abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157024846
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157025169
Nou Joycie, t was ook niet niks, jouw hele zwangerschap en alles. Ik hoop dat je er goed over kan praten met je man en evt. andere mensen om je heen. Goed om te lezen dat het nu beter gaat :) *O* en zo te lezen doet je meisje het ook supergoed!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157025195
Even venten hoor, heb niet bij gelezen, sorry.

Ik stuurde vandaag de wekelijkse updat naar de app met ouders en schoonouders. Leuke foto's en verhaaltje, erbij gezegd dat ze verkouden is maar nog steeds een blije baby.

Belt SM op. Dat ze zich zorgen maakt want Wolk ziet er slecht uit. Ze zal vast weer afgevallen zijn en ze moet wel veel last hebben van die verkoudheid want ze ziet zo bleek en mager.

Nu ben ik ten eerste pissig dat ze dat zo zegt en ten tweede zit ik me nu toch druk te maken over haar gewicht weer. Terwijl het volgens mij echt wel meevalt op die foto's.

Sowieso zat ze 5 dagen geleden met haar gewicht nog mooi precies gemiddeld dus ik kan me niet voorstellen dat het nu opeens dramatisch is.

Echt, mens. Ik zal nog eens foto's sturen. :{w }:|

Dit waren de foto's waar ze het over heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:( :( :(
pi_157025284
Fotos zijn niet helemaal gelukt geloof ik, ik kan ze ook niet kopiëren+plakken. Maar of het nu wel of niet te zien is: misschien gewoon direct tegen sm zeggen dat je geen foto stuurt om jou onzeker te maken :{
pi_157025373
Gaat lastig op mijn telefoon, met die foto's. :P Maar tis gelukt.

Ik vind het lastig omdat SM zo verdomde onzeker is dat het vast weer een enorm drama zal veroorzaken als ik er wat van zeg. Maar ik overleg het straks wel als mijn man thuis is.
pi_157025412
Aw die fotos O+ blije mup!
pi_157025419
Ik zie een vrolijke baby, niets aan de hand! Schoonmoeders..
pi_157025447
Nah dan zou ik ook niks meer sturen hoor :( Ah ik zie ze. Wat zei je tegen je schoonmoeder maar dit was voordat ze in de wasmachine was geweest? :P

Ik heb de kinderen vanavond weer naar bed gebracht *O* De laatste weken van de zwangerschap kon ik dat niet meer opbrengen. Het was zo fijn dat ik ervan moest huilen :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157025504
Ik zie ook een hele blije baby LuDann O+
Irritant van je schoonmoeder..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157025524
Pff LuDann... ja, ze heeft wel een mager koppie, maar dat zegt niks. Als zij vrolijk is en aankomt, is er toch niks aan de hand.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157025583
Echt LuDann, jouw schoonmoeder is er een om gestoord van te worden. Past ze nog steeds op? Want dit soort irritante bemoeienis zou mij toch aan het denken zetten of ik dat nog wel wil. En ik denk dat ik ook gewoon de telefoon niet meer zou opnemen als ze belt en vriend het verder zou laten afhandelen...

En verder, ze ziet er mi vrolijk uit :) En als dit mager is, dan heb ik hier twee bonestaken in huis... Niet alle baby's zijn van die bolle michelinmannetjes/vrouwtjes he. Niks van schoonmoeders gezeur aantrekken. Als ze vrolijk is en gewoon drinkt, lijkt me dat t allemaal prima gaat. Ze zijn wel sneu he als ze verkouden zijn. Hier ook een sniffende baby :{
pi_157025834
Thanks. O+ Tja, wat ik zie op die foto's is dat ze aan het groeien is en een eigen gezichtje krijgt. Ze is geen spekbaby maar ze zit toch echt gewoon mooi gemiddeld. En ook al was er iets aan de hand, ik heb helemaal geen behoefte aan dat soort opmerkingen. Daar stuur ik die foto's niet voor. Ze moet er maar gewoon op vertrouwen dat wij heus wel weten wat we doen.

@MM: nee, ze past niet meer op nu, was vorige week voor het laatst. En ze belde met het nummer van SV, die mij anders gesproken nooit belt, dus ik nam vooral op omdat ik dacht dat er iets gebeurd was. Wel fijn om te lezen dat mijn baby niet als enige geen spekbaby is. :Y

Verkouden is sneu ja. Snotfestijn. :P Maar het valt mee, ze is gelukkig verder niet ziek ofzo.
pi_157025845
Mijn man gaat haar straks even bellen. Dat wordt nog wat. :')
pi_157025911
Ik wilde ook nog een foto van mn baby posten O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157025959
Ach Pinq, wat een ontzettend toffe foto! O+ Je kleine mannetje, zo tevreden. O+
pi_157026003
Ik heb twee niet-spekkinderen. En F. is al een stuk spekkiger dan J was, die heeft gewoon beenplooitjes O+
Niks mis mee, wij zijn beide ook redelijk slank, en J. heeft gewoon het postuur van opa, die met 1.65m ook netaan 50kg weegt ;) (hier dus ook nooit commentaar op zijn gewicht gehad).
pi_157026028
Pffff wat een gedonder met schoonouders zeg. Ik prijs me maar weer eens gelukkig :@

Vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend en hoorde ik dat ik ingeleid moest worden... Ben er een beetje emo van. Mijn lieve kippie is nu echt bijna 1 :o

Hij gaat steeds beter stappen aan twee (of 1) handje(s), bijna rennen, en achter zijn kar nu ook O+

(baggerkwaliteit uiteraard)
Kwak
pi_157026133
En ik spam mijn dotje ook even.. Gisteren alweer 8 weekjes en precies 3400gram!

SPOILER
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_157026139
Pinq O+

Ik heb vandaag foto's van lachende F. gemaakt, als bewijs dat ie dat echt wel doet omdat vriend m 's avond's alleen huilend of slapend ziet ;(

SPOILER
pi_157026174
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:48 schreef J0ycie88 het volgende:
En ik spam mijn dotje ook even.. Gisteren alweer 8 weekjes en precies 3400gram!
Ah, daar is ze :D
Haar koppie heeft wel wat weg van dat van F. Lijkt me een schattig setje ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door mousemicky op 22-10-2015 20:56:11 ]
pi_157026322
Joycie, is ze al bezet? O+ ;) Valt ze toevallig op donkere ogen, weinig haar en een licht tintje? :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157026378
Gefeliciteerd alvast, kwak. *O* En wat goed van het lopen!

Joycie wat een lief meisje heb je daar. O+

En MM, een lachje, wat schattig. O+
pi_157026418
Aahh Joyce O+
En lachje, zooo schattig :D
pi_157026466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:45 schreef kwakz0r het volgende:
Pffff wat een gedonder met schoonouders zeg. Ik prijs me maar weer eens gelukkig :@

Vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend en hoorde ik dat ik ingeleid moest worden... Ben er een beetje emo van. Mijn lieve kippie is nu echt bijna 1 :o

Hij gaat steeds beter stappen aan twee (of 1) handje(s), bijna rennen, en achter zijn kar nu ook O+

(baggerkwaliteit uiteraard)
Jaaa laat de herinneringen maar komen O+
*O* lopen!
pi_157026536
Oeh ze kan al kiezen uit de mannen ;)

Haar koppie heeft inderdaad wat weg van F.!
pi_157026641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd alvast, kwak. *O* En wat goed van het lopen!

Joycie wat een lief meisje heb je daar. O+

En MM, een lachje, wat schattig. O+
Een lief wakker meisje..

Weet niet zo goed wat ik met de avonden moet.. Ze is dan eigenlijk altijd wakker.. 8 weekjes.. Gewoon nog meeveren? Of toch proberen al op bed te leggen om een bepaalde tijf en ritme creeeren?
pi_157026665
Melba ging pas na een half jaar wat eerder naar bed volgens mij. Is wel normaal dat ze s avonds wat wakkerder zijn volgens mij.
Kwak
pi_157026767
Zelfde hier hoor Joycie (9 weken ;)). Overdag een slaapkop, in de avond komt ie tot leven (ook door krampjes). Ik denk dat ie daarin op mij lijkt ;) Wij veren maar mee, laten m in onze armen in slaap vallen en leggen m dan in de box tot de late avondvoeding. Vriend heeft nu geprobeerd of ie in bed verder slaapt, over een paar uur kan ik jullie vertellen of dat gewerkt heeft.

Overdag lukt het trouwens wel af en toe om m wakker in bed te leggen *O* En de wandelwagen bevat ook sleepydust O+

J. had trouwens precies hetzelfde. Weet niet wanneer dat precies minder werd, weet wel nog dat ie met 6 maanden naar bed ging om 7 uur, en dat nog steeds zo is :Y
pi_157026788
Oooh Kwak wat is dat jaar snel gegaan!
Ik kan het filmpje niet kijken want Frits ligt eindelijk te slapen.

O+ Pinq en Joyce en LuDann!

Niet druk maken over wat je sm zegt (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Misschien heeft hij zulke zorgen gehad toen je man een baby was of was hij juist een spekbaby en herkent ze dit niet?

Nog :* voor DAD en de belabberde nachten. Ik dacht dat beter moest gaan nadat tand nummer 1 door was gekomen, tand 2 kwam twee dagen later en gaf toen ook nog wat issues.

We waren vandaag bij het consultatiebureau. Frits weegt nu ruim 8kg bij 70 cm.

De arts vond dat we hem meer te eten moesten geven en minder aan de borst moesten laten drinken.
Haar suggestie waren brood met margarine (wij gebruiken nooit margarine, ik vind het gewoon een heel stom product), brood met appelstroop, fruitmoes en yoghurt.
En die nachtvoeding? Die moet er allang af zijn. Ik heb maar niet verteld dat er gemiddeld vier voedingen zijn in de nacht.

Op de terugweg met mijn man besproken of we willen stoppen met rapley en gaan pureren, maar hij vindt het belangrijker dat Frits plezier heeft in eten en zijn eigen weg daarin vindt.
pi_157026827
Ooh die kleine babyfoto's O+
En dan grote bijna eenjarige Melba, wat lijkt lopen ver weg nog!

[ Bericht 48% gewijzigd door Mineola op 22-10-2015 21:23:27 ]
pi_157026828
Melba achter z'n kar O+ Wat een pretletter is het toch! Heerlijk Kwak, volgens mij genieten jullie enorm van hem. En wat is het snel gegaan hè, dat eerste jaar. Geniet van zhe memories!

Pinq je frumpie, wat een ontzettend mooie mannetje is het. En zo tevreden!

En Ludann, niks van aantrekken. Je kind ziet er heerlijk uit, helemaal niet mager. Ik herken het wel hoor, ik kon kan ook enorm onzeker worden van opmerkingen van m'n (schoon)moeder. Nergens voor nodig!

Joycie ook al zo'n mooie baby. Wat zijn die kleintjes toch leuk O+ .
pi_157026892
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Een lief wakker meisje..

Weet niet zo goed wat ik met de avonden moet.. Ze is dan eigenlijk altijd wakker.. 8 weekjes.. Gewoon nog meeveren? Of toch proberen al op bed te leggen om een bepaalde tijf en ritme creeeren?
Hier kwam er wat meer ritme toen hij zestien weken was en ik weer volledig aan het werk ging.
Tot die tijd was hij veel wakker ' s avonds en liep ik veel buiten met hem in de draagdoek.
pi_157027097
Och, wat een mooie kindjes LuDann, Joycie, Pinq en MM O+
En M van Kwak die bijna 1 wordt O+

Hier vandaag een mixed feelings dag. We genieten zo van Twix! Maar net een dikke huilbui over hoe het met mij gaat. Man heeft getroost en nu gaat het weer.

SPOILER
pi_157027174
Op tijd naar bed hier pas sinds een paar weken, en dan nog lukt het niet altijd. :D N. is bijna 5,5 maand.

Al die lieve mini's van jullie! En megaMelba! O+

Cho, ene oor in, andere oor uit! Jullie kennen Frits het best toch?
pi_157027205
Wat een plaatje Mineola O+
pi_157027429
Oh kwak O+ een jaar alweer.

Leegloop hier! Voel me hier ook niet helemaal meer op m'n plek, voor mijn gevoel is m'n baby ook al weg :P Kom maar op met dat dreumestopic :Y)
pi_157027446
Meeveren it is. Heb ook veel liever dat ze na de laatste fles lekker slaapt.. Al is dat nu ook twijfelachtig door de krampjes.

Heb haar nu op het voedibgskussen op mijn benen liggen. Dat lijkt ze wel te accepteren ipv in mijn armen.
pi_157027631
Mineola O+

Kwak, lopen! Wat een leuk filmpje! *O*

F. van mm en E van Joycie, wat een schatjes O+

En Pinq, ik had hem al gezien maar wat een heerlijke foto van je mannetje! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 21:53:28 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157028966
MM O+ wat een mooi manneke heb je toch ! En joycie wat een heerlijke frummel <3 ik krijg spontaan heimwee naar de baby-baby tijd van Michael ... ook al is die ook nog wel écht baby hoor, ondanks vier tanden, twee tanden op doorkomst en z'n bolle toet :P

en melba, you go boy!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157029011
Wat een plaatjes van baby's komen hier voorbij.! O+ f
pi_157029048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Malteser het volgende:

Hier vandaag een mixed feelings dag. We genieten zo van Twix! Maar net een dikke huilbui over hoe het met mij gaat. Man heeft getroost en nu gaat het weer.

SPOILER
Heb hier meegelezen maar nog niet gereageerd. Wederom sluit ik me aan bij Always, de wijze uit het oosten :7. Zet jezelf en je gezin vooral even voorop en: komt tijd komt raad. Echt, je hoeft niet vandaag te beslissen. Vraag:
SPOILER
pi_157029300
Mooie babytjes O+

Y sliep in het begin ook pas tegen 10 's avonds, als ik zelf ook naar bed ging. Maar dat werd steeds vroeger. Nu half 8. Vind ik nog laat, maar anders ziet man haar heel kort, en we hoeven 's ochtends toch niet vroeg op.

Verder weet ik niks.
pi_157029652
Ik probeer aan te haken:
Ik zag een hoop lieve baby's O+
Speciale vermelding voor mini-mineola, wat een knoepie is het zeg!
LuDann, Wolk ziet er gewoon prima uit hoor! SM mag lekker bezorgd zijn, maar wel binnen de perken.

@bedtijd: Sjaak gaat sinds hij 14/15 weken is om 19.00u/19.30u naar bed. Soms wordt het 20.00u, maar dat is niet vaak. Hij wordt zo ergens tussen 6.00u en 7.30u wakker vaak. Nu met de verkoudheid wil hij wel soms een slokje water 's nachts.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Malteser het volgende:

SPOILER
SPOILER
Ennuh, als je een keer hulp o.i.d. wilt, dan woon ik dicht bij he :)

Hier is verder weinig bijzonders te melden, het gaat z'n gangetje en het is leuk met Sjaak :) Hij heeft een nieuwe 'Beavis&Butthead'-lach ontwikkeld O+ , ik probeer het steeds te filmen maar het lukt niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 22:11:00 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157029668
Kleine michael spam onder de spoiler:
SPOILER
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_157030960
Pinquit
(WoW m'n automatische woordenverbeteraar vult pinq gelijk aan, maar 'wow' blijft hij als world of warcraft spellen haha)

Wat een tevreden kereltje' O+

Ludann
Wat een prachtige foto's. Daar wordt ie toch warm van. Laat sm maar mauwen. Is haar onzekerheid die om de hoek komt kijken. Laat het niet de jouwe worden.

Melba alweer 1?
:'(
Dus je gaat ons ook al bijna verlaten?
Maar O+ Kan me voorstellen dat het een emotionele dag voor je is. Hoort er helemaal bij!
Alvast gefeliciteerd en tot over een maand of 5. :o ga je missen kwak!
SPOILER
Slaaptijd
Wij namen haar altijd mee naar bed wanneer wij gingen slapen.
Volgens mij was ze pas een maand of 4/5 toen ze voor het eerst alleen ging slapen en wij beneden bleven.
Nu slaapt ze altijd rond 18:30/19:00. Soms iets later. We hebben heel ons schema voor haar omgegooid en eten tegenwoordig tussen 17:00 en 17:45.
Om eerlijk te zijn bevalt ons dit prima. Had ik niet verwacht.
Nu kom ik uit m'n werk, haal ro op. Kom thuiS, voeden/kroelen en daarna eventjes alleen spelen terwijl ik aan het eten begin. We eten nu gezonder dan voor ro mee at. :@
Vroegah kwam ik uit m'n werk en dan ging ik zitten. Als in: instorten.
Nu doe ik gelijk m'n taken en dan stort ik pas in wanneer ze op bed ligt :')
Oh en dan komt het ook weleens voor dat ik ook om 19:00 in bed lig :o

Vandaag even een emo dag. Tranen zitten hoog, maar komen niet. Museum bezocht en daarna heerlijke pasta gemaakt. Helaas is man sporten. Mis hem. Goed teken! (Heb ik lang niet gedaan.. :@ )
pi_157031315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:55 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Heb hier meegelezen maar nog niet gereageerd. Wederom sluit ik me aan bij Always, de wijze uit het oosten :7. Zet jezelf en je gezin vooral even voorop en: komt tijd komt raad. Echt, je hoeft niet vandaag te beslissen. Vraag:
SPOILER
SPOILER
pi_157031890
Malteser, wat rot dat je je nu zo bezig (moet) houd(t)(en) met je werk. Hopelijk kom je er een beetje uit!

Zijn jullie af en toe ook zo blij dat je baby heeft gepoept. Dotje had net een lekkere smurrie in haar luier (1e weer na sinds gisterennacht). Omdat ik haar soms zo zie persen en dan alleen als resultaat stinkende windjes. Kan ik echt een vreugdedansje doen wanneer ik een poepluier kan verschonen!
pi_157031978
Ik moet zeggen dat ik de bijnamen Dotje en Wolk nog steeds niet kan lezen zonder te gniffelen... :D
pi_157032047
Haha E. als naar-huis-outfit een shirtje met dotje erop en dat was ons favo maat44 pakje.. En ja tis ook gewoon een dotje :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 oktober 2015 @ 23:19:28 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157032434
Als er hier mensen zijn die de potten sudocreme met een gratis snoozebaby doekje (mini doekje, geen grote) hebben aangeschaft bij de kruidvat, maar niets met het doekje doen, zou ik hem dan mogen overnemen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')