Heb ik ook eens gehad, maar dan met garnalen. Dat werkte prima. Meestal kun je daar wel op af gaan als een combinatie zich zo nadrukkelijk in je hoofd manifesteert dat je het kunt proeven. Sterker nog, soms laat ik het liggen en dan kom ik dezelfde combinatie een keer tegen bij een of andere serieuze kok en voelt het alsof je idee is afgepakt.quote:Op maandag 30 november 2015 21:03 schreef vinnypassy het volgende:
Klassiek is niet saai hoor.De avocado wilde ik ook zeker niet weghalen bij de kreeft, die combinatie proef ik namelijk al een tijdje in mijn hoofd.
leuk! Ik was nog op zoek naar een dessert voor morgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:19 schreef MrsDuck het volgende:
Ik ben er uit voor mijn Sinterklaas... niet helemaal kerst dus...
Knolselderij-saffraansoep
http://mmm-lekker.blogspo(...)ij-saffraansoep.html
[ afbeelding ]
Honing-citroenkip met wortel en boerenfriet
https://www.jamiemagazine(...)-met-worteltjes.html
[ afbeelding ]
En toch geen parfait...maar een kruidnotencheesecake
http://www.kookmetplezier(...)cake-in-een-glaasje/
[ afbeelding ]
Dat gaat 'm inderdaad worden.quote:
Moet het bijzonder dan? Het klinkt heel lekker. Dat lijkt mij het belangrijkste. Mijn Sint-menu viel goed in de smaak, nu op naar de kerstdis. 1e kerstdag zijn we bij familie. Met 2e kerstdag zijn we met zijn drietjes en met een kleuter wil ik het niet te avontuurlijk maken. Maar ik wil wel wat anders voor haar als kipsterren en aardappelboompjes (of andersom).quote:Op zondag 6 december 2015 17:59 schreef Rexanthony het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, maar denk dat het zoiets wordt:
Amuse
Coquilles met een glaasje witte wijn-meloensoep
Voorgerecht
Wortelsoep met kokosmelk (alvast bedankt Lynn!)
Hoofdgerecht
Eendenborst met port-jus met zelfgemaakte aardappelkroketjes, wat komkommerrolletjes, paddestoelen en haricots verts in spek.
Nagerecht
Kleine hapjes: Appel-roosje, chocoladesoesje, stukje citroencake en een bakje nutella-mousse.
Misschien wat opfleuren met bolletjes koffie/sap/likeur en/of cacaopoeder in een vormpje gestrooid.
Ik weet het. Niet heel bijzonder, maar ook niet allerdaags.
quote:Albert Heijn biedt kook-hulp via WhatsApp tijdens Kerstdagen
Als jij wilt shinen als chefkok van de avond tijdens de Kerstdagen dan kun je natuurlijk de lekkerste recepten zoeken. Op die avond zelf moet dan natuurlijk wel alles lukken, want anders sla je een grote flater. Mocht je nou problemen hebben of toch nog wat tips willen weten dan kun je deze Kerst ook het Allerhande team van de Albert Heijn een vraag stellen via WhatsApp.
Albert Heijn Kersthulp
Ik heb simpelweg nog geen enkel idee wat ik ga maken qua diner op de Kerstdagen, dat zie ik wel een paar dagen voordat het allemaal gaat beginnen. Inmiddels zijn er onwijs veel recepten te vinden voor de heerlijkste gerechten, zowel online als in de vele kookboeken en fysieke bladen die te vinden zijn. Supermarktketen Albert Heijn brengt de Allerhande uit, een magazine wat in de winkels te verkrijgen is en bomvol tips, recepten en nieuws staat.
Nu heeft de supermarkt ook laten weten op 24, 25 en 26 december de mogelijkheid te bieden om via WhatsApp het Allerhande-team te kunnen bereiken voor allerlei vragen omtrent jouw Kerstdiner. Via 06-48484040, kun je op deze dagen tussen 10.00 en 22.00 vragen stellen over jouw varkensgebraad, het marineren van de biefstuk, hoelang je gevulde hertendij nog moet smoren en meer. Het team zal jouw vragen dan persoonlijk beantwoorden, zodat je gerust de chefkok uit kunt hangen in je eigen keuken.
http://androidworld.nl/ap(...)-tijdens-kerstdagen/
SPOILER: Bijgaand gedicht voor mijn kersverse zwager BartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed! Dan kan ik vanaf deze week eindelijk eens over kerst gaan nadenken!
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 08-12-2015 10:47:48 ]Let me see you stripped down to the bone
Noem het rustiek en het verkoopt.... die taart ziet er prachtig uit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:07 schreef minilot het volgende:
Van die kekke toefjes d'rop maken het al gauw een beetje profi.
Cakelagen waren zwaar ongelijk, de crème zit er aan de buitenkant schots en scheef op - als ik een banketbakker was zou ik het niet verkopen hoor!
Maar goed, het was een sinterklaassurprise die sowieso helemaal verwoest moest worden om bij de kadootjes te komen, dus dikke boeiuh.
Zalm met kervelboter, dat klinkt lekker zeg!quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:40 schreef Noordsestern het volgende:
Hoihoi, ik meld me ook maar weer even. Ik doe dit jaar niet mee met de tienkamp, maar ben wel gevraagd wat hapjes te maken. De shortlist voor nu:
-Big ass quiche met spinazie, kaas en vega spekjes.
-Zalmtoast met kervelboter
-Tony cocolonely choco mousse (ga ik morgen uitproberen)
http://www.myhappykitchen(...)colonely-salted.html
Staat in het magazine van de Jumbo, nog niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Zalm met kervelboter, dat klinkt lekker zeg!
Poeh, lastig hè, als je het moeilijke eters naar de zin wilt maken?quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:53 schreef kazy het volgende:
Toffe surprise Minilot!
Ik ben er nog steeds niet uit qua kerstmenu. Eerste kerstdag komen mijn ouders (makkelijke eters) en schoonmoeder en schoonzus (zeer moeilijke eters). Ik wil toch graag dat iedereen lekker te eten krijgt, maar manman wat een uitdaging zo. Het toetje wordt waarschijnlijk een pannacotta en/of appelsorbetijs (eerst maar eens testen of dat lukt c.q. lekker is). Verder wil mijn man per se een minihamburger als tussengerecht klaarmaken. Ik krijg het niet uit zijn hoofd gepraatHoofdgerecht wordt gezien alle kieskeurigheid iets van een chic AVG'tje vrees ik. Rundvlees, groene groenten en iets met aardappeltjes uit de oven. Voorgerecht wordt een salade waar ik nog niet over uit ben.
Ik heb het voorgelegd, maar meneer wil fleischquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeh, lastig hè, als je het moeilijke eters naar de zin wilt maken?
Is het een idee om je man een klein visburgertje klaar te laten maken als tussengerecht? Is net iets lichter en anders dan vlees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |