abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2015 @ 19:23:46 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158134355
Kun je vast hier bestellen:

http://rotterdam.degroeneweg.nl
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158135233
Dat biggetje :'(

OT: mijn vriend en ik eten bij mijn ouders, mijn moeder kookt maar wat precies weet ik nog niet. Dat gaat wel goed komen want ze maakt elke weer iets lekkers en feestelijks klaar O+ :Y) ~:)
pi_158138609
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:23 schreef Molo het volgende:
Kun je vast hier bestellen:

http://rotterdam.degroeneweg.nl
Dank je, heb ze gemaild!
pi_158140511
Ik zoek voor een kerst(avond) diner Amerikaanse style (met vrienden groep) een gerecht wat makkelijk te portioneren is (ongeveer 18 hapjes/stukjes nodig), makkelijk meenemen/thuis klaar te maken is en geen kaas of champignons of vis bevat (moeilijke eters in de groep :') )

Iemand een idee? :D
hardcoholic
  woensdag 9 december 2015 @ 23:00:17 #209
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_158141203
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:35 schreef Ferdii het volgende:
Ik zoek voor een kerst(avond) diner Amerikaanse style (met vrienden groep) een gerecht wat makkelijk te portioneren is (ongeveer 18 hapjes/stukjes nodig), makkelijk meenemen/thuis klaar te maken is en geen kaas of champignons of vis bevat (moeilijke eters in de groep :') )

Hartig of zoet? Echt tapas achtige hapjes of iets wat je ook kan verdelen in 18 porties?

Pigs in a blanket? Mini hamburgertjes / mini pizzaatjes? Of een flinke lading "amerikaans" gemarineerde chicken wings? Mince pies?

Misschien kan je een pumpkin pie of plum pudding maken die dan te verdelen is?
pi_158142375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:35 schreef Ferdii het volgende:

Is daar een oven dat je nog iets kan opwarmen?

Warm;
Tarte tatin van witlof, dit kan ook in die kleine pievormpjes. Bijvoorbeeld deze http://www.24kitchen.nl/s(...)n/witlof-tarte-tatin Voor de crunch kun je nog wat gehakte hazelnoten over het deeg strooien en dan afbakken.

Koud;
Terrine van kip http://www.lidl.nl/nl/11021.htm
  donderdag 10 december 2015 @ 13:43:45 #211
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158149565
Gister de tony chocolonely mousse geprobeerd. Lekker, maar wel heel machtig. :)
pi_158150323
Ik ga voortborduren op het Amerikaanse thema dat hier genoemd wordt geloof ik. . Klinkt heerlijk allemaal :9
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  donderdag 10 december 2015 @ 14:21:15 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158150406
Ik heb vorig jaar als hoofdgerecht een beef and Guinness stew gemaakt. Die vervolgens in mooie ovenschaal gedaan met een leuk vormgegeven 'piecrust' erop en was een groot succes. Aardappelpuree en wat gestoofde kool als groenten erbij.

Dit jaar waarschijnlijk porcetta met geglaceerde spruiten en gekookte krieltjes in de schil als hoofdgerecht.
pi_158151159
Ik kwam dit net tegen, simpel maar wel een erg leuk idee!

http://erinmadethis.com/mini-gingerbread-cake/

Takjes rozemarijn omgekeerd in wit glazuur zetten = subtiel mini-kerstboompjes-effect!

Let me see you stripped down to the bone
pi_158151470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:00 schreef minilot het volgende:
Ik kwam dit net tegen, simpel maar wel een erg leuk idee!

http://erinmadethis.com/mini-gingerbread-cake/

Takjes rozemarijn omgekeerd in wit glazuur zetten = subtiel mini-kerstboompjes-effect!

[ afbeelding ]
oh, wat schattig O+

ik twijfel. ik wil misschien zelf chocoladeschaaltjes maken en ze vullen met een lichte gezoutencaramelmousse of -parfait en afmaken met caramelglasscherven, en die misschien maken met een lekkere dessertwijn of iets dergelijks.

of een enorm van-alles-en-nog-wat-toetje op grote schalen, met allemaal kleine dingetjes; fudge, port-lollies, dadel-pecannoot-chocolaatjes, dat soort dingen.

twijfels!

uitproberen, dan maar. :Y
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:46:07 #216
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158170777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:40 schreef Noordsestern het volgende:
Hoihoi, ik meld me ook maar weer even. Ik doe dit jaar niet mee met de tienkamp, maar ben wel gevraagd wat hapjes te maken. De shortlist voor nu:

-Big ass quiche met spinazie, kaas en vega spekjes.
-Zalmtoast met kervelboter
-Tony cocolonely choco mousse (ga ik morgen uitproberen)
http://www.myhappykitchen(...)colonely-salted.html
Ik ga de zalmtoast upgraden tot een hapjes plankje met 3 verschillende hapjes. Ga er ook nog gevuld ei bij doen, de rest moet ik nog verzinnen. :)
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:39 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158171021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef Lot_1 het volgende:
Ha, wat grappig dat gourmetten zo nieuw voor jullie is! Wat heb je andere kerstdagen zoal gedaan? Misschien doen wij daar nog exotische inspiratie mee op ;)
We eten juist niet exotisch met kerst :D Juist omdat onze woonplaatsen, vrienden, etc. allemaal wisselen, hebben we kerst altijd heel erg iets van ons gezin gehouden. Ons grote kerstdiner is altijd op kerstavond, aangezien we de laatste 9 jaar in niet-Christelijke landen woonden en mijn man dan dus gewoon 1e kerstdag vrij nam. Eigenlijk is het begonnen toen we nog met z'n tweetjes in China woonden, en de Chinezen binnen het bedrijf altijd graag op 1e kerstdag het jaarlijkse bedrijfsfeest wilden houden :P

Ergens, jaren geleden, ben ik een ham gaan maken (onder het motto "dat vindt ieder kind lekker") en daarbij zelfgemaakte cranberriecompote. Die vormen nu nog steeds het middelpunt van het kerstdiner. Toen we een paar jaar geleden in een islamitisch land gingen wonen dacht ik het te veranderen, maar de wijsneuzen hadden de afdeling "Pork voor non-muslims" al ontdekt in de supermarkt. Ik moet er hier nu nog eentje zien te vinden, want het is wel anders dan de Nederlandse beenhammetjes. Eens kijken of de slager er raad mee weet. Verder moeten er koekjes versierd worden. Dat stamt uit de tijd dat we logees (met kinderen) hadden en ik ze bezig moest houden terwijl ik de laatste hand aan het diner legde. Of in de douche ging, want vooral in Thailand bereikte mijn keukentje epische temperaturen. Die koekjes worden de volgende morgen soldaat gemaakt, want ons kerstontbijt bestaat al jaren uit koekjes en fruit, onder de boom, met pakjes want de kinderen heb van kleins af aan meegekregen dat Santa bestaat. Dat geloven ze nu niet meer, maar ja.... traditie......
pi_158171075
zit te denken om een beef wellington en een vegatarische wellington te maken.

(ik ben gevraagd voor deel van het hoofdgerecht te maken bij mijn broer).
Dan heb ik meteen vlees en groente. Broer zorgt voor een salade/aardappeltjes.
Iemand suggestie voor de "lekkerste" vegatarische variant?
En kun je dit dag van te voren geheel afmaken, de koelkast in en dag erna beiden de oven in?
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:01:29 #219
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158171125
Ik ben trouwens - zoals ieder jaar - weer hard aan het denken over het toetje, want daar mag geen ei (of soya) inzitten. Bovendien kook ik in een heel beperkte keuken dit jaar, dus het moet óf een paar dagen van tevoren gemaakt worden, óf extreem simpel zijn.
pi_158172471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:01 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben trouwens - zoals ieder jaar - weer hard aan het denken over het toetje, want daar mag geen ei (of soya) inzitten. Bovendien kook ik in een heel beperkte keuken dit jaar, dus het moet óf een paar dagen van tevoren gemaakt worden, óf extreem simpel zijn.
Hier wat ideetjes:

Pudding van gelatine zonder ei
Laagjestoetje van vanillekwark/speculaas en fruit naar keuze
Chocoladefondue met fruit en cake of koekjes
Stoofpeertjes met ijs
Eton mess (verkruimelde meringues met custard en fruit) slagroom evt gebruiken ipv custard omdat daar ei in zit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aphrodyte op 11-12-2015 16:19:15 ]
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_158173269
Wat een leuke gezinstraditie Gaoxing O+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_158174296
Ik maak dit jaar alleen konijn voor bij het kerstdiner en waarschijnlijk slagroomtruffels als lekkers bij de koffie erna. Geen echt toetje, omdat we gaan gourmetten(dus vol kunnen vreten) en de familie verder niet echt van zoetigheid houd.
Tweede kerstdag word helemaal verzorgd :D
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:45:28 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158176587
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:06 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hier wat ideetjes:

Pudding van gelatine zonder ei
Laagjestoetje van vanillekwark/speculaas en fruit naar keuze
Chocoladefondue met fruit en cake of koekjes
Stoofpeertjes met ijs
Eton mess (verkruimelde meringues met custard en fruit)
Oh wat lief! Alleen zit er hier en daar juist wel ei in ;) Maar het laagjestoetje is een goede. Ik zat zelf al te puzzelen op een tiramisu met speculaasjes (die kan ik ei-vrij vinden) ipv lange vingers. Nu vind ik dat er in een goede tiramisu een flinke dot alcohol moet zitten, maar ik kan er natuurlijk twee van tevoren maken (we hebben 5 volwassenen en 4 kinderen), en de kinderversie dopen in chocolademelk ipv gespikede koffie :)
pi_158177345
Of panna cotta :Y Daar zit ook geen ei in :) En je kunt heel gemakkelijk dat opleuken met laagjes (chocolade panna cotta, fruit panna cotta). En van te voren klaar te maken :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_158178200
Ik at dus vorige week in een restaurant Eendenborst met specerijenjus (leek op pepersaus). Dat was zo ontzettend lekker. Ik kan wel redelijk vlees bakken, maar heb nog nooit eend geprobeerd. Het was zo lekker dat ik het bij kerst wel wil proberen eigenlijk, maar dan als voorgerecht, dun gesneden. Nu vind m'n vriendin eend altijd nogal een sterke smaak hebben. Maar weet nu dus niet zo of het een aanrader/moeilijk is. Lastig.
pi_158178429
Okay, mijn menu is nu echt echt echt klaar. Denk ik. Ik mag niets meer veranderen van mezelf. :') Ik ga de boodschappen gewoon vast bestellen.

Wildbouillon met een wild kroketje (haas/hert)

Steak tartaar met radijsjes

Eend met stoofpeer en pastinaak puree

Picanha, roseval aardappeltjes, spruiten en rode kool

Drie chocolade semi freddo met gekarameliseerde pistachenoten.
pi_158178475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:50 schreef wc-bril het volgende:
Ik at dus vorige week in een restaurant Eendenborst met specerijenjus (leek op pepersaus). Dat was zo ontzettend lekker. Ik kan wel redelijk vlees bakken, maar heb nog nooit eend geprobeerd. Het was zo lekker dat ik het bij kerst wel wil proberen eigenlijk, maar dan als voorgerecht, dun gesneden. Nu vind m'n vriendin eend altijd nogal een sterke smaak hebben. Maar weet nu dus niet zo of het een aanrader/moeilijk is. Lastig.
Eend is super simpel. Pan goed heet laten worden. Vet insnijden. Geen olie in de pan doen. Op de vetkant in de pan leggen.
pi_158179984
Wat een lekkere ideetjes allemaal. Mijn schoonouders komen de zaterdag eten en ik weet bij voorbaat al dat mijn kookkunsten aan hen niet besteed zijn. Ze zijn nog van "wat de boer niet kent...". En zij kennen alleen gekookte aardappelen -O-
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:58:33 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158180177
Tosti's met soep, altijd prima dan en kost niet veel tijd *O*
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:01:04 #230
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158180269
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:50 schreef wc-bril het volgende:
Wat Myraela zegt: helemaal niet moeilijk. Wel het vet insnijden, anders trekt 'ie krom. En rosé bakken, niet door-en-door gaar.
pi_158180829
Klinkt goed, thanks! Nu even op zoek naar een lekker sausje voor erbij.
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:26:53 #232
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_158181121
Iemand al vandaag maar die AH kersttroep geweest in Utrecht?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_158182363
Ik heb mijn toetje gevonden; http://www.libelle.nl/foo(...)neelappel-appelchips

Officieel moet het in een charlotte-vorm, maar die bezit ik niet. Maar een tulband zal ook wel lukken, toch?
pi_158189816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:45 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh wat lief! Alleen zit er hier en daar juist wel ei in ;) Maar het laagjestoetje is een goede. Ik zat zelf al te puzzelen op een tiramisu met speculaasjes (die kan ik ei-vrij vinden) ipv lange vingers. Nu vind ik dat er in een goede tiramisu een flinke dot alcohol moet zitten, maar ik kan er natuurlijk twee van tevoren maken (we hebben 5 volwassenen en 4 kinderen), en de kinderversie dopen in chocolademelk ipv gespikede koffie :)
Speculaasjes voor de volwassenen dopen in koffie-of amandellikeur; en verder hetzelfde idee aanhouden als het laagjestoetje? ;)
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_158192599
Ik kom er nog niet goed uit.
Voor Eerste Kerstdag overweeg ik nu

Vooraf: bordje met kleine gerechtjes: blini met zalm, gevuld eitje en nog iets, coquille? Of wordt dat te vissig? Iets krokanters?

Hoofd: kalkoen (ik twijfel nog, maar wil meneer Bleie erg graag), met stoofpeertjes, gebakken aardappel en nog iets van groente

Toe: nog geen idee...

Voor Tweede Kerstdag ben ik nog niet verder dan 'iets met eend'.
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:35:47 #236
318361 Bienelientjee
pi_158195586
Mijn voorgerecht en nagerecht zijn vastbesloten :D Maar zoveel keuzes voor hoofdgerecht en we hebben maar een vrij kleine magnetron/oven combi :D Moet even goed nadenken de komende paar dagen _O-
pi_158195670
Geen kerst bij mij ;( Alsnog ga ik wel wat maken en meenemen. Nog even bedenken wat handig is hiervoor....
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158196659
Ik wilde voor mijn ouders 1e Kerstdag iets met zalm maken maar mijn moeder maakt 2e Kerstdag al zalm als hoofdgerecht klaar..

Ik ga nog op zoek naar een niet volledig ongezond menu want m'n moeder let op haar eten. Wil ik het niet verkloten voor haar door haar 4 gangen alleen vet en suiker te geven.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_158202990
In mijn familie hadden we helaas geen gourmettraditie. Nu ik mijn eigen huisje heb wil ik deze traditie beginnen. Ik heb dus een gourmetstel gekocht, met pannetjes en een grillplaat erboven. Maar omdat niemand het me ooit heeft uitgelegd zit ik met wat vragen:

1. Wat doe ik in het pannetje, en wat op de grill? Wat is nou echt het verschil?
2. Hoe voorkom ik dat de grill te snel bakt terwijl de pannetjes te langzaam gaan?
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 22:03:18 #240
43556 miss_dynastie
pi_158203153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:43 schreef Noordsestern het volgende:
Gister de tony chocolonely mousse geprobeerd. Lekker, maar wel heel machtig. :)
Dat klinkt echt briljant!
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:24:12 #241
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158203608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:56 schreef attaxia het volgende:
In mijn familie hadden we helaas geen gourmettraditie. Nu ik mijn eigen huisje heb wil ik deze traditie beginnen. Ik heb dus een gourmetstel gekocht, met pannetjes en een grillplaat erboven. Maar omdat niemand het me ooit heeft uitgelegd zit ik met wat vragen:

1. Wat doe ik in het pannetje, en wat op de grill? Wat is nou echt het verschil?
2. Hoe voorkom ik dat de grill te snel bakt terwijl de pannetjes te langzaam gaan?
meesten gooien boter op die grillplaat en daarna t vlees daarop. En de pannetjes dan eronder, bijvoorbeeld om kaas te smelten op een broodje, veel meer kun je er dan niet mee.

Maar anderen doen de pannetjes bovenop de grillplaat en dan daar vlees of vis of aardappeltjes (wel ff voorkoken) in.
pi_158203643
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:24 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

meesten gooien boter op die grillplaat en daarna t vlees daarop. En de pannetjes dan eronder, bijvoorbeeld om kaas te smelten op een broodje, veel meer kun je er dan niet mee.

Maar anderen doen de pannetjes bovenop de grillplaat en dan daar vlees of vis of aardappeltjes (wel ff voorkoken) in.
De pannetjes kunnen bij mij niet op de grillplaat (door de vorm van de plaat, zou gaan wiebelen). De pannetjes worden volgens mij wel nog afzonderlijk van onder ook verwarmd. Maar iig qua functie lijkt er dus niet heel erg veel verschil te zijn.
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:29:08 #243
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_158203695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:26 schreef attaxia het volgende:

[..]

De pannetjes kunnen bij mij niet op de grillplaat (door de vorm van de plaat, zou gaan wiebelen). De pannetjes worden volgens mij wel nog afzonderlijk van onder ook verwarmd. Maar iig qua functie lijkt er dus niet heel erg veel verschil te zijn.
ah ok, nou, dan is t gewoon een kwestie van apparaat aanzetten en gaan. En bij de traditie van het gourmetten hoort ook dat iemand een keer z'n pannetje vergeet wat ie eronder had gezet. :P
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:36:58 #244
318361 Bienelientjee
pi_158203879
Ik heb altijd het idee dat ze bijna niet goed warm worden daaronder. Meestal doe ik er een mix van wat groenten in en dat staat heel langzaam gaar te worden :D
pi_158204152
In pannetjes onderin gaat omeletbeslag met evt kaas of gesneden paprika/champignons.
Of pannenkoekenbeslag, of een laagje nasi met een laagje omeletbeslag. Meestal alleen kaas wat ik dan op het vlees gooi die op de plaat ligt. Maar de kaas is altijd sneller klaar :')
pi_158204488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:56 schreef attaxia het volgende:
In mijn familie hadden we helaas geen gourmettraditie. Nu ik mijn eigen huisje heb wil ik deze traditie beginnen.
In godsnaam: Neeee! -O-

Echt, ik heb zo'n pleurispesthekel aan gourmetten. En dat je dan online vindt dat dát de Nederlandse kersttraditie is, echt :N
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:30 #247
318361 Bienelientjee
pi_158204726
Ja, is hier ook zo een verplichte ronde op één van de twee kerstdagen! _O- Heb het zelf liever niet. Maar ja, broertje en zijn vriendin zijn zeer euhm...zeikerig....wat betreft eten! :D

Maar de andere dag mag ik los met lekkers....... :Y) ^O^
pi_158206338
Gourmetten is best leuk, maar dan wel zelf vlees/vis/wild marineren, sauzen en salades maken. Bijzondere combi's, minigerechtjes op kaartjes uitleggen en de ingrediënten bij elkaar leggen zodat je je gasten uitdaagt te proberen. Dan is gourmetten al weer een stuk beter als met zo'n pakket van de supermarkt met een calve sausje. Even googelen; supermarkt Plus heeft in zijn kerstmagazine veel gourmetrecepten staan en ik heb het ook wel eens in Allerhande en Delicious gezien.
  zondag 13 december 2015 @ 10:46:54 #249
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_158210767
Gourmetten is prima joh, want vlees, sausjes en stokbrood met kruidenboter. Daar kan ik nooit ontevreden over zijn. Liefst zelfgemaakt, maar niet zelfgemaakt is ook prima. Als de familie maar compleet is, dat is het belangrijkste.
  zondag 13 december 2015 @ 10:58:50 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158210877
Ik snap die haat tegen gourmetten niet hoor. Als je gewoon lekkere spullen haalt/maakt en een degelijk apparaat hebt, met gezellige mensen erbij, vind ik het super leuk on te doen :)
pi_158211719
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
Ik snap die haat tegen gourmetten niet hoor. Als je gewoon lekkere spullen haalt/maakt en een degelijk apparaat hebt, met gezellige mensen erbij, vind ik het super leuk on te doen :)
:Y
En tis niet dat je het iedere week doet. Kom op, die 1 of 2 keer per jaar.
Hartstikke leuk en vooral lekker :)
pi_158211721
Dit jaar ben ik er onderuit gekomen. Vriendlief keek eerst nog heel erg zielig maar toen ik beloofde alle dagen te koken was het zielige gezicht weg. O-)

kerstavond
hapjes, zoals gevulde wijnbladeren, garnalen, krabscharen, tapenade (de hele avond snacken)

1e kerstdag
konijn met stoofperen en aardappelpuree
aardbeienijs (van eigen aardbeien staat al in de diepvriezer)

2e kerstdag
ossobuco

3e kerstdag
kalkoen met aalbessenpuree, gebakken aardappels en spruitjes
crepetaart met amaretto

Bijgerechten en toetjes moet ik deels nog verzinnen. Maar het begint vorm te krijgen. *O*
  zondag 13 december 2015 @ 12:23:17 #253
318361 Bienelientjee
pi_158212000
Voor mij ziet het er nu ongeveer zo uit:

1e kerstdag:

Voor: Zalmbonbon met groene kruidendressing

Hoofd: Nog te bepalen vlees (zit te denken aan honey glaced ham), stoofperen met effect, aardappelsalade en iets met knoflook champignons

Na: Diagonale panna cotta

Drankje voor ergens tussendoor: Strawberry Daiquirie :9
Na-Na: Simpelweg koffie met een klein likeurtje en kerst chocolaatje

2e kerstdag:

Gourmetten, voor mezelf maak ik nog iets met knoflook garnalen (niemand anders zou dat willen)

Na: Red Velvet Oreo Truffle Choc Crunch Brownies (Zo heet het recept, en hopelijk zullen de kieskeurige dat toch zeker wel lusten! :D )
pi_158212143
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
Ik ook. :D Ik zie het eigenlijk als een avondje rustig borrelen. Drankje erbij en telkens een klein hapje maken. Zolang het maar niet te grote groepen zijn of teveel kinderen.
pi_158215072
Ik ben bijna rond, alleen de toetjes nog. Eén avond denk ik panna cotta, tweede avond misschien wel doodgewoon ijs (dan zijn we toch alleen met gezin). Heb helaas geen mooie glaasjes om panna cotta in te serveren, maar heb het vorig jaar ook gewoon in een muffinvorm gemaakt en op een bordje opgediend, werkt best.

Anyway, vraagje: op Eerste Kerstdag wil ik als voorgerecht ragout maken van de kalkoen die ongetwijfeld overblijft, en dan als hoofd gebraden eendenborst, met puree en rodekool. Maar hoeveel eend heb ik dan nodig? Moet bij AH vandaan komen, want geen tijd om halve stad door te fietsen. Die verkoopt het in porties van 180 gram. Is één zo'n portie dan voldoende voor 2 personen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')