Ging je m al missen ja?quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb sinds gisteren (of nou ja, eigenlijk sinds vorige week, maar gisteren is hij gebarsten tijdens 't lopen) een irriterende grote blaar onder m'n voet
![]()
yay!
Ja! Ben blij dat ik het nog niet verleerd ben.quote:
De IOC limiet is 2:17. Alleen vinden wij in Nederland dat een atleet 2:11 moet kunnen lopen. Waarom zelfs in sport het beste jongetje van de klas zijn? Wat mij betreft hanteren we de IOC limiet tot op de seconde, want dan is 2:17.01 ook echt 1 seconde te veel. Als we dan maar de 3 besten mogen uitzenden dan kun je wel zeggen dat iedereen zijn eigen eikpunten mag kiezen in een bepaalde periode. Gok je op Rotterdam en staat het daar te hozen dan heb je dikke pech als er vervolgens in Amsterdam 4 man onder jouw tijd door gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. En wat als hij 2:11.10 had gelopen? Of 2:11.15? En dan de tijd van Choukoud ook maar accepteren? Dan had je 2:12 ook nog wel kunnen doen...
Kortom, als je secondens kwijt gaat schelden, waar ligt dan de grens? Ergens moet een limiet getrokken worden.
Ja lekker zeg, tijdens mijn bakje koffiequote:Op maandag 19 oktober 2015 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja! Ben blij dat ik het nog niet verleerd ben.
En toen 'ie gebarsten was moest ik 't velletje er wel afhalen om ervoor te zorgen dat er geen vuil in kwam dat ik er niet weer uit kan spoelen, en nu doet 't pijn terwijl ik werk. Altijd fijn
quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja lekker zeg, tijdens mijn bakje koffie
Overgevoelige poezelige voetjes heb je!quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik was er ook vanaf. Was![]()
En tijdens de 10K race van vorige week weer 'n puntje opgelopen dat compleet uit de hand is gelopen weer
_!
Omdat we een welvarend land zijn en niet van dit soort perikelen op een olympisch toernooi willen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
De IOC limiet is 2:17. Alleen vinden wij in Nederland dat een atleet 2:11 moet kunnen lopen. Waarom zelfs in sport het beste jongetje van de klas zijn?
Ik wil ze amputerenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Overgevoelige poezelige voetjes heb je!
Een soortgelijke gedachte heb ik gisteren ook gehad nadat mijn benen de verkering met de rest van mijn lijf hadden uitgemaakt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik wil ze amputerenBladerunner Mo
Nou ja, ik krijg dan vast blaren op de aansluiting van de blades op m'n benen. Ik ga de gok maar niet wagen...quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een soortgelijke gedachte heb ik gisteren ook gehad nadat mijn benen de verkering met de rest van mijn lijf hadden uitgemaakt.
http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=17600quote:"Onze ambitie om bij de tien beste landen van de wereld te behoren, staat onverminderd overeind. Het is dus niet zo dat we met dit aangepaste kwalificatiesysteem de kans op uitzending naar de Olympische Spelen vergroten. Dat zou ook niet kunnen; aan de ene kant meer focussen en aan de achterkant de deur verder openzetten."
Maar als we dat zo gaan doen heeft 80% van onze sporters in Rio gewoon weinig te zoeken omdat ze hooguit voor plek 30 ofzo gaan. Ik snap wel dat je daar als NOC*NSF weinig zin in hebt, want het kost ook allemaal weer geld.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
De IOC limiet is 2:17. Alleen vinden wij in Nederland dat een atleet 2:11 moet kunnen lopen. Waarom zelfs in sport het beste jongetje van de klas zijn? Wat mij betreft hanteren we de IOC limiet tot op de seconde, want dan is 2:17.01 ook echt 1 seconde te veel. Als we dan maar de 3 besten mogen uitzenden dan kun je wel zeggen dat iedereen zijn eigen eikpunten mag kiezen in een bepaalde periode. Gok je op Rotterdam en staat het daar te hozen dan heb je dikke pech als er vervolgens in Amsterdam 4 man onder jouw tijd door gaan.
Die argumentatie gaat niet echt op, want dat zou betekenen dat ze het geld niet hebben om 3 marathonlopers te sturen en daarom maar de limiet zo streng zetten dat er geen 3 het halen. Of je nou de limiet op 2.17 of 2.11 zet, er mogen er sowieso maar 3 dus daar hebben ze wel geld voor lijkt me. En ik denk dat je zelfs met één supersterke marathonloper gewoon meer kans maakt op een top8 of hoger klassering als die gesteund wordt door 2 mede-Nederlanders. En als ze alledrie uiteindelijk in Rio het niveau hebben om op het hoogste niveau mee te strijden, dan heb je alleen maar meer kansen. Zoals Hermens zegt: Als je 3 atleten op de marathon hebt, loopt er 1 volgens verwachting, 1 beter en 1 slechter. Dus 1 persoon sturen is sowieso niet een heel goede strategie als je echt voor een goede kwalificatie gaat.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Omdat we een welvarend land zijn en niet van dit soort perikelen op een olympisch toernooi willen.
Er is een bepaald budget en als je niet mee kan doen om de 'prijzen' dan kan dat geld beter naar iemand gaan die wel wat te winnen heeft. Iedereen naar de spelen sturen die er recht op heeft volgens de eisen gaat ten koste van de kansen van bijvoorbeeld Dafne Schippers. Erg goede ontwikkeling vind ik persoonlijk.
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als we dat zo gaan doen heeft 80% van onze sporters in Rio gewoon weinig te zoeken omdat ze hooguit voor plek 30 ofzo gaan. Ik snap wel dat je daar als NOC*NSF weinig zin in hebt, want het kost ook allemaal weer geld.
We hebben in Nederland geen supersterke marathonloper.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En ik denk dat je zelfs met één supersterke marathonloper gewoon meer kans maakt op een top8 of hoger klassering als die gesteund wordt door 2 mede-Nederlanders.
Kom op, dan doe je Abdi echt tekort hoor. Die zie ik echt wel een sub 2.08 lopen in de zeer nabije toekomst. En daarmee kun je gewoon gaan strijden in Rio.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:44 schreef pijll het volgende:
[..]
We hebben in Nederland geen supersterke marathonloper.
In de toekomst ja, maar binnen nu en een jaar gaat Nageeye echt nog niet op kunnen tegen de sterkste Oost-Afrikanen of iemand als Meucci, dat geloof ik niet. Kampioenschappen zijn totaal anders dan een stadsmarathon (zie Kipsang en Kimetto die op het WK de finish niet eens haalden).quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kom op, dan doe je Abdi echt tekort hoor. Die zie ik echt wel een sub 2.08 lopen in de zeer nabije toekomst. En daarmee kun je gewoon gaan strijden in Rio.
Lekker klein blijven denken met zijn allen![]()
![]()
Maar goed, er zijn duidelijk 2 kampen in deze discussie en ik denk niet dat je daar ooit een 'waarheid' in gaat vinden. Gelukkig gaan Michel en Khalid er zelf heel goed mee om.
Ze hebben het geld wel, maar willen dit niet aan iedereen die de limieten (2:17) halen besteden. Dus zetten de ze limiet op 2:11, met die tijd kan je redelijk meedoen. En ze steunen liever 1 persoon goed dan 3 personen half.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die argumentatie gaat niet echt op, want dat zou betekenen dat ze het geld niet hebben om 3 marathonlopers te sturen en daarom maar de limiet zo streng zetten dat er geen 3 het halen. Of je nou de limiet op 2.17 of 2.11 zet, er mogen er sowieso maar 3 dus daar hebben ze wel geld voor lijkt me. En ik denk dat je zelfs met één supersterke marathonloper gewoon meer kans maakt op een top8 of hoger klassering als die gesteund wordt door 2 mede-Nederlanders. En als ze alledrie uiteindelijk in Rio het niveau hebben om op het hoogste niveau mee te strijden, dan heb je alleen maar meer kansen. Zoals Hermens zegt: Als je 3 atleten op de marathon hebt, loopt er 1 volgens verwachting, 1 beter en 1 slechter. Dus 1 persoon sturen is sowieso niet een heel goede strategie als je echt voor een goede kwalificatie gaat.
ik denk dat jij hier juist klein denk, met alleen de focus op de marathon.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop écht dat zij in Rotterdam een nieuwe poging gaan wagen!quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kom op, dan doe je Abdi echt tekort hoor. Die zie ik echt wel een sub 2.08 lopen in de zeer nabije toekomst. En daarmee kun je gewoon gaan strijden in Rio.
![]()
Maar goed, er zijn duidelijk 2 kampen in deze discussie en ik denk niet dat je daar ooit een 'waarheid' in gaat vinden. Gelukkig gaan Michel en Khalid er zelf heel goed mee om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |