Wel een recent begrip wat voor de regio zelf onbekend is. In ieder geval de Arabische wereld daar, waaronder Syrie. Het is een overgenomen term die vanuit het Westen komt. Vanuit het Westen is het het "Midden-Oosten", ipv "Verre Oosten". Voor o.a. Nasrallah is die term verwerpelijk omdat het Westers etnocentrisme uitstraalt. Hij heeft het liever over "de Arabische regio" in veel van zijn speeches, zoals het vroeger werd genoemd door de mensen zelf.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:09 schreef Intellectueel het volgende:
Voor mij is het Midden-Oosten puur een geografisch begrip.
De Syrische kwestie is allesbehalve aan Arabische aangelegenheid. Het idee dat een Tunesi meer zeggenschap heeft over het conflict dan Iran, dat in zowel geografisch als historisch meer gemeen heeft met Syri is lachwekkend. Niemand neemt een Tunesir serieus wanneer het aankomt op Midden-Oosterse gelegenheden. Kannonenvoer voor ISIS. Niets meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:16 schreef Aloulu het volgende:
Dus de Syrische kwestie is in de kern een Arabische aangelegenheid. Net zoals alle andere aangelegenheden in de Arabische wereld. De Perziers zijn de vreemde eend in de bijt en moeten maar naar hun Afghaanse of Koerdische taalverwante broeders teruggaan om hen een beetje te cultiveren ouzo.
Maakt ineens het een en ander duidelijk betreft het beleid van Vladimirovichtwitter:maxseddon twitterde op donderdag 22-10-2015 om 19:25:06Putin on fighting terrorism: "50 years ago, the streets of Leningrad taught me one thing: if a fight's inevitable, you must strike first." reageer retweet
Teeziquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zijn dat de lui die de Russen hebben uitgedaagd?Schijnt wel een behoorlijk offensief te zijn van het zogenaamde 'Army of Conquest'twitter:mulcairejack twitterde op donderdag 22-10-2015 om 20:00:50#Jaish_Fateh offensive in #Hama is a direct challenge to Russian intervention--"we'll advance in the center of your airstrikes" #Syria reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op donderdag 22-10-2015 om 20:54:41Jaysh Al-Fateh has also captured the very strategic village of Kafr il7as teezi reageer retweet
alle rebellen behalve isis?quote:Poetin stelt dat Assad openstaat voor overleg met 'sommige rebellen'
Nieuws over Assad's officile bezoek aan Rusland werd pas vrijgegeven nadat hij al was teruggekeerd. Dus toen die idioot van een Davatoglu het had over dat 'Assad beter in Moskou kan blijven', was onze grote vriend Bashar allang terug.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Volgens mij is Assad gewoon gevlucht naar Rusland.
Zelfs Rusland gaat jullie vriend Bashar niet kunnen redden.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nieuws over Assad's officile bezoek aan Rusland werd pas vrijgegeven nadat hij al was teruggekeerd. Dus toen die idioot van een Davatoglu het had over dat 'Assad beter in Moskou kan blijven', was onze grote vriend Bashar allang terug.
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 23-10-2015 om 00:05:41#Syria - #RuAF launched airstrikes on Jaish al-Fatah gathering in the northeast countryside of #Hama reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 23-10-2015 om 00:03:54#Syria #Hama #حماة Militants just "Got their asses kicked @ #Hamra & #Sukayk Front by #SAA #NDF #RuAF #SyAAF https://t.co/Ja5vFnWS3K reageer retweet
Je had dat tegen al die Tunesiers moeten zeggen die bij ISIS zijn gestorven toen ze Koerdisch gebied aanvielen dat ze daar niks te zoeken hebben want dat is niet arabisch gebied...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Wel een recent begrip wat voor de regio zelf onbekend is. In ieder geval de Arabische wereld daar, waaronder Syrie. Het is een overgenomen term die vanuit het Westen komt. Vanuit het Westen is het het "Midden-Oosten", ipv "Verre Oosten". Voor o.a. Nasrallah is die term verwerpelijk omdat het Westers etnocentrisme uitstraalt. Hij heeft het liever over "de Arabische regio" in veel van zijn speeches, zoals het vroeger werd genoemd door de mensen zelf.
Dus de Syrische kwestie is in de kern een Arabische aangelegenheid. Net zoals alle andere aangelegenheden in de Arabische wereld. De Perziers zijn de vreemde eend in de bijt en moeten maar naar hun Afghaanse of Koerdische taalverwante broeders teruggaan om hen een beetje te cultiveren ofzo.
#neetegendesafawidischeinvasie
De wijze Vladimir heeft weer gelijk, als je weet dat een gevecht onvermijdelijk gaat zijn, sla dan eerst toe!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:23 schreef Nintex het volgende:
Maakt ineens het een en ander duidelijk betreft het beleid van Vladimirovichtwitter:maxseddon twitterde op donderdag 22-10-2015 om 19:25:06Putin on fighting terrorism: "50 years ago, the streets of Leningrad taught me one thing: if a fight's inevitable, you must strike first." reageer retweet
ga nou niet proberen om logica toe te passen op haatbaardjes.Haatbaardjes geilen op woestijnzand.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:11 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens mij is het een kwestie van grondtroepen die afstand houden, zodat de luchtmacht vrij baan heeft om te bombarderen. Nogal lastig om grote bommen en raketten te gooien als je troepen op een paar meter afstand van de vijand staan.
t is geen laffe turk ofzo he.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
alle rebellen behalve isis?
Zo zielig zijn ze.
Dat is een stad die voorheen onder controle stond van de gematigde FSA rebel Abu Jeezi al-amriki, beter bekend in het westen als ''Young Jeezy''quote:
haha, zelfs met hulp van Rusland en Iran gaat ie het niet redden.quote:
For real?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:14 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dat is een stad die voorheen onder controle stond van de gematigde FSA rebel Abu Jeezi al-amriki, beter bekend in het westen als ''Young Jeezy''
[ afbeelding ]
Yes, even real als het bestaan van de ''very strategic village of Kafr il7as teezi''.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
For real?
Zijn nieuwe CD komt bijna uit.
Sinds een Duitse (!) rapper (rappen, in het Duits!?!?!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:29 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Yes, even real als het bestaan van de ''very strategic village of Kafr il7as teezi''.![]()
Precies, maar zijn nieuwe CD heet Church in These Streets, hier pleegt hij Taqiyah want hij wilde het eigenlijk Jihad in these streets noemen.Heb ik vernomen van betrouwbare bronnen op twitter.
Haha, goed ik weet niet in hoeverre het joods zijn je street cred gaat helpen maar goed dat is een heel ander onderwerpquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Sinds een Duitse (!) rapper (rappen, in het Duits!?!?!) zich aansloot kijk ik nog van weinig op
![]()
Shyne is trouwens tegenwoordig Joods.
teezi betekent kontquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:29 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Yes, even real als het bestaan van de ''very strategic village of Kafr il7as teezi''.![]()
Precies, maar zijn nieuwe CD heet Church in These Streets, hier pleegt hij Taqiyah want hij wilde het eigenlijk Jihad in these streets noemen.Heb ik vernomen van betrouwbare bronnen op twitter.
Lang niet al die tanks die beschoten worden gaan kapot.twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 23-10-2015 om 00:49:29#Syria #Ghab_Plain a #SAA #SyrianArmy Tank that survived Suqour al-Ghab Direct TOW shot yesterday. All Crew are Safe https://t.co/uJntNMRyfW reageer retweet
Jij ziet isis als rebellen waar mee gepraat moet worden?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
alle rebellen behalve isis?
Zo zielig zijn ze.
Wat doet jou denken dat ik niet hoop dat die Tunesiers die uitreisden een kogel koppen? Of ze nou in Syrie eindigen of bij de Koerden?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:07 schreef Koskesh het volgende:
Je had dat tegen al die Tunesiers moeten zeggen die bij ISIS zijn gestorven toen ze Koerdisch gebied aanvielen dat ze daar niks te zoeken hebben want dat is niet arabisch gebied...
IS zijn nazi's dus nee, die laten de Perziers niet met rust. Maar je denkt toch niet dat de Perzen als een superman intervenieren omdat IS er huist? Zo naief? Al hadden het seculiere marxisten geweest al die rebellen die geen enkele minderheid afmaakten, dan nog had Iran ertussen gekomen om Assad in het zadel te houden. Assad dient Iraanse belangen, dus moet hij blijven. Of Syriers het nou willen of niet. Simple as that.quote:Stel dat de koerden in Erbil waren gevallen, daarna de sjieten in Baghdad (wat best mogelijk zou zijn geweest als niet-arabieren niet hadden geintervenieerd). Zou ISIS dan, die aan de Iraanse grenzen zou zijn geweest, Iran met rust hebben gelaten, want Perzi is niet Arabie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |