepast. Dat komt wel als ze iets groter is. Van tevoren wil ik dan wel helder hebben dat het inderdaad onze baby is en dat wij bepaalde dingen wel/niet willen.

Mijn baby is vandaag bij de GO en ik ben voor het eerst sinds duizend jaar even chillexed alleen de stad in geweest. O+ Het plan was om te shoppen tot ik zou droppen, maar alles is zķ vreselijk duur. -O- Ben ik nu zo'n krent geworden sinds baby dat ik geen zin heb om 100+ euro voor een fatsoenlijk paar schoenen of 40+ euro voor een trui/vest of 80+ euro voor een jas af te tikken? :? Ik kwam dus alleen thuis met twee hemdjes (makkelijk voor BV) en een serviessetje voor N. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 23-10-2015 15:24:40 ]
pi_157042690
Mja ik merk dat ii meer heb, persoonlijk, aan de houding: mijn SM heeft vier leuke gezonde kinderen oogevoed, dus erg veel kn ze niet foutdoen met Melba. Dan eet hij bij oma maar iets anders dan thuis bijvoorbeeld. :@ niet om te bagatelliseren maar dit hielp mij gewoon verder.

Als ze wekelijks oppassen is dat lastiger, dst snap ik wel.
Kwak
pi_157042695
Mijn schoonouders vroegen na tien weken of dat gedoe met de borstvoeding nou al een keer was afgelopen. Ze hebben gewoon hele andere ideeën over baby's en voelen zich aangevallen op het moment dat wij aangeven dat we het anders doen.
Ze hebben op het moment ook best wat aan hun hoofd met de ziekte van mijn schoonvader, dus ik denk dat een deel van hun reacties daar aan te wijten zijn.

Ontopic:
Mijn baby slaapt! Niet in zijn eigen bed en volledig tegen alle protocollen in onder ons dekbed, maar hij slaapt!
Dus ik heb al gestofzuigd en ben heel druk aan het opruimen.
Thanks LuDann voor de onbewuste trap onder mijn kont. ;) O+
Nu hoef ik alleen nog de slaapkamers te doen en de schone was weg te werken, maar dat komt morgen wel.
pi_157042704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:19 schreef Selvaria het volgende:
Whehehe, ja, vet ongezellig als een baby geen koekje mag, dan is de lol er inderdaad snel af. :')
SPOILER
Mijn moeder gaat volledig mee in wat wij willen voor N., schoonouders vinden sommige van de dingen die wij doen onzin en/of verwennen, maar houden dat meestal voor zich. Ze wonen ook wat verder weg, dus hebben nog nooit op N. gepast. Dat komt wel als ze iets groter is. Van tevoren wil ik dan wel helder hebben dat het inderdaad onze baby is en dat wij bepaalde dingen wel/niet willen.

Mijn baby is vandaag bij de GO en ik ben voor het eerst sinds duizend jaar even chillexed alleen de stad in geweest. O+ Het plan was om te shoppen tot ik zou droppen, maar alles is zķ vreselijk duur. -O- Ben ik nu zo'n krent geworden sinds baby dat ik geen zin heb om 100+ euro voor een fatsoenlijk paar schoenen of 40+ euro voor een trui/vest of 80+ euro voor een jas af te tikken? :? Ik kwam dus alleen thuis met twee hemdjes (makkelijk voor BV) en een serviessetje voor N. :')
Ik mag echt blij zijn met mijn schoonouders zeg :) Dinsdag hebben ze voor het eerst op N. gepast, dat ging prima. Af en toe een beetje verwennen mogen ze best, maargoed, N. is toch nog te jong om verwend te worden.

Ja Selvaria, ik herken het wel een beetje. Ik gaf al niet zoveel uit, maar sinds ik een kind heb ben ik me nog meer bewust van dat ik geld moet verdienen om haar te ondersteunen. En met een eigen bedrijf merk je dat echt wel, ik werk nu niet alleen voor mezelf maar ook voor haar.
pi_157042986
@Cholula & LuDann: herken helaas een hoop ja... :N

SPOILER
/rant
(Doe maar ff in een spoiler, dan kan je het overslaan als je wilt)

Anyway, zo'n verschrikkelijke ramp is het ook allemaal niet, maar wel irritant. Vooral omdat ik bij mijn ouders zie dat het ook anders kan; mijn moeder is het ook niet altijd overal mee eens, maar doet wel wat wij willen O+

[ Bericht 5% gewijzigd door twist02 op 23-10-2015 16:31:44 ]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:45:34 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157043193
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:35 schreef Crumpette het volgende:
Wij gingen ook over op de grotere maat met een maand of 5, dat beviel hem supergoed. Alle kleine spenen werden meteen afgekeurd :')
Ik breek even in (spuit 11?). Zonder speenkennis, maar ik had ergens gelezen dat bv-kindjes vaak een grotere speen nodig hebben. Reden weet ik niet, kuiken vond die anderhalve dag dat hij een speen wilde de grotere iig fijner.
KuikenGuppy
pi_157043251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

superlief van je!
Ik heb 1 doekje voor je :) als je je adres via dm of pm stuurt doe ik hem volgende week op de bus!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:51:25 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157043324
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:48 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb 1 doekje voor je :) als je je adres via dm of pm stuurt doe ik hem volgende week op de bus!
:* Dm gestuurd :)

pi_157043559
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik breek even in (spuit 11?). Zonder speenkennis, maar ik had ergens gelezen dat bv-kindjes vaak een grotere speen nodig hebben. Reden weet ik niet, kuiken vond die anderhalve dag dat hij een speen wilde de grotere iig fijner.
Maar ehm, je zegt dus hetzelfde als ik? Of is dit de meeste subtiele burn ooit? :D
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:08:20 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157043628
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:05 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Maar ehm, je zegt dus hetzelfde als ik? Of is dit de meeste subtiele burn ooit? :D
Ehh geen idee? Ik zeg alleen wat ik heb gelezen. Misschien had ik iemand anders moeten quoten :? Ik weet niet meer of jij bv gaf/geeft :@.
KuikenGuppy
pi_157043689
Jullie zeggen hetzelfde, maar de oorspronkelijke vraag kwam van Spring ;)
pi_157044589
Haha!

R wilde juist alleen maar kleine speentjes in het begin. Maar nu kan ik idd wel eens en grotere proberen.

Kijk wat er vandaag binnen kwam! Liefde. ♡

vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:05:25 #118
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157044602
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:17 schreef kazy het volgende:

[..]

Thanks! Ik dacht alleen dat het ging om het intrekken van het verlof, nadat dit al was ingegaan.

Maar hoe dan ook, dat zal idd ook heel moeilijk zijn om terug te draaien. Als dat al kan.

Edit: oh wacht.. Nu ik dit heb gepost bedenk ik me dat we toch hetzelfde bedoelen :+
Intrekken zou wijzigen obv 6:5 lid 3 zijn dus gelijke eisen idd! :)
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:09:21 #119
409579 LuDann
All the way
pi_157044669
Mijn baby heeft 4,5 uur geslapen. :o

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:04 schreef -Spring het volgende:
Haha!

R wilde juist alleen maar kleine speentjes in het begin. Maar nu kan ik idd wel eens en grotere proberen.

Kijk wat er vandaag binnen kwam! Liefde. ♡

[ link | afbeelding ]
Ohhhh. O+ Als je daar vanaf wilt in de toekomst houd ik me vast aanbevolen!
pi_157045154
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:09 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft 4,5 uur geslapen. :o

[..]

Ohhhh. O+ Als je daar vanaf wilt in de toekomst houd ik me vast aanbevolen!
Da's lang!

En prima. :D
pi_157045713
Meh, N. is al twee weken (totaal 4 dagen) lastig bij de GO. Ze wil alleen maar op de arm en slaapt hooguit 1x een uur en 1x een half uur. Ze kan ineens niet meer alleen spelen en vermaakt zich niet meer in de box als de andere kindjes de fles / eten krijgen. -O- Als ze haar zin niet krijgt gilt ze heel erg hard en daar moesten de andere kindjes vandaag van huilen. :'( Ik weet het, ze kan er niks aan doen want baby en zo, maar het voelt toch wel een beetje rot.

Thuis is ze ook wat onrustiger/veeleisender (ga ik dan toch in sprongetjes geloven? ;) ), maar dit komt goed toch? De overdracht bij de GO is zo helemaal niet leuk meer. -O-
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:20:17 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157045869
Tuurlijk komt het goed. Maar ik vind het een beetje naar dat de GO het blijkbaar zo brengt dat de overdracht er minder leuk van wordt.
Wat voegt het nou toe om te zeggen dat de andere kindjes moeten huilen van haar gegil. Baby's gillen soms, ja. Dat is niet iets raars ofzo.. En ja het zou heel makkelijk zijn als N. zich goed kan vermaken daar ;) helemaal als er nog meer kinderen zijn die aandacht nodig hebben. Maar soms voelt zij zich nou eenmaal anders (en mja sprongetjes he :P :+ )
pi_157046109
Wat pinq zegt. :)

Je zou eens kunnen vragen of ze moeite heeft met N. Misschien realiseert ze zich helemaal niet dat jij hier zo ook last van hebt.

En mbt sprongetjes, het blijft me bezig houden. :) Ik heb toch eens een speurtocht gedaan, want vroeger wel eea op sgool gehad en kreeg het niet boven water, maar kijk eens naar de dynamische systeemtheorie als je het leuk vindt.
pi_157046181
R gaat logeren! Elke maand 1x bij mijn ouders en 1x bij mijn schoonouders.
Wij rust, zij ook hun plezier, R veel aandacht en verwennerij. :D
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:08:45 #125
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157046654
Nou selvaria, wat pinq zegt. Sowieso, als jij weet dat anderen haar als vervelend/lastig ervaren, zit jij toch ook niet fijn thuis/op werk?
Kan de go haar niet in de doek of draagzak dragen?
L was de eerste paar keren op de opvang ook niet makkelijk, wilde niet slapen in bed/wieg, maar dan droegen ze hem gewoon in mijn draagdoek en later in de draagzak. En als hij even zichzelf moest vermaken was het al snel huilen. Maar dat vertelden ze mij op een heel liefdevolle manier, ipv: 'wilt alleen bij ons zijn want gaat anders huilen' > 'wilde gezellig bij ons zijn en sliep heerlijk in de draagdoek' en 'je werd een beetje verdrietig toen de andere kindjes naar bed moesten en jij even moest wachten'.

Wat lekker, Inge! L gaat morgen naar zijn oma en wij gaan een nachtje naar Nijmegen! :)
pi_157047166
Op zich brengt ze het niet heel negatief, meer matter of fact-achtig. Ze benoemt zeker ook wel veel positieve dingen hoor. Ik haal zelf echter het negatieve er uit en denk dat ze N. straks helemaal niet meer leuk vindt en niet meer voor haar wil zorgen - slaat nergens op natuurlijk.

Net was ze toen ik haar in bed probeerde te leggen ook al weer heel verdrietig. ;( Ik ben maar tegen haar aan gekropen, toen werd het wel weer ietsje beter. Nu is ze weer vrolijk,maar slapen ho maar. :D
pi_157048240
Ach schoonouders, ik kan er een scriptie over schrijven.

Wij hebben bijvoorbeeld geen oppas nodig, want ik ben er gewoon altijd. Maar toch moet er gehint worden naar een dag oppassen, want dan heb ik eens rust. Dat ik geen rust heb als mijn kind niet thuis is, dat gaat er niet in. En het zal best wel een keer komen, die oppasdag, maar nu nog niet. Nu is mijn kleine meisje nog bij mij. En bovendien zie ik (nog) niet wat zij er aan heeft. Erge is, dat man het probleem niet ziet. Hij nodigt ze ook te pas en te onpas uit. Heb het deze keer weten te voorkomen. Even een weekend rust in de tent.

En als mensen zeggen dat het zielig is dat mijn kind x niet krijgt, dan zeg ik dat ze dan zelf maar een kind moeten maken om die vol x te proppen. Ik zie Y heel blij worden als ik haar een rijstwafeltje geef. Prima toch?

Naja zo kan ik nog wel even doorgaan. We waren er net toevallig (niet zo toevallig, het is weer vrijdag) en er stond weer een nieuw speeltje. Ja, want nu weet ze het toch nog niet (dat ze steeds wat krijgt bedoelt ze) en ja, steeds hetzelfde is ook saai. Dat ze het vorige ding pas 3 keer heeft gezien, vergeet ze dan even voor het gemak.

Anyway, ik zag een leuk pakje voorbij komen. O+ Ik moet ook eens wat vaker rondsnuffelen naar kleding. Y draagt elke week hetzelfde, en dan doe ik de was weer en draagt ze weer hetzelfde rijtje. :')
pi_157049447
SPOILER
Hey hey gurllllll! :D
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:07:33 #129
409579 LuDann
All the way
pi_157050044
Maar Risu, vind je het dan niet fijn als je schoonouders als opa en oma een band ontwikkelen met hun kleindochter? Ik kan me wel voorstellen dat ze een keertje willen oppassen. Elke week is overdreven als je zelf thuisblijf moeder bent maar dat ze haar graag willen zien en speelgoed voor haar willen kopen is an zich toch alleen maar positief?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:13:00 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157050285
Ingee. :D O+

Hier is het avondlijke krijsfestijn al een tijd bezig, ze heeft er genoeg energie voor opgedaan vanmiddag. :P

Ze is eigenlijk alleen min of meer stil te kringen als ze kan "zitten" op schoot met een hand in haar rug. Ook vind mijn man het leuk om te oefenen met "staan". Dan ligt hij half, met zijn benen opgetrokken waar ze dan tegenaan ligt. Ze trekt zich dan overeind aan zijn handen en "staat" dan op zijn buik. Hier heeft ze wel lol in, maar ik weet niet zo goed of dat wel goed is voor haar heupjes enzo. Idem met het zitten. Weet iemand daar meer over? Lees zulke wisselende dingen online.

Kan dit met mate of beter helemaal niet?
pi_157050337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:54 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Oh hi! :W

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Mydelirium op 24-10-2015 16:34:33 ]
pi_157050348
Ik heb er niks op tegen dat ze een band opbouwen met hun kleindochter hoor. Maar ze zien haar al 1 keer in de week op vrijdag, en mijn eigen ouders hooguit 1 keer in de twee weken. Mijn schoonmoeder ziet haar trouwens minstens twee keer in de week (want ze brengt me naar pianoles en 'past' daar 20 minuutjes op Y)
Vandaar dat ik het allemaal wat overdreven vind.
pi_157050445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:54 schreef ingee het volgende:
SPOILER
Hey hey hey. Whatup :W
pi_157050688
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:13 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Oh hi! :W

SPOILER
Match made in heaven! O+

LuDann: 2 maanden is voor staan wel wat vroeg denk ik, maar als ze zichzelf met wat hulp optrekt en als ze met relatief weinig steun zit is het al een heel ander verhaal dan wanneer het volledig op initiatief van de ouders gaat.

Bij R ging het ook zo ongeveer. Ze is nog heel. En anders hebben we dit stuk verpest, maar wel weer een prachtig spijsverteringssysteem afgeleverd met het uitstellen van vast voedsel. Niet alles kan perfect!
pi_157050776
Ja, je moet wel ergens een paar steekjes laten vallen natuurlijk. Anders worden ze te perfect. :{w
pi_157051234
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:13 schreef LuDann het volgende:
Ingee. :D O+

Hier is het avondlijke krijsfestijn al een tijd bezig, ze heeft er genoeg energie voor opgedaan vanmiddag. :P

Ze is eigenlijk alleen min of meer stil te kringen als ze kan "zitten" op schoot met een hand in haar rug. Ook vind mijn man het leuk om te oefenen met "staan". Dan ligt hij half, met zijn benen opgetrokken waar ze dan tegenaan ligt. Ze trekt zich dan overeind aan zijn handen en "staat" dan op zijn buik. Hier heeft ze wel lol in, maar ik weet niet zo goed of dat wel goed is voor haar heupjes enzo. Idem met het zitten. Weet iemand daar meer over? Lees zulke wisselende dingen online.

Kan dit met mate of beter helemaal niet?
Wij doen dit soort dingen ook vaak... Vindt ze erg leuk. Ik heb het aan t CB gevraagd, die zeiden dat het wel kon, als je maar geen 'gekke dingen' doet. Volgende keer maar vragen wat gek is en wat niet...
pi_157051251
Het voorkomt vast faalangst in de toekomst. R leert nu dat papa en mama haar vast verpest hebben en dat ze dus zelf ook fouten mag maken.

Erger kan toch niet.
pi_157051279
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:21 schreef ingee het volgende:

[..]

Match made in heaven! O+

In gedachten zie ik ze zo tegenover elkaar de boogie woogie dansen B-)

SPOILER
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36:11 #139
409579 LuDann
All the way
pi_157051378
Nja, dat is het dus idd, inge. Het gaat voor een groot gedeelte op eigen kracht. Ze gaat zelf vanuit de hurkzit op haar beentjes staan en gebruikt haar buikspieren om zichzelf van liggend tot zitten te krijgen op schoot. Het is moeilijk om haar gewoon liggend vast te houden en ze kan enorm krijsen als ze niet mag zitten.

Oh en mijlpaaltje vanavond: ze pakt nu dingen vast en stopt ze in haar mond of ze zwaait ermee in het rond. O+
pi_157051382
Risu, had jij nou de schoonmoeder die overal heen reed en in de kraamperiode steeds jou en baby naar buiten sleepte?

Ik vergat al babynamen, maar nu ook nog schoonmoeders. :@
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:39:31 #141
409579 LuDann
All the way
pi_157051518
Whehe Inge.

Ah oke Saskia, nou als er een CB is die zegt dat het kan met mate dan zal het toch geen kindermishandeling zijn iig. :P
pi_157051519
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:34 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

In gedachten zie ik ze zo tegenover elkaar de boogie woogie dansen B-)

SPOILER
SPOILER
pi_157052020
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:39 schreef ingee het volgende:

[..]

SPOILER
Fijn! Moest er aan denken nog.
Ik lees alles maar onthoud eigenlijk weinig behalve van jou en R :@
Daarom is actief mee schrijven ook niet echt aan de orde :P
pi_157052489
I feel famous! O+
pi_157052740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:59 schreef ingee het volgende:
I feel famous! O+
Ik volg het grote gele boek niet, lees gewoon hier wat R kan en kijk dan of F dat ook al kan :')
pi_157052855
Ooo dan heb ik er update: R staat redelijk echt los nu soms. :D
Wel meer dan een seconde! :o

Hoe gaat het met Fje?
pi_157053439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef ingee het volgende:
Risu, had jij nou de schoonmoeder die overal heen reed en in de kraamperiode steeds jou en baby naar buiten sleepte?

Ik vergat al babynamen, maar nu ook nog schoonmoeders. :@
Nou ja, ik had met ks enzo de eerste week niet veel gedaan. Schoonmoeder was er altijd ja. Oh de herinneringen... Elke avond magnetron maaltijd.. Wat was ik blij toen ik weer kon lopen en zo snel mogelijk zelf weer eten gaan koken (zittend, dat wel)

Ja, volgens mij was dat wel in die periode. Ze heeft nog steeds zoiets van HUP het huis uit. Want je zit zoveel binnen, krijgt dat kind ook eens een frisse neus. Maar er niet bij stilstaan dat ik drie keer in de week (ma,wo,vrij) naar de super wandel voor boodschappen (er past niet zoveel in de wagen) nog een keer pianoles op dinsdag en dan de vrijdag nog even, dus dat we vaak genoeg buiten zijn.

Ik kan niet wachten tot Y 9 maanden is en ik weer op de fiets mag.
Het is goed bedoeld, en heel lief enzo, maar ik ben blij als ik haar een week kan ontwijken (en als ik haar zie, dan is het goh, lang geleden he... Nee, 5 dagen is niet lang.... 8)7 )
Ach ja, ik kan het erger treffen.
pi_157053494
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:04 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Ik volg het grote gele boek niet, lees gewoon hier wat R kan en kijk dan of F dat ook al kan :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:04 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Zijn ze even oud dan? Want Y is maar twee weekjes jonger en die kan nog lang niet alles wat R doet. Ik volg eerder M van DJ. M en Y schelen 3 dagen.
pi_157053509
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:08 schreef ingee het volgende:
Ooo dan heb ik er update: R staat redelijk echt los nu soms. :D
Wel meer dan een seconde! :o

Hoe gaat het met Fje?
Nou F heeft nu net pas door dat als je opzij wilt als je staat, het ook handig is als niet alleen je armen maar ook je voeten mee die kant op gaan :P dus ik zal 'm morgen eens updaten :+
En afgezien van de 3/4/5/6 keer per nacht wakker worden gaat het goed!
F begint eenkennig te worden, ook tegenover z'n vader, te hilarisch :D
pi_157053611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:26 schreef Risu het volgende:

[..]

[..]

Zijn ze even oud dan? Want Y is maar twee weekjes jonger en die kan nog lang niet alles wat R doet. Ik volg eerder M van DJ. M en Y schelen 3 dagen.
Ja, F is 1 dag ouder dan R.
Hij zit qua ontwikkeling tussen R en Y in eigenlijk volgens mij :)

En respect dat je zo rustig kan blijven met je schoonmoeder, ik had denk ik allang iedereen het huis uit gesnauwd :@
pi_157053746
R is ook wel erg snel hoor. Ik volg M ook in een soort zelfbescherming. Ik zie dat hij het rustig aan doet, en DJ als moeder van 4 doet altijd zo O+ met hem. Dus dan maak ik me automatisch ook niet druk, want Y is ook zo'n rustige.
Al kroop ze vandaag voor het eerst achteruit de kamer door. In slakketempo, al kwijlend, waardoor er net als bij een slak een heel spoor over de vloer ging. O+
Heerlijk kind.

Slaaptijd. Tot morgen :W
pi_157054073
Maaar ze heeft nog maaaaanden voor ze 'moet' unnen kruipen of staan Risu!

R heeft haast, maar dat is ook niet altijd handig, haar bewegingen gaan veel vlotter als haar taalbegrip, dus ik kan haar alleen corrigeren door er achteraan te gaan.

Ze schud nu haar hoofd als ik 'Nee' zeg, maar al lachend. :') Dus nee betekent gewoon lekker met je hoofd schudden en gillen ipv afblijven. :(

Y de kruipslak. O+
pi_157054240
Y de slak. O+

Mijn baby heeft ook nog niet echt haast. Hij vindt zitten echt fantastisch en achteruit tijgeren is ook supertof. Voor de rest vult hij zijn dagen met glimlachen, schaterlachen en lachen.
En hij kan de hond heel lief aaien!

Staan is nog niet echt aan hem besteed en dat is prima.
pi_157054378
Kruipslak O+ nu nog vooruit, wordt de vloer ook gedweild :7

Nee wordt hier of genegeerd, of er wordt nog een stukje harder gekropen richting gang/kattenbak.

En stiekem vindt ik het allemaal veel te snel gaan eigenlijk :@
pi_157054412
Melba wordt morgen 1 en staat nu pas soms.per ongeluk los en loopt net achter zijn kar af en toe.

Zijn veel snelle meiden hier, maar er zijn ook relaxtere nodig om t gemiddelde te bereiken :+

Ik zit met mijn domme hoofd nog aan zijn verjaardagsslinger te naaien :') altijd last minute stress ik...
Kwak
pi_157054504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
Melba wordt morgen 1 en staat nu pas soms.per ongeluk los en loopt net achter zijn kar af en toe.

Zijn veel snelle meiden hier, maar er zijn ook relaxtere nodig om t gemiddelde te bereiken :+

Ik zit met mijn domme hoofd nog aan zijn verjaardagsslinger te naaien :') altijd last minute stress ik...
Maar hij krijgt nu wel een zelfgemaakte slinger! Last minute merkt hij niks van gelukkig.

En nog gefeliciteerd! :)
pi_157057172
Gefeliciteerd met Melba, Kwak!

Volgens mij gaat Q ook behoorlijk gelijk op met M. Ze schelen geloof ik 6 dagen (zo even snel uit m'n hoofd), hadden zelfde UD. Staan interesseert hem echt nog niks, optrekken aan z'n handjes vindt ie leuk, maar gaat tot zit. Dat zitten gaat steeds beter, lukt em regelmatig wel een paar minuten los. M'n ouders hebben een soort campingbed-box, met van dat gaas aan de zijkant, maar in boxformaat (was eigenlijk voor ons, maar ik wilde liever een houten box, was even een misverstand :@ ) Ze hebben hem wel eens in de hoek daarvan gezet zodat ie niet naar achter kon vallen. Hij leunde naar voren en speelde met een knuffeltje, helde soms wat naar voren of opzij, maar ving het steeds goed op en viel pas na een kwartier echt om!
Op z'n buik lijkt ie naar speeltjes toe te willen "vliegen", armen naar opzij, beetjes iets omhoog en dan druk trappelen! Maar soms ook even langzaam met z'n hoofd omlaag en dan duwt ie z'n kont ietsje omhoog! Dan stopt ie weer en is ie niks verder, maar sta ik enthousiast "Jaaaa, goed zo, zo moet het!" te roepen, in de hoop dat ie snapt dat ie zo verder moet.
Hij is niet heel snel, maar zo te lezen ook niet te langzaam. Zo lang hij vrolijk is en steeds een beetje vooruit gaat, maak ik me eigenlijk niet zo druk :)

Gister met kat naar de dierenarts voor prikjes en apk. Vriend zei nog "ik draag Q wel in de Maxi Cosi, hoeft de wagen er niet uit" maar ik was eigenwijs en pakte het onderstel en wilde het snel uitklappen. Zo m'n vingers dr tussen ;( mén, dat doet nog veul pijn zeg! Kat was (voor de verandering..) braaf en alles goed. Sinds z'n buikoperatie paar maanden terug eet ie ander voer en is een kilo aangekomen :P . Mocht ook wel. Nog altijd een duidelijke hartruis te horen alleen.. Krijg elke keer weer te horen dat ze een echo kunnen maken en er dan
mogelijk wat medicatie voor is, maar zo lang ie rond blijft rennen zonder enige problemen, vind ik het wel best :)
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:23:32 #158
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157057355
Mega super bijlees post:

Joycie
Heerlijk is dat he. Ik ben gek op ro's poepluiers. Moet er dan wel bij zeggen dat ze tot 4 maanden erg moeilijk poepte en ainds ze bijvoeding krijgt (fruit/ groenten/brood) is het eens in de 2 dagen en dan zonder problemen (huilen, kramp, etc).
Alleen een beetje jammer dat ze vandaag haar nieuwe broek onder moest poepen in de Kunsthal. :X
Gelukkig had ik een reserve setje kleding bij me (van oma .. Als in: mijn smaak niet dus handig om standaard in de tas te hebben.. Beetje jammer dat je er dan 6 uur mee moet rondlopen haha)

Kris
Ik denk toch dat het wel gaat goed komen met je kolfopbrengst. Een poos was ik ook bang dat ik te weinig zou hebben, maar nu ben ik op andere tijden gaan kolven (ipv koffiepauze en lunchpauze alleen nog tijdens de lunch en dan dubbel elektrisch..= 2x +-100 a 120. ). Dan thuis nog wanneer ze op bed ligt rond 20:00. Weer 130/150.
Dan heb ik precies genoeg voor de volgende dag kdv.
Heb er vertrouwen in!

Mari,
Vind je nooit negatief! Ben juist heel blij om dit soort reacties te lezen. Zķ herkenbaar!
Blijf dit dus aub gebruiken om te ventileren.

Mineola
De eerste lachjes. Smelt!

Baby hitlijsten:
Im loving it. Zelf ben ik niet zo creatief en zing ik vooral in de maneschijn en klap eens in je handjes. In de maneschijn is Da best. Al veel huiltjes mee kunnen indammen.

GGirl
Waaahaaaat! Hoe durft iemand zo'n uitspraak te doen. Was je toen nog zwanger? Ik had hem evht 9 maanden horrormonen laten meemaken.

Fuck.. Daar gaat m'n mega post. Ro is wakker
pi_157058048
Gefeliciteerd met Melba Kwak *O*
pi_157058050
Gefeliciteerd Melba en Kwak!! *G*

Wij gaven Frits gisteravond een flesje gekolfde melk voor het slapen in de hoop dat ik iets langer kon slapen.
Niet dus, een uur en 45 minuten later was hij wakker en niet te sussen met een speen. Tussen 12 en 6 drie voedingen en tussendoor wilde hij absoluut niet in zijn eigen bed liggen.
Ik denk dat ik straks na het baby zwemmen nog even naar bed ga. :O
pi_157058054
Gefeliciteerd met Melba *O*
Eindelijk legaal bij de dreumesen!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:02:27 #162
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157058070
*O* gefeliciteerd Melba
pi_157058071
melba is 1, hiep hiep hoera *O* O+ Fijne dag vandaag kwak! Wat voor slinger heb je gemaakt? Ik heb er ook al eentje in elkaar geknutseld! O+

Tot over 3 weekjes :W
pi_157058084
Kwak, gefeliciteerd met je cracker! *O*.
pi_157058086
Hieperdepiep hoera! Melba level up! Gefeliciteerd *O*
pi_157058115
Gefeliciteerd Melba! *O*

Tim is absoluut een trage baby, zeker als ik hem met jullie baby's vergelijk. Hij rolt op z'n buik, maar niet terug. Hij kan nog niet zitten, brabbelt nog niet (a la bababa/dadada). Maar goed, dat hķeft natuurlijk ook allemaal nog niet.
De tijd zal leren of hij wel op een normaal tempo gaat ontwikkelen of dat hij toch iets aan z'n slechte start heeft overgehouden.
pi_157058118
Melba 1 jaar! *O* gefeliciteerd samen! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:24:26 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157058131
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:20 schreef Fannetje het volgende:
Gefeliciteerd Melba! *O*

Tim is absoluut een trage baby, zeker als ik hem met jullie baby's vergelijk. Hij rolt op z'n buik, maar niet terug. Hij kan nog niet zitten, brabbelt nog niet (a la bababa/dadada). Maar goed, dat hķeft natuurlijk ook allemaal nog niet.
De tijd zal leren of hij wel op een normaal tempo gaat ontwikkelen of dat hij toch iets aan z'n slechte start heeft overgehouden.
Michael is ook niet zo snel hoor. Hij rolt nu met 7,5 maand eindelijk eens keer op z'n buik. hij liet zich wel al op z'n rug terugvallen (rollen kan ik het niet eens noemen :')) als hij het zat was op z'n buik. heeft nu vier tandjes en zegt het woord mama als hij een poepluier of honger heeft .. Zitten? ja, op mama's schoot of in een hoekje van de bank of in de bumbo, zolang hij maar een rugsteun heeft. Anders flikkert hij meteen om ;)

Melba! Gefeliciteerd .. je cadeautje is dat je vannacht een uur langer mag slapen *O* ;)

pi_157058185
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:20 schreef Fannetje het volgende:
Gefeliciteerd Melba! *O*

Gefeliciteerd Melba!!! 1 jaar alweer!!

Hier denk ik ook wel eens aan met Sjaak, zal hij wat over hebben gehouden van de keren dat hij stopte met ademen? De arts denkt van niet, maar je gaat toch vergelijken he. En ik weet dat Sjaak zich goed ontwikkelt, maar af en toe gebeurt er een tijdje weinig nieuws en dan de k ik er toch weer aan.
pi_157058220
Melba 1! Gefeliciteerd! *O* :D Zoveel leuke baby's naar de dreumesen, misschien moet ik daar ook maar gaan lurken. :P

Niet 100% bijgelezen, want gisteren een drukke dag gehad: voor het eerst met Ketel naar de Efteling! Man is de hort op met zijn band, dus we gingen lekker met oma. Het was kneiterdruk, dus we zijn bijna nergens in geweest. Maar wel heel fijn met Ketel in de drager door het Sprookjesbos en Lavenlaar gewandeld. Na het 1e rondje wilde oma de drager ook wel eens uitproberen, en dat beviel zo goed dat ze spontaan aanbood dat ze hem nog weleens kon dragen. Dus toen bleef hij lekker warm bij oma en kon ik dankzij de single rider entree binnen afzienbare tijd in de Baron. :D

Ketel deed het ook voortreffelijk met al die nieuwe indrukken, zo fijn. Dit gaan we nog veeeeeel vaker doen. O+

SPOILER
pi_157058271
Hieperdepiep hoera voor M en Kwak *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:07:47 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157058282
Kwak! Van harte gefeliciteerd met Melba's eerste verjaardag! Geniet van deze bijzondere en ongetwijfeld emotionele dag. *O*
pi_157058293
Goeiemorgen allemaal! Dankjulliewel voor de felicitaties.

Wij hebben net ietwat brakkig ons ontbijt op en cadeautjes uitgepakt.

Melba begon zijn tweede levensjaar vannacht om een uur met een oorpijnaanval en een natgeplast bed O+ hij kalmeerde weer toen we hem mee naar de woonkamer namen. Daar hebben we eenhalf uurtje k3 zoekt k3 gekeken, heeft Melba toen de zetpil begon te werken een dansje gedaan op "de drums gaan boem" en vanmorgen wachtte hij gelukkig tot half acht met wakker worden. O+

Vannacht heeft hij wel even in de tipi gespeeld, nu net nog niet. Zojn andere cadeautje, mini bilibo's, zijn een dikke hit *O*

@krijgerrtje een vilten slinger met "hoera! Melba is jarig" erop. Verder hangt er een schoolbordvlaggetjesslinger van de hema!

Ik post eind van de dag of morgen wel een paar foto's meer, Maar dit is Melba's verjaardagshuis O+

SPOILER
Kwak
pi_157058309
Kwak, gefeliciteerd met Melba! Op een jaar vol nieuwe avonturen. O+

Luna, Mnoh *; Efteling. Ik wil ook zo graag. Ziet er heerlijk uit!

Fap, bedankt voor je bemoedigende woorden. Met 's avonds een keer extra kolven zou ik het wel redden inderdaad. Maargoed, eerst nog maar aangenomen worden. :P

L. sliep 13 uur. Ik heb geleerd dat mijn borsten dát niet zo leuk vinden (11 uur redden ze tegenwoordig wel :P) en dat ik dan ook de salontafel kan raken. 8-)
Maar ze is weer wakker en verschrikkelijk verkouden. Als ze ademt klinkt ze als zo'n hond die met z'n neus tegen de muur is gelopen.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:15:42 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157058317
Gefeliciteerd Kwak *G*!
pi_157058321
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

Hier denk ik ook wel eens aan met Sjaak, zal hij wat over hebben gehouden van de keren dat hij stopte met ademen? De arts denkt van niet, maar je gaat toch vergelijken he. En ik weet dat Sjaak zich goed ontwikkelt, maar af en toe gebeurt er een tijdje weinig nieuws en dan de k ik er toch weer aan.
Ja, dat blijft toch wel denk ik.
Tim heeft de eerste uren, voordat ze ontdekten wat er aan de hand was, toch aanzienlijk minder zuurstof opgenomen dan nodig was, dus dat maakt het wel wat spannend. Maar goed, we gaan 't zien :)
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:17:58 #177
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157058326
*O* gefeliciteerd kwak! Melba al 1 jaar!
pi_157058335
Gefeliciteerd Kwak! Tipi O+
pi_157058356
Die tipi is echt geweldig!

Luna, wat een leuke foto's, met dragende oma. O+.
pi_157058381
Gefeliciteerd, melbatoastje!

Ik heb 2,5 uur geslapen vannacht, op de bank.. Om 5 uur heb ik tegen de duutser gezegd dat ik het niet meer trok en ben op de bank gaan slapen. Tussen 5 en 9 Is t. nog 3 keer gekomen. Vermoeiend, zeg.
pi_157058486
Jaaa Kwak je toastje is 1 *O* ! En jullie 1 jaar papa en mama O+ .

Hieperdepiepgefelicilangzalhijleven :* !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2015 09:45:42 ]
pi_157058627
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, dat blijft toch wel denk ik.
Tim heeft de eerste uren, voordat ze ontdekten wat er aan de hand was, toch aanzienlijk minder zuurstof opgenomen dan nodig was, dus dat maakt het wel wat spannend. Maar goed, we gaan 't zien :)
Ik denk ook wel dat dat blijft ja :) Ik werk met mensen met niet-aangeboren hersenletsel, dus ik weet een beetje wat er kan gebeuren. Maar ik ga er vanuit dat het niet gaat gebeuren en dat Sjaak en Tim gewoon gezond zijn :*
pi_157058653
Gefeliciteerd Kwak! *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157058722
Van harte met je lieve toastje Kwak! *O*

N. sliep gisteren om 10 uur eindelijk. :') Gelukkig daarvoor wel vrolijk en ze sliep door tot 5. O+ O+ O+ Toen nog tot 7.30 en daarna nog (wat onrustig) tot 9.30. *O*

Nu ligt ze in de box te spelen, voelt als 100 jaar geleden (oké, 3 dagen ongeveer) dat ze zichzelf langer dan 1 minuut kon vermaken. :o
pi_157058974
Kwak, hoera voor je Melbaaaatje! *O*
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:07:04 #187
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157059116
Omg kwak die tipi!!! Kan ik een bestelling plaatsen?

Ik wil dat zoo graag voor de oudste, maar ik kan het niet :')
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:07:52 #188
409579 LuDann
All the way
pi_157059122
Gefeliciteerd met Melba, Kwak! *G* Mooie slingers en leuke tipi zeg!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:30:48 #189
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157059338
Gefeliciteerd Melba en kwak! *O* wat leuk, die tipi!

Luna, de Efteling wat gaaf! Leuk dat je moeder wilde dragen O+ Heb echt zin om daar ook heen te gaan!

Dad en Cholula, jullie nachten -O- pfft..
Ziggy played guitar
pi_157059433
Die tipi O+ zelf gemaakt of gekocht? Ik neig ernaar eentje te kopen via Etsy, want ik kan niet overweg met een naaimachine :')

Maar wat ziet het er leuk uit O+ Fijne dag nog vandaag :)
pi_157059675
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 11:07 schreef AwayTL het volgende:
Omg kwak die tipi!!! Kan ik een bestelling plaatsen?

Ik wil dat zoo graag voor de oudste, maar ik kan het niet :')
Gewoon heel luxe gekocht hoor! Geen tijd om zelf te maken.

Knap duur ook maar ik bem er heel blij mee.

Nobodinoz is het merk. Via www.lidor.nl
Kwak
pi_157060804
Gefeliciteerd kwak en melba! *O*

Ik heb gisteren met een vriendin (en O) geluncht. Ik heb vooraf zitten denken hoe ik dat het beste kon doen en de keuze is op de draagdoek gevallen. Wel lekker lui met de tram gegaan, maar in de stad viel hij in slaap en pas 3,5 uur later werd hij onrustig en ben ik weer naar huis gegaan. Normaal slaapt hij nooit zo lang dus ging uit van 2 uurtjes lunchen dus de extra tijd was wel fijn! Alleen terug in de tram heeft hij zitten mopperen dat het allemaal net te lang duurde voor hij eten kreeg.

En O is lid van de bibliotheek geworden! Zijn zachte Hema boekje vindt hij heel interessant! Ze hadden daar ook een hele bak met babyboekjes, maar de zachte boekjes heb ik maar laten liggen. Zoveel weerstand heeft hij nog niet, en een badboekje dat ik thuis even onder de kraan kan houden vind ik een fijner idee.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:33:33 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157060996
Kwak en melba gefeliciteeerd *O* :D
pi_157061008
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:17 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd kwak en melba! *O*

Ik heb gisteren met een vriendin (en O) geluncht. Ik heb vooraf zitten denken hoe ik dat het beste kon doen en de keuze is op de draagdoek gevallen. Wel lekker lui met de tram gegaan, maar in de stad viel hij in slaap en pas 3,5 uur later werd hij onrustig en ben ik weer naar huis gegaan. Normaal slaapt hij nooit zo lang dus ging uit van 2 uurtjes lunchen dus de extra tijd was wel fijn! Alleen terug in de tram heeft hij zitten mopperen dat het allemaal net te lang duurde voor hij eten kreeg.

En O is lid van de bibliotheek geworden! Zijn zachte Hema boekje vindt hij heel interessant! Ze hadden daar ook een hele bak met babyboekjes, maar de zachte boekjes heb ik maar laten liggen. Zoveel weerstand heeft hij nog niet, en een badboekje dat ik thuis even onder de kraan kan houden vind ik een fijner idee.
Die zachte boekjes worden gewassen na elke uitleen :Y las ik in een infofolder over boekstart. Gewoon in de wasmachine.
Kwak
pi_157061069
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die zachte boekjes worden gewassen na elke uitleen :Y las ik in een infofolder over boekstart. Gewoon in de wasmachine.
Doet onze bieb niet, moet je zelf doen voor het inleveren. En er zitten genoeg moeders tussen die dat vergeten. (Hoi! :@ )

Ik zou ze dus wel lenen met een kleintje, maar voor de zekerheid zelf eerst even in de wasmachine gooien.
pi_157061093
Kwak gefeliciteerd *O*

Hier weer gewogen, laatste keer door de kraam. Zelfde gewicht als gisteren. 2960 gram. Dinsdag komen ze van cb voor de intake en neemt de Wvk de weegschaal mee. Dan hoef ik niet naar weeguurtje
pi_157061359
Ik las dat je er ff doorheen zit, Estrys. Wat een geklooi ook, met zn gewicht. Sterkte! Ik hoop dat ie snel aankomt en gewoon oké aanhapt. :*

Wij hebben zo'n leuk babyboekje. R kan er echt gebiologeerd naar kijken. 'Baby Ziet' heet het geloof ik. Ff checken.

Gooi ik er ondertussen ff een foto in. :P

Edit: jup. 'Slaap zacht' idd, van Baby Ziet'.
pi_157062176
Oooo Spring. Ze wordt gewoon steeds leuker O+

A. wil alleen op mij liggen op zijn buik. Zodra ik hem in bed leg is hij klaarwakker. Dus ik heb een hoek in de bank ingepikt lekker met kussens, dekentje. Chocola, filmpje. En de rest van de wereld kan me gestolen worden O+
pi_157062178
Sjaak heeft twee knisperboekjes en vindt ze helemaal tof! Om op te eten dan... net als de badboekjes, die moeten ook in de mond. O+
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:57:08 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157062273
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:51 schreef Estrys het volgende:
Oooo Spring. Ze wordt gewoon steeds leuker O+

A. wil alleen op mij liggen op zijn buik. Zodra ik hem in bed leg is hij klaarwakker. Dus ik heb een hoek in de bank ingepikt lekker met kussens, dekentje. Chocola, filmpje. En de rest van de wereld kan me gestolen worden O+
O+

Hier wordt ook alleen op mama geslapen. En in zijn kinderwagen op zn wolletje O+ volgens mij vindt ie zn bedje veel te groot en leeg
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:58:56 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157062306
Gisteravond clusteravondje gehad. Lief wil A. Ook graag kunnen troosten, en ik moet me echt inhouden om m niet uit zn armen te pakken en aan te leggen op zon moment, dat helpt meteen. Ik wil hem niet zo lang laten huilen, maar wil lief ook de kans geven om hem proberen te troosten :/
Hij balen dat ie geen borsten heeft :')
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:00:23 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157062329
Zelfde verhaal als op mij slapen. A. slaapt het lekkerst op zijn buik op mijn buik/borst. Dan zijn mijn borsten het perfecte kussen. Lief baalt dat hij hem dat niet kan geven, dat perfecte kussen :+
pi_157062357
Ik dacht .... jongen wanneer ga je weer eens fatsoenlijk poepen? Vanaf gisterenavond geen poepluier meer terwijl ik gewend ben dat het om de luier vol zit met bv-poep.

Vanochtend nog niet.... ging me al een beetje zorgen maken. Besloot wurm pas vanavond in bad te doen (gisterenavond was het te laat geworden en hij te moe). Zitten we vanmiddag na zijn slaapje van ongeveer twaalf uur. Begint hij me toch te trompetteren uit zijn billen tijdens het voeden..... waarna ik een met tepel in de mond een :D krijg O+ Om vervolgens mijn tepel weer mee te trekken terwijl hij ineen duikt om nog even een symfonie te blazen *au*

Toen we na de voeding maar eens gingen kijken of het nog een beetje in zijn luier was gebleven en hoeveel eruit was gekomen..... is hij toch maar in bad gegaan :')

Overigens zie ik gewoon 2 witte bobbeltjes in zijn tandvlees! :o Zou het dan toch!?
Vind dat best vroeg. net 12 weekjes oud! :@

Bijgelezen.. weinig zinnigs toe te voegen op wat al is gezegd ;)
Schudden voor gebruik
pi_157062452
Gefeliciteerd kwak! *O*
pi_157062527
Mijn man kocht borstvoedingsthee O+ en brengt mij nu een kopje :)
pi_157062584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:11 schreef Estrys het volgende:
Mijn man kocht borstvoedingsthee O+ en brengt mij nu een kopje :)
Dat is even een verandering... fijn die steun O+
Schudden voor gebruik
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:33:50 #207
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157062901
Gisteren naar de bios geweest en daarna niet kunnen slapen. Lag maar te malen in bed dus maar even op fok kijken/posten.
Om een uur of 1 wordt ro wakker en dat bleef ze ook tot half 4! HALF 4!
:'(
Daarna half uurtje slapen, weer wakker. 10 min slapen. Weer wakker.
Ik ben inmiddels gebroken.
Hoe doen jullie dit?! :o
pi_157063370
Door 's middags gezellig naast je baby te gaan slapen, Faptist.
Fuck die stapel met was, die ligt er morgen ook nog. ;)

Zou wel vroeg zijn met 12 weken Stippel, maar bobbels betekenen niet dat er direct een tand doorkomt. Tenminste, hier niet.

Succes met clusteren Pinq en Estrys.

We hebben net besloten dat er een chiropracter gaat kijken naar Frits. Misschien zit er iets geblokkeerd waardoor hij zulke korte slaapcycli heeft.
Langer dan anderhalf uur achter elkaar slapen lukt hem gewoon niet.

Ik wilde vandaag naar baby zwemmen. Dat bleek vandaag niet te zijn, want het herfstvakantie. Serieus, wat is dat voor onzin? Baby's hebben geen herfstvakantie, ik heb geen herfstvakantie en die vier andere ouders met baby blijkbaar ook niet.
Staat op de website was de mededeling. Stond ik daar met mijn badpak onder mijn kleding omdat dat zo lekker handig. :(
pi_157063593
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik dacht .... jongen wanneer ga je weer eens fatsoenlijk poepen? Vanaf gisterenavond geen poepluier meer terwijl ik gewend ben dat het om de luier vol zit met bv-poep.
:D
N. poept zo ongeveer elke 8 tot 12 dagen (met als uitschieter 16 dagen :o ). Volgens het CB / de huisarts niet erg zolangt ze er geen last van heeft. Nu alweer 12 dagen niet, vind het toch wel weer een beetje eng, maar ze is verder vrolijk en perst niet of zo. Maandag bel ik de huisarts wel weer even, voor nu een lepeltje olie voor elke voeding.

Dat is stom Cho. :( Er zijn meer mensen die geen vakantie hebben dan mensen die wel vakantie hebben, vooral mensen met baby's. Ik hoop dat wij binnenkort ook een oproep krijgen voor babyzwemmen, ik heb N. al opgegeven toen ze 2 maanden was, over 2,5 week is ze al een half jaar! ( :'( )
pi_157063679
Moet je je opgeven bij jullie? Hier loop je gewoon naar de kassa, betaal je en ga je naar het zwembad. Behalve in de herfstvakantie dus.
pi_157063711
Ja, je betaalt er dan ook een vast maandbedrag voor en zit (min of meer) elke keer in een vaste groep. Begint hier met 6 maanden, ik zal binnenkort eens bellen.
pi_157063820
Dat klinkt ook leuk! Dan kun je ook verder bouwen op wat eerder is gedaan. Dat gebeurt bij ons niet. In het zwembad verderop wel, maar daar is geen babyzwemmen op zaterdag.
pi_157063903
O ja wij hebben ook weer gezwamseld vandaag!
De 8 tot 18 maanden groep was wel wat pittiger. :D
Parcoursje lopen met plankje met badeentjes er op naar de overkant, eendjes afstapelen, terug lopen met plankje en aan de andere kant van de glijbaan.

En als je kind het niet helemaal zelf kon mocht je helpen.

R en ik hebben maar wat gespetterd, net als driekwart van de groep. :')
Wel van de glijbaan, dikke pret! O+

Hier ook een abonnement voor een kwartaal, maar er is altijd plek geloof ik.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:42:37 #214
409579 LuDann
All the way
pi_157063932
Spring, wat een lieve foto. O+

Babyzwemmen hebben ze hier in een stuk of 5 zwembaden. Leuk, dacht ik. Blijkt het alleen doordeweeks onder de werktijd van mijn man te zijn. Das toch niet handig? Dus nu gaan we als Wolk straks wat minder verkouden is zelf maar zwemmen met zijn 3en.

Ze ligt nu onder haar speelboog en ik zit ernaast. Ze is aan het oefenen met dingen pakken maar ze vindt de boog zelf veeeel interessanter dan de speeltjes. Dus ze trekt elke keer dat hele ding om en gaat dan huilen. :')

En ze heeft een knisperboekje wat ze graag eet. :9
pi_157064009
Ja, lijkt me ook superleuk. Als alles goed gaat gaan wij op zondag. :)
pi_157064299
Mijn niet-slapende baby ligt sinds twee uur op bed. Hij wordt netjes elke anderhalf uur wakker, maar slaapt vervolgens weer verder...
Ik heb ondertussen mijn haar gedaan, make up op mijn gezicht en mijn nagels gelakt. All dressed up and nowhere to go. :') .
pi_157064475
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 16:07 schreef Cholula het volgende:
Door 's middags gezellig naast je baby te gaan slapen, Faptist.
Fuck die stapel met was, die ligt er morgen ook nog. ;)

Zou wel vroeg zijn met 12 weken Stippel, maar bobbels betekenen niet dat er direct een tand doorkomt. Tenminste, hier niet.

Succes met clusteren Pinq en Estrys.

We hebben net besloten dat er een chiropracter gaat kijken naar Frits. Misschien zit er iets geblokkeerd waardoor hij zulke korte slaapcycli heeft.
Langer dan anderhalf uur achter elkaar slapen lukt hem gewoon niet.

Ik wilde vandaag naar baby zwemmen. Dat bleek vandaag niet te zijn, want het herfstvakantie. Serieus, wat is dat voor onzin? Baby's hebben geen herfstvakantie, ik heb geen herfstvakantie en die vier andere ouders met baby blijkbaar ook niet.
Staat op de website was de mededeling. Stond ik daar met mijn badpak onder mijn kleding omdat dat zo lekker handig. :(
Ons zwembad houdt zich ook aan de schoolvakanties. Ik vind dat eigenlijk wel logisch, de gewone zwemlessen gaan ook niet door dus dan moeten de zwemleraren alleen voor een uurtje babyzwemmen komen. En er zijn genoeg ouders met oudere schoolgaande kinderen die gewoon niet komen in de vakantie. Toegegeven, ik heb er ook een tijdje aan moeten wennen :+ maar wij krijgen bij aanschaf van een nieuwe kaart altijd een lijstje met dagen waarop de zwemles niet doorgaat mee. En ze kondigen het ook altijd een les of twee van te voren al aan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157064837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:01 schreef Stippelrientje het volgende:

Vanochtend nog niet.... ging me al een beetje zorgen maken. Besloot wurm pas vanavond in bad te doen (gisterenavond was het te laat geworden en hij te moe). Zitten we vanmiddag na zijn slaapje van ongeveer twaalf uur. Begint hij me toch te trompetteren uit zijn billen tijdens het voeden..... waarna ik een met tepel in de mond een :D krijg O+ Om vervolgens mijn tepel weer mee te trekken terwijl hij ineen duikt om nog even een symfonie te blazen *au*

Toen we na de voeding maar eens gingen kijken of het nog een beetje in zijn luier was gebleven en hoeveel eruit was gekomen..... is hij toch maar in bad gegaan :')

Overigens zie ik gewoon 2 witte bobbeltjes in zijn tandvlees! :o Zou het dan toch!?
Vind dat best vroeg. net 12 weekjes oud! :@

Bijgelezen.. weinig zinnigs toe te voegen op wat al is gezegd ;)
bij ons zat vanmorgen de poep op de spijkerbroek van de Duitser... Ook maar even in bad gegaan...
pi_157065262
Oh is het daarom met die vakanties!
Ik dacht om het bad vrij te hebben voor zich vervelende kinderen. :D
pi_157066197
Gefeliciteerd kwak en melba!
pi_157066208
Sjaak kan zomaar ineens los zitten sinds vandaag... Hij kon altijd zo'n 20 seconden zitten en nu ineens 5 minuten op z'n minst.

SPOILER
pi_157066375
Kwak, gefeliciteerd (met) M. *G* Gaaf joh, die tipi!

Knappe R. van Spring O+

En zit-Sjaak *G*

Hier gisteren op nacontrole geweest bij de gyn, alles was goed! Dus ik mocht weer autorijden. Jippie. Vanmorgen samen met Twix op pas geweest, want man hielp een familielid verhuizen. Heerlijk om weer overal heen te kunnen!
pi_157066958
Gefeliciteerd kwak!!
pi_157067466
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 18:53 schreef -Spring het volgende:
Fijn, Malteser! Freedom!
Nou, dat dus. Wat een heerlijkheid. Na maanden veel thuis ivm BI en ks nu eindelijk weer heerlijk op pad en een grotere actieradius. I like it!
pi_157067841
Ben ik even blij dat ik van de gyn direct hoorde dat ik na twee weken mocht rijden. Nog gecheckt bijbde verzekering en die gingen gewoon uit van "wat de arts zegt".

Ik kon na twee weken ook makkelijk weer rijden, maar ben ook wel erg goed hersteld (vrijdagavond KS, maandag moest ik twee trappen op om thuis te komen).

Oh jongens mijn memorylane stond de hele dag een beetje uit, maar nu ;( O+

Om half negen belde ik nog met mijn moeder, balend dat de ontsluiting niet opschoot, en toen ben ik the voice gaan kijken... En om 21.15u hoorde ik dat het een KS werd, 21.42 was hij er.

Melba heeft een topdag gehad. Hele middag geslapen wat wel lekker rustig was eigenlijk :D eind van de middag nog helemaal loco van de visite en kadootjes, appeltaartpuntje gegeten, verwend, en nu na wat pieps in bed.

Fotospam volgt nog wel een keer.
Kwak
pi_157067984
Memory lane O+ Gaaf dat Melba zo'n top-dag had!

Hier een WilNieSlapenNie. Boven is het huilen/schreeuwen etc., nu beneden is het lachen en doen. En ik wilde eigenlijk om 20.00u naar bed, want ik ben ook moe en Sjaak wordt morgen waarschijnlijk om 5.00u wakker (nieuwe tijd). Maar jammerdebammer :{
pi_157068068
Bleh, hier ook slaapdrama de laatste dagen Cactus.. Gisteren sliep ze pas om 10 uur en nu ook weer jengelen boven met papa. :(

Klinkt gezellig Kwak! O+

Fijn Malteser! *O* De wereld wordt zo steeds weer een stukje groter. :)
pi_157068091
Oh en ik schijt inderdaad in mijn broek als ik denk aan wat de wintertijd met N.'s 'ritme' zou kunnen doen. :')
pi_157068414
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:13 schreef Selvaria het volgende:
Oh en ik schijt inderdaad in mijn broek als ik denk aan wat de wintertijd met N.'s 'ritme' zou kunnen doen. :')
Ik vrees ook met Grote Vrezen. Sjaak ligt hier nu ook nog te spelen. Zo nog maar eens een poging wagen.
pi_157068751
Wintertijd. }:|

Fijn dat Melba het zo fijn heeft gehad Kwak!

L. is verkouden en snurkt zichzelf continu wakker. Arm guppie.
pi_157068878
Y was moe, dus naar bed gedaan. Normaal is ze rond 8 uur wakker, ik gok nu rond 7 uur. Maargoed, ook dat is niet echt erg. En wie weet wordt het vanzelf weer later.
Mijn baby verwent mij sowieso met haar slaapgedrag.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:54:24 #233
409579 LuDann
All the way
pi_157069310
Hier ook een heel sneue baby. Zo verkouden dat slapen niet zo lang lukt. Omdat ze op haar buik ligt gaat haar neus extra snel dicht. Omdat we het een beetje eng vinden zitten we er de hele dag al naast. Nu ligt ze al een paar uur aan de borst, beetje troost zoeken denk ik.

We zijn alle drie niet lekker, ik heb knallende koppijn en mijn man last van zijn keel. Gedeelde smart. :P

Ik heb zoute neusspray en stomen kunnen we nog doen maar verder is het uitzieken toch? Ze lijkt me wat jong voor paracetamol en ze heeft geen koorts.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:07:00 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157069828
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:54 schreef LuDann het volgende:
Hier ook een heel sneue baby. Zo verkouden dat slapen niet zo lang lukt. Omdat ze op haar buik ligt gaat haar neus extra snel dicht. Omdat we het een beetje eng vinden zitten we er de hele dag al naast. Nu ligt ze al een paar uur aan de borst, beetje troost zoeken denk ik.

We zijn alle drie niet lekker, ik heb knallende koppijn en mijn man last van zijn keel. Gedeelde smart. :P

Ik heb zoute neusspray en stomen kunnen we nog doen maar verder is het uitzieken toch? Ze lijkt me wat jong voor paracetamol en ze heeft geen koorts.
als ze zwaarder is dan drie kilo mag ze gerust de baby pcm van 60 mg hebben. Verder: ui naast het bed, stomen idd, hoofdeinde van 't bed wat omhoog zetten, evt zwitsal met eucalyptus gebruiken ..
beterschap!

pi_157070067
Oh ja: wij sparen voor het bestek van Albert Heijn. Mocht er iemand zegels hebben en er niets mee doen, dan maak je mij er heeeeel erg blij mee!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:15:39 #236
409579 LuDann
All the way
pi_157070144
Oh ja, een ui. Straks maar even kijken of we die in huis hebben. Thenks.

Paracetamol houden we in ons achterhoofd. Vind het nu nog niet nodig maar misschien later. Ze zou best wel eens hoofdpijn kunnen hebben, net als ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:22:33 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157070387
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:

Paracetamol houden we in ons achterhoofd. Vind het nu nog niet nodig maar misschien later. Ze zou best wel eens hoofdpijn kunnen hebben, net als ik.
http://www.wehkamp.nl/bab(...)/C50_C72_K39_554258/
deze bedoelde ik trouwens. oh en de snotzuiger uiteraard

pi_157070522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

http://www.wehkamp.nl/bab(...)/C50_C72_K39_554258/
deze bedoelde ik trouwens. oh en de snotzuiger uiteraard
Daar heb ik vochtige doekjes van, dacht er echt wat aan te hebben totdat ik ze bij mijzelf gebruikte :X :X Die troep prikt op je geīrriteerde snotneus :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_157070543
Snotzuiger?
De 'NeeeeeemamavermoordmemethetlavadinguitdeHELLLLLLL' bedoel je? ;)
pi_157070568
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:15 schreef LuDann het volgende:

Het is een PIJNstiller he, Jij neemt toch ook een pijnstiller als je hoofdpijn hebt? Als je denkt dat ze ergens last hebt kun je dat best geven :Y
pi_157070583
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Snotzuiger?
De 'NeeeeeemamavermoordmemethetlavadinguitdeHELLLLLLL' bedoel je? ;)
:Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:27:53 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157070623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:25 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Daar heb ik vochtige doekjes van, dacht er echt wat aan te hebben totdat ik ze bij mijzelf gebruikte :X :X Die troep prikt op je geīrriteerde snotneus :o
ja, die moet je ook niet hebben :X gewoon neusspray en een zacht spuugdoekje gebruiken om het snot weg te vegen. evt. wat vaseline dun smeren om uitdroging tegen te gaan.

deze voor in bad is echt ideaal :Y

pi_157070744
Ik heb trouwens neuszalf gekregen van de apotheek tijdens de zwangerschap. Topspul en mag ook voor zuigelingen. :)

Wel een andere werking, niet om door te spoelen maar wel om irritatie van de slijmvliezen te voorkomen en tegen korstvorming.
Nog niet bij R geprobeerd want ik denk er net pas weer aan, maar ik denk dat het aanbrengen een stuk vriendelijker is dan neusspray of de lavahelzuiger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:39:04 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157071005
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:31 schreef ingee het volgende:
Ik heb trouwens neuszalf gekregen van de apotheek tijdens de zwangerschap. Topspul en mag ook voor zuigelingen. :)

Wel een andere werking, niet om door te spoelen maar wel om irritatie van de slijmvliezen te voorkomen en tegen korstvorming.
Nog niet bij R geprobeerd want ik denk er net pas weer aan, maar ik denk dat het aanbrengen een stuk vriendelijker is dan neusspray of de lavahelzuiger.
nasumel toevallig? daar moet ik dan ook eens voor kijken voor Jan. Die klaagt altijd over korstjes in z'n neus ..

zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:40:07 #245
409579 LuDann
All the way
pi_157071039
Snotzuiger? Ik heb een neuspeertje, bedoel je dat? Ik heb het geprobeerd maar niet succesvol. :')

En paracetamol ja kan... Vind het een beetje eng om de een op andere reden.

Ze lijkt geen pijn te hebben hoor, verder. Mijn man zei net heel terecht dat mijn koppijn hoogst waarschijnlijk komt van te weinig drinken in combinatie met de hele dag een baby aan de borst. :P

Badspul heb ik niet in huis.

Bedankt voor de tips!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:43:31 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157071150
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:40 schreef LuDann het volgende:
Snotzuiger? Ik heb een neuspeertje, bedoel je dat? Ik heb het geprobeerd maar niet succesvol. :')

En paracetamol ja kan... Vind het een beetje eng om de een op andere reden.

Ze lijkt geen pijn te hebben hoor, verder. Mijn man zei net heel terecht dat mijn koppijn hoogst waarschijnlijk komt van te weinig drinken in combinatie met de hele dag een baby aan de borst. :P

Badspul heb ik niet in huis.

Bedankt voor de tips!
die ja. Eerst de lucht eruit knijpen, ene neusgat dicht duwen met je duim, en vervolgens het peertje in het andere neusgat doen, dan loslaten.. dan zuigt het snot er goed uit. Vaak moet je het een paar keer herhalen, en het vergt een beetje oefening, maar eenmaal onder de knie werkt het best goed. Ik heb overigens wel de ervaring dat de ene neuspeer de andere niet is. Ik heb goede ervaringen met die van kruidvat.

zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:46:11 #247
409579 LuDann
All the way
pi_157071228
Oh.... andere neusgat dicht, natuurlijk! Dat deed ik dus niet. :P

Zo nog maar eens proberen. Heb er ook eentje van de Kruitvat. :Y
pi_157071402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

nasumel toevallig? daar moet ik dan ook eens voor kijken voor Jan. Die klaagt altijd over korstjes in z'n neus ..
Ik dacht Nisita. Plaatje op internet lijkt er iig op.
pi_157071446
Gefeliciteerd Melba! *G* En die tipi O+

Malteser wat heerlijk dat je letterlijk wat mobieler bent!

Ha die snotzuiger is hier ook groot feest. Toen we de cb-arts maandag vertelden dat we dat ding gebruikten, keek ze alsof we M. mishandelden :') "Gebruik je geen neusspray dan?" Euhm.. Nee, ik wist niet dat dat mocht als ze zo klein zijn en ze kan nog prima ademhalen (ze lijkt er in ieder geval geen last van te hebben). Inmiddels heeft mn man toch maar een neusspray gehaald.

Oja wintertijd. Dat wordt weer een 'nacht'voeding hier denk ik, want M. slaapt gemiddeld tot half 6 nu.. Maarrrr dan zouden we - in theorie - wel weer even kort kunnen tukken voordat de wekker gaat doordeweeks *O*
pi_157071590
Sterkte met arme snotbaby Ludann :*

Ik hoop dat de wintertijd mee valt qua ritme voor iedereen.

Mijn man heeft G.vanmiddag gedragen en ik vanavond O+ we zijn ook de stad in geweest, ik moest een Pandora bedel. Fysiek eigenlijk nog te veel maar wel heerlijk even met zijn 3 op pad, en een klein hapje gegeten in een café waar G. Heeft geslapen. Ideale baby, hij heeft alleen gehuild toen hij in de auto in de maxicosi werd gezet maar zodra we de motor startten is ie in slaap gevallen. En thuis in de draagdoek heb ik de huiskamer kunnen opruimen. Zo fijn O+
pi_157071666
En G. Heeft mijn man een hartaanval bezorgd: hij heeft de blauwe muur in de babykamer onder gepiest, de muur waar mijn man zo ontzettend zijn best op had gedaan. :')
pi_157071751
Bhehe, met zo'n lekker boogje?

Ik trok Y net na het badje een romper 62/68 aan en ik merkte dat hij wat lastiger aan gaat tegenwoordig. Wat is deze? Moet ik nu al aan de 74/80 8)7
Ze is volgens mij wel wat gegroeid, maar bij de vorige meting was ze pas 64cm. boh, groeispurt?
Veel te snel!
Haar beentjes worden ook wat spekkiger. O+
pi_157071803
Neusstofzuiger? Klinkt zeer smaakvol :Y)
Maar nog niet in huis dus ik noteer 'm even op mijn 'spullen waar je het bestaan niet van wist voor je moeder werd' lijstje.

Want ongetwijfeld zit ik enorm verlegen om deze mini-Philips als de winkels net hun deuren gesloten hebben en mijn kind zijn neus het meest weg heeft van Rudolph.

En weten jullie mijn 'owjee, hoeveel flessen en in welke verhouding moet Twix hebben' vraag van eerder deze week nog?
Mijn kind regelt dat dus gewoon zelf :Y. Sinds donderdag liet hij steeds langer tussen zijn flessen en ben ik dus 120/4 aan gaan bieden ipv 90/3. En nu zit hij op 6 flessen (en moet ik hem soms nog wakker maken). Mijn slaapkoppie O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:05:44 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157071820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:03 schreef Risu het volgende:

Ik trok Y net na het badje een romper 62/68 aan en ik merkte dat hij wat lastiger aan gaat tegenwoordig. Wat is deze? Moet ik nu al aan de 74/80 8)7
Ze is volgens mij wel wat gegroeid, maar bij de vorige meting was ze pas 64cm. boh, groeispurt?
Veel te snel!
Hier dito! luiers zit ik inmiddels ook in maat 4 . :/

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:08:11 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157071890
ik zei kruidvat (omdat ik 'm daar gekocht had) maar het is die van nuby die ik heb: https://www.vanbellebaby.(...)utm_campaign=beslist met een flexibele punt eraan. is iets prettiger dan een 'harde'

pi_157071901
Hielke zit ook in maat 4 qua luier en had vandaag een 74/80 romper aan. Mn kleine baby gaat zo hard! O+
pi_157071947
Ik had voor de zekerheid al een pak in maat 4 gehaald, maar die bleek nog veel te ruim toen. Dus ben ik op 3 blijven hangen. Hij zit nooit overvol. En eigenlijk plast ze alleen 's ochtends goed vol. Maar goed, na de ochtendvoeding van 100% melk, krijgt ze de rest van de dag natuurlijk ook vast. En ze blijft wel gewoon plassen.
Maar goed, dat pak heb ik nu al ruim twee weken in huis volgens mij. Drie misschien zelfs al. Morgen eens kijken.
pi_157071949
pi_157071968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:08 schreef DJMO het volgende:
ik zei kruidvat (omdat ik 'm daar gekocht had) maar het is die van nuby die ik heb: https://www.vanbellebaby.(...)utm_campaign=beslist met een flexibele punt eraan. is iets prettiger dan een 'harde'
^O^
pi_157071988
quote:
Nee :N
pi_157071990
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:08 schreef DJMO het volgende:
Ja, die heb ik ook. Werkt prima, alleen vecht mijn kind terug. Dus ik gebruik hem niet veel. Is ook niet nodig. Ik doe wel af en toe met een tissue de stukjes eruit vissen. Dan zet ze het ook op een krijsen, maar daarna ademt ze wel weer normaal.
pi_157072012
quote:
Hij vraagt bij mij een account te kiezen, die van mij of die van man. Dus nee, werkt niet.
pi_157072013
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee :N
Oke, dan gooi ik hem even op youtube. A typical day :')
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:13:14 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157072029
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:03 schreef Risu het volgende:

Veel te snel!
Ik heb mijn baby van 54cm (2 weken terug) vandaag een Zara vestje maat 68 aangetrokken wat maar een klein beetje ruim zit. Zelfde voor jumpsuits maat 62. Vandaag dus ook de grotere rompers maar eens in de la gelegd, want ik gok dat F gewoon een lange romp heeft em korte beentjes.

Dit gaat me veel te snel, J. had met 6 maanden nog maat 62, dit tempo kan ik niet handlen hoor :( }:| :X
pi_157072056
*verwijderd*

Hier dan. Ik haal hem straks weer weg, dus niet quoten graag :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Vlinder op 24-10-2015 23:33:10 ]
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:15:16 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157072089
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:05 schreef Malteser het volgende:
En weten jullie mijn 'owjee, hoeveel flessen en in welke verhouding moet Twix hebben' vraag van eerder deze week nog?
Mijn kind regelt dat dus gewoon zelf :Y. Sinds donderdag liet hij steeds langer tussen zijn flessen en ben ik dus 120/4 aan gaan bieden ipv 90/3. En nu zit hij op 6 flessen (en moet ik hem soms nog wakker maken). Mijn slaapkoppie O+
Zie je, komt goed! En slapen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:16:08 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157072111
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:14 schreef Vlindur het volgende:

Hier dan. Ik haal hem straks weer weg, dus niet quoten graag :)
schitterend _O_ alsof ik m'n eigen belhamels zit te bekijken .. (inclusief: ga van dat kind af joh!) _o-

pi_157072138
O+ Je jongens vlindur.
Dat sokken trekken is hier ook een hit.
pi_157072184
Ze zijn zo leuk samen O+ En zo wild :X

Hoe wilder hoe toffer vindt Hielke :D
pi_157072297
Mijn baby was vorige maand al 70 cm maar past rompers maat 62/68 nog en hij heeft ook nog luiers maat 3 aan. Nog zo'n anderhalf pak, maar dat gaat eigenlijk nog wel prima.

Wat een leuk filmpje Vlindur! Ik had eigenlijk verwacht dat jullie thuis Fries zouden praten :D
pi_157072390
Ik had echt een hele post getypt en drukte weer eens per ongeluk op de policy...

Alles weg. :(

Nou, dan maar linkdump: nieuwe feature. Geluid uit aub. :')
SPOILER
pi_157072443
Nou R, je bent wel echt overal snel mee hč? Lief hoor!

Hier dan ook maar een filmpje. Tim moest vandaag ontzettend schateren om z'n zus :D

SPOILER
pi_157072470
Vlindur O+

Ingee O+

Fannetje O+
pi_157072477
Vlindur, broertjes! O+

Fannetje: ik typte ook iets in die strekking. Net maar eens maat 4 in huis gehaald en rompers mogen we ook wel eens wisselen maar het gaat nog.
pi_157072499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:21 schreef Fannetje het volgende:
Mijn baby was vorige maand al 70 cm maar past rompers maat 62/68 nog en hij heeft ook nog luiers maat 3 aan. Nog zo'n anderhalf pak, maar dat gaat eigenlijk nog wel prima.

Wat een leuk filmpje Vlindur! Ik had eigenlijk verwacht dat jullie thuis Fries zouden praten :D
J en ik praten Fries en hij praat Fries tegen de kinderen. Ik Nederlands. Ze worden tweetalig opgevoed :Y
pi_157072530
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Fannetje het volgende:
Nou R, je bent wel echt overal snel mee hč? Lief hoor!

Hier dan ook maar een filmpje. Tim moest vandaag ontzettend schateren om z'n zus :D

Ooh wat heerlijk! O+ O+ O+ De lange versie is veel toffer O+
Hier dus ook een schaterlach als de broers voor hem staan te mafkezen O+
pi_157072563
Aah, Tim! Ik zag hem al op fb. Hij lijkt altijd blij, baby met humor. O+
pi_157072570
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:24 schreef ingee het volgende:
Ik had echt een hele post getypt en drukte weer eens per ongeluk op de policy...

Alles weg. :(

Nou, dan maar linkdump: nieuwe feature. Geluid uit aub. :')

"als een lampionnetje in je zij?!" :D :D _O- _O-
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:32:07 #279
409579 LuDann
All the way
pi_157072603
Die van Nuby heb ik idd ook, DJMO. Ook bij de Kruitvat gehaald.

Mijn baby heeft kennelijk ook rare verhoudingen. Had haar gisteren een pakje van de V&D aangetrokken, maatje 56. Bij haar armen zit het prima, maar bij haar beentjes ging het niet eens meer dicht. Mja, toen was het al aan en het was alleen om in te slapen dus ik heb haar niet meer omgekleed. :')

(Let niet op de volle ochtend plasluier. :P )

SPOILER
Ik trek haar vooral om deze reden maatje 62 aan.
pi_157072647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Geluid uit zei ik toch! :D
Mijn M heeft geen geheugen voor muziek, heel bijzonder wat daar allemaal uit komt. :')
pi_157072682
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:33 schreef ingee het volgende:

[..]

Geluid uit zei ik toch! :D
Mijn M heeft geen geheugen voor muziek, heel bijzonder wat daar allemaal uit komt. :')
Ik vind het tof :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:39:49 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157072796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

ik heb er (bewust) zo rijden de treintjes voorbij van gemaakt, ipv zo varen de scheepjes voorbij :P omdat we zo vaak met de trein moeten .. vond ik dat ik het best mocht aanpassen "D

pi_157072911
Haha die R. Nu durft Sjaak niet meer te meeten hoor ;)

Vlindur, wat heerlijk zo je jongens bij elkaar O+

Fannetje, die van jou kijk ik morgen met geluid.

Sjaak sliep iets voor 21.00u en werd net huilend wakker. Echt groot verdriet, tranen met tuiten en ontroostbaar bijna. Weet ook niet zeker of hij al wakker was toen hij ging huilen. Arme jongen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:45:01 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157072918
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:32 schreef LuDann het volgende:
Die van Nuby heb ik idd ook, DJMO. Ook bij de Kruitvat gehaald.

Mijn baby heeft kennelijk ook rare verhoudingen. Had haar gisteren een pakje van de V&D aangetrokken, maatje 56. Bij haar armen zit het prima, maar bij haar beentjes ging het niet eens meer dicht. Mja, toen was het al aan en het was alleen om in te slapen dus ik heb haar niet meer omgekleed. :')

(Let niet op de volle ochtend plasluier. :P )

SPOILER
Ik trek haar vooral om deze reden maatje 62 aan.
v&d heb ik ook moeite mee. één keer wassen en het past niet meer :N

zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:45:51 #285
409579 LuDann
All the way
pi_157072947
Oh, er waren inmiddels alweer meer posts. :P

Vlinder, wat lief zo met zijn tweeën. En die sokjes trekken. O+

Ik moest ook lachen om de lampionnetjes van Inge d'r vent. :') Maar het lijkt haar nuks uit te maken, wat knap en wat kijkt ze er vrolijk bij!

Fannetje, wat heerlijk, wat een vrolijkheid!
pi_157074364
Ik kom voorlopig dag zeggen hier met het verjaardagstaartfilmpje, fotospam komt nog later :+

Mijn dreumes O+ met al eventjes luiers maat 5 :') en met maat 80 broekjes en maat 86 lijf...

SPOILER
Edit: oh jullie lieve grote kleine baby's O+
Kwak
  zondag 25 oktober 2015 @ 00:06:07 #287
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157074597
Niet in staat om filmpjes te kijken.
Ro zit al tijden in maat 4. Eigenlijk zijn deze ook al te klein. Al 2 x kakjepakje gehad in 1 week dus net maar even de 4+ gehaald.

Kwak, van harte gefeliciteerd met melba. Je mooie blonde vent. Ik ga hem /jou missen hier!

snotzuigpeer vind ro dus heerlijk kietelen. Altijd giebelen.
Ja right.. Geloofde je zelf al niet toch?
Eerst is het dikke huilz. Mama.. Maaaama... Waarom doe je me dit aan. Whyyy. Whyyyyyyyyy!
En dan is het snot weg. Doe ik dat ding er toch nog even in... Lachen, gieren brullen.
Ik heb een raar kindje
O+ :D
pi_157077404
Half 2 (Door de laatste voeding van 23.00 heengeslapen :+) en 4.15 hier *O*
Moet van het cb nog tot de weging om de 3 uur voeden officieel maar ben dat al losser aan t laten, ik voel zelf ook wel dat ie zwaarder wordt :+
pi_157077474
Hier was het Grote Huils om 22.45u, 23.30u en 4.00u. Ik heb een deel van de nacht op de bank 'geslapen', wat een prutnacht. En ik vreesde voor de wintertijd... What was I thinking...
  zondag 25 oktober 2015 @ 07:18:05 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157077648
Hier vannacht dramahuils door spugen. Dikke melk en slijm, hoesten en verslikken en gierend iinademen daarna. Ik heb lang wakker gelegen omdat hij soms lijkt te stoppen met ademhaling :/ zo eng. Of iig heel oppervlskkig en zacht, met af en toe een stop. Dan aai ik m en schrikt hij, waarna de diepe ademhaling weet begint.
pi_157077659
Pinquit, dat vind ik wel eng klinken hoor! Even de hap bellen?

Balen van de slechte nacht Cactus! Is er een verklaring voor?

Goede nacht voor Cassandra! *O*

Wat betreft snotzuiger, ik kan helemaal niks met die peertjes. Maar ik ben groot fan van de otrivin aspirator!

Hier een prima nacht, as usual. Pas om 7.00 uur nieuwe tijd wakker, top dus!
pi_157077705
Wb voeden was het een redelijke nacht. Hij hapte best redelijk aan en heeft twee keer behoorlijke tijd aan de borst gedronken *O* Tijdens de voeding van 3 uur (of was het 2 uur? :P ) net toen ie bij mij dronk begon dochter van twee heel hard te huilen. Hele bed en zichzelf onder gespuugd. Onhandige timing ook
pi_157078074
Fijn dat het aanhappen goed gaat Estrys!

Balen van de nacht MwC

Buh Pinq ik zou ook even de hap bellen, klinkt eng!

Hoe lang snurkt en baby van de borstvoeding? G.klinkt als een doorlopend koffieapparaat. En hij drinkt matiger, eerst twee borsten helemaal leeg, nu dus een borst en een slokje na. Hopelijk loopt mijn productie niet af. Hij heeft ook trouwens de neiging om mijn tepel als speen te gebruiken en in slaap te vallen, dan leg ik hem terug en dan wordt hij wakker want honger :') :') hopelijk valt t kwartje dat slapen aan de borst bedtijd betekend.
pi_157078178
Morning! :W

Kwak, wat een fijne verjaardag moet dat geweest zijn. :Y

Schaterende Tim. Heerlijk. O+

Klappende R. :D Knap kind. En ik moest om mezelf grinniken bij je lavahelding. Ik denk: Goh, nooit geweten dat zo'n ding een lavahel heet. Tot ik wat beter na ging denken. :')

Pinq, bel even de hap inderdaad. Zo ben je er zelf ook niet gerust op.

Fijn dat A. zo lekker gedronken heeft Estrys. Je dochters timing is dan wel een beetje waardeloos. Is ze ziekig? Lijkt me echt knap lastig met zo'n kleintje.

Cassandra, G. geeft waarschijnlijk nu zelf aan wanneer hij voldoende heeft. Je mag er op vertrouwen hij genoeg binnen krijgt, anders vraagt hij wel om meer drinken. En borst is speen is ook normaal. Gezellig en veilig bij mamma terwijl je een tiet in je mond hebt, wat wil je nou nog meer. ;)

De snotdiscussie is hier ook flink aan de orde. Ze krijgt lastig adem door haar neus en pruttelt aan één stuk door. Ik ga zo maar eens naar de drogist om alle tips van hier in te slaan.
Wintertijd is hier wel meegevallen. Ze sliep van 8 tot 7 nieuwe tijd. Dat is acceptabel. :D Wel was ze om 4 uur vannacht aan het brullen, maar toen ik bij d'r bed stond sliep ze weer. Trollkind.
pi_157078387
Leuke filmpjes!

SPOILER
pi_157078398
Hier een nacht met maximaal 2 uur tussen de voedingen. Toch voel ik me best uitgeslapen!

Mijn 5 wweken ooude baby heeft een romper en pakje maat 62 aan :o
  zondag 25 oktober 2015 @ 09:14:23 #297
409579 LuDann
All the way
pi_157078495
Mijn baby slaapt nog steeds. :@

Mja, ze sliep wel laat en wilde vaak drinken.

Pinq, ik zou ook even naar de hap gaan, maar ik herken wel wat je zegt. Mijn baby deed dat ook, dat oppervlakkige en onregelmatige ademhalen. Nog steeds af en toe. De KA zei dag het normaal was. Maar ik weet natuurlijk niet of er bij jouw baby meer aan de hand is.
pi_157078568
Dochter is duidelijk ziekjes. Ze ziet heel grauw ook. Arm ding. Ze hangt nu op de bank. Mickey Mouse Clubhouse marathon te houden. Als ze ziek zijn zijn ze ineens weer zo klein he O+

We zouden vandaag voor het eerst naar buiten. Nou ja morgen dan maar
pi_157078779
N. lag sinds 22.00 in haar grote bed (gek kind, klaarwakker en vrolijk tot tien uur, daarna na de voeding in bed zonder ook maar 2x de speen terug te hoeven doen) en werd om 1 uur heel hard huilend wakker. :o Waarschijnlijk werd ze even wakker en zag ze papa en mama niet (eerste nacht op haar kamertje). Ik heb haar meegenomen naar onze kamer, gevoed, in de co-sleeper gelegd en ze sliep daarna tot half 6 (oude tijd) en tot 9 uur (oude tijd) en slaapt nu weer naast een snurkende papa. O+

Beterschap voor je kleine grote meid Estrys!

Wat eng Pinq! Ik aaide N. ook altijd even als ze heel diep sliep. :@ HAP bellen kan nooit kwaad voor die kleintjes. :*

Risu, wat een geduld heb jij met je schoonmoeder. :o Ik had al wel 10x haar hoofd eraf gebeten denk ik. :D Wordt het niet een keer tijd voor een echt goed en duidelijk gesprek? En wat sneu voor je eigen moeder. :*

Jagarjoekelbaby. :o Mijn bijna 6-maander past nog makkelijk in 62. :D Het eerste pakje groeit ze nu net uit, maar die valt ook wat klein.

De nieuwste hit is hier gillen en kraaien. :D O+ Naar die leuke baby in de spiegel, maar mama die haar tong uitsteekt, naar papa die gaapt, naar elke random persoon die haar aandacht geeft. Oh, jongens mijn kind. O+ Het maakt me wel extra verdrietig dat ze bij de GO zo lastig is, dan ziet zij helemaal niet dat mijn N. de liefste/leukste/grappigste ooit is. ;( :@
pi_157078788
Smiley-overkill. :o
pi_157078791
Oh, en dicht. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')