Ach, ik ben toendertijd een keer gezakt omdat ik volgens de examinator in een bepaalde straat met meerdere zijstraatjes "te veel remde", terwijl mijn instructeur mij altijd vertelde om daar goed op te letten en af te remmenquote:Op donderdag 26 november 2015 11:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh ik ben dus niet de enige, ik ben ook gezakt op 'doorstroming'. Ik was overtuigd dat ik geslaagd was totdat de examinator zei helaas, ik reed een goede rit van 25 minuten zonder fouten en daarna kwamen we op een rotonde met 2 banen, ik nam de linker om alvast voor te sorteren, maar dat mag niet. Overigens geen ingreep oid gehad, ook geen ongelukken meegemaakt.
Steeds je boek doornemen. In de trein, als bijrijder, voor de tv. Iedere gelegenheid aangrijpen om te leren.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:55 schreef tailfox het volgende:
Hoe leer je voor theorie vorige week eerste keer gezakt.
Examens oefenenquote:Op donderdag 26 november 2015 11:55 schreef tailfox het volgende:
Hoe leer je voor theorie vorige week eerste keer gezakt.
Ik heb wel het idee dat ik er klaar voor ben, het enige wat bij mij nog niet helemaal goed gaat is het doorstromen bij uitritconstructies. Kan vaak niet helemaal inschatten of ik mezelf er nog even snel tussen kan proppen. Heb ik ook bij rotondes wel eens last van. Ik wacht dan vaak liever wat langer. Daar wordt je wel op afgerekend toch? De rest gaat prima.quote:
Bij het CBR weet je het maar nooit.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:38 schreef GtaRipper het volgende:
[..]
Daar wordt je wel op afgerekend toch?
Och, ik ga gewoon proberen er zo relaxed mogelijk in te gaan. Met zelfvertrouwen en veilig rijden is volgens mij het belangrijkst.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:18 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Bij het CBR weet je het maar nooit.
Dan moet het goed gaanquote:Op donderdag 26 november 2015 15:49 schreef GtaRipper het volgende:
[..]
Och, ik ga gewoon proberen er zo relaxed mogelijk in te gaan. Met zelfvertrouwen en veilig rijden is volgens mij het belangrijkst.
Vooral dat zelfvertrouwen. Niet als een bang vogeltje bij alles op de rem stampen en geen beslissing durven maken.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:49 schreef GtaRipper het volgende:
[..]
Och, ik ga gewoon proberen er zo relaxed mogelijk in te gaan. Met zelfvertrouwen en veilig rijden is volgens mij het belangrijkst.
Ik kreeg bij mijn BE juist de opmerking dat het wel wat rustiger mocht (ik ben, nog steeds, een aardige doorrijder, deed ik met het examen ook. Gewoon gas op die lollie).quote:Op donderdag 26 november 2015 11:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh ik ben dus niet de enige, ik ben ook gezakt op 'doorstroming'. Ik was overtuigd dat ik geslaagd was totdat de examinator zei helaas, ik reed een goede rit van 25 minuten zonder fouten en daarna kwamen we op een rotonde met 2 banen, ik nam de linker om alvast voor te sorteren, maar dat mag niet. Overigens geen ingreep oid gehad, ook geen ongelukken meegemaakt.
De examinator vond dat ik genoeg uitweek maar "de snelheid moest wat minder zijn " Die man vond het veilig om een kruising gehaast over te steken maar uitwijken naar de berm ho maarquote:Op donderdag 26 november 2015 09:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ten eerste: jammer dat je niet geslaagd bent. Alvast succes bij de volgende poging!
[..]
Ik snap dat dikgedrukte gedeelte nog niet helemaal. Als jij zelf correct hebt uitgeweken, waarom kreeg je dan alsnog een ingreep? Op dit moment zou mijn conclusie zijn "omdat je uitwijk-poging blijkbaar niet goed genoeg was" en dat lijkt me een vrij duidelijke reden tot zakken: je reageerde wel, maar niet adequaat genoeg.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb vaak meegmaakt dat mwnsen zaten te kloten omdat ik een grote L op mijn dak had, maar dit x was het exht gewoon gevaarlijk en had diegene ook gewoon zijn eigen auto total loss kunnen prakrijdenquote:Op donderdag 26 november 2015 09:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Nee. Maar blijkbaar, als de examinator liever had dat je door zou rijden, wel te afwachtend/treuzelend/niet snel genoeg. Dat kan doorslaggevend zijn in zo'n situatie:
[..]
Dit levert een twijfelsituatie op. Jij reageert niet correct, die ander denkt: "Ha, een wagen met een L erop, daar kan ik gewoon een potje blufpoker spelen." Komt over als twijfelend/niet zelfverzekerd. Tsja, dan kom je dus bij de twijfelgevallen. Stop je nog een aantal keer terwijl de examinator liever had gehad dat je door zou rijden en de conclusie van het CBR is simpel: "Durft nog niet door te rijden, nog niet zelfverzekerd genoeg."
Dat had ik de 1x boeven zijn hetquote:Op donderdag 26 november 2015 11:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo gek. Je weet niet wat er in een berm ligt. Hier hebben ze bij een binnendoor weggetje in de berm recentelijk allemaal van die betonblokjes neergelegd.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:49 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
De examinator vond dat ik genoeg uitweek maar "de snelheid moest wat minder zijn " Die man vond het veilig om een kruising gehaast over te steken maar uitwijken naar de berm ho maar
En dan ben jij dus de sjaak. Dat is heel erg lullig, maar dat gaat volgens mij altijd zo.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:50 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Ik heb vaak meegmaakt dat mwnsen zaten te kloten omdat ik een grote L op mijn dak had, maar dit x was het exht gewoon gevaarlijk en had diegene ook gewoon zijn eigen auto total loss kunnen prakrijden
Met 60 km/h de berm induiken is dan ook niet handig.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:49 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
De examinator vond dat ik genoeg uitweek maar "de snelheid moest wat minder zijn " Die man vond het veilig om een kruising gehaast over te steken maar uitwijken naar de berm ho maar
De ingreep vondt hij niet erg want hij begon er niet eens over hij gooide het op doorstromingquote:Op donderdag 26 november 2015 17:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met 60 km/h de berm induiken is dan ook niet handig.
Ik kan me voorstellen dat je door een fout van een ander uit moest wijken maar haal dan iig je snelheid er uit.
Als je nu zegt dat je daar geen tijd voor had dan had je blijkbaar eerder van je gas af gemoeten omdat er op die smalle weg een gevaarlijke situatie aan zat te komen.
Vandaag poging 2quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tafelnummer 13Helaas, 1 fout teveel op het tweede deel. Volgende keer beter
Ik ben het niet helemaal eens met je verhaal maar dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:57 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
De ingreep vondt hij niet erg want hij begon er niet eens over hij gooide het op doorstromingheb mijn volgende examen geplant op 4 januari en ik ga er met volle hoop naar toe
ik heb ook een studie he.quote:Op donderdag 26 november 2015 12:59 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Steeds je boek doornemen. In de trein, als bijrijder, voor de tv. Iedere gelegenheid aangrijpen om te leren.
Kom an, theorie moet je er zo in hebben... Paar uurtjes boek doornemen, wat toetsjes doen op de pc en in 1x slagen.quote:
Ik was in een keer geslaagd.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kom an, theorie moet je er zo in hebben... Paar uurtjes boek doornemen, wat toetsjes doen op de pc en in 1x slagen.
Ga effe ergens anders lopen trollen ofzo.quote:
Ik troll niet 1,half jaar geleden in een keer geslaagd.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ga effe ergens anders lopen trollen ofzo.
Je theorie verloopt na 1,5 jaar, niet na 1half jaar.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:59 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik troll niet 1half jaar geleden in een keer geslaagd.
nu is theorie verlopen.
en ben ik een keer gezakt.
dus hoe leer je voo theorie
quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je theorie verloopt na 1,5 jaar, niet na 1half jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |