fathank | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:41 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
motorbloempje | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:58 |
Is het al vrijdag? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:00 |
bijna | |
Beach | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:10 |
MotoGP in Maleisië zondag ![]() Daar is tenminste wel spanning en genoeg inhaalacties. | |
VacaLoca | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:17 |
Die nieuwe motor van Renault.. Zijn daar tokens voor gebruikt? | |
Beach | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:18 |
ja ik las 11 | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:19 |
Ze hebben er dus nog minimaal eentje over | |
VacaLoca | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:22 |
Hm oké dan ben ik wel benieuwd. Bij Max kan je 'm sws achterin leggen, want maakt niet uit of ie nou penalty krijgt of niet of hoe ie zich kwalificeert.. In de tweede ronde moet ie toch wel van achteren beginnen op een of andere manier ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:25 |
Toro Rosso heeft al aangekondigd niet met het nieuwe geval te gaan rijden. Red Bull Racing mogelijk wel | |
Meike26 | woensdag 21 oktober 2015 @ 14:25 |
Max krijgt niet die motor.. alleen de RBR's krijgen de upgrade. Reden zou kunnen zijn de overstap van Renault naar Ferrari bij STR, de kans dat STR nog Lotus in kan halen willen ze niet laten gebeuren.. schijnt. | |
Fer | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:50 |
Ik geloof er echt geen moer van dat STR met iets anders zou rijden dan RBR. Het succes van de STR is momenteel vooral afhankelijk van de complete Redbull driveline, wielophanging en electronica die erin zit. En hoewel James Key een topper is, heeft aero niet zoveel invloed in de huidige generatie auto's. | |
sasquatsch | woensdag 21 oktober 2015 @ 18:12 |
Aero heeft behoorlijk wat invloed op de circuits waar snelheid niet het belangrijkste is, zoals Hongarije en Singapore. Daar zie je RB en STR het juist erg goed doen. Op de snellere circuits is het anders, dan is de motor belangrijk, al zie je wel dat Ferrari daar ook voor de andere Mercedes teams zit. | |
aesop | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:20 |
Schijnbaar kan TR ook gebruik maken van de update. Of ze dat doen is vers twee. Gezien de weersvoorspellingen (regen het hele weekend) is het misschien niet zo handig. Je zult maar pole trainen en dan teruggezet worden op de grid... | |
Sinister-D- | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:28 |
Voor wie het nog niet wist:![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:35 |
Als ie eerste wordt en Rosberg 2de dan heeft ie ook de titel? ![]() | |
Nattekat | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:36 |
Ja. | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:38 |
Hoeveel zit er dan tussen als Rosberg de resterende races maximaal scoort en Lewis wint zondag? Bij alle andere opties staat Rosberg 1 plek achter hem. | |
Nattekat | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:41 |
5 punten als Hamilton niet meer scoort. | |
Meike26 | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:01 |
Eindelijk weer eens een echte regenrace? ![]() | |
Rossdale | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:23 |
Perfect! Helaas is dit dan ook echt de enige race die ik niet live kan zien maargoed. 's avonds is hij vast ook nog tof ![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:25 |
Het zou een beetje zijn als in de herhaling/slomo het doelpunt ineens missen bij het voetbal na een doelpunt. Dus zegmaar dat de race overdag tof is en savonds niet meer. | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:25 |
De race is overigens 's avonds!!! Van 20:00 tot 22:00 als ik me niet vergis! | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:26 |
Klopt: Wel een keer lekker 's avonds. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2015 20:27:21 ] | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:28 |
Zeker aangezien ik daags erna pas om 14:15 uur naar mn werk moet. Dus ongegeneerd biertjes zuipen en nootjes drinken ![]() ![]() | |
THEFXR | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:29 |
ik zou alvast beginnen in te slaan, wat dat wordt veel bier en erug veel nootjes | |
SnowOokami | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:11 |
ik hoop dat STR alsnog de nieuwe motor inzet... maar goed /hopen | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:19 |
Waarom? Beter rijdt Max gewoon een keer een sterke race in het middenveld. Hij heeft genoeg laten zien om zijn kwaliteiten te onderstrepen. Me dunkt. De teams zijn lovend over hem. Laat hem nu maar een keer gewoon vanaf een P8 ofzo starten en knokken voor een P5/6/7. ![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:19 |
Wat dus niet gaat als ze die motor in gaan zetten ivm gridstraffen. | |
franklop | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:22 |
Op de site van F1 zie ik dat race om 21.00 u is, hier 20.00.. wat is het nou? Of zitten ze te kloten met de wintertijd? | |
WEST | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:29 |
En de week erop ook savonds. eigenlijk zondag een prima dag. Eerst motogp smorgens en dan smiddags de voetbal en savonds F1. + een uur langer slaap dit weekend ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:45 |
vloeibare nootjes ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:52 |
Pindakaas. | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:53 |
in verdunde vorm ![]() Hoeft hij niet te kauwen | |
SnowOokami | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:02 |
Extra motivatie om naar voren te komen ![]() Hij eindigt (dit jaar) altijd beter naar mijn weten als ie achterin de grid start ![]() | |
WEST | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:15 |
En als het regent heeft een nieuwe motor toch geen nut dan het zo goed met de oude. | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:27 |
Fak ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:31 |
![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:31 |
Heerlijk! Die heb ik tekort gehad slaap. Morgen om 5 over 5 de wekker weer. Ik drink mn biertje nog op en dan maak ik dat ik naar bed ga. Brennie ligt op de bank te maffen al zie ik. ![]() ![]() ![]() Ik wou dat ik elke dag uit kon slapen. Helaas kan ik dat maar 9 van de 14 dagen tot zolang als ik wil (als ik 5 van die dagen maar om 1 uur op zn laatst uit bed ben ![]() | |
WEST | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:36 |
Die van mij gaat niet veel later hoor. | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:36 |
OT:Hopelijk een goede Q voor Max ![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:37 |
Maar jij kan waarschijnlijk geen 9 van de 14 dagen uitslapen tot zo laat je maar wil (lees: geen wekker zetten en opstaan wanneer je wakker wordt of dat nou 9, 10, 12 of 13 uur is) ![]() | |
THEFXR | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:37 |
max gaat in de kwali de laatste min naar buiten en pakt pole! | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:38 |
Pole zou wel fucking awesome zijn. Mocht dat gebeuren dan tief ik mijn nootjes alsnog in de blender zodat ik ze kan drinken ![]() | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:42 |
Ik lees net dat Montoya komend jaar ipv Hulkenberg in de Porsche stapt op Le Mans. Mocht hij met zijn team winnen dan wordt ie de 2de triple crown ( Monaco F1, Indy 500 en 24h Le Mans) winnaar ooit na Graham. Over fucking awesome gesproken ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:42 |
Eerste of tweede rij zou sowieso een Nederlands record zijn. Jan Lammers heeft nu het Nederlandse kwalificatierecord nog in handen met een vierde plek op Long Beach in 1980. | |
Geralt | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:43 |
En het record met langste tussenpauze en weer terug F1 rijden toch ook? 10 jaar nogwat dacht ik. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:45 |
Inderdaad. Tussen 1982 en 1992 niet in de F1 gereden. De sukkel mocht in 1982 Prost vervangen bij Renault, maar raakte gewond bij een crash. Anders had hij in 1983 vast een goed stoeltje gehad. | |
sasquatsch | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:48 |
20.00 uur. F1.com heeft de overgang naar wintertijd er niet inzitten. Dan gaat de klok een uur terug. | |
APK | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:49 |
Oh god, dat weet ik nog. Lag er ook weer snel naast geloof ik ![]() Was dat nog in die Samson gesponsorde Shadow die de beauty contest won als mooist beschilderde auto? ![]() (Of die suffe ATS?) | |
sasquatsch | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:51 |
De ATS D4, die een stuk beter was dan de D3 die hij daarvoor reed. Kreeg meteen bij de start last van een gebroken aandrijfas. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:51 |
ATS. Hij heeft amper de startlijn gehaald, toen ging het ding stuk. | |
sasquatsch | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:53 |
En hij kon in 1981 voor Brabham rijden mits hij 1,5 miljoen dollar zou meenemen. En in 1982 ook nog als vervanger voor Villeneuve, Maar toen brak hij zijn duim tijdens de GP van Detroit, waarna Tambay dat stoeltje kreeg. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 22-10-2015 00:04:09 ] | |
APK | woensdag 21 oktober 2015 @ 23:56 |
Ah, kenners ![]() Maar goed dat zijn oudjes ipv nieuwtjes ![]() Heb er zin in dit weekend! Vond er jarenlang geen ruk meer aan maar kijk nu echt weer met heel veel plezier door Max, en dat is volgens mij niet alleen omdat hij ook Nederlands is... Hoewel het mij opvalt dat de Engelsen hem veel meer aandacht geven dan de Duitsers op TV. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 00:00 |
En terecht. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, of die niemand aandurft. En hij komt er mee weg. Het doet me een beetje denken aan Gilles Villeneuve, al was die wel Max in het kwadraat. En in een compleet andere tijd natuurlijk. | |
THEFXR | donderdag 22 oktober 2015 @ 00:21 |
NO! | |
Rossdale | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:56 |
De Duitsers hebben alleen aandacht voor Duitsers, dat is al vele jaren zo ![]() De Britten hebben alleen aandacht voor de Britten EN max ![]() | |
Geralt | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:57 |
Doornbos staat kennelijk weer voor de rechter.Dat is wat zijn F1 avontuur gekost heeft. Ik vraag me af hoeveel hij er zelf aan over heeft gehouden. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:06 |
Holy crap! 10 miljoen betaald om 3 races voor RBR te rijden? | |
Geralt | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:10 |
Kennelijk: http://uitspraken.rechtsp(...)05&keyword=friedberg Ik zie overigens dat dat alweer van een paar weken geleden is. Nog steeds gebakkelei over of het nou sponsorgeld was of een lening. Maar het was hier nog niet voorbij gekomen dus vandaar ![]() | |
Geralt | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:47 |
Ik heb er even vluchtig doorheen gelezen. Laatste wat ik er van hoorde was al van een hele tijd geleden en dat was dat Doornbos niets terug hoefde te betalen en dat het allemaal sponsorgelden waren. Nu ik dit zo lees denk ik dat Doornbos zich wel eens een pijp kan gaan roken. Heel kies is dat allemaal niet gegaan in elk geval ![]() 17 november gaat de zaak verder. | |
Nattekat | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:57 |
Tot zo ver de titelkansen van Vettel | |
King_Merc | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:10 |
Dan maar Hopen dat Kimi z,n do or die actie niet de laatste was ![]() | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:15 |
Als Hamilton straks zijn motor ploft, uitvalt met een klapband, door Rosberg eraf gereden wordt en niet mee kan inhalen in Abu Dhabi, Vettel zijn rode petje wel opeten. | |
Fopje | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:01 |
Wat? Laatste gerucht volgens sport1 dat Honda RBR gaat voorzien volgend jaar ? ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:03 |
Las het vandaag al op TJ13. En dat Red Bull vanaf 2017/2018 al wat anders heeft kan ook wel kloppen aangezien Mario Illien dit jaar bij Red Bull aan de slag is en ze een eigen VTT gekocht hebben om motoren te testen. Die motor hoeft dan alleen nog gerebadged te worden naar een fabrikant of ze moeten hem op eigen naam gaan gebruiken. | |
Fer | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:17 |
Ik kan mij niet ander voorstellen dan dat er vooral veel onderhandelt wordt tussen de partijen, wil Redbull echt een Honda motor, of willen ze druk zetten op Renault of de Fia? Wat voert Renault allemaal in zijn schilt, Lotus is toch steeds niet overgenomen. En is Honda een goede keuze voor 2016? In principe is overal de Renault nog steeds de betere motor van de twee, maar ze hebben weinig progressie laten zien dit jaar. Honda daarintegen heeft winst geboekt op vermogen en betrouwbaarheid, als ze volgend jaar ook een goede ERS hebben wie weet. | |
Fer | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:19 |
Als dit zo is, hoop ik echt dat Hyundai er in stapt tegen die tijd. Ze hebben het geld en kunnen de exposure wel gebruiken. Toch al 5e automerk van de wereld inmiddels. | |
Geralt | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:39 |
Alonso denkt dat er komend jaar 2,5 seconden te pakken zijn met hun auto. En hij schetst dat dat een realistische verwachting is. Wie weet. Zolang Max volgend jaar maar gewoon weer rijdt vind ik het prima ![]() | |
aesop | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:51 |
Voor McLaren is het ook nuttig om te zien of ze nog een goede auto bouwen, met RedBull als maatstaf. Ik ben overigens benieuwd of de honda van volgend jaar meer power levert dan de laatste versie van Ferrari 2015. | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:52 |
Grotere compressor erop, wat sleutelen aan het ERS en je hebt inderdaad twee seconden per ronde te pakken. Ze verliezen nu vooral aan het eind van de rechte stukken veel te veel tijd | |
twiFight | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:38 |
Ze hebben al aangegeven te weten waaar de problemen liggen en winst te kunnen boeken, maar ze mogen die onderdelen niet aanpassen in verband met het regelement. Daarvoor moeten ze wachten tot de nieuwe motor van 2016. Het is afwachten. Honda heeft vaker te vroeg te hoog van de toren geblazen. En het is afwachten hoeveel de concurrenten vooruit gaan. | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:55 |
De internal combustion engine zou best goed zijn, maar de rest er omheen laat nog te wensen over. En inderdaad, ze mogen gedurende het seizoen geen grote onderdelen aanpassen. Daarom heeft het ook een jaar geduurd voordat Ferrari er een grotere turbo op kon schroeven. | |
Fer | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:36 |
Als je dat Gp2 moment terugkijkt van Alonso, zie je dat ie de chicane uit heel goed wegtrekt, dus max power zit wel goed. Alleen is voor het einde van het rechte stuk de ERS leeg en kwamen dus die twee vlegels voorbij schieten. Sowieso is de progressie van Honda enorm. Race 1 starten ze achter de Manors en vielen ze uit. Nu vechten ze om puntjes en rijden ze meestal de race uit. McLaren onwaardig, maar ik verwacht er veel van in 2016. Renault lijkt nu net zo sterk als bij het begin van 2014, sindsdien lijken ze stil te staan. Tokens hebben ook niets opgeleverd. | |
Rossdale | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:42 |
Renault heeft nu pas hun tokens gebruikt en niemand gaat met de geupgrade Renault motor rijden ![]() | |
franklop | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:48 |
tsja als ze volgend jaar niet met die motoren rijden, waarom zouden ze hen dan helpen? | |
Rossdale | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:21 |
Ik reageerde op de laatste zin van Fer ![]() | |
WEST | vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:34 |
| |
Beach | vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:35 |
Magnussen kan het dus wel vergeten volgend jaar. | |
aesop | zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:55 |
Goh, had ik niet verwacht. Palmer? | |
Rossdale | zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:59 |
Mooi dat een reserverijder weer eens een rijdersplekje krijgt. Doorgroeifuncties in de F1 bestaan nog ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:36 |
Maar dan gaat de deal met Renault niet door lijkt mij. | |
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:40 |
Is met toestemming van Renault. | |
Funzel | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:03 |
Logische keuze. Kent het team en als GP2 kampioen vind ik ook wel dat je recht hebt op een stoeltje. | |
Beach | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:07 |
Pastor is ook GP2 kampioen en kent het team. Vind je nog steeds dat ook Pastor recht heeft op dat stoeltje? | |
LWD-Godius | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:10 |
Pastor heeft een F1 Grand Prix in normale condities gewonnen in een wagen dat niet top tot de top 3 behoorde. Behoorlijke prestatie, daar zijn niet zo veel coureurs van. | |
Funzel | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:55 |
Misschien nu niet meer, maar toendertijd als debutant wel. | |
Geralt | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:57 |
Geen enkele wagen behoort tot de top 3. Elk team heeft 2 wagens dus bv Mercedes heeft een top 2 wagen, want Lewis en Rosberg. ![]() | |
aesop | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:02 |
Niet mee eens, het is moeilijk die prestatie op waarde te schatten. Net zoals die van Vandoorne. Wat is het GP2 veld waard als de grootste talenten die klasse overslaan of na het behalen van de titel niet meer mee mogen doen? | |
Geralt | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:26 |
Je hebt natuurlijk altijd de uitzondering op de regel he. Kimi was destijds, net als Max, ook een uitzondering in die tijd. ![]() | |
aesop | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:41 |
En Sainz, Magnussen en Kvyat? Frijns niet te vergeten... | |
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:06 |
Sainz en Magnussen zijn FR3.5 kampioen, qua niveau waren hun kampioenschaps-jaren gelijk of zelfs beter dan GP2 in dezelfde jaren. De auto's doen nauwelijks voor elkaar onder, op Spa is de WSR wagen 2,5s langzamer dan een GP2 1:58.7 tov 1:56.2, en dat is een behoorlijk lang rondje. Dus imo hebben ze niet een opstapklasse overgeslagen. Frijns heeft zijn eigen ruiten ingegooid door Red Bull te weigeren en arrogante uitspraken te doen, anders zat hij in die STR in 2013. Kvyat is de enige waarvan je kan zeggen dat ie een opstapklasse heeft overgeslagen, en daar stonden eigenlijk veel mensen raar van op te kijken door die beslissing destijds. Want er werd aangenomen dat Antonio Felix Da Costa dat stoeltje zou krijgen, die van de FR3.5 zou komen. Hij maakte ook indruk in 2012 door het Bianchi en Frijns behoorlijk moeilijk te maken, en in 2013 achter Magnussen en Vandoorne als 3de eindigde, de DAMS was dat jaar gewoon een maatje te groot voor het hele veld. | |
aesop | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:38 |
Daar ging het mij niet om, wel om het feit dat de waarde van een Gp2 titel in het geval van Palmer en Vandoorne lastig is in te schatten doordat een groot deel van echte talenten daar nooit rijdt en de kampioenen hun titel niet verdedigen. Dat de FR 3.5 technisch haast gelijkwaardig is geloof ik wel, en dat Frijns een enorme inschattingsfout heeft gemaakt ook. | |
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:03 |
Aah zo. Tsja, ik denk dat de F1 last heeft van een vastgeroeste mentaliteit. Omwille van de weinig testmogelijkheden, en de grote (of zelfs enorme) veranderingen de laatste paar jaren hebben ze ervaring nodig bij de teams. De teams die geen bal geven om ervaring, zoals een Sauber en Manor op de huidige grid, hebben de duiten nodig. En op de een of andere bizarre manier hebben de echte talenten in de lagere klassen geen of maar kleine sponsoren. Het is niet de GP2 die twijfelachtig is, het is de F1 waar de verrotte mentaliteit zit waarbij de echte talenten (buiten de Red Bull stal) te weinig kansen krijgen. | |
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:47 |
Ook voor de GP2 moet je tegenwoordig een flinke zak geld meenemen. Dus ook daar maken echte talenten zonder geld niet veel kans of ze moeten opgepikt zijn door een opleidingsprogramma van een F1 team. | |
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:53 |
De verhalen doen $1.500.000 tot $2.500.000 pers seizoen. Wat nog steeds een schijntje, en dus betaalbaarder is, tov een F1 zitje. | |
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:52 |
Haas livery gelekt bij een bezoek aan de fabriek?![]() | |
Rodawa | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:59 |
28e, 11e en 7e in zijn eerste seizoenen GP2, voordat hij in zijn vierde jaar kampioen werd. GP2 is grotendeels een kampioenschap waar de jongens met ervaring beter presteren vanwege de banden. Een coureur als Palmer is verre van een topcoureur en totaal niet F1-waardig. | |
sasquatsch | zondag 25 oktober 2015 @ 00:37 |
Vandaar dat de prestatie van Vandoorne wel goed te noemen is. | |
Fopje | zondag 25 oktober 2015 @ 00:48 |
Laten we het hopen. Oranje Zwart ![]() | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 07:01 |
Haas heeft toch gezegd met een gele livery te komen.? Omdat ze die kleur missen op de grid? Ik denk dat het wel een erg basic ontwerp is, dit kan iedereen bedenken met een blanco f1 wagentje om in te kleuren. Dit is naar mijn idee eerder een persfoto zodat je kan zien wat het werk aan een f1 livery inhoud in de kleuren van het Haas logo ipv dat ze hier echt wat prijsgeven. | |
IkWilbert | zondag 25 oktober 2015 @ 08:54 |
Nee is concept van een fan. Jaartje oud alweer ![]() http://www.racedepartment(...)thread.93398/page-18 | |
Kleffe_Dop | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12 |
NASCAR driver Austin Theriault's HANS device broke in his scary head-on accident. Lichtelijk off-topic, maar wel relevant omdat het HANS systeem natuurlijk ook door het Formule 1 veld wordt gebruikt. Zover ik weet is dit de eerste keer in +/-13 jaar tijd dat het systeem faalt, toch wel een enge gedachte. Kvyat parkeerde z'n bolide afgelopen weekend ook redelijk frontaal tegen een barriere, weliswaar met een flink lagere snelheid, maar toch... ook in de Formule 1 komt het meerdere keren per jaar voor. Verder onderzoek lijkt me nuttig. | |
Nattekat | donderdag 29 oktober 2015 @ 12:24 |
2,5 seconde, is dat niet zo'n beetje de achterstand die de Manors hebben? Kan nog leuk worden volgend jaar. | |
Ener-G | donderdag 29 oktober 2015 @ 12:26 |
Was toch al bekend dat Honda zn motoren wat had teruggeschroefd in performance, om te voorkomen dat ze tijdens de race zouden ploffen aan het einde. Lijkt erop dat ze dat probleem hebben weten te fixen, waardoor ze nu op vol vermogen kunnen draaien. | |
sasquatsch | donderdag 29 oktober 2015 @ 12:29 |
Ze komen nog steeds tekort op de rechte stukken doordat ze hun ERS niet genoeg kunnen opladen. Dat is pas voor volgend jaar gefixt. | |
THEFXR | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:51 |
denk dat Alonso een beetje droomt. | |
Atreidez | donderdag 29 oktober 2015 @ 18:37 |
Lijkt me best een realistisch doel.. Ik zou het raarder vinden als ze volgend jaar weer gem. 3,5 seconden langzamer zijn per rondje ![]() | |
Scrutinizer | donderdag 29 oktober 2015 @ 18:39 |
Als er één team is dat het kan, is het McLaren wel. | |
THEFXR | donderdag 29 oktober 2015 @ 18:44 |
Brawn heeft het gedaan, maar dat was dan ook een engineer enig in zijn soort | |
Fer | donderdag 29 oktober 2015 @ 18:59 |
Zelfs met alle sectortijden is het lastig te schatten waar ze zelf staan. We weten dat ze tekort komen omdat halverwege het rechte stuk hun ERS batterij leeg is en dat scheelt dan 120kw vanaf dat punt. Waarschijnlijk om het te compenseren, rijdens ze met minder vleugel, waardoor ze in de bochten ook weer een beetje inleveren. Hoe goed het chassis zelf is, weten ze alleen zelf. Ik heb er wel vertrouwen in door het filmpje van gp2 engine meerdere malen te bekijken. Het eerste stuk vanuit de chicane komt Alonso gewoon heel goed weg, totdat het ERS leeg is. Ook is de racepace niet onaardig, ondank ze zelf aangeven heel vroeg te lift & coasten om brandstof te sparen. Dat zou ook impliceren dat bochtsnelheid en de eerste acceleratie vanuit de bochten goed is. Ze hebben zelf ook aangegeven dat het zinloos was om dit jaar nog tokens in het ERS te steken en hebben alle focus op de ICE gezet, dan volgend jaar nieuwe ERS en een Promodeau chassis, we gaan het zien. | |
rockstah | vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:49 |
Tsja, ik denk inderdaad dat hun chassis ook lang niet zo goed is als dat ze beweren. Vorig seizoen waren ze ook nergens ondanks een mercedes PU en het lijkt me sterk dat ze in één keer zo'n sprong hebben gemaakt. Ik had ze ook een stuk hoger verwacht in de regen afgelopen weekend. | |
sasquatsch | vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:08 |
Je bedoelt hoger dan 5 en 6, zoals ze op een gegeven moment in de regen lagen? | |
Fer | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:06 |
Die vergelijking kun je dus niet maken. De kwaliteit van het chassis is heel erg afhankelijk van hoe strak je om de motor kan bouwen. Het chassis van Mercedes is zo goed, omdat zij precies weten hoe ver ze kunnen hiermee, zonder de motorprestatie te compromitteren. En het zal niet anders dan logisch zijn, met de kennis dat ze op Honda zouden overstappen, dat Mercedes in 2014 niet alle details heeft doorgegeven, wat de motor kan hebben, kwa strak inbouwen en radiator formaat. | |
SnowOokami | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:24 |
http://www.nu.nl/formule-(...)eraan-in-mexico.htmlZullen de Renault-wagens volgen? ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:51 |
http://www.racexpress.nl/(...)mond-voorbij/n/69942 Duidelijk dus ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:20 |
De 2017 KTM MotoGP machine, op de Red Bull Ring met Red Bull sponsoring. Er gaan geruchten (die men uiteraard met een flinke korrel zout moet nemen) dat Red Bull KTM gaat overnemen (of in ieder geval de motordivisie) en dan als fabrieksteam aan MotoGP gaat deelnemen. En dan uit de F1 stappen na 2016. | |
rockstah | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:28 |
Vooral in de kwali, lijkt me een eerlijker vergelijk. Vergeet niet dat ze beweerden dat ze het beste chassis van het veld zouden hebben, dan verwacht je ze toch wel in de top 10 met zo'n stortbui? | |
THEFXR | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:33 |
ze hebben voor 2016 nog steeds geen motoren, dus we moeten maar ongeduldig afwachten | |
Fir3fly | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:34 |
Sst, dat mag je niet zeggen. Alleen nieuws en geruchten hier. | |
Beach | vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:29 |
![]() http://www.f1hub.net/inde(...)-for-2016-haas-seat/ | |
Beach | vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:40 |
http://www.autosport.com/(...)t&utm_medium=twitter | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:54 |
Ik hoorde het ja, Aston Martin als naam terug in de F1. Klinkt mooi hoor. Johnny Walker sponsoring erbij en hopelijk horen we voorlopig niet meer van geldprobs bij dit team... (al weet ik niet of er nou nog een verbod op alcohol reclame in de racerij gaat komen...) | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:56 |
Slechtste line-up volgend jaar zit bij Lotus. Maldonado en Palmer. Wilde stier en grijze muis. De ene is onbetrouwbaar als de pest en de andere heeft niet genoeg snelheid. | |
Fer | zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:18 |
Grappig weer, eerst al die geruchten ver Redbull Aston Martin, maar uiteindelijk komen ze toch echt naar de F1. Alleen op een iets andere manier. Ben wel benieuwd hoelang VJM dan nog blijft. De hobbyist is een goede teambaas gebleken. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:42 |
Opmerkelijk inderdaad. | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:46 |
Kan me iig niet voorstellen dat als Renault erin stapt, ze dit soort middelmaat als rijder willen hebben. | |
Beach | zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:48 |
Pastor heeft een F1 race gewonnen. Hoeveel heeft Max er gewonnen? | |
Geralt | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:03 |
Impliceer je hiermee dat je Pastor de betere coureur vindt? ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:04 |
Max heeft inderdaad al ontzettend veel kansen op een zege laten liggen. | |
Beach | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:06 |
Dat niet maar dat gebash is volkomen misplaatst. | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:10 |
Het is geen gebash. Maldonado en Palmer zijn geen Inoue's of zo. Dit zijn wel min of meer F1-waardige rijders, maar het zijn geen (sub) toppers en dat zullen ze ook nooit worden. F1-middelmaat. Niks meer, niks minder. Een team als Renault - dat waarschijnlijk honderden miljoenen in het F1 project gaat pompen - kan niet aan komen zetten met F1-middelmaat. Die moeten echt hoger inzetten dan dat. Eeuwig vasthouden aan die ene zege van Maldonado, terwijl de rest van diens oeuvre uiterst beperkt is, is in mijn ogen zwaar onterecht. Middelmaat. Meer is het niet. Geldt ook voor Palmer trouwens. | |
Geralt | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:10 |
Gebash op pastor is misplaatst? Die lul crasht om de andere race zo een beetje. Als het niet meer is ![]() | |
Wertha | zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:14 |
Haha, kom op zeg. Pastor heeft zoveel races van andere coureurs verneukt, plus zijn eigen monteurs koppijn bezorgd door de zoveelste totaal onnodige crash, dat het onmogelijk is om hem tot de goede coureurs te rekenen. Hij heeft een tijdje geweldige kwalificaties neergezet en één keer de perfecte race neergezet en dat was het dan. Daar kan je toch onmogelijk je hele carrière op teren als je daarnaast ook zoveel fouten maakt? | |
nils7 | zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:34 |
Jammer, Williams paste beter... | |
tralalala | zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:39 |
http://www.gpupdate.net/e(...)pplying-second-team/ | |
Sinister-D- | zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:42 |
dit zegt wel genoeg.... ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:02 |
Volgend jaar is een overgangsjaar. Dan maakt het niet uit wie er in zit. En betalende rijders hebben dan de voorkeur, zodat ze er dan minder geld in hoeven te pompen. Pas in 2017 (of 2018) zullen ze het team omdopen naar Renault als ze een beter idee hebben hoe goed hun motor geworden is. En kunnen ze het team verbeteren zonder dat het ten kostte gaat van hun naam. Deden ze ook in 2000 toen ze Benneton kochten. Pas in 2002 werd dat Renault. | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:41 |
Dat het zo zal gaan zit er nu inderdaad dik in. | |
Fer | zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:01 |
http://m.autosport.com/news/report.php/id/121575
| |
Beach | zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:03 |
Nu is de weg vrij voor Colin Kolles om terug te komen. | |
Sinister-D- | zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:20 |
![]() | |
Fer | zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:11 |
Kakkerlak van de f1 | |
Peterselieman | zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:33 |
Het is niet voor niets dat ie er destijds uitgebonjourd is bij Force India | |
King_Merc | zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29 |
Bob Bell ook.. | |
sasquatsch | zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:03 |
Alleen is de vraag of dat er mee te maken heeft. Hij werd al een tijdje getipt om naar Lotus te gaan als het werd overgenomen door Renault. Hij zou daar zelfs al aan het werk zijn. Sowieso was hij slechts adviseur bij Manor. | |
nils7 | zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:31 |
Als Mercedes dan toch zo van het ReBranden is.... waarom dan STR niet supporter met een Pagani Engine? ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:54 |
Gewoon Seat | |
Peterselieman | zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:59 |
mja, dat is VW | |
JimmyManna | zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:22 |
O ja.... duuuh | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 02:42 |
Ben benieuwd wat Manor nu gaat dan. Die Fitzpatrick lijkt mij een typisch geval domme verkoper, die door geluk omhoog is gevallen en miljoenair geworden is. Maar totaal geen verstand van zaken heeft. Grote kans dat ie een nog paar charlatans aantrekt nu. Dag Manor... | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 09:31 |
Dat zou zonde zijn. Ze leken toch wat stappen te kunnen maken deze winter. Ze krigen 2016-Merc motoren, een nieuw chassis dat dit jaar flink ontwikkeld is, financieel schijnen ze alles op orde te hebben met hier en daar wat nieuwe sponsoren. Niet dat ze zomaar ineens naar de middenmoot zouden opschuiven, maar dat enorme gat zou op zijn minst flink verkleind kunnen worden. Zou heel zonde zijn als zo'n ego-eigenaar dat verprutst. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 11:38 |
De nieuwe eigenaar heeft het team voor een prikkie gekocht en probeert het team met minimale investeringen zo duur mogelijk te verkopen. Vandaar de Mercedes motor en Williams versnellingsbak. Dat zou het team voor een nieuwe investeerder interessanter moeten maken. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 11:41 |
Was nog beter geweest als die drie bepalende figuren er nog in dienst waren geweest. Maar goed, laten we dan maar hopen op een raceliefhebber als nieuwe eigenaar en niet de zoveelste gelukzoeker. | |
Sinister-D- | zondag 1 november 2015 @ 11:50 |
MP Motorsport ![]() ![]() ![]() | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 11:53 |
Daniel de Jong zal echt een sensatie zijn. Beter dan Max. | |
Meike26 | zondag 1 november 2015 @ 12:13 |
Ik heb bij De Jong vaak het idee dat hij een nakomeling is van Frankenstein ![]() ![]() | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 10:46 |
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/ | |
Meike26 | maandag 2 november 2015 @ 10:58 |
Nouja, ik vraag mij af wat helemaal is, ze moeten bij Sport1 toch ook leden trekken, dus VT's en voor + nabeschouwing lijkt me marketing technisch niet handig voor Sport1 ala ze dat ook vrijgeven. Natuurlijk wil ik het ook wel vrij kunnen kijken, maar zakelijk gezien niet handig voor Sport1. | |
nils7 | maandag 2 november 2015 @ 11:23 |
Denk dat ze Sport1 select gewoon door gaan geven, dus wil je wat meer zien dan kan je dat alleen zien met een abo. Goed initiatief dat wel ![]() | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 11:27 |
Doen ze om KPN plus concurrenten een concurrentie stoot uit te delen. Uhm, kwalificatie wordt de komende races ook gewoon in HD uitgezonden staat op de site. | |
RolStaart-Beer | maandag 2 november 2015 @ 11:42 |
De vrije trainingen zijn, zo te zien, alleen met abonnement voor Ziggo Sport te bekijken. | |
Nattekat | maandag 2 november 2015 @ 11:50 |
Dat gaan ze iig niet doen. | |
Joene | maandag 2 november 2015 @ 12:10 |
Ik ben er blij mee. Scheelt me komend jaar 15 eu per maand ![]() | |
borisz | maandag 2 november 2015 @ 12:14 |
Niet iedere race zal op kanaal 14 te zien zijn. Als er andere evenementen zijn dan kan het zijn dat de F1 niet wordt uitgezonden op het open kanaal. | |
Joene | maandag 2 november 2015 @ 12:32 |
denk dat het wel meevalt bovendien op tijdstip van F1 in de middag zal je weinig last hebben gezien de voetbal rechten bij fox liggen. | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 12:34 |
Verstappen dus bij deze 100% zeker Toro Rosso coureur 2016: Red Bull Racing houdt in 2016 vast aan Kvyat en Ricciardo Foto: ANP Gepubliceerd: 02 november 2015 11:38 Laatste update: 02 november 2015 12:04 Daniil Kvyat en Daniel Ricciardo vormen ook volgend seizoen het coureursduo bij Red Bull Racing, zo bevestigde teambaas Christian Horner zondag na de Grand Prix van Mexico. Voorwaarde is uiteraard wel dat Red Bull Racing een nieuwe motorenpartner vindt en dus actief kan blijven in de Formule 1. Zowel de Australiër Ricciardo als de Rus Kvyat heeft een doorlopend contract, al was er bij laatstgenoemde wel sprake van een optie die moest worden gelicht. "Daniil doet het echt fantastisch. Als wij uit blijven komen in de Formule 1, rijdt hij in onze auto", aldus Horner tegen Motorsport.com. "Waarom we niet officieel bekend hebben gemaakt dat hij blijft? Waarom zouden we? Hij heeft gewoon een contract." De 21-jarige Kvyat bezet momenteel de zevende plaats in de WK-stand, één plekje hoger dan de vijf jaar oudere Ricciardo. Verstappen De aankondiging van Horner maakt definitief een einde aan de geruchten dat Max Verstappen komend jaar wordt doorgeschoven naar Red Bull Racing. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 12:59 |
Ziggo Sport is zo te zien hetzelfde als Sport1. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 12:59 |
Lijkt er wel op, | |
RolStaart-Beer | maandag 2 november 2015 @ 13:16 |
Niet volgens Ziggo. ![]() | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 13:57 |
De programmering lijkt hetzelfde te zijn. Zelfde soort voetbal (EK kwalificatie, Champions league, Primera Division), golf, tennis en autosport (waaronder dus de F1). Dus alles wat je normaal bij Sport1 krijgt, zie je ook bij Ziggo Sport en mijn aanname is dus dat het hetzelfde is onder een ander labeltje. Sowieso is de eigenaar van beide bedrijven hetzelfde, namelijk Liberty Global, dus die samenwerking snap ik wel. | |
Joene | maandag 2 november 2015 @ 14:03 |
Sport 1 wordt gewoon gerebrand. | |
Joene | maandag 2 november 2015 @ 14:03 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)ender-met-formule-1/ | |
tralalala | maandag 2 november 2015 @ 14:19 |
F1 dus gewoon live, of er moet toevallig Barcalona-Real Madrid op hetzelfde tijdstip op de planning staan. | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 16:32 |
Dit dus. | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 22:50 |
Ondertussen heeft Mateschitz het ultimatum toch nog maar 2 a 3 weken opgeschort. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 23:48 |
Hij wil de F1 ook niet uit. Nergens anders vindt hij zo'n marketing exposure. | |
opreis | dinsdag 3 november 2015 @ 03:34 |
Ik vind het eigenlijk niet raar dat kvyat blijft. Het doet het niet echt slechter dan ricciardo die het dit jaar voornamelijk van zn krediet van vorig jaar moet hebben. Het valt me dit jaar op dat ricciardo bijna altijd wel betrokken lijkt te zijn bij een incident. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 18:17 |
Volgens mij heeft Ricciardo weinig incidenten op zijn naam staan waar hij wat aan kon doen, maar ik weet het niet precies allemaal meer. Vorig jaar was hij natuurlijk indrukwekkend, zeker tov Vettel, en ik geloof dat dit een uitstekend coureur is. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 18:32 |
Ik had ongelijk blijkbaar: Geen Renault voor Red Bull volgens Mateschitz... en ook geen Honda http://www.skysports.com/(...)ault-engines-in-2016 | |
SnowOokami | dinsdag 3 november 2015 @ 18:38 |
En hier staat weer iets anders: http://www.gpupdate.net/n(...)-veel-andere-opties/ http://www.gpupdate.net/n(...)-drie-weken-besluit/ die zeep | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 20:29 |
Red Bull heeft voor volgend jaar geen andere optie dan verder gaan met Renault al dan niet in een merkloze of gerebadgete variant. Of Bernie moet Dennis overtuigen dat Honda echt aan Red Bull moet leveren, omdat de FIA/FOM wil dat de leveranciers aan meer dan één team leveren. Het liefst gelijkwaardig verdeeld. Honda zou voor 2015 een uitzondering gekregen hebben om ze terug in de F1 te krijgen. Maar is het niet voor volgend jaar dan wel voor 2017, want ik heb gelezen dat de FIA in de regels wil zetten dat een leverancier niet mag weigeren aan #teams/#leveranciers (afgerond naar boven) te leveren. Dus wordt dat 11/4 = 3 teams. Van die onafhankelijke motor verwacht ik weinig. Dat is meer een drukmiddel van de FIA om de kosten voor de huidige motoren te limiteren. Wat onlangs door een veto van Ferrari de kop is tegengehouden. Het voorstel van Todt om stabiliteit op motorengebied voor de komende 5 jaar te garanderen in ruil voor die cost-cap wijst hier ook op. | |
franklop | dinsdag 3 november 2015 @ 20:38 |
Ben die soap nu wel meer dan zat. Red Bull lijkt zijn hand gewoon overspeelt te hebben en zal straks op de blaren moeten gaan zitten... | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 21:23 |
Nee ik snap ook niet hoe die low tech motor zou moeten meedraaien. Minder gewicht, meer brandstofverbruik. In principe kwalificeren ze iedere race vooraan en starten ze de race met 50kg meer brandstof dan de rest. Dat wordt nog veel meer gezeik, dan nu al. Misschien dat Sauber er wat aan heeft, of Manor. Maar voor Redbull werkt het echt niet. Ik zag net iemand nog 1¤/blikje afrekenen bij de kassa en veel andere grote geldschieters zij er behalve Mercedes en Ferrari niet. Redbull en de formule 1 hebben elkaar nodig. Iemand zal water bij de wijn moeten doen, of er komt een tijdelijke oplossing voor 2016, terwijl Redbull naar een lange termijn oplossing komt. | |
twiFight | dinsdag 3 november 2015 @ 21:55 |
RBR heeft altijd al een te grote bek gehad en zichzelf te belangrijk gevonden. Ze willen een competitieve motor... ja droplulletjes dat wil elk team wel. Ze dachten dat af te kunnen dwingen door te dreigen de F1 te verlaten. Tsja, dat riedeltje hebben we ettelijke keren gehoord van ze. De F1 wereld is het zat en heeft gezegd "je doet je best maar". Daar had Mateschitz niet op gerekend en nu zitten ze met de gebakken peren. Maar geld regeert en daar heeft RBR genoeg van dus ik ga er vooralsnog van uit dat Ecclestone zijn macht gebruikt om de boel door te laten gaan. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 21:58 |
het ligt er maar aan welk verhaal je gelooft. Volgens het verhaal van Adam Cooper heeft Red Bull zijn hand niet zozeer overspeelt, maar is het verhaal met Mercedes verkeerd afgelopen. Persoonlijk denk ik dat daar wel een hoop waarheid in zit. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 22:02 |
Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd maar de F1 heeft m.i. de gehele Red Bull raceorganisatie ook keihard nodig. Het is een enorme merknaam met wereldwijde exposure. Ze pompen ontzettend veel geld in de racerij, hebben een opleidingscentrum, besturen vier racestoelen, het is allemaal nogal wat. Natuurlijk zal de sport zonder Red Bull overleven, maar zonder Ferrari gaat de F1 ook verder. Feit is - vind ik dan - dat het een ontzettende aderlating zou zijn als Red Bull er vandoor gaat. Ik hoop echt dat het niet zover zal komen. Kost ze overigens wel ontzettend veel geld aan boetes, mochten ze vertrekken. | |
twiFight | dinsdag 3 november 2015 @ 22:14 |
Mee eens, ik zie ze ook liever blijven (als teams dan, of red bull de sponsor is zal me een worst zijn). Zoals je al aangeeft gaat de F1 ook wel door zonder ze en m.i. hebben ze in het verleden dat niet serieus genoeg genomen. Met als laatste 'wapenfeit' het publiekelijk afvallen van Renault. Nu zitten ze op de blaren. | |
Nattekat | dinsdag 3 november 2015 @ 23:28 |
Hier verder over Red Bull: SPT / [F1] Red Bull dicht bij besluit toekomst in Formule 1 | |
Nattekat | woensdag 4 november 2015 @ 00:08 |
Ze hebben hun zaakjes een stuk beter op orde daar bij Ferrari. Als dit een jaar of twee geleden was gebeurd werd er moord en brand geschreeuwd... Belooft echt wat voor volgend jaar ![]() | |
twiFight | woensdag 4 november 2015 @ 00:27 |
Sowieso gaat alles nu zo veel beter dat je je afvraagt hoe ze het zo ver hebben kunnen laten komen toentertijd. De ingreep kwam minimaal 2 jaar te laat. Los daarvan vind ik die Arrivabene sowieso wel een toffe peer ![]() | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 06:09 |
Ik ook. Toch ben ik nog wat sceptisch als het gaat om het gat dichten met Merc. Dat zie ik komende winter toch niet zomaar gebeuren. Ferrari zit er dichterop dan een jaar terug, maar tov begin van het seizoen, zie ik niet dat ze veel ingelopen zijn. Eigenlijk helemaal niet. | |
Mexicanobakker | woensdag 4 november 2015 @ 08:40 |
Of een tennisfinale | |
motorbloempje | woensdag 4 november 2015 @ 09:15 |
http://www.williamsf1.com/racing/news/susiewolffretires
| |
nils7 | woensdag 4 november 2015 @ 10:04 |
Tjah met een echte testrijder waren ze wel verder gekomen gok ik. Met alle respect van de wereld maar in de voorliggende klasses was ze nou niet echt een toekomstig pareltje, misschien voor Toto, maar niet voor de kampioenschappen. | |
Johnny_Angel | woensdag 4 november 2015 @ 10:06 |
Red Bull zal misschien wel vertrekken maar de teams niet. Net zoals bij het vertrek van Honda en BMW zullen de teams waarschijnlijk voor een symbolisch bedrag aan het management overgedaan worden. No way dat Red Bull twee fabrieken op slot draait, 900 man personeel afkoopt, en de torenhoge boetes van de Formule 1 ophoest. | |
nils7 | woensdag 4 november 2015 @ 10:29 |
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop... | |
Beach | woensdag 4 november 2015 @ 10:37 |
Ze wilde geen kinderen tijdens haar actieve carriere, dus wie weet is ze zwanger. | |
Johnny_Angel | woensdag 4 november 2015 @ 10:49 |
Klopt, vandaar dat Red Bull's beste optie is om RBR voor een symbolisch bedrag aan Horner te verkopen. Wat Susie Wolff betreft, ik kan maar weinig respect voor haar opbrengen. Door aan te pappen met de motorsport chef van Mercedes en haar goede looks is ze nog een heel eind kunnen komen. Maar puur op basis van haar 'talent' had ze in de formule Renault al af moeten haken en had ze nooit de DTM of F1 binnen kunnen komen. Toen Williams Sutil als reservecoureur aantrok moesten we een heel jankverhaal van haar aanhoren over dat het allemaal niet eerlijk is, terwijl ze zelf ook zou moeten weten dat ze niet in de Formule 1 thuishoort en alleen maar bij Williams rond mag lopen omdat Toto Wolff daar aandeelhouder is. Ik ben blij dat ze van het toneel verdwijnt. | |
sasquatsch | woensdag 4 november 2015 @ 11:31 |
Maar levert ze nog steeds een hoop exposure op. Meer dan dat ze ergens anders zouden kunnen krijgen. Dus weegt het een waarschijnlijk wel tegen het ander op. | |
nils7 | woensdag 4 november 2015 @ 13:03 |
Nu Coca-Cola weg is bij de FIFA biedt dat een mogelijkheid voor Dietrich | |
twiFight | woensdag 4 november 2015 @ 13:18 |
Is voetbal niet een wat te makke sport voor redbull? | |
Beach | woensdag 4 november 2015 @ 13:18 |
Voor zover ik weet heeft Red Bull al drie teams: Salzbulg New York en Leipzig. | |
twiFight | woensdag 4 november 2015 @ 13:28 |
Dan loop ik achter ![]() | |
Afhaalchinees | woensdag 4 november 2015 @ 13:54 |
Wat voetbal betreft is het echt een tyfusmerk. Leipzig en Salzburg helemaal verneukt | |
sasquatsch | woensdag 4 november 2015 @ 14:40 |
Voor het WK? Dat is maar eens in de 4 jaar. Dat schiet niet op. Dan moeten ze zo ongeveer jaarlijks alle continentale clubkampioenschappen gaan sponsoren om eenzelfde exposure te krijgen. | |
nils7 | woensdag 4 november 2015 @ 14:51 |
Ze willen wedijveren met Coca-Cola (net zo'n troep dus ja). Ik zie dat ze wereldwijd ongeveer 5mld omzet hebben. Lage productie kosten dus enkele miljardjes winst zullen wel over blijven gok ik... | |
the_butler | donderdag 5 november 2015 @ 06:27 |
Geen idee of het waar is maar hier staat dat RedBull een Power Unit heeft voor 2016? RBR will be running the Renault 12 token upgraded engine in Brazil, having passed on using it in both Austin and Mexico. This power unit upgrade has been the result of a joint effort between Renault and the Red Bull appointed consultant Mario Illien. TJ13 has learned that the reason Red Bull have refused to run this PU at the past two races is because no agreement on joint intellectual property had been finalised. The deal is now done. Mario Illien, the former Ilmor engine guru, has been working in the new Milton Keynes building 9 for over a year and assisting Renault in solving fundamental design flaws in their F1 power unit. Much of this revolves around the engine block. The result is that Renault have agreed to manufacture and supply Red Bull Racing for the near future, the co-designed 12 token upgraded ICE, whilst Red Bull will supply their own ERS components for the F1 power unit. | |
Spooky4u | donderdag 5 november 2015 @ 07:52 |
Ik denk als ik het zo lees dat RBR nooit echt zonder motor gezeten heeft. Ik heb nergens ooit een echte bevestiging gekregen dat het Renault contract daadwerkelijk vernietigd is. En Renault dus eigenlijk altijd heeft moeten leveren. Dat RBR iets beters wou is natuurlijk altijd te proberen. | |
nils7 | donderdag 5 november 2015 @ 08:05 |
Oh interessant. En wat Spooky idd zegt, nooit ergens gelezen dat het contract is opgezegd...? | |
Afhaalchinees | donderdag 5 november 2015 @ 08:21 |
het wk is een goudmijn. | |
Wolve000 | donderdag 5 november 2015 @ 10:57 |
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen. | |
Swetsenegger | donderdag 5 november 2015 @ 11:58 |
Ik vind het ook nog nergens anders terug | |
Spooky4u | donderdag 5 november 2015 @ 12:14 |
Ik vind het op zat plekken terug, echter is de bron steeds hetzelfde | |
alwaysonhold | donderdag 5 november 2015 @ 12:52 |
Will Buxton van NBC en Mark Hughes ( Sky Sport f1) tweeten het nu ook.... | |
Beach | donderdag 5 november 2015 @ 13:13 |
Eerst maar eens afwachten totdat er echt een Red Bull de baan op gaat met een Renault/Ilmor PU. | |
ESF1Gamer | vrijdag 6 november 2015 @ 16:39 |
Ik hoorde net op het nieuws van de radio dat ze GP willen organiseren op Zandvoort ZANDVOORT In 2018 zou er weer een Grand Prix gehouden moeten worden op het circuit van Zandvoort. Er is al 30 jaar geen Formule 1-race meer geweest op de racebaan en daar moet volgens de gemeente snel verandering in komen. Directeur van het circuit, Eric Weijers, is enthousiast: "Als we samen de schouders eronder zetten, dan is het mogelijk". Volgens de gemeente is het starten van een nieuwe Grand Prix goed voor de economie en het toerisme in Zandvoort. De kosten voor het project bedragen tientallen miljoenen euro's. De gemeente wil in gesprek gaan met de Nederlandse regering om te kijken in hoeverre zij een rol kunnen spelen in het project. Daarnaast moet er overleg plaatsvinden met het management van de F1. Lees ook: 'Zandvoort al 75 jaar lang in de ban van racen' De autosport leeft nu meer dan ooit onder de Noord-Hollanders omdat de Nederlandse coureur Max Verstappen het goed doet in het buitenland. Volgens Weijers moet de jonge coureur dat ook op Nederlandse bodem voor elkaar kunnen spelen. "Het zou geweldig zijn als Max de eerste race in Zandvoort zou winnen", fantaseert hij. In totaal zijn er voor 1985 30 GP's gehouden op het Zandvoortse circuit. Daarna brak een tijd van veel financiële onzekerheden en crashes aan waardoor de Formule 1-races noodgedwongen gestopt moesten worden. Bron:http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)terug-naar-zandvoort Zou wel weer tof zijn om Nederlandse gp te hebben. De laatste gp was voordat ik werd geboren. | |
KingRadler | vrijdag 6 november 2015 @ 16:46 |
![]() | |
Bluurgh | vrijdag 6 november 2015 @ 16:47 |
Haha wat denken ze nou zelf? ![]() Alsof dit ooit van de grond komt, tientallen miljoenen is een kleine schatting lijkt me. Alle uitloopstroken moeten verbreed worden lijkt me, alles geasfalteerd natuurlijk. Een compleet vernieuwd groter en luxer pitgebouw, Nieuwe en/of extra tribunes, ga zo maar door.. En dan heb je het nog niet eens over de geweldige toegangswegen tot Zandvoort. Mogen ze een nieuwe snelweg door dat dorpje leggen.. | |
Beach | vrijdag 6 november 2015 @ 16:49 |
Je vergeet ook nog de tientallen miljoenen naar Bernie. | |
Sinister-D- | vrijdag 6 november 2015 @ 16:50 |
![]() En dan spreek ik nog niet eens over de logistieke ramp wat het met zich meebrengt, of gaan ze 75% van de bezoekers met een boot overbrengen zodat het verkeer niet vastzit van Texel tot Den Haag en alles ten oosten daarvan.... | |
Bluurgh | vrijdag 6 november 2015 @ 16:51 |
En de omwonenden zien het vast als een perfecte kans om weer eens te gaan klagen. | |
sasquatsch | vrijdag 6 november 2015 @ 16:52 |
Valt wel mee, want ze hebben genoeg dagen waarop ze geluid mogen produceren. Moet er wel een andere klasse afvallen die te veel geluid produceert zoals DTM of de F3 Masters. | |
ESF1Gamer | vrijdag 6 november 2015 @ 16:56 |
Het circuit van Mexico moest grondig verbouwd worden en staat vanaf dit jaar op de kalender na 23 jaar. Alleen de enige problemen zijn: -geld -vervoer (trein,bus en auto) - milieu- en geluidsnormen Voordeel voor de meeste mannen is: Ze gaan naar gp en de vrouw en kids kunnen naar het strand. win-win situatie. | |
Smoofie | vrijdag 6 november 2015 @ 17:24 |
Via OV is het circuit wel goed bereikbaar hoor. Race in de zomer, weet je ook bijna zeker dat er regen is ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 17:26 |
De baan zelf is ook ongeschikt. Veel te smalletjes, krijg je optochten. Infrastructuur kan ook niet. Lekker met zijn allen op een zomerdag naar het strand is al drama, dus een race kan al helemaal niet. Met zijn allen door Bloemendaal of Haarlem... right. | |
Fer | vrijdag 6 november 2015 @ 17:54 |
Dit. De routes naar Zandvoort gaan via een kleine rotonde aan de dorpsweg van Overveen. Of via een druk kruispunt in Heemstede, langs een basisschool. Trouwens, was die gemeenteraad onlangs niet in opspraak over pesterijen tussen raadsleden, twee opgestapte interrim voorzitters en de bedreigen van de minister de gemeente te ontbinden? | |
Fer | vrijdag 6 november 2015 @ 17:55 |
Welk geluid bedoel je? | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 17:59 |
Vanaf komend jaar gaat de F1 weer meer decibelen produceren. | |
Nattekat | vrijdag 6 november 2015 @ 18:53 |
Want de wegen rond Spa staan niet vast na een race. En Spa heeft ook enorm veel permanente tribunes. | |
King_Merc | vrijdag 6 november 2015 @ 19:43 |
Ze kunnen beter naar assen gaan.. | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 19:46 |
De wegen rond Spa leiden niet door plaatsen als achtereenvolgens Zandvoort, Aerdenhout, Heemstede en Haarlem. Onvergelijkbaar met elkaar. Op Zandvoort sta je al muurvast als het in de zomer gaat regenen en het strand loopt leeg. | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 19:48 |
Beide circuits, Assen en Zandvoort, zijn op dit moment ongeschikt voor F1. | |
Waffle | vrijdag 6 november 2015 @ 19:51 |
Qua faculteiten zou dat formule 1 waardig zijn. Maar de race zou een optocht worden. Kan me de champcar race nog goed herinneren... Zandvoort zou echt gruwelijk zijn. Maar daar moet echt veel geld achteraan. | |
TagForce | vrijdag 6 november 2015 @ 19:53 |
Grote Prijs van Nederland op Zandvoort, zoals het hoort. Grote Prijs van de Benelux op Assen... Maar voor beide circuits geldt dat er veel geld ingestopt moet worden. Baanbreedte, uitloopstroken, pitscomplex. Assen heeft voldoende tribunes, en de aanrijroute is ook prettig. Alleen moet daar dan echt wel iets gebeuren voor de Ramshoek. De F1 gaat daar natuurlijk nooit volgas doorheen willen, de watjes. Zou van Assen overigens direct een saai circuit maken. Haalt namelijk de uitrem mogelijkheid voor de Geert Timmer bocht weg. | |
Wertha | vrijdag 6 november 2015 @ 20:09 |
Reken er allemaal maar niet op. En anders wordt het een nieuw Tilke-design circuit. Want Nederland doet niet aan oplappen. Dat moet allemaal 'prestige' zijn. Kortom: een of ander project doorspekt met megalomanie. | |
Peterselieman | vrijdag 6 november 2015 @ 20:53 |
Klopt. Het klinkt leuk, maar voordat de F1 er een keer rijdt ben je honderden miljoenen verder. Om maar te zwijgen over de dertig miljoen die een race per jaar kost. Dat wil Nederland niet ophoesten | |
WEST | vrijdag 6 november 2015 @ 20:56 |
Jammer dat de plannen voor een nieuw circuit in de polder in de ijskast is gezet | |
TagForce | vrijdag 6 november 2015 @ 21:06 |
Dat lijkt me sterk. Het nieuwe circuit is ontworpen met de F1 in gedachten. Het enige wat er baantechnisch moet veranderen is dat de Hugenholtz bocht verder van de pitstraat moet komen te liggen. Dus dat gaat een 2e Audi-S bocht worden. Daarnaast zal er hoofdzakelijk iets aan de veiligheid gedaan moeten worden. Grindbakken vervangen voor asfaltstroken, meer catchfencing, en de vangrails aan het einde van de Slotemakerbocht, en Luyendijkbocht moeten verder van de baan komen. Enige prestigeproject wat er waarschijnlijk wel gaat komen is het pitcomplex, en Paddock 1. Verder verwacht ik niet veel veranderingen. | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 22:59 |
Dan krijg je een waardeloze race, want inhalen kan je niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 november 2015 @ 23:01 |
Natuurlijk kan dat wel, heb je de A1 wel eens gezien? spektakel zat hoor. | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 23:12 |
En bij de Clio cup kunnen ze er ook inhalen, maar F1 auto's halen veel moeilijker in. Het stuk voor Tarzan is denk ik te kort, de rest is vrijwel één en al bocht en bovendien heel krap. Dat worden optochten. | |
4-elements | vrijdag 6 november 2015 @ 23:15 |
Dromen over een terugkeer van de F1 op Zandvoort mag altijd, maar realistisch is het niet. Er moeten zoveel miljoenen worden geïnvesteerd om het circuit geschikt te maken voor een Grand Prix, dat gaat echt niet gebeuren. Om nog maar te zwijgen over de 25-30 miljoen die de organisatie aan Bernie moet betalen om de race te mogen organiseren. Dat laatste is ook gelijk het probleem voor vele andere traditionele circuits als Hockenheim en Monza. Een niet dictatoriale staat kan nauwelijks zoveel geld opbrengen. | |
Radegast | vrijdag 6 november 2015 @ 23:26 |
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 6 november 2015 23:15 schreef 4-elements het volgende: Dromen over een terugkeer van de F1 op Zandvoort mag altijd, maar realistisch is het niet. [/quote] Wat mij realistischer lijkt is dat over een x aantal jaar nog maar 2 á 3 races in Europa zullen worden gehouden. Monaco sowieso, en dan de Grand Prix van Europa op Spa ofzo.. Dan houdt het wel op vrees ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 november 2015 @ 23:46 |
Clio cup is natuurlijk heel wat anders he ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 7 november 2015 @ 00:33 |
Pardon? A1 was juist in alles anders. Ze waren allemaal exact hetzelfde, hadden nauwelijks downforce, en er kwam geen negatieve turbulentie achter de wagens vandaan. Die waren juist met opzet precies zo geconstrueerd dat ze met meerdere wagens kort op elkaar konden rijden. Dat is bij F1 juist niet. Zandvoort is een aaneenschakeling van bochten op een krap stuk asfalt. Auto's die niet kort op elkaar achter elkaar aan kunnen slingeren kunnen daar nooit inhalen. A1 kon dat wel. F1 kan dat niet. [ Bericht 2% gewijzigd door JimmyManna op 07-11-2015 00:39:01 ] | |
JimmyManna | zaterdag 7 november 2015 @ 01:18 |
Kijk Gene eens optimistisch zijn. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/11/07/f1-fanatic-round-up-0711-3/ | |
Fer | zaterdag 7 november 2015 @ 01:19 |
Misschien stapt Redbull echt uit en starten ze eigen klasse. Newey chassis en twin turbo achterin, ouwe nieuwe talenten erin en lekker langs als die klassieke circuits in Europa. Kijk de lineup van Formula E en WEC er zat goede rijders nog buiten de F1. | |
JimmyManna | zaterdag 7 november 2015 @ 01:20 |
Welnee. Dat horen we al jaren van negatievelingen maar daar geloof ik niks van. Veel te veel belangen in Europa. De huidige verhouding Europa/niet-Europa is momenteel prima vind ik. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 november 2015 @ 01:20 |
Dat kan ik de huidige staat inderdaad niet, maar met wat aanpassingen (en heel niet zo veel) moet het best mogelijk zijn, zo gek is het circuit nog niet. Maargoed, het moet eerst maar eens betaald worden allemaal. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 01:21:25 ] | |
APK | zaterdag 7 november 2015 @ 01:21 |
Moeten ze vooral doen, ik ga er niet naar kijken. En de rest van de wereld ook niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 november 2015 @ 01:23 |
Mwa, als de F1 zo door gaat zit daar ook weinig toekomst meer in, dan zou een goede vervanger best leuk kunnen zijn... Neem zoiets als de A1GP, was toch best vermakelijk voor een paar jaar. | |
APK | zaterdag 7 november 2015 @ 01:29 |
Niet echt. Men keek af en toe een race en dan 'Mwah'. F1 moet veranderen, maar er is echt nog helemaal niets dat in de buurt komt als vervanging. | |
THEFXR | zaterdag 7 november 2015 @ 03:31 |
Motogp | |
Fer | zaterdag 7 november 2015 @ 08:16 |
Ja eerlijk moet ik toegeven dat al klasses als A1gp, gp2, wsr 3.5 of een dtm mij ook weinig kunnen bekoren. Vaak rijdt degene met de snelste afstelling de hele race voorop en strijd op posities mondt vaak uit in kneuzenacties. | |
Meike26 | zaterdag 7 november 2015 @ 08:28 |
Komt omdat het een smal baantje is, over de hele baan mis je al 3 tot 5 meter, maar als dat gebeurt zijn sommige bochten lang niet zo speciaal meer. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 november 2015 @ 08:53 |
Gaat de FIA niet toestaan. Stel dat er iemand een formuleklasse opzet met standaardwagens die sneller zijn dan de F1, maar dus een fractie kosten van wat een F1-wagen kost. Die klasse rijdt vervolgens op de populairste banen ter wereld. Laguna Seca, Spa, Zandvoort, Suzuka, Monza, noem maar op. De FIA gaat dat sowieso blokkeren. | |
JimmyManna | zaterdag 7 november 2015 @ 09:07 |
Bovendien snap ik nooit waarom er in de F1 geen toekomst meer zou zitten. | |
sasquatsch | zaterdag 7 november 2015 @ 09:35 |
Dit. Regels voor langere tijd stabiel houden zodat de teams meer naar elkaar toe trekken en een betere verdeling van de gelden zodat de kleinere teams wat meer lucht hebben zou al een hoop helpen. | |
DeeBee | zaterdag 7 november 2015 @ 09:43 |
Altijd weer lachen als het idee voor F1 op Zandvoort voorbij komt. | |
Wertha | zaterdag 7 november 2015 @ 11:17 |
Ach, dat is typisch Amerikaans. Lekker laten lullen. Zo zijn Amerikanen nou eenmaal. | |
Fer | zaterdag 7 november 2015 @ 11:27 |
Dnk dat het ook "makkelijke" wagens zijn om te rijden, waardoor de top10 al gauw exact dezelfde snelheid rijdt en er geen verschil is. A1GP zag je ze ook die turbo boost indrukken, maar gebeurde nooit wat. | |
Beach | zaterdag 7 november 2015 @ 11:27 |
Mwah, autosportliefhebbers zoals Geralt bereik je daar niet mee. | |
Beach | zaterdag 7 november 2015 @ 11:29 |
clickbait headlines zo te zien werkt het bij jou in hetzelfde stuk wat ik gisteren had gepost komt dat helemaal zo niet naar voren | |
nils7 | zaterdag 7 november 2015 @ 22:20 |
Deze baan in het echt nabouwen ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door nils7 op 07-11-2015 22:25:56 ] | |
Ferry_76 | zaterdag 7 november 2015 @ 23:26 |
Zandvoort. ![]() -Onbereikbaar. -Eén overdekte tribune. -Te kort om aan de huidige eisen te voldoen. -Te smal. -Grindbakken en muren. -Hobbelig. -Amper een recht stuk. -Te kleine pitboxen. -Te weinig ruimte in de paddock voor de F1 en alle support programma's. -Veel te weinig faciliteiten voor een groot publiek. Gaat gewoon niet gebeuren. | |
Geralt | zondag 8 november 2015 @ 01:11 |
Ja dat gaat hem niet worden nee. Ergens wel jammer. Een Nederlandse GP zou wel tof zijn natuurlijk. ![]() | |
rubbereend | zondag 8 november 2015 @ 01:17 |
GP van Nederland ![]() dromen want het kan echt nooit hier om: - geld - gezeik van omwonenden - ruimte - geld - gezeik om geld -18 verschillende diersoorten - nog meer gezeik etc etc | |
Geralt | zondag 8 november 2015 @ 01:17 |
Eerst betalen en opknappen en aanpassen en dan ben je miljoenen verder en dan moet er gepraat worden met Bernie en die kan dan zomaar ineens zeggen dat ze niet komen. Sta je dan mooi te kijken. Met je circuit. | |
rubbereend | zondag 8 november 2015 @ 01:18 |
Moet je alleen al bedenken wat het zou kosten om een F1-waardige pits & paddock neer te zetten en wie dat zou moeten betalen ![]() | |
Fer | zondag 8 november 2015 @ 02:14 |
En wat is het doel, promotie van Zandvoort? Nog meer Duitse toeristen of meer volk uit de BRIC landen naar onze kust? | |
sasquatsch | zondag 8 november 2015 @ 11:00 |
Ik hoef er niet van te dromen, want ik heb er al een aantal meegemaakt tussen 1978 en 1985. ![]() Maar er moet wel veel veranderen wil er nu nog een in Nederland gehouden worden. | |
Nieuwschierig | zondag 8 november 2015 @ 11:30 |
En zelfs toen was het een zooitje, slecht georganiseerd en gevaarlijk. De laatste F1-race moest zelfs op het laatste moment van de zondag naar de zaterdag verhuizen omdat de NOS het anders niet uit wou zenden. Nee, als er één land is dat geen GP verdiend dan is het Nederland. | |
