KPMG heeft alleen nog voor audit junioren een overurenvergoeding indien ze meer dan 100 overuren per jaar halen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:19 schreef Baje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag omtrent overwerk:Hoe zit het met de gemaakte overuren bij PwC en Deloitte?
Ik weet inmiddels dat bij EY alle uren uitbetaald worden of verlofdagen kunnen worden genomen. Bij KPMG worden de overuren niet vergoed.
Alvast bedankt!
Die is mooi hequote:Op maandag 14 maart 2016 19:13 schreef QFX23 het volgende:
Weet niet of deze al eens gepost is, maar deze link zou eigenlijk in de OP opgenomen moeten worden voor alle vragen en ervaringen bij de Big4
http://howshouldweaccountforme.tumblr.com
Gewoon even rondklikken in zo'n scriptiebank van een willekeurige uni om inspiratie op te doen. Of zoeken op google books daar staan ook wel scripties.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:14 schreef JohnKimble het volgende:
In april ga beginnen met mijn scriptie bij een big four kantoor. Ik moet zelf met een onderwerp komen...
Weet iemand misschien een interessant onderwerp wat ik kan onderzoeken? Zelf loop ik hier vast. Het betreft een HBO scriptie
Handig ook om er bij te vertellen wat voor studie je überhaupt doet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:14 schreef JohnKimble het volgende:
In april ga beginnen met mijn scriptie bij een big four kantoor. Ik moet zelf met een onderwerp komen...
Weet iemand misschien een interessant onderwerp wat ik kan onderzoeken? Zelf loop ik hier vast. Het betreft een HBO scriptie
Jup, volgens mij wel. Cultuur hangt maar net af van in wat voor team je terecht komt (stad, kantoor, team). Valt in zijn algemeenheid echt niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:52 schreef ButterflyIAm123 het volgende:
Wat voor test is de verbale relaties test van EY? Wordt daar gewoon 'analogieën' mee bedoelt? Of is het een tekstje die je moet lezen?
Ik zit in het sollicitatie process van EY en Deloitte voor Consulting. Ik vroeg me ook af of iemand me wat kan vertellen over de cultuur bij EY & Deloitte Advisory.
Alvast bedankt!
Thanks!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:03 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Jup, volgens mij wel. Cultuur hangt maar net af van in wat voor team je terecht komt (stad, kantoor, team). Valt in zijn algemeenheid echt niets over te zeggen.
Thanks voor de tip. Ik heb gekeken, maar echt tot een concreet opdracht kom ik niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:32 schreef mergbot het volgende:
[..]
Gewoon even rondklikken in zo'n scriptiebank van een willekeurige uni om inspiratie op te doen. Of zoeken op google books daar staan ook wel scripties.
Betreft accountancy bij KPMG.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:02 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Handig ook om er bij te vertellen wat voor studie je überhaupt doet.Scriptie accounting bij EY gok ik?
Hangt nogal van de afdeling af. Adviespraktijk verdient bijvoorbeeld een stuk meer.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:20 schreef Klokov het volgende:
Weet iemand het startsalaris van een consultant bij een of meerdere van de big 4 kantoren?
Wordt inderdaad analogieën mee bedoelt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:52 schreef ButterflyIAm123 het volgende:
Wat voor test is de verbale relaties test van EY? Wordt daar gewoon 'analogieën' mee bedoelt? Of is het een tekstje die je moet lezen?
Thanks!quote:Op zondag 20 maart 2016 17:41 schreef GekkePopke het volgende:
[..]
Wordt inderdaad analogieën mee bedoelt.
Je kunt toch wel inspiratie opdoen voor een onderwerp? Als je een onderwerp vind wat je wel interessant vind ga je trefwoorden zoeken in een kranten/vaktijdschriftendatabase ofzo om te kijken wat actuele vraagstukken zijn, dan verzin je een opdracht daaromheen.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:21 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Ik heb gekeken, maar echt tot een concreet opdracht kom ik niet.
Volgens mij krijg je er 30 of 35 zoiets.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:46 schreef ButterflyIAm123 het volgende:
[..]
Thanks!
Weet iemand ook toevallig hoeveel je er krijgt?
Ik heb er 25 minuten voor.
Onderwerpen die mij interesseren zijn bijv. IT-ontwikkelingen zoals continuous auditing en big data. Maar dat tot een concreet probleemstelling formuleren lukt mij niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:56 schreef mergbot het volgende:
[..]
Je kunt toch wel inspiratie opdoen voor een onderwerp? Als je een onderwerp vind wat je wel interessant vind ga je trefwoorden zoeken in een kranten/vaktijdschriftendatabase ofzo om te kijken wat actuele vraagstukken zijn, dan verzin je een opdracht daaromheen.
Ja ik denk het wel, mag misschien nog iets specifieker want big data en auditing zijn beide best ruime begrippen. Kijk wat trends zijn in big data en maak een stelling: [insert big data trend] draagt bij aan de kwaliteit van auditing/ heeft de meeste invloed op [insert type audit]. (maar ik ben ITer geen accountant). Ligt ook een beetje aan wat je leuk vind. Doe je liever interviews, of deskresearch, of ga je liever iets bouwen. Kan je een beetje je opdracht op formuleren. Zit je liever binnen een bedrijf of overheid of ga je liever als buitenstaander (in naam van de uni)een onderzoek doen.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:03 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Onderwerpen die mij interesseren zijn bijv. IT-ontwikkelingen zoals continuous auditing en big data. Maar dat tot een concreet probleemstelling formuleren lukt mij niet.
- Wat zijn de voorwaarden om continuous auditing toe te passen?
- Hoe draagt Big Data bij aan de kwaliteit van auditing
- etc...
Zijn dit beetje goede vraagstellingen?
Aan de advieskant kun je denken aan ongeveer 3k per maand.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:20 schreef Klokov het volgende:
Weet iemand het startsalaris van een consultant bij een of meerdere van de big 4 kantoren?
Dankjewel voor je input. SAP transitie is wel interessant, ik zal het voorleggen. Ben je IT-auditor? Het liefst doe ik deskresearch (en daarna interviews) gezien de beperkte tijd. Enquetes e.d. zijn bij mij niet meer mogelijk aangezien eind juni rapport moet worden ingeleverd.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:27 schreef mergbot het volgende:
[..]
Ja ik denk het wel, mag misschien nog iets specifieker want big data en auditing zijn beide best ruime begrippen. Kijk wat trends zijn in big data en maak een stelling: [insert big data trend] draagt bij aan de kwaliteit van auditing/ heeft de meeste invloed op [insert type audit]. (maar ik ben ITer geen accountant). Ligt ook een beetje aan wat je leuk vind. Doe je liever interviews, of deskresearch, of ga je liever iets bouwen. Kan je een beetje je opdracht op formuleren. Zit je liever binnen een bedrijf of overheid of ga je liever als buitenstaander (in naam van de uni)een onderzoek doen.
misschien kan je continuous auditing combineren met de trend van real-time big data. Wanneer moet je beginnen? Je kan onderzoek doen naar vewachtingen over hoe audits gaan veranderen als bedrijven transitie maken van SAP r/3 naar SAP HANA.
Onderzoek naar volwassenheid van mkb-bedrijven in de [insert branche] om aan de voorwaarden van continuous auditing te doen.
Tip: maak het jezelf makkelijker er doe onderzoek obv jaarrekeningen. Alle data is beschikbaar en de statistiek is relatief gemakkelijk. Hoe ga je in godsnaam voldoende data krijgen omtrent jouw onderwerpen? Je zal niet de eerste zijn die daar op vastloopt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:56 schreef JohnKimble het volgende:
[..]
Dankjewel voor je input. SAP transitie is wel interessant, ik zal het voorleggen. Ben je IT-auditor? Het liefst doe ik deskresearch (en daarna interviews) gezien de beperkte tijd. Enquetes e.d. zijn bij mij niet meer mogelijk aangezien eind juni rapport moet worden ingeleverd.
Begin april ga ik echt beginnen aan mijn scriptie. De combinatie van continuous auditing met de trend van real-time big data spreekt mij ook aan. Maar welke probleemstelling zou ik daaruit bijvoorbeeld kunnen formuleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |