Bij veel kantoren is het 1 aanname moment, dus als je je scriptie mag komen schrijven krijg je ook direct arbeidscontract voor daarna. Maak jr vooral niet teveel zorgen, persoonlijkheid is veruit het meest belangrijk bij sollicitaties in de auditquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:18 schreef Vebilas het volgende:
Ik zit met al een tijdje in te lezen in deze topics (ook die van voorgaande jaren) en heb een vraag mbt stages.
Huidige situatie: ik ben een WO bedrijfseconomie student en zit nu in het 3e - tevens laatste - jaar van mijn bachelor. Hierna wil ik de master accountancy gaan doen met direct erachteraan een post-master tot RA. Ik heb al voldoende keuzevakken gedaan de afgelopen jaren om direct te voldoen aan de hiervoor gestelde eisen.
Nu wil ik graag een scriptie-stage doen bij een Big Four kantoor. Echter denk ik er ook over om hiervóór nog een meeloopstage te doen voor een extra pak ervaring. Ik heb namelijk na me dik 2 jaar door theorie te hebben geworsteld nog geen praktijkervaring in de sector. Zouden jullie me zo'n meeloopstage aanraden? En zo ja, kan ik hem dan beter in de eerste maanden van de master doen, of in de laatste maanden van mijn bachelor?
Ieder advies is van harte welkom!
Dank voor je input! Zeker een punt om rekening mee te houden dus wanneer ik mijn vakkenpakket samen mag/kan stellen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Een tijdje geleden een partner van een Big 4 gesproken over sustainability.Hij gaf aan dat ze iedere maand wel honderd sollicitaties binnenkregen van mensen die een profiel hadden met betrekking tot duurzaamheid. Veel mensen zijn echter de linkse boomknuffellaars en hij vertelde dat de voorkeur ligt bij personen die ook kunnen kwantificeren. Oftewel wat zijn de financiële opbrengst of risico's als ik transport van x naar y verplaats.
Titel is net zoveel waard, behalve als je partner wil worden in het buitenland. Ik werk als RA als manager in de UKquote:Op zondag 3 januari 2016 12:25 schreef Jodenkoekj het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik na mijn master Accountancy aan het Erasmus vanaf september beginnen in de audit. De planning is om dan ook te beginnen aan de post-master RA, maar ik heb een vraagje. In hoeverre is deze titel wat waard in het buitenland of bij internationale banen. Ik heb namelijk mijn wens om op een gegeven moment na mijn RA-titel vroeg of laat een internationale baan te zoeken.
Ik vroeg me dus af of dit goed haalbaar en aannemelijk is?
Alvast bedankt!
En bedoel je dan manager in het bedrijfsleven of als accountant bij een kantoor?quote:Op zondag 3 januari 2016 12:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Titel is net zoveel waard, behalve als je partner wil worden in het buitenland. Ik werk als RA als manager in de UK
Big four kantoor. Maar ook voor bedrijfsleven geldt hetzelfde. Big four ervaring + accountant titel (uit welk land dan ook) is zeer waardevol. Je kan overigens in NL ook een ACCA of CPA titel halen met relatief normaal trajectquote:Op zondag 3 januari 2016 20:07 schreef Jodenkoekj het volgende:
[..]
En bedoel je dan manager in het bedrijfsleven of als accountant bij een kantoor?
Shit happens, je hebt nog 3 andere kantorenquote:Op woensdag 30 december 2015 14:46 schreef DoubleDip het volgende:
Buh, 1 punt te weinig (numeriek) en daardoor niet door verder. Jammer want persoonlijkheid matcht wel goed en bij inductief had ik zelfs de maximale score.
Ik heb nu bij een kleiner kantoor gesolliciteerd. Eind van de week hoor ik meer. Hebben precies wat ik wil en het is dichtbij. Kan er op de fiets heen. Zou mooi zijn. Cultuur lijkt sterk op PwC, sterker nog een paar werknemers komen ook uit die hoek.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Shit happens, je hebt nog 3 andere kantoren.
Wat voor functie heb je op gesolliciteerd?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:05 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik heb nu bij een kleiner kantoor gesolliciteerd. Eind van de week hoor ik meer. Hebben precies wat ik wil en het is dichtbij. Kan er op de fiets heen. Zou mooi zijn. Cultuur lijkt sterk op PwC, sterker nog een paar werknemers komen ook uit die hoek.
Gewoon student-stagiair, aangezien ze daar doorgaans maar 1 iemand voor hebben.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:24 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wat voor functie heb je op gesolliciteerd?
Is 2050 euro bruto een redelijk salaris voor een afgestudeerde accountancy student (HBO)? betreft samenstelpraktijk welliswaar niet big4 maar wel in de top 10 grootste accountantskantoren.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:26 schreef Travel. het volgende:
Hier ook al een tijdje Big-4-medewerker. Als er vragen zijn hoor ik het wel
Uhm, dat zou ik niet weten. Ik weet alleen dat je als WO'er 3200 bruto met auto en 2800 bruto zonder als starter verdiend op mijn afdeling (tax)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:32 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Is 2050 euro bruto een redelijk salaris voor een afgestudeerde accountancy student (HBO)? betreft samenstelpraktijk welliswaar niet big4 maar wel in de top 10 grootste accountantskantoren.
Geen leaseauto of dergelijke.
Aight, ik vond het zelf namelijk vrij laag maar dit is wel het uiterste wat ze willen bieden (boden in eerste instantie nog lagerquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
Uhm, dat zou ik niet weten. Ik weet alleen dat je als WO'er 3200 bruto met auto en 2800 bruto zonder als starter verdiend op mijn afdeling (tax)
Zonder auto met relatief gewilde opleiding? Zeker wel weinig. Bij big four (controle) verdien je na 2 jaar (dan dus als senior) ruim 3k + bonus + auto, ook met HBO achtergrond. Dan is her verschil wel erg groot m.i.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:48 schreef fokva het volgende:
Samenstel verdient sowieso minder dan controle. De leaseauto heb je vaak ook niet echt nodig dan. Denk dat 2.050 voor non-big4 niet heel hoog is, maar het kan slechter.
Ze doet toch geen controle? Je vergeet dat je dan ook een zwaardere studie er naast doet. Overigens ben je tegenwoordig pas na 3-4 jaar senior vanaf hbo. Bovendien is de bonus niet noemenswaardig.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:59 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Zonder auto met relatief gewilde opleiding? Zeker wel weinig. Bij big four (controle) verdien je na 2 jaar (dan dus als senior) ruim 3k + bonus + auto, ook met HBO achtergrond. Dan is her verschil wel erg groot m.i.
Mijn ervaring is dat iedereen gewoon zijn gewerkte uren schrijftquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:14 schreef Lavezzi het volgende:
Hoe gaat dat bij mensen in de praktijk met overuren declareren? Mijn ervaring vooralsnog is dat niemand overuren declareert, tenzij de druk echt enorm hoog is en ze verder ook op 100% declarabel zitten.
Bij EY krijg je 100%, volgens mij was EY ook één van de eersten die dit weer zo ging toepassen (maybe tezamen met deloitte?).quote:Op maandag 18 januari 2016 19:52 schreef Jodenkoekj het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig bij de assurance afdelingen bij de Big 4 met de overurencompensatie?
Ik dacht dat bijvoorbeeld bij EY de eerste 100 overuren niet meetelden maar die daarna wel. Is dit nog steeds zo of is het teruggedraaid? En hoe zit dat bij de andere kantoren?
En gaat het dan om tijd voor tijd?
Zo doen wij dat ook. Het is mij nog nooit gevraagd om te letten op mijn uren oid. het zou mij eerlijk gezegd ook niet boeien als het budget in gevaar komt.Tijdsnood is geen excuus om kwaliteit in te perken imo.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat iedereen gewoon zijn gewerkte uren schrijft
Tuurlijk, kwartiertje / half uurtje minder omdat je tussendoor op Facebook zit kan, maar als ik van 8u tot 22u werk dan schrijf ik heus wel meer dan 8u op die dag hoor
Nou ja, het wordt soms wel aangegeven als er een krap budget is ofzo, of dat we uren per post ff in een urenmodel in het dossier moeten bijhouden. Maar das meer voor meerwerk factureren dan dat ze moeilijk gaan doen over mijn geschreven urenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Bij EY krijg je 100%, volgens mij was EY ook één van de eersten die dit weer zo ging toepassen (maybe tezamen met deloitte?).
KPMG en PWC hebben nog rare overurenregeling. PwC mag je het eerste uur niet schrijven en bij kpmg tellen je overuren pas mee nadat je 100+ overuren hebt gedraaid..
Slechte zaak van de big 4.
[..]
Zo doen wij dat ook. Het is mij nog nooit gevraagd om te letten op mijn uren oid. het zou mij eerlijk gezegd ook niet boeien als het budget in gevaar komt.Tijdsnood is geen excuus om kwaliteit in te perken imo.
Ja, maar dat is niet meer dan logisch. Zou je eigenlijk consequent op elke opdracht moeten bijhouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:43 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt soms wel aangegeven als er een krap budget is ofzo, of dat we uren per post ff in een urenmodel in het dossier moeten bijhouden. Maar das meer voor meerwerk factureren dan dat ze moeilijk gaan doen over mijn geschreven uren
Zou moeten ja, gebeurt helaas niet altijdquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet meer dan logisch. Zou je eigenlijk consequent op elke opdracht moeten bijhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |