Bij veel kantoren is het 1 aanname moment, dus als je je scriptie mag komen schrijven krijg je ook direct arbeidscontract voor daarna. Maak jr vooral niet teveel zorgen, persoonlijkheid is veruit het meest belangrijk bij sollicitaties in de auditquote:Op vrijdag 25 december 2015 15:18 schreef Vebilas het volgende:
Ik zit met al een tijdje in te lezen in deze topics (ook die van voorgaande jaren) en heb een vraag mbt stages.
Huidige situatie: ik ben een WO bedrijfseconomie student en zit nu in het 3e - tevens laatste - jaar van mijn bachelor. Hierna wil ik de master accountancy gaan doen met direct erachteraan een post-master tot RA. Ik heb al voldoende keuzevakken gedaan de afgelopen jaren om direct te voldoen aan de hiervoor gestelde eisen.
Nu wil ik graag een scriptie-stage doen bij een Big Four kantoor. Echter denk ik er ook over om hiervóór nog een meeloopstage te doen voor een extra pak ervaring. Ik heb namelijk na me dik 2 jaar door theorie te hebben geworsteld nog geen praktijkervaring in de sector. Zouden jullie me zo'n meeloopstage aanraden? En zo ja, kan ik hem dan beter in de eerste maanden van de master doen, of in de laatste maanden van mijn bachelor?
Ieder advies is van harte welkom!
Dank voor je input! Zeker een punt om rekening mee te houden dus wanneer ik mijn vakkenpakket samen mag/kan stellen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Een tijdje geleden een partner van een Big 4 gesproken over sustainability.Hij gaf aan dat ze iedere maand wel honderd sollicitaties binnenkregen van mensen die een profiel hadden met betrekking tot duurzaamheid. Veel mensen zijn echter de linkse boomknuffellaars en hij vertelde dat de voorkeur ligt bij personen die ook kunnen kwantificeren. Oftewel wat zijn de financiële opbrengst of risico's als ik transport van x naar y verplaats.