DerRabbit | zondag 8 november 2015 @ 12:17 |
Onder Balkenende had Zandvoort nog wel wat geld gekregen voor eventuele renovatie, maar zelfs in die tijden denk ik niet dat ze het geld bij elkaar hadden gekregen dat nodig is om het naar een F1 waardig circuit om te bouwen. | |
SnowOokami | zondag 8 november 2015 @ 15:03 |
Ik denk dat in Nederland alleen geld een probleem zal zijn... Er zijn genoeg grote evenementen met veel meer geluidsoverlast (Defqon1, Mysteryland, Vierdaagsefeesten etc...) en daar wordt ook sporadisch over geklaagd en de F1 is zelfs maar een paar uur. In de polders leven amper bedreigde diersoorten en daar is ook ruimte zat. Desnoods bouwen ze een circuit in het IJsselmeer ![]() Maar goed, ff een paar tientallen (honderd?) miljoen bij elkaar schrapen zal het grootste probleem zijn ![]() | |
rubbereend | zondag 8 november 2015 @ 15:10 |
welke polders? ![]() ![]() ![]() | |
SnowOokami | zondag 8 november 2015 @ 15:53 |
Haarlemmermeer, Flevopolder en anders gewoon midden in het Markermeer ![]() | |
twiFight | zondag 8 november 2015 @ 19:01 |
Nee, een heel weekend. Onderschat te FPs en support klasses niet. Dat is mijn inziens wel de enige 'realistische' manier om het voor elkaar te krijgen. Eerst het circuit onafhankelijk van F1 opknappen, uiteraard wel met de eisen van F1 in gedachte, maar opknappen omdat je het wil opknappen. Pas als alles op regel is gaan onderhandelen met Bernie. Dan zijn de verdere aanpassingen klein en heb je een betere onderhandelingspositie. Bovendien ga je niet gigantisch het schip in als F1 niet doorgaat, omdat (als je het slim aangepakt hebt) de aanpassingen die gedaan zijn sowieso al nodig waren. | |
Geralt | zondag 8 november 2015 @ 19:28 |
Jamaar die aanpassingen zijn helemaal niet nodig, want er wordt nu gewoon geraced en dat gaat prima. | |
Fer | zondag 8 november 2015 @ 19:32 |
Die aanpassingen zijn iets meer dan een paar stukjes asfalt hier en daar. Gaat vooral vip gedeeltes voor de sponsors en ruimte alle hospitality units neer te zetten. | |
JimmyManna | zondag 8 november 2015 @ 21:14 |
Als je de F1 wil terughalen zal je toch echt wel moeten. | |
Geralt | zondag 8 november 2015 @ 22:02 |
Nee je moet ze maken en dan vervolgens maar HOPEN dat de F1 terug wil komen. Ergo: je moet er tig miljoenen tegenaan smijten en dan is het nog maar zeer zeeer zeeeeeer de vraag of het circus ooit langs gaat komen. Dus heeft het imo weinig nut om die miljoenen er tegenaan te flikkeren. Het circuit kan het zelf niet betalen lijkt me, anders hadden ze het al lang gedaan. De gemeente kan het wellicht betalen, geen idee, maar ook die kunnen geen enkele garantie geven dat het uitgeven van vele miljoenen daadwerkelijk de F1 terug naar Zandvoort gaat halen. En daarmee is het dus een uitgave die men niet kan verantwoorden lijkt me zo. | |
JimmyManna | zondag 8 november 2015 @ 22:11 |
Vooropgesteld: dat laatst sowieso, dus zie ik het nooit gebeuren. Verder is het natuurlijk niet zo dat je nu maar moet gaan investeren en dan maar moet hopen. Ik zou allereerst de plannen met Bernie overleggen. Vragen of er überhaupt een ingang is. Wellicht kan er gerouleerd worden met Spa. Bernie kan ook aangeven wat er voor nodig is om de race terug te halen. Ik zou iig niets investeren voordat je de FOM hebt gesproken. Qua financiering kan de gemeente Zandvoort dat nooit dragen lijkt me en het circuit zeker niet. Je hebt het over bedragen die ver over de 100 miljoen zullen gaan, alles bij elkaar. Je zult het bedrijfsleven moeten enthousiasmeren, je zal de landelijke overheid erbij moeten betrekken. Het is een totaal kansloze onderneming in mijn ogen. | |
VXXLL | zondag 8 november 2015 @ 22:46 |
Daar is echt geen plek meer | |
Beach | zondag 8 november 2015 @ 23:09 |
Rouleren met Spa? Dan liever geen Zandvoort gewoon. | |
JimmyManna | zondag 8 november 2015 @ 23:25 |
Nee, dan ik ook niet. Maar het ging niet om mijn persoonlijke mening | |
nils7 | maandag 9 november 2015 @ 07:58 |
Na ja als de Duitse circuits het al moeilijk hebben en beiden recent verbouwd zijn... laat dat wel zien dat NL er iig. niet rijp voor is Zandvoort te verbouwen voor de F1. | |
Weltschmerz | maandag 9 november 2015 @ 08:44 |
Een schitterende, moeilijke baan op de kalender. Wat mij betreft leggen ze een exacte kopie in een regenachtige oliestaat neer. | |
borisz | maandag 9 november 2015 @ 10:19 |
Begrotingsbehandeling in de Staten van NH vandaag.
| |
TagForce | maandag 9 november 2015 @ 10:21 |
Reactie op al je punten: - Dit klopt, maar er zijn al 10 jaar plannen om een directe aanrij route naar het circuit te maken, en die plannen zullen met het juiste geld nu waarschijnlijk sneller waarheid gemaakt worden. Daarnaast is er een heleboel mogelijk door alleen al een stukje OV aan te passen. Bijvoorbeeld bussen vanaf Overveen laten rijden, zoals ze ook bij Assen doen. Je kan dan bijvoorbeeld de A200 slechts 1 richting op laten rijden, waarbij de 'rechter'kant (dus Bloemendaal uit) door bussen gebruikt kan worden. Autoverkeer wat Zandvoort/Bloemendaal wil verlaten zal dan via de A201 uit moeten. Dan krijg je dus een 'ring', wat de doorstroming bevordert. - Dat hoeft geen probleem te zijn. En als er meer tribunes gebouwd moeten worden is dat ook geen probleem... Tijdens de A1GP races stampten ze er ook 4 uit de grond. - Volgens de regels niet. 3.5km minimaal, 7km maximaal. - Scheelt niks... Minimum breedte voor NIEUWE circuits is 12 meter. Voor oude circuits geldt dit dus niet. Maar Zandvoort is met uitzondering van de Gerlach/Hugenholtz bocht 12 meter, en die combinatie moet toch aangepast worden. Verder is het circuit 12 meter breedt. Start finish moet 15 meter worden tot uitkomen Tarzan, maar dat is dus een strook van 3 meter asfalt. Die aanpassing is makkelijk te realizeren. - Dat moet aangepast worden (althans, asfalt uitloopstroken zijn niet verplicht, maar voor een Grade 1 license wel handig). De enige muren die echt aangepast moeten worden zijn: Uitkomen Slotemakerbocht (heuvel op richting Scheivlak) wanneer de chicane niet gebruikt wordt, en opkomen rechte stuk (uitkomen Luyendijk). Ook hiervoor bestaan de plannen al langer, en is het een kwestie van geld, wanneer dit toegezegd wordt kan dat binnen 5 maanden geregeld zijn (slipschool en dergelijken zijn al verplaatst, dus is alleen het inkrimpen van de parkeergelegenheid net buiten de baan en verleggen geluidswal). - Niet alleen hobbelig, er moet gewoon een hele nieuwe asfalt laag op. Ook hiervoor zijn er al langer plannen, en deze hoeven alleen wat naar voren geschoven te worden. Ook hier geldt weer voor als het geld beschikbaar komt is het zo geregeld. - En dat is een probleem, want? Een lang recht stuk is geen verplichting. Dat er nu megalange rechte stukken zijn komt omdat Tilke graag een tergend langzame bocht voor het rechte stuk plant. Dan heb je wel ff nodig om snelheid te maken. Een F1 wagen haalt met gemak 300+ aan het einde van het rechte stuk, want daarvoor zit de Luyendijk bocht waar ze gewoon vol doorheen accelereren. Straks hebben ze weer ground-effect, waardoor ze ook dichter achter elkaar door die bocht heen kunnen. - Het zijn er ook te weinig. Op dit moment is er echter geen ruimte om ze uit te breiden, want de Hugenholtz bocht ligt in de weg. Ze zouden dan over de toegangsweg tot Paddock 1 moeten komen, maar hoe kom je er dan? Hugenholts bocht weg = ruimte voor meer en grotere pitboxen. Ook hier zijn de plannen al lang voor klaar, en is het enige struikelblok geld. - Dit is zelfs op dit moment pertinente onzin. Er is ruimte genoeg voor de support races (Paddock 2 en 3). Echter is Paddock 1 (achter het pitgebouw) te kort voor de zin van F1. Met het verleggen van de Hugenholtz en het verlengen van de pits is dat probleem volledig weg. - Welke faciliteiten? Ik heb daar vaak genoeg evenementen meegemaakt die 100000+ mensen trokken. Langs het hele circuit is er voldoende ruimte voor toiletten en kraampjes. Dus daar hoeft niets aan veranderd te worden. | |
LWD-Godius | maandag 9 november 2015 @ 12:15 |
Wat Bernie te zeggen heeft over zandvoort: keine chance | |
Nattekat | maandag 9 november 2015 @ 13:07 |
Want? | |
Fer | maandag 9 november 2015 @ 13:48 |
Ja met sprinklers ernaast zeker. | |
rubbereend | maandag 9 november 2015 @ 16:34 |
Hoeveel zou deze klus kosten om op F1 niveau te komen? | |
Twieki | maandag 9 november 2015 @ 17:24 |
Nederland kennende kost het jaren. Om over het geld maar te zwijgen. | |
Fer | maandag 9 november 2015 @ 17:37 |
Ik denk niet dat Mercedes en Randstad hun contacten uitnodigen voor een paar kraampjes. Het moet Jetset uitstralen, zoals die raar gevormde gebouwen in Sochi, China of Abu Dhabi. | |
JimmyManna | maandag 9 november 2015 @ 17:38 |
olav Mol twitterde rond de 160 mln. | |
Sunri5e | maandag 9 november 2015 @ 17:39 |
Gaat toch nooit gebeuren man. | |
Afhaalchinees | maandag 9 november 2015 @ 18:05 |
Ik zie het niet zo gauw gebeuren. Toch zou ik een GP op Zandvoort erg leuk vinden. Zo dichtbij een GP dan ben ik er het gehele weekend te vinden. | |
Geralt | dinsdag 10 november 2015 @ 13:42 |
Stoffel officieel test- en reserverrijder bij McLaren voor 2016. | |
Beach | dinsdag 10 november 2015 @ 14:32 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722 | |
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 14:41 |
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
|